[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.071 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gijsj16 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:21:
Vanmiddag waren ze Tele2 antennes aan het ophangen in Ochten. Een gedeelde locatie met tele2 maar wel allebei eigen antennes....

[afbeelding]
In masten delen ze waarschijnlijk niets. Hier in Lelystad staat een mast die waarschijnlijk van T-Mobile is(ze hangen helemaal bovenin) maar daar zit Tele2 ook in maar met eigen antennes en ze lijken er niets te delen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-Mobile Experts schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:08:
Hi All,

Misschien interessant voor jullie om te lezen. T-Mobile heeft zojuist een persbericht gepost waar uit onderzoek van DIKW blijkt dat T-Mobile in het eerste kwartaal gemiddeld de snelste operator van Nederland is op zowel download-, upload en pingsnelheid: http://newsroom.t-mobile....4g-netwerk-van-nederland/

Groet, Floor
Conversatie Manager bij T-Mobile
Mooi onderzoekje. Ik denk ook dat de resultaten overeenkomen met onze ervaringen die we hier hebben. Waar de ombouw al is afgerond is het netwerk flink beter dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:18:
@T-Mobile Experts: Is er inmiddels al iets meer bekend over de 4G900 roll-out? Op 30 april heeft Micky bevestigd dat er een aantal masten rondom Diemen zijn geactiveerd, maar wanneer gaat T-Mobile beginnen met de landelijke uitrol?
Tijdens het live persevenement gisteren wou Micky nog niks vertellen over 4G900, er komt (binnenkort) een apart persevenement/bericht hierover.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic:
Wie heeft zich gisteren aangemeld voor de livesessie? Ik heb me met twee adressen aangemeld, maar tot op heden geen bevestiging gekregen om te activeren. Nu weet ik dat het event al afgelopen is, maar hoe gaat dat een volgende keer? Opnieuw aanmelden? Of met bestaande gegevens, want dan moet ik er even verder achteraan.

Ontopic:
Mijn vermoedens, en hoop het ook wel een beetje is dat TM 4G900 landelijk opengooit. Niet op 1 dag, maar wel in 1 week/maand. Maar dat is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na aanmelding kreeg je de bevestigingsmail/activatie email per omgaande. Kan hij niet in je spambox zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 09:04
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 01:06:
Heren,

Hoe kan ik zien op welke frequentie/band ik 4g ontvang? Ik ben momenteel op het werk en heb volle bak ontvangst. Normaal gesproken 2/3 streepjes (antenne bij de buren op het dak). Ik haal (binnen) 102mb/sec (abbo gaat tot 100). Zouden ze de 900mhz wellicht al (stiekem) aangezet hebben op sommige plaatsen? Thuis haal ik buiten naast de mast deze snelheid niet.

Edit: Sony Xperia op Android.
https://www.dropbox.com/s...5-05-16-23-50-07.png?dl=0
@KMeijers,
zou het misschien kunnen dat T-Mobile de locaties nu ''gefijntuned'' heeft en hierdoor bepaalde locaties met meer zendvermogen uitzenden en hierdoor een betere dekking maken?

Heb je al kunnen ontdekken waardoor de verbeterde 3G dekking in Schinnen komt?
Ik zag toevallig net in het antenneregister dat de 2G-only locatie in Oirsbeek aan de Provinciale Weg Zuid weg is! :o Geen 3G erbij laat staan 4G. Ben benieuwd.
Zag wel ook op de site van T-Mobile bij de werkzaamheden dat er voor de 22e in Merkelbeek 8 uur worden uitgetrokken, misschien dat hier dan een nieuwe locatie gebouwd gaat worden, want zover ik kan zien in het antenneregister is er in de regio Doenrade - Oirsbeek - Merkelbeel - Jabeek nu geen enkele T-Mobile antenne meer. |:(
Misschien ook gewoon een fout in het antenneregister, maar ik zie het duister in voor die regio. 8)7

Heb de mannen vandaag aan het werk gezien in Maastricht Airport, op het bedrijventerrein aan de Amerikalaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:31:
ik zie op de kaarten van Sensorly nog helemaal geen 4G coverage rond Drachten ed. zijn er nog geen mede Tweakers. geweest die daar gemapt hebben?
Vandaag zijn er in Haulerwijk werkzaamheden geweest voor T-Mobile. Grote kans dat dit 4G is geweest, aangezien er ook een grote hijskraan bij is geweest. Zit zelf bij Ziggo/Vodafone dus kan het verder niet voor je nakijken. Betreft deze mast.

Photobucket wil even niet meewerken op mobiel, sorry, zet de foto gewoon even online:
Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/Mobile%20Uploads/IMG-20150520-WA0007_zps9uvom5jx.jpg

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
The Executer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:17:
Vandaag zijn er in Haulerwijk werkzaamheden geweest voor T-Mobile. Grote kans dat dit 4G is geweest, aangezien er ook een grote hijskraan bij is geweest.
Alles wordt vervangen, heeft dus niet specifiek met 4G te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

The Executer

Lekker belangrijk!

Raider095 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:22:
[...]

Dat zou kunnen, dat is mij verder niet bekend aangezien ik geen T-Mobile klant ben. Volgens mij ook mijn eerste post hier in dit topic. Reageerde op flip oving zijn vraag aangezien ik "in de buurt woon" en ik toevallig vandaag zag dat ze bezig waren.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
The Executer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:36:
Dat zou kunnen, dat is mij verder niet bekend aangezien ik geen T-Mobile klant ben. Volgens mij ook mijn eerste post hier in dit topic. Reageerde op flip oving zijn vraag aangezien ik "in de buurt woon" en ik toevallig vandaag zag dat ze bezig waren.
Okee, nou korte samenvatting dan maar; T-Mobile vervangt zijn Nokia netwerk door Huawei. De bestaande 2G en 3G verdwijnt en daar komt 2G/3G/4G van Huawei voor in de plaats. Parallel hieraan worden de antennes vervangen en dat hoeft opzich niet gelijktijdig te gebeuren, sterker nog, ik denk dat eerst de antennes worden vervangen (vooralsnog dus alleen voor 2G/3G) en dat men later nog even de kasten komt vervangen. Tegen die tijd zal er dus pas 4G mogelijk zijn. Voorbereidend werk zegmaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
Raider095 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:22:
[...]

Maar als alles wordt vervangen, waarom zijn er dan nog steeds sites te vinden in het omgebouwde gebied die bv 2G/4G zijn zonder 3G, of ook masten met 3G/4G waar dan weer 2G ontbreekt?

Het eerste voorbeeld in Erp en het tweede voorbeeld in Maastricht. Gecheckt in het Antenneregister. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

netblade

Sunrise

Dave1988 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 03:32:
[...]

