[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Met mijn Xiaomi Max 2, haal ik max. rond 22Mb/s in Amsterdam centrum.

Mi Max 2 heeft support voor:
FDD-LTE B1 / B3 / B5 / B7 / B8
TDD-LTE: B38 / B39 / B40 / B41
(Supports 4G+/4G/3G/2G on compatible networks)
(Snapdragon 625: X9 LTE (Cat 7, 4G+, 300 Mbps down, 150 Mbps up)

Vriend met iphone X haalt rond 80+ Mb/s

Is het iets met Max2 (2CA?) vs. iphoneX(3CA) te maken?

Toevalig, de Huawei E5577C Mifi Router in verkoop bij T-Mobile, is ook 2CA ?
(Dus meer dan 22Mb/s moet ik niet verwachten?)

[ Voor 18% gewijzigd door drwoo op 14-03-2018 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
@drwoo Met 2ca kan je theorethisch wel 150 a 225 halen. De 22 zou je zonder CA op 1 band al kunnen halen. Kan zelfs al op h+
Blijkbaar is de ontvangst of de capaciteit ter plekke onvoldoende.
Op de een of andere manier haalt de Iphobe X een voordeel . Misshien is het dat de 3de frequentie veel leger is en niet wordt ondersteumd door de Max2. Dat kan, misschien haalt ie een flink deel van de snelheid via de 2600 TDD. (Band 38).

Wat die router gaat doen is nog niet gezegd. Misschien is die gevoeliger, al dan niet door een externe antenne.

Binnen een band of een CA level zijn ook nog andere dingen mogelijk die invloed hebben op snelheid bij T-Mobile. Zij ondersteunen een aantal technieken die verder gaan dan de standaard. Dat maakt t moeilijker na te zien wat wel en niet ook in je toestel zit.
-Het al dan niet ondersteunen van qam264 modulatie
-het al dan niet ondersteunen van beamforming/MIMO
- gevoeligheid an sich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
@Schrudde hartelijk dank voor de uitgebreide informatie.

op zich is er support aanwezig, in Mi Max 2, voor alle TMobile lte banden:

In onze buurt, zijn er twee TMobile Masten die beide 3CA zijn met freq:
1860 MHz, 950 MHz, 21xx,x MHz

dus blijkbaar kiest de Mi Max2 altijd de zelfde twee frequencies van de drie, ondanks hij support heeft voor alle drie frequencies die TMobile ondersteunt..

Kan ook een geval van qam264 modulatie of beamforming/MIMO zijn.

Toevaalig, Heb mijn sim in een Huawei E5573 mifi (2CA) getest. Zelfde verhaalf: 22-25Mb. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Even korte vraag voor mensen met een unlimited abonnement.

Heb een 17.2, deze is pas verlengd. Datavrije muziek is niet meer zichtbaar in de app en de mbs gaan uit de bundel. Die nu veel sneller opgaat en ik steeds moet aanvullen. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
drwoo schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:56:
Met mijn Xiaomi Max 2, haal ik max. rond 22Mb/s in Amsterdam centrum.

Mi Max 2 heeft support voor:
(Supports 4G+/4G/3G/2G on compatible networks)
(Snapdragon 625: X9 LTE (Cat 7, 4G+, 300 Mbps down, 150 Mbps up)

Vriend met iphone X haalt rond 80+ Mb/s

Is het iets met Max2 (2CA?) vs. iphoneX(3CA) te maken?

Toevalig, de Huawei E5577C Mifi Router in verkoop bij T-Mobile, is ook 2CA ?
(Dus meer dan 22Mb/s moet ik niet verwachten?)
Dat klopt toch?

176Mbps = 22MB/s
200Mbps = 25MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
Gijsj16 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:54:
[...]

Dat klopt toch?

176Mbps = 22MB/s
200Mbps = 25MB/s
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/3732593131.png

Dus, het is echt Mbps

[ Voor 6% gewijzigd door drwoo op 15-03-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
markiebiboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:49:
Even korte vraag voor mensen met een unlimited abonnement.

Heb een 17.2, deze is pas verlengd. Datavrije muziek is niet meer zichtbaar in de app en de mbs gaan uit de bundel. Die nu veel sneller opgaat en ik steeds moet aanvullen. Meer mensen die dit hebben?
Hier ook maar buiten de bundel blijft er nog steeds 384kbit over.. Wat genoeg is voor streaming

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:52
Als je je simkaart in een andere telefoon stopt, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Misschien data limiet in gesteld op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
Pilovali schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:26:
[...]

Als je je simkaart in een andere telefoon stopt, werkt het dan wel?
in een Huawei E5573 mifi getest. Zelfde verhaal: 22-25Mb.

Die mifi is 2CA, zelfde als dat in verkoop bij TMobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
Gijsj16 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:28:
[...]

Misschien data limiet in gesteld op je telefoon?
Alleen max data limiet voor de maandelijks bundle. Denk niet dat het iets te maken heeft met d/l snelheid.

Kan alleen hopen dat mijn volgende toestel: Redmi Note 5 (3CA) beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Er zitten ook nog soms.wat smaakverschillen in Ca. Je hebt altijd een hoofdfrequentie en een bijfrequentie. Sommige toestellen kunnen wel 2ca en beide banden, alleen niet met de hoofdfreq van het net als hoofdfreq. En dan krijg je maar 1 band. Dat soort dingen is vrijwel niet op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
SMSfreakie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:15:
[...]

Hier ook maar buiten de bundel blijft er nog steeds 384kbit over.. Wat genoeg is voor streaming
Thanks voor reactie. Dan blijf ik gewoon dagelijks aanvullen met de gratis 1GB.bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
markiebiboy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:01:
[...]

Thanks voor reactie. Dan blijf ik gewoon dagelijks aanvullen met de gratis 1GB.bundel
Precies.. jammer dat ik dat nog niet voor elkaar krijg om dat te automatiseren... maar ik vind het op dit moment nog geen enorme tegenvaller... en heb toch maar een jaar contract.. ( ben benieuwd wat er uit de voorgenomen fusie Tele2 / Tmobile gaat komen ) en anders shop ik over 11 maanden gewoon weer.. en kijk ik wat me dan het beste lijkt :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
markiebiboy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:01:
[...]

Als je op dat moment alleen streamt werkt dat ook gewoon op die lagere snelheid (zoals al eerder genoemd) en hoef je niet perse op te hogen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:32
SMSfreakie schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:49:
[...]

Precies.. jammer dat ik dat nog niet voor elkaar krijg om dat te automatiseren... maar ik vind het op dit moment nog geen enorme tegenvaller... en heb toch maar een jaar contract.. ( ben benieuwd wat er uit de voorgenomen fusie Tele2 / Tmobile gaat komen ) en anders shop ik over 11 maanden gewoon weer.. en kijk ik wat me dan het beste lijkt :-)
ik blijf me toch hier over verbazen dat je hier tegen problemen aan loopt ;)

stel je streamed met 384kbps dat is 48KBps dat is 2.8MB per minuut dus 172MB per uur..

Als je dat zelfs 24 uur volhoud (voor de 5G bundel) dan verbruik je 4GB per dag..
Dan heb je nog 1GB over van de 5G, en het lijkt me dat je dat ook niet echt 24 uur doet..
Ik vind de helft al veel dus 12 uur.. maar als je daarvan uit gaat dan verbruik je dus 2GB per dag.. Hou je nog 3GB over voor de rest..

ik blijf me altijd verbazen hoe veel mensen puur op hun telefoon kunnen verbruiken, ik heb soms dagen geen wifi aan, dus doe alles over 4G dan en nog red ik de 1GB per dag vaak nog niet eens.

Vandaag bv tot nu toe 400MB gebruikt en daar zit toch al flink wat youtube in (in de trein), maar ben zeg maar al op de helft van de dag.. Dus ik gok dat ik ook vandaag de 1GB niet ga redden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
joco schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:09:
[...]

stel je streamed met 384kbps dat is 48KBps dat is 2.8MB per minuut dus 172MB per uur..

Als je dat zelfs 24 uur volhoud (voor de 5G bundel) dan verbruik je 4GB per dag..
Dan heb je nog 1GB over van de 5G, en het lijkt me dat je dat ook niet echt 24 uur doet..
Ik vind de helft al veel dus 12 uur.. maar als je daarvan uit gaat dan verbruik je dus 2GB per dag.. Hou je nog 3GB over voor de rest..

ik blijf me altijd verbazen hoe veel mensen puur op hun telefoon kunnen verbruiken, ik heb soms dagen geen wifi aan, dus doe alles over 4G dan en nog red ik de 1GB per dag vaak nog niet eens.

