[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.118 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ iedereen met een Samsung S20 en T-Mobile.

Zijn er mensen die:
1: 4G: B3+B3+B1+B38+B8 site 1
2: 5G: B3+B3+B1+N28 site 1, met N28 vanaf een andere site, site 2.
3: 5G: B3+B3+B1+B7+N28 site 2 (hier ook B38 aanwezig, niet gezien op de S20.)

Dit soort sites in de buurt hebben en kunnen testen of:
Waarom kan bij 2: geen B38 erbij gekoppeld worden?
N28 i.p.v. B8 snap ik, maar waarom B38 er niet bij mag en B7 wel is wat raar.
Zal het weer een specs limitatie zijn?

We zijn benieuwd of de S20 dus: B3+N28(mogelijk van andere site)+B3+B1+B38 kan doen. En we zijn vooral benieuwd naar welke combinaties men krijgt met B38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:08
neeecht schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:40:
@ iedereen met een Samsung S20 en T-Mobile.

Zijn er mensen die:
1: 4G: B3+B3+B1+B38+B8 site 1
2: 5G: B3+B3+B1+N28 site 1, met N28 vanaf een andere site, site 2.
3: 5G: B3+B3+B1+B7+N28 site 2 (hier ook B38 aanwezig, niet gezien op de S20.)

Dit soort sites in de buurt hebben en kunnen testen of:
Waarom kan bij 2: geen B38 erbij gekoppeld worden?
N28 i.p.v. B8 snap ik, maar waarom B38 er niet bij mag en B7 wel is wat raar.
Zal het weer een specs limitatie zijn?

We zijn benieuwd of de S20 dus: B3+N28(mogelijk van andere site)+B3+B1+B38 kan doen. En we zijn vooral benieuwd naar welke combinaties men krijgt met B38.
Ik woon dichtbij de volgende site: B3+B3+B1+B38+B8 & B3+B3+B1+N28
> https://antennekaart.nl/k...oom=16&providers=t-mobile

Ik zal vanavond eens naar de mast gaan en wat tests voor je uitvoeren. Met mijn Samsung S20+

Heb je toevallig telegram? Zou je mij berichtje kunnen sturen gaat wat makkelijker kwa testen en hoe je het graag wilt.

> https://t.me/JoeriF

[ Voor 7% gewijzigd door ikbenjoeri op 15-02-2021 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ikbenjoeri geen telegram. @jk-5 heeft dat wel. Maar zoveel mogelijk volledige screenshots van *#0011# van de juiste simkaart, tijdens een actieve data sessie.

https://antennekaart.nl/k...oom=18&providers=t-mobile
Deze hebben mogelijk ook B7, helaas wachten op nieuw register update.

We willen weten in welke vormen B38 er wel bij gekoppeld wordt.
Mooiste zou zijn, met jouw site: B3+B3+B1+B38+B8

Dat de telefoon hier N28 ipv B8 doet en 5G krijgt van een andere site. En B38 er ook bij koppeld.
Door richting het oosten/zuid-oosten te gaan moet dit mogelijk kunnen, mits de sites dit onderling kunnen.

En een brilliante wijknaam! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
neeecht schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:09:
@ikbenjoeri geen telegram. @jk-5 heeft dat wel. Maar zoveel mogelijk volledige screenshots van *#0011# van de juiste simkaart, tijdens een actieve data sessie.

Deze hebben mogelijk ook B7, helaas wachten op nieuw register update.

We willen weten in welke vormen B38 er wel bij gekoppeld wordt.
Mooiste zou zijn, met jouw site: B3+B3+B1+B38+B8

Dat de telefoon hier N28 ipv B8 doet en 5G krijgt van een andere site. En B38 er ook bij koppeld.
Door richting het oosten/zuid-oosten te gaan moet dit mogelijk kunnen, mits de sites dit onderling kunnen.

En een brilliante wijknaam! :D
Ik zal het afstemmen met @jk-5 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@neeecht Net met @ikbenjoeri gekeken, ook de S20 doet geen b38 naast 5G en lijkt hetzelfde gedrag te vertonen als de S21.

Nog een interessante ontwikkeling, er duiken steeds meer b7 small cells / DAS systemen op bij bedrijven op de kleine 5MHz carrier. Op de kaart staat sinds kort al eentje in Poeldijk, laatst dook in Breukelen en Emmeloord al wat op, en nu 2 in Utrecht. De keuze voor de kleine carrier verbaast me. Gezien de eNB/Site nummers zijn het ook allemaal nieuwe locaties, zeer recent geplaatst.

Zie de 2 rode stippen.
https://www.cellmapper.ne...ours=true&mapType=roadmap

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jk-5 waarom verbaast je die keuze?
5 MHz is meer dan zat om een verbinding te garanderen. Mogelijk als config met CA andere banden.
Niemand die verder stoort op dat stuk netwerk, ideaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:55:
@jk-5 waarom verbaast je die keuze?
5 MHz is meer dan zat om een verbinding te garanderen. Mogelijk als config met CA andere banden.
Niemand die verder stoort op dat stuk netwerk, ideaal toch?
Nouja, ze hebben daar ook gewoon een blok van 20MHz. Als het doel is om iets van connectiviteit te verzorgen dan voldoet de 5MHz wel, maar met een SISO installatie is je capaciteit niet spectaculair, in ieder geval niet beter dan wat je op Wifi kan halen.
Die twee b7 locaties in Utrecht lijken allebei van de Politie te zijn, net als die in Emmeloord. Bij de meeste politiebureaus hebben ze sowieso al b3 indoordekking. Misschien is dit een aanvulling daarop, of toch een nieuwe strategie.

Ik heb inmiddels al bijna 3 maanden geleden een vraag gesteld aan het antennebureau hoe het nu zit met small cells in het AR, omdat daar grote verschillen tussen providers zitten. Een week of 4 geleden heb ik daarop een een antwoord gekregen met 'we zijn er nog mee bezig, nog even geduld'.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
jk-5 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:05:
[...]

Nouja, ze hebben daar ook gewoon een blok van 20MHz. Als het doel is om iets van connectiviteit te verzorgen dan voldoet de 5MHz wel, maar met een SISO installatie is je capaciteit niet spectaculair, in ieder geval niet beter dan wat je op Wifi kan halen.
Die twee b7 locaties in Utrecht lijken allebei van de Politie te zijn, net als die in Emmeloord. Bij de meeste politiebureaus hebben ze sowieso al b3 indoordekking. Misschien is dit een aanvulling daarop, of toch een nieuwe strategie.

Ik heb inmiddels al bijna 3 maanden geleden een vraag gesteld aan het antennebureau hoe het nu zit met small cells in het AR, omdat daar grote verschillen tussen providers zitten. Een week of 4 geleden heb ik daarop een een antwoord gekregen met 'we zijn er nog mee bezig, nog even geduld'.
Ik weet van sommige politiebureaus dat de indoor dekking van T-Mobile onvoldoende was en daardoor dus mogelijk de indoor oplossing heeft gekregen. De overstap van KPN naar T-Mobile ging destijds niet heel soepel, veel dekkingsklachten op bureau's en voornamelijk in de provincie :p. Maar zo kreeg je wel een heel mooi beeld waar de gaten nog zaten.

Maar lang niet alle bureau's hebben dit systeem. Ook niet toen KPN nog de communicatie voor de politie verzorgde. Waren maar enkele grote bureau's die het hadden, in de KPN tijd zelfs 3G versterkers.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:07
@jk-5 Ik heb je ooit hier een lijstje zien plaatsen met de uitleg van celnummers bij TMNL, ik kan deze alleen niet meer vinden.
Zou je dit lijstje nog een keer kunnen posten, of plaatsen op je site, of beter nog: beide O+ ?

bijvoorbeeld cel 1, 2, 3 = b8 cel 4, 5, 6 = B3Klein, cel 7, 8, 9 = B3Groot etc etc.

Zelf zit ik vaak op eNB 11420 Cell 9 en lijkt me leuk om het beter te begrijpen. Er zijn ook sites met 4 sectoren of juist maar 2, hoe loopt de nummering dan?

Thx!

