[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:17
Je zult met een T-Mobile SIM in Duitsland ook het NL Netflix aanbod krijgen. Je gaat uiteindelijk via de T-Mobile packet gateway het internet op (met NL IP)
ah jij zegt dus (ik heb dit tot nu toe nooit kunnen proberen omdat ik maar een bundle had van 50MB per dag bij vodafone) dat als je over 4g gaat dat ziggo of npo app niet ziet dat je in het buitenland zit?
Omdat ik sowieso "vpn" via tmobile?

Dat alles echte gerouteerd wordt over de echte netwerk is eigenlijk zeer inefficient. Dus ik zit in italie kijk even op een locale website (bv restaurant) maar dan ga ik er dus heen via NL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:29

swv

joco schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:44:
[...]

ah jij zegt dus (ik heb dit tot nu toe nooit kunnen proberen omdat ik maar een bundle had van 50MB per dag bij vodafone) dat als je over 4g gaat dat ziggo of npo app niet ziet dat je in het buitenland zit?
Omdat ik sowieso "vpn" via tmobile?

Dat alles echte gerouteerd wordt over de echte netwerk is eigenlijk zeer inefficient. Dus ik zit in italie kijk even op een locale website (bv restaurant) maar dan ga ik er dus heen via NL....
Interessante materie wat ik hier lees, maar van de Ziggo app weet ik dat jouw locatie wordt gepeild alvorens er een stream wordt gestart. Ik moet althans locatievoorzieningen aan hebben staan op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:46
sww89 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:15:
[...]

Interessante materie wat ik hier lees, maar van de Ziggo app weet ik dat jouw locatie wordt gepeild alvorens er een stream wordt gestart. Ik moet althans locatievoorzieningen aan hebben staan op mijn iPhone.
Dat kan, maar dan wordt er ook naar het GPS signaal gekeken. Het statement dat roaming IP adres wordt bepaald door eigenaar van de SIM-kaart is helemaal correct. Je behoudt een (Nederlands) T-Mobile IP adres als je gaat internetten in het buitenland via roaming, waar je ook ter wereld bent.

Edit: ik wil graag aangeven dat dit vooral gedaan wordt om de billing goed bij te kunnen houden (T-Mobile NL kan precies zien hoeveel data er via het aangesloten IP-adres vanuit het buitenland verbruikt wordt), maar dat dit niet een technische vereiste is binnen GSM/LTE (technisch gezien zou ook een lokaal IP adres uitgegeven kunnen worden).

[ Voor 21% gewijzigd door PWA777 op 09-03-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

PWA777 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:16:
[...]

Dat kan, maar dan wordt er ook naar het GPS signaal gekeken. Het statement dat roaming IP adres wordt bepaald door eigenaar van de SIM-kaart is helemaal correct. Je behoudt een (Nederlands) T-Mobile IP adres als je gaat internetten in het buitenland via roaming, waar je ook ter wereld bent.
Ja precies dus dat bedoel ik met interessante materie waar ik niet van op de hoogte was :D Maar mijn reactie daarop is dat de Ziggo Go app niet werkt in het buitenland vanwege inderdaad GPS. Netflix geeft wel Nederlandse content hoor ik nu, en dat vind ik dan wel een leuk gegeven. Ik heb ook Unlimited maar ben nog niet in het buitenland geweest om hier zelf achter te komen. Leuk om dit te weten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

PWA777 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:16:
[...]

Dat kan, maar dan wordt er ook naar het GPS signaal gekeken.
Met een VPN-tunnel naar thuis, werkt de Ziggo app prima (op android). GPS-locatie is daar dus blijkbaar niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

knakworst schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Met een VPN-tunnel naar thuis, werkt de Ziggo app prima (op android). GPS-locatie is daar dus blijkbaar niet relevant.
Hersenspinsel: Dan wordt mogelijk het adres gepakt van jouw modem? Wanneer ik vroeger met een iPod of iPad (WiFi) Google Maps opende, dan kreeg ik vrij nauwkeurig de locatie te zien van waar ik mij bevond op basis van het WiFi netwerk waar ik mee verbonden was. Met een VPN verbinding naar huis simuleer die je die situatie ook lijkt mij. Maar zou je VPN uitzetten, dan is denk ik de GPS positie leidend, en zou je de melding moeten krijgen dat je de video niet kunt afspelen. Ongeacht of je dan op je T-Mobile simmetje zit met dito NL IP. Maar ik hoor graag dat ik ongelijk heb, want daar wordt ik ook weer wijzer van. Plus: op Android zou je nog het een en ander kunnen faken wat betreft jouw locatie itt een iPhone. Kijk maar naar Pokemon Go :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

HcBlids schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:09:
<knip>
Nieuwe loacties binnen 3 maanden Kaag, Oostwold Gem Leek, Blijham, Nieuw-Weerdinge, Nieuw Balinge, Dronten, Remmerden, Veen, Beers, Maastricht zuid grens en Vrouwenpolder tot nu toe
<knip>
Verbaasd me nog steeds dat T-Mobile na 18 jaar aanwezigheid op de Nederlandse markt nog steeds zulke gaten heeft op te vullen. Tele2 heeft op veel van die locatie al een mast actief na enkele jaren aanwezigheid.
  • Kaag: Tele2 al sinds start begin 2015
  • Oostwold gem Leek: Tele2 sinds jan 2016(zelfs al verplaatst in jan 2017)
  • Blijham: Tele2 sinds sept 2016
  • Nieuw Weerdinge:Tele2 sinds nov 2015
  • Nieuw Balinge: Tele2 sinds sept 2015
  • Dronten: zo te zien geheel nieuwe locatie in Dronten West, geen enkele operator heeft daar wat staan volgens AR.
  • Remmerden: Tele2 al sinds start begin 2015
  • Veen: zo te zien geheel nieuwe locatie in Dronten West, geen enkele operator heeft daar wat staan volgens AR
  • Beers, lijkt nu 3G only van T-Mobile in de kerk aldaar, zal dan wel omgebouwd zijn/worden
  • Maastricht zuid grens: locatie een beetje vaag en is ook niet zichtbaar op kaart, zie wel wat net boven centrum aan verbetering op de kaart
  • Vrouwenpolder: lijkt eerder bij De Banjaard waar Tele2 sinds december 2016 ook site heeft.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 09:04
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:01:
[...]

Verbaasd me nog steeds dat T-Mobile na 18 jaar aanwezigheid op de Nederlandse markt nog steeds zulke gaten heeft op te vullen. Tele2 heeft op veel van die locatie al een mast actief na enkele jaren aanwezigheid.
  • Dronten: zo te zien geheel nieuwe locatie in Dronten West, geen enkele operator heeft daar wat staan volgens AR.
  • Veen: zo te zien geheel nieuwe locatie in Dronten West, geen enkele operator heeft daar wat staan volgens AR
  • Beers, lijkt nu 3G only van T-Mobile in de kerk aldaar, zal dan wel omgebouwd zijn/worden
  • Maastricht zuid grens: locatie een beetje vaag en is ook niet zichtbaar op kaart, zie wel wat net boven centrum aan verbetering op de kaart
  • Vrouwenpolder: lijkt eerder bij De Banjaard waar Tele2 sinds december 2016 ook site heeft.
Dat snap ik idd ook niet... terwijl die gaten ook al vaak genoeg gemeld zijn.
Dan kan wel heel makkelijk gezegd worden dat het lang duurt om een goedkeuring ed. te regelen, maar als ik dan zie dat Tele2 wel al actief is in juist die regio's en plaatsen, vraag ik me af of het niet gewoon vergeten is van T-Mobile.
De afgelopen jaren lag natuurlijk de focus op de gehele vernieuwing van het netwerk zelf en ze hebben dan ook nog wel over heel Nederlans gezien de meeste 4G locaties maar ben benieuwd wanneer bestaande "probleemlocaties" dan nou echt aangepakt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het eerder positief dat T-Mobile niet alleen het gehele bestaande netwerk heeft vernieuwd naar een modern 2G/3G/4G netwerk, maar nu dus ook lang bestaande dekkingsgaten gaat vullen. Dat is toch precies wat wij willen? Top snelheid en capaciteit in de stad en 4G dekking daar buiten, ook in bos en op het platteland. Fijn dat ze ook voor deze vervolgstap hebben gekozen.

Nu nog een T-Mobile camouflage boommast op de Veluwe als marketing stunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:07:
Ik vind het eerder positief dat T-Mobile niet alleen het gehele bestaande netwerk heeft vernieuwd naar een modern 2G/3G/4G netwerk, maar nu dus ook lang bestaande dekkingsgaten gaat vullen. Dat is toch precies wat wij willen? Top snelheid en capaciteit in de stad en 4G dekking daar buiten, ook in bos en op het platteland. Fijn dat ze ook voor deze vervolgstap hebben gekozen.

Nu nog een T-Mobile camouflage boommast op de Veluwe als marketing stunt.
Het is natuurlijk perfect dat die gaten eindelijk opgevuld worden maar mijn vraag is wat ze dan in die 15 jaar door hebben gedaan, al die jaren voor de netwerkvernieuwing die ze net achter de rug hebben.

