Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.074 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Sinds vanmorgen geeft m'n Bitcoin-QT app dit aan op OS X: ...
Annnnd it's gone

[ Voor 63% gewijzigd door repsaj op 12-01-2014 21:05 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dat betekend dat je moet wachten...

Je kan beter multibit downloaden, dan hoef je niet steeds alles te downloaden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Jaspur schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:55:
Sinds vanmorgen geeft m'n Bitcoin-QT app dit aan op OS X: ...
Annnnd it's gone
Misschien moet je je applicatie updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://www.multiescrow.com/logo.PNG

Interessante nieuw Bitcoin Escrow partij
MultiEscrow: https://www.multiescrow.com/

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een technische vraag over het bitcoin werkingsprincipe. Als ik het goed begrepen heb is het hashen nodig om de geldigheid van de blockchain en daarmee dus transacties te autenticeren. Echter is het aantal bitcoins beperkt op 21 miljoen. Klopt het dan ook dat er geen bitcoin transacties meer gedaan kunnen worden als alle bitcoins zijn uitgerekend? Dat zal wel niet, maar dan is mijn vraag ook hoe het dan wel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:07:
Even een technische vraag over het bitcoin werkingsprincipe. Als ik het goed begrepen heb is het hashen nodig om de geldigheid van de blockchain en daarmee dus transacties te autenticeren. Echter is het aantal bitcoins beperkt op 21 miljoen. Klopt het dan ook dat er geen bitcoin transacties meer gedaan kunnen worden als alle bitcoins zijn uitgerekend? Dat zal wel niet, maar dan is mijn vraag ook hoe het dan wel zit.
Het minen/hashen is inderdaad het proces waarmee transacties worden vastgelegd. De transacties worden direct na ontvangst al gecontroleerd door nodes die de transactie ontvangen. Bij het minen worden goedgekeurde transacties in een block vastgelegd zodat ze niet achteraf te wijzigen of in te trekken zijn.

De miners krijgen een beloning voor dit werk en deze beloning bestaat uit nieuwe bitcoins, die nog niet eerder zijn gebruikt. Deze beloning neemt geleidelijk af tot een maximum van 21M bitcoins zijn uitgegeven. Deze beloning bevat tevens de transactie-fees die de gebruikers hebben betaald. Per 10 minuten worden er enkele bitcenten (0,01 BTC) aan fees betaald die naar de miners gaan. Een block levert nu dus ook geen 25 BTC op, maar bijvoorbeeld 25.0706095 BTC dat het laatste block opleverde.

De verwachting is dat naarmate de tijd verstrijkt, bitcoin steeds populairder wordt en er dus meer transactie-fees betaald worden. De bedoeling is dat wanneer de beloning van nieuwe coins verwaarloosbaar is geworden, er genoeg betaalde fees zijn om het minen de moeite waard te maken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:16:
[...]

Het minen/hashen is inderdaad het proces waarmee transacties worden vastgelegd. De transacties worden direct na ontvangst al gecontroleerd door nodes die de transactie ontvangen. Bij het minen worden goedgekeurde transacties in een block vastgelegd zodat ze niet achteraf te wijzigen of in te trekken zijn.

De miners krijgen een beloning voor dit werk en deze beloning bestaat uit nieuwe bitcoins, die nog niet eerder zijn gebruikt. Deze beloning neemt geleidelijk af tot een maximum van 21M bitcoins zijn uitgegeven. Deze beloning bevat tevens de transactie-fees die de gebruikers hebben betaald. Per 10 minuten worden er enkele bitcenten (0,01 BTC) aan fees betaald die naar de miners gaan. Een block levert nu dus ook geen 25 BTC op, maar bijvoorbeeld 25.0706095 BTC dat het laatste block opleverde.

De verwachting is dat naarmate de tijd verstrijkt, bitcoin steeds populairder wordt en er dus meer transactie-fees betaald worden. De bedoeling is dat wanneer de beloning van nieuwe coins verwaarloosbaar is geworden, er genoeg betaalde fees zijn om het minen de moeite waard te maken.
Aha, dus het minen stopt dan niet, alleen de beloning in nieuwe bitcoins stopt en ipv daarvan beloning door bestaande bitcoins uit de transactie-fees. Helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Goede vraag. Nu heb ik nog een vraag. Wat is precies het verhaal achter die enorme spreads tussen verschillende bitcoin marketplaces. Hoe kan het dat Mt.Gox een veel hogere prijs hanteert dan BTCe? Waarom kan ik bitcoins tegen verschillende prijzen kopen, wat verklaart die spread? Je zou toch zeggen dat het net zoals valutamarkten zou moeten zijn: vraag en aanbod die dicht bij elkaar zitten met spreads in kommamarge?

Iets zegt mij dat je niet gewoon kan verdienen met spread handelen tussen de exchanges (kopen bij BTCe en verkopen bij MtGox). Is er iemand die hier zijn licht op kan schijnen?

Edit: had dit misschien beter in het handel topic kunnen zetten, mja, het kwaad is al geschied....

[ Voor 10% gewijzigd door RickXX op 13-01-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickXX schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:49:
Iets zegt mij dat je niet gewoon kan verdienen met spread handelen tussen de exchanges (kopen bij BTCe en verkopen bij MtGox). Is er iemand die hier zijn licht op kan schijnen?
MtGox hanteerd een zeer hoge provisie, in ruil voor een zeer hoge betrouwbaarheid. Je kunt daar pas handelen als je je ID en alles opgestuurd hebt geloof ik.
Verbeter maar als ik het fout heb, met MtGox heb ik zelf namelijk nog niets gedaan. Maar als je met echt hoge bedragen aan de slag wilt gaan zou ik het niet zo maar bij die russische BTC-e doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
RickXX schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:49:
Goede vraag. Nu heb ik nog een vraag. Wat is precies het verhaal achter die enorme spreads tussen verschillende bitcoin marketplaces.
Vragen over handel en koers kun je beter in het topic Cryptocurrency - handel en koers stellen, maar het heet ´arbitrage´ en het komt erop neer dat euros en dollars verplaatsen van een exchange in het ene land naar het andere land of naar je eigen bankrekening veel geld en tijd kost dus wanneer een aantal mensen ergens veel inkopen of verkopen... dan duurt het een tijd voordat de prijs op andere exchanges weer gelijkgetrokken wordt. Zo blijft er altijd een verschil totdat het financieel interessant genoeg is om de arbitrage te doen.
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:53:
[...]
Verbeter maar als ik het fout heb, .... zou ik het niet zo maar bij die russische BTC-e doen.
BTC-e is gevestigd in Bulgaria (in de Europeesche Unie)

[ Voor 14% gewijzigd door rickiii op 13-01-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:53:
[...]

