Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.123 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Ryan1981 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:12:
[...]

Dat ben ik zelf. Het is dan ook puur gokken he, stel je voor ik zit 10 minuten in het minen en haal een blok binnen!
Zelf minen is niet rendabel voor de gewone man, de kosten zijn hoger dan de opbrengsten...
Het zou wel leuk zijn, maar is totaal niet rendabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ryan1981 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:12:
[...]

Dat ben ik zelf. Het is dan ook puur gokken he, stel je voor ik zit 10 minuten in het minen en haal een blok binnen!
Het is inderdaad gokken. Maar hoe bepaal je voor jezelf wanneer je weer stopt of je 'probeer' grens bereikt is. Ga je na die 10 minuten nog 100x 10 minuten proberen? of zet je je miner toch even een keer 24uur aan om te gokken? en daarna een week/maand/jaar?

Dat je in 10 minuten geen block zal minen is misschien wel 99.999999999% zeker. Je kunt natuurlijk altijd geluk hebben, maar ik geloof daar nooit zo in. Er zijn namelijk behoorlijk wat miners actief in de wereld die allemaal op dat beetje geluk zitten te hopen.

[ Voor 3% gewijzigd door .SnifraM op 20-06-2017 20:10 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
ook te weinig fee gegeven |:(
.. https://blockchain.info/t...7e689a3ff934fdd516c9985e2

Zal ie toch doorgaan of wordt ie teruggeboekt?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
Vraagje?

Ik ben bezitter van een Bitcoin. Ik lees dat 1 augustus de Bitcoin gaat worden gesplitst (fork).

Wat gaat er met mijn Bitcoin gebeuren? Ik heb heel veel vertrouwen ik Bitcoin maar moet ik tijdelijk uitstappen?

Bvd, Ballie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 15:33
Zie de post post van Rannasha. 1 augustus waarschijnlijk niets, behalve de lockin van SegWit :D
Rannasha in "Bitcoin topic - deel 2"

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bullus schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:41:
ook te weinig fee gegeven |:(
.. https://blockchain.info/t...7e689a3ff934fdd516c9985e2

Zal ie toch doorgaan of wordt ie teruggeboekt?
Weinig kans dat die doorkomt. Je kan een accelerator gebruiken of anders wachten tot ie terug komt. Je gebruikt 12 sat/B terwijl 90 het minimale is. Dan kan ie met 70 nog wel doorkomen, maar niet met 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik krijg een melding van : Submissions are beyond limit. Please try later.

Hoelang duurt het wachten voordat het weer in mijn wallet verschijnt? Net nu de waarde hoog is |:( :(

[ Voor 26% gewijzigd door Bullus op 20-06-2017 22:25 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 14:20
Leading Bitcoin exchange Zebpay has revealed that the Indian government committee has ruled in favor of regulating Bitcoin.

On April 14, Cointelegraph reported that the Inter-Disciplinary Committee within India’s Ministry of Finance was actively investigating the legal status of Bitcoin and considering the possibility of regulating the market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
  • Laatst online: 14-09 15:24
Aangezien dat de email respons bij Kraken erg traaaaag is stel ik mijn vraag hier maar ff wellicht is er iemand die mij kan vertellen hoe je bij Kraken je account dusdanig in kan stellen dat je niet zo vaak meer hoeft in te loggen....,want als je ff niet op de site aanwezig bent en je mis toevallig het popupje 'continue' boven aan de site moet je weer inloggen....grrrrrr.
Ik heb overal gekeken ik kan het niet vinden,of het is niet mogelijk of ik kan deze optie niet vinden?!

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:13

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
papaleo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:50:
Aangezien dat de email respons bij Kraken erg traaaaag is stel ik mijn vraag hier maar ff wellicht is er iemand die mij kan vertellen hoe je bij Kraken je account dusdanig in kan stellen dat je niet zo vaak meer hoeft in te loggen....,want als je ff niet op de site aanwezig bent en je mis toevallig het popupje 'continue' boven aan de site moet je weer inloggen....grrrrrr.
Ik heb overal gekeken ik kan het niet vinden,of het is niet mogelijk of ik kan deze optie niet vinden?!
Settings -> Auto Logout -> Custom -> 240

240 minuten (4 uur) is de maximale periode die je in kunt stellen voordat je automatisch uitgelogd wordt. Maar dat is een stuk beter dan de standaard 15 minuten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 06:56

Ryan1981

Je ne sais pas

.SnifraM schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:10:
[...]

Het is inderdaad gokken. Maar hoe bepaal je voor jezelf wanneer je weer stopt of je 'probeer' grens bereikt is. Ga je na die 10 minuten nog 100x 10 minuten proberen? of zet je je miner toch even een keer 24uur aan om te gokken? en daarna een week/maand/jaar?

Dat je in 10 minuten geen block zal minen is misschien wel 99.999999999% zeker. Je kunt natuurlijk altijd geluk hebben, maar ik geloof daar nooit zo in. Er zijn namelijk behoorlijk wat miners actief in de wereld die allemaal op dat beetje geluk zitten te hopen.
Precies, wat is de kans dat je ~30k euro verdiend in b.v. de staatsloterij en wat is de kans dat je 1 block binnenharkt? Als je dan toch de gok neemt :P Ik zou zeggen, stel je koopt 10 loten, dan reken je die prijs om stroomkosten en dan is dat hoe lang je gaat minen :D maar als blijkt dat de kans groter is om een prijs via de loterij te winnen dan heeft het geen zin natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
Rannasha schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:06:
[...]

Settings -> Auto Logout -> Custom -> 240

240 minuten (4 uur) is de maximale periode die je in kunt stellen voordat je automatisch uitgelogd wordt. Maar dat is een stuk beter dan de standaard 15 minuten.
Dus toch overheen gelezen....!

Ja veel beter,Bedankt 👍🏻

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 13:53
Zijn hier mensen die de Jaxx wallet gebruiken?

Het valt me op dat via de iPhone app de currency waarde op 0 staat. Dat zit mij toch een beetje dwars.

Aangezien ik laatst ook een artikel voorbij zag komen dat Jaxx een hoop kwetsbaarheden bevat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:21
Ik heb hier gister wat gepost over de Genesis Mining pool, met de vraag of er ervaringdeskundigen zijn. Gisteravond en vandaag even de diepte ingedoken en het klinkt allemaal erg mooi en geweldig. Hoewel er een (naar alle waarschijnlijkheid) degelijk en betrouwbaar bedrijf achter zit, nemen ze in de totaaloverzichten niet mee dat de moeilijkheid elke x dagen wordt verhoogd.

Waar je 2.0 TH/s inkoopt voor $300,- en er per dag $1.92/per maand $58.47 mee verdient (huidige koers), wordt de moeilijkheid over ongeveer 10 dagen verhoogd. Dit zorgt ervoor dat je met 2.0 TH/s nog maar $1.85 per dag/$56.27 per maand verdient. Een verlaging van 3,76% op maandbasis.

