leroy98ecker schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:25:
[...]
Ik dacht al wat te merken de afgelopen weken in de trein. Ik behoud nu mijn 4G verbinding van Zwolle t/m Putten toe. Zelfs in de DDZ-trein die veel dempt. Daar behoud ik nu ook de 4G verbinding tussen Nunspeet en Harderwijk.
Mooi overzicht!
Nu nog de antennes vervangen op 2 locaties in Ermelo. Bij de Generaal Spoorkazerne merk je nog steeds dat 4G 900 weggedrukt wordt. Dit merk je vooral als je de Drieërweg rijdt. Ook de mast aan de Harderwijkerweg duurt ook al meer dan een jaar sinds de eerste aankondiging om de antennes te vervangen. Vooral die van de Harderwijkerweg kan nog wat verbetering op het spoor brengen. Zodra station Ermelo of Harderwijk verlaten wordt, is de verbinding weg. Dan gaat de telefoon terug naar Edge. Weet jij wat meer over deze twee locaties?
------------------------------------
Ik ben even langs geweest vandaag, maar ze hebben de mast niet op de oude Orange-locatie gezet, maar ernaast. Het is een noodmast. Ook valt het op dat de sectoren 3 x 90 graden zijn ingedeeld. Twee gelijk aan het treinspoor en een richting Flevoland.
[afbeelding]
------------------------------------
Ik zie op de
dekkingskaart dat er binnen drie maanden een mast wordt geplaatst op de Generaal Spoorkazerne in Ermelo. Dat zal voor een veel betere dekking zorgen, want nu word je vaak weggedrukt op 4G900 naar 3G of 2G door 2G900 wat daar nog aanstaat.

Mast 33.2m ten noorden van Gsk geeft in het bos in een groot gebied 4G dekking.
----
Mast 26.1 m is voor A28, spoor, bos, veluwemeer, Hierden sluit nu inderdaad mooi aan op Mast 39.8m.
----
Mast 39.8m is voor A28, spoor, bos, veluwemeer, Hulshorst, noord Nunspeet met de nieuwe ingedeelde sectoren geeft ook in het bos een sterke verbetering met 4G.
----
mast van 20.8m is voor A28, spoor en bos gebied Hulshorst bij die nieuwe lage mast zijn ook opnieuw de sectoren ingedeeld voor de beste dekking langs het spoor overgang ging niet goed, nu sluit hij netje aan op Mast 29.3 m.
----
Mast 29.3 m is voor A28, spoor, bos, veluwemeer, west, midden, en noord Nunspeet.
----
Mast van 23.7m is bedoeld voor veluwemeer, west, midden Nunspeet en ook voor het spoor na station Nunspeet aan gezien die strategisch op het spoor staat.
----
Mast 20.2m is voor de weg naar A28, spoor, midden, in noord Nunspeet is 4G zwak.
----
Mast 37.5m is voor de A28, spoor, bos veluwemeer, noord, oost Nunspeet en richting t,Harde.
Overschakelen naar mast 31.1m gaat niet goed de sectoren zouden opnieuw ingedeeld moeten worden zo dat je geen dodehoek N795 meer hebt bij Nunspeet
----
Mast 31.1m is voor de A28, spoor, bos, oost Nunspeet, overschakelen naar mast 37.5m gaat niet goed, de sectoren zouden opnieuw ingedeeld moeten worden zo dat je geen dodehoek N795 meer hebt bij Nunspeet
----
Mast 30.9m is voor de A28, spoor, bos, t, Harde, de aansluiting op 31.1m gaat prima
----
Mast 26.1 m Hierden sluit nu inderdaad mooi aan op Mast 39.8m Hulshorst naar Mast 20.8m Hulshorst naar 29.3m Hulshorst naar 23.7m Nunspeet naar 20.2m Nunspeet terug naar 23.7m Nunspeet naar 37.5m Nunspeet oost en dan gaat het fout tot naar onder de snelweg 31.1m Nunspeet of 30.9m t,Harde
----
----
Harderwijkerweg zou eigenlijk vervangen moeten zijn april, mei 2017 maar er is echter nog altijd niks aan gedaan bij mij gaat het daar net goed met 4G1800
----
----
Generaal Spoorkazerne draait nog steeds 2G900, 3G900, mast eigennaar is Ziggo
2G900 zorgt inderdaad voor problemen met 4G900
Mij tablet Samsung A6 blijft op 4G maar de radio stream gaat haperen of valt uit, dat verdwijnt als je in een sterker veld van 4G900 mast komt
Samsung S4 note 3 en 4 schakelen daar naar 3G900 naar de nieuwe mast 4G1800
200m verder op is een nieuwe T-Mobile locatie gekomen in de C2000 mast er draait 2G1800 - 3G900, 2100 en 4G900, 1800.
