ShitHappens schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:29:
[...]
Daadwerkelijke ervaring: MB-verdeler icm met GO abonnement is echt no-go (pun intended). Men is te bang dat dat tot misbruik gaat leiden, nu de onbeperkte data bundels zo toegankelijk zijn.
Enige alternatief is een duo-SIM aanvragen. Je hebt dan 2 SIM-kaarten met hetzelfde nummer en dus dezelfde bundel... Echter kan er maar 1 tegelijk actief zijn op het netwerk.
Als men bang is dat er misbruik van wordt gemaakt, dan moet men maatregelen nemen. Te denken valt aan:
- Maximaal 10 GB toestaan op de MB verdeler sim.
- Snelheid naar beneden na 10 GB op de MB verdeler sim.
- Bijbetalen als je meer dan 10 GB wilt op de MB verdeler sim op volle snelheid.
- In het algemeen geld vragen voor een MB verdeler, zoals Vodafone dit doet. Ik ben best bereid €5 per maand te betalen. Dit is uiteindelijk goedkoper dan een los tablet abonnement.
Het lijkt mij niet dat het technisch al te ingewikkeld wordt om dit te implementeren. Echter, van de week was ik in een T-Mobile shop. Daar wist een medewerker mij te vertellen, dat er maar heel weinig vraag is naar een MB verdeler. Wellicht dat dit ook een rol speelt in de keuze om het niet meer aan te bieden.
Trouwens, misbruik wordt er nu ook van gemaakt. Er zijn mensen die er vele gigabytes doorheen stampen, puur omdat het kan. En vanwege dit soort mensen kunnen anderen die aan 5 GB genoeg hebben, geen MB verdeler meer afsluiten. Niet helemaal eerlijk.
Voor mezelf heb ik inmiddels velengt naar een GO abonnement en voor mijn tablet een los abonnement afgesloten. Met alles-onder-één-dak korting erbij ben ik precies even veel geld kwijt als mijn huidige abonnement behouden zonder korting. Echter nu ga ik wel van 3 GB naar 5 GB (telefoon) + 1 GB (tablet) per maand en van 120 minuten naar onbeperkt bellen. Netto ga ik er dus wel op vooruit.
Een duo sim is geen oplossing, aangezien ik deze niet tegelijkertijd kan gebruiken. Dat is iets wat ik wel wil.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.