Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.113 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Als ik iemand vraag wat is een Bitcoin weet die het meteen! vraag ik iemand wat is een Etherium of altcoin zegt die wat is dat? Ik denk echt dat BTC nog steeds iets zelfstandig is en een apart topic voor nodig is ongeacht of er technisch if niet technisch wordt besproken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rannasha schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:26:
Er is dan wel een nieuwe TS nodig.
Ik voel er ook meer voor om gewoon met een schone lei te beginnen.

* .oisyn kijkt Rannasha lief aan O-)
theduke1989 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:29:
Als ik iemand vraag wat is een Bitcoin weet die het meteen! vraag ik iemand wat is een Etherium of altcoin zegt die wat is dat? Ik denk echt dat BTC nog steeds iets zelfstandig is en een apart topic voor nodig is ongeacht of er technisch if niet technisch wordt besproken!
De fout die je maakt is dat je het puur bekijkt vanuit de status die bitcoin heeft, en niet op een manier hoe vragen en discussies praktisch ingedeeld kunnen worden op een forum. Wat je zegt klopt wel, maar is compleet irrelevant.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik vind het erg fijn dat bitcoin een apart topic heeft, dingen zoals segwit en bitcoin unlimited zijn zo makkelijker te volgen. (en te zoeken) even als ander nieuws.

Ben er ook wel voor om de x grootste coins samen te voegen, en de rest onder alt-coins te scharen.

ETH LTC en BTC mogen van mij in 1 topic, maar alt-coins zie ik als gokken, en die big 3 als technologie gebruiken en ondersteunen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
Een topic voor de technische kant van crypto vs een handelstopic lijkt mijn inziens prima. Zoveel verschilt het allemaal niet en dan kan je het topic goed gebruiken bij vergelijkingen bijvoorbeeld.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 18:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Vraagje, ik heb een wallet.dat (encrypted en weet het paswoord) en een bitcoin adres. Hoe kan ik de waarde van de bitcoins op dit adres overmaken op een ander adres zonder dat ik die hele blockchain moet downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 13:53
LED-Maniak schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:49:
[...]
Heeft bytecoin geen online blockchain viewer ala blockchain.info?
Die heb je, maar die is (voor mij) zo onduidelijk dat ik er niet uit kan herleiden of de coins nou wel of niet zijn verstuurd. Bij Blockchain.info vul je transactie-id in en je ziet duidelijk de hoeveelheid coins naar welk adres ze zijn verstuurd.

Als ik de volgende gegevens invul. Adress:
27qBseWdRs22TJDDFk4W4TXoqrn64AJYbjAQCDDxJmbDXdydfs99Sv9hWYHUKGBdkVA8KPisKaRD2XpDHEzoLcs2LP6Wzve

Transactions hash:
1556bb7f13c59a6a9d92a88415bc9504dcb9a92495d252e67305c71a3e7540c1

Dan kom je bij deze block terecht. Maar ik zie/vind het adress niet terug en ik zie de 120.174183 coins +0,01 fee niet terug.

@.oisyn . ik ben voorstander van een cryptocurrencies subtopic. Ik wist eerlijk gezegd ook niet waar ik bovenstaande mocht/kon bespreken. Behalve dat het absoluut niet onder koersen valt..

[ Voor 6% gewijzigd door Crasheeee op 23-05-2017 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

Aardig wat support voor het nieuwe voorstel in het "schalingsdebat":

https://medium.com/@DCGco...nsensus-2017-133521fe9a77

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:39:
Vraagje, ik heb een wallet.dat (encrypted en weet het paswoord) en een bitcoin adres. Hoe kan ik de waarde van de bitcoins op dit adres overmaken op een ander adres zonder dat ik die hele blockchain moet downloaden?
Met een programma als Electrum kan je versturen en ontvangen zonder de hele blockchain te moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:04:
[...]

Met een programma als Electrum kan je versturen en ontvangen zonder de hele blockchain te moeten downloaden.
Ik krijg mijn encrypted wallet daar niet geimporteerd. Had die en multibit geprobeerd idd. Misschien nog eens wat verder graven wanneer ik wat meer tijd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ryan1981 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:24:
[...]

Ik krijg mijn encrypted wallet daar niet geimporteerd. Had die en multibit geprobeerd idd. Misschien nog eens wat verder graven wanneer ik wat meer tijd heb :P
Je kan ook de privatekeys exporteren die in een ander programma importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:25:
[...]

Je kan ook de privatekeys exporteren die in een ander programma importeren.
Dat heb ik geprobeerd idd met bitcoin core, maar krijg "null" message in de console (walletphrase "your pasword here" 60 --> dumpkey dump.key (misschien hier een typfout ergens :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryan1981 op 23-05-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@.oisyn en anderen, * letatcest is natuurlijk al tijden geen poster meer, maar duit in zak: vers topic lijkt me geen overbodige luxe. Het iets breder trekken kan ook best, laat dit een Crypto-tech-topic worden. Dat is het grotendeels al. Vragen over hoe je een transactie volgt etc. Tja... Die mogen wmb. elders.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Dus voor de 2MB blokken is sowieso een HF nodig? Dan wordt BTC in 2 tokens gesplitst?

[ Voor 54% gewijzigd door Fire69 op 24-05-2017 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Al die zaken die met wallets en techniek te maken hebben kunnen best hier ondergebracht worden. Het is over het algemeen toch hetzelfde op de nuance verschillen van de coin na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Dus een topic over Wallets / software.
Een topic over de technology.
en een topic over Koers / Handel.

Dus waar ga ik naar toe als ik een ETH programma wil vastleggen in de blockchain? software of technology?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:49
Ik zeg; niet zo moeilijk doen. Als een bepaalde discussie dusdanig ontspoort kan de mod deze alsnog naar een eigen topic verplaatsen. Tot die tijd lijkt dit mij een goede plek voor de gerelateerde cryptocoin zaken.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Met @chaoscontrol ^^^. Ik zie niet zoveel heil in een apart topic over software (dat dan eigenlijk ook in Client Software Algemeen thuishoort). Wallet software kan gewoon hier, trading en lendingbots en aanverwante software kan in het handelstopic. We moeten er ook voor waken dat het geen dump topic wordt met basic vraagjes die met 3 tellen zoekwerk wel zijn te vinden. Met een goede TS kan daarnaar worden verwezen, en dan hou je feitelijk alleen nog zeer specifieke zaken over die maar sporadisch gesteld worden. Het is niet dat dat dan ineens een eventuele tech discussie ondersneeuwt :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een wallet waar ik een bitcoin adres krijg en niet continue veranderd.
Dit komt door de dagelijkse payout van Genesis mining.

Ook zoek ik naar een Wallet waar ik geen ID kaar of Paspoort hoef op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:47:
Ik ben opzoek naar een wallet waar ik een bitcoin adres krijg en niet continue veranderd.
Dit komt door de dagelijkse payout van Genesis mining.

Ook zoek ik naar een Wallet waar ik geen ID kaar of Paspoort hoef op te sturen.
genoeg wallet vragen hier gesteld! eerst wat zoekwerk zelf doen. Je komt er vast wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-08 07:28
Fire69 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 01:00:
[...]

Dus voor de 2MB blokken is sowieso een HF nodig? Dan wordt BTC in 2 tokens gesplitst?
Dit is imho niet echt een groot probleem als zo'n groot deel van network voor 1 van de 2 is (+80%). Dan zal de andere chain snel uitsterven/ waardeloos worden.