[ Voor 3% gewijzigd door davidoffm op 18-02-2021 15:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
davidoffm schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:08:
@jk-5 Ik heb je ooit hier een lijstje zien plaatsen met de uitleg van celnummers bij TMNL, ik kan deze alleen niet meer vinden.
Zou je dit lijstje nog een keer kunnen posten, of plaatsen op je site, of beter nog: beide O+ ?

bijvoorbeeld cel 1, 2, 3 = b8 cel 4, 5, 6 = B3Klein, cel 7, 8, 9 = B3Groot etc etc.

Zelf zit ik vaak op eNB 11420 Cell 9 en lijkt me leuk om het beter te begrijpen. Er zijn ook sites met 4 sectoren of juist maar 2, hoe loopt de nummering dan?

Thx!
Jazeker kan ik dat. Doordat T-Mobile nu zo veel verschillende frequenties gebruikt wordt de lijst vrij groot. Je kunt aan dat nummer inderdaad vrij makkelijk herkennen waarmee je verbind, zonder de frequentie om te hoeven rekenen.

Elke carrier begint bij een bepaald nummer, en telt vanaf daar door voor elk sector.

b3 klein begint bij 1. (andere sectoren zijn dus 2, 3, soms 4. Nummering gaat altijd met de klok mee).
b3 groot begint bij 9
b8 begint bij 21
b7 klein begint bij 41
b7 groot begint bij 51
b38 begint bij 61
b1 begint bij 81
b20 begint bij 121

Als je het zo bekijkt is het raar dat b3 groot (de eerste carrier die ze in gebruik hadden) begint bij 9, alle andere banden beginnen namelijk bij 1 in een bepaald tiental. Of alle gaten bewust zijn vrijgelaten of een andere verklaring hebben is ook moeilijk te zeggen.

Ik ben trouwens ook bezig met een volledige strategische update voor T-Mobile die ergens deze week op de site zal verschijnen, met alle moderne layouts

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Ik heb de laatste weken met een aantal mensen gediscussieerd over de ontwikkelingen in het T-Mobile netwerk.
De uitrol van 2600MHz is laatst begonnen, maar ze pakken tegelijk nog een aantal andere punten aan.

Ik heb de laatste dagen alle layouts en ontwikkelingen op een rijtje gezet, je kunt het lezen op https://antennekaart.nl/b...sche-update-februari-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidoffm
@jk-5 ik heb de post op je site gelezen. Mooie samenvatting en dank voor de energie die je er allemaal in stopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Is het mogelijk een poort open te zetten als je een unlimited simkaart gebruikt in een 4g modem?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
robbinonline schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:05:
Is het mogelijk een poort open te zetten als je een unlimited simkaart gebruikt in een 4g modem?
Als die poort niet door T-Mobile geblokkeerd wordt, dan wel, maar hangt dan van je modem af wat die ondersteund.
Overigens waar wil je het voor gebruiken, mogelijk zijn er betere oplossingen denkbaar dan je beveiliging te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
swhnld schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:32:
[...]

Als die poort niet door T-Mobile geblokkeerd wordt, dan wel, maar hangt dan van je modem af wat die ondersteund.
Overigens waar wil je het voor gebruiken, mogelijk zijn er betere oplossingen denkbaar dan je beveiliging te verminderen?
Omdat ik op een plek waar ik af en toe kom een router heb staan met een 4G sim erin en een Raspberry Pi met een stukje software welke ik vanaf huis wil benaderen. Nu ben ik daarin vrij om de poort te kiezen alleen is het handig om te weten welke op het normale 4g open staan.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
robbinonline schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:59:
[...]

Omdat ik op een plek waar ik af en toe kom een router heb staan met een 4G sim erin en een Raspberry Pi met een stukje software welke ik vanaf huis wil benaderen. Nu ben ik daarin vrij om de poort te kiezen alleen is het handig om te weten welke op het normale 4g open staan.
Geen idee of je een vast IP adres hebt, maar ik zou dan eerder vanuit de raspberry pi de verbinding opzetten via een broker. Zo werkt een dienst als Teamviewer ook, vanaf de client is er een verbinding naar een centrale service, en via die centrale service kun je erbij.
Bijvoorbeeld, Raspberry Pi maakt een VPN naar je thuisrouter/server, en via de VPN kun jij door de thuisrouter naar de Raspberry Pi overal vandaan ter wereld. Op de Pi dan wel programmeren als die de connectie kwijt is om de x tijd proberen de verbinding opnieuw op te zetten.
Voordeel is dat je niet afhankelijk bent van IP adres wijzigingen, of dat iemand direct inbreekt op je Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:01
Wat is jitter eigenlijk bij een Speedtest? Deed net even een indoor Speedtest met mooie resultaten, maar een jitter onder de 5ms heb ik nog nooit gezien,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96zJOaabeXYJlYkJwvVa0_1Tgb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0K7SlEbmCWBIveQga2UxYKB8.jpg?f=fotoalbum_large tot dat ik net 0,39ms had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:57
Roy Tollenaar schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:02:
Wat is jitter eigenlijk bij een Speedtest? Deed net even een indoor Speedtest met mooie resultaten, maar een jitter onder de 5ms heb ik nog nooit gezien,[Afbeelding] tot dat ik net 0,39ms had.
Tijdens het bepalen van de ping snelheid is er weinig variatie in de ping gemeten, dat wordt bedoeld met jitter.
Stabiele ping dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://twitter.com/danie.../1366337948082405377?s=21

Krijg veel meldingen van T-Mobile-klanten die zijn gehackt doordat hun 06-nummer is overgenomen, ook wel sim-swapping genoemd.

Twee jaar geleden besteedde ik hier aandacht aan, maar er lijkt niet genoeg veranderd. Ben per direct overgestapt naar KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Roy Tollenaar schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:02:
Wat is jitter eigenlijk bij een Speedtest? Deed net even een indoor Speedtest met mooie resultaten, maar een jitter onder de 5ms heb ik nog nooit gezien,[Afbeelding] tot dat ik net 0,39ms had.
AFAIK is jitter de afwijking in snelheid. Stel je stuurt 10 packets, de snelste doet er 6 ms over en de langzaamste 15 ms, dan is je jitter 15-6=9 ms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hKH3gYF/Screenshot-20210301-185359-Chrome.jpg

Aparte snelheden.. Voor een NL - NZ verbinding?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:35
SMSfreakie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:55:
[Afbeelding]

Aparte snelheden.. Voor een NL - NZ verbinding?
Das inderdaad vrij hoog ik haal hier ook 250 op 4G! Iets langzamer dan met een server in NL. Ziggo is echt dramatisch daar heen 25mbps maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nouja tis apart dat door de enorme afstand er toch nog zoveel data door wil.. Meestal zijn zulke servers een keer 20mbit

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:35
SMSfreakie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:03:
Nouja tis apart dat door de enorme afstand er toch nog zoveel data door wil.. Meestal zijn zulke servers een keer 20mbit
Is je verbinding nu ook sneller geworden sinds dat je bij T-Mobile zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:03:
Als er écht weinig packet loss (en weinig jitter, want daardoor zouden pakketten terug in de verkeerde volgorde kunnen aankomen) is dan kan de bandbreedte ondanks de hoge round-trip-time hoog zijn.

Maar het is wel zeldzaam. Erg net die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TomSt schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:07:
[...]

Is je verbinding nu ook sneller geworden sinds dat je bij T-Mobile zit?
Ja zeker van een 212~214 max DL en sinds de laatste dagen weer meer dan 19.3mbit UP (zowel 4G als 5G)
naar 300+ en 50+mbit
ANdrode schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:09:
[...]

Als er écht weinig packet loss (en weinig jitter, want daardoor zouden pakketten terug in de verkeerde volgorde kunnen aankomen) is dan kan de bandbreedte ondanks de hoge round-trip-time hoog zijn.

Maar het is wel zeldzaam. Erg net die snelheid.
Denk dat die specifieke speedtest server ergens wat byzonders heeft.. de overige servers in auckland krijg ik zowel op Tmobile als Ziggo niet meer dan 25mbit down :o

[ Voor 61% gewijzigd door SMSfreakie op 01-03-2021 19:34 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jk-5 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:38:
Je kon op de Antennekaart al zien welke T-Mobile sites waren omgebouwd om 700MHz en 800MHz te ondersteunen, maar nu ook welke dat nog niet zijn. Ze moeten nog 2173 sites ombouwen en hebben inmiddels 2723 gedaan.

https://antennekaart.nl/kaart/4g?tmobile-700-ready=false
Onder het mom, beter laat dan nooit...