MtGox hanteerd een zeer hoge provisie, in ruil voor een zeer hoge betrouwbaarheid. Je kunt daar pas handelen als je je ID en alles opgestuurd hebt geloof ik.
MtGox zou ik niet direct beschrijven als een exchange met "zeer hoge betrouwbaarheid". Ze hebben relatief vaak technische problemen bij grote markt-bewegingen en geld er vanaf halen binnen redelijke termijn is vrijwel onmogelijk.

Overigens moet je bij de meeste exchanges een scan van je ID opsturen, vaak op het moment dat je een euro/dollar storting of opname wil doen. Dat heeft niets te maken met de betrouwbaarheid van een exchange, maar alles met wetten tegen het witwassen van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Hoe komt het dat je op Bitonic dat niet nodig hebt? Is dat niet zo streng geregeld hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:29
iDaniel schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:58:
Hoe komt het dat je op Bitonic dat niet nodig hebt? Is dat niet zo streng geregeld hier?
Ik gok erop dat Bitonic niet een exchange is, maar gewoon een 'webwinkel' waar je toevallig digitale goederen kan kopen en verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
mat.hi.as schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 04:57:
[...]
Ik gok erop dat Bitonic niet een exchange is, maar gewoon een 'webwinkel' waar je toevallig digitale goederen kan kopen en verkopen.
Of een wisselkantoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Offtopic: Mag de quick-reply terug aan? Slowchatten met prijzen is toch gedaan sinds er een ander topic is daarvoor.

Ik zie dat BitPay zich (in beta) probeert te integreren met payroll systemen zodat je van je werkgever automatisch een deel in Bitcoin uitbetaald kunt krijgen. En heb ergens op een blog gelezen dat het (gedeeltelijk) uitbetalen in Bitcoin één van de manieren is om deze economie te stimuleren.

Nu is mijn vraag, wie van jullie wordt door zijn baas al (gedeeltelijk) betaald in Bitcoin? Wie heeft het al voorgesteld, en wat was het antwoord? En vooral, hoe vraag je het?

Ik denk dat ik het bij een volgende loonsverhoging eens ga proberen om het voor te stellen, maar hoor graag eerst eens jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hipska schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:41:
...
Ik denk dat ik het bij een volgende loonsverhoging eens ga proberen om het voor te stellen, maar hoor graag eerst eens jullie ervaringen.
Is dat dan met of zonder valuta risico? M.a.w. wil je dan 1000,- euro aan bitcoins of 1 bitcoin ongeacht de waarde? Beide opties zouden voor mij als werkgever wel bespreekbaar zijn, te meer ook omdat mijn klanten ook mogen betalen in bitcoins. Lastig is vooral dat kosten nog vooral in euro's en dollars zijn en de koers van de bitcoin niet bepaald stabiel is. M.a.w. diegene die het valuta risico draagt mag daar ook de vruchten van plukken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Rannasha schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:16:
[...]

Dat beantwoordt nog steeds niet de vraag wat er gebeurt als alle coins gemined zijn, iets wat ik me ook afvraag.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Bonez0r schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:33:
[...]

Dat beantwoordt nog steeds niet de vraag wat er gebeurt als alle coins gemined zijn, iets wat ik me ook afvraag.
Als alle bitcoins gemined zijn is er alleen nog geld te verdienen door de miners door transaction fees. Deze zullen dan waarschijnlijk omhoog gaan omdat minder mensen gaan minen. Maar jij bent hoogstwaarschijnlijk al dood voordat de laatste bitcoin gemined is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Is dat dan met of zonder valuta risico? M.a.w. wil je dan 1000,- euro aan bitcoins of 1 bitcoin ongeacht de waarde? Beide opties zouden voor mij als werkgever wel bespreekbaar zijn, te meer ook omdat mijn klanten ook mogen betalen in bitcoins. Lastig is vooral dat kosten nog vooral in euro's en dollars zijn en de koers van de bitcoin niet bepaald stabiel is. M.a.w. diegene die het valuta risico draagt mag daar ook de vruchten van plukken dan.
Als ik personeel een vast aantal Bitcoin zou bieden als vergoeding dan zou ik voor 1 of 2 jaar in het voren aan Bitcoin kopen. Mocht de koers onverwacht stijgen dan kost het je niet ineens heel veel meer.

Ik denk dat we sowieso de komende 10+ jaar Bitcoin nog rechtstreeks aan de dollar/euro koers verbinden, misschien dat het later stabiel genoeg is om vaste prijzen te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Misschien een beetje off topic, maar ik zat net te kijken op http://coinmap.org/. Kom ik in Japan opeens "Wafelhuis Stroopwafels" tegen. :D

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2jb1ti0.png

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bonez0r schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:42:
Misschien een beetje off topic, maar ik zat net te kijken op http://coinmap.org/. Kom ik in Japan opeens "Wafelhuis Stroopwafels" tegen. :D

[afbeelding]
10% korting als je met BTC betaalt! https://www.facebook.com/...389705959.&type=3&theater

Niet zo moeilijk natuurlijk, als een pakje 800 Yen kost, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07 12:38
Hipska schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:41:
Offtopic: Mag de quick-reply terug aan? Slowchatten met prijzen is toch gedaan sinds er een ander topic is daarvoor.

Ik zie dat BitPay zich (in beta) probeert te integreren met payroll systemen zodat je van je werkgever automatisch een deel in Bitcoin uitbetaald kunt krijgen. En heb ergens op een blog gelezen dat het (gedeeltelijk) uitbetalen in Bitcoin één van de manieren is om deze economie te stimuleren.

Nu is mijn vraag, wie van jullie wordt door zijn baas al (gedeeltelijk) betaald in Bitcoin? Wie heeft het al voorgesteld, en wat was het antwoord? En vooral, hoe vraag je het?

