[Bitcoin] Bitcoin Mining Pool

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 19.732 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2962

Topicstarter
ObAt schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:37:
Het lukt mij op geen enkele manier om met ABCBitcoins.net verbinding te maken, wel met bijvoorbeeld Deepbit. Zeer raar :S
Het is ABCBitcoin.net zonder S :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Als je met minen wilt beginnen kun je ook gewoon een heel oud systeem nemen als basis en daar een nieuwere AMD videokaart bij kopen. De GPU doet het werk.Je hebt wel een of meer PCI-express sloten nodig. Een zuinige CPU scheelt je al snel veel euro's als dat ding 24/7 aan staat.

Mijn AMD64 3800x2 uit de oertijd stond stof te verzamelen. Met 2 goedkope 5770 kaarten staat die nu te minen op 410 Mhash/s. Het valt me 100% mee dat de oude PCI-express versie niet uit maakt.

Ik mine via btcguild.com. Doordat de pool zo groot is komen er elke dag bitcoins vrij: momenteel zijn er 10136 workers op 2983.53 GH/s. De pool is de afgelopen weken enorm gegroeid. De flashcrash van MtGox heeft volgens mij veel reclame gemaakt voor bitcoins. Voordeel van zo'n grote pool is dat je elke dag je samen gemine'de bitcoins (of delen daarvan) naar je wallet kan overmaken of kan verkopen.

Nu de difficulty omhoog is gegaan en de koers ongeveer gelijk is gebleven is het rendement wel enorm gezakt ten opzichte van vorige week. Stroom is relatief gezien ontzettend duur in NL, vooral door belasting. Je kunt beter in de US of Ukraine gaan minen als je die optie hebt. Of zonnepanelen gebruiken: zero emission BTCmining 8)

Bitcoins kopen is natuurlijk minder spannend dan zelf minen, maar wel een optie als je denkt dat de koers omhoog zal gaan. Dat scheelt een hoop herrie, warmte, hardware en tijd om je systeem optimaal te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 20:09

4VAlien

Intarweb!

Voor zover ik kan nagaan is bitcoin vergelijkbaar met 'pump and dump' scams. De gebruikers van het 1e uur komen makkelijk aan relatief goedkope bitcoins en met de gegenereerde aandacht wordt vervolgens de prijs kunstmatig opgedreven aangezien bitcoins intrinsiek niets vertegenwoordigen. Is iedereen die hier mee bezig is bewust aan het pokeren aangezien het 100% speculatie is? En waarom stop je je geld niet in goud als je onze huidige munteenheid niet vertrouwd? Dat wordt een stuk breder geaccepteerd wereldwijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 17:11
Dat vraag ik me ook af 4VAlien. In eerste instantie was ik wel gecharmeerd door het concept, maar nu begrijp ik dat het volledige speculatie is. Daarnaast begrijp ik niet wat nu in hemelsnaam het nut is van al die GPU kracht verspillen en een hoop energiekosten veroorzaken. Dit lijkt ontzettend op een pyramidespel.

Ik dacht in het begin dat de makers van bitcoin de clients in ruil voor bitcoins bepaalde rekensommen lieten oplossen (zoals bijvoorbeeld eiwitten vouwen oid) en dat bitcoin daarvoor betaald kreeg van wetenschappers die dus voor rekenkracht betalen. Maar dat is dus niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:49
4VAlien schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:43:
Voor zover ik kan nagaan is bitcoin vergelijkbaar met 'pump and dump' scams. De gebruikers van het 1e uur komen makkelijk aan relatief goedkope bitcoins en met de gegenereerde aandacht wordt vervolgens de prijs kunstmatig opgedreven aangezien bitcoins intrinsiek niets vertegenwoordigen. Is iedereen die hier mee bezig is bewust aan het pokeren aangezien het 100% speculatie is? En waarom stop je je geld niet in goud als je onze huidige munteenheid niet vertrouwd? Dat wordt een stuk breder geaccepteerd wereldwijd :)
Sinds het loslaten van de goudstandaard vertegenwoordigen valuta als de Euro en Dollar ook niks.

Overigens wissel ik graag een 50 grams 999.9 goudstaaf voor 150BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien

4VAlien

Intarweb!

robin1979 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:59:
[...]

Sinds het loslaten van de goudstandaard vertegenwoordigen valuta als de Euro en Dollar ook niks.

Overigens wissel ik graag een 50 grams 999.9 goudstaaf voor 150BTC.
Ja maar waarom zou je een valuta waarvan redelijk duidelijk is wat er gebeurt (2% inflatie per jaar voor de Euro) om gaan wisselen voor een klein (dus makkelijk te manipuleren) systeem wat verder hetzelfde is? Dan is mijn alternatief dus inderdaad om die goudstaaf te kopen (of andere grondstoffen) maar niet om met bitcoins aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
4VAlien schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:01:
[...]

Ja maar waarom zou je een valuta waarvan redelijk duidelijk is wat er gebeurt (2% inflatie per jaar voor de Euro) om gaan wisselen voor een klein (dus makkelijk te manipuleren) systeem wat verder hetzelfde is? Dan is mijn alternatief dus inderdaad om die goudstaaf te kopen (of andere grondstoffen) maar niet om met bitcoins aan de slag te gaan.
Maar bitcoins zijn te genereren en goud nu eenmaal niet. (Tenzij je over een deeltjesversneller en lood beschikt...)

Edit: Dat is het interessante. Maar er moet toch een reden zitten achter die MH/s?

[ Voor 6% gewijzigd door Joep op 27-06-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien

4VAlien

Intarweb!

Joep schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:07:
[...]

Maar bitcoins zijn te genereren en goud nu eenmaal niet. (Tenzij je over een deeltjesversneller en lood beschikt...)

Edit: Dat is het interessante. Maar er moet toch een reden zitten achter die MH/s?
Ja, je genereert bitcoins uit het niets (dat vertegenwoordigt voor mij een waarde van nul) .. je kan zelf wel bedenken dat gratis geld niet bestaat? Je kan wel argumenteren dat er een bepaalde stroom rekening tegenover maar die energie is al gebruikt, die voegt niks toe aan de bitcoin. De bitcoin prijs zelf bestaat slechts bij de gratie van vraag en aanbod, maar wat ga ik over een jaar doen met die verzameling checksums? Een winkelier gaat toch geen bitcoins accepteren, die vraagt jou gewoon om in euro's te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joep schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:48:
Dat vraag ik me ook af 4VAlien. In eerste instantie was ik wel gecharmeerd door het concept, maar nu begrijp ik dat het volledige speculatie is. Daarnaast begrijp ik niet wat nu in hemelsnaam het nut is van al die GPU kracht verspillen en een hoop energiekosten veroorzaken. Dit lijkt ontzettend op een pyramidespel.

Ik dacht in het begin dat de makers van bitcoin de clients in ruil voor bitcoins bepaalde rekensommen lieten oplossen (zoals bijvoorbeeld eiwitten vouwen oid) en dat bitcoin daarvoor betaald kreeg van wetenschappers die dus voor rekenkracht betalen. Maar dat is dus niet het geval?
Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers. Aan het ontvangen van dit prijzengeld ligt geen andere activiteit ten grondslag dan het werven van nieuwe deelnemers. Varianten zijn ponzifraude en matrices. Piramidespelen zijn in veel landen illegaal."

Welk gedeelte hiervan is van toepassing op Bitcoin?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien

4VAlien

Intarweb!

ik heb het dan ook over pump and dump De bedenker krijgt de eerste X bitcoins in een week uit zn PC tegen vrijwel geen kosten. Daarna aandacht waardoor mensen mee gaan doen waardoor een kunstmatige vraag wordt gecreerd (vanwege hype) en cashen maar. Of je kan als exchange mooi verdienen aan de commissie.

Om nog even terug te komen op 'goud kun je niet maken'. Een mijnbedrijf doet niks anders ;) het is wel geen creatie maar het in omloop brengen is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
4VAlien schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:12:
[...]

Ja, je genereert bitcoins uit het niets (dat vertegenwoordigt voor mij een waarde van nul) .. je kan zelf wel bedenken dat gratis geld niet bestaat? Je kan wel argumenteren dat er een bepaalde stroom rekening tegenover maar die energie is al gebruikt, die voegt niks toe aan de bitcoin. De bitcoin prijs zelf bestaat slechts bij de gratie van vraag en aanbod, maar wat ga ik over een jaar doen met die verzameling checksums? Een winkelier gaat toch geen bitcoins accepteren, die vraagt jou gewoon om in euro's te betalen.
Wat is het verschil met een briefje waar 10 of 100 op staat ? Dat bijgedrukt kan worden door een overheid?
Behalve de generale acceptatie volgens mij vrij weinig.

Wellicht is dit nog wel interessant : YouTube: ‪Security Now 287: BitCoin CryptoCurrency‬‏

Vanaf minuut 40 begint Steve Gibson van GRC over Bitcoin met een redelijk toegankelijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien

4VAlien

Intarweb!

Dat is dus mijn probleem: waarom zou je in zoiets stappen met een dusdanige (lage) acceptatie? Als je aangeeft puur te speculeren op de prijs dan is dat prima, maar een hoop mensen lijken te denken dat bitcoin's minen gegarandeerd geld verdienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
4VAlien schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:20:
Dat is dus mijn probleem: waarom zou je in zoiets stappen met een dusdanige (lage) acceptatie? Als je aangeeft puur te speculeren op de prijs dan is dat prima, maar een hoop mensen lijken te denken dat bitcoin's minen gegarandeerd geld verdienen is.
Niks in het leven is gegarandeerd, de valuta $, waar de hele wereld van aan elkaar hangt al helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
4VAlien schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:01:
[...]

De effectieve inflatie van de Euro is al jaren hoger dan 2%, hetzelfde geldt voor de Dollar. Schattingen voor de effectieve inflatie in de VS liggen rond de 10-15% per jaar, de eurozone zal daar niet al te veel onder zitten. De totale kosten voor je levensonderhoud zijn de afgelopen jaren meer dan 2% gestegen, vergelijk alleen al eens de brandstofkosten (die een belangrijke basis voor de inflatie vormen in onze economie), met de kosten een jaar of 10 geleden.

Bitcoins zijn inherent deflationair (er komen er nooit meer dan +/-21 miljoen).
Joep schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:07:
[...]
Zoals eerder gezegd: die Mhs zijn berekeningen ter validatie van het Bitcoin netwerk, zodat er geen incorrecte transacties tussendoor komen. Ter beloning van het verifieren komen er Bitcoins vrij.
Dat ben ik volledig met je eens. Het is op dit moment ook niet echt rendabel om nu nog te beginnen met minen. Het inzetten van een bestaande infrastructuur kan nog net, maar hardware aanschaffen puur om een paar Bitcoins te verdienen is niet langer rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

er is idd nog een lage acceptatie, maar die groeit wel
bovendien kun je op de bitcoin fora genoeg kopen van andere mensen met bitcoins, er zijn ook een hoop mensen die aanbieden om van bekende webshops voor je te bestellen tegen een vergoeding in bitcoins

je kan natuurlijk ook je bitcoins via mt gox, tradehill of een andere site verkopen voor USD of euro, en dan naar je bank laten overmaken

op zich genoeg manieren om het uit te geven of er centjes voor terug te krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
robin1979 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:23:
[...]

Dat ben ik volledig met je eens. Het is op dit moment ook niet echt rendabel om nu nog te beginnen met minen. Het inzetten van een bestaande infrastructuur kan nog net, maar hardware aanschaffen puur om een paar Bitcoins te verdienen is niet langer rendabel.
Behalve, als je vertrouwen hebt dat de acceptatiegraad verhoogd en de waarde ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
robin1979 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:23:
Zoals eerder gezegd: die Mhs zijn berekeningen ter validatie van het Bitcoin netwerk, zodat er geen incorrecte transacties tussendoor komen. Ter beloning van het verifieren komen er Bitcoins vrij.
Dat geloof ik echt niet. Wat een vage omschrijving. Alsof je GPU (sowieso gpu wtf, is dit een DPC project ofzo?) maanden moet draaien om een simpele transactie te waarborgen. Komop zeg. Die bitcoins worden steeds moeilijker om te berekenen, waarom? Meer mensen proberen bitcoin nu uit, dus de geleverde rekenkracht wordt goedkoper, dus krijg je ook minder bitcoins voor de tijd die je GPU staat te rekenen.

Dit zaakje stinkt ontzettend. Of bitcoin verdient geld aan het aanbieden van rekenkracht van z'n gebruikers aan bedrijven of bitcoin veroorzaakt een hype en verlaat het schip voordat het zinkt. Da's dus pump en dump of een pyramidespel (omdat gebruikers ook een pool mogen oprichten en zoveel % van de bitcoins krijgen.)

Hoe dan ook, verdient de TS nu 1% van alle gegenereerde bitcoins in de pool? Dan is dit spam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Joep schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:33:
[...]

Dat geloof ik echt niet. Wat een vage omschrijving. Alsof je GPU (sowieso gpu wtf, is dit een DPC project ofzo?) maanden moet draaien om een simpele transactie te waarborgen. Komop zeg. Die bitcoins worden steeds moeilijker om te berekenen, waarom? Meer mensen proberen bitcoin nu uit, dus de geleverde rekenkracht wordt goedkoper, dus krijg je ook minder bitcoins voor de tijd die je GPU staat te rekenen.
De moeilijkheidsgraad van het valideren neemt toe naarmate het netwerk groeit om de veiligheid te waarborgen.
[...]

Dit zaakje stinkt ontzettend. Of bitcoin verdient geld aan het aanbieden van rekenkracht van z'n gebruikers aan bedrijven of bitcoin veroorzaakt een hype en verlaat het schip voordat het zinkt. Da's dus pump en dump of een pyramidespel (omdat gebruikers ook een pool mogen oprichten en zoveel % van de bitcoins krijgen.)
'Bitcoin' is geen bedrijf, 'bitcoin' verdient dus niks. Puur omdat jij het principe van het minen van blokken niet snapt, stinkt dit zaakje? Wellicht eerst even goed inlezen: Wikipedia: Bitcoin
[...]
Hoe dan ook, verdient de TS nu 1% van alle gegenereerde bitcoins in de pool? Dan is dit spam!
Dit ben ik volledig met je eens, ik had liever een onbesmet bitcoin topic gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door robin1979 op 27-06-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Misschien om het verhaal iets geloofwaardiger te maken, een Google medewerker heeft in z'n vrije tijd een alternatieve implementatie gemaakt van de Bitcoin client:
http://code.google.com/p/bitcoinj/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

mensen zeg, die 1% is zoiezo marktconform (ligt er zelfs onder! andere rekenen vaak 2.5% en ik heb een veelgebruikte meer dan 7% zien hanteren!) en dekt bij lange na (zeker op dit moment) de gemaakte server kosten niet
zolang er niet meer dan 10Ghash/s op deze pool komt maakt bob dus verlies, en wat hij later aan eventuele winst maakt kunnen de verliezen van nu dus dekken

over wat er gerekend wordt: er word niks uitgerekend, gewoon eindeloze nutteloze sommen die nergens goed voor zijn behalve de stroom bitcoins die in het netwerk gepompt wordt te reguleren

de blokken worden bijgehouden door alle bitcoin clients, NIET de miners

daarbij, alle source code is open, dus als je wat kennis van zaken hebt kan je het zo bekijken of het allemaal wel werkt zoals ermee word geadverteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

godofal schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:48:
mensen zeg, die 1% is zoiezo marktconform (ligt er zelfs onder! andere rekenen vaak 2.5% en ik heb een veelgebruikte meer dan 7% zien hanteren!) en dekt bij lange na (zeker op dit moment) de gemaakte server kosten niet
zolang er niet meer dan 10Ghash/s op deze pool komt maakt bob dus verlies, en wat hij later aan eventuele winst maakt kunnen de verliezen van nu dus dekken
https://en.bitcoin.it/wiki/Comparison_of_mining_pools
Hoezo maakt Bob verlies ? Zo duur kan een miningpool hosten toch niet zijn ? VPSje ? (www.lowendbox.net)
godofal schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:48:
over wat er gerekend wordt: er word niks uitgerekend, gewoon eindeloze nutteloze sommen die nergens goed voor zijn behalve de stroom bitcoins die in het netwerk gepompt wordt te reguleren
Da's wel kort door de bocht
https://en.bitcoin.it/wiki/Category:Mining

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
ik zou er ook zeker niet heel veel geld in gaan steken, maar dat geldt voor alles. Het is speculeren. De koers kan naar 0 gaan, naar 1000 euro of heen en weer. Who knows. Voor tweakers kan Bitcoin natuurlijk een leuke nerdy manier zijn om (eventueel) geld mee te verdienen.

Jammer dat de euro niet meer aan goud is gekoppeld en banken geld mogen scheppen wanneer ze een hypotheek verstrekken. Zonder de gekke valuta-regels van tegenwoordig was bitcoin misschien niet eens ontstaan. Ik vind het persoonlijk raar dat overheden het normaal vinden dat het bezit van burgers automatisch minder waard wordt. Arbeid van gister is vandaag minder waard. Een hoge inflatie wordt door sommigen ook wel gezien als een moderne vorm van slavernij: een verplichting om te blijven werken.
Nou denk ik niet dat Bitcoin dit probleem gaat oplossen, maar het idee dat er geen coins worden bijgedrukt als er weer eens een zielige bank omvalt vind ik wel een mooie. Je hebt ook geen transactie kosten bij Bitcoin, waardoor het bij genoeg animo wel eens aantrekkelijk kan zijn om internationaal mee te shoppen.

Voorlopig koop je er weinig voor. Heeft iemand al een Nederlandse shop ontdekt die bitcoins accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

@freekers
hmm, had die wiki page (pools comparison) nog niet gezien, heb alleen de pools gecheckt die GUIminer standaard aanbied
maar goed, dan blijft het nog zo dat een er een stel zeer populaire pools een stukkie boven die 1% zitten

en ja, nieuwe blokken verifieren de oude, maar dat vind ik niet iets om over naar huis te schrijven ;)

@perceptive
met de huidige userbase zal de bitcoin niet zomaar omvallen, en wss alleen maar groeien, maar dat is natuurlijk mijn verwachting :)

en er zijn wel degelijk transactiekosten bij bitcoins, niet veel, maar ze zijn er wel: bij kleine transacties (weet het niet precies, maar gok dat het <0.01 is) komen er 0.0005 transactiekosten bij
dat gaat nog minder worden, naarmate de BTC meer waard wordt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 01:35
Hoeveel machines staan er bij je bank te rekenen? Hoeveel kantoren moeten er wel niet opengehouden worden? Bemand etc?

Dat early adopters praktisch gratis geld krijgen is waar. Maar een pump n dump begint bij de intentie.

En bitcoins, zijn dat absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Mocht je overigens bitcoins willen verkopen, ik kan betalen in euros ponden dollars roebels roepies yen yuan goud zilver platina en vanaf volgende week ook palladium.

Wil jij van willekeurige webshop iets kopen, betaal ik graag voor je als je me er bitcoins voor geeft.

Dus kom maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

TWeaKLeGeND schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:09:

Dat early adopters praktisch gratis geld krijgen is waar.
bovendien vergeet iedereen dat wij met z'n allen nog altijd early adopters zijn! het is niet iets wat over een jaar z'n top al bereikt (zolang het niet instort natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
True, het KAN zijn dat wij nog early adopters zijn. Het kan volgende week ook over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:10:
Mocht je overigens bitcoins willen verkopen, ik kan betalen in euros ponden dollars roebels roepies yen yuan goud zilver platina en vanaf volgende week ook palladium.

Wil jij van willekeurige webshop iets kopen, betaal ik graag voor je als je me er bitcoins voor geeft.

Dus kom maar op.
Prima initiatief, maar dan moet je ook je prijs noemen. Hoeveel euro geef je voor een bitcoin, en hoeveel transactiekosten vraag je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:54

BlueTooth76

Let the sun shine!

Best leuk, ik draai sinds 4 juni (begonnen met 200Mhash/s) en draai nu met ruim 2500Mhash/s.
Inmiddels 34 BTC verdiend, net 30 voor ruim 500 Dollar verkocht bij MtGox en geld is nu onderweg naar m'n rekening.

Moeilijkheidsgraad is wel "killing"... Maar het kan nog uit... Nu nog beginnen met (nieuw aan te schaffen) hardware is een risico... Maar als je al een paar ATI kaarten hebt liggen is het "gratis" geld zolang de stroomkosten uitkunnen...

[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 28-06-2011 11:38 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:32:
True, het KAN zijn dat wij nog early adopters zijn. Het kan volgende week ook over zijn.
Alles kan volgende week over zijn...

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

BlueTooth76 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:36:
Maar als je al een paar ATI kaarten hebt liggen is het "gratis" geld zolang de stroomkosten uitkunnen...
en als je gratis energie hebt zijn het gratis videokaarten *O*

btw, wat voor rigs heb je allemaal draaien op het moment?

waarom heb je trouwens niet gewoon "direct" in euro's laten uitbetalen? dan hoef je toch die internationale overboekingskosten niet te betalen, of vergeet ik hier nou iets?
hoeveel kost het zoiezo om BTC in euro's op een nederlandse bankrekening te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

godofal schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:47:
[...]

en als je gratis energie hebt zijn het gratis videokaarten *O*

btw, wat voor rigs heb je allemaal draaien op het moment?

waarom heb je trouwens niet gewoon "direct" in euro's laten uitbetalen? dan hoef je toch die internationale overboekingskosten niet te betalen, of vergeet ik hier nou iets?
hoeveel kost het zoiezo om BTC in euro's op een nederlandse bankrekening te krijgen?
Via MtGox heb je "alleen" 2% kosten, dus zo'n 10$ op 500 Dollar. Dat vind ik nog te overzien.
Van de eerste 150 Euro (omgerekend was dat toen ongeveer 215 Dollar) kreeg ik zo'n 147 Euro na aftrek kosten.

Die "gratis" energie is overigens wel iets om goed over na te denken.
Als je all-in woont of bij je ouders zal er toch een lichtje gaan branden als het stroomverbruik ineens 1200 Euro (of flink meer) hoger uitvalt...

Als je nu zelf de stroom betaalt én je moet ook nog investeren in nieuwe videokaarten dan zou ik het nog eens goed narekenen... Vooral met de steeds hoger wordende moeilijkheidsgraad is er niets te verdienen...

[ Voor 30% gewijzigd door BlueTooth76 op 28-06-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Topic is na overleg met de topicstarter gesloten vanwege het ietwat spammerige karakter. Dit stukje overleg is ook de reden geweest waarom het sluiten van het topic ogenschijnlijk wat langer duurde. Ondanks de spamreferals is het topic met een erg goede topicstart geplaatst en ook de discussie die hierop volgde was prima. Vandaar even een extra stukje overleg met de TS.

Met sluiten van dit topic is er op GOT ruimte voor een wat algemener Bitcoin topic (liefhebbers om een topicstart te maken?)

[ Voor 55% gewijzigd door Question Mark op 29-06-2011 09:02 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.