Geeft nu al een betere dekking in Ermelo, straalverbinding is niet aanwezig dus dat klopt niet in het antenneregister.
----
----
Tussen Nijkerk, Putten een noodmast 28.7 m ben benieuwd of daar een vaste mast komt, het was al donker toen ik daar passeerde met de trein dus kon het niet goed zien maar de dekking is daar sterk vooruit gegaan met 4G, 4G+
28.7 m - 50 gr - 245 gr - 330 gr de sectoren staan 2 links - rechts op het spoor en 1 richting het noorden
Ook is de hoogspanningsmast nog actief met 2G1800, 4G1800.
24.1m - 60 gr - 160 gr - 250 gr heb niet het idee dat deze verwijderd wordt, de sectoren staan 2 links - rechts op het spoor en 1 richting het zuiden
Snap niet dat de noodmast naar noorden gericht is.
Locatie Nijkerk 39.1m en ook strand nulde 16.1m bedienen het gebied en mindere mate ook 31.8m Putten station.
A28 locatie 16.1m strand nulde is van 2 sectoren naar 3 uitgebreid 360 graden dichtheid - de oude setting was alleen op A28
Ugchelen 52.3 m is ook van 2 sectoren naar 3 uitgebreid - de oude setting was alleen op N304
Vodafone en Kpn hebben daar wel 900 zij hangen wel een stuk lager dan T-Mobile.
joco schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:20:
ondanks al die verbeteringen vind ik het niet echt op voorruit gaan, eerder achter uit
tenminste bij mij
Bij mij thuis red ik hooguit 20/5 dat was vroeger beter.
Maar ook met andere speedtest hier en daar heb ik het gevoel dat het wat langzamer is dan het voorheen was
Maar ik merk het het meest op het spoort Zwolle - Amsterdam Zuid
Waar het altijd al niet best was tussen Lelystad en Almere (wat ook nog niks is verbeterd) is het nu ook vaak slecht tussen dronten en lelystad (met name als je de tunnel weer uit komt vanaf zwolle gezien)
Dan krijg ik vaak geen 4G meer maar blijf ik steken op H(+) en als ik een H in het beeld zie betekend dat eigenlijk ik heb niks.. Want data komt er dan bijna niet doorheen
In de tunnel heeft geen enkele provider dekking dat komt door Prorail alleen is er GSM-R.
Me tablet Samsung A6 pakt gelijk weer 4G op terwijl je met Samsung S4, Note 3 en 4 eerst op 3G zo snel mogelijk naar 4G wordt gezet.
Er is op 17/4/2018 een straalverbinding geplaatst vanaf een Vodafone - T-Mobile locatie.
Die hoogspanningsmast 49.7m tussen Almere - Lelystad is inderdaad nog niet omgebouwd.
Ook staat die niet helemaal op het spoor gericht - op Samsung A6 tablet gaat het prima op 4G, Samsung S4, note 3 en 4 blijven net op 4G of schakelen naar 3G.
T-Mobile lijkt er geen plannen voor te hebben misschien veranderd dat nog.
De hoogspanningsmast 39.7m Munnekeburen is als goed is pas omgebouwd en mogelijk zijn ook de sectoren opnieuw ingedeeld.
Schrudde schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:43:
[...]
Ik heb die move gemaakt. Het bevalt. Snelheden zijn minder maar ruim voldoende voor gebruik. Ook video enzo. Op plekken waar T-mobile tegenvalt zijn ze net zo goed of vaak beter. Netwerk is minder druk. De hoge uitschieters met lachend 90Mb/s zoals bij T heb je minder.
Het bereik is beter. Had ik niet verwacht. Op plekken waar T-Mobile begint af te haken, zoals Lage Vuursche daar is Tele 2 beter. Hun masten komen net wat verder. Al zijn het doorgaans dezelfde antennes als T-Mobile. Mogelijk is dat t verschil tussen 800(tele2) en 900 MHz( T-Mobile) maar ik denk dat t vooral t verschil in bezettingsgraad is.
