Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.095 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bitstamp is weer open!

https://www.bitstamp.net/...usiness-better-than-ever/
Dear Bitstamp customers,

We are happy to announce that we are back open for business with a newly redeployed website and backend systems that are safer and more secure than ever. Thank you for your patience during our temporary disruption of services this week. We’d like to share with our customers and community an update on the events of this week.

WHAT HAPPENED?
On January 4th, some of Bitstamp’s operational wallets were compromised, resulting in a loss of less than 19,000 BTC. This breach represents a small fraction of Bitstamp’s total bitcoin reserves, the overwhelming majority of which are held in secure offline cold storage systems. We can assure customers that any bitcoins held with us prior to temporary suspension of services on January 5th at 9am UTC are completely safe and will be fully honored.

Upon learning of the breach, we immediately notified all customers that they should no longer make deposits to previously issued bitcoin deposit addresses. As an additional security measure, we suspended our systems to fully investigate the incident and actively engage with law enforcement officials.

WHY DID BITSTAMP GO OFFLINE FOR A FEW DAYS?
We took the decision to rebuild our systems from the ground up from a secure backup for a few reasons. By redeploying our system from a secure backup onto entirely new hardware, we were able to preserve the evidence for a full forensic investigation of the crime. We have also taken this time to implement a number of new security measures and protocols so that customers can resume using Bitstamp with full confidence and trust. While this decision means we have not been able to provide you with services for a number of days, we feel this extra measure of precaution was in the best interest of our customers.

WHAT’S NEW?
Our team has been working day and night to rebuild and restore security to the Bitstamp site so customers can resume transacting with us quickly, safely, and confidently. Bitstamp is now fully operational with a number of key improvements:

MULTI-SIG * With the integration of BitGo multi-sig technology, Bitstamp is now the first and only major bitcoin exchange to incorporate the industry's best security practices available today.

COMPLETELY NEW HARDWARE INFRASTRUCTURE * The Bitstamp systems are running on 100% new hardware deployed from a completely secure backup of our code and data.

AMAZON WEB SERVICES * Bitstamp is now running on Amazon’s world-class AWS cloud infrastructure, architected to be one of the most secure and reliable cloud computing environments available.

COMMISSION-FREE TRADING * As a note of thanks to our loyal customers, all transactions conducted on Bitstamp through the end of the North American Bitcoin Conference -- January 17th (at 11:59pm UTC) -- will be commission-free.

We appreciate your patience and understanding during this disruption of services. Since 2011, we’ve worked hard to be one of the largest and most trusted bitcoin exchanges in the world. While this is a time of challenge for our company, we expect to emerge from this experience having set an even higher bar than before for trust and confidence in our services.

On a personal note, I’d like to thank the incredible teams at Bitstamp and at our lead investor Pantera Capital who have worked around-the-clock from multiple time zones in the last few days. I’m incredibly proud of the herculean work of this extended team, and grateful to the phenomenal show of support from customers, friends, and partners in the bitcoin community.

We look forward to serving you!

For additional information, please refer to our customer FAQ or contact our support team at support@bitstamp.net.

Thank you,
Nejc Kodrič
CEO of Bitstamp

[ Voor 94% gewijzigd door Tourniquet op 09-01-2015 20:54 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Alsof er niets gebeurt is...de communicatie is ok, daar niet van, maar ik gooi er geen btc meer op. Tijd voor decentralisatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Heb wel een restje BTC wat ik daar nog had staan weggehaald, maar vertrouw er op dat ze het gaan redden. Dit is wel goed btw:
MULTI-SIG * With the integration of BitGo multi-sig technology, Bitstamp is now the first and only major bitcoin exchange to incorporate the industry's best security practices available today.
En LOL:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1D0g030l3801/Screen%20Shot%202015-01-09%20at%2021.00.39.png

[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 09-01-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

staat niet in het nieuws wat er nu met de bitcoins van de mensen is gebeurt heeft iedereen alles terug?

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
thalantis schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:30:
staat niet in het nieuws wat er nu met de bitcoins van de mensen is gebeurt heeft iedereen alles terug?
Bitstamp heeft vanaf het begin al aangegeven dat alle saldo's van klanten gedekt zouden zijn. Dat kan zijn omdat ze simpelweg zelf genoeg eigen geld hadden of dat de investeerder, Pantera Capital, heeft geholpen. Beide opties zijn in principe mogelijk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Het blijft een deuk in je administratie en dit zullen ze niet vaker gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13
Wat er nu verdwenen is, dat is ongeveer een jaar winst van ze las ik ergens. Dus inderdaad niet elk jaar doen :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
Mijn BTC is iig weg bij Bitstamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
LED-Maniak schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:36:
Wat er nu verdwenen is, dat is ongeveer een jaar winst van ze las ik ergens. Dus inderdaad niet elk jaar doen :)
Volgens mij zijn de daadwerkelijk winstcijfers van Bitstamp niet publiekelijk bekend, maar als orde-van-grootte schatting lijkt mij dat realistisch. Als je het handelsvolume in US$ van het afgelopen jaar pakt ($2.4B, http://bitcoincharts.com/markets/bitstampUSD_trades.html) en dan rekent met de minimale fee (0.2% per zijde van de trade, dus 0.4%), dan kom je uit op zo'n $9.6M aan fee-inkomsten. Dit is een ondergrens, want in werkelijkheid zullen de meeste traders niet in de 0.2% fee-tier zitten. Daar moeten dan natuurlijk kosten vanaf, hosting, support personeel, developers en niet te onderschatten: kosten voor juristen. Maar ik vermoed dat er onder de streep nog redelijk wat over blijft. Maar goed, $5M verliezen doet niemand voor z'n plezier, maar de exchange dan maar opdoeken zou een nog slechter idee zijn lijkt mij.

edit: In other news: Ik heb ook maar eens mijn bijdrage geleverd aan het netwerk en heb bitcoind geinstalleerd op mijn servertje. Een full node meer wordt het netwerk niet slechter van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tourniquet schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:10:
Misschien interessant, straks om 9 uur gesprek met Andreas Antonopoulos door Paul Buitink, Tuur DeMeester Annet de Boer en Jop Hartog van DeBitcoin:

https://twitter.com/paulbuitink/status/553264278728638464
Voor degenen die het gemist hebben:

Was weer erg interessant en inspirerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Thnx, da tis nice voor op de zondag ochtend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Om 17:00 vandaag donderdag is er een AMA met Andreas op Reddit, als je vragen hebt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rannasha op 11-01-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

Gaat dat nog door aangezien hij nu 'shadow banned' is?

http://www.reddit.com/r/B...opoulos_is_shoadowbanned/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Volgens mij wel, maar de AMA staat niet voor vandaag geplanned, maar voor donderdag (had ik verkeerd gelezen). In de sidebar van reddit.com/r/iama staat hij nog gewoon in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Rannasha schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:02:
edit: In other news: Ik heb ook maar eens mijn bijdrage geleverd aan het netwerk en heb bitcoind geinstalleerd op mijn servertje. Een full node meer wordt het netwerk niet slechter van :)
Helemaal top!

Heb je hem zelf gecompilet? zoja, dan moet je even opletten met welke versie van openssl je dat gedaan hebt.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
komkommer schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:39:
[...]