Ik betaal mijn werknemer vroeg in de maand uit, zodat hij vroeg in de maand Bitcoin kan kopen. Ik zie het nut er niet van in dat wij de Bitcoins zouden moeten kopen. Dit brengt administratief gezien lasten met zich mee. Bitcoin moet daarnaast verloond worden als loon in natura, dus er zijn geen belastingvoordelen. Wij hebben als bedrijf overigens geen inkomsten in Bitcoin. Als dat wel het geval zou zijn is het een ander verhaal. Internetondernemingen die consumenten bedienen zullen daarin de kar moeten trekken. Wij doen Business to Business.

edit: Een tussenoplossing is ook (een deel) van je salaris te laten storten naar een rekening waar je snel over kan gaan tot het kopen van Bitcoin.

edit2: Ik zal me als werkgever in het paternalistische Nederland overigens goed indekken en de werknemer een document laten ondertekenen waarin staat dat hij/zij goed begrijpt wat de risico's zijn en dat de werknemer dit zelf wil. Je loopt hier anders nog het risico dat je een schadevergoeding moet betalen op basis van artikel 7:611 BW.

[ Voor 14% gewijzigd door danilson op 14-01-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een reden voor iedere ondernemer (ook b2b) om juist wel aan Bitcoins te doen is omdat het een soort van decentrale bank is. Zelf ben ik conventionele banken echt helemaal zat en de manier waarop ze zich gedragen en opstellen is gewoon schandelijk (dit uitdiepen is niet relevant voor dit topic). Bitcoin lost dat probleem op. M.a.w. door Bitcoin hebben we straks geen centraal gestuurde bank meer nodig. Hoe meer er in Bitcoins gaat, hoe makkelijker en stabieler. Voor mij een reden om nu al Bitcoins te accepteren. Bitcoins omdat we de conventionele banken zat zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07 12:38
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:00:
Een reden voor iedere ondernemer (ook b2b) om juist wel aan Bitcoins te doen is omdat het een soort van decentrale bank is. Zelf ben ik conventionele banken echt helemaal zat en de manier waarop ze zich gedragen en opstellen is gewoon schandelijk (dit uitdiepen is niet relevant voor dit topic). Bitcoin lost dat probleem op. M.a.w. door Bitcoin hebben we straks geen centraal gestuurde bank meer nodig. Hoe meer er in Bitcoins gaat, hoe makkelijker en stabieler. Voor mij een reden om nu al Bitcoins te accepteren. Bitcoins omdat we de conventionele banken zat zijn dus.
Dat zal zich langzaam moeten ontwikkelen. Je kan niet zeggen dat het voor een op zich zelf staande onderneming goed is om in afzondering gebruik te maken van Bitcoin. De kracht van Bitcoin zit hem vooral in het netwerkeffect, geld zal moeten circuleren. Als Bitcoin constant wordt omgewisseld voor fiat en weer terug naar Bitcoin zullen de Mt.Goxen en Bitonics van deze wereld erg blij zijn, maar dit is niet erg praktisch. Ik zie Bitcoin als een olievlek die zich langzaam verspreid. Als deze olievlek groot wordt en te groot wordt in de ogen van overheden ben ik wel benieuwd of ze (onterecht) actie gaan ondernemen.

Ik begrijp je punt overigens wel. De bankensector parasiteert voor een groot gedeelte op de samenleving en Bitcoin is een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Let op, Ronald Prins van Fox IT op Twitter:
De 'secure-jar' die je aangeboden krijgt op listentobitcoin(.).com installeert malware om je bitcoins te stelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tourniquet op 14-01-2014 18:15 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Stealth Addresses

Een hot topic op de Bitcoin-developer mailing lists op dit moment is Stealth Addresses

Het is een manier voor ontvangers van betalingen om een complex type Bitcoin adres te publiceren, waarmee betalers een nieuw adres kunnen aanmaken om naar te betalen dat alleen de ontvanger kan gebruiken. Dit geeft de ontvangende partij meer privacy, omdat niet iedereen meer kan zien wat ze ontvangen op een gepubliceerd adres.

Tegenwoordig gebruiken ontvangers al verschillende diensten, maar moeten steeds zelf een nieuw adres aan elke nieuwe betaler geven, maar hiermee kan de betaler dus zelf een nieuw betaal adres genereren en hoeft de ontvanger geen speciale software te gebruiken, behalve de Bitcoin-client om de verschillende betalingen uit te geven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QoaOIFe.jpg?1

Bron: http://sourceforge.net/ma...ssage.php?msg_id=31813471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Ik zie enkelen die reageren als werkgever en melden dat het voor hen geen probleem zou zijn, ik had in dit topic ook niets anders verwacht, maar ik heb niemand gezien die als werknemer hier ervaring mee heeft.

Ook zie ik een mening dat het niet ideaal is wanneer de werkgever van zijn klanten ook geen Bitcoins ontvangt. Wat denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Hipska schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:14:
Ook zie ik een mening dat het niet ideaal is wanneer de werkgever van zijn klanten ook geen Bitcoins ontvangt. Wat denken jullie hier over?
Bitcoins uitbetalen aan werknemers is alleen interessant voor bedrijven die zelf bitcoins als inkomsten hebben, want dat scheelt kosten omdat ze niet alles hoeven om te wisselen. Alleen de inkomstenbelasting moet (volgens mij) wel in euros betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
MtGoX heeft het niet bepaald makkelijk de laatste tijd:

http://thegenesisblock.co...ilk-road-fed-testimonies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
rickiii schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:12:
Stealth Addresses

Een hot topic op de Bitcoin-developer mailing lists op dit moment is Stealth Addresses

Het is een manier voor ontvangers van betalingen om een complex type Bitcoin adres te publiceren, waarmee betalers een nieuw adres kunnen aanmaken om naar te betalen dat alleen de ontvanger kan gebruiken. Dit geeft de ontvangende partij meer privacy, omdat niet iedereen meer kan zien wat ze ontvangen op een gepubliceerd adres.

Tegenwoordig gebruiken ontvangers al verschillende diensten, maar moeten steeds zelf een nieuw adres aan elke nieuwe betaler geven, maar hiermee kan de betaler dus zelf een nieuw betaal adres genereren en hoeft de ontvanger geen speciale software te gebruiken, behalve de Bitcoin-client om de verschillende betalingen uit te geven.

