Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.094 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mr. Jinx schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:59:
[...]

Yep, dat klopt allemaal wel, en daar twijfel ik ook niet aan. Er is genoeg bewijs dat hij zelf fpga's heeft ontwikkeld. Hij heeft ze ook even verkocht, maar het probleem was de beveiliging.
Hij wilde niet dat men zijn code/firmware ging hacken. Daarom heeft hij het in 'eigen beheer' gehouden.
Later heeft hij asics laten ontwikkelen, maar daar is verder niet echt bewijs van.

De vraag is natuurlijk wel, hoe lang kan iemand omgaan met zulke grote hoeveelheden coins.
Als je ziet hoeveel mensen zo'n 1K6 pack kopen (kosten zo'n $900 voor 160Mh). Die gaan als warme broodjes. Hoelang blijft iemand integer?

Met de wekelijkse payout zet ik een deel weg, en een deel her-investeer ik. Heb inmiddels al heel wat 1K6 packs mogen ontvangen :9~
Wow, ja. Ik heb het nu een maand of 3, maar begon met iets van 3Mh/s, maar ja, steeds uitbreiden en vorige week mijn voorlopig laatste (dan lieg ik, ik koop vanavond nog 1,5Mh/s om een rond getal te hebben :'( ) 15Mh/s gekocht met de LTC die het mij had opgeleverd.

Eigenlijk, heb ik als ik heel eerlijk ben nog nooit een euro of dollar aan uitgegeven, alles is verdient met Minen, signature campaigns en verkopen van windows codes. En ja, geld maakt geld, en dat is ook nog echt zo. Ik weet nog dat ik na een grote scam vitueel alles kwijt was en dus weer opnieuw moest beginnen, eerst een maand of 2-3 signature campaigns en dat investeren in een shitton aan diverse productcode's, die proberen te slijten en een beetje winst maken, dan mijn kracht als Hero Member "misbruiken" om allemaal gratis producten te krijgen en die weer door te verkopen.

En nu zit ik dus weer met 40Mh/s en ongeveer 0.8 BTC in totaal in 4 maanden. Geen wereldbedrag maar ja, vanuit 0.001 BTC ongeveer 1.2 maken is niet slecht.

EDIT
Om nog even terug te koppelen op die share multiplication: mijn bron heeft me verteld dat dit altijd 1.35x is. Ook heeft die persoon een week geleden 2 van die 1K6 packs gekocht en tot op heden niks ontvangen. Red flag?

[ Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 04-11-2014 23:50 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

kuusj98 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:24:
Morgen, is weer zo'n multiplication dag, ben benieuwd. Dat zou mijn power weer aanzienlijk moeten verhogen en zo ook de inkomsten. Ik haal nu een 130 euro per maand binnen, meer dan ik per maand bij de Plus verdien :+
Haal je dat per maand binnen, of staat er alleen ergens een getalletje op een website dat elke maand met 130 oploopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is die 130 euro exc. stroomkosten?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Pooh schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:05:
[...]

Haal je dat per maand binnen, of staat er alleen ergens een getalletje op een website dat elke maand met 130 oploopt?
Per maand, en dit is in de vorm van Litecoins. Zou je die dus elke week tegen de dan gangbare koers omzetten in euro's dan heb je inderdaad een euro of 130 per maand. Natuurlijk gaat de diff ook wat omhoog maar omdat je elke 1,5 maand een extra multiplicatie krijgt van 1,35x al je "shares" is dit effect eigenlijk ook teniet gedaan.

Ik betaal geen stroomkosten, alleen na een jaar moet je dan ongeveer 20% betalen van de aanschafprijs op die shares om de hosting voor het komende jaar te betalen. Maar je bent na een week of 5-6 al ROI dus dat maakt dan geen zak meer uit.
anandus schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:37:
Is die 130 euro exc. stroomkosten?
All-in prijs, het is erg lucratief als je een beetje gaat rekenen. Die site waar ik het over heb heet LTCGear en je krijgt met een kortingscode (die ik nu even niet uit mijn hoofd weet) 49% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kortingscode = anniversary1yr
1K6 asic share is goed voor 160Mhs. Dit kost normaal $1800 maar met die kortingcode iets van $900.
Betaal in bitcoins en je krijgt nog eens 8% extra korting.

Dit is goed voor een wekelijkse payout van zo'n 30 LTC. Maar je kunt ook direct in BTC laten uitbetalen, of in nieuwe shares.
Na een jaar wordt het onduidelijk wat er gaat gebeuren. Hij zou dan maintenance kosten kunnen vragen.
Maar als het goed is heb je alles er tegen die tijd al lang en breed uit.
Zie ook https://ltcgearcalc.com/

...alleen is het vrij moeilijk om op dit moment een 1K6 pack te krijgen. Ze zijn niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Mr. Jinx schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:34:
Kortingscode = anniversary1yr
1K6 asic share is goed voor 160Mhs. Dit kost normaal $1800 maar met die kortingcode iets van $900.
Betaal in bitcoins en je krijgt nog eens 8% extra korting.

Dit is goed voor een wekelijkse payout van zo'n 30 LTC. Maar je kunt ook direct in BTC laten uitbetalen, of in nieuwe shares.
Na een jaar wordt het onduidelijk wat er gaat gebeuren. Hij zou dan maintenance kosten kunnen vragen.
Maar als het goed is heb je alles er tegen die tijd al lang en breed uit.
Zie ook https://ltcgearcalc.com/

...alleen is het vrij moeilijk om op dit moment een 1K6 pack te krijgen. Ze zijn niet op voorraad.
Blijkbaar heeft dus iemand een API gemaakt en die gekoppeld gehad aan LTCGear om te kijken wat er gebeurde. Elke 20-30 minuten komen er 2 producten bij en die zijn binnen 30 seconden weg...

Als ik moet gaan betalen dan hoeft het voor mij niet meer, of het moet dan nog erg lucratief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:06:
Als ik moet gaan betalen dan hoeft het voor mij niet meer, of het moet dan nog erg lucratief zijn.
Tja, je krijgt het niet gratis natuurlijk. Als je zelf gaat minen is het ook niet gratis. Kost je stroom, hardware en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Mr. Jinx schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:26:
[...]

Tja, je krijgt het niet gratis natuurlijk. Als je zelf gaat minen is het ook niet gratis. Kost je stroom, hardware en tijd.
Klopt, maar het lijkt me een beetje onnozel dat bedrag te gaan betalen als je die share's bij wijze van al een jaar hebt. Dan heb je al aardig wat LTC binnen geharkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Ik denk dat ik je nu even niet begrijp? Bedoel je dat je '2e hands' shares wilt kopen? Waarom zou je dat doen, als je nieuwe kunt kopen rechtstreeks op ltcgear.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:45
Mr. Jinx schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:18:
Ik denk dat ik je nu even niet begrijp? Bedoel je dat je '2e hands' shares wilt kopen? Waarom zou je dat doen, als je nieuwe kunt kopen rechtstreeks op ltcgear.com.
Kleinere aantallen/ze zijn vaak out of stock bij ltcgear zelf.

Dat zouden in ieder geval mijn redenen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Mr. Jinx schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:18:
Ik heb momenteel even geen 900$ in een sok onder het bed, ofja, in ieder geval niet dat bedrag klaar voor een investering.

Trouwens weer 20 share's rijker (420 totaal) en de laatste payment (paar uur geleden) was: 7,61 LTC. Niet slecht, volgende week ROI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Dag iedereen

Ik ben vrij nieuw met Bitcoins, maar ik zoek eigenlijk gewoon een manier om BTC te accepteren op mijn website, maar ik wil ze ook als BTC ontvangen. Een grote website die ik vond (en altijd blijft terugkomen) is Coinbase, maar dat is een Amerikaans bedrijf, en schrikt me wat af.

Wat ik zowat gelezen heb na m'n zoektocht op internet, is dat je best voor elke ontvangende transactie een nieuw adres aanmaakt. Dus ik vraag me af, is er een of andere online wallet dienst die ik via een API kan implementeren, die dan uiteindelijk al de BTC in m'n online wallet plaatst, zodat ik vanaf die website mijn BTC kan verzenden naar mijn persoonlijke, veilige, desktop wallet?

Hartelijk dank
Want op het internet zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik blijf verder opzoekingen doen, en ik vond deze website: https://blockchain.info/nl/api/api_receive, dat ziet er uit alsof het iets is dat ik zou kunnen gebruiken!

[ Voor 9% gewijzigd door Carharttguy op 08-11-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Bij https://bitpay.com/ en https://bitonic.nl/merchant kan je beide kiezen om je bitcoin te houden, je kan bijvoorbeeld ook zeggen hoeveel procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gebruik maken van www.litepaid.com! Wij accepteren niet alleen bitcoins maar ook andere altcoins zoals de opkomende Guldencoin.

Ik ben de programmeur van litepaid.com, wij bieden op die moment veel extra features en hebben een uitgebreide API. Als je vragen hebt kan je deze altijd aan mij stellen. Ook suggesties zijn erg welkom!

P.s. als je je aanmeld bij litepaid kan je daarop volgend enkele euro's aan Guldencoins gratis claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Carharttguy schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:48:
Dag iedereen

Ik ben vrij nieuw met Bitcoins, maar ik zoek eigenlijk gewoon een manier om BTC te accepteren op mijn website, maar ik wil ze ook als BTC ontvangen. Een grote website die ik vond (en altijd blijft terugkomen) is Coinbase, maar dat is een Amerikaans bedrijf, en schrikt me wat af.

Wat ik zowat gelezen heb na m'n zoektocht op internet, is dat je best voor elke ontvangende transactie een nieuw adres aanmaakt. Dus ik vraag me af, is er een of andere online wallet dienst die ik via een API kan implementeren, die dan uiteindelijk al de BTC in m'n online wallet plaatst, zodat ik vanaf die website mijn BTC kan verzenden naar mijn persoonlijke, veilige, desktop wallet?

Hartelijk dank
Want op het internet zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik blijf verder opzoekingen doen, en ik vond deze website: https://blockchain.info/nl/api/api_receive, dat ziet er uit alsof het iets is dat ik zou kunnen gebruiken!
Je kunt 2 richtingen op gaan. De eerste is alle betalingen zelf af te handelen. Hier maak je zelf voor de klant een adres aan om de betaling op te storten en controleer je ook zelf of de betaling binnen is gekomen. Dit kan eventueel met behulp van diensten als de Blockchain.info API. Als je dergelijke diensten niet gebruikt, dan moet je zelf een bitcoin-daemon op je server draaien die de adressen genereert en betalingen volgt. Voordeel van deze methode is dat je volledige controle houdt en niet afhankelijk bent van een bedrijf (tenzij je Blockchain.info gebruikt) en dus ook kosten bespaart. Daarentegen is het lastiger om op te zetten en zijn er meer veiligheidsrisico's.

De andere optie is door gebruik te maken van een paymentprovider. In dit geval gebruikt je hun API om te zeggen ik wil voor bestelling XYZ een bedrag van ABC, waarna de paymentprovider de betaling verder afhandelt met de klant en jouw website een seintje geeft waarneer het in orde is. Meestal accepteren de paymentproviders betalingen direct zodra ze binnenkomen en wachten ze niet op de eerste bevestiging. Betalingen worden dus vrijwel direct verwerkt en het risico op een eventuele double spend neemt de payment provider op zich. Je kunt vervolgens kiezen of je het geld in Euro's of Bitcoins of een mix uitbetaalt wil krijgen. Deze methode is een stuk simpeler om op te zetten, maar je bent wel afhankelijk van een ander bedrijf en je betaalt een kleine fee.

Bekende bedrijven die als payment provider optreden zijn Coinbase en BitPay op globale schaal en Bitonic in Nederland. Bitonic rekent voor zover ik weet 0.5% van het bedrag, dus dat is erg redelijk (zeker vergeleken met traditionele betaalmethodes).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Rannasha schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:07:
Bekende bedrijven die als payment provider optreden zijn Coinbase en BitPay op globale schaal en Bitonic in Nederland. Bitonic rekent voor zover ik weet 0.5% van het bedrag, dus dat is erg redelijk (zeker vergeleken met traditionele betaalmethodes).
op dit moment 0.5 alleen voor de omzetting. Dus als je de bitcoins aanhoudt dan is de dienst gratis. Wij gaan overigens af van die fee aan het eind van deze maand.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
komkommer schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:40:
[...]

op dit moment 0.5 alleen voor de omzetting. Dus als je de bitcoins aanhoudt dan is de dienst gratis. Wij gaan overigens af van die fee aan het eind van deze maand.
Van die fee af als in "geen fee meer" of "een andere (hogere?) fee"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Rannasha schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:41:
[...]