Vandaag bv tot nu toe 400MB gebruikt en daar zit toch al flink wat youtube in (in de trein), maar ben zeg maar al op de helft van de dag.. Dus ik gok dat ik ook vandaag de 1GB niet ga redden..
sowieso activeer ik elke dag al die eerste 1000MB aanvuller.. dan heb je totaal dus 6000MB voor je actie moet ondernemen ( halverwege je Youtube Video ofzo ;) )

maar de ene dag is die 6000MB er hier zo door.. en de andere dag amper 100MB gebruiken..

en ja soms is 4G gewoon sneller dan het wifi op een locatie... 100+mbits over amper 3mbit..
en als je dan nog even op dat moment iets moet binnen halen tikt t wel aan

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
joco schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:09:
[...]

Ik blijf me verbazen over mensen die zich verbazen over keuzes van anderen. Ik ben een ander type gebruiker dan jij. Prima wat mij betreft. Als dit abonnement 80euro per maand zou kosten zou ik ook getekend hebben. Ben niet boos o.i.d. Maar gewoon openminded. Hokjesdenken, hetzelf zijn basis van conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
markiebiboy schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:46:
[...]

Ik blijf me verbazen over mensen die zich verbazen over keuzes van anderen. Ik ben een ander type gebruiker dan jij. Prima wat mij betreft. Als dit abonnement 80euro per maand zou kosten zou ik ook getekend hebben. Ben niet boos o.i.d. Maar gewoon openminded. Hokjesdenken, hetzelf zijn basis van conflicten.
keuzes? daar heb ik het toch niet over?

ik verbaas me gewoon dat je het voor elkaar krijgt om zo veel te downloaden. ik geef ook aan dat zelfs als je 12 uur per dag op vrij hoge bit rate muziek streamed dat je dan nog niet aan de 5GB per dag komt..

Ook geeft ik aan dat ik zelf ook wel eens gewoon dagen zonder wifi werk, en dan alles over 4G doe, app updates, os updates, youtube, wat muziek.
Maar zelfs dan kom ik nog lang niet aan de 5GB per dag.

Dus het "verbazen" zit meer in wat doe je dan precies.. waar zit het hem in..
Kan me voorstellen dat als je de telefoon heel vaak als hotstpot gebruikt dat je er dan snel door heen bent.

En wat ik in begin deed om het netwerk te testen, heel veel speedtest uit voeren. Dan gaat het ook best hard. Maar ja dat doe je in het begin even op plekken om te testen, maar de fun gaat er na een tijdje ook wel af ;)

ik ben wel eens benieuwd naar een screenshot van de "gebruik mobiele gegevens" van zeg maar de bovenste 10 apps die veel gebruiken..
Mijn top3 is zeg maar van 1 maart tot nu: Youtube 2GB, Ziggo GO: 500MG en Play Store: 330MB
Daarna zakt het al snel af naar minder dan 100MB per app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
1: Tethering (52GB) (ai!)
2: Youtube: 15.2GB
3: Chrome: 11.3GB

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Ja als je echt de telefoon als een modem gaat gebruiken dan gaat het hard ja, dat is logisch
Die youtube can ik me ook nog wel voor stellen, ik kijk zo nu en dan wat filmpjes in de trein, maar als je dat flink wat meer zou doen dan kan ik me voorstellen dat je op 7a8x mijn verbuik zit
Alleen chrome... huh? 11.3GB ?
Ik neem aan dat je daar een site vaak gebruikt die inline video streamed? en dat dat dus ook bijna allemaal gewoon video is? Want ik kan me niet voorstellen dat dat pure site data is..
Bij mij zit chrome maar op 128mb tot nu toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
T-Mobile heeft nu de snelle SIM-only weken, maar de korting op 1 jarige SIM-only's is marginaal te noemen. Go 10GB gaat van 28,50 naar 27,50 voor 1 jaar. Ter vergelijking, vorig jaar was deze SIM only 25 euro, met de samenkorting slechts 20 euro. Dit is dus niet bepaald een korting om van te smullen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jassy schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:06:
T-Mobile heeft nu de snelle SIM-only weken, maar de korting op 1 jarige SIM-only's is marginaal te noemen. Go 10GB gaat van 28,50 naar 27,50 voor 1 jaar. Ter vergelijking, vorig jaar was deze SIM only 25 euro, met de samenkorting slechts 20 euro. Dit is dus niet bepaald een korting om van te smullen.
Ik zie het, wou het net zeggen eigenlijk is deze ''korting'' de prijs wat je voor heel het thuis/samen gebeuren betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Precies. Dus zelfs met deze prijzen is het nog heel erg oninteressant om naar T-Mobile te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbot
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 12:40
Wij zijn momenteel bij KPN en zit nog te twijfelen of T-mobile of Tele2.
Voor de prijs van 10GB bij KPN kunnen wij een unlimited bij Tele2/T-mobile nemen.
graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
cyberbot schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 02:11:
Wij zijn momenteel bij KPN en zit nog te twijfelen of T-mobile of Tele2.
Voor de prijs van 10GB bij KPN kunnen wij een unlimited bij Tele2/T-mobile nemen.
graag jullie advies.
Kijk bij de dekkingskaarten en bij 4Gmasten.nl. Bij de één is Tele2 beter en bij de ander T-Mobile. Bij T-Mobile haal je over het algemeen hogere snelheid.
Bij mij in de provincie (Drenthe) heeft Tele2 heel weinig masten, en dus weinig capaciteit en dekking, terwijl T-Mobile juist veel meer masten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Pilovali schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:40:
[...]

Kijk bij de dekkingskaarten en bij 4Gmasten.nl. Bij de één is Tele2 beter en bij de ander T-Mobile. Bij T-Mobile haal je over het algemeen hogere snelheid.
Bij mij in de provincie (Drenthe) heeft Tele2 heel weinig masten, en dus weinig capaciteit en dekking, terwijl T-Mobile juist veel meer masten heeft.
en toch klagen ze daar steen en been hahaha! :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
SMSfreakie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:19:
[...]

en toch klagen ze daar steen en been hahaha! :D
Meestal wonen de klagers in een gat :D
Ik heb het over eigen ervaring, vooral zuid-Drenthe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Pilovali schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:56:
[...]

Meestal wonen de klagers in een gat :D
Ik heb het over eigen ervaring, vooral zuid-Drenthe.
ik heb er als ik er ben alleen indoor nog wel eens een mindere 4G dekking..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
drwoo schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:30:
[...]

in een Huawei E5573 mifi getest. Zelfde verhaal: 22-25Mb.

Die mifi is 2CA, zelfde als dat in verkoop bij TMobile.
Ik heb voor test na dit bericht hier in voorschoten maar paar speedtesten gedaan met me iPhone 6s , met 2CA en ik haalde aanzienlijk meer in me woonkamer, http://www.speedtest.net/my-result/i/2568842072 dus ik denk niet dat het komt door 2CA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Jassy schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:06:
Voor echte korting moet je naar hun dochter Simpel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Interstellar schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Simpel is geen dochter (meer) van T-Mobile, dat is BEN. Ze zitten wel op het T-Mobile netwerk (en zeker erg voordelig)

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 31-03-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Interstellar schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Net abbo bij Simpel voor zoonlief verlengd: onbeperkt bellen en sms'en, 5GB data voor 10 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
zacht schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Net abbo bij Simpel voor zoonlief verlengd: onbeperkt bellen en sms'en, 5GB data voor 10 euro per maand.
Heb dit vanmiddag ook gedaan. Kon niet het risico lopen dat die mooie deal stopt na vandaag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
zacht schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:58:
[...]

En ook roaming in Zwitserland, wat zelfs T-mobile niet biedt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Deals van Simpel zijn weer met een maand verlengd. Binnenkort nog een abo overzetten. Simpel lijkt me nu verreweg de goedkoopste. Alleen abo van 2 jaar is wat lang. Als telefoon stuk gaat dus een losse iPhone kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
workswith schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:32:
[...]

Ik heb voor test na dit bericht hier in voorschoten maar paar speedtesten gedaan met me iPhone 6s , met 2CA en ik haalde aanzienlijk meer in me woonkamer, http://www.speedtest.net/my-result/i/2568842072 dus ik denk niet dat het komt door 2CA
heel erg bedankt voor testen. blijkbaar bij u is de mast mischien minder belast. ik woon hier in het centrum en met 2CA zelden meer dan 25Mb krijg! .. maar goed, geef niet omdat ik neig naar hollandsnieuwe te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drwoo schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:35:
[...]

heel erg bedankt voor testen. blijkbaar bij u is de mast mischien minder belast. ik woon hier in het centrum en met 2CA zelden meer dan 25Mb krijg! .. maar goed, geef niet omdat ik neig naar hollandsnieuwe te gaan :)
Hollandsnieuwe zit op het Vodafone netwerk. Gelukkig heeft Hollandsnieuwe na een lange tijd 2g/3g only intussen toch al een tijdje ook 4g in het aanbod. Bij Vodafone is 4g prima, maar op veel plaatsen zeker minder snel dan de concurrentie.