[afbeelding]

Bron: http://sourceforge.net/ma...ssage.php?msg_id=31813471
Ik las het op Reddit gisteren. Interessant stukje, maar zelfs als programmeur kost het wel even om het te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
http://bitcoinrichlist.com/top100

Damn, er zijn aardig wat gasten belachelijk rijk geworden met bitcoins zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Tristan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:24:
http://bitcoinrichlist.com/top100

Damn, er zijn aardig wat gasten belachelijk rijk geworden met bitcoins zeg..
De meeste adressen hebben nog 0 transacties eruit, dus het valt moeilijk te zeggen of de eigenaar er nog toegang tot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragrootenboer
  • Laatst online: 26-08 20:03
Vraagje tussendoor, ik wil mijn bitcoins verkopen aan bitonic. Welk adres moet ik dan gebruiken, een verzendadres of het adres waar ik ze op ontvangen heb van BTC-e? En dit adres moet ik dan toch gebruiken als retouradres mocht er iets misgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ragrootenboer schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:56:
Vraagje tussendoor, ik wil mijn bitcoins verkopen aan bitonic. Welk adres moet ik dan gebruiken, een verzendadres of het adres waar ik ze op ontvangen heb van BTC-e? En dit adres moet ik dan toch gebruiken als retouradres mocht er iets misgaan?
Je moet als retour adres een Bitcoin-adres invullen dat van jou is. Dit kan een deposit-adres zijn op een exchange, maar het beste is om gewoon een adres uit je eigen wallet te gebruiken.

Normaalgesproken worden de coins naar het retour-adres gestuurd als er iets mis gaat. Bijvoorbeeld als de transactie niet voor de door Bitonic gegeven deadline is ontvangen of als je teveel hebt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragrootenboer
  • Laatst online: 26-08 20:03
Ja dat begrijp ik, maar ze staan nu in me wallet. Hoe krijg ik ze dan verkocht aan bitonic? Welk adres moet ik dan opgeven?

Laat maar gelukt :P

[ Voor 10% gewijzigd door Ragrootenboer op 16-01-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Voorbeeld van hoe een bitcoin-betaalsysteem in de supermarkt eruit zou kunnen zien:

bron: http://www.reddit.com/r/B...king_on_for_the_past_few/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Waarom niet? De betreffende advocaat krijgt gewoon in euro's giraal betaald(via bitpay).

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
LED-Maniak schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:16:
[...]

Waarom niet? De betreffende advocaat krijgt gewoon in euro's giraal betaald(via bitpay).
Ik denk niet dat hij het zo makkelijk kan oplossen. Het idee achter de regel is dat advocaten niet met crimineel geld betaald mogen worden. Een Bitcoin-betaling via BitPay is net zo annoniem als een gewone Bitcoin-betaling. Het gaat erom dat de bron van het geld girale euro's moet zijn. In welke vorm het bij de advocaat aankomt zal neit belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:18:
[...]

Ik denk niet dat hij het zo makkelijk kan oplossen. Het idee achter de regel is dat advocaten niet met crimineel geld betaald mogen worden. Een Bitcoin-betaling via BitPay is net zo annoniem als een gewone Bitcoin-betaling. Het gaat erom dat de bron van het geld girale euro's moet zijn. In welke vorm het bij de advocaat aankomt zal neit belangrijk zijn.
Contant kan eventueel ook, dus zo heilig lijkt die regel ook niet te zijn. Ben eigelijk wel benieuwd hoe dit gaat aflopen, Plasman wil nu naar de Raad van Discipline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

Tourniquet schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:01:
[...]

Contant kan eventueel ook, dus zo heilig lijkt die regel ook niet te zijn. Ben eigelijk wel benieuwd hoe dit gaat aflopen, Plasman wil nu naar de Raad van Discipline.
Contant kan inderdaad ook maar daar dat is veel beperkter dan giraal zoals in het nieuwsbericht te lezen is. Ik kan me voorstellen dat de orde van advocaten niet zit te wachten op een complicerende factor als bitcoin.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Bonez0r schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:42:

[afbeelding]
Dat zit hier om de hoek, zat al te twijfelen er te bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
Ik kan je ze ook wel vanuit NL sturen in ruil voor bitcoin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Reality Keys: Bitcoin’s Third-Party Guarantor for Contracts and Deals

Brace yourselves for the next wave of bitcoin startups, and prepare to be surprised: they may not have much to do with bitcoin as a payment mechanism at all.

We usually see bitcoin as disruptive to the payments industry, as its technology greases the wheels of transaction, and eliminates the need for currency conversions and hefty fees.

We think of banks and credit cards. But just as we’re getting used to that idea, the next wave of disruption is coming – with new targets.

This wave takes aim at those who hold money for us as guarantors for contracts or deals we’ve made: escrow companies, betting agencies and bookmakers.

Digital currency technology has the ability to secure and enforce a whole range of digital contracts all by itself, performing functions that have previously required a trusted (human) third party with access to the deal-makers’ money.

Futures contracts, world event prediction exchanges, insurance, even your last will and testament can now be settled in this manner. If the subject of the agreement is something that can be factually proven with a specific time set for the decision, it’s possible.

[......]
Lees meer: http://www.coindesk.com/r...arty-guarantor-contracts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 06:21
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Goede vraag. Bitcoins uitbetalen zullen wij aan ons personeel niet doen. Om te kunnen uitbetalen moet ik ze zelf inkopen en loop ik gedurende die tijd valutarisico, omdat we ze zelf niet in kas hebben. Waarom zou ik als werkgever bitcoins inkopen met euro's en vervolgens weer uitbetalen? Dan kan een werknemer immers zelf ook, met evenzoveel moeite. Verschil is echter dat ik niet het risico loop, maar de werknemer dit zelf doet.

Accepteren van Bitcoin betalingen sta ik voorlopig ook nog huiverig tegenover. Ik zit vooral met de vraag: "waarom"?

Geen enkele leverancier accepteert bitcoins, dus ik zal ze hoe dan ook moeten inwisselen naar euro's en dan zit ik toch weer vast aan een bank. Bovendien heb je dubbele administratie, kost ook geld. En speculeren met geld van het bedrijf.... daar hou ik niet van. Ik (her)investeer het liever weer in onze dienstverlening of personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Amazon haal je niet over met een paar duizend handtekeningen, die moeten je overhalen met een echte business case. Berichten zoals die van Overstock.com en andere grote retailers die kosten besparen en extra winsten halen, daar luisteren ze naar. Zorg ervoor dat Bitcoin makkelijker en veiliger wordt voor consumenten en dan gaan meer bedrijven het gebruiken en komt Amazon vanzelf wel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/krvX6sI.png?1

[ Voor 8% gewijzigd door rickiii op 18-01-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:18
Wou toch even kort dit verhaal delen:

Gisteren 0.2 BTC overgemaakt van Kraken naar Bter zoals ik al veel vaker heb gedaan, zie ik tot mijn verbazing dat mijn adres op Bter ineens anders is dan de voorgaande keren.

