Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.112 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ryan1981 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:19:
Ik heb 1 jaar geleden 5 ethereum gemined. Nu zie ik dat deze best wel in waarde gestegen zijn. Ik heb ze echter nooit opgegeven bij de belasting omdat ik ze beschouwde als "contant geld" en daarvoor is de vrijstelling in mijn geval 1000 euro en daar zitten ze nog steeds onder. Nu zag ik dat de belasting ze niet als contant geld ziet maar meer als aandelen en je de waarde bij je vermogen moet optellen.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Een paar 100 euro is ook geen probleem. Je moet ze wel opgeven als vermogen bij je aangifte. Op 1 jan waren ze echter nog maar een paar tientjes waard. Als je ze volgend jaar nog hebt zou ik ze gewoon netjes aangeven. Aan de andere kant boeit het de belasting ook niet zoveel. Een paar 100 euro liggen ze echt niet wakker van. Zodra jij echter 1200 BTC hebt en dat niet opgeeft word het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 18:15
Als je een transactie doet en deze blijft onbevestigd, krijg je de bitcoins dan op een gegeven moment terug?

Ik heb vorige week namelijk via Multibit (0.5.1) een rapidgator premium account proberen te kopen.

Er is echter iets misgegaan en voor zover ik kan zien is er blijkbaar niet genoeg fee bij geteld.

Dit is de transactie

Als je een betaling doet bij rapidgator moet deze binnen een bepaalde termijn afgerond zijn (1 dag of zoiets dacht ik) en de betaling is al een week geleden (04/05).
Ik heb er op dit moment dus niks meer aan dat de transactie zou doorgaan en zou graag mijn bitcoins terug krijgen.

De transactie blijft echter gewoon op unconfirmed staan. Is dit normaal?

Ik heb sindsdien wel een aantal keren multibit geopend en ik zie dat hij de betaling elke dag opnieuw probeert te versturen.

Kan het daar aan liggen dat mijn transactie unconfirmed blijft en de bitcoins niet terugkomen?

Wat kan ik doen om mijn bitcoins toch terug te krijgen? Of is dit niet mogelijk?

Ik had trouwens nog een klein saldo (8 dollar ongeveer) in mijn multibit wallet, maar sinds gisteren staat er in de titelbalk bij mijn saldo "unconfirmed". Ik begrijp niet goed wat hiermee bedoeld wordt aangezien dit saldo eerder wel gewoon in mijn wallet zat.

Alvast bedankt!
Neal

[ Voor 10% gewijzigd door Quagmire84 op 09-05-2017 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-fLc3JVYAI0lud.jpg

Zo waar.

Ik had moeite mee met de prijs van een pot Calvé pindakaas in de supermarkt, maar ik heb absoluut geen moeite mee als ik op altcoin 0.5 BTC verlies in handel, en 2 BTC in LTC steek. Dat is toch 3200 euro, als je bij stil staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-08 07:28
Quagmire84 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:24:
Als je een transactie doet en deze blijft onbevestigd, krijg je de bitcoins dan op een gegeven moment terug?

Ik heb vorige week namelijk via Multibit (0.5.1) een rapidgator premium account proberen te kopen.

Er is echter iets misgegaan en voor zover ik kan zien is er blijkbaar niet genoeg fee bij geteld.

Dit is de transactie

Als je een betaling doet bij rapidgator moet deze binnen een bepaalde termijn afgerond zijn (1 dag of zoiets dacht ik) en de betaling is al een week geleden (04/05).
Ik heb er op dit moment dus niks meer aan dat de transactie zou doorgaan en zou graag mijn bitcoins terug krijgen.

Ik heb sindsdien wel een aantal keren multibit geopend en ik zie dat hij de betaling elke dag opnieuw probeert te versturen.

Kan het daar aan liggen dat mijn transactie unconfirmed blijft en de bitcoins niet terugkomen?

Wat kan ik doen om mijn bitcoins toch terug te krijgen? Of is dit niet mogelijk?

Ik had trouwens nog een klein saldo (8 dollar ongeveer) in mijn multibit wallet, maar sinds gisteren staat er in de titelbalk bij mijn saldo "unconfirmed". Ik begrijp niet goed wat hiermee bedoeld wordt aangezien dit saldo eerder wel gewoon in mijn wallet zat.

Alvast bedankt!
Neal
Beste Neal,

Het is nogal druk op het Bitcoin netwerk de laatste tijd. Hier door zijn er teveel transacties dan er in de blokken past. (hence de hele scaling discussie)

Alle transacties die worden verstuurd komen in een grote pool terecht, de miners kunnen hier zelf transacties uithalen om in een blok te stoppen. Dit zijn uiteraard de transacties met de hoogste fees.

Jouw transactie zit al in de transactie pool, want hij is te zien op blockchain.info. Dus je client (multibit) heeft zijn werk gedaan. Zoals je ook kan zien, heb je een fee toegevoegd van 26 sat/byte. Dit is aan de lage kant, dit wil je meer rond de 150+ sat/byte hebben.

Dan wordt hij binnen 3 blokken opgenomen in de blockchain. Hier kan je zien wat de huidige fees zijn en de geschatte wachttijd:
https://bitcoinfees.21.co/

Je balance is nu unconfirmed omdat je een unconfirmed transactie hebt. Dus je hebt de bitcoins al wel uitgegeven, maar toch niet. :P

Als het goed is worden unconfirmed transactions op een gegeven moment gecanceld en zitten de bitcoins weer veilig in je wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 15:57

Mitchell

Ondertitel

Als het goed is worden unconfirmed transactions op een gegeven moment gecanceld en zitten de bitcoins weer veilig in je wallet.
Correct, behalve als je wallet constant de transactie blijft broadcasten. Wat je ook zou kunnen proberen is een CPFP (Child Pays For Parent) kunnen proberen? Dat je dus de change transactie van je initiële transactie naar jezelf toestuurt met een fee die zowel je huidige transactie als de vorige betaald. Hierbij geldt wel dat een miner dit zelf moet ondersteunen.

Een paar Reddit linkjes hierover (en via Google is genoeg te vinden):
- https://www.reddit.com/r/...fp_child_pays_for_parent/
- https://www.reddit.com/r/...zgvu/how_to_issue_a_cpfp/

@Rannasha kan hier vast meer over vertellen dan ik. ;)

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Quagmire84 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:24:
Normaalgesproken wel. Als een transactie een bepaalde tijd niet bevestigd wordt, dan droppen de nodes deze standaard uit hun geheugen (de "mempool"). Echter, als de wallet software die je gebruikt de transactie opnieuw uitzendt, dan begint het verhaal weer vanaf het begin. Controleer of Multibit een dergelijke rebroadcast-feature heeft en zet die, voor zover mogelijk, uit.

Je zegt elders in je post dat je de transactie op 4 mei hebt verstuurd, maar volgens de blockchain.info link is deze op 8 mei door blockchain.info ontvangen. Dus er is sprake van het opnieuw rondsturen van de transactie, waarschijnlijk door je wallet software.

Dit is de transactie
Klopt. Op dit moment wordt aangeraden om ~200 satoshi per byte aan fees mee te sturen (zie: https://bitcoinfees.21.co/), jouw transactie heeft 27 satoshi per byte.
In dit geval wel, helaas. Het netwerk is erg druk de laatste maanden.

Het kan zijn dat het opnieuw openen van Multibit het opnieuw versturen van de transactie triggered. Zoek even op wat het gedrag is van Multibit mbt het opnieuw versturen van transacties.
Als het niet lukt om Multibit te overtuigen om de transactie niet meer te versturen, dan is de meest rigoreuze oplossing het exporteren van de private keys uit Multibit, te wachten tot de transactie overal uit de mempool weg is (en je oude wallet niet dus niet starten) en die vervolgens ergens anders (kan in een andere installatie van Multibit, denk ik) opnieuw te importeren. De nieuwe wallet weet nu niets van deze transactie en kent alleen je private keys.
Dit komt door de manier waarop Bitcoin werkt. Hoewel Bitcoins willekeurig op te delen zijn in hele kleine stukjes, werken transacties op een manier die vergelijkbaar is met cash-transacties. Als je een briefje van €100 in je portemonnee hebt en je wil €20 betalen, dan geef je het briefje van €100 af en krijg je vervolgens €80 terug. Zolang je het wisselgeld nog niet terug hebt, kun je de overige €80 nog niet gebruiken. Heb je echter 5 briefjes van €20, dan kun je direct het bedrag betalen en hoef je niet te wachten op wisselgeld.

