Ik heb all mijn crypto funds (die ik op de exchanges heb staat, niet de funds waar ik zelf de private keys van heb, daar heb ik door de fork toch op beide chains funds dus die kun je beter met rust laten) 50% in Bitcoin Cash en 50% Ethereum nu. Ik geloof ook meer in proof of stake als proof of work. Proof of work leid altijd naar een situatie waar een kleine groep een groot deel van de netwerk rekenkracht in handen heeft. Terwijl een van de leuke dingen aan Bitcoin in het begin was dat iedereen het kon mijnen. Dat kan al jaren niet meer echt, maar nu is het minen zo gecentraliseerd dat het eigenlijk voor een hele grote groep mensen veel interessanter is om bitcoin met rust te laten en naar andere crypto's te gaan die meer asic resitance zijn. Uiteindelijk is proof of work nu wel getest geweest en ik ben erg benieuwd naar een proof of stake test en ik denk dat ethereum het meeste kans maakt omdat concept in de praktijk te testen.
En bitcoin cash? Tja, bitcoin talk forum en /r/bitcoin staan zo gigantisch haaks om Satoshsi zijn schrijfsels. Vanuit een idealistisch oogpunt kun je het huidige bitcoin toch echt niet meer steunen. Ik ben laats op een reddit account gebanned geweest van /r/bitcoin voor het quoten van een Satoshi schrijfsel.
Het concept crypto currency maakt het nu juist onmogelijk voor machten om het te censureren en te blokkeren. tenminste op het niveau van de software zelf. Exchanges en mijnen kan een overheid natuurlijk proberen te verbieden. In de originele visie word er vanuit gegaan dan een grote groot gebruikers ook miners zijn en dan is het lastig voor een overheid om daar iets aan te doen, je kunt moeilijk grafische kaarten gaan verbieden of ander hardware. En wanneer je een echte bitcoin economie hebt waar mensen hun loon ook in bitcoin ontvangen, heb je geen exchange meer nodig.
En die filosofie, dat bitcoin net als het internet zelf, erg weerbaar is tegen cencuur. Daar word KEIHARD tegen gevloekt door de fora die onder het beheer van theymos staan. Als je al op /r/bitcoin verhalen begint te lezen hoe Satoshi het fout had. En wanneer je reactie door automoderator meteen verwijdert worden in een discusie over de white paper, wat heb je dan in godsnaam nog met bitcoin core te doen? Helemaal niks. Dat de prijs van bitcoin core nu zo opgeblazen word in de hoop dat men zoveel mogelijk bitcoin cash te pakken krijgt en er dan een flip komt is voor mij genoeg.
Ik hoop dat de forks in november er eindelijk voor gaan zorgen dat core zijn macht verliest, het is nu wel mooi genoeg geweest. En voor de rest ben ik veel meer met ethereum bezig, daar zit de vernieuwing en de groei.
En bitcoin cash is veel geschikter als betaal middel dan bitcoin core, dat van de bitcoin blockchain iets heel erg exlusief wil maken en dan geld verdienen via toegang tot hun lightning network oplossingen.
Ik ben helemaal klaar met Bitcoin core. /r/btc is zelf ook een cesspool en er is nauwelijks nog een goede centrale plek voor discussie over crypto. Hier word je zelf ook al keihard aangevallen als je het over bitcoin cash hebt en niet 100% voor bitcoin core bent. En dat is raar natuurlijk want iedereen die kan lezen kan de white paper van Satoshi zelf lezen en dan ook nog eens al zijn interacties via maillinglist en het bitcoin talk forum en dan kan iedereen zelf wel zien dat bitcoin core veel minder met satoshi zijn visie heeft dan bitcoin cash. En anders kan ik het louter door Satoshi zelf te quoten (en te vertalen) wel laten zien.
Dat bitcoin nu al 4 jaar lang die harde 1 mb limiet heeft is expres gedaan omdat het finaniceel voordeel bied voor sommige mensen binnen het systeem. Die overtake van bitcoin daar komt nu denk ik persoonlijk binnenkort een einde aan. En als dat bitcoin helemaal killt vind ik het prima. (ook al kost dat mij zelf wat bitcoin cash en bitcoin core funds)
Satoshi heeft niet het concept van cryptocurrency uitgevonden en heeft ook niet bitcoin uitgevonden. Hij heeft de eerste practisch implementatie van een crypto currency geprogrameerd en die heeft hij bitcoin genoemd. Alle andere software die daarna is geschreven, elke alt coin die echt programmeurs (en dus iets probeert te verbeteren) heeft en niet zomaar een 1 op 1 fork van de software is met minimale wijzigingen is in dat opzicht "bitcoin".
Dat de beste software mag winnen!
En voor de gein deze nog even quote, al denk ik dat ik hem maar eens herschrijven moet. Hij is een beetje oud en versleten.
Ik zal in elke taal herhalen hoe ik rond mijn middel een middel heb om te betalen.
Grote zalen gevuld met arme walen zullen mij als een profeet onthalen wanneer
ik hun over de bitcoin kom verhalen.
Mijn baard en sandalen zullen stralen wanneer ik in mijn buidel reik.
Aanschouw mijn schat! Het vel van een dode kat!
Met daarop in comic sans het volgende geschreven:
Drie sleutels voor IJsland op het randje van de atlas,
Zeven voor de Hollanders die lager leven dan de zee,
Negen voor de Brusselse Bankiers in torens van glas,
Een voor de Sluwe Satoshi hij begon er mee
In de Kluwen van het Web op het ritme van kwartsglas.
Eén hash conflict om allen te regeren, Eén hash conflict om allen te vinden,
Eén hash conflict om alle bitcoins naar /dev/null te brengen en daar te ontbinden
In de Kluwen van het Web op het ritme van kwartsglas.
[
Voor 12% gewijzigd door
Kain_niaK op 31-10-2017 01:45
]