Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.103 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wat wallets betreft lijkt me die van blockchain.info toch gewoon het makkelijkst: https://blockchain.info/wallet

Hoewel een online dienst, draait de service wel vrijwel volledig lokaal in javascript. De slaan natuurlijk wel wat informatie op, maar met de gegevens uit hun db kan niemand wat zonder je wachtwoord (let op: dit betekent ook dat je je wachtwoord niet kunt resetten als je 'm vergeet!)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

EJPostema schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:11:
[...]
Minen gewoon niet aan beginnen. Of je moet voor de fun wat altcoins gaan minen (bitcoin alternatieven)
gaat mij puur om de mogelijkheid, dat er 0 bc mee gevonden worden, of bij pool moet inhaken maakt me niet zo veel uit: het zal mij toch wel moeten lukken hiermee te werken, maar wil alles behalve lekker. en nu is het meer een prestiege project [..] ik moet dat toch werkend kunnen krijgen :+

diverse tools runnen niet eens, geven vouten in de code. tools die wel starten, lijkt geen data te kunnen communiceren met blockchain.info (als ik het goed begrijp) en ik ga echt geen windows installeren om dit werkend te krijgen

zoals ik begrijp kun je met een mining-tooltje, dan zon block proberen te vinden, en die weer terukoppelen aan je wallet. maar krijg dat niet uitgevoerd :X

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 09-12-2015 12:12 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Biersteker schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:14:
[...]

Politie inval in zn huis.
http://www.theguardian.co...wt_a-technology_b-gdntech

"The Australian Federal police said in a statement that the raids were not related to the bitcoin claims. “The AFP can confirm it has conducted search warrants to assist the Australian Taxation Office at a residence in Gordon and a business premises in Ryde, Sydney. This matter is unrelated to recent media reporting regarding the digital currency bitcoin.”

Misschien ook een leuke:
https://www.reddit.com/r/...aig_steven_wright_is_not/
Nog een artikel met tegengeluid: http://fusion.net/story/2...oin-creator-craig-wright/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 19:19
.oisyn schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:21:
(let op: dit betekent ook dat je je wachtwoord niet kunt resetten als je 'm vergeet!)
Pro-tip: maak een printje van de QR code en bewaar die goed. Heeft me al meerdere keren gered (niet alleen met een bitcoin wallet, maar ook met de 2FA van google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand het linkje aanpassen naar de nieuwste "Cryptocurrency - handel en koers" in de warning?

--TR: Done.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Daarvoor kun je beter een Topic Report plaatsen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Over dat onmogelijke minen van bitcoins gesproken, heeft iemand ook ervaring met minting?

Kwam laatst dit tegen: Schijnt dat je met deze 'social' coin ongeacht de power van je hardware evenhard kan minten (minen). Ik snap het niet helemaal, want dat klinkt fraudegevoelig.

Kan je dan niet 10 virtuele machines draaien om te minten. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 16:43
Sando schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:43:
Over dat onmogelijke minen van bitcoins gesproken, heeft iemand ook ervaring met minting?

Kwam laatst dit tegen: Schijnt dat je met deze 'social' coin ongeacht de power van je hardware evenhard kan minten (minen). Ik snap het niet helemaal, want dat klinkt fraudegevoelig.

[video]
Wat ik zo snel kan vinden is het een proof-of-stake (ala nxt-coin: http://nxt.org/about/proof-of-stake/ ) principe. Mine/Forge snelheid is dus afhankelijk van hoeveel coins er in je wallet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Bij dit adres:

https://blockchain.info/a...eXi1GcMS4Bic8Cyk6KSLKbe3p

Waar komen die 40 BTC's vandaan die uitgegeven worden? Ze zaten niet eerder op dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:32
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:50:
Bij dit adres:

https://blockchain.info/a...eXi1GcMS4Bic8Cyk6KSLKbe3p

Waar komen die 40 BTC's vandaan die uitgegeven worden? Ze zaten niet eerder op dat adres.
Dit is de hele transactie: https://blockchain.info/t...5ad30494eab7cb986bd1d24f0

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Sando schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:43:

[video]
Kan je beter naar Vanillacoin kijken waarbij incentive nodes coins verdienen en tegelijkertijd een compleet netwerk vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er nog iets gedaan met RDD? Aan de trading volume en prijs te zien is het toch quasi dood...
Bijvoorbeeld: https://www.poloniex.com/exchange#btc_rdd
Dan kun je beter PPC of BLK minten of iets anders met wat meer waarde. Voor iemand die graag het minen zelf eens wil proberen: BLK kun je nog 'minen' in de zin dat je shitcoins gaat minen op de pool en uitbetaald wordt in BLK. Je rijk minten zal alvast niets worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 10:33

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb door online wat werk wat bitcoins ontvangen en zit nu te kijken hoe ik dat naar cash om kan zetten mocht ik dat in de toekomst willen doen. Er zijn diverse mogelijkheden maar ik vroeg me af:

Als je bitcoins aankoopt zit er vaak een transactie limiet op nieuwe accounts en legitimatie plicht. Zit er bij het verkopen / omzetten van bitcoins naar EUR nog een bepaalde limiet? Of kun je zonder probleem b.v. BTC->E10.000 op je rekening krijgen?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nee! Tenminste, je zal wellicht wel het zo gestort krijgen maar er bestaat een andere meldplicht. Ik kan het niet meer terug vinden, maar ik weet 100% zeker dat er al een meldplicht is vanaf 1000 euro bij een btc==>fiat transactie. Dit heb ik ooit eens gelezen hier op Tweakers of op Security.nl. De 10K rule gaat niet op voor btc. U zijt gewaarschuwd!!

