Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.109 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Tourniquet schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:17:
Straks bij Nieuwsuur (22:10 NPO2) een item over 'Blockchain'.
Het blijft nog steeds tenenkrommend als weer iemand praat over 'Blockchain' zonder lidwoord. Het is een technologie en een software-patroon... waarom niet gewoon 'een' of 'het' ervoor?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:00
rickiii schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 02:22:
[...]

Het blijft nog steeds tenenkrommend als weer iemand praat over 'Blockchain' zonder lidwoord. Het is een technologie en een software-patroon... waarom niet gewoon 'een' of 'het' ervoor?
Ik zou gaan voor 'de' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rickiii schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 02:22:
[...]

Ik snap het wel, men praat over 'blockchain' als technologie. Een losstaand iets. DE blockchain bestaat niet, er zijn er zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Luuk schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:03:
[...]
Ik snap het wel, men praat over 'blockchain' als technologie. Een losstaand iets.
Dat argument snap ik dus niet.
Een database is ook een technologie, maar niemand zegt toch: "Database kan het IT landschap helemaal veranderen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
rickiii schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:34:
[...]

Dat argument snap ik dus niet.
Een database is ook een technologie, maar niemand zegt toch: "Database kan het IT landschap helemaal veranderen"?
Klopt, maar men zegt wel; "MySQL kan het IT landschap helemaal veranderen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Luuk schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:55:
[...]
Klopt, maar men zegt wel; "MySQL kan het IT landschap helemaal veranderen"
Dat is echter een naam / titel / merk. Blockchain is dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door rickiii op 26-07-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

Item is overigens hier teug te kijken: http://nos.nl/nieuwsuur/v...vatie-sinds-internet.html

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er heeft een 1 of andere rechter in Amerika weer bepaald dat Bitcoin geen geld, maar een goed is. Ik ben wel benieuwd hoeveel (tegenstrijdige) uitspraken er inmiddels zijn gedaan door instanties en rechters, wereldwijd.

Blijft toch lastig dingetje, voor stoffige ambtenaren en financiële dinosaurussen om er consequent en eenduidig mee om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:08:
Er heeft een 1 of andere rechter in Amerika weer bepaald dat Bitcoin geen geld, maar een goed is. Ik ben wel benieuwd hoeveel (tegenstrijdige) uitspraken er inmiddels zijn gedaan door instanties en rechters, wereldwijd.

Blijft toch lastig dingetje, voor stoffige ambtenaren en financiële dinosaurussen om er consequent en eenduidig mee om te gaan.
http://bitlegal.io/ is wel een leuke om dan te bekijken. Zelfs de verschillen tussen Nederland en Duitsland zijn al erg interessant.

Nederland:
Arguably currency, because of tax guidance to treat as currency

Duitsland:
BaFin qualified Bitcoins as “Rechnungseinheiten” (units of account under German law) in August 2011 and, therefore, as financial instruments in accordance with section 1 (11) of the KWG.

[ Voor 19% gewijzigd door Biersteker op 26-07-2016 23:13 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/su5fnm37dzbx.gif
Een val van -7.68%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
bitfinex hacked trouwens. Megadump aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
SonyEricsson schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:46:
bitfinex hacked trouwens. Megadump aan de gang
Ze zijn pas een uur of zes offline. De btc daling is al drie dagen gaande. Lijkt me niet gerelateerd.

edit: ah, ik keek alleen naar de bfx chart. Ik zag opeens dat een lage buy order op kraken getriggered was en zie dat de daling nog wat harder is gegaan dan de afgelopen paar dagen. :S

[ Voor 23% gewijzigd door Bonez0r op 03-08-2016 01:31 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Bonez0r schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 01:18:
[...]

Ze zijn pas een uur of zes offline. De btc daling is al drie dagen gaande. Lijkt me niet gerelateerd. Paniek zaaien is dus niet nodig.
6 uur lang mooie rode kaarsen, heeft natuurlijk wel alles met de hack te maken van Bitfinex waarbij een kleine 120k BTC zijn gestolen.

Mooi koopmoment ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ikbenwouter op 03-08-2016 01:32 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Laatste keer dat ik wat met Bitcoin heb gedaan was december 2013. Al die tijd netjes de wallet bewaard en eens gekeken hoeveel het spul nu waard is. Toch nog €14 :P

Maar het zat nog in een oude MultiBit wallet (niet HD), ik heb het nu overgemaakt naar een nieuwe MultiBitHD wallet, volgens deze handleiding (step 2).

Ik had 0,02676976 BTC in m'n wallet en heb 0,02666976 overgemaakt (0,0001BTC vergoeding dus). Nu blijft het in MultiBitHD echter op 'unconfirmed' staan.

In MultiBit Classic staat: "Gezien door 3 peers. Onderweg/onbevestigd". In MultiBitHD is het gezien door 20 verbonden systemen.

https://blockchain.info/t...d398341c1baaa711d268620ea

Gewoon wachten?

Jep, gewoon wachten :+ Ik heb ze nu in MultiBitHD staan. Kan ik ze weer een paar jaar bewaren :P

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 06-08-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
The Importance of Bitcoin Not Being Money
BY ERIK VOORHEES / AUGUST 8, 2016 / UNCATEGORIZED
http://moneyandstate.com/...-bitcoin-not-being-money/
Consider the statement, “Bitcoin is not money, but can be used as money.” This is a reasonable statement, but the same statement falls apart for cash: “cash is not money, but can be used as money.”
Wat denken jullie. Zijn bitcoins geld of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

rickiii schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:33:
Wat denken jullie. Zijn bitcoins geld of niet?
BTC is geen valuta, maar wel een vorm van geld.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ThinkPadd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:36:
Laatste keer dat ik wat met Bitcoin heb gedaan was december 2013. Al die tijd netjes de wallet bewaard en eens gekeken hoeveel het spul nu waard is. Toch nog €14 :P

Maar het zat nog in een oude MultiBit wallet (niet HD), ik heb het nu overgemaakt naar een nieuwe MultiBitHD wallet, volgens deze handleiding (step 2).

Ik had 0,02676976 BTC in m'n wallet en heb 0,02666976 overgemaakt (0,0001BTC vergoeding dus). Nu blijft het in MultiBitHD echter op 'unconfirmed' staan.

In MultiBit Classic staat: "Gezien door 3 peers. Onderweg/onbevestigd". In MultiBitHD is het gezien door 20 verbonden systemen.

https://blockchain.info/t...d398341c1baaa711d268620ea

Gewoon wachten?

Jep, gewoon wachten :+ Ik heb ze nu in MultiBitHD staan. Kan ik ze weer een paar jaar bewaren :P
dat gedonder had ik dus ook, dan met iets meer.

overigens is nog steeds een restbetaling tussen de wallets van 18 juni! nog steeds niet vewerkt.....
zowel een klein beetje btc alsmede de fee zijn dus gewoon ergens in blockchain heaven ?

