Een verse synchronisatie gaat vaak sneller, omdat hij dan een ander protocol gebruikt (i.p.v. block voor block). Dus je chain data verwijderen om daarna opnieuw te proberen is een mogelijkheid om sneller te synchroniseren als je behoorlijk achterloopt. Daarnaast synchroniseert Parity voor mijn gevoel ook sneller dan Mist (en connect ook met meer nodes), maar waarom weet ik niet.Pusherman_ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:23:
Ik heb een vraag betreft de Mist ETH wallet.
Vorig jaar heb ik voor de hardfork ETH gekocht en in m’n Mist wallet gezet in cold storage. Daarna er niet meer aan gezeten.
Nu wilde ik zorgen dat ik naast ETH ook ETC krijg (zoals gebeurde door de fork), maar m’n Mist wil niet meer updaten. Dus heb ik geupgrade naar de nieuwste Mist wallet versie.
Deze doet zo ontzettend lang over de blocks binnen halen. De eerste 2 miljoen gaan redelijk snel, in een paar uur. Maar daarna schiet het niet op. Hij heeft nu 3 dagen gedaan om naar 2,3 miljoen te komen en een dag om van 2,3 naar 2,4 miljoen te gaan. Het gaat dus steeds langzamer. Hij moet naar 3,8 miljoen…. Dus dat gaat op deze manier misschien wel weken duren.
Ik heb het op 2 systemen geprobeerd, beiden recente i5 met 8gb ram en ssd, dus dat moet het probleem niet zijn lijkt me. Ook heb ik zowel bekabeld als via wifi en op verschillende netwerken getest.
Iemand een idee wat het kan zijn, of duurt het gewoon altijd zo lang en moet ik geduld hebben?
Als je een recente Mist of Parity gebruikt (Geth >=1.5.3 and Parity >=1.4.4) hoef je je niet zorgen te maken over replay attacks (want opgelost door EIP 155). Maar als je nog met een oudere client zit, moet je daar wel even voor opletten.