Van die fee af als in "geen fee meer" of "een andere (hogere?) fee"?
geen fee meer voor de eerste x-duizend euro's.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
Welke BTC or LTC wallets gebruiken jullie het liefst? Voor desktop en/of mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik heb geen LTC-wallet. Voor Bitcoin: Armory op desktop (groot en log, maar veel veiligheidsfeatures), Bitcoin wallet op Android van Andreas Schildbach, snel, klein en toch decentraal!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

goodfella schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:54:
Welke BTC or LTC wallets gebruiken jullie het liefst? Voor desktop en/of mobiel?
Desktop: Multibit
Mobiel: breadwallet (iOS)

(alleen BTC)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clixx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
Wie kan er antwoord geven op mijn vragen?

Ik ben van plan om te beginnen met cloud mining. Na wat research gedaan te hebben zou ik bij Genesis Mining willen beginnen. LTCgear lijkt mij beter alleen daar "instappen" is duurder. Ik wil beginnen met 0.15 TH/s voor 95.46 EUR (Genesis). Nu is mijn eerste vraag is dit een initieel betaling of maandelijks? Ik vermoed dat het initieel is maar wil dit graag zeker weten aangezien ik het op de site niet terug kan vinden.

Bij minerking kan je nu voor 45$ 20Ghash kopen/huren. hierbij geven ze aan: Estimated total revenue: 0.199฿ ($74). Over wat voor tijdsbestek moet ik dit zien? Is dit een betere optie dan Genesis?

Er van uitgaand dat de koers minaal het zelfde blijft hoe zou het dan duren voor de POI bent? Met de "winst" die gemaakt wordt wil ik meer TH\s aanschaffen.

Als jullie betere opties/advies hebben hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:26

Bob

Clixx schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:02:
Wie kan er antwoord geven op mijn vragen?

Ik ben van plan om te beginnen met cloud mining. Na wat research gedaan te hebben zou ik bij Genesis Mining willen beginnen. LTCgear lijkt mij beter alleen daar "instappen" is duurder. Ik wil beginnen met 0.15 TH/s voor 95.46 EUR (Genesis). Nu is mijn eerste vraag is dit een initieel betaling of maandelijks? Ik vermoed dat het initieel is maar wil dit graag zeker weten aangezien ik het op de site niet terug kan vinden.

Bij minerking kan je nu voor 45$ 20Ghash kopen/huren. hierbij geven ze aan: Estimated total revenue: 0.199฿ ($74). Over wat voor tijdsbestek moet ik dit zien? Is dit een betere optie dan Genesis?

Er van uitgaand dat de koers minaal het zelfde blijft hoe zou het dan duren voor de POI bent? Met de "winst" die gemaakt wordt wil ik meer TH\s aanschaffen.

Als jullie betere opties/advies hebben hoor ik dit graag.
Ik heb me er niet in verdiept omdat ik niets anders verwacht dan dat het verlieslatend zal zijn en 9/10 mensen hier zal je zeggen dat het een scam is.

Denk gewoon even voor jezelf na: als jij winst kan maken door hashing capaciteit te kopen, dan doen zij dat ook en zonder de overhead van een website en verkoop. Waarom zouden ze dan capaciteit verkopen?
  • Ze verkopen de capaciteit voor meer dan wat ze er zelf uit zouden kunnen halen. No go dus.
  • De koers en difficulty zijn zo instabiel dat ze voor zekerheid kiezen en liever hun kosten + een winstmarge aanrekenen dan het risico op verlies te nemen. In dit geval speel jij verzekeringsmaatschappij voor een miner. Ook geen aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

W3ird_N3rd schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:06:
[...]

Volgende keer dat ik een idioot hoor zal ik me even achter mijn oren krabben of het niet per ongeluk een profeet zou kunnen zijn, tot zover gaat het lekker met je voorspelling. :X
Ondertussen is de rest van de voorspelling ook uitgekomen :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Lol, burn!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Beetje apart om een rap nummer te schrijven over Bitcoin en het is al eerder gedaan.
Maar deze nieuwe is toch van relatief hoge productie kwaliteit.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Smuggler schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:24:
[...]

Ondertussen is de rest van de voorspelling ook uitgekomen :)
Haha, nice! En nu... weer x10 vanaf de 300 en daarna 2/3 eraf? :$
rickiii schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:40:
Beetje apart om een rap nummer te schrijven over Bitcoin en het is al eerder gedaan.
Maar deze nieuwe is toch van relatief hoge productie kwaliteit.

[video]
Ik zeg gewoon nog een keer: haha, nice!

[ Voor 44% gewijzigd door Tourniquet op 17-11-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gaan we weer:
Feds to auction 50,000 bitcoins from Dread Pirate Roberts

The U.S. Marshal’s Service on Monday announced a second series of auctions to sell off thousands of bitcoins related to the seizure of the online criminal bazaar known as the Silk Road. The first auction, which took place in June, sold off bitcoins belonging to Silk Road, while the new auction will sell those belonging to the site’s mastermind, Ross Ulbricht, better known as “Dread Pirate Roberts.”

In the second phase of the auction, scheduled to take place over six hours on December 4, the Marshals will sell off 20 blocks of bitcoins, in chunks of 2,000 or 3,000 at a time. To participate in the auction, bidders must pre-register and supply documentation by December 1.

This time around, the U.S. government is likely to fetch less money for each bitcoin than it did in the first round in June, when it sold 29,655 bitcoins for around $18 million to venture capitalist Tim Draper. At that time, each unit of the virtual currency fetched around $600, but more recently the price has hovered closer to $380 (Coinbase shows the price at around $400 as of Monday morning ET).

The 50,000 bitcoins going up for auction in December are only part of the estimated 144,000 bitcoins that the Marshals seized from Ulbricht after a dramatic raid in San Francisco in October 2013. Ulbricht is now facing trial in New York on a series of charges, including attempted murder, even as controversy swirls over a reportedly warrantless search that led to his downfall.
U.S. Marshal's pagina: http://www.usmarshals.gov/assets/2014/dpr-bitcoins/

[ Voor 88% gewijzigd door Tourniquet op 17-11-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

https://www.youtube.com/watch?v=Qlydjg1tiso

True or not?

[ Voor 15% gewijzigd door Yzord op 18-11-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
TLDR; man verwacht dat miners een monopoly zullen krijgen en een 51% attack kunnen doen en daarmee Bitcoin kapot zullen maken.

Of je dat zelf ook denkt verschilt van persoon tot persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Allereerst noemt hij geen tijd, wat het een behoorlijk nutteloze voorspelling maakt. Iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat dit risico er is. Iedereen met een beetje meer verstand van zaken weet dat GHash slechts 1 actor is en dat de historie heeft uitgewezen dat de meerderheid van gebruikers meer macht hebben dan 1 fork die niet voldoet aan hun wensen. Dus naast de kans dat er een monopolie komt is er dus ook een kans dat mensen die bang zijn hun investering te verliezen samenspannen om het netwerk weer betrouwbaar te krijgen en eventuele blokken die niet voldoen gewoon zullen negeren waardoor Ghash de block-reward misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

komkommer schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:11:
Ik heb geen LTC-wallet. Voor Bitcoin: Armory op desktop (groot en log, maar veel veiligheidsfeatures), Bitcoin wallet op Android van Andreas Schildbach, snel, klein en toch decentraal!
- Bitcoin Core QT op de desktop (ook nog op een laptop, maar die heb ik net min of meer 'de deur uit gedaan' ivm grootte blockchain, vandaag 29,9 GB en de chainstate 609 MB)
- Electrum op de laptop (met ook nog een instance van BC QT, als ik heb uitgevogeld hoe ik mijn bitcoin-adressen ergens anders kan koppelen)
- Mycelium op de Android Lollipop (eerst Andreas Schiller ook, maar daar kun je geen master seed op instellen, al ben ik er niet volledig uit hoe dat nou werkt, behalve dat als je telefoon stuk gaat of verdwijnt, dat je je btc op een andere wijze kunt herstellen met de juiste seed, nog iets van klok/klepel bij mij)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
Win een 150+ GHs miner !

https://bitcointalk.org/index.php?topic=859182.0

Je hoeft niets in te leggen en of te investeren, gewoon minen in een pool

Afbeeldingslocatie: http://www.yiazo.com/wp-content/uploads/2014/06/1xYBF-M-5xYBF14S_H-300x300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Betalen met bitcoin in een Nederlandse supermarkt? Het kan nu bij de Spar in Arnhem! _/-\o_

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Lol, schitterende reclame voor bitcoin, ten koste van Western Union :P
Afbeeldingslocatie: http://media.coindesk.com/2014/11/WU-bitcoin-spoof-630x324.jpg

Western Union Faces Backlash Over Removal of Spoof Bitcoin Ad/

There go the goddamn brownies.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Deel 2:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B3Ttrl3IEAAjh4K.jpg

Deel 3:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B3VhwJ6CQAE6McY.jpg

:P

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
En als WU geen DMCA request had verstuurd vanwege die eerste parodie-advertentie, dan waren al die opvolgers er waarschijnlijk nooit gekomen. Klassiek voorbeeld van hoe niet om te gaan met dergelijke situaties.

Overigens, $5 betalen om $50 te versturen is eigenlijk bizar veel. En dat is nog binnen de VS, de tarieven van WU lopen op naarmate het land van herkomst of het land van bestemming minder politiek en economisch stabiel is.

• rickiii
Tourniquet schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:43:
Betalen met bitcoin in een Nederlandse supermarkt? Het kan nu bij de Spar in Arnhem! _/-\o_
Wauw, wie had dat 1 jaar geleden durven voorspellen?

Edit: Ik heb even het filmpje van NOS op 3 gekeken en het lijkt wel een beetje knullige implementatie. Een gegeven paard niet in de bek kijken zou je zeggen, maar deze app op een tablet laat nou niet direct de meest gebruiksvriendelijke kant van Bitcoin betalingen zien. Een NFC systeem of zelfs een iets snellere app met een betere bediening zou al beter zijn. Neemt niet weg dat ik er graag even langs ga voor de boodschappen.

[ Voor 37% gewijzigd door rickiii op 28-11-2014 00:36 ]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

rickiii schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:07:
[...]

Wauw, wie had dat 1 jaar geleden durven voorspellen?
Als het goed is straks een item in "NOS op 3". Ze zijn sowieso goed bezig daar bij http://www.arnhembitcoinstad.nl, al 40 deelnemende winkels/bedrijven. d:)b Omzet gaat de laatste tijd ook omhoog zo te zien: http://www.arnhembitcoinstad.nl/#stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig om het Streisand effect te zien met als slachtoffer Western Union. Fuck die hebberige eikels! Zo, dat moest er even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:24
Was Satoshi in 2002 al bezig met bitcoin?
https://groups.google.com...ce/-Ko72tv170I/discussion

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dat is inderdaad de vraag. Er zijn veel overeenkomsten tussen die post en wat bitcoin nu is.
De gegevens van de poster daar zijn echter minder afgeschermd dan we van satoshi gewend zijn.

Het kan nog steeds dat meerdere mensen tegelijk hetzelfde idee kregen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Path: archiver1.google.com!news1.google.com!newsfeed.stanford.edu!syros.belnet.be!news.belnet.be!newsfeed.wxs.nl!transit.news.xs4all.nl!newsfeed.xs4all.nl!xs4all!news.xs4all.nl!not-for-mail
Reply-To: <x>
From: <x>
Newsgroups: alt.internet.p2p,uk.finance
Subject: Virtual peer to peer banking
Date: Mon, 9 Dec 2002 23:05:31 +0100
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Lines: 16
Message-ID: <3df513a6$0$11750$e4fe...@news.xs4all.nl>
NNTP-Posting-Host: 213.84.232.11
X-Trace: 1039471526 news.xs4all.nl 11750 213.84.232.11:20907
Xref: archiver1.google.com alt.internet.p2p:8157 uk.finance:31649

Gepost via news.xs4all.nl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Meeste IP's waren toentertijd statisch dus wie weet kan een XS4all insider nog wat te weten te komen over deze mister-x

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Er schijnt net een heel positief filmpje over Bitcoin op RTL te zijn geweest. Iemand gezien? Van wat ik vernam ging het over grote Nederlandse banken (ING, Rabo) die onderzochten of ze hun betalingsverkeer via Bitcoin kunnen laten verlopen.

Artikeltje: http://www.rtlnieuws.nl/n...echnologie-dat-wel-veilig

Vanaf 8:12: http://www.rtlxl.nl/#!/rt...8e-3d6b-8ba4-72f827db25b6

[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 01-12-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Avalaxy schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:44:
Er schijnt net een heel positief filmpje over Bitcoin op RTL te zijn geweest. Iemand gezien? Van wat ik vernam ging het over grote Nederlandse banken (ING, Rabo) die onderzochten of ze hun betalingsverkeer via Bitcoin kunnen laten verlopen.

Lijkt mij toch een zeer redelijk en eerlijk artikel.
Bedrijven die geld verdienen met bitcoin. Een aantal van deze nieuwe bedrijven heeft de beveiliging heel slecht op orde. Dan worden er bitcoins gestolen via de achterdeur. Dat heeft dus niet zo veel met de munt te maken, maar vooral met de bedrijven.
Dat is een keer een andere manier van verwoorden, kan Nu.nl wat van leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Inderdaad, erg goed artikel! Erg genuanceerd en geïnformeerd. We zien zelden zulke goede journalistiek rondom Bitcoin vanuit de Nederlandse traditionele media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Avalaxy schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:01:
Inderdaad, erg goed artikel! Erg genuanceerd en geïnformeerd. We zien zelden zulke goede journalistiek rondom Bitcoin vanuit de Nederlandse traditionele media.
Ook de fragment uit de video verteld het goed imo, leuk stukje om bijvoorbeeld aan mijn ouders te laten zien. Die weten dat ik er "wat mee doe" (freelance werk), maar snappen er niet zoveel van. En aangezien vooral de negativiteit de overhand heeft in de media is dit wel een keer een fijne verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Inderdaad! Mijn vader vertelde aan me dat het Bitcoin op het nieuws was geweest, en het was hem nog duidelijk waarom het exciting is ook (hij is 58) :P

Heel toevallig had ik het er een paar dagen geleden nog over met hem... Ik vertelde hem dat ik dacht dat Bitcoin heel groot zou worden maar dat uiteindelijk vrijwel niemand het echt zou gebruiken... Naar mijn idee wordt Bitcoin meer het protocol van betalen, iets dat achter de schermen gebruikt wordt maar waar de gebruiker niet lastig mee gevallen hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

Avalaxy schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:44:

Vanaf 8:12: http://www.rtlxl.nl/#!/rt...8e-3d6b-8ba4-72f827db25b6
Ja ik heb het gezien. Eerst voorzichtig melden dat veel mensen het met iets negatiefs associëren (criminaliteit) om vervolgens de banken te laten vertellen dat de techniek erachter erg interessant is. ABN is er schijnbaar al een jaar mee bezig. Het zou de afhankelijkheid van de centrale bank verkleinen, zodat betalingsverkeer eindelijk in het weekend kan plaatsvinden. Maar ik kreeg sterk de indruk dat de banken niks met Bitcoin zelf willen, alleen met de techniek ervan.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ethirty schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:14:
[...]

Ja ik heb het gezien. Eerst voorzichtig melden dat veel mensen het met iets negatiefs associëren (criminaliteit) om vervolgens de banken te laten vertellen dat de techniek erachter erg interessant is. ABN is er schijnbaar al een jaar mee bezig. Het zou de afhankelijkheid van de centrale bank verkleinen, zodat betalingsverkeer eindelijk in het weekend kan plaatsvinden. Maar ik kreeg sterk de indruk dat de banken niks met Bitcoin zelf willen, alleen met de techniek ervan.
"We gaan kijken naar Blockchain-technologie" volgens meneer Buitenhek van ING.

Wel mooi nieuws, Nederland kan echt gaan pionieren hierbij.

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 01-12-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

Dat kan dan net zo goed de zoveelste worden dus. De nlbank-coin oid :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ethirty schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:14:
[...]

ABN is er schijnbaar al een jaar mee bezig.
Zeker weten. Tijdens het Bitcoinevent in Amsterdam dat vooraf ging aan Bitcoin 2014 waren de banken ook volop vertegenwoordigd. Ze zeggen er niet veel over in het openbaar, maar ik weet dat ze er al een aardige tijd serieus bovenop zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ethirty schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:22:
Dat kan dan net zo goed de zoveelste worden dus. De nlbank-coin oid :+
Zat ik ook al aan te denken. Ze zullen wel proberen een eigen private-blockchain te maken met een 100% pre-mined coin ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Arnhem Bitcoinstad heeft een mooie maand gedraaid. En ook een mooie eerste dag van de maand trouwens:

http://www.arnhembitcoinstad.nl/#stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

Wel jammer van dat artikel is het volgende stukje:
De banken waarschuwen wel: de techniek moet wel 100 procent veilig zijn voor het in gebruik wordt genomen. Onlangs bleek dat zo'n 10 procent van alle bitcoins die ooit bestond is verdwenen en iets dergelijks mag natuurlijk niet gebeuren.
Volgens mij zijn de bitcoins niet verdwenen maar verloren wat imho iets compleet iets anders is en niks met de techniek te maken heeft maar met gebruikersfouten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
gws24 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 01:24:
Wel jammer van dat artikel is het volgende stukje:

[...]

Volgens mij zijn de bitcoins niet verdwenen maar verloren wat imho iets compleet iets anders is en niks met de techniek te maken heeft maar met gebruikersfouten.
Dat is technisch geneuzel wat de meeste mensen niet interessert (en in principe zijn ze alletwee fout, hooguit zou je kunnen zeggen dat er momenteel niemand meer aanspraak maakt op de coins, of iemand het nog wel of niet kan dat is vooralsnog schrodingers kat, het valt alleen te controleren door de persoon die de private key zou hebben, zolang die niets doet is het onbekend of de private key's weg zijn of dat ze gewoon niet gebruikt worden)

Het is net zoiets als de volgende uitspraak :
Bedrijven die geld verdienen met bitcoin. Een aantal van deze nieuwe bedrijven heeft de beveiliging heel slecht op orde. Dan worden er bitcoins gestolen via de achterdeur. Dat heeft dus niet zo veel met de munt te maken, maar vooral met de bedrijven.
Als "alle" bedrijven die met de munt te maken hebben nieuwe / onbekende / twijfelachtige bedrijven zijn dan heeft het wel met de daadwerkelijke representatie van de munt te maken, alleen niet iets met de theoretische doelstelling achter de munt.
Op deze manier geredeneerd is er ook niets met het huidige fiat-geld, of met de huidige banken. Het probleem ligt dan enkel maar ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Ondertussen is voor het eerst in lange tijd (ik hoorde iets van drie jaar?) de mining difficulty gedaald. Een gevolg van de lagere prijs? Maar we zijn al onder de $300 geweest, ik zou verwachten dat als dat nog winstgevend is, dat mining nog aantrekkelijker is net onder de $400. Of is de markt gewoon verzadigd? En kan het verder nog (prychologische) impact hebben op de prijs bijvoorbeeld?

[ Voor 11% gewijzigd door Bonez0r op 03-12-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Bonez0r schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:46:
Ondertussen is voor het eerst in lange tijd (ik hoorde iets van drie jaar?) de mining difficulty gedaald. Een gevolg van de lagere prijs? Maar we zijn al onder de $300 geweest, ik zou verwachten dat als dat nog winstgevend is, dat mining nog aantrekkelijker is net onder de $400. Of is de markt gewoon verzadigd? En kan het verder nog (prychologische) impact hebben op de prijs bijvoorbeeld?
Grotendeels gevolg van een of ander gigantisch datacenter van BFL wat offline is gehaald. Heb dit gelezen op Bitcointalk.org, kan het zo snel niet terug vinden.

En waarom zou je nog minen? 99/100 gevallen is het toch niet profitable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 22:23
kuusj98 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:52:
[...]

Grotendeels gevolg van een of ander gigantisch datacenter van BFL wat offline is gehaald. Heb dit gelezen op Bitcointalk.org, kan het zo snel niet terug vinden.

En waarom zou je nog minen? 99/100 gevallen is het toch niet profitable.
Het was ooit nog een stuk minder profitable. Btc was niks waard en koste hoop geld/stroom om te minen. Wel leuk die filmpjes op youtube. Mannen die 30 videokaarten in de kelder hebben staan om te minen als hobby. De vrouw des huizes over de zeik omdat het zoveel geld kost en ''nutteloos'' was. Die mensen zijn nu rijk!

Waarom zou je nu nog minen? Misschien omdat het in de toekomst nog meer geld kost om ze te minen of omdat je het een hobby is en misschien over 10 jaar wel een bak geld oplevert. Who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Mutybay schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:39:
[...]

Het was ooit nog een stuk minder profitable. Btc was niks waard en koste hoop geld/stroom om te minen. Wel leuk die filmpjes op youtube. Mannen die 30 videokaarten in de kelder hebben staan om te minen als hobby. De vrouw des huizes over de zeik omdat het zoveel geld kost en ''nutteloos'' was. Die mensen zijn nu rijk!
Ten tijde van het op grote schaal GPU-minen was het allang winstgevend. Sterker nog, dat was de periode dat het voor de gewone gebruiker het meest winstgevend was. Een nieuwe videokaart was in 1 of 2 maand terugverdient.
Waarom zou je nu nog minen? Misschien omdat het in de toekomst nog meer geld kost om ze te minen of omdat je het een hobby is en misschien over 10 jaar wel een bak geld oplevert. Who knows.
Als je verwacht dat Bitcoin in de toekomst veel geld waard zal zijn, dan ben je beter af om nu Bitcoin te kopen in plaats van dezelfde hoeveelheid geld in een mining-operatie te steken. Dat levert je meer op en je bent dan over 10 jaar net zo rijk, of arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Rannasha schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:45:
[...]

Ten tijde van het op grote schaal GPU-minen was het allang winstgevend. Sterker nog, dat was de periode dat het voor de gewone gebruiker het meest winstgevend was. Een nieuwe videokaart was in 1 of 2 maand terugverdient.

[...]

Als je verwacht dat Bitcoin in de toekomst veel geld waard zal zijn, dan ben je beter af om nu Bitcoin te kopen in plaats van dezelfde hoeveelheid geld in een mining-operatie te steken. Dat levert je meer op en je bent dan over 10 jaar net zo rijk, of arm.
Nog iets verder terug in de tijd. Toen btc nog 2$ waard was. Later toen btc rond de 100$ zat ofzo waren het goede tijden voor minen. Heb zelf mijn nieuwe videokaart terug verdient :+

True. Hoef je ook niet te stressen of alles nog wel correct werkt als je een keer niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Mensen, ga allemaal maar naar huis.
We zijn klaar.
Het is over.

http://www.bright.nl/waar...lukt-en-waarom-dat-jammer

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Zo slecht artikel dat het bijna niet waard is om op te reageren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij heeft bright.nl het niet helemaal begrepen en vergelijkt hij bitcoins nog steeds met geld zoals wij het kennen in de dollar/euro vorm.
geld is ook ontstaan als een makkelijk ruilmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ho, even een kleine duit in het 'geld als ruilmiddel'-zakje: economisch antropologen zijn het er al meer dan een eeuw over eens dat het gaat om schuld. Lees b.v. boek David Graeber 'Debt, the first 5,000 years'. </einde duit>

• Mutybay
http://www.coindesk.com/m...box-games-mobile-content/

Microsoft accepteert nu ook BTC via Bitpay (USA only voorlopig).

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nice! Eens zien wat dit teweeg brengt naar andere multinationals

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dit is ook nogal awesome:

https://np.reddit.com/r/b...el_joe_dave_david/cmral8p

Reddit heeft nu een "Cryptocurrency Engineer" met veelbelovende plannen.

• Martijn19
Tourniquet schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:34:
Dit is ook nogal awesome:

https://np.reddit.com/r/b...el_joe_dave_david/cmral8p

Reddit heeft nu een "Cryptocurrency Engineer" met veelbelovende plannen.
Jep, de anti-cryptocurrency CEO Yishan Wong is afgetreden een tijdje terug :)

• LED-Maniak
  • Nu online
Dit geeft ook weer wat backfire aan al die mensen die zeggen dat bitcoin heel veel minder waard is geworden:
http://www.nu.nl/beurs/39...sinds-2009-60-dollar.html

59 dollar voor een vat olie. Olie is een bubbel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Voor wie het nog niet heeft gezien, op de FP staat een artikel over mogelijkheden van de Blockchain:

reviews: De kracht van de blockchain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-07-2020
Tourniquet schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:14:
Voor wie het nog niet heeft gezien, op de FP staat een artikel over mogelijkheden van de Blockchain:

reviews: De kracht van de blockchain
Mensen begrijpen niet dat Bitcoin en de Blockchain niet afzonderlijk kunnen bestaan (of toch niet zoals het nu is: decentraal, veilig en juist), wat ik erg jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Klein vraagje:

Dit weekend heb ik een bitcoin node op mijn server in Londen opgezet (bitcoind). Deze server heeft toch veel bandbreedte / cpu kracht over dus dacht ik zal ook is iets terug geven aan de community :).

Nu vroeg ik mij af: er is toch niets illegaal aan het draaien van deze software. In feite distribueer ik transacties (sommige voor het kopen van illegale zaken & andere transacties uit landen waar bitcoins niet zijn toegestaan ...).
Op internet vindt ik terug dat in de UK bitcoins wel zijn toegestaan.

Ik veronderstel dat het geen probleem is maar ben toch altijd een beetje paranoia ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bitcoins zijn in NL iig niet door wet danwel jurisprudentie verboden, dus het is geen probleem :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
  • Laatst online: 15-09 23:00
Borisd schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:18:
[...]

Mensen begrijpen niet dat Bitcoin en de Blockchain niet afzonderlijk kunnen bestaan (of toch niet zoals het nu is: decentraal, veilig en juist), wat ik erg jammer vind.
Met PoS en DPoS is er bewezen dat dit prima mogelijk is. Door niet PoW te gebruiken voorkom je dat het een wedstrijd word van hashing speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisd
  • Laatst online: 30-07-2020
mauritso schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 00:20:
[...]

Met PoS en DPoS is er bewezen dat dit prima mogelijk is. Door niet PoW te gebruiken voorkom je dat het een wedstrijd word van hashing speed.
"Bewezen" 8)7 Zolang het niet in de praktijk werkt op dezelfde of grotere schaal als Bitcoin, acht ik iets niet bewezen. "Mogelijk" is een beter woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
  • Laatst online: 15-09 23:00
Borisd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:07:
[...]

"Bewezen" 8)7 Zolang het niet in de praktijk werkt op dezelfde of grotere schaal als Bitcoin, acht ik iets niet bewezen. "Mogelijk" is een beter woord.
Wat is de norm dan? Een market cap van 4.5 miljard?

Een idee werkt pas en is pas bewezen als er een ecosysteem omheen hangt en een market cap van enkele miljarden euro's heeft?

Bitshares heeft op dit moment een market cap van 40 miljoen, gebasseerd op DPoS, als ik het design van DPoS zo lees is dit redelijk waterdicht. http://wiki.bitshares.org..._Delegated_Proof_of_Stake

Ik ben niet van mening dat er miljarden euro's achter een idee moeten staan voordat het idee bewezen is. De wetenschap houd vast aan huidige theorieen totdat het tegendeel bewezen is. Tot op zekere hoogte lijkt mij dit een goed idee, niet dat nieuwe systemen niet getest moeten worden, maar zeggen dat het eerst x grootte moet zijn voordat het een bewezen concept is staat denk ik innovatie in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Laatst online: 15-07-2024
Bestaan er 'bots' zoals bv: op twitter die zeggen wanneer bitcoin prijzen gaan stijgen en sterk dalen, de laatste tijd heb ik er niet zo veel gekocht omdat er een redelijk slecht patroon in zit, vroeger kon ik een beetje raden wanneer het gaat stijgen en wanneer niet. Maar nu de laatste tijd is het heel sterk gedaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Die bestaan en is eenvoudig te maken, maar ik zou er niet op vertrouwen. Een goede intelligente social bot is een hoop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bitpay pakt flink uit rond de door hen gesponsorde Bitcoin Bowl. Let wel, dit is allemaal uitgezonden op ESPN. :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wBjhz9GxP7I]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZF9G3kd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 19-09 22:32
Ik was gisteren bezig met m'n bitcoin en litecoin bezig om met het command getaddr beetje in kaart te brengen waar alles nodes zich bevinden en hoe actief zijn (als in https://getaddr.bitnodes.io/ ).

Hierbij vielen me IPv6 adressen op, het merendeel lijkt een 'random' adres te zijn ( https://tools.ietf.org/html/rfc4941 ).

Stel nu, uiteindelijk gaat alles over op IPv6 en heeft het merendeel van de devices een 'random' adres. Hoe gaan de coin client hier dan mee om? Het adres kan te snel veranderen om bv in een DNS seed terecht te komen en nodes die connected waren, gaan al deze adressen via het command 'getaddr' naar andere nodes geven.

Krijg je dan niet uiteindelijk een situatie waarde enkele met een statisch IP adres uiteindelijk de ruggegraat vormen wat een zwakte kan zijn?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Ik zag deze hackaton voorbij komen. Georganiseerd door een Amsterdamse startup Blocktrail.
Lijkt mij best interessant, maar afstand + alleen heen gaan is wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik heb even de discussie over Bitcion Core verplaatst naar het toegewijde topic hieraan.
Bitcoin Core software client (aka Bitcoin-Qt). (Het hoort daar meer thuis, terecht opgemerkt door letatcest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
  • Laatst online: 11-06 12:14
Nactive schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:01:
Klein vraagje:

Dit weekend heb ik een bitcoin node op mijn server in Londen opgezet (bitcoind). Deze server heeft toch veel bandbreedte / cpu kracht over dus dacht ik zal ook is iets terug geven aan de community :).

Nu vroeg ik mij af: er is toch niets illegaal aan het draaien van deze software. In feite distribueer ik transacties (sommige voor het kopen van illegale zaken & andere transacties uit landen waar bitcoins niet zijn toegestaan ...).
Op internet vindt ik terug dat in de UK bitcoins wel zijn toegestaan.

Ik veronderstel dat het geen probleem is maar ben toch altijd een beetje paranoia ... :)
denk het niet. Als btc legaal is dan moet de software ook legaal zijn lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Martijn19 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:40:
Ik zag deze hackaton voorbij komen. Georganiseerd door een Amsterdamse startup Blocktrail.
Lijkt mij best interessant, maar afstand + alleen heen gaan is wat minder.
Lijkt mij ook best interessant eigenlijk! Wellicht zijn er meerdere geïnteresseerden hier?

(na het verplaatsen van mijn laatste post naar het nadere draadje, was mijn antwoord natuurlijk weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
letatcest schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:39:
[...]
Lijkt mij ook best interessant eigenlijk! Wellicht zijn er meerdere geïnteresseerden hier?

(na het verplaatsen van mijn laatste post naar het nadere draadje, was mijn antwoord natuurlijk weg ;)
haha mis ga ik er aan ben er toch dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Keiichi schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:34:
Ik was gisteren bezig met m'n bitcoin en litecoin bezig om met het command getaddr beetje in kaart te brengen waar alles nodes zich bevinden en hoe actief zijn (als in https://getaddr.bitnodes.io/ ).

Hierbij vielen me IPv6 adressen op, het merendeel lijkt een 'random' adres te zijn ( https://tools.ietf.org/html/rfc4941 ).

Stel nu, uiteindelijk gaat alles over op IPv6 en heeft het merendeel van de devices een 'random' adres. Hoe gaan de coin client hier dan mee om? Het adres kan te snel veranderen om bv in een DNS seed terecht te komen en nodes die connected waren, gaan al deze adressen via het command 'getaddr' naar andere nodes geven.

Krijg je dan niet uiteindelijk een situatie waarde enkele met een statisch IP adres uiteindelijk de ruggegraat vormen wat een zwakte kan zijn?
Goed punt, ik ben direct eens wezen kijken met hoeveel nodes ik via ipv6 ben geconnect en kwam er achter dat ik dat bij een aantal nodes nog niet goed had opgezet.

Een oplossing zou zijn om je node te adverteren met een hostname.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 19-09 22:32
komkommer schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:43:
[...]

Goed punt, ik ben direct eens wezen kijken met hoeveel nodes ik via ipv6 ben geconnect en kwam er achter dat ik dat bij een aantal nodes nog niet goed had opgezet.

Een oplossing zou zijn om je node te adverteren met een hostname.
Je kunt ook privacy extension uitzetten ;) Opzich denk ik dat degene die een full node draaien om het draaien van een fullnode. Die zorgen wel dat hun node zo bereikbaar mogelijk worden.

Het is meer de gedacht, stel dat een groot deel van de nodes relatief vlot van hun reachable IP adres wisselen, hoe kan dit het hele netwerk beinvloeden? Stel zo'n node verbind ook elke keer met een 'stabiel ip' node, die krijgt steeds meer adressen ook in z'n lokale database. Als andere nodes om adressen vragen, krijgen deze dan op deze manier heel vaak nodes via 'getaddr' die eigenlijk nooit meer bereikt gaan worden?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Keiichi schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:28:
[...]

Je kunt ook privacy extension uitzetten ;) Opzich denk ik dat degene die een full node draaien om het draaien van een fullnode. Die zorgen wel dat hun node zo bereikbaar mogelijk worden.

Het is meer de gedacht, stel dat een groot deel van de nodes relatief vlot van hun reachable IP adres wisselen, hoe kan dit het hele netwerk beinvloeden? Stel zo'n node verbind ook elke keer met een 'stabiel ip' node, die krijgt steeds meer adressen ook in z'n lokale database. Als andere nodes om adressen vragen, krijgen deze dan op deze manier heel vaak nodes via 'getaddr' die eigenlijk nooit meer bereikt gaan worden?
Ik kwam er op om hostname te broadcasten, doordat ik ook nodes heb die als hidden service op het tor netwerk zitten, dan broadcast je dus de onion url. Als je dan privacy wilt hebben kan je beter dat doen ;)

Ik denk dat ze op dit moment al heel vaak nodes krijgen die niet bereikbaar zijn. Als je kijkt naar de statistieken van de seednodes, dan zijn er maar weinig die 100% uptime in de laatste 30 dagen hebben.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gefeliciteerd Bitcoin! Vandaag 6 jaar geleden werd Block 0 gemined. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
Tourniquet schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:07:
Gefeliciteerd Bitcoin! Vandaag 6 jaar geleden werd Block 0 gemined. *O*
feest samen met een lekker hack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Michel2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:05:
[...]

feest samen met een lekker hack!
Is bitcoin gehackt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
bitcoin niet, maar bitstamp wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
EJPostema schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:44:
[...]

bitcoin niet, maar bitstamp wel
als bitstamp alle btc kwijt is dan is meer dan 12% van btc weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Misschien interessant, straks om 9 uur gesprek met Andreas Antonopoulos door Paul Buitink, Tuur DeMeester Annet de Boer en Jop Hartog van DeBitcoin:

https://twitter.com/paulbuitink/status/553264278728638464

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 08-01-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Michel2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:45:
[...]

Daar is op dit moment zeker geen sprake van. Ze zeggen zelf vrijwel alles op cold storage staan, wat ook logisch is, dus dat kan niet weg zijn door een externe hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
iDaniel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:57:
[...]

Daar is op dit moment zeker geen sprake van. Ze zeggen zelf vrijwel alles op cold storage staan, wat ook logisch is, dus dat kan niet weg zijn door een externe hack.
Er is zo'n 18K BTC weg helaas, dat hebben ze zelf in een update aangegeven (verwoord als "less than 19000") en die coins zijn ook getraceerd in de blockchain. Overigens heeft Bitstamp ook aangegeven dat ze genoeg reserves hebben om alle openstaande saldo's te dekken. Dit is geen onrealistische claim, gezien ze het afgelopen jaar meer dan $10M aan fees binnen hebben geharkt (schatting aan de hand van handelsvolume en de minimale fee die ze hanteren) en een $10M kapitaal-injectie van een venture capitalist hebben gehad.

We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Michel2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:45:
[...]

Ze zijn gestolen, dat is iets anders dan dat de private keys weg zijn. De coins komen uiteindelijk wel weer op de markt terecht als de dief ze verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
En niet alle btc's van stamp zijn weg. Alleen 19k...
Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.