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 08-08-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Ray schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:44:
[...]

dat gedonder had ik dus ook, dan met iets meer.

overigens is nog steeds een restbetaling tussen de wallets van 18 juni! nog steeds niet vewerkt.....
zowel een klein beetje btc alsmede de fee zijn dus gewoon ergens in blockchain heaven ?
Ik gebruik tegenwoordig 0.0005 btc fee, volgens mij gebruiken de meeste exchanges dat ook. Anders kan het inderdaad lang duren.

There go the goddamn brownies.

• Luuk
  • Niet online
ABN Amro komt met een eigen bitcoinwallet? :o

https://www.abnamro.nl/nl...-informatie/bitcoins.html

Verwijderd

Wauw, petje af. Nog weer eens wat anders dan een "wij gaan onze eigen blockchain technologie bouwen".

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bonez0r schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:20:
[...]

Ik gebruik tegenwoordig 0.0005 btc fee, volgens mij gebruiken de meeste exchanges dat ook. Anders kan het inderdaad lang duren.
Volledig begrijpelijk hoor dat je tegenwoordig rond de 0.0005 betaald, maar dit was niet de bedoeling van Satoshi zover ik weet. Dat zijn toch bijna 30 centjes. En ala, dat is niks nu natuurlijk, maar dit gaat gestaag omhoog en als het zo doorgaat dan betalen we over 10 jaar gewoon 1,50 euro per transactie.

Maar goed, zoals eerder geschreven...het is begrijpelijk dat je het doet.
Zeker netjes. Ik vind persoonlijk dat ABN altijd wat meer risico durft te nemen. In een heel ver verleden, toen ik nog niet met geld om kon gaan, kwam ik ooit eens in een schuldsanering en mocht ik nergens meer een bankrekening openen (25 jaar geleden ofzo :)). En ABN was de eerste die me na de schuld sanering een bankrekening "durfde" te geven.

Laat wilde ik met de vrouw een gezamenlijke rekening openen en zij zit bij de SNS, maar mooi niet dat ik aangenomen werd. Na 25 jaar en totaal geen schulden meer na de schuldsanering (heb me lesje wel geleerd) 8)7. Ik weet het, eigen schuld, dikke bult, maar kom op hey, je kan ook overdrijven. Dat hoort na 8 jaar bij het BKR weg te zijn, maar hun hebben schijnbaar een eigen BKR ofzo.

[ Voor 43% gewijzigd door Yzord op 08-09-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Vraag mij af wie de private keys in bezit heeft als ik een bitcoin wallet daar open.
Wel een geweldig initiatief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Die hebben ze zelf natuurlijk. Banken hebben controle over jouw geld en in tijden van "nood" moet jij er niet meer bij kunnen. Klinkt lullig, maar dat is wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Nog iemand anders die op een vage website uitkomt als hij op meer informatie klinkt op de bitcoin pagina van de abn amro?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Ik krijg nu een 404. Sorry, deze pagina bestaat niet (meer) :S

Heb nog wel een screenshot..

ABN

Sowieso was dit nieuws verder helemaal niet terug te vinden op de site van ABN, ook geen linkje bij 'Actueel'
Iemand bij het innovation center die iets te snel was met live gooien? :P

[ Voor 27% gewijzigd door Luuk op 09-09-2016 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Luuk schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:30:
Ik krijg nu een 404. Sorry, deze pagina bestaat niet (meer) :S

Heb nog wel een screenshot..

[afbeelding]

Sowieso was dit nieuws verder helemaal niet terug te vinden op de site van ABN, ook geen linkje bij 'Actueel'
Iemand bij het innovation center die iets te snel was met live gooien? :P
nieuws: Website ABN Amro toonde tijdelijk pagina over bitcoinwallet
Volgens woordvoerder Ariën Bikker van de bank gaat het om een project waar het Innovation Centre van ABN Amro enige jaren geleden mee bezig was, maar die ondertussen al lang is stopgezet. Hoe het komt dat de pagina ineens online verscheen, is de bank nog aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blockchain nog eens in het nieuws, maar dan eens positief voor de verandering :)

http://www.demorgen.be/te...ilig-moet-maken-b14b8e79/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

*knip* -> Sando in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:34:
Blockchain nog eens in het nieuws, maar dan eens positief voor de verandering :)

http://www.demorgen.be/te...ilig-moet-maken-b14b8e79/
Mag ik niet lezen van De Morgen. Eerst lid worden.

[ Voor 65% gewijzigd door Sando op 23-09-2016 20:59 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmking
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-11-2024
Iemand ervaring met OneCoin? Vriend van mij is ermee begonnen en ben benieuwd of hun oplichters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

mcmking schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:56:
Iemand ervaring met OneCoin? Vriend van mij is ermee begonnen en ben benieuwd of hun oplichters zijn.
Even de site bekeken. OneCoin lijkt me echt onzin. Hoop woorden weinig inhoud.

edit:

Je hebt niet eerst zelf even gegoogled? :P
quote: Wikipedia
The British newspaper Mirror wrote that OneCoin / OneLife is a get-rich-quick scheme scam and a cult. Also Mirror has explained why OneCoin is worthless. [2] Bitcoin.com has given detailed evidence that Onecoin is an extensive ponzi scheme scam. [3]

The company and the scheme is on the observation lists of many authorities, among them are authorities in Bulgaria, Finland,[4][5][6] Sweden,[7] Norway[8] and Latvia.[9] Currently, none of the countries have declared Onecoin as criminal activity, but authorities have warned of potential risks involved in businesses like Onecoin.

[ Voor 57% gewijzigd door Sando op 23-09-2016 23:15 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mcmking schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:56:
Heel veel van die altcoins zijn natuurlijk puur gemaakt om zelf eerst een miljoen coins te hebben en hopen dat ze veel waard worden om lekker te cashen. Ik heb in 95% van de altcoins dan ook 0 vertrouwen. Als er geen grote aanpassingen zijn die ze echt beter maken dan andere coins heb je er compleet niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

OneCoin heeft niet eens een openbare blockchain. :')

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• mcmking
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-11-2024
Jongens hartstikke bedankt! Ik ga dit wel doorgeven aan een vriend die daarmee bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Leuk artikel in het Tijdschrift van Internetrecht over de juridische status van die rare Bitcoin.

