Hopelijk snel gefixt.
Heb getallen tussen de $40k en $85k gezien. We hoeven geen medelijden te hebben met de heren van bitonic.EJPostema schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:50:
Inderdaad! en Bitonic moet ook gewoon zijn geld verdienen. Ze bedienen daarnaast eigenlijk ook een niche markt (Bitcoins verkopen in de Nederlands markt). Geen idee hoeveel volume ze draaien op en dag, maar dit moet zorgen voor hun inkomsten. Dit is ook de reden dat bitonic (en andere concurenten) altijd wat duurder zullen zijn tov exchanges, maar ze bieden wel weer het gemak van ideal
Ik had vanochtend vanaf Kraken een SEPA terugboeking gestart, staat nu op mijn rekening, binnen 6 uur. Nog nooit zo snel gezien.mark de man schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:27:
Ik had toevallig gistermorgen geld overgemaakt en toen stond het er al in de middag op, zo snel had ik het nog nooit meegemaakt. Ik ben nu aan het kijken hoe lang het duurt voordat het geld weer wordt teruggestuurd, ook niet onbelangrijk - en hoe strikt ze zijn met geld overmaken naar een rekening met een andere naam, of het uitmaakt of de voornaam voluit staat geschreven of alleen voorletters. Ik kreeg zojuist bericht van Kraken dat het in verwerking is.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat is wel overdreven hoor..oisyn schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:07:
Het is al bijna sneller dan bitcointransacties
Kraken is ook bloedsnel met zijn btc transacties
bijvoorbeeld: https://www.blocktrail.co...3b3948d9669e327f6c0d5264a
Time until confirmed: 2minuten
[ Voor 23% gewijzigd door Biersteker op 11-02-2016 16:10 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Is er iemand in het antwerpse dat mij een bitcoin wil verkopen? Gewoon man op man. Ik heb schrik dat ik anders iets fout doe en mijn geld kwijt ben.
Ik wil het geheel steunen en heb vernomen dat "meedoen" de beste manier is.
meedoen is inderdaad de beste manier. Maar daarvoor hoef je niet per se bitcoin te bezitten.woutvanloo schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 02:24:
Ik ben enorm geinteresseert in bitcoin, maar ken er helaas weinig van. Ik heb me al doodgezocht op internet maar des te meer ik er over vind, des te ingewikkelder het wordt.
Is er iemand in het antwerpse dat mij een bitcoin wil verkopen? Gewoon man op man. Ik heb schrik dat ik anders iets fout doe en mijn geld kwijt ben.
Door de bitcoin wallet te installeren ondersteun je het netwerk van nodes, wat erg belangrijk is.
Als je je er echt in wilt verdiepen kan ik je het boek 'mastering bitcoin' aanraden. Deze is te koop, maar ook gratis op github te vinden. Hierin wordt het principe van bitcoin in leken taal uitgelegd en gaat daarna de diepte in
Meedoen is natuurlijk wel leuker als je wat bitcoin in bezit hebtEJPostema schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:53:
[...]
meedoen is inderdaad de beste manier. Maar daarvoor hoef je niet per se bitcoin te bezitten.
Door de bitcoin wallet te installeren ondersteun je het netwerk van nodes, wat erg belangrijk is.
Als je je er echt in wilt verdiepen kan ik je het boek 'mastering bitcoin' aanraden. Deze is te koop, maar ook gratis op github te vinden. Hierin wordt het principe van bitcoin in leken taal uitgelegd en gaat daarna de diepte in
Helemaal waar natuurlijk, maar als hij er nog niet helemaal vertrouwd mee is kan hij ook zonder bitcoin meedoen totdat je vertrouwen genoeg hebt iets te kopenLuuk schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:55:
[...]
Meedoen is natuurlijk wel leuker als je wat bitcoin in bezit hebt
@EJPostema ik ga dat boek eens bekijken
Verwijderd
Je zou ook als miner kunnen meedoen, maar zonder dure ASIC en gratis stroom gaat het je enkel maar geld kosten.
Koop gewoon een beetje en leer jezelf traden. Bitcoin gaat heus niet sterven als je geen full node draait. Daar zorgen die industriële miners en whales wel voor
Je hoeft natuurlijk geen hele bitcoin te kopen, je kan het ook proberen met een paar euro. Als je dan het in de vingers hebt, kun je verder. Er zijn vast wel aanbieders in België die dat kunnen. Ik ben begonnen met 0.1 Bitcoin, maar dat was toen alsnog €62,- :-Dwoutvanloo schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 02:24:
Ik ben enorm geinteresseert in bitcoin, maar ken er helaas weinig van. Ik heb me al doodgezocht op internet maar des te meer ik er over vind, des te ingewikkelder het wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 19-02-2016 17:46 ]
Als je lef en geluk hebt gaan ze wel weer naar de 420. Ik hoop dat ze weer omlaag gaan, dan koop ik weer nieuwe.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
https://medium.com/@bitco...s-266d475a61ff#.3di2yq21e
Update:On February 21st, 2016, in Hong Kong’s Cyberport, representatives from the bitcoin industry and members of the development community have agreed on the following points:
- We understand that SegWit continues to be developed actively as a soft-fork and is likely to proceed towards release over the next two months, as originally scheduled.
- We will continue to work with the entire Bitcoin protocol development community to develop, in public, a safe hard-fork based on the improvements in SegWit. The Bitcoin Core contributors present at the Bitcoin Roundtable will have an implementation of such a hard-fork available as a recommendation to Bitcoin Core within three months after the release of SegWit.
- This hard-fork is expected to include features which are currently being discussed within technical communities, including an increase in the non-witness data to be around 2 MB, with the total size no more than 4 MB, and will only be adopted with broad support across the entire Bitcoin community.
- We will run a SegWit release in production by the time such a hard-fork is released in a version of Bitcoin Core.