Het moet je dus echt om het eventuele goede aanbod gaan. Hollandsnieuwe is wat mij betreft een van de mindere virtuele providers, met name door de service. Anderzijds ken ik meerdere personen die bij Hollandsnieuwe prima zitten en dik tevreden zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 01-04-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Willy84 schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:16:
Deals van Simpel zijn weer met een maand verlengd. Binnenkort nog een abo overzetten. Simpel lijkt me nu verreweg de goedkoopste. Alleen abo van 2 jaar is wat lang. Als telefoon stuk gaat dus een losse iPhone kopen.
Ik heb altijd al zelf m'n telefoons los gekocht, nu een S7. Twee jaar is lang, maar ik heb wel eens een 1GB bundeltje gehad bij Simyo die ik niet eens opkreeg. Ik heb doorgaans overal WiFi, ook op m'n werk dus die 5GB van Simpel zal ik nooit op krijgen. Dus heb ik besloten dat dat twee jarige abonnement geen beletsel voor mij is. Dat onbeperkt bellen in combinatie met die royale 5GB 4G data is voor mij perfect. En dat voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
ucsdcom schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:20:
[...]

Hollandsnieuwe zit op het Vodafone netwerk. Gelukkig heeft Hollandsnieuwe na een lange tijd 2g/3g only intussen toch al een tijdje ook 4g in het aanbod. Bij Vodafone is 4g prima, maar op veel plaatsen zeker minder snel dan de concurrentie.

Het moet je dus echt om het eventuele goede aanbod gaan. Hollandsnieuwe is wat mij betreft een van de mindere virtuele providers, met name door de service. Anderzijds ken ik meerdere personen die bij Hollandsnieuwe prima zitten en dik tevreden zijn.
Ik ben ook geen fan van het Vodafone netwerk, maar heb ook van hollandsnieuwe een abonnement van maar 7 euro lopen voor m'n ma. Kan ze zelf bepalen wat ze er mee doet. 1000MB/min krijgt ze niet op.

4G van Vodafone is opzich prima. Wel veel plaatsen dat ze alleen 4G800 heeft, waar de concurrentie inmiddels 4G+ heeft. Zolang ze kan bellen en appen is het prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Vodafone bouwde tot voor kort idd puur wat nodig is op een bepaalde locatie en niet meer, maar ik heb nog nooit gehad dat ik geen Netflix op goede kwaliteit en zonder buffering kon kijken.

Echter, ze zijn nu bezig met het upgraden van al hun locaties, straks draait overal 4CA met meer bandbreedte dan T-Mobile nu levert per mast!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:24:
Vodafone bouwde tot voor kort idd puur wat nodig is op een bepaalde locatie en niet meer, maar ik heb nog nooit gehad dat ik geen Netflix op goede kwaliteit en zonder buffering kon kijken.

Echter, ze zijn nu bezig met het upgraden van al hun locaties, straks draait overal 4CA met meer bandbreedte dan T-Mobile nu levert per mast!
Hoe weet je dat Vodafone al haar locaties nu aan het upgraden is? ben er namelijk wel benieuwd na ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:52
Kreeg iemand op iOS ook een popup over een update van carrier settings? Ik drukte op werk bij maar echter blijft de versie op 30.0 staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Bartkramer0103 schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:52:
Kreeg iemand op iOS ook een popup over een update van carrier settings? Ik drukte op werk bij maar echter blijft de versie op 30.0 staan..
Ik heb sinds gisteren (update iOS 11.3) versie 32.0 t-mobile NL op de iPhone 8p Maar ik heb geen idee wat er is veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:52
Gijsj16 schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:42:
[...]

Ik heb sinds gisteren (update iOS 11.3) versie 32.0 t-mobile NL op de iPhone 8p Maar ik heb geen idee wat er is veranderd.
Hmm mijne blijft nog steeds hangen. Tijd om even te zoeken naar de 32.0 IPCC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
dutchnltweaker schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:24:
[...]

Hoe weet je dat Vodafone al haar locaties nu aan het upgraden is? ben er namelijk wel benieuwd na ;) .
Naja, niet allemaal waarschijnlijk, maar in Amsterdam en Utrecht zijn er al een aantal locaties omgebouwd, en nog niet eens per se de allerdrukste.

Daar komt dan 10 MHz aan LTE800 + LTE2100, 20 MHz aan LTE1800 en LTE2600 vanaf. Totaal 60 MHz dus. En da's best wel veel (in de toekomst kan daar nog 10 MHz LTE2100 + 10 MHz LTE2600 bij die nu nog voor 3G of helemaal niet gebruikt worden!). In Utrecht heb ik de LTE2100 nog niet op m'n telefoon gezien maar ik vermoed wel dat de apparatuur daar al klaar voor is.

Hoe dan ook op die locaties is de capaciteit nu al groter dan die van de grootste T-Mobile sites, en da's nog zonder de uitbreiding naar 80 MHz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
ucsdcom schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:20:
[...]

Inderdaad, het gaat puur om de kosten. TMobile is tegewordig 2x duur als hetzelfde aanbod van simpel. Ik gebruik meestal 1 GB en 100 min, work vanuit thuis heb altijd wifi en dus geen grote bundel nodig. hollandsnieuwe heeft de 5GB optie voor 15 euro, maar als ik an het eind van de maand alles opthoorn dan ben ik netto mischien 6 euro kwijt elke maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Ik kreeg vandaag een sms'je van T-mobile, meer mensen gehad? En misschien al iets wat dit 'unieke' aanbod is?

Speciaal voor jou hebben wij een aanbod dat je niet wilt missen! Deze week willen we je er alles over vertellen. Neem je op? We bellen met een anoniem nummer. Groeten, T-Mobile. Geen SMS meer ontvangen? Afmelden kan via My T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb niks gehad...

wel ervaar ik dat de upstream tegenwoordig niet meer zo vlot is als een week of 3 geleden?

Downlink is gewoon 180~200mbit op een 3CA (20/10/10 site / link rate) maar de up blijft dan bungelen rond de 10 mbit

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 09:57
Sorcerer8472 schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:27:
[...]

Naja, niet allemaal waarschijnlijk, maar in Amsterdam en Utrecht zijn er al een aantal locaties omgebouwd, en nog niet eens per se de allerdrukste.

Daar komt dan 10 MHz aan LTE800 + LTE2100, 20 MHz aan LTE1800 en LTE2600 vanaf. Totaal 60 MHz dus. En da's best wel veel (in de toekomst kan daar nog 10 MHz LTE2100 + 10 MHz LTE2600 bij die nu nog voor 3G of helemaal niet gebruikt worden!). In Utrecht heb ik de LTE2100 nog niet op m'n telefoon gezien maar ik vermoed wel dat de apparatuur daar al klaar voor is.

Hoe dan ook op die locaties is de capaciteit nu al groter dan die van de grootste T-Mobile sites, en da's nog zonder de uitbreiding naar 80 MHz!
Is het echter niet zo dat er veel vodafone locaties als een daisy-chain aan elkaar zijn gekoppeld?
verklaart dan wel de hogere latency t.o.v. bijvoorbeeld t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
michelc85 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:43:
[...]

Is het echter niet zo dat er veel vodafone locaties als een daisy-chain aan elkaar zijn gekoppeld?
verklaart dan wel de hogere latency t.o.v. bijvoorbeeld t-mobile.
Da's intussen al flink afgenomen, daar stoppen ze nu veel werk in zviw!

Verder is er niet zo heel veel te zeggen over latency. De manier waarop speedtest test is best eenzijdig en met bijv. hogere payload tcp pings zie je wellicht een heel ander beeld. Overigens vermoed ik dat de verschillen eerder te maken hebben met zaken in het core netwerk dan in de infra daarbuiten.

Bij de waarden waar de NL providers op zitten boeit snelheid en latency niet, tenzij je echt grote hoeveelheden data pompt (bijv. professionele fotografen). Ik zou meer kijken naar dekking eerlijk gezegd, en dan ook 4G-dekking. Dat heeft meer impact op je ervaring dan een paar Mbps in snelheidsverschil. Maar da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:29:
[...]

Da's intussen al flink afgenomen, daar stoppen ze nu veel werk in zviw!

Verder is er niet zo heel veel te zeggen over latency. De manier waarop speedtest test is best eenzijdig en met bijv. hogere payload tcp pings zie je wellicht een heel ander beeld. Overigens vermoed ik dat de verschillen eerder te maken hebben met zaken in het core netwerk dan in de infra daarbuiten.

