Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Charlie Shrem (CEO van BitInstant) is opgepakt onder verdenking van bewust verkopen van bitcoin ter waarde van meer dan $1 miljoen aan mensen die dit vervolgens gebruikt hebben op de Silk Road voor de aankoop van drugs.

Lees hier meer:
http://www.businessinside...-exchange-arrested-2014-1
http://www.justice.gov/us...chremFaiellaChargesPR.php

Absoluut belachelijk uiteraard, want ditzelfde zou exact kunnen gelden voor de verkoop van goud of uitgeven van cash door banken. Sterker nog... HSBC heeft meer dan $650 miljard ontraceerbaar door de systemen laten lopen zonder celstraffen voor de echte eind-verantwoordelijken en slechts een boete van nog geen $2 miljard (ongv een maand winst)

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Het gaat vooral hier om:
SHREM, who personally bought drugs on Silk Road, was fully aware that Silk Road was a drug-trafficking website, and through his communications with FAIELLA, SHREM also knew that FAIELLA was operating a Bitcoin exchange service for Silk Road users. Nevertheless, SHREM knowingly facilitated FAIELLA’s business with the Company in order to maintain FAIELLA’s business as a lucrative source of Company revenue. SHREM knowingly allowed FAIELLA to use the Company’s services to buy Bitcoins for his Silk Road customers; personally processed FAIELLA’s orders; gave FAIELLA discounts on his high-volume transactions; failed to file a single suspicious activity report with the United States Treasury Department about FAIELLA’s illicit activity, as he was otherwise required to do in his role as the Company’s Compliance Officer; and deliberately helped FAIELLA circumvent the Company’s AML restrictions, even though it was SHREM’s job to enforce them and even though the Company had registered with the Treasury Department as a money services business.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:48

InFamous

excommunicado

Ik weet nooit zo goed wat te denken van dit soort acties, altijd als er coins in het spel zijn dan word er moord en brand geschreeuwd.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:30

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Precies, in dit geval gaat het hem er meer om dat hij zich bewust was van de illegale activiteiten die ermee gemoeid waren. Als het om papiergeld was gegaan had hem dezelfde aanklacht boven het hoofd gehangen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
InFamous schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:24:
Ik weet nooit zo goed wat te denken van dit soort acties, altijd als er coins in het spel zijn dan word er moord en brand geschreeuwd.
Ik denk dat men moord en brand schreeuwt omdat bitcoins op dit moment hip zijn en het de munt onder druk kan zetten.
De ironie is dat de munt een stuk stabieler zou zijn als men het juist niet op de FP/dit forum/Reddit zou zetten.
Het is in principe nauwelijks nieuwswaardig, er worden wel vaker mensen opgepakt onder verdenking van witwassen.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 27-01-2014 18:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:48

InFamous

excommunicado

anandus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:34:
[...]
Ik denk dat men moord en brand schreeuwt omdat bitcoins op dit moment hip zijn en het de munt onder druk kan zetten.
De ironie is dat de munt een stuk stabieler zou zijn als men het juist niet op de FP/dit forum/Reddit zou zetten.
Het is in principe nauwelijks nieuwswaardig, er worden wel vaker mensen opgepakt onder verdenking van witwassen.
Daarom dat het begint op te vallen, als er een wietplantage opgerold word hoor je er nooit wat van, hoogstens een kleine vermelding in de plaatselijke krant. Maar zodra er Bitcoins mee gemoeid zijn dan word het allemaal groot uitgelicht in de media, met meteen de verwijzing naar bitcoin.

Het begint er steeds meer op te lijken dat de bitcoin kapot moet.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik ben ook benieuwd wat voor impact dit heeft op de diensten van ZipZap
http://www.coindesk.com/z...rvice-28000-uk-locations/

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:23
InFamous schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:37:
[...]

Daarom dat het begint op te vallen, als er een wietplantage opgerold word hoor je er nooit wat van, hoogstens een kleine vermelding in de plaatselijke krant. Maar zodra er Bitcoins mee gemoeid zijn dan word het allemaal groot uitgelicht in de media, met meteen de verwijzing naar bitcoin.

Het begint er steeds meer op te lijken dat de bitcoin kapot moet.
Mwah, niet echt met je eens

Als een of andere winkel bitcoins begint te accepteren dan lees je er ook meer over in de media dan in het
geval ze euro's of yens accepteren.

Daarnaast is bitcoin ook groot in het nieuws geweest toen de $100 en 1000 grens werd doorbroken, maar ook bij lagere koersen dollar/euro/andere munt komt dit maar zelden in het nieuws. Hoewel dit natuurlijk in veel gevallen met kleinere stappen gaat en niet zo extreem is, vind ik dat je best kunt stellen dat bitcoin soms ook positieve aandacht krijgt.

Verder ben ik het wel met je eens dat de media vaak het illegale handelen etc erbij haalt, maar kapot maken, dat gaat weer net wat te ver imo
Pagina: 1