Helemaal top!

Heb je hem zelf gecompilet? zoja, dan moet je even opletten met welke versie van openssl je dat gedaan hebt.
Nee, heb de meest recente release van de Bitcoin PPA gepakt. Had nog even getwijfeld om met de 0.10 RC bezig te gaan, maar het doel is om gewoon een fire-and-forget node neer te zetten en niet teveel te moeten letten op maintenance. Dus dan maar gewoon de laatste stable.

Nu nog die ellendig lange blockchain sync (die in 0.10 sterk verbeterd schijnt te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Heeft iemand ervaring met BTCJam? Dit is een website waar crowdfunding wordt gefaciliteerd. Je kunt investeren of lenen van BTC voor projecten. De investeerders krijgen dan periodiek betalingen. Hiermee zou je een aardige rendement kunnen halen.

Heb nu zelf een paar mBTC geïnvesteerd om is te kijken wat het is. Het rendement is beter dan een spaarrekening ;-) Maar verschilt nogal per project. Geen idee of die betalingen gegarandeerd zijn, hier ben ik nog niet achter.

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
MysterX schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:59:
Heeft iemand ervaring met BTCJam? Dit is een website waar crowdfunding wordt gefaciliteerd. Je kunt investeren of lenen van BTC voor projecten. De investeerders krijgen dan periodiek betalingen. Hiermee zou je een aardige rendement kunnen halen.

Heb nu zelf een paar mBTC geïnvesteerd om is te kijken wat het is. Het rendement is beter dan een spaarrekening ;-) Maar verschilt nogal per project. Geen idee of die betalingen gegarandeerd zijn, hier ben ik nog niet achter.
Zoals gelijk op de homepage duidelijk wordt is BTCjam een lending platform. Er worden geen garanties geven door BTCjam en als een loan niet betaald wordt mag je zelf niet achter de lender aan gaan. Je moet dus zelf goed researcher doen naar degene die de lening ontvangt. Let wel op dat een ID en adres verificatie niets zegt, want dit kan makkelijk vervalst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Als we dalijk minder miners krijgen en dus een lagere difficulty(minder hashing power), wat zal dit met de prijs doen? Je zou zeggen dat deze verder kan gaan droppen..

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 12-01-2015 19:24 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
LED-Maniak schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:23:
Als we dalijk minder miners krijgen en dus een lagere difficulty(minder hashing power), wat zal dit met de prijs doen? Je zou zeggen dat deze verder kan gaan droppen..
Let wel op dat de difficulty pas later weer opnieuw veranderd. In het begin zal er misscien moon zijn ivm minder coins die gedumpt worden...

Maarja moeilijk te voorspellen. Waarschijnlijk ben je wel de lul als je coins wilt versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik kom er net achter dat Bitcoin wordt ondersteund bij V&A op Tweakers! :D

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

rickiii schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:11:
Verhip. _/-\o_ En dat zeggen ze niet even. :o

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1K20002d1646/Screen%20Shot%202015-01-12%20at%2020.13.04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

rickiii schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:11:
Kijk, dat wilde ik zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nouja, "ondersteund"... Je kunt aanvinken dat je het accepteert, maar het is niet alsof je via tweakers kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Nu nog Tweakers abo's voor Bitcoin... Maar goed, ik heb net weer verlengd op reguliere wijze, dus ze hebben nog een jaar om het in te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als je een Bitcoin wallet op je phone hebt, is het eigenlijk heel makkelijk met betalen (QR codes enzo). Bitcoins in je portemonnee krijgen is echter nog wat ingewikkelder en dan hebben we nog die prijsfluctuatie (momenteel niet in je voordeel).

Stapje voor stapje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 07:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Zo vanmorgen maar weer eens in het bitcointreintje gestapt @ 210 euries :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
Tourniquet schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:13:
[...]

Verhip. _/-\o_ En dat zeggen ze niet even. :o
Natuurlijk wel: plan: Development-round-up - Iteratie #62
Deze keer hebben we ook weer de nodige tijd besteed aan Vraag & Aanbod. Zo hebben we als betaalmethoden bitcoins en 'Niet van toepassing' toegevoegd, zoals al lange tijd werd gevraagd, en bij verzendmethoden kun je nu ook kiezen voor Digitaal. Ook wordt nu bij het aanmaken van een advertentie gekeken naar je algehele landinstellingen en eventueel meteen België als land ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
markklok schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:51:
Zo vanmorgen maar weer eens in het bitcointreintje gestapt @ 210 euries :)
Hij zakt verder en verder. Wat doet jou geloven dat de koers vanaf nu weer omhoog gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 18-09 07:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Jorian29 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:20:
[...]

Hij zakt verder en verder. Wat doet jou geloven dat de koers vanaf nu weer omhoog gaat?
Ik hoopte gewoon dat 210 weer even het laagste punt zou zijn. Ben niet van plan om er voor de lange tijd in te stappen... " Quick win" of " Quick loss"

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Het ziet er behoorlijk bearish uit anders...ik vermoed dat we nog wel onder de 200USD terecht komen als deze pessimisme blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Yzord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:33:
Het ziet er behoorlijk bearish uit anders...ik vermoed dat we nog wel onder de 200USD terecht komen als deze pessimisme blijft.
$159 op Bitstamp zojuist. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien toch maar weer wat gaan bij kopen tegen deze prijzen... Zoals ik elders lees is de term 'short bubble' hier waarschijnlijk van toepassing. De meesten verkopen omdat ze denken dat ze over een paar uur lager terug kunnen inkopen O-)

[ Voor 57% gewijzigd door TheZeroorez op 14-01-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Ik heb zelf zojuist ook verkocht. De prijs gaat me te hard naar beneden de afgelopen dagen. Misschien dat ik weer instap als de prijzen nog lager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wat wel interessant wordt de komende weken: hoeveel miners geven en de brui en wat gaat dat doen met de hashrate? Als deze opeens instort kan het wel eens heel lang gaan duren voordat blocks worden bevestigd omdat de difficulty zich niet snel genoeg aanpast aan de plotselinge daling van hashpower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ga er maar vanuit dat dat gaat gebeuren...er zijn al miningfarms die de stekker eruit hebben getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Yzord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:15:
Ga er maar vanuit dat dat gaat gebeuren...er zijn al miningfarms die de stekker eruit hebben getrokken
Potverdorie, nu begin ik ook te zweten...
140$, ik ben bang dat we binnekort in het nieuws gaan komen, maar dan dat de waarde zo laag staat. Zullen ze natuurlijk weer een vergelijking trekken met die piek van 1200 euro en dan gaat de rest van de wereld panikeren en dan is het echt een zinkend schip.

Sidenote: ik zit sinds begin 2012 in de Bitcoin wereld en heb een hele hoop meegemaakt, ben over het algemeen nooit bang voor lage prijzen maar dit begint me wel erg op de wekker te werken..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ach, het is wachten op een failliet land die zijn currency omzet in BTC en dan is een lage instapkoers makkelijker om die overweging te maken. Ik ga gewoon door en gebruik mijn BTCs nu gewoon om te investeren in ALTs.