Zendmastboom in duinen bij Bloemendaal:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/35aw6za.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/static.nextnature.net/app/uploads/2009/09/antenna_tree_mast55.jpg

Zo'n camouflage boom , camoufleert meestal niet echt maar steekt juist af tegen zijn omgeving. Kan je net zo goed een vakwerkmast neerzetten.Daar in Bloemendaal staat geen enkele hoge boom maar wel bovenstaand 'ding'.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 10-03-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18
Is er toevallig al iemand zo snugger geweest om de GB aanvuller automatisch te activeren? :). Of een klein onderzoekje te doen naar hoe dit mogelijk is? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Klopt jet dat ik moeite heb met het aanvullen van mijn unlimited bundel? App toont oude gegevens. Website geeft ook aan dat er onderhoud gepleegd wordt en pas
Maandag beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@readytoflow was vorige keer ook met onderhoud inderdaad.
We zijn mooi in de aap gelogeerd met die aanvuller ellende tijdens onderhoudssessies.
Liever gooien ze het tijdens onderhoud / storing vrij, zodat die aanvullers niet nodig zijn.
Maarja, die suggestie - welke ik ze al heb gedaan destijds - wordt niets mee gedaan. :(

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 10:30
Je kunt je MB's blijven aanvullen via https://www.t-mobile.nl/roamingstatus, ook tijdens onderhoud aan My T-Mobile. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:10
leroy98ecker schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:27:
Je kunt je MB's blijven aanvullen via https://www.t-mobile.nl/roamingstatus, ook tijdens onderhoud aan My T-Mobile. :)
Top! Heel erg bedankt. Wat een ontzettend achterhaald systeem zo trouwens. Die pagina werkt namelijk niet onder Chrome for Android, Dus moest ik een hotspot opzetten en via de telefoon van m'n vriendin met Samsungs eigen browser naar die pagina gaan - zo is het gelukt, maar wat een rotsysteem als ze onderhoud plegen :/

Oh ja, ook handig dat je geen melding krijgt als je op je 5GB zit. Vroeg me echt af wat er mis met m'n telefoon was, wel 4g+ maar alles had een enorme vertraging.

[ Voor 12% gewijzigd door Luqq op 12-03-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:49
Luqq schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:23:
[...]

Top! Heel erg bedankt. Wat een ontzettend achterhaald systeem zo trouwens. Die pagina werkt namelijk niet onder Chrome for Android, Dus moest ik een hotspot opzetten en via de telefoon van m'n vriendin met Samsungs eigen browser naar die pagina gaan - zo is het gelukt, maar wat een rotsysteem als ze onderhoud plegen :/

Oh ja, ook handig dat je geen melding krijgt als je op je 5GB zit. Vroeg me echt af wat er mis met m'n telefoon was, wel 4g+ maar alles had een enorme vertraging.
Die pagina werkt prima met Chrome for Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Incognitum schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:13:
[...]

Die pagina werkt prima met Chrome for Android.
Ik krijg een error: too many redirects. Vannacht trouwens de sms'jes gekregen dat ik door mijn bundel heen zat, dus ze sturen ze wel blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
Luqq schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:23:
[...]

Je krijgt toch gewoon een SMS bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
GrooV schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:24:
[...]

Je krijgt toch gewoon een SMS bericht?
Die kreeg ik pas 8 uur later, midden in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Doorschakelen van inkomende telefoons. Is dat inbegrepen in het unlimited abbo van 35 euro? kan het niet zien.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
kevinl schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:51:
Doorschakelen van inkomende telefoons. Is dat inbegrepen in het unlimited abbo van 35 euro? kan het niet zien.
Bij mij werkt het gewoon en het staat ook op de website.
https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3350

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:49:
@HcBlids
Een tip. Ik weet dat dit geen nationaal dictee is, maar het is prettiger lezen als je zinnen eindigt met een punt en altijd begint met een hoofdletter.

Dan nu de hamvraag: wat gaat er gebeuren in Egmond?
Tip voor jou, het topic leest prettiger zonder alle grammatica tips.
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:44:
[...]

Het is natuurlijk perfect dat die gaten eindelijk opgevuld worden maar mijn vraag is wat ze dan in die 15 jaar door hebben gedaan, al die jaren voor de netwerkvernieuwing die ze net achter de rug hebben.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo'n camouflage boom , camoufleert meestal niet echt maar steekt juist af tegen zijn omgeving. Kan je net zo goed een vakwerkmast neerzetten.Daar in Bloemendaal staat geen enkele hoge boom maar wel bovenstaand 'ding'.
Eerlijk gezegd vind ik die 'boom' toch echt beter in het landschap passen dan een standaard mast. Dat hij er niet helemaal natuurlijk uitziet ben ik met je eens maar het oogt een stuk prettiger dan een standaard buizenframe geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
sww89 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:05:
[...]

Hey nuttige informatie voor mij. Bij T-Mobile ontbreekt inderdaad (4g) dekking in Egmond en omgeving. Omwonenden hebben in Egmond aan den Hoef jarenlang de komst van een mast tegengehouden op een locatie die de gemeente voor ogen had. Begrijp ik nou goed dat er eindelijk een mast geplaatst is? Ik kan namelijk die zin niet goed volgen. Niet omdat je Italiaanse roots hebt maar omdat je denk ik even te snel hebt getypt haha ;) jij zegt dat de dekking in Egmond aan den Hoef is verbeterd, om vervolgens te zeggen dat mogelijk postcode 1934cc de nieuwe locatie is --> is tevens in Egmond aan den Hoef, terwijl jij lijkt te suggereren dat er juist nog naar een locatie wordt gezocht in Egmond aan Zee :) Egmond aan Zee is inderdaad ook 4g loos. Zou leuk zijn als ik komende zomer dekking heb op het strand. Zelfs Tele2 heeft een eigen locatie geregeld. T-Mobile heeft op een eigen locatie iets verderop overigens wel 2g en maximaal 3g draaien. Tot nu toe voor mij het enige pijnpuntje in mijn omgeving (Alkmaar) van T-Mobile. Al kom ik daar niet vaak.

Kortom; zou je alsjeblieft in twee aparte zinnen willen toelichten wat er in Egmond aan den Hoef gaat gebeuren en wat er gaat gebeuren in Egmond aan Zee? Thx!
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:49:
@HcBlids
Een tip. Ik weet dat dit geen nationaal dictee is, maar het is prettiger lezen als je zinnen eindigt met een punt en altijd begint met een hoofdletter.

Dan nu de hamvraag: wat gaat er gebeuren in Egmond?
Exesus dat het zo lang duurde had probleem met me pc waardoor het 4x opnieuw moest

In Egmond aan den Hoef is inderdaad 1934CC de nieuwe locatie waar 15 feb antenne's zijn geplaatst op 39 meter hoogte
De site is Actief met 2G1800 - 3G900, 2100 - 4G900, 1800
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/qq50sk.jpg
Born (Foto: Ab Baart Fotostudio)

Locatie site Egmond aan Zee heeft alleen 2G1800 - 3G900, 2100
De antenne's zijn geschikt voor 4G900, 1800, 2100 geen waarom daar nog geen 4G is geactiveerd
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/213rpzt.jpg

@neeecht
Tijdje geleden zag ik op 4Gmasten een bericht over de Locatie site Verkade
quote: neeecht
Heeft even zoeken gekost, maar er staat echt niets van T-Mobile (of Vodafone) op het Verkade pand in Zaandam:
Oude situatie:
http://x264.nl/verkade-antenne-2014-06.jpg (kan niet goed zien of dit KPN is.)
4G KPN situatie:
http://x264.nl/verkade-antenne-2015-11-28.jpg (duidelijk te zien, KPN antennes.)
Huidige situatie:
http://x264.nl/verkade-antenne-weg-2016-10-16.jpg (alles eraf gewaaid.)

Kpn
"Waarom minder bereik?
De antennes van het 2G, 3G en 4G basisstation op het dak van de Verkade fabriek zijn omgewaaid, waardoor zenden en ontvangen niet meer mogelijk is."

En update sinds enkele dagen:
"Hoe lang gaat dit duren?
Reparatie van de antenne installatie is niet mogelijk, we gaan een alternatief opstelpunt in de buurt zoeken. Dit zou zeker tot eind 2017 kunnen duren. Daarna zal de bereikbaarheid (dekking) weer op het vertrouwde niveau zijn."