Bij de waarden waar de NL providers op zitten boeit snelheid en latency niet, tenzij je echt grote hoeveelheden data pompt (bijv. professionele fotografen). Ik zou meer kijken naar dekking eerlijk gezegd, en dan ook 4G-dekking. Dat heeft meer impact op je ervaring dan een paar Mbps in snelheidsverschil. Maar da's mijn mening.
Herken overigens die hogere latency wel. Hier doet Vodafone over 4G800 gemiddeld iets van 40ms, KPN en T-Mobile hangen rond de 20. In de praktijk merk je het niet zo snel, je merkt alleen dat bij KPN en T-Mobile er sneller een reply komt dan bij VF bij het openen van een website. Hinderlijk? Nee. Surfen gaat nog steeds soepel.

Laatst een speedtest gedaan met een vodafone abonnee en een KPN op 4G+. De Vodafone aansluiting haalde dan weer 150Mbit down en een magere 17Mbit up. KPN deed iets langzamer 100Mbit down en 60Mbit up. Vodafone was sneller met download, KPN weer met upload. Beide toestellen een S7

Nu stonden wel op een locatie met vol bereik. Op een andere locatie bleef VF hangen op 4G+ met 30/20Mbit op 4G en KPN knalt binnen met 170/50. Verschil mot er wezen :+

Heb overigens bewust wel voor hollandsnieuwe gekozen, aangezien VF en KPN beide HD voice wel goed voor elkaar hebben. Merendeel van de gesprekken zijn dus loepzuiver. Dat heeft T-Mobile nog niet naar de andere netwerken toe.

Ben benieuwd wanneer T-Mobile HD voice onderling met KPN/VF gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
yannickie111 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:13:
Ik kreeg vandaag een sms'je van T-mobile, meer mensen gehad? En misschien al iets wat dit 'unieke' aanbod is?

Speciaal voor jou hebben wij een aanbod dat je niet wilt missen! Deze week willen we je er alles over vertellen. Neem je op? We bellen met een anoniem nummer. Groeten, T-Mobile. Geen SMS meer ontvangen? Afmelden kan via My T-Mobile
Wat voor abonnement heb je? Ik ben verlengbaar en ga met deze prijzen zeker niet verlengen bij T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Jassy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:37:
[...]

Wat voor abonnement heb je? Ik ben verlengbaar en ga met deze prijzen zeker niet verlengen bij T-mobile.
5GB en onbeperkt bellen en sms'en.
Ik ook niet, kan als student 0 gebruik maken van alle vast/mobiel combi's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
yannickie111 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:13:

Ja een tijd terug, toen ik net kon gaan verlengen. Werd inderdaad gebeld, maar kreeg niets anders dan de standaard prijzen aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:11
Ook ik baal van de T-Mobile prijzen. Ik vermoed dan ook dat ze veel klanten zullen kwijtraken dit jaar. Zowel mijn moeder, vriendin, als ik kunnen binnen enkele dagen vernieuwen. Denk dat het toch gewoon Family & Friends wordt van Vodafone. Puur om T-Mobile te laten zien dat ze toch écht te duur zijn.

Ik heb mij laten bellen door zo'n sales-knakker van T-Mobile. Die kon mij een super aanbod doen....
Uiteindelijk bleek zijn aanbod gewoon stapelkorting op hetzelfde adres. Ja zo kan ik het ook wel...
Unlimited is echter voor mijn situatie niet interessant. 10 (of straks 20gb bij Vodafone) is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dutchy007 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:56:
Ook ik baal van de T-Mobile prijzen. Ik vermoed dan ook dat ze veel klanten zullen kwijtraken dit jaar. Zowel mijn moeder, vriendin, als ik kunnen binnen enkele dagen vernieuwen. Denk dat het toch gewoon Family & Friends wordt van Vodafone. Puur om T-Mobile te laten zien dat ze toch écht te duur zijn.
Die abonnementen van Vodafone zijn met korting ook maar een fractie goedkoper dan T-Mobile. 10GB bij T is 22.50 en 20Gb bij Vodafone is 23euro (met alle kortingen er al af). Bij de 5GB (en 6Gb bij Vodafone) scheelt het maar een euro (moet je wel Ziggo hebben thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

icecreamfarmer

en het is

yannickie111 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:27:
[...]

5GB en onbeperkt bellen en sms'en.
Ik ook niet, kan als student 0 gebruik maken van alle vast/mobiel combi's...
Herkenbaar. Heb overigens in combi met een telefoon wel een mijn abbo daar nu verlengd. Daar waren ze de goedkoopste op tele2 na maar het verschil was 1 euro per maand en bij tmobile heb ik onbeperkt bellen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:48
Ben pas zelf wel overgegaan van mijn 5GB abo naar unlimited toen mijn vrouw kon verlengen. Dus nu beide unlimited met korting. De vorige korting gaat er met een korte periode toch ook af en het is niet dat we het niet kunnen missen. Kan nu tenminste zonder nadenken mijn abonnement gebruiken. Alhoewel ik voorheen niet over die 5GB heen ging, maar heb nog wel wensen om gebruik te maken van de data verbinding zoals streamen van thuis uit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:11
jongetje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:06:
[...]

Die abonnementen van Vodafone zijn met korting ook maar een fractie goedkoper dan T-Mobile. 10GB bij T is 22.50 en 20Gb bij Vodafone is 23euro (met alle kortingen er al af). Bij de 5GB (en 6Gb bij Vodafone) scheelt het maar een euro (moet je wel Ziggo hebben thuis).
Klopt, het scheelt niet veel... maar;

Als ik kijk naar een 1 jaar SIM only bij T-Mobile dan betaal ik €25 per maand voor 10gb. Dit is inclusief de €2,50 korting die ik krijg ALS er meerdere T-Mobile abbo's actief zijn op mijn adres. In dit geval is dat dus ja;

Bij Vodafone F&F (ja, ik heb Ziggo) zou ik €24 per maand betalen voor 20gb. Dus voor 1 euro minder, het dubbele aan data. Ja het is maar 1 euro, maar dan krijg ik wel dubbele data terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Wow bij een 1 jarig contract, krijg je voor 20 euro ,onbeperkt bellen en maar 1 GB per maand.

Echt bizar als je het gaat vergelijken met andere sim only providers, als bv RobinMobile.

Zelfde prijs, maar maandelijks opzegbaar, onbeperkt bellen en 25 keer meer GBs, en mocht je meer dan de FUP gebruiken kan je alsnog door internetten, op lagere snelheid maar nog steeds werkbaar voor best veel zaken.

Je bent echt gek als je momenteel een abbo afsluit bij T-Mobile, tenzij je gebruik kan maken van alle stapel kortingen, anders is t-mobile momenteel echt peper en peper duur zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
fl2001 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:13:
Wow bij een 1 jarig contract, krijg je voor 20 euro ,onbeperkt bellen en maar 1 GB per maand.

Echt bizar als je het gaat vergelijken met andere sim only providers, als bv RobinMobile.

Zelfde prijs, maar maandelijks opzegbaar, onbeperkt bellen en 25 keer meer GBs, en mocht je meer dan de FUP gebruiken kan je alsnog door internetten, op lagere snelheid maar nog steeds werkbaar voor best veel zaken.

Je bent echt gek als je momenteel een abbo afsluit bij T-Mobile, tenzij je gebruik kan maken van alle stapel kortingen, anders is t-mobile momenteel echt peper en peper duur zeg.
Als je gebruik maakt van een virtuele budget provider, dan is het altijd goedkoper.
Als je het vergelijkt met VF, KPN en Tele2, dan valt T-Mobile in de goedkope range.

Bij virtuele providers is de prio op het netwerk minder hoog, dus de kans is hoger dat snelheid trager is, klantenservice is minder en soms kan het zelfs zijn dat het klantenportaal/apps voor geen meter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Pilovali schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:40:
[...]

Als je gebruik maakt van een virtuele budget provider, dan is het altijd goedkoper.
Als je het vergelijkt met VF, KPN en Tele2, dan valt T-Mobile in de goedkope range.

Bij virtuele providers is de prio op het netwerk minder hoog, dus de kans is hoger dat snelheid trager is, klantenservice is minder en soms kan het zelfs zijn dat het klantenportaal/apps voor geen meter werken.
Prio is minder hoog? Zijn daar bronnen voor? Genoeg ervaring met virtuele providers en heb daar echt nog nooit iets van gemerkt.

Klantenservice klopt dat het in sommige gevallen minder kan zijn, maar dat hoeft ook zeker niet zo te zijn.

Bij Robin Mobile bv is de klantenservice echt goed en reageren echt altijd super snel, daar mogen de grotere providers wel van leren.

Premium netwerk, premium klantenservice van T-Mobile, het zal allemaal wel.

Maar om daar nou 20 euro per maand te moeten betalen voor 1GB? Dan gooi ik nog liever mijn smartphone een sloot in, je gaat anno 2018 toch geen 20 euro meer vragen voor 1 GB.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor mij valt t-mobile hiermee echt automatisch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
fl2001 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:38:
[...]

Prio is minder hoog? Zijn daar bronnen voor? Genoeg ervaring met virtuele providers en heb daar echt nog nooit iets van gemerkt.
Nee, is onzin, heb ik al meerdere keren gezegd hier maar het blijft opduiken.