Zal vast wel weer wat omhoog gaan, komen nog zat investeringsprojecten aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Yzord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:40:
Ach, het is wachten op een failliet land die zijn currency omzet in BTC en dan is een lage instapkoers makkelijker om die overweging te maken. Ik ga gewoon door en gebruik mijn BTCs nu gewoon om te investeren in ALTs.

Zal vast wel weer wat omhoog gaan, komen nog zat investeringsprojecten aan
Geef mij één goede reden waarom een land zijn valuta moet omzetten in bitcoin?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
fynrd1 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:01:
[...]

Een land (de regering) zal dat inderdaad niet doen, want dan verliezen ze alle controle over het monetair beleid. Maar er zijn wel landen waar de nationale valuta naar de achtergrond wordt geschoven door de bevolking. Kenia is zo'n land, waar men steeds meer gebruik maakt van een soort betaalsysteem gebaseerd op mobiel beltegoed (Mpesa).

Het zou goed kunnen dat in een land waar de nationale valuta in elkaar stort, mensen op zoek gaan naar een alternatief en dat zou Bitcoin kunnen zijn. Een officiele nationale valuta zal Bitcoin niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Rannasha schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:05:
[...]

Een land (de regering) zal dat inderdaad niet doen, want dan verliezen ze alle controle over het monetair beleid. Maar er zijn wel landen waar de nationale valuta naar de achtergrond wordt geschoven door de bevolking. Kenia is zo'n land, waar men steeds meer gebruik maakt van een soort betaalsysteem gebaseerd op mobiel beltegoed (Mpesa).

Het zou goed kunnen dat in een land waar de nationale valuta in elkaar stort, mensen op zoek gaan naar een alternatief en dat zou Bitcoin kunnen zijn. Een officiele nationale valuta zal Bitcoin niet worden.
Tjah, maar een vereiste om bitcoin of verwant van de grond te krijgen, is een ontwikkelde samenleving waar technologie een prominent aandeel heeft. Daarnaast is welvaart ook wel een belangrijk iets, aangezien de mensen die het willen gebruiken ook de middelen nodig hebben om dit te kunnen gebruiken. Een land die zodanig dicht bij de afgrond ligt, heeft in dat opzicht een flinke achterstand, en zal er naar een veel spartaanser betaal alternatief zoeken.

Daarnaast is het risico profiel van de bitcoin en verwanten te hoog, en biedt dit alleen maar ruimte voor speculatie en niks anders. Zeker omdat er geen officieel uitgegeven financiële producten zijn waarmee risico in dit valuta afgedekt kunnen worden. Stel je de rente eens voor als een failliet land zijn staatsobligaties uitgeeft in bitcoins...

Het basisidee van de bitcoin is natuurlijk goed, namelijk een decentraal systeem die 24/7 werkt en daardoor een internationale valuta hebt. Dat is in mijn opzicht het enige wat het huidige monetaire stelsel ontbeerd, een valuta die de hele wereld dekt, en 24/7 onafhankelijk opereert. Ik verwacht ook wel een soortgelijk systeem, die wordt toegevoegd aan het huidige stelsel, maar meer een om een internationale standaard te hebben waar alles op afgespiegeld kan worden, zonder dat deze beïnvloedbaar is. Het allerbelangrijkste nog is dat de bitcoin geen eerlijk middel is, en door de toenemende diff en afnemende reward systeem gewoon de vorm van een piramide spel heeft. Ik weet dat ik hiermee de sympathisanten flink tegen de haren in strijk, maar aan het einde van de rit zijn de winnaars de early adaptors en de verliezers de genen die allemaal na 2013 zijn ingestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

fynrd1 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:01:
[...]

Een goed voorbeeld is Cyprus verleden jaar. Mensen pompte heel snel hun geld om in Bitcoin. En zo'n situatie is dus best denkbaar als je ziet dat de wereldeconomie, zodra deze iets wat aantrekt, meteen weer verknald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Yzord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:08:
[...]

Een goed voorbeeld is Cyprus verleden jaar. Mensen pompte heel snel hun geld om in Bitcoin. En zo'n situatie is dus best denkbaar als je ziet dat de wereldeconomie, zodra deze iets wat aantrekt, meteen weer verknald wordt.
Ik heb daar nooit bewijs van gezien, daarnaast met welk geld moesten ze bitcoins kopen? Elke bank binnen Cyprus had zijn deuren op slot en de rekeningen bevroren. Volgens mij was dit de grootste fabel die via fora werd verspreidt destijds.

[ Voor 7% gewijzigd door fynrd1 op 14-01-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

fynrd1 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:10:
[...]

Ik heb daar nooit bewijs van gezien, daarnaast met welk geld moesten ze bitcoins kopen? Elke bank binnen Cyprus had zijn deuren op slot en de rekeningen bevroren. Volgens mij was dit de grootste fabel die via fora werd verspreidt destijds.
Lol, de chart is het grootste bewijs haha....

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/unwvrehx3/Screen_Shot_2015_01_14_at_23_28_30.png

Daarbij ook genoeg Cyprioten op TV die verklaarden hun geld in Bitcoin te stoppen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Yzord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:29:
[...]

Lol, de chart is het grootste bewijs haha....

[afbeelding]

Daarbij ook genoeg Cyprioten op TV die verklaarden hun geld in Bitcoin te stoppen toen.
Een enkele grafiek is geen bewijs, en die cyprioten.. zeker die paar honderd passanten met een berg zwartgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Volgens mij waren het niet zozeer Cyprioten die bitcoins gingen kopen, maar was de Cyprus bankencrisis een katalysator voor de stijging in maart 2013. Althans, zo werd het door analisten gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

fynrd1 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:34:
[...]

Een enkele grafiek is geen bewijs, en die cyprioten.. zeker die paar honderd passanten met een berg zwartgeld.
Als jij die discussie op die manier wilt voeren, prime. Maar ik doe er niet aan mee. Cyprus zat vol zwart geld, maar als je dat al niet weet, dan snap ik dat je niet weet dat de opkomst van BTC dankzij Cyprus was.

http://www.forbes.com/sit...2013-year-of-the-bitcoin/
“Bitcoins were growing slowly until Cyprus. Cyprus was the catalyst for the big increase in the price,” he said. “The price started trading at about $40 and then doubled within a couple of days,” he said.

[ Voor 26% gewijzigd door Yzord op 14-01-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Yzord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:38:
[...]

Als jij die discussie op die manier wilt voeren, prime. Maar ik doe er niet aan mee. Cyprus zat vol zwart geld, maar als je dat al niet weet, dan snap ik dat je niet weet dat de opkomst van BTC dankzij Cyprus was.
Je bent wel heel erg snel op je teentjes getrapt zeg, ik zeg dat een enkele grafiek niks aantoont, want je kan er niks mee bewijzen geen correlatie niks. Wil je die correlatie aantonen, moet je toch met heel wat indicatoren aankomen om te bewijzen dat dit zo is. Buiten schreeuwers uit de bitcoin community, en dan doel ik op die zelfbenoemde professoren op het grote bitcointalk, heb ik geen enkel aantoonbaar bewijs voor mijn neus gehad, waaruit bleek dat de Cyprioten verantwoordelijk waren voor deze stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renrob
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 23:03
morgen heren
met de huidige prijs is het vrij intresant.om een gokje te wagen. en ook eens wat bitcoins te kopen alleen
ik wil liever niet bij coinbase een foto van mijn id maken .
zijn er anderen bitcoin wallets waarbij dat niet hoeft maar wel de zelfde functies bied als coinbase

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
renrob schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:31:
morgen heren
met de huidige prijs is het vrij intresant.om een gokje te wagen. en ook eens wat bitcoins te kopen alleen
zijn er anderen bitcoin wallets waarbij dat niet hoeft maar wel de zelfde functies bied als coinbase

bedankt alvast
Bitonic.nl moet je eenmalig €0.01 overmaken, kan je via iDeal betalen. Moet je wel een wallet in eigen beheer hebben, wat ik overigens ook aanraad! Blockchain.info of Electrum zit je eigenlijk altijd wel goed.

