Ik geef het alleen als optie als je wel wilt handelen, maar geen trading platform of wisselkantoor wilt gebruiken

.
Maar ik vind dat partijen als bitonic en ook anycoindirect niet heel eerlijk handelen.
Nou ben ik van Bitonic, dus ik ben wel erg benieuwd wat je oneerlijk vindt? We proberen een zo duidelijk mogelijk prijs weer te geven.
Het idee van bitcoin is toch dat de community het ondersteunt, niet afhankelijk van derde partijen die fors geld verdienen?
Dat geldt voornamelijk voor Bitcoin zelf, maar wij zitten op het vlak tussen bitcoin en fiat geld in. Wij hebben gewoon te maken met bankrekeningen en dergelijke waar kosten aan vast zitten.
Ik koop een bitcoin direct van iemand anders?
Als je bitcoins direct van andere particulieren wilt kopen kan je gebruik maken van localbitcoins of soortgelijke functionaliteit in de mycelium app.
Als ik kijk op de buyanycoin, geven ze zelf aan met een transactiecost te werken van 0,3 euro. Maar ze vergeten even dat als je koop, je 377 euro betaalt en bij verkoop er maar 358 voor terugkrijgt... Extra inkomsten voor anycoindirect!? Waarom vermelden ze die niet bij de kosten erbij?
Als ik voor ons zelf spreek: wij zijn geen broker, wij handelen niet met jouw geld op de beurzen. Je koopt direct onze bitcoins, waarbij wij de tegenpartij zijn.
Onze prijs wordt gebaseerd op onderandere de prijs van meerdere beurzen, hoeveel volume er in de markten zijn, hoe volatiel de markten zijn, hoeveel inkoop wij hebben etc. Daarbij zetten we ook prijs voor een bepaalde tijd vast (je kan een paar minuten over je ideal-betaling doen), een daarin kan de koerst enorm stijgen, maar wij garanderen toch dat je krijg waar je voor betaalt.
Hierdoor kunnen wij garanderen dat jij je bitcoins altijd krijgt, dat je de hoeveelheid krijgt die we van te voren aangeven, en dat je ze snel in je wallet hebt zitten.
Bijkomend voordeel van de iDeal-betaling is dat je echt in no-time gebruik kan maken van de koersstijgingen.
Geld overmaken naar de meeste beurzen duurt in het algemeen langer dan 1 uur. (Om nog maar niet te praten over avonden en weekenden).
P.s. let er ook even op dat de ticker prijs van beurzen niet de prijs is die je voor een bitcoin krijgt/je dient te betalen voor een bitcoin, je hebt namelijk te maken met de diepte van de orderboeken (en uiteraard nog trading fees en vaak ook withdrawal en deposit fees).
[
Voor 5% gewijzigd door
komkommer op 20-01-2016 15:24
]