Maar als alles wordt vervangen, waarom zijn er dan nog steeds sites te vinden in het omgebouwde gebied die bv 2G/4G zijn zonder 3G, of ook masten met 3G/4G waar dan weer 2G ontbreekt?

Het eerste voorbeeld in Erp en het tweede voorbeeld in Maastricht. Gecheckt in het Antenneregister. ;)
Overlapping wellicht? Soms gebruiken ze ook nog de oudere antennes die nog niet zo oud waren. Het kan altijd later nog geactiveerd worden mocht dat mogelijk zijn. De mast voor mijn huis deed eerst enkel 3G2100 en 4G1800, maar inmiddels is alles hierop geactiveerd. Dat zal wel met het inregelen van het netwerk te maken hebben

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
T-Mobile heeft aangegeven dat alle locaties 2G/3G/4G krijgen, was een vraag tijdens de persconferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Dave1988 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 03:32:
Wat jij noemt is uitbreiding, dat is wat anders dan vervanging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucsdcom schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:31:
Na aanmelding kreeg je de bevestigingsmail/activatie email per omgaande. Kan hij niet in je spambox zitten?
Nee helaas. Op twee adressen, beiden niks in de spambox. Volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dave1988 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:00:
[...]

@KMeijers,
zou het misschien kunnen dat T-Mobile de locaties nu ''gefijntuned'' heeft en hierdoor bepaalde locaties met meer zendvermogen uitzenden en hierdoor een betere dekking maken?
Zou natuurlijk kunnen. Weet alleen niet of er afspraken voor zijn ivm apparatuur in het ziekenhuis. Weet niet of zoiets storing kan geven.
Ik zag toevallig net in het antenneregister dat de 2G-only locatie in Oirsbeek aan de Provinciale Weg Zuid weg is! :o Geen 3G erbij laat staan 4G. Ben benieuwd.
Zag wel ook op de site van T-Mobile bij de werkzaamheden dat er voor de 22e in Merkelbeek 8 uur worden uitgetrokken, misschien dat hier dan een nieuwe locatie gebouwd gaat worden, want zover ik kan zien in het antenneregister is er in de regio Doenrade - Oirsbeek - Merkelbeel - Jabeek nu geen enkele T-Mobile antenne meer. |:(
Misschien ook gewoon een fout in het antenneregister, maar ik zie het duister in voor die regio. 8)7

Heb de mannen vandaag aan het werk gezien in Maastricht Airport, op het bedrijventerrein aan de Amerikalaan. ;)
Nee helaas. De locatie provinciale weg bedoel je dan de antenne bij het caravanbedrijf/Rabobank? Ik weet niet of die weg is.

De dichtstbijzijnde masten voor Schinnen betreft de masten in Amstenrade voor de ene kant en Spaubeek aan de andere kant. Maar deze staan toch nog wel een eindje weg. Natuurlijk met het geactiveerde 3G900 zou het wel kunnen, maar zeker voor de mast Spaubeek blijft het nog behoorlijk eindje.

Wie weet als ze geheel Zuid Limburg activeren t/m Sittard dat we dan een nieuwe mast tegenkomen. Ik blijf erbij dat de locatie sportvelden Oirsbeek/Schinnen de meest ideale plek is. Zo voorzien ze twee dorpen vanuit 1 locatie. De noordkant zou eventueel opgelost kunnen worden door de tele2-locatie te gebruiken.

EDIT:
Ik zie net dat in Amstenrade (Limietweg) helemaal geen T-Mobile zit? Dan zou het signaal uit Nuth moeten komen? vanaf het industrieterrein? Heel vreemd dit. Of er staat ergens een mast die nog niet aangemeld staat/is. Wat ik dan zelf weer niet denk, daar er geen vergunning aangevraagd is bij de gemeente. Je kunt dan wel eens gelijk hebben dat die regio zwaar de klos wanneer ze niet bijbouwen.

EDIT 2:
Kijk eens naar afrit Schinnen in het antenneregister. Daar staat een UMTS 2100mhz mast. Dat moet dan die van T-Mobile zijn. Staat ook niet op 4gmasten kaartje van T-Mobile. Nu weet ik dat de reclamezuil die er stond verplaatst is. In die nieuwe zuil zie ik (zichtbaar) geen antenne's. Wellicht dat de installatie toch mee verhuisd is en gewoon goed verborgen zit? Dat zou het wel verklaren. Wanneer ik er weer ben, stop ik er eens en kijk ik eens goed
.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 11:04
The Wizard schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:41:
T-Mobile heeft aangegeven dat alle locaties 2G/3G/4G krijgen, was een vraag tijdens de persconferentie.
In het dorpje waar ik woon staan volgens mij nu twee masten van T-Mobile; vrij centraal in het dorp een 3G-mast en aan de zuidwest-kant een 2G/3G-mast. Deze beide masten gaan in de toekomst (volgende maand?) dus gegarandeerd 2G/3G/4G krijgen en deze locaties zullen ook niet verdwijnen? Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar T-Mobile, met name voor 4G, dus vandaar deze vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Djurbus op 21-05-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
T-Mobile heeft aangegeven dat masten die nu 2G/4G hebben, sowieso 3G krijgen. Maar hoe individuele locaties behandeld worden weet alleen T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Drachten, op de Tjaardaflat. https://www.google.com/maps/@53.1071121,6.1252127,20z
Ik weet niet precies welke provider hier bezig is maar ik gok T-Mobile, sinds vandaag staat deze installatie er:

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/8ez6jogun/IMG_20150521_125806204_HDR.jpg

Er staat nog een trapje tegenaan en er is een kereltje bezig.

edit: moet wel T-Mobile zijn, zit op het bedrijventerrein er tegenover en heb slecht bereik, 1 streepje, normaliter vol bereik, zal eind van de dag als ze klaar zijn wel weer goed zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door xabre16v op 21-05-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dat ziet er uit als een T-Mobile/Tele2 antenne combinatie. Tele2 zal daar wel later zijn spullen op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
zie trouwens net dat T-Mobile zijn internetsnelheden voor prepaid heeft verhoogd tot 15 Mbit :-)

https://www.t-mobile.nl/prepaid/tarieven/prepaid-voordeel

https://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/prepaid-internet

Voor zowel prepaid telefoon als prepaid laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Tjaarda flat was enige dekkingsgat in Drachten, en over Haulerwijk: volgens de dekkingskaart was er al 4G, maar het kan natuurlijk altijd een uitbreiding zijn.

edit volgens mij zijn ze hard bezig de dekkingsgaten op de A7 tussen Heerenveen en Groningen dicht te smeren, gister de Tjaardaflats in Drachten (vlakbij klaverblad A7 en de Waldwei) en morgen werkzaamheden in dekkingsgat Marum

[ Voor 43% gewijzigd door kj.web op 22-05-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond in de Amsterdam Arena. Viel vies tegen. Had met vlagen wel 4G, maar snelheid 1.25 down, up begon de test niet eens. Is er wel al binnendekking daar zoals KPN dat heeft? Buiten de deur was het prima. Daar haalde ik 55 down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Ik herken me dat promotiefilmpje van KPN en Tweakers nog wel ja. ;)
Met dergelijke snelheden lijkt mee dat
T-Mobile dat dus niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De providers zouden het indoor netwerk in de Arena toch gaan delen? KPN was dan wel de provider uit het filmpje, toch zou T-Mobile dan ook service moeten hebben. Daarnaast is het netwerk in de Arena een aanvulling van de capaciteit op het gewone T-Mobile netwerk. Door de 4G 800 frequentie zou dit toch echt sowieso al meer capaciteit moeten kunnen bieden.