Al die "koop bitcoins + wallet in 1" providers zitten eigenlijk altijd met KYC (Know Your Customer).

edit: Zit mij net te bedenken dat de nieuwe versie van Bitmymoney ook een wallet is. Heb hier voor een paar honderd euro totaal gekocht zonder enige verificatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Martijn19 op 15-01-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik maak altijd direct naar Kraken over vanaf Bitonic, is geen probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Aikon schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:32:
Ik maak altijd direct naar Kraken over vanaf Bitonic, is geen probleem hoor.
Waarom naar Kraken vanaf Bitonic? Is het niet goedkoper om juist bij Kraken te kopen? Of ligt dat aan de hoeveelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij kraken even geen geld hebt staan is het de makkelijkste en snelste manier om te funden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

AMA met Andreas Antonopoulos op Reddit:
http://www.reddit.com/r/I...ulos_author_of_mastering/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markied
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 11:47
renrob schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:31:
morgen heren

bedankt alvast
Bij de meeste aanbieders op deze pagina: http://bitcoinprijzen.nl/ heb je geen kopie van een id-kaart nodig. Behalve bij CleverCoin en bij safello heb je dat wel nodig. Wel moet je vaak je iDEAL bevestigen door een klein bedrag over te maken via iDEAL. Bij HappyCoins krijg je zelfs nog €5 korting, succes ermee ;)

bitcoinprijzen.nl voor de actuele bitcoinprijs in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Coinbase Raises $75M from DFJ Growth, USAA, NYSE, and More
Today we are pleased to announce that Coinbase has raised $75 million in Series C financing, the largest funding round to date for a Bitcoin company. This brings our total capital raised to $106 million.

The round was led by DFJ Growth, with participation from our existing investors, including Andreessen Horowitz, Union Square Ventures, and Ribbit Capital.

Three of the world’s most respected financial institutions – The New York Stock Exchange, USAA, and BBVA (a large multinational bank) – also invested in the round alongside personal investments from former Citigroup CEO Vikram Pandit and former Thomson Reuters CEO Tom Glocer. This marks the first time that financial institutions have made a major investment in a Bitcoin company.

The round saw participation from a number of other strategic partners who will accelerate our international expansion, including NTT DoCoMo, Japan’s largest mobile telecommunications operator.

Today’s fundraise gives us solid growth capital to continue driving mainstream, global adoption of Bitcoin. We are honored to be joined by such a prestigious group of investors and remain focused on helping Bitcoin continue to grow in 2015 and beyond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
$75M is de grootste investering in een Bitcoin-gerelateerd bedrijf tot nu toe. Dat alleen al maakt het noemenswaardig. Daarnaast zitten er een paar hele grote namen tussen de deelnemers aan deze investeringsronde, voornamelijk de NY Stock Exchange, toch wel een van de bolwerken van de huidige financiele industrie.

Erg mooi nieuws. Dus de Bitcoin koers zal wel weer flink gaan dalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Toch wel benieuwd wat Coinbase van plan is te doen met al dat geld, ze hebben nu voor elk medewerker meer dan $1M in funding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dit bedrag is al bijna 25% van de totale investeringen in Bitcoin-gerelateerde bedrijven in 2014 ($335M). :D
Avalaxy schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:04:
Toch wel benieuwd wat Coinbase van plan is te doen met al dat geld, ze hebben nu voor elk medewerker meer dan $1M in funding :)
Iets meer achtergrond nog op Bloomberg: http://www.bloomberg.com/...0-million-in-funding.html
Coinbase will use the funds to expand to 30 countries by the end of this year, up from 18 today, Ehrsam said. The startup is considering offering services in India, Brazil, Argentina and the Philippines, he said.
Mooi post op Reddit:
Huge sign of confidence.

With 2014 being sort of a slow year in terms of consumer growth rates compared to 2013, it's interesting to see a company focused so much on consumer retail while being strict with their regulatory approach, see their investments quadruple from just 12 months ago. That says a lot, it says the VCs that took a look at their growth rates, traction and their plans and vision liked what they saw, and that's great to hear right now.

Not just that, but the investors aren't just venture capital guys (people who make big bets and are known to fail hardcore and win hardcore). The New York Stock Exchange for example, is an investor. That says something about their stance towards bitcoin and their thoughts on the regulatory position of bitcoin in new york: worth investing in as it's here to stay. Or a large Spanish bank, or a Japanese telecom company. These aren't just signs of confidence but also potential partners. When Google bought Youtube, they brought the google advertiser network to Youtube. When Andreessen Horowitz invested in Coinbase, they partnered the company with other companies in their portfolio (including one acquihire by Coinbase of another AH company) as well as partners (like Nas, a partner of the firm). If a bank or telecom invests in you, they're going to be keen to service you and partner with you for mutual success. That means you might see a banking product come out of this, or the ability to pay for your phone subscription with bitcoin over the next 2 years as they leverage these relationships. This is a big deal.

Oh they also announced plans to go from 19 countries to 30 by the end of 2015. To speculate a bit, that means that starting 2016 they'll expand outside of OECD countries, which is a big deal as that means bringing consumer-friendly products to countries without the strongest banking infrastructure or stable currencies. That's hugely interesting. It'd coincide with higher penetration of smartphones and internet connectivity in such countries, and hopefully with deeper exchange markets (possible ETF?), making it easier and cheaper to offer automatic derivatives to cheaply lock in the price of bitcoin (meaning people in countries with weak currencies will now be able to get modern financial services without any potential volatility of bitcoin).

They already explicitly mentioned India.

edit: thanks /u/metamirror for the gold!

Lastly: Speculation on their valuation? Would be interesting.

They had a $140m valuation after their Series B when they raised $25m (I think $31m in total then).

At the same multiplier, their $106m valuation is now close to $480. Of course you normally lower your multiplier as each round goes by, so this is an optimistic figure.

In November 2014 they were reported to raise between $40m and $60m at a $400m valuation. Instead they raised $75m.

So what do you think? Well I'd say a $400m valuation is pretty certain, perhaps $450m. What that tells you about whether bitcoin is undervalued (2900m total market cap) is up to you to decide :)

As for context, they raised $75m. In all of 2013, the entire bitcoin industry ended up raising $90m, only slightly over 1 year ago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Ethereum nieuws van CES 2015:
Two of the world’s great technology companies have come together to demonstrate the amazing capabilities of blockchain technology. IBM and Samsung have joined forces to create ADEPT, the Autonomous Decentralized Peer-to-Peer Telemetry project.

In this live demonstration filmed at International CES 2015, researchers deploy three protocols to empower its vision of The Internet of Things — Telehash for messaging, BitTorrent for file-sharing, and Ethereum for smart contracts.
https://www.theprotocol.tv/adept-demo-ibm-samsung/

[ Voor 5% gewijzigd door Bonez0r op 21-01-2015 15:49 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Cryptosigma heeft een oplossing voor een van de bezwaren die veel consumenten er van weerhoudt om bitcoin te gebruiken. In-wallet auto-conversion zet het fiat geld in de wallet van de verzender automatisch om in bitcoin op het moment van versturen. Zodra het bedrag aankomt in de wallet van de ontvanger worden de bitcoins meteen weer omgezet in fiat geld. Hierdoor heb je geen last van koersfluctuaties. Lijkt me veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Gaan er nog mensen morgen naar die Bitcoin Hackathon?

http://www.meetup.com/Hac...ack-Day/events/219150087/

* letatcest heeft zich net ingeschreven. Soms moet je even buiten je eigen paden gaan ;)

[ Voor 27% gewijzigd door letatcest op 23-01-2015 10:39 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Naast de ETF zijn de Winklevoss broetjes blijkbaar ook al een jaar bezig met het opzetten van een exchange, genaamd Gemini (goede naam :D)
Today, my brother Tyler and I are proud to announce Gemini: a next generation bitcoin exchange. What exactly do we mean by “next generation”? We mean a fully regulated, fully compliant, New York-based bitcoin exchange for both individuals and institutions alike. Why? Because it’s about time.
Meer info op de blog:
https://blog.gemini.com/welcome-to-gemini/

Is ook een Frontpage-artikel inmiddels: nieuws: Winklevoss-tweeling wil gereguleerde Bitcoin-beurs opzetten

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 23-01-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Helaas geen invloed op de koers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:24
letatcest schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:02:
Gaan er nog mensen morgen naar die Bitcoin Hackathon?

http://www.meetup.com/Hac...ack-Day/events/219150087/

* letatcest heeft zich net ingeschreven. Soms moet je even buiten je eigen paden gaan ;)
Ik zit te twijfelen. Op zich leuk om te doen, maar ik zat net de api van blocktrail te bekijken, en eigenlijk doet die vrij weinig ten opzichte van een Insight Blockexplorer, (naja, webhooks). Maar wat ik er mee zou doen?
Geen idee.
random ideeen:
- NFC multisig bump.
- Find the coin ( soort wereldwijde hide and seek/ingress, geohashing based on blockhash)
- Large transaction notification. Dus push notification bij transacties in de chain >500BTC
- Geomap met nodes.
Maar dat kan ook allemaal tegen een normale blockexplorer cq. tegen coind.

TLDR; Geen idee wat de meerwaarde van blocktrail ten opzichte van andere oplossingen zijn, waarschijnlijk ben ik er wel.

-edit- Heb een idee...woohooo.

[ Voor 8% gewijzigd door Biersteker op 23-01-2015 17:46 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Biersteker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:06:
[...]

Ik zit te twijfelen. Op zich leuk om te doen, maar ik zat net de api van blocktrail te bekijken, en eigenlijk doet die vrij weinig ten opzichte van een Insight Blockexplorer, (naja, webhooks). Maar wat ik er mee zou doen?
Geen idee.
random ideeen:
- NFC multisig bump.
- Find the coin ( soort wereldwijde hide and seek/ingress, geohashing based on blockhash)
- Large transaction notification. Dus push notification bij transacties in de chain >500BTC
- Geomap met nodes.
Maar dat kan ook allemaal tegen een normale blockexplorer cq. tegen coind.

TLDR; Geen idee wat de meerwaarde van blocktrail ten opzichte van andere oplossingen zijn, waarschijnlijk ben ik er wel.

-edit- Heb een idee...woohooo.
Ze hebben recent volgens mij ook een leuke multisig-wallet-api vrijgegeven.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
komkommer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:52:
[...]

Ze hebben recent volgens mij ook een leuke multisig-wallet-api vrijgegeven.
Maar multisig kan ook gewoon RPC tegen coind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Biersteker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:08:
[...]

Maar multisig kan ook gewoon RPC tegen coind. ;)
Bedoel je bitcoin core?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
jup , bitcoind met server=1

[ Voor 7% gewijzigd door Biersteker op 23-01-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Nouja, voor multisig met transactie waar je niet alle keys van in je wallet hebt is het toch nog niet makkelijk om alle utxo's op te vragen? Of is dat ondertussen op te vangen met de recente toevoeging van watch-only-adressen?

En blocktrail biedt een service aan waarbij zij als een van de 2van3-ondertekenaars zijn.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
komkommer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:43:
[...]
En blocktrail biedt een service aan waarbij zij als een van de 2van3-ondertekenaars zijn.
Aah kijk daar zit het verschil.
(Hoewel ik veel bitcoind accounts (van users) heb, en voor proof of concept alleen hoeft te signen voor accounts die ik heb) Is dat wel een handig punt om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Uitstekend artikel over bitcoin vandaag in de Wall Street Journal:

http://www.wsj.com/articl...gital-currency-1422035061

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It is, quite simply, one of the most powerful innovations in finance in 500 years.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Hackaton gister was trouwens erg leuk. (op wat laptop problemen na :) ).
Ik zag net dat de winnaars hun project op git hebben gezet:
https://github.com/baleato/bitcoin-hackathon - NoRiskWallet

en de nummer 2:
LuckyEggs van Mr.Bitcoin (hilarisch!)

(heeft iemand toevallig een link daar de repo van de muziek van de blockchain van gister ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Biersteker schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:24:
Hackaton gister was trouwens erg leuk. (op wat laptop problemen na :) ).
Ik zag net dat de winnaars hun project op git hebben gezet:
https://github.com/baleato/bitcoin-hackathon - NoRiskWallet

en de nummer 2:
LuckyEggs van Mr.Bitcoin (hilarisch!)

(heeft iemand toevallig een link daar de repo van de muziek van de blockchain van gister ?)
Haha, ja, die kip :-)

Op: https://luckyeggs.nl/

Lucky Eggs by Mr.Bitcoin

Heel cool voorbeeld over hoe je gewoon verkoop van fysieke dingen in een middag kunt koppelen aan BTC-betalingen (arduinootje hier, soldeerboutje daar)

De Blockchain Symphony github ook gevonden:
https://github.com/OACDesigns/bitcoin-sound-visualiser

De Bitcoin-jukebox (wat trouwens blocktrail zelf was, dus niet meedong naar de prijs, net als de symphony) kan ik ook even niet vinden..

En http://bitmeup.nl/ om mensen met een NL-telefoonnummer blij te maken met een paar mBTC-tjes. 'Spread the Love' zoals de makers zelf zeggen. Ze vragen trouwens wel om donaties om het ook te kunnen blijven draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Ik zal Chainnews zo ook online gooien :) (Zoals het gister had moeten werken)
Ik vond blockchain.tv trouwens ook wel een tof idee.

edit- Ben toch maar een beetje gaan opschonen.

[ Voor 41% gewijzigd door Biersteker op 25-01-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Coinbase gaat morgen "iets" aankondigen: https://www.coinbase.com/lunar

Wat het ook moge zijn, het wordt al flink gehyped. :P

Iemand trouwens Tim Draper gezien bij Tegenlicht vanavond (o.a. over Bitcoin vanaf 8:15). Wat een geniale gek. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 25-01-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Goed nieuws of slecht nieuws, waarschijnlijk zal het aanleiding zijn tot een prijscrash :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Avalaxy schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:45:
Goed nieuws of slecht nieuws, waarschijnlijk zal het aanleiding zijn tot een prijscrash :P
Nieuws is inmiddels bekend:
http://www.wsj.com/articl...ge-set-to-open-1422221641
First U.S. Bitcoin Exchange Set to Open
Coinbase Has Backing From the NYSE, Banks and Venture Capitalists

The virtual currency bitcoin is getting a very real boost on Monday, with the opening of the first licensed U.S. exchange.

Coinbase Inc., a startup backed by $106 million from the New York Stock Exchange, banks and venture-capital firms, said its exchange will offer greater security for individuals and institutions to trade bitcoin and monitor real-time pricing of the cryptocurrency.

The exchange could bring needed legitimacy to the currency, which isn’t backed by a central government and is traded over virtual exchanges, primarily overseas. Coinbase said it has insurance, offering traders some assurance that their money won’t disappear.

Bitcoin enthusiasts have been buffeted by the collapse of Japan-based exchange Mt. Gox last year—taking with it around half a billion dollars of investors’ money—and a security breach earlier this month at Slovenia-based exchange Bitstamp. The value of a bitcoin itself, determined by trading on existing exchanges, has fallen to about $240, from a peak in late 2013 of more than $1,200.

“To have an organized exchange that has the backing of thoughtful venture capitalists and investors addresses one of the main problems with bitcoin: its extreme volatility,” said Campbell R. Harvey, a Duke University finance professor who has studied cryptocurrencies. “Bitcoin has been sorely in need of something like this.”

Coinbase’s founders say they have been working for five months to win licenses from state financial regulators. They have regulatory approval in half of U.S. states, including large population centers like New York and California. For now, Coinbase can do business with account holders only in states where it has approval.

Coinbase will take a small percentage—likely less than 1%—of most transactions, said Fred Ehrsam, 26 years old, a co-founder. The exchange will initially be limited to users in the U.S., but Chief Executive Brian Armstrong, 32, said he plans to expand overseas.

Mr. Armstrong said he expected to attract both individuals and businesses looking to trade bitcoin. “Our goal is to become the world’s largest exchange,” he said.

Others are looking to open U.S.-based bitcoin exchanges, including Tyler and Cameron Winklevoss, the twin brothers known for their early feuds with Facebook Inc. founder Mark Zuckerberg .

Financial regulators, including the U.S. Federal Reserve, have been scrutinizing bitcoin recently. Benjamin Lawsky , the superintendent of the New York State Department of Financial Services, is working on a so-called BitLicense for firms looking to offer digital-currency services in the state; Coinbase is operating under earlier regulations. Mr. Lawsky’s plan is seen as a template for legislation in other jurisdictions, and it may give outsiders more confidence in the currency.

Bitcoins are created using high-powered computers that “mine” for the currency by solving complex mathematical equations. They are exchanged digitally either for currency, or goods and services. Ownership and transactions are recorded, anonymously, in a so-called blockchain, which backers say reduces the risk of fraud.

Bitcoin grew to prominence in recent years in part because of the ease with which it can be transferred.

Coindesk, which tracks the price of bitcoins, says 82,000 businesses accept the currency, double that of a year earlier, including e-commerce site Overstock.com Inc. and Expedia Inc., as well as many small retailers. The value of all bitcoin is $3.2 billion, according to Coindesk’s price index.

The NYSE invested in Coinbase during a $75 million round of fundraising that closed this month. Other investors include USAA Bank, the venture arm of Spain’s Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA, former Citigroup Inc. CEO Vikram Pandit and former Thomson Reuters Corp. CEO Tom Glocer. Venture backers include Draper Fisher Jurvetson, Andreessen Horowitz and Union Square Ventures.

The NYSE’s investment was intended in part to “keep an eye on bitcoin as it matures as a legitimate currency,” President Tom Farley said. “Any currency relies on its acceptance.” The Coinbase exchange “is an important step for the currency to become socially acceptable.”

Coinbase counts about 2.2 million consumer wallets and nearly 40,000 merchants that use its services. The company has about 75 employees and plans to operate in 30 countries by year-end, up from 19 today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat is wel goed nieuws om een stap verder te komen! :)

Buy on rumour, sell on news right?

[ Voor 27% gewijzigd door LED-Maniak op 25-01-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

https://blockchain.info/n...817b0231197d902cd2d298450

Blok zonder transacties. :P
Ja, één maar dat is de blokvergoeding.

[ Voor 26% gewijzigd door Tourniquet op 27-01-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

En? Gebeurt wel vaker als een blok zo dicht op het voorgaande blok zit.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

gws24 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:36:
Niks en, gewoon grappig te zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
gws24 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:36:
Een halve minuut lang geen enkele transactie vind ik wel opvallend. Of mis ik nu iets en is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bonez0r schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:27:
[...]

Een halve minuut lang geen enkele transactie vind ik wel opvallend. Of mis ik nu iets en is dat normaal?
Wel transacties denk ik, maar niet opgepikt door deze miner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Tourniquet schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:24:
[...]
Niks en, gewoon grappig te zien. :P
ok :)
Tourniquet schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:30:
[...]
Wel transacties denk ik, maar niet opgepikt door deze miner.
Dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Een leuke website om te zien hoe Bitcoin zich gedraagd op het internet is:

http://www.bitcoinpulse.com/

Denk hierbij aan prijs, aantal wallets, hits google enz enz.

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Life Inside a Secret Chinese Bitcoin Mine: http://youtu.be/K8kua5B5K3I

Zo ziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turrycan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 19:11

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Groot artikel op de Correspondent over Bitcoin en vooral Blockchain-tech:
https://decorrespondent.n...laast/4209317420-5d02cb93

Hoe zit het nou ook al weer? Is het nou zo dat als de meeste miners zouden stoppen, dat je dan met minder computerkracht nog steeds met dezelfde snelheid dezelfde hoeveelheid BTC's zou minen?

Dus: nu bijvoorbeeld 1 miljoen servers minen ongeveer 1 BTC/10 minuten
maar als er nu bv. nu nog maar 100 servers zouden minen, krijg je nog steeds ~1 BTC/10 minuten? (er vanuit gaande dat al die servers even krachtig zijn he)

vv dank voor het snelle antwoord @Avalaxy

[ Voor 3% gewijzigd door letatcest op 12-02-2015 14:06 ]

• Avalaxy
letatcest schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:49:
Groot artikel op de Correspondent over Bitcoin en vooral Blockchain-tech:
https://decorrespondent.n...laast/4209317420-5d02cb93
Goed artikel inderdaad, maar niet van de correspondent. Ze hebben hem alleen vertaald.
Hoe zit het nou ook al weer? Is het nou zo dat als de meeste miners zouden stoppen, dat je dan met minder computerkracht nog steeds met dezelfde snelheid dezelfde hoeveelheid BTC's zou minen?
Ja. Als de hashing power omlaag gaat dan gaat ook de difficulty omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bitcoindocu gisteren op CNN bij Inside Man:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uLxhI81Flvk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:49
Dit is wel heftig ja. Is dat hier in NL ook aanwezig zoiets? Anders heb ik nog wel een grote kamer over om te beginnen met zoiets en vanuit daar uitbreiden als dat mogelijk is...Ik weet niet hoeveel je een beetje nodig hebt om een bitcoin per maand te krijgen of per 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je gaat er alleen maar verlies op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:18:
Je gaat er alleen maar verlies op maken.
Avalaxy heeft volkomen gelijk. Vorig jaar was het al met verlies draaien als hobbyist (zowel GPU als ASIC), zoals ik hier uit m'n eindrekening heb opgemaakt Hoshimaru in "Cryptocurrency - handel en koers #2. Nu ik had vooraf wel voor mezelf bepaald dat ik het minen een jaar ging volhouden, ongeacht de uitkomst. Indien er een nieuwe BTC bubble komt, zit ik iig nog goed. Dat het gokje dat ik ga wagen.

Wij kunnen in het Westen gewoon niet concurreren met die Chinezen. Onze stroom is 10-25x duurder en we hebben geen toegang tot lokale en vooral goedkoop geproduceerde ASICs. Die bedrijfjes in de US/EU minen eerst zelf de boel suf met alvorens ze door te verkopen voor veel geld en je kunt er enkel nog peanuts mee minen. Ik wilde het allemaal zelf niet geloven, maar nu betaal ik wel de rekening ;-)

Reken eventjes mee:

Je koopt een beest van een ASIC, de SP35 YUKON: 5.5 TH met een verbruik van 3650 W. Het ding kost zo'n 1965 EUR zonder shipping. Tenzij je een energieleverancier vindt die je korting geeft bij groot verbruik, ga je rond de 0.23 EUR per kWh betalen (incl BTW, distributiekosten, milieubelastingen etc), althans in België.

Voor shipping ga je met gemak 265 EUR betalen (Air Freight + Insurance (DHL)). Bij aankomst betaal je dan ook nog eens een administratieve kost voor de douane inklaring 35 EUR en de importheffing: 21%. Dat zit je dus aan een totaal van 2733.30 EUR voor een toestel van 1965 EUR in te voeren, want ze zijn bijna nergens te koop in Europa dat ik weet en degene die ze hebben, vragen 3995.95 EUR zoals bitcoinminershop.nl

Voer die gegevens in op een ROI calculator, en ik ga uit van een constante BTC prijs en +10% diff per maand (het zit vaak rond de 7%, maar soms ook uitschieters van 13% en meer. Er moet maar een nieuwe ASIC uitkomen ondertussen. Ook heb ik de shipping & importkosten bij de hw aankoopprijs gezet en geen extra kosten gemaakt voor een rack of bekabeling enzo.

https://tradeblock.com/mining/a/NGFKTBnyju6DxzEzyh7x3f

Afbeeldingslocatie: http://goo.gl/b4THtb

Als ik dus die SP35 Yukon zou kopen, zit ik volgend jaar met een verlies van 8480 USD of 7450 EUR. Nope, minen is niet voor Europeanen weggelegd.

Denk je dat schaalvergroting helpt? Koop gewoon even 10 van die dingen. En we doen ook geen extra kosten voor racks, airco en warehouse ruimte huren. De stroom is 50% goedkoper en de diff stijgt met 7%, zodat het al wat aantrekkelijker lijkt. Na een jaar minen ben je bijna 40000 USD kwijt en kun je die hardware niet eens verder verkopen. Zelfs de chinees die 0.01 USD per kWh betaalt zit met verlies na een jaartje. Je kunt een andere mining calculator gebruiken als je wilt, het gaat min of meer hetzelfde beeld schetsen.

Dus ja... ik ga volgende week nog met jaarlijkse afrekening van 915 EUR stroom betalen en nooit meer minen, hoe revolutionair de coin ook is. Het is het gewoon niet waard.

Trouwens, met een GPU rig kon je in februari 2014 nog dagelijks 0.02 BTC binnenharken en was het nog te doen. Tegenwoordig met je een ganse week minen voor 0.02 BTC.

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/lbrundp3r/electrum1.jpg

Wil je er toch mee spelen? Volg een online cursus forex trading, koop een kleine beetje bitcoin en begin er wat mee te oefenen op Cryptsy, Bittrex (met altcoins kun je soms knap winst maken) of OKcoin, Bitfinex etc als je liever tegen fiat wilt traden. Als je het onder de knie hebt, kun je met grotere bedragen spelen. En ja, ik zeg bewust spelen, wat dat is het ook. Je bent overgelaten aan de grillen van whales die altijd maar een wash-rinse-repeat cyclus uitvoeren en waarbij 90% panikeert en zijn "duur" aangekochte BTC voor -20% verkoopt omdat ze vrezen dat het aan het crashen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:51:
[...]

Avalaxy heeft volkomen gelijk. Vorig jaar was het al met verlies draaien als hobbyist (zowel GPU als ASIC), zoals ik hier uit m'n eindrekening heb opgemaakt Hoshimaru in "Cryptocurrency - handel en koers #2. Nu ik had vooraf wel voor mezelf bepaald dat ik het minen een jaar ging volhouden, ongeacht de uitkomst. Indien er een nieuwe BTC bubble komt, zit ik iig nog goed. Dat het gokje dat ik ga wagen.

Wij kunnen in het Westen gewoon niet concurreren met die Chinezen. Onze stroom is 10-25x duurder en we hebben geen toegang tot lokale en vooral goedkoop geproduceerde ASICs. Die bedrijfjes in de US/EU minen eerst zelf de boel suf met alvorens ze door te verkopen voor veel geld en je kunt er enkel nog peanuts mee minen. Ik wilde het allemaal zelf niet geloven, maar nu betaal ik wel de rekening ;-)

Reken eventjes mee:

Je koopt een beest van een ASIC, de SP35 YUKON: 5.5 TH met een verbruik van 3650 W. Het ding kost zo'n 1965 EUR zonder shipping. Tenzij je een energieleverancier vindt die je korting geeft bij groot verbruik, ga je rond de 0.23 EUR per kWh betalen (incl BTW, distributiekosten, milieubelastingen etc), althans in België.

Voor shipping ga je met gemak 265 EUR betalen (Air Freight + Insurance (DHL)). Bij aankomst betaal je dan ook nog eens een administratieve kost voor de douane inklaring 35 EUR en de importheffing: 21%. Dat zit je dus aan een totaal van 2733.30 EUR voor een toestel van 1965 EUR in te voeren, want ze zijn bijna nergens te koop in Europa dat ik weet en degene die ze hebben, vragen 3995.95 EUR zoals bitcoinminershop.nl

Voer die gegevens in op een ROI calculator, en ik ga uit van een constante BTC prijs en +10% diff per maand (het zit vaak rond de 7%, maar soms ook uitschieters van 13% en meer. Er moet maar een nieuwe ASIC uitkomen ondertussen. Ook heb ik de shipping & importkosten bij de hw aankoopprijs gezet en geen extra kosten gemaakt voor een rack of bekabeling enzo.

https://tradeblock.com/mining/a/NGFKTBnyju6DxzEzyh7x3f

[afbeelding]

Als ik dus die SP35 Yukon zou kopen, zit ik volgend jaar met een verlies van 8480 USD of 7450 EUR. Nope, minen is niet voor Europeanen weggelegd.

Denk je dat schaalvergroting helpt? Koop gewoon even 10 van die dingen. En we doen ook geen extra kosten voor racks, airco en warehouse ruimte huren. De stroom is 50% goedkoper en de diff stijgt met 7%, zodat het al wat aantrekkelijker lijkt. Na een jaar minen ben je bijna 40000 USD kwijt en kun je die hardware niet eens verder verkopen. Zelfs de chinees die 0.01 USD per kWh betaalt zit met verlies na een jaartje. Je kunt een andere mining calculator gebruiken als je wilt, het gaat min of meer hetzelfde beeld schetsen.

Dus ja... ik ga volgende week nog met jaarlijkse afrekening van 915 EUR stroom betalen en nooit meer minen, hoe revolutionair de coin ook is. Het is het gewoon niet waard.

Trouwens, met een GPU rig kon je in februari 2014 nog dagelijks 0.02 BTC binnenharken en was het nog te doen. Tegenwoordig met je een ganse week minen voor 0.02 BTC.

[afbeelding]

Wil je er toch mee spelen? Volg een online cursus forex trading, koop een kleine beetje bitcoin en begin er wat mee te oefenen op Cryptsy, Bittrex (met altcoins kun je soms knap winst maken) of OKcoin, Bitfinex etc als je liever tegen fiat wilt traden. Als je het onder de knie hebt, kun je met grotere bedragen spelen. En ja, ik zeg bewust spelen, wat dat is het ook. Je bent overgelaten aan de grillen van whales die altijd maar een wash-rinse-repeat cyclus uitvoeren en waarbij 90% panikeert en zijn "duur" aangekochte BTC voor -20% verkoopt omdat ze vrezen dat het aan het crashen is.
eh ik woon in China en heb ook tijdje bitcoins gemined, maar kan je vertellen dat stroom hier voor de normale mens toch wel een stukje duurder is hoor... sterker nog, ik verbruikte "zoveel" stroom dat ik een soort van milieuboete moest betalen (tenzij je kan aantonen dat je met 4 of meer mensen in aptment woont geloof ik) en ik betaal nu volgens mij ongeveer hetzelfde (of met de lage euro zelfs meer) dan in nl.

Nou zal het in sommige steden vast wat goedkoper zijn, maar 0.01 usd p kwh? dacht het niet nee :P voor de rest maakt t weinig uit, maar 't is niet alsof alles hier gratis is ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Is er al eens onderzocht in hoeverre de geproduceerde hitte van een mining-rig je stookkosten zouden kunnen drukken? Kun je alleen 's winters overdag minen, maar goed :)

Of aansluiten op een warmtewisselaar van de koelkast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:09:
[...]

eh ik woon in China en heb ook tijdje bitcoins gemined, maar kan je vertellen dat stroom hier voor de normale mens toch wel een stukje duurder is hoor... sterker nog, ik verbruikte "zoveel" stroom dat ik een soort van milieuboete moest betalen (tenzij je kan aantonen dat je met 4 of meer mensen in aptment woont geloof ik) en ik betaal nu volgens mij ongeveer hetzelfde (of met de lage euro zelfs meer) dan in nl.

Nou zal het in sommige steden vast wat goedkoper zijn, maar 0.01 usd p kwh? dacht het niet nee :P voor de rest maakt t weinig uit, maar 't is niet alsof alles hier gratis is ofzo...
Er zouden daar leveranciers zijn die stroom voor 0.03 USD/kWh kunnen leveren? Ze hebben daar geen apart tarief voor westerlingen ofzo? In Japan moet je soms verdomd opletten met nutsvoorzieningen, want ze steken een contract onder je neus met vrij nadelige clausules bij verbreking enzo die je amper kunt lezen wegens ingewikkelde kanji. Vaak neem je een Japanse vriend(in) mee als je zo'n document moet tekenen.

Blijkbaar kun je nog voor goedkoper gaan mits de juiste netwerk van mensen (guanxi?) kent. Dat is dus het geval bij die mensen die vandaag een ganse farm hebben draaien en alsmaar verder uitbreiden. 1/3 van de hashrate zou vandaag al in China zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:54:
[...]

Er zouden daar leveranciers zijn die stroom voor 0.03 USD/kWh kunnen leveren? Ze hebben daar geen apart tarief voor westerlingen ofzo? In Japan moet je soms verdomd opletten met nutsvoorzieningen, want ze steken een contract onder je neus met vrij nadelige clausules bij verbreking enzo die je amper kunt lezen wegens ingewikkelde kanji. Vaak neem je een Japanse vriend(in) mee als je zo'n document moet tekenen.

Blijkbaar kun je nog voor goedkoper gaan mits de juiste netwerk van mensen (guanxi?) kent. Dat is dus het geval bij die mensen die vandaag een ganse farm hebben draaien en alsmaar verder uitbreiden. 1/3 van de hashrate zou vandaag al in China zitten.
Afaik kan je in China (in Shanghai iig) niet je eigen stroomleverancier kiezen. Ken ook een hoop Chinezen en we hebben allemaal dezelfde, dus dat lijkt me geen toeval :P Chinese buddy van me heeft er ook nog wat info over gezocht back in the days, maar volgens mij kan het in Shanghai iig niet goedkoper. Wellicht dat je als bedrijf zijnde ofzo wel weer gebruik kunt maken van andere tarieven, maar een eigen bedrijf starten is in China nog niet zo eenvoudig (zeker als buitenlander). Nou is en blijft het China, en da's idd een land waar je met de juiste connecties idd wel veel geregeld kan krijgen en daarnaast kan het dus best dat het in andere steden of op platteland een stuk goedkoper is :P

Maar goed, woon je in een beetje een ontwikkelde stad, dan denk ik dat het prijsverschil wel meevalt en je alleen op omslachtige manieren evt echt goedkope stroom kunt krijgen (if possible at all). Grootverbruikers met enorme farms hebben wellicht wel een voordeel qua kosten en ik kan me voorstellen dat het voor hun ook loont om het bedrijfsmatig aan te pakken. Wat voor gevolgen dat precies heeft op de (stroom)kosten weet ik echter niet precies, dus dunno hoe het daarmee zit :P

Ook asics waren hier trouwens niet zomaar heel goedkoop te krijgen, toen bitcoin (en altcoins) nog hot waren wilde wij er ook een aantal kopen, maar ook hier waren die dingen moeilijk te krijgen/binnen no time uitverkocht. Enige manier was heel veel geluk hebben of veel geld betalen (bijna evenveel als in Westen). Omdat de kwaliteit van de eerste scrypt asics echter vrij matig was, hebben we daar maar vanaf gezien.

Anyway, draagt verder weinig bij aan de discussie, maar om even het "if only i was in China" verhaal wat realisticher te maken ; )
Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.