Zelf altijd geleerd dat hoe lager de frequentie, hoe groter het bereik. Weet jij toevallig ook of dit ook opgaat met mobiele telefonie? Zelf hier n.l. een niet al te best bereik met T-Mobile, maar na het checken van wat berichten hier erachter gekomen dat de door mij gebruikte Samsung Galaxy S9 hooguit wat ondersteuning heeft van 850MHz en vorig jaar 700MHz is toegevoegd (?).

Enig idee of het dan loont om al dan niet een ander toestel (Oppo Reno 4 (?)) aan te schaffen die daarnaast ook 5G ondersteuning biedt (?). Mij gaat het niet om de snelheid, maar vooral om het feit dat het bereik beter is. ~150MHz verschil met het zelfde vermogen zou toch enigszins voor verbetering moeten zorgen (?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Onder het mom, beter laat dan nooit...

Zelf altijd geleerd dat hoe lager de frequentie, hoe groter het bereik. Weet jij toevallig ook of dit ook opgaat met mobiele telefonie? Zelf hier n.l. een niet al te best bereik met T-Mobile, maar na het checken van wat berichten hier erachter gekomen dat de door mij gebruikte Samsung Galaxy S9 hooguit wat ondersteuning heeft van 850MHz en vorig jaar 700MHz is toegevoegd (?).

Enig idee of het dan loont om al dan niet een ander toestel (Oppo Reno 4 (?)) aan te schaffen die daarnaast ook 5G ondersteuning biedt (?). Mij gaat het niet om de snelheid, maar vooral om het feit dat het bereik beter is. ~150MHz verschil met het zelfde vermogen zou toch enigszins voor verbetering moeten zorgen (?).
Inderdaad, hoe lager de frequentie, hoe beter de dekking.

De S9 ondersteunt de 800MHz band (download middenfrequentie van T-Mobile is 796MHz). Hij zou theoretisch ook 4G kunnen ondersteunen op de 700MHz band, maar T-Mobile zendt in deze band alleen 5G. Die frequentie is maar enkele tientallen MHz lager dan 796MHz, dus veel verschil ga je niet vernemen.

We hebben nu non-standalone 5G, dus je telefoon heeft nog een 4G carrier nodig voor de signalling. In de praktijk ondersteunt bijna geen enkele telefoon het koppelen van meerdere lage banden. Dus je kunt geen 800MHz 4G carrier naast een 700MHz 5G carrier gebruiken. Het zal dus een 1800MHz 4G carrier naast de 700MHz 5G carrier worden. De dekking zal door de gelimiteerde dekking van de 1800MHz band dus niet veel verbeteren. Wel zorgt de 700MHz 5G band ervoor dat op plekken met matige dekking je een aardig stabielere verbinding en betere snelheid kan krijgen. Het kan net het extra zetje zijn om je verbinding bruikbaar te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jk-5 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:29:
Inderdaad, hoe lager de frequentie, hoe beter de dekking.
Natuurlijk even uitgaande van het zelfde vermogen, bij minder vermogen en een lagere frequentie gaat het natuurlijk lang niet altijd op maar voor zover ik zag is het allemaal gemiddeld rond de 33dBV (2,4-2,5Watt).
De S9 ondersteunt de 800MHz band (download middenfrequentie van T-Mobile is 796MHz). Hij zou theoretisch ook 4G kunnen ondersteunen op de 700MHz band, maar T-Mobile zendt in deze band alleen 5G. Die frequentie is maar enkele tientallen MHz lager dan 796MHz, dus veel verschil ga je niet vernemen.
Volgens antennekaart is 4G 796MHz en 5G 783MHz (?) - Postcode 3315BL / Site ID 1828.

De laagste frequentie (niet 700MHz) aldaar is 950MHz die gebruikt wordt alwaar dus de volledige 800 ontbreekt.
We hebben nu non-standalone 5G, dus je telefoon heeft nog een 4G carrier nodig voor de signalling. In de praktijk ondersteunt bijna geen enkele telefoon het koppelen van meerdere lage banden. Dus je kunt geen 800MHz 4G carrier naast een 700MHz 5G carrier gebruiken. Het zal dus een 1800MHz 4G carrier naast de 700MHz 5G carrier worden. De dekking zal door de gelimiteerde dekking van de 1800MHz band dus niet veel verbeteren. Wel zorgt de 700MHz 5G band ervoor dat op plekken met matige dekking je een aardig stabielere verbinding en betere snelheid kan krijgen. Het kan net het extra zetje zijn om je verbinding bruikbaar te maken
Of te wel, misschien toch de gok wagen en hopen dat, dat zetje toereikend is. Nu is het janken met de pet op en ben ik gedwongen de smartphone in Vliegtuigmodus te zetten en Wi-Fi in te schakelen (voor bellen via Wi-Fi) wat flink lijdt tot frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Volgens antennekaart is 4G 796MHz en 5G 783MHz (?) - Postcode 3315BL / Site ID 1828.

De laagste frequentie (niet 700MHz) aldaar is 950MHz die gebruikt wordt alwaar dus de volledige 800 ontbreekt.
[...]
De 796MHz frequentie valt onder de 800MHz frequentieband. Die is daar dus aanwezig. Een '20' in het icoontje laat dat ook zien.
Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:42:
[...]
Of te wel, misschien toch de gok wagen en hopen dat, dat zetje toereikend is. Nu is het janken met de pet op en ben ik gedwongen de smartphone in Vliegtuigmodus te zetten en Wi-Fi in te schakelen (voor bellen via Wi-Fi) wat flink lijdt tot frustraties.
Ik zou het inderdaad gewoon proberen. Als dat niet werkt zul je moeten afwachten tot een provider een extra mast plaatst. Of misschien een andere provider proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jk-5 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:46:
De 796MHz frequentie valt onder de 800MHz frequentieband. Die is daar dus aanwezig. Een '20' in het icoontje laat dat ook zien.
Kijk dat verklaart 't waarom ik die 800 niet kon vinden :-)
jk-5 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:46:
Ik zou het inderdaad gewoon proberen. Als dat niet werkt zul je moeten afwachten tot een provider een extra mast plaatst. Of misschien een andere provider proberen
Wordt inderdaad afwachten, ik zit iets meer (rechts) schuin naar boven van de mast op 3315BL. Eigenlijk nagenoeg een deadspot voor T-Mobile, Vodafone maar zelfs ook KPN met tussen mij en de twee verschillende masten waar T-Mobile en Vodafone hangen een mooie flat wat het minimale beetje aan dekking ook nog flink frustreert.

Dus echt een oplossing met een andere provider zit er niet in... en dat aan de rand van de randstad :+

Duimen draaien dus wat 700MHz etc. nog een beetje kan verbeteren.

Thanks!

Acties:
  • +7 Henk 'm!
T-Mobile heeft voor het eerst in 2021 een update in het Antenneregister geplaatst. In de vorige update ontbraken alle nieuwe 2600MHz FDD locaties, maar dat is nu opgelost. Op dit moment hebben 476 sites 2600MHz FDD in 1 of meerdere sectoren. Ook is in deze update de 2100MHz frequentie aangepast.

Door de lange radiostilte van de kant van T-Mobile zijn in deze update bij zo'n 850 locaties iets anders dan de 2100MHz migratie aangepast. Veel ombouw voor 700/800/900MHz, inschakeling van 800MHz, inschakeling van 2600MHZ FDD en TDD. Helaas nog geen 1400MHz.

In deze update zijn de resterende Tele2 locaties ook verdwenen. Daarmee is de uitschakeling van het oude Tele2 netwerk nu officieel afgerond.

https://antennekaart.nl/k...f4-4f9d-a315-0c3c5f132a32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:10
jk-5 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:31:
T-Mobile heeft voor het eerst in 2021 een update in het Antenneregister geplaatst. In de vorige update ontbraken alle nieuwe 2600MHz FDD locaties, maar dat is nu opgelost. Op dit moment hebben 476 sites 2600MHz FDD in 1 of meerdere sectoren. Ook is in deze update de 2100MHz frequentie aangepast.