Kortom er is daar geen 4G te bekennen. :)
Kpn ontbreekt nog altijd T-Mobile zat bij Vodafone onder in de Buis, op 18-11-2016 zijn de antenne's vervangen en mogelijk ook verplaatst naar de Kpn locatie
29.2 m / 140 gr / 1860 MHz / 30.9 dBW
29.2 m / 140 gr / 2142.2 MHz / 31.6 dBW
29.2 m / 240 gr / 1860 MHz / 30.9 dBW
29.2 m / 240 gr / 2142.2 MHz / 31.6 dBW
29.2 m / 350 gr / 1860 MHz / 30.9 dBW
29.2 m / 350 gr / 2142.2 MHz / 31.6 dBW
29.3 m / 140 gr / 950 MHz / 27.5 dBW
29.3 m / 240 gr / 950 MHz / 27.5 dBW
29.3 m / 350 gr / 950 MHz / 27.5 dBW

Op de watertoren is Vodafone aanwezig boven in de Buis, T-Mobile zat ook in de buis onder Vodafone, de antenne's zijn vervangen en mogelijk verplaatst naar de Kpn locatie
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/fum8uw.jpg
quote: neeecht
http://x264.nl/dump/t-mob...0-bloemendaal_aan_zee.jpg
Hoogte 10m. Datum plaatsing14-10-2016. Hoogte mogelijk weer de boosdoener. :D
Dit keer staan ze er wel in ook is 4G900 toegevoegd in Bloemendaal aan Zee rechts op de foto
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/35d9bad.jpg
10.4 m / 20 gr / 950 MHz / 32 dBW
10.4 m / 20 gr / 950 MHz / 32 dBW
10.4 m / 20 gr / 1860 MHz / 31.7 dBW
10.4 m / 20 gr / 1860 MHz / 31.7 dBW
10.4 m / 20 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW
10.4 m / 20 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW
10.4 m / 110 gr / 950 MHz / 32 dBW
10.4 m / 110 gr / 950 MHz / 32 dBW
10.4 m / 110 gr / 1860 MHz / 31.7 dBW
10.4 m / 110 gr / 1860 MHz / 31.7 dBW
10.4 m / 110 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW
10.4 m / 110 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW
10.4 m / 200 gr / 950 MHz / 32 dBW
10.4 m / 200 gr / 950 MHz / 32 dBW
10.4 m / 200 gr / 1860 MHz / 31.7 dBW
10.4 m / 200 gr / 1860 MHz / 31.7 dBW
10.4 m / 200 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW
10.4 m / 200 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW

In locatie Petten gebruikte T-Mobile ook buis vorm antenne's, in 7-1-2017 zijn de antenne's vervangen en draait er in 6-2-2017 4G900, geen idee of het nog buis vorm antenne's zijn kon de antenne's niet vinden
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/sc75lu.jpg
13.1 m / 30 gr / 950 MHz / 29.2 dBW
13.1 m / 30 gr / 1860 MHz / 30.1 dBW
13.1 m / 140 gr / 950 MHz / 29.2 dBW
13.1 m / 140 gr / 1860 MHz / 30.1 dBW
13.1 m / 210 gr / 950 MHz / 29.2 dBW
13.1 m / 210 gr / 1860 MHz / 30.1 dBW
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:01:
[...]

The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:44:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zendmastboom in de duinen bij Bloemendaal heeft nog geen 4G2100
17.7 m / 100 gr / 950 MHz / 28.8 dBW
17.7 m / 100 gr / 1860 MHz / 28.2 dBW
17.7 m / 250 gr / 950 MHz / 28.8 dBW
17.7 m / 250 gr / 1860 MHz / 28.2 dBW
17.7 m / 330 gr / 950 MHz / 28.8 dBW
17.7 m / 330 gr / 1860 MHz / 28.2 dBW

Bergen aan Zee heeft T-Mobile ook een mooie locatie boven op de duinen
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/23ifewg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/eal98l.jpg
20.5 m / 90 gr / 950 MHz / 31.4 dBW
20.5 m / 90 gr / 1860 MHz / 32.3 dBW
20.5 m / 230 gr / 950 MHz / 31.4 dBW
20.5 m / 230 gr / 1860 MHz / 32.3 dBW
20.5 m / 300 gr / 950 MHz / 31.4 dBW
20.5 m / 300 gr / 1860 MHz / 32.3 dBW

Dit is de locatie in Castricum aan Zee
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/vpjgnm.jpg
14.2 m / 20 gr / 950 MHz / 30.2 dBW
14.2 m / 20 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
14.2 m / 20 gr / 2142.2 MHz / 32.5 dBW
14.2 m / 90 gr / 950 MHz / 30.2 dBW
14.2 m / 90 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
14.2 m / 90 gr / 2142.2 MHz / 32.5 dBW
14.2 m / 220 gr / 950 MHz / 30.2 dBW
14.2 m / 220 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
14.2 m / 220 gr / 2142.2 MHz / 32.5 dBW

Dit is de locatie in Zandvoort zuid
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/21l0278.jpg
7.6 m / 10 gr / 950 MHz / 29.9 dBW
7.6 m / 10 gr / 1860 MHz / 31 dBW
7.6 m / 10 gr / 2142.2 MHz / 31.8 dBW
7.6 m / 210 gr / 950 MHz / 29.9 dBW
7.6 m / 210 gr / 1860 MHz / 31 dBW
7.6 m / 210 gr / 2142.2 MHz / 31.8 dBW

In locatie Noordwijk gebruikt T-mobile kleine blok antenne's die ik nog niet kende die kunnen gewoon
2G1800 - 3G900, 2100 - 4G900, 1800, 2100 aan
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/8wwoas.jpg
6.5 m / 20 gr / 950 MHz / 23.5 dBW
6.5 m / 20 gr / 1860 MHz / 22.9 dBW
6.5 m / 20 gr / 2142.2 MHz / 24 dBW
6.5 m / 200 gr / 950 MHz / 23.5 dBW
6.5 m / 200 gr / 1860 MHz / 22.9 dBW
6.5 m / 200 gr / 2142.2 MHz / 24 dBW

In locatie Wassenaar gebruikt T-mobile ook kleine blok antenne's, hebben echt een sterk bereik en doen niet onder de grote antenne's
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/295fepi.jpg
6.4 m / 30 gr / 950 MHz / 23.5 dBW
6.4 m / 30 gr / 1860 MHz / 22.9 dBW
6.4 m / 30 gr / 2142.2 MHz / 24 dBW
6.4 m / 110 gr / 950 MHz / 23.5 dBW
6.4 m / 110 gr / 1860 MHz / 22.9 dBW
6.4 m / 110 gr / 2142.2 MHz / 24 dBW

Wat je zegt inderdaad wat heeft T-Mobile toch allemaal gedaan voor de ombouw
2007 had ik me eerste 3G toestel op mij postcode was alleen 3G te ontvangen op zolder van een mast van af de snelweg
Zeewolde, Biddenhuizen, Elburg, Nunspeet, Putten, t,Harde, Vierhouten, Elspeet alleen 2G Gprs

2007 tot 2010 was er alleen 3G aan de snelweg of grote steden, daar buiten was 2G Gprs het enigste wat je had, bijvoorbeeld Harderwijk had 1 3G mast in de stad en 1 mast aan de snelweg
Zeewolde, Biddinghuizen, Elburg, Nunspeet, Putten, t,Harde, Vierhouten, Elspeet alleen 2G Gprs

2010 tot 2014 a 2015
2010 Kwam er op meerdere plaatsen 3G zo als in Zeewolde, Biddinghuizen, Elburg, Nunspeet, Putten, t,Harde, Vierhouten, Elspeet, Doornspijk 3G, toch bleven er veel masten met 2G Gprs

2014 a 2015 kwam er verandering in, op bijna alle masten werd 4G geactiveerd en 3G waar kan
Locatie als Oldebroek, Hulshorst, Putten bij het station kregen 3G en 4G en op dit moment daalt het aantal niet 4G masten opnieuw, T-mobile is erg goed bezig op het moment nog nooit op zo veel plaatsen 3G en 4G gehad
Nieuwe update is sinds donderdag binnen in het antenneregister
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2d1lkk3.jpg
T-Mobile heeft op 34 Locaties geen 4G
Locaties in Weert 6006SJ 2G900, 1800 - 3G2100 is verwijderd
1 Locaties in Schiermonnikoog 9166LT 2G1800 - 3G2100 zit nog op het oude netwerk
6 locaties alleen 2G900 - 3G900
1 locatie 2G900, 1800 - 3G2100
5 locaties alleen 2G1800
3 locaties 2G1800 - 3G2100
1 locatie alleen 3G2100
2 locaties 3G900, 2100
15 locaties 2G1800 - 3G900, 2100

Beneden-Leeuwen - 2G1800 - 3G 900, 2100 - hoogte: 16,7 m + 4G1800
Beneden-Leeuwen - 2G1800 - 3G2100 - hoogte: 27,6 m + 4G1800
Boven-Leeuwen - 2G1800 - hoogte: 27,1 m + 4G1800
Beuningen Gld - 2G900 - 3G900 - hoogte: 33,2 m + 2G1800, 3G2100, 4G1800 hoogspanningsmast omgebouwd
Hurwenen, 2G900 - 3G900, 2100 - hoogte: 35,7 m + 2G1800, 4G1800
Wamel 2G1800 - 3G900, 2100 - 4G1800 - hoogte: 26.9 m + 4G900
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/339tuyw.jpg