Als het 50/50 is, dan is het een heel andere verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

nvm

[ Voor 115% gewijzigd door millman op 24-05-2017 17:57 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Pfff... het is al zo warm.. maar begin zowaar extra te zweten... kom op een oude server een guldencoinwallet.dat bestand tegen die ik heb ingeladen in de guldencoin wallet tool (of hoe dat ook mag heten) en geeft aan dat er ruim 40.000 coins in zitten .....

De blockchain zal neem ik aan eerst gedownload moeten worden om dat de verifiëren???

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:12

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
BLACKfm schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:02:
Pfff... het is al zo warm.. maar begin zowaar extra te zweten... kom op een oude server een guldencoinwallet.dat bestand tegen die ik heb ingeladen in de guldencoin wallet tool (of hoe dat ook mag heten) en geeft aan dat er ruim 40.000 coins in zitten .....

De blockchain zal neem ik aan eerst gedownload moeten worden om dat de verifiëren???
Kijk anders eerst of er een SPV ("light") wallet is voor gulden. Die dingen syncen niet de hele blockchain voordat ze bruikbaar zijn.

Aan de andere kant, hoe lang kan een sync voor gulden nou duren? Het is niet alsof er duizenden transacties per uur doorheen worden gejaagd op die blockchain :P

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00
Rannasha schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:04:
[...]

Kijk anders eerst of er een SPV ("light") wallet is voor gulden. Die dingen syncen niet de hele blockchain voordat ze bruikbaar zijn.

Aan de andere kant, hoe lang kan een sync voor gulden nou duren? Het is niet alsof er duizenden transacties per uur doorheen worden gejaagd op die blockchain :P
Na de sync zal het zoiets zijn van: ah, verdomme, coins zijn allang weg en verkocht xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Leuk, die situatie ook wel eens gehad met bitcoin daar zag je terwijl de transacties bijgewerkt werd
het saldo veranderen door de tijd heen. Wel logisch opzich als je naar de techniek kijkt. Hopelijk blijft het saldo bij jou wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31

Ik kan je wel helpen, Ik denk dat je eerst de oude wallet van guldencoin aan de gang moet krijgen en laten syncen. Anders maak je een kopie van wallet.dat en installeer je Gulden wallet voor desktop 1.5.5 kopieer dan je gulden(coin) wallet.dat naar die directory en laten syncen. Als je er dan nog gewoon je 40K staat kan je upgraden naar wallet 1.6.x . Dan kan je doen met de Guldens wat je wil.

Hier vind je links naar downloads van 1.5.5: https://cryptocurrencytal...m-—-important-update-155/

als je nog vragen hebt stuur me maar een dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 21-09 17:34

RSP

Mogelijk stel ik de vraag niet in het juiste topic, maar here goes: Ik heb hier op kantoor zo'n 40 systemen. Allemaal redelijk nieuw met krachtige GPU's.

Er wordt dagelijks gewerkt, maar kan volgens mij prima een miner laten lopen op de systemen. Zou dit een beetje de moeite waard zijn, of is het een hoop geklooi voor weinig?

De systemen zijn allemaal van mij overigens, dus ik doe niets wat niet mag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 17:59
RSP schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:34:
Mogelijk stel ik de vraag niet in het juiste topic, maar here goes: Ik heb hier op kantoor zo'n 40 systemen. Allemaal redelijk nieuw met krachtige GPU's.

Er wordt dagelijks gewerkt, maar kan volgens mij prima een miner laten lopen op de systemen. Zou dit een beetje de moeite waard zijn, of is het een hoop geklooi voor weinig?

Ligt heel erg aan het type GPU :) maar 40 stuks met huidige generatie moet alsnog wel een paar tientjes per dag op kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoef je geen stroom te betalen, dan vooral doen!

Anders wordt het gecompliceerd, en moet je gaan uitrekenen of het uitkan. (Verschilt per coin etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@RSP Ik heb je reactie even verplaatst naar dit bitcoin topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Leuk! Als je het adres en de private key hebt, dan kan je ook Coinomi downloaden (geniale Android multicoin wallet), Gulden toevoegen als coin, bij opties voor "swipe wallet" kiezen en je private key opgeven.

Dan swiped Coinomi alle coins die nog op dat adres staan.

Als je meerdere adressen hebt wordt het wat minder simpel.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter

Heb je AMD of Nvidia GPUs? De meeste hashing algoritmes werken beter met AMD.

Daarnaast moet je rekening houden met de stroomkosten, die zijn geen kattenpis. Een beetje high-end GPU zal zo 100-150W meer verbruiken als deze op full load zit in plaats van idle is (en bij het meeste kantoorwerk is de GPU gewoon idle). Maal 40 zit je op 4-6 kW. Dat is zo'n 8-12K Euro op jaarbasis aan kosten (wellicht minder als het bedrijf groot genoeg is voor speciale tarieven).

Maar goed, die kun je verrekenen met de opbrengsten van het minen en als het goed is levert dat onder streep alsnog wat op.

Vervolgens is er de kwestie van lawaai en warmte. Zodra de GPU volop draait, zal de fan behoorlijk gaan blazen. Dat zal de kantooromgeving niet bepaald prettiger maken om in te werken. Daarnaast zal door de warmte de airco harder moeten werken (of men moet 's zomers in een heter kantoor zitten). Deze dingen kun je eventueel afvangen door de boel enkel buiten kantooruren te draaien.

Er zijn dus een aantal zaken waar je zeker rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik ben mij sinds de laatste berichten over ethereum weer geinteresseerd geraakt in het minen en heb de Miner inmiddels aan het werk, echter zit ik op 3,5Mhash in plaats van de 17/18MHash die ik zou moeten halen volgens de benchmark. Ligt dat aan de driver en Win 10? (kortom, dien ik dualboot win7 en oude nVidia driver te gebruiken?)

Daarnaast heb ik geen idee waar ik kan zien hoeveel ik nu heb gemined, kan iemand dat kort uitleggen? Ik heb grofweg deze tutorial gevolgd: https://www.cryptocompare...des/how-to-mine-ethereum/
Ik heb om te kunnen syncen eerst een wachtwoord in moeten vullen, van ik neem aan mijn 'wallet', maar ik weet niet hoe ik kan achterhalen hoe ik die moet openen/bekijken

Sorry, al gevonden hoe ik in t Geth script moet klooien en heb zover alles gevondenden mbt wallet. Alleen geeft deze nog '0' aan na het commando 'eth.getBalance(eth.coinbase), ik neem aan vanwege solo mining en het nog niet opgelost hebben van een block chain?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. mijn dank is groot!

Edit: als toevoeging wat info over gebruikte software en hardware:

Geth gebruikt voor sync
Ethminer-opencl voor mining
laatste nVidia driver
GTX970 G1Gaming @1400

[ Voor 12% gewijzigd door millman op 24-05-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48

Kijk ook even goed wat je het beste kan minen (als het je om inkomsten gaat). Dat wil namelijk nog wel eens verschillen van dag tot dag, zie bijv. whattomine. Iemand wees hier ook wel eens op NiceHash, al heb ik dat persoonlijk nog nooit gebruikt. Dan gaat het switchen automatisch(er), en kan je misschien meer profiteren van dit soort verschillen. Natuurlijk zal NiceHash zelf ook het e.e.a. afsnoepen van je verdiensten, maar de extra inkomsten wegen daar mogelijk tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-07-2020
ik gebruik nu sinds kort minergate om cryptocurrency te minen. nu wil ik nog steeds mijn computer deftig kunnen gebruiken. zelfs al zet ik de cores op 1/12 en gpu op 1/4 heb ik nog steeds zware lagg. is er een manier om te zorgen dat ik series kan kijken zonder te haperen?