In het geval van Bitcoin bestaat iedere transactie uit het hergebruiken van de output van een of meerdere vorige transacties. Een deel hiervan gaat naar het adres van bestemming en de rest wordt als wisselgeld teruggestuurd naar een "change" adres. In de Blockchain.info link zie je dat jouw transactie 2 bestemmingen heeft. Een daarvan is het change adres dat in jouw wallet zit. De wallet software handelt dit grotendeels achter de schermen af, het creert voor iedere transactie een nieuw adres als change adres en zorgt dat alles wat van een transactie overblijft daar naartoe gaat.

Als de transactie echter niet bevestigd wordt, dan heb je zolang ook geen beschikking over je wisselgeld.

De "Child Pays For Parent" functie die @Mitch377 noemt is in dit geval niet erg bruikbaar. CPFP betekent dat een ontvanger van een onbevestigde transactie deze door kan sturen en kan laten bevestigen door in de opvolg-transactie extra fees mee te sturen. De opvolg-transactie ("child") betaalt dus de ontbrekende fees van de oorspronkelijke transactie ("parent").

Als je deze in jouw situatie zou gebruiken (door een opvolg-transactie te maken met de Bitcoins die naar je change adres zijn gestuurd), dan zou de betaling die je hebt gedaan alsnog aankomen op de bestemming, ondanks dat daar de betaaltermijn is verstreken en men mogelijk niet makkelijk een terugstorting kan doen.

Als het bedrijf dat je probeert te betalen mee wil werken, dan kun je misschien overeenkomen om de betaling alsnog door te drukken en het product te krijgen. Of ze zijn misschien bereid om jouw betaling terug te storten na ontvangst. In deze twee gevallen kun je gebruik maken van CPFP.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Even een vraagje over Electrum. Los van de seed, is het handig om de private keys te exporteren en ergens anders op te slaan voor het maken van een backup ? Ik kan natuurlijk ook een backup maken van de wallet, maar vraag mij af of het handig is de private keys ook te backuppen voor coins die toch voor lange tijd niet verplaatst worden ?

Edit: Als ik het goed begrijp kan je met de seed altijd een wallet herstellen ook al verzend je en ontvang je coins. Op een later moment kan je de boel herstellen ook al is de balans veranderd. Met de privatekeys zou ik iedere keer een backup moeten maken nadat er coins bijkomen of weg gaan ?

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 10-05-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:14:
Edit: Als ik het goed begrijp kan je met de seed altijd een wallet herstellen ook al verzend je en ontvang je coins. Op een later moment kan je de boel herstellen ook al is de balans veranderd. Met de privatekeys zou ik iedere keer een backup moeten maken nadat er coins bijkomen of weg gaan ?
Klopt, zie ook mijn post hierover in het handelstopic:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51180573

Dit gaat over de Ledger Nano S, maar Electrum werkt op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Klopt, zie ook mijn post hierover in het handelstopic:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51180573

Dit gaat over de Ledger Nano S, maar Electrum werkt op dezelfde manier.
Een backup maken van de wallet of de private keys exporteren is dus eigenlijk nutteloos ? Had het idee dat dit wat extra veiliheid zou geven ?

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 10-05-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:45:
[...]

Een backup maken van de wallet of de private keys exporteren is dus eigenlijk nutteloos ? Had het idee dat dit wat extra veiliheid zou geven ?
Private keys zijn universeler dan recovery seeds. Dus als je de boel 10 jaar weg stopt, dan is de kans dat de wallet software van de toekomst private keys probleemloos slikt groter.

Maar HD wallets zijn tegenwoordig zo gangbaar dat dit niet veel meer uit maakt.

Als ik een spaarpotje waar ik lange tijd vanaf wil blijven als paper wallet zou opslaan, dan zou ik de private key uitprinten. Gaat het om een backup van een wallet die in gebruik is, dan is een kopie van de recovery seed superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:56:
[...]

Private keys zijn universeler dan recovery seeds. Dus als je de boel 10 jaar weg stopt, dan is de kans dat de wallet software van de toekomst private keys probleemloos slikt groter.

Maar HD wallets zijn tegenwoordig zo gangbaar dat dit niet veel meer uit maakt.

Als ik een spaarpotje waar ik lange tijd vanaf wil blijven als paper wallet zou opslaan, dan zou ik de private key uitprinten. Gaat het om een backup van een wallet die in gebruik is, dan is een kopie van de recovery seed superieur.
Ik ga dan toch maar de private keys exporteren en die opslaan. Ik moet dat wel na iedere transactie doen dan ? Als er coins weg gaan maakt het niet uit gok ik, maar als er coins bijkomen wel ?

Dan heb ik nog de optie om te exporteren in CSV of JSON, geen idee of dat nog wat uitmaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Ik ga dan toch maar de private keys exporteren en die opslaan. Ik moet dat wel na iedere transactie doen dan ? Als er coins weg gaan maakt het niet uit gok ik, maar als er coins bijkomen wel ?
Je hebt in je wallet 1 of meer zichtbare adressen die je aan anderen geeft om transacties te ontvangen. Bij ieder adres hoort 1 private key, dus als je meer van dergelijke adressen aanmaakt, dan moet je ook de nieuwe private keys backuppen. Gebruik je telkens hetzelfde adres (of dezelfde set adressen) om transacties te ontvangen, dan is dit niet nodig.

Als je een transactie verstuurt, dan maakt de wallet-software in de achtergrond een "change-adres" aan waar het wisselgeld naartoe wordt verstuurd. Bij dit change-adres hoort uiteraard ook een private key die je moet backuppen.

De algemene regel voor backups van private keys is dat een nieuwe backup nodig is voor iedere keer dat je een nieuw adres genereert en iedere keer dat je een transactie verstuurt.

Merk op dat sommige wallet-software private keys en adressen in grotere batches vooruit genereren (Bitcoin Core doet het per 100 bijvoorbeeld), waardoor je niet na elke transactie een nieuwe backup hoeft te maken, maar slechts na iedere 100 transacties / adres-generaties.

Je ziet nu wel waarom een backup van de recovery seed een stuk praktischer is voor een wallet die actief wordt gebruikt. Dat is fire-and-forget.
Dan heb ik nog de optie om te exporteren in CSV of JSON, geen idee of dat nog wat uitmaakt ?
Niet echt, CSV en JSON zijn twee manieren om de data (en metadata) te organiseren. De daadwerkelijke data is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Rannasha Bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Beste alle,

Ik wil weer eens wat gaan minen, ben echter merendeel alles vergeten hoe het moet. Nu zit ik op de voorpagina onder kopje minen te kijken alleen veel links zijn dood, en wil weer opnieuw alles weten. Het is ongeveer 5 jaar geleden dat ik voor het laatst heb gemined. In die tijd is het zeker allemaal vernieuwd en aangepast. Dus waar het beste beginnen?

1. Welke Wallet is het beste
2. Welke GUIminer codes werken het beste
3. Welke Pools raden mensen me aan ?

Dit is wat ik nog weet, deed meer aan LTC ipv BTC, hopelijk kunnen mensen me een helder antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@theduke1989 Minen op GPU's heeft tegenwoordig totaal geen nut meer. Zonder speciale miners schiet het gewoon niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@PilatuS dank je voor de heldere uitleg enig idee wat nog nut heeft qua minen (setup) dan? Is het echt zo veranderd dat het voor thuis niet meer zo mogelijk is??

Wat zijn dan de beste stappen om te ondernemen???

En daarnaast veel links werken niet meer op de voorpagina. Het is dus moeilijk inschatten waar en hoe te beginnen als beginneling weer. Misschien een update aan de eerste pagina geven???

[ Voor 30% gewijzigd door theduke1989 op 11-05-2017 03:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
theduke1989 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 03:19:
@PilatuS dank je voor de heldere uitleg enig idee wat nog nut heeft qua minen (setup) dan?