Ff googlen en dit gebeurt dus vaker blijkbaar. Heb een mail gestuurd naar Bter en het verhaal uitgelegd, binnen 10 minuten reactie met daarin wat wedervragen en weer 15 minuten daarna hadden ze dit gecorrigeerd.

Dikke prima dus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Exchanges vervangen wel vaker adressen uit veiligheidsoverwegingen. CoinedUp doet dit elke keer, maar als je steeds coins naar hetzelfde (oude) adres stuurt, komt het altijd nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Meer informatie over de Nederlandse bitcoin-exchange met codenaam "BL3P" (invite only momenteel) waar Bitonic mee bezig is:

https://bitonic.nl/news/2...tart-met-bitcoin-exchange
Volgens sommigen een zeepbel, volgens anderen de munt van de toekomst. In ieder geval blijft Bitcoin een hot topic en dat is ook te zien aan de koers, die telkens weer de weg omhoog lijkt te vinden. Steeds meer mensen geloven in de munt en dat is reden voor ons om deze maand een Europees handelsplatform (exchange) te lanceren.

Begonnen “op de zolderkamer” door drie vrienden en inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met acht medewerkers. Oprichters Jouke, Niels en Robert van Bitonic zagen al heel vroeg het enorme potentieel van Bitcoin en besloten begin 2012 om bitcoins laagdrempelig aan te gaan bieden in Nederland. “Wij hebben zelf ervaren hoe omslachtig het destijds was om aan bitcoins te komen. Door een koppeling te maken met het Nederlandse betaalsysteem iDeal konden we het heel eenvoudig maken voor Nederlanders om bitcoins te kopen” aldus Robert.

Toen Bitcoin april vorig jaar flink in de publiciteit kwam zagen wij de vraag enorm toenemen. Sindsdien zijn we hard bezig geweest met het ontwikkelen van de Bitcoin-exchange. “Wij zagen naast het aantal aankopen, ook het aantal verkooporders enorm toenemen. We kunnen de prijzen daardoor scherp houden, en daarmee blijft bitonic.nl interessant voor de meeste gebruikers, maar een platform waar mensen onderling kunnen handelen biedt nét wat meer mogelijkheden voor met name de wat serieuzere handelaren. Daarom vinden wij het tijd voor een Nederlandse exchange, die op termijn voor heel Europa beschikbaar zal komen.”

Er zijn inmiddels wereldwijd al diverse Bitcoin-exchanges begonnen, en ook weer gestopt. Toch ziet Bitonic plaats voor een nieuwe exchange op de Europese markt. “De bekendste exchange, MtGox, kampt al maanden met betalingsproblemen. Een andere grote beurs, waar wij zelf ook zaken mee doen, zit bij een Sloveense bank. Er zijn al meerdere exchanges gesloten omdat zij niet voldeden aan regelgeving. Waar wij het verschil maken is dat wij als eerste exchange wél volledig zullen voldoen aan Europese regelgeving. Wij zijn daarom samen met een professionele partij bezig met een vergunningsaanvraag bij de Nederlandsche Bank.”

De exchange van Bitonic draagt de codenaam “Bl3p” en is al beschikbaar voor particulieren in besloten kring. Begin februari kunnen ook Nederlandse bedrijven zich aanmelden via www.bl3p.com. Wanneer de vergunningsaanvraag rond is (naar verwachting medio 2014), zullen de deuren geopend worden voor een breder publiek.
Beetje vreemde naam, waar staat dat voor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatMouse
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-01 16:33
Artikel over het team achter EarthCoin:
http://bitcoinprbuzz.com/...ique-vision-and-branding/
Volledige interview:
http://bitcoinprbuzz.com/...-with-the-earthcoin-team/

Klinkt als een team vol ambitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Als je altcoins wilt bespreken kun je er een topic over starten op het forum... dit topic gaat over nieuws en ontwikkelingen rondom Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Tourniquet schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 01:19:
Meer informatie over de Nederlandse bitcoin-exchange met codenaam "BL3P" (invite only momenteel) waar Bitonic mee bezig is:

https://bitonic.nl/news/2...tart-met-bitcoin-exchange

[...]

Beetje vreemde naam, waar staat dat voor? :?
Codenaam Bl3P. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
ARggghhh, er is op bitcointalk iemand die wilt dat ik even een bitonic-achtige exchange bouw voor €1000. Gereageerd dat het voor mij teveel risico is, ze hebben namelijk geen idee hoe die site achter de schermen werkt, en hebben ook geen flauw idee van de wetgeving waar je mee te maken krijgt. Krijg ik dit terug als antwoord:
As far as I can remember, the Netherlands don't got any regulation on Bitcoins, yet.
Also my friend lives in Surinam, there they can get everything settled within 1 week.

I know that you'll probably need to write a servercode to get this up and running, but things
like the phonenumber is not needed. It's basically servercode, transip bv and mollie.nl to finish
it off.

My friend got a budget of 1000 euro's I know it's not much, but if you can deliver a good job
he'll need you for future projects as well. You delivered good work with your kraken.com app,
but unfortunately nobody is paying you money for your hard work. My friend is loyal he never
forgets who helps him. 1000 euro's is always better than nothing...

BTW Leon, the only risk you take is that you learn some new things (like how to make a simple
exchange), it's not forbidden by law to explore technology, yet.
Ik de tijd genomen om hem op een heleboel punten te wijzen, krijg ik dit:
Hi Leon goodmorning,

If you pay to much attention to the establishment & status quo, you will never see the value of what you have to offer. Did you really think the makers of Bitcoins bother about how things are? It's the old world that is now frantically trying to catch with this rapidly moving change. NEVER LIVE YOUR LIFE FOLLOWING RULES THAT PUT YOU AT AN DISSADVANTAGE. I personally don't like Bitcoins because of it's high price, but because you can easily transfer money worldwide. It takes away so many obstacles that you would think, that you are a retard of using the old world tech (send money abroad with a bank, wait a few days and the recipient has to pay a fee or try western union). Wow I now even have superpowers because I actually don't need a bank, I can pay and get paid in Bitcoins. People like you Leon are the architect of the new world, because you can code, politicians and bankers can restrict code if people want to use it.

To answer your question:

- How do you intend to hand over a list of who bought what, at what time, when you receive an injunction?
I log into my mollie.nl dashboard and print out the list

- Will the business be legal in the Netherlands if it's established in Surinam?
Is Bitstamp.net, kraken.com legal in the Netherlands? I've used them as a Dutch citizen

- Will you be able to get access to ideal if you're a Surinam company?
There is an ING in Surinam and there is internet in Surinam

- What bank will you use to store all that bitcoin money? How do you know they won't block your operations (they did it before)?
We can use ING, ABN or whatever. If they block us, we use another bank, if we can't work with banks, we work with Ripple.com, Kraken, Coinbase and whatever substitute there is for a bank

- Do you have any idea how these sites work? What happens when they buy bitcoin but the bitcoin price drops heavily for example? With what money will you buy people's bitcoins (at the current price you'll need $82500 to buy 100 BTC)? Do you really think we want to start an exchange but don't know how an exchange works? Isn't it simply buying and selling and asking a small fee for the matter. I know that there are headaches like getting coins when there is a lot of demand (BUT THAT'S NOT A PROBLEM), I know that today price could drop 50% (BUT THAT'S NOT A PROBLEM, THIS IS ALSO THE MOMENT WHEN YOU START BUYING). We have friends, who have friends, but they will only help if we got an exchange up an running.

Aside from that you don't seem to have the legal knowledge for this, there's more:
Please spare me the talk of not having legal knowledge, when you open up a modern lawbook even you would not have a clue what you are looking at. For that matter people tend to have lawyers, for the DNB.nl links I didn't need lawyers, it was something that I could figure out and find, purely through curiosity.

- How do you really know what bitonic is doing "behind the scenes"? There's no way to know how complex their back-end is by looking at the website.
- That is your cup of tea, if you want to be part of it

- Aside from the things you've mentioned you're also going to need professional cloud hosting (at least €50/month), SSL certificate (€150~€800), business bank account, insurances, damn good terms and conditions (written by a lawyer).
We just simply copy everything from bitonic

- It's not just building it, something like this needs to get tested very thoroughly, that takes time.
Security and a good working product is LAW and I know that

- What would make you different than bitonic or the other site? Why would people want to use yours? Is there a marketing plan? What's your value proposition?
This is the part where the friends come in and believe me THERE IS A MARKETING PLAN, this will resound in the whole crypto economy

- Promises of "possible future projects" are worthless to me, everyone can tell me that (and in fact people did), but I can't buy anything for that.
BTW these are not promises, but if the first dominino (exchange) don't fall, we stand little chance to see the others continue the trend

- What will you guys be doing if I'm doing all the tech stuff?
Domain name, webhosting, SSL, company registration, call the DNB

- €1000 is nothing, sorry. It's peanuts. I can work 10 hours for that, but that's not nearly enough to get this working. Even if you'd have an exact specification of everything, it would cost any serious software engineer (who doesn't cut corners but aims for security, stability, maintainability, etc.) at least 100 hours to build this, leaving the cost at a minimum of €10.000, and that doesn't include the time to test everything.
Sorry I don't mean to be cruel here, but I'll be honest, your spend time on your kraken.com app, what did you get in return NOTHING. I'll even let you in on a secret why you got nothing, it's because you was building stuff for people who don't want to spend the money on an app (Bitcoin people are extremely sharp with their money, they spend only if something ads incredible value, like Trezor). With our proposal there is no such thing as people not willing to spend, people are willing to buy cryptocurrency to keep their money safe. We ask you to do this because we see that you got talent, but we ask more of you, dedication your dedication is worth more than any amount of money. Your dedication will reward you in ways you didn't even imagine. People always think about much money something will make them, that's unimportant, believe me if you build something that really strike a cord, people will become your FAN. It's only through building stuff that you give the world all that you can, in the process you will also learn other things that will help you in the future. Everybody wants to get rich quick, but it takes time, work and patience.

- Before you offer me a share of your revenue instead; why would I not build this thing alone without you guys?
Why you would not build thins thing on your own? It's because you see obstacle on the path ahead. We see it as a path of laughter, learning and legal adjustments. Where would you get your crypto-currencies from? Do you got that amount of money? Those questions is not a problem for us, we got friends, there resources are unlimited, but to join the gang you have to proof that you can make something out of nothing.

Sorry but your business plan lacks a LOT of things, it's a vision that's clearly not well thought-out. I can fix all these issues for you, come with the right answers, build it, test it, get it up and running, but in that case there needs to be at least €30.000 on the table before we even start talking. If you build me an exchange for €1000, you will get your €29000 within a year, if not 10% will be added annually to that amount till I have fully paid you. You will see my vision, either through your input or somebody else, that what you see right now is your vision. I'm actually finish talking, I need somebody to code an exchange, starting today. I like your kraken app, moneywise it was a waste of time, workwise, it could get you a good job. MAKE AND YOU WILL EVENTUALLY SUCCEED. This is my final offer..
Serious? :/ Ik zit flabbergasted achter m'n PC, ik kan me moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die zó ignorant zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 22-01-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Avalaxy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:52:

Serious? :/ Ik zit flabbergasted achter m'n PC, ik kan me moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die zó ignorant zijn.
I'll make you an offer you cannot refuse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Het mooiste vind ik nog:
- Aside from the things you've mentioned you're also going to need professional cloud hosting (at least €50/month), SSL certificate (€150~€800), business bank account, insurances, damn good terms and conditions (written by a lawyer).
We just simply copy everything from bitonic
:+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja ook echt dat zij wel eventjes de cloud hosting gaan beheren. Uhu. En als er unlimited resources zijn, waarom kun je dan maar €1000 betalen? Als je daar BTW, verzekeringen en andere ongein vanaf haalt hou je misschien €400 over aan loon, voor 3 maanden werk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 01:05
Avalaxy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:11:
Ja ook echt dat zij wel eventjes de cloud hosting gaan beheren. Uhu. En als er unlimited resources zijn, waarom kun je dan maar €1000 betalen? Als je daar BTW, verzekeringen en andere ongein vanaf haalt hou je misschien €400 over aan loon, voor 3 maanden werk :')
He, niet zo he. Dedication is worth more than any amount of money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Avalaxy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:52:
ARggghhh, er is op bitcointalk iemand die wilt dat ik even een bitonic-achtige exchange bouw voor €1000. Gereageerd dat het voor mij teveel risico is, ze hebben namelijk geen idee hoe die site achter de schermen werkt, en hebben ook geen flauw idee van de wetgeving waar je mee te maken krijgt. Krijg ik dit terug als antwoord:

[...]

Ik de tijd genomen om hem op een heleboel punten te wijzen, krijg ik dit:

[...]

Waar ik meer verbaasd over ben is zijn manier van conversatie voeren met jou. Als ik het goed begrijp wil hij met je samenwerken toch? Hij mag wel even aan z'n communicatieve skills gaan werken dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Let's Talk Bitcoin - E77 – The Adam Back Interview (21 Jan 2014)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mindtomatter/e77-the-adam-back-interview]
Als je meer wil weten over de geschiedenis van het ontstaan van Bitcoin en technische uitdagingen, dan is dit echt verplichte kost. Met Adam Back - uitvinder van HashCash (een van de inspiraties voor Bitcoin)

[ Voor 7% gewijzigd door rickiii op 22-01-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
rickiii schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:19:
Let's Talk Bitcoin - E77 – The Adam Back Interview (21 Jan 2014)
[audio]
Als je meer wil weten over de geschiedenis van het ontstaan van Bitcoin en technische uitdagingen, dan is dit echt verplichte kost. Met Adam Back - uitvinder van HashCash (een van de inspiraties voor Bitcoin)
Ik luister al een tijdje naar LTB, komt veel interessante informatie bij langs. Nadeel is dat ik soms het geluid te zacht vind, als ik onderweg er naar wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hey Komkommer! Hoe komen jullie aan de naam BL3P, is het gewoon random gekozen of zit er een betekenis achter? In jullie bericht staat dat het een codenaam is, betekent dit dat er bij publieke openstelling een andere naam komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Tourniquet schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:27:
[...]

Hey Komkommer! Hoe komen jullie aan de naam BL3P, is het gewoon random gekozen of zit er een betekenis achter? In jullie bericht staat dat het een codenaam is, betekent dit dat er bij publieke openstelling een andere naam komt?
ja

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
m19 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:35:
[...]
Ik luister al een tijdje naar LTB, komt veel interessante informatie bij langs. Nadeel is dat ik soms het geluid te zacht vind, als ik onderweg er naar wil luisteren.
Volume kun je in die Soundcloud widget hoger zetten. Je kunt ook de MP3 downloaden.
Ik vind LTB overigens een van de beste Bitcoin podcasts qua geluidskwaliteit.
Tourniquet schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:27:
[...] Hoe komen jullie aan de naam BL3P ...
3 staat voor de drie cryptocurrencies die worden aangeboden: Bitcoin, Litecoin & Peercoin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Laatst online: 06:29
rickiii schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:33:
[...]

3 staat voor de drie cryptocurrencies die worden aangeboden: Bitcoin, Litecoin & Peercoin ;)
Ik heb het verder totaal niet gevolgd, maar er staat toch ook al een B, L en P in, dus waarom ook nog die 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

rickiii schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:33:

Damn, die is goed gevonden, die hadden we zelf nog niet eens bedacht :D

Maar nee, het is op het moment een codenaam omdat we nog niks anders hebben :)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Coinscrum - Mike Hearn - Recorded By IamSatoshi - Audio By Aaron couples - London 2014

Interessante korte introductie over integratie van

[ Voor 18% gewijzigd door rickiii op 23-01-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wat ik me zo eens afvraag. Waarom schijnt niemand zich druk te maken over wie en waar Satoshi Nakamoto is. Imo geeft dat toch een duistere kant aan bitcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Tristan schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:39:
Wat ik me zo eens afvraag. Waarom schijnt niemand zich druk te maken over wie en waar Satoshi Nakamoto is. Imo geeft dat toch een duistere kant aan bitcoins.
Satoshi heeft geen macht over het protocol. Hij heeft waarschijnlijk wel veel bitcoins, maar heeft ze nog nooit gebruikt. Zoals vele andere grootbezitters (Roger Ver, Eric Voorhees, etc) als iemand ze ineens op de markt gooit dan crasht de prijs wellicht, maar het netwerk blijft gewoon werken. Hij doet er gewoonweg niet meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
http://www.tigerdirect.com/bitcoin/

Kennelijk ook een of andere grote tent (kleiner dan overstock though).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Dit nieuws heeft wel een positief effect. De BTC koers gaat nu weer omhoog.

Mijn buy order van 800.1 heeft op het nippertje gehaald. Het laagste punt was 800.08. :+
Normaal zit ik altijd naast de prijs.

[ Voor 48% gewijzigd door Blord op 23-01-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Avalaxy schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:43:

TigerDirect sluit veel beter aan bij de huidige doelgroep van Bitcoin-gebruikers. Het is een van de grootste computer/onderdelen/apparatuur webshops van de VS. Overstock heeft van alles en nog wat. De meest verkochte product-soort met Bitcoin bij Overstock zijn bedlakens.

Ik denk dat in termen van winkel-omzet gegenereerd met Bitcoin, de acceptatie door TigerDirect een stuk belangrijker is dan de acceptatie door Overstock. Natuurlijk is het grappig om te zien dat TigerDirect concurrent NewEgg, die al een tijdje op social media met Bitcoin zit te flirten, te snel af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ze pakken het ook wel meteen heel flink aan op hun frontpage zelf :P http://www.tigerdirect.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Tristan schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:39:
Plus, wat ik zelf een goede reden vind: dan heb je de kans dat de media de zwakheden van die persoon/personen gaat gebruiken tegen Bitcoin zelf, ondanks dat het er hoogstwaarschijnlijk niets mee te maken heeft.

Ik denk zolang die coins niet gebruikt gaan worden dat we er ook niet achterkomen wie Satoshi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
EBay considering accepting bitcoin as payment http://www.cnbc.com/id/101356642

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Het nieuws van sites en diensten die bitcoins accepteren volgen elkaar nu snel op zeg!

http://www.coindesk.com/naughty-america-bitcoin-acceptance/

http://www.coindesk.com/a...s-soon-pay-fares-bitcoin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:43:

Overstock.com heeft een omzet van 1 miljard USD per jaar, terwijl Tigerdirect.com 0.8 miljard USD per jaar doet. Scheelt niet veel. Beide serieuze online retailers!

TigerDirect, headquartered in Miami, Florida, sells electronics online and through its catalog. It grew from a software retailer in 1989, absorbing both Circuit City and CompUSA along the way. Its parent company, Systemax (which includes TigerDirect.ca) has annual revenues of over $2bn and over 3000 employees

systemax
tigerdirect
overstock

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Matter op 24-01-2014 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 15:32

Cliffie

Trompetslet

Goed nieuws allemaal. Als China gewoon eens voorgoed opbokt met hun vieze vingers in die Bitcoins, dan komt het nog wel goed.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Dark Matter schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 07:21:
[...]

Overstock.com heeft een omzet van 1 miljard USD per jaar, terwijl Tigerdirect.com 0.8 miljard USD per jaar doet. Scheelt niet veel. Beide serieuze online retailers!

TigerDirect, headquartered in Miami, Florida, sells electronics online and through its catalog. It grew from a software retailer in 1989, absorbing both Circuit City and CompUSA along the way. Its parent company, Systemax (which includes TigerDirect.ca) has annual revenues of over $2bn and over 3000 employees

systemax
tigerdirect
overstock
Hoeveel van die omzet is online gerealiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Cliffie schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 07:25:
Goed nieuws allemaal. Als China gewoon eens voorgoed opbokt met hun vieze vingers in die Bitcoins, dan komt het nog wel goed.
Imo maakt het vrij weinig uit. Als je ziet hoeveel restricties China heeft op andere dingen die niets met Bitcoin te maken heeft en dat loopt ook allemaal gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Waarom knalt dan alles naar beneden nu? Terwijl de acceptatie alleen maar groeit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Cliffie schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:49:
Waarom knalt dan alles naar beneden nu? Terwijl de acceptatie alleen maar groeit?
Eerlijk gezegd vraag ik mij dat ook af :+

Ik denk dat we de 31ste gewoon even moeten afwachten, op de een of andere manier is iedereen daar zo gefocust op dat niemand iets durft te doen lijkt het wel.

We moeten de chart ook niet continue op 30 minuten of 1 uur zetten, maar op 1 dag imo. Met zoveel goed nieuws dit jaar alleen al kan de stand aan het einde van het jaar alleen maar hoger zijn.

Plus. zoals nieuws zoals de Argentijnse Peso die zwaar daalt en Argentinië die met zware inflatie te kampen heeft lijkt het me dat de mensen daar ook geïnteresseerd zijn in een valuta die meer ipv minder waard word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 21:06
m19 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat we de 31ste gewoon even moeten afwachten, op de een of andere manier is iedereen daar zo gefocust op dat niemand iets durft te doen lijkt het wel.
Wat heb ik gemist wat is er met de 31ste ?

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
pwiebing schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Wat heb ik gemist wat is er met de 31ste ?
Chinees nieuwjaar - http://www.bloomberg.com/...ng-bitcoin-news-says.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Avalaxy schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:48:
Ze pakken het ook wel meteen heel flink aan op hun frontpage zelf :P http://www.tigerdirect.com/
Met dit?
Access Denied

You don't have permission to access "http://www.tigerdirect.com/" on this server.
Reference #18.6bc93451.1390572263.3a18546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nee met dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ipTHioR.jpg

Site werkt bij mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bl3p is gewoon een kloon van Bitstamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Van diezelfde gast als die wilde dat ik even een bitcoin exchange voor hem zou bouwen voor €1000: https://bitcointalk.org/i...084.msg4525702#msg4525702

:')

En ik zie dat ie het al eerder heeft geprobeerd en toen ook geburnd werd: https://bitcointalk.org/i...079.msg3561670#msg3561670

Deze is helemaal mooi: http://www.reddit.com/r/J...ke_me_a_bitcoin_exchange/
You are probably right, but it's funny that everybody thinks that a BIG BUDGET is everything, GOOGLE ALSO STARTED WITH LITTLE.. I'm now not even offering 50% equity anymore, I wish everybody luck with there get rich quick scheme... I'm in this for the long run
LOL

[ Voor 67% gewijzigd door Avalaxy op 24-01-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ach ja, mensen hebben geen idee wat er aan werk zit achter iets als een exchange. Of uberhaubt de prijs die gangbaar is om even een freelance programmeur in te huren. Je ziet dat geregeld op Bitcointalk, mensen die denken dat ze een goed idee hebben, maar geen enkel besef hebben van de complexiteit of haalbaarheid en vervolgens voor praktisch niets iemand willen inhuren om al het werk te doen (of wat je ook vaak ziet: zonder vaste beloning, maar een deel van de winst, dus alle risico ligt dan bij de programmeur).

Vriendelijk glimlachen en vervolgens negeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat laatste dus... Hij biedt 50% equity. Genereus zeg, voor iemand die al het werk alleen doet :') Waarvoor zou je als programmeur zo'n figuur nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Avalaxy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:45:
Dat laatste dus... Hij biedt 50% equity. Genereus zeg, voor iemand die al het werk alleen doet :') Waarvoor zou je als programmeur zo'n figuur nodig hebben?
Omdat hij met het geweldige idee komt ...

... dat 30 andere mensen eerder ook al hebben gehad.

edit: In ander nieuws, de Nederlandse overheid heeft ook wat Bitcoins te pakken: nieuws: Nederlands OM neemt bitcoins Silk Road-handelaren in beslag

[ Voor 26% gewijzigd door Rannasha op 24-01-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Avalaxy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:45:
Andersom is het als programmeur een stuk leuker in de Bitcoin wereld, als je wat nodig hebt. Ik heb zojuist een investering van 20 bitcoin gekregen in een projectje van mij na een oproep op Bitcointalk.

Het freelance werk wat ik naast m'n studie doe staat voorlopig op een laag pitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

m19 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:13:
[...]

Andersom is het als programmeur een stuk leuker in de Bitcoin wereld, als je wat nodig hebt. Ik heb zojuist een investering van 20 bitcoin gekregen in een projectje van mij na een oproep op Bitcointalk.

Het freelance werk wat ik naast m'n studie doe staat voorlopig op een laag pitje.
:? URL?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
https://bitcointalk.org/index.php?topic=427214.0

Overigens heb ik ooit 10 BTC for een paar uur programmeerwerk gekregen, dat was ook wel leuk. Was wel toen BTC nog $100 waard was, maar nog steeds de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Rannasha schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:31:
[...]

https://bitcointalk.org/index.php?topic=427214.0

Overigens heb ik ooit 10 BTC for een paar uur programmeerwerk gekregen, dat was ook wel leuk. Was wel toen BTC nog $100 waard was, maar nog steeds de moeite waard.
Jep dat is de link. Het was overigens een Bitcoin only fund dat contact opnam en geen privé investeerder.
Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.