Door de lange radiostilte van de kant van T-Mobile zijn in deze update bij zo'n 850 locaties iets anders dan de 2100MHz migratie aangepast. Veel ombouw voor 700/800/900MHz, inschakeling van 800MHz, inschakeling van 2600MHZ FDD en TDD. Helaas nog geen 1400MHz.

In deze update zijn de resterende Tele2 locaties ook verdwenen. Daarmee is de uitschakeling van het oude Tele2 netwerk nu officieel afgerond.

https://antennekaart.nl/k...f4-4f9d-a315-0c3c5f132a32
Dat verklaart eindelijk waarom ik op sommige masten hier 450+ kan halen op 5G, terwijl ik niet meer haal dan 225 op de meeste masten. Die band 7 zit er dus bij op die masten. Wel een erg groot verschil vind ik, enige verklaring waarom?
Ik zal volgende keer kijken watvoor CA ik daar haal, kan dat ook in het ServiceMenu voor Snapdragon Samsungs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vandeven66 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Dat verklaart eindelijk waarom ik op sommige masten hier 450+ kan halen op 5G, terwijl ik niet meer haal dan 225 op de meeste masten. Die band 7 zit er dus bij op die masten. Wel een erg groot verschil vind ik, enige verklaring waarom?
Ik zal volgende keer kijken watvoor CA ik daar haal, kan dat ook in het ServiceMenu voor Snapdragon Samsungs?
20MHz spectrum met 4x4 mimo geeft bijna 400Mbps extra capaciteit voor de hele cell. Laat je daar nou eens de helft of tweederde van kunnen gebruiken, dan is dat nog steeds veel extra snelheid.

In het samsung servicemenu kun je ook voor qualcomm de CA info zien. Ziet er iets anders uit, maar het staat er wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@vandeven66 @jk-5 en 4x4 MIMO op andere frequenties klinkt ook aannemelijk.
De oudere sites zijn vaak 2x2 MIMO toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:32:
@vandeven66 @jk-5 en 4x4 MIMO op andere frequenties klinkt ook aannemelijk.
De oudere sites zijn vaak 2x2 MIMO toch?
Klopt, dat maakt ook een aardig verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 15:03

RSB

Iemand ervaring met “Extra Veilig Online”?
Ziet er interessant uit, maar hoeveel invloed heeft dit op de performance?

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSB schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:32:
Iemand ervaring met “Extra Veilig Online”?
Ziet er interessant uit, maar hoeveel invloed heeft dit op de performance?
Er zijn wel wat issues mee geweest ja, maar als je geen rare sites bezoekt zou je het niet nodig moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kto4AA7UO7YSnuaCUJwY5uKQxHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjZx06XI9r7hFVpzQ7KyUqgj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IP2sIyvHx5Rgp3RI6FdmN2iwR20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WKK3FCJqVZzME8RGhCARssw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yb7Qeq88C19q7nnYJ61u4jc0Zx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhwNBQQ2cjuonjZK4GjJ8rq0.jpg?f=fotoalbum_large

Ervaar hier weer vaak problemen dat de app vast blijft lopen en dat je dan niks kan doen, zelfs niet aanvullen... Speelt ook alweer enige tijd.. app opnieuw installeren heeft geen invloed dan blijf het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Verwijderd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ervaar hier weer vaak problemen dat de app vast blijft lopen en dat je dan niks kan doen, zelfs niet aanvullen... Speelt ook alweer enige tijd.. app opnieuw installeren heeft geen invloed dan blijf het probleem
En wat zegt de T-Mobile helpdesk daarvan? Work around via SMS? Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:09:
[...]

En wat zegt de T-Mobile helpdesk daarvan? Work around via SMS? Bekend probleem?
bijna een maand geleden al dat ik het voor het eerst aangaf, geen terug koppeling, sms aanvullen heeft nooit gewerkt voor tmobile klanten mobiel. geen idee of het een bekend probleem is

vanmiddag weer een tweet gestuurd naar tmobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Verwijderd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:12:
[...]

bijna een maand geleden al dat ik het voor het eerst aangaf, geen terug koppeling, sms aanvullen heeft nooit gewerkt voor tmobile klanten mobiel. geen idee of het een bekend probleem is

vanmiddag weer een tweet gestuurd naar tmobile
Beter een topic aanmaken op de Community, via de Twitter is track and trace ervan veel lastiger. Kans ook dat anderen het zien die al een oplossing hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:25:
[...]

Beter een topic aanmaken op de Community, via de Twitter is track and trace ervan veel lastiger. Kans ook dat anderen het zien die al een oplossing hebben.
Net een topic gemaakt daar op hun forum, maar ook dit is niet de eerste Issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:30:
[...]

Net een topic gemaakt daar op hun forum, maar ook dit is niet de eerste Issue
Ik heb zelf geen probleem met de app, bij mij werkt het prima, gebruik je toevallig dns/filter wat op reclame filtert want meeste reclame is ook Java script en de app draait met Java script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

workswith schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:09:
[...]

Ik heb zelf geen probleem met de app, bij mij werkt het prima, gebruik je toevallig dns/filter wat op reclame filtert want meeste reclame is ook Java script en de app draait met Java script.
Nope alles werkt voorderest

Acties:
  • +8 Henk 'm!
De capaciteitsuitbereidingen die T-Mobile aan het doen zijn geven wel erg mooie locaties. Ik ben even langs Marum gereden, bij de sporthal is een oud-Tele2 locatie omgebouwd naar T-Mobile.

In 2 sectoren hangen antennes met dubbele clusterpoorten. 2x4 lowband, 4x4 1800+2100 en 8x8 2600TDD (voor het eerst dat ik ze 8x8 zie doen in de clusterpoorten ipv 4x4). Met nog ruimte voor 2600FDD en 3500.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BF1C-BCyulzIyrg3fe4PFsVK28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xINqRAXLdOPy2HjvlHYRrWCF.jpg?f=fotoalbum_large

Derde sector heeft een actieve antenne. 8x8 1800, 8x8 2600TDD, 4x4 2100 (dit is nieuw), 4x4 2600FDD. Hier alleen geen ruimte voor 3500.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGwcDY4_2IZm5LJE0KhpTy0N6L4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66wMfknQHXQfW9Dhsp7khc8v.jpg?f=fotoalbum_large

Enige puntje van commentaar is dat deze site nog een tragere straalverbinding gebruikt, dus het houdt bij 250Mbps op. Als deze wordt vervangen door een 80GHz straalverbinding wat vast niet meer lang duurt kun je hier enorme snelheden halen. Of glas natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor wie t interesseert:
Ik dacht/las dat HD Voice alleen werkte van T-Mobile 3G, naar Vodafone, niet andersom.
Maar vandaag belde mn zus vanaf VF (met VoLTE toestel) naar mijn Simpel 3G.
En dat klonk mij als HD Voice, iig een stuk beter dan voorheen, meer hoge tonen etc.
Ook even de andere kant op geprobeerd, dat klonk even goed.
Of ze mij ook in HD kon horen was niet duidelijk, maar ze is ook nooit bezig met zulke dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jk-5 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:16:
De capaciteitsuitbereidingen die T-Mobile aan het doen zijn geven wel erg mooie locaties. Ik ben even langs Marum gereden, bij de sporthal is een oud-Tele2 locatie omgebouwd naar T-Mobile.

In 2 sectoren hangen antennes met dubbele clusterpoorten. 2x4 lowband, 4x4 1800+2100 en 8x8 2600TDD (voor het eerst dat ik ze 8x8 zie doen in de clusterpoorten ipv 4x4). Met nog ruimte voor 2600FDD en 3500.

[Afbeelding]

Derde sector heeft een actieve antenne. 8x8 1800, 8x8 2600TDD, 4x4 2100 (dit is nieuw), 4x4 2600FDD. Hier alleen geen ruimte voor 3500.