Is het echt zo veranderd dat het voor thuis niet meer zo mogelijk is??
Voor Bitcoin, niet echt. Het is zo'n grote business geworden dat de voornaamste spelers werken met datacentra vol met mining hardware, in locaties met lage stroomkosten. Om redelijk mee te doen met Bitcoin-minen heb je apparatuur nodig die makkelijk over de €1000 heen gaat qua prijs. En deze hardware kan precies 1 ding: Bitcoin-minen. Het is dus niet zo als vroeger dat je een GPU kon gebruiken die naast minen ook nog geschikt was om te gamen (en dus resale-waarde hield).

Waar nog wel wat mee te doen is, is een van de vele altcoins. Die gebruiken alternatieve mining-algoritmes waarvoor GPUs of CPUs nog het meest efficient zijn. Er is een oerwoud aan altcoins met veel verschillende algoritmes (sommigen werken vooral goed op CPUs, anderen op GPUs en dan is er nog weer onderscheid tussen algoritmes die goed werken op AMD GPUs en Nvidia-vriendelijke algoritmes) en bijbehorende software. Hier is, zeker voor de wat minder bekende cryptocurrencies, nog wel wat te verdienen (maar verwacht geen goude bergen). En zelfs als je een cryptocurrency pakt waarmee dat niet zo is, er is geen echte investering nodig, dus het is geschikt om mee te experimenten.

Ik ben niet echt meer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van altcoin mining, dus veel meer advies kan ik niet geven. Het Bitcointalk-forum (en dan de Altcoin-sectie) heeft vaak veel informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
ik wist dat deze dag zou komen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tl5sqY6jcLXgO1QUyhWZBeqD/full.jpg

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zijn er nog mensen die nog in altcoins minen?

Zo ja kan iemand als het kan via hier of PM start-up tips geven. De grote bitcointalk.org forum is echt dramatisch qua antwoord krijgen.....

Wie kan me wat vertellen over dete BITMAIN verkoper?

https://shop.bitmain.com/...05050303510320V3822n605DE

ik zie namelijk veel van hem in bitcointalk.org over verkoop van dit soort spul...

[ Voor 37% gewijzigd door theduke1989 op 11-05-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
theduke1989 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:35:
Zijn er nog mensen die nog in altcoins minen?
Veel altcoins hebben allerlei verschillende hash-algoritmes waarvoor weer andere software, instellingen en hardware geschikt is. Er is niet makkelijk een one-size-fits-all antwoord te geven.
Wie kan me wat vertellen over dete BITMAIN verkoper?

https://shop.bitmain.com/...05050303510320V3822n605DE

ik zie namelijk veel van hem in bitcointalk.org over verkoop van dit soort spul...
Bitmain is de grootste producent van mining hardware voor het Bitcoin netwerk. Geschat wordt dat ~70% van de hashrate van Bitcoin van een Bitmain miner komt.

Ze zijn wel controversieel omdat ze vrij sterk tegen de implementatie van SegWit zijn en de directeur is niet de meest diplomatische figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb nu een wallet vanuit de eerste link genomen: https://multibit.org/

Ga nu weer verder kijken, hoe ik het beste altcoins via AMD kan laten minen!!! Ik ga kijken nog verder in de threaders, op bitcointalk.org krijg ik dit voorgeschoteld als reply..: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1877588.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Is bitcoin nu een beetje aan het vast lopen,
Mijn transacties hebben nog nooit zo lang geduurt, en ik geef een flinke fee mee. (ongeveer een euro)/

Ben een beetje op onderzoek uit gegaan:
https://blockchain.info/unconfirmed-transactions -> op moment van schrijven 175 000 transacties die staan te wachten.
Aangezien er maar ongeveer 2500 transactie in een 1MB block passen, en de blokken 1x per 10 minuten worden gemined. heb je wachtrij van zo'n 11 uur aan transacties....

Hoe gaat dit nu opgelost worden, of daalt bitcoin 1 deze dagen in rap tempo omdat het onbruikbaar wordt?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Dat vraag ik me ook af, paar dagen geleden zag ik een post waar iemand zei dat er 70000 transacties in de rij stonden. Nu zijn het er blijkbaar al 175000!
Kan moeilijk doorgaan zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
wat zijn nog meer goede workers voor minen?

Bitminter wat nog meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
theduke1989 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:16:
wat zijn nog meer goede workers voor minen?

Bitminter wat nog meer....
https://www.google.nl/#q=bitcoin+asic+miners

Eerste hit(en tweede en vierde en vijfde).

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 12-05-2017 12:34 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik doelde meer op dat wanneer je de key van je wallet invoert in Bitmintert dat hij de work doet ipv dat ik een asic miner en dan de stratum in moet voeren.!!

Zijn er zulk soort oplossingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Laatst online: 27-08 18:15
MaartenBW schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:17:
[...]

Beste Neal,

Het is nogal druk op het Bitcoin netwerk de laatste tijd. Hier door zijn er teveel transacties dan er in de blokken past. (hence de hele scaling discussie)

Alle transacties die worden verstuurd komen in een grote pool terecht, de miners kunnen hier zelf transacties uithalen om in een blok te stoppen. Dit zijn uiteraard de transacties met de hoogste fees.

Jouw transactie zit al in de transactie pool, want hij is te zien op blockchain.info. Dus je client (multibit) heeft zijn werk gedaan. Zoals je ook kan zien, heb je een fee toegevoegd van 26 sat/byte. Dit is aan de lage kant, dit wil je meer rond de 150+ sat/byte hebben.

Dan wordt hij binnen 3 blokken opgenomen in de blockchain. Hier kan je zien wat de huidige fees zijn en de geschatte wachttijd:
https://bitcoinfees.21.co/

Je balance is nu unconfirmed omdat je een unconfirmed transactie hebt. Dus je hebt de bitcoins al wel uitgegeven, maar toch niet. :P

Bedankt voor de reactie. Ik heb nu bewust een paar dagen Multibit niet open gedaan (en deze wordt ook niet automatisch gestart).

Vorige week stond op pagina van de transactie dat deze ontvangen was op 08/05, maar nu staat daar ineens 12/05 (om 02:58). Ik heb nochtans Multibit niet meer open gehad en op dat moment stond mijn computer zelfs niet eens aan.

Enig idee hoe dat kan? Ik ben te denken dat ik mijn coins kwijt ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 13:53
Zijn hier mensen met ervaringen met Minergate? Positief /negatief? Ik gebruikt het als alternatief aangezien ik vastloop bij Simplemining dot net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Laatst online: 21-09 16:44
Na het aandachtig lezen van de verschillende posts en wiki over het onderwerp wallets en beveiliging wil ik toch graag nog eens mijn samenvatting van dit alles toetsen met de kennis van jullie.
  1. Optie bitcoin bewaren bij een exchange. Heeft bijvoorbeeld bij Kraken ontzettend veel beveiligingsmogelijkheden zoals two-step authentication et cetera. Oftewel het risico dat iemand iets met je persoonlijke account en dus wallet kan is niet zo groot echter de wallets zelf zouden van de exchange kunnen worden gestolen / de exchange kan failliet gaan en dan heb je niets.
  • Optie bitcoin bewaren in een wallet als Jaxx. Heeft als voordeel dat jij zelf de wallet beheert maar dit betekent ook dat als men bijvoorbeeld toegang heeft tot de computer waar deze wallet op staat en het wachtwoord weet (bij Jaxx zelfs slechts een pincode??) men kan doen en laten met alle bitcoins die je in die wallet gestored hebt. Klein risico op verlies van de wallet zelf door bijvoorbeeld een harde schijf crash omdat de wallet te restoren is met de unieke combinatie van 12 woorden. Vraag; betekent dit ook dat iemand anders aan slechts deze 12 woorden genoeg heeft om de wallet op een random computer te recoveren en hij heeft dan zonder extra wachtwoord of iets dergelijks volledige toegang?
  • Optie bitcoin bewaren in een one time generated paper wallet. Heeft als ik het goed begrijp bijna '0' security risico vanuit het oogpunt dat iemand er met je wallet vandoor kan gaan of je kan hacken echter hier zit het gevaar vooral in geen enkele 'backup' mogelijkheid of support van software in wat voor vorm dan ook als je de private key mocht kwijtraken. Ook kans op verlies van bitcoins als je niet de hele paper wallet leeg haalt maar bijvoorbeeld slechts 50% transferred naar een andere wallet.
Heb ik het zo goed samengevat of zie ik iets over het hoofd? In dat geval vraag ik me serieus af of de kans dat een grote exchange (met alle security mogelijkheden zoals two-factor authentication, een bevestigingsmail voordat er een withdrawal gedaan kan worden en dergelijke) niet veiliger is dan puur vertrouwen op bijvoorbeeld een lokaal draaiende Jaxx wallet? Als iemand toegang heeft tot mijn computer (of hij komt achter de 12 woorden) is er daarna geen enkele stap meer waarin ik mijn bitcoins kan beschermen right? Hij heeft daarmee reeds volledige controle.