NB.: KPN heeft het daar dubbel geregeld: zowel een binnenring als aanvulling in de Arena als gewone 4G dekking op zowel de 800 als de 4G 1800 band. Toch is het voor KPN een probleem om binnendekking te geven in de Ziggo dome en voldoende snelheid vast te houden in Ziggo Dome, Arena en het plein dat daar tussen ligt. Als er iets is in zowel Arena als in de Ziggodome en 1 van de 2 loopt leeg omdat het evenement ten einde is, dan zucht het netwerk nog steeds merkbaar onder de belasting. Mijn conclusie is dat er dan gewoon te weinig vrije kanalen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 24-05-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Laatst online: 09:52
Valt ook bijna niet tegen aan te bouwen natuurlijk zoveel volk dat gelijktijdig gebruik wil maken van de beschikbare diensten. Kost natuurlijk bergen met geld en is misschien wel meer prestige dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:30
De uitrol van 4G in kaart gebracht t/m oktober.
Zo kun je duidelijk zien wat de 'verwachte' 95% dekking is.

Augustus:
Noord-Holland
Afsluitdijk
Andijk
Avenhorn
Bovenkarpsel
De Cocksdorp
De Koog
Den Burg
Den Oever
Enkhuizen
Grootebroek
Hippolytushoef
Hoogkarspel
Hoorn
Medemblik
Middenbeemster
Middenmeer
Nibbixwoud
Obdam
Onderdijk
Oosterblokker
Oosterdijk
Oosterend
Oostergouw
Oosthuizen
Opmeer
Oudeschild
Schellinkhout
Venhuizen
Wervershoof
Westwoud
Wieringerwerf
Winkel
Wognum
Limburg
America
Beringe
Grubbenvorst
Heibloem
Heythuysen
Maasbree
Meijel
Nederweert
Panningen
Reuver
Sevenum
Stamproy
Tegelen
Venlo
Weert
Noord-Brabant
Budel
Gastel
Soerendonk

September:
Noord-Holland
Anna Paulowna
Bergen
Bergen Aan Zee
Breezand
Bregtdorp
Burgerbrug
Callantsoog
Camperduin
Castricum
Castricum Aan Zee
De Rijp
Den Helder
Eenigenburg
Egmond aan Den Hoef
Egmond Aan Zee
Egmond-Binnen
Groet
Heerhugowaard
Heiloo
Het Zand
Julianadorp
Kalverdijk
Limmen
Oudkarpsel
Petten
Schagen
Schoorl
Sint Maarten
Tuitjenhoorn
Warmenhuizen
Wieringerwaard
Wimmenum
Flevoland
Bant
Biddinghuizen
Creil
Dronten
Emmeloord
Espel
Kraggenburg
Luttelgeest
Luttelgeest
Marknesse
Nagele
Rutten
Swifterband
Tollebeek
Urk
Zeewolde
Gelderland
Elburg
Oldebroek
Overijssel
Genemuiden
Hasselt
Kampen
Kuinre
Oldemarkt
Ossenzijl
Vollenhove
Friesland
Idskenhuizen
Joure
Lemmer
Oppenhuizen
Sint Nicolaasga
Uitwellinga
Noord-Brabant
Achtmaal
Alphen
Baarle-Nassau
Chaam
Etten-Leur
Hazeldonk
Hoeven
Hoogerheide
Huijbergen
Kruisland
Ossendrecht
Oud Gastel
Oudenbosch
Rijsbergen
Roosendaal
Schijf
Sint Willebrord
Sprundel
Steenbergen
Ulicoten
Wouw
Zundert

Oktober:
Drenthe
Emmen
Friesland
Leeuwarden
Sneek
Noort-Brabant
Bergen-op-Zoom
Halsteren
Woensdrecht
Zeeland
’s-Gravenpolder
’s-Heerenbroek
Aagtekerke
Aardenburg
Arnemuiden
Axel
Biervliet
Biggekerke
Breezand
Breskens
Brouwershaven
Bruinisse
Burgh
Burg-Haamstede
Cadzand
Clinge
Colijnsplaat
Domburg
Ellemeet
Goes
Grijpskerke
Groede
Hansweert
Heinkenszand
Hoek
Hulst
Ijzendijke
Kamperland
Kapelle
Kapelle
Kappelebrug
Kerkwerve
Kloosterzande
Koewacht
Kortgene
Koudekerke
Krabbendijke
Kruiningen
Lewedorp
Meliskerke
Middelburg
Nieuw-Haamstede
Nieuwvliet
Noordwelle
Oostburg
Oosterland
Oostkapelle
Philippine
Poortvliet
Renesse
Rilland
Sas van Gent
Schoondijke
Serooskerke
Sint Laurens
Sint-Annaland
Sint-Maartensdijk
Sluis
Sluiskil
Stavenisse
Terneuzen
Tholen
Veere
Vlissingen
Vrouwenpolder
Wemeldinge
Westdorpe
Westenschouwen
Westkapelle
Wolphaartsdijk
Yerseke
Zaamslag
Zandplaat
Zierikzee
Zoutelande
Zuiddorpe

De kaart die daarbij hoort:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2hwtch.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@leroy98ecker:
Dat is een mooie inzichtelijke posting die een stuk verduidelijking geeft.
Bedankt daarvoor!
T-Mobile zou het moeten overnemen en grafisch ook op z'n site zo laten zien..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisameling
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-07 13:14
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:55:
Mijn vermoedens, en hoop het ook wel een beetje is dat TM 4G900 landelijk opengooit. Niet op 1 dag, maar wel in 1 week/maand. Maar dat is afwachten.
Dat is helaas niet het geval. Ze moeten de 900MHz band opnieuw indelen om ruimte vrij te maken voor LTE900. Hiervoor moeten eerst extra locaties worden voorzien van GSM1800, om zo GSM-only gebruikers en bepaald M2M verkeer enigszins tegemoet te komen. Dit gebeurt per regio en duurt dus wel een aantal maanden.