Vercc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Lees je in. Minergate schijnt scam te zijn, dus die kun je het beste links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Een PC gebruiken die ook aan het minen is, is vragen om problemen. Die problemen kun je inderdaad ervaren in traag gedoe, maar ook instabiliteit. Als je een (in mijn ervaring) betere (ergo; geen scam) miner wil gebruiken kun je eens naar NiceHash kijken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-07-2020
dus overschakelen naar nicehash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 20-09 17:21

Dark Angel

Corvette LS Power

Even een vraagje als buitenstaander.

Hoe zit het eigenlijk met inwissellen naar echt geld.
Als bv vroeger een hoop bitcoins had gekocht zijn die nu behoorlijk wat geld waard.

Kan je die dan gewoon makkelijk in 1x inwisselen voor echt geld. 1000+ stuks bv.
Of moet je dat echt in delen doen?

Heb zelf geen Bitcoins maar dacht er laatst aan of dat wel zo makkelijk gaat als je het in eens wil laten uitkeren.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Gewoon uitbetalen...neem aan dat je ze netjes hebt opgegeven bij je belastingaangifte, dus zo'n probleem is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

.oisyn schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:38:
@RSP Ik heb je reactie even verplaatst naar dit bitcoin topic :)
Cool. Ik zocht me helemaal de tandjes naar m'n post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

razorhead schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:36:
[...]

Ligt heel erg aan het type GPU :) maar 40 stuks met huidige generatie moet alsnog wel een paar tientjes per dag op kunnen leveren?
De stroom moet uiteraard wel betaald worden, maar het zijn allemaal nVidia's van de huidige of vorige generatie. Ik ga straks naar kantoor en zet het eens aan op een paar systemen. Eens kijken of dat wat oplevert. Op een "normale" werkdag staan ze natuurlijk allemaal aan, dus ik dacht wellicht kan zo'n miner gewoon de resterende GPU / CPU power gebruiken tijdens werkuren. Beetje als dat distributed computing van destijds.

Roep het gerust als ik er naast zit :-)
dj_tjerk schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:59:
[...]

Kijk ook even goed wat je het beste kan minen (als het je om inkomsten gaat). Dat wil namelijk nog wel eens verschillen van dag tot dag, zie bijv. whattomine. Iemand wees hier ook wel eens op NiceHash, al heb ik dat persoonlijk nog nooit gebruikt. Dan gaat het switchen automatisch(er), en kan je misschien meer profiteren van dit soort verschillen. Natuurlijk zal NiceHash zelf ook het e.e.a. afsnoepen van je verdiensten, maar de extra inkomsten wegen daar mogelijk tegenop.
Okay, dank voor de links! Ik zie het vooral als een experimentje. Geen serieuze aangelegenheid. Maar is natuurlijk wel leuk als het meer oplevert dan wat het kost.

[ Voor 36% gewijzigd door RSP op 25-05-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
RSP schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:02:
[...]

De stroom moet uiteraard wel betaald worden, maar het zijn allemaal nVidia's van de huidige of vorige generatie. Ik ga straks naar kantoor en zet het eens aan op een paar systemen. Eens kijken of dat wat oplevert. Op een "normale" werkdag staan ze natuurlijk allemaal aan, dus ik dacht wellicht kan zo'n miner gewoon de resterende GPU / CPU power gebruiken tijdens werkuren. Beetje als dat distributed computing van destijds.

Roep het gerust als ik er naast zit :-)
De meeste populaire cryptocurrencies gebruiken algoritmes die signifcant beter werken op AMD GPUs. Dat betekent dat je op een Nvidia GPU simpelweg minder coins binnenhaalt per kWh aan energie die je erin stopt en je zult dus minder makkelijk breakeven draaien. Wellicht zijn er wel wat altcoins te vinden die lief zijn voor Nvidia, maar het zal altijd ingewikkelder zijn dan als je AMD gebruikt.

Daarnaast: Lawaai en warmte. Als kantoor-slaafje moet ik er niet aan denken dat er op een meter afstand van me een GPU fan op hoog vermogen zit te blazen om de GPU koel te houden. In zo'n geval zou ik direct gaan klagen (of, gezien ik een admin account op mijn kantoor-pc heb, de boel eerst zelf fixen en dan gaan klagen). Ik vind het gezoem van de koelkast op kantoor al irriant genoeg, maar die houdt mijn caffeine koel, dus dat is voor een goed doel.

Warmte is net zo'n probleem. Ik weet niet op hoeveel oppervlakte die 40 machines staan, maar bij elkaar produceren ze een boel warmte als ze op volledige load draaien. Heeft het kantoor airco? Zo ja, tel het extra werk dat de airco moet doen maar op bij de stroomrekening. Nee? Veel plezier met nog harder smeltende collega's wanneer er een keertje een hittegolf is. Enige pluspunt is dat je wat aan stookkosten bespaart in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Rannasha schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:20:
[...]

De meeste populaire cryptocurrencies gebruiken algoritmes die signifcant beter werken op AMD GPUs. Dat betekent dat je op een Nvidia GPU simpelweg minder coins binnenhaalt per kWh aan energie die je erin stopt en je zult dus minder makkelijk breakeven draaien. Wellicht zijn er wel wat altcoins te vinden die lief zijn voor Nvidia, maar het zal altijd ingewikkelder zijn dan als je AMD gebruikt.

Daarnaast: Lawaai en warmte. Als kantoor-slaafje moet ik er niet aan denken dat er op een meter afstand van me een GPU fan op hoog vermogen zit te blazen om de GPU koel te houden. In zo'n geval zou ik direct gaan klagen (of, gezien ik een admin account op mijn kantoor-pc heb, de boel eerst zelf fixen en dan gaan klagen). Ik vind het gezoem van de koelkast op kantoor al irriant genoeg, maar die houdt mijn caffeine koel, dus dat is voor een goed doel.

Warmte is net zo'n probleem. Ik weet niet op hoeveel oppervlakte die 40 machines staan, maar bij elkaar produceren ze een boel warmte als ze op volledige load draaien. Heeft het kantoor airco? Zo ja, tel het extra werk dat de airco moet doen maar op bij de stroomrekening. Nee? Veel plezier met nog harder smeltende collega's wanneer er een keertje een hittegolf is. Enige pluspunt is dat je wat aan stookkosten bespaart in de winter.
Helaas zitten er nou eenmaal al nVidia GPU's in. Ze zijn natuurlijk ook niet gekocht met het doel van het minen van cryptocurrency. Goed om te weten dat het een stuk moeilijker is met nVidia's, dat wist ik niet.

Overigens is lawaai geen issue. We hebben een open werkvloer, en iedereen heeft (noise cancelling) headphones. Bovendien gebruiken we silent cases. Over het algemeen hoor je de systemen helemaal niet, ook niet onder load.

Warmte is op zich niet zo'n issue, de airco kan de ruimte goed op temperatuur houden. Wat de kosten zouden zijn voor de airco om de extra warmte van de GPU's te compenseren ... geen idee. Om eerlijk te zijn gaat me dat al weer te ver en haalt het de lol van het experiment er een beetje vanaf.