De moeilijkheid wordt - voor zover ik heb kunnen vinden - 2 tot 3 keer per maand verhoogd. Je ROI wordt dus steeds minder. Behalve als je affiliates aanbrengt en deze voor 2,5% verhoging van je TH/s zorgt. Misschien interessant om dit eens met $50,- te proberen en te volgen, maar voor nu lijken de mining pools niet interessant. Zeker gezien de blockhalvering van vorig jaar juni, hebben de mining pools voor mij mijn interesse verloren.

Ik ga lekker door op de exchanges :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Waarom iets verhuren als je ze zelf met winst kunt minen? Er moet altijd wel iets zijn. Nee, dank je. Je kunt beter direct munten kopen.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:21
Zhou schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:01:
Waarom iets verhuren als je ze zelf met winst kunnen minen? Er moet altijd wel iets zijn. Nee, dank je. Je kunt beter direct munten kopen.
Probeer maar eens AMD's te krijgen. Hier bestaan wachtlijsten van enkele maanden voor. Behalve als je dak vol ligt met zonnepanelen, je een grote ruimte beschikbaar hebt en je een forse investering kunt doen van enkele duizenden euro's, wordt het pas interessant om zelf te minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Orangelights23 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:02:
[...]

Probeer maar eens AMD's te krijgen. Hier bestaan wachtlijsten van enkele maanden voor. Behalve als je dak vol ligt met zonnepanelen, je een grote ruimte beschikbaar hebt en je een forse investering kunt doen van enkele duizenden euro's, wordt het pas interessant om zelf te minen.
Nog beter, probeer eens Baikal X11 te krijgen! Die dingen zijn denk ik gewoon van de markt gehaald zodat ze zelf kunnen gebruiken. |:(

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
[...]

De post van @Zhou bekijkt het juist van de andere kant: Waarom zou een bedrijf dat mining hardware heeft deze verhuren tegen een tarief dat voor de huurder winstgevend is, in plaats van de hardware zelf te gebruiken om te minen?

Dit is een zeer terechte vraag bij dit soort diensten.

Merk op dat er zeker goede antwoorden op de vraag te bedenken zijn: Zo levert het aanbieden van mining contracten direct geld op dat de organisatie kan gebruiken om sneller uit te breiden, terwijl bij zelf minen je de inkomsten langzamer binnen krijgt en minder snel kunt groeien. Daarnaast dek je jezelf in tegen negatieve veranderingen in de koers en de difficulty door mining contracten te verkopen in plaats van zelf te minen. Je geeft het risico door aan de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 16:29
Zhou schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:01:
Waarom iets verhuren als je ze zelf met winst kunt minen? Er moet altijd wel iets zijn. Nee, dank je. Je kunt beter direct munten kopen.
Het zou natuurlijk kunnen zijn omdat je door het te verhuren 100% zeker winst maakt, terwijl je door te minen een risico loopt (nl als de coin die je mined instort). En verder kan dit natuurlijk voor de huurder meer opleveren dan kopen (bij een +- gelijkblijvende prijs)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Snowdog schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Het zou natuurlijk kunnen zijn omdat je door het te verhuren 100% zeker winst maakt, terwijl je door te minen een risico loopt (nl als de coin die je mined instort). En verder kan dit natuurlijk voor de huurder meer opleveren dan kopen (bij een +- gelijkblijvende prijs)..
misschien ook belastingtechnisch wat handiger? Overigens geen idee hoe een bedrijf cryptocurrencies dient weg te boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
[...]

Nu precies een maand geleden dat ik weer eens ben begonnen met mining (Nicehash)

Zit nu op ongeveer 140- euro per maand (met de huidige koers), waar ik niets voor hoef te doen, toch lekker meegenomen :)

[ Voor 7% gewijzigd door dannx1986 op 21-06-2017 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57
dannx1986 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:17:
[...]

Nu precies een maand geleden dat ik weer eens ben begonnen met mining (Nicehash)

Zit nu op ongeveer 140- euro per maand (met de huidige koers), waar ik niets voor hoef te doen, toch lekker meegenomen :)
Welke coins mine je daar voor en met welke hardware?

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Team-RiNo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:37:
[...]

Welke coins mine je daar voor en met welke hardware?
Via Nicehash komt de meeste profit van Zcash (Equihash) voor mij omdat ik Nvidia kaarten gebruik.
Basic PCtje met een GTX 970 en GTX 1050.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het geluk heb dat ik de videokaarten niet zelf heb aangeschaft, en ik deze PC op de 'zaak' kan laten draaien en dus ook niet zelf betaal voor de stroom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Ryan1981 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:06:
[...]

Precies, wat is de kans dat je ~30k euro verdiend in b.v. de staatsloterij en wat is de kans dat je 1 block binnenharkt? Als je dan toch de gok neemt :P Ik zou zeggen, stel je koopt 10 loten, dan reken je die prijs om stroomkosten en dan is dat hoe lang je gaat minen :D maar als blijkt dat de kans groter is om een prijs via de loterij te winnen dan heeft het geen zin natuurlijk.
Ik adviseer je dan toch aan die loterij mee te doen.;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
dannx1986 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Via Nicehash komt de meeste profit van Zcash (Equihash) voor mij omdat ik Nvidia kaarten gebruik.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het geluk heb dat ik de videokaarten niet zelf heb aangeschaft, en ik deze PC op de 'zaak' kan laten draaien en dus ook niet zelf betaal voor de stroom :+
wat farm je zoal aan Zcash per week/maand? ik heb een 1070 gtx en zit te denken om minen keer te proberen, alleen is alleen maar om te kijken hoe het werkt (nog nooit gemined)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 20:50
nemesis2212 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:12:
[...]

wat farm je zoal aan Zcash per week/maand? ik heb een 1070 gtx en zit te denken om minen keer te proberen, alleen is alleen maar om te kijken hoe het werkt (nog nooit gemined)
Met 1 1070 zou je ongeveer 0.1 zcash per week kunnen minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 13:56
nemesis2212 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:12:
[...]

Ik zou dan nicehash gebruiken als je geen interesse hebt in een specifieke coin. Die kiest automatisch het meest opleverende algoritme en betaalt uit in BTC. Verder hoort dit volgens mij in een andere topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 17:14

Liberteh

All your base belong to me

dannx1986 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Dit is natuurlijk in goed overleg gegaan met je baas, anders heeft hij met deze info meer dan genoeg voor ontslag op staande voet ;)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 06:56

Ryan1981

Je ne sais pas

pietz0r schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:20:
[...]

Ik zou dan nicehash gebruiken als je geen interesse hebt in een specifieke coin. Die kiest automatisch het meest opleverende algoritme en betaalt uit in BTC. Verder hoort dit volgens mij in een andere topic :P
Wat is de minimum payout van nicehash? Als dat 0,01 btc is, dan duurt het wel even voordat je iets binnen ziet komen niet?

EDIT:

Unpaid balances, lower than 0.0001 BTC are considered as leftover amounts and the only option for you to get these amounts paid out is to connect your miner long enough to reach unpaid balance higher than 0.001 BTC (for nicehash wallets) or 0.01 BTC (for external wallets) which will then be processed in full in the next payout process. Please also note that we are periodically discarding amounts, lower than 0.0001 BTC for all long term inactive miners. All balances from all algorithms are aggregated into a single payment.