Bereik is erg goed bij T-Mobile van af Nunspeet tot Heerhugowaard overal 4G 4G+
Kpn schakelde op de dijk tussen Lelystad, Enkhuizen en in de zeeburgertunnel naar 3G T-Mobile bleef op 4G 4G+

West-Terschelling nieuwe locatie is weer actief sinds deze vrijdag er draait 4G900, 1800 en 2100 ook op de oude locatie is 4G2100 geactiveerd
Locaties over 3 maanden
Zaandam, Westzaan, De Danjaard, Wissenkerke, Oploo, Cuijk, Mook, Beesd en Roderwolde

@netblade
Zei toen dat het Tele2 antenne's waren aan Kopenhagensingel daar kom ik op terug, het zijn T-Mobile antenne's en inmiddels is 4G900, 1800, 2100 actief zonder Tele2
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/x0qvjqrt9/DSCN7559.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/fxfk229aj/DSCN7558.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Blids op 17-03-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

netblade

Sunrise

HcBlids schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 03:50:
@netblade
Zei toen dat het Tele2 antenne's waren aan Kopenhagensingel daar kom ik op terug, het zijn T-Mobile antenne's en inmiddels is 4G900, 1800, 2100 actief zonder Tele2
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt ze hebben die locatie overgedragen naar T-Mobile, de antennes zijn het 3e kwartaal vorig jaar volgens mij vervangen voor T-Mobile antennes. Verder krijg ik daar ook mijn 3CA vandaan. Ik kan als ik in de buurt ben wel even foto's maken van de nieuwe situatie.
Volgens mij lift Tele2 inderdaad niet langer mee op deze locatie.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

@HcBlids dank voor de toelichting! Interessant om te zien wat voor installaties er worden gebruikt aan onze kust. Vreemd en jammer dat er geen duidelijkheid is over Egmond aan Zee. Ik denk maar zo: het zal geen onwil vanuit T-Mobile zijn. Die 'blokantenne's' kende ik al van Vodafone zoals toegepast in Zeeland. Zie bijvoorbeeld https://www.4gmasten.nl/n...ini-zendmasten-in-zeeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
@HcBlids mooi overzicht. Locatie Heijplaat is ook nieuwe antennes maar geen 4G. Betreft wel een lage locatie (12m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
Wat is de reden dat Schiermonnikoog nog geen 4G heeft?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Jeroen O schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:17:
Wat is de reden dat Schiermonnikoog nog geen 4G heeft?
Ik vermoed het gebrek aan een snelle verbinding met het vasteland. T-Mobile kiest er meestal niet voor om 4G te activeren als er geen adequate link met de backbone is, om te voorkomen dat er 4G is waarvan de topsnelheid net zo laag ligt als op 3G. Of dit voor Schiermonnikoog zo is weet ik niet zeker maar het zou wel goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
Duidelijk. Bedankt voor je reactie.

Ik ga dit voorjaar een aantal dagen naar Schiermonnikoog, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Ik las een aantal postst geleden dat die mast ook nog op het oude netwerk zou zitten. Dat is wel weer jammer.

Geen 4G is geen probleem, maar er is dan ook geen 3G900 en bij terugval naar 2G krijg je GPRS in plaats van EDGE.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Jeroen O schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:19:
Duidelijk. Bedankt voor je reactie.

Ik ga dit voorjaar een aantal dagen naar Schiermonnikoog, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Ik las een aantal postst geleden dat die mast ook nog op het oude netwerk zou zitten. Dat is wel weer jammer.

Geen 4G is geen probleem, maar er is dan ook geen 3G900 en bij terugval naar 2G krijg je GPRS in plaats van EDGE.
Ik heb even met Streetview naar die T-Mobile locatie gekeken en dat is een C2000 mast. Daar zullen ze wel uit moeten want C2000 wil geen LTE in C2000 masten. Verder zijn er niet veel opties op het eiland.

Je hebt de nog actieve Noordertoren maar die is niet praktisch omdat ie te ver naar het noorden staat, De gedoofde Zuidertoren is van KPN en het is een rijksmonument dus daar zullen wel extra voorwaarden zijn en dan heb je het wel zo'n beetje gehad met hoge locaties.

Tele2 heeft daar ook nog steeds niets. Dat zal wel iets met elkaar te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 22:32
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:40:
[...]

Ik heb even met Streetview naar die T-Mobile locatie gekeken en dat is een C2000 mast. Daar zullen ze wel uit moeten want C2000 wil geen LTE in C2000 masten. Verder zijn er niet veel opties op het eiland.
Echt? Op Texel zijn er ook twee C2000 masten die vergezeld worden door providers. KPN in Oudeschild en T-Mobile bij de vuurtoren. Beide LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

WiseDise schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Echt? Op Texel zijn er ook twee C2000 masten die vergezeld worden door providers. KPN in Oudeschild en T-Mobile bij de vuurtoren. Beide LTE.
Dat klopt maar C2000 heeft in het nog niet zo verre verleden T-Mobile al uit diverse masten laten vertrekken of alleen LTE op 900 Mhz laten doen. Als je er even op Googled dan vind je er wel wat berichten over.

Misschien dat ze hier gezegd hebben dat het op Schiermonnikoog helemaal niet wordt toegestaan. Ze kunnen dat omdat C2000 een dusdanig belang heeft(veiligheid gaat tenslotte voor alles)dat ze alles kunnen eisen. Zo hangt bijv. de leaking coax van C2000 in de nieuwe NoordZuidlijn in Amsterdam onder het plafond ondanks dat dit voor architect een gruwel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:10:
[...]

Dat klopt maar C2000 heeft in het nog niet zo verre verleden T-Mobile al uit diverse masten laten vertrekken of alleen LTE op 900 Mhz laten doen. Als je er even op Googled dan vind je er wel wat berichten over.

Misschien dat ze hier gezegd hebben dat het op Schiermonnikoog helemaal niet wordt toegestaan. Ze kunnen dat omdat C2000 een dusdanig belang heeft(veiligheid gaat tenslotte voor alles)dat ze alles kunnen eisen. Zo hangt bijv. de leaking coax van C2000 in de nieuwe NoordZuidlijn in Amsterdam onder het plafond ondanks dat dit voor architect een gruwel is.
De locaties die ik ken, staat 4G gewoon weer aan. Denk zelf als er problemen zijn, dat er dan een aanpassing is gedaan bij c2000. In Tiel zij er bijvoorbeeld bij een mast in de top kleine sectoren geplaatst ipv alleen sprieten bovenop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
We kijken tegenwoordig standaard allemaal op [Laatste] maar voor wie dat niet doet, ik heb een kleine update aan de startpost gegeven met:
  • Algemene info over T-Mobile
  • Informatie over het 4G netwerk
  • Informatie over de abonnementen.
Zijn er nog meer links / suggesties / informatie /overzichten die jullie zien als toevoeging voor in de topicstart?

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
3x3 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:44:
We kijken tegenwoordig standaard allemaal op [Laatste] maar voor wie dat niet doet, ik heb een kleine update aan de startpost gegeven met:
  • Algemene info over T-Mobile
  • Informatie over het 4G netwerk
  • Informatie over de abonnementen.
Zijn er nog meer links / suggesties / informatie /overzichten die jullie zien als toevoeging voor in de topicstart?
In de startpost staat:
T-Mobile kwam in 2007 de Nederlandse markt door een overname van Orange Nederland.
Ze zijn op 30 september 2002 op de markt gekomen door de overname van Ben, daarna heeft T-Mobile Nederland (het voormalige Ben) op 28 september 2007 Orange Nederland overgenomen, en zijn de netwerken in de maanden daarna langzaam samengevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey87 op 19-03-2017 07:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nieuwe update van T-Mobile geplaatst op 4gmasten.nl.

Vreemd genoeg loopt de update maar tot 10 februari. Bij de volgende updateronde van begin april is er een update t/m medio maart beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave1988
  • Laatst online: 11-09 09:04
The_Wireless_Guy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:44:
Nieuwe update van T-Mobile geplaatst op 4gmasten.nl.

Vreemd genoeg loopt de update maar tot 10 februari. Bij de volgende updateronde van begin april is er een update t/m medio maart beschikbaar.
Weet iemand meer over een eventuele uitbreiding van het netwerk in Meerssen?
Door de hoogteverschillen in het dorp, zeer wisselend bereik.
Op de Stationsstraat erg langzame dataverbinding, 1 of geen streepje qua bereik.

Heb een Screenshot gemaakt, op locatie 6231 CL:

T-Mobile Meerssen

Zowel KPN (centrum) als Vodafone (rand centrum) hebben een extra locatie, T-Mobile zend alleen van buitenaf wat te ver weg is en dus niet goed doorkomt vanwege de hoogteverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:52
[Update 23 maart 2017]

Hey allemaal,

Het was even wat stil, maar hier dan nieuws vanuit ons!