mr. W.F. Dammers – Bitcoins: een vreemde zaak? Noot bij Hof Arnhem-Leeuwarden 31 mei 2016, ECLI:NL:GHARL:2016:4219 (verschenen in Tijdschrift voor Internetrecht 2016 nr. 3, UDH:IR/13438)
In de spraakmakende ‘bitcoin-zaak’ heeft het Hof Arnhem-Leeuwarden arrest gewezen. Spraakmakend, omdat het een (gedeeltelijk) antwoord geeft op hoe bitcoins juridisch gekwalificeerd worden. Spraakmakend, omdat dit antwoord voor discussie vatbaar is. Naar aanleiding van mijn eerdere blog over deze zaak heb ik voor het Tijdschrift van Internetrecht een noot geschreven waarin ik het arrest van het hof bespreek en het in breder perspectief plaats. Daarbij ben ik ook – kort – op de zaak in eerste aanleg en op een arrest van het Hof van Justitie van de Europese Unie over bitcoin ingaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Trouwens, volgende week woensdag is Andreas Antonopoulos in Amsterdam waar hij ook spreekt, samen met Pamela Morgan:

http://www.bitcoinwednesd...-edition-19-october-2016/

Waarom ze in NL zijn weet ik niet, wellicht is er ook iets anders of een of andere bank die ze uitgenodigd heeft, maar desalniettemin misschien interessant?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 14:45
letatcest schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:04:
Trouwens, volgende week woensdag is Andreas Antonopoulos in Amsterdam waar hij ook spreekt, samen met Pamela Morgan:

http://www.bitcoinwednesd...-edition-19-october-2016/

Waarom ze in NL zijn weet ik niet, wellicht is er ook iets anders of een of andere bank die ze uitgenodigd heeft, maar desalniettemin misschien interessant?
Thanks _/-\o_ ! Hopelijk kan ik woensdag een studenten ticket scoren, heb hem altijd al eens live willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joo5ty
  • Laatst online: 07-08-2023
Aankomende aantrekkelijkheden voor bitcoin:
- Bitcoin core update to 0.13.1, starting SegWit;
- Deutsche bank goes under starting a global economic crisis;
- More devaluation of the Chinese Yuan;
- Saudi Arabia selling 100+ billion USD to retaliate agains US law sueds;
- Large oil producing countries start using a new 'petrodollar' instead of the US dollar;
- Megaupload 2.0 (Bitcache)is set for release on January 20, 2017;
- Brexit in 2 years (article 50 procedure begins end march 2017);
- US elections 8 november;
- FED interest raise in december?;
- ETF Winkelvos for bitcoin (half november?);
- ETF SolidX Bitcoin Trust (XBTC) decision is 31st October.
- India BTC adoption (20 october beginning of 5 day long Diwali celebration);
- Lots of other countries in Africa and Vietnam that are warming up for BTC.
- 23 till 26 Oct https://www.money2020.com/
- 21 oct BitGirls serie in Japan
- Netflix gaat bitcoin accepteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joo5ty
  • Laatst online: 07-08-2023
.

[ Voor 99% gewijzigd door joo5ty op 18-10-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
joo5ty schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:32:
Heren, hebben jullie een idee hoe de belastingdienst over mijn inkomstenbelasting gaat denken in het volgende geval.
Ik heb voor 100.000 euro bitcoins gekocht in 2016. Deze heb ik vervolgens gebruikt om te wisselen naar blutcoin.
Nu is flutcoin helaas ingestort en niks meer waard. Bij mijn inkomstenbelasting heb ik nu geen bitcoin- of blutcoin-waarde aan te geven als box3 vermogen.
Dit verhaal klopt toch? Ik ben geen actieve handelaar. Ik moest bitcoin kopen om blutcoin aan te schaffen gezien dit niet anders mogelijk was.
Je moet de totale waarde van je vermogen op 1 januari van het jaar waarover je aangifte doet opgeven voor Box 3. Het maakt niet uit of dat vermogen bestaat uit geld op de bank, bitcoins of bankbiljetten verstopt in een matras. De wisselkoers naar EUR op 1 januari is bepalend voor de waarde van een niet in Euro's uitgedrukt bezit.

Als je in 2016 cryptocurrencies hebt gekocht, dan zul je hier pas in 2018 aangifte over doen. In 2018 doe je immers aangifte over 2017 en de VRH is gebaseerd op je totale vermogen op 1 januari 2017. De koers van Bitcoin (of Blutcoin, of welke cryptocurrency je ook bezit) op 1 januari 2017 is bepalend. Is deze 0, omdat de munt helemaal kapot is, dan weegt dit bezit natuurlijk niet meer mee voor je vermogen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wilde ik ook eens kijken hoe dat werkt met bitcoins, Heb een wallet software geïnstalleerd en wilde via iDeal wat bitcoin's kopen ter waarde van een euro of 25, gewoon om eens te kijken.

Nu heb ik bij BTCDirect een account aangemaakt maar die willen weten:
Mijn telefoon nummer, kopie van mijn paspoort, een foto van mij.

Dat ga ik dus ECHT niet doen, dan maar geen bitcoin.

Zijn er andere mogelijkheden om op een betrouwbare manier bitcoins to kopen zonder je volledige identiteit aan een of ander bedrijf te moeten geven.

Het hoef echt niet anoniem, maar ik ga ook geen kopieen van mijn ID bewijs opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 12:14
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:01:
Nu wilde ik ook eens kijken hoe dat werkt met bitcoins, Heb een wallet software geïnstalleerd en wilde via iDeal wat bitcoin's kopen ter waarde van een euro of 25, gewoon om eens te kijken.

Zijn er andere mogelijkheden om op een betrouwbare manier bitcoins to kopen zonder je volledige identiteit aan een of ander bedrijf te moeten geven.

Het hoef echt niet anoniem, maar ik ga ook geen kopieen van mijn ID bewijs opsturen.
https://bitonic.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
Rannasha schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:02:
[...]

Je moet de totale waarde van je vermogen op 1 januari van het jaar waarover je aangifte doet opgeven voor Box 3. Het maakt niet uit of dat vermogen bestaat uit geld op de bank, bitcoins of bankbiljetten verstopt in een matras. De wisselkoers naar EUR op 1 januari is bepalend voor de waarde van een niet in Euro's uitgedrukt bezit.

Als je in 2016 cryptocurrencies hebt gekocht, dan zul je hier pas in 2018 aangifte over doen. In 2018 doe je immers aangifte over 2017 en de VRH is gebaseerd op je totale vermogen op 1 januari 2017. De koers van Bitcoin (of Blutcoin, of welke cryptocurrency je ook bezit) op 1 januari 2017 is bepalend. Is deze 0, omdat de munt helemaal kapot is, dan weegt dit bezit natuurlijk niet meer mee voor je vermogen.
Je kan ook een mega afschrijving op je bitcoin doen zodat je onder de 10.000 aan vermogen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

Bitonic of op zoek naar fora.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker

Zoals hierboven al is gezegd. https://bitonic.nl/
Tot 50 euro kan het zonder rekeningverificatie, daarboven moet je een rekeningverificatie doen (1 cent overboeking met een code in de omschrijving). Of je opent een Bunq rekening, en dan kan je op de exchange van bitonic https://bl3p.eu handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Waar-de-loos :(
Een maand of 2 geleden zat ik me al dood te ergeren aan de confirmatie tijd, en nu zit ik al letterlijk 3 uur te wachten op 1 confirm. En ik moet wakker blijven omdat het om een Steam Trade link gaat die binnen x minuten vervalt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

kuusj98 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 01:41:
Waar-de-loos :(
Een maand of 2 geleden zat ik me al dood te ergeren aan de confirmatie tijd, en nu zit ik al letterlijk 3 uur te wachten op 1 confirm. En ik moet wakker blijven omdat het om een Steam Trade link gaat die binnen x minuten vervalt.
Die Steam Trade Link vervalt ook als er een unconfirmed transactie op het netwerk verschijnt?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

komkommer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:12:
[...]