[ Voor 37% gewijzigd door Ryan1981 op 21-06-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Liberteh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Dit is natuurlijk in goed overleg gegaan met je baas, anders heeft hij met deze info meer dan genoeg voor ontslag op staande voet ;)
Uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Ryan1981 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:24:
[...]

Wat is de minimum payout van nicehash? Als dat 0,01 btc is, dan duurt het wel even voordat je iets binnen ziet komen niet?
Krijg elke week dinsdag mijn BTC netjes in de wallet.

Maar we dwalen af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Liberteh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Ach, er zijn zelfs bedrijven waar de sysadmin mined met het hele of halve netwerk in de nacht.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Jumpman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:35:
[...]

Ach, er zijn zelfs bedrijven waar de sysadmin mined met het hele of halve netwerk in de nacht.
Ja, de sysadmin, ja. Als deze netjes aangeeft dat de apparatuur hierdoor waarschijnlijk een jaar eerder afgeschreven kan worden en dat het stroomverbruik hierdoor op de machines maximaal is dan was dit nooit toegestaan hoor. Als ze het al in overleg gedaan hebben.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Liberteh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:39:
[...]

Ja, de sysadmin, ja. Als deze netjes aangeeft dat de apparatuur hierdoor waarschijnlijk een jaar eerder afgeschreven kan worden en dat het stroomverbruik hierdoor op de machines maximaal is dan was dit nooit toegestaan hoor. Als ze het al in overleg gedaan hebben.
De sysadmin bij ons in het bedrijf zou dit ook makkelijk kunnen doen en ik als controller zou er niet achter komen want heb geen inzage in wat er gebeurd op het netwerk in de avond uren. De stroom zit bij ons in de huurprijs dus daar haal ik het ook niet uit. Zou zeker lucratief zijn wij hebben hier nogal wat dikke pc's staan met meerdere grafische kaarten (Architecten bureau).

Heb er zelf ook al eens over nagedacht om mijn pc mee te nemen en deze te laten draaien hier snachts, stroom kost ons toch niets meer en data is onbeperkt. Maar denk dat de sysadmin er wel achter zou komen als hij opeens iedere nacht data ziet gaan over het netwerk van een onbekende pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 12:04
Mirved schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:59:
[...]

De sysadmin bij ons in het bedrijf zou dit ook makkelijk kunnen doen en ik als controller zou er niet achter komen want heb geen inzage in want er gebeurd op het netwerk in de avond uren. De stroom zit bij ons in de huurprijs dus daar haal ik het ook niet uit. Zou zeker lucratief wij hebben hier nogal wat dikke pc's staan met meerdere grafische kaarten (Architecten bureau).

Heb er zelf ook al eens over nagedacht om mijn pc mee te nemen en deze te laten draaien hier snachts, stroom kost ons toch niets meer en data is onbeperkt. Maar denk dat de sysadmin er wel achter zou komen als hij opeens iedere nacht data ziet gaan over het netwerk van een onbekende pc.
waarom dan niet een keer rond de tafel zitten om dit voor te stellen, 10% van de inkomsten voor afschrijving en de rest voor "goodies" van alle medewerkers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Mirved schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:59:
[...]

De sysadmin bij ons in het bedrijf zou dit ook makkelijk kunnen doen en ik als controller zou er niet achter komen want heb geen inzage in wat er gebeurd op het netwerk in de avond uren. De stroom zit bij ons in de huurprijs dus daar haal ik het ook niet uit. Zou zeker lucratief zijn wij hebben hier nogal wat dikke pc's staan met meerdere grafische kaarten (Architecten bureau).

Wanneer je dat zou doen, dan zou de kosten van de CV ook opeens een stuk minder worden. Is het 's ochtends in kantoor warmer dan wanneer je 's middags weggaat. Minen is degrading voor hardware waarmee het gedaan wordt, vergeet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:58
Ik draai ook Nicehash maar ga toch weer direct in een pool minen, dat is veel voorspelbaarder en levert meer op. Na een paar dagen heb ik het gevoel dat Nicehash een stuk minder efficient is dan een normale pool.

Als je zelf even iedere dag vergelijkt wat het beste mined dat kan je zelf makkelijke switchen. Op dit moment is dat ETH en ZEC met een nvidia kaart, waarbij je ZEC ook nog extra met je cpu kan minen

Verder wordt je uitbetaald in BTC wat erg veel fee pakt

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 21-06-2017 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Orangelights23 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:55:
Ik heb hier gister wat gepost over de Genesis Mining pool, met de vraag of er ervaringdeskundigen zijn. Gisteravond en vandaag even de diepte ingedoken en het klinkt allemaal erg mooi en geweldig. Hoewel er een (naar alle waarschijnlijkheid) degelijk en betrouwbaar bedrijf achter zit, nemen ze in de totaaloverzichten niet mee dat de moeilijkheid elke x dagen wordt verhoogd.

Waar je 2.0 TH/s inkoopt voor $300,- en er per dag $1.92/per maand $58.47 mee verdient (huidige koers), wordt de moeilijkheid over ongeveer 10 dagen verhoogd. Dit zorgt ervoor dat je met 2.0 TH/s nog maar $1.85 per dag/$56.27 per maand verdient. Een verlaging van 3,76% op maandbasis.

De moeilijkheid wordt - voor zover ik heb kunnen vinden - 2 tot 3 keer per maand verhoogd. Je ROI wordt dus steeds minder. Behalve als je affiliates aanbrengt en deze voor 2,5% verhoging van je TH/s zorgt. Misschien interessant om dit eens met $50,- te proberen en te volgen, maar voor nu lijken de mining pools niet interessant. Zeker gezien de blockhalvering van vorig jaar juni, hebben de mining pools voor mij mijn interesse verloren.

Ik ga lekker door op de exchanges :)
Ik heb wat geld ingelegd in november 2015. Daar heb ik amper wat van teruggezien, de difficulty steeg redelijk rap en daar blijf je met je vaststaande hashrate. Kon ik binnen twee maanden zo'n beetje afschrijven. Niet aan beginnen.
Tegelijkertijd heb ik destijds wel een bitcoin gekocht en die ingelegd bij Hashnest.com (zoiets: https://www.hashnest.com/contracts/new), in een zogenaamde PACMIC. Die heeft consistent de vergoeding uitgekeerd. En had een bijkomend voordeel: je kan niet zomaar het meer opnemen en moet het contract als het ware uitzitten. Dit zorgde ervoor dat ik min of meer gedwongen de stijging van 320 naar 640 EUR meemaakte. Aan het einde was de hashrate relatief weinig meer en zou het nog twee maanden duren voordat die helemaal uitgekeerd was. Echter, aan het einde keerde Hashnest in een keer het restant uit.
Het principe is dat het deel voor deel de hasrate vergoeding aan mining uitkeert. Op het nog niet uitgekeerde van de principal (inleg) wordt een soort 'rente' vergoed per seconde. Mij gaf het feit dat hier Bitmain achter voldoende vertrouwen. Ik weet niet of ik het nu nog zou doen, met een inleg van circa 2400 EUR, aangezien 1 BTC minimum inleg is.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
Ik heb sinds gisteren de Leger Nano S binnen gekregen,heb deze gelijk aan mijn pc geïnstalleerd.