Wat wel zo is is dat zulke providers vaak een eigen netwerkarchitectuur hebben en als die problematisch is of niet goed bemeten, dan kun je alsnog tegen bottlenecks aanlopen. Plus het is een extra SPOF.

Dat en omdat buitenland vaak reteduur is bij dit soort providers (m.n. buiten EU) is voor mij de reden om 'direct' bij een provider te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
fl2001 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:38:
[...]

Klantenservice klopt dat het in sommige gevallen minder kan zijn, maar dat hoeft ook zeker niet zo te zijn.

Bij Robin Mobile bv is de klantenservice echt goed en reageren echt altijd super snel, daar mogen de grotere providers wel van leren.

Premium netwerk, premium klantenservice van T-Mobile, het zal allemaal wel.

Maar om daar nou 20 euro per maand te moeten betalen voor 1GB? Dan gooi ik nog liever mijn smartphone een sloot in, je gaat anno 2018 toch geen 20 euro meer vragen voor 1 GB.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor mij valt t-mobile hiermee echt automatisch af.
https://www.t-mobile.nl/s...r=24&pr=GOB11,BDA02,BVO01
€12 per maand.

Kwa klantenservice is mijn mening in ieder geval slecht. Ik heb meerdere virtuele providers gehad en meerdere 'hoofd' providers. Bij de 'hoofd' providers heb ik meestal een positieve indruk terwijl bij de virtuele providers dat niet het geval is.
Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:54:
[...]

Nee, is onzin, heb ik al meerdere keren gezegd hier maar het blijft opduiken.

Wat wel zo is is dat zulke providers vaak een eigen netwerkarchitectuur hebben en als die problematisch is of niet goed bemeten, dan kun je alsnog tegen bottlenecks aanlopen. Plus het is een extra SPOF.

Dat en omdat buitenland vaak reteduur is bij dit soort providers (m.n. buiten EU) is voor mij de reden om 'direct' bij een provider te zitten.
Ik spreek uit eigen ervaring, dus ik heb helaas geen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier (met matige indoor) nog niks van te zien.. QAM16

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Laatst online: 12-09 11:10

Gmount

Ecorunner lid

Hoe zijn de ervaringen met het aanpassen van een abbonement bij t-mobile?
Moet je dan de sim-only prijs verwachten, of krijg je toch de prijs van abbonement icm telefoon op dat moment?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Hoe bedoel je dat? Bijvoorbeeld databundel ophogen/verlagen binnen een lopend abo?
Met m'n Stel Samen & Stel Bij SIM-only gaat dat gewoon prima. Wisselende gedurende de maand wordt gewoon pro rato verrekend. Waarom zou je voor iets gaan betalen wat je niet krijgt (als die telefoon)?

[ Voor 15% gewijzigd door ShitHappens op 04-04-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Laatst online: 12-09 11:10

Gmount

Ecorunner lid

Nee dat zou niet slim zijn, maar ik bedoel dat de simonly vaak net iets duurder is. Dus als je nu een abonnement neemt met telefoon betaal je €18 voor 5GB, maar de simonly prijs is €20. Als ik dan een poosje wat extra zou willen (op vakantie bijvoorbeeld ) zou het wel jammer zijn als je daarna meer gaat betalen voor hetzelfde.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gmount schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:03:
Nee dat zou niet slim zijn, maar ik bedoel dat de simonly vaak net iets duurder is. Dus als je nu een abonnement neemt met telefoon betaal je €18 voor 5GB, maar de simonly prijs is €20. Als ik dan een poosje wat extra zou willen (op vakantie bijvoorbeeld ) zou het wel jammer zijn als je daarna meer gaat betalen voor hetzelfde.
Goed dat je daarop let. Mijn ervaring is helaas dat je een ander tarief kan krijgen als je van bundel wisselt. Bij mij veranderde de korting die ik kreeg namelijk naar de korting, zoals die nu gegeven wordt en niet de korting van het moment van afsluiten van het abonnement. Het gebeurde bij mij toen ik toch bijna kon verlengen, dus ik heb er ook geen werk meer van gemaakt. Maar vraag het eventueel even na bij de klantenservice VOOR je wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Gmount schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:03:
In ieder geval met de Go abonnementen, liggen de met-telefoon prijs en simonly prijzen gelijk. Telefoons zijn vaak icm abo wel wat goedkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door ShitHappens op 07-04-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 23:39
https://twitter.com/tmobileat/status/981418339653300224?s=09

T-mobile Oostenrijk vind het dus normaal om wachtwoorden in plain text op te slaan... 🤔 De Nederlandse afdeling zegt in ieder geval wel dat de wachtwoord gehashd worden.

https://twitter.com/tmobi...s/982883251940397057?s=09

[ Voor 12% gewijzigd door BiaggioLuciano op 08-04-2018 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
SMSfreakie schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:46:
hier (met matige indoor) nog niks van te zien.. QAM16
Dan nog: andere klanten die wel QAM256 gebruiken nemen nu minder ruimte in op het netwerk dus ook jij krijgt betere performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:39
Ik kreeg deze week bericht dat ik mijn contract weer kan verlengen bij T-mobile. Iemand enig idee waarom de tarieven zo zijn gestegen? Vorig jaar afgesloten mijn abonnement afgesloten 5GB +onbepekrt bellen 15 euro (inclusief vriendenkorting/reguliere korting). Nu 23,50 euro per maand!

Op deze manier ga ik zéker niet verlengen bij T-mobile. Ik overweeg nu Ben.1 maands-abonnement 5gb internet 100min bellen voor 15 euro per maand! Of komen er nog leuke aanbiedingen van t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
F!sher schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:57:
Ik kreeg deze week bericht dat ik mijn contract weer kan verlengen bij T-mobile. Iemand enig idee waarom de tarieven zo zijn gestegen? Vorig jaar afgesloten mijn abonnement afgesloten 5GB +onbepekrt bellen 15 euro (inclusief vriendenkorting/reguliere korting). Nu 23,50 euro per maand!

Op deze manier ga ik zéker niet verlengen bij T-mobile. Ik overweeg nu Ben.1 maands-abonnement 5gb internet 100min bellen voor 15 euro per maand! Of komen er nog leuke aanbiedingen van t-mobile?
Omdat het kan? Blijkbaar gaat het goed met ze. Ook al eens bij Simpel gekeken, heb je 5GB, onb. bellen voor 10euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter

Neem ook even in je berekening mee wat er gebeurt als je níet verlengt.
Je blijft bij de oude propositie en bent maandelijks opzegbaar.
Wel vervallen kortingen die behoren bij de looptijd van je oude contract.
Als de tarieven zo fors zijn gestegen kan het nog wel eens lonen om gewoon helemaal niets te doen als je verder wel tevreden bent met Tmobile en de concurrentie niet interessant genoeg is om het overgebleven prijsverschil te rechtvaardigen.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
carnager schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:18:
[...]

Neem ook even in je berekening mee wat er gebeurt als je níet verlengt.
Je blijft bij de oude propositie en bent maandelijks opzegbaar.
Wel vervallen kortingen die behoren bij de looptijd van je oude contract.
Als de tarieven zo fors zijn gestegen kan het nog wel eens lonen om gewoon helemaal niets te doen als je verder wel tevreden bent met Tmobile en de concurrentie niet interessant genoeg is om het overgebleven prijsverschil te rechtvaardigen.
Helaas vervallen de kortingen ook en die zijn dusdanig dat je boven de prijs komt van nu een nieuw abo met korting. T-Mobile is daarmee dus volledig oninteressant geworden.

Ik ga ook maandelijks opzegbaar naar Ben en ga wachten op VoWiFi van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Alvast voor het vakantieseizoen, en voor zover nog niet bekend:

In Frankrijk heb je op Orange en Bouygtel 4G Roaming, het voorkeursnetwerk is Orange. In Zwitserland heb je in elk geval op Salt 4G Roaming.

[ Voor 15% gewijzigd door Jassy op 13-04-2018 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willy84
Jassy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:52:

In Frankrijk heb je op Orange en Bouygtel 4G Roaming, het voorkeursnetwerk is Orange. In Zwitserland heb je in elk geval op Salt 4G Roaming.
Die info kan je per land hier opzoeken: https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar dagen T-Mobile go unlimited en ik ben zeer tevreden met de snelheden en de dekking in mijn regio. Kosten zijn wel wat aan de hoge kant maar hopelijk komt daar in de toekomst nog wat beweging in. Ik heb de dekkingskaarten van de diverse aanbieders vergeleken en daarbij kwam T-Mobile voor mij als beste uit de bus. Tele2 was geen optie omdat ik het grootste deel in een paar 'gaten' in hun kaart aanwezig ben. Download snelheden liggen tussen de 60 en 240Mbps maar voor de upload ligt deze gemiddeld rond de 12Mbps met uitschieters naar de 40Mbps is dat een beetje gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
De lage snelheden zijn redelijk gebruikelijk voor de plekken iets verder van een mast of op gebieden halverwege twee masten. Rond 40 down komt ook nog veel voor.
De hoge voor plekken nabij masten.
Up haalde ik vaak symmetrischer, maar op n gegeven moment, zo rond de bijschaleling van 2100 of 2600 en de vele Unlimitedabbs ging de upload omlaag.
Maar goed, zit nu bij Tele 2 en hun snelheden zijn.nog veel assymetrischer, down heel makkelijk 40-100 maar up dan vaak maar paar mb. Een speedtest begint heel snel maar je wordt meteem geknepen ofzo en dan kukelt je up in.

[ Voor 79% gewijzigd door Schrudde op 17-04-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dat gedrag is wel redelijk normaal zo te horen, ik zal zo af en toe eens een speedtest doen om erachter te komen hoe de snelheid varieert op diverse locaties. Bedankt voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Is het bekend of/wanneer T-Mobile "HD Voice" bellen naar KPN en Vodafone klanten gaat ondersteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier zit ik eigenlijk ook te wachten sinds ik best wel veel Tmobile nummers bel. Die zijn soms gewoon slecht te verstaan. Net nog een Tmobile nummer gebeld, amper te verstaan...

Wat betreft de koppeling met KPN/VF hebben ze niet het beste netwerk.

Ik heb trouwens privé KPN en T-Mobile voor werk.

[ Voor 25% gewijzigd door krakendmodem op 22-04-2018 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de mensen die naar Monaco of Andorra op vakantie gaan van de zomer:

Andorra en Monaco vallen buiten de EU. Heb je je abonnement afgesloten vóór 29 januari 2018? Dan heb je geluk, en gelden je bel- sms-, en internetbundels ook in deze 2 landen. Heb je je abonnement afgesloten na 29 januari 2018 of heb je PrePaid? Dan gelden de tarieven van zone 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
leroy98ecker schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Ik dacht al wat te merken de afgelopen weken in de trein. Ik behoud nu mijn 4G verbinding van Zwolle t/m Putten toe. Zelfs in de DDZ-trein die veel dempt. Daar behoud ik nu ook de 4G verbinding tussen Nunspeet en Harderwijk.

Mooi overzicht! :)

Nu nog de antennes vervangen op 2 locaties in Ermelo. Bij de Generaal Spoorkazerne merk je nog steeds dat 4G 900 weggedrukt wordt. Dit merk je vooral als je de Drieërweg rijdt. Ook de mast aan de Harderwijkerweg duurt ook al meer dan een jaar sinds de eerste aankondiging om de antennes te vervangen. Vooral die van de Harderwijkerweg kan nog wat verbetering op het spoor brengen. Zodra station Ermelo of Harderwijk verlaten wordt, is de verbinding weg. Dan gaat de telefoon terug naar Edge. Weet jij wat meer over deze twee locaties? :)

------------------------------------
Ik ben even langs geweest vandaag, maar ze hebben de mast niet op de oude Orange-locatie gezet, maar ernaast. Het is een noodmast. Ook valt het op dat de sectoren 3 x 90 graden zijn ingedeeld. Twee gelijk aan het treinspoor en een richting Flevoland.
[afbeelding]

------------------------------------
Ik zie op de dekkingskaart dat er binnen drie maanden een mast wordt geplaatst op de Generaal Spoorkazerne in Ermelo. Dat zal voor een veel betere dekking zorgen, want nu word je vaak weggedrukt op 4G900 naar 3G of 2G door 2G900 wat daar nog aanstaat. :)
Mast 33.2m ten noorden van Gsk geeft in het bos in een groot gebied 4G dekking.
----
Mast 26.1 m is voor A28, spoor, bos, veluwemeer, Hierden sluit nu inderdaad mooi aan op Mast 39.8m.
----
Mast 39.8m is voor A28, spoor, bos, veluwemeer, Hulshorst, noord Nunspeet met de nieuwe ingedeelde sectoren geeft ook in het bos een sterke verbetering met 4G.
----
mast van 20.8m is voor A28, spoor en bos gebied Hulshorst bij die nieuwe lage mast zijn ook opnieuw de sectoren ingedeeld voor de beste dekking langs het spoor overgang ging niet goed, nu sluit hij netje aan op Mast 29.3 m.
----
Mast 29.3 m is voor A28, spoor, bos, veluwemeer, west, midden, en noord Nunspeet.
----
Mast van 23.7m is bedoeld voor veluwemeer, west, midden Nunspeet en ook voor het spoor na station Nunspeet aan gezien die strategisch op het spoor staat.
----
Mast 20.2m is voor de weg naar A28, spoor, midden, in noord Nunspeet is 4G zwak.
----
Mast 37.5m is voor de A28, spoor, bos veluwemeer, noord, oost Nunspeet en richting t,Harde.
Overschakelen naar mast 31.1m gaat niet goed de sectoren zouden opnieuw ingedeeld moeten worden zo dat je geen dodehoek N795 meer hebt bij Nunspeet
----
Mast 31.1m is voor de A28, spoor, bos, oost Nunspeet, overschakelen naar mast 37.5m gaat niet goed, de sectoren zouden opnieuw ingedeeld moeten worden zo dat je geen dodehoek N795 meer hebt bij Nunspeet
----
Mast 30.9m is voor de A28, spoor, bos, t, Harde, de aansluiting op 31.1m gaat prima
----
Mast 26.1 m Hierden sluit nu inderdaad mooi aan op Mast 39.8m Hulshorst naar Mast 20.8m Hulshorst naar 29.3m Hulshorst naar 23.7m Nunspeet naar 20.2m Nunspeet terug naar 23.7m Nunspeet naar 37.5m Nunspeet oost en dan gaat het fout tot naar onder de snelweg 31.1m Nunspeet of 30.9m t,Harde

----
----
Harderwijkerweg zou eigenlijk vervangen moeten zijn april, mei 2017 maar er is echter nog altijd niks aan gedaan bij mij gaat het daar net goed met 4G1800

----
----
Generaal Spoorkazerne draait nog steeds 2G900, 3G900, mast eigennaar is Ziggo
2G900 zorgt inderdaad voor problemen met 4G900
Mij tablet Samsung A6 blijft op 4G maar de radio stream gaat haperen of valt uit, dat verdwijnt als je in een sterker veld van 4G900 mast komt
Samsung S4 note 3 en 4 schakelen daar naar 3G900 naar de nieuwe mast 4G1800
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2s7gn5t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/o56ogg.jpg

200m verder op is een nieuwe T-Mobile locatie gekomen in de C2000 mast er draait 2G1800 - 3G900, 2100 en 4G900, 1800.
Geeft nu al een betere dekking in Ermelo, straalverbinding is niet aanwezig dus dat klopt niet in het antenneregister.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/dw7x8m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2zqvl2c.jpg

----
----
Tussen Nijkerk, Putten een noodmast 28.7 m ben benieuwd of daar een vaste mast komt, het was al donker toen ik daar passeerde met de trein dus kon het niet goed zien maar de dekking is daar sterk vooruit gegaan met 4G, 4G+
28.7 m - 50 gr - 245 gr - 330 gr de sectoren staan 2 links - rechts op het spoor en 1 richting het noorden

Ook is de hoogspanningsmast nog actief met 2G1800, 4G1800.
24.1m - 60 gr - 160 gr - 250 gr heb niet het idee dat deze verwijderd wordt, de sectoren staan 2 links - rechts op het spoor en 1 richting het zuiden

Snap niet dat de noodmast naar noorden gericht is.
Locatie Nijkerk 39.1m en ook strand nulde 16.1m bedienen het gebied en mindere mate ook 31.8m Putten station.

A28 locatie 16.1m strand nulde is van 2 sectoren naar 3 uitgebreid 360 graden dichtheid - de oude setting was alleen op A28

Ugchelen 52.3 m is ook van 2 sectoren naar 3 uitgebreid - de oude setting was alleen op N304
nightshadow999 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:57:
[...]

Dit is een kerk.. Hier was geen ruimte voor nieuwe antennes tijdens de modernisatie in 2014.. De antennes zijn niet geschikt voor 900Mhz. Ik zie nog geen tekenen van pogingen een andere positie of locatie te verwerven..