Vanaf 15 juni worden de roamingtarieven weer aangepast, dus ook bij ons! Vanaf dat moment zijn van ieder abonnement de Nederlandse bel-, sms- en databundels ook in de EU te gebruiken, zonder toeslag. Jullie kunnen dus zonder zorgen dataroaming aan laten en bellen zoals je thuis ook gewend bent! Deze nieuwe regeling geldt voor particuliere én zakelijke klanten.

We zullen binnenkort met meer inhoudelijke updates komen, zodat jullie in juni helemaal op de hoogte zijn. Iedereen wordt hier binnenkort ook over geïnformeerd via e-mail of SMS.

Het wordt dus een mooie zomer!
Bron: https://forum.t-mobile.nl...017-271381?postid=1375334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
In het Internet in het buitenland topic wordt gesproken over de provider Three die bijna onwerkbaar trage verbindingen heeft in het buitenland. De provider is populair bij tweakers wegens de roam-like-at-home constructie.
Aangezien gister de laatste dag van de billing cycle was en ik in Duitsland was met twee toestellen/abonnementen tot mijn beschikking, met voldoende buitenland-MB's over, bedacht ik een leuke test-case. Ik noem het:..

T-Mobile Go Unlimited NL+EU vs. StelSamenStelBij Met Internet Europa Bundel.

Wat had ik bij me?
1x SGS7Edge met Internet Go Unlimited NL+EU
1x iPhone6Plus met Stel Samen Stel Bij abonnement en Internet Europa bundel.

Hoe is het in Nederland?
De Samsung piekt op 320Mbit/45Mbit, normaal rond de 140Mbit/40Mbit.
De iPhone piekt op 145Mbit/45Mbit, normaal rond de 130Mbit/40Mbit.

In de periferie van Köln in Duitsland, op het Telekom netwerk (zusternetwerk van T-mobile NL) met beide toestellen heb ik een paar metingen gedaan. Wat blijkt?

De Samsung piekt op 27Mbit/15Mbit maar wordt met traffic shaping teruggebracht naar 15Mbit/15Mbit.
De iPhone piekt op 40Mbit/25Mbit en zwalkt verder rond de 30Mbit/25Mbit.

Conclusie:
Het unlimited abonnement wordt geknepen. Soms piekt hij wat hoger bij aanvang maar wordt binnen een tel gecorrigeerd met een lage compensatiesnelheid om daarna naar 15Mbit te springen en strak door te gaan.
15Mbit is alleszins een redelijke snelheid, desondanks is het jammer aangezien het netwerk meer aan kan en oudere abonnementen, in ieder geval die van mij, ook daadwerkelijk een hogere snelheid halen. Van écht unlimited in de EU kan dus niet worden gesproken, aangezien de doorvoersnelheid limited is.
Kan ik ermee leven? Voor nu: ja. Maar met nieuwe toepassingen in het verschiet kan die 15Mbit wel eens te weinig zijn.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
toen ik begin feb in belgie was (roamen op mobistar) met mn stelsamen/stelbij gewoon 150+mbit op 4G+ downlink..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carnager schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:19:
...

Hoe is het in Nederland?
De Samsung piekt op 320Mbit/45Mbit, normaal rond de 140Mbit/40Mbit.
De iPhone piekt op 145Mbit/45Mbit, normaal rond de 130Mbit/40Mbit.

In de periferie van Köln in Duitsland, op het Telekom netwerk (zusternetwerk van T-mobile NL) met beide toestellen heb ik een paar metingen gedaan. Wat blijkt?

De Samsung piekt op 27Mbit/15Mbit maar wordt met traffic shaping teruggebracht naar 15Mbit/15Mbit.
De iPhone piekt op 40Mbit/25Mbit en zwalkt verder rond de 30Mbit/25Mbit.

....
320Mbit? Kun je me vertellen waar en kun je een screenshot maken van:
Bel menu open en *#0011# bellen.

900 MHz (10 MHz bandbreedte) = 75Mbit
1800 MHz (20 MHz bandbreedte) = 150 Mbit
2100 MHz (5 MHz bandbreedte) = 37.5 Mbit
Echter als T-Mobile bij jouw lokatie 10 MHz bandbreedte op 2100 MHz heeft ingeschakeld is het 75mbit. Maar dan kom ik nog niet op 300+Mbit. Dus of nog meer bandbreedte ergens of QAM-256 is aangezet daar.

Laat het ons weten aub! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
SMSfreakie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:06:
toen ik begin feb in belgie was (roamen op mobistar) met mn stelsamen/stelbij gewoon 150+mbit op 4G+ downlink..
Dat abo wordt dan ook niet geknepen volgens carnager, alleen het Unlimited abo. Dat het in het begin lijkt alsof hij hoger piekt kan komen door afronding maar ook doordat een hogere initial peak wordt toegestaan waardoor je bij normaal mobiel gebruik (bijv. website met veel images laden) het nooit zomaar gaat merken. Denk dat het in de praktijk vooral grootverbruik bij tethering tegengaat.

De 320 Mbps lijkt me verder niet mogelijk met een SGS7 omdat T-Mobile nergens de mogelijkheid heeft om in minder dan 4 carriers die hoeveelheid bandbreedte vrij te maken. In theorie kan het wel: 15 MHz @ 900 MHz en 10 MHz @ 2100 MHz (naast 20 MHz @ 1800 MHz), maar dan staat UMTS900 dus uit. De SGS7 ondersteunt zviw geen QAM256.

Op dit moment hebben ze op de 2100-band 2x 10 MHz die niet aaneensluitend zijn, dus het kan niet zonder daarbij een 4e carrier in te zetten.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Het betrof vast een test op WiFi. Die fout heb ik ook weleens gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:31:
[...]
...

...

De SGS7 ondersteunt zviw geen QAM256.

...
Wel toch? Meedere keren gelezen en de modem specs heeft het ook.

nieuws: KPN schroeft 4g-snelheid bij test op tot 391Mbit/s - update

( https://www.qualcomm.com/...pdragon/modems/4g-lte/x12 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
In Voorthuizen bij de hoogspanningsmast die moeilijk te bereiken is wordt binnenkort omgebouwd.
Wordt 2G900 uitgeschakeld - 2G1800 en 3G2100 zal geactiveerd worden naast 3G900 wat al actief is ook zal 4G1800 en 4G900 niet lang meer op zich laten wachten

In Ermelo wordt hoogspanningsmast omgebouwd met 2G1800 en 4G1800
werkzaamheden duren van 22 maart tot 13 mei
Problemen met: 2G, 4G
Geplande start- en einddatum:
Wed 22.Mar 09:00 Sat 13.May 00:00

Op Schiphol heeft volgens mij T-Mobile smallcells er was geen 4G+ bij aankomst 2 en de centrale hal, ook de snelheid was laag tussen de 38 mbit/sec a 49 mbit/sec down, 15 mbit/sec a 34 mbit/sec up, ping 22 a 27, -74 a -85dbm 3 a 4 strepen 4G1800 alleen
Buiten op Schiphol bij i amsterdam was wel 4G+ 59 mbit/sec down, 44 mbit/sec up, ping 20, -83dbm
netblade schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:40:
[...]

Klopt ze hebben die locatie overgedragen naar T-Mobile, de antennes zijn het 3e kwartaal vorig jaar volgens mij vervangen voor T-Mobile antennes. Verder krijg ik daar ook mijn 3CA vandaan. Ik kan als ik in de buurt ben wel even foto's maken van de nieuwe situatie.
Volgens mij lift Tele2 inderdaad niet langer mee op deze locatie.
Klopt alleen T-Mobile is actief, nieuwe antenne's google streetview
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/29vl91g.jpg
sww89 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:15:
@HcBlids dank voor de toelichting! Interessant om te zien wat voor installaties er worden gebruikt aan onze kust. Vreemd en jammer dat er geen duidelijkheid is over Egmond aan Zee. Ik denk maar zo: het zal geen onwil vanuit T-Mobile zijn. Die 'blokantenne's' kende ik al van Vodafone zoals toegepast in Zeeland. Zie bijvoorbeeld https://www.4gmasten.nl/n...ini-zendmasten-in-zeeland
Die van T-Mobile lijken toch net iets anders
PWA777 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:36:
@HcBlids mooi overzicht. Locatie Heijplaat is ook nieuwe antennes maar geen 4G. Betreft wel een lage locatie (12m).
de 12 meter locatie heb ik niet kunnen vinden, wel de locatie op 16,8 meterhoogte
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:10:
[...]

Op alle C2000 Locatie draait weer 4G zo wel op 4G900 als 4G1800 en hier en daar ook 4G2100
http://www.c2000masten.nl/
Jeffrey87NL schreef op zondag 19 maart 2017 @ 07:55:
[...]

In de startpost staat:

[...]

Ze zijn op 30 september 2002 op de markt gekomen door de overname van Ben, daarna heeft T-Mobile Nederland (het voormalige Ben) op 28 september 2007 Orange Nederland overgenomen, en zijn de netwerken in de maanden daarna langzaam samengevoegd.
T-Mobile heeft alle Orange Locaties afgebroken of gegeven aan Kpn of Vodafone en hebben hun eigen antenne's opgehangen

Ken vele Orange Locaties waar vandaag nog steeds geen bereik is van T-Mobile
Dave1988 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:28:
[...]

Weet iemand meer over een eventuele uitbreiding van het netwerk in Meerssen?
Door de hoogteverschillen in het dorp, zeer wisselend bereik.
Op de Stationsstraat erg langzame dataverbinding, 1 of geen streepje qua bereik.

Heb een Screenshot gemaakt, op locatie 6231 CL:

[afbeelding]

Zowel KPN (centrum) als Vodafone (rand centrum) hebben een extra locatie, T-Mobile zend alleen van buitenaf wat te ver weg is en dus niet goed doorkomt vanwege de hoogteverschillen.
Bij de A2 staat T-Mobile op 25.8 m geen idee of er een nieuwe locatie komt, Kpn heeft in het centrum een lage mast 19.7 m en Vodafone 11.6 m bij de rotonde oost-Meersen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Je linkt naar Qualcomm processor. In onze S7 Edge zit een Exynos processor en ik kan QAM 256 niet vinden...

De Exynos ondersteund LTE cat 9, dus max 450mbit.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Die piek van 320 heb ik 1x gehad op een weiland in friesland in de buurt van Sint Annaparochie, midden in de nacht. Zakte ook behoorlijk snel in naar gebruikelijker waarden hoor, die nog steeds erg hoog zaten. Inzakken ging te snel om te screenshotten. Desondanks, een piek is een piek. Hoe het kan weet ik niet, wellicht dat 2600 er ook bij aan stond ofzo, heb me er ook niet echt meer mee bezig gehouden omdat het daarna niet zo hoog meer is geweest.

Waar het me vooral om gaat is het data throttling in het buitenland eigenlijk, de referentie stond er alleen bij om nog maar even duidelijk te stellen dat de modem in de SGS7edge een stuk sneller kán dan de modem in de iPhone6plus, waar het netwerk dit toelaat. En dat uitgerekend dat toestel met de snelle modem, in Duitsland trager scoort dan het toestel met de trage modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dan zou de maximumsnelheid die ze opgeven dus niet 450 maar 900 Mbps zijn voor de SGS7, of zijn er andere restricties? :? Het staat er idd wel ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:21:
[...]

Dan zou de maximumsnelheid die ze opgeven dus niet 450 maar 900 Mbps zijn voor de SGS7, of zijn er andere restricties? :? Het staat er idd wel ja..
Mja de limitatie zit hem in:
Downlink Features
3x20 MHz carrier aggregation

Dus 3x 150Mbit wat nu gebruikt wordt. Dit zou dus max 3x 200Mbit kunnen zijn, maar die bandbreedte hebben onze providers niet.
jamesbond007uk schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:19:
[...]

Je linkt naar Qualcomm processor. In onze S7 Edge zit een Exynos processor en ik kan QAM 256 niet vinden...

De Exynos ondersteund LTE cat 9, dus max 450mbit.
Volgens mij is het gewoon dezelfde LTE modem, alleen anders ingericht kwa frequenties/software.
Maar inderdaad max 450 Mbit (3x 20MHz bandbreedte) in de praktijk.

Heel simpel, als QAM-256 ooit aangaat, gaan we het meemaken, ik denk dat de S7 in elke vorm dit wel aankan. (Vooral omdat KPN het getest heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dan zou het dus alleen werken bij max. 10 MHz carriers? Dus QAM256 biedt dan bij 10 MHz net zo veel als "traditioneel" 20 MHz?

Telefoons die het niet ondersteunen vallen sowieso terug op simpelere modulatietechnieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:43:
Dan zou het dus alleen werken bij max. 10 MHz carriers? Dus QAM256 biedt dan bij 10 MHz net zo veel als "traditioneel" 20 MHz?

Telefoons die het niet ondersteunen vallen sowieso terug op simpelere modulatietechnieken.
Nee, ff copy/paste, voorbeeldje KPN wat ik gemaakt had:

2CA 64-QAM:
800 MHz: 75 MBit/s
1800 MHz: 150 MBit/s
Of 2100 of 2600 MHz: 75 MBit/s

3CA 64-QAM:
800 MHz: 75 MBit/s
1800 MHz: 150 MBit/s
2100 of 2600 MHz: 75 MBit/s

3CA 256-QAM:
800 MHz: 100 MBit/s
1800 MHz: 200 MBit/s
2100 of 2600 MHz: 100 MBit/s

4CA 256-QAM:
800 MHz: 100 MBit/s
1800 MHz: 200 MBit/s
2100 MHz: 100 MBit/s
2600 MHz: 100 MBit/s

Gaat per 5 MHz (T-Mobile gebruikt nu 5 MHz in de 2100 MHz band.)
5 MHz + 64-QAM = 37.5 Mbit/s
5 MHz + 256-QAM = 50Mbit/s

Geïnspireerd van: nieuws: KPN begint in 2017 met mobiele telefonie over wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
HcBlids schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:11:

de 12 meter locatie heb ik niet kunnen vinden, wel de locatie op 16,8 meterhoogte
Dat is de antenne die ik bedoelde. Zit in een kerktorentje, en draait 2G1800, 3G900, 3G2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
neeecht schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:48:
[...]

Nee, ff copy/paste, voorbeeldje KPN wat ik gemaakt had:

(...)

Geïnspireerd van: nieuws: KPN begint in 2017 met mobiele telefonie over wifi
Je hebt gelijk qua getallen, maar alleen is het raar dat er bij de SGS7 een max. van 450 Mbps wordt aangegeven als dat eigenlijk 600 Mbps zou moeten zijn :?

Tenzij het dus betekent dat je minder bandbreedte kunt gebruiken als er ook QAM256-carriers bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
PWA777 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:26:
[...]

Dat is de antenne die ik bedoelde. Zit in een kerktorentje, en draait 2G1800, 3G900, 3G2100.
Aha ik heb even gekeken de antenne's zijn geschikt voor 4G900, 1800 en 2100
Er ligt geen glasvezel op die locatie ook geen straalverbinding dat is de reden dat er geen 4G is

Op het glasvezelnetwerk zijn bandbreedtes van 400 Gb/s tot 1,6Tb/s mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Het lijkt erop dat een groot gedeelte (in ieder geval waar ik elke dag langs ga) 4G2100 actief is. Er is zelfs 4G2100 bereik in een gedeelte van Klazienaveen.
Helaas niet overal in Klazienaveen, want de mast in het centrum heeft het nog niet (ik had iets van -110 dBm toen ik voor de mast stond).

Yay! Ik ben benieuwd wanneer er een update op 4GMasten komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
HcBlids schreef op maandag 27 maart 2017 @ 02:00:
[...]

Aha ik heb even gekeken de antenne's zijn geschikt voor 4G900, 1800 en 2100
Er ligt geen glasvezel op die locatie ook geen straalverbinding dat is de reden dat er geen 4G is

Op het glasvezelnetwerk zijn bandbreedtes van 400 Gb/s tot 1,6Tb/s mogelijk
OK interesting, is deze site dan verbonden met het netwerk via een normale vaste verbinding?
En kunnen die antennes die bestaan uit 1 enkel paneel (zoals op deze locatie) geen 2600 Mhz aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PWA777 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:31:
[...]

OK interesting, is deze site dan verbonden met het netwerk via een normale vaste verbinding?
En kunnen die antennes die bestaan uit 1 enkel paneel (zoals op deze locatie) geen 2600 Mhz aan?
Als die 2100 MHz aan kunnen, zijn ze vrijwel altijd ook geschikt voor 2600 MHz. Maar er zijn configuraties die 2600 niet toelaten.

Uit Huawei pdf over hun antennes:

Dual-band antenna
• 790-862/880-960 MHz
790-960/1710-2180 MHz
• 790-960/1710-2690 MHz
• 690-960/1710-2690 MHz
2 x 1710-2200 MHz
• 2 x 1710-2690 MHz
• 1710-2170/2490-2690 MHz

Triple-band antenna
• 790-862/880-960/1710-2690 MHz
790-960/2 x 1710-2180 MHz
• 790-960/2 x 1710-2690 MHz
• 690-960/2 x 1710-2690 MHz
• 1710-2690/1710-2170/2490-2690 MHz
• 3 x 1710-2690 MHz

Quad-band antenna
• 790-862/880-960/2 x 1710-2690 MHz
• 790-960/1710-2690 /1710-2170/2490-2690 MHz
• 698-960/3 x 1710-2690 MHz
• 2 x 1710-2170/2 x 2490-2690 MHz

Penta-band antenna
• 790-862/880-960/1710-2690/ 1710-2170/2490-2690 MHz
• 698-960/4 x 1710-2690 MHz

Zoals je ziet zijn er enkele configuraties waarbij de 2600 niet kan. Ik weet niet welke Huawei antenne T-Mobile gebruikt als Tele2 niet shared op de site.

Bij sharen gebruiken ze meestal de penta-band antenne met de eerste configuratie, maar ik ken ook enkele locaties waar er voor een quad-band is gekozen waar er met een Tele2 en T-Mobile hun 2100 en 2600 middels een combiner op 1 antenne zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
T-Mobile +ben licht er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Hier (Groningen) ook geen bereik. Alleen noodoproepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Luqq op 27-03-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:54

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Hier ook geen bereik (Friesland). Ik was al even bang dat het aan mij lag.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
Hier ook in Eibergen geen bereik. Helemaal niks.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
In Voorthuizen (Gelderland) prima bereik op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinkerNL
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-09 12:14
Hier in Groningen: 'Geen service'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Ik denk dat het eruit ligt.

In Zevenaar (Gelderland) kreeg ik op eens Telekom.de (de duits tmobile versie) inclusief het welkom in Duitsland smsjes???

Een minuut later is het Geen service geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:35
Net helemaal geen bereik, werkt nu net weer (9401, Assen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:54

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik lijk nu weer bereik te hebben.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Yup, lijkt weer te werken. Ik denk een korte storing. Het was in ieder geval geen onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Hier ook alles weer in orde na een 20-30 min downtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:49
Pilovali schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:37:

Yay! Ik ben benieuwd wanneer er een update op 4GMasten komt :)
Die is recent geplaatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik verwacht pas weer een update medio april maar misschien doen ze tussendoor nog een update. Die wordt dan zichtbaar als ik begin april weer ga downloaden als de Tele2 update binnen is. Als T-Mobile dan heeft bijgewerkt wordt dat vanzelf zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
3 maanden vooruit dekking kaart doet her bij mij niet meer. Hebben jullie ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Gijsj16 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:11:
3 maanden vooruit dekking kaart doet her bij mij niet meer. Hebben jullie ook last van?
Uhh hoe kom je daar achter dan? Sinds de landelijke dekking kon ik nog maar sporadisch groene vlekjes vinden. Maar als jij zegt dat die prognosekaart het niet doet verklaart dat ook het een en ander :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

sww89 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:58:
[...]

Uhh hoe kom je daar achter dan? Sinds de landelijke dekking kon ik nog maar sporadisch groene vlekjes vinden. Maar als jij zegt dat die prognosekaart het niet doet verklaart dat ook het een en ander :+
Hier doet ie het nog wel maar ik zie wel iets vreemds:

Stukje in Noord-Holland uitgeknipt van zowel nu als 3maanden voorspelling.

Bereik 4G vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/savzpd.jpg

Bereik 4G over 3 maanden:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/rumjwi.jpg

Het lijkt erop dat bereik gaat afnemen, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Hetzelfde zie je trouwens bij 3G en 2G. Curieus op z'n minst.
Je ziet het het beste als je inzoomt op een gebied die wat vlekkerig en is toggled tussen nu en 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Kaartjes zijn met andere drempelwaarden gerenderd. Bij Vodafone speelt het nu ook, supersubtiel verschil. Meestal is het alleen de andere kant op (dat het net beter wordt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
HcBlids schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:11:
In Voorthuizen bij de hoogspanningsmast die moeilijk te bereiken is, zijn vrijdag de antenne's vervangen.
Wordt 2G900 uitgeschakeld - 2G1800 en 3G2100 zal geactiveerd worden naast 3G900 wat al actief is ook zal 4G1800 en 4G900 niet lang meer op zich laten wachten
Ik ben vanmiddag daar langs geweest, maar het lijkt er niet op dat er iets vervangen is. De oude (donkergroene) BTS staat er nog steeds. Ook lijken de antennes niet vervangen te zijn. Kabels zijn ook niet vervangen. Er komen maar twee draadjes uit zoals ik vanmiddag zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
leroy98ecker schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:43:
[...]

Ik ben vanmiddag daar langs geweest, maar het lijkt er niet op dat er iets vervangen is. De oude (donkergroene) BTS staat er nog steeds. Ook lijken de antenne's niet vervangen te zijn. Kabels zijn ook niet vervangen. Er komen maar twee draadjes uit zoals ik vanmiddag zag.
Volgens T-Mobile is de BTS kast al in 2015 vervangen, en infrastructuur vrijdag
Misschien kun je er foto's maken ?

[ Voor 3% gewijzigd door Blids op 28-03-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Met iOS 10.3 is VoLTE en VoWiFi op veel carriers wereldwijd live gegaan voor iPhones. In Nederland zijn KPN, Tele2 en Vodafone inmiddels ook al een tijdje live voor een groeiende groep gebruikers.
Ondanks eerdere persberichten ("2e kwartaal 2016") en herhaalde "het komt bijna" statements gaan we deze week 2e kwartaal 2017 in. Met nog helemaal niets concreets op dit gebied bij T-Mobile.
Dat het geen prioriteit heeft voor ze moge overduidelijk zijn - zoals ik hier al eerder schreef heeft het er alle schijn van dat het zelfs helemaal van de baan is / op lange termijn geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rabobank toren Zaandam: 2017-03-28
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/rabotoren-2017-03-28.jpg

Gisteren/vandaag geplaatst, zou het T-Mobile (Tele2) zijn?

Aan de linkerkant, 3 setjes van lange en korte panelen/antennes.
Zo ja, één van de hoogte mobiele netwerkantennes die ik gezien heb.
Antennes staan op zo'n 76 meter hoogte.

Een voor de leukigheid: 2014-07-20
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/rabotoren-2014-07-20.jpg
Oude foto nog zonder KPN CDMA-450 en zonder LTE.

Lange spriet was een 2-meter amateur antenne. Op de hoeken links en rechts GSM-R(ail).
De 3 dikkere communicatie netwerk antennes staan er ook nog steeds.

In het antenneregister zijn de GSM-R antennes verdwenen.
CDMA-450 staat in het register als PAMR.
De 3 comminucatie netwerk antennes staan niet in het register, mogelijk P2000 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
zo te zien een gezamelijke antenne voor tmobile en tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jammer dat VoLTE bij Tmobile idd op een laag vuurtje blijkt te staan..
van mij mag er wel 4G2100 op alle geschikte sites geactiveerd worden, VoLTE er achteraan.. moet toch goed gaan? :o

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
pa3fap schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:32:
zo te zien een gezamelijke antenne voor tmobile en tele2
Ziet er wel zo uit ja. Kan zijn dat een van de omliggende locaties (tijdelijk) dicht moet (dak renovatie, andere eigenaar gebouw, etc). 76 m is wat aan de hoge kant voor goed bereik in centrum Zaandam idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:21:
jammer dat VoLTE bij Tmobile idd op een laag vuurtje blijkt te staan..
van mij mag er wel 4G2100 op alle geschikte sites geactiveerd worden, VoLTE er achteraan.. moet toch goed gaan? :o
Op het T-Mobile forum valt te lezen dat VoLTE niet voor de zomer geïmplementeerd gaat worden voor het grote publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Voor de volledigheid hier de forumpost:
Tof om te lezen dat je hier zo'n interesse in toont. Ik begrijp dat heel goed en dus heb ik even om een update gevraagd. Het testen van VoLTE gaat best goed. We kunnen nog niets zeggen over de tijdlijnen. We verwachten niet dat VoLTE beschikbaar voor consumenten zal zijn voor de zomer. We kiezen ervoor om er liever wat langer over te doen zodat we jullie een topproduct als eindresultaat kunnen bieden!
Er wordt een verwachting uitgesproken, dus concreet is het allerminst. Jammer, maar het is dat ik niet beter weet. Liever dat ik niet weet hoe het is om VoLTE (en VoWiFi) te hebben zoals nu bij mij het geval is, dan dat ik van een andere VoLTE provider kwam overstappen om vervolgens met de gebakken peren te zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Laatst online: 28-08 18:51
Andere providers hebben het ook veel harder nodig. Vodafone moet bij belleb terugvallen op 3G op alleen 2100 met minder (indoor)bereik of op sterk gebruikte 2g900. KPN moet ongeveer de helft van de gebruikers diensten bieden met minder masten dan T-mobile dus 3G/2G sneller vol.
Bij T-mobile zal 4Gbellen niet zo enorm schelen voor dekking, hun 3G 900 bereik is nog fractie verder dan 4g 900 bereik.

Trouwems in de update zag ik nu 4G in Berg en Terblijt, een dorp met eerder nauwelijks service. Viel me maandje of 2 geleden al op dat ik op de hellingen van Geulhem ineens 100 mb/s haalde.
Niet de Falconmast maar een gewoon huis waar op google earth soort spriet op staat. Eerder was daar meen ik 2G of 3G in t antenneregister, maar was al tijdje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Schrudde schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:38:
Andere providers hebben het ook veel harder nodig. Vodafone moet bij belleb terugvallen op 3G op alleen 2100 met minder (indoor)bereik of op sterk gebruikte 2g900. KPN moet ongeveer de helft van de gebruikers diensten bieden met minder masten dan T-mobile dus 3G/2G sneller vol.
Bij T-mobile zal 4Gbellen niet zo enorm schelen voor dekking, hun 3G 900 bereik is nog fractie verder dan 4g 900 bereik.
Dat is zeker waar, maar je zou ook kunnen redeneren dat T-Mobile juist weer veel data-hongerige klanten heeft dus dat ze zsm meer bandbreedte van 3G naar 4G willen overhevelen zodat het internet sneller kan worden. En met VoWiFi stuur je veel voice verkeer in bedrijfspanden en woonhuis direct van het netwerk af, dus dat levert weer veel bandbreedte op.