Nu mijn vraag....
Wanneer ik van bv Kraken een amount eth naar deze Ledger wil sturen moet ik dan de gehele sending cyclus de pc aan laten staan of kan ik de pc gewoon afsluiten en later op de dag kijken of dat het verzenden geslaagt is?
Want ik heb eerst een proef sending gedaan met een klein deel eth en deze transactie nam meer dan uur in beslag...
Daarom dacht ik als ik in het vervolg eth's gaat verplaatsen naar de Ledger ben ik dan verplicht om dan de pc aan te laten...of kan deze ook gewoon uit?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Er worden geen coins naar je Ledger gestuurd. Er hoeft niets aan te blijven staan.
Met de Ledger kan je gewoon bewijzen dat jij eigenaar bent van x-aantal coins, en die staan gewoon in de blockchain beschreven, niet in je Ledger.

(En er waren gisteren nogal wat problemen met ETH.)

[ Voor 10% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 22-06-2017 14:32 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
papaleo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:53:
Ik heb sinds gisteren de Leger Nano S binnen gekregen,heb deze gelijk aan mijn pc geïnstalleerd.

Nu mijn vraag....
Wanneer ik van bv Kraken een amount eth naar deze Ledger wil sturen moet ik dan de gehele sending cyclus de pc aan laten staan of kan ik de pc gewoon afsluiten en later op de dag kijken of dat het verzenden geslaagt is?
Want ik heb eerst een proef sending gedaan met een klein deel eth en deze transactie nam meer dan uur in beslag...
Daarom dacht ik als ik in het vervolg eth's gaat verplaatsen naar de Ledger ben ik dan verplicht om dan de pc aan te laten...of kan deze ook gewoon uit?!
Je hoeft de Nano S nooit meer aan de PC te hangen. Het enige dat je moet doen is het ETH adres ergens opslaan op je PC en vervolgens dat opgeven bij Kraken. Daarna kun je 1 of meerdere transacties naar dat adres doen zonder dat het apparaat aangekoppeld is. De Nano S kan direct de kluis in en hoeft er pas weer uit wanneer je valuta wil besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
papaleo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:53:

Nu mijn vraag....
Zoals hierboven al beschreven hoeft hij niet eens aan je PC te hangen.

Als je via je bank geld overschrijft naar een ander zijn rekening hoef je toch ook niet ingelogd te blijven totdat de ontvanger het ontvangen heeft?

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
Oke het is mij nu helemaal duidelijk...,dank jullie wel voor de heldere antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Klopt het dat je een bitcoin wallet.dat inprincipe ook veilig zonder encryptie ('wachtwoord') kan opslaan zolang alleen de juiste persoon toegang tot de wallet.dat code heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Saturnus schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:31:
Klopt het dat je een bitcoin wallet.dat inprincipe ook veilig zonder encryptie ('wachtwoord') kan opslaan zolang alleen de juiste persoon toegang tot de wallet.dat code heeft?
Als het wallet-bestand onversleuteld is, dan heeft iedereen die dat bestand kan lezen (inclusief eventuele ongewenste indringers) volledige toegang tot alle bitcoins die bij dat wallet-bestand horen.

Is dit geen probleem (bijvoorbeeld omdat het bestand op een offline apparaat staat dat veilig is opgeborgen of omdat het bedrag simpelweg te klein is om je druk over te maken), dan kun je het bestand gerust onversleuteld opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Rannasha schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:56:
[...]

Als het wallet-bestand onversleuteld is, dan heeft iedereen die dat bestand kan lezen (inclusief eventuele ongewenste indringers) volledige toegang tot alle bitcoins die bij dat wallet-bestand horen.

Is dit geen probleem (bijvoorbeeld omdat het bestand op een offline apparaat staat dat veilig is opgeborgen of omdat het bedrag simpelweg te klein is om je druk over te maken), dan kun je het bestand gerust onversleuteld opslaan.
Vaak ben ik het met je eens, maar ik zou nooit een wallet.dat unencrypted houden omdat het ook kan. Er is echt een legio aan mallware dat zoekt naar een wallet.dat en bij het inpluggen van een "offline usbstick" een stuk sneller een transactie kan maken dan de gebruiker in core/electrum kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Biersteker schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:03:
[...]

Vaak ben ik het met je eens, maar ik zou nooit een wallet.dat unencrypted houden omdat het ook kan. Er is echt een legio aan mallware dat zoekt naar een wallet.dat en bij het inpluggen van een "offline usbstick" een stuk sneller een transactie kan maken dan de gebruiker in core/electrum kan doen.
Er zijn usecases waar je prima een onversleutelde wallet kunt gebruiken. Denk aan een airgapped computer. Je maakt de transactie aan op een computer die gewoon met het internet verbonden is, kopieert deze transactie vervolgens naar je wallet-computer (dmv USB stick bijvoorbeeld). Op de wallet-computer onderteken je de transactie en daarna kopieer je de handtekening terug naar de online-computer.

Maar goed, dat is een behoorlijk niche opstelling. In de praktijk komt een wallet-bestand meestal wel in aanraking met een internetverbinding, inclusief de gevaren die daarbij komen kijken. Overigens helpt versleuteling hier niet noodzakelijk tegen, want het is in principe mogelijk voor malware om het geheugen uit te lezen op het moment dat je wallet-bestand ontsleuteld wordt. Of om simpelweg je toetsaanslagen te registeren wanneer je de sleutel invoert. Ik weet niet of dergelijke malware ook in het wild bestaat, maar het kan in principe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBPnut
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-09 23:37
Welke Wallet gebruiken jullie voor ETH en LTC. Ik heb onlangs ETH gekocht via Litebit naar mijn Jaxx Wallet. Kan ik dit overmaken van Jaxx naar CoinBase bijvoorbeeld, daar staat de andere helft van mijn ETH..ik wil voorkomen dat er wildgroei ontstaat aan wallets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik heb een account bij Kraken.com aangemaakt nu staat dit na één week nog steeds in wacht als tier1, hoe bekom ik dat ik naar tier 1 kan gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:35
yasaka schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:44:
Ik heb een account bij Kraken.com aangemaakt nu staat dit na één week nog steeds in wacht als tier1, hoe bekom ik dat ik naar tier 1 kan gaan ?
Wachten, wachten en nog eens wachten.
Dat is mijn ervaring. Pending op Tier2.
Tier1 duurde ook redelijk lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Kraken...pff...maat van mij zit al sinds november op geld te wachten van Kraken. Zijn verificatie komt er maar niet doorheen. Ik geloof zelfs dat hij het al heeft opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
Toen ik mijn gegevens voor Tier 3 had ingevuld, kreeg ik ook heel snel Tier 1 & 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
JBPnut schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:40:
Welke Wallet gebruiken jullie voor ETH en LTC. Ik heb onlangs ETH gekocht via Litebit naar mijn Jaxx Wallet. Kan ik dit overmaken van Jaxx naar CoinBase bijvoorbeeld, daar staat de andere helft van mijn ETH..ik wil voorkomen dat er wildgroei ontstaat aan wallets
Ga je handelen met je ETH op Coinbase?