[Afbeelding]

Enige puntje van commentaar is dat deze site nog een tragere straalverbinding gebruikt, dus het houdt bij 250Mbps op. Als deze wordt vervangen door een 80GHz straalverbinding wat vast niet meer lang duurt kun je hier enorme snelheden halen. Of glas natuurlijk.
was daar van de week ook even, immers wou ik even B7 proberen :') maar kwam ook al niet echt met dikke snelheden, ondanks er een behoorlijke antenne setup opgeknoopt is!

nu wachten tot de straalverbinding een upgrade krijgt (of op fiber over gaat) dan maar eens weer loeren :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://twitter.com/danie.../1368573347278249991?s=20 daniel verlaan over de simswapping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Aangezien niet iedereen dit topic kent of ziet: Quad in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Tot 80 euro cashback bij het afsluiten of verlengen van je T-Mobile unlimited abonnement. Komt voor mij op een mooi moment. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:11

jubeth

%^)

Quad schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:32:
Aangezien niet iedereen dit topic kent of ziet: Quad in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Tot 80 euro cashback bij het afsluiten of verlengen van je T-Mobile unlimited abonnement. Komt voor mij op een mooi moment. :)
Enig idee of die T-Mobile Unlimited SIM ook in een Huawei LTE CPE B818-263 Cat19 5G router werkt?
Iemand dat hier geprobeerd, een eigen router met die SIM voor T-Mobile thuis.
En waarom blijven ze het 4G voor thuis noemen, terwijl het op veel plaatsen toch echt 5G is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jubeth schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Enig idee of die T-Mobile Unlimited SIM ook in een Huawei LTE CPE B818-263 Cat19 5G router werkt?
En waarom blijven ze het 4G voor thuis noemen, terwijl het op veel plaatsen toch echt 5G is?
Omdat het overal 4G is en nog niet overal 5G is? Vrij simpel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

neeecht schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:56:
[...]
Omdat het overal 4G is en nog niet overal 5G is? Vrij simpel. :)
700 MHz maakt onderdeel uit van FR1 bij 5G, hoor. Je kunt hier lang en breed een discussie hebben over de nomenclatuur, maar het is toch echt 5G wat er aan techniek achter zit. Het is niet het snelste deel maar wel het deel met het grootste bereik, en daarom is dat het eerste wat is uitgerold, omdat het er 'gewoon' bij kan op bestaande infrastructuur.

[ Voor 3% gewijzigd door jubeth op 09-03-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jubeth schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:53:
[...]
700 MHz maakt onderdeel uit van FR1 bij 5G, hoor. Je kunt hier lang en breed een discussie hebben over de nomenclatuur, maar het is toch echt 5G wat er aan techniek achter zit. Het is niet het snelste deel maar wel het deel met het grootste bereik, en daarom is dat het eerste wat is uitgerold, omdat het er 'gewoon' bij kan op bestaande infrastructuur.
Dat klopt 100%, maar jij vroeg waarom ze het 4G thuis blijven noemen.
Omdat ze nog niet overal 5G hebben. Zelfs hier in de stad heb ik 5G aan de ene kant van de kamer en aan de andere kant nog een 'oude' 4G site zonder 700/800/2600 MHz FDD.

https://antennekaart.nl/k...oom=11&providers=t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nog genoeg sites welke NR28 (en B7) nog niet hebben... Al leverd 5G mij wel betere snelheden op..
Nr28 + B3 +B3 + B1
VS B8 + B3 + B3 + B3 + B1.. En zelfs als B38 nog mee doet is de snelheid een tikkeltje lager

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
jubeth schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Met T-Mobile thuis heb je geen 5G, dat staat uit bij die abonnementen.
En de snelheden die vermeld staan zijn ook echt de limieten van deze abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Domme vraag wellicht, maar ik heb zo'n 2 jaar geleden voor mijn oma een Fysic FM-7550 seniorentelefoon gekocht. Enige wat zij doet is bellen en bereikbaar zijn met die telefoon.

Nu T-Mobile stopt met 2G begrijp ik dat zelfs bellen en sms'en (dat laatste doet ze niet) gaat stoppen met werken. Klopt dat? Of gaat het alleen om 2G internet? Ik ben nogal in de war want op deze pagina van T-Mobile zie ik toch vooral wat modernere toestellen die een soort van internetmogelijkheid lijken te hebben.

Als ik echter de Fysic productpagina erbij pak voor de specs, dan staat daar: "Netwerksnelheid: 2G".

Nu is dit geen duur toestel en vergelijkbare 3G toestellen zullen ook tot €50 te vinden zijn, maar ze is daar aan gewend en zelfs dat was voor haar wennen t.o.v. de vorige Motorola (ze is dan ook alweer 85), dus het laatste wat ik wil is een nieuw toestel kopen. Als het inderdaad zo is dat ze straks niet meer kan bellen hiermee bij T-Mobile, dan neem ik wel elders een abonnement af voor haar. Ze heeft toch maar een simpel sim-only abonnement met alleen maar een paar honderd belminuten voor een paar euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:16:
Domme vraag wellicht, maar ik heb zo'n 2 jaar geleden voor mijn oma een Fysic FM-7550 seniorentelefoon gekocht. Enige wat zij doet is bellen en bereikbaar zijn met die telefoon.

Nu T-Mobile stopt met 2G begrijp ik dat zelfs bellen en sms'en (dat laatste doet ze niet) gaat stoppen met werken. Klopt dat? Of gaat het alleen om 2G internet? Ik ben nogal in de war want op deze pagina van T-Mobile zie ik toch vooral wat modernere toestellen die een soort van internetmogelijkheid lijken te hebben.

Als ik echter de Fysic productpagina erbij pak voor de specs, dan staat daar: "Netwerksnelheid: 2G".

Nu is dit geen duur toestel en vergelijkbare 3G toestellen zullen ook tot €50 te vinden zijn, maar ze is daar aan gewend en zelfs dat was voor haar wennen t.o.v. de vorige Motorola (ze is dan ook alweer 85), dus het laatste wat ik wil is een nieuw toestel kopen. Als het inderdaad zo is dat ze straks niet meer kan bellen hiermee bij T-Mobile, dan neem ik wel elders een abonnement af voor haar. Ze heeft toch maar een simpel sim-only abonnement met alleen maar een paar honderd belminuten voor een paar euro per maand.
Ja dan gaat het hele 2g netwerk offline, als de telefoon geen 3g kan dan kan ze niks gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:24:
[...]

Ja dan gaat het hele 2g netwerk offline, als de telefoon geen 3g kan dan kan ze niks gebruiken
Ok, ik denk dat de uitkomst duidelijk is, maar voor mijn eigen 100% check: hoe zit het dan puur met "GSM"? Ik dacht dat je voor bellen altijd nog GSM als netwerk had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
MooDyBLueS schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Ok, ik denk dat de uitkomst duidelijk is, maar voor mijn eigen 100% check: hoe zit het dan puur met "GSM"? Ik dacht dat je voor bellen altijd nog GSM als netwerk had?
Je bedoelt 2g/edge, dat is gewoon een manier van verbinden. T-mobile kiest ervoor om 1g uit te schakelen en alleen 3, 4 en 5g aan te bieden. Over al deze technieken kun je gewoon bellen, netzoals over wifi tegenwoordig.