[afbeelding]
Vodafone en Kpn hebben daar wel 900 zij hangen wel een stuk lager dan T-Mobile.
joco schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:20:
ondanks al die verbeteringen vind ik het niet echt op voorruit gaan, eerder achter uit
tenminste bij mij

Bij mij thuis red ik hooguit 20/5 dat was vroeger beter.
Maar ook met andere speedtest hier en daar heb ik het gevoel dat het wat langzamer is dan het voorheen was

Maar ik merk het het meest op het spoort Zwolle - Amsterdam Zuid
Waar het altijd al niet best was tussen Lelystad en Almere (wat ook nog niks is verbeterd) is het nu ook vaak slecht tussen dronten en lelystad (met name als je de tunnel weer uit komt vanaf zwolle gezien)
Dan krijg ik vaak geen 4G meer maar blijf ik steken op H(+) en als ik een H in het beeld zie betekend dat eigenlijk ik heb niks.. Want data komt er dan bijna niet doorheen
In de tunnel heeft geen enkele provider dekking dat komt door Prorail alleen is er GSM-R.
Me tablet Samsung A6 pakt gelijk weer 4G op terwijl je met Samsung S4, Note 3 en 4 eerst op 3G zo snel mogelijk naar 4G wordt gezet.
Er is op 17/4/2018 een straalverbinding geplaatst vanaf een Vodafone - T-Mobile locatie.

Die hoogspanningsmast 49.7m tussen Almere - Lelystad is inderdaad nog niet omgebouwd.
Ook staat die niet helemaal op het spoor gericht - op Samsung A6 tablet gaat het prima op 4G, Samsung S4, note 3 en 4 blijven net op 4G of schakelen naar 3G.
SMSfreakie schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:35:
nope.. niet meer / minder dekking dan normaal :+

wel getipt dat er een nieuwe mast opgetrokken lijkt te worden..
[afbeelding]

alleen hebben alle 4 de providers daar een mooi gat in de dekking.. dus van wie die is.. en wie er allemaal in mogen?
T-Mobile lijkt er geen plannen voor te hebben misschien veranderd dat nog.

De hoogspanningsmast 39.7m Munnekeburen is als goed is pas omgebouwd en mogelijk zijn ook de sectoren opnieuw ingedeeld.
Schrudde schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:43:
[...]

Ik heb die move gemaakt. Het bevalt. Snelheden zijn minder maar ruim voldoende voor gebruik. Ook video enzo. Op plekken waar T-mobile tegenvalt zijn ze net zo goed of vaak beter. Netwerk is minder druk. De hoge uitschieters met lachend 90Mb/s zoals bij T heb je minder.
Het bereik is beter. Had ik niet verwacht. Op plekken waar T-Mobile begint af te haken, zoals Lage Vuursche daar is Tele 2 beter. Hun masten komen net wat verder. Al zijn het doorgaans dezelfde antennes als T-Mobile. Mogelijk is dat t verschil tussen 800(tele2) en 900 MHz( T-Mobile) maar ik denk dat t vooral t verschil in bezettingsgraad is.
Sowieso heb je vaak meer streepjes omdat jr sneller op de lage band mag. T-Mobile doet dat minder snel.
De netwerkinstellingen zijn op meer dingen anders. Bij T-Mobile zie je bij speedtests vaak een constanter beeld of gaat hij omhoog omdat ze capaciteit bijschakelen voor je vraag. Bij Tele 2 juist niet, daar krijg je in het begin de hoogste snelheid maar duikt die juist flink in bij aanhoudend gebruik.
Een typische speedtest op veel plekken geeft dit : download ergens tussen de 30 en de 100. Upload begint bij 50 maar zakt in tot 5.

Hun variant van unlimited heeft ook wat gebruiksgemak: je kan namelijk al voor je aanvuller op is de volgende aanvragen zodat je niet zonder komt. Dat was bij T-mobile een hinderlijk iets. Zeker aangezien het als je hem heel rap er door joeg je soms minuten tot wel een kwartier moest wachten voor hij van de melding" is net bijgevuld wacht ff kan paar minuten duren" af was.

Wel val je echt stil. Niet zoals bij T-mobile dat je met 0.3 verder werkt en met surfen niet eens wat merkt.
Ik heb geen spijt. Nu tientje minder dan eerst. Als ik was gebleven was er 15 euro bij gekomen of had ik moeten bijtekenen.

Met beetje geluk gaat in de loop van het jaar die fusie door en zit ik ineens op het T-mobilenet terug voor een veel lagere pijs. Mijn geluk van het moment dan. Want het maakt de concurrentie wel flink minder en dat kun je dus nu al goed zien.
Lage Vuursche zit ten zuiden in Den Dolder een mast met T-Mobile op 27.5m en Tele2 op 30.8m
Jassy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:52:

In Zwitserland heb je 4G op
Sunrise
Swisscom
Salt

Frankrijk heb je 4G op inderdaad
Orange
Bouygtel

Bijvoobeeld de Tablet zit op 4G -123dbm dan zit de Note 4 op 3G en soms pakt die even 4G, dan zit de Samsung S4, Note 3 op 3G -113dbm of alleen noodoproepen

Tablet Samsung A6 diep in het bos bij Putten, de radio stream haperde niet.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29112dj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2affv3q.jpg

Note 4 geen service of noodoproepen of 2G900 terwijl de tablet nog gewoon 4G -120dbm heeft 14.23 daana Note 4 vast gelopen nu kapot weer moederbord gedoe, komt nog een nieuwe test met Samsung S4 - Tablet Samsung A6.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2u7oy6o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14ilv7m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2qjhyea.jpg

Andere test met Samsung S4 en Tablet Samsung A6 Nederland richting Duitsland
Tablet Samsung A6 bij de grens overgang A1 4G - afrit 3-Nordhorn/Bad Bentheim daarna neemt 4G dekking af naar iets onder -120 a -125dbm - Im Slaat
48465 Quendorf loopt 4G weer op boven -120dbm richting -93dbm pas bij Salzberg bij Eems valt 4G weg wordt je gelijk op Telekom.de gezet in enkele seconden met gelijk 4G tot in Polen

Samsung S4 bij de grens overgang A1 4G - Bramhaar 48465 Isterberg naar 3G, naar afrit 3-Nordhorn/Bad valt 3G weg naar geen service dit duurde 2 min afrit 4-Schüttorf 3G Telekom.de daarna regelmatig geschakel tussen 2G 3G 4G staat automatisch, Tablet Samsung A6 staat ook op automatisch

Ook bij 7255NS en 7255MZ heeft Tablet Samsung A6 binnen tussen de -114 a -122dbm 4G - Samsung S4 3G 0 a 1 streepje -109 a -113dbm en buiten -112 a -119dbm 4G
2G Buiten redelijk, binnen beperkt bereik
3G Buiten redelijk, binnen beperkt bereik
2G Buiten redelijk, binnen beperkt bereik

Nog een andere test met Samsung S4 en Tablet Samsung A6 In het bos bij Gortel
Tablet Samsung A6
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/258zcs1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/wkk3n6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/svnj91.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/bhhmhd.jpg

Samsung S4
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/11aesk4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ega2ph.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2eg73f7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/e01h07.jpg

T-Mobile update staat in het antenneregister
Ook is er in C2000 masten 4G2100 ingeschakeld, mogelijk hoeft T-Mobile er niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@HcBlids ooh binnenkort wel weer eens kijken als ik er kom :-)

ook wel apart dat er op 8535WH 2 masten staan...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:17
HcBlids schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:51:
[...]

Mast 33.2m ten noorden van Gsk geeft in het bos in een groot gebied 4G dekking.
----
Mast 26.1 m is voor A28, spoor, bos, veluwemeer, Hierden sluit nu inderdaad mooi aan op Mast 39.8m.
----
Mast 39.8m is voor A28, spoor, bos, veluwemeer, Hulshorst, noord Nunspeet met de nieuwe ingedeelde sectoren geeft ook in het bos een sterke verbetering met 4G.
----
mast van 20.8m is voor A28, spoor en bos gebied Hulshorst bij die nieuwe lage mast zijn ook opnieuw de sectoren ingedeeld voor de beste dekking langs het spoor overgang ging niet goed, nu sluit hij netje aan op Mast 29.3 m.
----
Mast 29.3 m is voor A28, spoor, bos, veluwemeer, west, midden, en noord Nunspeet.
----
Mast van 23.7m is bedoeld voor veluwemeer, west, midden Nunspeet en ook voor het spoor na station Nunspeet aan gezien die strategisch op het spoor staat.
----
Mast 20.2m is voor de weg naar A28, spoor, midden, in noord Nunspeet is 4G zwak.
----
Mast 37.5m is voor de A28, spoor, bos veluwemeer, noord, oost Nunspeet en richting t,Harde.
Overschakelen naar mast 31.1m gaat niet goed de sectoren zouden opnieuw ingedeeld moeten worden zo dat je geen dodehoek N795 meer hebt bij Nunspeet
----
Mast 31.1m is voor de A28, spoor, bos, oost Nunspeet, overschakelen naar mast 37.5m gaat niet goed, de sectoren zouden opnieuw ingedeeld moeten worden zo dat je geen dodehoek N795 meer hebt bij Nunspeet
----
Mast 30.9m is voor de A28, spoor, bos, t, Harde, de aansluiting op 31.1m gaat prima
----
Hierden Hulshorst Hulshorst Hulshorst Nunspeet
Mast 26.1 m sluit nu inderdaad mooi aan op Mast 39.8m naar Mast 20.8m naar 29.3m naar 23.7m naar 20.2m terug naar 23.7m naar 37.5m en dan gaat het fout tot naar onder de snelweg 31.1m of 30.9m

