Hartelijk dank voor jou uitleg! Met forex trading was ik niet bekend maar zal eens wat dieper hierop in gaan. Bedankt voor de tip!Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:51:
[...]
Wil je er toch mee spelen? Volg een online cursus forex trading, koop een kleine beetje bitcoin en begin er wat mee te oefenen op Cryptsy, Bittrex (met altcoins kun je soms knap winst maken) of OKcoin, Bitfinex etc als je liever tegen fiat wilt traden. Als je het onder de knie hebt, kun je met grotere bedragen spelen. En ja, ik zeg bewust spelen, wat dat is het ook. Je bent overgelaten aan de grillen van whales die altijd maar een wash-rinse-repeat cyclus uitvoeren en waarbij 90% panikeert en zijn "duur" aangekochte BTC voor -20% verkoopt omdat ze vrezen dat het aan het crashen is.
Het was vorige winter wel warm op m'n werkkamer met een Litecoin miner van 400WGenoil schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:39:
Is er al eens onderzocht in hoeverre de geproduceerde hitte van een mining-rig je stookkosten zouden kunnen drukken? Kun je alleen 's winters overdag minen, maar goed
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Wat een rare sprong vandaag, weet iemand daar de oorzaak van?
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
lees het nieuwsbericht over MEGASmuggler schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:01:
Wat een rare sprong vandaag, weet iemand daar de oorzaak van?
Naast dat het prettig is even een linkje neer te zetten: nieuws: Mega: PayPal staakt samenwerking om end-to-end-encryptie
Zie ik niet waarom dat een reden voor een spike is.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Nouja, na dat nieuws deed hij een tweet uitgaan naar 450k volgers:
Of dat de reden is dat de koers dingen doet, ik heb echt geen flauw idee, ik heb al lang besloten dat ik echt geen flauw benul heb welke kant de koers op gaathttps://twitter.com/KimDotcom/status/571182813937971200
Let's give Bitcoin a boost :-) #Mega
[ Voor 22% gewijzigd door komkommer op 27-02-2015 23:31 ]
Voor de Bitcoin-bezitters die hun NL belastingaangifte gaan doen, de belastingdienst is op de hoogte van het bestaan van Bitcoins ^^

|| Vierkant voor Wiskunde ||
Mja, ze zijn zogenaamd overal van op de hoogte, behalve als je geld terug krijgt. Mijn schoonmoeder zit nog steeds op geld van verleden jaar te wachten, maar ze moet geduld hebben want er zijn foutjes gemaakt.
Moeten wij eens doen. Moet je dan vragen om geduld.
Hoezo? Ik heb wel eens een foutje gemaakt. Controle gehad, netjes rechtgestreken, uitgelegd dat het foutje was, geen enkel probleem. Had nog een ander foutje ontdekt (in mijn nadeel), mocht ik netjes tegen elkaar wegstrepen. Laatste paar tientjes kreeg ik cadeau.Yzord schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:37:
Mja, ze zijn zogenaamd overal van op de hoogte, behalve als je geld terug krijgt. Mijn schoonmoeder zit nog steeds op geld van verleden jaar te wachten, maar ze moet geduld hebben want er zijn foutjes gemaakt.
Die verhalen over dat de belastingdienst 'zo moeilijk' is zijn volgens mij allemaal van horen zeggen, of je moet het heel bont maken. Gewoon een foutje snappen ze prima, en daarin zijn ze wel coulant (al moet het natuurlijk uiteindelijk wel opgelost, maar dat zal andersom ook gelden).
Bij jou mag het allemaal zo mooi verlopen zijn, bij mijn schoonmoeder niet.
Yzord schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:37:
Bij jou mag het allemaal zo mooi verlopen zijn, bij mijn schoonmoeder niet.
offtopic:
Nee, want ze hebben fouten gemaakt, en dus moet ze geduld hebben. Dat zei je al. Waar ik op reageerde was dat als je zelf fouten maakt, zij geen geduld zouden hebben. Dat is niet waar, of in ieder geval niet altijd zo.
Nee, want ze hebben fouten gemaakt, en dus moet ze geduld hebben. Dat zei je al. Waar ik op reageerde was dat als je zelf fouten maakt, zij geen geduld zouden hebben. Dat is niet waar, of in ieder geval niet altijd zo.
Ik heb zakelijk een keer controle gehad, dat ging allemaal heel goed. Was een factuur van een paar honderd euro vergeten en gaf dat zelf meteen aan. "Oh, doe dit jaar er maar bij joh, maakt niet uit...als t over n paar jaar gezien maar klopt is t prima.". Daarna wees hij me op iets wat ik vergeten was in m'n nadeel waardoor ik alsnog terug kreeg. Zijn gewoon allemaal mensen hoor, die inspecteursPooh schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:34:
Die verhalen over dat de belastingdienst 'zo moeilijk' is zijn volgens mij allemaal van horen zeggen, of je moet het heel bont maken. Gewoon een foutje snappen ze prima, en daarin zijn ze wel coulant (al moet het natuurlijk uiteindelijk wel opgelost, maar dat zal andersom ook gelden).
Wat als je een wallet hebt waar:Rannasha schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:18:
Voor de Bitcoin-bezitters die hun NL belastingaangifte gaan doen, de belastingdienst is op de hoogte van het bestaan van Bitcoins ^^
- je niet in kunt kijken of er transacties zijn aangekomen omdat je deze kwijt bent en dus niet weet of er bitcoins naar die adressen zijn gestuurd?
- je deze deelt met iemand in de VS en de afspraak hebt dat de eerste die het nodig heeft er claim op mag maken?
- deze wallet encrypted is en je het wachtwoord vergeten bent?
- de bitcoins in een mutli-sig adres zitten en er nog geen uitspraak is gedaan door de arbiter over naar welk adres ze gestuurd worden?
