Ik vond het inderdaad interessant om het van zijn kant te horen en het klonk op zich best redelijk wat hij zei, al ging het af en toe een beetje te ver de conspiracy-theory hoek in naar mijn idee..oisyn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:10:
[...]
Enorm interessant inderdaad, thanks for sharing. Schijnt ook een beetje een ander licht op Shrem zelf, ookal komt het uit z'n eigen mond. Heb me er niet echt in verdiept, maar de tendens van de berichtgeving was toch wel dat het gewoon een crimineel was. Nu weet ik dat nog zo net niet.
Multibit kan je Bitcoin-saldo omrekenen naar Euro's (of een andere valuta) via de omwisselkoers van een of meerdere exchanges. Niet iedere exchange heeft dezelfde koers en helaas staat MtGox nog steeds als standaard ingesteld. De laatste koers bij MtGox was veel lager (een factor 4 ongeveer) dan de gangbare koers bij de rest van de exchanges en inmiddels is MtGox gesloten (maar de koers-info kan nog wel worden opgevraagd). De 4,27 komt hier wellicht vandaan. Deze waarde kun je gerust negeren.flexje schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:32:
Beste allen,
Even een vraagje van een complete nieuweling in BTC.
Zojuist heb ik Multibit gedownload en geinstalleerd voor de mac.
Mijn BTC adres heb ik gekopierd vanuit Multibit en via Bitonic heb ik met Ideal 20 euro overgeboekt.
Na 2 minuten zag ik de transactie in Multibit verschijnen. Aantal BTC komt overeen maar mijn saldo was gelijk € 14,59 en nu inmiddels is mijn saldo € 4,27????
Weet iemand wat hier speelt?
Daarmaast is het zo dat je bij Bitonic wat meer betaalt dan de gangbare wisselkoers van de grote Bitcoin-exchanges, omdat Bitonic extra gemak biedt en daar betaal je wat voor. Tevens zijn kleine aankopen bij Bitonic relatief duurder. Deze factoren bij elkaar zorgen ervoor dat je inderdaad wat minder dan 20 euro aan Bitcoin hebt als je het omrekent met de gangbare wisselkoersen.
Sowieso kan de wisselkoers sterk fluctueren, dus jouw saldo omgerekend naar Euro's zal dat ook doen. Waar het om gaat is dat je de juiste hoeveelheid Bitcoins hebt gekregen.
[ Voor 57% gewijzigd door Rannasha op 26-02-2014 21:44 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||