Sowieso heb je vaak meer streepjes omdat jr sneller op de lage band mag. T-Mobile doet dat minder snel.
De netwerkinstellingen zijn op meer dingen anders. Bij T-Mobile zie je bij speedtests vaak een constanter beeld of gaat hij omhoog omdat ze capaciteit bijschakelen voor je vraag. Bij Tele 2 juist niet, daar krijg je in het begin de hoogste snelheid maar duikt die juist flink in bij aanhoudend gebruik.
Een typische speedtest op veel plekken geeft dit : download ergens tussen de 30 en de 100. Upload begint bij 50 maar zakt in tot 5.
Hun variant van unlimited heeft ook wat gebruiksgemak: je kan namelijk al voor je aanvuller op is de volgende aanvragen zodat je niet zonder komt. Dat was bij T-mobile een hinderlijk iets. Zeker aangezien het als je hem heel rap er door joeg je soms minuten tot wel een kwartier moest wachten voor hij van de melding" is net bijgevuld wacht ff kan paar minuten duren" af was.
Wel val je echt stil. Niet zoals bij T-mobile dat je met 0.3 verder werkt en met surfen niet eens wat merkt.
Ik heb geen spijt. Nu tientje minder dan eerst. Als ik was gebleven was er 15 euro bij gekomen of had ik moeten bijtekenen.
Met beetje geluk gaat in de loop van het jaar die fusie door en zit ik ineens op het T-mobilenet terug voor een veel lagere pijs. Mijn geluk van het moment dan. Want het maakt de concurrentie wel flink minder en dat kun je dus nu al goed zien.
Lage Vuursche zit ten zuiden in Den Dolder een mast met T-Mobile op 27.5m en Tele2 op 30.8m
Jassy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:52:
Alvast voor het vakantieseizoen, en voor zover nog niet bekend:
In Frankrijk heb je op Orange en Bouygtel 4G Roaming, het voorkeursnetwerk is Orange. In Zwitserland heb je in elk geval op Salt 4G Roaming.
In Zwitserland heb je 4G op
Sunrise
Swisscom
Salt
Frankrijk heb je 4G op inderdaad
Orange
Bouygtel
Bijvoobeeld de Tablet zit op 4G -123dbm dan zit de Note 4 op 3G en soms pakt die even 4G, dan zit de Samsung S4, Note 3 op 3G -113dbm of alleen noodoproepen
Tablet Samsung A6 diep in het bos bij Putten, de radio stream haperde niet.
Note 4 geen service of noodoproepen of 2G900 terwijl de tablet nog gewoon 4G -120dbm heeft 14.23 daana Note 4 vast gelopen nu kapot weer moederbord gedoe, komt nog een nieuwe test met Samsung S4 - Tablet Samsung A6.
Andere test met Samsung S4 en Tablet Samsung A6 Nederland richting Duitsland
Tablet Samsung A6 bij de grens overgang A1 4G - afrit 3-Nordhorn/Bad Bentheim daarna neemt 4G dekking af naar iets onder -120 a -125dbm - Im Slaat
48465 Quendorf loopt 4G weer op boven -120dbm richting -93dbm pas bij Salzberg bij Eems valt 4G weg wordt je gelijk op Telekom.de gezet in enkele seconden met gelijk 4G tot in Polen
Samsung S4 bij de grens overgang A1 4G - Bramhaar 48465 Isterberg naar 3G, naar afrit 3-Nordhorn/Bad valt 3G weg naar geen service dit duurde 2 min afrit 4-Schüttorf 3G Telekom.de daarna regelmatig geschakel tussen 2G 3G 4G staat automatisch, Tablet Samsung A6 staat ook op automatisch
Ook bij 7255NS en 7255MZ heeft Tablet Samsung A6 binnen tussen de -114 a -122dbm 4G - Samsung S4 3G 0 a 1 streepje -109 a -113dbm en buiten -112 a -119dbm 4G
2G Buiten redelijk, binnen beperkt bereik
3G Buiten redelijk, binnen beperkt bereik
2G Buiten redelijk, binnen beperkt bereik
Nog een andere test met Samsung S4 en Tablet Samsung A6 In het bos bij Gortel
Tablet Samsung A6
Samsung S4
T-Mobile update staat in het antenneregister
Ook is er in C2000 masten 4G2100 ingeschakeld, mogelijk hoeft T-Mobile er niet meer uit