[ Voor 15% gewijzigd door Yzord op 12-12-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Yzord schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:07:
Nee! Tenminste, je zal wellicht wel het zo gestort krijgen maar er bestaat een andere meldplicht. Ik kan het niet meer terug vinden, maar ik weet 100% zeker dat er al een meldplicht is vanaf 1000 euro bij een btc==>fiat transactie. Dit heb ik ooit eens gelezen hier op Tweakers of op Security.nl. De 10K rule gaat niet op voor btc. U zijt gewaarschuwd!!
Denk dat dat het normale limiet is. Ook als je zomaar 10000 euro op je rekening krijgt gestort van iemand anders gaat er een lampje branden (er van uit gaande dat dit uitzonderlijk is)
sh4d0wman schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:04:
Ik heb door online wat werk wat bitcoins ontvangen en zit nu te kijken hoe ik dat naar cash om kan zetten mocht ik dat in de toekomst willen doen. Er zijn diverse mogelijkheden maar ik vroeg me af:

Als je bitcoins aankoopt zit er vaak een transactie limiet op nieuwe accounts en legitimatie plicht. Zit er bij het verkopen / omzetten van bitcoins naar EUR nog een bepaalde limiet? Of kun je zonder probleem b.v. BTC->E10.000 op je rekening krijgen?
Geen idee of het echt om zulke bedragen gaat, of dat je misschien hoopt dat het ooit zoveel wordt...

Maar ik zal opletten hoe je dit doet. Kijk vooral naar een betrouwbare partij (bitonic/kraken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Yzord schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:07:
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb al meerdere keren zonder problemen relatief grote transacties laten overschrijven en heb er nooit iets over gehoord, dus qua meldplicht zal het wel wat meevallen.

Ik weet niet hoe dat is als je 10k laat overschrijven in 1x, misschien kan je dat het best wel wat verspreiden over een aantal weken/maanden. Heb eigenlijk niet echt een idee of er dan lampjes gaan branden ergens (en of ze er uberhaupt iets mee gaan doen).

Wel eens nuttig om uit te zoeken, eigenlijk.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Dennahz schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:35:
[...]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb al meerdere keren zonder problemen relatief grote transacties laten overschrijven en heb er nooit iets over gehoord, dus qua meldplicht zal het wel wat meevallen.

Ik weet niet hoe dat is als je 10k laat overschrijven in 1x, misschien kan je dat het best wel wat verspreiden over een aantal weken/maanden. Heb eigenlijk niet echt een idee of er dan lampjes gaan branden ergens (en of ze er uberhaupt iets mee gaan doen).

Wel eens nuttig om uit te zoeken, eigenlijk.
Banken hebben een meldplicht aan de belastingdienst, als er relatief grote bedragen worden gestort waaruit kan blijken dat extra inkomen/vermogen hebt wat de belastingdienst niet weet.

Volgens mij is er niet een bepaalde grens, maar gaat het meer om opvallende transacties die bij elk persoon weer anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 10:33

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mijn bedrag is niet fictief, het is wel opgebouwd uit kleinere bedragen, ik zou het graag in 1x verkopen als de koers een leuke stand heeft bereikt.

Wat ik heb kunnen vinden is het volgende: http://financieel.infonu....ikelijke-transacties.html

Echter hier worden Bitcoins niet specifiek genoemd. Aangezien ik niet in Nederland woon heb ik geen belastingplicht meer, in het ergste geval zal men de rekening kunnen blokkeren maar dat risico lijk je ook te lopen als je veelvuldig kleinere bedragen binnen krijgt. Probleem is dat ik niet 123 bij de bank uitleg kan komen geven (geld is uiteraard wel legaal verkregen) en mijn buitenlandse rekening heeft geen support voor Bitcoin transacties.

Wat als je als bedrijf uitsluitend betalingen in bitcoin zou accepteren op een bedrijfsrekening? Loop je hier dan nog steeds tegen aan? Je zou bijna beter fysieke producten kunnen kopen zoals goud of electronica. :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Maar who cares? Die meldplicht is voor de financiële instantie, niet voor jezelf. Zolang jij gewoon netjes je belastingaangiften doet of anderzijds kunt aantonen dat er niets aan de hand is, dan zal er ook niets gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
sh4d0wman schreef op zondag 13 december 2015 @ 08:46:
Mijn bedrag is niet fictief, het is wel opgebouwd uit kleinere bedragen, ik zou het graag in 1x verkopen als de koers een leuke stand heeft bereikt.

Wat ik heb kunnen vinden is het volgende: http://financieel.infonu....ikelijke-transacties.html

Echter hier worden Bitcoins niet specifiek genoemd. Aangezien ik niet in Nederland woon heb ik geen belastingplicht meer, in het ergste geval zal men de rekening kunnen blokkeren maar dat risico lijk je ook te lopen als je veelvuldig kleinere bedragen binnen krijgt. Probleem is dat ik niet 123 bij de bank uitleg kan komen geven (geld is uiteraard wel legaal verkregen) en mijn buitenlandse rekening heeft geen support voor Bitcoin transacties.
Ik woon ook in het buitenland, maar heb nog een Nederlandse rekening (ING). Omdat ik een tijd lang met arbitrage handel bezig ben geweest, is er veel geld rondgepompt tussen Bitcoin-exchanges via die bankrekening. In totaal een volume van een paar honderd duizend euro, telkens in hoeveelheden van tussen de 2000 en 8000 ongeveer.

Eerder dit jaar kwam er een brief van de ING, waarin stond dat ze opmerkelijk internationaal transactieverkeer hadden waargenomen op mijn rekening en of ik dit wou toelichten i.c.m. bewijs. Ik heb toen mijn arbitrage-handel genoemd en screenshots van mijn deposit- en withdrawal-overzichten van de exchanges meegestuurd. Tijdje later een brief gekregen met de melding dat alles in orde was.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
sh4d0wman schreef op zondag 13 december 2015 @ 08:46:

Wat als je als bedrijf uitsluitend betalingen in bitcoin zou accepteren op een bedrijfsrekening? Loop je hier dan nog steeds tegen aan? Je zou bijna beter fysieke producten kunnen kopen zoals goud of electronica. :P
Als bedrijf kan dat prima. Het gaat er gewoon om dat je je administratie voldoende op orde hebt voor controle. Maar dit is niet anders dan normaal. Maar misschien dat dat anders is waar jij woont...