Vodafone koos er juist voor om 3g uit te schakelen en 2g te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik raad aan om een goedkope 4g telefoon te kopen die kan nog jaren vooruit (10jaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

ikbenjoeri schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:36:
[...]
Met T-Mobile thuis heb je geen 5G, dat staat uit bij die abonnementen.
Waarom? De antennes staan al aan.
Overigens heeft mijn vriendin al 5G van T-Mobile, en dat is echt 5G, niet een soort 4G+, op haar mobiel. Onbegrijpelijk dat je dit dan niet krijgt via een Unlimited SIM. Echt, sla mij maar dood, ik begrijp niet waarom die ISPs hier zo lastig en vaag over doen. Zo lang "unlimited" niet echt unlimited is, en 5G niet mag voor een thuismodem, gaat het hier echt nooit wat worden met die ISPs in NL. Dan gaan ze allemaal naar Starlink over, zodra de prijzen een beetje zakken. Daar zit men nog maar op 5% van de climax capaciteit, let wel, en het is nu al concurrerend met T-Mobile Thuis, op de prijs na wellicht.
Ze moeten het zelf weten, maar ze zijn echt hun eigen graf aan het graven, als ISPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
jubeth schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:32:
[...]
Waarom? De antennes staan al aan.
Overigens heeft mijn vriendin al 5G van T-Mobile, en dat is echt 5G, niet een soort 4G+, op haar mobiel. Onbegrijpelijk dat je dit dan niet krijgt via een Unlimited SIM. Echt, sla mij maar dood, ik begrijp niet waarom die ISPs hier zo lastig en vaag over doen. Zo lang "unlimited" niet echt unlimited is, en 5G niet mag voor een thuismodem, gaat het hier echt nooit wat worden met die ISPs in NL. Dan gaan ze allemaal naar Starlink over, zodra de prijzen een beetje zakken. Daar zit men nog maar op 5% van de climax capaciteit, let wel, en het is nu al concurrerend met T-Mobile Thuis, op de prijs na wellicht.
Ze moeten het zelf weten, maar ze zijn echt hun eigen graf aan het graven, als ISPs.
Ik heb het over T-Mobile 4G voor Thuis, deze werken alleen op 4G.
Kennis met een Huawei 5G CPE Pro krijgt alleen 4G signaal op de router, terwijl haar TM abo wel 5G krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bellen gaat voor oudere telefoons via 2G of 3G. Dat is circuit switched spraak. De modernere telefoons kunnen ook bellen via Wifi, wat een soort VoIP systeem is. Dit werkt ook over wifi.

Je zou eens kunnen checken of de betreffende telefoon alleen 2G ondersteunt, of ook via 3G kan bellen. Als dat zo is kun je gerust bij T-Mobile blijven.

Anders zou je naar KPN of VF moeten kijken, die GSM nog wel in de lucht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

ikbenjoeri schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:48:
[...]
Ik heb het over T-Mobile 4G voor Thuis, deze werken alleen op 4G.
Kennis met een Huawei 5G CPE Pro krijgt alleen 4G signaal op de router, terwijl haar TM abo wel 5G krijgt.
Exactly my point. Waarom die begrenzing voor een 'unlimited' SIM op max 4G speeds? Moeten we dan eeuwig via mobiele telefoons blijven tetheren, om fatsoenlijke snelheden te kunnen halen thuis? Echt, on-be-grij-pe-lijk, deze strategie. Het verbruik is identiek. Mensen verschuiven gewoon dat wat niet lukt via die begrensde 4G Thuis SIM naar tetheren via mobiel. Technisch gezien verstouwen we alleen maar meer data op die manier, kost het meer tijd, en meer electriciteit. Echt super inefficient allemaal. En nog bufferbloat in de protocols ook. Wat je bij starlink niet meer hebt. Just sayin'.

Anyhow, we gaan dan maar eens kijken of het iets duurdere keepgo/evenwifi, wat ook via T-Mobile werkt, wèl 5G is. Of toch een starlink pakket aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
jk-5 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:51:
[...]

Bellen gaat voor oudere telefoons via 2G of 3G. Dat is circuit switched spraak. De modernere telefoons kunnen ook bellen via Wifi, wat een soort VoIP systeem is. Dit werkt ook over wifi.

Je zou eens kunnen checken of de betreffende telefoon alleen 2G ondersteunt, of ook via 3G kan bellen. Als dat zo is kun je gerust bij T-Mobile blijven.

Anders zou je naar KPN of VF moeten kijken, die GSM nog wel in de lucht houden.
Ah, ja ik zag net dat gsm feitelijk onderdeel is van wat 2G genoemd wordt. Dat wist ik niet, moet je nagaan. :P

De telefoon ondersteunt helaas alleen 2G dus dan is voor mijn oma van 85 het makkelijkste als ik haar abonnement overzet naar Vodafone of KPN met nummerbehoud, dan kan ze dit toestel nog jaren gebruiken.

Het toestel is ook rock-solid, net een Nokia 3310 van weleer. Ze gaf al aan hem een paar keer te hebben laten vallen, dat de batterij en de achterkant er wel van afvliegen, maar die klikt ze er zo weer in.

[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-03-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
jubeth schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:05:
[...]
Exactly my point. Waarom die begrenzing voor een 'unlimited' SIM op max 4G speeds? Moeten we dan eeuwig via mobiele telefoons blijven tetheren, om fatsoenlijke snelheden te kunnen halen thuis? Echt, on-be-grij-pe-lijk, deze strategie. Het verbruik is identiek. Mensen verschuiven gewoon dat wat niet lukt via die begrensde 4G Thuis SIM naar tetheren via mobiel. Technisch gezien verstouwen we alleen maar meer data op die manier, kost het meer tijd, en meer electriciteit. Echt super inefficient allemaal. En nog bufferbloat in de protocols ook. Wat je bij starlink niet meer hebt. Just sayin'.

Anyhow, we gaan dan maar eens kijken of het iets duurdere keepgo/evenwifi, wat ook via T-Mobile werkt, wèl 5G is. Of toch een starlink pakket aanschaffen.
Let wel goed op de policy van evenwifi.nl, zie de policy onder hun pakketten: https://evenwifi.nl/
5G kan aangezet worden tegen meerprijs van €2,50 of €5 euro per maand.

En niet te vergeten, je mag deze pakketten alleen zakelijk afnemen, als particulier mag het niet meer van T-Mobile.

[ Voor 8% gewijzigd door ikbenjoeri op 10-03-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Let wel goed op de policy van evenwifi.nl, zie de policy onder hun pakketten: https://evenwifi.nl/

En niet te vergeten, je mag deze pakketten alleen zakelijk afnemen, als particulier mag het niet meer van T-Mobile.
Das wel minder... In de zomer eigenlijk altijd even voor 3 weken een unlimited sim voor in de 4g router op de camping.. Maar dat is er dus niet meer bij..

Maar eens kijken of er nog een andere partij is die niet via Tmobile werkt.. En het nog wel particulier toe staat..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@jubeth Kun je aangeven waarom je perse 5G wilt zien? Je neemt toch een T-Mobile thuis af met 30 of 100Mbit. Als je die snelheden haalt maakt het toch niets uit of dat over 3, 4, 5, 6, 7 of 8G gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord taken1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-09 13:10
Hallo,

Kan iemand mij een verklaring geven waarom ik op mijn 4g router met een mast ver weg verbonden wordt ipv een mast dichterbij? (enorm slecht bereik)

router geeft dit aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJDb2Wc3zbP4L1kKm8ZTOM_sz_E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lYB9ccCb2xguRblHgLJAppod.png?f=user_large

rood is waar ik woon, grijs is de mast waarmee ik verbonden ben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzm74iK7zQK3xTfDl3RbnbAAa58=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3jwpIznfxcSQ2XTu7qcS6s8O.png?f=user_large

mast info: (voor het vergelijken van de mastnummers met de router screenshot)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYMXIgj4Vs6wqam0nz7NjLkV_WA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BZVRFO0Ohb0mBjg9ZLyRce24.png?f=user_large

Ik snap er helemaal niets van. waarom verbind ik niet met 1 van de 5 masten die veel dichterbij staan.

Ik gebruik de 4g voor thuis extra snel router die je van t-mobile koopt met buitenantenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lord taken1 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:49:
Hallo,

Kan iemand mij een verklaring geven waarom ik op mijn 4g router met een mast ver weg verbonden wordt ipv een mast dichterbij? (enorm slecht bereik)

router geeft dit aan:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik snap er helemaal niets van. waarom verbind ik niet met 1 van de 5 masten die veel dichterbij staan.

Ik gebruik de 4g voor thuis extra snel router die je van t-mobile koopt met buitenantenne.
Kan aan de drukte liggen🤔 of misschien onderhoud aan de mast? Of storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord taken1
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Kan aan de drukte liggen🤔 of misschien onderhoud aan de mast? Of storing
ik heb eigenlijk al een half jaar deze verbinding. het werkt wel maar als ik met een andere mast zou kunnen verbinden zou waarschijnlijk wel de snelheid behoorlijk verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hallo,

router geeft dit aan:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat voor router gebruik je? Logische verklaring is misschien dat hij band 20 wil gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

ikbenjoeri schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Geen probleem, doe het liever zakelijk. 1TB per maand blijven we wel onder hoor. Let wel:
We hebben nu max 54Mb/s down en max 18Mb/s up, dus we komen zelden in de buurt van de 1TB/maand.
Nog steeds begrijp ik hun probleem niet, want mochten we over een dag- of maandlimiet gaan, dan verplaatsten we het verkeer naar een ander T-Mobile abo (namelijk tetherend van de mobiel van vriendin..). Ipv dat ze eens logisch gaan denken, bijv. kijken naar wat het adres in totaal verbruikt, maar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord taken1
jk-5 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:39:
[...]

Wat voor router gebruik je? Logische verklaring is misschien dat hij band 20 wil gebruiken
huawei B2368-66

ik zie ook geen optie om een andere mast of een andere band te gebruiken,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Welkom in de wondere wereld van radiotechnologie.

Het signaal van de specifieke antenne van mast 24600 zal op jouw locatie het beste signaal afleveren. Je modem zal in idle mode altijd het meest optimale signaal selecteren. Als je data verbruikt zal het netwerk daarin sturen om je een zo optimaal mogelijk ervaring te geven. Afstand is daarbij geen vastomlijnd criterium. Signaalsterkte en signaalkwaliteit wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNx1kEPlrIhM7OgYoF0Tfkzft8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v0vVSmNI0CqzvkpU5c6k3u2O.png?f=user_large

Als je naar straalrichting van de masten om je locatie heen kijkt is de zuidwestelijk stralende antenne van 24600 die jouw locatie rechtstreeks aanstraalt. De noordelijk stralende antenne van mast in Rekken(18450) doet dat ook redelijk maar ik vermoed dat je niet in het midden van de straal zit. De mast in Rekken doet zoals @jk-5 al aangaf geen band 20. De twee masten in zuiden van Haaksbergen(320080 en 18960) doen dat ook niet en staan ook in niet voor jouw locatie optimale richtingen te stralen. De mast in noorden van Haaksbergen(233780) heeft wel band 20 maar straalt ook niet richting jou locatie. Ook de mast bij Rietmolen(23930) straalt helemaal niet richting jouw locatie.

De masten in zuiden Haaksbergen, bij Rekken en bij Rietmolen moeten nog omgebouwd worden mogelijk verbeterd ontvangst na ombouw licht. Na ombouw wordt vermogen lichtjes verhoogd en zal band 20 in veel gevallen later ook worden toegevoegd.

Ik weet niet waar je buitenantenne nu hangt maar door de antenne boven je bebouwing te laten uitsteken vergroot je kans om van diverse richtingen aangestraald te kunnen worden. Dat lijkt me voor nu de meest voor de handliggende oplossing maar kan niet garanderen dat het iets uitmaakt.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord taken1
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Welkom in de wondere wereld van radiotechnologie.

Het signaal van de specifieke antenne van mast 24600 zal op jouw locatie het beste signaal afleveren. Je modem zal in idle mode altijd het meest optimale signaal selecteren. Als je data verbruikt zal het netwerk daarin sturen om je een zo optimaal mogelijk ervaring te geven. Afstand is daarbij geen vastomlijnd criterium. Signaalsterkte en signaalkwaliteit wel.
[Afbeelding]

Als je naar straalrichting van de masten om je locatie heen kijkt is de zuidwestelijk stralende antenne van 24600 die jouw locatie rechtstreeks aanstraalt. De noordelijk stralende antenne van mast in Rekken(18450) doet dat ook redelijk maar ik vermoed dat je niet in het midden van de straal zit. De mast in Rekken doet zoals @jk-5 al aangaf geen band 20. De twee masten in zuiden van Haaksbergen(320080 en 18960) doen dat ook niet en staan ook in niet voor jouw locatie optimale richtingen te stralen. De mast in noorden van Haaksbergen(233780) heeft wel band 20 maar straalt ook niet richting jou locatie. Ook de mast bij Rietmolen(23930) straalt helemaal niet richting jouw locatie.

De masten in zuiden Haaksbergen, bij Rekken en bij Rietmolen moeten nog omgebouwd worden mogelijk verbeterd ontvangst na ombouw licht. Na ombouw wordt vermogen lichtjes verhoogd en zal band 20 in veel gevallen later ook worden toegevoegd.

Ik weet niet waar je buitenantenne nu hangt maar door de antenne boven je bebouwing te laten uitsteken vergroot je kans om van diverse richtingen aangestraald te kunnen worden. Dat lijkt me voor nu de meest voor de handliggende oplossing maar kan niet garanderen dat het iets uitmaakt.
Nja ik had de cirkel een beetje groot gemaakt zodat je niet precies kon zien waar ik woon.

Ik heb eventjes deze omcirkeld: deze straalt echt precies richting mijn huis. Kan bijna niet beter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmVv1Uhk72BS2XuQ7xWTMfKO_OE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1L76hOS3BCXJZqmkg9Csfo1.jpg?f=fotoalbum_large

De antenne staat dichterbij en de richting is net wat beter. Dan zou je toch verwachten met deze verbonden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@lord taken1 je hebt het stukje van @The_Wireless_Guy gemist dat die mast bij jou huis geen band 20 gebruikt:
De mast in Rekken doet geen band 20. De twee masten in zuiden van Haaksbergen(320080 en 18960) doen dat ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

lord taken1 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:41:
[...]

Nja ik had de cirkel een beetje groot gemaakt zodat je niet precies kon zien waar ik woon.

Ik heb eventjes deze omcirkeld: deze straalt echt precies richting mijn huis. Kan bijna niet beter:
[Afbeelding]

De antenne staat dichterbij en de richting is net wat beter. Dan zou je toch verwachten met deze verbonden te worden.
Die mast(18960) heeft een behoorlijk lage hoogte van 16.4m voor band 8(950 MHz) wat de reikwijdte behoorlijk zal beinvloeden. Bovendien staat deze mast in bebouwd gebied en bedient deze mast omliggende huizen en gebouwen dus signaal zal daarvoor geoptimaliseerd zijn.

De mast bij camping Buytenplaets(24600) mag dan zo'n 3,7 km noordoostenlijker staan maar heeft wel een antennehoogte voor band 20(voor alle andere banden ook trouwens) van 36.1m Dat is bijna 20m hoger en dat maakt erg veel uit. Die staat er om voornamelijk landelijk gebied te bedienen, dus een groot gebied met weinig bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord taken1
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:03:
[...]

Die mast(18960) heeft een behoorlijk lage hoogte van 16.4m voor band 8(950 MHz) wat de reikwijdte behoorlijk zal beinvloeden. Bovendien staat deze mast in bebouwd gebied en bedient deze mast omliggende huizen en gebouwen dus signaal zal daarvoor geoptimaliseerd zijn.

De mast bij camping Buytenplaets(24600) mag dan zo'n 3,7 km noordoostenlijker staan maar heeft wel een antennehoogte voor band 20(voor alle andere banden) van 36.1m Dat is bijna 20m hoger en dat maakt erg veel uit. Die staat er om voornamelijk landelijk gebied te bedienen, dus een groot gebied met weinig bewoners.
Okay bedankt voor de info.

Misschien dat bij het ombouwen van de masten in de buurt nog wat verbeteringen gaan komen.

Het verbaast mij echt dat ik op zn grote afstand nog een relatief lage latency heb en ik gewoon kan gamen op dit netwerk. Alleen de snelheid is gewoon beroerd hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

lord taken1 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Okay bedankt voor de info.

Misschien dat bij het ombouwen van de masten in de buurt nog wat verbeteringen gaan komen.

Het verbaast mij echt dat ik op zn grote afstand nog een relatief lage latency heb en ik gewoon kan gamen op dit netwerk. Alleen de snelheid is gewoon beroerd hahah
Als je signaalkwaliteit mooi blijft ondanks verminderde sigaalsterkte kan je er best nog een mooie ping uit halen maar door afstand kan je gewoonweg niet meer voldoende snelheid behalen.

Als je ook een mobiel abonnement van T-Mobile en een Android telefoon hebt, dan zou je eens met een signaalsterkte app buiten nabij je buitenantenne van T-Mobile thuis kunnen meten wat je signaal is en wat je toestel allemaal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lord taken1 wat je nog kunt proberen is de antenne af te schermen richting de mast die je niet wilt.
Mobiele antennes ontvangen op de zijkant vaak beter dan direct op de punt.