- je Satoshi Nakamoto bent en je vooralsnog geen besluit hebt genomen of je de bitcoins ooit gaat verkopen of naar een unspentable output wilt sturen om anoniem te blijven?
[ Voor 29% gewijzigd door rickiii op 02-03-2015 15:40 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Tsja, dat is aan de belastingdienst om te beslissen. Maar ik vermoed dat zij daar ook geen antwoord op zullen hebben, omdat Bitcoin bepaalde dingen mogelijk maakt die met traditionele valuta niet mogelijk zijn.rickiii schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:15:
[...]
Wat als je een wallet hebt waar:... of een combinatie van deze.
- je niet in kunt kijken of er transacties zijn aangekomen omdat je deze kwijt bent en dus niet weet of er bitcoins naar die adressen zijn gestuurd?
- je deze deelt met iemand in de VS en de afspraak hebt dat de eerste die het nodig heeft er claim op mag maken?
- de bitcoins in een mutli-sig wallet zitten en er nog geen uitspraak is gedaan door de arbiter waar ze naartoe gestuurd worden?
Wat betreft het kwijt zijn / vergeten zijn van wallet / wachtwoord lijkt het me simpeler: Als je het oprecht kwijt/vergeten bent, dan telt het natuurlijk niet mee als vermogen op dezelfde manier dat als je een briefje van 100 EUR kwijtraakt, je daar geen vermogensbelasting over hoeft te betalen. Aan de andere kant, als je het alleen belastingtechnisch "kwijt bent" en het over een paar jaar in een tropisch land weer "terug vindt", dan zal dat minder op prijs worden gesteld. En dat is net zo als met een koffertje vol cash.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dan moet je, net als bij al zulk soort zaken, contact opnemen met de BD, en dan verzinnen ze wat voor je. Overigens vallen 1 en 3 onder je eigen risicosfeer, dus als je ze niet opgeeft, dan mag je ze nooit terugvinden of je gaat met terugwerkende kracht betalen. 2 zal waarschijnlijk uitkomen op een '50% aandeel, en 50% gift op moment dat de ander aanspraak doet'. En 4 is vergelijkbaar met een erfenis: pas als er uitspraak is telt het mee in box 3, tenzij er duidelijk wordt dat er sprake is van tijdrekken.rickiii schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:15:
[...]
Wat als je een wallet hebt waar:... of een combinatie van deze.
- de bitcoins in een mutli-sig adres zitten en er nog geen uitspraak is gedaan door de arbiter over naar welk adres ze gestuurd worden?
Dat kan dus niet als je toegang tot de wallet (tijdelijk) kwijt bent.Pooh schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:44:
[...]
Dan moet je, net als bij al zulk soort zaken, contact opnemen met de BD
Je hebt namelijk geen idee hoeveel erop staat als je niet weet welke adressen het om gaat.
Met terugwerkende kracht betalen klinkt logisch, maar aan de andere kant als ze niet in je bezit waren (door gebrek aan informatie) kan ik me voorstellen dat het nogal oneerlijk is dat je er alsnog over moet betalen. En ik vraag me af of je gestraft kunt worden voor het vergeten en later weer herinneren, al heb ik waarschijnlijk al iets gevonden: http://www.belastingdiens...vermogen_alsnog_aangeven/als je ze niet opgeeft, dan mag je ze nooit terugvinden of je gaat met terugwerkende kracht betalen
Mocht je toch profiteren van bitcoins waarvan je niet wist dat ze jouw vermogen waren, dan kun je hier waarschijnlijk wel gebruik van maken zodra je ze omwisselt naar euros of goederen.
[ Voor 14% gewijzigd door rickiii op 02-03-2015 16:09 ]
Je kunt altijd contact opnemen met de BD. Als jij een kluis hebt, en je bent de sleutel kwijt, dan kun je ook niet tellen wat erin zit. De BD doet gewoon een voorstel tot een schatting, en een verrekening achteraf. In de meeste gevallen zullen ze de schatting op nihil zetten, dus is er geen probleem. Alleen als je geen contact opneemt en verzwijgt wat er aan de hand is krijg je achteraf gezeik.rickiii schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:01:
[...]
Dat kan dus niet als je toegang tot de wallet (tijdelijk) kwijt bent.
Je hebt namelijk geen idee hoeveel erop staat als je niet weet welke adressen het om gaat.
En er is niks oneerlijks aan achteraf betalen voor wat je al die tijd in bezit had. Het is niet de schuld van de BD dat jij je sleutel kwijtbent. Dat is geen straf, je krijgt ook geen boete, alleen een aanslag voor onbetaalde belasting.
[ Voor 14% gewijzigd door Pooh op 02-03-2015 16:05 ]
Beetje vreemd verhaal dit, hoe weet de BD wie er achter een bitcoinadres of adressen zit? Is gewoon weer een angstverhaal.
Tjah, wat nu niet kan kan later wel. Er zijn al bedrijven die zich bezig houden met het analytische gedeelte van de Blockchain. Met gegevens van bedrijven zoals Bitonic kunnen ze een heel eind komen. Misschien dat ze nu nog niets weten, wie weet over een paar jaar.Yzord schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:29:
Beetje vreemd verhaal dit, hoe weet de BD wie er achter een bitcoinadres of adressen zit? Is gewoon weer een angstverhaal.
Plus het gaat er niet om of ze het kunnen uitvinden. Mijn vraag gaat om wat de regels zijn in gevallen waar vrij onduidelijk is of je de bitcoins echt in je "bezit" hebt. Volgens mij kun je met Bitcoin pas achteraf echt weten of bepaalde bitcoins je bezit waren, wanneer je een succesvolle transactie in de blockchain hebt gekregen in ruil voor andere waarde.Martijn19 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:38:
[...]
Tjah, wat nu niet kan kan later wel. Er zijn al bedrijven die zich bezig houden met het analytische gedeelte van de Blockchain. Met gegevens van bedrijven zoals Bitonic kunnen ze een heel eind komen. Misschien dat ze nu nog niets weten, wie weet over een paar jaar.