De verdeling is straks dus:
2100MHz: 3G
1800MHz: 2G (10MHz?), LTE (20MHz)
900MHz: 3G (5MHz), LTE (10MHz)

T-Mobile heeft ook nog grote blokken in de 1900MHz en 2600MHz band, wellicht gaan ze daar op termijn ook nog iets mee doen. Zie Frequentieverdeling na veiling 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijs46
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 22:40
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat de dekking geoptimaliseerd is en 3G900 geactiveerd is? 14 dagen gelden is 4G hier ingeschakeld, en sindsdien is mijn bereik een stuk slechter geworden. Op plekken waar ik vroeger volledig 3G bereik had, heb ik nu meestal 1 streepje 4G of zelfs alleen maar 2G (gelukkig nu wel EDGE).
M'n telefoon raakt ook een stuk sneller leeg nu, omdat 'ie steeds tussen 2G/3G/4G wisselt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Laatst online: 09-09 22:09
dennisameling schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:14:
[...]

Dat is helaas niet het geval. Ze moeten de 900MHz band opnieuw indelen om ruimte vrij te maken voor LTE900. Hiervoor moeten eerst extra locaties worden voorzien van GSM1800, om zo GSM-only gebruikers en bepaald M2M verkeer enigszins tegemoet te komen. Dit gebeurt per regio en duurt dus wel een aantal maanden.

T-Mobile heeft ook nog grote blokken in de 1900MHz en 2600MHz band, wellicht gaan ze daar op termijn ook nog iets mee doen. Zie Frequentieverdeling na veiling 2012.
Niet overal is 2G900 uitgerold.. Vroeger hadden had T-Mobile alleen maar 2G1800 en later is vooral in het buitengebied 2G900 aan geslingerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisameling
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-07 13:14
Gijsj16 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:42:
[...]

Niet overal is 2G900 uitgerold.. Vroeger hadden had T-Mobile alleen maar 2G1800 en later is vooral in het buitengebied 2G900 aan geslingerd
Klopt, maar toch hebben ze wel een redelijk aantal 2G900 masten (ruim 1900). In gebieden waar dat niet het geval was, is het inderdaad makkelijker om LTE900 te activeren. Is trouwens niets vergeleken bij KPN, die 3300 2G900 masten heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
dennisameling schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:41:
[...]

Klopt, maar toch hebben ze wel een redelijk aantal 2G900 masten (ruim 1900). In gebieden waar dat niet het geval was, is het inderdaad makkelijker om LTE900 te activeren. Is trouwens niets vergeleken bij KPN, die 3300 2G900 masten heeft...
Oei, dat is nog best wat idd.. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
dennisameling schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:14:
[...]

T-Mo heeft maar 5 MHz in de 1800-band voor GSM over nog. Net zo veel als KPN in de Randstad (daar 5 MHz op 900-band).

De 2600-band zullen ze nog wel even niet gebruiken, wat zij hebben is vooral geschikt voor LTE-TDD, niet echt geschikt. Hoge antennedichtheid en dan 30 MHz LTE-dekking zal de strategie voorlopig even zijn, en dat is volgens mij ook wel voldoende. Op langere termijn reformen van de 2100-band, maar dat zal nog een paar jaar duren, dan moet er voldoende 3G-verkeer weggemigreerd zijn en dan is het voor T-Mobile interessant om 3-component carrier aggregation te doen op 900 + 1800 + 2100 MHz (10 + 20 + 10/15/20 MHz).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:55:
Zie in mijn netwerk lijst t mobile LTE staan kan nog niet verbinden heeft iemand een idee hoe lang het nog duurt dan? Locatie is Winsum Groningen
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:01:
Weet iemand waar t mobile masten in winsum Groningen staan het lukt mij niet ze te localiceren
4G 1800 Ontvangst komt mogelijk van deze 2 masten af
Winsum heeft 1 mast met 2G 900 en 3G 2100
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/1520152639240.png

ik heb verschillende voorbeelden ik was in noordeinde en ontvangde 4G, naar onderzoek kwam ik achter dat het van een mast uit zwolle kwam, 1 streepje het was stabiel -112 db
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/1520152645230.png

Jan 2015 onvangde ik 4G op de polderdijk, naar onderzoek kwam ik achter dat het van de masten de knobbel, gortel, en soerel weg kwam, ongelofelijk hoe ver het 4G ontvangst van de knobbel mast reikt
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/1520152633260.png
The Wizard schreef op zondag 12 april 2015 @ 09:25:
[...]

Bij het GSK glasvezel? Weet je dat zeker? KPN heeft daar zelfs geen glasvezel, KPN straalt vanaf daar naar 2 andere glasvezel locaties. Het kan best zijn dat T-Mobile daar glas heeft liggen, maar heb daar de afgelopen jaren geen graafwerkzaamheden gezien.
Je heb gelijk bij T-Mobile gaat het ook via Harderwijk daar ligt de glasvezel, langs a28 glasvezel, nunspeet voor de helft de aanleg is in volle gang van Eurofiber, aantal straal verbindingen zou af nemen, binnenkort meer
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/2520152657530.png

Vodafone verbind soms 11 sites achter elkaar, met onweer valt vodafone altijd weg, ook een week terug tijdens fel onweer met zware hagel en regen

T-Mobile viel bij onweer eerder ook helemaal weg, nu blijven de sites met glasvezel online met 2G 3G en 4G, en de sites met straal verbinding vielen wel weg, een week terug tijdens fel onweer met zware hagel en regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneX
  • Laatst online: 29-08 16:38
Sorcerer8472 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:58:
[...]

T-Mo heeft maar 5 MHz in de 1800-band voor GSM over nog. Net zo veel als KPN in de Randstad (daar 5 MHz op 900-band).
T-Mobile heeft 30MHz bandbreedte in de 1800MHz band. 20MHz zijn voor LTE, dus blijft er 10MHz over voor GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
In gemeente stein nu ook 4G geactiveerd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yWsteTwm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pdsvZo4m.jpg

Hoop wel dat het bereik nog beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:31:
In gemeente stein nu ook 4G geactiveerd.