Als je dat niet doet kan je ze beter in een wallet laten staan waar je zelf bezit hebt over de private keys. Alles op een exchange laten staan is een risico. Jaxx heeft ook zo zijn nadelen, maargoed dat is een keus die maak je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 14:20
Bitcoin Engineering (CS251P)
Stanford's new lab course on building Bitcoin-enabled applications. Learn how to rewire internet services on the basis of Bitcoin. Prior background in Python within a Unix environment is recommended, but no previous Bitcoin knowledge is necessary.
Je kan je inschrijven voor de online variant bovenaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBPnut
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-09 23:37
Crasheeee schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:43:
[...]

Ga je handelen met je ETH op Coinbase?

Als je dat niet doet kan je ze beter in een wallet laten staan waar je zelf bezit hebt over de private keys. Alles op een exchange laten staan is een risico. Jaxx heeft ook zo zijn nadelen, maargoed dat is een keus die maak je zelf.
Het plan is om te hlden. Wat je dus zegt is dat in het beste dan m'n ETHs van CoinBase kan halen. Wat zou je aanbevelen, mbt een Wallet waar je zelf bezit hebt over de private key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Hi mensen. Met deze vraag mag ik vast niet in het handeltopic aan komen.

Ik wil graag mijn seeds ergens veilig opslaan (duh). Ik heb ze nu alleen nog maar op papier staan. Dat kun je kwijtraken, kan gejat worden, verbranden etc. Is het slim om de seed op te splitsen in twee word docszetten, in te pakken in twee .rars met wachtwoord en dan op twee nieuwe dropbox accounts te zetten (waar ik alleen in geval van nood op inlog)? Vervolgens de wachtwoorden er van op meerdere plekken zoals thuis, in mijn auto, bij mijn ouders.

Volgens mij is het idee hiervan behoorlijk waterdicht. Je bent een knappe kerel als je vier wachtwoorden weet te kraken en ook toevallig nog beide dropboxaccounts bij elkaar weet te vinden.

Nu vraag ik me af. Is er een veiligere optie om het word doc te encrypten dan met winrar en is er een veiligere optie dan dropbox?

Nog iets anders. Ik dacht dat al enkele dagen bij 80% van de bitcoins nodes segwit werd gesignaleerd en dat het 1 augustus scenario misschien voorkomen werd? Maar deze chart zegt volgens mij anders: https://blockchain.info/nl/charts/bip-9-segwit. Of kijk ik verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door GrazendeKoe op 28-06-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Die wachtwoorden op meerdere plekken is mijn inziens een zwakte. En je vergeet ze misschien, of Dropbox gaat failliet, ik noem maar wat.

Ik las eens iets van een plaatje RVS, en daar de letters in graveren/slaan. Dan overleeft het een brand. En je zou natuurlijk de ene helft thuis kunnen bewaren, en de andere helft bij familie.

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 28-06-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vanuit een praktische invalshoek vraag ik me ook af hoe je van plan bent vier wachtwoorden te onthouden die je nooit gebruikt. Dan kun je bijna net zo goed die seed uit je hoofd leren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
GrazendeKoe schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:55:
Nog iets anders. Ik dacht dat al enkele dagen bij 80% van de bitcoins nodes segwit werd gesignaleerd en dat het 1 augustus scenario misschien voorkomen werd? Maar deze chart zegt volgens mij anders: https://blockchain.info/nl/charts/bip-9-segwit. Of kijk ik verkeerd?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qS9UGZRl.jpg

Bron: https://coin.dance/blocks

Ik denk dat SegWit2x eerder de 80% drempel gaat halen.
Wat dat betekent voor 1 aug weet ik ook niet precies...

[ Voor 0% gewijzigd door CheapTweak op 28-06-2017 19:34 . Reden: image kleiner gemaakt ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
GrazendeKoe schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:55:
Hi mensen. Met deze vraag mag ik vast niet in het handeltopic aan komen.

Ik wil graag mijn seeds ergens veilig opslaan (duh). Ik heb ze nu alleen nog maar op papier staan. Dat kun je kwijtraken, kan gejat worden, verbranden etc. Is het slim om de seed op te splitsen in twee word docszetten, in te pakken in twee .rars met wachtwoord en dan op twee nieuwe dropbox accounts te zetten (waar ik alleen in geval van nood op inlog)? Vervolgens de wachtwoorden er van op meerdere plekken zoals thuis, in mijn auto, bij mijn ouders.

Volgens mij is het idee hiervan behoorlijk waterdicht. Je bent een knappe kerel als je vier wachtwoorden weet te kraken en ook toevallig nog beide dropboxaccounts bij elkaar weet te vinden.

Nu vraag ik me af. Is er een veiligere optie om het word doc te encrypten dan met winrar en is er een veiligere optie dan dropbox?
Het probleem hier is wat er gebeurd als je een van de twee bestanden of een van de vier wachtwoorden kwijtraakt. Dan ben je opeens alles kwijt.

Wat je nodig hebt is een systeem waarmee je de seed en/of het wachtwoord verdeeld in meerdere stukken op zo'n manier dat je slechts een deel van de fragmenten nodig hebt om de boel te herstellen. Dit kan met een algoritme dat Shamir's Secret Sharing heet. Hiermee kies je een aantal fragmenten waarin de data verdeeld moet worden en het minimale aantal dat nodig is om het origineel te herstellen.

Vervolgens kun je de fragmenten verspreid opslaan / verdelen. Iemand die onvoldoende fragmenten heeft, kan hier niets mee. Zelfs bruteforcen wordt niet gemakkelijker naarmate je meer fragmenten hebt. Maar zodra je er voldoende hebt, dan kun je de data herstellen ongeacht welke fragmenten je te pakken hebt.
Het is iets ingewikkelder dan dat. SegWit wordt geactiveerd als 95% van alle rekenkracht van de miners dit signalleert. Ongeacht hoeveel nodes er mee doen. Signalleren gebeurt door een specifieke bit in de blockheader op 1 te zetten. De zogenaamde bit 1. Op dit moment heeft zo'n 40-45% van de miners (gemeten naar rekenkracht) dit gedaan.

>80% van de rekenkracht van de miners signalleert op dit moment de intentie om SegWit te gaan signalleren. Dit is een onderdeel van de "New York Agreement" (NYA) en wordt gesignalleerd door de tekst "NYA" op te nemen in de coinbase-transactie van het block (dit is de transactie waarmee de nieuw gegenereerde coins op z'n plek komen, er is daar ruimte voor vrije tekst die ook vaak wordt gebruikt door miners om zich te identificeren).

Het uiteindelijke doel is dat er een aangepaste versie van de software komt waarmee de miners gaan signalleren op bit 4, dus een andere signalleringsbit dan bit 1 voor SegWit. Deze software is zo geconfigureerd dat zodra 80% van de rekenkracht bit 4 signalleert, deze clients automatisch alle blocks die bit 1 *niet* signalleren als ongeldig beschouwen en negeren.