Is er toch nog een soort best of both worlds oplossing die ik tussen alle reply's en linkjes naar wiki's heb gemist? Mocht dit de hardware wallet zijn: op welk van de door mij genoemde risico's maakt dit stukje hardware het verschil?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Je hebt nog een vierde mogelijkheid: Trezor!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 00:15:
Je hebt nog een vierde mogelijkheid: Trezor!
ja hoewel deze natuurlijk veel raakvlak heeft met de software wallet, ook bij Trezor zul je ergens een mysterieus briefje moeten verstoppen met een rijtje woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb meer vertrouwen in de 12 woorden in een wachtwoordmanager dan in een exchange. Als je de privatekeys niet bezit dan bezit je de coins ook niet.

In eigen beheer met goede backups vind ik de veiligste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
Quagmire84 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:46:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik heb nu bewust een paar dagen Multibit niet open gedaan (en deze wordt ook niet automatisch gestart).

Vorige week stond op pagina van de transactie dat deze ontvangen was op 08/05, maar nu staat daar ineens 12/05 (om 02:58). Ik heb nochtans Multibit niet meer open gehad en op dat moment stond mijn computer zelfs niet eens aan.

Enig idee hoe dat kan? Ik ben te denken dat ik mijn coins kwijt ben :+
Hoi,

Dit probleem lijkt hardnekkiger dan ik dacht. Die 72 uur schijnt een fabeltje te zijn. Er zijn honderden transacties die al maanden vast zitten in de mempool. Ik heb misschien 2 mogelijke oplossingen geprobeerd:

1)had je de accelerator van viaBTC al gebruikt?
Hier kan je je transactie aangeven en dan geven ze hem voorrang. Hij moet dan minimaal 0.1 mbtc/kB aan fees hebben. Maar dat heb jij volgens mij.

https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator/

2) de transactie dubble spenden met de Opt-in Replace-by-fee

Bij een dubble spend geef je de zelfde btc nog een keer uit. Normaal wordt de 2de transactie niet geaccepteerd door het netwerk, maar als je deze functie aanzet, wordt juist de eerste transactie vervangen.

Dit kan sowieso in de Electrum en GreenAddress wallet. Het schijnt sinds versie 0.12 in de Bitcoin core te zitten.

Ook kan je eventueel deze python scripts gebruiken om een dubble spend te doen:

https://github.com/petertodd/replace-by-fee-tools

In ieder geval succes er mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik zit nu een beetje te rondneuzen op bitcointalk.org en kwam deze site tegen: http://www.multiminerapp.com/ via thread: https://bitcointalk.org/index.php?topic=248173.0 sommige dingen zijn soms mooi om waar te zijn. In hoeverre kan ik dit vertrouwen? Het is eigenlijk door een 3th party ontwikkelaar gemaakt! Mensen goede of slechte ervaring met dit???
MultiMiner is a graphical application for crypto-coin mining on Windows, OS X and Linux. MultiMiner simplifies switching individual devices (GPUs, ASICs, FPGAs, CPUs) between crypto-currencies such as Bitcoin and Litecoin while also allowing you to manage any mining appliances on your network (AntMiners, G-Black, Raspberry Pi controllers, Spondoolies and more).

[ Voor 34% gewijzigd door theduke1989 op 13-05-2017 20:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Algemene tip in Bitcoin world...als iets te mooi is, dan is het niet waar. Klaar simpel.

Deze wereld is keihard. Dus trap niet overal in en lees je goed in als je ergens in wilt stappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

theduke1989 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:58:
ik zit nu een beetje te rondneuzen op bitcointalk.org en kwam deze site tegen: http://www.multiminerapp.com/ via thread: https://bitcointalk.org/index.php?topic=248173.0 sommige dingen zijn soms mooi om waar te zijn. In hoeverre kan ik dit vertrouwen? Het is eigenlijk door een 3th party ontwikkelaar gemaakt! Mensen goede of slechte ervaring met dit???

[...]
Ken die niet, maar heb zelf wel op een week of 2 tijd 0.10BTC binnen getrokken met NiceHashMiner. Soort van multipool met eigen miner die automatisch switcht tussen coins en uitbetaald in BTC.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
kuusj98 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:58:
[...]

Ken die niet, maar heb zelf wel op een week of 2 tijd 0.10BTC binnen getrokken met NiceHashMiner. Soort van multipool met eigen miner die automatisch switcht tussen coins en uitbetaald in BTC.
ben die aan het proberen, alleen ga ik niet verder dan het volgende scherm, al een aantal keer opnieuw opgestart!

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/d7da89359dde9efffa88f6e039e1b9fa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 12:25
kuusj98 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:58:
[...]

Dat klinkt op zich niet verkeerd. met wat voor setup heb je die 0.10BTC ongeveer verdiend in die 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
theduke1989 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:58:

[...]
Dit ziet er uit als een front-end interface voor een specifieke miner-applicatie (BFGMiner). Ik zie niet waarom dit in de categorie "te mooi om waar te zijn" zou vallen. Het lijkt mij een nuttige tool als je over veel mining hardware beschikt. Maar het is beperkt omdat het enkel met BFGMiner werkt, als je andere mining software wil gebruiken, omdat dat efficienter is of omdat je een coin wil minen die niet wordt ondersteund door BFGMiner, dan heb je er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
MaartenBW schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:02:
[...]

1)had je de accelerator van viaBTC al gebruikt?
Hier kan je je transactie aangeven en dan geven ze hem voorrang. Hij moet dan minimaal 0.1 mbtc/kB aan fees hebben. Maar dat heb jij volgens mij.

https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator/
Tip voor de accelerator: post je transactie direct na het hele uur. Er zijn maar 100 slots per uur en die worden snel gevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

One-eye864 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:11:
[...]
Dat klinkt op zich niet verkeerd. met wat voor setup heb je die 0.10BTC ongeveer verdiend in die 2 weken?
- GTX1080
- GTX970
- GTX960M
- 6700K
- 6300HQ
- Kaby Lake Pentium
- af en toe nog een FX4300, FX8320 en A10-6800K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
beste alle,

Waar kan ik een duidelijke tutorial vinden voor cgminer(gpu) en cpu mindeR?
Op internet geven ze aan dat je een worker nodig hebt, waar kan ik deze vinden op antpool.com kan ik niks vinden betreft workers!!!

ik wil cgminer gaan gebruiken voorlopig.

nu dit gedownload, https://bitcointalk.org/i...2.msg17594456#msg17594456 en wil nu een .bat file aanmaken ! maar er moeten workers ingevoerd worden! echter wie kan me hier uit de problemen helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kuusj98 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:44:
[...]

- GTX1080
- GTX970
- GTX960M
- 6700K
- 6300HQ
- Kaby Lake Pentium
- af en toe nog een FX4300, FX8320 en A10-6800K.
ff snel grof rekenen
tdp's
1080 180 watt
970 148 watt
960m 75 watt
6700k 91 watt
6300hq 45 watt
539 watt x 24 uur x 14 dagen / 1000 = ~181Kwh x 0,25 cent = 45 euro
0.1 bitcoin = ~ 140 euro

niet slecht :7

of ik reken verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Viper® schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:20:
[...]

ff snel grof rekenen

[...]

539 watt x 24 uur x 14 dagen / 1000 = ~181Kwh x 0,25 cent = 45 euro
0.1 bitcoin = ~ 140 euro

niet slecht :7

of ik reken verkeerd :+
Wel alles geoverclocked en de prijs stond een maand of 1,5 geleden wel wat anders dan nu :P maar goed, toen had ik ook winst. 970 weggedaan, dus dat is al 3 euro per dag minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle,

Ik krijg de .bat file voor cgminer niet aangemaakt. Bij Windows 7 toen der tijd als je dan .bat toevoegde achter de filedocument dan maakte die een bat file aan. Hoef dan niet telkens opnieuw alles in te voeren. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar. Of het licht aan de script dat deze dat blokkeert of??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Ik wil voor de lol 20 euro in BitCoin stoppen en kijken hoeveel dat aan het einde van dit jaar is, door te kopen er verkopen op gunstige momenten. Gewoon als hobby projectje. Met welk platform kan ik dat het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
thijsken schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:14:
Ik wil voor de lol 20 euro in BitCoin stoppen en kijken hoeveel dat aan het einde van dit jaar is, door te kopen er verkopen op gunstige momenten. Gewoon als hobby projectje. Met welk platform kan ik dat het beste doen?
Kraken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Mainstream artikel in Guardian: Digital gold: why hackers love Bitcoin
The WannaCry ransomware attackers demanded payment in the cryptocurrency. But its use in the ‘clean’ economy is growing, too, and could revolutionise how we use money
Een artikel zonder een plaatje van een gouden Bitcoin munt!

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 16-05-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik gebruikt Multibit HD voor een waller (desktop) en wil investeren, minen en shareholding doen.

Nu voor minen ga ik binnenkort aangezien er niks meer wordt gemaakt voor CPU/GPU mining aan software en alleen ASIC miner software er nog is een ASIC miner aanschaffen. Maar kan ik via Multibit HD wel gewoon alle coins ontvangen dan? want dan kan ik eigenlijk nergens terug vinden in hun FAQ?

Want je hebt een private key en een public key! maar geen van beide kan ik terugvinden waar die staan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
theduke1989 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:54:
Ik gebruikt Multibit HD voor een waller (desktop) en wil investeren, minen en shareholding doen.

Nu voor minen ga ik binnenkort aangezien er niks meer wordt gemaakt voor CPU/GPU mining aan software en alleen ASIC miner software er nog is een ASIC miner aanschaffen. Maar kan ik via Multibit HD wel gewoon alle coins ontvangen dan? want dan kan ik eigenlijk nergens terug vinden in hun FAQ?

Want je hebt een private key en een public key! maar geen van beide kan ik terugvinden waar die staan???
De keys staan hier:
C:\Users[jij]\AppData\Roaming\MultiBitHD

Ze zijn wel encrypted opgelsagen.

Dit is de wallet file: mbhd.wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
theduke1989 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:54:

Minen doe je via een mining pool waar je een account aanmaakt en vervolgens met je mining een saldo opbouwt in je account. Vervolgens kun je dat saldo laten overboeken naar een adres naar keuze via de website van de pool. Op die manier kun je je verdiensten naar je Multibit-wallet overhevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoBangahri
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-12-2020
Is er ook iemand die aan cloud mining doet?

Levert dat nu een beetje op of heeft het totaal geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
DjangoBangahri schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:36:
Is er ook iemand die aan cloud mining doet?

Levert dat nu een beetje op of heeft het totaal geen zin?
Wat zeggen je eigen berekeningen? Meestal geven die cloud mining sites wel verwachtingen qua resultaat. Zet dat tegen de huidige of jou verwachte koers uit. En bepaal of je het wel of niet waard vindt.

[ Voor 24% gewijzigd door Defector op 16-05-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Rannasha schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:42:
[...]

Minen doe je via een mining pool waar je een account aanmaakt en vervolgens met je mining een saldo opbouwt in je account. Vervolgens kun je dat saldo laten overboeken naar een adres naar keuze via de website van de pool. Op die manier kun je je verdiensten naar je Multibit-wallet overhevelen.
Is het verstandig om een desktop Wallet hebben of is zo'n website based handiger en makkelijker in gebruik? Héb gevoel dat ik spijt heb dat ik deze heb gekozen. Vroeger had ik een LTE wallet alles vergeten van die maar was wel een webbased.

Hoe is een desktop wallet beetje makkelijk te gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:42:
[...]
Is het verstandig om een desktop Wallet hebben of is zo'n website based handiger en makkelijker in gebruik?
Ik zou de coins of op een exchange hebben als je aan handelen doet. Anders in eigen beheer. Ik zou niet weten waarom je coins online bij andere partij zou willen hebben. Worden ze gehackt of gebeurt er iets anders ben je de coins gewoon kwijt.

Als je de privatekeys niet hebt, heb je de coins ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Defector schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:37:
[...]

Wat zeggen je eigen berekeningen? Meestal geven die cloud mining sites wel verwachtingen qua resultaat. Zet dat tegen de huidige of jou verwachte koers uit. En bepaal of je het wel of niet waard vindt.
Het is voor de uitleners van de cloud miners interessanter om ze te verhuren dan om zelf te minen. Dus heel lucratief zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Een maat van me heeft super veel interesse in het bitcoin minen, hij kijkt nu al een tijdje naar bitcoin documentaires!

Wat heeft hij nodig volgens mij:
- Online wallet dus overal bereikbaar waarschijnlijk???
- ASIC miner(welke is het beste?, kan uit de lijstje asic miners beslissen voor hem) 1-2 stuks voor begin
- Een goede multipool om te minen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:41:
Een maat van me heeft super veel interesse in het bitcoin minen, hij kijkt nu al een tijdje naar bitcoin documentaires!

Wat heeft hij nodig volgens mij:
- Online wallet dus overal bereikbaar waarschijnlijk???
- ASIC miner(welke is het beste?, kan uit de lijstje asic miners beslissen voor hem) 1-2 stuks voor begin
- Een goede multipool om te minen
misschien verstandig om juist geen online wallet te gebruiken. En om de opstart kosten wat lager te maken gewoon reguliere hardware gebruiken. Kijken of het na een tijdje nog zo interessant is wanneer het blijkt dat je niet van de een op de andere dag binnen bent. Hoe meer je investeert hoe meer je moet omzetten voordat je begint met verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Kan iemand mij hetvolgende uitleggen?

https://blockchain.info/c...sqXbUoBVEZ51wv1qKc5ka3FRp

Hoe kan de balans negatief zijn?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Smuggler schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:09:

In die balans zitten unconfirmed transactions, die zullen dus wel afgeschoten worden. Ook interessant, er zit een confirmed transaction met 0.07 BTC fee op. Dat tikt wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Smuggler schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:09:

De meest recente transactie (https://blockchain.info/t...3e568cb00b1f9a4fc1c4be6d6) is een double-spend, dus die spendeert coins die elders ook al een keer gebruikt zijn. Uiteindelijk zal deze transactie (of de andere die dezelfde coins spendeert) niet in een block opgenomen worden.

Blockchain.info laat hem wel zien in het transactieoverzicht en rekent hem ook mee in de balans. Vandaar dat er een negatief saldo staat. Zonder double spends is een negatief saldo niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste Bitcoin experts,

Ik zit nu de laatste tijd te bekijken naar de mogelijkheden binnen BTC. Een familielid (hij heeft gratis elektriciteit en internet 520MB/s) van mij en ik willen nu dus meer serieus beginnen in BTC (vandaar de vele vragen hiervoor, omdat ik een aantal jaar geleden zelf LTC heb gemined! niet al te lang, maar er in zoveel jaar toch veel veranderd is). Alleen lopen we tegen een aantal vragen aan.

1. Is het verkrijgen van BTC op dit moment het waard? Want 1 BTC is nu ongeveer €1750,- waard!

2. Het investeren in mininghardware(wordt mijn kant de technische aspect) weegt dat op tegen bijvoorbeeld nu 2-3 BTC's kopen of 1-3 ASIC miners aanschaffen en op een korte termijn dus de BTC verkrijgen? - dit is wel een belangrijk iets voor het overwegen ja of nee!

3. Veel forums zijn het niet altijd met elkaar eens! Ene forum zegt wanneer je geld investeert in bijvoorbeeld 1-3 ASIC miners aanschaffen kan je beter dat geld uitbesteden en gewoon BTC kopen! De andere zegt weer je kan beter nu nog beginnen met minen en dan op een gegeven moment wanneer je BTC in handen hebt verkopen!

4. Voor mij een technische vraag aan jullie.
*Frequencz
**Hashrate
*** Volgens mij electricety
Deze aspecten spelen een rol bij het minen! Nu heb ik een aantal forums bekeken maar kan er nog niet echt goede informatie over vinden betreft wat nou tegen wat opspeelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crasheeee
Naar mijn mening ben je al veel te laat om Bitcoins te minen.

Waarom? Dat mag je zelf even opzoeken. Kan via http://bfy.tw/Bsfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
"gratis electriciteit" houdt ook vaak snel op als er serieuze mining operaties worden opgezet. Ik ken de voorwaarden natuurlijk niet, maar vaak wordt er in zo'n situatie impliciet of expliciet uitgegaan van normaal huis-tuin-en-keuken gebruik.

De populaire Antminer T9 (aanschafprijs ~$1000) gebruikt zo'n 1.5 kW. Op jaar basis kost dit ongeveer €3000 aan electriciteit. Er zijn weinig huurbazen die niet aan de bel trekken als je zo fors gaat zitten stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
theduke1989 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 05:56:
*Frequencz
**Hashrate
Deze aspecten spelen een rol bij het minen! Nu heb ik een aantal forums bekeken maar kan er nog niet echt goede informatie over vinden betreft wat nou tegen wat opspeelt?
Zoek een calculator, zijn er in overvloed en rekenen uit wat je zou kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Beste Bitcoin experts,

Ik zit nu de laatste tijd te bekijken naar de mogelijkheden binnen BTC. Een familielid (hij heeft gratis elektriciteit en internet 520MB/s) van mij en ik willen nu dus meer serieus beginnen in BTC (vandaar de vele vragen hiervoor, omdat ik een aantal jaar geleden zelf LTC heb gemined! niet al te lang, maar er in zoveel jaar toch veel veranderd is). Alleen lopen we tegen een aantal vragen aan.

1. Is het verkrijgen van BTC op dit moment het waard? Want 1 BTC is nu ongeveer €1750,- waard!

2. Het investeren in mininghardware(wordt mijn kant de technische aspect) weegt dat op tegen bijvoorbeeld nu 2-3 BTC's kopen of 1-3 ASIC miners aanschaffen en op een korte termijn dus de BTC verkrijgen? - dit is wel een belangrijk iets voor het overwegen ja of nee!

3. Veel forums zijn het niet altijd met elkaar eens! Ene forum zegt wanneer je geld investeert in bijvoorbeeld 1-3 ASIC miners aanschaffen kan je beter dat geld uitbesteden en gewoon BTC kopen! De andere zegt weer je kan beter nu nog beginnen met minen en dan op een gegeven moment wanneer je BTC in handen hebt verkopen!

*Frequencz
**Hashrate
tweede keer dat je dit vraagt. Wat heb je in de tussentijd met de vragen gedaan en welke zaken heb je zelf uitgezocht? Je had dit redelijk makkelijke zelf kunnen uitrekenen met calc.exe en de laatste koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Beste Bitcoin experts,
*Frequencz
**Hashrate
https://www.cryptocompare.com/mining/calculator/btc

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Je moet ook alleen maar minen als je echt geloof hebt in BTC. Want vaak is de huidige ROI ervan belabberd.

Ik weet bijna wel zeker dat BTC veeeeeeeel meer waard wordt dan nu, dus als je dat in je achterhoofd houdt dan is het nog te doen. Maar stroom in NL is duur, de rewards zijn laag en zakken ook met de dag. Hashpower gaat razend hard omhoog en difficulty ook.

Dus wat je nu aan ROI kan berekenen kan morgen alweer stukken lager zijn. Dus alleen minen als je echt geloof in BTC hebt en of uit principe overweging juist het netwerk wil supporten.

Wat wel ok is (als miner) is dat de fees ook meer worden heden ten dage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Van calculators kan je niet afgaan of wel?. Zijn moeilijk ik te schatten wat je bijvoorbeeld die dag kan bijvoorbeeld minen (Qua hashrate en difficuilty)

heb bijvoorbeeld de calculator gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1563e60.png voor nu zegt deze per maand profit van 700USD!

[ Voor 32% gewijzigd door theduke1989 op 19-05-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
theduke1989 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:35:
Van calculators kan je niet afgaan of wel?. Zijn moeilijk ik te schatten wat je bijvoorbeeld die dag kan bijvoorbeeld minen (Qua hashrate en difficuilty)
Calculators zijn prima te gebruiken.

Maar als je ze niet vertrouwt, dan kun je met een klein beetje eigen onderzoek prima de berekening zelf maken. Het is namelijk helemaal niet zo ingewikkeld. De difficulty is een maatstaaf voor de hoeveelheid hash-acties die gemiddeld nodig zijn om een block te vinden, dus met de combinatie van difficulty en je eigen hashrate kun je uitrekenen hoeveel blocks je gemiddeld vindt per dag.

Mine je in een grote pool, dan komt dit goed overeen met wat je daadwerkelijk ontvangt. Hoe kleiner de pool, hoe groter de variatie in inkomsten van dag tot dag, maar uiteindelijk blifjt het gemiddelde hetzelfde. Vervolgens reken je de hoeveelheid te minen cryptocurrency om naar Euro's volgens de laatste koers en trek je de dagelijkse stroomkosten er vanaf. En daar is je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Yzord schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:56:
Je moet ook alleen maar minen als je echt geloof hebt in BTC. Want vaak is de huidige ROI ervan belabberd.

Ik weet bijna wel zeker dat BTC veeeeeeeel meer waard wordt dan nu, dus als je dat in je achterhoofd houdt dan is het nog te doen. Maar stroom in NL is duur, de rewards zijn laag en zakken ook met de dag. Hashpower gaat razend hard omhoog en difficulty ook.

Dus wat je nu aan ROI kan berekenen kan morgen alweer stukken lager zijn. Dus alleen minen als je echt geloof in BTC hebt en of uit principe overweging juist het netwerk wil supporten.

Wat wel ok is (als miner) is dat de fees ook meer worden heden ten dage.
Bitcoin kan misschien wel meer waard worden maar om het echt mainstream te krijgen zal er toch iets moeten gebeuren, bijvoorbeeld de mempool. Die zit al een paar dagen op record hoogte waardoor een beetje transactie al een euro aan kosten heeft.

Daarnaast is het stroomverbruik gewoon niet te houden, in 2015 kostte 1 transactie al net zo veel stroom als 1.5 huishouden per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Qua stroom is het nu gratis!

Het gaat bij mijn familielid om een project van school! Maar het toevoegen van extra stratum's maakt het makkelijk om meteen ook zelf toe te voegen :D vandaar dat de kosten op 0 staan.

Zie foto boven, ik neem aan Antminer 13.5TH dat dus twee 2x wordt dan 27TH en dan een profit van 700usd!!! ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:02:

Het gaat bij mijn familielid om een project van school! Maar het toevoegen van extra stratum's maakt het makkelijk om meteen ook zelf toe te voegen :D vandaar dat de kosten op 0 staan.

Zie foto boven, ik neem aan Antminer 13.5TH dat dus twee 2x wordt dan 27TH en dan een profit van 700usd!!! ???
En de antminer zelf is ook gratis? Dat is dus 1242*2 = 2484/700 = 3.5 maand voordat je de initiele kosten eruit hebt. Bij gelijk blijvende koers en difficulty.

[ Voor 1% gewijzigd door Defector op 19-05-2017 13:15 . Reden: Er zijn blijkbaar meerdere prijzen. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Rannasha schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:40:

Calculators zijn prima te gebruiken.

Maar als je ze niet vertrouwt, dan kun je met een klein beetje eigen onderzoek prima de berekening zelf maken. Het is namelijk helemaal niet zo ingewikkeld. De difficulty is een maatstaaf voor de hoeveelheid hash-acties die gemiddeld nodig zijn om een block te vinden, dus met de combinatie van difficulty en je eigen hashrate kun je uitrekenen hoeveel blocks je gemiddeld vindt per dag.
Het probleem is dat veel calculators de toenemende diff. niet meenemen maar rekenen met een statisch diff. Zelf gebruik ik altijd deze calculator, die neemt namelijk wel de toenemende diff mee (geschat):
http://www.mycryptobuddy.com/BitcoinMiningCalculator

Reken jezelf niet rijk, hier zijn al velen de mist mee in gegaan.

Mining valt onder economies of scale. Alleen als je het echt op grote schaal doet, loont het, omdat de opbrengst per enkele miner vrij weinig is. Vergeet de initiële investering van de Antminer zelf niet.

Ikzelf ben niet zo van de ASIC's. Probleem met ASICs is dat ze geen restwaarde hebben. Op een gegeven moment zijn ze obsolete. De diff is te hoog om er nog mee te kunnen minen zonder dat je verlies draait mbt de stroomrekening. Een GPU kun je nog verkopen, aan een verouderde ASIC heeft niemand wat.
Tevens, als ik AntMiner was, zou ik dan mijn de kip met gouden eieren slachten ofwel machines verkopen waarmee andere geld kunnen verdienen? Uiteindelijk wint AntMiner altijd, netzoals het casino. Als er opeens veel Antminers gaan minen, gaat de diff ook hard omhoog, waardoor je netto dus weer in hetzelfde schuitje zit.

[ Voor 45% gewijzigd door Freekers op 19-05-2017 16:25 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Sinds gister ben ik begonnen met Cloud minen bij Genesis.
Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? Ik heb op verschillende forum gelezen dat het scam.

Om mijn bitcoins te ontvangen heb ik een account aangemaakt op Coinsbase en Blockchain.
Mijn Blockchain wallet ID werd niet geaccepteerd door Genesis en die van Coinsbase wel.

Nou moet ik wel een kopie van mijn ID kaart op sturen naar Coinbase om hier optimaal gebruik van te maken.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee? zowel met Genesis als je ID opsturen naar Coinsbase? is het beide vertrouwbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:56:
Hallo Allemaal,

Sinds gister ben ik begonnen met Cloud minen bij Genesis.
Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? Ik heb op verschillende forum gelezen dat het scam.

Om mijn bitcoins te ontvangen heb ik een account aangemaakt op Coinsbase en Blockchain.
Mijn Blockchain wallet ID werd niet geaccepteerd door Genesis en die van Coinsbase wel.

Nou moet ik wel een kopie van mijn ID kaart op sturen naar Coinbase om hier optimaal gebruik van te maken.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee? zowel met Genesis als je ID opsturen naar Coinsbase? is het beide vertrouwbaar?
Cloud minen is bij definitie bijna altijd een scam. Genesis schijnt redelijk legit te zijn, bestaan ook al lang, maar je zal altijd verlies draaien. Als je het geluk hebt dat je geen verlies draait omdat Bitcoin op $5000 komt te staan, had je altijd beter Bitcoins vandaag de dag kunnen kopen, je krijgt namelijk altijd meer Bitcoins door het nu te kopen dan door cloud minen. (Source: Heb ook een tijdje bij Genesis gezeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:46

Gratis stroom? net wat iemand anders al zei, bij huis-tuin-keuken-gebruik. Ga je ineens voor 100+ euro meer aan stroom verbruiken dan gaat er echt wel wat veranderen.

BTC minen kan voor zover ik weet allang niet meer uit. Misschien iets om je te richten op GPU mining als je toch al besluit hardware aan te gaan schaffen. Mooie van GPU minen is dat je met 1 GPU kan beginnen en dit uit kan breiden naar gelang je moederbord ondersteuning voor het aantal GPU's
ETH, Monero, Zcash etc.
daar kun je nog enigzins profit uit halen. En als het een project voor school is, is het concept hetzelfde toch. En je kan erna nog de hardware weer verkopen.

2e. laat je maat een account op tweakers maken, dan kan hij zelf de info ook vragen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Toch de overstap gemaakt en bitcoins aangeschaft en nu wil ik een transactie doen.
Als ik dan hier kijk voor de juiste fee https://bitcoinfees.21.co/ zie ik dat op dit moment van schrijven volgens de site 270 satoshis/byte de fee moet zijn om deze vrijwel direct verwerkt te krijgen (25 min max)
Zou ik bv 120 satoshis/byte pakken dan is de wacht tijd 1020 min ?

Wat is nu echt het minimale wat je aan fees moet opgeven wil deze goed verwerkt worden?
Niet dat ik dat voor dubbeltje op eerste rang wil zitten maar wil een beetje uit ervaring horen wat nu acceptabel is.

/edit:
Heb al uitgevogeld dat ik met Electrum zowel op PC als mijn mobiel dezelfde wallet kan beheren dus schiet al op :P
En zie ineens dat dat wel heel erg snel schommelt met die fees, nu lijkt 180 het beste te zijn om in max 25 min transactie verwerkt te hebben?!

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 21-05-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:47:
Toch de overstap gemaakt en bitcoins aangeschaft en nu wil ik een transactie doen.
Als ik dan hier kijk voor de juiste fee https://bitcoinfees.21.co/ zie ik dat op dit moment van schrijven volgens de site 270 satoshis/byte de fee moet zijn om deze vrijwel direct verwerkt te krijgen (25 min max)

Wat is nu echt het minimale wat je aan fees moet opgeven wil deze goed verwerkt worden?
Niet dat ik dat voor dubbeltje op eerste rang wil zitten maar wil een beetje uit ervaring horen wat nu acceptabel is.

/edit:
Heb al uitgevogeld dat ik met Electrum zowel op PC als mijn mobiel dezelfde wallet kan beheren dus schiet al op :P
En zie ineens dat dat wel heel erg snel schommelt met die fees, nu lijkt 180 het beste te zijn om in max 25 min transactie verwerkt te hebben?!
Ik ga altijd 2 stappen boven inf zitten. Infinite moet je nooit doen natuurlijk. Net daar boven zit het altijd heel erg vol en staan er op de fee site ook 2 enorme balken. Ga je daar net boven zitten betaal je zo min mogelijk fee maar word de transactie wel redelijk snel gedaan. Persoonlijk boeit 20 minuten mij totaal niet. Ik vind 3 uur ook prima en dat scheelt de helft aan fee. Omdat de fee in fiat vrij hoog is betaal ik liever wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
schumi2004 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:47:

/edit:
Ben ook pas begonnen en grappig genoeg ook Electrum gekozen als client, voorlopig alleen op PC.

Via localbitcoins wou ik voor ong 100 kopen maar men account is nog niet geverifieerd, de sms functie werkt niet en mijn paspoort inscannen lijkt me om veiligheidsredenen geen geweldig idee.

Bij Kraken dan het nodige ingevuld voor Tier 1 en 2(voor 2 krijg ik post opgestuurd denk ik als adresverificatie) maar voor 3 moet ik ook weer documenten uploaden zoals scan van identiteitskaart etc.

Stellen jullie je als Tweaker geen vragen bij wat er kan gebeuren als je ingescande paspoort in de verkeerde handen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Rakward schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:13:
[...]

Ben ook pas begonnen en grappig genoeg ook Electrum gekozen als client, voorlopig alleen op PC.

Via localbitcoins wou ik voor ong 100 kopen maar men account is nog niet geverifieerd, de sms functie werkt niet en mijn paspoort inscannen lijkt me om veiligheidsredenen geen geweldig idee.

Bij Kraken dan het nodige ingevuld voor Tier 1 en 2(voor 2 krijg ik post opgestuurd denk ik als adresverificatie) maar voor 3 moet ik ook weer documenten uploaden zoals scan van identiteitskaart etc.

Stellen jullie je als Tweaker geen vragen bij wat er kan gebeuren als je ingescande paspoort in de verkeerde handen valt?
volgens mij mag dat niet eens. Je kunt wel met een App een foto van je document maken waarin belangrijke details weggehaald zijn of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rakward schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:13:
[...]
Daarom heb ik mijn Bitcoins ook bij Bitonic gekocht. BTC Direct wou gelijk mijn paspoort hebben en een foto van mijn gezicht met mijn paspoort. Daar had ik dus echt geen zin in. Bij Bitonic kan ik gewoon kopen met alleen een simpele rekeningverificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakward
PilatuS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:57:
[...]

Daarom heb ik mijn Bitcoins ook bij Bitonic gekocht. BTC Direct wou gelijk mijn paspoort hebben en een foto van mijn gezicht met mijn paspoort. Daar had ik dus echt geen zin in. Bij Bitonic kan ik gewoon kopen met alleen een simpele rekeningverificatie.
Dank je wel, eindelijk simpel bitcoins kunnen kopen tegen een betere prijs ook die ik zag staan op localbitcoins. Nog veel bij te lezen over fees en alles wat mogelijk is in Electrum zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke site gebruiken jullie om je bitcoins op te slaan en waar je geen id kaart hoeft op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:35:
Welke site gebruiken jullie om je bitcoins op te slaan en waar je geen id kaart hoeft op te sturen?
Ik sla mijn coins lekker zelf op. Weinig zin in een exchange die onderuit gaat zoals Mt.Gox. Ik handel toch niet op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
Als je de transaction hash hebt + je wallet adress. Hoe kan je dan checken of een x-aantal Bytecoins zijn verzonden naar de bijbehorende wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
Crasheeee schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:58:
Als je de transaction hash hebt + je wallet adress. Hoe kan je dan checken of een x-aantal Bytecoins zijn verzonden naar de bijbehorende wallet?
Als ik mijn transaction has ingeef op https://blockchain.info (rechts boven) kan ik zien dat er bitcoins naar mijn opgegeven receive adres zijn gestuurd. Op letten dat er genoeg confirmations zijn voor het defenitief is.

(Ben zelf nog maar pas bezig maar ik denk dat je dit bedoelt toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

bitcoin en bytecoin zijn 2 totaal verschillende dingen.....
Dit topic gaat alleen over bitcoin.

Voor andere coins verwijs ik je naar: Cryptocurrency - handel en koers #2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Smuggler schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:45:
[...]

bitcoin en bytecoin zijn 2 totaal verschillende dingen.....
Dit topic gaat alleen over bitcoin.

Voor andere coins verwijs ik je naar: Cryptocurrency - handel en koers #2
Heeft helemaal niets te maken met handel en koers en is dus prima op zijn plek.
Heeft bytecoin geen online blockchain viewer ala blockchain.info?

[ Voor 29% gewijzigd door LED-Maniak op 22-05-2017 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Vanmiddag heb ik een bitcointransactie uitgevoerd die nog op unconfirmed parent blijft staan. Hoe lang is de verwachte verwerkingstijd hiervan?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tyrian schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:24:
Vanmiddag heb ik een bitcointransactie uitgevoerd die nog op unconfirmed parent blijft staan. Hoe lang is de verwachte verwerkingstijd hiervan?
De gebruikte fee is aan de lage kant. Gelukkig ook weer veel te laag dus hij komt wel door, gaat alleen even duren.

Voor de volgende keer eerst dit checken en dan de juiste fee meegeven: https://bitcoinfees.21.co/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:34:
[...]

De gebruikte fee is aan de lage kant. Gelukkig ook weer veel te laag dus hij komt wel door, gaat alleen even duren.

Voor de volgende keer eerst dit checken en dan de juiste fee meegeven: https://bitcoinfees.21.co/
De fee was 0.0020 btc. (Standaard aangeraden fee van Electrum) Dat zou toch genoeg moeten zijn volgens die site?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tyrian schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:40:
[...]

De fee was 0.0020 btc. (Standaard aangeraden fee van Electrum) Dat zou toch genoeg moeten zijn volgens die site?
Hangt er ook vanaf hoe druk het was op het moment van de transactie versturen. Het kan best zijn dan het toen aan de lage kant was. Op dit moment is die fee goed voor tussen de 30 en 1020 minuten.

Hoe dan ook, ik verwacht niet dat dit dagen gaat duren hoor. Geef het nog een paar uur en hij zal wel door zijn :)

Volgende keer even opletten wat de juiste fee moet zijn. Het verschil tussen 0.0020 of 0.0025 kan het verschil zijn tussen 5 uur of 5 minuten.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 23-05-2017 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:45:
[...]

Hangt er ook vanaf hoe druk het was op het moment van de transactie versturen. Het kan best zijn dan het toen aan de lage kant was. Op dit moment is die fee goed voor tussen de 30 en 1020 minuten.

Hoe dan ook, ik verwacht niet dat dit dagen gaat duren hoor. Geef het nog een paar uur en hij zal wel door zijn :)

Volgende keer even opletten wat de juiste fee moet zijn. Het verschil tussen 0.0020 of 0.0025 kan het verschil zijn tussen 5 uur of 5 minuten.
Maakt de melding "unconfirmed parent" nog verschil?
Ik heb er niet zo veel verstand van. Twee jaar geleden heb ik een bitcoin gekocht en bewaard en nu tegen deze mooie koersen wilde ik hem via Happycoins verkopen.

Update: Blijkbaar niet, want hij is nu door.

[ Voor 3% gewijzigd door Tyrian op 23-05-2017 02:55 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Aan de regulars hier: wat voelen jullie ervoor om deze topic breder te trekken naar cryptocurrencies in het algemeen, ipv louter bitcoin? Of stoot ik daarmee bitcoin puristen tegen het verkeerde been :P.

Het probleem is een beetje dat discussie en vragen over andere coins dan bitcoin momenteel niet echt een logische plek hebben. Veel belandt nu in Cryptocurrency - handel en koers #2, maar die plek is nog minder relevant.

Uiteraard zal daarvoor de TS moeten worden aangepast - sterker nog, een heel nieuw topic is misschien beter op zijn plaats.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
@.oisyn ''BITCOIN'' is een curreny op zich zelf, een zelfstandige(volwassener) cryptocurreny. Waar alle andere cryptocurreny toch echt niet te vergelijken is met BITCOIN! BITCOIN is ook over algemeen een veel bekender virtuele valuta dan alle andere in de genoemde topic genoemd worden! Waardoor het eigenlijk wel gescheiden moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dat bitcoin groter en volwassener is, impliceert nog niet dat het daarom een apart topic verdient. Dus als je geen aanvullende praktische argumenten hebt waarom een enkel topic niet afdoende is voor vragen voor alle cryptocurrencies wil ik niet meegaan in je conclusie :)

Veel vragen en discussiepunten zijn namelijk niet bitcoinspecifiek. Blockchain technologie kan bijvoorbeeld besproken worden geheel los van bitcoin, en laten we wel wezen, sommige altcoins hebben behoorlijk wat interessantere tech dan bitcoin zelf. Ook vragen over wallet software, hoe het werkt met adressen en private keys, etc., staan allemaal los van bitcoin zelf en zijn van toepassing op vrijwel iedere crypto.

Wat we willen voorkomen is dat er een wildgroei ontstaat aan verschillende en overlappende plekken waar discussies ontstaan en vragen worden gesteld. Het moet voor iedereen gewoon duidelijk zijn waar ze moeten zijn. In dat opzicht zie ik geen rechtvaardiging om bitcoin expliciet buiten de categorie "cryptocurrencies" te houden, alleen maar omdat het groter is en langer bestaat.

[ Voor 78% gewijzigd door .oisyn op 23-05-2017 17:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dit topic loopt toch niet zo heel hard. Als een deel van wat nu in handel staat hier heen kan komen lijkt mij dat prima. Het handel topic gaat enorm hard en is bijna niet bij te houden. Ook staat daar alles door elkaar. Een deel splitsen naar dit topic lijkt mij prima. Dan kan het handel topic puur over handel gaan en de teckniek wat meer hier. Vooral vragen over opslag van coins, of dat nou BTC of ETH is kan prima in een ander topic dan handel. Het handel topic is nu een dumpplek voor alle vragen over cryptocurrency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Al moet deze topic (TS) ook echt veel informatie updaten betreft de technieken en alles! Want veel werkt er niet......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
.oisyn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:03:
[modbreak]Of stoot ik daarmee bitcoin puristen tegen het verkeerde been :P.[/modbreak]
Ja!

Maar alle gekheid op een stokje, dit topic loopt niet bijzonder hard (zeker vergeleken met het handels-topic), dus het kan niet zoveel kwaad om het ook over allerlei onzincoins te hebben O-)

Er is dan wel een nieuwe TS nodig.

Pagina: 1 ... 85 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.