Nicehash ziet er overigens toegankelijk uit. Ik ga eens kijken of ik daar een proefje mee kan draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:49
Het valt wel mee, met Nvidia haal ik met een 1070 zon 30 MH/s en met een R9 290 zo'n 25 MH/s. De 1070 is daarbij geruisloos en de R9 maakt een kabaal, de R9 is ook een stuk minder zuinig. Als je ze al hebt kun je dus rustig minen met Nvidia maar ik zou het er niet specifiek voor kopen. (1070 is stukje duurder dan wat 2e hands R9's).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

We hebben diverse GPU's van 1050 tot 1070, en een aantal 960 en 970's. Ben benieuwd hoe ze performen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Thanks. Ben hier echt te lang niet geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

-

[ Voor 100% gewijzigd door RMB op 25-05-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik heb wel een 'dringende' vraag over myetherwallet. In het topic over crypto currency mocht ik deze vraag niet stellen, vandaar dat ik hier terecht komt. De MEW wallet heb ik afgelopen weekend offline geïnstalleerd. De zip op een USB gezet, pc offline, virus gestand, zip uitgepakt op de USB en alle stappen doorlopen tot mijn eth in mijn offline wallet stond.

Een maatje van mij zei dat in zijn geval met Exodus wallet een bestand op zijn pc achterbleef terwijl hij zijn wallet ook op USB gezet heeft. Laat myetherwallet ook bestanden achter op de pc ook al voer je al het uitpakken /installeren uit op een USB op een offline pc?

Ik wil gewoon zeker van mijn zaak zijn tot ik mijn pc weer aan het internet hang dat er niks over mijn wallet te vinden is op mijn pc. Het gaat, dankzij eth, opeens om een aanzienlijk bedrag met bijna voer nullen. Nog wel in dollars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
GrazendeKoe schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:37:
Ik heb wel een 'dringende' vraag over myetherwallet. In het topic over crypto currency mocht ik deze vraag niet stellen, vandaar dat ik hier terecht komt. De MEW wallet heb ik afgelopen weekend offline geïnstalleerd. De zip op een USB gezet, pc offline, virus gestand, zip uitgepakt op de USB en alle stappen doorlopen tot mijn eth in mijn offline wallet stond.

Een maatje van mij zei dat in zijn geval met Exodus wallet een bestand op zijn pc achterbleef terwijl hij zijn wallet ook op USB gezet heeft. Laat myetherwallet ook bestanden achter op de pc ook al voer je al het uitpakken /installeren uit op een USB op een offline pc?

Ik wil gewoon zeker van mijn zaak zijn tot ik mijn pc weer aan het internet hang dat er niks over mijn wallet te vinden is op mijn pc. Het gaat, dankzij eth, opeens om een aanzienlijk bedrag met bijna voer nullen. Nog wel in dollars ;)
Je wallet wordt opgeslagen in je appdata/roaming, daar vind je je wallet.dat. Je wallet.dat is je daadwerkelijke wallet waar de coins op staan (die kan je ook 100x kopiëren en op 100 pc's gebruiken).
Raak je je wallet.dat kwijt, ben je ook je coins kwijt... Paar jaar geleden eens meegemaakt met circa 200 bitcoins :D, even herinstalleren van de PC en daarna was het oh oops, shit xd

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 25-05-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
LopendeVogel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:41:
[...]

Je wallet wordt opgeslagen in je appdata/roaming, daar vind je je wallet.dat. Je wallet.dat is je daadwerkelijke wallet waar de coins op staan (die kan je ook 100x kopiëren en op 100 pc's gebruiken).
Raak je je wallet.dat kwijt, ben je ook je coins kwijt.
Oke, maar nu heb ik ook mijn private key opgeschreven op een papier. Ik kan toch ten alle tijden de private key implementeren in een software wallet waardoor ik altijd toegang krijg tot mijn coins?

En ik heb dus de gehele 'installatie' van myetherwallet op mijn usb gedaan. Een .zip op usb gezet, uitgepakt in de usb. Ik heb gezocht op mijn pc naar wallet.dat file, maar die vind niks op mijn pc. Zou die wallet.dat dan op mijn usb moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
GrazendeKoe schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Oke, maar nu heb ik ook mijn private key opgeschreven op een papier. Ik kan toch ten alle tijden de private key implementeren in een software wallet waardoor ik altijd toegang krijg tot mijn coins?

En ik heb dus de gehele 'installatie' van myetherwallet op mijn usb gedaan. Een .zip op usb gezet, uitgepakt in de usb. Ik heb gezocht op mijn pc naar wallet.dat file, maar die vind niks op mijn pc. Zou die wallet.dat dan op mijn usb moeten staan?
Nein..
Je hebt 2 zaken..
De wallet.dat (je wallet adres + de coins die erop staan)
Wachtwoord (encrypted)
Ben je je wallet.dat bestand kwijt, ben je automatisch je adres kwijt en daarmee ook alle coins.

Je wachtwoord, dat is alleen om je wallet te kunnen openen en gebruiken. Zonder wallet.dat heb je niks, die is dus het belangrijkste.

Je moet dan ook naar je appdata/roaming map gaan, standaard staat deze map verborgen in windows. Dus eerst moet je instellen dat je windows alle verborgen mappen laat zien.. Of je plakt direct de juiste link in je windows verkenner balk om bij je roaming map te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 25-05-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
LopendeVogel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Nein..
Je hebt 2 zaken..
Wachtwoord (encrypted)
Ben je je wallet.dat bestand kwijt, ben je automatisch je adres kwijt en daarmee ook alle coins.

Je wachtwoord, dat is alleen om je wallet te kunnen openen en gebruiken. Zonder wallet.dat heb je niks, die is dus het belangrijkste.
Ik weet niet precies hoe zijn wallet werkt, maar er is wel een verschil tussen wachtwoord en seed. Met een wachtwoord heb je toegang tot de wallet en heb je die wallet inderdaad nodig. Met de seed kan je een wallet herstellen zonder dat je de wallet nodig hebt.

Als ik mijn BTC programma met wallet volledig verwijder of het huis brand af met de PC erbij, kan ik gewoon op een andere PC de software downloaden en de complete wallet herstellen met alleen de seed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
PilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:51:
[...]

Ik weet niet precies hoe zijn wallet werkt, maar er is wel een verschil tussen wachtwoord en seed. Met een wachtwoord heb je toegang tot de wallet en heb je die wallet inderdaad nodig. Met de seed kan je een wallet herstellen zonder dat je de wallet nodig hebt.

Als ik mijn BTC programma met wallet volledig verwijder of het huis brand af met de PC erbij, kan ik gewoon op een andere PC de software downloaden en de complete wallet herstellen met alleen de seed.
Hoe kan dat dan een offline wallet zijn wat jij gebruikt?

Het punt is, ik weet ook niet precies hoe zijn wallet werkt xd Maar, stel hij gebruikt een wallet.dat bestand (kans is volgens mij bijna 99%?) dan is het ontiegelijk belangrijk om die in ieder geval goed op te slaan ergens. Zonder je wallet.dat ben je nergens meer, althans, zijn al je coins die op dat adres staan foetsie.

Maar, het kan inderdaad zijn dat hij geen wallet.dat heeft, kans lijkt me klein. Ik vermoed dat hij simpelweg zijn roaming folder niet weet te vinden= google checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
LopendeVogel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:55:
[...]

Hoe kan dat dan een offline wallet zijn wat jij gebruikt?

Het punt is, ik weet ook niet precies hoe zijn wallet werkt xd Maar, stel hij gebruikt een wallet.dat bestand (kans is volgens mij bijna 99%?) dan is het ontiegelijk belangrijk om die in ieder geval goed op te slaan ergens. Zonder je wallet.dat ben je nergens meer, althans, zijn al je coins die op dat adres staan foetsie.

Maar, het kan inderdaad zijn dat hij geen wallet.dat heeft, kans lijkt me klein. Ik vermoed dat hij simpelweg zijn roaming folder niet weet te vinden= google checken.
Een offline wallet maakt een seed aan wanneer voor het eerst met dit programma aan de slag gaat. De privatekeys zitten zegmaar in die woorden. Je kan altijd de complete wallet herstellen met de seed. Dat is nou juist het mooie hiervan, met alleen de seed kan je altijd en overal bij je coins wat er ook gebeurt.

Mijn programma heeft ook gewoon een wallet bestand. Alleen is deze dus te herstellen met de seed. De wallet backuppen is dan ook nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
PilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Een offline wallet maakt een seed aan wanneer voor het eerst met dit programma aan de slag gaat. De privatekeys zitten zegmaar in die woorden. Je kan altijd de complete wallet herstellen met de seed. Dat is nou juist het mooie hiervan, met alleen de seed kan je altijd en overal bij je coins wat er ook gebeurt.

Mijn programma heeft ook gewoon een wallet bestand. Alleen is deze dus te herstellen met de seed. De wallet backuppen is dan ook nutteloos.
Oké nice om te weten, nooit me daarmee bezig gehouden :D

Maar, om het toch makkelijk proberen te houden (ja ik ben een volhoudertje xd)..

Probeer de wallet.dat te vinden en sla die ergens op (of 2x) :D Deze manier gebruik ik al jarenlang (sinds ik ontiegelijk veel bitcoins kwijt geraakt ben), en het heeft me nooit in de steek gelaten..

Ik wil uiteraard niet zeggen dat jij ongelijk hebt hoor, maar het backuppen van de wallet.dat is puur mijn tip aan de tweaker die het niet helemaal snapt wat die aan het doen is volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
LopendeVogel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Nein..
Je hebt 2 zaken..
Wachtwoord (encrypted)

Je moet dan ook naar je appdata/roaming map gaan, standaard staat deze map verborgen in windows. Dus eerst moet je instellen dat je windows alle verborgen mappen laat zien.. Of je plakt direct de juiste link in je windows verkenner balk om bij je roaming map te komen.
Ik heb een offline wallet hè. Ik heb net nog een offline transactie gemaakt naar het adres van mijn broertje. Ik heb nooit een wallet.dat bestand gezien though...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 07:56

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

GrazendeKoe schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Myetherwallet gebruikt volgens mij geen bestand dat wallet.dat heet, maar een bestand zonder extensie met een naam als "UTC[datum][wat nummers][wallet-adres]". Het lijkt mij wijs om van dat bestand backups te maken.

Daarnaast kun je volgens mij ook inloggen met je private key, maar het UTC-bestand is compatible met Mist en dus meer future-proof lijkt mij.

Edit: Ik heb geen ervaring met Bitcoin-wallets, maar ik denk dat de wallets voor BTC en ETH een andere systematiek gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door wipe-out op 25-05-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
GrazendeKoe schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Ik heb een offline wallet hè. Ik heb net nog een offline transactie gemaakt naar het adres van mijn broertje. Ik heb nooit een wallet.dat bestand gezien though...
Omdat je wallet.dat nooit (normaliter) in je installatie map van je wallet.exe gezet wordt. Dusja als je nooit in je appdata-roaming folder kijkt, dan zul je die ook niet zien :P

Ik had toen ook alleen van mijn multibit wallet (wallet die ik gebruikt voor bitcoins) installatie folder een backup gemaakt (domdom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
LopendeVogel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:06:
[...]
Probeer de wallet.dat te vinden en sla die ergens op (of 2x) :D Deze manier gebruik ik al jarenlang (sinds ik ontiegelijk veel bitcoins kwijt geraakt ben), en het heeft me nooit in de steek gelaten..

Ik wil uiteraard niet zeggen dat jij ongelijk hebt hoor, maar het backuppen van de wallet.dat is puur mijn tip aan de tweaker die het niet helemaal snapt wat die aan het doen is volgens mij :D
Ik heb een backup van de seed natuurlijk, maar ik heb ook een backup van de privatekeys. Dus echt een bestand waar je alle lange code's kan zien. Door deze te backuppen kan ik die als het nodig is later ook in een ander programma openen. Dus niet alleen in het programma waar nu de coins inzitten. Ik vond alleen de seed ook wat te weinig vandaar dat ik het zo doe. De privatekeys exporteren heeft meer zin dan alleen de wallet. Het nadeel is wel dat je dit na iedere transactie moet doen en de beveiliging heel goed op orde moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
PilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:15:
[...]

Ik heb een backup van de seed natuurlijk, maar ik heb ook een backup van de privatekeys. Dus echt een bestand waar je alle lange code's kan zien. Door deze te backuppen kan ik die als het nodig is later ook in een ander programma openen. Dus niet alleen in het programma waar nu de coins inzitten. Ik vond alleen de seed ook wat te weinig vandaar dat ik het zo doe. De privatekeys exporteren heeft meer zin dan alleen de wallet. Het nadeel is wel dat je dit na iedere transactie moet doen en de beveiliging heel goed op orde moet hebben.
Ja wat ik gedaan heb..
Backup van mijn wallet.dat op 2 usb sticks, op een externe hdd en op mijn ssd.

Enige wat ik nodig heb is mijn wallet.dat, ondanks dat deze encrypted is.

Ik installeer mijn pc opnieuw, ik installeer multibit, in de roaming folder plaats ik mijn wallet.dat terug en klaar. USB stick of externe hdd of ssd mogen ze gerust stelen, in mijn wallet komen ze niet want het wachtwoord staat in mijn hoofd :D

Dan heb ik uiteraard nog de keuze om mijn wallet.dat op mijn gmail en etc te zetten, mja hm dat is een ja-nee-ja-uh situatie

Nu we het toch hierover hebben....
Ik gebruik niet de deamon van ethereum als wallet, ik gebruik de standaard Ethereum wallet van de officiële site.. Althans ''gebruik'' die wil ik gebruiken, hij synct zga niet terwijl die voldoende peers heeft om mee te syncen.
Nu las ik dat @carebaer een totaal andere wallet gebruikt, van uhm een 3th party denk ik?? Persoonlijk heb ik het niet op dat soort wallets (ik weet niet wat de bedoeling van de ontwikkelaar is)..
Een tip voor mij om al mijn Ethereum van Bittrex af te kunnen halen naar mijn PC?

Mijn huidige Ethereum Wallet die synct een paar blocks en dan staat het stil, dan moet ik weer het programma herstarten en pakt die weer een paar blocks.. Nja goed ik dacht ik laat hem eens een paar uur open staan (niks erbij), na een herstart pakt die gewoon weer een paar blocks. Momenteel zit ik op 120.000 blocks van de bijna 4 miljoen :D:D:D

Edit: ik weet dat ik de blockchain kan downloaden en die in mn roaming folder kan gooien, maar dan blijf ik het sync probleem houden.

[ Voor 34% gewijzigd door LopendeVogel op 25-05-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
De waller.dat file wat in de roaming file zit. Mag je niet laten zien toch?

Hoe kan ik transacties uitvoeren met MultibitHD als deze nergens aangekoppeld is zoals andere wel aan een blockchain etcetc..

Mijn wallet zit namelijk in lokale netwerk group "desktop PC" waardoor deze nergens mee verbinding heeft en puur voor veiligheid is!!

[ Voor 25% gewijzigd door theduke1989 op 25-05-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
theduke1989 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:12:
De waller.dat file wat in de roaming file zit. Mag je niet laten zien toch?

Hoe kan ik transacties uitvoeren met MultibitHD als deze nergens aangekoppeld is zoals andere wel aan een blockchain etcetc..

Mijn wallet zit namelijk in lokale netwerk group "desktop PC" waardoor deze nergens mee verbinding heeft en puur voor veiligheid is!!
? MultiBitHD is gewoon aan de blockchain gekoppeld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
wipe-out schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Myetherwallet gebruikt volgens mij geen bestand dat wallet.dat heet, maar een bestand zonder extensie met een naam als "UTC[datum][wat nummers][wallet-adres]". Het lijkt mij wijs om van dat bestand backups te maken.

Daarnaast kun je volgens mij ook inloggen met je private key, maar het UTC-bestand is compatible met Mist en dus meer future-proof lijkt mij.

Edit: Ik heb geen ervaring met Bitcoin-wallets, maar ik denk dat de wallets voor BTC en ETH een andere systematiek gebruiken.
Klopt, ik heb utc bestand. Is dat mijn zogenaamde wallet.dat? Dat zou een hoop verklaren namelijk. En die dat-file heb ik op mijn USB gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bemaxed
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-02 10:10
Na jaren de Bitcoin er maar weer eens bij gepakt.
Hij stond nog in de oude / classic wallet van Multibit.

Ik loop hier tegen het volgend (vermoedelijke Noob) probleem aan:

Ik heb in mijn Multibit “herstart blockchain en transacties gedaan”.
Vervolgens ging mij wallet hoeveelheid van $2000+ naar $200+ :? .
(Zoals te zien in de afbeelding: Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=35k6h46&s=9#.WScSEWjyjIU
bij de transacties moet er nog minimaal 1 bitcoin zijn, dus zou minimaal $2000+ correct moeten zijn).

Ik heb toen vervolgens een nieuwe wallet geopend en hier het back-up bestand van opgezocht en erin gezet. Vervolgens gaf deze weer de correct hoeveelheid aan.

Vraag wat heb ik “fout” gedaan? En wat moet ik nu met 2 dezelfde walltes (zie afbeelding met naam Hag) met verschillende waardes doen? Alvast bedankt voor het antwoord _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wipe-out
  • Laatst online: 30-08 07:56

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

GrazendeKoe schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:32:
[...]

Klopt, ik heb utc bestand. Is dat mijn zogenaamde wallet.dat? Dat zou een hoop verklaren namelijk. En die dat-file heb ik op mijn USB gezet.
Dat UTC-bestand is geen wallet.dat, maar is volgens mij wel vergelijkbaar met de wallet.dat van een BTC-wallet. De techniek van een ETH-wallet verschilt volgens mij van een BTC-wallet, maar de mensen die antwoord gaven op jouw vraag benaderden hun antwoord vanuit een BTC invalshoek. Vandaar de verwarring vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
wipe-out schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:44:
[...]

Dat UTC-bestand is geen wallet.dat, maar is volgens mij wel vergelijkbaar met de wallet.dat van een BTC-wallet. De techniek van een ETH-wallet verschilt volgens mij van een BTC-wallet, maar de mensen die antwoord gaven op jouw vraag benaderden hun antwoord vanuit een BTC invalshoek. Vandaar de verwarring vermoed ik.
Jep snap ik maar ik mocht met deze vraag niet terecht in handel en koers topic en werd hier jaar verwezen. Ook op myetherwallet stond het antwoord op mijn vraag er niet tussen. Morgen gaat de laptop toch echt weer online, ik hoop dat ik niks over het hoofd gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:57:
[...]

Jep snap ik maar ik mocht met deze vraag niet terecht in handel en koers topic en werd hier jaar verwezen. Ook op myetherwallet stond het antwoord op mijn vraag er niet tussen. Morgen gaat de laptop toch echt weer online, ik hoop dat ik niks over het hoofd gezien heb.
Als je een wallet aanmaakt met MyEtherWallet, wordt gevraagd om een paswoord. Vervolgens wordt je gevraagd een bestand op te slaan, en dit bestand heeft dan bijvoorbeeld de naam: UTC--2017-05-20T15-35-19.964Z--0eb73647b6c07ee3be5a77aa6a6e53fc5c9605eb (geen extensie). Hierbij is het laatste deel je (publieke) adres. Dus als je je zorgen maakt of er op je online computer nog wallets/private keys staan (encrypted of niet) van de Ether die je naar jezelf verzonden hebt, kan je dus even op dat adres zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 19:15
Ook Nicehash vertraagd je pc evenveel als Minergate, lees je in en je ziet dat je je gpu minder kunt belasten met het toevoegen van parameters aan je miner (gaat wel ten koste van je mine snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

T.M.I.

[ Voor 108% gewijzigd door millman op 29-05-2017 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjofficial
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2021
Kan het kloppen dat je soms meer dan 10 min moet wachten voordat je gekochte coins in je wallet staan? Net ETH gekocht bij btcdirect maar nog niks ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
pjofficial schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 01:48:
Kan het kloppen dat je soms meer dan 10 min moet wachten voordat je gekochte coins in je wallet staan? Net ETH gekocht bij btcdirect maar nog niks ontvangen...
Kan soms even duren. Je hebt ze nu wel in je wallet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Laatst online: 29-08 11:51
Ik zou graag al mijn crypto currencies naar paper wallets overzetten.

Momenteel gebruik ik voor mijn financiele zaken een encrypted Ubuntu VM.

Voor ik hier mee begin te werken, doe ik altijd:
* revert to last snapshot
* updates downloaden / installeren
* nieuwe snapshot maken
* n-1 snapshot verwijderen

Nu zou ik ook graag hiermee mijn paper wallets maken, echter heeft deze Ubuntu VM momenteel geen printer installed.
Ik had gelezen dat het ten strengste wordt afgeraden om de paper wallets in een pdf op te slaan, vooraleer af te drukken, dus ze als pdf naar de host kopieren, kan ik dus ook al best laten

Ik gisteren al even zitten proberen VMware Virtual Printer aan de praat te krijgen, maar dit is niet direct gelukt (ik weet niet goed hoe ik de printer in Ubuntu moet configuren).
Ook vraag ik me af hoe secure dit is (het verloopt via een virtuele seriele poort).

Verder vind ik het trouwens ook jammer dat die paper wallet generator de private key op het scherm toont. Daardoor kan iemand die mijn host compromised, gewoon een screenshotje nemen van mijn secure Ubuntu VM op de moment dat ik een wallet genereer :(

Dus mijn vraag:
Hoe kan ik dit veilig aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Offline computer zonder harddisk opstarten vanaf een linux live boot cd en vervolgens je printer en alle benodigde software voor je private keys installeren vanaf een USB stick.

Twee kopietjes maken en verstoppen op verschillende locaties.

Zorg wel voor een simpele 'laser' printer zonder wifi, en goed papier.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Matter op 26-05-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Dat is idd ideaal begrijp ik :)

Maar ik heb geen (plaats voor nog een) extra computer en printer (mijn huidige printer is idd wifi :( )

Kan ik met mijn huidige materiaal niet "redelijk" veilig doen op 1 of andere manier?

[ Voor 24% gewijzigd door Mastakilla op 26-05-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 19:08
Misschien een apart topic aanmaken met vragen over wallets :?
Afgelopen 24 uur best wel wat gebeurd met de bitcoin, dus dacht, ff bijlezen.
Lees ik alleen maar "geneuzel" (tuurlijk , kan nuttige info zijn) over wallets terwijl ik kwam kijken voor info over verloop van bitcoin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Wat denken jullie hiervan:
* Netwerk uit trekken
* Op mijn secure Ubuntu VM met https://walletgenerator.net/ een bulk wallet genereren (enkel de cijfers en letters, niet de fancy QR code)
* Copy / paste van de Ubuntu VM naar Notepad++ op de host
* Afdrukken (via wifi ja :/ )
* reboot

Hoeveel "holes" zitten hierin en zijn ze "aanvaardbaar"? (het gaat hier niet over extreem veel coins of al onze spaarcenten, maar ik wil toch "veilig" zijn)

Maak net ook de bedenking dat ik misschien beter zelf een printscreen kan maken en deze in de host kan afdrukken... een printscreen van keys zijn nl moeilijker te herkennen als "key", dan de plaintext keys zelf (het lijkt me niet al te moeilijk een progje te maken dat keys als "key"op het clipboard herkent en opslaat).

[ Voor 26% gewijzigd door Mastakilla op 26-05-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Mastakilla schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:32:
Wat denken jullie hiervan:
* Netwerk uit trekken
* Op mijn secure Ubuntu VM met https://walletgenerator.net/ een bulk wallet genereren (enkel de cijfers en letters, niet de fancy QR code)
* Copy / paste van de Ubuntu VM naar Notepad++ op de host
* Afdrukken (via wifi ja :/ )
* reboot

Hoeveel "holes" zitten hierin en zijn ze "aanvaardbaar"? (het gaat hier niet over extreem veel coins of al onze spaarcenten, maar ik wil toch "veilig" zijn)

Maak net ook de bedenking dat ik misschien beter zelf een printscreen kan maken en deze in de host kan afdrukken... een printscreen van keys zijn nl moeilijker te herkennen als "key", dan de plaintext keys zelf (het lijkt me niet al te moeilijk een progje te maken dat keys als "key"op het clipboard herkent en opslaat).
Ik zou zelf sneller kiezen voor een hardware wallet als de Ledger Nano S of een Trezor als je je coins ook nog veilig en makkelijk wil spenderen, maar het hangt ook een beetje af van welke coins je precies hebt. Als je enkel muntjes wil opslaan en mogelijk pas over een jaar of wat er weer uithalen, kan je voorlopig ook op een veilige (offline?) computer 12 of 24 woorden genereren, en de addressen genereren die bij de muntjes horen vanuit deze lijst van woorden. Hierbij ga ik er wel vanuit dat je muntjes hebt die in de geregistreerde lijst staan. Het adres gebruik je dan op je online computer om de muntjes naar over te maken. En de 12/24 woorden kan je dan (een aantal keer) opschrijven met pen en papier (en mogelijk shufflen of een woord weglaten als wachtwoord), en veilig opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:36
Ik wacht al ruim een week (ipv 48 uur) op de tier 2 verificatie van Kraken. Iemand vergelijkbare ervaringen? Support mails worden niet behandelt krijg ik terug en op de ticket wordt niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Omdat een transactie nogal langzaam ging heb ik 'm gecanceld (in Multibit classic) en de blockchain + transacties opnieuw geladen, dit laden duurt gruwelijk lang, de transacties zijn wel confirmed inmiddels maar mijn saldo staat nog op 0... iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:07
Dag allemaal,

Ik heb een vraagje over de Wallet.
Ik ben nieuw met het kopen van Bitcoins, en ik heb voor een x bedrag Ripples (Altcoins) gekocht bij LiteBit. Ik moest een Wallet ID opgeven, en heb daarvoor een account aangemaakt bij GateHub. Nu kwam mijn Wallet ID snel in beeld, en heb ik die gebruikt om de Ripples te kopen. Daarna kwam ik er achter dat ik nog een Gateway aan moest maken op de GateHub site, en om dat te kunnen doen moet ik mijn profiel creatie voltooien. De laatste stap is bewijs (foto) van je ID, en ook huisvesting op te sturen.
Mijn vraag is, ben ik nu genoodzaakt om dit te doen om iets met mijn aankoop te kunnen doen? Of kan ik daarvoor terecht op de site van LiteBit? Mijn aankoop is nog niet verwerkt omdat ik eerst een bank verificatie moest doen naar de bank van LiteBit.

Alvast dank,
Een beginnertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
PascalvE schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:13:
Ik wacht al ruim een week (ipv 48 uur) op de tier 2 verificatie van Kraken. Iemand vergelijkbare ervaringen? Support mails worden niet behandelt krijg ik terug en op de ticket wordt niet gereageerd.
Je moet niet vergeten dat onwijs veel mensen deze weken willen trayden en coins willen kopen.

Ik kan er een lang verhaal van maken, maar het korte antwoord is: 'het is druk'.

Heb geduld. Kraken heeft er ook baat bij z.s.m. goedkeuring.

[ Voor 7% gewijzigd door Crasheeee op 26-05-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:36
Ah, ik wist niet dat er 'deze weken' meer drukte was dan normaal. Dat zal bij elke groeispurt wel zijn gok ik.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 15:34
Ligt het aan mij of is de blockchain erg traag. Ik heb vanmiddag om 13:50 wat bitcoins gekocht via bitrush naar Bittrex. Het is nu 20:37 en nog steeds unconfirmed. Is dit normaal of niet?

JohnS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
De blockchain is niet sneller of trager. Kan zijn dat de fee te laag is of er veel transacties in de wachtrij staan.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 19:08
Verbaasd met dat met de serieuze dip hier nog geen posts zijn :?
Ik twijfel om toch weer in te stappen, lijkt me nu wel een mooi moment om 1 of 2 btc te kopen.

Bitonic vraagt nu 50 euro meer dan de huidige koers... Schandalig.
Zou ook nog wel een mooie markt zijn. als je er vanaf wil, gewoon via marktplaats verkopen, 20 euro goedkoper dan bitonic. pak je nog een stukje gezonde (extra) marge!

[ Voor 42% gewijzigd door ybos op 27-05-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
ybos schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:31:
Verbaasd met dat met de serieuze dip hier nog geen posts zijn :?
Ik twijfel om toch weer in te stappen, lijkt me nu wel een mooi moment om 1 of 2 btc te kopen.

Bitonic vraagt nu 50 euro meer dan de huidige koers... Schandalig.
Zou ook nog wel een mooie markt zijn. als je er vanaf wil, gewoon via marktplaats verkopen, 20 euro goedkoper dan bitonic. pak je nog een stukje gezonde (extra) marge!
Dat komt omdat dit het juiste topic hiervoor is: Noxa in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Wat jij aangeeft bestaat ook al: localbitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dank je (en ObAt) wel voor de informatieve topic-start! :) Het leest lekker weg.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik lees dat hier mensen Kraken gebruiken. Op internet lees ik dat er vaak storingen zijn met het laden van pagina's op moment van verkopen of kopen.
  1. Hoe zijn de ervaringen hier met Kraken?
  2. Nog een vraag: Welke exchange diensten past bijv het beste bij "trend volgen" en scalping handelsstrategien? Gelet op functie, snelheid, fee's en veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 11:01
Heb net de Nano Ledger wallet binnen gekregen, ik kan in de bitcoin wallet komen dmv chrome ext. maar niet in de Ethereum wallet. Heb de extensie gedownload maar hij synchroniseert niet. Heeft iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
amark schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:08:
Ik lees dat hier mensen Kraken gebruiken. Op internet lees ik dat er vaak storingen zijn met het laden van pagina's op moment van verkopen of kopen.
  1. Hoe zijn de ervaringen hier met Kraken?
  2. Nog een vraag: Welke exchange diensten past bijv het beste bij "trend volgen" en scalping handelsstrategien? Gelet op functie, snelheid, fee's en veiligheid?
Hun trading engine doet wel eens rare dingen (e.g. laggen). Als je niet zoveel handelt heb je daar natuurlijk geen last van. Het grote voordeel van ze is het (nagenoeg kosteloos) overboeken/terugboeken van euro's.

Scalpen kan overal wel, maar hangt er een beetje vanaf hoe je het doet. Hoe groter de markt, hoe kleiner de spread over het algemeen. De fee's kan je zelf opzoeken van een paar interessante exchanges. Veiligheid is nauwelijks iets concreets over te zeggen, behalve dat ze misschien ooit gehackt zijn (Poloniex, Bitfinex).
superpolm schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:24:
Heb net de Nano Ledger wallet binnen gekregen, ik kan in de bitcoin wallet komen dmv chrome ext. maar niet in de Ethereum wallet. Heb de extensie gedownload maar hij synchroniseert niet. Heeft iemand hetzelfde probleem?
Je kan proberen de Ethereum applicatie via de manager opnieuw te installeren op je Ledger. Zorg ook dat je geen Mist/Parity/etc hebt draaien die mogelijk met de Ledger willen verbinden. Verder kan je ook nog eens proberen met MEW te verbinding te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door dj_tjerk op 27-05-2017 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
http://www.ibtimes.co.uk/...-proof-blockchain-1623571

Goed nieuws, is dat euvel ook opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 11:01
dj_tjerk schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:36:
[...]

Hun trading engine doet wel eens rare dingen (e.g. laggen). Als je niet zoveel handelt heb je daar natuurlijk geen last van. Het grote voordeel van ze is het (nagenoeg kosteloos) overboeken/terugboeken van euro's.

Scalpen kan overal wel, maar hangt er een beetje vanaf hoe je het doet. Hoe groter de markt, hoe kleiner de spread over het algemeen. De fee's kan je zelf opzoeken van een paar interessante exchanges. Veiligheid is nauwelijks iets concreets over te zeggen, behalve dat ze misschien ooit gehackt zijn (Poloniex, Bitfinex).

[...]

Je kan proberen de Ethereum applicatie via de manager opnieuw te installeren op je Ledger. Zorg ook dat je geen Mist/Parity/etc hebt draaien die mogelijk met de Ledger willen verbinden. Verder kan je ook nog eens proberen met MEW te verbinding te maken.
bedankt. ga t proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 18:58
dj_tjerk schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:36:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Nieuwsgierig vraagje: Welke exchange site gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
PascalvE schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:54:
Ah, ik wist niet dat er 'deze weken' meer drukte was dan normaal. Dat zal bij elke groeispurt wel zijn gok ik.

Thanks!
Er is plots meer interesse vanuit een grotere groep in Cryptocoins.

Zoals een aantal hebben gemerkt had Coinbase het lekker druk.

http://daskapital.nl/2017...hange_coinbase_overb.html

[ Voor 6% gewijzigd door Crasheeee op 28-05-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-01-2023
Geachte lezers,

Ik ben vrij nieuw op het gebied van bitcoin en altcoins kopen, maar ik wil er toch eindelijk aan beginnen.

Nu wil ik langzaam toch elke maand een klein bedrag in cryptocurrency stoppen, en dan voornamelijk om te beginnen in ethereum. Maar hoe pak ik dit aan? Ik heb de afgelopen week heel veel video's gekeken over dit onderwerp, maar iedereen pakt het anders aan, en ik heb toch nog wel wat vraagjes.

Ik wil vooral nagaan of ik het proces van het kopen van cryptocurrency goed begrijp.

Stap 1:
Een wallet aanmaken. Ik was van plan om te beginnen met een Geth wallet, aangezien een hardware wallet van trezor in verhouding wat duur is. Kan ik met deze wallet dan mijn cryptocurrency omzetten naar paper storage, en storage op usb stick? en hoe doe ik dit zo veilig mogelijk?

Stap 2:
Bitcoin kopen via bitonic.nl of litebit, en dit exchangen naar ethereum.

Ik heb trouwens de hele openingspost van dit topic gelezen, maar is er ook een manier om snel dit hele topic te doorzoeken? Ik heb geen zin om 350 pagina's te gaan lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 02-03-2018 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
N-ickel schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:57:
Stap 1:
Een wallet aanmaken. Ik was van plan om te beginnen met een Geth wallet, aangezien een hardware wallet van trezor in verhouding wat duur is. Kan ik met deze wallet dan mijn cryptocurrency omzetten naar paper storage, en storage op usb stick? en hoe doe ik dit zo veilig mogelijk?

Stap 2:
Bitcoin kopen via bitonic.nl of litebit, en dit exchangen naar ethereum.

Ik heb trouwens de hele openingspost van dit topic gelezen, maar is er ook een manier om snel dit hele topic te doorzoeken? Ik heb geen zin om 350 pagina's te gaan lezen.
Ik denk dat Parity standaard makkelijker is, omdat die je 12 woorden geeft om op te schrijven als private key. Bij mijn weten doen Mist/Ethereum Wallet dat niet.
De enige _echt_ veilige manier is om de private key nooit met het internet in aanraking te laten komen. Dat is echter niet makkelijk om te doen zonder hardware wallet (vraag @carebaer maar), dus die afweging moet je zelf maken. Meestal zit er een wachtwoord op de wallet die je aanmaakt (het bestand wat op je computer staat dus), dus ook al jat iemand dat bestand, dan kan hij er niet direct iets mee. Als hij je 12 woorden steelt, dan is het wel gedaan met je muntjes.

Ik zou zelf eerder kopen via een exchange als Kraken, omdat je dan niet een grote premium betaalt. Ze vragen wel om meer persoonlijke informatie, en het verification proces kan even duren. Dus als je haast hebt, is dat geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-01-2023
dj_tjerk schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:52:
[...]

Ik denk dat Parity standaard makkelijker is, omdat die je 12 woorden geeft om op te schrijven als private key. Bij mijn weten doen Mist/Ethereum Wallet dat niet.
Maar parity is geen wallet, toch?

Ik vind de wallets op zich, trouwens best vaag. Maar dat zal wel meevallen als je ze uiteindelijk gebruikt neem ik aan?

Edit:
Ik heb net tutorials gekeken van bitadress.org. Als je daar dus met je muis beweegt heb je in principe een wallet? Je kan dan meteen coins naar dat adress sturen? (Natuurlijk is dit niet helemaal veilig op een pc met internet connectie, maar het gaat om het idee). Is dat niet iets voor mij?

Ik ga er van uit dat ik mijn coins heel lang kan laten staan, en dat ik er maandelijks iets aan toevoeg.

[ Voor 55% gewijzigd door N-ickel op 28-05-2017 23:48 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.