----
----
Harderwijkerweg zou eigenlijk vervangen moeten zijn april, mei 2017 maar er is echter nog altijd niks aan gedaan bij mij gaat het daar net goed met 4G1800

----
----
Generaal Spoorkazerne draait nog steeds 2G900, 3G900, mast eigennaar is Ziggo
2G900 zorgt inderdaad voor problemen met 4G900
Mij tablet Samsung A6 blijft op 4G maar de radio stream gaat haperen of valt uit, dat verdwijnt als je in een sterker veld van 4G900 mast komt
Samsung S4 note 3 en 4 schakelen daar naar 3G900 naar de nieuwe mast 4G1800
[afbeelding]

200m verder op is een nieuwe T-Mobile locatie gekomen in de C2000 mast er draait 2G1800 - 3G900, 2100 en alleen 4G900, 1800.
Geeft nu al een betere dekking in Ermelo, straalverbinding is niet aanwezig dus dat klopt niet in het antenneregister.
[afbeelding]
[afbeelding]
----
Tussen Nijkerk, Putten een noodmast 28.7 m ben benieuwd of daar een vaste mast komt, het was al donker toen ik daar passeerde met de trein dus kon het niet goed zien maar de dekking is daar sterk vooruit gegaan met 4G, 4G+
28.7 m - 50 gr - 245 gr - 330 gr de sectoren staan 2 links - rechts op het spoor en 1 richting het noorden

Ook is de hoogspanningsmast nog actief met 2G1800, 4G1800.
24.1m - 60 gr - 160 gr - 250 gr heb niet het idee dat deze verwijderd wordt, de sectoren staan 2 links - rechts op het spoor en 1 richting het zuiden

Snap niet dat de noodmast naar noorden gericht is.
Locatie Nijkerk 39.1m en ook strand nulde 16.1m bedienen het gebied en mindere mate ook 31.8m Putten station.

...
De dekking op de Veluwe is inderdaad flink verbeterd! Blijft alleen jammer van die twee masten in Ermelo die nog niet omgebouwd zijn. Vooral die aan de Harderwijkerweg kan de verbinding op het spoor nog versterken. Ik snap ook eigenlijk niet waarom T-Mobile 2G 900 niet uitzet als het dit soort taferelen oplevert.

Ik ben wel langs die noodmast geweest en heb daar een foto van gemaakt. Die kun je hier zien. De oude Orange antennes zitten nog in de hoogspanningsmast. Een hoogspanningsmast verder zit inderdaad ook een T-Mobile mast in.

Ik merk wel echt dat het indienen van dekkingsklachten helpt. Ik heb al op meerdere plekken masten/antennes zien bijgeplaatst worden.

Wel grappig is dat ik in het hele bos tussen Voorthuizen en Garderen 4G heb. Alleen heb ik het gevoel dat die mast achter de BP en tennisbaan in Putten een beetje slecht presteert. Je moet er letterlijk 50 meter vanaf staan, wil je vol bereik krijgen. Daarna zakt het bereik direct weg. Kun je ook zien op Sensorly. Ook de N797 is slecht afgesteld bij Koudhoorn en in Garderen. Die mast in Garderen achter De Laak lijkt heel weinig bereik te geven en de mast in Koudhoorn heb je in direct zicht niet eens vol bereik en het bereik valt direct weg zodra je langs de bushalte Mooi Veluwe komt. Vanaf Garderen naar Putten is het kantje boord, de andere kant op ben je je 4G verbinding kwijt en 3G werkt ook niet goed om een stream te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
dutchnltweaker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:31:
Voor de mensen die naar Monaco of Andorra op vakantie gaan van de zomer:

Andorra en Monaco vallen buiten de EU. Heb je je abonnement afgesloten vóór 29 januari 2018? Dan heb je geluk, en gelden je bel- sms-, en internetbundels ook in deze 2 landen. Heb je je abonnement afgesloten na 29 januari 2018 of heb je PrePaid? Dan gelden de tarieven van zone 1.
Ik val dan wel onder de oude regeling maar vind het toch een beetje gierig. Bij Simpel (dat nog goedkoper is ook) valt Andora en Zwitserland wel onder zone EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:47
Vandaag de knoop toch maar doorgehakt. Na vele jaren T-mobile ga ik deze club verlaten.

De reden is dat ze gewoon te duur zijn geworden. Betaal nu € 12,50 voor 150 min, 1GB en 100 sms. Ga nu naar Simpel, onbeperkt bellen 5GB en 1000 sms voor €10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
Gisteren flinke performance issues T-Mobile 4G in de Jordaan (Amsterdam). Was niet zo hopeloos als 3G van 5 jaar terug maar wel periodes zonder werkende internet verbinding ivm overbelasting. Als er eenmaal weer data over de lijn liep was de snelheid wel acceptabel (paar mbps maar daar kun je toch alles mee doen wat je op zo’n dag als gisteren nodig hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:18

Oekol

waka waka hey hey

Helaas ben ik om die reden ook weggegaan. Tele 2 was drama dus ben ik nu naar youfone(kpn netwerk) , maandelijks opzegbaar 5gb 300min voor 13 euro. Vriendin zit bij simpel voor jaarcontract 12.50 euro 5gb onbeperkt bellen en dat is weer op 't oude vertrouwde tmobile netwerk, al word je hier wel een beetje geknepen naar max 75/10.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWA777 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 07:40:
Gisteren flinke performance issues T-Mobile 4G in de Jordaan (Amsterdam). Was niet zo hopeloos als 3G van 5 jaar terug maar wel periodes zonder werkende internet verbinding ivm overbelasting. Als er eenmaal weer data over de lijn liep was de snelheid wel acceptabel (paar mbps maar daar kun je toch alles mee doen wat je op zo’n dag als gisteren nodig hebt)
Grappig dat je dat zegt. Was daar laatst nog voor een onderzoekje.
Niemand wil een mast op zijn dak daar. Alles in die omgeving wordt van omliggende masten de stad in geblazen.

Er staan een paar sites, maar je kunt maar zoveel verbindingen opvangen per antenne.
Zelfs KPN heeft daar een 'nood' 2600 MHz aangezet.

T-Mobile het beste netwerk? Klopt, totdat iedereen naar jou toe gaat.
Kwestie van geduld, totdat alle nieuwe telefoons alle banden kunnen gebruiken.
Daar komen hopelijk straks 700 en 3500 MHz bij en dat noemen we dan 5G.
(En 1900 MHz mogelijk ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48

Hier hetzelfde,baal een beetje omdat ik maar 1 jaar abbo heb genomen.Heb nog tijd tot augustus,hopelijk komen ze met zomeractie.Anders ben ik ook weg :(

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
op 9501VK was het de hele koningsnacht en dag gewoon prima!
nooit onder de 80/30mbit (d/u) gekomen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
SMSfreakie schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:18:
op 9501VK was het de hele koningsnacht en dag gewoon prima!
nooit onder de 80/30mbit (d/u) gekomen
Mwa... op de vismarkt toen de koning kwam was het een ander verhaal.
15 minuten voor dat Willem er was, was de snelheid 0.20 Mbps down op 4G en 0.70 Mbps down op 3G.
2 uur eerder was het zo'n 70 Mbps down.

Na de eerste 'oefenronde' met de band op de vismarkt was de snelheid ingekakt naar 9/4 Mbps. Iedereen moest natuurlijk gelijk hun videootjes delen op Insta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Pilovali schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:37:
[...]

Mwa... op de vismarkt toen de koning kwam was het een ander verhaal.
15 minuten voor dat Willem er was, was de snelheid 0.20 Mbps down op 4G en 0.70 Mbps down op 3G.
2 uur eerder was het zo'n 70 Mbps down.

Na de eerste 'oefenronde' met de band op de vismarkt was de snelheid ingekakt naar 9/4 Mbps. Iedereen moest natuurlijk gelijk hun videootjes delen op Insta.
tja maar denk dat ook Team Groen, Rood en Zwart het niet vol hielden :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Daar kun je ook niet tegenop op schalen. De frequenties zitten op een gegeven moment gewoon vol met zoveel mensen per m2. Iedereen kijkt blijkbaar liever op/door zijn telefoonscherm dan het zelf te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
SMSfreakie schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:53:
[...]

tja maar denk dat ook Team Groen, Rood en Zwart het niet vol hielden :)
Ik zag alleen een COW van Team Rood bij de stadshuis staan.
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/2Pf3IT9b.png
Pagina: 1 ... 69 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes