I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zoek je nog investeerders?m19 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:06:
[...]
Jep dat is de link. Het was overigens een Bitcoin only fund dat contact opnam en geen privé investeerder.
Nee, ik zocht 1 investeerder en die heb ik gevonden. Toch bedankt.
Ik heb dus ook een idee, one of a kind, supersnel player vs player game, waardoor het huis ook nul risico loopt. Ik heb echter geen idee waar te beginnen, aangezien ik zelf geen programmeer vaardigheden heb.Rannasha schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:31:
[...]
https://bitcointalk.org/index.php?topic=427214.0
Overigens heb ik ooit 10 BTC for een paar uur programmeerwerk gekregen, dat was ook wel leuk. Was wel toen BTC nog $100 waard was, maar nog steeds de moeite waard.
Ik ben redelijk overtuigd dat het met de juiste marketing een groot succes kan worden.
Any tips?
Programmeurs zijn heel erg gewild. Tenzij je zelf een goede skill hebt in te brengen (zoals bijvoorbeeld design) moet je toch echt geld hebben wil je een idee realiseren.Trent900 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:16:
[...]
Ik heb dus ook een idee, one of a kind, supersnel player vs player game, waardoor het huis ook nul risico loopt. Ik heb echter geen idee waar te beginnen, aangezien ik zelf geen programmeer vaardigheden heb.
Ik ben redelijk overtuigd dat het met de juiste marketing een groot succes kan worden.
Any tips?
Als programmeur krijg ik vaak genoeg het aanbod om iets te maken in ruil voor de helft van de winst. Het enigste wat die persoon dan heeft in te brengen is "een goed idee" en "marketing skills". Dan is mijn antwoord:

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ik ben benieuwd.
Programmeur hier. Wat is je idee dan?Trent900 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:16:
[...]
Ik heb dus ook een idee, one of a kind, supersnel player vs player game, waardoor het huis ook nul risico loopt. Ik heb echter geen idee waar te beginnen, aangezien ik zelf geen programmeer vaardigheden heb.
Any tips?
[ Voor 74% gewijzigd door Gamebuster op 27-01-2014 22:36 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Epicenter Bitcoin
http://podcast.epicenterbitcoin.com/

Mad Money Machine
http://madmoneymachine.com/
En het interview met Andreas M. Antonopoulos in de Joe Rogan Experience (27-jan 2014)
[ Voor 21% gewijzigd door rickiii op 28-01-2014 14:28 ]
Wanneer: (huidige tijd in EST)
28 januari (11:30 a.m. - 4:30 p.m. EST)
29 januari (10:00 a.m. - 4:00 p.m. EST)
Panel 1 (11:30am - 1:30pm) – The Investor Perspective: The Future of Virtual Currencies
- Barry Silbert – Founder & CEO of SecondMarket and Founder of the Bitcoin Investment Trust
- Jeremy Liew – Partner, Lightspeed Venture Partners
- Fred Wilson – Partner, Union Square Ventures
- Cameron and Tyler Winklevoss – Principals, Winklevoss Capital Management
- Charles Lee – Creator of Litecoin
- Judie Rinearson – Partner, Bryan Cave
- Carol Van Cleef – Partner, Patton Boggs
- TBD Additional Witnesses
Panel 1 (10:00am – 11:00am) – Law Enforcement and Virtual Currencies
- Cyrus R. Vance, Jr – District Attorney of New York County
- Richard B. Zabel – Deputy U.S. Attorney for the Southern District of New York
- Fred Ehrsam – Co-Founder, Coinbase
- Jeremy Allaire – Founder & CEO, Circle Internet Financial
- TBD Representative of Overstock.com
- Ed W. Felten – Professor of Computer Science and Public Affairs, and Director of the
- Center for Information Technology Policy, Princeton University
- Susan Athey – Professor of Economics, Stanford University
Webcast: http://www.totalwebcasting.com/view/?id=nysdfs
Alternatieve stream: http://www.livestream.com/newyorkstateofficeofthegovernor
edit: Het doel is een volledig beeld krijgen van alle voordelen en nadelen van digitale valuta. Zoals net gezegd werd
[ Voor 23% gewijzigd door Martijn19 op 28-01-2014 17:38 ]
Yup. Het is een meeting om informatie te vergaren, vergelijkbaar met de senate-hearings van november vorig jaar, maar dan op staat-niveau.m19 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:35:
Als ik het goed heb is het nu de bedoeling dat de staat New York aan de hand van de mensen die vandaag aan het woord komen een beslissing kan gaan vormen over de regulering van digitale valuta zoals Bitcoin?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
De voorzitter lijkt mij iemand die zeer open staat voor digitaal valuta.
Als de staat New York (en later de rest van de US) dit positief omarmt dan doen landen zoals China er eigenlijk niet meer toe (imo).
[ Voor 5% gewijzigd door Martijn19 op 28-01-2014 18:03 ]
Verwijderd
Serieus?m19 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:02:
Als de staat New York (en later de rest van de US) dit positief omarmt dan doen landen zoals China er eigenlijk niet meer toe (imo).

In China mag sowieso al veel minder als in "beschaafde westerse landen", bijvoorbeeld internet word daar streng gecensureerd, dat dit niets af aan het feit dat wij er niet meer zonder kunnen en dat internet zeer succesvol te noemen is.
Zo denk ik ook over Bitcoin, dat China het (bij wijze van) compleet zou blokkeren doet niets af aan de mogelijkheden van Bitcoin en dat het in andere landen wel kan slagen.
[ Voor 4% gewijzigd door Martijn19 op 28-01-2014 21:41 ]
Een van de panelleden in de eerste sessie van de New York hearing zei daarom ook "If China has banned it, invest in it." Als verdere voorbeelden noemde hij Google en Facebook.m19 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:41:
[...]
In China mag sowieso al veel minder als in "beschaafde westerse landen", bijvoorbeeld internet word daar streng gecensureerd, dat dit niets af aan het feit dat wij er niet meer zonder kunnen en dat internet zeer succesvol te noemen is.
Zo denk ik ook over Bitcoin, dat China het (bij wijze van) compleet zou blokkeren doet niets af aan de mogelijkheden van Bitcoin en dat het in andere landen wel kan slagen.
Landen als China, waar de economie en valuta strak door de overheid worden gecontroleerd hebben het meest te verliezen als Bitcoin een globaal succes wordt. Het is niet gek dat ze het proberen tegen te gaan. Er is bijvoorbeeld in China een maximum hoeveelheid aan buitenlands geld dat je mag kopen per persoon per jaar. Bitcoin was een mogelijkheid voor rijke Chinezen om die limiet te omzeilen en naar wens Dollars in te slaan (wat wellicht een van de redenen was dat de Chineze exchanges hoger stonden dan de Westerse tijdens de rally van november).
Echter las ik dat Mt Gox de laatste tijd niet uitbetaalt?
Anders is het goed verdienen, Bitonic heb je de prijs toch vast staan in iDeal. Zodra je je coin in Mt Gox verkocht hebt even een nieuwe bijkopen.
11-dec-2013 withdraw en 15-jan-2014 op de rekening
30-nov-2013 withdraw en 24-dec-2014 op de rekening
Is mijn strategie wat? Zit flink verschil in koers en je kan de bitonic prijs al vastzetten in je idealscherm.thalantis schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:24:
reken bij mtgox op 3-4 weken tot je je geld hebt.
11-dec-2013 withdraw en 15-jan-2014 op de rekening
30-nov-2013 withdraw en 24-dec-2014 op de rekening
Volgens http://bitcoin-analytics.com/ is dit trouwens ook de enige site waarbij arbitrage voordelig is..
Als je het heb over account verificatie heb ik wat recente ervaringing.remcoboy1479 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:08:
Iemand ervaring laatste tijd met verificatie MtGox?
Volgens http://bitcoin-analytics.com/ is dit trouwens ook de enige site waarbij arbitrage voordelig is..
- Eind december heb ik de verificatie process gestart met de melding dat het binnen 10 werkdagen zou gebeuren.
- Begin jan zag ik op de website dat dit 20 werkdagen is geworden.
- Vorige week kreeg ik de melding dat mijn zorgverzekering polis voor 2014 niet goed genoeg is als 'residence' bewijs.
- Nu maar de recentste internet factuur geupload en hopen dat het goed genoeg is voor ze.
Ik helaas niet, maar deze rating vond ik online: http://beoordelingen.feed.../Zilvergoudwinkel.nl.htmlwhiteguy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:31:
Iemand ervaring met deze tent waar je bitcoins kan uitgeven?
https://zilvergoudwinkel.nl/
Maar het viel wel op dat er op de website staat "Geen AFM toezicht"
Maar misschien is dat toezicht net zo nutteloos als al die webshop keurmerken...
Mocht je zaken met ze doen, dan horen we hier graag je ervaringen.
http://www.coindesk.com/btc-china-accepting-bank-deposits/
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Mijn vrouw vind het inmiddels ook leuk. Vanmiddag kwam iemand bij me langs om mijn Sony Xperia S van me te kopen. Hij betaalde contant met een briefje van 100. Toen was hij weer weg en bedacht ik me plots dat dat briefje net zo goed vals geld kon zijn. Wie betaald er nu met briefjes van 100? De meest veilige transactie om mijn telefoon te verkopen had bitcoin geweest. Je laat je QR-code scannen en *ping* je wallet bevestigd de onomkeerbare transactie in de blockchain. Zo ging het ook toen ik mijn band liet plakken. En je administratie zit er meteen bij inbegrepen, het is alleen wachten op Apps die dat verder stroomlijnen.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mindtomatter/e80-beyond-bitcoin-uncut]
Gaat over bedrijven zoals Invictus Innovations (Protoshares/BitShares) - en initiatieven Mastercoin: Master Protocol en Ethereum die de visie hebben om complete programmas, organisaties en aandelen handel te decentraliseren op een blockchain technologie.
Source: https://github.com/bitcoin/bitcoin/releases/tag/v0.9.0rc1
Release notes
RPC:
- 'listreceivedbyaddress' now provides tx ids
- Updated help and tests for 'getreceivedby(account|address)'
- In 'getblock', accept 2nd 'verbose' parameter, similar to getrawtransaction, but defaulting to 1 for backward compatibility
- Add 'verifychain', to verify chain database at runtime
- Add 'dumpwallet' and 'importwallet' RPCs
- 'keypoolrefill' gains optional size parameter
- Add 'getbestblockhash', to return tip of best chain
- Add 'chainwork' (the total work done by all blocks since the genesis block) to 'getblock' output
- Make RPC password resistant to timing attacks
- Clarify help messages and add examples
- Add 'getrawchangeaddress' call for raw transaction change destinations
- Reject insanely high fees by default in 'sendrawtransaction'
- Add RPC call 'decodescript' to decode a hex-encoded transaction script
- Make 'validateaddress' provide redeemScript
- Add 'getnetworkhashps' to get the calculated network hashrate
- New RPC 'ping' command to request ping, new 'pingtime' and 'pingwait' fields in 'getpeerinfo' output
- Adding new 'addrlocal' field to 'getpeerinfo' output
- Add verbose boolean to 'getrawmempool'
- Add rpc command 'getunconfirmedbalance' to obtain total unconfirmed balance
- Explicitly ensure that wallet is unlocked in importprivkey
- Add check for valid keys in importprivkey
- Rename option '-tor' to '-onion' to better reflect what it does
- Add '-disablewallet' mode to let bitcoind run entirely without wallet (when built with wallet)
- Update default '-rpcsslciphers' to include TLSv1.2
- make '-logtimestamps' default on and rework help-message
- RPC client option: '-rpcwait', to wait for server start
- Remove '-logtodebugger'
- Allow -noserver with bitcoind
- Update leveldb to 1.15
- Check for correct genesis (prevent cases where accidentally a datadir from the wrong network is loaded)
- Allow txindex to be removed and add a reindex dialog
- Log aborted block database rebuilds
- Store orphan blocks in serialized form, to save memory
- Fix non-standard disconnected transactions causing mempool orphans
- Add a new checkpoint at block 279,000
- Store key creation time. Calculate whole-wallet birthday.
- Optimize rescan to skip blocks prior to birthday
- Let user select wallet file with -wallet=foo.dat
- Consider generated coins mature at 101 instead of 120 blocks
- Improve wallet load time
- Don't count txins for priority to encourage sweeping
- Don't create empty transactions when reading a corrupted wallet
- Fix rescan to start from beginning after importprivkey
- Increase default -blockmaxsize/prioritysize to 750K/50K
- 'getblocktemplate' does not require a key to create a block template
- Send tx relay flag with version
- New 'reject' P2P message (BIP 0061)
- Dump addresses every 15 minutes instead of 10 seconds
- Relay OP_RETURN data TxOut as standard transaction type
- Remove CENT-output free transaction rule when relaying
- Lower maximum size for free transaction creation
- Send multiple inv messages if mempool.size > MAX_INV_SZ
- Split MIN_PROTO_VERSION into INIT_PROTO_VERSION and MIN_PEER_PROTO_VERSION
- Do not treat fFromMe transaction differently when broadcasting
- Process received messages one at a time without sleeping between messages
- Improve logging of failed connections
- Bump protocol version to 70002
- Add some additional logging to give extra network insight
- Added new DNS seed from bitcoinstats.com
- Log reason for non-standard transaction rejection
- Prune provably-unspendable outputs
- Detect any sufficiently long fork and add a warning.
- Call the -alertnotify script when we see a long or invalid fork.
- Fix multi-block reorg transaction resurrection
- Reject non-canonically-encoded serialization sizes
- Only create signatures with even S, and verification mode to check.
- Reject dust amounts during validation
- Use 'low S' as malleability breaker rather than 'even S'
- Skip unspendable outputs in consistency check
- Generalize the remove-outputs check for fully-prunable transactions
- Accept nLockTime transactions that finalize in the next block"
- Switch to autotools-based build system
- Build without wallet by passing --disable-wallet to configure, this removes the BerkeleyDB dependency
- Upgrade gitian dependencies (libpng, libz, libupnpc, boost, openssl) to more recent versions
- Windows 64-bit build support
- Solaris compatibility fixes
- Check integrity of gitian input source tarballs
- Enable full GCC Stack-smashing protection for all OSes
- Switch to Qt 5.2.0 for Windows build
- Add payment request (BIP 0070) support
- Improve options dialog
- Show transaction fee in new send confirmation dialog
- Add total balance in overview page
- Allow user to choose data directory on first start, when data directory is missing, or when the -choosedatadir option is passed
- Save and restore window positions
- Add vout index to transaction id in transactions details dialog
- Add network traffic graph in debug window
- Add open URI dialog
- Add Coin Control Features
- Improve receive coins workflow: make the 'Receive' tab into a form to request payments, and move historical address list functionality to File menu.
- Rebrand to Bitcoin Core
- Move initialization/shutdown to a thread. This prevents "Not responding" messages during start. Also show a window during shutdown.
- Don't regenerate autostart link on every client startup
- Show and store message of normal bitcoin:URI
- Fix richtext detection hang issue on very old Qt versions
- osx: make use of the 10.8+ user notification center to display growl like notifications
- osx: Added NSHighResolutionCapable flag to Info.plist for better font rendering on Retina displays.
- osx: fix bitcoin-qt startup crash when clicking dock icon
- linux: Fix Gnome bitcoin: URI handler
- Add Linux script (contrib/qos/tc.sh) to limit outgoing bandwidth used by Bitcoin
- Add '-regtest' mode, similar to testnet but private with instant block generation with 'setgenerate' RPC.
- Add 'linearize.py' script to contrib, for creating bootstrap.dat
- Add separate bitcoin-cli client
Wat ik zo begrijp is dat het mogelijk maakt om eigen assets te maken. Quote van ene PhantomPhreak uit bitcointalk:rickiii schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:30:
Ik dacht dat jullie misschien wel geinteresseerd zouden zijn in Counterparty
> Counterparty is a protocol designed to use the Bitcoin blockchain as a transport layer and as a service for trusted timestamping and proof‐of‐ publication.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=395761.0
https://github.com/Phanto...rty/blob/master/README.md
En Blockscan daarbovenop gebouwd:
http://blockscan.com/
De Blockscan List of Assets
http://blockscan.com/asset.aspx
You can't trade, say, Peercoin on Counterparty; but you can create currencies *in* Counterparty, and then trade those on Counterparty as you like. You can also use Counterparty to create IOUs for existing things-of-value (like peercoins or US dollars), and trade those, etc., on Counterparty in a completely peer-to-peer fashion.
Het is vooral interessant voor handelaren, vandaar het daar gepost was. Het heeft wel met Bitcoin te maken omdat het bovenop de blockchain draait, maar specifieke Counterparty discussies kunnen eventueel in een apart topic besproken worden en handel hierin kan in het handelstopic blijven.DaCoTa schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:41:
Deze past eerder hier denk ik, dus heb hem even schaamteloos gequote uit het handelstopic:
Bron: https://bitonic.nl/news/24/verificatiebeleid-aangepastVerificatiebeleid aangepast
Vanaf vandaag zijn er nieuwe regels van kracht voor het kopen van digitale producten met iDeal. Er is besloten dat onder andere alle bitcoin-aanbieders per 3 februari moeten voldoen aan een "Know your customer"-beleid. De reden hiervoor is dat voorkomen moet worden dat cybercriminelen misbruik kunnen maken van het iDeal-systeem.
In de praktijk betekent dit voor u het volgende:We begrijpen dat het vervelend is voor nieuwe klanten dat zij niet direct over hun bitcoins kunnen beschikken en wij betreuren dit ook zeer. We zijn echter genoodzaakt dit beleid in te voeren om bitcoins te kunnen blijven aanbieden via iDeal. We hopen op uw begrip.
- Bestaande klanten die vóór 3 februari bitcoins hebben gekocht zijn vertrouwd en kunnen onbeperkt bitcoins bestellen met hun eerder gebruikte rekeningen zonder extra verificatie.
- Nieuwe klanten (Vanaf 3 februari) of klanten met een nieuw rekeningnummer kunnen tot 50 euro per week aan bitcoins automatisch geleverd krijgen. Boven de 50 euro is voor een nieuw rekeningnummer extra verificatie vereist en kunnnen de bitcoins niet direct worden verstuurd.
- Vooralsnog verandert er niets voor het verkopen van bitcoins.
- Het verificatietrjact geldt niet voor MisterCash.
- Het eenmalige verificatieproces is eenvoudig en kost u slechts enkele minuten. Bedragen boven de 50 euro kunnen wel gewoon worden besteld, en de bitcoins worden ook meteen voor u gereserveerd voor de dan geldende koers. Om de bitcoins uitgeleverd te krijgen is het, naast de nu al geldende SMS-verificatie, ook nodig om uw bankrekening te verifieren. Dit doet u door 1 cent naar onze rekening over te maken met een specifieke omschrijving. Uw rekening wordt binnen 1-2 werkdagen na ontvangst van uw overboeking geverifieerd en openstaande bestellingen worden dan meteen verstuurd. Na de verificatie bent u vertrouwde klant en worden alle bestelde bitcoins automatisch verstuurd.
Wel begrijpelijk. Bitcoin en de bankenwereld zijn twee volledige gescheiden systemen met andere regels. Banken zijn bedrijven die de verplichting hebben om klanten te beschermen en Bitcoin is geen bedrijf maar een gemeenschap zonder zulke sterke regels. Ik vraag me alleen af waarom klanten vóór 3 februari wel automatisch vertrouwd worden?
Ik begrijp ook niet waarom het niet voor het kopen van televisies of pizza geldt. Bovendien toont een iDeal betaling toch sowieso al aan wie je bent? Mensen die dit soort regelgevingen bedenken en circle jerken, dat is mijns inziens echt van dat zinloze pluche-werk.rickiii schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:29:
[...]
Bron: https://bitonic.nl/news/24/verificatiebeleid-aangepast
Wel begrijpelijk. Bitcoin en de bankenwereld zijn twee volledige gescheiden systemen met andere regels. Banken zijn bedrijven die de verplichting hebben om klanten te beschermen en Bitcoin is geen bedrijf maar een gemeenschap zonder zulke sterke regels. Ik vraag me alleen af waarom klanten vóór 3 februari wel automatisch vertrouwd worden?
Edit: Oh ik zie het al. Je kunt op die manier niet iets voor iemand anders kopen / op die rekening storten. Straks moet je bij het storten van cash nog gaan verantwoorden waar het vandaan komt. Het wordt steeds zotter.
[ Voor 12% gewijzigd door drvinnie op 04-02-2014 11:26 ]
http://www.meldpunt.tv/ho...onderdag-30-januari-2014/
Gek genoeg is precies die aflevering als enige niet beschikbaar bij uitzending-gemist...
Het liefste zouden de overheden contant geld daarom ook afschaffen. Zoals ik al zei, het wordt steeds zotter. Ik maak toch zelf uit wat ik als ruilmiddel accepteer, en aan wie ik dat geef.komkommer schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:32:
Dit komt omdat bitcoin-transacties toch behoorlijk anoniem zijn. Het is ook vooral ingezet door recente fraude. Daar is recent een uitzending geweest bij Omroep max in het programma Meldpunt!
http://www.meldpunt.tv/ho...onderdag-30-januari-2014/
Gek genoeg is precies die aflevering als enige niet beschikbaar bij uitzending-gemist...
In welke zin moeten klanten die Bitcoins kopen dan extra beschermd worden? En dan helemaal voor zo'n laag bedrag als 50 euro. Als een crimineel blijkbaar onder iemand z'n naam Bitcoins kan kopen met ideal (ik neem aan dat de bescherming daarvoor is), dan kan deze ook 1 cent overmaken met een specifieke omschrijving. De kans is er dan dat de rekeninghouder dit door heeft, maar een stuk groter is de kans dat die onopgemerkt blijft voor 1 a 2 dagen en de crimineel alsnog toeslaat.rickiii schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:29:
[...]
Bron: https://bitonic.nl/news/24/verificatiebeleid-aangepast
Banken beschermen voornamelijk zichzelf met o.a. deze maatregel.
Zelfde met die sms die gestuurd wordt. Als er iets weinig aantoont is het wel sms verificatie... De ideal betaling zelf is nog wel de beste identificatie, je hebt immers ooit een legitimatiebewijs laten zien bij het afsluiten v/d rekening. Telefoonnummers kunnen supersimpel gespoofed etc. worden. Het is gewoon klantje pesten en de eigen handel (zo lang mogelijk) proberen te beschermen.
De fraude die men probeert te beperken met deze maatregel is een soort van driehoeks-scam met behulp van iDeal en Bitcoins. Het idee is dat de crimineel een webshop maakt of een Marktplaats advertentie plaatst en betaling met iDeal als mogelijkheid aanbiedt. Het slachtoffer plaatst een bestelling bij de crimineel. De crimineel maakt vervolgens een Bitcoin aankoop aan op Bitonic voor hetzelfde bedrag als de "verkoop" aan het slachtoffer. De iDeal link van Bitonic sturen ze door naar het slachtoffer. Het slachtoffer meent veilig te zijn, want het ziet de iDeal betaal-module en let wellicht niet 100% op welke naam er bij staat. Vervolgens betaalt het slachtoffer dus de Bitcoins van de crimineel, die nu gratis en annonieme Bitcoins te pakken heeft.Aikon schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:02:
[...]
In welke zin moeten klanten die Bitcoins kopen dan extra beschermd worden? En dan helemaal voor zo'n laag bedrag als 50 euro. Als een crimineel blijkbaar onder iemand z'n naam Bitcoins kan kopen met ideal (ik neem aan dat de bescherming daarvoor is), dan kan deze ook 1 cent overmaken met een specifieke omschrijving. De kans is er dan dat de rekeninghouder dit door heeft, maar een stuk groter is de kans dat die onopgemerkt blijft voor 1 a 2 dagen en de crimineel alsnog toeslaat.
Banken beschermen voornamelijk zichzelf met o.a. deze maatregel.
Zelfde met die sms die gestuurd wordt. Als er iets weinig aantoont is het wel sms verificatie... De ideal betaling zelf is nog wel de beste identificatie, je hebt immers ooit een legitimatiebewijs laten zien bij het afsluiten v/d rekening. Telefoonnummers kunnen supersimpel gespoofed etc. worden. Het is gewoon klantje pesten en de eigen handel (zo lang mogelijk) proberen te beschermen.
In de nieuwe situatie zal de crimineel het slachtoffer moeten overtuigen om eerst 1 cent op een bankrekening over te maken, 2 dagen te wachten en daarna de iDeal betaling te doen. Daar trappen natuurlijk ontzettend veel minder mensen in.
Hoewel deze maatregel effectief is, is het een beetje jammer dat deze vooral gericht is op Bitcoin, want deze scam kun je op dezelfde manier met alle digitale producten doen die je via iDeal kunt kopen.
Of simpelweg iets maken dat bewijst dat de naam van de verkopende partij gelezen wordt, een captcha achtig of iets dergelijks. Kan me inderdaad voorstellen dat dat doorgaans niet goed bekeken worden, men controleert wellicht het bedrag en klopt de code in.
Nu ben ik niet zo'n fan van cloud mining, maar volgens mij zijn ze nieuw en wilde het toch even melden.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XD5Mi846Wqw]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1wl8M-W9JXg]
In anders nieuws er weer een stuk over Bitcoin op de BBC geweest
Ze hebben een interview met Amir Taaki gedaan.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AU2a4AfleTE]
The Fate of Satoshi, a Bitcoin graphic adventure [CrowdF + Equity]

Bron: https://bitcointalk.org/index.php?topic=436951
Of is het momenteel goedkoper om de lite/bitcoin om te zetten in fiat en daarmee vervolgens een videokaart te kopen? M'n 6850 heeft uiteindelijk nog een halve bitcoin en 10 ltc gemined dus vind dat ik me daarmee wel een upgrade kan veroorlofen
Ik weet niet of er dergelijke winkels zijn in EU/NL, maar dit soort winkels zullen eventuele Bitcoins altijd direct omzetten naar fiat-geld (via een payment processor als BitPay, Coinbase, etc...), dus die houden een omrekenkoers aan die heel dicht bij de exchange-koers ligt. Vaak is dat de Bitstamp koers.Mlchel schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:58:
Zijn er europese elektronica webwinkels die bitcoin of litecoin accepteren en die ook naar Nederland verzenden?
Of is het momenteel goedkoper om de lite/bitcoin om te zetten in fiat en daarmee vervolgens een videokaart te kopen? M'n 6850 heeft uiteindelijk nog een halve bitcoin en 10 ltc gemined dus vind dat ik me daarmee wel een upgrade kan veroorlofen.
Coins omzetten naar fiat en dan met fiat de hardware kopen is dus niet echt duurder dan direct met Bitcoin kopen.
Een aantal opties die ik vond:Mlchel schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:58:
Zijn er europese elektronica webwinkels die bitcoin of litecoin accepteren en die ook naar Nederland verzenden?
- Bitcoin Store: https://www.bitcoinstore.com/
- e4BTC: https://e4btc.com/
- BitElectronics: http://bitelectronics.net/
- of kijk anders even in deze lijst: https://en.bitcoin.it/wiki/Trade#Electronics
Ik vraag me af wat bij cloud mining, of überhaupt waarbij je (g)hash/s kan inkopen de ROI werkelijk is.rickiii schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:14:
Ik vond een Cloud Mining groep: Coinfirma.com
Nu ben ik niet zo'n fan van cloud mining, maar volgens mij zijn ze nieuw en wilde het toch even melden.
Ik neem aan dat zijn met een model werken wat voor hun winstgevend is en waarbij de eindgebruiker speculeert of de BTC nog in waarde gaat stijgen.. of werkt dit anders?
https://www.mtgox.com/press_release_20140207.html
Jep, kijk de koers gaan!Grouver schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:27:
Het opnemen van Bitcoins bij Mtgox is niet meer mogelijk tot een onbekende tijd.
https://www.mtgox.com/press_release_20140207.html
https://blockchain.info/charts/market-price
dus als mtGox de handel (om technische redenen) een paar dagen stil legt daalt de koers met 50%Tristan schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:17:
[...]
Jep, kijk de koers gaan!
Dat mechanisme lijkt mij erg gevoelig voor koersmanipulatie.
d:)b
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
"We're always on. Buy and sell Bitcoin 24/7/365 with the world's most sophisticated trading platform."
#oops
Ik koop ook eens wat bitcoin hoor... De koers is alleen nog maar omlaag gegaan sinds ik ze kocht
Ach ja, het zal zich vast wel weer net zo hard herstellen.
[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 07-02-2014 16:07 ]
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
http://www.reddit.com/r/B...going_on_at_mtgox/cf99yac
Hij geeft hierin aan wat waarschijnlijk de technische oorzaak is waar MtGox mee zit op het moment.

Bron: http://bitcoincharts.com/charts/volumepie/
Zie die Hong Kong dollars!
Vergelijk dit met de volume pie van 29 November 2013
Dat was neem ik aan een foutje in de Asia Nexgen api. Ik zag het ook vandaag, stond op 1500 duizend BTC volume in 24 uur, dat kan natuurlijk niet kloppen zo maar uit het niets. Staat nu weer op een realistischere 630 BTC volume in 24 uurrickiii schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:56:
Zie die Hong Kong dollars!
Edit: Bij deze nog een mooi nieuwsbericht met een overzicht van deze chaotische dag (met dank aan onze favoriete exchange MtGox):
http://coincourant.nl/woede-over-falen-mtgox/
[ Voor 19% gewijzigd door ikbenwouter op 11-02-2014 00:07 ]
........................................................................................................................................................
Ik mis die grafiek die wat ik iedere keer voorbij zie komen hier met Bulltrap e.d.Tristan schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:17:
[...]
Jep, kijk de koers gaan!

Anyways; MtGox is (was) de grootste en het is zoiets als Wallstreet die in elkaar donderd. Alle andere markten reageren daar op. Dit gaat zich uiteindelijk wel herstellen maar het heeft tijd nodig. Voor beleggers is het nu afhankelijk van hun situatie. Mensen die willen instappen zullen moeten gokken wat de 'low' wordt van deze koersdaling. Mensen die Bitcoin hebben moeten vooral niet panic sellen. If anything komt er waarschijnlijk weer een nieuwe piek binnen nu en een week of twee.
De volatiliteit komt hoofdzakelijk omdat er een grote groep is die eigenlijk alleen voor de winst er in zit en een strategie volgt waarbij ze verkopen als de koers zakt door slecht nieuws/voorgevoel of wat hun kristallen bol ook mag zeggen en op de 'low' kopen ze weer in. Daarna is de cyclus rond. Dit zorgt in de huidige Bitcoin markt voor deze pieken en dalen.
Wat de stijging inzet?
Dat is natuurlijk wat iedere wilt weten. MtGox die weer fatsoenlijk werkt. Een nieuwe grote exchange die zich aanbied of tot het onderbuik gevoel weg is. In deze markt is het meestal het onderbuik gevoel.
Of je liever een grote exchange wilt hebben zoals MtGox? Tja een gelijkgeschakelde hoeveel;heid even sterke exchanges komt ten goede van stabiliteit in handel. Een enkele met een reeks kleiners die er omheen dobberen is echter voor speculanten veel aantrekkelijker; Het creeerd grotere stormen in de exchange markt waar minder spelers aan kunnen ontsnappen via alternatieve exchanges en dus meer winst valt te behalen. Dit is gewoon zo'n storm, slimme speler kunnen in deze storm veel winst behalen terwijl andere verlies lijden.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
En dit resulteert nu dus in dit:rickiii schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:46:
Hier een samenvatting van Gregory Maxwell (bitcoin ontwikkelaar)
http://www.reddit.com/r/B...going_on_at_mtgox/cf99yac
Hij geeft hierin aan wat waarschijnlijk de technische oorzaak is waar MtGox mee zit op het moment.
http://www.coindesk.com/m...unched-bitcoin-exchanges/
Uitleg op Bitonic:A “massive and concerted attack” has been launched by a bot system on numerous bitcoin exchanges, Andreas Antonopoulos has revealed.
The chief security officer of Blockchain.info said a DDoS attack is taking Bitcoin’s transaction malleability problem and applying it to many transactions in the network, simultaneously.
“So as transactions are being created, malformed/parallel transactions are also being created so as to create a fog of confusion over the entire network, which then affects almost every single implementation out there,” he added.
Antonopoulos went on to say that Blockchain.info’s implementation is not affected, but some exchanges have been affected – their internal accounting systems are gradually going out of sync with the network.
He stressed that this isn’t affecting withdrawals, because these exchanges are not processing them automatically.
Antonopoulos said we will see a few exchanges suspend withdrawals temporarily while they re-work their accounting systems to ensure they are not confused by the attack.
“It’s important to note no funds have been lost. Withdrawals have been halted to prevent funds from being lost or to prevent the balances from going out of sync,” he stressed.
Industry action
An industry-wide coordinated response has been put into action, with exchanges and core developers collaborating actively to attack the problem from multiple angles.
Various other groups within the ecosystem, including the big mining pools, are working to stop the issue from propagating across the network.
Any exchanges that are affected are working on fixing their internal systems so they correct the account balances and can resume withdrawals as soon as possible.
“I would expect to see withdrawals flowing again within 24 and 72 hours, and in the meantime, any withdrawals that were cancelled will reappear in customer account balances,” Antonopoulos explained.
Bitstamp has issued the following statement:
Dear Bitstamp users
Bitstamp’s exchange software is extremely cautious concerning Bitcoin transactions. Currently it has suspended processing Bitcoin withdrawals due to inconsistent results reported by our bitcoind wallet, caused by a denial-of-service attack using transaction malleability to temporarily disrupt balance checking. As such, Bitcoin withdrawal processing will be suspended temporarily until a software fix is issued.
No funds have been lost and no funds are at risk.
This is a denial-of-service attack made possible by some misunderstandings in the Bitcoin wallet implementation. These misunderstandings have simple solutions that are being implemented as we speak, and we’re confident everything will be back to normal shortly.
Withdrawals which failed on the 10th and 11th of February will be canceled and the amounts added back to the customer account balances.
We will communicate any further developments regarding this issue.
Thank you for your understanding!
Best regards
Bitstamp team
Don’t panic
Antonopoulos was keen to stress that, although this is a serious attack, it doesn’t spell the end of bitcoin. He believes the DDoS attack will be “thwarted” and exchanges will be running as usual by Friday.
“I expect things will go back to normal and the honey badger of money can continue showing its resilience,” he said.
“The death of bitcoin has been prematurely announced so many times already that the obvious conclusion is that bitcoin is far more resilient than its critics would like to think. I am confident that in a few days, those who predicted the death of bitcoin will once again be proven wrong,” Antonopoulos concluded.
De verkoop is vanavond tijdelijk offline omdat wij noodzakelijk technisch onderhoud moeten verrichten aan onze wallet. De reden is een vrij technisch verhaal. In de praktijk komt het erop neer dat een deel van onze transacties niet correct wordt weergegeven op onze transactie-pagina en sommige transacties tijdelijk niet verstuurd kunnen worden.
Wij zijn druk bezig met de oplossing en verwachten dat vanavond, uiterlijk morgen alles weer normaal functioneert. Mocht u bitcoins besteld hebben welke om technische reden nog niet verstuurd zijn dan worden deze uiteraard direct geleverd zodra het probleem verholpen is.
Technische toelichting:
Het onderhoud is nodig in verband met het (al geruime tijd bekende) "malleability"-probleem: https://en.bitcoin.it/wiki/Transaction_Malleability. De laatste dagen is er verhoogde activiteit op het Bitcoin-netwerk waarin transacties worden verstuurd met een aangepaste transactie-id. Wanneer een aangepaste transactie wordt opgenomen in een block kan er een storing optreden in de wallet, omdat deze de oorspronkelijke (niet-aangepaste) transactie gebruikt, ook voor transacties die daaruit voortkomen (vanaf de change-output). Door ons relatief grote aandeel in de wereldwijde bitcoin-transacties heeft dit probleem nu ook ons getroffen. Er is al een technische oplossing die wij momenteel aan het implementeren zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Tourniquet op 11-02-2014 21:02 ]
Ondertussen zijn de devs lekker bezig

[ Voor 37% gewijzigd door Tourniquet op 12-02-2014 02:00 ]
Aan de ene kant vind ik dat begrijpelijk, maar vanuit de andere kant heb ik ook wel zoiets van: ik maak zelf wel uit welke koers ik volg. (Ik heb daar nog BTC staan dus die koers is belangrijk voor me.) Maar dan bedenk ik me weer dat het een gratis tool is en dat ik niks te klagen heb.
Nouja, ik kan weer op zoek naar een goede price watchdog. Het fijne van Bitcoin Paranoid was dat ie per exchange een icoontje bovenin je bar had staan ipv een widget,
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Ook interessant is dat er nu prijzen in mBTC (~€0.45) worden getoond. Dat werkt wel lekkerder, want betalingen doen van 0.003 BTC begon wel irritant te worden.
Mijn account zit nog in de validate process dus fiat krijg ik er niet af.
Bitcoins kunnen er ook niet af. Meer dan handelen en afwachten kan ik niet.
Hoeveel geld heb jij op je rekening?Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:10:
Hoeveel geld hebben jullie op gox staan?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik verwacht dat MtGox Bitcoin-withdrawals eerder gefixed heeft dan fiat-withdrawals. Zeker nu er een malloot gewijzigde transacties zit te spammen op het netwerk, zal er snel een patch komen voor deze situatie.Wrd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:43:
Probeer nu nog maar je spullen van mtGox af te krijgen.
Mijn account zit nog in de validate process dus fiat krijg ik er niet af.
Bitcoins kunnen er ook niet af. Meer dan handelen en afwachten kan ik niet.
De fiat-withdrawals van MtGox lopen al meer dan een half jaar heel moeizaam en ik zie dat niet snel veranderen.
Als ik jou was zou ik op een laag moment Bitcoins kopen op MtGox en die vervolgens elders laten uitbetalen zodra withdrawals weer werken. Maar goed, het blijft koffiedik kijken en het kan ook volledig anders lopen dan wat ik verwacht.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Oh, dat snap ik ook wel, maar ik denk dat, zolang Mt.Gox er zo lang over doet om uit te betalen en de koers daar hoger blijft dan de overige exchanges, men gewoon Mt.Gox zal blijven gebruiken.rickiii schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:39:
Het is dan ook meer een statement om mensen duidelijk te maken geen Mt.Gox meer te gebruiken. Het is een vrije markt, dus iedereen mag de exchange kiezen die ze willen, maar zonder zulke acties denken mensen niet na en blijven daar gewoon handelen.
...
Blown past falling sands
Onder welke steen kom jij vandaan? De koers op MtGox staat momenteel $120 lager dan op Bitstamp ($530 vs $650).Apie! schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:13:
[...]
Oh, dat snap ik ook wel, maar ik denk dat, zolang Mt.Gox er zo lang over doet om uit te betalen en de koers daar hoger blijft dan de overige exchanges, men gewoon Mt.Gox zal blijven gebruiken.
En daar schuilt precies het probleem: Heel weinig mensen hebben nog vertrouwen in MtGox om de problemen snel op te lossen. Toen MtGox Bitcoin-withdrawals stopzette en de schuld (enigszins onterecht) keihard bij het Bitcoin-protocol neerlegde, is de koers daar gigantisch onderuit gegaan.
Het vertrouwen is weg en MtGox heeft een dusdanig slechte customer support en PR, dat veel mensen inmiddels van mening zijn dat het Bitcoin ecosysteem beter af is zonder MtGox.
En op de homepage staat nog steeds
quote: http://mtgox.comTrade with confidence on the world's largest Bitcoin exchange!
amen to that, en daarboven op is nog eens te lezen in verschillende reddit topics dat kraken word aanbevolen, ik hoop dan ook voor kraken dat zij de nr. 1 beurs gaan worden, ik zie het graag gebeuren.Rannasha schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:11:
[...]
Het vertrouwen is weg en MtGox heeft een dusdanig slechte customer support en PR, dat veel mensen inmiddels van mening zijn dat het Bitcoin ecosysteem beter af is zonder MtGox.
[...]
Nu is die 5.3BTC veel minder waard dan destijd de 5BTC die ik ingestopt heb.
Als je risico's neem kan het anders lopen dan je hoopt.
Er zijn vast zat users hier die hun verlies moeten nemen en er zijn vast die enorm winst maken omdat ze op de juiste moment verkochten.
Zullen we de stenen even daar laten liggen waar ze liggen? Ik doelde op wanneer Mt. Gox de huidige problemen heeft gefixed, niet de huidige koers.Rannasha schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:11:
[...]
Onder welke steen kom jij vandaan? De koers op MtGox staat momenteel $120 lager dan op Bitstamp ($530 vs $650).
En daar schuilt precies het probleem: Heel weinig mensen hebben nog vertrouwen in MtGox om de problemen snel op te lossen. Toen MtGox Bitcoin-withdrawals stopzette en de schuld (enigszins onterecht) keihard bij het Bitcoin-protocol neerlegde, is de koers daar gigantisch onderuit gegaan.
En op de homepage staat nog steeds
[...]
Withdrawals zijn volgens mij een belangrijk deel van het ecosysteem. Mensen die op Mt.Gox geld verdienden d.m.v. withdrawals staan nu even langs de zijlijn en dus zakt de koers.
Het vertrouwen in Mt.Gox zakt en dus zakt de koers nog verder, maar hoe vaak is dat al niet eerder gebeurd? Daarna ging iedereen weer vrolijk verder met Mt.Gox.
Dat ze een brakke PR en customer support hebben, daar is iedereen het wel over eens, maar dat was altijd al zo. Als ze de problemen fixen en de koers daar weer omhoog weten te pompen zie ik niet in waarom het dit keer anders zal zijn.
Mt. Gox hoeft van mij niet te verdwijnen. Ik zie liever dat ze wat professioneler worden.
Ik zeg eerlijk: ik knijp 'm ook op het moment. Ik heb er aardig wat Bitcoin staan en ik ben nog niet verified.
Edit: wat er uiteindelijk gaat gebeuren: geen idee. Bitcoin moves in mysterious ways
Blown past falling sands
Wat maakt het uit? Als je gelooft in Bitcoin op de lange termijn, dan is het toch alleen maar mooi dat je steeds meer coins krijgt? Als je er vanuit gaat dat de bitcoin op lange termijn meer waard zal worden, en het op een gegeven moment een algemeen geaccepteerd betaalmiddel wordt, dan zit je altijd goed. Als je alleen maar op korte termijn kijkt, in de hoop om snel rijk te worden, dan ben je niet goed bezig. Die kans is simpelweg uiterst klein.Blord schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:54:
Ik had precies 5BTC gestuurd naar MtGox. Dat is intussen 5.3BTC geworden doorwat trading op lange termijn. Dat was voor de koersval.
Nu is die 5.3BTC veel minder waard dan destijd de 5BTC die ik ingestopt heb.
Groetjes, FaceDown.
Het kan even duren, maar ik acht het waarschijnlijker dat Gox-klanten hun geld/coins terugzien dan dat het niet gebeurt.
Nou maar hopen dat de koers weer oppakt.
Vergeet de transactie kosten niet die in rekening gebracht worden door de exchange.Gamebuster schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:53:
Ik heb vanmiddag weer 50 euro aan bitcoin gekocht. Als ik ze nu zou verkopen zou ik zelfs een paar cent winst hebben voor het eerst: Daar doe ik het voor![]()
Ik bedoelde dan ook incl. de transactiekostenWrd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:16:
[...]
Vergeet de transactie kosten niet die in rekening gebracht worden door de exchange.
Mijn advies is; zorg dat je je goed verdiept hebt in Bitcoin, als programmeur moet dat wel lukken. En probeer dan een mening te vormen over Bitcoin in de toekomst. Op basis van dat antwoord, mits het positief is, zou ik elke maand een klein bedrag, of misschien eenmalig een groter bedrag aan Bitcoin kopen en dat opzij zetten.Gamebuster schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:53:
Ik heb vanmiddag weer 50 euro aan bitcoin gekocht. Als ik ze nu zou verkopen zou ik zelfs een paar cent winst hebben voor het eerst: Daar doe ik het voor![]()
Al dat daytraden voor een paar cent zal je hoogstwaarschijnlijk niets opleveren, behalve een boel stress.
Ik heb het zien oplopen tot bijna 1000 euro per bitcoin geloof ik. Als je de grafieken bekijkt zie je regelmatig enorme gaten en daarna weer enorme pieken. Iedere keer als ik nu wat over heb zet ik een deel in mijn spaarpot en een deel in mijn bitcoin wallet.
Ik weet de risico's en ik weet dat ik geld stort in een zak met lucht die zomaar kan ontploffen en 10 cent waard kan zijn. Ik zie het gewoon als een leuke digitale open source lotto, maar ik ben vrij zeker van de toekomst van bitcoin en ik verwacht dat bitcoin zeker de komende 4 jaar nog "levend" is.
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 13-02-2014 12:38 ]
Feit is dat je met cryptogeld vanuit je luie stoel online zaken kunt aanschaffen (wapens en drugs) wat met normale valuta veel moeizamer gaat.
Geloof je dit niet dan zou ik zeggen bezoek eens het Tor netwerk en bekijk de betalingsmogelijkheden bij de eerste de beste (Nederlandse!) wapenaanbieder. Ze accepteren enkel bitcoin.
Bitcoin verbannen lijkt eerder een zegen te gaan zijn voor overheden dan dat het problemen oplevert. Sterker nog, alle huidige online betaalmogelijkheden functioneren prima, waarom een nieuwe methode toevoegen waarop bijv. de misdaad welig kan tieren? En Henk en Ingrid zitten ook niet echt te wachten op bitcoins. Die gaan niet de straat op bij een bitcoin verbod.
[ Voor 11% gewijzigd door Hadespuiter op 13-02-2014 13:08 ]
Vergis je niet .. Anoniem handelen met bitcoins vereist de kwaliteiten van een superhacker. Niet alleen omdat je wat tools moet kennen om je ip te verbergen. Je moet alle sporen wissen van interactie met mensen waarmee je transacties doet en aangezien al het internet verkeer (metadata) in Nederland al enkele jaren wordt opgeslagen en de blockchain ook alles bewaart is het mogelijk voor justitie om bewijs later met nieuwe technieken te analyseren. Je vecht dus niet alleen tegen de huidige justitie, maar ook die in de toekomst.Hadespuiter schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:56:
Ik vind de zekerheid die velen denken te hebben frappant gezien het gemor van bepaalde overheden (Nederland begint nu ook) omtrent cryptocurrency en criminaliteit. Feit is dat je met cryptogeld vanuit je luie stoel online zaken kunt aanschaffen (wapens en drugs) wat met normale valuta veel moeizamer is.
Geloof je dit niet dan zou ik zeggen bezoek eens het Tor netwerk en bekijk de betalingsmogelijkheden van de eerste de beste wapenaanbieder. Ze accepteren enkel bitcoin. Bitcoin verbannen lijkt eerder een zegen te gaan zijn voor overheden dan dat het problemen oplevert. Sterker nog, alle huidige online betaalmogelijkheden functioneren prima. Henk en Ingrid zitten niet echt te wachten op bitcoins.
Met andere woorden, iedereen die nu criminele activiteiten uitvoert met bitcoins is behoorlijk dom bezig, want één minuscuul foutje en de kans dat je later alsnog gepakt wordt is groter dan met cash geld.
Lees ook: Anonimity of Bitcoin Transactions
[ Voor 11% gewijzigd door rickiii op 13-02-2014 13:17 ]
[ Voor 70% gewijzigd door rickiii op 13-02-2014 13:19 ]
Met bitcoin kan ik morgen een wapen in huis hebben zonder de deur uit te hoeven. Overheden gaan hier niet blij mee zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Hadespuiter op 13-02-2014 13:27 ]
Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.
Eh wa? Ik heb hoogopgeleide vrienden, kom uit een leuk normaal gezin. Zelf geen strafblad, nooit iets boeiends gedaan. En toch kan ik binnen een paar dagen wel een wapen regelen, via-via. Je onderschat hoe makkelijk dat is. Je kent blijkbaar niet genoeg mensen uit TilburgHadespuiter schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:25:
Het punt blijft voorlopig staan dat ik met cash geld of mijn bankpas enorm veel moeite moet doen om een pistool aan te schaffen (je moet connectie's gaan zoeken in het uitgaansleven).
Met bitcoin kan ik morgen een wapen in huis hebben zonder de deur uit te hoeven. Overheden gaan hier niet blij mee zijn.
Verder kan je gewoon naar Spanje rijden, een buks van een jager overkopen onderhands en weer terug rijden. Tuurlijk risico op onderschepping maar t' is Europa. Als je niks raars doet is er niks aan de hand.
Iets kopen met bitcoins is leuk..maar dat is traceerbaarder dan onderhands met wat cash. Laten verzenden...daar zit het probleem. Door douane krijgen, traceerbaarheid naar jou/een adres waar jij geweest bent enz enz. No thanks. Misschien met bitcoin betalen en dan in NL afhalen? Maar wat is dan de toegevoegde waarde tov met cash betalen? Je wordt nog sneller gescammed ook...
T' is heel simpel : Mensen die een wapen willen kopen kunnen dat relatief makkelijk en snel doen met cash-geld. Daar is geen bitcoin voor nodig. Illegale dingen op afstand..ja...daar kan bitcoin makkelijk zijn mits je weet wat je doet (botnetwerken, hacks betalen enz).
idd nog makkelijker ga hier in Nederland wat op schietsport fora in de koop en verkoop sectie kijken en je hebt in een middagje een wapen.majic schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:15:
[...]
Eh wa? Ik heb hoogopgeleide vrienden, kom uit een leuk normaal gezin. Zelf geen strafblad, nooit iets boeiends gedaan. En toch kan ik binnen een paar dagen wel een wapen regelen, via-via. Je onderschat hoe makkelijk dat is. Je kent blijkbaar niet genoeg mensen uit Tilburg(ik bedenk me net dat de diverse routes die ik ken allemaal effectief daar eindigen hehe..).
Verder kan je gewoon naar Spanje rijden, een buks van een jager overkopen onderhands en weer terug rijden. Tuurlijk risico op onderschepping maar t' is Europa. Als je niks raars doet is er niks aan de hand.
Iets kopen met bitcoins is leuk..maar dat is traceerbaarder dan onderhands met wat cash. Laten verzenden...daar zit het probleem. Door douane krijgen, traceerbaarheid naar jou/een adres waar jij geweest bent enz enz. No thanks. Misschien met bitcoin betalen en dan in NL afhalen? Maar wat is dan de toegevoegde waarde tov met cash betalen? Je wordt nog sneller gescammed ook...
T' is heel simpel : Mensen die een wapen willen kopen kunnen dat relatief makkelijk en snel doen met cash-geld. Daar is geen bitcoin voor nodig. Illegale dingen op afstand..ja...daar kan bitcoin makkelijk zijn mits je weet wat je doet (botnetwerken, hacks betalen enz).
Er is een alberto stegeman reportage geweest zelfs. hij had ook gewoon via marktplaats een wapen gescoord
Zowel de koper als de verkoper lopen meer risico om gepakt te worden door de overheid door te handelen met bitcoins. Het is daarom voor criminelen dus minder aantrekkelijk om te gebruiken, tenzij ze het valse vermoeden hebben dat ze anoniem zijn. Dat zal de komende jaren wel duidelijker worden.Hadespuiter schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:25:
Een voordeel dat ik me juist kan bedenken is dat er nu minder kans op geweld is tijdens een transactie. Waar je met cash het risico loopt om overvallen te worden, kun je via Bitcoin een escrow transactie opzetten, waardoor je veel moeilijker kunt worden opgelicht.
Dus in vergelijking met cash:
- Verhoogde pakkans
- Lagere kans op geweld
Daarintegen zie ik wel dat het voor overheden minder makkelijk is om op grote schaal de economie onder controle te houden als iedereen ineens Bitcoin gaat gebruiken. Doordat er geen grip is op de uitgave van nieuwe bitcoins zou dat de macht wegnemen. En dat laatste kan een reden zijn om Bitcoin zoveel mogelijk te ontmoedigen met elke vorm van negatieve publiciteit die je maar kunt bedenken (waaronder associëren met criminaliteit waardoor mensen bang worden om het te gebruiken)
Maargoed, vanwege de groei problemen waar Bitcoin mee te kampen heeft en het feit dat we hier in Nederland met verschillende mobiele bankieren apps, grote aantal pinlocaties en iDEAL wel behoorlijk verwend zijn qua betaalgemak, zie ik dat zo snel niet lopen.
Als je echt een wapen wilt krijg je een wapen, dat was dan ook mijn punt niet. Mijn punt is dat je met behulp van btc vanuit je luie stoel een wapen thuisbezorgd kunt krijgen. Spontane impulsaankopen van wapens gaan dus omhoog (mensen die normaliter niet de moeite nemen om een wapen te kopen maar nu zoiets hebben van "goh, wat zal ik met die bitcoin doen die ik nog over heb, ik ga voor de gein een gun kopen").Rmg schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:24:
[...]
idd nog makkelijker ga hier in Nederland wat op schietsport fora in de koop en verkoop sectie kijken en je hebt in een middagje een wapen.
Alle Europese illegale wapen webshops die een Walter P5 aan je voordeur kunnen bezorgen accepteren enkel btc. Nuff said.
[ Voor 5% gewijzigd door Hadespuiter op 13-02-2014 17:24 ]
Ironisch genoeg zal een verbanning/verbod/... op bitcoin er vooral voor zorgen dat de brave gebruikers er niets meer aan hebben en dat de criminelen gewoon kunnen doorgaan met hun transacties. Het netwerk kan je niet verbieden, exchanges wel maar er zal altijd wel ergens een exchange blijven bestaan die door criminelen gebruikt kan worden.Hadespuiter schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:15:
[...]
Als je echt een wapen wilt krijg je een wapen, dat was dan ook mijn punt niet. Mijn punt is dat je met behulp van btc vanuit je luie stoel een wapen thuisbezorgd kunt krijgen. Spontane impulsaankopen van wapens gaan dus omhoog (mensen die normaliter niet de moeite nemen om een wapen te kopen maar nu zoiets hebben van "goh, wat zal ik met die bitcoin doen die ik nog over heb, ik ga voor de gein een gun kopen").
Alle Europese illegale wapen webshops die een Walter P5 aan je voordeur kunnen bezorgen accepteren enkel btc. Nuff said.
Precies. Er zijn genoeg methodes om zonder centrale exchange Bitcoins voor fiat-geld om te wisselen, dus zelfs als alle centrale exchanges door overheden worden stopgezet, blijft Bitcoin als transactie-middel bruikbaar voor mensen die daar behoefte aan hebben.Bob schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:58:
[...]
Ironisch genoeg zal een verbanning/verbod/... op bitcoin er vooral voor zorgen dat de brave gebruikers er niets meer aan hebben en dat de criminelen gewoon kunnen doorgaan met hun transacties. Het netwerk kan je niet verbieden, exchanges wel maar er zal altijd wel ergens een exchange blijven bestaan die door criminelen gebruikt kan worden.
Dan krijg je de situatie dat illegale handel op .onion websites nog steeds Bitcoin gebruikt. Alleen is de technologie dan niet meer beschikbaar voor gewone mensen die geen behoefte hebben om een illegaal arsenaal in te slaan.
Zoals wel vaker het geval is, pak je met een verbod vooral de legale gebruikers en wordt het door de criminelen lekker genegeerd.
https://blockchain.info/t...81c4c854ed6066c6880a68821
https://blockchain.info/t...de50afd9e6f79b203a70b6012
https://blockchain.info/t...4831b84b4abbcaa304444f590
En nog vele transacties laatste tijd 749x 0.00000001 BTC.
Iemand enig idee wat dit is?
EDIT: Soort reclame voor Sochi
[ Voor 8% gewijzigd door remcoboy1479 op 13-02-2014 19:19 ]
Edit: Lijkt erop dat het ook wel word gedaan om adressen te volgen, zie oa deze thread http://www.reddit.com/r/B...y_payments_1sochi_1enjoy/ op reddit.
[ Voor 19% gewijzigd door gws24 op 13-02-2014 19:58 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat is precies mijn punt. Niemand onder de "brave" burgers (en daar zitten een hoop grensgevallen tussen) kunnen meer makkelijk aan een wapen komen.Bob schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:58:
[...]
Ironisch genoeg zal een verbanning/verbod/... op bitcoin er vooral voor zorgen dat de brave gebruikers er niets meer aan hebben ...
Overheden zitten gewoon niet te wachten op het feit dat Jan en alleman met één druk op de "bestel" knop een wapen thuisbezorgd kan krijgen.
In Amerika ligt het anders, daar kun je in een aantal staten gewoon legaal een wapen aanschaffen zonder dat je lid hoeft te zijn van een schietvereniging oid.
[ Voor 16% gewijzigd door Hadespuiter op 13-02-2014 21:02 ]
Wat een geklets. Er worden oneindig meer wapens aangeschaft met cash dan met bitcoins. Trek 500 euro uit de muur en geen hond zal ooit kunnen achterhalen wat je ermee doet. Betaal een wapen met bitcoins en je moet verdomd veel moeite doen wil iemand jou niet kunnen traceren, mocht de handelaar ooit gepakt worden.Hadespuiter schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:25:
Het punt blijft voorlopig staan dat ik met cash geld of mijn bankpas enorm veel moeite moet doen om een pistool aan te schaffen (je moet connectie's gaan zoeken in het uitgaansleven).
Groetjes, FaceDown.
Dit topic is gesloten.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.