De BD weet dat niet. Net zomin als de BD weet (wist?) wie er een bankrekening in Zwitserland had. Het probleem is alleen dat je geen flikker hebt aan geld dat je niet uit kunt geven. En zodra je het wel uitgeeft valt het op.Yzord schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:29:
Van alle rekeningen in Zwitserland schijnt het overgrote deel met dankbaarheid gebruik te hebben gemaakt van de inkeerregeling. Meestal kinderen die zo'n rekening erfden en er ook niks mee konden.
Als je het wil verzwijgen voor de BD is er niets dat je nu tegenhoudt. Maar wat heb je daaraan? Alleen maar om die 1.2% vrh te ontlopen? Dan zijn er veel betere manieren.
Lol, ik wens ze heel veel succesMartijn19 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:38:
[...]
Tjah, wat nu niet kan kan later wel. Er zijn al bedrijven die zich bezig houden met het analytische gedeelte van de Blockchain. Met gegevens van bedrijven zoals Bitonic kunnen ze een heel eind komen. Misschien dat ze nu nog niets weten, wie weet over een paar jaar.
Ow vertel eens, hoe valt het op als ik mijn VPN rekening in Maleisië betaal? Of mijn imac moederbord uit de USA betaal?Pooh schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:15:
[...]
De BD weet dat niet. Net zomin als de BD weet (wist?) wie er een bankrekening in Zwitserland had. Het probleem is alleen dat je geen flikker hebt aan geld dat je niet uit kunt geven. En zodra je het wel uitgeeft valt het op.
Nee, de BD is in deze volledig afhankelijk van de goodwill van de belastingbetaler. En nu niet stiekum zeggen dat je het verplicht bent om het te melden want ELKE NLer onderduikt belasting.
Dat zijn ook van die piepkleine bedragen die de moeite niet waard zijn om over te discussieren, maar denk aan een huis kopen of hypotheek af te lossen met bitcoins. Dat wil je echt niet doen met geld dat je niet hebt aangegeven.Yzord schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:19:
[...]
Ow vertel eens, hoe valt het op als ik mijn VPN rekening in Maleisië betaal? Of mijn imac moederbord uit de USA betaal?
[ Voor 3% gewijzigd door rickiii op 02-03-2015 17:28 ]
Als ik dat zou doen dan neem ik de 1.2% ook wel op de koop toe lol. Voor de rest staat de BD aardig in zijn hempie voor wat betreft BTC.rickiii schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:27:
[...]
Dat zijn ook van die piepkleine bedragen die de moeite niet waard zijn om over te discussieren, maar denk aan een huis kopen of hypotheek af te lossen met bitcoins. Dat wil je echt niet doen met geld dat je niet hebt aangegeven.
Niet heel veel anders dan cash, behalve voor buitenlands betalingsverkeer. Maar zodra het dus om grotere bedragen gaat, dan valt het wel op, dus ik denk niet dat ze er wakker van liggen. Al helemaal niet gezien het relatief kleine aantal gebruikers tot nu toe. Voor belastingontduiking evenals andere criminele doeleindenYzord schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:32:
[...]
Als ik dat zou doen dan neem ik de 1.2% ook wel op de koop toe lol. Voor de rest staat de BD aardig in zijn hempie voor wat betreft BTC.
is Bitcoin een van de slechtere middelen om te gebruiken omdat de volledige historie zichtbaar is en te dataminen (zoals Martijn19 al aangaf) en ook nog eens zonder bankgeheim, dus niet alleen de BD kan het uitzoeken, maar iedereen met een beetje kennis van zaken.
Totdat alle BTC's gedumpt worden op een exchange en van daaruit gespendeerd worden. Dan kan je nog zo'n kennis hebben, het spoor loopt dood.
Alleen n00bs komen dan naar boven en degene die zich legitimeren op een site als Bitonic etc. Maar 70% of meer van de BTC's zijn 100% niet te achterhalen van wie die zijn.
Stel, ik krijg 100BTC van iemand (wat nu toch ruim 2 ton is) en ik laat deze storten op een paper wallet of desnoods op een exchange adres dan is er totaal geen mogelijkheid te achterhalen wie ik dan ben. Het zou kunnen met mijn IP hoor ik je denken, maar zo dom ben ik dan ook weer niet. Als ik die 100BTC vervolgens weer uitgeef in kleine coupures dan heb ik toch 2 ton uitgegeven zonder er belasting over te betalen en de BD kan helemaal niks. Het is zelfs mogelijk een auto aan te schaffen ermee.
Dus leuk dat je de blockchain na kan spitten, maar het geeft je nooit zekerheid wie het is uiteindelijk. Daarbij is een wallet niet het bewijs wie het is, maar degene die de private key heeft. En hoe ga je dat bewijzen als BD zijnde?
Alleen n00bs komen dan naar boven en degene die zich legitimeren op een site als Bitonic etc. Maar 70% of meer van de BTC's zijn 100% niet te achterhalen van wie die zijn.
Stel, ik krijg 100BTC van iemand (wat nu toch ruim 2 ton is) en ik laat deze storten op een paper wallet of desnoods op een exchange adres dan is er totaal geen mogelijkheid te achterhalen wie ik dan ben. Het zou kunnen met mijn IP hoor ik je denken, maar zo dom ben ik dan ook weer niet. Als ik die 100BTC vervolgens weer uitgeef in kleine coupures dan heb ik toch 2 ton uitgegeven zonder er belasting over te betalen en de BD kan helemaal niks. Het is zelfs mogelijk een auto aan te schaffen ermee.
Dus leuk dat je de blockchain na kan spitten, maar het geeft je nooit zekerheid wie het is uiteindelijk. Daarbij is een wallet niet het bewijs wie het is, maar degene die de private key heeft. En hoe ga je dat bewijzen als BD zijnde?
De BD maakt zich niet zo heel druk om bitcoins, omdat ze zich vooral druk maken om de fysieke economie. Verzwegen bitcoins zijn net als al het andere 'zwart geld': knap onhandig in grote hoeveelheden, of je moet ze gaan witwassen. En 2 ton is dan een klein bedrag, waar ze niet meteen heel wakker van liggen.
Overigens valt die auto wel op, zodra jij een auto op je naam registreert zonder dat je box3 vermogen evenredig daalt gaan de alarmbellen wel af hoor.
Overigens valt die auto wel op, zodra jij een auto op je naam registreert zonder dat je box3 vermogen evenredig daalt gaan de alarmbellen wel af hoor.
Weet iemand hoe/of/waar ik een vliegticket van hier naar de VS kan kopen met Bitcoin? Ik kon alleen cheapair vinden, maar die faalsite kan niet met Amsterdam omgaan.
De OP heeft 3 nullen te veel.rickiii schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:04:
• Omdat we Nederland ook niet genoeg hebben aan 21 miljoen euro zijn bitcoins op te delen tot 8 decimalen achter de komma. Zo zijn er in totaal 2,1 biljard (2.100.000.000.000.000.000) eenheden!!!
Ook hier gaat er iets fout met een nulletje in je perfect crime...Yzord schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:46:
[ Voor 50% gewijzigd door RemcoDelft op 04-03-2015 22:05 ]
Dat Bitcoin op te delen zijn tot 8 decimalen achter de komma, en dus 2,1 biljard eenheden zijn, is niet zozeer relevant. De code kan namelijk eenvoudigweg aangepast worden, dat de bitcoins vervolgens tot nog meer decimalen op te delen zijn. Dus praktisch oneindig.
Volgens mij alle sites die uatp.com als betaalpartner hebben.Avalaxy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:51:
Weet iemand hoe/of/waar ik een vliegticket van hier naar de VS kan kopen met Bitcoin? Ik kon alleen cheapair vinden, maar die faalsite kan niet met Amsterdam omgaan.
Verwijderd
Deze misschien?Avalaxy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:51:
https://btctrip.com/
Verwijderd
Je hebt daar wel een puntAvalaxy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:25:
Als je kijkt naar die site... Durf jij daar dan 1000 euro aan over te maken?
De enige airline die officieel Bitcoin accepteert is Air Baltic, maar die vliegen enkel op Europa en enkele Russische bestemmingen.
Ze hebben wel goede Testimonials, zelfs één van Satoshi himself!Avalaxy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:25:
Als je kijkt naar die site... Durf jij daar dan 1000 euro aan over te maken?
[ Voor 6% gewijzigd door Tourniquet op 05-03-2015 19:14 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Of je huurt een private jet: http://www.privatefly.com...private-jet-customer.html
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Welke auto ga je kopen voor 100BTC dan? Een nieuwe VW Polo? Veel verder kom je niet, daar zal de BD ook niet zo snel vragen over stellen. Tot je een echte auto kan kopen met BTC waar de BD niets van wist, dan krijg je toch echt de vriendelijke vraag waar je al die centen vandaan hebt. Waarom denk je dat de meeste 'goede' (als in wat slimmere) criminelen in een huurauto rijden?Yzord schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:46:
Het is zelfs mogelijk een auto aan te schaffen ermee.
Moet ik nu echt serieus in details gaan treden welke auto ik ga kopen? Of snap je me sowieso wel?
Het ging mij er vooral om dat 100BTC geen 200k is en dat de BD snel zat door heeft als jij gekke dingen doet met (véél) geld, ook als het digitaal is.
Lol, meer kan ik er niet over zeggenTheBrut3 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:30:
Het ging mij er vooral om dat 100BTC geen 200k is en dat de BD snel zat door heeft als jij gekke dingen doet met (véél) geld, ook als het digitaal is.
laten we hopen dat we weer terug gaan naar "old skool" waardes.. ik zeg 700 dollar!Martijn19 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:33:
Bitcoin startup 21 krijgt investering van $116m.
Grootste investering tot nu toe.
Kolere! Ik ben benieuwd wat ze gaan aanbieden......ze hebben iig een aantal bekende ceo's gestrikt, dus dat zou een goed verhaal moeten zijn.Martijn19 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:33:
Bitcoin startup 21 krijgt investering van $116m.
Grootste investering tot nu toe.
Anders ik wel! Ze zoeken iig mensen op hardware- en softwaregebied: https://21.co/#jobs
Lijkt toch mining-gerelateerd te zijn...
[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 10-03-2015 17:00 ]
Denk niet mining gerelateerd.
Niet met Peter Thiel als investeerder. Peter heeft ooit gezegd dat hij Bitcoin pas interessant vond als het aantal transacties flink ging stijgen, of iets in die zin. Mining zelf hem niet zoveel interesseren als ik zo moeten gokken, consumer adoptie daarin tegen, dat lijkt mij meer wat voor hem.
Niet met Peter Thiel als investeerder. Peter heeft ooit gezegd dat hij Bitcoin pas interessant vond als het aantal transacties flink ging stijgen, of iets in die zin. Mining zelf hem niet zoveel interesseren als ik zo moeten gokken, consumer adoptie daarin tegen, dat lijkt mij meer wat voor hem.
Werd genoemd op Reddit, al is het natuurlijk geen directe bron ("a friend").Martijn19 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:02:
Denk niet mining gerelateerd.
I can now confirm 100% ASIC mining is a part of their efforts.
Iets met "internet of things" wellicht, met blockchain integratie? Ze vragen een ASIC engineer.Talked to a friend who does VC stuff. Also they previously went by 21e6, and were making hardware already. There's a BCT thread somewhere linked here.
Ah. Zeer interessant in ieder geval. Puur ASICs maken en verkopen zal het niet zijn, die markt trekt vast niet zulke grote namen (investeerders) aan.Tourniquet schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:16:
[...]
Werd genoemd op Reddit, al is het natuurlijk geen directe bron ("a friend").
[...]
[...]
Iets met "internet of things" wellicht, met blockchain integratie? Ze vragen een ASIC engineer.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rQ3e1Pzu7iI]
Er zijn meerdere dingen die waarde hebben in Bitcoin.
Niet alleen de bitcoins zelf, maar ook de tijd waarin ze niet zijn uit uitgegeven heeft een waarde.
Er zijn meerdere dingen die waarde hebben in Bitcoin.
Niet alleen de bitcoins zelf, maar ook de tijd waarin ze niet zijn uit uitgegeven heeft een waarde.
[ Voor 13% gewijzigd door rickiii op 11-03-2015 18:49 ]
Nou ik heb ook maar een wallet aangemaakt en 0,1 bitcoin gekocht gisteren. 
Maar het vervelende is de fee bij Bitonic, voornamelijk bij verkoop.
Het voordeel van Bitonic is dat ik ze met ideal kan kopen.
Maar waar moet ik zijn als ik op een dag snel wil kopen en verkopen, met lage fee?
Waar moet ik zijn? Uiteraard moet het ook betrouwbaar zijn.
Maar waar moet ik zijn als ik op een dag snel wil kopen en verkopen, met lage fee?
Koop er iets mee online.dfrenner schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:27:
Nou ik heb ook maar een wallet aangemaakt en 0,1 bitcoin gekocht gisteren.
Exchanges hebben de laagste fees vaak, maar dat is veel papierwerk voor 0.1 BTC
Bij een exchange komt het toch gewoon op je account te staan? Pas als je het wil laten uitbetalen gaat het toch werk met zich meebrengen?rickiii schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:44:
Koop er iets mee online.
Exchanges hebben de laagste fees vaak, maar dat is veel papierwerk voor 0.1 BTC
Precies. Als je doel is om er mee te handelen kun je bijvoorbeeld naar Kraken gaan.dfrenner schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:53:
[...]
Bij een exchange komt het toch gewoon op je account te staan? Pas als je het wil laten uitbetalen gaat het toch werk met zich meebrengen?
Trouwens, had het al wel in cryptocurrencies gepost, Andreas Antonopoulos komt dus naar Amsterdam volgende week woensdag in Pakhuis de Zwijger:
http://www.meetup.com/BitcoinWednesday/events/218924978/
Jup, zal wel tof worden.letatcest schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:05:
Trouwens, had het al wel in cryptocurrencies gepost, Andreas Antonopoulos komt dus naar Amsterdam volgende week woensdag in Pakhuis de Zwijger:
* Biersteker hoopt niet dat het een 1 april grap is
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Bam! Vanmiddag deze binnengekregen: http://www.amazon.co.uk/M...currencies/dp/1449374042/
Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt. Ik heb zelf op het punt gestaan deze te kopen, maar las toen toch veel kritiek op bepaalde stukken in zijn boek. Ben toen zelf gegaan voor Cryptocurrencies van Paul Vigna en Michael J. Casey. Las heel goed weg en gaf een goede inkijk in de toepassingsmogelijkheden van de blockchain vond ikzelf. Daarnaast is het boek wat jij nu leest natuurlijk veel technischer en voor mij wellicht wat moeilijker te lezen.
Afgelopen vrijdag stond trouwens in het NRC een artikel over de blockchain: https://blendle.com/i/nrc...-20150327-1479120/r/sh-tw
Afgelopen vrijdag stond trouwens in het NRC een artikel over de blockchain: https://blendle.com/i/nrc...-20150327-1479120/r/sh-tw
[ Voor 10% gewijzigd door n41r0j op 29-03-2015 13:38 ]
Ook de reden dat ik dit boek wilde, ik ga een videocursus over programmeren voor/met Bitcoin opnemen voor PluralsightJorian29 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:36:
Daarnaast is het boek wat jij nu leest natuurlijk veel technischer en voor mij wellicht wat moeilijker te lezen.
Een zoekopdracht leert me dat daar nog wel ruimte voor is
http://www.deepdotweb.com...rketplace-owner-arrested/
Moge duidelijk zijn dat Bitcoin geen goed middel is voor geld witwassen.
Je valt toch wel door de mand wanneer je niet kunt verklaren waarom je ineens eigenaar bent van een huis twv. honderd duizenden euros. En als je duidelijk wordt dat het via Bitcoin komt, kan het worden getraceerd naar de oorspronkelijke diefstal.
Al geef ik toe dat er in het artikel niet genoeg bewijs staat dat hij schuldig is.
Moge duidelijk zijn dat Bitcoin geen goed middel is voor geld witwassen.
Je valt toch wel door de mand wanneer je niet kunt verklaren waarom je ineens eigenaar bent van een huis twv. honderd duizenden euros. En als je duidelijk wordt dat het via Bitcoin komt, kan het worden getraceerd naar de oorspronkelijke diefstal.
Je kunt bitcoins stelen, maar alle fysieke middelen waar je grote bedragen aan uitgeeft worden toch wel in beslag genomen. Je kunt hooguit kleinere bedragen uitgeven om onder de radar te blijven en dat is het stelen voor velen niet waard.... police officers seized his house near Hodonín, that he bought for bitcoins and that he wrote on his granddad.
Al geef ik toe dat er in het artikel niet genoeg bewijs staat dat hij schuldig is.
[ Voor 5% gewijzigd door rickiii op 29-03-2015 19:00 . Reden: de verdachte is nog niet veroordeeld ]
Het is geen grap, maar hij komt volgens mij niet fysiek naar Amsterdam. Het gaat hier om een Skype gesprek.Biersteker schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:25:
[...]
Jup, zal wel tof worden.
* Martijn19 hoopt niet dat het een 1 april grap is
edit: Aldus de comments op Meetup.com
[ Voor 7% gewijzigd door Martijn19 op 30-03-2015 11:17 ]
Dit zou wel eens de eerste zaak kunnen zijn waar iemand wordt veroordeeld voor stelen van bitcoins
http://www.justice.gov/si...minal_complaint_force.pdf
Het lijkt er op dat deze twee FBI agenten heel veel meer deden dan slechts wat stelen van wat extra bitcoins waar ze toegang toe hadden en dachten dat niemand ze zou missen. Het leest meer als een georganiseerde misdaad met het opzetten van nep bedrijven, vervalsing van overheids documenten, betrokkenheid bij het pitchen van investeringen in schimmige buitenlandse Bitcoin startups, etc.
Er is zelfs een implicatie dat deze agenten verantwoordelijk zijn geweest, niet alleen van de 'diefstal' van Silk Road, maar ook van CoinMKT en Mt Gox. De aanklacht legt uit hoe ze bijna een miljoen dollar van Mt Gox overmaakten en vervolgens schriftelijk bevelen tekenden om de middelen van Mt Gox in beslag te nemen.
http://www.justice.gov/si...minal_complaint_force.pdf
Het lijkt er op dat deze twee FBI agenten heel veel meer deden dan slechts wat stelen van wat extra bitcoins waar ze toegang toe hadden en dachten dat niemand ze zou missen. Het leest meer als een georganiseerde misdaad met het opzetten van nep bedrijven, vervalsing van overheids documenten, betrokkenheid bij het pitchen van investeringen in schimmige buitenlandse Bitcoin startups, etc.
Er is zelfs een implicatie dat deze agenten verantwoordelijk zijn geweest, niet alleen van de 'diefstal' van Silk Road, maar ook van CoinMKT en Mt Gox. De aanklacht legt uit hoe ze bijna een miljoen dollar van Mt Gox overmaakten en vervolgens schriftelijk bevelen tekenden om de middelen van Mt Gox in beslag te nemen.
Het ironische* van de zaak is dat net door de traceerbaarheid van Bitcoin (en, toegegeven, ook de dommigheid van de betrokkenen), dit allemaal onweerlegbaar te bewezen valt door het eenvoudig analyseren van een reeks transacties op de blockchain.
In het geval van cash eigenen de inbeslagnemende agenten zich ongetwijfeld wel eens wat geld of andere waardevolle spullen toe, iets wat vaak niet te bewijzen is (de drugsdealer heeft er zelfs baat bij dat er minder geld gevonden werd).
* ironisch omdat Bitcoin vaak als "anoniem, niet-traceerbaar, digitaal betaalmiddel" omschreven wordt, "om drugs en andere illegale zaken te kopen, voor witwaspraktijken" en dergelijke meer.
In het geval van cash eigenen de inbeslagnemende agenten zich ongetwijfeld wel eens wat geld of andere waardevolle spullen toe, iets wat vaak niet te bewijzen is (de drugsdealer heeft er zelfs baat bij dat er minder geld gevonden werd).
* ironisch omdat Bitcoin vaak als "anoniem, niet-traceerbaar, digitaal betaalmiddel" omschreven wordt, "om drugs en andere illegale zaken te kopen, voor witwaspraktijken" en dergelijke meer.
Het is ook ontraceerbaar zolang je in btc blijft betalen en het klein houdt. Tenzij je grote bedragen in btc aan drugsdealers betaald. Die hebben geen meldingsplicht* ironisch omdat Bitcoin vaak als "anoniem, niet-traceerbaar, digitaal betaalmiddel" omschreven wordt, "om drugs en andere illegale zaken te kopen, voor witwaspraktijken" en dergelijke meer.
Maar zodra er enige vorm van bancaire zaken aan te pas komt zal het aan het licht komen.
Verwijderd
een waarde aan zon grote hoeveelheid bitcoins kan je nooit geven zodra je 1.000 bitcoins verkoopt is de volgende 1.000 etc etc al weer een stuk minder waard.Pooh schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:44:
[...]
Dan moet je, net als bij al zulk soort zaken, contact opnemen met de BD, en dan verzinnen ze wat voor je. Overigens vallen 1 en 3 onder je eigen risicosfeer, dus als je ze niet opgeeft, dan mag je ze nooit terugvinden of je gaat met terugwerkende kracht betalen. 2 zal waarschijnlijk uitkomen op een '50% aandeel, en 50% gift op moment dat de ander aanspraak doet'. En 4 is vergelijkbaar met een erfenis: pas als er uitspraak is telt het mee in box 3, tenzij er duidelijk wordt dat er sprake is van tijdrekken.
Dat probleem heb je met aandelen ook. En daar heeft de belastingdienst heel handige rekenregels voor, maar die gaan pas op op het moment dat je meer dan een gemiddeld dagvolume bezit. En dan praat je bij bitcoins over ongeveer 40 miljoen USD. Alles daaronder valt gewoon te waarderen op slotkoers, de dagelijke volatiliteit is veel groter dan het verlies op 1000 stuks omdat je niet alles op de bovenste regel uit het boek krijgt.Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:34:
[...]
een waarde aan zon grote hoeveelheid bitcoins kan je nooit geven zodra je 1.000 bitcoins verkoopt is de volgende 1.000 etc etc al weer een stuk minder waard.
Verwijderd
als je er 1000 nu op btc-e dumpt dan gaat de prijs echt wel met 1% omlaag misschien wel 5%Pooh schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:29:
[...]
Dat probleem heb je met aandelen ook. En daar heeft de belastingdienst heel handige rekenregels voor, maar die gaan pas op op het moment dat je meer dan een gemiddeld dagvolume bezit. En dan praat je bij bitcoins over ongeveer 40 miljoen USD. Alles daaronder valt gewoon te waarderen op slotkoers, de dagelijke volatiliteit is veel groter dan het verlies op 1000 stuks omdat je niet alles op de bovenste regel uit het boek krijgt.
En jij denkt dat de belastingdienst dat boeit?Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:35:
[...]
als je er 1000 nu op btc-e dumpt dan gaat de prijs echt wel met 1% omlaag misschien wel 5%
Dan moet je dat maar niet doen. Als je je huis morgen op de veiling verkoopt krijg je er ook niet voor wat hij waard is. Dat wil niet zeggen dat er geen waardebepaling valt te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:35:
[...]
als je er 1000 nu op btc-e dumpt dan gaat de prijs echt wel met 1% omlaag misschien wel 5%
Kijk eens aan! Een ABN AMRO event over de blockchain: https://www.youtube.com/watch?v=ZSYZllhFB38
Hoewel Bitcoin meer is dan alleen blockchain technologie (het is ook gecodeerd monetair beleid en het is maar de vraag of blockchains efficienter en/of succesvol kunnen zijn met andere beleidsvormen) is de impact en werking van het netwerk wel duidelijk aan bod gekomen met het filmpje (engels) en uitspraken zoals "Over 5 jaar zijn deze expert misschien de nieuwe bankiers" en "Veel tussenpartij banen zullen verdwijnen of moeten ge-herdefinieerd worden".Avalaxy schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:16:
Kijk eens aan! Een ABN AMRO event over de blockchain: YouTube: BlockChain
Ik was positief verbaasd door de positieve respons van mensen die, zoals je zegt, zelf ook goed doorhebben dat hun baan at stake is. Ik ben voornamelijk heel benieuwd wat de banken er concreet mee willen gaan doen.
Hier nog mensen echt actief in de cryptocurrency wereld?
Sinds dit weekend werk ik aan de web app van http://etherparty.io/. Hiermee zullen non-programmeurs makkelijk Smart Contracts voor http://ethereum.org/ kunnen maken.
Sinds dit weekend werk ik aan de web app van http://etherparty.io/. Hiermee zullen non-programmeurs makkelijk Smart Contracts voor http://ethereum.org/ kunnen maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Martijn19 op 07-04-2015 21:49 ]
Verwijderd
Actief... errr. Ik trade nog steeds, maar minen doe ik niet meer. Ergens wel spijtig, omdat ik me daar héél graag mee bezig houd, maar ik kom dan niet meer uit de kosten.
Goed artikel voor mensen die graag Blockchain als buzzword willen gebruiken.
Een blockchain heeft dus alleen zin als je applicatie aan de volgende voorwaarden moet voldoen.
http://thethug.life/no-blockchain-for-you/
Een blockchain heeft dus alleen zin als je applicatie aan de volgende voorwaarden moet voldoen.
- immutable
- fungible
- non-discriminatory
- and trustless.
http://thethug.life/no-blockchain-for-you/
If you have been following bitcoin at all recently, or conversing in some legacy banking circles you may have heard that 'The Blockchain Technology' is good, but bitcoin is bad.
While the blockchain is unarguably the single biggest advancement that allowed bitcoin to succeed where other 'digicash' currencies failed, that doesn't mean it is the right solution for your product - regardless of if you are the bank of England or IBM.
[...]
Deze drie adressen geven allemaal een privacy fout in Chrome, inzake verlopen certifcaten etc. Misschien beter om te verwijderen uit OP?
BTCNext verwijderd. De rest wacht ik nog heel even af ...
De url van happycoins is https://www.happycoins.com, zou je dit kunnen veranderen? Of http://www.happycoins.nl kan ook
De puzzel-game waar dit uit komt is erg leuk, ben al een tijdje bezig...
http://bitcalc.beepboopbitcoin.com
edit: Uitgespeeld, leuke game!
[ Voor 11% gewijzigd door Tourniquet op 26-04-2015 19:38 ]
Jup, voornamelijk veel met Guldencoin bezig. Heb ook recent www.bitbill.nl en www.bitswop.nl gerealiseerd.Martijn19 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:48:
Hier nog mensen echt actief in de cryptocurrency wereld?
Een beetje dramatisch, maar volgens mij is er hier het publiek wel voor
Wat "21" van plan is staat nu uitgelegd in deze blogpost:Martijn19 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:37:
[...]
Ah. Zeer interessant in ieder geval. Puur ASICs maken en verkopen zal het niet zijn, die markt trekt vast niet zulke grote namen (investeerders) aan.
https://medium.com/@21dot...n-every-hand-e315b40f2821
Ze hebben dus een chip gemaakt en een compleet protocol eromheen om smart devices te laten minen. Niet voor de opbrengst, maar om daar allemaal slimme dingen mee te kunnen uitvoeren. Kan het nog niet helemaal overzien of dit nu heel erg slim is of gedoemd te mislukken.
[ Voor 24% gewijzigd door Tourniquet op 18-05-2015 22:36 ]
Als ik de reacties op hacker news lijkt dan ben ik bang dat ze volledig de verkeerde richting op zijn gegaan. Mensen zitten er helemaal niet op te wachten dat er een stroomslurpende chip in al hun devices zit.
Ik ook niet. Het lijkt me veel logischer om electrische verwarming vullen met chips om hitte te genereren.Avalaxy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:01:
Als ik de reacties op hacker news lijkt dan ben ik bang dat ze volledig de verkeerde richting op zijn gegaan. Mensen zitten er helemaal niet op te wachten dat er een stroomslurpende chip in al hun devices zit.
Uiteraard zit niemand daar op te wachten. Maar toch hengelen ze $116+ miljoen aan investeringen binnen van niet de minste bedrijven en namen. Hoe dan? Ik heb het idee dat ik hier het grotere plaatje mis.
Sowieso lijkt het me niet de bedoeling dat die chips op full power bitcoin aan het minen zijn en je batterij leegslurpen, één satoshi kan al genoeg zijn om iets te authenticeren.
Sowieso lijkt het me niet de bedoeling dat die chips op full power bitcoin aan het minen zijn en je batterij leegslurpen, één satoshi kan al genoeg zijn om iets te authenticeren.
[ Voor 30% gewijzigd door Tourniquet op 18-05-2015 23:33 ]
Tja, ze kunnen hun hardware met kortingen aanbieden onder de concurrent.Tourniquet schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:29:
Hoe dan? Ik heb het idee dat ik hier het grotere plaatje mis.
Mensen kopen het dan toch wel ondanks dat het een beetje meer stroom gebruikt.
Zolang ze de korting lager houden dan de verwachtte winst, dan brengt het geld in het laatje.
Grotere plaatje is waarschijnlijk gewoon een get-rich-quick scheme op basis van first-mover principe.Tourniquet schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:29:
Uiteraard zit niemand daar op te wachten. Maar toch hengelen ze $116+ miljoen aan investeringen binnen van niet de minste bedrijven en namen. Hoe dan? Ik heb het idee dat ik hier het grotere plaatje mis.
In theorie valt hier heel veel uit te halen, mits de chip "revolutionair" is voor nu en dus een redelijke ROI opbrengt volgens de huidige methodes. Beetje handig marketen dit verhaal en je krijgt in redelijke tijd heel heel veel geld binnen van iedereen die dollar-tekens ziet komen. Hoe eerder je instapt hoe meer je terugziet van de quick-profit die er gaat komen, dus qua investeerders is het een race waarbij iedereen weet dat het over een half jaar waarschijnlijk niets meer waard is maar dat het wel potentie heeft om 5 maanden giga-goed te gaan cashen.
Praktijk is alleen dat het grootste marketingpunt (chip in every device) ook gelijk het grootste nadeel is. 2 maanden nadat een iphone 7 (of een ander grote markt device) deze chip bevat gaan de chinezen komen met namaak-chips alleen dan niet in telefoons, maar gewoon 300 op een bordje zodat alle chips in devices compleet weggedrukt worden door de mining-kracht van die losse bordjes.
De mining-kracht gaat steeds omhoog (probeer jij maar eens met een uitermate lucratieve rig van 2 jaar geleden nu zelfs maar kostendekkend te zijn) en daarom is het vastzetten van een chip op een device gedoemd te falen als het device niet ook continue snel vervangen wordt.
Maar marketingtechnisch zou ik (als ik voldoende geld had) ook best wel bereid zijn om 10% van mijn geld "over" te investeren om enkel maar de exacte release date van dit project te willen weten/ om het project te kunnen monitoren qua voortgang.
Als het namelijk groots op de markt komt dan gaat het voor korte tijd (waarschijnlijk) een giga-verschuiving op de crypto-currency markten veroorzaken en alleen al daarvoor voor-informatie hebben is al waardevol.
En bovenal 116+ miljoen is nou ook geen wereldschokkend bedrag in een wereld waarin snapchat voor een miljard verkocht wordt etc.
Debit card van Bitstamp die wij als Nederlanders gelijk kunnen krijgen: https://www.bitstamp.net/...p-denominated-debit-card/.
Zeer interessant in de eerste plaats voor mij, maar toch maar van afgezien i.v.m. de hoge fees.
Zeer interessant in de eerste plaats voor mij, maar toch maar van afgezien i.v.m. de hoge fees.
Bij Xapo zou je er ook al 1 moeten bestellen en is goedkoper als je het alleen gebruikt voor betalingen (en geen cash opnames) zie https://support.xapo.com/...-with-the-Xapo-Debit-CardMartijn19 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:29:
Debit card van Bitstamp die wij als Nederlanders gelijk kunnen krijgen: https://www.bitstamp.net/...p-denominated-debit-card/.
Site is echter nogal beta en kreeg het zelf niet goed voor elkaar.
Let's Talk Bitcoin! #219 Understanding Payment Channels
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mindtomatter/ltb-e219-understanding-payment-channels]
Voor een hele simpele uitleg over hoe Bitcoin kan schalen tot betalingen van de hele wereld bevolking waarbij (micro) payments geen 10 minuten kosten om gevalideerd te worden.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mindtomatter/ltb-e219-understanding-payment-channels]
Voor een hele simpele uitleg over hoe Bitcoin kan schalen tot betalingen van de hele wereld bevolking waarbij (micro) payments geen 10 minuten kosten om gevalideerd te worden.
Zijn er hier mensen die Bitcoin gebruiken om te betalen in webshops? Wij hebben het sinds een week geactiveerd in onze webwinkel (zie sig), maar we zien er nog relatief weinig betalingen op.
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Ja, ik soms, maar zelden in Nederlandse webshops en zo goed als niet voor fysieke producten.-DarkShadow- schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:42:
Zijn er hier mensen die Bitcoin gebruiken om te betalen in webshops? Wij hebben het sinds een week geactiveerd in onze webwinkel (zie sig), maar we zien er nog relatief weinig betalingen op.
Maar relatief weinig of helemaal geen Bitcoin betalingen?
Ik zou de verwachtingen gewoon laag houden, voor een webshop als die van jullie zie ik weinig reden om met Bitcoin te betalen (dat is niet negatief bedoelt!). Ideal werkt net zo makkelijk.
Waar heb ik dit jaar Bitcoin voor gebruikt:
- Domeinnaam en hosting
- Een logo
- Game keys and xbox live kaart
- Een jaarabonnement op een time management tooltje dat ik gebruik
- Een prepaid creditcard overgenomen van een ander persoon
Zoals je ziet alleen maar virtuele producten en al die sites/personen accepteerden of alleen Bitcoin of Creditcard / PayPal.
Ja altijd als het mogelijk is, maar iDEAL is bijna net zo makkelijk. Afgezien van idealisme (de hoop op een wereldwijde open en vrije betaalstandaard) mis ik het eigenlijk nooit bij webshops in Nederland. Maar als ik een soldeerbout nodig heb weet ik ze nu te vinden-DarkShadow- schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:42:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.