Als klant ervaar je betere geluidskwaliteit en betere indoordekking, met de claim op "beste netwerk van Nederland" moet je naar mijn idee wel consistent blijven - nodig of niet, je moet mee met deze ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Maar wifinetwerken zijn op veel plekken door overbelasting van de band enorm stroperig. Met speedtest komt er nog wel wat uit maar door alle onderlinge communicaties en wegvallende bitten en slecht switchen tussen de " versterkers" zitten er vaak haperingen en wegvallers in. Nou krijg ik dat wel beter getweakt en kan ik t duiden maat hele volkstammen niet en die geven dan t-mobile de schuld.
Ik zet juist meestal buitenshuis de wifi uit omdat de 4G vaak beter is of tenminste reactiever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Schrudde schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:34:
Maar wifinetwerken zijn op veel plekken door overbelasting van de band enorm stroperig. Met speedtest komt er nog wel wat uit maar door alle onderlinge communicaties en wegvallende bitten en slecht switchen tussen de " versterkers" zitten er vaak haperingen en wegvallers in. Nou krijg ik dat wel beter getweakt en kan ik t duiden maat hele volkstammen niet en die geven dan t-mobile de schuld.
Ik zet juist meestal buitenshuis de wifi uit omdat de 4G vaak beter is of tenminste reactiever
Als VoWiFi goed geconfigureerd staat, komt wel automatisch een switch naar 4G (of 3G/2G).
Die site in Berg en Terblijt is in Antenneregister te vinden, geplaatst november 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zolang je de keuze houd tussen WiFi bellen of via VoLTE / 2/3G zie ik er geen probleem in?
ik heb hier geen enkel probleem met wifi...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
SMSfreakie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:36:
zolang je de keuze houd tussen WiFi bellen of via VoLTE / 2/3G zie ik er geen probleem in?
ik heb hier geen enkel probleem met wifi...
Het netwerk doet dit automatisch, afhankelijk van de snelheid van de wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PWA777 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:36:
[...]

Het netwerk doet dit automatisch, afhankelijk van de snelheid van de wifi verbinding.
Ah, nouja je zou het dus ook gewoon kunnen filteren in je firewall / router imo :?
als je geen TCP sessie richting Tmobile hun voicenetwerk kan bouwen kan je nooit wifi bellen toch? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
SMSfreakie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:38:
[...]

Ah, nouja je zou het dus ook gewoon kunnen filteren in je firewall / router imo :?
als je geen TCP sessie richting Tmobile hun voicenetwerk kan bouwen kan je nooit wifi bellen toch? :-)
Er zijn veel alternatieven mogelijk; maar in de regel zal je toestel proberen een verbinding op te zetten via 4G (of 3G/2G) via een beveiligde verbinding met een IP-adres in het T-Mobile domein. Als deze verbinding er ligt wordt er over de onbeveiligde (in de ogen van het mobiele netwerk is alles wat niet 2G/3G/4G per definitie onveilig) verbinding een IPsec-tunnel gemaakt (soort versleutelde VPN) waarover dan voice kan plaats vinden. Dit gebeurt over een ander IP-adres. Dit kun je uiteraard blokken (je kunt ook gewoon VoLTE uitzetten op je toestel...)

Het opzetten van een gesprek of ontvangen van een gesprek kan overigens nog steeds razendsnel; in de 4G standaard wordt er voor de switch naar Voice over de eerste handshake opzettelijk een foutieve response vanuit het netwerk gestuurd, die respons bevat informatie waarmee je telefoon (op basis van bepaalde voorgeprogrammeerde items in de SIM) kan bepalen welke versleuteling er nodig is voor de verbinding, waarmee er dus in de handshake zonder het delen van de daadwerkelike encryptiesleutel toch een beveiligde verbinding kan worden opgezet. De voorkeur zal in de regel echter blijven VoLTE boven VoWiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even voor de echte 4G freaks, de Samsung S8(+)

http://www.samsung.com/se...s/w/solution/mod_ap/8895/
Heeft deze processor en volgens die site 5CA down en 2CA up.

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s8+-8523.php
Speed HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A (3CA) Cat16 1024/150 Mbps
Moet je blijkbaar met een behoorlijke korrel zout nemen.

Ik hoop/denk niet dat Samsung hier fout zit en de telefoon softwarematig limiteerd tot 3CA.
Maar alles is mogelijk tegenwoordig. :)

De USA versie
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/835
Heeft dan weer wel de X16 LTE modem en die is dan weer 4CA.

(De X20 LTE modem is wel 5CA, zou de EU processor/chip dan toch hierop gebaseerd zijn?)

De EU S7 (Edge) versie is dus inderdaad 3CA:
Meer info:
http://www.samsung.com/se...s/w/solution/mod_ap/8890/
http://www.anandtech.com/...1213-modem-and-custom-cpu

De beste 5G test telefoon nu zal dan de S8 worden.
Wordt dan wel waarschijnlijk bij KPN; 800 + 900 + 1800 + 2100 + 2600 MHz is een verre verre toekomst.
(Maar dan is 5G er mogelijk bijna al.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
2CA upload vind ik vooral het spannende! Dat gaat waarschijnlijk echt merkbaar performance verbeteren in situaties met slechte ontvangst. Bij Vodafone zie je door de exotische antenneconfiguraties waar ze daar soms van houden zo nu en dan dat LTE1800 iets harder binnenkomt dan LTE800. Op sommige plekken staan de antennes voor hoog+laag ook op een afstandje van elkaar. Bij snel wisselende omstandigheden kan 2CA-upload ook echt verschil maken vermoed ik.

En verder, 5CA, tja, komt ooit wel. Buiten T-Mobile doet men nog niet eens veel met 3CA door al die 3G-gebruikers. Nog even wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
HcBlids schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:15:
[...]

Volgens T-Mobile is de BTS kast al in 2015 vervangen, en infrastructuur vrijdag
Misschien kun je er foto's maken ?
Ik hoop dat het een beetje te zien is, maar zo ziet het er nu uit.
Het terrein kun je niet op, omdat het een privéterrein betreft.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/27y0hlh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
leroy98ecker schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Ik hoop dat het een beetje te zien is, maar zo ziet het er nu uit.
Het terrein kun je niet op, omdat het een privéterrein betreft.
[afbeelding]
Ben er vrijdag ook geweest kijken, had er zwak 4G af en toe zelfs 4G+
Binnen is er inderdaad alleen 3G

Heb ook foto gemaakt en mocht met toestemming het erf op
De antenne's zijn duidelijk niet vervangen, de BTS kast is van het type RRU,s achter de antenne's maar bij deze Locatie staan de RRU,s op de grond en het zijn er maar 3 in dit geval alleen voor 900mhz, het zouden er 9 RRU,s moeten zijn 3 voor 900, 3 voor 1800, 3 voor 2100, de informatie van T-Mobile klopt niet
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2r5x6rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2jaexj5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2djb8s3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/sl18oy.jpg

De zelfde oude antenne's die ook in Elburg hingen daar was voorheen ook alleen 2G900, 3G900, Bts Kast is van het type coax naar de antenne's
Oud 2G900, 3G900
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1z2oor4.jpg
Nieuw 2G1800, 3G900, 2100, 4G900, 1800
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/s24km9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Hee een storing? In Hilversum oost geen data op 4G/3G wel vol bereik.Aan/uit helpt niet. In principe overgangsgebied van meer cellen dus of hij beseft niet dat switchen handig is of op meer cellen.
En de City Run Marathon begint zo en gaat door t gebied...

Ed: ik lees op de FP nu over een storing bij KPN. Misschien heeft dit er mee te maken.

Ed2.: Nu net heeft een reset wel resultaat

[ Voor 21% gewijzigd door Schrudde op 02-04-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien hebben ze even remote capaciteit bijgeschakeld vooruitlopend op de City run Marathon en heb je dat gemerkt? Haal je andere snelheden dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Laatst online: 12-09 09:37
Zijn er hier ook mensen die gebruik maken van de groep korting voor de go abonnement?

Als je een groep aanmaakt kan je max €5,- korting krijgen voor de mensen die in die groep zitten.

https://www.t-mobile.nl/k...extras-voor-klanten/samen

Ps: excuses als het niet in dit topic thuis hoort
.

Laat maar, zie net de frontpage post.

[ Voor 6% gewijzigd door SpiriTNL op 03-04-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
Groepje maken voor Tweakers?
Scheelt toch weer 5 euro in de maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke groep heeft een limiet van 6 mensen; dus daarbij is er wel wat organisatie nodig :P
Pagina: 1 ... 50 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes