Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.082 views

Onderwerpen

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Hadespuiter schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:58:
[...]
Overheden zitten gewoon niet te wachten op het feit dat Jan en alleman met één druk op de "bestel" knop een wapen thuisbezorgd kan krijgen.
Je blijft maar doorgaan zonder te lezen. Je moet wel een idioot zijn als je wapens besteld met Bitcoin omdat alles openbaar te volgen en nog steeds nieuwe manieren worden gevonden om identiteiten te achterhalen. Je hoeft maar een minuscuul foutje te maken en justitie weet je te identificeren en hebben al het bewijs dat ze nodig hebben. Bitcoin is niet gunstig voor luie criminelen. Misschien lijkt het nu zo en kunnen ze lekker vanuit de luie stoel de wet overtreden, maar morgen worden ze ook lekker uit hun luie stoel opgepakt. En zoniet morgen, dan wel volgend jaar met terugwerkende kracht als er weer een nieuwe traceer-techniek is bijgekomen.

Lui en anoniem zijn met Bitcoin gaat gewoon niet samen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
FaceDown schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:36:
[...]

Wat een geklets. Er worden oneindig meer wapens aangeschaft met cash dan met bitcoins. Trek 500 euro uit de muur en geen hond zal ooit kunnen achterhalen wat je ermee doet. Betaal een wapen met bitcoins en je moet verdomd veel moeite doen wil iemand jou niet kunnen traceren, mocht de handelaar ooit gepakt worden.
Je mist z'n punt. Voor wapens in cash heb je connecties nodig.

Voor wapens met Bitcoin volstaat een simpele zoekopdracht op Tor al.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hatsieflatsie schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:38:
[...]

Je mist z'n punt. Voor wapens in cash heb je connecties nodig.

Voor wapens met Bitcoin volstaat een simpele zoekopdracht op Tor al.
Tor is voor de meeste mensen 'een connectie'. Hoe dan ook snap ik niet hoe je verwacht dat je wapen thuis bezorgd wordt, zonder risico op controle door douane of post. Een ongeregistreerd wapen laten verzenden naar je huisadres lijkt me nogal vragen om een AIVD bezoekje, namelijk. Buiten dat, je wil ook niet dat er traceerbaar IETS van een aanbieder van wapens naar je verstuurd wordt. Overheden kunnen ook TOR gebruiken (en al meermalen is gebleken dat ze dat ook echt doen).

Kortom, ik vind het een kwatsch argument om eerlijk te zijn. Na alle poespas in het nieuws laat ik het iig wel uit m'n hoofd om ooit iets illegaals aan te schaffen met bitcoins (voorzover die gedachte uberhaupt al in me op was gekomen - cash geld is gewoon het minst traceerbaar, simpel).

Het hele aspect dat je ook nog eens lekker anoniem opgelicht kan worden en je digitale muntjes voorgoed kwijt bent is er ook nog eens. Iets waar je met contant geld minder last van hebt - je bent er zelf bij, en wapen te inspecteren vóór je betaald zal vast ook wel te regelen zijn.

Nee, bitcoin kan best gebruikt worden voor illegale zaken maar wapenkoop op afstand in Nederland zal niet echt een succesverhaal worden is mijn voorspelling. Drugs? Ja, vast wel (recreatieve hoeveelheden niet zo heel strafbaar enzo).

Als je je ergens druk om wilt maken wbt wapens ga dan eens heibel schoppen over het printen van 3D wapenonderdelen. Dát gaat een onbeheersbaar probleem worden de komende decennia. De eerste (massa) moord met een zelf-geprint wapen staat over niet al te lange tijd in de koppen van alle kranten, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
majic schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 23:30:
[...]

Tor is voor de meeste mensen 'een connectie'. Hoe dan ook snap ik niet hoe je verwacht dat je wapen thuis bezorgd wordt, zonder risico op controle door douane of post.
Nederlandse webshop die verstuurt per binnenlandse pakketpost of in het geval van 100% ontvangstgarantie per koeriersdienst.
Binnen één minuut een webshop gevonden op Tor die aan bovenstaande eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
rickiii schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:37:
[...]

Je blijft maar doorgaan zonder te lezen. Je moet wel een idioot zijn als je wapens besteld met Bitcoin omdat alles openbaar te volgen en nog steeds nieuwe manieren worden gevonden om identiteiten te achterhalen. Je hoeft maar een minuscuul foutje te maken en justitie weet je te identificeren
Vanwege een foutje worden er inderdaad mensen gepakt. Ik denk dat je echter niet de mensen de kost wilt geven die - vooralsnog - geen foutjes maken of ooit zullen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Hadespuiter schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:16:
[...]

Nederlandse webshop die verstuurt per binnenlandse pakketpost of in het geval van 100% ontvangstgarantie per koeriersdienst.
Binnen één minuut een webshop gevonden op Tor die aan bovenstaande eisen voldoet.
Daar gaan we dus al. Bij een nederlandse handelaar een pakketje in nederland op de post laten doen naar een nederlands adres.

Ik zie even niet goed in hoe dit samengaat met 'anoniem'. Verzender moet ergens z'n pakketje afleveren. Pakketjes zijn traceerbaar..combineer dit met videosurveillance die er overal is ..niet handig. Verder dus moet het pakketje ook worden afgeleverd ergens op een fysiek adres. Wederom, als je een betaling doet via bitcoins naar een nu/later bekende wapenhandelaar (politie zoekt gewoon met je mee op TOR...) is dat allemaal dus lekker digitaal traceerbaar.

Het is een hele hoop gedoe en onzekerheid met véél meer potentieele traceerbaarheid dan dat je in het via-via cirquit een wapen gaat regelen. Verder worden de meeste wapens niet gebruikt om te doden maar om te dreigen. Een replica (ook verboden) is dus het meest interessant voor criminelen, des te meer omdat ze dus daarna lagere straffen krijgen want..geen risico tot overlijden van iemand. En die replica's pik je in heel europa voor een prikkie zelf op.

Enfin, ik laat het hier bij. Ik blijf het véél ontraceerbaarder vinden om met cash te betalen voor een illegaal product dan dat ik het naar me laat opsturen. M'n geld is ontraceerbaar, m'n contact met een geinteresseerde nergens digitaal vastgelegd (behalve : wegwerpsim/telefoon oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
majic schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:47:
[...]

Daar gaan we dus al. Bij een nederlandse handelaar een pakketje in nederland op de post laten doen naar een nederlands adres.

Ik zie even niet goed in hoe dit samengaat met 'anoniem'. Verzender moet ergens z'n pakketje afleveren. Pakketjes zijn traceerbaar..combineer dit met videosurveillance die er overal is ..niet handig.
Pistool past gedemonteerd in een brievenbuspakket.

Voor een wat groter wapen is het verstandig dat je als verzender niet met een herkenbaar pakket pontificaal in vol ornaat op de camera verschijnt die bij de entree van een postkantoor hangt.
Met wat creativiteit kun je zeker anoniem een pakket op de post doen.

[ Voor 66% gewijzigd door Hadespuiter op 14-02-2014 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Damn de koers knalt echt omlaag. Ik heb 'm in geen maanden zo laag gezien

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:18:
Damn de koers knalt echt omlaag. Ik heb 'm in geen maanden zo laag gezien
Ach, hij heeft nu weer de prijs die hij had in November. Voor het succes van bitcoin als betaalmiddel is het belangrijker dat de munt straks weer stabiel is dan dat deze veel waard is. Alleen de mensen die de bitcoin gebruiken om te speculeren, zijn nu aan het klagen/juichen, want zij zien hun kapitaal verdampen/zien een kans goedkoop in te kopen.
De bitcoin zou beter af zijn zonder al die speculerende mensen, zij zorgen namelijk voor de grote prijsschommelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik zie een kans om goedkoop in te kopen en dat ga ik ook lekker doen. Ik denk ook wel dat de koers stabieler wordt naarmate er meer mensen bitcoin gaan gebruiken en men "gewend" raakt aan de koerswisselingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
En wat ik dus al een tijdje verkondig is nu waarheid geworden. 4000 bitcoins gestolen op Silk Road 2.0

En dáárom dus is anoniem digitaal aan criminelen betalen niet zo'n briljant en aantrekkelijk idee als dat het voor sommigen lijkt.

nieuws: Bitcoins van gebruikers Silk Road 2.0 zijn gestolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

majic schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:36:
En wat ik dus al een tijdje verkondig is nu waarheid geworden. 4000 bitcoins gestolen op Silk Road 2.0

En dáárom dus is anoniem digitaal aan criminelen betalen niet zo'n briljant en aantrekkelijk idee als dat het voor sommigen lijkt.

nieuws: Bitcoins van gebruikers Silk Road 2.0 zijn gestolen
Wat is precies werkelijkheid geworden?

Dat mensen bestolen worden?
Dat je criminelen niet moet vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Wrd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:47:
[...]

Wat is precies werkelijkheid geworden?

Dat mensen bestolen worden?
Dat je criminelen niet moet vertrouwen?
Dat je wapen kopen via het internet met bitcoins geen beter alternatief is dan het met cash lokaal doen. Kans op oplichting is enorm, kans dat je traceerbaar bent (digitaal) is aanwezig. Pakket moet afgeleverd worden ergens, en weer opgehaald enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
majic schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:11:
[...]

Dat je wapen kopen via het internet met bitcoins geen beter alternatief is dan het met cash lokaal doen. Kans op oplichting is enorm, kans dat je traceerbaar bent (digitaal) is aanwezig. Pakket moet afgeleverd worden ergens, en weer opgehaald enz.
Ik maak liever anderhalve bitcoin over naar een webshop waarvan bekend is dat men daadwerkelijk het wapen levert, anoniem middels een brievenbus pakket (dus geen pakketten die afgeleverd moeten worden e.d.), dan dat ik in het uitgaansleven op zoek moet naar een duistere Hongaar en ergens in een donkere achterafsteeg af moet gaan staan rekenen in euro's (voordat je het weet word je namelijk zelf afgerekend met zoveel geld op zak).

Zeggen dat bitcoin ongeschikt is voor de aanschaf van illegale zaken is ronduit kolder. Het biedt mogelijkheden die er met fiat niet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Hadespuiter op 14-02-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Hadespuiter schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:12:
[...]

Ik maak liever anderhalve bitcoin over naar een webshop waarvan bekend is dat men daadwerkelijk het wapen levert, anoniem middels een brievenbus pakket (dus geen pakketten die afgeleverd moeten worden e.d.), dan dat ik in het uitgaansleven op zoek moet naar een duistere Hongaar en ergens in een donkere achterafsteeg af moet gaan staan rekenen in euro's (voordat je het weet word je namelijk zelf afgerekend met zoveel geld op zak).

Zeggen dat bitcoin ongeschikt is voor de aanschaf van illegale zaken is ronduit kolder. Het biedt mogelijkheden die er met fiat niet zijn.
Er wordt ook niet gezegt dat het ongeschikt is, maar dat het traceerbaar is.

De duistere Hongaar heeft na het ontvangen van euro's geen transactieId en geen wallet address waar het vandaan is gekomen.

Na een bitcoin betaling is dat wel voorhanden en niet alleen bij degene die betrokken zijn bij de transactie. Iedereen kan in de blockchain zien dat er bitcoin van 1 adres naar de andere is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Stevie-P schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:24:
[...]

De bitcoin zou beter af zijn zonder al die speculerende mensen, zij zorgen namelijk voor de grote prijsschommelingen.
Het probleem in deze is dat de waarde van de bitcoin juist gebaseerd is op speculatie (men gaat er vanuit dat iedereen er ooit mee gaat betalen dus de vraag groot wordt). 99% van de huidige eigenaren heeft btc gekocht niet omdat het zo handig is op thuisbezorgd.nl maar omdat ze denken er (ooit) geld aan te kunnen verdienen.
En dat is inderdaad een groot probleem.

Het is gewoon wachten op een cryptocoin waar niet in gespeculeerd wordt, bijv. doordat de waarde vast staat op de waarde van de euro en/of dollar.
1 coin = 1 euro. Hoe dan ook.
Pas dan zie ik een massale omarming door het "gewone" volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:17
Protest tegen mtgox is groter geworden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GNqe8bp.jpg

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
De duistere Hongaar heeft na het ontvangen van euro's geen transactieId en geen wallet address waar het vandaan is gekomen.
Denk je nou werkelijk dat een slimme webshop eigenaar gebruik maakt van wallets die naar zijn indentiteit te herleiden zijn c.q. waaruit de politie herleiden kan dat een bepaalde transactie een wapentransactie is?

Natuurlijk zijn er dombo's die fouten maken, maar daar tegenover staan de slimme jongens.

[ Voor 11% gewijzigd door Hadespuiter op 14-02-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Hadespuiter schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:35:
[...]

Denk je nou werkelijk dat een slimme webshop eigenaar gebruik maakt van wallets die naar zijn indentiteit te herleiden zijn c.q. waaruit de politie herleiden kan dat een bepaalde transactie een wapentransactie is?

Natuurlijk zijn er dombo's die fouten maken, maar daar tegenover staan de slimme jongens.
Waar heb ik gezegt dat ik niet denk dat mensen zich ertegen gaan beschermen?
Het gaat erom dat het mogelijk is.

Met cash is het gewoon niet te herleiden. (Tenzij men je toch al op het spoor bent en gemarkeerde biljetten gebruikt.)

Dus vergelijk bitcoin waarbij je veel moeite moet doen om anoniem te blijven. Of fiat cash waarbij je zo goed als geen moeite hoef te doen om anoniem te blijven.

Het is dus makkelijker en verstandiger om fiat te gebruiken voor illegale doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Met cash moet je in den persoon zaken doen. Bij iedere transactie vraagt de verkoper zich af of hij geen politieagent tegenover zich heeft staan en de koper vraagt zich af - na veel moeite te hebben moeten doen om uberhaupt een duistere Hongaar te vinden - of hij niet geripped gaat worden c.q. levensgevaar loopt.

Hoe je dit verstandiger/makkelijker vindt dan op afstand met bitcoins werken is voor mij onbegrijpelijk. Alle redenen heb ik al eerder aangegeven dus ik geloof dat ik er wel klaar mee ben. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hadespuiter op 14-02-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Bij online transacties kan er net zo goed een politieagent de verkoper zijn.
Je geef de verkoper je adres en ben je nog makkelijker te traceren. Geef je een postbus/postnl ophaalpunt hoeven ze alleen maar te wachten totdat je het komt halen.

Dat jij het onbegrijpelijk vind betekent niet automatisch dat het ook zo is. Ik ben ook niet naief om te roepen dat mijn mening automatisch ook de waarheid is. Ik ben dan ook geen crimineel en snap ook de gedachtengang van criminelen niet. Had ik de neiging om een crimineel te zijn ging ik wel de politiek in.

Hoe dan ook komt dit alleen voor als je iets illegaals probeer te doen. Doe niets illegaal en dan maak het niet uit of je betaal met bitcoins/euro/knikkers/tulpenbollen/goudstaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Hadespuiter schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:35:
[...]
Je lijkt je niet te beseffen dat je om anoniem te blijven niet alleen vecht tegen de huidige technieken om jou te traceren, maar ook tegen alle toekomstige middelen die nog ingezet gaan worden. De persoon die vorige maand $150 miljoen in bitcoins heeft overgemaakt heeft nu voor de komende 20 jaar een doelwit op z'n hoofd. Alle transacties die daar weer uit voorvloeien worden gevolgd en er hoeft maar 1 persoon geidentificeerd te worden en ze kunnen vandaar herleiden wie de transactie heeft gemaakt en of het om een legale actie ging.

Grote bedragen worden bijgehouden en zullen dus in de gaten gehouden moeten worden. Kleine bedragen is vaak de moeite niet om alle moeite te doen om anoniem te blijven. Dan kun je beter cash gebruiken.

Het is als crimineel minder gustig om Bitcoin te gebruiken dan cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Het is als crimineel minder gustig om Bitcoin te gebruiken dan cash.
Ik zal het doorgeven aan de talloze webshops op Tor waar je wapens thuisbezorgd kunt krijgen en enkel met btc kunt betalen. ;)

Dit simpele feit, het feit dat je tegenwoordig dankzij bitcoin heel eenvoudig een wapen via internet kunt bestellen, is wat ik constateer en hier aankaart, de rest - of het voor criminelen al dan niet verstandig is - doet er helemaal niet toe. Dat is hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Hadespuiter schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:44:
[...]

Ik zal het doorgeven aan de talloze webshops op Tor waar je wapens thuisbezorgd kunt krijgen en enkel met btc kunt betalen. ;)

Dit simpele feit, het feit dat je tegenwoordig dankzij bitcoin heel eenvoudig een wapen via internet kunt bestellen, is wat ik constateer en hier aankaart, de rest - of het voor criminelen al dan niet verstandig is - doet er helemaal niet toe. Dat is hun probleem.
In hoeverre is dit anders dan dat ik via een anonieme paypal betaal voor dat wapen? Paypal heeft geen identificatieplicht, namelijk. Je verkoopt een item op ebay, het geld wordt op je paypal gestort. Je betaald met paypal voor je wapen. Klaar. Ik zie niet in wat daar traceerbaarder aan is dan bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
In hoeverre dit anders is dan Paypal is geen kwestie, aangezien alle wapen webshops die ik op Tor tegenkom enkel btc accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Bitcoin heeft voor- en nadelen voor mensen die graag criminele dingen willen doen. Welke wegen zwaarder? Daar kun je lang en breed over discussieren, maar een veel belangrijkere vraag is: Moeten we om deze reden Bitcoin verbieden of sterk inperken?

Het feit is dat criminelen nieuwe technologie altijd als een van de eersten zullen uitbuiten omdat ze niet wachten tot er een net wettelijk framework omheen ligt en de scherpe randjes van de technologie af zijn. Als we alle technologische ontwikkelingen die dingen makkelijker maken voor bepaalde criminelen zouden verbieden, zou de vooruitgang vrijwel stil komen te liggen.

Neem het internet als voorbeeld. Om maar direct even een dooddoener te pakken: Dankzij het internet kunnen pedofielen veel makkelijker kinderporno verspreiden. Dit is geen goede ontwikkeling, daar zullen we het over eens zijn hoop ik. Maar is dit een reden om het internet maar aan banden te leggen?

In plaats van het verbieden van nieuwe technologie omdat deze door criminelen kan worden gebruikt, zal ook politie/justitie zich moeten aanpassen aan de nieuwe technologie. Met het internet is dat gebeurd, zie de cybercrime units die de politie nu heeft. Met Bitcoin zal dat niet anders zijn, er zal moeten worden geinvesteerd in tools voor blockchain-analyse en dergelijken.

Dus het argument "Bitcoin is slecht, want criminelen" is een non-argument dat op iedere vorm van technologie toepasbaar is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Om maar direct even een dooddoener te pakken: Dankzij het internet kunnen pedofielen veel makkelijker kinderporno verspreiden. Dit is geen goede ontwikkeling, daar zullen we het over eens zijn hoop ik. Maar is dit een reden om het internet maar aan banden te leggen?
Internet is welhaast noodzakelijk geworden, een verbod is ondenkbaar en gewoon geen reëele mogelijkheid meer. Bitcoin daarentegen is slechts één van de vele manieren om online mee te kunnen betalen (en nog een zeer beperkte ook, aangezien veruit de meeste webshops geen btc accepteren).
Als nou blijkt dat nou nét deze ene, nog zeer beperkte nieuwe betaalmogelijkheid, bepaalde - voor overheden - onwenselijkheden introduceert dan ligt een verbod voor de hand ja.

[ Voor 15% gewijzigd door Hadespuiter op 14-02-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Hadespuiter schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:08:
[...]

Internet is welhaast noodzakelijk geworden, een verbod is ondenkbaar en gewoon geen reëele mogelijkheid meer.
Dat is het nu, dat was het vroeger niet. Men had relatief eenvoudig internet kunnen verbieden in de begindagen toen er nog niet zoveel legitieme toepassingen waren en er relatief veel criminelen gebruik van maakten. Dat is toen niet gedaan en daarom is het internet uitgegroeid tot een van de meest belangrijke technologische vernieuwingen van de afgelopen eeuw. Bitcoin heeft de potentie om een dergelijke revolutie te starten, maar dan op het gebied van geld.
Bitcoin daarentegen is slechts één van de vele manieren om online mee te kunnen betalen (en nog een zeer beperkte ook, aangezien veruit de meeste webshops geen btc accepteren).
Als nou blijkt dat nou nét deze ene, nog zeer beperkte nieuwe betaalmogelijkheid, bepaalde - voor overheden - onwenselijkheden introduceert dan ligt een verbod voor de hand ja.
Bitcoin is veel meer dan een online betaal-mogelijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 14-02-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Rannasha schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:22:
[...]

Men had relatief eenvoudig internet kunnen verbieden in de begindagen toen er nog niet zoveel legitieme toepassingen waren en er relatief veel criminelen gebruik van maakten.
Het maatschappelijk belang van internet was al duidelijk vóórdat zaken als online kinderporno als een groot probleem werden gezien. Kinderporno verdwijnt ook niet als je internet afschaft, je bent pedofiel of niet.
Het eenvoudig online kunnen aanschaffen van wapens (en bepaalde witwaspraktijken waar btc mee in verband wordt gebracht) kunnen echter veel eenvoudiger moeilijker worden gemaakt dan middels het verbieden van internet: verbied de bitcoin.
Bitcoin is veel meer dan een online betaal-mogelijkheid.
Het wordt inderdaad voornamelijk anders gebruikt, nl als een speculatiemiddel.
Naast de online poker community is er nu ook een groep die heel de dag met de bitcoin gokkast bezig is. Gek veel meer dan daytraden wordt er niet mee gedaan.
Een verbod zal dan ook niet op maatschappelijke bezwaren stuiten, anders dan de mensen die er in geïnvesteerd hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Hadespuiter op 14-02-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Hadespuiter schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:44:
[...]
Ik zal het doorgeven aan de talloze webshops op Tor waar je wapens thuisbezorgd kunt krijgen en enkel met btc kunt betalen.
Tja, die zullen er op de harde manier achter komen. En zijn inmiddels al een aantal voorbeelden van marktplaatsen die zijn opgerold, gebruikers die zijn gearresteerd of opgelicht. Al het bewijs is zijn namelijk te herleiden uit een server die in beslag wordt genomen.

Dit is wederom een uitstekende presentatie van Andreas M. Antonopoulos over het belang van Bitcoin.
Misschien wel de beste die ik van hem gezien heb tot nu toe.

Begint vanaf 0:47:01 en duurt ongv. 1 uur en 58 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

LED-Maniak schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:29:
Protest tegen mtgox is groter geworden:
[afbeelding]
Check dat filmpje hier: http://blogs.wsj.com/japa...nfronts-mt-gox-executive/

Lekker professioneel bezig die Mark Karpeles. :X

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Hadespuiter schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:45:
Het maatschappelijk belang van internet was al duidelijk vóórdat zaken als online kinderporno als een groot probleem werden gezien. Kinderporno verdwijnt ook niet als je internet afschaft, je bent pedofiel of niet.
Het eenvoudig online kunnen aanschaffen van wapens (en bepaalde witwaspraktijken waar btc mee in verband wordt gebracht) kunnen echter veel eenvoudiger moeilijker worden gemaakt dan middels het verbieden van internet: verbied de bitcoin.
Als je de ontwikkeling van Bitcoin vergelijkt met die van internet dan zitten we nu nog een eind voor het WWW, grafische browsers, e.d. Er was een tijd dat het maatschappelijk belang van het internet nog lang niet duidelijk was, maar het al wel bruikbaar was voor criminelen.

Overigens beweer ik nergens dat het afschaffen van het internet leidt tot het einde van de criminele activiteiten waar internet nu voor wordt gebruikt. Zonder internet is er ook verspreiding van k.p., maar dan is het wel een stuk lastiger. Zonder Bitcoin zullen er ook wapenhandel en witwaspraktijken zijn.

Technologie maakt sommige vormen van misdaad makkelijker en efficienter. Dat geldt voor computers, dat geldt voor internet, dat geldt voor smartphones, dat geldt voor Bitcoin. Het is nogal arbitrair om een van deze ontwikkelingen in de kiem te smoren en de rest niet. Van de eerste drie van de dingen die ik heb genoemd is inmiddels duidelijk dat het maatschappelijk nut groter is dan de negatieve effecten, maar dat was in de begintijd van deze technologien lang niet altijd zeker.
Het wordt inderdaad voornamelijk anders gebruikt, nl als een speculatiemiddel.
Naast de online poker community is er nu ook een groep die heel de dag met de bitcoin gokkast bezig is. Gek veel meer dan daytraden wordt er niet mee gedaan.
Een verbod zal dan ook niet op maatschappelijke bezwaren stuiten, anders dan de mensen die er in geïnvesteerd hebben.
*zucht*
De technologie, niet de munt-eenheid die aan de technologie gekoppeld is, biedt de mogelijkheden.

Als ik nu een bank-overboeking doe naar mijn buurman die een andere bank heeft, dan staat het maandag pas op zijn rekening. Als ik een bank-overboeking doe naar een organisatie die mijn bank niet leuk vindt, dan wordt het domweg geblokkeerd. Ik kan dan niet zelf beslissen wat ik met mijn geld doe. In de VS kun je met je Visa of Mastercard creditcard een donatie doen aan de Ku Klux Klan, maar wil je geld geven aan Wikileaks, dan kan dat niet.

Met een decentraal systeem als Bitcoin is er niemand die beslist wat ik wel en niet met mijn geld mag doen. Overboekingen zijn vrijwel direct zichtbaar in het systeem. Overboekingen zijn niet willekeurig terug te draaien door een verzender, wat bij Paypal een grote bron van fraude is.

Ik betaal nu 5 euro om een overboeking uit Zwitserland te ontvangen. En met Nederlandse banken hebben we het relatief goed, want Amerikanen betalen al snel >$10 voor een binnenlandse overboeking en een vergelijkbaar bedrag om een overboeking te ontvangen. Bedrijven betalen 2-3% van hun omzet aan creditcard maatschappijen. In Nederland is iDeal beter, maar kost ook nog zo'n 30 cent per transactie. In een Bitcoin-economie zijn deze dingen vrijwel gratis.

De markt voor het versturen van geld door migranten terug naar hun thuisland (b.v. Western Union) verdient jaarlijks tientallen miljarden euro's. Deze winst komt direct uit de zakken van migranten, die vaak geld naar hun familie in straatarme landen sturen. De kosten kunnen oplopen tot 30%. In een Bitcoin-economie is dit vrijwel gratis.

Met Bitcoin is veel meer mogelijk dan simpele "stuur hoeveelheid X van A naar B" transacties. Het systeem biedt de mogelijkheid voor escrow-transacties, rekeningen waar 2 personen beiden voor transacties moeten tekenen, tijdslotten op rekeningen en nog veel meer. Allemaal zonder te moeten vertrouwen in een bank, notaris of wat dan ook. Ingebouwd in het systeem.

Bitcoin is niet te confisceren door een overheid die z'n falende banken moet redden (zie Cyprus), het verliest geen waarde omdat een overheid willekeurig veel geld bij print om z'n oorlogen te betalen (zie o.a. VS).

Beweren dat Bitcoin slechts een speculatiemiddel is, is ontzettend kortzichtig. Ja, er wordt momenteel veel mee gespeculeerd en ja dat is niet geweldig voor de valuta, maar de technologie waar het Bitcoin-protocol op draait heeft gigantische potentie. Dat betekent niet dat het met zekerheid gaat slagen, er kan van alles gebeuren, maar de boel de nek omdraaien "want criminelen" betekent dat je potentieel de volgende technologische revolutie stopt, terwijl nu al het criminele gebruik van Bitcoin nog maar een heel klein gedeelte is van het totaal.

edit: en wat Rickii zegt, Andreas M. Antonopoulos is erg goed in verwoorden wat de mogelijkheden zijn van Bitcoin. Zeg maar mijn bovenstaande verhaal, maar dan uitgebreider en beter verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Hadespuiter schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:45:
En op wat voor grond zou de regering Bitcoin moeten verbieden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Vermoeiend, die discussies met mensen die zich niet in de materie verdiept hebben. Mensen, lees je in en kom discussiëren of hou je waffel.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
FaceDown schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 01:41:
Vermoeiend, die discussies met mensen die zich niet in de materie verdiept hebben. Mensen, lees je in en kom discussiëren of hou je waffel.
Je bedoelt eigenlijk "lees de bitcoin bijbel c.q. reclamefolder, geloof er heilig in en zo niet, opzouten hier"?
Kritiek is in dit forum natuurlijk tegen het zere been.

(sorry maar als ik teksten lees als "hou je waffel", dat doe je maar tegen je knikkermaatjes).

[ Voor 15% gewijzigd door Hadespuiter op 15-02-2014 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Hadespuiter schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 04:55:
[...] (sorry maar als ik teksten lees als "hou je waffel", dat doe je maar tegen je knikkermaatjes).
Mee eens.
Kritiek is in dit forum natuurlijk tegen het zere been....
.... van sommige mensen. Je bent hier welkom om kritiek te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
[...]
Als je nu met daadwerkelijke substantiele kritiek zou komen... Ik kan als voorstander van Bitcoin veel betere argumenten tegen Bitcoin geven die een stuk moeilijker te weerleggen zijn dan de al duizend keer herkauwde argumenten "criminelen gebruiken het" en "er wordt mee gespeculeerd".

[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 15-02-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen probeerde ik 0.22 bitcoin te versturen naar Cryptorush (exchange)
Het is ook uit mijn wallet, maar de transactie staat nog steeds op 0 confirms.

Het transactie id is: 68e5736e26a78bb8fd00e3e6d20b5e5d2e834bf5ea77c18c422b0ffa7463c071-000
Als ik deze invoer bij blockchain.info geeft hij aan "Firstbits not found"

Ik heb al een rescan uitgevoerd vanaf mn bitcoin qt client, echter heeft dit niets geholpen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Bitpay heeft Bitcore gelanceerd voor developers.

Een voorbeeld is insight

Documentatie is helaas nog beperkt, maar ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:54:
Vanmorgen probeerde ik 0.22 bitcoin te versturen naar Cryptorush (exchange)
Het is ook uit mijn wallet, maar de transactie staat nog steeds op 0 confirms.

Het transactie id is: 68e5736e26a78bb8fd00e3e6d20b5e5d2e834bf5ea77c18c422b0ffa7463c071-000
Als ik deze invoer bij blockchain.info geeft hij aan "Firstbits not found"

Ik heb al een rescan uitgevoerd vanaf mn bitcoin qt client, echter heeft dit niets geholpen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Volgens mij gebruik jij Bitcoin-QT? Als je daar dmv rechts klikken het transactie id kopieert krijg je altijd -000 aan het eind er gratis en voor niks bij; geen idee waarom. Wil je de transactie op blockchain.info opzoeken moet je dat even weghalen. Dit lost in ieder geval het firstbits probleem op maar dan nog kan ik jouw transactie niet vinden. Heb je wel een fee gebruikt?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:11:
[...]

Volgens mij gebruik jij Bitcoin-QT? Als je daar dmv rechts klikken het transactie id kopieert krijg je altijd -000 aan het eind er gratis en voor niks bij; geen idee waarom. Wil je de transactie op blockchain.info opzoeken moet je dat even weghalen. Dit lost in ieder geval het firstbits probleem op maar dan nog kan ik jouw transactie niet vinden. Heb je wel een fee gebruikt?
Bitcoin-QT inderdaad. Ik had in eerste instantie het hele bedrag wat in mijn wallet zat ingevoerd, waardoor ik dus niets voor fee overhield; gaf hij een melding over. Toen opnieuw gedaan met iets minder zodat ik iets voor fee over had, echter gaf hij toen al een melding, dat er al een transactie uitgevoerd was. Dus mogelijk zonder fee. Stel dat ik de transactie heb uitgevoerd zonder fee, hoe kan ik dan de fee alsnog betalen? Of de transactie annuleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ook zonder fee zal je transactie uiteindelijk worden opgenomen in de blockchain, het duurt alleen wat langer. Het kan nu zelfs een aantal dagen duren totdat een miner jouw transactie opneemt in een block.

Er is wel een andere manier: namelijk een tweede transactie maken met dezelfde inputs (een double spend) en wel een fee en die uitsturen naar het netwerk maar dat moet je handmatig gaan doen en geen idee hoe om eerlijk te zijn. Als het goed is word dan de 2e transactie opgenomen en vervalt na verloop van tijd de eerste omdat het een double spend betreft.

EDIT: kijk hier even: https://bitcointalk.org/index.php?topic=35214.0 mbv Pywallet kan je het oplossen. Maak wel eewn backup van je wallet als je hiermee aan de slag gaat!

[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 15-02-2014 15:27 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:25:
Ook zonder fee zal je transactie uiteindelijk worden opgenomen in de blockchain, het duurt alleen wat langer. Het kan nu zelfs een aantal dagen duren totdat een miner jouw transactie opneemt in een block.

Er is wel een andere manier: namelijk een tweede transactie maken met dezelfde inputs (een double spend) en wel een fee en die uitsturen naar het netwerk maar dat moet je handmatig gaan doen en geen idee hoe om eerlijk te zijn. Als het goed is word dan de 2e transactie opgenomen en vervalt na verloop van tijd de eerste omdat het een double spend betreft.
Oke bedankt! Ik hou het maar op optie één dan, paar dagen geduld :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Een transactie die niet bevestigd wordt, wordt uiteindelijk door andere nodes vanzelf vergeten. Ik weet alleen niet zeker of Bitcoin-qt een transactie die het zelf heeft verzonden uiteindelijk ook vergeet (en de weergegeven balans dus weer goed weergeeft) of dat de client de transactie periodiek opnieuw verstuurt. Kijk dus zeker even naar de link van gws24 over een handmatige fix.

edit: wachten op een bevestiging kan natuurlijk ook, als je geen haast hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Rannasha op 15-02-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Bedacht me net iets dat eventueel iets wat je makkelijker kan doen:

1) Exporteer je private key en sla die ergens op
2) Backup de wallet en delete hem daarna op de originele plek
3) maak een nieuwe wallet en importeer de private key
4) sluit QT en start het opnieuw op met de -rescan optie (dit kan wel een paar uur duren)
5) aangezien daarmee alleen transacties uit de blockchain worden gehaald zou je balans weer moeten kloppen. Maak dan de trransactie opnieuw met een fee.

Zie ook deze gids: https://bitcointalk.org/index.php?topic=231309.0 voor een betere uitleg. Ze hebben het hier over third party clients maar het zou ook moeten werken voor QT.

Je kan ook de private key importeren in een andere wallet zoals die van blcokchain.info en vandaar de transactie opnieuw doen. In ieder geval genoeg mogelijkheden dus :) Of inderdaad gewoon wachten :P

@Rannasha
Voor zover ik weet stuurt QT de transactie bijna elk uur opnieuw en zit daar geen einde aan.

EDIT: Net ergens gelezen dat Pywallet niet goed werkt als je QT versie >= 0.8 hebt maar in hoeverre dat klopt geen idee.

[ Voor 22% gewijzigd door gws24 op 15-02-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de tussentijd mijn wallet.dat hernoemd en een backup teruggezet, hiermee is het probleem verholpen; de 0.22 BTC zit weer in mijn wallet! :-)

Ook had ik er nog een dubbele transactie naar Kraken instaan, deze is ook meteen uit m'n transactielijst verdwenen, weer helemaal in orde dus!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

[...]

Je bedoelt eigenlijk "lees de bitcoin bijbel c.q. reclamefolder, geloof er heilig in en zo niet, opzouten hier"?

(sorry maar als ik teksten lees als "hou je waffel", dat doe je maar tegen je knikkermaatjes).
Sja als je dit topic eens door zou lezen (wat verplicht is volgens de voorwaarden hier op GoT) dan zou je zien dat er om de haverklap een nitwit langskomt die met dezelfde oude (in zijn ogen zeer slimme) argumenten op de proppen komt die al tig keer met succes weerlegd zijn. Vervolgens zijn er altijd weer mensen zo goed genoeg om hierop in te gaan, en vervolgens verdwijnen die personen weer omdat ze geen weerwoord hebben. Niet alleen is dat irritant maar het vervuilt deze topics ook nodeloos. Het is als de mensen op NUjij die denken slim te zijn en elke keer weer om de hoek komen met het roepen van 'piramide!' of 'tulpenbollen' en daarmee schijnen te denken dat zij zo ontzettend slim zijn dat zij de hele bitcoin-'hype' wel even met 1 woordje kunnen samenvatten, niet wetende dat er in feite technologie achter steekt zo geavanceerd en complex dat zij deze nooit volledig zullen kunnen begrijpen.
Maar ik heb nu alweer teveel woorden eraan vuil gemaakt. Samenvattend; het zou waardevoller zijn als je ergens over wilt komen discussieren dat je je eerst verdiept in de materie om vervolgens beslagen ten ijs te kunnen komen. Je hoeft niet in bitcoin te "geloven", bitcoin bestaat namelijk echt en het is reeds een bewezen succes (waarom betaalt met anders momenteel zo'n 500 euro voor 1 coin?). Je kan hooguit discussieren over de toekomstverwachtingen van bitcoin en je kan deze uiterst negatief inschatten, maar kom dan wel met valide argumenten aan ipv met de uitgekauwde dooddoeners te komen aanzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door FaceDown op 15-02-2014 21:44 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Samenvattend; het zou waardevoller zijn als je ergens over wilt komen discussieren dat je je eerst verdiept in de materie om vervolgens beslagen ten ijs te kunnen komen.
Ik ben dit topic "binnengevallen" met de mededeling dat ik geconstateerd heb dat je met behulp van btc kinderlijk eenvoudig een wapen kunt aanschaffen via één van de talloze webshops op Tor, en dat overheden hier niet op zitten te wachten. Tezamen met witwaspraktijken waar btc mee in verband wordt gebracht zou dit grond kunnen zijn voor een bitcoinverbod c.q. strenge regulering.

That's it. Ik kwam hier niet zeuren over piramidespel gedoe or whatever. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hadespuiter schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:39:
[...]

Ik ben dit topic "binnengevallen" met de mededeling dat ik geconstateerd heb dat je met behulp van btc kinderlijk eenvoudig een wapen kunt aanschaffen via één van de talloze webshops op Tor, en dat overheden hier niet op zitten te wachten. Tezamen met witwaspraktijken waar btc mee in verband wordt gebracht zou dit grond kunnen zijn voor een bitcoinverbod c.q. strenge regulering.

That's it. Ik kwam hier niet zeuren over piramidespel gedoe or whatever. ;)
Maar de vraag is of je nu het middel dat alles afschermt (Tor) moet verbieden, of het ruilmiddel (Bitcoins). Waarom zou de Bitcoin verboden moeten en kunnen worden om wapen- en drugshandel tegen te gaan? Als dit een belangrijk probleem is, kunnen we dan niet beter de pakketpost deels door een röntgenscan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Hadespuiter schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:39:
[...]
Ik ben dit topic "binnengevallen" met de mededeling dat ik geconstateerd heb dat je met behulp van btc kinderlijk eenvoudig een wapen kunt aanschaffen via één van de talloze webshops op Tor,
Het is ook kinderlijk eenvoudig om met een keukenmes iemand dood te steken.
Er zijn honderdduizenden messen in omloop en toch gebeurt het relatief weinig.
Want mensen die de neiging hebben weten dat ze een grote kans lopen om gepakt te worden.
en dat overheden hier niet op zitten te wachten. Tezamen met witwaspraktijken waar btc mee in verband wordt gebracht zou dit grond kunnen zijn voor een bitcoinverbod c.q. strenge regulering.
Bitcoins zijn makkelijker te traceren dan contant geld en je hoeft geen gerechtelijk bevel aan te vragen om alle transacties op te vragen. Overheden kunnen nu al daders achterhalen en dat wordt in de toekomst alleen maar makkelijker met nieuwe technieken. Overheden weten dit en ze werken er hard aan om er beter in te worden... alleen de mensen die dat niet begrijpen zijn er bang voor. Echt anoniem betalen met Bitcoin vereist veel meer moeite dan betalen met cash.

Nog een artikel hierover: http://www.technologyrevi...-reveal-users-identities/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Bij mtgox is de koers veel lager dan bij de anderen. Waarom koopt men niet massaal bitcoins bij mtgox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Gamebuster schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:14:
Bij mtgox is de koers veel lager dan bij de anderen. Waarom koopt men niet massaal bitcoins bij mtgox?
Omdat je het daar niet meer weg gaat krijgen, en het maar zeer de vraag is of dat ooit anders gaat worden. MtGox heeft grote problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Aah, dus als je bij MtGox bitcoins aanschaft, worden ze niet naar je eigen wallet verzonden?
De PC in je sig is btw wel een beetje 2007 :P

[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 17-02-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Gamebuster schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:10:
Aah, dus als je bij MtGox bitcoins aanschaft, worden ze niet naar je eigen wallet verzonden?
De PC in je sig is btw wel een beetje 2007 :P
Zegt dit genoeg? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik weet niet wat er nu bij MtGox aan de hand is, maar ik kan niet meer inloggen met m'n OTP. Eergisteren m'n OTP omgehangen van m'n Xperia Z naar m'n nieuwe iPhone 5s, maar nu kan ik dus niet meer inloggen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Indrukwekkend hoor, 2 man voor de ingang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:05
Apie! schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:31:
Ik weet niet wat er nu bij MtGox aan de hand is, maar ik kan niet meer inloggen met m'n OTP. Eergisteren m'n OTP omgehangen van m'n Xperia Z naar m'n nieuwe iPhone 5s, maar nu kan ik dus niet meer inloggen.
Paar uur geleden kon ik nog via mijn OTP inloggen, lijkt bij MTGox dus niks mis te zijn.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Gelieve discussies over koersen, handelen (en exchanges) verder voeren in Cryptocurrency - handel en koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Gamebuster schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:38:
[...]

Indrukwekkend hoor, 2 man voor de ingang :P
Wel als je weet dat die mannen meer dan 16 uur gevlogen hebben om daar met een bordje te gaan staan. Anyway, zie http://www.coindesk.com/?s=mtgox als je meer wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 10:59

Rmg

Tristan schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:51:
[...]

Wel als je weet dat die mannen meer dan 16 uur gevlogen hebben om daar met een bordje te gaan staan. Anyway, zie http://www.coindesk.com/?s=mtgox als je meer wilt weten.
Al begonnen ze met lopen toen mtgox midas weer eens uitstelde, blijft maar een zielig protestje zo met 2 man in de regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Wel een grappig overzicht van alle nu bestaande coins... weet niet of deze al eens is gepost:

http://mapofcoins.com/

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:17

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
En het hoofdkantoor van Mt.Gox is verplaatst: https://support.mtgox.com...ddress-Change-February-19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Gelukkig dat men in Oekraine ook nog productief bezig is tussen periodes van protestantje-pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Het schijnt een plaats te zijn in een hoge toren met een postbus adres en een receptioniste. Mocht het daar tot een protest komen dan zien de eventuele demonstranten de mensen van Gox niet eens.

http://www.reddit.com/r/B...ation_and_address/cfj48xe
http://nl.reddit.com/r/Bi..._address_change_february/

[ Voor 7% gewijzigd door Blord op 19-02-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
De nieuwste aflevering van Let's Talk Bitcoin over het transaction malleability probleem en de (mogelijke) ondergang van MtGox:

http://letstalkbitcoin.co...alleability/#.UwTirbTYMsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Zojuist de Humble Bundle 11 gekocht en met bitcoin betaald :)

Het beste wel even noscript (als je dat gebruikt) deactiveren want dat zorgde voor wat moeite om de confirmation (op de site) te laten lukken.

Wel opvallend dat de bitcoin betaalmethode een textlinkje is in een heel klein lettertype, verstopt onder de vier andere betaalmethoden die allemaal een clickable banner hebben. Als er veel mensen met bitcoin betalen dan staat er volgende keer misschien ook gewoon een bitcoin banner, op gelijke hoogte met de rest van de betaalmethoden.

[ Voor 40% gewijzigd door Bonez0r op 19-02-2014 21:55 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Wat leuk !
Zelf heb ik een leren muismat besteld met bitcoins. Het komt echt uit Zuid-Afrika. :)
http://www.goldrhino.tk//bitcoin-leather-mousepad

Het is mijn eerste bitcoin bestelling. Het moet niet altijd maar trade en exchange zijn.
Trouwens deze bitcoins waren niet aangekocht met fiat geld maar ik had ze ontvangen als betaling voor mijn spullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Blord schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:45:
Wat leuk !
Zelf heb ik een leren muismat besteld met bitcoins. Het komt echt uit Zuid-Afrika. :)
http://www.goldrhino.tk//bitcoin-leather-mousepad

Het is mijn eerste bitcoin bestelling. Het moet niet altijd maar trade en exchange zijn.
Trouwens deze bitcoins waren niet aangekocht met fiat geld maar ik had ze ontvangen als betaling voor mijn spullen. :)
Bitcoin als betaalmiddel ipv als asset/speculatievehikel. De eerste tekenen zijn er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik zag gisteren dat het populaire muziekfestival Boom in Portugal ook kaartjes verkoopt in bitcoin. Erg leuk. :) Het is een beetje een psychedelisch hippie festival. Mochten er mensen in geinteresseerd zijn: http://www.boomfestival.org/boom2014/tickets/

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonez0r schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:18:
Zojuist de Humble Bundle 11 gekocht en met bitcoin betaald :)

Het beste wel even noscript (als je dat gebruikt) deactiveren want dat zorgde voor wat moeite om de confirmation (op de site) te laten lukken.

Wel opvallend dat de bitcoin betaalmethode een textlinkje is in een heel klein lettertype, verstopt onder de vier andere betaalmethoden die allemaal een clickable banner hebben. Als er veel mensen met bitcoin betalen dan staat er volgende keer misschien ook gewoon een bitcoin banner, op gelijke hoogte met de rest van de betaalmethoden.
Ik haal wel vaker zo'n humble bundle, nooit opgevallen dat ze dus ook bitcoins accepteren. Nice find! En staat er inderdaad wel erg klein vermeld :S

• Martijn19
Hatsieflatsie schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:56:
[...]
Bitcoin als betaalmiddel ipv als asset/speculatievehikel. De eerste tekenen zijn er.
Ik koop wekelijks spullen met bitcoin, gisteravond nog even een itunes gift card gekocht met bitcoin bij https://igiftcards.nl/ (niet mijn site, na even googlen vond ik ze).

Dingen betalen met bitcoin geeft ook meer voldoening als betalen via de bank :)

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn19 op 20-02-2014 09:09 ]

• Tristan
Zie net onderstaand e-mail in mijn spam box:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
From: "support@btcguild.com" <support@btcguild.com>
Message-ID: <xxx>
Subject: 3.201 bitcoin failed transfer
To: "tristan" <tristan>
Content-Type: multipart/alternative; boundary="7gbun2dTxlNXsf=_tydSwfbgrWeqJqv2yg"
MIME-Version: 1.0
Organization: support@btcguild.com
Date: Mon, 17 Feb 2014 13:05:34 -0700
X-SMTPCOM-Tracking-Number: 9a8a731d-adef-4431-b75c-d00cb9782ce3
X-SMTPCOM-Sender-ID: 6004374
X-SMTPCOM-Spam-Policy: SMTP.com is a paid relay service. We do not tolerate UCE of any kind. Please report it ASAP to abuse@smtp.com

i try to call you many time.
Please correct your Butcoin Address soon,

Attachment: http://ge.tt/api/1/files/4X1oTKK1/0/blob?download

Op de website vermelden ze inmiddels:
A recent phishing scam has been pretending to be from support@btcguild.com. This email did not come from us, and is trying to spread a virus.
De vraag is natuurlijk hoe de scammers aan mijn e-mail adres zijn gekomen. Via BTC Guild?

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 20-02-2014 12:05 ]

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 22:28
Tristan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:05:
De vraag is natuurlijk hoe de scammers aan mijn e-mail adres zijn gekomen. Via BTC Guild?
Ik gok de gelekte Mtgox database uit 2011.

[ Voor 61% gewijzigd door Grouver op 20-02-2014 12:46 ]

• Hipska
Lol, Butcoin. Is dat een nieuwe? Misschien voor betalingen op porno sites?

En de link werkt trouwens niet eens :p

[ Voor 22% gewijzigd door Hipska op 20-02-2014 12:50 ]

• Blord

Blord

Hello Kitty !

MtGox heeft toch een log van alle transacties ? Ze kunnen in feite gewoon checken aan wie de dubbele uitbetalingen gedaan zijn. Immers je moet toch geverifeerd zijn om te kunnen storten en withdrawen.
De gegevens van de verdachte personen hebben ze toch in hun databank.

Zend desnoods de incasso van de flitspolitie. Ze kunnen je altijd vinden. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Blord op 20-02-2014 13:05 ]

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Grouver schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:46:
[...]

Ik gok de gelekte Mtgox database uit 2011.
het volledige bericht op btcguild.com

Earlier today, a significant number of emails were apparently sent out to users from an email database leak on Bitstamp, and possibly other sources. These emails forged the "From" address to show up as support@btcguild.com. These emails did NOT come from BTC Guild, and the leaked list of email addresses did NOT come from BTC Guild (most recipients did not have BTC Guild accounts at all).

If you received this email, which claims it has been trying to contact you regarding your "Butcoin address", and a link to an "attachment", do NOT click the link. It is a virus.

Unfortunately, email is not a secure system, and there is no way to prevent somebody from forging a false "From" address. BTC Guild does have DKIP and similar mail records, so most email providers should bounce/mark these phishing emails as spam since they did not originate from our domain/mailservers.

Jsunnyreports

• Tristan
thalantis schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:39:
[...]

het volledige bericht op btcguild.com

Earlier today, a significant number of emails were apparently sent out to users from an email database leak on Bitstamp, and possibly other sources. These emails forged the "From" address to show up as support@btcguild.com. These emails did NOT come from BTC Guild, and the leaked list of email addresses did NOT come from BTC Guild (most recipients did not have BTC Guild accounts at all).

If you received this email, which claims it has been trying to contact you regarding your "Butcoin address", and a link to an "attachment", do NOT click the link. It is a virus.

Unfortunately, email is not a secure system, and there is no way to prevent somebody from forging a false "From" address. BTC Guild does have DKIP and similar mail records, so most email providers should bounce/mark these phishing emails as spam since they did not originate from our domain/mailservers.
Leak op Bitstamp, dat verklaart.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Tristan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:09:
[...]

Leak op Bitstamp, dat verklaart.
Dat is dan wel een vrij oude leak, want ik heb een dergelijke mail niet gehad en zit toch al een heel aantal maand bij Bitstamp.

• Tristan
Rannasha schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:26:
[...]

Dat is dan wel een vrij oude leak, want ik heb een dergelijke mail niet gehad en zit toch al een heel aantal maand bij Bitstamp.
Zou kunnen hoor, ik ben geregistreerd sinds Wed, Jul 17, 2013

[ Voor 8% gewijzigd door Tristan op 20-02-2014 18:48 ]

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
i7x schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:24:
Ik zag gisteren dat het populaire muziekfestival Boom in Portugal ook kaartjes verkoopt in bitcoin. Erg leuk. :) Het is een beetje een psychedelisch hippie festival. Mochten er mensen in geinteresseerd zijn: http://www.boomfestival.org/boom2014/tickets/
Heel mooi (uniek) festival als je het mij vraagt... heb al een kaart maar had er anders zeker een met BTC gekocht ;)

Een pessimist is een realistische optimist

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Tristan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:47:
[...]

Zou kunnen hoor, ik ben geregistreerd sinds Wed, Jul 17, 2013
20 Aug 2013 hier, dus zoveel tijdsverschil zit er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rannasha schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:26:
[...]

20 Aug 2013 hier, dus zoveel tijdsverschil zit er niet tussen.
Hmm naja, wellicht heb ik net pech en ligt mijn e-mail adres daardoor nu op 'straat'. Achteraf gezien had ik natuurlijk beter een fake e-mail adres kunnen aanmaken en die gebruiken op al die exchanges en pool websites. Gelukkig is de impact nu niet zo schokkend maar het had erger kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
BitPay Lanceert "Payment Protocol" ondersteuning (gebaseerd op BIP0070-0072-0073)

Na de bitcoinj 0.11 & Android Bitcoin Wallet integratie en de opkomende bitcoin-qt 0.9 release met gelijke ondersteuning, luidt dit het volgende hoofdstuk in voor het Bitcoin-betaalprotocol. (Dit is eigenlijk Tweakers Frontpage-waardig)

Nu is het mogelijk om identiteiten te verifieren van een ontvanger, zodat je niet meer bang hoeft te zijn dat je een typ-fout hebt gemaakt in je adres of dat het adres door een derde partij op de website is geinjecteerd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PWJJx4F.jpg?1

Lees meer: http://blog.bitpay.com/20...ent-protocol-support.html

Je kunt natuurlijk nog steeds op de oude manier blijven betalen als je dat wil. Het is (nog) niet verplicht om een identiteit te gebruiken voor een betaling en hopelijk blijft dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Staat bij ons ook al een tijdje klaar :)

Wij wilden echter wachten tot 0.9 uit was gebracht, want nu is er nog geen client die het ondersteunt :)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sw9m0gc.png

Bank-like Bitcoin Portal Neo Opens First Branch in Cyprus
http://www.coindesk.com/b...pens-first-branch-cyprus/

Meer informatie over wat Neo & Bee inhoudt:
https://www.lmb-holdings.com/news/january-22nd-2014/

Bitcointalktopic:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=289730.0

Foto's van hun nieuwe locatie:
https://bitcointalk.org/i...730.msg5215300#msg5215300

Coincourant schreef er ook al vaker over:
http://coincourant.nl/?s=neo

En al hun gelikte tv-commercials staan op YT:
YouTube: CryptoCyprus

Interview met directeur Danny Brewster (Love it or hate it ‘Bitcoin here to stay’):
http://cyprus-mail.com/20...-it-bitcoin-here-to-stay/

[ Voor 11% gewijzigd door ikbenwouter op 24-02-2014 15:29 . Reden: interview-link erbij ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Eindelijk Acknowledged voor versie 0.9:

"Drop fees by 10x due to the persistently higher exchange rate"
The last fee drop was by 5x (from 50k satoshis to 10k satoshis)
in the 0.8.2 release which was about 6 months ago.

The current fee is (assuming a $500 exchange rate) about 5 dollar
cents. The new fee after this patch is 0.5 cents.

Miners who prefer the higher fees are obviously still able to
use the command line flags to override this setting. Miners who
choose to create smaller blocks will select the highest-fee paying
transactions anyway.

This would hopefully be the last manual adjustment ever required
before floating fees become normal.
Da's goed nieuws voor microtransacties met bitcoin. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 24-02-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Als die koers zo blijft dalen, dan is de huidige fee ook goed genoeg voor microtransacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
En toen ging de website van Mt.Gox op zwart wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Was dit al bekend?

15-17 mei vind er een grote Bitcoin-conferentie plaatst in Amsterdam georganiseerd door The Bitcoin Foundation, met veel prominenten uit de industry, o.a. Gavin Andresen (lead developer), Tony Gallipi (CEO Bitpay) en Brian Armstrong (CEO Coinbase)

http://bitcoin2014.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Hipska schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:34:
En toen ging de website van Mt.Gox op zwart wit.
dat is een flinke OMG. Nu had ik mn halve bitcoin er al weggehaald maar je zal er serieus handel hebben gedreven en nu je digitale kapitaal zien verdampen :|

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Op reddit zijn er posts van bitcoin houders die honderden en soms duizenden bitcoins verliezen met het offline gaan van gox. Eentje meldt zelfs 4752 coins te zijn verloren. Ik zou die CEO Mark Karpeles ontvoeren als ik zoveel coins zou bezitten en mogelijk zou verliezen, pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Toch wel apart dat ik vandaag om 07:57 vanmorgen nog een mail van mtgox kreeg dat m'n OTP unlinked was. Ik wilde daarna meteen inloggen en kreeg alleen een wit scherm :(

<insert duimey>

Edit: Ik realiseerde me net dat ze met unlinken misschien wel gewoon rm -rf /home/Apie! hebben bedoeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Apie! op 26-02-2014 07:14 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 15:00
En natuurlijk pakken de kranten er groots mee uit:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7aZ6w.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door azerty op 26-02-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mindtomatter/ltb-e87-the-captive-and-the]
Heel interessant gesprek met Adam B. Levine en Charlie Shrem over zijn situatie en de ontwikkelingen van Mt.Gox waar Charlie praat over zijn relatie en gesprekken met Mark Karpeles en de Bitcoin Foundation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
Blogpost over Mt Gox door Jesse Powell, CEO van Kraken/Payward: http://jesse.forthewin.co...and-the-greater-good.html

[ Voor 47% gewijzigd door Avalaxy op 26-02-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
rickiii schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:49:
[audio]
Heel interessant gesprek met Adam B. Levine en Charlie Shrem over zijn situatie en de ontwikkelingen van Mt.Gox waar Charlie praat over zijn relatie en gesprekken met Mark Karpeles en de Bitcoin Foundation.
Enorm interessant inderdaad, thanks for sharing. Schijnt ook een beetje een ander licht op Shrem zelf, ookal komt het uit z'n eigen mond. Heb me er niet echt in verdiept, maar de tendens van de berichtgeving was toch wel dat het gewoon een crimineel was. Nu weet ik dat nog zo net niet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

The Verge heeft ook prima berichtgeving:

The Mt. Gox fiasco won't kill Bitcoin
Who stole $400 million from Mt. Gox?

Ook interessant: Stefan Molyneux en Andreas Antonopoulos over MtGox:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wzwWIDIVSTo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:55

flexje

got-father

Beste allen,

Even een vraagje van een complete nieuweling in BTC.

Zojuist heb ik Multibit gedownload en geinstalleerd voor de mac.

Mijn BTC adres heb ik gekopierd vanuit Multibit en via Bitonic heb ik met Ideal 20 euro overgeboekt.

Na 2 minuten zag ik de transactie in Multibit verschijnen. Aantal BTC komt overeen maar mijn saldo was gelijk € 14,59 en nu inmiddels is mijn saldo € 4,27???? (en ook staat bij transacties een transactiebedrag van
€ 4,27 8)7 )
Weet iemand wat hier speelt?

[ Voor 7% gewijzigd door flexje op 26-02-2014 21:37 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Pagina: 1 ... 62 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.