[afbeelding]
[afbeelding]

Hoop wel dat het bereik nog beter wordt.
Het begin is er :) Ik ben wel tevreden met 2 bolletjes . In Kesteren bij de snelweg haal in met gemak bij 2 bolletjes 50Mbit. 4G900 zal wel voor betere verbinding zorgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gaten in Limburg beginnen zich te dichten. Gisteren ook al 4G in Hulsberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
Hi all,

Het is EINDELIJK zover! We hebben een update over 4G op 900 MHz: http://newsroom.t-mobile....-extra-sterke-4g-dekking/

Veel lees plezier :)

Groet, Floor

[ Voor 0% gewijzigd door T-Mobile Experts op 27-05-2015 08:43 . Reden: corrigeren ]

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:45

TMC

T-Mobile Experts schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:43:
Hi all,

Het is EINDELIJK zover! We hebben een update over 4G op 900 MHz: http://newsroom.t-mobile....-extra-sterke-4g-dekking/

Veel lees plezier :)

Groet, Floor
Ik ben benieuwd of ze een gelijkwaardig netwerk aan Vodafone en KPN kunnen realiseren qua dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
  • Nu online
Volgende week In Zwolle veel werkzaamheden, hopelijk vanaf dan de Westerlaan gedekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Leuk hoor, maar waarom Amsterdam, Utrecht, Randstad, etc? Volgens mij heeft die omgeving al prima 4G dekking, en is LTE 900 erg gewenst in gebieden waar de dekking veel matiger is. Bijvoorbeeld de Veluwe, de Betuwe, de omgeving van Zwolle, Limburg, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
jpbosk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:02:
[...]

Leuk hoor, maar waarom Amsterdam, Utrecht, Randstad, etc? Volgens mij heeft die omgeving al prima 4G dekking, en is LTE 900 erg gewenst in gebieden waar de dekking veel matiger is. Bijvoorbeeld de Veluwe, de Betuwe, de omgeving van Zwolle, Limburg, etc...
Ik vermoed dat die regio lastiger is omdat er meer GSM900 actief is met een lagere mastdichtheid, dus het zal ze daar wellicht wat meer moeite kosten om goede 2G-dekking te behouden; die moet eerst goed zijn op 1800 MHz voordat alle GSM900 uit kan en LTE900 aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
jpbosk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:02:
[...]

Ik snap je vraag! De reden waarom we eerst de randstad doen is omdat we daar begonnen zijn met het uitrollen van 4G. Om 900 MHz aan te kunnen zetten, moeten we GSM (2G) op de 900 Mhz frequentie uitzetten. Daarvoor moet het volledige netwerk gemoderniseerd zijn. De uitrol van de 900 MHz gaat wel veel sneller dan 4G op de 1800 Mhz. Nadat ons mobiele netwerk in een regio geheel is vernieuwd, kunnen we d.m.v. optimalisatie en software de frequenties voor 4G op de 900 MHz activeren.

Groet, Floor

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jpbosk

Ik ga ervan uit dat de vraag daar hoger ligt dan bv in Limburg. En eerlijk gezegd, de de dekking in Limburg en dan ook het Heuvelland is echt goed. De 900mhz is hier gewoon minder hard nodig (denk ik).

@Floor
Komt/is er al een planning vwb de uitrol na augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

Gebruiken ze niet een paar MHz LTE en houden ze GSM900/UMTS900 actief? Anders wordt het vervelend, ik heb bijvoorbeeld Choozze en prima 3G900 bereik overal in de randstad, maar geen toegang tot 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umts wordt niet uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
knakworst schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:06:
Gebruiken ze niet een paar MHz LTE en houden ze GSM900/UMTS900 actief? Anders wordt het vervelend, ik heb bijvoorbeeld Choozze en prima 3G900 bereik overal in de randstad, maar geen toegang tot 4G.
T-Mo gaat naar:
UMTS: 5 MHz @ 900, 20 MHz @ 2100
LTE: 10 MHz @ 900, 20 MHz @ 1800
GSM: 10 MHz @ 1800

In de toekomst kunnen ze volgens mij ook softwarematig nog UMTS @ 2100 vervangen door LTE @ 2100, als 3G-telefoontjes langzaam minder populair worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

Kijk dat is duidelijk, dan hoef ik mij niet benadeeld te voelen bij deze 4G operatie. Alleen de mensen met hele oude 2G telefoontjes zullen in de randstad opeens mogelijk problemen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
knakworst schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:13:
Kijk dat is duidelijk, dan hoef ik mij niet benadeeld te voelen bij deze 4G operatie. Alleen de mensen met hele oude 2G telefoontjes zullen in de randstad opeens mogelijk problemen krijgen.
Lang niet altijd, ze hebben een hoge dichtheid aan GSM1800 in de Randstad en er wordt zelfs wat extra GSM1800 geactiveerd om te compenseren voor de evt. verminderde GSM900-dekking begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nvFgaall.jpg

Ik ben volgens mij echt definitief 3G kwijt.. Als ik buiten sta heb ik tegenwoordig wel bijna direct één / twee bolletjes 4G. Maar geen 3G meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
knakworst schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:06:
Alleen 2G900 verdwijnt.. 3G900 blijft / is ook nieuw trouwens en de rest is voor 4G900. Al zie ik liever dat er oo bepaalde plekken eerst een stabiele 3G verbinding en dan van 4G aan op de 900 band.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Gijsj16 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:23:
Ik ben volgens mij echt definitief 3G kwijt.. Als ik buiten sta heb ik tegenwoordig wel bijna direct één / twee bolletjes 4G. Maar geen 3G meer :'(
Heb je je dekkingsprobleem al doorgegeven (via de Tmobile dekkingskaart, zoeken op jouw postcode)
Ik heb dat in het verleden ook een paar keer gedaan en er werd serieus mee omgegaan, tot en met uitgebreide terugbelsessie van zeker een half uur aan toe.
In een later stadium werd de dekking ook daadwerkelijk weer beter (maar zoiets gaat niet over 1 nacht ijs, reken op een aantal maanden)

NB Gelukkig voor mij waren die dekkingsproblemen niet op plekken waar ik heel vaak kom, dus te overzien. Thuis en op het werk heb ik bovendien WiFi dus dan zou zelfs 2G nog afdoende zijn voor de afhandeling van het telefoonverkeer. Ik kan me echter voorstellen dat als je dekkingsprobleem is op een plek waar je vaak bent en waar je geen WiFi dekking kunt realiseren, je wel echt een probleem hebt. Oftewel, écht wel even doen hoor die melding maken(!)
Succes!

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
De 3G opstoppingen (wel bereik, geen data-verkeer) bij T-mobile in de Randstad hebben me doen overstappen naar Vodafone.

In de laatste 2 jaar heb ik 0 problemen gehad met het 3G en later het 4G netwerk van Vodafone. Nu ben ik ondanks de mooie aanbiedingen nogal huiverig om terug te gaan naar T-Mobile. Ik wil niet een 2-jarig abonnement afsluiten met het risico dat ik straks op Utrecht Centraal weer 'data-loos' over het station ga.