Het effect is dus dat zodra deze groep de software update installeert, ze vrij kort daarna alle niet-SegWit-signallerende blocks gaan negeren. En gezien de groep >80% van de rekenkracht bezit, betekent dit dat niet-SegWit signallerende miners gedwongen zijn om mee te doen (of om te stoppen met minen). Gevolg is dat de 95% drempel voor activatie wordt gehaald.

Het "1 augustus scenario" is vergelijkbaar, maar dan door de gebruikers afgedwongen in plaats van de miners. De UASF client weigert vanaf 1 augustus alle niet-SegWit blocks. Dit is dus in lijn met wat de miners van plan zijn. Zolang iedereen zich bij hun huidige standpunt houdt en niet met trucerij bezig is, duurt het niet heel lang meer tot SegWit geactiveerd wordt. Maar de huidige "NYA" flag die de miners in hun blocks opnemen heeft geen echte waarde. Hij dwingt niets af, het is slechts een manier om steun te betuigen. Pas als men en-masse bit 4 gaat signalleren en daarna niet-SegWit blocks gaat negeren, dan weten we dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:19
_ferry_ schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:09:
Die wachtwoorden op meerdere plekken is mijn inziens een zwakte. En je vergeet ze misschien, of Dropbox gaat failliet, ik noem maar wat.

Ik las eens iets van een plaatje RVS, en daar de letters in graveren/slaan. Dan overleeft het een brand. En je zou natuurlijk de ene helft thuis kunnen bewaren, en de andere helft bij familie.
Goed idee, van die dogtags laten stansen 👍

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En in combinatie met Rannasha zijn voorstel zou je dus ipv 1 of 2 tags ook 4 tags kunnen doen,
tag 1 bevat deel ABCEFG
tag 2 bevat deel ABDEFH
tag 3 bevat deel ACDEGH
tag 4 bevat deel BCDFGH
Zodoende heb je met 1 tag 6/8e van de seed in handen. En hoef je maar 1 van de andere 3 te hebben om te kunnen restoren.

Al is het ook wel makkelijk om gewoon 2x een halve seed op te slaan, en dat 2x te doen:
tag 1: ABC
tag 2: DEF
En dan de tags 2x laten maken/verdelen (en beide tags bij een verschillende leverancier op een ander adres laten bezorgen, voor de paranoïde man :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Heb net wat extra bitcoins gekocht. Nu dacht ik wellicht kan ik ergens zien wanneer ze binnen zijn. Kwam toen hier uit: https://blockchain.info Maar als ik mijn wallet adres in vul, dan geeft hij aan dat hij leeg is en er geen transacties bekend zijn. Dit terwijl mijn wallet echt niet leeg is.
Iemand hier een verklaring voor?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:40:
Heb net wat extra bitcoins gekocht. Nu dacht ik wellicht kan ik ergens zien wanneer ze binnen zijn. Kwam toen hier uit: https://blockchain.info Maar als ik mijn wallet adres in vul, dan geeft hij aan dat hij leeg is en er geen transacties bekend zijn. Dit terwijl mijn wallet echt niet leeg is.
Iemand hier een verklaring voor?
Een wallet is niet 1 adres. Een wallet is meerdere adressen, tot heeeeeeel veel adressen. Er zullen dus adressen zijn waar niets op staat en adressen waar wel wat op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
PilatuS schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:42:
[...]

Een wallet is niet 1 adres. Een wallet is meerdere adressen, tot heeeeeeel veel adressen. Er zullen dus adressen zijn waar niets op staat en adressen waar wel wat op staat :)
Oh, verrek, altijd gedacht dat mijn wallet 1 adres had. Heb je een linkje naar uitleg hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:43:
[...]

Oh, verrek, altijd gedacht dat mijn wallet 1 adres had. Heb je een linkje naar uitleg hoe dit precies zit?
Hangt af van je wallet natuurlijk hoe het precies zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Heb het even opgezocht. M'n wallet (jaxx) is schijnbaar een HD wallet. Deze genereert na iedere transactie een nieuw adres om mijn identiteit enigszins te obscuren schijnbaar. Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
-foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Biersteker op 28-06-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Gisteren en vandaag is er The Future of Bitcoin - https://www.thefutureofbitcoin.com/

Hier de livestream...
YouTube: Live stream The Future of Bitcoin

Met de controversiele presentatie van Craig Wright vanaf 2:22:54.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 07:21
rickiii schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:43:
Gisteren en vandaag is er The Future of Bitcoin - https://www.thefutureofbitcoin.com/

Hier de livestream...

Wel heel sterke bitcoin unlimited vertegenwoordiging, terwijl >80% miners segwit2x support aangeeft.
Die Craig is wel opvallend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Gaat over ether, maar volgens mij is het wel de bedoeling dat ik de vraag in dit topic stel...

Ik begin volgende week met ether minen. Nu heb ik op dit moment jaxx als wallet voor zowel bitcoin als ether. Ik las dat deze wallet niet geschikt is als je gaat minen. Dit omdat er een hoop, of complexe (wellicht is dit deels hetzelfde) transacties gepaard gaan met minen.
Nu geloof ik dat zo'n beetje iedereen die mined (minet?) zijn valuta op een exchange stalt. Dit omdat je dan ook handig kan handelen natuurlijk.
Maar ik heb inmiddels zo vaak verhalen voorbij zien komen van exchanges die er met centen vandoor gaan dat ik eigenlijk het liefst gewoon een local wallet gebruik.

De vraag is nu, welke lokale wallet is wel geschikt? Of moet ik wellicht toch iets anders gebruiken? Of klopt het niet wat ik lees en moet ik het gewoon op een exchange stallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
Ik zou niet weten waarom Jaxx niet geschikt is als je gaat minen. Er zijn een aantal security issues, maar dat betekent nog niet dat het niet geschikt is als wallet voor minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Crasheeee schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:09:
Ik zou niet weten waarom Jaxx niet geschikt is als je gaat minen. Er zijn een aantal security issues, maar dat betekent nog niet dat het niet geschikt is als wallet voor minen.
Nouja, zelf zeggen ze dit:
Can I point my mining rig payouts to Jaxx?

No, Jaxx is a lightweight wallet that is not designed to receive mining payouts. We do not recommend pointing any mining rig payouts to Jaxx as it may cause issues on your end as well as potentially causing issues on our end.

One transaction sent from your pool is actually composed of several "micro-transactions" that may cause complications.

If you click on the transaction ID of one of your payouts, you'll see that there's several inputs as well as outputs so it's not a simple send / receive transaction that Jaxx is designed for.

Please redirect your mining payouts as soon as possible and wait for a new update to rectify this issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Maverick schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Nouja, zelf zeggen ze dit:

[...]
Als de wallet geen transacties met "several inputs as well as outputs" aan kan, dan zou ik heel hard op zoek gaan naar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
rickiii schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:43:

Hier de livestream...

Ik kom er net van terug. Ik zal me inhouden maar wat een ongelovelijk eenzijdige conferentie was dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
vertel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Kan iemand mij advies geven?

Sinds 11/6 een Ethereum Wallet op mijn usb stick gezet, alleen is ie sinds die tijd dag en nacht aan het loaden (reeds 2.3 miljoen van de bijna ruim 3.9 miljoen en het lijkt steeds langzamer te gaan). Als het goed is zit er 1 ETH in (maarja heb het nog niet kunnen controleren), is er een andere wallet die sneller werkt? want is dat mogelijk dat ik dan via een andere wallet codes invoer en mijn "oude" ETH importeer als het ware?

Account key en private key zijn aanwezig.

Alvast heel erg bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Vragen over Ethereum kunnen in dit topic
Ethereum lanceert ‘Cryptocurrency 2.0’ Netwerk

Vul het publieke adres hier in het zoekveld om te kijken wat er op staat: https://etherscan.io/
Het is mogelijk om hier direct de keys in te laden en te gebruiken: https://www.myetherwallet.com/
Let op dat je geen andere browser tabs hebt open staan die daarmee mogelijk toegang hebben tot de wallet.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank voor 't antwoord, ik ga even controteren of ze er op staan, en waarschijnlijk switchen van wallet en dat laatste zou ik inderdaad zomaar kunnen vergeten thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:47

watercoolertje

Untertitel

rickiii schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:07:
Let op dat je geen andere browser tabs hebt open staan die daarmee mogelijk toegang hebben tot de wallet.
Inprivate browsen (chrome) is ook aan te raden, dan zijn alle extenties ook meteen disabled.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een PaySafeCard tegoed bon en zou graag Bitcoins of een andere coin willen kopen. Is dit mogelijk met een PaySafeCard tegoed bon?

Ik had voorheen altijd LiteBit.EU gebruikt, maar die ondersteunen geen PSC.
Merci!

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
https://bitcoinwisdom.com/bitcoin/difficulty

Wat is er aan de hand met de hashrate van Bitcoin (504)? Die is in 8 uur tijd van 5.000.000 Terahashes per seconde naar 6.500.000 Terahashes per seconde gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 07:21
Biersteker schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:10:
[...]

Ik kom er net van terug. Ik zal me inhouden maar wat een ongelovelijk eenzijdige conferentie was dit.
Ha wij hebben buiten nog een tijdje met elkaar staan praten.
Hatsieflatsie schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:31:
https://bitcoinwisdom.com/bitcoin/difficulty

Wat is er aan de hand met de hashrate van Bitcoin (504)? Die is in 8 uur tijd van 5.000.000 Terahashes per seconde naar 6.500.000 Terahashes per seconde gegaan.
Misschien Craight Wright (die claimt Satoshi te zijn) die zn hashing power aan het opschroeven is om segwit te dwarsbomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
https://bitcoinmagazine.c...these-are-dates-keep-eye/

Hier staat een mooi overzicht van wat er de komende tijd allemaal gaat gebeuren op het gebied van de Bitcoin Burgeroorlog (of het einde daarvan). Het is een tijdslijn van de diverse lock-in en activatie momenten en een overzicht van de mogelijke forks die kunnen ontstaan. Merk wel op dat de tekst zich niet uitlaat over de waarschijnlijkheid van de gebeurtenissen, waardoor de indruk wordt gewekt dat ons een wilde westen van Bitcoin-forks te wachten staat (in totaal 5 aparte takken als alle in het artikel genoemde forks plaatsvinden en niet opgelost worden). In werkelijkheid zal dit reuze meevallen, omdat meestal direct duidelijk is welke partij/tak zal winnen de minderheid zich liever bij de meerderheid aansluit dan forse economische verliezen te lijden door verder te gaan met een minderheidstak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Rannasha schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:32:
https://bitcoinmagazine.c...these-are-dates-keep-eye/
In werkelijkheid zal dit reuze meevallen, omdat meestal direct duidelijk is welke partij/tak zal winnen de minderheid zich liever bij de meerderheid aansluit dan forse economische verliezen te lijden door verder te gaan met een minderheidstak.
Ik ben daar nog niet zo van overtuigd. Ik denk dat er een te grote groep is die een principiele stelling inneemt en met al die ICO's die langszwerven betwijfel ik of de markt een rationele stelling inneemt. Ook bij ethereum zijn de twee forks nog steeds levend.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
komkommer schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:32:
[...]

Ik ben daar nog niet zo van overtuigd. Ik denk dat er een te grote groep is die een principiele stelling inneemt en met al die ICO's die langszwerven betwijfel ik of de markt een rationele stelling inneemt. Ook bij ethereum zijn de twee forks nog steeds levend.
Met de groep die een principiele stelling inneemt, bedoel je de UASF aanhangers? Ik vermoed dat die groep kleiner is dan dat deze lijkt. Ze zijn erg duidelijk aanwezig op discussieplatforms, maar het totale aantal aanhangers is volgens mij niet heel erg groot. Waar nog bij komt is dat er bijzonder weinig miner-support lijkt te zijn voor UASF.

Zolang er geen grote hoeveelheid gewone UASF-gebruikers is, is het gebrek aan steun van de miners absoluut een probleem. Want de miners zien in dat geval een relatief kleine groep gebruikers een aparte regelset afdwingen, maar kunnen gewoon besluiten om deze volledig te negeren. De economisch impact is immers klein.

Ik verwacht dat de stille meerderheid het allemaal niet zo heel veel kan schelen, zolang er maar geen gekke dingen gebeuren en ze het netwerk goed kunnen blijven gebruiken. Voor deze groep is SegWit2X een prima oplossing. Daar komt nog bij dat SegWit2X compatibel is met UASF, mits SegWit2X op tijd wordt uitgerold. Zolang dat gebeurt, is 1 augustus een compleet non-event.

Wat in het SegWit2X scenario veel interessanter wordt is hoe de gemeenschap om zal gaan met de hardfork die de block-grootte moet verdubbelen, de "2X" in SegWit2X. Je hoort best vaak dat mensen zeggen dat SegWit2X prima is, want het zorgt ervoor dat SegWit snel geactiveerd kan worden en daarna zien we wel weer of er iets met die 2X hardfork wordt gedaan.

Ik vermoed dat er nog wel spanningen zullen ontstaan vanwege mensen die wel SegWit willen, maar geen 2X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Rannasha schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:52:
[...]
Met de groep die een principiele stelling inneemt, bedoel je de UASF aanhangers? Ik vermoed dat die groep kleiner is dan dat deze lijkt. Ze zijn erg duidelijk aanwezig op discussieplatforms, maar het totale aantal aanhangers is volgens mij niet heel erg groot.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Al zijn ze niet alleen aanwezig op discussieplatforms, er zitten ook notabele namen van huidige core devs tussen.
Waar nog bij komt is dat er bijzonder weinig miner-support lijkt te zijn voor UASF.
Ik denk dat je hier inderdaad ook weer gelijk in hebt. Al is het wel een lastig probleem om dat er wordt gekeken naar relatieve grootte van de groep, terwijl 1 grote partij zoals bitmain dit beeld al heel snel vertekend. (en dan de hashrate laatste ook echt)
Zolang er geen grote hoeveelheid gewone UASF-gebruikers is, is het gebrek aan steun van de miners absoluut een probleem. Want de miners zien in dat geval een relatief kleine groep gebruikers een aparte regelset afdwingen, maar kunnen gewoon besluiten om deze volledig te negeren. De economisch impact is immers klein.
Klopt, en ik vind het ook eng dat er weer een sub-groep is die blijkbaar een Proof of Work-verandering niet lijkt te schuwen.
Ik verwacht dat de stille meerderheid het allemaal niet zo heel veel kan schelen, zolang er maar geen gekke dingen gebeuren en ze het netwerk goed kunnen blijven gebruiken. Voor deze groep is SegWit2X een prima oplossing.
Mee eens.
Daar komt nog bij dat SegWit2X compatibel is met UASF, mits SegWit2X op tijd wordt uitgerold. Zolang dat gebeurt, is 1 augustus een compleet non-event.
Nouja, dat moet nog blijken, het is nog in ontwikkeling. Daarbij denk ik dat de conclusies die hier beschreven staan wel hout snijden: https://medium.com/@luked...and-thoughts-ca480694a8c7 en zeker met het oog op de conferentie die afgelopen weekend in Arnhem is gehouden ben ik erg pessimistisch geworden dat het uiteindelijk ook echt wordt geactiveerd.

[ Voor 3% gewijzigd door komkommer op 04-07-2017 16:30 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst dank aan alle posters voor de schat aan informatie en kennis die ik hier heb kunnen vergaren de afgelopen maanden.

Wellicht in het verkeerde topic (sorry mod), maar ik heb een tijdje geleden een Ledger Nano S aangeschaft. Dit was nog voor de extreme levertijden van nu, en ik dacht dat dit apparaatje voor mij perfect zou zijn. Nu even later is mijn strategie anders dan oorspronkelijk gedacht en bevat mijn portfolio eigenlijk maar 1 crypto die ondersteund wordt door de Ledger. En dan met een waarde die minder is dan de Ledger zelf. Dus ik dacht deze maar te verkopen en de opbrengst in crypto zelf te stoppen. Hij is 100% ongebruikt en zelfs niet getest. Heeft iemand hier interesse?

De vraag is alleen, kan de seed worden gereset/gewijzigd? Ik zou me kunnen voorstellen dat niemand het apparaatje zou willen overkopen vanwege het risico dat ik de seed al heb genoteerd.... Of zie ik dit verkeerd? Anders hou ik 'm maar gewoon in de hoop dat de lijst ondersteunde crypto's nog flink wordt uitgebreid in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:50:
Wellicht in het verkeerde topic (sorry mod), maar ik heb een tijdje geleden een Ledger Nano S aangeschaft. Dit was nog voor de extreme levertijden van nu, en ik dacht dat dit apparaatje voor mij perfect zou zijn. Nu even later is mijn strategie anders dan oorspronkelijk gedacht en bevat mijn portfolio eigenlijk maar 1 crypto die ondersteund wordt door de Ledger. En dan met een waarde die minder is dan de Ledger zelf. Dus ik dacht deze maar te verkopen en de opbrengst in crypto zelf te stoppen. Hij is 100% ongebruikt en zelfs niet getest. Heeft iemand hier interesse?
https://tweakers.net/aanbod/ :)
De vraag is alleen, kan de seed worden gereset/gewijzigd? Ik zou me kunnen voorstellen dat niemand het apparaatje zou willen overkopen vanwege het risico dat ik de seed al heb genoteerd.... Of zie ik dit verkeerd? Anders hou ik 'm maar gewoon in de hoop dat de lijst ondersteunde crypto's nog flink wordt uitgebreid in de toekomst.
Ja, als je 3 keer een foute pincode invoert, wordt het apparaat gereset naar fabrieksinstellingen. Dan krijg je dus opnieuw het installatie-proces met een nieuwe seed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerde. Er is een groep die coins inspecteert en aangeeft when to buy. etc. Ze helpen goed.

Zie telegram: @Oracleinvestment101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:15:
Voor de geïnteresseerde. Er is een groep die coins inspecteert en aangeeft when to buy. etc. Ze helpen goed.

Zie telegram: @Oracleinvestment101
Thanks man, interessante groep.
Al plannen welke coins je gaat kopen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
En ook hier maar even...

Naar aanleiding van regelmatig terugkerende vragen over UASF, SegWit2X en wat er toch allemaal gaat gebeuren op 1 Augustus:

Rannasha's Quiet Corner: Bitcoin op 1 augustus: UASF & SegWit2X - Wat, wan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Rannasha schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:19:
En ook hier maar even...

Naar aanleiding van regelmatig terugkerende vragen over UASF, SegWit2X en wat er toch allemaal gaat gebeuren op 1 Augustus:

Sterke blog, lees en hoor veel maar dit geeft toch ook weer een duidelijk inzicht in eea.. _/-\o_
Zeker het neutraal houden is lastig, er gaan veel sterke meningen de ronde.

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik ben nieuw hier, ik zit te denken om ook een (1) bitocin te kopen en dan als lange termijn GOK investering.
Geld wat ik wel kan missen.

Aanrader?? of wordt alles opgeblazen deze maanden door die miners? Mischien blijft de koers dan wel weer op 400-800 hangen, dan blijf ik er liever weg van.

[ Voor 49% gewijzigd door A87 op 06-07-2017 19:32 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Rannasha schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:19:
En ook hier maar even...

btw:
Als tak A SegWit geactiveerd heeft, maar tak B niet, dan zou je een SegWit transactie kunnen versturen. Deze is niet geldig op tak B, dus je tak B coins blijven van jou.
Dat is niet correct, op tak B zal een segwittransactie een anyonecanspend worden en dan ben je je bitcoins op tak B kwijt.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
komkommer schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:40:
[...]

btw:

[...]

Dat is niet correct, op tak B zal een segwittransactie een anyonecanspend worden en dan ben je je bitcoins op tak B kwijt.
Bedankt voor de correctie. Ik heb de post aangepast en het voorbeeld vervangen door een ander voorbeeld (je coins combineren met een txout die afstamt van een coinbase-transactie die na de splitsing heeft plaatsgevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 22-09 13:39
A87 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:30:
Ik ben nieuw hier, ik zit te denken om ook een (1) bitocin te kopen en dan als lange termijn GOK investering.

Aanrader?? of wordt alles opgeblazen deze maanden door die miners? Mischien blijft de koers dan wel weer op 400-800 hangen, dan blijf ik er liever weg van.
Als we het wisten waren we allemaal millionaires :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks @Rannasha

Voor de geïnteresseerden, hij staat hier: V&A aangeboden: Ledger Nano S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:30:

Als de fork problemen gaat geven kan de koers denk ik een flink stuk omlaag. Dat ie terug gaat naar de 400 tot 800 zie ik dan eigenlijk weer niet gebeuren.

Als de fork goed verloopt zie ik de boel eigenlijk wel weer flink omhoog gaan. De laatste weken zijn nogal saai, paar % erbij, paar % er af, het staat aardig stil.

Als je op safe wil spelen zou ik de fork gewoon even afwachten en dan kopen. Gaat alles goed betaal je iets meer, gaat het niet goed betaal veel minder.

Dit is natuurlijk een hoop ALS, maar misschien heb je er wat aan :P

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 06-07-2017 20:25 ]

Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.