Mede door het antenne design en mede door de werking van LTE/NR en meedere MIMO signalen.

Ik heb zelf een Vodafone site hier in de buurt, met alle banden op zo'n 300 meter.
Echter een hoger staande site op 1200 meter met minder banden werd gekozen door de telefoon.
Ik woon echter wel boven beide antennes, maar geeft toch een indicatie dat dichtbij en zelfs kijkend in de antenne niet alles zegt.

Ik kan hier mooi testen door naar beneden te gaan. En het lijkt erop dat de laatste tijd of Vodafone de sites iets heeft afgesteld of dat de S21 beter om kan gaan met deze signalen dan de S10+.
En/of het heeft met 5G te maken dat de dichtsbijzijnde site nu wel steeds wordt gebruikt.

Genoeg factoren. Het beste is inderdaad spelen met de signaal meter. Van de modem/router of een losse telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.macrumors.com...argeting-data-collection/

https://arstechnica.com/t...-web-starting-next-month/

T-mobile gaat gebruikersdata verkopen...
Geen goede reclame T-mobile! Ook al gaat het (nu) niet om gebruikers in Nederland, en komt er een opt out.
Voor mij voldoende reden om eens na te gaan denken over een andere provider.
De privacy van (betalende) klanten niet serieus nemen, is niet acceptabel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2021 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:57:
https://www.macrumors.com...argeting-data-collection/

https://arstechnica.com/t...-web-starting-next-month/

T-Mobile gaat gebruikersdata verkopen...
Geen goede reclame T-mobile! Ook al gaat het (nu) niet om gebruikers in Nederland, en komt er een opt out.
Voor mij voldoende reden om eens na te gaan denken over een andere provider.
De privacy van (betalende) klanten niet serieus nemen, is niet acceptabel.
tmobile usa en tmobile nederland zijn echt apart partijen en dit zal dan ook niet hier voorkomen in Nederland. dutch telecom heefdt ook geen meerderheid in tmobile usa. in europa hebben we daar ook veel betere privacywetten tegen dan in de usa.

https://dutchitchannel.nl...print-zijn-gefuseerd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Onderzoek naar delen van klantendata door T-Mobile met CBS - https://nos.nl/l/2372148

T-Mobile heeft al klantdata gedeeld met het CBS, en helaas niet zo anoniem als gehoopt...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 06:09:
Onderzoek naar delen van klantendata door T-Mobile met CBS - https://nos.nl/l/2372148

T-Mobile heeft al klantdata gedeeld met het CBS, en helaas niet zo anoniem als gehoopt...
https://community.t-mobil...r-t-mobile-met-cbs-329852 Vieze trucjes om geld te verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: volledig statement is geplaatst https://community.t-mobil...r-t-mobile-met-cbs-329852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
lord taken1 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:43:
[...]

huawei B2368-66

ik zie ook geen optie om een andere mast of een andere band te gebruiken,
Met het windows programmatje LTE H Monitor kun je alle Huawei modems uitlezen en configureren. Het is een betaald programma, maar je kunt het ook gratis gebruiken (je kunt dan alleen niet loggen).
Je kan de modem/router dan forceren bepaalde banden juist wel of juist niet te gebruiken.

https://www.ltehmonitor.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord taken1
davidoffm schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:08:
[...]

Met het windows programmatje LTE H Monitor kun je alle Huawei modems uitlezen en configureren. Het is een betaald programma, maar je kunt het ook gratis gebruiken (je kunt dan alleen niet loggen).
Je kan de modem/router dan forceren bepaalde banden juist wel of juist niet te gebruiken.

https://www.ltehmonitor.com/
Bedankt. Ik ga vanmiddag even bekijken of verbeteringen mogelijk zijn als ik bijvoorbeeld op 900 mhz band kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
Laat maar weten of het lukt! ik ben benieuwd! als je hulp nodig hebt PM me even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje makkelijk om te zeggen de statement van T-Mobile, nu al ontkennen dat ze altijd anoniem gehandeld hebben terwijl andere bronnen het tegendeel beweren en er een onderzoek wordt gestart.
Ze hadden beter openheid kunnen geven dat ze meewerken aan het onderzoek, dan nu al volledig ontkennen dat het niet anoniem was. Maar misschien is het wel een juridische indekking van nu.

Dat zulke dingen gebeuren is niet nieuw, Vodafone heeft een samenwerking met Tomtom om geanonimiseerde data te gebruiken voor verkeer. Weet niet of het standaard aan staat, maar er was wel een opt out mogelijk in je account.
Bij T-Mobile had je dus blijkbaar geen keus dan er zo achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
dutchnltweaker schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Beetje makkelijk om te zeggen de statement van T-Mobile, nu al ontkennen dat ze altijd anoniem gehandeld hebben terwijl andere bronnen het tegendeel beweren en er een onderzoek wordt gestart.
Ze hadden beter openheid kunnen geven dat ze meewerken aan het onderzoek, dan nu al volledig ontkennen dat het niet anoniem was. Maar misschien is het wel een juridische indekking van nu.

Dat zulke dingen gebeuren is niet nieuw, Vodafone heeft een samenwerking met Tomtom om geanonimiseerde data te gebruiken voor verkeer. Weet niet of het standaard aan staat, maar er was wel een opt out mogelijk in je account.
Bij T-Mobile had je dus blijkbaar geen keus dan er zo achter te komen?
T-Mobile wordt anders in de pers wel afgemaakt, dus dat ze een reactie geven is niet helemaal onverwacht.

Wat ik weet uit het verleden zijn CBS onderzoeken iets wat heel veel bedrijven doen. Overheid heeft data nodig om te sturen en beleid te maken. Of het hier inhoudelijk fout gegaan is, weet ik niet, maar mijn ervaring uit het verleden werd er door CBS zelf ook op gehamerd zorgvuldig hiermee om te gaan en geen PII data te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryante
  • Laatst online: 12-09 09:45
Nou, is er al een beter alternatief, zoals freedom internet voor thuis, onder de telecom providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aryante schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:09:
Nou, is er al een beter alternatief, zoals freedom internet voor thuis, onder de telecom providers?
Daniel verlaan is tegenwoordig fan van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Aryante schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:09:
Lang antwoord kort, Nee.

Er zijn 3 mobiele netwerken, met meerdere virtuele aanbieders, maar geen een die adverteert met privacy garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://community.t-mobil...ostid=1603433#post1603433

Nergens staat dus dat je data gedeeld wordt met het CBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Dus de uitkomst van het WOB verzoek en het onderzoek van het NRC klopt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShellGhost schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Dus de uitkomst van het WOB verzoek en het onderzoek van het NRC klopt niet?
Nee dat is niet wat ik zeg, ik heb het over die bericht op het forum.
Nergens bij T-Mobile haar voorwaarden staat dat ze iets delen qua data met het CBS of iets dergelijks. Dus klanten kunnen in eerste instantie nergens van weten of ergens makkelijk achter komen. De klant wordt dus niet geïnformeerd en kan er dus ook niet achter komen en of zich voor uit of inschrijven. Dat ze het doen vind ik jammer, maar dat klanten niet op de hoogte zijn en geen opt in of out kunnen doen is slecht.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 11-03-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
dutchnltweaker schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Nee dat is niet wat ik zeg, ik heb het over die bericht op het forum.
Nergens bij T-Mobile haar voorwaarden staat dat ze iets delen qua data met het CBS of iets dergelijks. Dus klanten kunnen in eerste instantie nergens van weten of ergens makkelijk achter komen. De klant wordt dus niet geïnformeerd en kan er dus ook niet achter komen en of zich voor uit of inschrijven. Dat ze het doen vind ik jammer, maar dat klanten niet op de hoogte zijn en geen opt in of out kunnen doen is slecht.
Ahhh op die fiets. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiestofan9
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-07 22:13
Ik voel mij belazerd wanneer het klopt dat mijn data is doorgegeven. Maar wat kan ik hier nu aan doen? Ik kan niet eens weg bij de provider want ik heb een contract.
Pagina: 1 ... 103 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes