Toon posts:

Bitcoins - Virtueel Geld OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 74 Laatste
Acties:
  • 375.807 views

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04 07:59
Mede-auteur:
  • rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 18:37

rickiii

Bitcoins - Virtueel Geld of een hoge stroomrekening?

Bitcoins, of in het kort BTC is een aparte nieuwe valuta die gebaseerd is op ideeën uit 1998 die door Satoshi Nakamoto in 2009 in praktijk zijn gebracht. In tegenstelling tot vrijwel elke andere valuta is er geen centrale database die de echtheid van de Bitcoins bepaalt, er is een gigantisch gedecentraliseerd (P2P) systeem om de transacties bij te houden. Het geld wordt 'beveiligd' door sterke cryptografie, het principe van Bitcoins wordt ook wel cryptocurrency genoemd.

Er zijn nu ongeveer 6.5 miljoen bitcoins die samen een dikke 110 miljoen dollar (!!!) waard zijn. Dit komt neer op een kleine 17 dollar per BTC. Het Bitcoin systeem is zo geprogrammeerd dat er maximaal 21 miljoen Bitcoins in de handel kunnen zijn, drie vierde van dit aantal zullen rond 2017 gebruikt zijn. Rond 2013 (mits de apocalyps mee zit natuurlijk) zullen we met z'n alle ongeveer de helft van alle Bitcoins tot onze beschikking hebben.

Omdat Nederland ook niet genoeg aan 21 miljoen euro zijn Bitcoins op te delen tot 8 decimalen achter de komma!

Voor- en Nadelen

Voordelen:
  • Bitcoins worden direct van persoon naar persoon overgemaakt, er is dus geen tussenpersoon zoals een bank. Dit bespaard de transactiekosten!
  • Je account kan niet worden geblokkeerd, of bevroren worden. (In tegenstelling tot bijv. PayPal).
  • Er zijn geen verborgen kosten/limieten/regels.
  • De software is compleet Open Source.
  • De prijs van Bitcoins stijgt enorm! Oftewel er is geen betere tijd om te starten dan nu!
  • Bitcoins is een nieuwe, snel opkomende manier van betalen. Ideaal voor kleine webshops!
Nadelen:
  • Als je niet goed oplet kan je 'beurs' gestolen worden. Dit gaat uiteraard niet zomaar, iemand moet toegang hebben tot je computer en dan bestanden van je computer kunnen uploaden naar een server.
  • Mocht je harde schijf onherstelbaar beschadigd raken dan ben je al je Bitcoins kwijt (MITS je deze niet gebackuped hebt)
  • Het genereren van Bitcoins is erg intensief werk (voor een GPU dan :))
How to start - Me Wants Bitcoins!!!

Als eerste dien je de officiële Bitcoin Client te downloaden, deze is voor Windows, Linux en Mac OS X beschikbaar. Ook kun je zelf de C++ Source downloaden en compilen.

Je kunt 'gratis' Bitcoins verdienen door je aan te melden op http://www.freebitcoins.org/earn Dit is een soort Pay to Click (PTC) website. Je kunt in korte tijd vrij veel Bitcoins hiermee verdienen!

De meest bekende manier is het minen van Bitcoins. Als eerste zal ik een kleine technische omschrijving geven van hoe dit in zijn werk gaat.

Er wordt een -door de computer gegenereerde- string aangemaakt, laten we zeggen dat de string 'ObAt' aan de beurt is. De string wordt 2 maal gehashed met SHA-256. De uitkomst van onze string is:

ObAt == 8f70d4a60b5d18e7d6775d0fc5871006492c428c01f23a1b74873e7fbad6c107

De computer geeft ook nog een Nonce mee aan het einde van de string. Dit is een 32 -bit block die compleet random is. De uiteindelijk string bestaat dus uit 'string.nonce', een paar voorbeelden zijn:

ObAt1 == 0e0d21e74fb13a15233a149a126ddf2bc25857b9dc366be44d6d09412013f5af
ObAt2 == 353765de1b70f0c0e3908922b852e640c58d9ec5a9a3d08bbf055774815d0dc6
ObAt1564 == 38f17f0dd3bd4f21d2909f992353728b5661576623fe9e44291ff772deee6f12
ObAt98423158 == 68933a069ea8e733533ecc044599d93023fc8491a7de052c6fbc84aa8b0909ec

Zoals misschien opvalt lijken de hashcodes totaal niet op elkaar, ook zit er ook geen ritme in (het kenmark van een hash). De bedoeling is dat jou computer erachter komt welke string er achter de hash zit. Er zijn (nog) geen Rainbow Tables voor SHA-256 en daarom is het in principe onmogelijk om vals te spelen.

Omdat de Nonce 32 bit is zijn er dus 2^32 = 4 294 967 296 mogelijkheden. Je snapt natuurlijk dat als de Nonce 156.463, dat dit veel minder lang duurt dan als de Nonce 2.156.687.153 is. Je computer werkt natuurlijk van voor naar achter!

De snelheid van de videokaart wordt in Mhash/s gemeten, oftewel Millions Hashes per Second. Met mijn HD4890 Superclocked Edition (GPU Clock @965Mhz, Memory Clock @1050Mhz met 800 Shaders) haal ik tussen de 95 en 110 Mhash/s. Dus het berekenen van èèn hash code kan maximaal ~45 seconden duren. Als je een betere videokaart hebt (HD5830, 300 Mhash/s) kan het maar ~14 seconden duren. Een gigantisch verschil! Daarom schaffen mensen vaak speciale systemen aan (komen we later op terug).

Let er wel op dat dit puur theoretisch is, in de praktijk zal het een paar seconde langer duren (reken je dus niet rijk) Je Miner moet ook nog de data van de server downloaden en het 'antwoord' terug naar de server uploaden, dit kost ook allemaal tijd. Het komt er op neer dat je met 100Mhash/s kunt zeggen dat je dik 1 Share per minuut krijgt.

Bitcoins Minen - Het zware werk

Maarja genoeg over de theorie tijd voor het leukste, de praktijk! Het beste Mining programma vind ikzelf GUIMiner (later zal ik over andere tools praten). Download de tool en pak deze uit naar een lege map. Open hierna GUIMiner.exe. Maak een miner aan (File --> New Miner) en noem deze naar je huisdier (of iets anders).

Ga nu naar BTC-Guild en maak daar een account aan. Log in op BTC-Guild en ga daar de My Workers pagina. Maak daar een nieuwe Worker aan. Let op! Je username is een voorvoegsel op de Worker zijn naam, een account die ObAt_ObAt heet is vrij nutteloos, noem hem dan ObAt_PCThuis.

Ga naar GUIMiner en selecteer bij het tablad van je nieuwe Miner onder het kopje 'Server' 'BTC Guild'.

Username: Gebruikersnaam_Workername (ObAt_ThuisPC)
Password: Wachtwoord van de Worker!
Device: De GPU (je GPU wil nog wel is exotische namen aannemen)
CPU Affinity: Alles aanvinken.
Extra flags: Hier komen we later op terug maar een ATI videokaart werkt meestal met de flag '-v' sneller.

Klik nu op Start Mining, als het goed is hoor je je videokaart nu rammelen! Ga voor een totaaloverzicht naar 'View' --> 'Sumery'. Mocht je meerdere videokaarten hebben dan kun je hier een overzicht zien van al jou Miners.

Voor alle duidelijkheid

Veel mensen vragen zich af waarom je 'echt geld' kunt verdienen door je GPU te laten rekenen. De berekeningen worden immers niet doorverkocht aan Universiteiten e.d. Het berekenen van Hash codes is eigenlijk de beveiliging van het hele systeem, het is een manier van veilig geld creëren. Je zou gelijk kunnen roepen met termen zoals: Extreme Inflatie e.d. maar dit is totaal niet het geval. Er is steeds meer vraag naar Bitcoins en de prijs per Bitcoin stijgt dus! Je zou je misschien kunnen afvragen waarom mensen zoveel betalen voor 'gebakken lucht', het is eigenlijk om dezelfde rede waarom wij zoveel voor goud betalen. Goud heeft eigenlijk geen praktisch nut (buiten elektronica), het is te zacht om iets van te maken en niet lekker om te eten. Waarom betalen we al duizenden jaren zoveel voor een klomp metaal?

Het is allemaal het principe van vraag en aanbod, er is heel veel vraag naar deze coins en er is maar een beperkt aantal beschikbaar. De ideale combinatie voor een prijsstijging!

Wat kun je met Bitcoins? - Me Wants Money $$$

Aan Bitcoins zelf heb je natuurlijk niets, je kunt er wel een aantal nuttige dingen mee doen!
  • Doneren aan de oh-zo-lieve Topicstarter die veel moeite heeft gedaan om zoveel informatie in dit mooi Topic te zetten ;) (1MX1LpbB8PZxSRGqa87vnvGfeK5UM4kaAC)
  • Ruilen voor 'echt' geld, oftewel Dollars of Euro's. De bekenste bank is MTGox, maar er zijn nog vele andere. (Ook hier komen we later op terug!)
  • Direct inruilen tegen 'echte' artikelen. Bijvoorbeeld een Steam Game (1.9BTC)
Mocht je op eventueel problemen stuiten meld deze dan op de manier als in dit voorbeeld:
CPU: i7 920 @4.0Ghz
Videokaart: Club 3D HD4890 Superclocked Edition (800 streams @965mhz, zelf overclocked)
Miner: GUIMiner
Aantal Mhash/s: 116

Probleem/Error:

"No compatible hardware found" error
Release Notes

30-6-2011
- Standaard toegevoegd voor het omschrijven van problemen.
- Shares per Seconde toegevoegd.
- Korte uitleg toegevoegd die meer duidelijkheid moet geven over de waarde van Bitcoins (wordt vervolgt)
- Sommige speltfouden uid mijn goet Neerlandisch Topik gehaalt (mijn excuses)

[Voor 15% gewijzigd door Rupie op 31-10-2013 19:12]

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• ObAt
First Post is gekaapt door Internetpiraten

[Voor 117% gewijzigd door ObAt op 29-06-2011 18:02]

• ObAt
Second Post is ook gekaapt, omdat het kan!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lijkt me toch vrij interessant dat hele Bitcoin verhaal.
Binnenkort maar eens verder in verdiepen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ObAt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:02:
Second Post is ook gekaapt, omdat het kan!
En, waarschijnlijk ook omdat het kan, de Mt Gox bitcoin-exchange ook.

Ik weet niet of ik al klaar ben voor virtueel geld, dat door een hack flink wat van zijn waarde kan verliezen. :|

[Voor 23% gewijzigd door u_nix_we_all op 29-06-2011 18:08]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• ObAt
u_nix_we_all schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:07:
[...]

En, waarschijnlijk ook omdat het kan, de Mt Gox bitcoin-exchange ook.

Ik weet niet of ik al klaar ben voor virtueel geld, dat door een hack flink wat van zijn waarde kan verliezen. :|
De hack was na een dag alweer opgelost. We hebben het hier trouwens over een Exchange-punt, er zijn tientallen services waar je je virtueel geld kunt inruilen voor Dollars of Euro's :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoe keer je de waarde van Bitcouns uit? En hoe wordt die waarde opgebouwd? En wie brengt ze in de markt, als je zegt dat er over twee jaar pas de helft is uitgedeeld? En wat doe je precies met dat minen?

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• TheAnthonyNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 21:33

TheAnthonyNL

PC Gamer

Ik gebruik het al een tijdje , maar voel me wel bedrogen toen ik mijn bitcoins (toen nog 1 BTC = $1) had laten uitbetalen naar paypal.

tijdje terug was het bijna $30 voor 1 BTC nu is da weer rond de 15 / 17 $ per bitcoin.

maarja mocht iemand nog bitcoins over hebben en er niks mee doen DM me maar :D.

Add me on Steam

• ObAt
GAMEKINGZ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:15:
Ik gebruik het al een tijdje , maar voel me wel bedrogen toen ik mijn bitcoins (toen nog 1 BTC = $1) had laten uitbetalen naar paypal.

tijdje terug was het bijna $30 voor 1 BTC nu is da weer rond de 15 / 17 $ per bitcoin.

maarja mocht iemand nog bitcoins over hebben en er niks mee doen DM me maar :D.
Hahah grapjas :)

@CodeCaster

Moment dat wordt nu geschreven :D

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:37
Dat geld toch nu net zoveel? Als jij ze nu laat uitbetalen voor 15-20 usd en ze zijn aan het eind van het jaar 100 usd voel je je dan ook bedrogen? En als ze eind van het jaar 7 usd zijn en je hebt ze kunnen verkopen voor 17 nu voel je dan eind va het jaar bedrogen? Als jij wacht tot eind van het jaar ipv nu voor 17 usd omwisselen en ze zijn eind van het jaar 4 usd voel je je dan bedrogen?

Wie is precies de bedrieger? :D

Ik twijfel, wil voor de heb 'investeren' in 2 van de volgende 3:

25 troy ounce zilver, 1 troy ounce goud, 100 bitcoins

Alle 3 betere opties dan investeren in USD!!! Of kuch, griekse euros..

• ObAt
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:20:
Dat geld toch nu net zoveel? Als jij ze nu laat uitbetalen voor 15-20 usd en ze zijn aan het eind van het jaar 100 usd voel je je dan ook bedrogen? En als ze eind van het jaar 7 usd zijn en je hebt ze kunnen verkopen voor 17 nu voel je dan eind va het jaar bedrogen? Als jij wacht tot eind van het jaar ipv nu voor 17 usd omwisselen en ze zijn eind van het jaar 4 usd voel je je dan bedrogen?

Wie is precies de bedrieger? :D

Ik twijfel, wil voor de heb 'investeren' in 2 van de volgende 3:

25 troy ounce zilver, 1 troy ounce goud, 100 bitcoins

Alle 3 betere opties dan investeren in USD!!! Of kuch, griekse euros..
Bitcoins stijgen in prijs omdat ze schaarser worden, dit is al een tijdje voorspelt door de makers van het systeem. Ook is de vraag naar Bitcoins steeds hoger, dit zijn twee factoren die de prijs sterk beïnvloeden :)

• TWeaKLeGeND
Je reactie slaat nergens op ten opzichte van mijn post.

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

@TWeaKLeGeND
Wat ik bedoel is , dat ze als ik 1 week had gewacht ze ineens meer waar waren.

Als je je nu laat uitbetalen dat moet je dan zelf weten zeg ik dan , maar je maakt er wel winst op dan ik destijds deed. Ook is er een redelijke actieve forum op bitcoin.org waar je dingen kan kopen en verkopen voor bitcoins. Waaronder hardware/software en andere dingen (let op veel van deze dingen zijn scam)

Add me on Steam

• TWeaKLeGeND
*verkoopt zijn 5870's voor bitcoins*

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

TWeaKLeGeND schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:26:
*verkoopt zijn 5870's voor bitcoins*
Hmm maak maar in overleg met de modjes een nieuw topic aan over dat je dingen kan kopen en verkopen voor Bitcoins. Maar doe dat aub niet hier , er is een forum zoals ik al eerder aangaf of bitcoin.org

Add me on Steam

• Anoniem: 286128
  • Niet online
Thanks, hier was ik net naar aan het kijken, qua informatie over minen dan hè, :+.
Eens even een beetje verdiepen hierin nu.

Klein typtikkertje:
ObAt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:59:
Zoals misschien opvalt lijken de hashcodes totaal niet op elkaar, ook zit er ook geen ritme in (het kenmark van een hash).

[Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 29-06-2011 18:50]

• TWeaKLeGeND
GAMEKINGZ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:27:
[...]

Hmm maak maar in overleg met de modjes een nieuw topic aan over dat je dingen kan kopen en verkopen voor Bitcoins. Maar doe dat aub niet hier , er is een forum zoals ik al eerder aangaf of bitcoin.org
Lighten up man

Je krijgt straks een vraag : 'idiote coins, wat kan je ermee? alleen speculeren?' En dan kan je zeggen NEE je kan er bijv ook 5870's mee kopen!

• ObAt
Rustig aan mede-tweakers, voor een spam gevecht en eventueel andere bedreigingen zijn DM's uitgevonden ;)

• TWeaKLeGeND
Overigens: http://dot-bit.org/Main_Page

(Fork, Namecoins, decentraal domain registry systeem voor momenteel .bit)

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=10264.0

Autoit mining script met ingebouwde overclock, restart bij idle, en bij X aantal restarts binnen bepaalde tijd een switch naar backup server. Erg handig voor windows machines.

0,00000001 bitcoin = 1 Satoshi

Of Satoshi Nakamoto echt bestaat is niet bekend.

[Voor 59% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-06-2011 18:40]

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

ik denk dat ik ga sparen tot 1,9 BTC en dan koop ik er iets moois van :D. Want dat minen , dat kost me gewoon teveel tijd terwijl ik dan betere dingen kan en wil doen.

[Voor 39% gewijzigd door TheAnthonyNL op 29-06-2011 18:48]

Add me on Steam

• ObAt
GAMEKINGZ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:47:
ik denk dat ik ga sparen tot 1,9 BTC en dan koop ik er iets moois van :D. Want dat minen , dat kost me gewoon teveel tijd terwijl ik dan betere dingen kan en wil doen.
Vanwaar de rare hoeveel als ik vragen mag?

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

ObAt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:48:
[...]

Vanwaar de rare hoeveel als ik vragen mag?
Hoeveel ik momenteel heb of ? hoeveel tijd ik kwijt zou zijn aan minen?

Aantal btc dat ik nu heb is 0,71. Tijd dat ik kwijt ben kan ik beter van gamen enzo :D.

[Voor 16% gewijzigd door TheAnthonyNL op 29-06-2011 18:50]

Add me on Steam

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:48
GAMEKINGZ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:50:
[...]

Hoeveel ik momenteel heb of ? hoeveel tijd ik kwijt zou zijn aan minen?
Waarom precies 1,9 ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

Hehe das een leuke vraag , nouja aangezien ik een gamer ben kan ik voor 1,9 een steam game kopen. Maar als je op bitcoin forum kijkt zie je er best veel staan zeg maar :D.

offtopic: Keuze voor mij dat ik dan kan kiezen = F3AR , Red Faction Armageddon of Duke Nukem Forever :D

Add me on Steam

• rapture
  • Laatst online: 00:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

De techniek in de topicstart is leuk. Hoe zit het economisch in elkaar? Is het nu een booming tulpenmanie? De waarde is uiteindelijk wat de gek ervoor geeft.

• mace
  • Laatst online: 22:15

mace

Sapere Aude

Bitcoins zijn wel grappig om van een afstandje te volgen, ben benieuwd wanneer het hele zooitje in elkaar klapt. (Het is wel gebleken hoe fragiel het systeem is)

Ook de mensen die het net een tikkeltje té serieus nemen zijn grappig.

Misschien moet ik er een paar minen, kan ik ook anoniem drugs kopen over het internet. :')

[Voor 4% gewijzigd door mace op 29-06-2011 18:56]

• SmiGueL
  • Laatst online: 00:48
Maar hoe zit het met de snelheid van minen?
Is hier een indicatie van te geven? of is het dus vrij random?

aka: Hoeveel bitcoins worden er bijvoorbeeld door jou per uur/dag verdiend?
(en dan ga ik dus uit van 100 Mhash/s)

[Voor 35% gewijzigd door SmiGueL op 29-06-2011 19:03]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

@rapture
ja zo kan je het momenteel wel zien ja. Economisch zit het momenteel nog wel goed , maar dat zal snel veranderen aangezien de waarde van de bitcoin steeds verandert.

@mace
moet je zeker doen, het is al een keer in elkaar geklapt dat mt.gox (een soort valuta site met buy/sell optie) was gehackt en alles op 0,1 cent stond ofzo per bitcoin.

Enne drugs kopen , dat is je eigen beslissing , voor zover ik op bitcoin forum heb kunnen lezen zijn er nog geen coffeeshops die het accepteren.

@SmiGueL
kijk dat is dus mijn probleem ook , het ligt er gewoon aan welke hardware je hebt en hoe lang je het aan heb staan. Er zijn diensten waar je een server huurt of koopt en die dan 24/7 laat draaien voor een aardig buitje bitcoins. Maarja ik kan er dus niet zo de vinger op leggen.

Add me on Steam

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dit (inmiddels gesloten) topic is ook wel aardig om door te lezen, met name de posts over rendement/kosten:

[Bitcoin] Bitcoin Mining Pool

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

mace schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:56:
(Het is wel gebleken hoe fragiel het systeem is)
Hoe is dat gebleken? Want ik vind het systeem juist verre van fragiel overkomen. Instabiel/hypernerveus kan ik met je eens zijn maar fragiel?

Ik vind het zelf een heel leuk principe. Ik mag mezelf eigenaar van net geen 20 BTC noemen, heb er 10 al gecashed om iig er iets aan over te houden wat er ook gebeurt.
SmiGueL schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:59:Maar hoe zit het met de snelheid van minen?
Is hier een indicatie van te geven? of is het dus vrij random?
Aannemende dat je niet in je eentje gaat minen (dat loont gewoon niet) en je dus bij een mining pool gaat minen kun je redelijk inschatten wat je 'verdient'. Met een 5850 fulltime aan zit ik nu op (nog maar) 0.12 BTC / 24h. Toen ik 1,5 maand geleden begon was dat nog 1.7 BTC / 24h helaas ;).

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:29
Maar hoe zorg ik er dan voor dat ik mijn wallet.dat altijd op mijn usb heb? Daar zijn vast wel manieren voor lijkt me?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:27

painkill

Pain(k)(ill)

Ik zit nu op ongeveer 0.03 BTC per dag.. Dat is met 60Mhash/s

Is dit een normaal aantal?

Mijn SNES verzameling!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

Awsom schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:10:
Maar hoe zorg ik er dan voor dat ik mijn wallet.dat altijd op mijn usb heb? Daar zijn vast wel manieren voor lijkt me?
ikzelf zou dit dan doen dmv virtualisatie :D. vmware thinapp bijv.

Add me on Steam

• mace

mace

Sapere Aude

IceStorm schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:05:
Hoe is dat gebleken? Want ik vind het systeem juist verre van fragiel overkomen. Instabiel/hypernerveus kan ik met je eens zijn maar fragiel?
Fragiel/instabiel, slechte woordkeuze wellicht.

Ik doelde op hoe simpel het is om een paniek te veroorzaken. Eén gebruiker op het forum heeft een aantal weken terug een mini-crash veroorzaakt door met wat bangmakerij een run op MtGox te veroorzaken...

Eén enkele forumganger met één post.....
GAMEKINGZ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:01:
@mace
moet je zeker doen, het is al een keer in elkaar geklapt dat mt.gox (een soort valuta site met buy/sell optie) was gehackt en alles op 0,1 cent stond ofzo per bitcoin.
Tja ik ben een beetje aan het jennen maar ik heb dus absoluut geen vertrouwen in de longeviteit van dit hele gebeuren. :)
Enne drugs kopen , dat is je eigen beslissing , voor zover ik op bitcoin forum heb kunnen lezen zijn er nog geen coffeeshops die het accepteren.
Oh wacht je weet niet van die speciale site af die alleen via Tor te bereiken is en waar je alleen met bitcoins kan betalen? 3x raden wat daar allemaal wordt aangeboden. :P

• TWeaKLeGeND
painkill schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:10:
Ik zit nu op ongeveer 0.03 BTC per dag.. Dat is met 60Mhash/s

Is dit een normaal aantal?
0.03-0.04 ja

• ObAt
Voor die snelheid is het normaal. Het is alleen erg weinig! Probeer met een groep te minen of koop een betere videokaart!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 14:30
Mmmm, ik heb een CUDA miner aangemaakt maar hij blijft op connecting staan :s

• ObAt
croontje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:48:
Mmmm, ik heb een CUDA miner aangemaakt maar hij blijft op connecting staan :s
Printscreen de settings is!

• Bobmeister
Ik ben nu aan het minen met 630 Mhash/s, maar wanneer krijg ik nu zegmaar die Bitcoins in mijn wallet? Dat begrijp ik nog niet goed.. En hoe zitten die blocks in elkaar?

• ObAt
Awsom schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:50:
Ik ben nu aan het minen met 630 Mhash/s, maar wanneer krijg ik nu zegmaar die Bitcoins in mijn wallet? Dat begrijp ik nog niet goed.. En hoe zitten die blocks in elkaar?
Je kunt ze laten uitbetalen naar je wallet (de client die hè gedownload hebt). Meer info komt eraan :)

• croontje
ObAt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:49:
[...]

Printscreen de settings is!
Gewoon een screentje van GUI miner?

-> http://dl.dropbox.com/u/6898428/Screenshots/guiminer.PNG

[Voor 14% gewijzigd door croontje op 29-06-2011 19:59]

• TWeaKLeGeND
Awsom schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:50:
Bitcoin client installeren, een uitbetaal adres aanmaken, die bij btcguild opgeven en dan kan je uitbetaald worden als je confirmed rewards hebt, kijk ook maar naar donatiegebeuren bij btcguild.

Als je solo mined, dan word je automatisch uitbetaald, maar met 630mh kan dat weken maanden of jaren duren voor je een heel block a 50btc 'oplost'

• Bobmeister
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:00:
[...]

Bitcoin client installeren, een uitbetaal adres aanmaken, die bij btcguild opgeven en dan kan je uitbetaald worden als je confirmed rewards hebt, kijk ook maar naar donatiegebeuren bij btcguild.

Als je solo mined, dan word je automatisch uitbetaald, maar met 630mh kan dat weken maanden of jaren duren voor je een heel block a 50btc 'oplost'
Ah zo :)

Ik heb gewoon via File -> New Miner twee miners aangemaakt.. Dat is toch gewoon uit een 'pool' ?

• TWeaKLeGeND
Als jij connect met een pool wel ja. Lees anders even de TS even goed door weer.

• ObAt
De username is hoofdletter gevoelig!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat berekent je videokaart nu nonstop? Transacties voor anderen? Of complexe berekeningen voor iets? Of doodsimpel random hashes om dat ding maar bezig te houden?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ObAt
SinergyX schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:10:
Wat berekent je videokaart nu nonstop? Transacties voor anderen? Of complexe berekeningen voor iets? Of doodsimpel random hashes om dat ding maar bezig te houden?
Dat laatste, zo worden de botcoins "eerlijk" verdiend en verveeld. Beetje rare manier maar hij werkt!

• yzx
  • Laatst online: 22-05 01:00
ObAt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:12:
[...]

Dat laatste, zo worden de botcoins "eerlijk" verdiend en verveeld. Beetje rare manier maar hij werkt!
Ze zouden het beter gebruiken voor iets nuttigs maarja.

Anyhow ik krijg mijn GUI miner niet bollen, krijg het niet verbonden met de server :S

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 12:08

Krentenbol

Prutz0r

Ja, dat snap ik dus ook niet. Het klopt wel het net zo werkt als ieder valuta, maar ik zit hier nu gewoon geld te drukken met mijn PC :? Beetje apart idee. Ach ja, zo lang ik er zelf geen geld aan uitgeef vind ik het prima :) Ik zou natuurlijk wel kunnen wachten tot er een lage BTC-prijs is als ik een leuk spel zie op Steam zodat het goedkoper is dan direct in Euro's kopen :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• croontje
ObAt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:10:
[...]

De username is hoofdletter gevoelig!
Kan zijn maar die is exact zoals op BTC Guild :s

EDIT
Als ik met dezelfde user en password een CPU worker toevoeg dan lukt het wel

[Voor 17% gewijzigd door croontje op 29-06-2011 20:20]

• yzx
Krentenbol schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:18:
Ja, dat snap ik dus ook niet. Het klopt wel het net zo werkt als ieder valuta, maar ik zit hier nu gewoon geld te drukken met mijn PC :? Beetje apart idee. Ach ja, zo lang ik er zelf geen geld aan uitgeef vind ik het prima :) Ik zou natuurlijk wel kunnen wachten tot er een lage BTC-prijs is als ik een leuk spel zie op Steam zodat het goedkoper is dan direct in Euro's kopen :D
je betaalt de stroom toch :P je GPU trekt max wattage :P

• Bobmeister
M'n pc is nu al 2 keer vastgelopen in het afgelopen uur 8)7 Dat is vaker dan in de afgelopen 3 maanden.. 7(8)7

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

heb je je videokaart overgeclockt ofzo?
probeer anders nieuwere drivers als je die nog niet hebt :)

draai het nu al ruim een week zonder crashes (uitgezonderd toen ik aan het OCen was :P)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maar eigenlijk ben je met dat minen nu dus massaal een SHA-256-rainbow-tabel aan het uitrekenen. Stuurt de client de hashes ook weer terug? Of is er alleen dataverkeer in het geval van een 'hit'?

En wat 'hit' je dan? Een geldig muntje? Of toevallig een wachtwoord? Dat de server dus opstuurt "ik zoek de bronstring van de hash X, loop jij eens even lekker van de strings 'aaaa' tot en met 'zzzz' om te kijken of je daar die hash uit krijgt, en zo ja, stuur de bronstring terug".

Ik ben gewoon een beetje sceptisch tegenover het principe dat je, zoals * Krentenbol het al zo mooi verwoordde, geld aan het drukken bent met je pc. Dat geld moet toch ergens vandaan komen?

En waarom kan ik niks vinden op de Steam-site dat ze Bitcoins accepteren als betaalmiddel?

[Voor 51% gewijzigd door CodeCaster op 29-06-2011 20:28]

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CodeCaster schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:22:
Maar eigenlijk ben je met dat minen nu dus massaal een SHA-256-rainbow-tabel aan het uitrekenen.
Dat is mijn logische gedachte erachter, als je een 'block' terug stuurt, zal daar toch wel een validatie ofzo in moeten zitten of die gegevens wel kloppen.

Maar 17dollar voor 1 BTC, beetje kaart doet 0.12 BTC / 24h, dus goede 8 dagen voor 1 BTC.
Dus 17/8/24 = 0.088 cent per uur, PC trekt zo'n 400watt op een prijs van € 0,2154 per kWh. Je draait verlies, heel veel verlies :P Of ik kan niet rekenen, dat kan ook :D

[Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 29-06-2011 20:28]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• yzx
SinergyX schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:28:
[...]

Dat is mijn logische gedachte erachter, als je een 'block' terug stuurt, zal daar toch wel een validatie ofzo in moeten zitten of die gegevens wel kloppen.

Maar 17dollar voor 1 BTC, beetje kaart doet 0.12 BTC / 24h, dus goede 8 dagen voor 1 BTC.
Dus 17/8/24 = 0.088 cent per uur, PC trekt zo'n 400watt op een prijs van € 0,2154 per kWh. Je draait verlies, heel veel verlies :P Of ik kan niet rekenen, dat kan ook :D
Zo werkt toch alle makkelijke geld verdienste ( buiten poletieker te zijn :+ ), alleen weet niemand dat ze eigenlijk verlies maken

• TWeaKLeGeND
[...]

Klopt helemaal!

(SHHH @ degenen die wel de juiste data weten)

• godofal
  • Niet online

godofal

yzx schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:31:
[...]

Zo werkt toch alle makkelijke geld verdienste ( buiten poletieker te zijn :+ ), alleen weet niemand dat ze eigenlijk verlies maken
dat valt wel mee hoor ;)
lees maar 'ns rond op wat bitcoin fora, genoeg mensen die afhaken sinds de laatste difficulty increase omdat ze nu verlies draaien

daarbij is energie in nederland duurder dan in sommige plekken in america

ik heb zelf iemand met het serieuze plan gezien om een miningfarm te bouwen die van stroom wordt voorzien van zonnelicht en windenergie _/-\o_

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je berekening is echt heel scheef. Ten eerste levert het 8,8 USDcent per uur op in je berekening (factor 100, ach ;)). En verder is 400w echt HEEL veel. En dan ga ik nog even voorbij aan het feit dat je je pc ook nog 'gewoon' kunt gebruiken ;).
Neemt niet weg, lucratief is het op dit moment niet (meer).

Ik ben zelf ongeveer 40 cent per dag kwijt aan stroom (extra) oftewel € 12.50 per maand. Met 1 BTC per maand speel ik nu quitte en in dit tempo doe ik er 3 per maand. Ik zeg er wel eerlijk bij, voor Bitcoin-mining stond mijn pc ook gewoon 24/7 aan maar dan met DPC-project (OGR). Oftewel, voor mij levert het nog wel wat op maar het is niet meer de 'vetpot' van 1,5 maand geleden (toen deed ik 1,75 BTC per dag tegen een koers van 8 USD).

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:08
CodeCaster schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:22:
Maar eigenlijk ben je met dat minen nu dus massaal een SHA-256-rainbow-tabel aan het uitrekenen. Stuurt de client de hashes ook weer terug? Of is er alleen dataverkeer in het geval van een 'hit'?

En wat 'hit' je dan? Een geldig muntje? Of toevallig een wachtwoord? Dat de server dus opstuurt "ik zoek de bronstring van de hash X, loop jij eens even lekker van de strings 'aaaa' tot en met 'zzzz' om te kijken of je daar die hash uit krijgt, en zo ja, stuur de bronstring terug".

Ik ben gewoon een beetje sceptisch tegenover het principe dat je, zoals * Krentenbol het al zo mooi verwoordde, geld aan het drukken bent met je pc. Dat geld moet toch ergens vandaan komen?

En waarom kan ik niks vinden op de Steam-site dat ze Bitcoins accepteren als betaalmiddel?
Ik zou hier ook wel eens een antwoord op willen horen, waarom zijn bitcoins echt geld waard? Waar komt dat dan vandaan?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:58
Waartegen worden Bitcoins gewaardeerd? Wie regelt de inflatie/deflatie en wie geeft die hashes/opdrachten uit?
Ik ben net als CodeCaster een beetje sceptisch, lijkt een beetje op een piramidespel. Ik snap het dus nog niet helemaal, ik lees nog weer even verder :P

My favorite programming language is solder.

• TWeaKLeGeND
Dat geld komt van mensen die de coins het geld waard vinden. Dat zijn sympathisanten, dat zijn mensen die haat hebben aan het huidige financiele systeem, en dat zijn mensen die speculeren op waardegroei.

Niemand regelt die dingen, dat regeld het netwerk zelf, zo steekt de client in elkaar, al die berekeningen zijn er o.a. voor om te zorgen dat alles in stand gehouden word zoals ze ooit geprogrammeerd zijn.

Een pyramidespel is heel iets anders.

Dat bitcoins kunnen instorten is zeker waar. Maar dat is niet een pyramide kwestie.

Waartegen worden dollars of euros gewaardeerd? Niet meer tegen goud in ieder geval!! En blijkbaar kunnen grote banken en landen die garant staan ook zo omvallen.

[Voor 26% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-06-2011 21:02]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
Puch-Maxi schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:53:
Waartegen worden Bitcoins gewaardeerd? Wie regelt de inflatie/deflatie en wie geeft die hashes/opdrachten uit?
Uiteindelijk is het - net zoals bij conventioneel geld - de markt die de waarde (inflatie/deflatie) bepaalt, de hashes/opdrachten komen voort uit een wiskundig "probleem".

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Navi
Mja, vind het een zweverig verhaal, iemand die de coins het geld waard vind? Iemand koopt dus eigenlijk iets wat waardeloos is, omdat hij het waardevol vind?

Prima, met rommel op de rommelmarkt, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe dit werkt.

• yzx
Navi schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:01:
Mja, vind het een zweverig verhaal, iemand die de coins het geld waard vind? Iemand koopt dus eigenlijk iets wat waardeloos is, omdat hij het waardevol vind?

Prima, met rommel op de rommelmarkt, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe dit werkt.
Waarschijnlijk iets met de beurs ofzo :> of ze verkopen die berekeningen aan bedrijf X en krijgt bedrag Y en verdeelt dat als een soort loon ?

• TWeaKLeGeND
Navi, kan jij je euros voor goud omwisselen bij de bank? Euro's zijn essentieel ook maar wat de gek ervoor geeft.

• Freeaqingme
Mja, vind het een zweverig verhaal, iemand die de coins het geld waard vinden? Iemand koopt dus eigenlijk iets wat waardeloos is, omdat hij het waardevol vind?
Nee, hij koopt het niet omdat hij het waardevol /vindt/. Hij koopt 't omdat hij weet dat hij 't voor ongeveer eenzelfde waarde weer van de hand kan doen. Het is precies zo als conventioneel geld, waarbij de Intrinsieke waarde normaal gesproken aanzienlijk lager ligt dan de nominale waarde.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• mace

mace

Sapere Aude

De werkelijke waarde, net zoals bij "normaal" geld, is vertrouwen.

Dit is net zo vaag en ongrijpbaar, maar als je erover nadenkt is het wel logisch. Want wat zit er voor waarde achter een euro, of dollar of yen? Helemaal niks.

(Nee, het antwoord is niet goud, dat is al jaren niet meer.)

[Voor 21% gewijzigd door mace op 29-06-2011 21:05]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:58
Het komt er dus op neer dat het eigenlijk een soort van gebakken lucht is, wat de gek ervoor betaald?

My favorite programming language is solder.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Volgens mij meer hebberigheid. Je kunt momenteel totaal niks met bitcoins, behalve sparen en hopen dat ze meer waard worden dan jij eraan hebt uitgegeven. Correct me if I'm wrong.

• Navi
Ik lees wel dat ze ingewisseld kunnen worden voor echt geld?

• TWeaKLeGeND
Dat klopt inderdaad, in dezelfde mate als voor een dollar of euro bijvoorbeeld.

• TWeaKLeGeND
Navi schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:08:
Ik lees wel dat ze ingewisseld kunnen worden voor echt geld?
Uiteraard, ik koop ze graag van je, en ik geef meer om het slagen van het bitcoin systeem dan aan wat eurotjes verdienen met een GPU

• mace

mace

Sapere Aude

Puch-Maxi schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:06:
Het komt er dus op neer dat het eigenlijk een soort van gebakken lucht is, wat de gek ervoor betaald?
Net zoals met echt geld dus.

(Alhoewel er natuurlijk veeeel meer achter echt geld zit, economieën van landen die dingen produceren en mensen die dingen kopen etc etc..... Maar goed in de basis dus niet anders.)

[Voor 5% gewijzigd door mace op 29-06-2011 21:11]

• godofal
  • Niet online

godofal

mace schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:11:
[...]

Net zoals met echt geld dus.

(Alhoewel er natuurlijk veeeel meer achter echt geld zit, economieën van landen die dingen produceren en mensen die dingen kopen etc etc..... Maar goed in de basis dus niet anders.)
nou kan je natuurlijk stellen dat er hier dus ook een hoop achter zit: een complete community die zijn eigen economie aan het opzetten is en dingen aan het verhandelen/produceren zijn

idd nog niet op eenzelfde schaal als een compleet land, maar toch wel een provincietje of twee :+

• Freeaqingme
Toch maak ik bezwaar tegen het 'wat de gek er voor geeft' statement. Bij een schilderij van 300 jaar oud geldt wat een gek er voor geeft. Namelijk, daar is er maar 1 van, dus heb je geen vraag/aanbod systeem, en kan je niet vooraf een waarde vaststellen. Echter, bij bitcoins (en tubes tandpasta, etc, etc) heb je er een heleboel van. Een heleboel aanbod, en een heleboel vraag. Dit leidt ertoe dat er zich vanzelf een stabiele waarde vormt naarmate vraag en aanbod toenemen.

Het enige waardoor het nu nog enig instabiel kan lijken is doordat er maar een paar grote wisselkantoren zijn, waardoor een rekenfoutje bij 1 wisselkantoor een relatief grote impact heeft. Ter vergelijk, zou een wisselkantoor wat altijd euros voor dollars inwisselt en omgekeerd een blunder maken dan valt dit meteen op als zijnde 'fout' omdat er nog een miljard andere wisselkantoren zijn die als ijkmateriaal kunnen dienen. Bij bitcoins heb je maar een paar grote, en is er weinig te (vergel)ijken..

• TWeaKLeGeND
Het is wel mooi om te bekijken hoe een hele economie binnen no time tot stand komt nietwaar?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 18:30

t_captain

Moderator General Chat
Wie geeft bitcoins uit, hoeveel ontvangt hij daarvoor, koopt hij ook weer in, is er een fysieke tegenwaarde?

• TWeaKLeGeND
Bitcoin is theoretisch gezien op wat kleine verschillen (regulering) na hetzelfde als een dollar, maar dan VEEL en VEEL kleiner.

• mace

mace

Sapere Aude

godofal schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:13:
[...]

nou kan je natuurlijk stellen dat er hier dus ook een hoop achter zit: een complete community die zijn eigen economie aan het opzetten is en dingen aan het verhandelen/produceren zijn

idd nog niet op eenzelfde schaal als een compleet land, maar toch wel een provincietje of twee :+
Dat is natuurlijk veel veel veel kleinschaliger en daardoor minder stabiel.

• TWeaKLeGeND
Bitcoin is momenteel een kleine stad m.b.t. economie. Lang nog niet '2 provincies' (ach ja ligt er maar aan welke he :P)

• yzx
Weet iemand een leuke mining pool? :D
213ĩsh Mhash/s met single 6870 :D is dit goezd?

• TWeaKLeGeND
yzx schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:31:
Valt nog omhoog te krikken naar 250+mh, bekijk de bitcoin forums maar.

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06-2022
Probeer btcguild.com eens. Kost niets en je kunt zelf kiezen of je iets wilt doneren van je gemine'de coins.

• godofal
  • Niet online

godofal

mace schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:26:
[...]

Dat is natuurlijk veel veel veel kleinschaliger en daardoor minder stabiel.
nóg wel ja ;)
check deze pagina op de wiki eens, daar staan zo goed als alle kaarten en hoeveel Mhash/s anderen ermee hebben gekregen met welke settings, miners, hoeveel watt hij gebruikt, etc etc

ik denk dat ik deze pagina ff naar de topic starter stuur, voorzie nu al dat het vol gaat staan met "is XXX Mhash/s goed met kaart X?" 8)7

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Interessant topic. Ik zag er onlangs een reportage over op WhatsTrending

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jYiWHNkZIes]

Maar ik ben - net als CodeCaster - ook nog altijd wat sceptisch. Eerst zien, dan geloven.

Software is like sex, it's better when it's free

• Freeaqingme
Maar ik ben - net als CodeCaster - ook nog altijd wat sceptisch. Eerst zien, dan geloven.
Wat wil je specifiek eerst zien dan?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31
Ik zal wel iets fout doen, maar ik haal onder GUIMiner op mijn HD5770 zo'n 80Mhash/s. Terwijl ik dit soort dingen lees. http://www.smpake.com/?p=59

En daar gewoon constant 200+ Hashes per sec worden gehaald.
Huidige systeem: gallery: D4NG3R
(Met OC's ja :P)

Huidige flags: -v -w 128 -f 60 (Met alleen -v haal ik ~76)

Out of the blue haal ik nu 190 MHash/s

[Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 29-06-2011 21:56]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• godofal
  • Niet online

godofal

ik haal 208Mhash/s met mijn 5770, OCed naar 925MHz
daarvoor gebruik ik de phoenix miner (guiminer is niet een miner, maar een verzameling van miners) met de flags: VECTORS BFI_INT FASTLOOP=false AGGRESSION=14 -k phatk WORKSIZE=128

edit: youtube filmpje kijken maakt het allemaal een stukkie langzamer ook ;)
met die aggression van 14 gaat het minen voor youtube, dus youtube zal stotteren/haperen en het minen gaat maar een stukje langzamer

[Voor 31% gewijzigd door godofal op 29-06-2011 21:59]

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:35
Ik vind het wel grappig maar zit op een PC met een onboard videokaart. Nu geeft GUIMiner aan "No OpenCL devices". Toch wil ik het wel proberen, wat nu? Als ik Start mining! druk gebeurt er niks.

• D4NG3R
godofal schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:58:
ik haal 208Mhash/s met mijn 5770, OCed naar 925MHz
daarvoor gebruik ik de phoenix miner (guiminer is niet een miner, maar een verzameling van miners) met de flags: VECTORS BFI_INT FASTLOOP=false AGGRESSION=14 -k phatk WORKSIZE=128

edit: youtube filmpje kijken maakt het allemaal een stukkie langzamer ook ;)
met die aggression van 14 gaat het minen voor youtube, dus youtube zal stotteren/haperen en het minen gaat maar een stukje langzamer
Hoe krijg ik phoenix werkend? Hij start. en sluit direct

• ZpAz
  • Laatst online: 22:14
Heeft het minen ook nog ergens nut voor naast het 'bezig houden van een videokaart?' (Terzijde van dat je er bitcoins voor krijgt. Maar wordt de rekenkracht ook ergens voor gebruikt ofzo?)

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• D4NG3R
ZpAz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:04:
Heeft het minen ook nog ergens nut voor naast het 'bezig houden van een videokaart?' (Terzijde van dat je er bitcoins voor krijgt. Maar wordt de rekenkracht ook ergens voor gebruikt ofzo?)
Ik neem haast aan dat de Hashes stukjes bruikbare code zijn, net zoals die folding@home projecten?

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15
ThinClientQ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:01:
Ik vind het wel grappig maar zit op een PC met een onboard videokaart. Nu geeft GUIMiner aan "No OpenCL devices". Toch wil ik het wel proberen, wat nu? Als ik Start mining! druk gebeurt er niks.
Ufasoft's SSE2 miner proberen, die heeft geen GPU nodig.

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:13

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

ZpAz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:04:
Nee:
Is mining used for some useful computation?
The computations done when mining are internal to Bitcoin and not related to any other distributed computing projects. They serve the purpose of securing the Bitcoin network, which is useful.

[Voor 20% gewijzigd door Ulster Seedling op 30-06-2011 06:31. Reden: Bronvermelding]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• godofal
  • Niet online

godofal

@thinclient
check even welke onboard er precies opzit, en of die openCL ondersteund, als dat niet zo is is het einde verhaal (of je moet CPU willen gebruiken, maar dat is óntzettend traag!)

@danger
start je hem gewoon door new miner>phoenix>instellingen>start ?
zou ik anders niet weten

@zpaz
nope, er worden nutteloze dingen uitgerekend om het zo eerlijk mogelijk te houden qua verdeling van de BTC

edit:
@hieronder
geloof het niet, de code is opensource dus als ze zoiets doen zal er vast iemand zijn die dat al gevonden zou hebben
heb zelf geen programmeer kennis, dus kan het natuurlijk niet bevestigen 8)

[Voor 20% gewijzigd door godofal op 29-06-2011 22:12]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Het lijkt erop alsof ze rainbowtables willen maken

Haal trouwens maar 25 met mijn 8800GT, valt tegen. :(

[Voor 36% gewijzigd door Biersteker op 29-06-2011 22:13]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• TWeaKLeGeND
Probeer eens naar bitcoin als valuta incl transacties en hoe dat geheel allemaal werkt etc te kijken... Gewoon goed inlezen scheelt heel wat. Het technische aspect proberen te begrijpen dus, hoe transacties in elkaar steken, waarom bitcoin wel en niet veilig word geacht etc

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:18
Ik ruik en gat in de markt, ik kan het niet maar een handige tweaker vast wel!!!!

Men schrijft een soort legaal botnetwerk wat mensen vrijwillig installeren. Vervolgens laat je iedereen op 1 account minen ;) En maak je een loterij voor de mensen in het netwerk! Uiteraard met een marge voor jezelf :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• croontje
Biersteker schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:07:
Het lijkt erop alsof ze rainbowtables willen maken

Haal trouwens maar 25 met mijn 8800GT, valt tegen. :(
Gebruik jij die CUDA miner?? Bij mij blijft ie op connecting staan. Ik heb een 8800GTS
Pagina: 1 2 3 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee