Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.115 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Beste medeminers, Ik als beginnersminer probeer het miningconcept te snappen en toe te passen. Er is alleen wel erg veel info te vinden en snap een aantal dingen niet helemaal.

Gelukkig heb ik de ethereum miner al aan de praat 16,5MH/s op win 10 met een GTX970. Oude driver (347.52) deed de trick om van 5MH/s naar de 16+ te gaan. Ik heb een wallet adres die ik bij de coinbase kan opvragen. Tevens heb ik verschillende wallets geprobeerd en ben nu bij Minergate blijven hangen. Ik heb geloof ik het adres van een pool in toegevoegd aan het script om zo niet solo te hoeven minen. De volgende commandline heb ik nu gebruikt:

ethminer -G -F http://eth.pool.minergate.com:55751/jpmillman@hotmail.com

- Kan ik ervan uitgaan dat ik nu aan het minen ben in een Pool van Minergate en dat de gedelfde coins nu automatisch in mijn account/wallet van Minergate komen? online geeft minegate een Hashrate aan van ~18MH/s

- Klopt het dat ik vanuit minergate mn coins naar mn lokale wallet dien over te schrijven met een withdraw?

-Hoelang duurt het minen voor je iets in je wallet van Minergate terug ziet? *ik zie na 3 uur minen nog 0.00000000 coins terug in mn Minergate wallet, ook unconfirmed is 0.00000000

~3000 good shares 100 bad shares, wat houden die bad shares in?

[ Voor 12% gewijzigd door millman op 29-05-2017 00:42 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

millman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:07:
Bad shares zijn nonces waarmee de pool geen block kan maken. Vermoedelijk omdat jouw computer dan nog een oud blok aan het minen is terwijl de pool al verder is. Vermoedelijk gebruik je niet de snelste hardware of het snelste internet van de klas, waardoor je "collega's" 1/30e van de tijd verder zijn. Dit lijkt me acceptabel en normaal.

Full disclosure: Ik heb vanalles gemined, maar geen ETH. Kan daarom geen specifieke vragen beantwoorden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 13:53
Beste medeminers, Ik als beginnersminer probeer het miningconcept te snappen en toe te passen. Er is alleen wel erg veel info te vinden en snap een aantal dingen niet helemaal.

Gelukkig heb ik de ethereum miner al aan de praat 16,5MH/s op win 10 met een GTX970. Oude driver (347.52) deed de trick om van 5MH/s naar de 16+ te gaan. Ik heb een wallet adres die ik bij de coinbase kan opvragen. Tevens heb ik verschillende wallets geprobeerd en ben nu bij Minergate blijven hangen. Ik heb geloof ik het adres van een pool in toegevoegd aan het script om zo niet solo te hoeven minen. De volgende commandline heb ik nu gebruikt:

- Kan ik ervan uitgaan dat ik nu aan het minen ben in een Pool van Minergate en dat de gedelfde coins nu automatisch in mijn account/wallet van Minergate komen? online geeft minegate een Hashrate aan van ~18MH/s

Je bent in ieder geval iets aan het minen gezien je een Hashrate terugziet.

- Klopt het dat ik vanuit minergate mn coins naar mn lokale wallet dien over te schrijven met een withdraw?

Dat klopt ook. Minergate wordt wel als shady bestempeld. Wellicht overwegen waard om iets anders te kiezen.

-Hoelang duurt het minen voor je iets in je wallet van Minergate terug ziet? *ik zie na 3 uur minen nog 0.00000000 coins terug in mn Minergate wallet, ook unconfirmed is 0.00000000

Normaal gesproken zou je iets moeten zien oplopen bij unconfirmed als je noemenswaardige tijdsperiode gedraaid hebt.

Bekijk dit filmpje (https://youtu.be/dqbSRcrN4UU) anders even en switch, want al je vragen worden daar beantwoord. Plus je gebruikt gelijk een minder shady partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor de mensen die minen met amd hardware is het verstandig om te zoeken welke driver het beste resultaat oplevert. Dit weekend even een aantal geprobeerd aangezien ik op de recentste driver zat. En de oudere 15.5 drive gaaf mij een verdubbeling van hashrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
N-ickel schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:33:
[...]

Maar parity is geen wallet, toch?

Ik vind de wallets op zich, trouwens best vaag. Maar dat zal wel meevallen als je ze uiteindelijk gebruikt neem ik aan?
Parity is een Ethereum client, die dus zelf ook synchroniseert met de blockchain (en lokaal op jouw pc dus behoorlijk wat ruimte inneemt). Daarnaast heb je ook nog clients die niet zelf synchorniseren, maar praten met een _server_ die dat doet. MyEtherWallet is daar een voorbeeld van, Jaxx ook, en bijvoorbeeld de Ledger apps werken ook zo.

Als we het over wallets hebben, is dat niks meer dan een bestand met wat (encrypted) private keys erin. Dat encrypten gebeurt met een wachtwoord dat je zelf kiest.
Als je een paper wallet wil, dan wil je over het algemeen de rauwe private key ergens opslaan, en niet het bestand dat met het wachtwoord versleuteld is. De private key is een lange hexadecimale reeks, en makkelijk een fout in te maken bij het overnemen op papier. Daarom zijn er BIP-32, BIP-39 en BIP-44, waarbij de private key op een deterministische manier afgeleid wordt van een reeks (random) woorden. Ik weet enkel van Parity dat die op basis van deze woorden het adres voor je genereert (en de Ledger wallet ook natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Misschien niet de goede plek, maar ik vraag me het volgende af.
Volgens cpuboss haalt mijn CPU 48.92 mHash/s.
Als ik dit bv, bij een mining pool invoer zou ik een hoog aantal XMR krijgen per dag.

Dit lijkt me niet te kloppen. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:51

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Rhndy schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:54:
Als ik dit bv, bij een mining pool invoer zou ik een hoog aantal XMR krijgen per dag.

Niet iedere cryptocurrency gebruikt hetzelfde mining-algoritme. De 48.92 MHash/s geldt mogelijk voor een ander algoritme dan wat XMR gebruikt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Rhndy schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:54:

Ik weet niet wat cpuboss voor tool is. Maar er worden een heel aantal hashing algoritmes in mining gebruikt waarvan de snelheid varieert tussen algoritme maar ook hardware. Meestal in de volgorde cpu < gpu < asic

Wat nu waarschijnlijk het geval is dat het algoritme van cpuboss niet overeenkomt met het xmr mining algoritme.

Het beste wat je kunt doen is de miner zelf laten lopen en even kijken wat de output is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-01-2023
dj_tjerk schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:48:
[...]

Als we het over wallets hebben, is dat niks meer dan een bestand met wat (encrypted) private keys erin. Dat encrypten gebeurt met een wachtwoord dat je zelf kiest.
Als je een paper wallet wil, dan wil je over het algemeen de rauwe private key ergens opslaan, en niet het bestand dat met het wachtwoord versleuteld is. De private key is een lange hexadecimale reeks, en makkelijk een fout in te maken bij het overnemen op papier. Daarom zijn er BIP-32, BIP-39 en BIP-44, waarbij de private key op een deterministische manier afgeleid wordt van een reeks (random) woorden. Ik weet enkel van Parity dat die op basis van deze woorden het adres voor je genereert (en de Ledger wallet ook natuurlijk).
Als ik het goed begrijp kun je dat gedownloade bestand met wachtwoord dus ook meteen weggooien, zolang je de private Keys maar ergens hebt?

Verder wil ik liever geen Wallet die met de blockchain synchroniseert, ik vind dat lang duren en mijn SSD opslag gebruik ik liever voor andere doeleinden.

Bedankt voor de hulp trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00

minergate betaald meestal niet uit, je mined voor hun eigen wallet :P Je kan de uitbetaling wel gewoon verrichten zoals het systeem dat laat zien, echter zal de ETH verdwijnen en nooit bij jou aankomen.

Oftewel, geen minergate gebruiken maar:
https://ethermine.org/

Vervolgens, het is best zonde om ETH te minen, vooral met de snelheid die jij hebt zal dat misschien 1 euro per dag zijn die je verdiend.

De reden waarom je 0 unconfirmed ziet, is omdat minergate zeer traag werkt op dat gebied (mja hoe dan ook, vergeet minergate want je krijgt je coins toch nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al geprobeerd om via Bitcoin van Euro's naar een andere munteenheid te gaan? Om op deze manier bankkosten te besparen? Moet eind deze maand een aanzienlijk bedrag overmaken naar Azië en ben een beetje geschrokken van de bankkosten en slechte wisselkoers (+200 euro). Zoek dus een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:56:
Iemand al geprobeerd om via Bitcoin van Euro's naar een andere munteenheid te gaan? Om op deze manier bankkosten te besparen? Moet eind deze maand een aanzienlijk bedrag overmaken naar Azië en ben een beetje geschrokken van de bankkosten en slechte wisselkoers (+200 euro). Zoek dus een alternatief.
Hou wel rekening met de koers van de BTC. Die kan ook zomaar 10% omhoog of omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 11:26
LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:24:
[...]

minergate betaald meestal niet uit, je mined voor hun eigen wallet :P Je kan de uitbetaling wel gewoon verrichten zoals het systeem dat laat zien, echter zal de ETH verdwijnen en nooit bij jou aankomen.

Vervolgens, het is best zonde om ETH te minen, vooral met de snelheid die jij hebt zal dat misschien 1 euro per dag zijn die je verdiend.

De reden waarom je 0 unconfirmed ziet, is omdat minergate zeer traag werkt op dat gebied (mja hoe dan ook, vergeet minergate want je krijgt je coins toch nooit).
Ik heb deze ervaring totaal niet, ik heb BCN (Bytecoins) gefarmed via Minergate en heb netjes mijn 1000 Bytecoins in mijn wallet gekregen.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:56:
Wel naar gekeken, maar uiteindelijk niet echt de moeite waard gevonden. Zelf haal ik regelmatig geld uit de VS (USD) en Zwitserland (CHF) omdat daar onze salaris-inkomsten vandaan komen.

Er zijn een aantal diensten die een soort van p2p valuta-exchange doen. Ze matchen geldstromen in de ene richting met geldstromen in de tegenovergestelde richting, om zo de hoeveelheid valuta die ze daadwerkelijk om moeten wisselen te beperken. Dit kost, afhankelijk van het valuta-paar, zo'n 0.5%.

Voorbeelden van dergelijke diensten zijn Transferwise en Currencyfair (voor die eerste heb ik een referral-link om wat te besparen bij de eerste transactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:38
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Hou wel rekening met de koers van de BTC. Die kan ook zomaar 10% omhoog of omlaag gaan.
Van Europa naar Azie kan een leuke arbitrage opleveren. Het omwisselen van je geld zal binnen een dag plaats moeten kunnen vinden(aankopen, transfer, verkopen).

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Goed, ik heb inmiddels bij 'myetherwallet' een wallet aangemaakt, heb de key, het password en het adress. Ik heb de JSON file gedownload en hier geplaatst:

C:\Users\jpmillman\AppData\Roaming\Ethereum\keystore.

Echter als ik het script aanpas om ethminer te starten dan krijg ik een JSON-RPC problem die ik niet had met de pool/wallet van Minergate. Ik start met deze commandline met nieuw wallet adres:

ethminer -G -F eu1.ethermine.org:4444/0x9F70421033217EBcbB0Fc073CdbC8fbb3DcdC2fd

Mis ik iets? Of moet ik de Geth-sync batchfile ook aanpassen? die synced met
geth --rpc --fast --cache=1024

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 29-05-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Chrisz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Ik heb deze ervaring totaal niet, ik heb BCN (Bytecoins) gefarmed via Minergate en heb netjes mijn 1000 Bytecoins in mijn wallet gekregen.
Ik heb bijna alle 470.000 BCN gekregen via minergate.. Hiervan is niet alles juist verzonden.

We hebben het dan ook over Ethereum, 9 van de 10 transacties zullen nooit bij je aankomen (zie dit topic, zie bitcointalk, zie minergate forum, zie google).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
millman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Goed, ik heb inmiddels bij 'myetherwallet' een wallet aangemaakt, heb de key, het password en het adress. Ik heb de JSON file gedownload en hier geplaatst:

C:\Users\jpmillman\AppData\Roaming\Ethereum\keystore.

Echter als ik het script aanpas om ethminer te starten dan krijg ik een JSON-RPC problem die ik niet had met de pool/wallet van Minergate. Ik start met deze commandline met nieuw wallet adres:

ethminer -G -F eu1.ethermine.org:4444/0x9F70421033217EBcbB0Fc073CdbC8fbb3DcdC2fd

Mis ik iets? Of moet ik de Geth-sync batchfile ook aanpassen? die synced met
geth --rpc --fast --cache=1024
Oke begin met: download claymore (uiteraard die voor eth)
setx GPU_FORCE_64BIT_PTR 0
setx GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100
EthDcrMiner64.exe -epool eu1-etc.ethermine.org:4444 -ewal 0x6881240c814bc2d64b8dd3207d76c4deb38099a3.naamworker -epsw x -mode 1 -nofee 1

er dient géén enter aanwezig te zijn na -ewal

De.bat die jij gebruikt snap ik sowieso niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 11:26
LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:54:
[...]

Ik heb bijna alle 470.000 BCN gekregen via minergate.. Hiervan is niet alles juist verzonden.

We hebben het dan ook over Ethereum, 9 van de 10 transacties zullen nooit bij je aankomen (zie dit topic, zie bitcointalk, zie minergate forum, zie google).
Zoveel heb ik dan nog niet gefarmed via MinerGate, dus die ervaring heb ik dan weer niet. Maar goed om te weten!

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Chrisz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:57:
[...]

Zoveel heb ik dan nog niet gefarmed via MinerGate, dus die ervaring heb ik dan weer niet. Maar goed om te weten!
Yes! Voor BCN kan je ze nog wel gebruiken (moet ook bijna wel), voor XMR en ETH zou ik het niet doen omdat ze je scammen met deze 2 coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Yes! Voor BCN kan je ze nog wel gebruiken (moet ook bijna wel), voor XMR en ETH zou ik het niet doen omdat ze je scammen met deze 2 coins.
Dat lijkt mij toch een reden om ze met alle mining activiteiten te boycotten? Een partij is niet een beetje te vertrouwen. 100% legit of helemaal niet. Het is een kwestie van tijd voordat ze ook met andere coins gaan scammen.

[ Voor 8% gewijzigd door Defector op 29-05-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Defector schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Dat lijkt mij toch een reden om ze met alle mining activiteiten te boycotten? Een partij is niet een beetje te vertrouwen. 100% legit of helemaal niet.
Klopt, echter met BCN was even flink geld te verdienen, minergate is de enige pool met meer dan 2 miners actief :P Oftewel, er is geen alternatief als je BCN wilt minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:57:
[...]

EthDcrMiner64.exe -epool eu1-etc.ethermine.org:4444 -ewal 0x6881240c814bc2d64b8dd3207d76c4deb38099a3.naamworker -epsw x -mode 1 -nofee 1

Blijkbaar had ik een andere versie van Ethminer met al een config voor een bepaalde pool. Heb nu de nieuwe CCminer gebruikt en bovenstaand script en nu werkt het! Vele malen dank!!!

Wat Minergate zelf betreft, jammer van de 70 eurocent van vannacht ;) op naar de miljoenen :P Ik betaal geen stroom (want all-in) dus dit is een beetje scriptjes testen en kijken hoe t werkt. Er komt snel een klein dedicated systeem aan, GPU's moeten nog gekozen worden, 1070's doen t aardig, maar wellicht beter voor RX480's/RX470's gaan (?).. Natuurlijk is t gewoon hobby maar daarnaast hopen dat de ethereum coin net zo'n vaart neemt als bitcoin, maar uiteindelijk, met niets begonnen, dus eindigen met nul + afschrijving hardware is t grootste risico.

Daarnaast heeft overklokken eindelijk eens echt nut, toch leuk om die dingen te combineren. Lekker klooien dus! Mocht ik ooit miljionair worden van die coin dan trakteer ik je op een biertje...of 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:16:
[...]

Wel naar gekeken, maar uiteindelijk niet echt de moeite waard gevonden. Zelf haal ik regelmatig geld uit de VS (USD) en Zwitserland (CHF) omdat daar onze salaris-inkomsten vandaan komen.

Er zijn een aantal diensten die een soort van p2p valuta-exchange doen. Ze matchen geldstromen in de ene richting met geldstromen in de tegenovergestelde richting, om zo de hoeveelheid valuta die ze daadwerkelijk om moeten wisselen te beperken. Dit kost, afhankelijk van het valuta-paar, zo'n 0.5%.

Voorbeelden van dergelijke diensten zijn Transferwise en Currencyfair (voor die eerste heb ik een referral-link om wat te besparen bij de eerste transactie).
Transferwise als eerste uitgezocht, maar zit daar vast aan een limiet van 10.000 USD. Totale kosten zijn zo'n 1% dus op zich aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
millman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:11:
[...]

Blijkbaar had ik een andere versie van Ethminer met al een config voor een bepaalde pool. Heb nu de nieuwe CCminer gebruikt en bovenstaand script en nu werkt het! Vele malen dank!!!

Wat Minergate zelf betreft, jammer van de 70 eurocent van vannacht ;) op naar de miljoenen :P Ik betaal geen stroom (want all-in) dus dit is een beetje scriptjes testen en kijken hoe t werkt. Er komt snel een klein dedicated systeem aan, GPU's moeten nog gekozen worden, 1070's doen t aardig, maar wellicht beter voor RX480's/RX470's gaan (?).. Natuurlijk is t gewoon hobby maar daarnaast hopen dat de ethereum coin net zo'n vaart neemt als bitcoin, maar uiteindelijk, met niets begonnen, dus eindigen met nul + afschrijving hardware is t grootste risico.

Daarnaast heeft overklokken eindelijk eens echt nut, toch leuk om die dingen te combineren. Lekker klooien dus! Mocht ik ooit miljionair worden van die coin dan trakteer ik je op een biertje...of 2 ;)
Yes no problem. Biertje is altijd welkom

Oja, in de .bat is mijn wallet, daar moet je je eigen voor invoeren.

De nieuwste Claymore Ethereum miner zou ook voor nvidia (en amd) het beste moeten zijn. nvidia zou zelfs beter in Ethereum zijn dan amd.
https://mega.nz/#F!O4YA2JgD!n2b4iSHQDruEsYUvTQP5_w
nieuwste versie kiezen / juiste OS.

Over overclocken:
gpu core omhoog
memory omlaag (deze overclocken kost onnodig stroom, ondanks dat het all-in is.. underclocken bespaart weer ietsepietsie maar heeft veelal geen invloed op de snelheid van mining).

Daarnaast, zcash (zec) geeft je al een lange tijd de meeste winst met mining, de zec verkoop je voor BTC en daar koop je Ethereum voor (ondanks de fee's, verdien je op die manier veel meer Ethereum).
Oja ook altijd de readme bekijken, altijd zeer veel nuttige info (beste driver versie, optimalisatie ''codes'' en etc).
Have fun!

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 29-05-2017 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
millman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:11:
[...]

Je kan voor de hoogst mogelijk hash rate gaan. Maar daar zit ook een nadeel aan. Namelijk extra verbruik en hitte productie. Je kan gaan underclocken/volten om de sweetspot van hash per watt te bereiken. En vaak is dit ook koeler dan op stock of overclock snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik heb redelijke ervaring met OC , undervolts en efficientie. Met het uiteindelijke systeem ga ik voor een zo goed mogelijke hashrate/Watt, niet voor het Maximum. Voor nu ben ik aan het kijken wat veel invloed heeft op de hashrate. Jij geeft aan Core ipv Ram? Zal eens testen. Moet ik verder de kaart nog in P0 state pushen? Of is dat tegenwoordig niet meer nodig?

Als laatst, ik zie in de miner een Hashrate van ~16MH/s maar reported op de dashboard van 6MH/s, hoe accuraat is dat (het lijkt een stijgende lijn naar meer, iets met gemiddelde vanaf 0?)

**Millman gaat eens kijken naar een Zcash miner

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 29-05-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:54:
[...]
Komt dit omdat er te weinig gas aangewezen is?
De transactie gebruikt dan meer dan het maximale aantal gas, en wordt afgebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
N-ickel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:59:
[...]

Komt dit omdat er te weinig gas aangewezen is?
De transactie gebruikt dan meer dan het maximale aantal gas, en wordt afgebroken?
hun fee staat hierop: 0,000840000000, ook bij transacties van 1, / 0,1 / 0,01 eth zul je ze gewoonweg niet krijgen.
Na de withdraw zijn ze gewoon verdwenen (komen niet bij je terug in minergate en zullen nooit in je wallet/exchange aankomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:57:
[...]

Is het een onzin verhaal dat de miner langzamer wordt als je geen fee afdraagt? Aangezien jij -nofee opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
N-ickel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:18:
[...]

Als ik het goed begrijp kun je dat gedownloade bestand met wachtwoord dus ook meteen weggooien, zolang je de private Keys maar ergens hebt?

Verder wil ik liever geen Wallet die met de blockchain synchroniseert, ik vind dat lang duren en mijn SSD opslag gebruik ik liever voor andere doeleinden.

Bedankt voor de hulp trouwens!
Juist. Al zou ik eerst voor de zekerheid wel even controleren op een andere computer of recovery van de private key (met bijvoorbeeld die 12 woorden) wel werkt, voordat je over gaat tot je wallets weggooien ;)

Als je geen opslag wil, dan is iets als MEW of Jaxx inderdaad een goede. Zeker MEW wordt veel gebruikt, en die ondersteunt ook mnemonic phrases (en Parity phrases; al is me niet duidelijk hoe deze verschillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:02:
[...]

hun fee staat hierop: 0,000840000000, ook bij transacties van 1, / 0,1 / 0,01 eth zul je ze gewoonweg niet krijgen.
Na de withdraw zijn ze gewoon verdwenen (komen niet bij je terug in minergate en zullen nooit in je wallet/exchange aankomen)
Je bedoelt de fee van Minergate toch? Als je ethereum via een andere service koopt, komen ze dan wel aan of heb je dan te maken met hetzelfde probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door N-ickel op 29-05-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
dj_tjerk schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:22:
[...]

Juist. Al zou ik eerst voor de zekerheid wel even controleren op een andere computer of recovery van de private key (met bijvoorbeeld die 12 woorden) wel werkt, voordat je over gaat tot je wallets weggooien ;)

Als je geen opslag wil, dan is iets als MEW of Jaxx inderdaad een goede. Zeker MEW wordt veel gebruikt, en die ondersteunt ook mnemonic phrases (en Parity phrases; al is me niet duidelijk hoe deze verschillen).
Ik ga MEW en Jaxx even bekijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Crasheeee schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:22:
[...]

Is het een onzin verhaal dat de miner langzamer wordt als je geen fee afdraagt? Aangezien jij -nofee opgeeft.
ja de miner gaat iets langzamer draaien, maar de tijd dat hij van pool en etc gaat switchen en voor de dev gaat minen en vervolgens terug naar je eigen pool, kost je weer tijd xd.

Op het begin deed ik geen nofee maar dat is omdat ik regelmatig contact met ze heb, en er automatisch een ''gun factor'' optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
N-ickel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:25:
[...]

Je bedoelt de fee van Minergate toch? Als je ethereum via een andere service koopt, komen ze dan wel aan of heb je dan te maken met hetzelfde probleem?
nee ik heb het puur over je geminede coins op minergate (ethereum) en die naar je eigen adres sturen (pc wallet of exchange wallet).. Dat gaat dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:50:
[...]

nee ik heb het puur over je geminede coins op minergate (ethereum) en die naar je eigen adres sturen (pc wallet of exchange wallet).. Dat gaat dus niet
Nou die ervaring heb ik niet. Na inhoudelijke tips hier op het forum kan ik in ieder geval wel bevestigen dat de tool veeeel trager is en een veel te hoge fee wordt gerekend. (Genoeg reden voor mij om te switchen.)

ETH en Bytecoin stonden vrijwel direct op m'n wallet. Wellicht ben ik een uitzondering.

[ Voor 5% gewijzigd door Crasheeee op 29-05-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
[...]

Heel stom, maar ik realiseerde me niet dat MEW voor MyEtherWallet stond, maar dit heb ik uitvoerig bekeken, hiermee wil ik eigenlijk ook mijn wallet maken, en hiermee kun je heel makkelijk je ether op paper storen. Het enige wat ik niet kon uitvogelen is hoe je de mnemonic phrases insteld, ik heb de hele Faq gelezen, en veel geprobeerd, maar het lukte me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14
[...]

HIer heb ik vandaag even naar zitten kijken, maar MEW doet niet zelf de creatie van de seed als ik het goed zie?
Heb even deze getest: https://iancoleman.github.io/bip39/
Daarmee kon ik met MEW wel een wallet openen. Is dat dan in orde zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
N-ickel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:21:
[...]

Heel stom, maar ik realiseerde me niet dat MEW voor MyEtherWallet stond, maar dit heb ik uitvoerig bekeken, hiermee wil ik eigenlijk ook mijn wallet maken, en hiermee kun je heel makkelijk je ether op paper storen. Het enige wat ik niet kon uitvogelen is hoe je de mnemonic phrases insteld, ik heb de hele Faq gelezen, en veel geprobeerd, maar het lukte me niet.
Blijkbaar hebben ze nog geen genereer optie. Dat komt naar verluid in versie 4, maar dit is zeker iets wat ze goed willen testen, want anders krijg je gijntjes als brainwallet.org. Wat je nu zelf kan doen is een 12- of 24 tal random nummers tussen 1 en 2048 genereren (met dobbelstenen, een klein programmaatje, whatever), en dan de Engelse woordenlijst gebruiken om de nummers mappen naar woorden. Deze woorden opschrijven op een papiertje, en/of in MEW gebruiken als Mnemonic Phrase, en je bent klaar. Je kan ook nog een extra wachtwoord eroverheen gooien, maar dat hoeft niet. Die 24 random woorden raden is echt heeeeeel moeilijk.
Fire69 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:39:
[...]

HIer heb ik vandaag even naar zitten kijken, maar MEW doet niet zelf de creatie van de seed als ik het goed zie?
Heb even deze getest: https://iancoleman.github.io/bip39/
Daarmee kon ik met MEW wel een wallet openen. Is dat dan in orde zo?
Dat kan inderdaad ook, maar ik zou de gegenereerde woorden aanvullen/wijzigen met in ieder geval één eigen woordje door dobbelstenen te gooien. Noem het argwaan, of noem het lessen trekken uit het verleden (zie hierboven met brainwallet.org)

EDIT:
De hierboven beschreven manier van het genereren van Mnemonic Phrases werkt niet, omdat BIP-39 een ingebouwde checksum heeft. Niet elke willekeurige combinatie van woorden is dus geldig.

[ Voor 24% gewijzigd door dj_tjerk op 29-05-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, luchtig stukje over een bitcoin mining farm in IJsland.

https://www.businessinsid...-genesis-mining-ethereum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
dj_tjerk schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:41:
[...]

Blijkbaar hebben ze nog geen genereer optie. Dat komt naar verluid in versie 4, maar dit is zeker iets wat ze goed willen testen, want anders krijg je gijntjes als brainwallet.org. Wat je nu zelf kan doen is een 12- of 24 tal random nummers tussen 1 en 2048 genereren (met dobbelstenen, een klein programmaatje, whatever), en dan de Engelse woordenlijst gebruiken om de nummers mappen naar woorden. Deze woorden opschrijven op een papiertje, en/of in MEW gebruiken als Mnemonic Phrase, en je bent klaar. Je kan ook nog een extra wachtwoord eroverheen gooien, maar dat hoeft niet. Die 24 random woorden raden is echt heeeeeel moeilijk.
Het lukt me niet omin MEW die woorden als 'wachtwoord' in te stellen.
Waar kan ik een duidelijke tutorial vinden, die uitlegd hoe je de random woorden in MEW gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
N-ickel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:14:
[...]

Het lukt me niet omin MEW die woorden als 'wachtwoord' in te stellen.
Waar kan ik een duidelijke tutorial vinden, die uitlegd hoe je de random woorden in MEW gebruikt?
Dat komt blijkbaar omdat BIP-39 een checksum inbakt in die 12/24 woorden. Daar had ik even overheen gelezen, maar het is natuurlijk zeer verstandig dat ze dat gedaan hebben. Dan zijn leiden typfoutjes niet tot "waar zijn mijn BTC/ETH gebleven!?". Met de hand genereren wordt dan iets lastiger, omdat je niet weet of je het goed gedaan hebt. Dan ben je dus snel veroordeelt tot een BIP-39 generator inderdaad, waarin je het liefst je eigen entropie aan kan toevoegen. Misschien is het in dat geval ook niet onverstandig een wachtwoord erbij op te geven. En als je daarin een typfout maakt krijg je natuurlijk weer het "Waar is mijn BTC/ETH gebleven?!" verhaal. Ook kan je een phrase + password niet goed met een hardware wallet gebruiken (mocht je daar ooit aan willen), maar je kan t.z.t. dan natuurlijk net zo makkelijk een nieuwe phrase genereren met de hardware wallet zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door dj_tjerk op 29-05-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
Ik denk dat ik nu even begin met een MEW, en dan maak ik gewoon verschillende papieren backups, en enkele backups van de Json file. Ben alleen nog een twijfelen of ik Windows opnieuw ga installeren op mijn oude laptop zodat ik een offline pc heb, waar ik de wallet kan aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
Aangezien Ethereum ook aardig leeft in dit topic. Wel interessant leesvoer. Komt binnenkort een nieuwe cryptomunt.

"Canada-based Kik's cryptocurrency, Kin, will be based on a different type of technology, ethereum blockchain.
( http://www.cnbc.com/2017/...tocurrency-kin-token.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Gistermorgen kwam ik erachter dat de computer was gecrashed omdat windows het een slim idee vond om de nieuwste driver voor mijn videokaart te installeren. Dit heeft een aantal pogingen geduurd voordat windows het begreep dat dit niet de bedoeling was.

Het uitzetten van in "Device installation settings" van de optie die ervoor zorgt dat dit gebeurd is niet afdoende. Alsnog na installatie van de juiste driver werd deze weer geupdate. Uiteindelijk een driver rollback moeten uitvoeren. Er was nog een mogelijkheid om feedback te geven. Hier in niet te missen bewoording uitgelegd dat windows van mijn drivers af moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Defector schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:25:
Gistermorgen kwam ik erachter dat de computer was gecrashed omdat windows het een slim idee vond om de nieuwste driver voor mijn videokaart te installeren. Dit heeft een aantal pogingen geduurd voordat windows het begreep dat dit niet de bedoeling was.

Het uitzetten van in "Device installation settings" van de optie die ervoor zorgt dat dit gebeurd is niet afdoende. Alsnog na installatie van de juiste driver werd deze weer geupdate. Uiteindelijk een driver rollback moeten uitvoeren. Er was nog een mogelijkheid om feedback te geven. Hier in niet te missen bewoording uitgelegd dat windows van mijn drivers af moet blijven.
offtopic:
Windows 10? Als je toegang hebt tot gpedit is er wel wat aan te doen (ctrl+F'en op gpedit), dat ene vinkje doet namelijk niets (merkbaars).

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 30-05-2017 10:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Q: Beginneling hier, maar ik vroeg mij af: binnen x aantal jaar zijn de bitcoins op; op dat moment kunnen ze niet meer verdiend worden door te minen. Miners krijgen dan enkel nog de transaction-fees.
Gaan miners dan niet massaal stoppen wegens niet meer rendabel? Welke gevolgen heeft dit dan voor het netwerk? Nog hogere tx-fees? Nog langere confirmation times?

En waarom stijgen de tx-fees momenteel?
En waar eindigt dit?
En wordt handelen in BTC (e.a.) dan niet gewoon onhaalbaar voor de gewone mens? Daalt de rendabiliteit van de miners dan niet nog meer? Vicieuze cirkel toch?

Begin dit jaar volstond 100 satoshis/byte nog voor een snelle confirmation, vandaag is dit 360 oid als ik op https://statoshi.info/dashboard/db/fee-estimates kijk.
Aan pakweg 250 bytes/tx is dat 0.24$ begin dit jaar en vandaag 2.05$... :o 16$ eind dit jaar? Dan moet je al gaan verhandelen per duizenden euro's om niet teveel rendement te zien wegvloeien.
Wie wil er 16$ extra betalen voor een zak chips als het in euro's gratis is?

[ Voor 6% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 30-05-2017 14:42 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:39:
Q: Beginneling hier, maar ik vroeg mij af: binnen x aantal jaar zijn de bitcoins op; op dat moment kunnen ze niet meer verdiend worden door te minen. Miners krijgen dan enkel nog de transaction-fees.
Gaan miners dan niet massaal stoppen wegens niet meer rendabel? Welke gevolgen heeft dit dan voor het netwerk? Nog hogere tx-fees? Nog langere confirmation times?
Als miners stoppen, dan daalt de "difficulty", waardoor het voor de overgebleven miners makkelijker wordt om een block te vinden. Omdat miners naar verwachting niet massaal tegelijkertijd gaan stoppen in dit scenario (de miners met de oudste hardware / hoogste stroomkosten stoppen als eerste), kan de boel op deze manier geleidelijk meeschalen met de veranderende rekenkracht van het netwerk.
En waarom stijgen de tx-fees momenteel?
Omdat een block maximaal 1 MB groot mag zijn. Een transactie is minstens zo'n 250 bytes, dus dat zet een harde limiet op het aantal transacties per block. Gezien er meer mensen van het netwerk gebruik willen maken, stijgen de kosten.
En waar eindigt dit?
Onbekend. Er liggen meerdere voorstellen op tafel om de schaalbaarheid uit te breiden. Het is momenteel vooral een politiek getouwtrek tussen diverse partijen over welk voorstel moet worden ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
dj_tjerk schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Dat komt blijkbaar omdat BIP-39 een checksum inbakt in die 12/24 woorden. Daar had ik even overheen gelezen, maar het is natuurlijk zeer verstandig dat ze dat gedaan hebben. Dan zijn leiden typfoutjes niet tot "waar zijn mijn BTC/ETH gebleven!?". Met de hand genereren wordt dan iets lastiger, omdat je niet weet of je het goed gedaan hebt. Dan ben je dus snel veroordeelt tot een BIP-39 generator inderdaad, waarin je het liefst je eigen entropie aan kan toevoegen. Misschien is het in dat geval ook niet onverstandig een wachtwoord erbij op te geven. En als je daarin een typfout maakt krijg je natuurlijk weer het "Waar is mijn BTC/ETH gebleven?!" verhaal. Ook kan je een phrase + password niet goed met een hardware wallet gebruiken (mocht je daar ooit aan willen), maar je kan t.z.t. dan natuurlijk net zo makkelijk een nieuwe phrase genereren met de hardware wallet zelf.
Ik heb zojuist linux geinstalleerd op mijn ouder computer, en ook maar even de lan kaart verwijderd gewoon omdat het kan. Nu heb ik met MEW een wallet gemaakt op de offline computer, maar ik zie een raar verschijnsel. Mijn accountadress is op de paper wallet met allemaal kleine letters, en als ik inlog (op de offline pc) in MEW, dan hebben enkele letters in het account adress hoofdletters, kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
N-ickel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:42:
[...]

Ik heb zojuist linux geinstalleerd op mijn ouder computer, en ook maar even de lan kaart verwijderd gewoon omdat het kan. Nu heb ik met MEW een wallet gemaakt op de offline computer, maar ik zie een raar verschijnsel. Mijn accountadress is op de paper wallet met allemaal kleine letters, en als ik inlog (op de offline pc) in MEW, dan hebben enkele letters in het account adress hoofdletters, kan dit kloppen?
De hoofdletter/kleine letter combinatie is een checksum. Is handig voor als je je adres aan iemand wil geven, want dan kan die persoon (of zijn client) controleren of er niet een typfoutje in zit. Het is backwards compatible, want oude clients maakt het niet uit of het een hoofdletter of kleine letter is. Het euvel is dan echter ook dat in veel clients (of exchanges) de checksum niet gecontroleerd wordt, en je dus nog steeds typfoutjes kan maken. Het zou beter zijn als het gebruik van de checksum op adressen overal afgedwongen wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door dj_tjerk op 30-05-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
dj_tjerk schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:48:
[...]

De hoofdletter/kleine letter combinatie is een checksum. Is handig voor als je je adres aan iemand wil geven, want dan kan die persoon (of zijn client) controleren of er niet een typfoutje in zit. Het is backwards compatible, want oude clients maakt het niet uit of het een hoofdletter of kleine letter is. Het euvel is dan echter ook dat in veel clients (of exchanges) de checksum niet gecontroleerd wordt, en je dus nog steeds typfoutjes kan maken. Het zou beter zijn als het gebruik van de checksum op adressen overal afgedwongen wordt.
Oké dat is dan gelukkig niet erg, nu ga ik mijn wallet checken met een kleine transactie, ik moet ETH naar de wallet zenden en vanuit de wallet versturen (althans, dat raad MEW aan), maar waar kan ik het beste iets heen versturen? Gewoon terug naar de zelfde partij waar ik het ga kopen, of bijvoorbeeld iets donaten aan MEW?

En ik moet nog een veilige manier vinden om de keys te printen, wij hebben thuis een wifi printer, maar ik kan ook vanaf usb-sticks printen. Is dit veilig genoeg terwijl ik tijdelijk de router uit zet?

Nogmaals, heel erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
N-ickel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:25:
[...]

Oké dat is dan gelukkig niet erg, nu ga ik mijn wallet checken met een kleine transactie, ik moet ETH naar de wallet zenden en vanuit de wallet versturen (althans, dat raad MEW aan), maar waar kan ik het beste iets heen versturen? Gewoon terug naar de zelfde partij waar ik het ga kopen, of bijvoorbeeld iets donaten aan MEW?

En ik moet nog een veilige manier vinden om de keys te printen, wij hebben thuis een wifi printer, maar ik kan ook vanaf usb-sticks printen. Is dit veilig genoeg terwijl ik tijdelijk de router uit zet?

Nogmaals, heel erg bedankt!
Je kan ook gewoon een tijdelijk tweede adres aanmaken op een "onveilige" computer (want het is toch maar tijdelijk). Hier kan je dan naartoe zenden, en weer terug sturen.

Of keys printen veilig is of niet durf ik je niet te zeggen. Als je het al doet is een plaatje/printscreen printen waarschijnlijk veiliger dan tekst, omdat die laatste makkelijker te herkennen/hacken/etc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Laatst online: 08-09 10:28
Ik heb jaren terug bitcoins gemined en nu was ik wel benieuwd wat er nog in mijn wallet van destijds zat. Ik gebruikte destijds nog bitcoin core als wallet dus wou nu het zelfde doen om geen problemen met de wallet te krijgen.

Nou duurt het syncen van de blocks natuurlijk erg lang, maar nadat ik vannacht de pc uit heb gehad blijft hij nu hangen op "Processing blocks from disk", maar er is geen disk activiteit en een clean shutdown wil hij ook niet (Not Responding) kan ik nu het beste maar geduld hebben?

Ik ben toch wel benieuwd hoeveel btc er nog instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Sneezydevil schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:39:
Ik heb jaren terug bitcoins gemined en nu was ik wel benieuwd wat er nog in mijn wallet van destijds zat. Ik gebruikte destijds nog bitcoin core als wallet dus wou nu het zelfde doen om geen problemen met de wallet te krijgen.

Nou duurt het syncen van de blocks natuurlijk erg lang, maar nadat ik vannacht de pc uit heb gehad blijft hij nu hangen op "Processing blocks from disk", maar er is geen disk activiteit en een clean shutdown wil hij ook niet (Not Responding) kan ik nu het beste maar geduld hebben?

Ik ben toch wel benieuwd hoeveel btc er nog instaan.
Hier staan wat alternatieve oplossingen:
https://bitcoin.stackexch...rt-old-wallet-to-multibit

Het is makkelijker om een light client (Multibit) of zelfs een web client (Blockchain.info) te gebruiken om snel te checken wat er nog in de wallet zit. Daarna kun je wel gaan nadenken over wat je met de inhoud wil doen. Die conclusie zal namelijk behoorlijk anders zijn als je 0.01 BTC hebt dan als je 100 BTC hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
In het kader van de stijgende transactie kosten. Vraag ik mij af of dit een probleem kan worden voor kleine miners. Pools betalen over het algemeen pas uit bij een bepaalde hoeveelheid op de balans van een miner. Eens per dag of eens per week. Bijv bij nicehash bij 0.1 per dag of 0.001 in de week.

Nu heb ik nog een oude computer met een 280x erin staan te mining. Geen vetpot maar nu levert het nog een euro of 1/2 op per dag. Net genoeg voor de stroomkosten. En in de toekomst kan dit natuurlijk wel heel wat meer waard zijn.

Die 0.01 btc duurt wel even voordat die bereikt wordt. Maar nu is de vraag wat gebeurd er bij uitbetalen icm transactie fee. Twee scenarios die ik mij kan bedenken zijn niet echt positief.

De transactie kosten snoepen het overgrote deel van het geminede bedrag op. Of de transactie heeft zo weinig fee dat die niet aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Genesis is een scam , zoek maar op bitcointalk.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 02-09 21:21
Rannasha schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:46:
[...]

Als miners stoppen, dan daalt de "difficulty", waardoor het voor de overgebleven miners makkelijker wordt om een block te vinden. Omdat miners naar verwachting niet massaal tegelijkertijd gaan stoppen in dit scenario (de miners met de oudste hardware / hoogste stroomkosten stoppen als eerste), kan de boel op deze manier geleidelijk meeschalen met de veranderende rekenkracht van het netwerk.

[...]

Onbekend. Er liggen meerdere voorstellen op tafel om de schaalbaarheid uit te breiden. Het is momenteel vooral een politiek getouwtrek tussen diverse partijen over welk voorstel moet worden ingevoerd.
Ok, het concept van die difficulty snap ik nu, minder miners = minder difficulty = gelijke confirmation time.

Maar als er niet snel een oplossing komt voor de stijgende tx fees, dan lijkt het mij toch onvermijdelijk dat bitcoin e.a. gewoon doodbloeden? En dat hoeft geen jaren meer te duren denk ik.

De average tx fee op 1 jaar tijd is van 50sat/b naar 300sat/b gestegen. Omgezet naar USD: 0.068/tx toen en 1.64/tx nu. Optimistische schatting na nog een jaar: 600sat/b? En laat ons nu zeggen dat de koers nog verdubbeld tegen dan, dan wordt dat 6.5USD/tx. Dan wordt dat enerzijds toch niet meer rendabel om in kleine volumes te handelen op exchanges, en anderzijds zakt het nut en de toekomst van BTC als vervanger voor retail transacties en cash-fiat toch ook gewoon vierkant in elkaar?

Zelfs al geef je een maximum tx fee mee, dan kan het nog steeds 1-15 minuten duren voor je tx bevestigd wordt (denk ik?). Waarom zou dit dan ooit aanslaan in de retail? Hoe is BTC dan praktisch inzetbaar bij een simpele frisdrankautomaat als je 5 minuten moet wachten op confirmation, waar je over 2 jaar misschien al 15EUR aan fee voor hebt betaald bovenop je flesje van 0.7 eurocent :) Ik snap het niet goed :p

Dit lijkt me toch een fundamenteel probleem en ik snap niet goed waarom de oprichter dit niet eerder voorzien heeft. Of wat zie ik hier over het hoofd?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:40:
[...]
Ok, het concept van die difficulty snap ik nu, minder miners = minder difficulty = gelijke confirmation time.

Maar als er niet snel een oplossing komt voor de stijgende tx fees, dan lijkt het mij toch onvermijdelijk dat bitcoin e.a. gewoon doodbloeden? En dat hoeft geen jaren meer te duren denk ik.

De average tx fee op 1 jaar tijd is van 50sat/b naar 300sat/b gestegen. Omgezet naar USD: 0.068/tx toen en 1.64/tx nu. Optimistische schatting na nog een jaar: 600sat/b? En laat ons nu zeggen dat de koers nog verdubbeld tegen dan, dan wordt dat 6.5USD/tx. Dan wordt dat enerzijds toch niet meer rendabel om in kleine volumes te handelen op exchanges, en anderzijds zakt het nut en de toekomst van BTC als vervanger voor retail transacties en cash-fiat toch ook gewoon vierkant in elkaar?
Potentiele oplossingen liggen op de plank. Maar men is vrij conservatief met het invoeren van significante wijzigingen. Op zich niet gek gezien de hoeveelheid geld die er in om gaat. Dan wil je niet lukraak maar wat wijzigingen doorvoeren.

Overigens zijn de fees tegenwoordig zo hoog omdat steeds meer mensen gebruik maken van Bitcoin. Nu heeft het wel een remmende werking, maar de blocks blijven nog steeds stampvol, dus er is nog steeds voldoende behoefte van mensen om transacties rond te sturen.
Zelfs al geef je een maximum tx fee mee, dan kan het nog steeds 1-15 minuten duren voor je tx bevestigd wordt (denk ik?). Waarom zou dit dan ooit aanslaan in de retail? Hoe is BTC dan praktisch inzetbaar bij een simpele frisdrankautomaat als je 5 minuten moet wachten op confirmation, waar je over 2 jaar misschien al 15EUR aan fee voor hebt betaald bovenop je flesje van 0.7 eurocent :) Ik snap het niet goed :p
Een blikje frisdrank betalen met een on-chain Bitcoin transactie zal nooit de toekomst zijn. Het is niet realistisch om de totale transactiegeschiedenis van een wereldwijd gebruikt systeem decentraal op te slaan. Dat kost teveel ruimte en bandbreedte. De toekomst zit in systemen die parallel aan de blockchain opereren en slechts onder bepaalde omstandigheden zaken wegschrijven naar de blockchain. Dergelijke "off-chain" oplossingen hebben een veel hogere transactiecapaciteit.

Overigens is het wachten op een confirmation bij een retail transactie niet per se noodzakelijk. Veel plekken waar je met Bitcoin kunt betalen accepteren ook 0-conf betalingen (mits deze voldoende fees meesturen). Het dubbel spenderen van een transactie is namelijk niet zo makkelijk, zelfs als de transactie nog niet bevestigd is. Een winkelier kan met behoorlijke goede zekerheid een 0-conf transactie accepteren. Tenslotte accepteren veel winkeliers (buiten Nederland) ook credit cards en die hebben een confirmation-tijd van maanden (= je kunt vaak na 2 maand een credit card transactie nog betwisten en ongedaan laten maken bij de credit card organisatie). Acceptatie van een betaalmiddel vereist een risico-analyse en het gevonden risico op niet ontvangen betalingen wordt gewoon verrekend in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Fee's zijn ook hoog omdat mensen inmiddels veel adressen hebben, meer addressen per tx -> meer bytes

Stel je hebt de afgelopen jaren over meerdere adressen btc gekocht en wil nu alles in 1x verkopen dan kost je het je veel meer dan dat je alles vanaf 1 adres verzend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

GrooV schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:05:
Fee's zijn ook hoog omdat mensen inmiddels veel adressen hebben, meer addressen per tx -> meer bytes

Stel je hebt de afgelopen jaren over meerdere adressen btc gekocht en wil nu alles in 1x verkopen dan kost je het je veel meer dan dat je alles vanaf 1 adres verzend
Nee, dat is onjuist. Het gaat per output, het maakt voor de transactiegrootte (en dus de fee) niet uit of je meerdere outputs naar 1 adres hebt of naar meerdere adressen. Naar meerdere adressen is beter voor meerdere andere redenen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Net 2 BT rijker.. yeah!

Iedereen rond mij (oudere mensen) willen ook investeren in BTC (en ETH) maar ze hebben geen vaste computer meer. Enkel iphone of ipad.

https://bitcoin.org/nl/kies-uw-portemonnee Hier staat een mobiele lijst maar welke App kan je gebruiken om je Bitcoins te laten binnenkomen en ook de mogelijkheid hebben om je wallet.dat file te exporteren. Of gewoon een export te maken die overal leesbaar is binnen 10j want wss bestaat die app dan niet meer.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:14
Even een crosspost uit het cryptocurrency topic. Ik hoop dat mijn ethereum vraag hier wel terecht kan:

Misschien een hele specifieke vraag maar ik heb zojuist een .eth adres weten te bemachtigen via de ENS. Weten jullie misschien welke sites/apps dit al geimplementeerd. Ergo, dat ik ether kan sturen naar xxxxx.eth ipv een 0x......adres. Ik weet dat metamask dit al kan maar het zou tof zijn als een ios app dit ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
symen89 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:37:
Even een crosspost uit het cryptocurrency topic. Ik hoop dat mijn ethereum vraag hier wel terecht kan:

Misschien een hele specifieke vraag maar ik heb zojuist een .eth adres weten te bemachtigen via de ENS. Weten jullie misschien welke sites/apps dit al geimplementeerd. Ergo, dat ik ether kan sturen naar xxxxx.eth ipv een 0x......adres. Ik weet dat metamask dit al kan maar het zou tof zijn als een ios app dit ook kan.
Bij mijn weten ondersteunt MEW het, en MetaMask ook. Het netwerk is behoorlijk druk nu vanwege die BAT-sale, maar later zal ik nog even zelf testen.

EDIT:
In MetaMask wordt mijn ENS record+resolver herkend (op dit moment de "standaard" resolver), maar in MEW vreemd genoeg niet. Ik heb nog niet geprobeerd daadwerkelijk geld over te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door dj_tjerk op 31-05-2017 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
multipasser schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:36:
Net 2 BT rijker.. yeah!

Iedereen rond mij (oudere mensen) willen ook investeren in BTC (en ETH) maar ze hebben geen vaste computer meer. Enkel iphone of ipad.
[...]
Je hebt 2BTC gekocht, of afgetrocheld van die (oudere) mensen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:05:
[...]

Je hebt 2BTC gekocht, of afgetrocheld van die (oudere) mensen? :P
Wat is een BT eigenlijk ? Eerst BT zeggen en dan BTC, dus die BT is geen BTC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
PilatuS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:18:
[...]

Wat is een BT eigenlijk ? Eerst BT zeggen en dan BTC, dus die BT is geen BTC.
TypoCoin? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ja zou kunnen. Aan de andere kant zie ik niet hoe je 2 BTC rijker bent door het later door te sturen aan iemand anders. En 2BTC verdienen door wat mensen te helpen BTC te kopen is ook lomp veel. Dus heb geen idee wat er nou bedoelt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PilatuS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:25:
[...]

Dus heb geen idee wat er nou bedoelt word.
Same here, vandaar de vraag :P
Misschien een leuk business-plan, oudere mensen helpen BTC kopen tegen een 'vriendenprijsje' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ook maar eens begonnen met het minen van Eth, haal zo'n 19.5MH/s met m'n RX470.

Snap ik het goed dat de ID die ik via GETH aan heb gemaakt mijn wallet is? Zo ja zou ik vanzelf de ETH moeten zien verschijnen wanneer ik @ ethermine over de door mij aangegeven threshold heen ga?

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 01-06-2017 00:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Ik heb een financieel vraagstuk dat ik mogelijk met bitcoin kan oplossen, wellicht dat jullie feedback mij hierbij kan helpen;

Ik woon in een derde wereldland waar men geen IBAN heeft. Internationale betalingen kunnen wel via SWIFT, maar dit land heeft geen bankovereenkomst met Nederland, dus geld overboeken van hier terug naar Nederland gaat altijd via bijvoorbeeld een bank in Duitsland of Frankrijk.

Mede hierdoor is dit dus harstikke duur. Ik moet van lokale valuta naar EUR, aangezien men hier niet zoveel met Europa doen (mafketels) is deze koers altijd erg ongunstig, Lokale valuta naar USD is veel beter.

De transactiekosten buiten de valutakoers erbij zorgt ervoor dat ik bij elke transactie tussen de 10% en 15% kwijt ben aan diverse banken. Daarnaast kan dit niet online, dus ik moet tijdens kantooruren (=werktijd) naar de bank lopen, op mijn beurt wachten en dan duurt de "international telegraphic tranfer" nog steeds zo'n 45 minuten.

Al met al, op een gemiddelde dag dat ik bijvoorbeeld EUR 1000 over wil maken naar Nederland kost mij dat ruim een uur tijd en EUR 100 aan diverse bankkosten.

Omdat dit dus niet leuk is ben ik aan het nadenken over de volgende strategie;

1. Ik open een USD rekening bij mijn lokale bank (EUR kan ook maar die heeft EUR 500 "maintaining balance" en andere onaantrekkelijk eigenschappen), met een credit card.

2. Ik gebruik de credit card om tegen lagere kosten geld over te maken naar een USD wallet (tov lokale bank, ik zie bij coinbase bijvoorbeeld 3.99%)

3. USD -> BTC conversie.

4. BTC -> EUR conversie en naar een Nederlandse wallet sturen (niet zeker of ik meerdere wallets/accounts nodig heb eigenlijk)

5. Van Nederlandse wallet EUR overboeken naar Nederlandse rekening.

Heeft dit zin? Mis ik iets?

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

n1els schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 06:59:
Ik heb een financieel vraagstuk dat ik mogelijk met bitcoin kan oplossen, wellicht dat jullie feedback mij hierbij kan helpen;

Ik woon in een derde wereldland waar men geen IBAN heeft. Internationale betalingen kunnen wel via SWIFT, maar dit land heeft geen bankovereenkomst met Nederland, dus geld overboeken van hier terug naar Nederland gaat altijd via bijvoorbeeld een bank in Duitsland of Frankrijk.

Mede hierdoor is dit dus harstikke duur. Ik moet van lokale valuta naar EUR, aangezien men hier niet zoveel met Europa doen (mafketels) is deze koers altijd erg ongunstig, Lokale valuta naar USD is veel beter.

De transactiekosten buiten de valutakoers erbij zorgt ervoor dat ik bij elke transactie tussen de 10% en 15% kwijt ben aan diverse banken. Daarnaast kan dit niet online, dus ik moet tijdens kantooruren (=werktijd) naar de bank lopen, op mijn beurt wachten en dan duurt de "international telegraphic tranfer" nog steeds zo'n 45 minuten.

Al met al, op een gemiddelde dag dat ik bijvoorbeeld EUR 1000 over wil maken naar Nederland kost mij dat ruim een uur tijd en EUR 100 aan diverse bankkosten.

Omdat dit dus niet leuk is ben ik aan het nadenken over de volgende strategie;

1. Ik open een USD rekening bij mijn lokale bank (EUR kan ook maar die heeft EUR 500 "maintaining balance" en andere onaantrekkelijk eigenschappen), met een credit card.

2. Ik gebruik de credit card om tegen lagere kosten geld over te maken naar een USD wallet (tov lokale bank, ik zie bij coinbase bijvoorbeeld 3.99%)

3. USD -> BTC conversie.

4. BTC -> EUR conversie en naar een Nederlandse wallet sturen (niet zeker of ik meerdere wallets/accounts nodig heb eigenlijk)

5. Van Nederlandse wallet EUR overboeken naar Nederlandse rekening.

Dat kan,
maar USD - BTC en BTC-EUR hebben ook transactie kosten en nemen tijd in beslag.
Aangezien de koers niet heel stabiel is, heb je zomaar kans dat je 10% in een uur kwijt bent tijdens de transacties. (kan ook 10% winst zijn).
Waarom USD niet direct omzetten in euro's?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Daarnaast, zcash (zec) geeft je al een lange tijd de meeste winst met mining, de zec verkoop je voor BTC en daar koop je Ethereum voor (ondanks de fee's, verdien je op die manier veel meer Ethereum.
Is dat niet omslachtig? Is het niet logischer om ZEC 1 op 1 te switchen voor ETH op bijvoorbeeld Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
n1els schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 06:59:

[...]

Er zijn mensen die Bitcoin met succes gebruiken om geld van het ene land naar het andere te verplaatsen, dus het is zeker mogelijk. Of het zin heeft, hangt van een aantal factoren af.

1) Zorg dat je goed op de hoogte bent van de kosten van iedere stap in het proces. Als je ergens wat kosten vergeet mee te rekenen, kun je een te rooskleurig beeld krijgen van de situatie.

2) Zorg ervoor dat je bank geen problemen heeft met Bitcoin-gerelateerde transacties. Er zijn genoeg banken die het niet tof vinden als mensen regelmatig geld overmaken naar of ontvangen van Bitcoin-bedrijven. Soms levert dat een acute bevriezing van de rekening op. Zeker in derde wereld landen komt dat wel eens voor. Aan de andere kant zijn er ook genoeg banken die het allemaal niets kan schelen en die vrolijk alle transacties verwerken.

3) Bedenk of en hoe je je wil indekken tegen koersfluctuaties. De koers van Bitcoin kan flink schommelen, soms met meerdere procenten binnen een uur. Dit kan gunstig uitpakken, maar het kan ook zijn dat je aan het eind van de rit minder overhoudt omdat de koers is gedaald. Dit kun je afvangen door zelf een bepaalde hoeveelheid Bitcoin aan te houden en op het moment dat je op locatie A Bitcoins koopt, meteen op locatie B dezelfde hoeveelheid klaar te hebben staan om te verkopen.

4) Kijk ook of er alternatieven zijn die makkelijker / voordeliger zijn. Er zijn geldwissel/transfer diensten die een stuk efficienter zijn dan banken. Denk aan diensten als Transferwise en Currencyfair. Ondanks dat ik een fan ben van Bitcoin, gebruik ik zelf regelmatig Transferwise om buitenlands geld (USD, CHF) om te zetten naar EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
dj_tjerk schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:20:
[...]

Je kan ook gewoon een tijdelijk tweede adres aanmaken op een "onveilige" computer (want het is toch maar tijdelijk). Hier kan je dan naartoe zenden, en weer terug sturen.

Of keys printen veilig is of niet durf ik je niet te zeggen. Als je het al doet is een plaatje/printscreen printen waarschijnlijk veiliger dan tekst, omdat die laatste makkelijker te herkennen/hacken/etc is.
Ik heb nog offline proberen te printen, maar de drivers van de printer deden een beetje lastig in combinatie met linux en daarom is het niet gelukt. Ik heb de private key, en de public key dus maar overgeschreven, en meerdere keren gecontroleerd, verder heb ik nu ook enkele back-ups op verschillende usb-sticks.
Ik begrijp nu wel waarom u zo'n fan bent van mnemonic, er kan heel makkelijk een foutje insluipen als je zo'n key overschrijft. Ik ga mnemonic dus toch nog maar even beter bekijken.

Gister heb ik voor het eerst ETH naar mijn address gestuurd, en met een offline transactie ook weer naar een tijdelijk ander address. Alles ging goed, dus toen heb ik meteen meer ETH gekocht.

Nogmaals, heel erg bedankt voor uw hulp! Nu is alles zo veel duidelijker dan door de youtube tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
Weet iemand trouwens ook wat de verwachtte release date is van Rootstock met hun 'roots'?

EDIT: Shit, het was de bedoeling dat dit bij mijn laatste reactie kwam.

[ Voor 31% gewijzigd door N-ickel op 01-06-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Heeft hier iemand een mening over de aankomende bip148 fork die er aan zit te komen?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
komkommer schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:51:
Heeft hier iemand een mening over de aankomende bip148 fork die er aan zit te komen?
Ik hoor mensen hier wel meer over. Maar wat houd dit exact in en wat kunnen de gevolgen zijn? Fork soft of hard vind ik altijd een beetje raar om te horen bij een coin waarmee verder geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Crasheeee schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:02:
[...]

Is dat niet omslachtig? Is het niet logischer om ZEC 1 op 1 te switchen voor ETH op bijvoorbeeld Kraken.
Als je met Kraken wilt werken.. Ik gebruik bittrex.com en geen Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Smuggler schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 07:37:
[...]

Dat kan,
maar USD - BTC en BTC-EUR hebben ook transactie kosten en nemen tijd in beslag.
Aangezien de koers niet heel stabiel is, heb je zomaar kans dat je 10% in een uur kwijt bent tijdens de transacties. (kan ook 10% winst zijn).
Waarom USD niet direct omzetten in euro's?
Die transactiekosten *lijken* vooralsnog een stuk lager te liggen, maar hoor ik natuurlijk wel mee te rekenen. Koersfluctuaties kunnen een groter probleem vormen, maar mijn transacties zijn niet echt tijdgebonden, dus kan tussen de stappen door her en der wel een aantal dagen wachten op een beter moment. (al blijft het risico dan nog steeds bestaan natuurlijk)
Rannasha schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:14:
[...]

Er zijn mensen die Bitcoin met succes gebruiken om geld van het ene land naar het andere te verplaatsen, dus het is zeker mogelijk. Of het zin heeft, hangt van een aantal factoren af.

1) Zorg dat je goed op de hoogte bent van de kosten van iedere stap in het proces. Als je ergens wat kosten vergeet mee te rekenen, kun je een te rooskleurig beeld krijgen van de situatie.
Die ben ik nu kaart aan het brengen, en zal eea gaan testen met kleinere bedragen om dit te bevestigen. Is veel leeswerk met meerdere providers, maar lijkt op papier vooralsnog te doen (of op z'n minst goedkoper dan ik het nu kan doen)
[...]
2) Zorg ervoor dat je bank geen problemen heeft met Bitcoin-gerelateerde transacties. Er zijn genoeg banken die het niet tof vinden als mensen regelmatig geld overmaken naar of ontvangen van Bitcoin-bedrijven. Soms levert dat een acute bevriezing van de rekening op. Zeker in derde wereld landen komt dat wel eens voor. Aan de andere kant zijn er ook genoeg banken die het allemaal niets kan schelen en die vrolijk alle transacties verwerken.
Zoals het plan nu is zal ik waarschijnlijk met een USD Mastercard BTC proberen aan te kopen, dus of mijn bank daar een probleem mee heeft kom ik daar wel achter. Heb de credit card verder eigenlijk niet nodig, dus mocht het gebeuren is dat niet zo'n ramp.
[...]
3) Bedenk of en hoe je je wil indekken tegen koersfluctuaties. De koers van Bitcoin kan flink schommelen, soms met meerdere procenten binnen een uur. Dit kan gunstig uitpakken, maar het kan ook zijn dat je aan het eind van de rit minder overhoudt omdat de koers is gedaald. Dit kun je afvangen door zelf een bepaalde hoeveelheid Bitcoin aan te houden en op het moment dat je op locatie A Bitcoins koopt, meteen op locatie B dezelfde hoeveelheid klaar te hebben staan om te verkopen.
Indekken tegen koersfluctuaties lijkt me lastig want aan de Nederlandse zijde komt er (bijna) geen geld binnen, dus het zal veel eenrichtingsverkeer zijn. Ik heb wel een account bij een lokale bitcoin provider, en het valt na een paar dagen rondkijken wel op dat BTC hier aankopen erg duur is tov de koers, terwijl BTC hier verkopen juist erg gunstig is.

Het lijkt me daardoor voordeliger om normaliter BTC met USD internationaal aan te kopen, maar als de verhoudingen blijven zoals ze tot nu toe zijn bij de lokale provider dan zou ik eventueel BTC hier lokaal kunnen terugzetten naar lokale valuta tegen een aantrekkelijker tarief dan ik bij een internationale provider terug zou kunnen gaan naar USD.
[...]
4) Kijk ook of er alternatieven zijn die makkelijker / voordeliger zijn. Er zijn geldwissel/transfer diensten die een stuk efficienter zijn dan banken. Denk aan diensten als Transferwise en Currencyfair. Ondanks dat ik een fan ben van Bitcoin, gebruik ik zelf regelmatig Transferwise om buitenlands geld (USD, CHF) om te zetten naar EUR.
Dit klinkt erg interessant, dit soort diensten kende ik nog niet. Currencyfair is duidelijk dat "sending in" vanuit mijn land niet mogelijk is, voor transferwise ben ik nog eea aan het nalezen. Bij een van deze diensten blijft het eerste stukje (hier het land uit) waarschijnlijk nog wel een puzzelstukje, maar ik ga hier even verder op studeren.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
komkommer schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:51:
Als ik het goed begrijp is een hard fork dat:
1) oude clients/miners het nieuwe type block niet accepteert als geldig
2) nieuwe clients/miners het oude type block niet (meer) accepteer als geldig

En een soft fork dat:
1) oude clients/miners het nieuwe type block nog steeds accepteert als geldig
2) zelfde als bij hard fork. Nieuwe clients/miners accepteren oude type blocks niet.

Het vaak aangehaalde voorbeeld van een soft fork is bijvoorbeeld een reductie van de blockgrootte, e.g. van 1 MB naar 500 KB. Een hard fork is dan bijvoorbeeld een verruiming van 1 MB naar 2 MB blocks.

Het idee achter SegWit een soft fork te maken was om clients niet te dwingen om te upgraden, want oude clients zouden nog steeds overweg kunnen met de nieuwe blocks. Een UASF gaat hier in mijn ogen een beetje tegenin. Daarnaast was het natuurlijk in eerste instantie al zo dat oude clients minder snapten van het nieuwe type transacties (onzichtbaar tot confirmation dacht ik), dus dat deze reden om een soft fork te doen in mijn ogen niet helemaal een juiste was (i.t.t. het 1 MB --> 500 KB voorbeeld). Ik denk dat het beter geweest was om in eerste instantie _enkel_ de transaction malleabiliy op te lossen door een soft fork (ervan uitgaande dat dit mogelijk is), en verdere verbeteringen/features als aparte soft- of hard fork. Als een functionaliteit makkelijker/beter/schoner te implementeren is als hard fork, dan zou dat de doorslaggevende factor moeten zijn; liever geen hacks/trucjes om het toch als soft fork te kunnen implementeren. Voorop staat wel dat SegWit of FlexTrans een aantal welkome wijzigingen met zich meebrengen om Bitcoin te verbeteren, en dat het daar onderhand toch wel hoog tijd voor wordt.

Het idee achter de UASF is dat de miners - net als bij Litecoin - snel overschakelen naar de SegWit chain omdat dit meer zou opleveren, ook al is het in eerste instantie misschien een minority chain. Eerlijk gezegd snap ik die reden niet helemaal. Als er niet voldoende initiële miner support is op de SegWit chain, zal een nieuw SegWit block maken heel lang duren. Difficulty adjustment is grofweg eens per week, dus als ~20% (=een minority) van de huidige hashpower bijvoorbeeld de SegWit chain ondersteunt, gaat de block confirmation time van 10 minuten naar ~50 minuten, en het duurt dan enkele weken/maanden totdat het terug is op ~10 minuten. Ik denk dat gebruikers daar niet blij van worden. Op de 'oude' chain wordt het daarentegen in eerste instantie iets van 12.5 minuten gemiddeld, maar zal de difficulty adjustment er relatief snel voor zorgen dat dit weer 10 minuten wordt. Bij te weinig miner support voor SegWit zal dus (ondanks dat het een soft fork is) een langdurige/permanente chain split optreden.

Samenvattend ben ik dus een beetje kritisch op SegWit als 'soft-fork hack', en ook skeptisch over het succesvol worden van een UASF zonder miner support. Het is een zeer politieke discussie geworden in de afgelopen jaren, en ik kan gebruikers maar 1 ding aanraden: zorg dat je ruim voor 1 augustus in het bezit bent van je eigen private keys. Dan ben je niet afhankelijk van welke chain(s) een exchange bijvoorbeeld gaat ondersteunen. Exchanges kunnen misschien nu A zeggen, maar uiteindelijk toch B doen, zeker als dat ze extra geld oplevert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Waarom zijn de AMD kaarten zo populair? In het CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic wordt over de beschikbaarheid van de AMD gesproken. En het blijkt dat de meeste opgekocht worden door miners. Maar waarom eigenlijk want wanneer ik in de calculator van nicehash bekijk

https://www.nicehash.com/?p=calc

Dan zie ik dat een 1080TI de hoogste hashrate heeft. De prijs lijkt mij hier ondergeschikt. Aangezien je deze kaart in ongeveer dezelfde tijd terugverdiend als bijv een RX580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Weet iemand hier een alternatief voor GETH? Ik word er een beetje flauw van dat m'n wallet constant verbonden moet zijn met het netwerk. Of laat ik het anders stellen; >20GB aan (SSD) ruimte spendeer ik liever aan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:46
Pfff.... ik wil Ripple kopen... voor een wallet uitgekomen bij Gatehub. Geregistreerd, verify e-mail binnen, klik op link... so far so good. Mag ik inloggen, inloggen lukt... krijg ik de volgende error: Wallet create error, please refresh and try again.

Refresh al tien keer gedaan... zelfde error blijft terug komen :(.

Iemand een ander/beter Ripple wallet alternatief?

EDIT: dit was zo vanuit Safari. Via twitter erachter gekomen dat ze adviseren om Chrome te proberen. Daarmee kom ik wel verder. Tot aan verify phone, daar krijg ik elke keer de error dat het niet werkt. Lekker buggy zeg. Snel op zoek naar een andere wallet...

[ Voor 25% gewijzigd door Valderrama op 01-06-2017 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 19:50
Ik wil graag mijn portfolio bijhouden in blockfolio, maar ik slaag er niet in om de juiste transacties in te voeren.
Ik heb vorige week x BTC en x ETH gekocht en deze overgezet naar een exchange.
Van ongeveer de helft van mijn BTC heb ik daar ingeruild voor ETH.
Vandaag heb ik ook weer euro's omgezet naar BTC en deze overgemaakt naar exchange om er hier vervolgens STRAT van te maken.

Kan ik deze transacties ook uitvoeren in blockfolio of moet ik dan een extra transactie maken via fiat?
Of denk ik verkeerd en kan ik dit eenvoudiger bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Gaat er nog iemand naar de "the future of bitcoin" conferentie in Arnhem (30 juni–1 juli)? Hangt wel een stevig prijskaartje aan, 199 USD tot 3 juni, daarna 250 USD. O.a. Jihan Wu komt spreken.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
D4NG3R schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:27:
Weet iemand hier een alternatief voor GETH? Ik word er een beetje flauw van dat m'n wallet constant verbonden moet zijn met het netwerk. Of laat ik het anders stellen; >20GB aan (SSD) ruimte spendeer ik liever aan wat anders.
Als je nog wel zelf een node wil draaien, dan is Parity misschien een optie. Die doet standaard wat meer pruning van de state, dus is wat kleiner (maar nog steeds ~11 GB op dit moment). Op dit moment zijn er nog geen light-clients beschikbaar, dus als je echt weinig tot geen opslag wil, dan is een van de clients die een externe node gebruiken een optie (MEW, MetaMask, Jaxx, ...).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kijk ik net voor het eerst in jaaaaren weer eens in mijn wallet, is het geld wat ik een aantal jaar terug heb gekregen van een vriend opeens veranderd in 500 euro :| Dat was oorspronkelijk iets van 50 euro denk ik. Leuk spul, dit BitCoin :7

Nu toch maar eens wat serieuze mee bezig gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearOfTheDarkk
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-09-2020
Heeft iemand hier ervaring met de E-wallet Wirex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

dj_tjerk schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:29:
[...]

Als je nog wel zelf een node wil draaien, dan is Parity misschien een optie. Die doet standaard wat meer pruning van de state, dus is wat kleiner (maar nog steeds ~11 GB op dit moment). Op dit moment zijn er nog geen light-clients beschikbaar, dus als je echt weinig tot geen opslag wil, dan is een van de clients die een externe node gebruiken een optie (MEW, MetaMask, Jaxx, ...).
11GB is al een hele verbetering, maar een constante stroom van ~80Mb/s aan read-write is ook niet gezond voor een SSD. :+

Ik ga mij eens verdiepen in die 3. Zal toch eerst moeten wachten totdat m'n miner het minimum heeft gehaald voor de huidige wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 18:15
Hoe lang doet een Monero transactie er ongeveer over?
Ik ben deze ochtend van wallet geswitched en 4u later is de transactie nog niet in m'n nieuwe wallet zichtbaar?

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Even een kleine waarschuwing voor Breadwallet gebruikers (op iOS): ik maakte vanmorgen voor 1 euro aan BTC over en zag pas te laat dat de software hier automatisch een fee ter waarde van EU 1,50 aan toevoegd. Deze automatische fee lijkt niet gebaseerd te zijn op het aantal BTC dat je overschrijft, maar op de tijd waarbinnen je een transactie lekker snel bevestigd kunt krijgen. De fees kunnen niet door de gebruiker zelf worden aangepast, dus even goed oppassen bij het doen van kleine betalingen via BreadWallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
scorpion303 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:53:
Deze automatische fee lijkt niet gebaseerd te zijn op het aantal BTC dat je overschrijft, maar op de tijd waarbinnen je een transactie lekker snel bevestigd kunt krijgen.
Fees zijn nooit gebaseerd op het aantal BTC dat je verstuurt. Fees zijn gebaseerd op de grootte van de transactie (in bytes), wat weer afhankelijk is van het aantal inputs en outputs van de transactie. Heb je in het verleden een hele zooi aan kleine transacties ontvangen en wil je dit hele bedrag in 1 keer doorsturen, reken dan op een hoge fee.

Overigens is het wel matig dat de wallet-software geen geavanceerde functie heeft om zelf een fee in te kunnen stellen. Want snelle confirmation is lang niet altijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
scorpion303 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:53:
De fees kunnen niet door de gebruiker zelf worden aangepast, dus even goed oppassen bij het doen van kleine betalingen via BreadWallet.
Had dit ook met een Android wallet. Die wallet pakte een fee die 2 tot 3x hoger was dan wat nodig was voor een snelle transactie. Heb nu Copay er op staan en dan kan wel wel zelf kiezen. Ook niet helemaal volledig, maar je hebt de keuze om voor 20 minuten of 4 uur te gaan en wat er tussen zit. Lager dan de minimale fee wil je ook niet gaan want dan komt de transactie niet meer door.

Edit: 1,50 is trouwens geen vreemde fee. Het geeft wel aan dat je niet voor kleine bedragen de BTC wil gebruiken.

Gelijk even een vraag. Stel ik heb 4x wat BTC ontvangen. Laten we zeggen 1x 1 BTC en 3x 0.5 BTC. Stel ik wil nu 0.8 BTC overmaken. Is de wallet dan zo slim om dat van die 1 BTC te pakken of gaat ie 2x 0.5 BTC gebruiken ? In het laatste geval is de fee dus een stuk hoger. Ik kan niet zelf kiezen vanuit welk adres ik iets wil versturen bij mijn wallets. Is de wallet software dan slim genoeg om het op de beste manier te doen ?

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 02-06-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:56:
[...]

Fees zijn nooit gebaseerd op het aantal BTC dat je verstuurt. Fees zijn gebaseerd op de grootte van de transactie (in bytes), wat weer afhankelijk is van het aantal inputs en outputs van de transactie. Heb je in het verleden een hele zooi aan kleine transacties ontvangen en wil je dit hele bedrag in 1 keer doorsturen, reken dan op een hoge fee.

Overigens is het wel matig dat de wallet-software geen geavanceerde functie heeft om zelf een fee in te kunnen stellen. Want snelle confirmation is lang niet altijd nodig.
Ja, ik merkte het gisteren ook met Breadwallet. Deze wilde een niet te wijzigen fee toevoegen van 0,002077 BTC (€4,50), terwijl ik het niet erg had gevonden een paar uur langer te wachten met een lagere fee.

Verder een erg fijne wallet, maar dit is wel jammer.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:00:
[...]
Gelijk even een vraag. Stel ik heb 4x wat BTC ontvangen. Laten we zeggen 1x 1 BTC en 3x 0.5 BTC. Stel ik wil nu 0.8 BTC overmaken. Is de wallet dan zo slim om dat van die 1 BTC te pakken of gaat ie 2x 0.5 BTC gebruiken ? In het laatste geval is de fee dus een stuk hoger. Ik kan niet zelf kiezen vanuit welk adres ik iets wil versturen bij mijn wallets. Is de wallet software dan slim genoeg om het op de beste manier te doen ?
De meeste wallets zijn slim genoeg om de txouts te pakken waarmee je de minste fee hoeft te betalen. Als je zelf wil kiezen welke outputs je gebruikt, dan moet je op zoek naar een wallet met de "coin control" feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Valderrama schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:33:
Pfff.... ik wil Ripple kopen... voor een wallet uitgekomen bij Gatehub. Geregistreerd, verify e-mail binnen, klik op link... so far so good. Mag ik inloggen, inloggen lukt... krijg ik de volgende error: Wallet create error, please refresh and try again.

Refresh al tien keer gedaan... zelfde error blijft terug komen :(.

Iemand een ander/beter Ripple wallet alternatief?

EDIT: dit was zo vanuit Safari. Via twitter erachter gekomen dat ze adviseren om Chrome te proberen. Daarmee kom ik wel verder. Tot aan verify phone, daar krijg ik elke keer de error dat het niet werkt. Lekker buggy zeg. Snel op zoek naar een andere wallet...
Ik ben wel benieuwd welke wallet je dan wel gebruikt hebt en of dit vlot ging om ripples te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Hallo allemaal, ik ben nog een beetje orienterend en zoekende naar een juist manier om te starten met een voorzichtige poging in Altcoins (Digibyte, Stratis etc). Ik begrijp dat ik een wallet moet hebben voor mijn currency, kan ik dit met een bitcoin wallet doen of kan ik dan echt alleen bitcoins kopen? Is het een idee om bitcoins te kopen en die op een exchange te verhandelen (voor andere coins als eerder genoemd)?

Stomme vragen misschien, maar ben een beetje zoekende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:46
biglia schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:45:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke wallet je dan wel gebruikt hebt en of dit vlot ging om ripples te kopen.
Ik ben uiteindelijk beland bij de Ripple Wallet die je via rippex.net kunt krijgen. Dit lijkt een te vertrouwen wallet te zijn. Vervolgens heb ik via Litebit Ripple gekocht en die waren vrijwel gelijk zichtbaar nadat het koopproces afgerond was daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 18:15
Tarz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:48:
Hallo allemaal, ik ben nog een beetje orienterend en zoekende naar een juist manier om te starten met een voorzichtige poging in Altcoins (Digibyte, Stratis etc). Ik begrijp dat ik een wallet moet hebben voor mijn currency, kan ik dit met een bitcoin wallet doen of kan ik dan echt alleen bitcoins kopen? Is het een idee om bitcoins te kopen en die op een exchange te verhandelen (voor andere coins als eerder genoemd)?

Stomme vragen misschien, maar ben een beetje zoekende...
Ik ben een tijdje geleden begonnen met nicehash. Ben ik zéér over te spreken.
De software kiest zelf welke coins het voor jou gaat minen en zij betalen je uit in bitcoin.

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 20:54
Gebruikt hier iemand een normale USB stick met bv bitlocker (van Microsoft) als protectie om zijn wallet in op te slaan? Of wordt dit afgeraden?
Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.