Die Steam Trade Link vervalt ook als er een unconfirmed transactie op het netwerk verschijnt?
Ik ben om half 4 in slaap gevallen, blijkbaar kun je op G2A wel gewoon later die trade accepteren. Maar goed, dat betekend nog steeds dat er een uur of 5-6> nodig was voor 1 confirm, onacceptabel.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Ik heb deze gedachten al eens eerder uitgesproken in dit topic, maar nu we weer een jaartje verder zijn wil hem toch nog is uitspreken. Omdat het datgene is wat me nog steeds dwars zit met Bitcoin.

Er wordt veel negatief gereageerd tegen het feit dat banken geld bij drukken en dat daarom Bitcoin zo goed is aangezien er geen bank aan de pas komt. Maar wat veel mensen denk ik vergeten is dat dóórdat er geld wordt bijgedrukt we mede daardoor in Europa een welvarende economie hebben. Doordat de valuta minder waard wordt is er altijd de prikkel om het uit te geven, wat weer werk oplevert (even in vogelvlucht).

Wanneer Bitcoin (of andere cryptovaluta) de hoofd valuta wordt om mee te handelen dan is geen mogelijkheid meer om dit te sturen (lees bijdrukken) dus kan de economie niet aangejaagd worden. Wat dus zou kunnen betekenen dat we (zeker in Europa) last krijgen dat die prikkel om uit te geven niet meer aanwezig is.

Nu volg ik al een redelijke tijd de ontwikkelingen binnen Bitcoin en cryptovaluta maar bovenstaande gedachte is voor mij nog nooit door iemand ontkracht. Nu is het zo dat we in de huidige tijd erg veel moeite hebben om de economie aan te jagen, maar doordat er nu geld wordt bijgedrukt blijft die prikkel wel degelijk bestaan.

Zit ik hier nu in een verkeerd denk patroon of is het wel degelijk een terecht punt om rekening mee te houden.

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
MysterX schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:23:
Maar wat veel mensen denk ik vergeten is dat dóórdat er geld wordt bijgedrukt we mede daardoor in Europa een welvarende economie hebben. Doordat de valuta minder waard wordt is er altijd de prikkel om het uit te geven, wat weer werk oplevert (even in vogelvlucht).

Wanneer Bitcoin (of andere cryptovaluta) de hoofd valuta wordt om mee te handelen dan is geen mogelijkheid meer om dit te sturen (lees bijdrukken) dus kan de economie niet aangejaagd worden. Wat dus zou kunnen betekenen dat we (zeker in Europa) last krijgen dat die prikkel om uit te geven niet meer aanwezig is.

Zit ik hier nu in een verkeerd denk patroon of is het wel degelijk een terecht punt om rekening mee te houden.
Bitcoin heeft (als de regels hetzelfde blijven) een heel stabiele voorspelbare inflatie curve. Dat is prettig voor veel mensen en nodigt ook wel uit om te investeren in de Bitcoin economie.

Maar als je vindt dat de inflatie te laag is om een economie aan te wakkeren dan kun je ook andere cryptocurrencies gebruiken waarbij die inflatie hoger is of zelfs waarbij de inflatie kan worden bepaald door de mensen die op dit de meerderheid van de tokens (stake) in handen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
MysterX schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:23:
Ik heb deze gedachten al eens eerder uitgesproken in dit topic, maar nu we weer een jaartje verder zijn wil hem toch nog is uitspreken. Omdat het datgene is wat me nog steeds dwars zit met Bitcoin.

Er wordt veel negatief gereageerd tegen het feit dat banken geld bij drukken en dat daarom Bitcoin zo goed is aangezien er geen bank aan de pas komt. Maar wat veel mensen denk ik vergeten is dat dóórdat er geld wordt bijgedrukt we mede daardoor in Europa een welvarende economie hebben. Doordat de valuta minder waard wordt is er altijd de prikkel om het uit te geven, wat weer werk oplevert (even in vogelvlucht).

Nu volg ik al een redelijke tijd de ontwikkelingen binnen Bitcoin en cryptovaluta maar bovenstaande gedachte is voor mij nog nooit door iemand ontkracht. Nu is het zo dat we in de huidige tijd erg veel moeite hebben om de economie aan te jagen, maar doordat er nu geld wordt bijgedrukt blijft die prikkel wel degelijk bestaan.

Dit gaat een lang verhaal worden maar ik ga het je proberen uit te leggen.

Eerst even een korte uitleg over wat de ECB (die in de eu over bijdrukken gaat) wilt. Het doel van bij drukken van de ECB is om de inflatie aan te jagen om zo de prijzen te laten stijgen. Als de prijzen sneller stijgen procentueel dan de staatsschuld procentueel verdampt de schuld eigenlijk omdat de schuld minder waard word.

Als de ECB geld bijdrukt (vullen gewoon extra nullen bij in de computer) dan heeft de ECB dat de bankrekening staan maar is het nog steeds niet in de economie. Wat de ECB doet is staatsobligaties opkopen van vooral Spanje, Italie, Portugal en Griekenland. De reden waarom er vooral deze landen is gekozen laat ik maar even achterwegen anders word het wel een heel lang verhaal. Later ging de ECB ook obligaties van bedrijven opkopen. Hierdoor kwamen er bij financiële instellingen veel geld waar wat mee moest gebeuren. De rente om het geld bij de ECB te stallen is -0,4%. Hierdoor ging het geld naar de beurzen en naar staatsobligaties. De gevolgen zijn dat de rente die landen over de nieuwe obligaties moeten betalen lager zijn. Bij Nederland en Duitsland (misschien meer landen maar dat weet ik niet zeker) is het gevolg dat de rente negatief is waardoor Nederland geld toe kreeg om te lenen. Hierdoor is er voor de pensioenfondsen ook moeilijk om genoeg rendement te maken over het geld omdat staatsobligaties te weinig opleveren/ geld kost en de rente bij de ECB negatief is. Het enige is om winst te maken is de beurs maar daar is een bedrijf gemiddelde 3 keer zo duur dan het eigenlijk waard is dus is dat ook een bubbel die gaat barsten of heel langzaam leeg loopt.

Een lang verhaal kort te maken het ECB beleid (bij drukken van geld) heeft helemaal NIKS goeds gedaan!! De Fed in de VS heeft het bewezen en de ECB nu ook. De economie kan eigenlijk alleen maar aangejaagd worden als er deflatie komt (worden je producten om te kopen goedkoper) of als de welvaart stijgt dat door stijgende lonen komt over door belasting verlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
rickiii schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:57:
[...]

Bitcoin heeft (als de regels hetzelfde blijven) een heel stabiele voorspelbare inflatie curve. Dat is prettig voor veel mensen en nodigt ook wel uit om te investeren in de Bitcoin economie.

Maar als je vindt dat de inflatie te laag is om een economie aan te wakkeren dan kun je ook andere cryptocurrencies gebruiken waarbij die inflatie hoger is of zelfs waarbij de inflatie kan worden bepaald door de mensen die op dit de meerderheid van de tokens (stake) in handen hebben.
Er word bedoelt inflatie in prijspeil niet in hoeveelheid. Inflatie wakkert NIET DE ECONOMIE AAN! Inflatie is dat producten duurder worden.

Inflatie kan komen door
1) er is een tekort van dat product
2) mensen hebben meer te besteden
3) er is een btw verhoging (19% naar 21% bijvoorbeeld)
4) als je import duurder word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Michel2 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:21:
[...]

Er word bedoelt inflatie in prijspeil niet in hoeveelheid.
Inflatie wakkert NIET DE ECONOMIE AAN! Inflatie is dat producten duurder worden.
MysterX had het over bijdrukken van geld, dus ik ging uit van de definitie van "Monetary Inflation"
The Austrian School maintains that inflation is any increase of the money supply (i.e. units of currency or means of exchange) that is not matched by an increase in demand for money

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX

MysterX

Memleak 4 ever

rickiii schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:57:
[...]

Die zie ik even niet, doordat er schaarste ontstaat (max 21 miljoen bitcoin) wordt de munt toch per definitie meer waard? Waarom zou je het dan uitgeven?

Het verhaal van de altcoins inzetten om de inflatie aan te wakkeren, is iets wat "vanzelf" moet gebeuren omdat niemand dit kan "sturen". Ik zie dat potentieel wel, maar vraag me af hoe dit ontwikkeld. Iets wat niemand nu nog kan voorzien, daar ben ik me van bewust.
Michel2 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:03:
[...]

Lang verhaal... ;)

De economie kan eigenlijk alleen maar aangejaagd worden als er deflatie komt (worden je producten om te kopen goedkoper) of als de welvaart stijgt dat door stijgende lonen komt over door belasting verlaging.
Ik snap wat je zegt, het bijdrukken van geld geeft op dit moment niet het gewenste effect. Alleen het is op dit moment wel een knop waaraan gedraaid kan worden. Op het moment dat dit niet meer kan (Bitcoin), is de mogelijkheid van sturen weg en zal de welvaart in mijn beleving meer gekoppeld worden aan hoe het in de wereld gaat. Wat misschien wel inhoudt dat wij in Europa als welvarend land misschien wel armer worden. Wellicht denk ik te kort door de bocht maar ik zie het bijdrukken van geld ook als manier om de landelijke(Europese) economie een beetje te kunnen sturen in ons voordeel.

Nou weet ik natuurlijk niet wat er gebeurt in de situatie als we echt 1 wereld munt gebruiken die alleen maar meer waard wordt. Ik denk dat dit een verschuiving van welvaart kan veroorzaken, die niet per definitie goed is voor Europa.

Mijn gedacht daarover:
Lonen zullen meer gelijk worden over de hele wereld, wat misschien inhoud dat de lonen gaan dalen in Europa maar stijgen in lagelonen landen. Prijzen dalen ook omdat de munt meer waard wordt. Ik verwacht dat landen dan meer invloed gaan uitoefenen op import en export producten (gebeurt nu ook al, wordt dan meer) om zo nog invloed te houden op de prijzen van producten en zo de welvaart van mensen.

Conclusie:
Op dit moment is het nog koffiedik kijken hoe het zich ontwikkeld, maar dat het een verschuiving in het een en ander gaat veroorzaken lijkt me wel duidelijk. En ik zet een kritische noot bij of dat een goede ontwikkeling is voor ons als welvarend land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
rickiii schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:27:
[...]

MysterX had het over bijdrukken van geld, dus ik ging uit van de definitie van "Monetary Inflation"

[...]
Bij zijn bericht moet je deze inflatie definitie gebruiken "inflatie eigenlijk vooral prijsinflatie bedoeld, wat wil zeggen een stijging van het algemene prijspeil.". Want als er meer geld in omloop komt is dat geen prikkel om de economie aan te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
MysterX schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:55:
[...]

Die zie ik even niet, doordat er schaarste ontstaat (max 21 miljoen bitcoin) wordt de munt toch per definitie meer waard? Waarom zou je het dan uitgeven?

Het verhaal van de altcoins inzetten om de inflatie aan te wakkeren, is iets wat "vanzelf" moet gebeuren omdat niemand dit kan "sturen". Ik zie dat potentieel wel, maar vraag me af hoe dit ontwikkeld. Iets wat niemand nu nog kan voorzien, daar ben ik me van bewust.

[...]

Ik snap wat je zegt, het bijdrukken van geld geeft op dit moment niet het gewenste effect. Alleen het is op dit moment wel een knop waaraan gedraaid kan worden. Op het moment dat dit niet meer kan (Bitcoin), is de mogelijkheid van sturen weg en zal de welvaart in mijn beleving meer gekoppeld worden aan hoe het in de wereld gaat. Wat misschien wel inhoudt dat wij in Europa als welvarend land misschien wel armer worden. Wellicht denk ik te kort door de bocht maar ik zie het bijdrukken van geld ook als manier om de landelijke(Europese) economie een beetje te kunnen sturen in ons voordeel.

Nou weet ik natuurlijk niet wat er gebeurt in de situatie als we echt 1 wereld munt gebruiken die alleen maar meer waard wordt. Ik denk dat dit een verschuiving van welvaart kan veroorzaken, die niet per definitie goed is voor Europa.

Mijn gedacht daarover:
Lonen zullen meer gelijk worden over de hele wereld, wat misschien inhoud dat de lonen gaan dalen in Europa maar stijgen in lagelonen landen. Prijzen dalen ook omdat de munt meer waard wordt. Ik verwacht dat landen dan meer invloed gaan uitoefenen op import en export producten (gebeurt nu ook al, wordt dan meer) om zo nog invloed te houden op de prijzen van producten en zo de welvaart van mensen.

Conclusie:
Op dit moment is het nog koffiedik kijken hoe het zich ontwikkeld, maar dat het een verschuiving in het een en ander gaat veroorzaken lijkt me wel duidelijk. En ik zet een kritische noot bij of dat een goede ontwikkeling is voor ons als welvarend land.
Het bijdrukken van geld is nooit de beste optie tenzij je geen geld meer kan lenen als land en je hebt een te kort dan moet je bijdrukken maar dit kan niet als je met meerdere landen 1 munt heb. Je kan ook de economie ook aan sturen met de rente. En dan kan je ook de inflatie sturen (prijspeil) zonder dat je hele gekke dingen gaat toen. Tenzij je de rente net zo laag doet als de ECB wat helemaal nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX

MysterX

Memleak 4 ever

Michel2 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:34:
[...]

Het bijdrukken van geld is nooit de beste optie tenzij je geen geld meer kan lenen als land en je hebt een te kort dan moet je bijdrukken maar dit kan niet als je met meerdere landen 1 munt heb. Je kan ook de economie ook aan sturen met de rente. En dan kan je ook de inflatie sturen (prijspeil) zonder dat je hele gekke dingen gaat toen. Tenzij je de rente net zo laag doet als de ECB wat helemaal nergens op slaat.
Daar had ik nog niet over nagedacht dat de rente ook een mogelijkheid is tot sturen. Alleen hoe ga je dat regelen met bitcoin? Volgens mij gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Vanaf begin november kun je bij de kaartjesautomaten van de Zwitserse Spoorwegen (het lokale equivalent van de NS) Bitcoin kopen:
http://www.sbb.ch/en/stat...her-services/bitcoin.html

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
[...]

Omdat niet alle 21 miljoen bitcoins op dit moment bestaan. Tussen 16-07-2016 en 04-07-2020 komen er elke dag 1800 bitcoins bij, waardoor ze per jaar ~%5 minder zeldzaam worden (zie onder) - als de vraag naar bitcoins niet groeit, zullen ze dus minder waard worden.
Michel2 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Bij zijn bericht moet je deze inflatie definitie gebruiken "inflatie eigenlijk vooral prijsinflatie bedoeld, wat wil zeggen een stijging van het algemene prijspeil.".
Nee, als hij het heeft over geld bijdrukken, dan gebruik die definitie. Het gaat hierom

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Ak5jZB.png
Want als er meer geld in omloop komt is dat geen prikkel om de economie aan te jagen.
Als jij weet dat je geld morgen minder waard is omdat er meer van is bijgedrukt (en minder schaars is) dan zal je toch proberen het geld om te zetten in iets dat wél de waarde zal behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
MysterX schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:26:
[...]

Daar had ik nog niet over nagedacht dat de rente ook een mogelijkheid is tot sturen. Alleen hoe ga je dat regelen met bitcoin? Volgens mij gaat dat niet.
Voorbeeld: dat u bitcoins op een rekening zet bij de bank en dat de bank het dan weer weg zet bij de ECB (zo een orgaan) en dat die dan rente er over geeft en als de bank de rente te laag vind gaan ze het uitlenen bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX

MysterX

Memleak 4 ever

Ah bedankt voor de uitleg, ik zat echter al aan de tijd te denken na 2033 als je het zo bekijkt. Wat natuurlijk een best lange tijd is. Waarin weer van alles kan gebeuren. :9
Michel2 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:08:
[...]

Voorbeeld: dat u bitcoins op een rekening zet bij de bank en dat de bank het dan weer weg zet bij de ECB (zo een orgaan) en dat die dan rente er over geeft en als de bank de rente te laag vind gaan ze het uitlenen bijvoorbeeld
Dat gaat dus niet zomaar met bitcoin, bitcoins zijn van jou en als je ze overmaakt naar de bank zijn ze niet meer van jouw, het is dan onmogelijk om die bitcoin als geld uit te geven (dat kan nu bij een bank wel). Als je dit rente/uitleen concept met bitcoins zou willen zal er een laag boven moeten komen die zegt dat de bitcoins die op een bepaald adres staat toch echt wel van jouw zijn (multisig? met een extra feature misschien).

Het hele concept van uitlenen en schulden hebben gaat niet met Bitcoin, dat komt doordat in de Bitcoin wereld geen potjes met geld hebt (al dan niet virtueel) maar alleen ingaande en uitgaande transacties wat lijdt tot een hoeveelheid aan bitcoin op een bepaald adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[...]

Das het mooie...er zijn niet eens 21miljoen Bitcoins. Alleen ik ben er al 250 verloren tijdens een format in 2010 en zo zullen er velen zijn die in het begin geen idee hadden wat ze op den duur waard zouden zijn.

Daarbij komt bij dat de laatste BTC in 2140 wordt gemined.Dus ik durf gerust te stellen dat in ons leven ermaar max rond de 15miljoen BTC's in de omloop zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
MysterX schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:23:
[...]

Ah bedankt voor de uitleg, ik zat echter al aan de tijd te denken na 2033 als je het zo bekijkt. Wat natuurlijk een best lange tijd is. Waarin weer van alles kan gebeuren. :9

[...]

Dat gaat dus niet zomaar met bitcoin, bitcoins zijn van jou en als je ze overmaakt naar de bank zijn ze niet meer van jouw, het is dan onmogelijk om die bitcoin als geld uit te geven (dat kan nu bij een bank wel). Als je dit rente/uitleen concept met bitcoins zou willen zal er een laag boven moeten komen die zegt dat de bitcoins die op een bepaald adres staat toch echt wel van jouw zijn (multisig? met een extra feature misschien).

Het hele concept van uitlenen en schulden hebben gaat niet met Bitcoin, dat komt doordat in de Bitcoin wereld geen potjes met geld hebt (al dan niet virtueel) maar alleen ingaande en uitgaande transacties wat lijdt tot een hoeveelheid aan bitcoin op een bepaald adres.
Als je een unieke betaal adres aanmaakt voor je bitcoin dan kan je de binnenkomende bitcoin op een account er bij plussen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Helaas wordt ik gedwongen aan bitcoins te beginnen dus dit topic doorgestruint en Electrum geïnstalleerd op mijn PC maar snap er niet veel van eerlijk gezegd.
Misschien is het de angst dat er iets mis gaat maar dat even terzijde (daarom vraag ik hier even hoe en wat)
Nu wil ik dus bij https://bitonic.nl voor het gemak even 20 euro aan bitcoins kopen.
Dus ik kies 20 op bittonic.nl en ga dan verder met iDeal en moet vervolgens mijn bitcoin adres opgeven maar waar vind ik die?
En als ik eenmaal bitcoins gekocht heb hoe dan verder, komen die dan automatisch in Electrum te staan of wat?

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 30-10-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:09:
Helaas wordt ik gedwongen aan bitcoins te beginnen dus dit topic doorgestruint en Electrum geïnstalleerd op mijn PC maar snap er niet veel van eerlijk gezegd.
Misschien is het de angst dat er iets mis gaat maar dat even terzijde (daarom vraag ik hier even hoe en wat)
Nu wil ik dus bij https://bitonic.nl voor het gemak even 20 euro aan bitcoins kopen.
Dus ik kies 20 op bittonic.nl en ga dan verder met iDeal en moet vervolgens mijn bitcoin adres opgeven maar waar vind ik die?
En als ik eenmaal bitcoins gekocht heb hoe dan verder, komen die dan automatisch in Electrum te staan of wat?
In Electrum heb je een reeks ontvang adressen staan. 1 van deze adressen geef je bij Bitonic op en dan komen de coins in Electrum te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:09:
Helaas wordt ik gedwongen aan bitcoins te beginnen
Uit pure interesse; waarom word je gedwongen? En waarom 'helaas'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Luuk schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:16:
[...]

Uit pure interesse; waarom word je gedwongen? En waarom 'helaas'? :)
Omdat de site in kwestie geen andere betalingsmethode biedt en ik liever niet aan bitcoins wil deelnemen.
Helaas is mss ook weer overdreven maar had het liefst bitcoins zo lang mogelijk uitgesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
schumi2004 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:44:
[...]

Omdat de site in kwestie geen andere betalingsmethode biedt en ik liever niet aan bitcoins wil deelnemen.
Helaas is mss ook weer overdreven maar had het liefst bitcoins zo lang mogelijk uitgesteld ;)
Wat voor site mag het dan zijn, dat het geen andere betalingsmethode accepteert? Klinkt in m'n oren als een 'shady' site, dat op een gegeven moment verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:24
Malware? Porno? Wapens? Drugs? :+

Ben benieuwd waar deze koers vandaan komt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
LED-Maniak schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:32:
Malware? Porno? Wapens? Drugs? :+

Ben benieuwd waar deze koers vandaan komt.
een partij die veel inkoopt of een bot die op hol geslagen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hatsieflatsie schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:18:
[...]

Wat voor site mag het dan zijn, dat het geen andere betalingsmethode accepteert? Klinkt in m'n oren als een 'shady' site, dat op een gegeven moment verdwijnt.
Nee joh gewoon een usenet indexer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hatsieflatsie schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:18:
[...]

Dus als een site alleen maar btc's accepteert dan is het meteen een shady site die elk moment kan verdwijnen? Er zijn genoeg shady sites die al jaren bestaan anders.

Over alu hoedje gesproken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

Ik ben op zoek naar een goede (introductie)video over de blockchain, de mogelijkheden en toekomstvisie. Niet enkel over bitcoin in ieder geval. Beetje technisch mag wel. Meer richting smart contracts, vervangen van bestaande partijen als verzekeringsmaatschappijen e.d.

Heeft iemand suggesties op YouTube?

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dan moet je eens naar Stratis kijken al zullen die nog wel niet echt video's online hebben. Maar die bieden binnenkort out of the box private chains voor financiele instellingen waar C# apps op gebouwd kunnen worden (nee geen C++ apps) gekoppeld aan de BTC blockchain.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:37
Kraken, in partnership with The Economist, asked MBA programs from around the world the following question:
You have $1M to invest across bitcoin and ether. You cannot touch your investment for the next 5 years. How much of that $1M do you invest in each? Why?
Each of the thirteen participating teams produced both a 5 minute video and a detailed, analytical paper explaining their answer and reasoning. Visit our blog to watch the short videos that each team presented to argue their case. Then help us determine the 1st, 2nd, and 3rd place winners of the contest by voting for your favorites. $18,000 in total prizes go to the top 3.
Visit our blog to watch the videos and vote for the winners!
The Kraken Team
http://blog.kraken.com/po...-vs-etherwho-won-find-out

Misschien wel interessant voor een aantal mensen om wat economische analyses te zien over BTC en ETH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Even een vraag over de fee's. Ik heb 2 BTC verstuurd met een fee van 0.0003. Nu na een uur of 4 nog geen enkele bevestiging. Is die 0.0003 nou gewoon te weinig geweest ?

Ik heb al wat gezocht maar kan nergens echt goed vinden wat nou aan te raden is om binnen 1 uur bevestiging te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Het hangt van de grootte van je transactie af, een transactie die 10 unspent outputs gebruikt is groter en daardoor duurder om snel in een blok te krijgen, dan met 1 unspent output.

https://bitcoinfees.21.co/ en https://bitcoin.nl/statistieken hebben goede statistieken over hoeveel onbevestigde transacties er zijn , en wat de gemiddelde fees (per byte) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Biersteker schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:04:
Het hangt van de grootte van je transactie af, een transactie die 10 unspent outputs gebruikt is groter en daardoor duurder om snel in een blok te krijgen, dan met 1 unspent output.

https://bitcoinfees.21.co/ en https://bitcoin.nl/statistieken hebben goede statistieken over hoeveel onbevestigde transacties er zijn , en wat de gemiddelde fees (per byte) zijn.
Bedankt voor de info :)
The fastest and cheapest transaction fee is currently 0.0009 mBTC/byte,
Dan zit met 0.0003 BTC/kB dus aan de lage kant. (0.0009 BTC/kB is toch hetzelfde als 0.0009 mBTC/byte ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biersteker
PilatuS schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:51:
[...]

Dan zit met 0.0003 BTC/kB dus aan de lage kant. (0.0009 BTC/kB is toch hetzelfde als 0.0009 mBTC/byte ?)
Ja. kB als in 1000 ( Wikipedia: Kilobyte ) en niet KB (1024), allebei 90 satoshi / byte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Die fees snap ik ook niet zo. Verschillende apps geprobeerd en gekeken hoe en wat maar snap er niet veel van. Ik snap wel dat je een fee betalen moet om soort van zeker te zijn dat je transactie doorkomt maar niet wat deze minimaal mag/moet zijn?
Elke app lijkt een verschillende fee aan te houden en daar het allemaal nieuw voor me is vind ik het zelf invullen van de fee iets of wat te riskant. Riskant in die zin dat het te lang gaat duren en ik begin te twijfelen of het wel goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:18:
Die fees snap ik ook niet zo. Verschillende apps geprobeerd en gekeken hoe en wat maar snap er niet veel van. Ik snap wel dat je een fee betalen moet om soort van zeker te zijn dat je transactie doorkomt maar niet wat deze minimaal mag/moet zijn?
Elke app lijkt een verschillende fee aan te houden en daar het allemaal nieuw voor me is vind ik het zelf invullen van de fee iets of wat te riskant. Riskant in die zin dat het te lang gaat duren en ik begin te twijfelen of het wel goed gaat komen.
Deze site die Biersteker aangeeft is ideaal: https://bitcoinfees.21.co/

Daar kan je dus precies zien welke fee je mee moet geven om zeker te zijn van een snelle verzending.

Het is alleen onhandig hoe verschillende programma's de fee aangeven. 0.0009 BTC/kB is dus hetzelfde als 0.0009 mBTC/byte waar die site het dus over heeft. En dus ook hetzelfde als 90 satoshi/byte. Als je dit weet is het heel simpel om altijd de juiste fee mee te geven.

Ik wist dus ook niet wat de juiste fee moest zijn. Dus heb ik voor 0.0003 BTC/kB gekozen maar dit had dus 0.0009 BTC/kB moeten zijn. Electrum wat ik gebruik voor mijn Bitcoins heeft het dus over BTC/kB en niet mBTC/byte maar dat is dus gewoon hetzelfde. Met deze info kan op die site prima zien welke fee je moet gebruiken.

Ik heb voor 0.0003 gekozen en dat gaat volgens de site tussen de 25 en 660 minuten duren. Bij een fee van 0.0009 gaat het tussen de 0 en 25 minuten duren. Met die site kan je perfect bepalen welke fee op welk moment het beste is. Alleen dus even goed opletten dat je werkt met mBTC/byte, satoshis/byte of BTC/kB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
Bitcoin heeft de hoogste prijs ($860) behaald in de afgelopen 3 jaar en heeft een markt kapitalisatie van 13 miljard dollar bereikt!

Bitcoin heeft inmiddels op 1-1-2017 weer de $1000 bereikt en een markt kapitalisatie van 16 miljard dollar.

https://www.worldcoinindex.com/coin/bitcoin?currency=usd

[ Voor 22% gewijzigd door _AzN_GhOsT965 op 01-01-2017 22:45 ]

crypto coin price market cap

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Vanwege praktische interesse in blockchain technologie in combinatie met een cashbackwebsite die de optie biedt in Bitcoins uit te keren - ga ik ook aan de slag :)

Ik heb Electrum gedownload - later vandaag als de kinderen slapen ga ik verder aan de slag.
Eerste indruk is dat de nieuwigheid er nog van af straalt, ik kan me voorstellen dat de gemiddelde Nederlander zich niet hier snel aan durft te wagen.

Macht aan de techneuten!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Uit de Wall Street Journal van dit weekend:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C1IeMa-WQAUlnMB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 18:15
Ik heb even gezocht in dit topic maar niet echt een sluitend antwoord gekregen. Ook googelen levert 1001 verschillende antwoorden.
De info uit de beginposts zijn wat outdated wanneer het op hardware aankomt...

Welke hardware (of setup) zouden jullie op dit moment aanraden om te beginnen met minen?

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Geen, minen is al erg lang niet meer rendabel tenzij je een farm in China hebt met gratis stroom :)

[ Voor 10% gewijzigd door GrooV op 02-01-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Zonet een mail gekregen van rabobank.be : Wijziging Algemene en Bijzondere Voorwaarden vanaf 2 januari 2017

AV Nieuw Art 37: de bank aanvaardt geen gelden afkomstig uit transacties met virtuele munteenheden wegens de risico's die aan deze verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

biglia schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:35:
Zonet een mail gekregen van rabobank.be : Wijziging Algemene en Bijzondere Voorwaarden vanaf 2 januari 2017

AV Nieuw Art 37: de bank aanvaardt geen gelden afkomstig uit transacties met virtuele munteenheden wegens de risico's die aan deze verbonden zijn.
Wow... Bedankt voor het melden! Dat is iets om in de gaten te houden ook bij de Nederlandse banken.

[ Voor 7% gewijzigd door komkommer op 02-01-2017 15:47 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Bizar..

benieuwd wat de gedachte erachter is, hoe ze het gaan controleren, en of meer banken dit gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

In de voorwaarden staat het als volgt:
De Bank zal geen betalingen in een Virtuele Munteenheid aanvaarden noch verrichten. Cliënten die wensen te handelen in Virtuele Munteenheden kunnen deze niet uitoefenen op rekening gehouden bij de Bank.
Collega van mij merkt op dat de Rabobank in Belgie eigenlijk alleen spaar- en beleggingsrekeningen aanbiedt, dus geen betaalrekeningen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

komkommer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:53:
In de voorwaarden staat het als volgt:

[...]

Collega van mij merkt op dat de Rabobank in Belgie eigenlijk alleen spaar- en beleggingsrekeningen aanbiedt, dus geen betaalrekeningen.
Die had ik er idd ook net bij..

Volgens mij zegt het niet meer dan dat je geen BTC (of andere virtuele munten) op je rekening kan hebben, wat best vanzelfsprekend is. (je rekening is in Euro's, niet in BTC)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:20
http://www.trouw.nl/tr/nl...-bitcoin-witwassers.dhtml

Man man man, wat een niveau weer van trouw:
Op digitale markplaatsen zoals Mt. Gox zijn bitcoins te kopen en verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
Artikel is aangepast in ondertussen. Ik denk dat de FIOD het erg druk gaat krijgen de komende jaren met bitcoin.

Citaat:"De Fiod wil het gebruik van een bitcoinmixer als witwasindicator erkend krijgen, waardoor alleen al het gebruik ervan voldoende is om een zaak tegen iemand te starten."

Als je het naar een exchange overmaakt en terug krijgt van een andere wallet adres ben je thuis strafbaar. LOL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Michel2 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:14:
[...]

Artikel is aangepast in ondertussen. Ik denk dat de FIOD het erg druk gaat krijgen de komende jaren met bitcoin.

Citaat:"De Fiod wil het gebruik van een bitcoinmixer als witwasindicator erkend krijgen, waardoor alleen al het gebruik ervan voldoende is om een zaak tegen iemand te starten."

Als je het naar een exchange overmaakt en terug krijgt van een andere wallet adres ben je thuis strafbaar. LOL 8)7
Op zich sprak ik ooit met een darkwebexpert en die vertelde me als eerste over 'bitcoinwasmachines'. Dat leek me toch heel wat anders dan een exchange zacht gezegd. Hij vertelde ook dat het misschien nu heel lastig is uit te vinden wie de transactie probeerde te verhaspelen, maar dat het niet onmogelijk is. Zeker niet in de toekomst met krachtiger computers. Al is dit voor mij wel een beetje klok en klepel hoor ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 23:50

Seraphin

Meep?

Michel2 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:14:
[...]

"Een zaak starten" dient denk ik geïnterpreteerd te worden als "een onderzoek beginnen naar die persoon", en staat niet gelijk als strafbaar stelling van de handeling an sich.

Ik vind het niet onlogisch dat het gebruik maken van een bitcoin mixer als een indicator wordt gezien dat er "iets" aan de hand is. Net zoals een koffertje bankbiljetten om een nieuwe auto mee te betalen als indicator wordt beschouwd van zwart geld / witwaspraktijken, en zoals geldwisselkantoren altijd op interesse vanuit de FIOD konden rekenen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
BTC prijs schiet door naar de $1100 all time high in de maak.

crypto coin price market cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

ATH van Bitstamp staat op $1163 (Mt. Gox reken ik niet mee, die koers was fake imho)

Nog minder dan $40 te gaan. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Tja, maar de MtGox bubbel had natuurlijk net zo goed effect op andere beurzen. Plus je kunt niet garanderen dat Mark Karpeles ondertussen niet zelf bitcoins aan het bijkopen was in een poging de missende coins aan te vullen. Wmb is dit gewoon een all time high :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

.oisyn schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:12:
Tja, maar de MtGox bubbel had natuurlijk net zo goed effect op andere beurzen. Plus je kunt niet garanderen dat Mark Karpeles ondertussen niet zelf bitcoins aan het bijkopen was in een poging de missende coins aan te vullen. Wmb is dit gewoon een all time high :)
Ja klopt dat MtGox invloed had op de prijs, maar op bijv. Bitstamp is die transactie op $1163 daadwerkelijk uitgevoerd tegen echte dollars dus noem ik die legit.

Was vandaag ook onderwerp van gesprek op Reddit. :)
https://www.reddit.com/r/...e_all_time_high_bitstamp/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 12:49
flinke correctie zoals te verwachten.
mega shake om alle short term investors los te vegen
denk dat 850 is wel een mooie niveau om weer te investeren en eind van het jaar richting de 2000 te gaan

[ Voor 68% gewijzigd door SonyEricsson op 05-01-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb een papieren wallet, dus enkel een private key op papier.
Hoe krijg ik die ooit weer digitaal???

Al die apps voor de iPhone werkt het sowieso niet mee en Armory krijg ik niet lekker op mijn PC geinstalleerd. Iemand een idee?

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.