- We will only run Bitcoin Core-compatible consensus systems, eventually containing both SegWit and the hard-fork, in production, for the foreseeable future.
- We are committed to scaling technologies which use block space more efficiently, such as Schnorr multisig.
Based on the above points, the timeline will likely follow the below dates.
-SegWit is expected to be released in April 2016.
-The code for the hard-fork will therefore be available by July 2016.
-If there is strong community support, the hard-fork activation will likely happen around July 2017.
The undersigned support this roadmap.
Together, we are:
Kevin Pan
Manager
AntPool
Anatoly Legkodymov
CEO
A-XBT
Larry Salibra
Bitcoin Association Hong Kong
Leonhard Weese
Bitcoin Association Hong Kong
Cory Fields
Bitcoin Core Contributor
Johnson Lau
Bitcoin Core Contributor
Luke Dashjr
Bitcoin Core Contributor
Matt Corallo
Bitcoin Core Contributor
Peter Todd
Bitcoin Core Contributor
Kang Xie
Bitcoin Roundtable
Phil Potter
Chief Strategy Officer
Bitfinex
Valery Vavilov
CEO
BitFury
Alex Petrov
CIO
BitFury
Jihan Wu
Co-CEO
Bitmain
Micree Zhan
Co-CEO
Bitmain
James Hilliard
Pool/Farm Admin
BitmainWarranty
Yoshi Goto
CEO
BitmainWarranty
Alex Shultz
CEO
BIT-X Exchange
Han Solo
CEO
Blockcloud
Bobby Lee
CEO
BTCC
Samson Mow
COO
BTCC
Robin Yao
CTO
BW
Obi Nwosu
Managing Director
Coinfloor
Mark Lamb
Founder
Coinfloor
Wang Chun
Admin
F2Pool
Marco Streng
CEO
Genesis Mining
Marco Krohn
CFO
Genesis Mining
Wu Gang
CEO
HaoBTC
Adam Back
Individual
Eric Larchevêque
CEO
Ledger
Jack Liao
CEO
LIGHTNINGASIC & BitExchange
Jack Liu
Head of International
OKCoin
Guy Corem
CEO
Spondoolies-Tech
De reactie van Brain Armstrong (CEO van Coinbase en aanhanger van Classic):
https://medium.com/@barms...te-e694f13f40b#.k7wxx6y8z
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Veel kan je niet fout doen. Gewoon een wallet installeren op je PC en een Bitcoin kopen via bijvoorbeeld www.bitonic.nl. Gewoon direct betalen via je bankrekeningwoutvanloo schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 02:24:
Ik ben ook gewoon begonnen met 0.1 BTC en heb eigenlijk pas een jaar geleden weer eens ééntje bijgekocht.
Van allebei klinkt de naam alsof het om de 'originele' versie gaat.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
De orginele Bitcoin (van Satoshi) werd doorontwikkeld totdat het kern-groepje ontwikkelaars van die die codebase de "Bitcoin core developers" werden genoemd. Later is toen ook die software hernoemd naar Bitcoin Core.Sando schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:59:
Wat is het verschil tussen core en classic? Niet functioneel gezien, maar historisch gezien?
Van allebei klinkt de naam alsof het om de 'originele' versie gaat.
Toen Mike Hearn een aantal wijzigingen wilde doorvoeren, maar die niet geaccepteerd werden door de rest van de 'Core' ontwikkelaars, heeft hij een fork van de software gemaakt en noemde dat Bitcoin XT. Hier heeft Gavin Andresen toen ook aan gewerkt toen ze een block-limiet wijziging wilde doorvoeren. De naam bekte niet helemaal lekker en meerdere mensen hadden er moeite mee dat naast de block limiet wijzigingen er ook andere veranderingen inzaten.
Daarna is een fork gemaakt van Bitcoin Core met ALLEEN de block-limiet wijzigingen en die heeft men toen Bitcoin Classic genoemd. Dat klinkt al een stuk prettiger en focust alleen op de controversiele wijziging van de block limiet. De naam 'Classic' probeert over te brengen dat de allereerste versies van de Bitcoin software ook geen limiet hadden en deze aftakking daarmee meer in lijn ligt met de 'klassieke' visie van Satoshi.
[ Voor 9% gewijzigd door rickiii op 21-02-2016 18:27 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Helder, bedankt voor de uitleg.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik snap niet waarom ze segwitness niet dan ook gewoon als hardfork implementeren (iets waar ik nog steeds op tegen ben overigens)Tourniquet schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:43:
Er is vandaag in Hong Kong overeenstemming bereikt tussen de Bitcoin Core developers en een groot deel van de Chinese miners over het schalen van bitcoin. Het idee houdt een soft-fork over een aantal maanden (Segregated Witness) in en een hard-fork waarschijnlijk ergens in juli 2017.
https://medium.com/@bitco...s-266d475a61ff#.3di2yq21e
[...]
Update:
De reactie van Brain Armstrong (CEO van Coinbase en aanhanger van Classic):
https://medium.com/@barms...te-e694f13f40b#.k7wxx6y8z
Ja, het is sinds gistermiddag weer druk. Ik weet niet of het een spam-run is, daar lijkt het nog niet extreem genoeg voor.gise schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:18:
zie vandaag op internet veel meldingen over transacties die na 12 uur nog steeds op 0 confirmaties staan, hier ook mensen wat van gemerkt? komkommer misschien ook?

Mempool van 1 van onze nodes.
[ Voor 25% gewijzigd door Bonez0r op 05-03-2016 18:30 ]
There go the goddamn brownies.
Nog steeds een van mijn favoriete blockchains. Werk er zelf nu sinds begin 2014 mee en heb ook een aantal klanten uit die community.Bonez0r schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:37:
Ik heb hier al een tijd niks gelezen over NXT. Toevallig kwam ik net een link tegen over alle technologie die al in NXT zit en wat er nog in ontwikkeling is. Ziet er indrukwekkend uit.
Mijn startup gebruikt ook NXT als onderliggende technologie voor een aantal banken waar wij pilot projecten mee hebben.
NXT is idd interessant, maar de laatste tijd een beetje overschaduwd door het ethereum geweld (wat wel echt een concurrent is)Bonez0r schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:37:
Ik heb hier al een tijd niks gelezen over NXT. Toevallig kwam ik net een link tegen over alle technologie die al in NXT zit en wat er nog in ontwikkeling is. Ziet er indrukwekkend uit.
Niet per se een concurrent. Waar Ethereum jouw toestaat om direct op de blockchain te programmeren door middel van bijvoorbeeld Serpent of Solidity geeft NXT jouw juist de bouwblokken om applicaties (/ smart contracts) te bouwen. Bijvoorbeeld door middel van messaging, asset exchange, currency system, phased transactions en voting.EJPostema schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:55:
[...]
NXT is idd interessant, maar de laatste tijd een beetje overschaduwd door het ethereum geweld (wat wel echt een concurrent is)
Vooral het messaging systeem van NXT wordt veel gebruikt bij ons. Ook hebben wij een aantal nodes juist aangepast aan onze wensen of die van de klant.
Maar goed, Ethereum heeft gewoon vele miljoenen dollars meer beschikbaar als NXT heeft. NXT bestaat slechts uit een klein aantal developers, die dan wel gedreven zijn. Maar inderdaad, dat is als nog moeilijk opboxen tegen Ethereum.
Al die voorbeelden die je noemt worden ook gerealiseerd op het eth platform
Laatst bij de kapper geweest om mijn haar te knippen. Opeens begon de kapper over of ik wist wat bitcoin was etc. Uiteraard zei ik daarop ja.
Hij zei opeens er is iets nieuws op de markt wat beter is dan bitcoin en waarvoor je geen servers / PC voor nodig hebt. Ik vroeg toen aan hem wat het was en hij zei.
"Onecoin" dat is iets nieuws, hij begon er over dat het in het begin heel weinig waard is maar nu veel meer. Alleen over onecoin kan ik niet zoveel vinden qua informatie.
http://www.onecoin.eu maar staat niks over hoe ze werken tenzij je betaald of je aanmeld.
Iemand ervaring hiermee??
Een blik op de website doet mij vermoeden dat dit gewoon een Ponzi-scheme is.theduke1989 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:16:
Beste alle,
Laatst bij de kapper geweest om mijn haar te knippen. Opeens begon de kapper over of ik wist wat bitcoin was etc. Uiteraard zei ik daarop ja.
Hij zei opeens er is iets nieuws op de markt wat beter is dan bitcoin en waarvoor je geen servers / PC voor nodig hebt. Ik vroeg toen aan hem wat het was en hij zei.
"Onecoin" dat is iets nieuws, hij begon er over dat het in het begin heel weinig waard is maar nu veel meer. Alleen over onecoin kan ik niet zoveel vinden qua informatie.
http://www.onecoin.eu maar staat niks over hoe ze werken tenzij je betaald of je aanmeld.
Iemand ervaring hiermee??
Zie ook:
http://cointelegraph.com/...s-global-mlm-ponzi-scheme
http://behindmlm.com/mlm-...nzi-point-cryptocurrency/
Je kent de vuistregel toch wel voor investeren: zodra je het op verjaardagen of bij de kapper hoort, moet je zeker niet meer instappen.theduke1989 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:16:
Opeens begon de kapper over of ik wist wat bitcoin was etc. Uiteraard zei ik daarop ja.
Hij zei opeens er is iets nieuws op de markt wat beter is dan bitcoin en waarvoor je geen servers / PC voor nodig hebt.
Zelf ga ik er zeker niet aan beginnen en wat de kapper betreft vertel ik het hem nog wel een keer als ik terug ga. Maar de aanmeldingen die je op hun website ziet onecoin.eu is dat van hun of gewoon een illusie? Niet echt(fake) zoals in vele artikelen staat.
Blijkbaar houden ze bij de ASN er een lijst op na, met zoals de telefoniste netjes zei, 'bepaalde bedrijven'.
Toch even aangegeven dat ik daar niet zo blij mee ben.
Is wel vaker voorgekomen zie ik:
https://www.reddit.com/r/...heir_clients_from_buying/
[ Voor 21% gewijzigd door yalis op 01-04-2016 11:45 . Reden: typo's + add link ]
Dat is iets wat inderdaad nog steeds regelmatig voor komtyalis schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:43:
Is wel vaker voorgekomen zie ik:
Verwijderd
Kunnen we een overzicht maken van NL banken die zich schuldig maken?
De gelinkte twitter thread gaat over ING. Ik heb zelf ook via ING betaald aan bitonic, nooit problemen gehad. De grootte van de transactie zal misschien belangrijk zijn. Ik ben nooit boven de 10K euro uitgekomen. Misschien dat je pas daarboven problemen krijgt?Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:22:
Kunnen we een overzicht maken van NL banken die zich schuldig maken?
Ik ben bij ING twee keer geblokkeerd bij Bitonic. Dit was <10K.Bonez0r schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 02:55:
[...]
De gelinkte twitter thread gaat over ING. Ik heb zelf ook via ING betaald aan bitonic, nooit problemen gehad. De grootte van de transactie zal misschien belangrijk zijn. Ik ben nooit boven de 10K euro uitgekomen. Misschien dat je pas daarboven problemen krijgt?
SNS heeft mij ook twee keer geblokkeerd bij Bitmm, daar valt ASN ook onder. Even bellen en vragen of ze het kunnen opheffen en noteren. Dan gaat het weer een tijdje goed..
Ik heb recent bij Bitonic ook 2BTC gekocht via ASN(iDeal) zonder problemen.
Het vrijgeven van een limiet voor een 'bepaald bedrijf' bij ASN kost een dag.
Je moet bij de bitcoin handelaren al door aardig wat hoepels springen voordat je voor een bedrag boven de 50,- kan kopen. Dus waarom de banken met BTC zo nerveus zijn is denk ik deels onwetendheid. De telefoniste wilde er niets over kwijt.
[ Voor 7% gewijzigd door yalis op 02-04-2016 18:39 ]
Omdat banken je beschermen tegen misbruik?Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:22:
Dit is exact de reden waarom Bitcoin nodig is, hoe ironisch.
[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 02-04-2016 18:59 ]
Verwijderd
Exact. Jij snapt het.Sissors schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:56:
[...]
Omdat banken bepalen waar jij je geld aan mag uitgeven?
De transactie:
https://blockchain.info/n...60f3ab6a98ed08ab0f2b0315e
Maar nu na een half uur nog steeds 0 bevestigingen, terwijl ik er best een hoge fee tegenaan heb gegooid om de transactie snel te laten verlopen....
De website geeft het volgende aan: Geschatte bevestigingstijd Zeer snel (High Priority)
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
had eerder moeten klagen....
[ Voor 10% gewijzigd door Smuggler op 03-04-2016 17:10 ]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Inderdaad. Als jij je complete rekening wil overmaken naar een Oost-Europese bankrekening die al eerder is gebruikt voor diefstal dan moet de bank dat gewoon doen, en fuck die hele zorgplicht...
Verwijderd
Ik deel je mening als het gaat om buitenlandse bankrekeningen van vage exchanges, echter vind ik dat bij een Nederlands bedrijf via iDeal (zoals Bitonic) geen sprake is van bescherming van de consument. Dit lijkt meer op geniepige bescherming van het business model van het bankenwezen. Vooral de totale geheimzinnigheid en krampachtigheid omtrent Bitcoin spreekt niet in het voordeel van de banken.Sissors schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:18:
[...]
Inderdaad. Als jij je complete rekening wil overmaken naar een Oost-Europese bankrekening die al eerder is gebruikt voor diefstal dan moet de bank dat gewoon doen, en fuck die hele zorgplicht...
Mijn transactie was toen der tijd veel te groot voor 1x, het staat ook duidelijk aangegeven bij bitonic op de website.
* Boven 50 euro is voor nieuwe klanten eenmalige rekeningverificatie vereist
Voortaan dus even goed lezen van te voren
Linkje naar de FAQ
Ookal is je rekening geverifieerd door de verkoopsite (Bitonic in dit geval) dan nog kan de bank besluiten de transactie te blokkeren.ralph0603 schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:27:
k heb dit een aantal jaar geleden gehad bij ING toen ik BTC wilde kopen bij bitonic.
Mijn transactie was toen der tijd veel te groot voor 1x, het staat ook duidelijk aangegeven bij bitonic op de website.
* Boven 50 euro is voor nieuwe klanten eenmalige rekeningverificatie vereist
Voortaan dus even goed lezen van te voren![]()
Linkje naar de FAQ
Bij mij een paar keer gebeurd. (Rabobank)
eea staat los van elkaar..

https://blog.openbazaar.org/openbazaar-is-open-for-business/
When does the hurding stop?
Ik heb "bitcoin wallet" geinstalleerd op mijn smartphone en "bitcoin core" op mijn pc.
Zoals ik momenteel bitcoin begrijp ;-) :
Als ik bitcoins koop, heb ik een code(wat geld waard is). Deze code kan ik dan inladen in mijn "wallet".
Als ik dit doe op mijn smartphone en ik geraak deze kwijt, dan ben ik mijn code en dus ook mijn geld kwijt.
Als ik dit doe op mijn pc en ik formateer deze, dan ben ik eveneens mijn geld kwijt.
Correct me if i'm wrong!
Kan ik deze code (mijn bitcoins) dan inladen in beide wallets? Voor de zekerheid?
Ik zie bij bitcoin core ook nergens een "rekeningnummer" of iets dergelijks, moet ik dit nog aanmaken?
Bedankt!
Als je een wallet opent krijg je een publiek adres. Dit adres kun je gebruiken om bitcoins te onvangen. De private key heb je nodig om transacties van je publieke adres te versturen. Echter in de software tegenwoordig is dit weg gewerkt.woutvanloo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:48:
Ik heb een vraagje,
Ik heb "bitcoin wallet" geinstalleerd op mijn smartphone en "bitcoin core" op mijn pc.
Zoals ik momenteel bitcoin begrijp ;-) :
Als ik bitcoins koop, heb ik een code(wat geld waard is). Deze code kan ik dan inladen in mijn "wallet".
Als ik dit doe op mijn smartphone en ik geraak deze kwijt, dan ben ik mijn code en dus ook mijn geld kwijt.
Als ik dit doe op mijn pc en ik formateer deze, dan ben ik eveneens mijn geld kwijt.
Correct me if i'm wrong!
Kan ik deze code (mijn bitcoins) dan inladen in beide wallets? Voor de zekerheid?
Ik zie bij bitcoin core ook nergens een "rekeningnummer" of iets dergelijks, moet ik dit nog aanmaken?
Bedankt!
Kijk voor goeie wallets naar:
Airbitz
Blockchain.info
Electrum
Mycelium
Wil je reviews weten van wallets en exchanges ga dan naar:
http://bitcoinx.io/
bedenk me nu dat dit misschien ook in de topic start staat...

Bedankt voor je antwoord.MysterX schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:50:
[...]
Als je een wallet opent krijg je een publiek adres. Dit adres kun je gebruiken om bitcoins te onvangen. De private key heb je nodig om transacties van je publieke adres te versturen. Echter in de software tegenwoordig is dit weg gewerkt.
Kijk voor goeie wallets naar:
Airbitz
Blockchain.info
Electrum
Mycelium
Wil je reviews weten van wallets en exchanges ga dan naar:
http://bitcoinx.io/
bedenk me nu dat dit misschien ook in de topic start staat...
Ik heb het topic gelezen en weet hoe een wallet werkt. Mijn vraag is hierboven niet zo duidelijk gesteld.
Kan ik mijn bitcoin adres van bitcoin wallet toevoegen aan bitcoin core? Als ik mijn telefoon kwijt speel, dan heb ik mijn bitcoins nog op mijn pc staan(en omgekeerd).
Maar dan heb ik vreemd genoeg mijn geld precies dubbel. In 2 portefeilles hetzelfde geld... (moest dit kunnen)
Ik heb gelezen dat je "cold storage" kan doen met bitcoin core, maar dan heb ik mijn mobiele functie van bitcoin niet.
Kan ik 2 wallets hebben (core & mobile) die alle bij met dezelfde private key transacties maken vanaf hetzelfde adres?
Het antwoord hierop is ja.. Echter heb ik dat nog nooit geprobeerd. Volgens mij moet dat kunnen met import functionaliteit van de (hot)wallet. Let hierbij wel, dat je security winst bij je cold wallet (core) verdwijnt. Of anders gezegd je loopt nu net zoveel kans op diefstal als mensen met alleen een hot wallet..
Voor de duidelijkheid:
Hot wallet = Een wallet waarin je niet direct je private key beheert, tegenwoordig zijn deze wallets wel steeds beter beveiligd.
Cold wallet = Een wallet waar je zelf de private key beheert, met daarbij de kanttekening dat de wallet niet online staat.
Hopelijk beschrijf ik het zo goed.
[Edit] Meer info over hot & cold wallets.
[ Voor 27% gewijzigd door MysterX op 08-04-2016 12:06 ]
Als jij met je mobiel bankieren app en met de browser op je computer inlogt bij jouw bank heb je ook het geld niet opeens dubbel;) Je kunt het dus zien als een rekening nummer, alleen om het geld daarvan over te schrijven moet je wel op allebei de plekken dus je private key hebben.woutvanloo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:59:
[...]
*knip*
Maar dan heb ik vreemd genoeg mijn geld precies dubbel. In 2 portefeilles hetzelfde geld... (moest dit kunnen)
Ik heb gelezen dat je "cold storage" kan doen met bitcoin core, maar dan heb ik mijn mobiele functie van bitcoin niet.
Gisteren ben ik begonnen aan het bitcoin gebeuren.
Ik heb hier een vraag over, want volgens mij is er iets niet gelukt.
Ik heb gisteren op op www.bitonic.nl voor 20 euro aan bitcoins gekocht. En deze staan nu in mijn (Electrum) Wallet. Mijn 1e transactie is geslaagd. Ik heb hiervover een mailtje gekregen dat er geld is afgeschreven en er bitcoins voor zijn gekocht. Deze Bitcoins zijn naar mijn ?wallet address? gestuurd.
Bv 1LFFGvcNkvDFvQz2c5z3Me9BQJrhbSuTJBm
Later in de nacht heb ik nog een transactie uitgevoerd van 20 euro.
(Ik zou net te weinig geld hebben om iets te kopen).
Ik heb voor de deze transactie precies hetzelfde bitcoinaddress gebruikt (1LFFGvcNkvDFvQz2c5z3Me9BQJrhbSuTJBm) als in de eerste transactie.
Dus heb geen nieuw address gebruikt.
Het geld van mijn tweede transactie staat nog niet in mijn Wallet en ik zie geen extra icoontje onder Historie staan dat hij bezig is met verwerken, maar is wel van mijn bank afgeschreven.
A) Moet ik nog langer wachten? Omdat het weekeind is ofzo
C) Kun je 2 verschillende transacties op hetzelfde Receiving address gebruiken?
bedankt
A ) Bitonic verstuurt de transactie meestal binnen enkele minuten. Je kunt die dan meestal binnen 10 minuten weer uitgeven, tenzij je transactie iets later door het netwerk wordt goedgekeurd... dan kan het 20 minuten duren. Dat zijn gemiddelden, dus het kan ook een uur duren, maar dat is zeldzaam.noud schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:31:
A ) Moet ik nog langer wachten? Omdat het weekeind is ofzo
B ) Ben ik het geld kwijt?
C ) Kun je 2 verschillende transacties op hetzelfde Receiving address gebruiken?
B ) Weet ik niet zeker. Het adres dat je opgeeft lijkt niet een geldig formaat te zijn. Weet je zeker dat je die goed hebt gekopieerd? Al zou ik het niet publiek hier neerzetten.
C ) Ja dat kan. Zo vaak als je wil, al is het niet aan te raden vanwege privacy. Je wallet zou in principe elke keer een nieuw ontvangstadres moeten kunnen genereren.
Zat net even met de multicoin walletr Coinomi te spelen en de exchange werkte maar niet ..... bleek:
https://www.reddit.com/r/...eshiftio_has_been_hacked/
From Shapeshift.io: Hello everyone, We wanted to provide a quick update on our status. Yesterday afternoon, we noticed several pieces of evidence indicating our server infrastructure was compromised and threatened. We made the decision to scrap that infrastructure, and rebuild in a wholly new and safe environment. This is what we are currently engaged in. While we hate having the service offline, it was the safer path. By design, ShapeShift doesn't hold customer balances, so even in the case of a security breach, there is no customer money at risk. However, a portion of our own hot wallet inventory funds were taken, but nothing that will interfere with operations once our new environment is online. This is also by design. We've built customer protection into our platform – hacks may be inevitable, but customer losses should not be. Not a cent of customer funds was lost, nor could they have been. For those few customers who had a pending order processing with us when we went offline, we'll get those funds returned to you within 24 hours. Customer support link is below. Existing in Bitcoinland is a pioneering struggle against many threats and challenges. We'll use the opportunity to build even bigger, better, and more resilient infrastructure. We've been inspired by the immense growth ShapeShift has seen over the past several months, and will get this beast back online ASAP. Kind regards, -Erik Voorhees CEO ShapeShift.io Direct link to customer support while site is down: https://shapeshift.zendesk.com/hc/en-us
Dan is er iets mis gegaan heb het gisternacht erop gezet.:( zuur...
Ik weet haast zeker dat ik het goed heb gekopieeerd. Heel misschien heb ik dan toch ergens per ongeluk toch een teken of spatie toegevoegd.
Ik zal het binnenkort eens met 1 euro proberen.
Dat adres bestaat ook niet was eerder een voorbeeld.
Om een nieuw adres te maken met Electrum om daar Bitcoins erop te zetten. Doe ik het dan goed.
TABJE ADDRESSES. Een andere address kopieeren naar clipboard.
Dan naar TAB RECEIVE daar het nieuwe adres plakken
Dan naar het betaalmiddelprogramma Bitonic.nl
Juiste hoeveel bitcoins kopen en naar het nieuwe adres toesturen.
Klopt het zo?
Gisteren had ik iemand online die mij wilde helpen.
Ik had echt gedacht (want ik hoorde dit op het internet en tv) dat heel veel makkelijker was.
Maar poeh! Wat is het ingewikkeld... ojah.. misschien ook vanwege ik nog een stapje doorga..
HACK vraag
Ik zou willen weten of het ook mogelijk was dat hackers jouw internetbankieren kunnen hacken?
Dus niet je Wallet maar je Rabo/ING ect.
Ik wil sowieso nooit een hoog bedrag erop zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door noud op 09-04-2016 22:23 ]
Zolang je niet op vage e-mails reageert die "blijkbaar" van jou bank afkomstig zijn, zou ik me daar niet druk over maken.noud schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:18:
[...]
HACK vraag
Ik zou willen weten of het ook mogelijk was dat hackers jouw internetbankieren kunnen hacken?
Dus niet je Wallet maar je Rabo/ING ect.
Ik wil sowieso nooit een hoog bedrag erop zetten.
A ) Als je onder de limiet van 50 euro blijft, dan hoef je je rekening niet te verifieren en zou de transactie direct doorgang moeten vinden.noud schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:31:
Hoi,
Gisteren ben ik begonnen aan het bitcoin gebeuren.
Ik heb hier een vraag over, want volgens mij is er iets niet gelukt.
Ik heb gisteren op op www.bitonic.nl voor 20 euro aan bitcoins gekocht. En deze staan nu in mijn (Electrum) Wallet. Mijn 1e transactie is geslaagd. Ik heb hiervover een mailtje gekregen dat er geld is afgeschreven en er bitcoins voor zijn gekocht. Deze Bitcoins zijn naar mijn ?wallet address? gestuurd.
Bv 1LFFGvcNkvDFvQz2c5z3Me9BQJrhbSuTJBm
Later in de nacht heb ik nog een transactie uitgevoerd van 20 euro.
(Ik zou net te weinig geld hebben om iets te kopen).
Ik heb voor de deze transactie precies hetzelfde bitcoinaddress gebruikt (1LFFGvcNkvDFvQz2c5z3Me9BQJrhbSuTJBm) als in de eerste transactie.
Dus heb geen nieuw address gebruikt.
Het geld van mijn tweede transactie staat nog niet in mijn Wallet en ik zie geen extra icoontje onder Historie staan dat hij bezig is met verwerken, maar is wel van mijn bank afgeschreven.
A ) Moet ik nog langer wachten? Omdat het weekeind is ofzo
B ) Ben ik het geld kwijt?
C ) Kun je 2 verschillende transacties op hetzelfde Receiving address gebruiken?
bedankt
B ) Neem even met ons contact op zodat we kunnen zien wat er eventueel mis zou kunnen zijn gegaan.
C ) Ja, maar nog beter is het om een nieuw adres aan te maken.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Waarschijnlijk moet je dan Multibit Classic hebben:PM_Petrol schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:49:
Ik heb net Multibit HD gedownload om m'n bestaande bitcoinsadres weer te herstellen. Maar er wordt nu gevraagd om een reeks woorden dat als wachtwoord dient. Dat heb ik nooit gehad tijdens het maken van een wallet. 3 jaar geleden ongeveer heb ik een wallet gemaakt met Multibit. Het keybestand heb ik, maar ik kan geen wallet meer herstellen zonder dat lange wachtwoord in te voeren. Hoe zit dat precies? Als ik een nieuwe wallet maak kan ik ook geen key bestand oid importeren.
https://multibit.org/releases.html
Laat dat waarschijnlijk maar weg. Ik had laatst hetzelfde; Multibit Classis gedownload, een heeeele tijd gewacht voordat alles in sync was en toen de bitcoins overgemaakt naar een ander adres.magnifor schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:16:
[...]
Waarschijnlijk moet je dan Multibit Classic hebben:
Het is gelukt hoor. Ik heb "Bitcoins" een berichtje gestuurd (nacht) en heb de volgende dag een bericht van hen gekregen. De Bitcoins waren niet verzonden, maar zijn nu handmatig erop gezet.
Bedankt, de oude versie had ik idd nodig.magnifor schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:16:
[...]
Waarschijnlijk moet je dan Multibit Classic hebben:
Zat al met de zenuwen
Maar m'n 2 BTC zijn weer herstelt.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Nog wat extra info:noud schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:31:
A) Moet ik nog langer wachten? Omdat het weekeind is ofzo
Ben ik het geld kwijt?
C) Kun je 2 verschillende transacties op hetzelfde Receiving address gebruiken?
Als je wil weten wat de status is van een transactie, dan kun je naar blockchain.info gaan en daar het ontvangende adres invullen in de searchbar. Als je dan de transactie ziet staan, dan zijn de bitcoins succesvol verstuurd. Je ziet daar alle transacties naar en van dat adres.
Ja, je kan zo vaak bitcoins ontvangen op hetzelfde adres als je wilt. Je ziet dit bijvoorbeeld op websites die om donaties vragen, dan staat er ergens een bitcoin adres. Als je dit doet, dan is het enige "nadeel" voor jou (ligt eraan of je het erg vindt) dat als iemand bitcoins naar jouw adres stuurt, hij/zij alle transacties van en naar dat adres kan zien, via bovenstaande link bijvoorbeeld. Stukje privacy dus. Daarom kun je met een wallet vaak makkelijk een nieuw adres gebruiken voor elke binnenkomende transactie. Een wallet kan dus vele adressen "bevatten" (tussen aanhalingstekens omdat adressen niet lokaal zijn, maar op de blockchain staan. Het enige dat lokaal is, zijn jouw private keys).
Omdat jouw private keys (voor elke wallet eentje) het enige zijn dat jou toegang geeft tot je bitcoins, moet je er een backup van maken zodat je niet je bitcoins kwijt bent in geval van een HD crash o.i.d. Een backup maken kan volgens mij bij elke wallet vanuit de software zelf.
Volgens mij is een hot wallet iets anders, namelijk een wallet op een computer die op het internet is aangesloten. Dit in tegenstelling tot een cold wallet, die niet op het internet is aangesloten en die daardoor ook niet gehackt kan worden (nou ja, tenminste niet op een directe manier). In beide gevallen staat de wallet op je eigen pc en beheer je gewoon je eigen keys. Wat jij bedoelt met hot wallet is een wallet bij een online service zoals blockchain.info, waarbij je het beheer van de keys uit handen geeft.MysterX schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:00:
Hot wallet = Een wallet waarin je niet direct je private key beheert, tegenwoordig zijn deze wallets wel steeds beter beveiligd.
Cold wallet = Een wallet waar je zelf de private key beheert, met daarbij de kanttekening dat de wallet niet online staat.
Gaat om hoe ik Bitcoins op de Alphabay wallet erop kan zetten.
Ik heb wel een idee hoe het moet. Maar wil dit schrijven, als het mag.
somebody sent a bitcoin transaction amounting to roughly $5, but with a fee of 291.241 bitcoins, or $137,081.31, attached.
https://motherboard.vice....bitcoin-sent-137k-instead
Mijn god, dan heb je toch echt een trauma zeg...yalis schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:25:
Iemand heeft een paar spannende dagen:
somebody sent a bitcoin transaction amounting to roughly $5, but with a fee of 291.241 bitcoins, or $137,081.31, attached.
Als het door eigen fout is moet je daar uiteindelijk maar mee leren leven, ben zelf een paar jaar terug opgelicht voor een aardig bedrag, dat is ook aardig zuur moet ik zeggen
Ik weet echt niet wat ik met die munten aanmoet, ik zit al sinds begin 2012 met die dingen opgescheept en heb her en der wat verdient en uitgegeven, maar minen heeft toch geen enkel nut meer met normale hardware en traden kan ik voor geen meter. Ik koop er wel vaker wat in China mee via Webmoney, of wat games op G2A, maar nu begint de supply aardig short te worden. Ik heb een 6xx Kialara uit 2014 liggen, nog een 2014 Cryptoimperator, zilveren Unobtanium staaf en een original series Goxxed Again munt. Verkopen zou jammer zijn, maar die dingen liggen nu al ruim 2 jaar stof te happen haha...
Wat zou je ervoor kunnen krijgen? Kialara 2014 is pittig zeldzaam in zijn geheel en al helemaal in Europa, wellicht 0.55 BTC, en dan de rest 0.20 BTC bij elkaar. Zo'n 300 euro, maar dat heb ik ook op 2 maandjes supermarkt bij elkaar, en ik heb het geld eigenlijk niet nodig. Allemaal zo moeilijk, of iemand moet me een killer aanbod doen

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
[ Voor 16% gewijzigd door Yzord op 28-04-2016 18:20 ]
Ze maken wel een screenshot, maar gewoon een linkje, ho maar!!yalis schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:25:
Iemand heeft een paar spannende dagen:
https://blockchain.info/t...58eacf1c7405dc634631c570d
Zo dan maar.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Verwijderd
http://venturebeat.com/20...fore-with-a-happy-ending/
Niemand kan zich nu een wereld zonder Tesla's nalatenschap voorstellen. Bitcoin en blockchain kan wel eens hetzelfde lot beschoren zijn.
Zou het idee dat hij miljoen bitcoins heeft en dat zijn anonimiteit is vervallen een correlatie hebben met dit?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Een daling van 2% is niet bepaald wereldschokkend, zeker niet voor Bitcoin. Zelfs op de echte beurs komt dat nog wel eens voor. Maar het zal ongetwijfeld samenhangen met het nieuws over Craig Wright.Sando schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:44:
nieuws: Australiër maakt zichzelf bekend als bitcoin-bedenker
Zou het idee dat hij miljoen bitcoins heeft en dat zijn anonimiteit is vervallen een correlatie hebben met dit?
[afbeelding]
Het achterliggende idee is dat Satoshi waarschijnlijk zo'n miljoen bitcoins bezit. Zolang niet bekend is wie Satoshi is, blijft de mogelijkheid bestaan dat deze bitcoins niet gespendeerd gaan worden, wat betekent dat de daadwerkelijke hoeveelheid bitcoins die mogelijk in omloop kunnen zijn zo'n 6% lager is. Nu Wright een solide claim heeft gemaakt, schatten sommige handelaren de kans groter in dat minstens een deel van dat miljoen uiteindelijk in omloop gaat komen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Vooralsnog kunnen we alleen de blogpost verifieren van wright zelf en daar kunnen we alleen uit halen dat hij daarin onzin praat.
Het verhaal klopt opzich wel. Maar er zijn nu verhalen dat Gavin Aderson is gehackt (hij heeft gezegd dat hij Wright geloofd).komkommer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:04:
[...]
Vooralsnog kunnen we alleen de blogpost verifieren van wright zelf en daar kunnen we alleen uit halen dat hij daarin onzin praat.
Al met al erg onduidelijk dus en een grote bende
EDIT:
Dit dus: https://twitter.com/petertoddbtc/status/727078284345917441
En dit: https://www.reddit.com/r/...s_signature_is_worthless/
[ Voor 14% gewijzigd door EJPostema op 02-05-2016 12:18 ]
Ja, dat zeg ik dus.EJPostema schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:17:
[...]
Het verhaal klopt opzich wel. Maar er zijn nu verhalen dat Gavin Aderson is gehackt (hij heeft gezegd dat hij Wright geloofd).
Al met al erg onduidelijk dus en een grote bende
EDIT:
Dit dus: https://twitter.com/petertoddbtc/status/727078284345917441
En dit: https://www.reddit.com/r/...s_signature_is_worthless/
Maar Matonis en Gavin hebben in hun blogposts gezegd dat ze meerdere messages hebben gezien, maar bewijs ontbreekt tot nu toe. Matonis: http://www.economist.com/...-satoshi-nakamoto-bitcoin Gavin: http://gavinandresen.ninja/satoshi
Dat is het vreemde hieraan. Waarom niet gelijk het bewijs leveren? De heren Andresen en Matonis hebben wel heel wat uit te leggen.komkommer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:23:
[...]
Ja, dat zeg ik dus.
Maar Matonis en Gavin hebben in hun blogposts gezegd dat ze meerdere messages hebben gezien, maar bewijs ontbreekt tot nu toe. Matonis: http://www.economist.com/...-satoshi-nakamoto-bitcoin Gavin: http://gavinandresen.ninja/satoshi
https://twitter.com/bitcoincoreorg/status/727079957537677312
Ik heb mijn backupfolder veranderd en ik vroeg me af wanneer hier nieuwe backups in komen. aangezien ik de vorige verloren ben. Ik heb deze veranderen een dag of 3 geleden doorgevoerd maar de map is nog steeds leeg.
Heb ik deze backup nodig voor mijn bitcoins terug te krijgen of zijn mijn "words" voldoende?
Merci!
De eerste vraag durf ik even niets over te zeggen, maar in het geval van Multibit HD zijn de woorden (de seed phrase) voldoende om toegang te krijgen tot je bitcoins. Meer info.wvl schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:51:
Ik heb een vraag over multibit HD.
Ik heb mijn backupfolder veranderd en ik vroeg me af wanneer hier nieuwe backups in komen. aangezien ik de vorige verloren ben. Ik heb deze veranderen een dag of 3 geleden doorgevoerd maar de map is nog steeds leeg.
Heb ik deze backup nodig voor mijn bitcoins terug te krijgen of zijn mijn "words" voldoende?
Merci!
[ Voor 13% gewijzigd door Tourniquet op 02-05-2016 16:32 ]
Hij heeft inmiddels ook gereageerd op Reddit (of zijn account daar is ook gehacktEJPostema schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:34:
Gavin is gehackt denken ze. Dus het is één grote hoax. Check deze tweet
https://twitter.com/bitcoincoreorg/status/727079957537677312
https://www.reddit.com/r/..._detail_all_parts_of_the/
Craig signed a message that I chose ("Gavin's favorite number is eleven. CSW" if I recall correctly) using the private key from block number 1.
That signature was copied on to a clean usb stick I brought with me to London, and then validated on a brand-new laptop with a freshly downloaded copy of electrum.
I was not allowed to keep the message or laptop (fear it would leak before Official Announcement).
I don't have an explanation for the funky OpenSSL procedure in his blog post.
Yep, en zo simpel kan het zijn:komkommer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:48:
Sigs or it didn't happen.
https://medium.com/@Satos...e-1e2dad89a017#.49dkmxej5

Andreas Antonopoulos:
About two weeks ago I was contacted and asked to offer security advice for a project. I was asked to sign an NDA in order to discuss the project itself, something I am reluctant to do, in general. Once I received the NDA however, it became obvious that the project was related to verifying the identity of Satoshi Nakamoto. I immediately declined the offer, declined to participate and declined to sign the NDA.
I'm sure many people will think I was wrong to decline the "opportunity" to verify SN's identity. From my perspective, the request for me to verify his/her/their identity is in itself an appeal to authority. It is replacing public cryptographic proof with endorsement by a third party. If SN wants to "prove" their identity, they don't need an "authority" to do so. They can do it in a public, open manner. To ask people in the space who have a reputation to stake that reputation and vouch for SN's identity raises many red flags in my mind.
I don't know if Craig Wright is SN. I don't care and I don't want to know.
As I have expressed many times in the past, I think the identity of Satoshi Nakamoto does not matter. More importantly I think it serves to distract from the fact that bitcoin is not controlled by anyone and is not a system of Appeal-to-Authority. Identifying the creator only serves to feed the appeal-to-authority crowd, as if SN is some kind of infallible prophet, or has any say over bitcoin's future.
Identity and authority are distractions from a system of mathematical proof that does not require trust. This is not a telenovela. Bitcoin is a neutral framework of trust that can bring financial empowerment to billions of people. It works because it doesn't depend on any authority. Not even Satoshi's.
Back to work.
[ Voor 73% gewijzigd door Tourniquet op 02-05-2016 20:55 ]
Verwijderd
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Dit topic is gesloten.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.