Maar ik zal me er niet zoveel zorgen om maken. Je geeft aan dat de bitcoin legaal is binnengekomen. Zorg gewoon dat je voldoende bewijs bij de hand hebt. Het ergste wat je kan overkomen is dat je rekening tijdelijk wordt geblokkeerd en dat je tekst en uitleg moet geven. Zolang je dit kan doen is er niks aan de hand...

Ik vermoed overigens dat dit scenario niet zal gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

.oisyn schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:57:
Maar who cares? Die meldplicht is voor de financiële instantie, niet voor jezelf. Zolang jij gewoon netjes je belastingaangiften doet of anderzijds kunt aantonen dat er niets aan de hand is, dan zal er ook niets gebeuren.
Ik weet niet vanaf welk bedrag je iets zou moeten aangeven. Ik cash soms wat BTC uit om een gadget te kopen, of om eens te gaan shoppen, of weet ik het wat. Moet ik dat dan ook al aangeven officieel?

Nog nooit iets over gehoord verder. Het zijn ook geen extreme transacties.

Zit wel te denken over volgend jaar.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 14-12-2015 10:06 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dennahz schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:04:
[...]

Ik weet niet vanaf welk bedrag je iets zou moeten aangeven. Ik cash soms wat BTC uit om een gadget te kopen, of om eens te gaan shoppen, of weet ik het wat. Moet ik dat dan ook al aangeven officieel?
Wat je aan moet geven is hoeveel vermogen je hebt op de peildatum (1 januari aan het begin van het belastingjaar). Dat geldt feitelijk voor alles wat een waarde representeert en ook als zodanig gebruikt wordt (je auto representeert ook een waarde, maar is doorgaans gewoon een gebruiksmiddels - tenzij je een wagenpark hebt als investering, dan valt het weer onder vermogen). Dus ook voor dingen als cash in je matras, goud in een kluis in de bank, aandelen op de beurs en dus ook BTC in je wallet. Uiteraard moet je aangeven hoeveel dat representeert in euro's, dus dan pak je gewoon de koers van de pijldatum.

Het uitcashen en inkopen maakt dus niets uit. Dat is gewoon een waardeconversie van de ene valuta naar de andere, de BD is daar echt niet in geïnteresseerd.

Je hebt natuurlijk wel enigszins een probleem als je een paar ton aan BTC hebt die je nooit hebt aangegeven, en dat omzet in cash om er een boot van te kopen ofzo. Kans is groot dat er dan ergens wat belletjes gaan rinkelen en je vervolgens mag uitleggen hoe je aan het geld komt. Als het verhaal is dat je voor weinig bent ingestapt in 2009, dan ben je nog behoorlijk wat vermogensbelasting verschuldigd.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
.oisyn schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:38:
Wat je aan moet geven is hoeveel vermogen je hebt op de peildatum (1 januari aan het begin van het belastingjaar).
Voor de mensen die niet meer in Nederland wonen valt hier natuurlijk niets over te zeggen, in dat geval zal het afhankelijk zijn van de regels in het land waar je belastingplichtig bent.
Je hebt natuurlijk wel enigszins een probleem als je een paar ton aan BTC hebt die je nooit hebt aangegeven, en dat omzet in cash om er een boot van te kopen ofzo. Kans is groot dat er dan ergens wat belletjes gaan rinkelen en je vervolgens mag uitleggen hoe je aan het geld komt. Als het verhaal is dat je voor weinig bent ingestapt in 2009, dan ben je nog behoorlijk wat vermogensbelasting verschuldigd.
Zelfs met 300% boete over 1.2% per jaar ben je dan nog steeds erg goed af :) "Had ik maar..." spookt wel eens door m'n hoofd ;) Zeker met vrijstelling van vermogensbelasting zou dat helemaal feest zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
300% over 1.2% ? Dat is niet veel.

Dus van 1000 euro hoef je slechts een boete van 4.8 euro betalen als je het niet opgeeft bij de belastingaangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hatsieflatsie schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:03:
300% over 1.2% ? Dat is niet veel.

Dus van 1000 euro hoef je slechts een boete van 4.8 euro betalen als je het niet opgeeft bij de belastingaangifte.
48 euro bedoel je, en dat per jaar. Dus vanaf 2009 tikt dat best aan, met name het jaar dat de bitcoin op 1000 euro stond betaal je dus dubbel t.o.v. de huidige waarde. Maar hey, van elke 100.000 euro houd je nog steeds het overgrote deel over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
E
RemcoDelft schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:09:
[...]

48 euro bedoel je, en dat per jaar. Dus vanaf 2009 tikt dat best aan, met name het jaar dat de bitcoin op 1000 euro stond betaal je dus dubbel t.o.v. de huidige waarde. Maar hey, van elke 100.000 euro houd je nog steeds het overgrote deel over :)
Da's vrij laag. Van mij mogen die boetes hoger.

Stel dat je 1000 euro aan bitcoins hebt vanaf 2012. Dan hoef je slechts 150 euro aftikken als boete, als je betrapt wordt. En je krijgt niet eens een strafblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
1000 euro is nogal geneuzel in de marge. Sowieso is je vermogen tot 21k belastingvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag het zo simpel mogelijk houden dus welke tools heb ik nodig om te minen+ opslag bitcoins.
Als jullie link kunnen geven zou het handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:21:
[...]

Voor de mensen die niet meer in Nederland wonen valt hier natuurlijk niets over te zeggen, in dat geval zal het afhankelijk zijn van de regels in het land waar je belastingplichtig bent.
Zeker wel. Als Nederlands staatsburger waar ook ter wereld dien je belasting te betalen over je wereldinkomen bij... jawel, de Belastingdienst! Natuurlijk hoor je ook vaak belasting te betalen in het land van verblijf, ter voorkoming van een dubbele heffing heeft Nederland afspraken gemaakt (verdragen) met veel landen. Per land is het dus anders geregeld, maar helemaal ontkomen aan de Belastingdienst als Nederlander in het buitenland lijkt me vrij lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:01:
Ik wil graag het zo simpel mogelijk houden dus welke tools heb ik nodig om te minen+ opslag bitcoins.
Als jullie link kunnen geven zou het handig zijn.
Hier staat aardig wat info en hier ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
SteveWoz schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:13:
[...]

Zeker wel. Als Nederlands staatsburger waar ook ter wereld dien je belasting te betalen over je wereldinkomen bij... jawel, de Belastingdienst! Natuurlijk hoor je ook vaak belasting te betalen in het land van verblijf, ter voorkoming van een dubbele heffing heeft Nederland afspraken gemaakt (verdragen) met veel landen. Per land is het dus anders geregeld, maar helemaal ontkomen aan de Belastingdienst als Nederlander in het buitenland lijkt me vrij lastig.
Pertinent onwaar.

Als Nederlander hoef je enkel inkomstenbelasting te betalen terwijl je in het buitenland woont als je inkomsten hebt uit Nederland, bijvoorbeeld als je over de grens woont maar in Nederland werkt of als je nog een woning verhuurt in Nederland terwijl je elders woont (en werkt). En in die gevallen kun je vaak gebruik maken van bestaande belastingsverdragen waardoor je niet dubbel hoeft te betalen.

Zie ook de website van de Belastingdienst: http://www.belastingdiens...uizen/emigreren/emigreren

Woon en werk je in het buitenland zonder dat er nog inkomsten uit Nederland komen, dan heb je niets meer te maken met de Nederlandse belastingdienst. Dit geldt overigens voor de meeste landen. Een belangrijke uitzondering is de VS. Iedere Amerikaanse burger is verplicht om aangifte te doen van hun wereldwijde inkomen (en zodra je meer dan $95K per jaar verdient moet je ook nog betalen). Maar dit is een uitzondering, voor vrijwel ieder ander land heeft het bezitten van de nationaliteit geen invloed op de belastingsplicht als je niet in dat land woont of werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:22:
[...]

Pertinent onwaar.

Als Nederlander hoef je enkel inkomstenbelasting te betalen terwijl je in het buitenland woont als je inkomsten hebt uit Nederland, bijvoorbeeld als je over de grens woont maar in Nederland werkt of als je nog een woning verhuurt in Nederland terwijl je elders woont (en werkt). En in die gevallen kun je vaak gebruik maken van bestaande belastingsverdragen waardoor je niet dubbel hoeft te betalen.

Zie ook de website van de Belastingdienst: http://www.belastingdiens...uizen/emigreren/emigreren

Woon en werk je in het buitenland zonder dat er nog inkomsten uit Nederland komen, dan heb je niets meer te maken met de Nederlandse belastingdienst. Dit geldt overigens voor de meeste landen. Een belangrijke uitzondering is de VS. Iedere Amerikaanse burger is verplicht om aangifte te doen van hun wereldwijde inkomen (en zodra je meer dan $95K per jaar verdient moet je ook nog betalen). Maar dit is een uitzondering, voor vrijwel ieder ander land heeft het bezitten van de nationaliteit geen invloed op de belastingsplicht als je niet in dat land woont of werkt.
Je hebt gelijk, het ligt iets genuanceerder. Echter lijkt me lastig aan de Belastingdienst te ontkomen, aanemende dat je soms geld vanuit Nederland ontvangt in de vorm van een gift van familie bijv. of toeslagen.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is er eigenlijk een speculatie over waarom de bitcoin vorig jaar van 600 euro naar 150 euro is gegaan?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:43
Sando schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:57:
Is er eigenlijk een speculatie over waarom de bitcoin vorig jaar van 600 euro naar 150 euro is gegaan?
Emotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 20-09 19:19
De correcte vraag is: waarom was de bitcoin naar 600 euro gestegen? Één oorzaak zou de Willy Bot van Mt. Gox kunnen zijn. Ik weet alleen niet of er na het uitkomen van dit raport nog tegengeluiden of andere dingen als oorzaak aan zijn gewezen.

• Dennahz

Dennahz

Shake-out + panic dumpers.
Woon en werk je in het buitenland zonder dat er nog inkomsten uit Nederland komen, dan heb je niets meer te maken met de Nederlandse belastingdienst.
Inderdaad. Aan het begin stuurden ze nog wel formulieren over belastingaangifte, maar na een duidelijk telefoontje is dat toen ook gestopt. Ik maak de keuze om te verhuizen naar een ander land, laat me dan ook gewoon met rust.

Twitter

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Dennahz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:18:
Inderdaad. Aan het begin stuurden ze nog wel formulieren over belastingaangifte, maar na een duidelijk telefoontje is dat toen ook gestopt. Ik maak de keuze om te verhuizen naar een ander land, laat me dan ook gewoon met rust.
Mij hebben ze uberhaubt niets gestuurd zonder dat ik er om vroeg. Het eerste jaar nog gebeld met de belastingdienst om een M-formulier aan te vragen omdat ik misschien nog een klein beetje terug zou kunnen krijgen. Toen werd mij ook al verteld dat ik niet meer belastingplichtig was, dus dat hele formulier niet in hoefde te vullen. En nadat ik zag wat voor een stapel papierwerk dat was, heb ik er ook maar vanaf gezien, want de winst zou zeer klein zijn.

Daarna nooit meer iets van de NL belastingdienst gehoord. (En dat is maar goed ook, want in 3 landen aangifte doen vind ik al meer dan voldoende.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

DaCoTa schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:11:
[...]

De correcte vraag is: waarom was de bitcoin naar 600 euro gestegen? Één oorzaak zou de Willy Bot van Mt. Gox kunnen zijn. Ik weet alleen niet of er na het uitkomen van dit raport nog tegengeluiden of andere dingen als oorzaak aan zijn gewezen.
Interessante read. Je gaat je wel afvragen of de huidige stijging ook door fraudeurs wordt veroorzaakt dan.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Sando schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:21:
[...]

Interessante read. Je gaat je wel afvragen of de huidige stijging ook door fraudeurs wordt veroorzaakt dan.
Het is gewoon een klassieke bubble. If dat nu is geïnitieerd door een bot of door een (paar) market maker(s) maat niet zo heel veel uit.

Uiteindelijk werd de massa gek van de hype en zat vol emotie. Dit zorgde zowel voor de pump als de dump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Achter de huidige stijging zit echter wel veel meer massa (volume) en gaat het minder hard omhoog dan destijds. Niet een op een te vergelijken. iig niet veroorzaakt door fraudeurs denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

EJPostema schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:39:
[...]

Het is gewoon een klassieke bubble.
Wanneer is iets dan een bubble, en wanneer is het eerlijke groei?
G-PHREAK schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:33:
Achter de huidige stijging zit echter wel veel meer massa (volume) en gaat het minder hard omhoog dan destijds. Niet een op een te vergelijken. iig niet veroorzaakt door fraudeurs denk ik.
Het gaat inderdaad vrij stabiel, maar wel een upwards trend. Ik ben er niet helemaal over uit of het goed is om te investeren of dat dit ook gewoon een bubbel is.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Sando schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:07:
[...]

Wanneer is iets dan een bubble, en wanneer is het eerlijke groei?

[...]

Het gaat inderdaad vrij stabiel, maar wel een upwards trend. Ik ben er niet helemaal over uit of het goed is om te investeren of dat dit ook gewoon een bubbel is.
Het is eigenlijk altijd een bubble, perspectief in tijd is alleen anders. Vergelijk voor de grap eens een wekelijkse of maandelijkse chart van goud en of zilver met de dagelijkse chart van btc... Hoeveel lijkt dit op elkaar...

Wat je ziet bij btc is een cycle for zich altijd voordoet, of dit nu binnen een minuut of honderd jaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 23:08
Het lijkt wel alsof de kennis over Bitcoin op de frontpage een stuk beter is geworden sinds de vorige keren dat er iets over Bitcoin werd gepost :) Ik zie een hoop inzichtvolle comments van mensen die zich er in verdiept hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Daarover gesproken, hoe zien jullie het mining centralization probleem.
In dit filmpje (link) hebben Sebatien Couture, Brain Fabian Crain en James D'Angelo's een discussie hierover.

Wat vinden jullie van dit probleem?

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Buiten het feit dat het niet mag, als bitcoins niet worden opgegeven bij de belasting als vermogen, hoe komt de belastingdienst er dan achter? Na mijn idee nooit. Helaas hoef ik geen vermogenbelasting te betalen, maar vroeg het me wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Squ1zZy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:30:
Buiten het feit dat het niet mag, als bitcoins niet worden opgegeven bij de belasting als vermogen, hoe komt de belastingdienst er dan achter? Na mijn idee nooit. Helaas hoef ik geen vermogenbelasting te betalen, maar vroeg het me wel af.
Omdat je je bitcoins op een gegeven moment gaat omwisselen naar euro's. Hierdoor krijg je op een gegeven moment een smak geld op je bankrekening waardoor er lampjes kunnen gaan branden.

Hetzelfde geldt ook voor als je opeens veel dingen gaat kopen. Als jij opeens 4 auto's rijdt of een ferrari en je hebt een normaal baantje gaan er ook lampjes branden. Men zal dan willen weten hoe je aan dat geld komt.
(beetje gechargeerd, maargoed)

Hoe snel of hoe makkelijk ze hier achter komen is dan de vraag

[ Voor 3% gewijzigd door EJPostema op 23-12-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Squ1zZy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:30:
Dat is hetzelfde als met alle zwart geld, of met bankrekeningen in zwitserland: Je kunt ze wel eeuwig verzwijgen, maar dan kun je het geld ook niet uitgeven. Zodra je er iets mee wilt doen in de echte economie willen ze weten hoe je aan dat geld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ok bedankt. Het is dus niet zo zeer het moment van het hebben van BTC's, maar wanneer je het omwisselt naar euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX

MysterX

Memleak 4 ever

Squ1zZy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:37:
Ok bedankt. Het is dus niet zo zeer het moment van het hebben van BTC's, maar wanneer je het omwisselt naar euro's.
Nee ook het hebben van BTC. Dit valt namelijk onder vermogen, wanneer je vermogen meer dan 20.000 euro is dan moet je het opgeven. Dus ook wanneer je BTC pot meer dan 20.000 euro waard is. Waar je dan op moet letten is de pijldatum, het moment wanneer je naar de waarde van je BTC pot bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
MysterX schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:40:
[...]

Nee ook het hebben van BTC. Dit valt namelijk onder vermogen, wanneer je vermogen meer dan 20.000Euro is dan moet je het opgeven. Dus ook wanneer je BTC pot meer dan 20.000 euro waard is. Waar je dan op moet leten is de pijldatum, het moment wanneer je naar de waarde van je BTC pot bepaald.
Ik weet dat men het kan opgeven bij de aangifte, maar de vraag was hoe debelastingdienst er uberhaupt achter kan komen. Dat het niet mag weet ik omdat ook dit onder vermogen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Squ1zZy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:41:
[...]

Ik weet dat men het kan opgeven bij de aangifte, maar de vraag was hoe debelastingdienst er uberhaupt achter kan komen. Dat het niet mag weet ik omdat ook dit onder vermogen valt.
MysterX heeft gelijk, dat is het enige juiste om te doen.

Maar zolang jij op je geld blijft zitten zullen ze er nooit achterkomen. Is precies hetzelfde als dat je 100.000 euro in je matras stopt en nooit uitgeeft. Maarja, daar heb je tenslotte niks aan.

Zodra je het uit gaat geven en het significante bedragen zijn zal er een lampje gaan branden. Waar die grens ligt... Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX

MysterX

Memleak 4 ever

Squ1zZy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:41:
[...]

Ah, verkeerd gelezen |:(

maar het systeem is transparant als jij on-ramp (inkoop) veel BTC koopt, zou dit ook tot een trigger kunnen lijden. Op dat moment zou de belastingdienst de coins kunnen "vlaggen" en kunnen volgen door de blockchain. Tevens ook de waarde van je BTC's kunnen berekenen.

Echter daar is het nu allemaal nog te nieuw voor, maar ik denk dat er zeker mogelijkheden zijn voor de belastingdienst om BTC te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:30
EJPostema schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:46:
[...]

MysterX heeft gelijk, dat is het enige juiste om te doen.

Maar zolang jij op je geld blijft zitten zullen ze er nooit achterkomen. Is precies hetzelfde als dat je 100.000 euro in je matras stopt en nooit uitgeeft. Maarja, daar heb je tenslotte niks aan.

Zodra je het uit gaat geven en het significante bedragen zijn zal er een lampje gaan branden. Waar die grens ligt... Geen idee
Als jij je BTC nooit omwisselt naar euro's dan kun je ze alsnog uitgeven. Zelfde als van heel veel geld in je matras hebben en daar contant een nieuwe tv voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Bedankt allen!

Ik heb wel BTC's, maar helaas lang niet genoeg om vermogenbelasting erover te hoeven betalen, maar je weet maar nooit met Bitcoins :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Bartske schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:54:
[...]

Als jij je BTC nooit omwisselt naar euro's dan kun je ze alsnog uitgeven. Zelfde als van heel veel geld in je matras hebben en daar contant een nieuwe tv voor kopen.
Een nieuwe TV wel. Maar een auto niet. Of een huis. Of een stuk kunst op een veiling. En zelfs die TV moet niet al te duur zijn, want als jij met 5000 euro in contanten bij de mediamarkt komt, dan willen ze toch echt even een kopietje van je ID hebben voordat jij een TV meekrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Pooh schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:09:
[...]

Een nieuwe TV wel. Maar een auto niet. Of een huis. Of een stuk kunst op een veiling. En zelfs die TV moet niet al te duur zijn, want als jij met 5000 euro in contanten bij de mediamarkt komt, dan willen ze toch echt even een kopietje van je ID hebben voordat jij een TV meekrijgt.
Dat lijkt me erg sterk.
In de autohandel is 5000 euro contant trouwens ook peanuts. Ik denk dat die 'alarmbellentrigger' echt een heel stuk hoger ligt. ;)
Een huis kopen met contant geld is idd een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

G-PHREAK schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:15:
[...]

Dat lijkt me erg sterk.
In de autohandel is 5000 euro contant trouwens ook peanuts. Ik denk dat die 'alarmbellentrigger' echt een heel stuk hoger ligt. ;)
Een huis kopen met contant geld is idd een ander verhaal.
De meldingsgrens ligt op 15k, alles daarboven in contanten moet verplicht gemeld aan de belastingdienst. Maar in principe zijn bedrijven verplicht om elke 'ongebruikelijke' transactie in elk geval goed te administreren, dus inclusief ID. Ik denk dat de mediamarkt (99% pin?) echt wel wakker schrikt als jij met zo'n stapel briefjes aankomt.

Klassieke handel als auto's en vee en dergelijk gaan trouwens ook minder in cash dan vroeger, maar sowieso is daar een uitstekende administratie van, dus de BD kan altijd controleren hoe die geldstromen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Het probleem vooral is dat echt dure spullen, zoals een auto, geregistreerd staan. Als je bij wijze van spreke een rolls royce gaat rijden met een minimum loon heb je wel iets uit te leggen...

Ook tellen dure spullen, zoals kunst en dure auto's mee in je vermogen. Als jij je btc inwisseld voor zoiets dergelijks en het dan wel aangeeft bij de belasting heb je ook iets uit te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo

Ik wil volgende situatie opzetten:

Een bitcoind server om betalingen te accepteren, maar ik wil ook een GUI om die bitcoind server te beheren. Hoe doe ik dat, zijn er betrouwbare RPC clients? Want volgens het geen dat ik zie kan je bitcoind en bitcoin-QT niet tegelijkertijd draaien? Of Bitcoin-QT naar mijn bitcoind server laten verbinden ipv local te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Carharttguy schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:28:
Hallo

Ik wil volgende situatie opzetten:

Een bitcoind server om betalingen te accepteren, maar ik wil ook een GUI om die bitcoind server te beheren. Hoe doe ik dat, zijn er betrouwbare RPC clients? Want volgens het geen dat ik zie kan je bitcoind en bitcoin-QT niet tegelijkertijd draaien? Of Bitcoin-QT naar mijn bitcoind server laten verbinden ipv local te draaien?
Je kan bitcoin-qt met -server=1 opstarten. Dan heb je ook RPC-functionaliteit.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
komkommer schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:28:
[...]

Je kan bitcoin-qt met -server=1 opstarten. Dan heb je ook RPC-functionaliteit.
Hallo, ik las ook al zoiets, maar ik las her en der dat je dan GUI meldingen zou krijgen waardoor je server niet meer reageert ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Carharttguy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:37:
[...]

Hallo, ik las ook al zoiets, maar ik las her en der dat je dan GUI meldingen zou krijgen waardoor je server niet meer reageert ofzo?
Oh, hmm, dat zou wel kunnen, daar heb ik in de praktijk helaas geen verstand van.

Wat bedoel je trouwens met "beheren"? Wat wil je in de GUI doen?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
komkommer schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:25:
[...]

Oh, hmm, dat zou wel kunnen, daar heb ik in de praktijk helaas geen verstand van.

Wat bedoel je trouwens met "beheren"? Wat wil je in de GUI doen?
Ik wil een gewone GUI, een Bitcoin-QT om mijn BTC rekeningen te beheren, dus betalingen ontvangen, adressen genereren, betalingen versturen etc. En ik wil diezelfde rekening beheren met RPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electrum beschikt ook over een console. Misschien kun je er ook RPC commands aan sturen en moet je niet de hele blockchain binnen halen.

Weet iemand of die Raspberry Pi Zero een wallet kan draaien zonder hopeloos sloom te worden?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2016 17:07 . Reden: Auto correct van m'n telefoon... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Carharttguy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:33:
[...]

Ik wil een gewone GUI, een Bitcoin-QT om mijn BTC rekeningen te beheren, dus betalingen ontvangen, adressen genereren, betalingen versturen etc. En ik wil diezelfde rekening beheren met RPC.
Ik zou het toch eens proberen om bitcoin-qt met server=1 te draaien. Ik denk dat het wel mee gaat vallen.

Een andere optie is om alleen bitcoind te draaien en zelf bitcoin-js-remote als frontend daar bovenop te draaien. Al moet ik zeggen dat het alweer een paar jaar geleden is dat ik daar voor het laatst naar heb gekeken. Geen idee of dat project nog goed werkt.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* ter beoordeling van de W&I mods

[ Voor 96% gewijzigd door gambieter op 06-01-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:06:
Electrum beschikt ook over een console. Misschien kun je er ook RPC commands aan sturen en moet je niet de hele blockchain binnen halen.

Weet iemand of die Raspberry Pi Zero een wallet kan draaien zonder hopeloos sloom te worden?
Gewoon Electrum dus. Hoef je niks binnen te halen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

We hebben net voor de jaarwisseling een mijlpaal bereikt in de verkoop van bitcoins en in plaats dat we gewoon 1 bitcoin weggeven hebben we gekozen om deze pas weg te geven na het oplossen van een stel puzzels.

We hebben van te voren een transactie aangemaakt met daarin output scripts in de vorm van:
code:
1
<pubkey> OP_CHECKSIGVERIFY OP_SHA256 <hash van het antwoord> OP_EQUAL
De bitcoins kunnen dus alleen geclaimd worden met een vooropgesteld antwoord. Het leuke hieraan is, is dat de oplossing van de puzzel ook direct publiek wordt.

We hebben nog overwogen om de prive-sleutel van de pubkey te openbaren zodat mensen zelf transacties kunnen maken, maar we waren bang dat jullie dan gewoon gingen proberen te double-spenden op het moment dat iemand de oplossing zou broadcasten op het netwerk :P.

Vandaag is de puzzel een korte cryptogram waar 0.2 bitcoin mee gewonnen kan worden. De puzzel wordt om 15:00 zichtbaar voor iedereen :)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Geinig, ben benieuwd wat de puzzel is/inhoudt :) ben zelf alleen niet zo goed in puzzelen.

Nou,.. ik heb werkelijk geen idee, bij alle vragen/oplossingen niet :|

[ Voor 30% gewijzigd door gise op 11-01-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

gise schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:36:
Geinig, ben benieuwd wat de puzzel is/inhoudt :) ben zelf alleen niet zo goed in puzzelen.

Nou,.. ik heb werkelijk geen idee, bij alle vragen/oplossingen niet :|
Haha, het is leuk om alle oplossingen hier voorbij zien te komen. Er zijn al een paar dicht bij, maar we hadden eigenlijk wel al verwacht dat hij opgelost zou zijn.

Alleen de laatste is misschien lastig en alleen voor mensen die een node hebben draaien.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
haha, ik heb wat zitten gokken in ieder geval, maar nog geen geluk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Pittig, ik weet op geen enkele het antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 20-09 12:24
Ik vind moest even denken maar leuke antwoorden :) Heb hem nog niet hoor. ;)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Hij is geclaimed!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
hmmm, ik had alleen nr2: 'Coldwallet' goed, en het eerste deel van nr4: 'Block', ik had daar Blockmining van gemaakt, door Minecraft

[ Voor 28% gewijzigd door gise op 11-01-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:23
Ik vond hem ook lastig. Had coldwallet en doublespend en inderdaad eerste deel van nummer 4 block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Er staat weer een nieuwe online :) (al heeft deze niet heel veel met Bitcoin te maken).

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
komkommer schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:01:
Er staat weer een nieuwe online :) (al heeft deze niet heel veel met Bitcoin te maken).
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je tot de oplossing moest komen. Ik puzzle blijkbaar te weinig om te zien wat ik hiermee moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
En hij is opgelost, ben benieuwd wat de oplossing is en hoe deze te achterhalen viel!

Edit: oplossing was: incomputable

[ Voor 17% gewijzigd door gise op 12-01-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Kleur de vakjes rond de nummers. En dan krijg je een QR-code, zo te zien. Heb geen zin om hem af te maken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A2uSD7LbNjjs9uoLcHXavg8V/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Aha, net voordat hij opgelost was kwam ik inderdaad zo een soort puzzle tegen. Bedankt voor het posten van de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mijnenveger dus? Leuk bedacht! :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik zat aan zoiets te denken, maar keek naar de kruisjes en niet naar de vakjes, dus dacht dat het niet kloptte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Ja, we hadden eerst een Japanse puzzel bedacht, maar we kwamen er achter dat er allerlei solvers op internet daarvoor zijn te vinden.

We hebben daarop zelf deze puzzel bedacht (hij zal vast al bestaan, maar wij kennen in iedergeval de naam dan niet ), en hebben daar zelf een solver voor geschreven. Vervolgens hebben we een script geschreven dat steeds random een paar cijfers weghaalt en dan vervolgens weer door de solver haalt. Is hij nog op te lossen: repeat. :)

We hebben nog een paar itteraties gedraaid, hij had nog heel wat moeilijker gekund :)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Wel mooi bedacht, had wel als oplossing een gokje gewaagd: 'minesweeper' maar dat was 'm dus niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
komkommer schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:03:
Ja, we hadden eerst een Japanse puzzel bedacht, maar we kwamen er achter dat er allerlei solvers op internet daarvoor zijn te vinden.

We hebben daarop zelf deze puzzel bedacht (hij zal vast al bestaan, maar wij kennen in iedergeval de naam dan niet ), en hebben daar zelf een solver voor geschreven. Vervolgens hebben we een script geschreven dat steeds random een paar cijfers weghaalt en dan vervolgens weer door de solver haalt. Is hij nog op te lossen: repeat. :)

We hebben nog een paar itteraties gedraaid, hij had nog heel wat moeilijker gekund :)
Leuke puzzels allemaal.

Kan de laatste opdracht niet omgezet worden naar een potje FFA op jullie UT4 server? :D

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

speedyjules07 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:43:
[...]

Leuke puzzels allemaal.

Kan de laatste opdracht niet omgezet worden naar een potje FFA op jullie UT4 server? :D
Hehe :). Als je een team verzamelt dan willen we wel een klein prijsje (0.031337 btc) zetten op: best of 3, 5v5 CTF

ps: in de crew van tweakers zitten een paar die UT4 spelen ;)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
komkommer schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:51:
[...]

Hehe :). Als je een team verzamelt dan willen we wel een klein prijsje (0.031337 btc) zetten op: best of 3, 5v5 CTF

Leuk, toch maar even kijken of er wat lui zijn op te trommelen. Episch bedrag ook! :)

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 20-09 12:24
komkommer schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:51:
[...]

Hehe :). Ik speel wel.
/me gets team

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oei.
Bitcoin has entered exceptionally dangerous waters. Previous crises, like the bankruptcy of Mt Gox, were all to do with the services and companies that sprung up around the ecosystem. But this one is different: it is a crisis of the core system, the block chain itself.
8 jaar google programmeur en 5 jaar bitcoin programmeur Mike Hearn gooit de handoek in de ring omdat bitcoin volgens hem aan het mislukken is. Een aantal zaken die hij aanhaalt wist ik nog niet.

https://medium.com/@octsk...nt-dabb30201f7#.8xddz9xta

[ Voor 81% gewijzigd door Sando op 15-01-2016 03:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wat ik er allang van dacht. De Bitcoin community (en alts) is enkel een spiegelbeeld van de banksector: een handvol mensen bezitten 90% van de coins, de rest denkt Wolf of Wallstreet te zijn met zijn kruimels. Hoe je her ook draait of keert, het is onmogelijk om ernaast te kijken. Zonder aanzienlijk budget kun je tegenwoordig geen asic meet kopen en break even/ winst te draaien (om maar te zwijgen over de kosen). En dan heb je het grootkapitaal met volle fabriekshallen asic en quasi gratis stroom omdat ze zoveel afnemen. Het is uiteindelijk gedoemd om te falen lijkt me.

Edit: Cryptsy is dus eigenlijk failliet... :X
http://www.coindesk.com/digital-currency-exchange/

13K BTC en 300K LTC kwijt tijdens een hack in 6/2014

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:18
Dat was toch al jaren bekend? Als je nu verrast bent en daar sinds 2014 nog steeds trade dan heb je onder een steen gelegen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Volgens mij was er sowieso een keer grote ophef over de balances in 2014 op Cryptsy. Op een geven moment had ikzelf mijn BTC daar weggehaald, had ik netjes ontvangen, maar m'n balance op de website bleef hetzelfde, waardoor ik het nòg een keer kon overmaken.
Tijdje later nog een keer gekeken, toen was het aangepast en stond ik dus in de min! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11
gise schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:24:
Volgens mij was er sowieso een keer grote ophef over de balances in 2014 op Cryptsy. Op een geven moment had ikzelf mijn BTC daar weggehaald, had ik netjes ontvangen, maar m'n balance op de website bleef hetzelfde, waardoor ik het nòg een keer kon overmaken.
Tijdje later nog een keer gekeken, toen was het aangepast en stond ik dus in de min! 8)7
Dus je hebt destijds je kans gegrepen om wat BTC te jatten, en nu vind je het "vreemd" dat je in de min staat? :?

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens nu.nl: een van de ontwikkelaars heeft al zijn bitcoins verkocht, noemt het een mislukt experiment en vertrekt.
http://www.nu.nl/internet...t-experiment-bitcoin.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Glenfiddich schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:42:
[...]

Dus je hebt destijds je kans gegrepen om wat BTC te jatten, en nu vind je het "vreemd" dat je in de min staat? :?
Voordat je mij beschuldigd van jatten, Ik heb het later weer teruggeboekt. Ja, ik vond het vreemd, dat ik meerdere keren transacties kon doen en daardoor in de min kon komen te staan. Het ging om 0,13BTC en die heb ik later ook weer teruggeboekt om weer verder te gaan met Dogecoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11
gise schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:25:
[...]

Voordat je mij beschuldigd van jatten, Ik heb het later weer teruggeboekt. Ja, ik vond het vreemd, dat ik meerdere keren transacties kon doen en daardoor in de min kon komen te staan. Het ging om 0,13BTC en die heb ik later ook weer teruggeboekt om weer verder te gaan met Dogecoins.
Dan heb ik niks gezegd hoor :>

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Soldaatje schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:20:
Volgens nu.nl: een van de ontwikkelaars heeft al zijn bitcoins verkocht, noemt het een mislukt experiment en vertrekt.
http://www.nu.nl/internet...t-experiment-bitcoin.html
https://medium.com/@octsk...in-experiment-dabb30201f7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX

MysterX

Memleak 4 ever

Heeft reactie op de prijs, er heerst onrust..

Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.