https://coin.dance/blocks
Op dit moment bevatten 76.4% van alle blocks van de laatste 24 uur de tekst "NYA" die staat voor New York Agreement. De miners / pools die blocks hebben gemined met de NYA-flag hebben samen meer dan 80% van de hashrate van het netwerk (maar enkelen zijn <24 uur geleden begonnen met de NYA-flag, vandaar dat het percentage over de afgelopen 24 uur nog onder de 80% zit).
De New York Agreement bestaat uit het eerst activeren van SegWit en in een later stadium de blockgrootte uitbreiden naar 2 MB. Dit voorstel wordt daarom ook wel SegWit2X genoemd.
De volgende stap is het uitbrengen van de software die deze regels afdwingt. Die is op dit moment in ontwikkeling en de release staat voor 21 juli op de planning. Met deze software zullen miners, mits de 80% signalleringsgrens wordt gehaald, blocks weigeren die geen SegWit signalleren. Dit lijkt erg op het mechanisme achter de UASF. Op dit moment zullen de overgebleven miners gedwongen zijn om over te stappen of te stoppen en zal het hele netwerk SegWit signalleren. Vervolgens zal de activatie-threshold worden behaald en dan lijkt er eindeljk een einde te komen aan de Bitcoin-burgeroorlog (we vergeten voor het gemak maar even dat er ook nog een 2 MB blockgrootte fork moet worden doorgevoerd).
De tijdlijn is krap, maar dit is noodzakelijk om de boel rond te hebben voor 1 augustus, zodat eventuele problematiek vanwege de UASF voorkomen kan worden.
Er is nog niets zeker, want de NYA-flag is totaal vrijwillig en dwingt de miners nog tot niets, maar het is een goed teken. Pas als de miners massaal niet-SegWit-signallerende blocks gaan droppen eind juli en de SegWit lock-in niet lang daarna volgt, kan er worden gesproken van een overwinning, want dan is er geen weg meer terug.
Maar... "overwinning"... Er zijn nog genoeg mensen niet bijzonder tevreden met deze oplossing. Vooral de toezegging om de blockgrootte te verhogen ligt bij veel niet erg lekker. Daarnaast zijn er mensen bezorgd over de zeer korte tijd die er beschikbaar is voor tests en implementatie. Hoewel SegWit zelf al lang uitontwikkeld is en voldoende is getest (mede dankzij Litecoin), is het nieuwe activatie-mechanisme van SegWit2X dat nog niet.
Voor de meeste Bitcoin-gebruikers is SegWit2X echter precies wat het altijd beloofde te zijn: Een acceptabel compromis. Niet de ideale oplossing, maar een stuk beter dan op de huidige koers door blijven gaan.
michel2412 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:35:
Een vraagje, ik zit te denken om Ripple te kopen via Gatehub.
Ik zie dat ik daar een foto van mijn ID, huisvesting papieren moet uploaden.
Hebben jullie hier ervaring mee of raden jullie dit af?
Alvast bedankt!
[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4