Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.118 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Pusherman_ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:23:
Ik heb een vraag betreft de Mist ETH wallet.

Vorig jaar heb ik voor de hardfork ETH gekocht en in m’n Mist wallet gezet in cold storage. Daarna er niet meer aan gezeten.
Nu wilde ik zorgen dat ik naast ETH ook ETC krijg (zoals gebeurde door de fork), maar m’n Mist wil niet meer updaten. Dus heb ik geupgrade naar de nieuwste Mist wallet versie.

Deze doet zo ontzettend lang over de blocks binnen halen. De eerste 2 miljoen gaan redelijk snel, in een paar uur. Maar daarna schiet het niet op. Hij heeft nu 3 dagen gedaan om naar 2,3 miljoen te komen en een dag om van 2,3 naar 2,4 miljoen te gaan. Het gaat dus steeds langzamer. Hij moet naar 3,8 miljoen…. Dus dat gaat op deze manier misschien wel weken duren.

Ik heb het op 2 systemen geprobeerd, beiden recente i5 met 8gb ram en ssd, dus dat moet het probleem niet zijn lijkt me. Ook heb ik zowel bekabeld als via wifi en op verschillende netwerken getest.

Iemand een idee wat het kan zijn, of duurt het gewoon altijd zo lang en moet ik geduld hebben?
Een verse synchronisatie gaat vaak sneller, omdat hij dan een ander protocol gebruikt (i.p.v. block voor block). Dus je chain data verwijderen om daarna opnieuw te proberen is een mogelijkheid om sneller te synchroniseren als je behoorlijk achterloopt. Daarnaast synchroniseert Parity voor mijn gevoel ook sneller dan Mist (en connect ook met meer nodes), maar waarom weet ik niet.

Als je een recente Mist of Parity gebruikt (Geth >=1.5.3 and Parity >=1.4.4) hoef je je niet zorgen te maken over replay attacks (want opgelost door EIP 155). Maar als je nog met een oudere client zit, moet je daar wel even voor opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Pusherman_ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:23:
Ik heb een vraag betreft de Mist ETH wallet.

Vorig jaar heb ik voor de hardfork ETH gekocht en in m’n Mist wallet gezet in cold storage. Daarna er niet meer aan gezeten.
Nu wilde ik zorgen dat ik naast ETH ook ETC krijg (zoals gebeurde door de fork), maar m’n Mist wil niet meer updaten. Dus heb ik geupgrade naar de nieuwste Mist wallet versie.

Deze doet zo ontzettend lang over de blocks binnen halen. De eerste 2 miljoen gaan redelijk snel, in een paar uur. Maar daarna schiet het niet op. Hij heeft nu 3 dagen gedaan om naar 2,3 miljoen te komen en een dag om van 2,3 naar 2,4 miljoen te gaan. Het gaat dus steeds langzamer. Hij moet naar 3,8 miljoen…. Dus dat gaat op deze manier misschien wel weken duren.

Ik heb het op 2 systemen geprobeerd, beiden recente i5 met 8gb ram en ssd, dus dat moet het probleem niet zijn lijkt me. Ook heb ik zowel bekabeld als via wifi en op verschillende netwerken getest.

Iemand een idee wat het kan zijn, of duurt het gewoon altijd zo lang en moet ik geduld hebben?
Even zoeken naar geth.exe in je roaming folder.

Bij mij was het users/naam/appdata/roaming/ethereum of iets dergelijks (wallet runt op een andere pc)
Dan met een command prompt geth.exe --fast --cache 1024 doen. Dan is ie met paar uurtjes klaar.

Wel eerst je chaindata map inhoud wissen
Doe je dit niet dan werkt de optie fast niet!

Je mist wallet maakt gebruik van geth.exe om die chaindata binnen te halen en controleren.
Bij mij ging hij over de 80GB heen na een paar dagen.
Met de optie fast (ik heb nog een parameter met 1024) erachter gaat het sneller. Heel veel sneller.

Dan is de chaindata nog maar 14GB !!

Google even naar geth.exe --fast
Of slow mis walet blockchain en je vind de uitleg

Edit:
gevonden:

https://github.com/ethere...ist-Troubleshooting-Guide

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Start the node manually

Sometimes its useful to start the node manually to see what its doing:

Stop Mist and any other ethereum client, if they are still running. You can start the node manually and see its output on the command line.

Windows

Open cmd.exe
Navigate to geth directory by running cd %APPDATA%\Mist\binaries\geth and look for geth.exe
Execute the following command: geth.exe --fast --cache 1024

wel dus voor het commando de map blockchain even wissen 8) .

[ Voor 20% gewijzigd door ApC_IcE op 09-06-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-01-2023
Stel ik zou golem tokens willen kopen (niet dat ik dat van plan ben), dan weet ik dat je de tokens gewoon naar je ether adress kan sturen, maar hoe verzend ik de tokens weer naar een ander adress? Als ik een offline transactie wil genereren met MEW, dan kan ik niet direct tussen ETH en de tokens kiezen, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
N-ickel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:33:
Stel ik zou golem tokens willen kopen (niet dat ik dat van plan ben), dan weet ik dat je de tokens gewoon naar je ether adress kan sturen, maar hoe verzend ik de tokens weer naar een ander adress? Als ik een offline transactie wil genereren met MEW, dan kan ik niet direct tussen ETH en de tokens kiezen, of zie ik iets over het hoofd?
Bij "Send Offline" staat naast "Value / Amount to Send" heel groot een dropdown knop "ETH", waarin je ook vele andere tokens kan kiezen. Bedoel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heeft de aankomende SegWit ook invloed op de tijd dat het duurt voor gewone transacties verwerkt zijn door de blocks size verhoging, even los van het Lightning Network?

Heb acht uur geleden een transactie gedaan met een fee van ongeveer 0,60 eurocent en hij staat nu nog op oneindig, misschien dat hij dus nooit verwerkt gaat worden.

Als het antwoord op mijn bovenstaande vraag nee is, dan zal Bitcoin wel een erg duur betalingssysteem blijven voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik heb net met een ander emailadres een poloniex account gemaakt. Dit nieuwe account heb ik gelinkt aan mijn primary account. Echter wil ik graag het nieuwe account als mijn primary. Ik kan niet de instelling vinden om dit aan te passen. En als dat wel gelukt is, gaan dan automatisch al mijn coins over op het nieuwe poloniex account?

Iemand al eens geld van een exchange ontvangen op een ING rekening? Welk adres hebben jullie ingevuld? Op site van ING staat het adres:

ING Bank N.V.
Foreign Operations
PO Box 1800
1000 BV Amsterdam

Wat vul je op Bitstamp bij 'Bank Address' in? PO Box 1800?

[ Voor 28% gewijzigd door GrazendeKoe op 10-06-2017 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
dj_tjerk schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:10:
[...]

Bij "Send Offline" staat naast "Value / Amount to Send" heel groot een dropdown knop "ETH", waarin je ook vele andere tokens kan kiezen. Bedoel je dit?
Aha, dit bedoelde ik!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
"Filosofisch" vraagstukje:
Ik zat me af te vragen; is er eigenlijk een toekomst voor BTC bij de huidige waardes? Meer nog, is er een toekomst als er 100.000EUR voor 1BTC voorspeld wordt? Hoe kan BTC dan geadopteerd raken voor zij die niet dagelijks een Tesla verslijten? Hoe kunnen cryptocurrency überhaupt geadopteerd raken bij de huidige, say, 40 plussers?

Ik zie mijn bakker over 10 jaar mijn moeder echt niet vragen "da's dan nul komma nul nul nul nul twee bitkojns mevrouw".
*Ach, de camera van m'n gsm werkt niet om die kjoe-ar code te lezen... Ja, die doet raar de laatste tijd. Kzal 'dat lang rekeningnummer' manueel moeten intypen in die "epp" waarschijnlijk? Secondje .................*
8)7

Also, als er eens een energiecrisis of oorlog uitbreekt met grootschalige stroomstoringen te gevolg, of eigenlijk hoeft het maar een simpele stroomstoring te zijn, valt met cryptocurrency toch de volledige economie stil? Toegegeven, nu grotendeels ook, maar momenteel kan de bevolking in zo'n tijden wel nog een periode overbruggen door met cash te betalen. Dat papier heeft geen batterij of netwerk nodig...

Ik zie die mass-adoption eigenlijk niet zo snel gebeuren, al helemaal niet voor kleine betalingen bij kleine handelaren, als enige betaalmogelijkheid... EUR zal daarnaast blijven staan. Dan is de vraag, haalt BTC EUR in of niet (anders gezegd: wordt BTC de standaard, worden de lonen in BTC uitbetaald, wordt koopkracht dus in BTC uitgedrukt en moet bijgevolg de EUR prijs dagelijks aangepast worden aan de BTC waarde; of omgekeerd (zoals nu).

Discuss :+

EDIT: wat een marges hanteert Litebit toch :/
Bij verkoop van m'n ARK zouden ze mij daar zomaar even 15% afhouden tov de actuele koers :/
Zijn er alternatieven? Wss is ARK->BTC via een exchange, en dan laten uitbetalen (zelfs via Litebit/bitonic & consoorten) meestal voordeliger.

[ Voor 23% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 09-06-2017 23:19 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:08:
"Filosofisch" vraagstukje:
Ik zat me af te vragen; is er eigenlijk een toekomst voor BTC bij de huidige waardes? Meer nog, is er een toekomst als er 100.000EUR voor 1BTC voorspeld wordt? Hoe kan BTC dan geadopteerd raken voor zij die niet dagelijks een Tesla verslijten? Hoe kunnen cryptocurrency überhaupt geadopteerd raken bij de huidige, say, 40 plussers?

Ik zie mijn bakker over 10 jaar mijn moeder echt niet vragen "da's dan nul komma nul nul nul nul twee bitkojns mevrouw".
*Ach, de camera van m'n gsm werkt niet om die kjoe-ar code te lezen... Ja, die doet raar de laatste tijd. Kzal 'dat lang rekeningnummer' manueel moeten intypen in die "epp" waarschijnlijk? Secondje .................*
8)7

Also, als er eens een energiecrisis of oorlog uitbreekt met grootschalige stroomstoringen te gevolg, of eigenlijk hoeft het maar een simpele stroomstoring te zijn, valt met cryptocurrency toch de volledige economie stil? Toegegeven, nu grotendeels ook, maar momenteel kan de bevolking in zo'n tijden wel nog een periode overbruggen door met cash te betalen. Dat papier heeft geen batterij of netwerk nodig...

Discuss :+
1 Bitcoin is 100.000.000 satoshi, dus qua waarde van een bitcoin kunnen we nog even vooruit voordat het niet meer te gebruiken is om mee te betalen.
1 satoshi is op dit moment 0,0000253988 EUR
En de software is altijd nog aan te passen naar mini en microsatoshi's.

Ik denk ook dat er iets zal komen als NFC om met BTC te betalen of een shapeshift app, zodat je met alle coins kan betalen via NFC of iets dergelijks.

En als de wereld in oorlog is dan is ook fiat geld is op dat moment vaak niet echt waardevol meer. Misschien is dan juist die bitcoin wel de betere oplossing dan euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
ApC_IcE schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:35:
[...]

Even zoeken naar geth.exe in je roaming folder.

Bij mij was het users/naam/appdata/roaming/ethereum of iets dergelijks (wallet runt op een andere pc)
Dan met een command prompt geth.exe --fast --cache 1024 doen. Dan is ie met paar uurtjes klaar.

Wel eerst je chaindata map inhoud wissen
Doe je dit niet dan werkt de optie fast niet!

Je mist wallet maakt gebruik van geth.exe om die chaindata binnen te halen en controleren.
Bij mij ging hij over de 80GB heen na een paar dagen.
Met de optie fast (ik heb nog een parameter met 1024) erachter gaat het sneller. Heel veel sneller.

Dan is de chaindata nog maar 14GB !!

Google even naar geth.exe --fast
Of slow mis walet blockchain en je vind de uitleg

Edit:
gevonden:

https://github.com/ethere...ist-Troubleshooting-Guide

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Start the node manually

Sometimes its useful to start the node manually to see what its doing:

Stop Mist and any other ethereum client, if they are still running. You can start the node manually and see its output on the command line.

Windows

Open cmd.exe
Navigate to geth directory by running cd %APPDATA%\Mist\binaries\geth and look for geth.exe
Execute the following command: geth.exe --fast --cache 1024

wel dus voor het commando de map blockchain even wissen 8) .
Wat goed. Bedankt voor je snelle en duidelijke uitleg!

CMD is nu lekker aan het rommelen en de blokken stromen binnen
Moet ik nu pas de wallet opstarten als dit klaar is? Nouja, ik laat hem gewoon een nachtje lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Pusherman_ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:22:
[...]

Wat goed. Bedankt voor je snelle en duidelijke uitleg!

CMD is nu lekker aan het rommelen en de blokken stromen binnen
Moet ik nu pas de wallet opstarten als dit klaar is? Nouja, ik laat hem gewoon een nachtje lopen!
Exact. Op een gegeven moment komen er geen blocks meer maar staat er iets anders. Weet even niet meer wat en komt er elke minuut pas wat. Dan gewoon kruisje drukken en dan pas mist opstarten en voila hij is gesynced

Bij mij staat die wallet op een ssd en die vond de spontane 80gb niet fijn dus ben eens gaan verdiepen. Dit werkt wel. Heb je er al eth op staan of nog niet?

Ik wacht nog op een dip om te kopen

[ Voor 15% gewijzigd door ApC_IcE op 10-06-2017 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ernemmer schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:18:
[...]

1 Bitcoin is 100.000.000 satoshi, dus qua waarde van een bitcoin kunnen we nog even vooruit voordat het niet meer te gebruiken is om mee te betalen.
1 satoshi is op dit moment 0,0000253988 EUR
Sterker nog, achter de schermen werken het protocol en de software enkel met satoshis. De eenheid "bitcoin", die 100 miljoen satoshis voorstelt, is een arbitraire keuze. Veel wallet-software geeft je de optie om bedragen in andere eenheden weer te geven. Vooral mili-bitcoin (mBTC) is populair, want die zit het dichtste bij de €1 met een huidige prijs van zo'n €2,50 per mBTC.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

GrazendeKoe schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:39:
Iemand al eens geld van een exchange ontvangen op een ING rekening? Welk adres hebben jullie ingevuld? Op site van ING staat het adres:

ING Bank N.V.
Foreign Operations
PO Box 1800
1000 BV Amsterdam

Wat vul je op Bitstamp bij 'Bank Address' in? PO Box 1800?
Ik heb je eerder deze week op Fok dit antwoord ook al gegeven, maar ik dat is inderdaad het adres wat ik gebruik. Werkt prima. Op Kraken:

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/151S1O3z1n09/Screen%20Shot%202017-06-07%20at%2019.52.52.png

Bij Bitstamp hoef je geen 'bank address' in te vullen. Je moet daar kiezen voor "EU Bank (SEPA)", niet voor "International Bank". Je hoeft dan alleen je eigen gegeven en IBAN en BIC in te vullen. BIC-code van ING is INGBNL2A.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip> niet goed opgelet.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:13
Heb je nog EUR orders open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sNielz123 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:41:
Heb je nog EUR orders open staan?
Allemachtig wat dom. Inderdaad, dat is het gewoon. Tijd geleden BTC order geplaatst op een erg onrealistisch lage prijs 'voor het geval dat'. Helemaal vergeten. Excuus voor deze domme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ApC_IcE schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:52:
[...]

Exact. Op een gegeven moment komen er geen blocks meer maar staat er iets anders. Weet even niet meer wat en komt er elke minuut pas wat. Dan gewoon kruisje drukken en dan pas mist opstarten en voila hij is gesynced

Bij mij staat die wallet op een ssd en die vond de spontane 80gb niet fijn dus ben eens gaan verdiepen. Dit werkt wel. Heb je er al eth op staan of nog niet?

Ik wacht nog op een dip om te kopen
Hij loopt nog steeds gestaag door.. mijn geduld wordt nog even beproefd en de map chaindata is nu 20GB al evengoed.
INFO [06-10|08:50:07] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:50:13] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:50:14] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:50:30] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:50:35] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:50:40] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:50:47] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:50:47] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:51:08] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:51:09] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:51:15] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:51:19] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:51:29] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:51:37] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:51:59] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:52:01] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:52:22] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:52:29] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:52:33] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:52:41] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:52:54] Imported new chain segment
INFO [06-10|08:53:12] Imported new chain segment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Pusherman_ schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:53:
[...]

Hij loopt nog steeds gestaag door.. mijn geduld wordt nog even beproefd en de map chaindata is nu 20GB al evengoed.

[...]
scroll eens naar boven?
staat er in het begin ook dezelfde regel?

Mijn chaindata is 19,4 en die is 5 dagen out of sync

Er is ook een 1.6.5 update zegt ie dus ik ga even updaten.
Ik laat straks even weten wanneer die van mij stopt en hoe groot die dan is.

Ethereum blijft stijgen zeg
https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/

0.1BTC op het moment
$ 292,- >:)
ik zoek een low point om in te stappen maar hij blijft al 2 weken stijgen

[ Voor 31% gewijzigd door ApC_IcE op 10-06-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:13
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:48:
[...]

Allemachtig wat dom. Inderdaad, dat is het gewoon. Tijd geleden BTC order geplaatst op een erg onrealistisch lage prijs 'voor het geval dat'. Helemaal vergeten. Excuus voor deze domme vraag.
Het is niet voor niks dat dit in mij opkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik las en artikel op de Atlantic van kleine twee weken geleden en de schrijver haalt een mogelijk interessant probleem voor een toekomst met te veel blockchain aan. Ik had hier zelf ook al een paar keer over gefilosofeerd maar het nooit zo mooi opgeschreven. Doe ik misschien alsnog wel. Hier het artikel:

https://www.theatlantic.c...kchain-of-command/528543/

Zit m.i. zeker wat in..

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Hallo allen... Weet iemand hoe het kan dat sommige bedrijven/instellingen/personen een bitcoin-adress op hun webiste hebben staan terwijl een bitcoin-adres maar bedoelt is voor een eenmalige transactie?

Ik probeer wat bitcoin van een wallet naar een andere wallet over te maken, in meerdere transacties, naar hetzelfde adres op de andere computer, maar eigenlijk moet je dus per transactie een bitcoinadress aanmaken? (ik gebruik multibit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
simlock schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:56:
Hallo allen... Weet iemand hoe het kan dat sommige bedrijven/instellingen/personen een bitcoin-adress op hun webiste hebben staan terwijl een bitcoin-adres maar bedoelt is voor een eenmalige transactie?

Ik probeer wat bitcoin van een wallet naar een andere wallet over te maken, in meerdere transacties, naar hetzelfde adres op de andere computer, maar eigenlijk moet je dus per transactie een bitcoinadress aanmaken? (ik gebruik multibit)
Iedere keer een ander adres gebruiken is beter om het zo annoniem mogelijk te doen. Dat betekend niet dat het ook echt moet. Zeker voor een bedrijf is het wel zo handig als het rekeningnummer, om het maar even zo te zeggen, altijd gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

simlock schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:56:

Je kunt technisch gezien een adres prima meerdere keren gebruiken. Het heeft alleen wat security en privacy risico's. Hier kun je daar meer over vinden: https://en.bitcoin.it/wiki/Address_reuse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Pusherman_ schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:53:
[...]

[...]
Mijn chaindata is 24,5GB en het laatste block deed er 150sec over
Ik heb CMD afgesloten en mist opgestart en na een uurtje was die sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ApC_IcE schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:23:
[...]

Mijn chaindata is 24,5GB en het laatste block deed er 150sec over
Ik heb CMD afgesloten en mist opgestart en na een uurtje was die sync
Het is gelukt en hij is nu helemaal sync. Echt onwijs bedankt voor je instructie en hulp!

Ik probeer nu om de split naar ETH/ETC uit te voeren via deze instructie:

https://steemit.com/ether...ly-splitting-your-eth-etc

Eerst even geprobeerd met een kleine hoeveelheid en bij deze stap:
The 'Target fork' field is the address of the ETH account you will use
The 'Target no fork' field is the address of the ETC account you will use
ik heb een ETH en ETC adres van m'n Kraken account opgegeven en met een minuut of 5 was de ETH aangekomen op dat adres maar nu 3 uur later de ETC nog niet.

Gelukkig heb ik het pas met een kleine hoeveelheid getest, maar hoe ga ik nu achterhalen wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pusherman_ schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:50:
[...]
maar hoe ga ik nu achterhalen wat er fout gaat?
Kijk eens met een blockexplorer hoe het zit met de transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
Over 6 dagen is de ico van status

Hoe kan ik mijn kansen maximaliseren dat ik aan de SNT tokens kan komen?
ik verwacht dat het binnen minuten uitverkocht zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
N-ickel schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:35:

Van wat ik begrijp hebben ze een ICO die in stapjes gaat. In eerste instantie een cap van 12M CHF voor de whales, en daarna in kleinere stapjes omhoog (per tijdseenheid). Daarmee proberen ze dus enkel kleinere transacties te accepteren, en de normale mens een kans te geven. Whales kunnen dan nog steeds vaak met kleine beetjes proberen natuurlijk, en het netwerk raakt waarschijnlijk helemaal verstopt (en dat erkennen ze ook).

Er is ook nog niet bekend wat de hard cap is, maar ze hebben er dacht ik wel een (i.t.t. bijvoorbeeld Bancor). Omdat de structuur anders is, is ook moeilijk te zeggen wat je de hoogste kans geeft om deel te nemen. Voorheen was het een kwestie van snel zijn (=eerste block) en een hoge fee meegeven. Parity met de "send after blocknumber" functionaliteit had wat mij betreft daarmee de voorkeur, want je hoeft dan niet zelf actief het blocknummertellertje in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Poeh geen idee.
Even geduld denk ik. Ik heb een btc transactie gehad die 1 week duurde wegens te lage fee.

Maar deze coins zeggen me niks en dat hele fork ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
Ik heb een n00b vraag en kon het antwoord niet vinden. Moet je per coin-type een aparte wallet hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

DFG-909 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:33:
Ik heb een n00b vraag en kon het antwoord niet vinden. Moet je per coin-type een aparte wallet hebben?
In principe wel, al zijn er wel wallets waar je meerdere types in kunt bewaren, bijv: Jaxx.

Ook de hardware wallet Ledger Nano S kan meerdere types aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ben ook van plan eens een setje crypto-currency's te gaan aanschaffen.
Wat mij opviel bij bitcoin is dat er relatief eigenlijk nog extreem weinig gebruikers zijn. Ik zag op die top 100 wallets sites dat er eigenlijk maar een half miljoen wallets zijn waar meer dan 1 bitcoin op staat. Dat betekent toch dat er nog een idiote waardestijging op komst is als bitcoins echt doorbreken en er miljoenen wallets bij komen waar echt een bedrag op staat? Dan moet zo'n coin wel richting de miljoen gaan om vraag/aanbod in evenwicht te brengen.

Waarom zou je dan uberhaupt iets afrekenen met zo'n volatiel middel? Crypto-currencies zijn nu toch eigenlijk alleen maar lange-termijnsinvesteringen voor als er eentje wel doorbreekt toch? Geen pizza's voor 10k bitcoins meer. of een auto voor 5 bitcoins anno 2017. Straks heb je 10 auto's voor 1 bitcoin...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:46:
Ik zag op die top 100 wallets sites dat er eigenlijk maar een half miljoen wallets zijn waar meer dan 1 bitcoin op staat.
Ook dat klopt niet. Die site geeft adressen aan, niet wallets. Als jij 100BTC over 100 adressen in 1 wallet hebt, dan lijkt het er volgens die site op dat er 100 mensen 1BTC hebben terwijl 1 iemand er 100 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn account bij poloniex bevroren omdat ik melding kreeg dat er vanuit een onbekend ip adres werd ingelogd. Nu heb ik f2a en wil ik het terugdraaien. Hoelang moet je gemiddeld wachten op antwoord van support? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 21-09 09:03
N-ickel schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:35:

Ik kreeg net een melding via blockfolio van status. Maar wat zijn jullie gedachten? Ik zie in veel projecten potentie, maar dat is meer een idee dat het zou kunnen werken,maar wordt het groots genoeg zodat de massa er mee aan de slag gaat? Veelal krijg je tips kijk naar wie de developers zijn of wie er achter het project zit. Maar dat is voor iemand net nieuw in deze wereld best lastig te beoordelen.

Dus ik weet het niet 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47
Tourniquet schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:03:
[...]

Je kunt technisch gezien een adres prima meerdere keren gebruiken. Het heeft alleen wat security en privacy risico's. Hier kun je daar meer over vinden: https://en.bitcoin.it/wiki/Address_reuse
Hm, ik gebruik op Polo en Bittrex steeds hetzelfde adres. Op Polo kan ik zelfs geen ander adres aanmaken denk ik?
Is dat dan zo'n probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 00:17:
[...]

Hm, ik gebruik op Polo en Bittrex steeds hetzelfde adres. Op Polo kan ik zelfs geen ander adres aanmaken denk ik?
Is dat dan zo'n probleem??
Op een exchange maakt het niet uit. De coins die je daar heen stuurt worden toch op 1 hoop met alle andere 1000'en coins van alle andere mensen in de coldwallet gezet. Bij je eigen wallet op je PC maakt het wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47
PilatuS schreef op zondag 11 juni 2017 @ 00:39:
[...]

Op een exchange maakt het niet uit. De coins die je daar heen stuurt worden toch op 1 hoop met alle andere 1000'en coins van alle andere mensen in de coldwallet gezet. Bij je eigen wallet op je PC maakt het wel uit.
Ah, OK.
Ik deed het eerder met Electrum ook, maar die is nu leeg dus daar is het geen probleem meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

sinds kort ben ik ook 1 week ook actief met de cryptomunten, met kleine bedragen wel is waar maar dat maakt opzich niet uit. Zelf absoluut geen computer techneut of ICT-er. De wallet downloaden voor de Bitcoin was geen probleem, echter sinds gisteren ook geintresseerd in ETH. Vanmorgen begonnen en zie de koers echt alleen maar meer stijgen, en iedere keer lukt het wederom niet om een wallet geinstaleerd te krijgen, zelfs niet met behulp van Youtube uitleg.

Iemand advies voor een goede youtube/site? Een Youtube video in het engels moet (met veel pauzeren) meestal wel genoeg zijn, helaas tot nu toch nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 00:48:
en iedere keer lukt het wederom niet om een wallet geinstaleerd te krijgen, zelfs niet met behulp van Youtube uitleg.

Iemand advies voor een goede youtube/site? Een Youtube video in het engels moet (met veel pauzeren) meestal wel genoeg zijn, helaas tot nu toch nog niet gelukt.
Download een wallet en installereer die, klaar. Ik snap niet hoe je zoiets niet voor elkaar kan krijgen. Als je Office kan installeren of een browser moet dit ook lukken. Geef sowieso aan wat er nou precies niet lukt en waar je op vastloopt. Dat het niet lukt en verder geen info geven heeft weinig zin.

Verder nog even 3 seconden op YouTube gezocht voor je :P : YouTube: How to easily install the Ethereum wallet! | Tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 11 juni 2017 @ 01:14:
[...]

Download een wallet en installereer die, klaar. Ik snap niet hoe je zoiets niet voor elkaar kan krijgen. Als je Office kan installeren of een browser moet dit ook lukken. Geef sowieso aan wat er nou precies niet lukt en waar je op vastloopt. Dat het niet lukt en verder geen info geven heeft weinig zin.

Verder nog even 3 seconden op YouTube gezocht voor je :P : YouTube: How to easily install the Ethereum wallet! | Tutorial
Volgens mij ben ik er zojuist achter gekomen dat het aan BTCdirect.eu ligt, mijn wallet-code word bij LiteBit.eu wel goedgekeurd. Ik ga nog even verder puzzelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Een verhelderend gesprek over de verschillende scenarios die soft-forks en hard-forks met zich meebrengen.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/mindtomatter/lets-talk-bitcoin-333-on]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verdomde Armory wallet, volgens mij heb ik mijn eerste grijze haren gekregen.... :(
Ik ben naar een festival geweest, en had van te voren het idee maar even m'n 1100 euro aan BTC eraf te halen voor het geval dat. Dus armory gedownload en een adres aangemaakt. Fijn even 0.01BTC naartoe gestuurd om te testen, maar het kwam maar niet aan. Armory opnieuw opgestart, kon hij geen verbinding meer krijgen.

Daarna uren zitten kloten om hem weer te laten verbinden, kon de hele database weer opnieuw gedownload en georganiseerd worden (wat overigens ook 4 reboots heeft gekost, bleef gewoon hangen). Nu is alles gesynct, zie ik nog mijn 0.01BTC niet :( Blijkbaar is dat adres wat ik aangemaakt heb niet opgeslagen oid, dus die 25 euro (of 1000 over een paar jaar) ben ik dus permanent kwijt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:57
Even een vraag over het zogenaamde 'staken' bij bijvoorbeeld Stratis. Ik begrijp dat dit een alternatieve manier van het distribueren van coins is. Echter moet ik hiervoor mijn wallet altijd unlocked aan hebben staan? Dit brengt toch gigantische veiligheidsrisico's met zich mee of mis ik dan iets? Iedereen die toegang tot de computer heeft die aan het 'staken' is heeft toegang tot je coins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
kuusj98 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:44:
Verdomde Armory wallet, volgens mij heb ik mijn eerste grijze haren gekregen.... :(
Ik ben naar een festival geweest, en had van te voren het idee maar even m'n 1100 euro aan BTC eraf te halen voor het geval dat. Dus armory gedownload en een adres aangemaakt. Fijn even 0.01BTC naartoe gestuurd om te testen, maar het kwam maar niet aan. Armory opnieuw opgestart, kon hij geen verbinding meer krijgen.

Daarna uren zitten kloten om hem weer te laten verbinden, kon de hele database weer opnieuw gedownload en georganiseerd worden (wat overigens ook 4 reboots heeft gekost, bleef gewoon hangen). Nu is alles gesynct, zie ik nog mijn 0.01BTC niet :( Blijkbaar is dat adres wat ik aangemaakt heb niet opgeslagen oid, dus die 25 euro (of 1000 over een paar jaar) ben ik dus permanent kwijt.
Als de fee gemiddeld of laag is kan het uren tot dagen duren voor transacties verwerkt worden op het moment, dat zou het kunnen zijn.
Kijk even op blockchain.info wat er daar bij staat, moet je wel een adres of transactie-id invoeren.
Al snap ik niet waarom je het van het ene naar het andere account van jezelf stuurt, dat kost alleen maar centen, als je het wil omzetten naar euro's kan je het beter rechtstreeks verwisselen?

[ Voor 7% gewijzigd door Soldaatje op 11-06-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb laatst wat ethereum gekocht en een wallet geïnstalleerd. Ik heb de ethereum nog niet ontvangen, omdat de nodes en blocks nog niet up to date zijn. Maar bij mij blijft het up-to-date krijgen steeds hangen na een tijdje en is er geen voortgang.

Wanneer ik de wallet opnieuw opstart gaat hij bij blocks weer een paar 100 verder en bij chains begint hij weer opnieuw vanaf 0.

Is dit normaal? Want ik heb het idee dat de wallet zo nooit volledig gesynct wordt.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
aicaramba schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:52:
Ik heb laatst wat ethereum gekocht en een wallet geïnstalleerd. Ik heb de ethereum nog niet ontvangen, omdat de nodes en blocks nog niet up to date zijn. Maar bij mij blijft het up-to-date krijgen steeds hangen na een tijdje en is er geen voortgang.

Wanneer ik de wallet opnieuw opstart gaat hij bij blocks weer een paar 100 verder en bij chains begint hij weer opnieuw vanaf 0.

Is dit normaal? Want ik heb het idee dat de wallet zo nooit volledig gesynct wordt.
Ik heb geen full-clients meer, werd gek van het syncen en wachten, daarnaast is het niet goed voor mijn SSD, dus Jaxx gebruik ik nu, gewoon de meeste coins in één app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Soldaatje schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:49:
[...]

Als de fee gemiddeld of laag is kan het uren tot dagen duren voor transacties verwerkt worden op het moment, dat zou het kunnen zijn.
Kijk even op blockchain.info wat er daar bij staat, moet je wel een adres of transactie-id invoeren.
Al snap ik niet waarom je het van het ene naar het andere account van jezelf stuurt, dat kost alleen maar centen, als je het wil omzetten naar euro's kan je het beter rechtstreeks verwisselen?
Het is al een week geleden dat ik die gestuurd heb, is ook al talloze keren confirmed. De Bitcoin wallet op Android geeft automatisch de 'juiste' fee mee, dus daar heb je nooit problemen mee.

Als ik nu weer op BTC ontvangen druk krijg ik (uiteraard) een ander adres, en als ik dat scherm dan sluit staat dat adres ook opgeslagen in de primary wallet. Dat heeft 'ie de eerste keer dus fijn niet gedaan.

Hoe dan ook, een simpele BTC wallet voor Windows ontwerpen is na al die jaren toch nog te moeilijk blijkbaar. Om nu de hele blockchain binnen te trekken voor de normale BTC client gaat me ook wat te ver.
Soldaatje schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:54:
[...]

Ik heb geen full-clients meer, werd gek van het syncen en wachten, daarnaast is het niet goed voor mijn SSD, dus Jaxx gebruik ik nu, gewoon de meeste coins in één app.
Ah, zoiets dus }:O

[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 11-06-2017 21:55 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aseliot
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08 10:25
Misschien off-topic maar weet iemand waar je nog ETH kunt kopen alle nederlandse of .eu sites hebben niks meer? Of je kan het alleen nog omzetten van BTC naar ETH. Heb alles afgezocht maar kan zo niet iets vlug vinden met ideal zoals bitonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
aseliot schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:20:
Misschien off-topic maar weet iemand waar je nog ETH kunt kopen alle nederlandse of .eu sites hebben niks meer? Of je kan het alleen nog omzetten van BTC naar ETH. Heb alles afgezocht maar kan zo niet iets vlug vinden met ideal zoals bitonic.
https://anycoindirect.eu/nl/kopen/ethers

Ten minste, daar heb ik gisteren gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 11-06-2017 22:22 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PilatuS schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:55:
[...]

Ook dat klopt niet. Die site geeft adressen aan, niet wallets. Als jij 100BTC over 100 adressen in 1 wallet hebt, dan lijkt het er volgens die site op dat er 100 mensen 1BTC hebben terwijl 1 iemand er 100 heeft.
Dus dat betekent dat het aantal individuen dat serieus met bitcoins bezig is nóg kleiner is? Valt eigenlijk wel tegen dan wereldwijd gezien. Er zijn meer Magic the gathering spelers :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:28:
[...]

Dus dat betekent dat het aantal individuen dat serieus met bitcoins bezig is nóg kleiner is?
Klopt. Die site laat adressen zien, niet wallets. Niets houdt je tegen om 10.000BTC te verdelen over 1000 adressen in 1 wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aseliot
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08 10:25
aicaramba schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:21:
Ten minste, daar heb ik gisteren gekocht.
Nee die is ook op. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Btcdirect.eu?

En anders btc kopen en dan ruilen op kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
PilatuS schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:58:
[...]

Kijk eens met een blockexplorer hoe het zit met de transactie.
Als ik dat check staan de transacties gewoon goed doorgevoerd naar mijn vers aangemaakte adressen op Kraken.com.

Op de een of andere manier wil kraken ze nog niet weergeven denk ik. Ik heb al een support ticket aangemaakt.
Als ik ETH stuur naar m'n kraken account of ETC van m'n wallet naar https://classicetherwallet.com/ werkt het namelijk wel.

Morgen komt m'n ledger Nano S. binnen. Dan z.s.m. die coins daar op en niet meer dat gekloot met die wallets en oneindige blockchains.

Alleen nog hopen dat Kraken niet loopt te klooien met mijn overgemaakte coins. Hun support is marginaal op het moment. Duurt weken voor je antwoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

kuusj98 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:44:
Nu is alles gesynct, zie ik nog mijn 0.01BTC niet :( Blijkbaar is dat adres wat ik aangemaakt heb niet opgeslagen oid, dus die 25 euro (of 1000 over een paar jaar) ben ik dus permanent kwijt.
Je had wel een backup van daarvoor? Volgens mij gebruikt Armory een seed om adressen uit te genereren, dus volgens mij moet het mogelijk zijn om nieuwe adressen terug te halen uit een oudere backup.
Soldaatje schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:54:
[...]

Jaxx slaat de seed niet encrypted op: https://vxlabs.com/2017/0...ord-wallet-backup-phrase/ (tenminste, met een hardcoded encryption key, dus komt op het zelfde neer).

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Wauw, dankzij de crypto gekte zijn 2e hands AMD kaarten onbetaalbaar geworden xD
Heb het even 2 maandjes niet gevolgd, toen was een RX480 zo onder de €200 te vinden en nu zie ik alleen gekke mensen prijzen van 300+? Lekker dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
FunkyTrip schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:28:
[...]

Dus dat betekent dat het aantal individuen dat serieus met bitcoins bezig is nóg kleiner is? Valt eigenlijk wel tegen dan wereldwijd gezien.
Er zijn waarschijnlijk veel gebruikers die hun bitcoins opslaan bij een exchange of online wallet-dienst. Zo is Coinbase vooral bij Amerikanen vrij populair als wallet-dienst.

Deze gebruikers zul je niet terugvinden als je enkel kijkt naar het aantal adressen met een balans, want dergelijke diensten gooien het grootste gedeelte van hun bitcoins in een cold wallet, waarvoor slechts enkele adressen gebruikt worden om de bitcoins van (mogelijk) duizenden gebruikers te bewaren.
Er zijn meer Magic the gathering spelers :D
Misschien zou iemand een Magic the Gathering Online Exchange moeten opzetten ofzo. Ik ken nog wel een leuke domeinnaam hiervoor die tegenwoordig niet meer actief wordt gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rannasha schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:31:
[...]

Er zijn waarschijnlijk veel gebruikers die hun bitcoins opslaan bij een exchange of online wallet-dienst. Zo is Coinbase vooral bij Amerikanen vrij populair als wallet-dienst.

Deze gebruikers zul je niet terugvinden als je enkel kijkt naar het aantal adressen met een balans, want dergelijke diensten gooien het grootste gedeelte van hun bitcoins in een cold wallet, waarvoor slechts enkele adressen gebruikt worden om de bitcoins van (mogelijk) duizenden gebruikers te bewaren.

[...]

Misschien zou iemand een Magic the Gathering Online Exchange moeten opzetten ofzo. Ik ken nog wel een leuke domeinnaam hiervoor die tegenwoordig niet meer actief wordt gebruikt ;)
hoe staat het eigenlijk met die oude kaartenhandelaar, Is die onderhand al een keer weer liquide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Defector schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:50:
[...]

hoe staat het eigenlijk met die oude kaartenhandelaar, Is die onderhand al een keer weer liquide?
Liquide niet, want dat betekent dat je voldoende cash (of snel liquideerbare assets) hebt om je dagelijkse kosten te betalen.

Solvabel, wat betekent dat je voldoende eigen vermogen hebt om alle schulden (ooit) af te betalen, dat dan mogelijk wel.

Merk op dat de schulden van MtGox (vrijwel volledig bestaande uit de tegoeden van gebruikers) door de curator ergens in het voorjaar van 2014 allemaal zijn omgerekend naar Japanse Yen volgens de op dat moment geldende Bitcoin-koers (ergens rond de $500 ofzo). Sindsdien heeft men zo'n 200.000 BTC gevonden die in het bezit was van MtGox. Met de huidige koers zou die 200.000 BTC voldoende zijn om alle schuldeisers terug te betalen.

Maar, dat vereist wel dat de curator 200.000 BTC kan verkopen zonder dat de koers ontzettend hard instort. Om die reden zijn sommigen bezig om de mogelijkheid te creeren voor schuldeisers om hun claim in BTC te laten uitbetalen, zodat een deel van de BTC niet hoeft te worden verkocht (al kan de schuldeiser dit verkopen nog altijd zelf doen na ontvangst).

Het is een vrij complexe zaak waar vrijwel niemand echt goed weet wat er mogelijk is. Hebben we hier toevallig een expert op het gebied van Japans failliesementsrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rannasha schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:58:
[...]

Liquide niet, want dat betekent dat je voldoende cash (of snel liquideerbare assets) hebt om je dagelijkse kosten te betalen.

Solvabel, wat betekent dat je voldoende eigen vermogen hebt om alle schulden (ooit) af te betalen, dat dan mogelijk wel.

Merk op dat de schulden van MtGox (vrijwel volledig bestaande uit de tegoeden van gebruikers) door de curator ergens in het voorjaar van 2014 allemaal zijn omgerekend naar Japanse Yen volgens de op dat moment geldende Bitcoin-koers (ergens rond de $500 ofzo). Sindsdien heeft men zo'n 200.000 BTC gevonden die in het bezit was van MtGox. Met de huidige koers zou die 200.000 BTC voldoende zijn om alle schuldeisers terug te betalen.

Maar, dat vereist wel dat de curator 200.000 BTC kan verkopen zonder dat de koers ontzettend hard instort. Om die reden zijn sommigen bezig om de mogelijkheid te creeren voor schuldeisers om hun claim in BTC te laten uitbetalen, zodat een deel van de BTC niet hoeft te worden verkocht (al kan de schuldeiser dit verkopen nog altijd zelf doen na ontvangst).

Het is een vrij complexe zaak waar vrijwel niemand echt goed weet wat er mogelijk is. Hebben we hier toevallig een expert op het gebied van Japans failliesementsrecht?
Dat bedoelde ik inderdaad, haalde ze even door elkaar.

Dit lijkt mij wel een hele bizarre situatie. Wat in een regulier faillissement niet snel voor kan komen. Ik vraag mij af in hoeverre de curator op de hoogte is van de ontwikkelingen. Waarschijnlijk wel aangezien het al een redelijk specialistisch faillissement was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Defector schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:06:
[...]

Dit lijkt mij wel een hele bizarre situatie. Wat in een regulier faillissement niet snel voor kan komen. Ik vraag mij af in hoeverre de curator op de hoogte is van de ontwikkelingen. Waarschijnlijk wel aangezien het al een redelijk specialistisch faillissement was.
De curator wordt bijgestaan door mensen van Kraken, dus er is voldoende specialistische kennis aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

aseliot schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:20:
Ik wilde ook voor een paar euro ETH kopen (gewoon, eens kijken hoe het is). Maar kan ze ook nergens vinden? Iemand enig idee waar deze nog wel te krijgen zijn?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NeFoRcE schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:55:
[...]

Ik wilde ook voor een paar euro ETH kopen (gewoon, eens kijken hoe het is). Maar kan ze ook nergens vinden? Iemand enig idee waar deze nog wel te krijgen zijn?
Voor zover ik kan zien hebben ze het hier: https://www.litebit.eu/en/buy/ethereum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ah, die stond serieus een half uur terug nog op 'not available'. Thanks!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Op moment van schrijven hebben ze er nog 53.

Maar er is wel maintenance dus ze verkopen em niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vragen over het aankopen van Ethereum.

https://www.litebit.eu/en/buy/ethereum wordt als site genoemd om eenvoudig ethereum te kopen, maar ik hoor ook dat het goedkoper zou zijn om ethereum te kopen met bitcoins. Is het dan ook voordeliger om eerst bitcoins aan te schaffen en vervolgens met deze bitcoins ethereum te kopen? Of is dat het niet waard? En kan je aangeschafte munten van litebit ook ergens anders weer verkopen?

Ten tweede begrijp ik niet exact hoe het zit met de wallets. Zijn deze allemaal gelijkwaardig? Of hebben ze verschillende functionaliteiten? Ik wil de munten als belegging, dus hoef niet per se allemaal gekke trucs er mee uit te kunnen halen.

Kortom, hoe zit het met de aanschaf en de wallets?

Alvast bedankt voor de reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:51:
Ik heb twee vragen over het aankopen van Ethereum.

https://www.litebit.eu/en/buy/ethereum wordt als site genoemd om eenvoudig ethereum te kopen, maar ik hoor ook dat het goedkoper zou zijn om ethereum te kopen met bitcoins. Is het dan ook voordeliger om eerst bitcoins aan te schaffen en vervolgens met deze bitcoins ethereum te kopen? Of is dat het niet waard? En kan je aangeschafte munten van litebit ook ergens anders weer verkopen?

Ten tweede begrijp ik niet exact hoe het zit met de wallets. Zijn deze allemaal gelijkwaardig? Of hebben ze verschillende functionaliteiten? Ik wil de munten als belegging, dus hoef niet per se allemaal gekke trucs er mee uit te kunnen halen.

Kortom, hoe zit het met de aanschaf en de wallets?

Alvast bedankt voor de reacties !
Ik zou rechtstreeks ETH kopen, dat is het makkelijkst. BTC heeft op dit moment erg hoge fee's. Je zou ook nog eens bij Anycoindirect kunnen kijken of die goedkoper is.

Wallet kan je aanmaken via my ether wallet en dan je keys goed bewaren

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 12-06-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GrooV schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:17:
[...]
BTC heeft op dit moment erg hoge fee's.
Valt wel mee. Het is 2 tot 3x minder dan een paar weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

ApC_IcE schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:47:
[...]

Op moment van schrijven hebben ze er nog 53.

Maar er is wel maintenance dus ze verkopen em niet
Ik heb laatst wat mBTC omgezet naar ETH via ShapeShift.io. Misschien is dat nog een optie?

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
Hallo,

Ik ben mij de laatste tijd even aan het inlezen in het hele cryptocurrency.

Nu ben ik begonnen om een wallet aan te maken met Electrum wallet.
Daarnaast heb ik mij ingeschreven bij Bitstamp, mijn eerste ( deel ) van bitcoin heb ik gekocht, en ook getransferd naar mijn wallet.
So far so good :)

Nu heb ik een aantal vragen:
- Hoe kan ik het beste mijn wallet back-upen? Zodat alles wat daarin staat niet verloren gaat?
- Kan ik mijn wallet bijv. op Dropbox zetten ( of een andere cloud ) zodat ik hem op 2 pc's kan openen? ( PC thuis en Werklaptop? )
- Kan ik dezelfde wallet gebruiken voor bijvoorbeeld ETH? Of moet ik weer een andere Wallet gebruiken?

ETH zie ik vaak voorbij komen hiero, dus ik heb mij aangemeld bij Kraken ( verificatie duurt helaas lang voordat je kan beginnen )

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Androo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:04:
- Hoe kan ik het beste mijn wallet back-upen? Zodat alles wat daarin staat niet verloren gaat?
Sommige wallets werken met een "recovery seed", een reeks van 12-24 woorden waarmee je de wallet kunt herstellen. Deze woorden opschrijven / uitprinten en het papier veilig bewaren.

Als je wallet-software deze functie niet heeft, dan moet je het bestand vinden waarin de daadwerkelijke private keys zijn opgeslagen en deze backuppen met je favoriete backup-strategie.
- Kan ik mijn wallet bijv. op Dropbox zetten ( of een andere cloud ) zodat ik hem op 2 pc's kan openen? ( PC thuis en Werklaptop? )
Ja.
- Kan ik dezelfde wallet gebruiken voor bijvoorbeeld ETH? Of moet ik weer een andere Wallet gebruiken?
Nee, niet direct. De eerdergenoemde recovery seed kan zowel voor BTC als ETH (en andere cryptocurrencies) worden gebruikt als je een wallet-applicatie hebt die dat ondersteunt, dus je kunt eventueel af met een enkele backup voor beiden. Daarnaast zijn er applicaties waarmee je meerdere cryptocurrencies kunt beheren. Maar de meest gebruikte wallet-applicaties voor beide cryptocurrencies zijn toch de voor die currency specifieke applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 10:18

Ethirty

Who...me?

Na weer nieuws van het zoveelste record van Bitcoin en de evenzoveelste facepalm van ondergetekende, heb ik toch maar weer eens op mijn Kraken account ingelogd. Mijn vergeten Dogecoins verkocht, die toch een stuk meer waard waren dan ik mij herinnerde, en zo "gratis" weer begonnen met 0,04B. Als ik mijn bit- en litecoins had gehouden een paar jaar terug had ik toch een redelijk bedrag bij elkaar kunnen hebben. :')

Nu nog zorgen dat er wat geld komt te staan zodat ik wat verder kan uitbreiden. Het rendement van de bank kan ik toch niks mee, dan maar zo proberen nog wat geld te verdienen. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
Ethirty schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:55:
Na weer nieuws van het zoveelste record van Bitcoin en de evenzoveelste facepalm van ondergetekende, heb ik toch maar weer eens op mijn Kraken account ingelogd. Mijn vergeten Dogecoins verkocht, die toch een stuk meer waard waren dan ik mij herinnerde, en zo "gratis" weer begonnen met 0,04B. Als ik mijn bit- en litecoins had gehouden een paar jaar terug had ik toch een redelijk bedrag bij elkaar kunnen hebben. :')

Nu nog zorgen dat er wat geld komt te staan zodat ik wat verder kan uitbreiden. Het rendement van de bank kan ik toch niks mee, dan maar zo proberen nog wat geld te verdienen. :)
Hetzelfde hier. Eerder dit jaar met 0,1 BTC wat zitten gokken en daar een tientje winst op gemaakt. Als ik nu in de geschiedenis van mijn Blockchain wallet kijk, zie ik dat ik daar 150 euro mee had verdiend als ik had gewacht :P
Nu weer ingestapt met 0,2 BTC, en nu maar duimen dat het in de komende anderhalve maand nog weer wat stijgt.

Daarnaast maar eens gestart met het binnenhalen van de Ethereum blockchain. Kijken of dat op termijn nog wat gaat opleveren...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
400.000 $ gestolen door de zwakke encryptie van de desktop Jaxx wallet...
https://www.cryptocoinsne...axx-wallet-vulnerability/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds vorige week bezig met de handel in Cryptocurrency op aanraden van wat collega's.

Nu heb ik een account op Coinbase voor het omzetten van uur naar BTC of ETH.
En gebruik ik Poloniex als exchange.

Nu merk ik dat op drukke momenten Coinbase niet betrouwbaar is.

Hebben jullie adviezen over welke websites hier beter geschikt voor zijn/ meer mogelijkheden hebben?

Ik heb de beginpost van handel en koers gelezen, maar daar staat niet veel informatie over de exchange/ wallet websites.

Is er ook een groot verschil tussen de kosten die de verschillende websites rekenen?

Misschien een stomme vraag, maar zou graag wat advies hierin hebben zodat de basis goed is voor toekomstige handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:19:
Nu merk ik dat op drukke momenten Coinbase niet betrouwbaar is.
Dit geldt helaas voor de meeste exchanges zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:19:
Ik ben sinds vorige week bezig met de handel in Cryptocurrency op aanraden van wat collega's.
Daar hebben we dit topic voor: [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4
En dan de openingspost. Beantwoord al je vragen.
PilatuS schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:24:
[...]

Dit geldt helaas voor de meeste exchanges zo.
Daarom ben ik in derivatives gestapt. Geen gedoe met omzetten van coins en vandaag 0.0 lag gehad. Plus je kan premiums arbitreren :9

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

LED-Maniak schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:26:
[...]

Daarom ben ik in derivatives gestapt. Geen gedoe met omzetten van coins en vandaag 0.0 lag gehad. Plus je kan premiums arbitreren :9
Heuj Ledje :w

Dat klinkt als iets waar ik als beginner maar niet aan moet beginnen of wel?
Al geven de 504 errors van Kraken me nu ook niet heel veel vertrouwen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:14
Ethirty schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:29:
[...]

Heuj Ledje :w

Dat klinkt als iets waar ik als beginner maar niet aan moet beginnen of wel?
Al geven de 504 errors van Kraken me nu ook niet heel veel vertrouwen.
Heuj Ethirty :w

Long time no see. :)

Derivatives zijn niet heel veel spannender hoor. Je handelt in contracten. Je hoeft daardoor alleen een bitcoin deposit te doen en dus niet de alts of wat dan ook in bezit te hebben. Het kopen en verkopen werkt hetzelfde en leverage van cross tot 1x tot 100x, net wat bij je strategie past. Er zijn ook contracten te vinden van coins die binnenkort beschikbaar komen. Dit maakt het mogelijk om vooraf de marktwaarde te bepalen. Als je futures van okcoin kent is dit niet anders. Je kan alleen als je wilt er meer mee.

Afhankelijk van het marktsentiment krijg je of betaal je een maintenance fee(ja, je kan geld krijgen door een positie te behouden) en market makers(dus niet direct uitgevoerde limit orders) krijgen geld van de takers voor het plaatsen van de order.

Ik was kraken erg zat omdat de interface stront traag is, fees hoog zijn en de site het vaak niet doet. In de laatste maanden heb ik éénmaal een 15 seconde lag gehad. Was binnen een half uur opgelost.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

LED-Maniak schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:36:
[...]

Heuj Ethirty :w

Long time no see. :)
Inderdaad long time :)
Derivatives zijn niet heel veel spannender hoor. Je handelt in contracten. Je hoeft daardoor alleen een bitcoin deposit te doen en dus niet de alts of wat dan ook in bezit te hebben. Het kopen en verkopen werkt hetzelfde en leverage van cross tot 1x tot 100x, net wat bij je strategie past. Er zijn ook contracten te vinden van coins die binnenkort beschikbaar komen. Dit maakt het mogelijk om vooraf de marktwaarde te bepalen. Als je futures van okcoin kent is dit niet anders. Je kan alleen als je wilt er meer mee.

Afhankelijk van het marktsentiment krijg je of betaal je een maintenance fee(ja, je kan geld krijgen door een positie te behouden) en market makers(dus niet direct uitgevoerde limit orders) krijgen geld van de takers voor het plaatsen van de order.

Ik was kraken erg zat omdat de interface stront traag is, fees hoog zijn en de site het vaak niet doet. In de laatste maanden heb ik éénmaal een 15 seconde lag gehad. Was binnen een half uur opgelost.
Ik snap de helft niet van wat je zegt en aangezien ik zo te zien eerst bitcoins moet hebben om een deposit te doen laat ik dat nog maar even schieten.

Gezien mijn eerdere ervaringen ga ik deze keer ook niet traden, dat kost me te veel grijze haren (de paar die ik er nog heb) maar wil ik wat coins vergaren voor de langere termijn. Rendement over 3 jaar ipv een paar euro per week bij een hartslag van 150 :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rannasha schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:08:
[...]

Sommige wallets werken met een "recovery seed", een reeks van 12-24 woorden waarmee je de wallet kunt herstellen. Deze woorden opschrijven / uitprinten en het papier veilig bewaren.

Als je wallet-software deze functie niet heeft, dan moet je het bestand vinden waarin de daadwerkelijke private keys zijn opgeslagen en deze backuppen met je favoriete backup-strategie.

[...]

Ja.

[...]

Nee, niet direct. De eerdergenoemde recovery seed kan zowel voor BTC als ETH (en andere cryptocurrencies) worden gebruikt als je een wallet-applicatie hebt die dat ondersteunt, dus je kunt eventueel af met een enkele backup voor beiden. Daarnaast zijn er applicaties waarmee je meerdere cryptocurrencies kunt beheren. Maar de meest gebruikte wallet-applicaties voor beide cryptocurrencies zijn toch de voor die currency specifieke applicaties.
ik heb een bitcoin wallet bij blockchain en een eth wallet bij ethereum/mist.
nu heb ik Jaxx geinstalleerd en daar heb ik mijn bitcoin wallet in kunnen restoren dmv de backup phrase. Echter het restoren van de ethereum/mist wallet gaat niet, deze heeft geen backup phrase, alleen maar een keystore bestand met daarin de walletcode en volgens mij ook private key. Maar ook de optie transfer paper wallet lijkt niet te werken, dit zou met behulp van de private key moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09-2018
Iets over JAXX wallet: https://cointelegraph.com...-report-400k-funds-thefts

Deze winkel heeft binnenkort blijkbaar al Ledger Nano S beschikbaar. Iemand al ervaring mee?
*spam*

[ Voor 8% gewijzigd door Dirk op 13-06-2017 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Thomx schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:10:
Deze winkel heeft binnenkort blijkbaar al Ledger Nano S beschikbaar. Iemand al ervaring mee?
*spam*
Is geen officiele reseller van Ledger. Dat zijn enkel http://bitcoinembassyamsterdam.nl/ en http://cryptomaan.nl/ (zie Ledger website). Daarnaast is de domeinnaam een maand geleden geregistreerd. Ik zou 'em overslaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 13-06-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:16

Crusader

Arc Nature

Gisteren via Blockchain.info wat bitcoins verstuurd naar Changelly (voor doorsturen naar mijn Dogecoin wallet). Eerst testtransactie gedaan, die ging goed, duurde bijna twee uur.
Daarna om 20:52 uur een grotere transactie gedaan van 0,032 BC. Die staat nu nog steeds op pending, al bijna 18 uur op pending dus.
Niet dat ik me zorgen maak, maar hoe kan dit? Komt dit vaker voor dat het zo verschrikkelijk lang duurt? 1 of 2 uur kan ik me nog voorstellen...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week ben ik gestart met een beetje handelen in altcoins, heb een wallet aangemaakt op https://wallet.mynxt.info
Ik dacht gelezen te hebben dat deze wallet ook ARDR accepteerde, dus heb een aantal gekocht. Nu staat in de wallet echter:
7 Jun 2017 - No tag - Transferred asset 0 NXT

Terwijl bij een andere altcoin die ik heb gekocht (NXT) staat:

10 Jun 2017 - No tag - Received NXT from NXT-****-****-****-***** 500 NXT

Heeft iemand een idee? Als ik op de ARDR click in de wallet zie ik wel de hoeveelheid ARDR staan en de blockcode, maar bij ammount staat dus 0 NXT.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 15:12 . Reden: adres klopte niet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Crusader schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:34:
Gisteren via Blockchain.info wat bitcoins verstuurd naar Changelly (voor doorsturen naar mijn Dogecoin wallet). Eerst testtransactie gedaan, die ging goed, duurde bijna twee uur.
Daarna om 20:52 uur een grotere transactie gedaan van 0,032 BC. Die staat nu nog steeds op pending, al bijna 18 uur op pending dus.
Niet dat ik me zorgen maak, maar hoe kan dit? Komt dit vaker voor dat het zo verschrikkelijk lang duurt? 1 of 2 uur kan ik me nog voorstellen...
Hoeveel fee heb je meegestuurd? Post anders even de link naar de transactie, zodat we mee kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Hoeveel fee heb je meegestuurd? Post anders even de link naar de transactie, zodat we mee kunnen kijken.
Fee werd automatisch berekend, verder niet op gelet.
Het gaat om deze:
https://blockchain.info/a...cPxhnWA7JRzpzbyyjqttrud5n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Crusader schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:03:
[...]

Fee werd automatisch berekend, verder niet op gelet.
Het gaat om deze:
https://blockchain.info/a...cPxhnWA7JRzpzbyyjqttrud5n
Automatische fee-berekeningen gaan af en toe mis. Meestal wordt er teveel meegestuurd, maar dit keer blijkbaar te weinig.

Kijk ook even op deze pagina:
https://btc.com/stats/unconfirmed-tx

De tweede kolom is de fee in satoshis per byte en de meest rechter kolom is de totale omvang (in bytes) van alle transacties tot en met een bepaald fee-niveau. Alles wat boven de 1000000 (1 MB) zit wordt waarschijnlijk niet in het volgende block opgenomen.

Op het moment van schrijven ligt die grens op zo'n 200 sat/byte. Jouw transactie heeft 144 sat/byte. Dit weekend was het rustiger op het netwerk en dook de 1 MB grens geregeld onder de 100 sat/byte. Dus het is een kwestie van afwachten. Als er een tijdlang niets gebeurt, dan gooien de nodes de transactie uit hun geheugen en kun je het saldo weer gebruiken in je wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:31
Ik heb voor een collega een bitcoin-cadeaukaart bestelt bij bit4coin. Nu krijg ik een dag later een mailtje dat ze, door de hoogte van het bedrag (125 euro), een kopie/foto van ID/paspoort nodig hebben. Als ik dat niet op stuur, wordt de bestelling geannuleerd.

Ik heb bij Kraken voor een tier 3 account pas een kopie van ID moeten sturen. Iemand die iets meer over dit soort praktijken kan zeggen? Of weet iemand misschien een betrouwbare andere optie voor bitcoincadeaukaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Playa del C. schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:11:
Ik heb voor een collega een bitcoin-cadeaukaart bestelt bij bit4coin. Nu krijg ik een dag later een mailtje dat ze, door de hoogte van het bedrag (125 euro), een kopie/foto van ID/paspoort nodig hebben. Als ik dat niet op stuur, wordt de bestelling geannuleerd.

Ik heb bij Kraken voor een tier 3 account pas een kopie van ID moeten sturen. Iemand die iets meer over dit soort praktijken kan zeggen? Of weet iemand misschien een betrouwbare andere optie voor bitcoincadeaukaarten?
Gewoon bij Kraken voor 125 euro aan Bitcoin scoren en de private key op een leuk papiertje printen? Er zijn een heel aantal paper wallet websites waar je dergelijke dingen kunt genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:31
Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:14:
[...]

Gewoon bij Kraken voor 125 euro aan Bitcoin scoren en de private key op een leuk papiertje printen? Er zijn een heel aantal paper wallet websites waar je dergelijke dingen kunt genereren.
Dat had ik inderdaad ook al gezien, maar het leek mij leuk als het echt een stevige 'bankpas'-achtige kaart zou zijn. Edit: Ondertussen de bit4coin bestelling geannuleerd. Wordt een normale paperwallet.

[ Voor 9% gewijzigd door Playa del C. op 13-06-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Thanks voor de info Rannasha. Ik wacht het wel af, volgens mij kunnen er maar twee dingen gebeuren, ik krijg de coins terug of de transactie wordt voltooid. Maar kwijt ben ik het niet lijkt me.

Het berekenen van de juiste fee is iets voor gevorderden denk ik, ik ben nog maar een paar dagen bezig met cryptocoins en las in een artikel op 99coins.com dat zelf een fee berekenen niet echt iets voor beginners is.
Maar ik wil dit probleem in de toekomst wel voorkomen, nu maakt het me niet zo veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crusader schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:18:
dat zelf een fee berekenen niet echt iets voor beginners is.
Super simpel: https://bitcoinfees.21.co/

Voordat je iets verstuurd kijk je daar en kies je de juiste fee. Dan kan je precies zien wat genoeg is en zelf bepalen hoeveel tijd het gaat kosten. Ik kies altijd voor een lage fee zodat het een paar uur kost. Zolang je maar net boven Infinite gaat zitten is het prima.

Op dit moment zou ik zelf kiezen voor zo'n 220 Satoshis oftewel 0.0022 mBTC/byte.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 13-06-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Crusader schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:18:
Het berekenen van de juiste fee is iets voor gevorderden denk ik, ik ben nog maar een paar dagen bezig met cryptocoins en las in een artikel op 99coins.com dat zelf een fee berekenen niet echt iets voor beginners is.
Maar ik wil dit probleem in de toekomst wel voorkomen, nu maakt het me niet zo veel uit.
Wallet-software doet dit automatisch, maar het is pas vrij recent dat blocks echt vol zitten en dat de prijs dusdanig hoog is dat je liever niet een beetje extra fee erbij doet voor de zekerheid. Veel wallet-software is nog een beetje zoekende naar het juiste algoritme om de fee te bepalen.

Bijkomend probleem is dat blocks niet netjes iedere 10 minuten langskomen. Hoewel dit het gemiddelde is, is het daadwerkelijke interval een toevalsproces. Het komt dus regelmatig voor dat er blocks zeer snel achter elkaar komen. In dit geval kunnen snel veel transacties worden weggewerkt, waardoor het lijkt alsof de te betalen fee relatief laag is, ondanks dat het transactievolume nog steeds best hoog is. Omgekeerd, als er een keer 30+ minuten geen block is geweest, dan stapelen transacties zich op, zelfs transacties met veel fees, waardoor wallet-software mogelijk heel hoge fees voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:25:
[...]

Wallet-software doet dit automatisch, maar het is pas vrij recent dat blocks echt vol zitten en dat de prijs dusdanig hoog is dat je liever niet een beetje extra fee erbij doet voor de zekerheid. Veel wallet-software is nog een beetje zoekende naar het juiste algoritme om de fee te bepalen.
Heb met Copay op Android wel wat gezeik hiermee gehad. Die geeft een aantal keuze's maar je kan niet zelf kiezen wat je precies wil. Je hebt 5 keuze's maar zelf bepalen kan niet. De fee's waren een tijdje flink hoog en zijn toen weer omlaag gegaan. Alleen Copay vond het nodig om nog die oude veel te hoge fee te rekenen en ik kan het zelf niet aanpassen. Op het moment dat ik wat moest versturen was de nodige fee zo'n 0.0012 mBTC/byte maar Copay wou niet lager dan 0.0036 mBTC/byte. Er werd zelfs een fee van 0.0052 mBTC/byte aangeraden. Dan betaal je dus even minimaal 3x meer dan wat nodig is.

Snap wel dat voor een hoop mensen een automatische fee handig is, maar ik doe het toch liever zelf dan onnodig veel te betalen. Ik kijk voor iedere transactie even wat er op dat moment nodig is en kies handmatig de juiste fee. Dat stelt echt niets voor als je even snapt hoe het werkt. Gelukkig kan ik met mijn desktopwallet gewoon lekker zelf kiezen. Voor mijn telefoon moet ik maar naar een andere app gaan want 3x meer betalen dan nodig heb ik weinig zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Hoe betrouwbaar is deze estimate voor het bevestigen van mijn transactie?
Op dit moment nog ca. 14 uur resterend:
https://www.blockonomics....ecd38279a02d2ce8aea1f534b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand je dat zit met hardware wallets zoals de Trezor, of je de blockchain daarmee ook moet updaten? Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoelang je gemiddeld moet wachten op antwoord van support @poloniex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:00:
Weet iemand je dat zit met hardware wallets zoals de Trezor, of je de blockchain daarmee ook moet updaten? Hoe werkt dat?
Nee, die werken of met een eigen lightweight client maar worden ook ondersteund door Electrum, als ik me niet vergis. Staat vast in de faq van Trezor en/of Ledger.
Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.