Hoe zijn de ervaringen specifiek op Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal met 4G van T-Mobile?
Met Vodafone ben ik in stadions, festivals en drukke stations altijd bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
In reactie op Stpan op woensdag 27 mei 2015 @ 11:21:

Snij jezelf niet in de vingers en neem gewoon een maandje een prepaid kaartje van TMo.
Schakel je je Vodafone nummer door (of zet de sim in een tweede telefoon) en doet TMo in je normale telefoon.
Kost een paar centen maar zo kun je zelf ervaring op doen met de huidige situatie.

Voor wat betreft mijn ervaring, puur en alleen gekeken naar DATA:
- In omgebouwd gebied helemaal top, zowel op 4G als 3G. 2G is onveranderd bagger.
- In NOG NIET omgebouwde gebied is 3G matig en op drukke gebieden nog steeds opstoppingen, 2G is bagger.
Kijk op de dekkingskaart welk gebied al omgebouwd is (en op de prognosekaart binnen diezelfde dekkingskaart, welk gebied over 3 maanden omgebouwd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:05

tw1light

I'm alive

Ik heb sinds de ombouw naar 4G last van telefoongesprekken die mijn telefoon niet bereiken. Ik krijg direct een smsje van voicemail dat ik een gesprek gemist heb, maar de telefoon is nooit over gegaan en er is ook geen gemist gesprek. (iPhone 5s, Groningen) Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen? Ik heb dit probleem dus alleen in een 4G omgebouwd gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
  • Nu online
tw1light schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:59:
Ik heb sinds de ombouw naar 4G last van telefoongesprekken die mijn telefoon niet bereiken. Ik krijg direct een smsje van voicemail dat ik een gesprek gemist heb, maar de telefoon is nooit over gegaan en er is ook geen gemist gesprek. (iPhone 5s, Groningen) Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen? Ik heb dit probleem dus alleen in een 4G omgebouwd gebied.
Vreemd, ik ben veel in Groningen op het 4G netwerk, en mijn iPhone 5 schakelt keurig terug als ik gebeld wordt.

Misschien dat ergens een instelling fout staat oid.

Heb je de meest recente versie van ios? Mogelijk heb je een oude ios met een bug.

Wat ook mogelijk kan zijn is dat je niet de meest recente carrier profile hebt, als je naar "instellingen -> Algemeen ->info" gaat zoekt de telefoon uit of dat zo is, zo niet krijg je een melding. Geen melding betekent dat het allemaal goed zou moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.osxdaily.com/wp-content/uploads/2014/12/iphone-carrier-settings-update.jpg

Als dit niet werkt zul je toch even de klantenservice moeten bellen

[ Voor 29% gewijzigd door kj.web op 27-05-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
tw1light schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:59:
Ik heb dat een paar keer gehad in niet 4G gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:05

tw1light

I'm alive

kj.web schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:36:
[...]

Vreemd, ik ben veel in Groningen op het 4G netwerk, en mijn iPhone 5 schakelt keurig terug als ik gebeld wordt.

Misschien dat ergens een instelling fout staat oid.

Heb je de meest recente versie van ios? Mogelijk heb je een oude ios met een bug.

Wat ook mogelijk kan zijn is dat je niet de meest recente carrier profile hebt, als je naar "instellingen -> Algemeen ->info" gaat zoekt de telefoon uit of dat zo is, zo niet krijg je een melding. Geen melding betekent dat het allemaal goed zou moeten zijn.
[afbeelding]

Als dit niet werkt zul je toch even de klantenservice moeten bellen
Vreemd is het zeker. Ja alles is up to date. De klantenservice heb ik al geprobeerd, daar wist een 'netwerkspecialist' me te vertellen dat ik mijn telefoon toch wel minimaal 1x per week opnieuw moest opstarten 'omdat hij zich opnieuw goed in het netwerk kan zetten' en 'het blijven radiogolven, die zijn niet altijd helemaal betrouwbaar' 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door tw1light op 27-05-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The Wizard schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:41:
Update van T-Mobile gisteren is zo juist bij gewerkt in het antenneregister

Hoop nieuwe uitgebreid met 3G 900 en 2100, ook hoop nieuwe 4G 1800 en ook 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Script loopt, vandaag wordt de update geplaatst op de site. Ben benieuwd hoeveel 4G900 erbij is gekomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Zelfs in Utrecht al 4G900. Gaat hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
carnager schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:17:
[...]

Heb je je dekkingsprobleem al doorgegeven (via de Tmobile dekkingskaart, zoeken op jouw postcode)
Ik heb dat in het verleden ook een paar keer gedaan en er werd serieus mee omgegaan, tot en met uitgebreide terugbelsessie van zeker een half uur aan toe.
In een later stadium werd de dekking ook daadwerkelijk weer beter (maar zoiets gaat niet over 1 nacht ijs, reken op een aantal maanden)

NB Gelukkig voor mij waren die dekkingsproblemen niet op plekken waar ik heel vaak kom, dus te overzien. Thuis en op het werk heb ik bovendien WiFi dus dan zou zelfs 2G nog afdoende zijn voor de afhandeling van het telefoonverkeer. Ik kan me echter voorstellen dat als je dekkingsprobleem is op een plek waar je vaak bent en waar je geen WiFi dekking kunt realiseren, je wel echt een probleem hebt. Oftewel, écht wel even doen hoor die melding maken(!)
Succes!
Heb ik ook gedaan. Eind van het jaar als de bouw afgerond is kijken ze of het mogelijk is om er een mast bij plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@Gijsj16:
Wellicht kun je andere mensen bij je in de straat ook mobiliseren om het dekkingsprobleem aan te kaarten bij Tmo, om zodoende de prioriteit wat op te schroeven.. *just an idea*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:30:
Zelfs in Utrecht al 4G900. Gaat hard :)
Een mooie hoeveelheid! 549 locaties erbij.... T-Mobile is nu Vodafone voorbij met het aantal actieve 4G antennes.

Afbeeldingslocatie: http://4gmasten.nl/images/Antenneregister/28-5-2015/T-Mobile_nieuw_28-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden nu alle sites voorzien van 4G900, of zal het alleen worden aangezet op plekken waar geen 4G900 signaal van een andere site te ontvangen is? Dit aangezien lang nog niet alle sites in Utrecht momenteel 4G900 hebben (zoals de site aan het Vrouwe Justitiaplein en de Lange Nieuwstraat).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The Wizard schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:10:
[...]

Een mooie hoeveelheid! 549 locaties erbij.... T-Mobile is nu Vodafone voorbij met het aantal actieve 4G antennes.

[afbeelding]
3G 900 en 3G 2100 zijn er ook veel bij gekomen
Ik heb het idee dat 2G 900 minder zijn geworden

Is het niet een idee om 2G ook toe te voegen op jou site
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:44:
Worden nu alle sites voorzien van 4G900, of zal het alleen worden aangezet op plekken waar geen 4G900 signaal van een andere site te ontvangen is? Dit aangezien lang nog niet alle sites in Utrecht momenteel 4G900 hebben (zoals de site aan het Vrouwe Justitiaplein en de Lange Nieuwstraat).
4G 900 werkzaamheden zijn in volle gang in Utrecht

[ Voor 31% gewijzigd door Blids op 28-05-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:44:
Lijkt er wel op, veruit alle locaties in Amsterdam hebben nu 4G900. Utrecht nog maar ongeveer de helft van de locaties.
HcBlids schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:53:
[...]

3G 900 en 3G 2100 zijn er ook veel bij gekomen

Is het niet een idee om 2G ook toe te voegen op jou site
Het 3G gedeelte moet nog geupdate worden. 2G wordt half jaarlijks bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

HcBlids schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:53:
[...]

[...]
2G900 wordt volledig uitgefaseerd. De vrijgekomen frequenties worden ingezet voor 4G900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The Wizard schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:54:
[...]

Lijkt er wel op, veruit alle locaties in Amsterdam hebben nu 4G900. Utrecht nog maar ongeveer de helft van de locaties.

[...]

Het 3G gedeelte moet nog geupdate worden. 2G wordt half jaarlijks bijgewerkt.
O want ik zie dat er een hoop 2G 900 zijn verdwenen en 2G 1800 zijn geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
The Wizard schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:10:
[...]

bedankt voor je mooie werk! is er toevallig ook een update van tmo 3g900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Op het dekkings-kaartje van T-Mobile mis ik een stuk aangegeven dekking Lichtenvoorde / Winterswijk en nog een paar van die plekjes... De postcode check zeg dat het pas volgende maand aan gaat.. xD het lijkt dus dat het nog sneller had gekund op een enkele plek na..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
stijnec1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:24:
[...]

De data is al wel binnen, moet alleen nog verwerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
stijnec1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:24:
[...]

Ik ben benieuwd of er dan ook 3G2100 - locaties bijgekomen zijn. Er werd veelvuldig gezegd dat T-Mobile alle frequenties inzet na de ombouw van een mast. Aangezien er genoeg 2G-only locaties zijn/waren, moet ook 3G2100 erop vooruit gegaan zijn. Ik ben benieuwd en wacht de update van de 3G-kaart even af.

Verder las ik dat de 2G-locaties elk half jaar geüpdate worden, maar waar kan ik hiervan de kaarten zien? Daar ben ik nog niet helemaal achter..

Voor de rest erg mooi die kaartjes en overzichtjes steeds. Keep going the good work! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dave1988 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:00:
[...]
Ik zag toevallig net in het antenneregister dat de 2G-only locatie in Oirsbeek aan de Provinciale Weg Zuid weg is! :o Geen 3G erbij laat staan 4G.
Hey Dave,

Ik zie dat er een nieuwe antenne is gekomen. Op de Provinciale Weg in Oirsbeek thv de DAF garage. Boven op de berg dus. Dat is dan wel een goed teken, wellicht dat deze reikt tot delen van Schinnen. Afwachten dus.

Verder zie ik op 4gmasten.nl niet de locatie Minckelersstraat staan in Landgraaf (6372PP) terwijl daar zeker weten een $G signaal vanaf komt. Foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:38:
[...]
Verder zie ik op 4gmasten.nl niet de locatie Minckelersstraat staan in Landgraaf (6372PP) terwijl daar zeker weten een $G signaal vanaf komt. Foutje?
Kan zijn dat T-Mobile (nog) niet door heeft gegeven, op het Antenneregister staat daar ook geen 4G antenne van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:38:
[...]

Hey Dave,

Ik zie dat er een nieuwe antenne is gekomen. Op de Provinciale Weg in Oirsbeek thv de DAF garage. Boven op de berg dus. Dat is dan wel een goed teken, wellicht dat deze reikt tot delen van Schinnen. Afwachten dus.

Jepp, thanx! Ik had hem idd al gespot ja haha.
Was eerst die 2G-only locatie daar in Oirsbeek. Nu 4G erbij, maar nog steeds geen 3G voor die streek. Ben benieuwd of dat nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dave1988 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:11:
[...]

Jepp, thanx! Ik had hem idd al gespot ja haha.
Was eerst die 2G-only locatie daar in Oirsbeek. Nu 4G erbij, maar nog steeds geen 3G voor die streek. Ben benieuwd of dat nog gaat komen.
Ja elke locatie zou alles krijgen, dus ik ga er wel vanuit. Vraag ik me nog steeds af waar dat 'sterke' 3G signaal vandaan komt in Schinnen. Zo meteen maar eens een rondje maken. 4G zou er nu ook moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:57:
[...]

Kan zijn dat T-Mobile (nog) niet door heeft gegeven, op het Antenneregister staat daar ook geen 4G antenne van T-Mobile.
Ah ok. Dacht ik al :) Wachten tot volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
Iemand een Android app die de frequentie ook weergeeft?
Wil nu toch wel kijken waar ik 4G900 ontvang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Alleen bij Samsung toestellen kun je het opvragen via *#0011#, via andere telefoons heb ik helaas geen andere mogelijkheid gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor vandaag staan er werkzaamheden gepland in Utrecht (3511, 3512, 3513 en 3514). Ik ben benieuwd of 4G900 vandaag bij mij in de buurt ingeschakeld gaat worden, want dan ga ik daar heel veel profijt van hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten er voor het activeren van de 4G900 werkzaamheden plaatsvinden? Is het niet gewoon een knopje omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:36:
Moeten er voor het activeren van de 4G900 werkzaamheden plaatsvinden? Is het niet gewoon een knopje omzetten?
Volgens mij mast zo zetten zodat er niemand verbinding mee kan maken. Daarna wachten totdat de mensen zijn uitgebeld. (Mast offline) 2G900 deactiveren 4G900 activeren mast weer aan. Testen of alles is opgekomen.. Daarna de mast weer online.. En bellen maar

Zoiets ongeveer lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
@KMeijers

Het is wel iets meer werk dan slechts een knopje omzetten maar het kan inderdaad op afstand gebeuren.
Er hoeft geen fysiek site bezoek plaats te vinden.
Erg handig en een groot voordeel van onze huidige netwerkopbouw :)

Groet, Maarten
(Technical & Netwerk Specialist bij T-Mobile)

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
En ik ben verbonden! http://i.imgur.com/kIstODo.jpg

En de Speedtest binnenshuis http://i.imgur.com/g20Ibrn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
The Wizard schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:51:
Alleen bij Samsung toestellen kun je het opvragen via *#0011#, via andere telefoons heb ik helaas geen andere mogelijkheid gevonden.
Heb toch een oplossing gevonden, via de app LTE Discovery en dan de betaalde versie nemen. Via de LTE Engineeringmodus kun je de band achterhalen. Dat werkt in ieder geval op mijn Nexus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

The Wizard schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:12:
[...]

Heb toch een oplossing gevonden, via de app LTE Discovery en dan de betaalde versie nemen. Via de LTE Engineeringmodus kun je de band achterhalen. Dat werkt in ieder geval op mijn Nexus 6.
Toch eigenlijk raar dat dat zo lastig gaat? 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
ik vraag me af waar die 3G update van T-Mobile blijft op 4Gmasten, en ik vraag me af of het ook mogelijk is 2G toe te voegen, ltemasten.nl klopt al een hele tijd niks meer van, en aangezien 3G en 4G er wel staat zal het fijn zijn als 2G er ook staat

[ Voor 4% gewijzigd door Blids op 31-05-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke gebieden worden er in juni geactiveerd?
zie nog niks terug van de dekking in de Sensorly app. in het noorden.
hoorde via de klantenservice dat mijn woonplaats eind dit jaar aan de beurt is. Het is dus nog ff wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
HcBlids schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:14:
ik vraag me af waar die 3G update van T-Mobile blijft op 4Gmasten, en ik vraag me af of het ook mogelijk is 2G toe te voegen, ltemasten.nl klopt al een hele tijd niks meer van, en aangezien 3G en 4G er wel staat zal het fijn zijn als 2G er ook staat
Op dit moment wordt er gewerkt aan een totaal nieuwe website welke compleet opnieuw opgebouwd moet worden. Daar gaat de meeste tijd in zitten.

Zal kijken of ik een T-Mobile 3G update kan plaatsen.

Done: https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.k_yAH_2_8qqI

En ook eentje van 2G: https://www.google.com/ma...z-qKZ66F5RrQ.kk6dNc5_RHJ8

Wat grappig is om te zien is het 2G900 "gat" :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/T-Mobile_900.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door The Wizard op 31-05-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag tussen Born en Eindhoven zeer slechte ontvangst op 3G/H(+). Continu wegvallende verbindingen en traag internet. Was soms totaal niet werkbaar. Wel viel me op dat de meeste masten (langs de A2 dan) omgebouwd zijn in Limburg.

In het NAC stadion vandaag met 18000+ mensen goed gebruik kunnen maken van 4G. Snelheden waren ruk (+/- 2mb) maar verder goede latency. Whatsapp en nieuwsapps werkten prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Begrijp ik het goed dat alle 2G 900 locaties straks 3G 900 worden? (en 2G dus 2100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

2100 mhz moet 1800 mhz zijn

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
xabre16v schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:47:
Begrijp ik het goed dat alle 2G 900 locaties straks 3G 900 worden? (en 2G dus 2100)
Nee, (bijna, uitzonderingen daargelaten) alle 2G900 locaties worden 4G900 + 3G900. 10 MHz 4G (max 75 Mbit/s theoretisch) en 5 MHz 3G.

2G wordt idd alleen nog op de 1800 MHz gebruikt. 20 MHz 4G (max 150 Mbit/s) en 10 MHz 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
The Wizard schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:47:
[...]

Wat grappig is om te zien is het 2G900 "gat" :)
Leuk om te zien ja. Maar ik zie in het gat toch nog her en der wat 2G 900 masten. Hoe werkt dat in de praktijk? Je hebt allemaal masten die 3G en 4G uitzenden op 900 MHz en in het midden zit er ergens 1tje die toch 2G op 900 MHz doet. Dat gaat toch als een malle op elkaar storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneX
  • Laatst online: 29-08 16:38
xabre16v schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:47:
Begrijp ik het goed dat alle 2G 900 locaties straks 3G 900 worden? (en 2G dus 21001800)
Beide wijzigingen staan op zichzelf.

Zodra een mast is omgebouwd is deze geschikt voor oa 3G900 en 2G1800. Bij veel van de omgebouwde masten is 3G900 al geactiveerd. 2G900 blijft echter in eerste instantie naast 3G900 bestaan. Dit is de afgelopen tijd de standaard uitrol.

Daarnaast is men begonnen, in de omgebouwde gebieden, 2G1800 zo veel als mogelijk aan te zetten om daarmee een goede (zo goed mogelijke) dekking te krijgen. Vervolgens gaat in deze gebieden 2G900 uit. 2G is daar dan alleen op 1800MHz actief, en de vrije 900MHz frequenties worden vervolgens ingezet voor 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jpbosk schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:19:
[...]

Leuk om te zien ja. Maar ik zie in het gat toch nog her en der wat 2G 900 masten. Hoe werkt dat in de praktijk? Je hebt allemaal masten die 3G en 4G uitzenden op 900 MHz en in het midden zit er ergens 1tje die toch 2G op 900 MHz doet. Dat gaat toch als een malle op elkaar storen?
Aan die kant van Utrecht staat 4G900 nog niet aan. Ze kunnen 4G900 alleen activeren als echt alle masten in dat gebied zijn omgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The Wizard schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:37:
[...]

Aan die kant van Utrecht staat 4G900 nog niet aan. Ze kunnen 4G900 alleen activeren als echt alle masten in dat gebied zijn omgebouwd.
Als echt alle 2G900 is uitgeschakeld vooral. Er zijn volgens mij nog een paar niet-omgebouwde masten die alleen GSM1800 doen, bijv. op de IBB-flat aan de Rubenslaan in Utrecht (tenzij die wel is omgebouwd maar nog steeds alleen 2G doet).

Zover ik op jouw kaartje kan zien moeten ze eigenlijk alleen de A2-tunnel nog. De apparatuur daar is volgens mij geplaatst vlak voordat ze met de nieuwe Huawei-apparatuur begonnen dus misschien is er daar nog een bezoekje nodig. Ook nog geen 4G daar (ook niet van KPN of Vodafone trouwens, hoewel Vodafone aan beide ingangen een dermate sterk signaal heeft dat je vaak gewoon op 4G blijft hangen in de tunnel).

Overigens zie ik dat T-Mo op bepaalde locaties (Brunssum) GSM1800-only antennes heeft omgebouwd tot GSM+LTE. Geen UMTS erbij gedaan. Ik vraag me af of dat zo gaat blijven. Misschien voegen ze alleen UMTS900 + LTE900 toe daar straks? Of ligt de prio op 4G en moet 3G (ook 2100) nog even wachten...

In regio Limburg wordt redelijk veel gebruik gemaakt van GSM900.. voor m'n gevoel wordt het daar wel echt merkbaar als je het uit zou schakelen in sommige regio's omdat de dekking op GSM1800 wel een stukje minder is in sommige gebieden, bijv. in het heuvelland. Ben benieuwd of ze het toch snel gaan doorzetten daar.

[ Voor 25% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-06-2015 10:03 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes