Toon posts:

[Bitcoin] Bitcoin Mining Pool

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 19.170 views

Onderwerpen

Anoniem: 2962

Topicstarter

Expirimentele NL Bitcoin Mining Pool

Dankzij de enorme aandacht voor Bitcoins in de media en op tweakers kwam ik op het idee om zelf ook maar eens Bitcoins te gaan minen. Vandaar deze thread om wat meer enthousiaste tweakers zo ver te krijgen om mee te gaan doen.

Het eerste doel is om gezamenlijk rond de 10GHs/s(10000MHs/s) te komen zodat er met de huidige moeilijkheidsgraad elke week een valide block gevonden wordt wat in totaal 50 Bitcoins oplevert.

Let op:
  • Bitcoin mining is zeer GPU intensief en zorgt daardoor voor extra warmte-ontwikkeling en energie-verbruik(voor een berekening over rendabiliteit zie onder).
  • De huidige koers van 1 Bitcoin(BTC) ligt momenteel tussen de $15 en $17, deze is aan koers schommelingen onderhevig.
  • Bitcoin minen met een CPU is per definitie niet meer rendabel aangezien de energiekosten te zwaar wegen tegenover de verwachtte opbrengsten met de huidige koers.
  • Pas als er een valide block gevonden is in de Pool kan er uitgekeerd worden.
  • Voor een discussie over de voors en de tegens van Bitcoin : [Bitcoin] De voors en de tegens

Bitcoin Inleiding
Voor een korte toelichting over Bitcoin kan je dit filmpje bekijken :http://www.youtube.com/watch?v=Um63OQz3bjo

Bitcoin is een decentrale digitale muntheenheid waarmee je goederen of diensten kunt kopen. De Bitcoins worden gegenereerd door een ingewikkelde rekensom op te lossen, indien deze klopt en succesvol gevalideerd wordt door andere gebruikers in het decentrale Bitcoin netwerk worden er 50 Bitcoins naar de oplosser gestuurd. Iedereen in het netwerk is zowel gebruiker als bankier aangezien alle transacties in de nieuw te berekenen rekensom zitten toegevoegd.

In het kort komt het erop neer dat je de rekenkracht van je GPU/CPU inzet om een block te vinden. Een geldig block levert 50 Bitcoins op welke op het moment voor circa $15 per stuk worden verhandeld. Er zijn diverse online beurzen waar Bitcoins van hand wisselen en verhandeld worden tegen echte valuta. Daarnaast kunnen er zelfs ook al fysieke goederen mee gekocht worden. In het begin van Bitcoin was het nog vrij makkelijk Bitcoins te verdienen. De moeilijkheidsgraad wordt gebaseerd op de totale rekenkracht die gebruikt wordt om Bitcoins te vinden zodat er max 1 valide block per 10 minuten gevonden kan worden. Dit is een (zachte) beperking op het aantal Bitcoins dat per tijdseenheid kan worden gevonden. De moeilijkheidsgraad wordt aangepast inden er in de tijdseenheid meer Bitcoins uitgedeeld zijn dan de max.

Ik kwam er al snel achter dat in je eentje minen al geen zin meer heeft(aangezien er teveel rekenkracht voor nodig is om een geldig blok te vinden) dus ben ik snel begonnen met het opzetten van een zogenaamde Bitcoin mining pool.

In zo'n bitcoin mining pool werken meerdere gebruikers samen om een block te vinden. Na het vinden van een blok worden de 50 Bitcoins (BTC) die daarmee verdiend worden verdeeld naar aanleiding van hoeveel rekenkracht er per gebruiker is besteed aan dat blok.

Hoe begin je met minen?

1 Bitcoin portemonnee
Om te kunnen beginnen met het minen en ontvangen van Bitcoins moet je allereerst een Bitcoin portemonnee aanmaken. Deze unieke portemonnee wordt gegenereerd op het moment dat je de Bitcoin client voor het eerst start. Het Bitcoin adres dat aan jou Bitcoin portemonnee hangt kan gebruikt worden om Bitcoins te ontvangen. De Bitcoin client kan gedownload worden op http://www.bitcoin.org
Na het ontvangen van Bitcoins veranderd je adres in de client en krijg je een nieuw adres, echter je oude adres blijft ook verbonden aan jou portemonnee. De portemonnee is opgeslagen in je wallet.dat bestand. Als iemand je wallet.dat buit weet te maken heeft degene beschikking over jou Bitcoins. Het is dus van belang deze ZEER GOED te beveiligen. Het liefst op een USB stick en niet op je pc. Je kan natuurlijk ook gewoon Bitcoins kopen, maar ze verdienen met je idle GPU/CPU is natuurlijk veel leuker.

2 Bitcoin miner installeren
Om de GPU/CPU kracht in te zetten is een Bitcoin miner benodigd. Er zijn hier een aantal smaken in te vinden. Phoenix miner(Python) en Diablo miner(Java) zijn hierin op het moment het meest in trek. Ook zijn er diverse GUI-Miners waarvan AOCLBF een veelgebruikte is.

Daarnaast zijn er ook GUI miners : http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=10264.0

Voor meer miners kun je hier kijken op http://forum.bitcoin.org/index.php?board=42.0

Beide miners hebben OpenCL nodig om de berekeningen te kunnen uitvoeren. De meeste nieuwe grafische drivers hebben al OpenCL drivers meegeleverd. De drivers zijn eventueel op de volgende URLs te vinden :

OpenCL AMD/ATI
http://developer.amd.com/...nloads/Pages/default.aspx

OpenCL NVIDIA
http://developer.nvidia.com/opencl

3 De mining pool
Aangezien de moeilijkheidsgraad op het moment zeer hoog is loont het bijna niet om in je eentje te minen. Vandaar dat er Bitcoin mining pools worden opgezet. Deze ontvangen het "werk" en verdelen dat over de verbonden "workers" om gezamenlijk een block te vinden.

Om gezamenlijk te kunnen minen heb ik een nederlandse mining pool opgezet die gehost wordt op Amazon EC2, met de volgende voordelen :
- Stabiliteit
- Schaalbaarheid
- Cluster mogelijkheden

Om verbinding met mijn mining pool te kunnen maken zal je allereerst een account aan moeten maken. Dit kan je doen op <knip>

Je account is gelijk geactiveerd waarna je zgn. workers aan je account toe kan voegen. Voor elke PC waar je een miner op installeert moet je een nieuwe worker aanmaken, je kan zoveel workers aanmaken als je wilt. Daarnaast koppel je het Bitcoin adres dat door de Bitcoin client aangemaakt is aan je <knip> account.

4 Verbinden met de mining pool
Om verbinding te kunnen maken met de mining pool heb ik hieronder twee voorbeelden(voor windows in dit geval) voor de Phoenix miner en voor de Diablo miner.

Diablo : DiabloMiner-Windows.exe -u GEBRUIKERSNAAM.WORKERNAAM -o <knip> -r 8344 -p WORKERWACHTWOORD

Phoenix : phoenix.exe -u http://GEBRUIKERSNAAM.WORKERNAAM: WORKERWACHTWOORD@<knip>:8344/ -k poclbm DEVICE=0

Om het starten wat makkelijker te maken is er ook de GUI Miner. Deze zet je in de directory waar je phoenix hebt geinstalleerd en start je daarna op. Het volgende scherm komt tevoorschijn :
[img=476,424][mbr]<knip>[/]/guiminer.png[/img]

Instellingen :

User ID: your user ID for your worker at a particular mining server.
Password: the password for your worker. Blank passwords are not allowed.
Server: the server you are mining at, e.g. <knip>
Port: the port to connect to the server at, 8344
Backup: enables miner running on a back up pool if the main pool is down.
Startup: starts miner on program start.
Device Name: the nick name for your device to mine on.
Vectors: uses vectors option. Can possibly increase mining speed if enabled.
HD5xxx+: checked means use BFI_INT, uncheck if your hardware doesn't support it (commonly, HD5k and HD6k series are supported, only present in Phoenix).
Fastloop: the fast loop argument. Can possibly increase mining speed if enabled (only present in Phoenix).
phatk: uses the phatk kernel, optimization for HD58xx series only I think? You MUST have phatk already inside the kernels folder (only present in Phoenix).
Aggression: how resource-intensive the mining is, 0 for least usage, 12+ for most usage (will probably make the computer unusable if you are using it for monitor display, only present in Phoenix).
OpenCL Device: also called Device Number (pre-1.7). "OpenCL Device" is not a valid device number.
Extra Flags: any other flags not mentioned can be added here, such as -q 2. "Extra Flags" is not a valid flag.
Temperature control: checked means monitors temperature range as well as temperature display on OSD (unchecked means it will show a ?). AMD/ATI only. Read bottom instructions on how to find GPU number.
Affinity: sets all of the workers to use one specific core (or all available cores).

5 Optimaal minen
Het is natuurlijk de bedoeling om zo efficient mogelijk te minen met jou videokaart. Je kan diverse commandline settings aanpassen en de topics op het Bitcoin forum bekijken voor de juiste setup van jou kaart om een zo hoog mogelijk aantal MHases/s te halen. Hoe meer MHashes, hoe meer delen van het block je in een bepaalde tijd kan berekenen.

Daarnaast is het ook mogelijk je videokaart over te clocken voor nog verdere verhoging van het aantal MHashes/s. Hier een interessant Duits topic hierover.

Over het algemeen presteren de ATI videokaarten het beste en leveren de meeste MHashes/s op.

Voor een overzicht welke videokaarten het meest geschikt zijn om Bitcoins te minen kan je hier kijken https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison
}:O
6 Rendabiliteit minen
Gezien het feit dat minen een verhoogd energieverbruik met zich meebrengt wat zich vertaald in directe kosten voor de miner hieronder een berekening van de kosten ten opzichte van de huidige opbrengsten.

Allereerst een grafiek van het koersverloop afgelopen anderhalve maand van de Bitcoin.

De huidige koers bedraagt op diverse handelsplatformen tussen de $15 en $17. Bij de berekeningen neem ik $16 als gemiddelde koers.

Daarnaast gebruik ik volgend overzicht bij het bepalen van het energieverbruik : https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Voor mining worden over het algemeen de ATI 58XX ingezet. De prijs/MHs verhouding van deze kaarten is simpelweg het beste. Ik gebruik in de berekening de 5830.

Ik ga in de berekening uit van een gebruik van circa 200Watt van je gehele systeem tijdens het minen(afgeleid van bovenstaande tabel in de mining hardware comparison, houd er rekening mee dat je dit zelf moet meten voor de exacte waarden aangezien er een groot verschil zit in het gebruik van overige componenten) en de kosten van 1KW/h zijn circa 22,5 cent. Daarmee kom je uit op 5,0 KW/h per dag. Het kost dus 5,0 x 22,5 = 1,13eu om 24 uur lang met een systeem dat 200Watt gebruikt tijdens het minen te draaien.

Wat levert het op?

Het allerbelangrijkst : Bitcoins!

Financieel gezien is deze vraag is afhankelijk van een groot aantal factoren bij de berekening gebruik ik nu de huidige koers en moeilijkheidsgraad. Deze moeilijkheidsgraad wordt aangepast naar de hoeveelheid mining kracht er in totaal wordt gebruikt op het gehele P2P netwerk. In dit voorbeeld ga ik er vanuit dat je de Bitcoin gelijk verkoopt op het moment dat hij verdiend is tegen de $16 koers. Potentiële waarde wordt hierin dus niet meegenomen.

Daarnaast ga ik ervanuit dat je systeem 275MHs/s mined met de ATI 5830, zonder over/underclocking dus maar wel de optimale opstart parameters.
Bij de huidige moeilijkheidsgraad levert het minen dan +- 0.2 Bitcoin per dag op. Tegen een koers van $16 per Bitcoin komt dat dus neer op $3,2 per dag. Tegen de huidige wisselkoers is dat dus 2,25eu.

Zoals je ziet is het geen vetpot, zeker na aftrek van de energiekosten. Voor puur financieel gewin op de korte termijn is met het minen van Bitcoins dus ruim een euro per dag te verdienen mits je aan het voorbeeld voldoet.

Waarom dan toch minen?
Als je net als ik vertrouwen hebt en toekomst ziet in digitale valuta is het een leuke manier om ze te verdienen.

Let op : "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst"

[Voor 36% gewijzigd door Question Mark op 29-06-2011 08:50. Reden: Spam-referals verwijderd]

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:45
over hoeveel euro per dag gaat het? met 1 pc?

Topicstarter
saveljos schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:35:
over hoeveel euro per dag gaat het? met 1 pc?
Dat ligt er hoofdzakelijk aan wat voor GPU je hebt. Een high-end ATI kaart levert meer MHash op dan een low-end kaart. Daarnaast levert een CPU nog minder op (maar is leuk voor de extra MHash als aanvulling op je GPU).

Daarnaast heb je ook nog een factor geluk, je kan het berekenen ook zien als een grote loterij iedereen berekend loterij tickets en het netwerk weet welk ticket er gaat winnen. Degene die als eerste met dat ticket verschijnt (welke dan gevalideerd wordt door andere clients in het netwerk) wint de loterij. Bij een Mining Pool spreid je je kansen door met ze allen in een block te gaan zoeken naar het juiste ticket. Over een langere tijd komt dat uit op een gemiddelde maar je hebt dus kans om meerdere keren achter elkaar een "winning streak" te hebben.

Er is ook nog een moeilijkheidsgraad aangezien er met meer rekenkracht ook meer loterij tickets worden uitgedeeld, waardoor dus je kansen verkleinen.

Op het moment is de koers van een Bitcoin zo'n $15 en op de europese handelsites zo rond de 12eu. De koers heeft echter al op $30 gestaan. Mijn verwachting is dat $30 zelfs nog ver overtroffen gaat worden ($100+).

Al met al is het moeilijk te zeggen wat je per dag kunt verdienen gezien al deze afhankelijkheden. Op het moment verdien je met 1Ghs op een dag circa 0.7 Bitcoin wat met de huidige koers dus neerkomt op laten we zeggen $10. De potentie is hier echter niet in meegerekend.

Wat voor videokaart heb je ?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 2962 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:24:
[...]
Al met al is het moeilijk te zeggen wat je per dag kunt verdienen gezien al deze afhankelijkheden. Op het moment verdien je met 1Ghs op een dag circa 0.7 Bitcoin wat met de huidige koers dus neerkomt op laten we zeggen $10. De potentie is hier echter niet in meegerekend.

Wat voor videokaart heb je ?
Ik kan dit niet volgen? Wat is 1Ghs?

Ik las ergens anders dat je eind 2010 voor een 50-bitcoinsblok met toen gangbare hardware, ruim twee jaar aan het rekenen was (gemiddeld dan). Dan verdien je er niet veel mee.

Overigens is het een voortreffelijke topicstart! Ik zal proberen om met je pool mee te doen. Ik heb alleen geen videokaarten, dus ik ben benieuwd hoe mijn performance zal zijn :)

edit:

Ah, Gigahashes per seconde. En een redelijke videokaart doet 100 of meer hashes per seconde. Dus een dag laten draaien van 10 redelijke videokaarten levert je nog geen Bitcoin per dag op.

Mijn voorbeeld geeft (met een gemiddelde van 95 hashes per seconde, en 2,1 jaar): 766,5 dagen voor 50 bitcoins = 0,07 bitcoin per dag voor gemiddelde hardware. Maakt met 10 machines ongeveer 0,7 bitcoins per dag. :)

[Voor 20% gewijzigd door Sendy op 26-06-2011 00:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Sendy schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:50:
[...]

Ik kan dit niet volgen? Wat is 1Ghs?

Ik las ergens anders dat je eind 2010 voor een 50-bitcoinsblok met toen gangbare hardware, ruim twee jaar aan het rekenen was (gemiddeld dan). Dan verdien je er niet veel mee.

Overigens is het een voortreffelijke topicstart! Ik zal proberen om met je pool mee te doen. Ik heb alleen geen videokaarten, dus ik ben benieuwd hoe mijn performance zal zijn :)
Dat is precies de reden dat de Bitcoin Mining pools zijn ontstaan, om samen die 50 Bitcoins te verdienen en te verdelen naar rato van hoeveel werk je geleverd hebt. Die 50 bitcoins zijn met huidige koers natuurlijk wel al $750 waard en gaan naar mijn mening nog veel verder stijgen naar mate er meer mensen van het bestaan van Bitcoin te weten en het gaan gebruiken.

1 GigaHash/s = 1000 MegaHash/s = 1000000 KiloHash/s, komt neer op de rekenkracht die je miner levert.

Een CPU levert op het moment niet zo veel meer op (rond 2Mhash/s) terwijl je met bijvoorbeeld een ATI 5830 +- 250Mhash/s kunt halen(125x zoveel berekeningen in dezelfde tijd)! Vooral ATI kaarten zijn zeer geschikt om mee te minen aangezien ze zeer hoge Mhash/s halen. De 58XX serie is hierin qua prijs/performance echt een uitblinker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Ik heb een edit gemaakt ^

Als ik 2Mh/s weet te halen met mijn langzame CPU ben ik dus veel jaar bezig om 1 bitcoin te verdienen?!? Ik voel me nederig tegenover zulke lange berekeningen :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-04 01:54
Heb Bitcoin geïnstalleerd. Ik heb mijn adres ingevoerd op je site, vervolgens heb ik een worker aangemaakt.
Als ik vervolgens de regel E:\Downloads\DiabloMiner\DiabloMiner-Windows.exe -u YOURUSERNAME.YOURWORKERNAME -o abcbitcoin.net -r 8344 -p YOURWORKERPASSWORD met uiteraard mijn eigen details uitvoer open hij inderdaad de miner, maar ik krijg een 403 forbidden acces error.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
navlim schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:34:
Heb Bitcoin geïnstalleerd. Ik heb mijn adres ingevoerd op je site, vervolgens heb ik een worker aangemaakt.
Als ik vervolgens de regel E:\Downloads\DiabloMiner\DiabloMiner-Windows.exe -u YOURUSERNAME.YOURWORKERNAME -o abcbitcoin.net -r 8344 -p YOURWORKERPASSWORD met uiteraard mijn eigen details uitvoer open hij inderdaad de miner, maar ik krijg een 403 forbidden acces error.
Je kan je worker gegevens nog nakijken/wijzigen in je worker scherm. Denk dat je ergens een typefout hebt gemaakt. Andere workers draaien nog gewoon en heb net gereconnect en dat werkte ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• navlim
Indeed, hoofdletter....

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Sendy schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:21:
Ik heb een edit gemaakt ^

Als ik 2Mh/s weet te halen met mijn langzame CPU ben ik dus veel jaar bezig om 1 bitcoin te verdienen?!? Ik voel me nederig tegenover zulke lange berekeningen :/
Met een CPU is het bijna niet meer zinnig nee, het is meer een toevoeging op je GPU mining. Met een Quadcore kan je toch nog 10MHash halen.

Daarnaast moet je vertrouwen hebben in de toekomstige waarde van de Bitcoin. Nog geen jaar geleden werden ze verhandeld voor minder dan $1. Dus ja, het kost een tijd om Bitcoins te verdienen, maar zelf denk ik dat het het waard is.
Zelfs eventueel om er een videokaart voor te kopen die je dan in een paar maanden terug kan verdienen en sneller als de koers gaat stijgen. Het is een risico, maar dat is altijd met investeren. Wie niet waagt.... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Ik vind die bitcoins nogal intrigerend, dus daarom doe ik graag mee :) Ik heb geen wens om een rekencluster te gaan beheren, één bitcoin hebben lijkt me gewoon geinig :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• navlim
Is 40 Mhash/s goed of slecht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 18:51
Hoewel ik het idee van digitaal cryptografisch geld zonder bemoeienis van overheid en/of centrale bank erg aantrekkelijk vind, ben ik bang dat de wereld er nog niet klaar voor is. Het schijnt momenteel gebruikt te worden voor online drugshandel. Zelf heb ik 5 bitcoins in mijn bezit, maar ik heb niet de intentie te gaan minen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Sendy schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:59:
Ik vind die bitcoins nogal intrigerend, dus daarom doe ik graag mee :) Ik heb geen wens om een rekencluster te gaan beheren, één bitcoin hebben lijkt me gewoon geinig :)
Dat is ook de reden waarom ik erin ben gestapt en ben gaan investeren. Afgelopen weken flink erin verdiept, de achterliggende infrastructuur geïnstalleerd op Amazon EC2 en de Frontend opgezet. Er zit mijns inziens veel potentie in, zeker gezien de huidige economische perikelen. Had het ook liever een jaar geleden gedaan toen het berekenen nog een stuk makkelijker was, maar liever laat dan nooit :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
navlim schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:02:
Is 40 Mhash/s goed of slecht?
Het is een begin, maar met de videokaart uit je sig. (HD 4890) moet je rond de 100Mhash/s kunnen halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:56
Henk007 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:10:
Hoewel ik het idee van digitaal cryptografisch geld zonder bemoeienis van overheid en/of centrale bank erg aantrekkelijk vind, ben ik bang dat de wereld er nog niet klaar voor is. Het schijnt momenteel gebruikt te worden voor online drugshandel. Zelf heb ik 5 bitcoins in mijn bezit, maar ik heb niet de intentie te gaan minen.
Het nadeel van Bitcoins, mede ingegeven door het relatief anonieme gehalte van het geheel, is dat het dus ook gebruikt kan worden voor de schimmige kant van de samenleving.

Ikzelf heb meer moeite met de verwachtingen die TS duidelijk accentueert.

Helaas is gebleken dat de handel, want daar doelt TS uiteindelijk op, erg moeilijk is. Vraag en aanbod vinden plaats op exchanges alwaar handel nou niet direct vlot, vloeiend en voortreffelijk gaan. Ik heb het met name over het feit dat het aanbod groter is dan de vraag. Blokken worden verkocht als daar bieders voor zijn en mede door een groter aanbod dan vraag maakt dit het een stroeve manier van handelen.

Ik zou op zijn minst de toevoeging plaatsen; "In het verleden behaalde rendementen geven geen garantie voor de toekomst". Want alhoewel het hier om een relatief bescheiden manier van farmen gaat, je zet CPU-/ GPUkracht in ipv echt geld, kost het dus uiteindelijk wel degelijk 'iets'.

En pas daarnaast ook extra op eventuele Trojans, getuige dit verhaal.

Niettemin succes.

[Voor 11% gewijzigd door usgaap op 26-06-2011 01:32. Reden: Link toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• navlim
Zit nu al op de 80.

Vraagje, heeft dit ook nog betrekking tot warmteontwikkeling van je gpu? hij draait op volle toeren namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cixx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-04 14:57
navlim schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:18:
Zit nu al op de 80.

Vraagje, heeft dit ook nog betrekking tot warmteontwikkeling van je gpu? hij draait op volle toeren namelijk.
Heb het net ook even geinstalleerd, en mijn gpu wordt iets te heet helaas (heb 2x ati hd5850) waardoor me pc al twee keer 'gecrashed' is.

Op het moment heb ik maar een kaart ingeschakeld, en dat werkt wel goed.
Met twee kaarten haalde ik btw ongeveer 540 mh/s

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Je GPU wordt inderdaad zwaar belast tijdens deze berekeningen, goede koeling is van belang. Daarnaast kun je ook nog settings tweaken om een optimale belasting t.o.v. hitte-ontwikkeling te verkrijgen.

De HD5850 is inderdaad een ideale kaart voor het minen gezien de prijs / prestatie verhouding, maar zeker bij 2 kaarten die dicht op elkaar staan kun je een behoorlijke hitteontwikkeling verwachten. Hier http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=1721.0 kun je wat meer lezen over de te tweaken opstart parameters.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:18

painkill

Pain(k)(ill)

Ok, ik heb een CMD bestand ingesteld zoals gezegd, dat werkt niet..

Dit heb ik nu:

C:\Users\Gebruiker\Desktop\DiabloMiner\DiabloMiner\DiabloMiner.exe -u painkill1.robinpc -o abcbitcoin.net -r 8344 -p wachtwoord van abcbitcoin

Als dit eenmaal werkt, is dat dan alles wat ik hoef te doen? Bitcoin zelf draait btw.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
usgaap1976 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:17:
[...]

Het nadeel van Bitcoins, mede ingegeven door het relatief anonieme gehalte van het geheel, is dat het dus ook gebruikt kan worden voor de schimmige kant van de samenleving.

Ikzelf heb meer moeite met de verwachtingen die TS duidelijk accentueert.

Helaas is gebleken dat de handel, want daar doelt TS uiteindelijk op, erg moeilijk is. Vraag en aanbod vinden plaats op exchanges alwaar handel nou niet direct vlot, vloeiend en voortreffelijk gaan. Ik heb het met name over het feit dat het aanbod groter is dan de vraag. Blokken worden verkocht als daar bieders voor zijn en mede door een groter aanbod dan vraag maakt dit het een stroeve manier van handelen.

Ik zou op zijn minst de toevoeging plaatsen; "In het verleden behaalde rendementen geven geen garantie voor de toekomst". Want alhoewel het hier om een relatief bescheiden manier van farmen gaat, je zet CPU-/ GPUkracht in ipv echt geld, kost het dus uiteindelijk wel degelijk 'iets'.

En pas daarnaast ook extra op eventuele Trojans, getuige dit verhaal.

Niettemin succes.
Je hebt helemaal gelijk en heb je opmerking toegevoegd als aflsuiten van mijn post. Echter dit natuurlijk geldt voor veel zaken in het leven. Bitcoin staat ook nog maar in zijn kinderschoenen en persoonlijk ben ik er vooral erg enthousiast over en probeer dat enigszins over te brengen.
Ik denk dat de door jou opgeworpen onderwerpen goed zouden passen in een nieuw topic in het General Chat forum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Wat is eigenlijk de achterliggende reden om GPU kracht te gebruiken? Ik neem aan zodat je geen highend servers kan gebruiken hiervoor?

Het idee is erg leuk, maar ik had liever gezien dat de berekeningen ook een echt doel hadden (zoals DPC), ipv sommetjes oplossen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
painkill schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:40:
Ok, ik heb een CMD bestand ingesteld zoals gezegd, dat werkt niet..

Dit heb ik nu:

C:\Users\Gebruiker\Desktop\DiabloMiner\DiabloMiner\DiabloMiner.exe -u painkill1.robinpc -o abcbitcoin.net -r 8344 -p wachtwoord van abcbitcoin

Als dit eenmaal werkt, is dat dan alles wat ik hoef te doen? Bitcoin zelf draait btw.
De Bitcoin client hoeft in principe niet te draaien. Als je eenmaal Bitcoins gaat ontvangen moet hij wel alle transacties ophalen om je coins te kunnen zien in je client maar dat is nu nog niet van belang.

Ik zie geen fouten in de manier waarop je DiabloMiner aanroept dus daar ligt het niet aan. Weet je zeker dat je username en password kloppen ? Roep je het aan via de command prompt of heb je zelf een batch bestand gemaakt ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 14:06
Ik gebruik nu ook men GPU's. Zit nu op een goede 700 MHash/s met 2 HD5870's :D. werkt goed!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• navlim
kom ik met m'n +- 90 MHash/s... :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Megamind schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:50:
Wat is eigenlijk de achterliggende reden om GPU kracht te gebruiken? Ik neem aan zodat je geen highend servers kan gebruiken hiervoor?

Het idee is erg leuk, maar ik had liever gezien dat de berekeningen ook een echt doel hadden (zoals DPC), ipv sommetjes oplossen...
Dat is niet de reden.

A CPU core can execute 4 32-bit instructions per clock (using a 128-bit SSE instruction) or 8 via AVX (256-Bit), whereas a GPU like the Radeon HD 5970 can execute 3200 32-bit instructions per clock (using its 3200 ALUs or shaders). This is a difference of 800 (or 400 in case of AVX) times more instructions per clock. As of 2011, the fastest CPUs have up to 6, 8, or 12 cores and a somewhat higher frequency clock (2000-3000 MHz vs. 725 MHz for the Radeon HD 5970), but one HD5970 is still more than five times faster than four 12-core CPUs at 2.3GHz (which would also set you back about $4700 rather than $350 for the HD5970).

https://en.bitcoin.it/wiki/Why_a_GPU_mines_faster_than_a_CPU

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
navlim schreef op zondag 26 juni 2011 @ 02:05:
kom ik met m'n +- 90 MHash/s... :/
Ik heb geprobeerd de grootste Amazon EC2 instance in te zetten (16 CPU's en 2 dikke Nvidia CUDA GPU's), die komen bij elkaar tot maximaal 200MHash/s. Simpelweg omdat ze niet geschikt zijn voor dit werk. Die 90MHash/s is dus zo slecht nog niet.

De 58XX serie is simpelweg perfect voor dit werk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 14:06
Anoniem: 2962 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 02:21:
[...]

Ik heb geprobeerd de grootste Amazon EC2 instance in te zetten (16 CPU's en 2 dikke Nvidia CUDA GPU's), die komen bij elkaar tot maximaal 200MHash/s. Simpelweg omdat ze niet geschikt zijn voor dit werk. Die 90MHash/s is dus zo slecht nog niet.

De 58XX serie is simpelweg perfect voor dit werk.
Dat is zeker te merken. Zoals bij die DiabloMiner al werd aangegeven zijn de HD58xx series uitstekend voor dit werk. Ik draai het nu dus op 2 HD5870's zie zo'n 350 MHash/s p/s genereren. 1 Nadeel: 2 van die heethoofden op volle toeren maakt een hoop lawaai :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 02:04
Kom zelf op de 280 met een enkele 6870. Hitte is niet zo'n probleem, fan is op 60% een beetje storend. Gebruik Phoenix. Je pool ten spijt, ik doe mee met Eligius: http://eligius.st/wiki/index.php/Eligius_mining_pool Ongeveer een bitcoin per 3-4 dagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Sgreehder schreef op zondag 26 juni 2011 @ 02:31:
Kom zelf op de 280 met een enkele 6870. Hitte is niet zo'n probleem, fan is op 60% een beetje storend. Gebruik Phoenix. Je pool ten spijt, ik doe mee met Eligius: http://eligius.st/wiki/index.php/Eligius_mining_pool Ongeveer een bitcoin per 3-4 dagen.
Het is nooit te laat om te switchen ;).

Opstarten van een nieuwe pool is lastig, zijn een paar enthousiastelingen voor nodig zodat er snel wat Ghs/s binnenkomen en snel een blok vinden helpt ook zodat er uitgekeerd kan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 32925

Na het topic gelezen te hebben kan ben ik niet geheel overtuigd dat de iznet van mijn CPU+GPU (is bij elkaar toch zo'n 180 watt) kan opwegen tegen de inkomsten die BitCoin zou kunnen bieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 20:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Kom ik met 7.5 Mh/s op een 8600GT.
Verwacht zelf niet dat er echt veel meer te behalen valt.

Zou je oveirgens een overzicht kunnen maken van goede GPU en ook goede CPU clients en eventueel instellingen? ben wel benieuwd of ik met de tot mij beschikbare CPUs nog iets kan halen/doen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk om te zien dat Bitcoin ook begint te leven hier op GoT. Ik zal vandaag/morgen ook even mijn ervaringen delen. GUIminer is bijv. makkelijker in te stellen en ook een site die voor je uitrekent of je uberhaubt wel winst maakt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Nou, ik heb even gekeken hoe het werkt,maar ik haal iets van 52megahashes.Vind ik niet de moeite waard.
edit:
geregeld via dm, thanks]

[Voor 25% gewijzigd door blobber op 26-06-2011 15:40]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 09:14
Hoi,

Ik doe ook mee met een iMac met een HD4850. Slechts 52MHash/s p/s.
Kan het nog sneller?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:24

Brons

Fail!

cyberbop, heb je eigenlijk wel een keer een berekening gemaakt of dit de moeite waard is? Je gooit er aardig wat watt tegenaan maar hoeveel winst zit er eigenlijk in? Het argument dat BTC's in de toekomst meer waard zullen zijn gaan gaat natuurlijk niet op (buiten het feit dat daar geen enkele garanties voor zijn*) aangezien je ook gewoon BTC's kan kopen.

*Op dit moment is het vooral interessant om te zien hoe prutserig de mensen in de BTC wereld te werk gaan. Mtgox gehacked, bitcoint7 die geld opslaat dmv floats, etc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:56
Brons schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:09:
cyberbop, heb je eigenlijk wel een keer een berekening gemaakt of dit de moeite waard is? Je gooit er aardig wat watt tegenaan maar hoeveel winst zit er eigenlijk in? Het argument dat BTC's in de toekomst meer waard zullen zijn gaan gaat natuurlijk niet op (buiten het feit dat daar geen enkele garanties voor zijn*) aangezien je ook gewoon BTC's kan kopen.

*Op dit moment is het vooral interessant om te zien hoe prutserig de mensen in de BTC wereld te werk gaan. Mtgox gehacked, bitcoint7 die geld opslaat dmv floats, etc
Ik probeerde dat ook voorzichtig aan te stippen zonder een hijack toe te passen, dat zou ik vervelend voor TS vinden en is absoluut niet mijn bedoeling. Daarnaast is er veel onzekerheid door de toenemende activiteit van hackers in het geheel.

Maar ik ken iemand die een energie-rekening kreeg van € 600 euro over een periode van de afgelopen 6 maanden, "deels maar niet geheel" te herleiden naar de verbruikte CPU- en GPU-kracht. En helaas werd dit niet gecompenseerd door een evenredige opbrengst. Misschien een aparte ervaringen topic zoals TS aanstipte, zou een klein begin zijn.

[Voor 8% gewijzigd door usgaap op 26-06-2011 15:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Je GPU draait op volle toeren, dus dat kost extra energie, maar 100eu in de maand lijkt me zeer overdreven.

Bitcoin staat nog in zijn kinderschoenen, en ja dan gaan er dingen fout. Maar het is allemaal een beetje incidenten journalistiek. Ik zie de potentie en of die gehaald gaat worden? Tijd zal het uitwijzen. Natuurlijk kan je Bitcoins kopen(en heb ik dat ook gedaan) maar Minen is toch veel leuker?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Stel we nemen deze persoon als voorbeeld:
NL-RaVeR schreef op zondag 26 juni 2011 @ 02:02:
Ik gebruik nu ook men GPU's. Zit nu op een goede 700 MHash/s met 2 HD5870's :D. werkt goed!
2x HD5870 = €700 gokje, ze staan niet meer overal leverbaar in de pricewatch.

TDP = 188w*2 = ~300w verbruik extra. Dat is ongeveer €600 per jaar.

Dus laten we zeggen, voor deze opstelling ben je €800 per jaar kwijt. Misschien nog iets meer omdat je CPU ook vaker aanstaat, maar dat laten we even buiten beschouwing. Hoe groot is dan de kans dat $user €800 per jaar verdient met de huidige koers?
Anoniem: 2962 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:57:
Je GPU draait op volle toeren, dus dat kost extra energie, maar 100eu in de maand lijkt me zeer overdreven.
Roep dat niet te hard...

600w = €100 per maand.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-06-2011 15:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 15:42
Haha, ja ik dacht er ook aan om de tweakers userbase te gaan gebruiken om een 'NL POOL' te vullen en er met 1% vandoor te gaan.

[Voor 99% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-06-2011 16:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 10:37
Ik zit hier met m'n HD5850 net niet op de 300 MHash/s...
Er zijn wel enige tweaks die je kan uitvoeren om je output net iets hoger te krijgen ;)

Ik begon eerst op 240 MHash, ging toen naar 280MHash en zit nu rond de 300MHash 8)7

Volgens internet is op dit moment de HD6990 de beste GPU voor mining, je zit met 3x een HD6990 op een dikke 2000 Mhash ;D

Zie ook Mining hardware comparison

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Zijn wel duur en niet al te zuinig, dus beste is relatief. (En hebben ook 2 GPU's, dan is de 5970 toch absoluut zeker beter.)

[Voor 131% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-06-2011 15:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
Je kan ook gewoon een mining rig aanschaffen ;)
Is een website die dit systeem aanbied:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 29,75€ 29,75
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 43,50€ 43,50
1OCZ ZX 1250W€ 172,16€ 172,16
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 13,43€ 13,43
1Asus Crosshair IV Formula€ 165,90€ 165,90
3Club3D Radeon HD 6990€ 538,-€ 1.614,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.038,74

Maar zoals je al zegt... het slurpt een hoop stroom :P

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Erg duur per MH/s relatief inefficient per MH/s en voeding is twijfelgeval, ik zou 80 euro meer neertellen voor echte kwaliteit als ik zoveel watt 24/7 wil verbruiken.

En welke website is dat dan? 6990 is behoorlijk moeilijk te krijgen tegen een redelijke prijs.

[Voor 22% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-06-2011 16:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
Dat systeem komt van deze website, staan totaal 3 modellen op ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Op ABCBitcoin.net heb ik nu een estimated BTC van 1 this round. Ik gebruik diablo, en heb een .bat bestand aangemaakt daarvoor (zoals in de TS), zou ik nu cmd.exe kunnen sluiten zonder dat die 1BTC die ronde verloren gaat, of het zit het precies? (Vandaag begonnen, zo'n anderhalf uur geleden ongeveer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Jij hebt momenteel een X aantal shares gesubit blijkbaar 2% van het totaal, dus als de pool nu een block vind heb jij recht op die 2% = 1 coin

Maar de pool vind waarschijnlijk pas over 2 maanden een coin zolang de pool zo klein blijft, en tegen die tijd zijn jouw shares nog maar een fractie van een procent van het totaal aantal shares en krijg je dus ook maar een fractie van een bitcoin.

[Voor 159% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-06-2011 22:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:07:
Jij hebt momenteel een X aantal shares gesubit blijkbaar 2% van het totaal, dus als de pool nu een block vind heb jij recht op die 2% = 1 coin

Maar de pool vind waarschijnlijk pas over 2 maanden een coin zolang de pool zo klein blijft, en tegen die tijd zijn jouw shares nog maar een fractie van een procent van het totaal aantal shares en krijg je dus ook maar een fractie van een bitcoin.
Duidelijk, thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 18:03
Leuk initiatief. Heb mijn 5830 maar eens aan het werk gezet om te zien of ik zo'n bitcoin te pakken kan krijgen :)
Mijn 5830 doet zo'n 220Mhash/s, wellicht dat ik later nog eens kijk naar eventuele performance verbeteringen. Gelukkig heb ik een Twin Frozr II op mijn 5830 zitten, dus qua herrie valt het mee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
Ik gebruik zelf GUIminer, hier werken deze tweaks ook.
Denk dat bij overige miners deze tweaks ook gewoon moeten werken ;)
Performance tweaking
This is only a series of recommendations. This is not a replacement for actual testing. Each computer is different.

Workgroup size: By default, DiabloMiner uses whatever the hardware maximum is. This is usually 256. See optimum settings below.

Vectors: By default, DiabloMiner does not use vectors.
-v 1: The same as off, it uses a single group of single wide variables (uint)
-v 2: The same as poclbm and phoenix, it uses a single group of double wide variables (uint2)
-v 3: Two groups of variables with instruction interleaving, one uint2 one uint.
-v 4: Two sets of uint2
-v 5: Two sets of uint2 and a uint
-v 6: Three sets of uint2
-v 18: Two sets of uint
-v 19: Three sets of uint
-v 20: Four sets of uint
-v 21: Five sets of uint
-v 36: uint4
-v 40: Two uint4

Optimum settings
Radeon 4xxx on SDK 2.1 and 2.4: -w 64
Radeon 5xxx on SDK 2.1: -v 2 -w 128/256
Radeon 5xxx/68xx on SDK 2.4: -v 3 -w 128, -v 19 -w 128, -v 19 -w 192 (see this post)
Radeon 69xx: -v 2 -w 128/192/256

Radeons with underclocked memory or 5970s or 6990s: Some have to use -w 192 or -w 256 instead of -w 128 to maintain performance

Nvidia: -w 64, and you may require -f 240 or higher to maintain desktop interactivity if desired.

Radeon Stream SDK: Stream SDK 2.1 is the fastest SDK for mining, but not all devices work with it. 2.4 on a 2.1-capable device loses about 10% of your mining speed.
Bron: Website

Ik zat zelf (stock) met m'n HD5850 op 240 MHash/s (Cata 11.5 & SDK 2.4)
Doormiddel van -v 2 en -2 128 kwam ik op 280 MHash/s (Cata 11.5 & SDK 2.4)
Later nog eens met SDK 2.1 geprobeerd, dit brengt me nu rond de 300 MHash/s (Cata 11.5)

Dus ik zou zeggen, mocht je deze tweaks nog niet gebruiken, dan kun je er rustig eens mee gaan spelen om te zien of je misschien 10 á 20 MHash/s hoger kunt komen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
PeaceNlove schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:17:
Leuk initiatief. Heb mijn 5830 maar eens aan het werk gezet om te zien of ik zo'n bitcoin te pakken kan krijgen :)
Mijn 5830 doet zo'n 220Mhash/s, wellicht dat ik later nog eens kijk naar eventuele performance verbeteringen. Gelukkig heb ik een Twin Frozr II op mijn 5830 zitten, dus qua herrie valt het mee :)
Met de 5830 moet je toch wel rond de 275 a 300MHs/s kunnen komen, scheelt toch snel 25% :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zojuist de OP aangepast de hoofdtitel aangepast en aangegeven wat het doel is en dat het nu nog een experiment is. Daarnaast een kosten / baten analyse neergezet aangezien daar een aantal vragen over waren.

De hele discussie over het wel of niet gebruiken van Bitcoins, de veiligheidsaspecten etc graag in volgende topic voortzetten [Bitcoin] De voors en de tegens

Eventueel zelfs de posts daarheen verplaatsen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Ik ben benieuwed naar dit :D beetje gelezen enzo.
Maar, de maar, ik zie niks nuttig waar ik het 'geminede geld' kan spenderen, of weet iemand een leuke oplossing? ( ben ne gamer )
Nu dit ziet er als iets leuks uit http://thearmslocker.net/ :+ mja :P

Editje : is het waard om dit te doen om wat geld te verdienen als student? :O ( ouders betalen stroom )

[Voor 18% gewijzigd door yzx op 26-06-2011 21:04]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:35
Noem mij cynisch, maar ik zie het nut niet in van het berekenen van spul. Anders gezegd: wat loopt mijn Apple te berekenen?

Wordt mijn apple gebruikt door de NSA, FBI, of een andere toko die rekenkracht nodig heeft? Want ik zie niet in waarom een opensource-groep rekenkracht nodig heeft om bitcoins te berekenen?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
yzx schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:48:
Ik ben benieuwed naar dit :D beetje gelezen enzo.
Maar, de maar, ik zie niks nuttig waar ik het 'geminede geld' kan spenderen, of weet iemand een leuke oplossing? ( ben ne gamer )
Nu dit ziet er als iets leuks uit http://thearmslocker.net/ :+ mja :P

Editje : is het waard om dit te doen om wat geld te verdienen als student? :O ( ouders betalen stroom )
Er zijn sites waar je de bitcoins kan verkopen, ligt een beetje aan de koers hoeveel je er dan voor krijgt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
Lourini schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:17:
[...]

Er zijn sites waar je de bitcoins kan verkopen, ligt een beetje aan de koers hoeveel je er dan voor krijgt natuurlijk ;)
Las dat ze tussen de 15-17$ verdiende, maar dan nog, CFX 6870 om te berekenen, is dan rendabel zonder dat mijn ouders gaan freake op de stroom rekening? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
yzx schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:19:
[...]

Las dat ze tussen de 15-17$ verdiende, maar dan nog, CFX 6870 om te berekenen, is dan rendabel zonder dat mijn ouders gaan freake op de stroom rekening? :P
Tsja... Only one way to find out >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
Lourini schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:28:
[...]

Tsja... Only one way to find out >:)
Jahh na topgear ga ik die miner er op zetten en registreren :D
En als ouders zagen tja :P boeien

Ma iedereen heeft hier 58xx, niemand met 68xx? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
yzx schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:32:
[...]

Jahh na topgear ga ik die miner er op zetten en registreren :D
En als ouders zagen tja :P boeien

Ma iedereen heeft hier 58xx, niemand met 68xx? :P
Je kan hier wel kijken wat een HD6870 ongeveer zou halen ;)
Zou niet weten of hier ook iemand aanwezig is met een 68xx though

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-05 20:50
ik heb een 6870 en het lijkt me wel wat om geld te verdienen met me pc :P.
Alleen hoe zit het nou met die NL Pool of zo bestaat die al en kan ik er al wat mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Hoop dat niemand van jullie zo lullig is om 100+ euro stroom te trekken en vervolgens de ouders dat maar te laten betalen! Wat je extra verbruikt aan minen hoor je gewoon netjes apart te leggen voor de electriciteitsrekening he!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
DutchElite schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:02:
ik heb een 6870 en het lijkt me wel wat om geld te verdienen met me pc :P.
Alleen hoe zit het nou met die NL Pool of zo bestaat die al en kan ik er al wat mee?
Je verdiend er niet direct geld mee maar een virtuele valuta die op het moment voor rond de $16 verhandeld wordt. De nederlandse pool beheer ik en is te vinden op http://www.abcbitcoin.net (staat ook in de eerste post). Mocht je hulp nodig hebben bij het instellen dan hoor ik het wel, je kan altijd even op de live chat komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
TWeaKLeGeND schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:03:
Hoop dat niemand van jullie zo lullig is om 100+ euro stroom te trekken en vervolgens de ouders dat maar te laten betalen! Wat je extra verbruikt aan minen hoor je gewoon netjes apart te leggen voor de electriciteitsrekening he!
Mee eens!
Maar dan moet je dus wel goed in de gaten houden wat je precies allemaal verbruikt enzo.
Of je spreekt gewoon een vast bedrag af met je ouders :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 18:03
Hebben meer mensen dat VLC niet vloeiend loopt bij het afspelen van een DVD/andere videobestanden terwijl je aan het minen bent?
Ik heb nu de hele tijd dat het beeld af en toe heel kort blijft haken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
PeaceNlove schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:16:
Hebben meer mensen dat VLC niet vloeiend loopt bij het afspelen van een DVD/andere videobestanden terwijl je aan het minen bent?
Kijk ik niet raar van op :P
Als je CPU of je GPU op 100% belast wordt, lijkt het me enigszins logisch dat je filmpje wat begint te haperen ;)

[Voor 0% gewijzigd door Lourini op 26-06-2011 22:18. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
Ik krijg dat Phoenix ding niet aan het bollen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
PeaceNlove schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:16:
Je kan bij de meeste miners wat tunen door te sleutelen met de parameters waardoor je GPU het wat minder druk krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
yzx schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:20:
Ik krijg dat Phoenix ding niet aan het bollen :(
Ik denk dat wat meer informatie misschien wat makkelijker is voor ons om te helpen 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
Heb Phoenix minertje afgehaalt, unzipped.
Ik start hem op, flikkert ie gewoon uit.
Tot daar zit ik, google tijd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
yzx schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:26:
Heb Phoenix minertje afgehaalt, unzipped.
Ik start hem op, flikkert ie gewoon uit.
Tot daar zit ik, google tijd
Hebben andere miners hetzelfde probleem?
Anders zou je eens een andere kunnen proberen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
Andere miners geven dit ook, het dos venstertje knalt gewoon weg

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
yzx schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:29:
Wellicht kan je beter een GUI miner gebruiken :
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=10264.0

De andere miners moet je namelijk via de command prompt opstarten en de commando's meegeven, de GUI miners doen dat automatisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
yzx schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:29:
Ik gebruik zelf GUIminer die gebruikt geen dos venster. Misschien dat die een foutmelding geeft...
Anoniem: 2962 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:31:
[...]

Wellicht kan je beter een GUI miner gebruiken :
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=10264.0

De andere miners moet je namelijk via de command prompt opstarten en de commando's meegeven, de GUI miners doen dat automatisch.
Of dit natuurlijk ^^

[Voor 35% gewijzigd door Lourini op 26-06-2011 22:32. Reden: spuit 11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

leuk! een forum thread over bitcoins op tweakers :D
ben nu sinds een week ofzo ook aan het minen, doe nu 160Mhash/s max met m'n 5770 op 925Mhz
gekoeld met een arctic accelero S2 blijft ie net onder de 60 graden met een ambient van 22 :D
nu zo'n 65, maar dat komt omdat de zon de hele dag vol op m'n kamer stond te loeien, waardoor het hier nu 27.5 is :|

anyway, er komt tegen het eind v/d week een dedicated rig te staan met een HD5970 erin, dan gaan we knallen :)

zit nu in BTCguild, maar mss dat ik nog switch, en heel mss dat ik solo ga :+

én ik heb het (enorm) grote voordeel dat ik geen elektriciteitskosten heb *O* (nee, ook geen ouders die gaan zeiken :Y )

edit: forum>thread |:(

[Voor 3% gewijzigd door godofal op 26-06-2011 22:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
godofal schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:58:
én ik heb het (enorm) grote voordeel dat ik geen elektriciteitskosten heb *O* (nee, ook geen ouders die gaan zeiken :Y )

edit: forum>thread |:(
Je tapt af van de lantaarnpaal in de achtertuin? O-)
Heb wel gehoord dat als je solo gaat het wel heel lang kan duren voordat je eens wat vindt... Maar goed, als je dan een keer wat hebt dan ben ja natuurlijk wel snel binnen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
offtopic:
Mag het misschien wat minder met al die smileys? Dit is tweakers.net, geen hyves <insert hier overdaad aan smileys>.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
Anoniem: 303530 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:03:
offtopic:
Mag het misschien wat minder met al die smileys? Dit is tweakers.net, geen hyves <insert hier overdaad aan smileys>.
Sorry, rare gewoonte...

Maar even iets anders...
Ik heb dingen gelezen over de beveiliging van je BitCoin wallet, iemand ervaring hiermee?

[Voor 26% gewijzigd door Lourini op 26-06-2011 23:09. Reden: raar nederlands/typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

nee, ik woon in een begeleide woning

en ja, dat duurt lang, maar over de langere termijn zal je (theoretisch) meer verdienen aangezien er 0,0% naar de pool gaat
en FYI: ook de 0% pools houden wat, aangezien ze de 50 BTC nooit helemaal op kunnen delen. bij btcguild ongeveer 0.00001500 tot 0.00002000, niet veel, maar toch :z

ik ga wss zo'n 650~700 Mhash/s totaal doen in het begin, dus dan zou ik ruwweg 3 maanden bezig zijn per block zonder (bad)luck
natuurlijk ga ik dit niet meteen doen met 700 Mhash/s ;)

offtopic:
wat smileys betreft: ieder z'n smaak wanneer het kermis wordt, maar wat mij betreft valt het wel mee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
godofal schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:12:
nee, ik woon in een begeleide woning

en ja, dat duurt lang, maar over de langere termijn zal je (theoretisch) meer verdienen aangezien er 0,0% naar de pool gaat
en FYI: ook de 0% pools houden wat, aangezien ze de 50 BTC nooit helemaal op kunnen delen. bij btcguild ongeveer 0.00001500 tot 0.00002000, niet veel, maar toch :z

ik ga wss zo'n 650~700 Mhash/s totaal doen in het begin, dus dan zou ik ruwweg 3 maanden bezig zijn per block zonder (bad)luck
natuurlijk ga ik dit niet meteen doen met 700 Mhash/s ;)

offtopic:
wat smileys betreft: ieder z'n smaak wanneer het kermis wordt, maar wat mij betreft valt het wel mee
Ik zat er in het begin inderdaad ook over na te denken om solo te gaan.
Maar aangezien m'n pc voornamelijk op andere dingen staat te rekenen leek het me beter om in een pool te gaan minen. Zou in mijn geval sneller gaan ivm lagere mining uptime.

Zit al wel een tijdje met het idee om een dedicated rig ergens in een hoekje hier neer te zetten.
Maar hoe dat precies afloopt weet ik nog niet precies

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 22:21
De vraag blijft of je nu wel moet investeren in GPU's voor je "mining rig".
Momenteel is de "difficulty" (moeilijkheidsgraad) al zo hoog dat je met een 1200 euro dure mining rig of wel 1 GH/s rondt de 0.6 BTC (ongeveer 6 euro per dag (gaat nog is 1 euro voor de stroom vanaf) ) genereerd. Als nu de prijs langzaam stijgt of de difficulty daalt wordt het weer rendabel.
Tot die tijd wacht ik nog wel even aangezien het er wel nu uit ziet dat volgende week weer de difficulty stijgt met 40 a 50 %.
Daar in tegen ga ik zeker euros in btc investeren.

En oja:
Mining rig = long term investment
Buying/Selling BTC = short term investement.

[Voor 11% gewijzigd door Grouver op 26-06-2011 23:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
Grouver schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:19:
Momenteel is de "difficulty" (moeilijkheidsgraad) al zo hoog dat je met een 1200 euro dure mining rig of wel 1 GH/s rondt de 0.6 BTC (ongeveer 6 euro per dag (gaat nog is 1 euro voor de stroom vanaf) ) genereerd. Als nu de prijs langzaam stijgt of de difficulty daalt wordt het weer rendabel.
Dat is ook de voornaamste reden dat die machine hier nog niet in de hoek staat...
Nou kan ik hem natuurlijk ook voor andere doeleinden gaan gebruiken, maar het mooiste zou wel zijn dat de machine zichzelf terug kan verdienen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Let op dat de topicstarter geld verdient als je de in de topicstart genoemde server gebruikt (1% van de omzet gaat naar hem, niet 1% van de winst). Zonder te checken of de getallen kloppen: als kritisch consument zou ik er dan van uit gaan dat de echte getallen hooguit de helft er van zijn - en je dus al snel verlies draait, zelfs als je niet meeneemt dat je je PC niet voor iets anders kan gebruiken. Ik blijf zelf dus mooi resources voor hooguit Dutch Power Cows gebruiken :P

Best case is 2,25-2,13~1,10eur per dag winst, maar alleen als je de hardware al hebt en niet nodig hebt. Als je de hardware in Lourini in "[Bitcoin] Bitcoin Mining Pool" koopt en zelfs als kosten niet stijgen en de opbrengst is zoals geadverteerd, dan maak je (afhankelijk van of je rente meetelt) pas over 5 a 5.5 jaar winst. Als Bitcoins voor 2016 stopt draai je verlies. Als bijv. stroomkosten hoger worden, de belastingdienst gaat opletten, je hardware vervangen of gerepareerd wordt voor 2016, je de machine niet dedicated inzet, je hardware niet optimaal is, of de verdiensten lager worden tussen nu en 2016, duurt het nog langer of is het sowieso verliesgevend. En dan tel ik de 1% onkostenvergoeding nog niet mee. Tel die mee en laat de rente nog wat stijgen en het is 2017 voor je winst kan maken (mist de hardware ongestoord zolang draait).

Wat zie ik over het hoofd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
F_J_K schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:22:
Let op dat de topicstarter geld verdient als je de in de topicstart genoemde server gebruikt (1% van de omzet gaat naar hem, niet 1% van de winst). Zonder te checken of de getallen kloppen: als kritisch consument zou ik er dan van uit gaan dat de echte getallen hooguit de helft er van zijn - en je dus al snel verlies draait, zelfs als je niet meeneemt dat je je PC niet voor iets anders kan gebruiken. Ik blijf zelf dus mooi resources voor hooguit Dutch Power Cows gebruiken :P

Best case is 2,25-2,13~1,10eur per dag winst, maar alleen als je de hardware al hebt en niet nodig hebt. Als je de hardware in Lourini in "[Bitcoin] Bitcoin Mining Pool" koopt en zelfs als kosten niet stijgen en de opbrengst is zoals geadverteerd, dan maak je (afhankelijk van of je rente meetelt) pas over 5 a 5.5 jaar winst. Als Bitcoins voor 2016 stopt draai je verlies. Als bijv. stroomkosten hoger worden, de belastingdienst gaat opletten, je hardware vervangen of gerepareerd wordt voor 2016, je de machine niet dedicated inzet, je hardware niet optimaal is, of de verdiensten lager worden tussen nu en 2016, duurt het nog langer of is het sowieso verliesgevend. En dan tel ik de 1% onkostenvergoeding nog niet mee. Tel die mee en laat de rente nog wat stijgen en het is 2017 voor je winst kan maken (mist de hardware ongestoord zolang draait).

Hier kan ik me helemaal in vinden...
Zijn een hoop variabelen waarmee we rekening moeten houden, de koers is ook alles behalve vast.
Daarom is de aanschaf van een dedicated systeem ook een grote (gok) keuze die men moet maken.
Maarja, ieder natuurlijk z'n ding. Als je het systeem ook nog voor andere doeleinden kan gebruiken, dan is de keuze misschien wat makkelijker gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 22:21
Let op dat de topicstarter geld verdient als je de in de topicstart genoemde server gebruikt (1% van de omzet gaat naar hem, niet 1% van de winst).
Inderdaad, nu denken de meeste mensen die nieuw met Bitcoins zijn "oh leuk kan ik minen, registreer ik me direct bij abcbitcoin.net".
Maar de mensen die er wat meer in verdiept hebben zijn er inmiddels al achter dat er ook 0% fee mining pools zijn waar je niks hoeft af te staan aan de beheerder. En 1% is veel als het om 0.1 getallen gaat die je per dag verdient aan BTC.

[Voor 10% gewijzigd door Grouver op 26-06-2011 23:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

@ F_J_K
bijna alle pools rekenen een percentage, deepbit zelfs 7% op het moment voor pay-per-share (wat weer meer word, op het moment een korting vanwege downtime ivm DDOS aanvallen)

meeste rekenen rond de 2.5%, op zich is het bij onze tweakers niet zo heel veel ;)
beste is nog altijd BTCguild imo, kan je zelf kiezen hoeveel % je "doneert" van 0% tot 100%

bovendien liggen de échte risico's bij speculeren (bitcoins laag inkopen, wachten tot ze meer waard zijn, verkopen en herhalen)
als dan de bitcoins ineens waardeloos worden (kleine kans, maar altijd mogelijk) ben je alles wat je op dat moment had in BTC kwijt

als je een dedicated mining rig neerzet (zoals ik) kan je altijd de hardware weer verkopen, of ergens anders voor gebruiken
ik ben de V&A aan het afstruinen voor een mooi setje voor weinig (denk core2duo, atx mobo met 3 PCI-E poorten (voor meer graphics kaarten later) en 2GB geheugen)
heb al een kaart (5970) gescoord op de V&A
mocht dus alles ineens waardeloos worden, verkoop ik alles gewoon weer (naja, de set gebruik ik als teamspeak server dan) met minimale verliezen

op zich zit je dan redelijk veilig, en de bitcoin valt niet ineens morgen om (*klopt af*) dus tot die tijd kan je mooi minen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
Een beetje risico moet je ook wel durven nemen...

Het is wel een gok die heel goed of heel fout kan aflopen.
Maar zoals godofal ook al zegt, als je besluit een systeem te kopen dan kun je deze desnoods weer proberen te verkopen.

Ieder moet gewoon voor zichzelf kijken of ze de gok durven te nemen.
Je kan natuurlijk eerst een tijdje je 'gewone' pc-tje gebruiken om te zien hoe het allemaal in z'n werk gaat en dan later nog besluiten alsnog een (tweedehands) rig te bouwen om te minen :)

• godofal
  • Niet online

godofal

trouwens, is het mogelijk op de een of andere manier het Mhash/s op het scherm van een G15 te krijgen van de computer zelf en eentje in het locale netwerk? samen met dan de confirmed rewards van een pool middels de API token?

moet wel mogelijk zijn, maar zou niet weten waar ik moet beginnen
iemand die mij in de juiste richting kan duwen?

Topicstarter

De belangrijkste factor : de koersstijging van de BTC. Er waren tientallen zo niet 100-en mensen die precies hetzelfde zeiden als jij een paar maanden geleden en toen stond de koers onder de $1. Volgens mij loop je een heel klein risico voor een potentiele zeer grote beloning.

Hardware kopen ala, dat moet iedereen zelf weten.
Maar je eigen hardware inzetten voor een potentieel grote beloning en zeer klein risico...

Owja, en geld verdienen? Wat denk je dat een dedicated server kost? Met de huidige fee en koers moeten er minimaal 4 blocks per maand gevonden worden wil ik uberhaupt uit de kosten komen en daar zijn 10MHs/s voor nodig die er nog lang niet zijn (vandaar dat dat ook het doel is). Tegen die tijd zien we wel verder hoe de fee zich zal ontwikkelen en of het eventueel een vrije donatie wordt.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 2962 op 27-06-2011 01:29]

• godofal
  • Niet online

godofal

ff tipje tussendoor: iemand heeft een modje gevonden om je openCL en phoenix miners sneller te laten lopen
hier het origineel

hier ff snel voor GUIminer:
naar de map voor waar je GUIminer geinstalleerd hebt staan

voor openCL:
in de root folder bitcoinminer.cl openen met notepad
de volgende regel zoeken: #define Ma(x, y, z) amd_bytealign((y), (x | z), (z & x))
en vervangen met: #define Ma(x, y, z) amd_bytealign( (z^x), (y), (x) )

voor phoenix:
root folder>kernels>phatk
kernerl.cl openen met wordpad
de volgende regel zoeken: #define Ma(x, y, z) amd_bytealign((y), (x | z), (z & x))

dit zorgt ervoor dat je ongeveer 2% sneller mined :D
ikzelf ging omhoog van 160Mhash/s naar 166Mhash/s
lekkere mod dus, vergeet hem niet een bedankje te sturen :)

• Lourini
godofal schreef op maandag 27 juni 2011 @ 07:46:
ff tipje tussendoor: iemand heeft een modje gevonden om je openCL en phoenix miners sneller te laten lopen
hier het origineel

hier ff snel voor GUIminer:
naar de map voor waar je GUIminer geinstalleerd hebt staan

voor openCL:
in de root folder bitcoinminer.cl openen met notepad

voor phoenix:
root folder>kernels>phatk
kernerl.cl openen met wordpad

dit zorgt ervoor dat je ongeveer 2% sneller mined :D
ikzelf ging omhoog van 160Mhash/s naar 166Mhash/s
lekkere mod dus, vergeet hem niet een bedankje te sturen :)
Zonet even geprobeerd.
Maar het werkt inderdaad :)

Ik doe nu net over de 300MHash/s ipv net voor de 300 MHash/s.
Scheelt bij mij iets van 6 MHash/s :9

Thnx!

• godofal
  • Niet online

godofal

dank die gozer :D

anyway, ik heb nóg meer uit m'n 5770 kunnen persen door de phoenix miner te gebruiken en
VECTORS BFI_INT FASTLOOP=false AGGRESSION=12 -k phatk WORKSIZE=256
bij extra flags in te vullen
krijg nu 208.8Mhash/s tops, wat behoorlijk lekker is als je bedenkt dat het een kaart van 70 euro is :)

mss dat ik nog ga kijken om het voltage een tikkie hoger te gooien om hem te OCen naar 1000MHz :D

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Hm, dat aanpassen scheelt bij mij ook net een fractie, ik haal nog steeds 270Mh/s, alleen lijkt het nu iets meer erboven te zitten waar het eerst niet iets meer daaronder zat. Overigens kwam ik er pas net achter dat -v (vectors) een goede 25% meer oplevert dan zonder...

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 22:05
is er eigenlijk ook een mac client ? (puur uit belangstelling)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Lourini
angel00008 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:06:
Volgens mij werkt DiabloMiner wel goed ook onder Mac...

Let alleen wel op het volgende:
OSX users: You need at least OSX 10.6 (Snow Leopard) to run OpenCL apps of any kind.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:24

Brons

Fail!

Anoniem: 2962 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:25:
[...]

De belangrijkste factor : de koersstijging van de BTC. Er waren tientallen zo niet 100-en mensen die precies hetzelfde zeiden als jij een paar maanden geleden en toen stond de koers onder de $1. Volgens mij loop je een heel klein risico voor een potentiele zeer grote beloning.
Als je het voor de koersstijging wilt doen kan je ook gewoon BTC's kopen op een van de markten. Daar hoef je helemaal geen dure apparaten en bergen energie voor te gebruiken.

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04 07:59

ObAt

Loading...

Wat wil deze error zeggen? Ik krijg hem bij Phoenix en bij Diablo.

Ik heb net mijn drivers geupdate! (Ik draai WIndows 7 64 bit, GUI Miner werkt dus al helemaal niet)

Edit: Het probleem is opgelost nadat ik de HotFix heb geïnstalleerd van de Catalyst drivers.
AMD Catalyst™ Hotfix for “No compatible hardware found” error when installing AMD Catalyst drivers for AMD Radeon™ HD 4xxx, AMD Radeon HD 3xxx and AMD Radeon HD 2xxx series AGP graphics products

[Voor 60% gewijzigd door ObAt op 27-06-2011 15:39. Reden: Fix toegevoegd]

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• godofal
  • Niet online

godofal

GUI miner werkt perfect onder W7 64 bit hoor, draai ik en met mij tig anderen helemaal goed
ik ben niet bekend met de DDOS miners, maar het klinkt voor mij alsof er geen kaart is die openCL ondersteund, of iig niet wordt gedetecteerd
google 'm anders ff :)

op mijn eigen avonturen verder: daarnet ff met asus smartdoctor gespeeld, maar dat was niet zo waanzinnig slim
had mn kaart een stukje (naar 1.3V) overgevolt, en stapsgewijs naar 1000Mhz gewerkt
vertelde net iemand online dat hij stabiel draaide toen ik een BSOD kreeg -O-

had wel 224Mhash/s voor iets van een minuut d:)b

reboot later, kreeg ik ineens allemaal artifacts ofzo op m'n hoofdscherm...
drivers verwijderd, zo weer herinstaleren en kijken hoe het gaat
voor nu loopt ie weer normaal, dus de kaart doet het nog *O*
925Mhz en 208Mhash/s is dus echt de limiet 8)

Topicstarter
Brons schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:47:
[...]

Als je het voor de koersstijging wilt doen kan je ook gewoon BTC's kopen op een van de markten. Daar hoef je helemaal geen dure apparaten en bergen energie voor te gebruiken.
Kan.

Hoeft inderdaad niet.

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04 07:59

ObAt

Loading...

Het lukt mij op geen enkele manier om met ABCBitcoins.net verbinding te maken, wel met bijvoorbeeld Deepbit. Zeer raar :S

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 21:05
angel00008 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:06:
Ja, alleen deze komen pas met Lion in de buurt van de prestaties van Windows (en op gepaste van Linux). In Snow Leopard doen phoenix, poclbm en diablo ongeveer de helft van wat je met Linux haalt.
Megamind schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:50:
'Sommetje' oplossen heeft tot doel het valideren van de transacties op het Bitcoin netwerk: zonder minen geen validatie, zonder validatie geen Bitcoin.

Overigens is minen niet echt rendabel meer: om een beetje bitcoins te verdienen dien je flink wat te investeren in hardware, en die verdien je gewoonweg niet meer terug. Mocht je toch zoveel vertrouwen hebben in de Bitcoin, is het veel verstandiger om een zooi Bitcoins te kopen ipv een miningrig.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee