Kraken is best wel goed. En daar moet je inderdaad wat bewijs opsturen.Mich schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:11:
Goedemiddag
Ik heb wat LTC en Doge gespaard de laatste weken.
Hier wil ik wat mee gaan handelen. Ik wil ze verkopen voor Bitcoin of Euro's.
Via welke site of tool kan ik dit het beste doen. Ik heb wel is ergens gekeken maar daar moest je een kopie van je pasport opsturen. Is dit normaal?
Verwijderd
Anders omzetten naar BTC en dan naar EUR. Zie anders dit topic: Bitcoins (en andere cryptocurrencies) handel en koersMich schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:11:
Goedemiddag
Ik heb wat LTC en Doge gespaard de laatste weken.
Hier wil ik wat mee gaan handelen. Ik wil ze verkopen voor Bitcoin of Euro's.
Via welke site of tool kan ik dit het beste doen. Ik heb wel is ergens gekeken maar daar moest je een kopie van je pasport opsturen. Is dit normaal?
Bij Kraken hoef je enkel identificatie op te sturen als je meer dan $2000 (of het equivalent in euro's of crypto-currencies) per dag op je account wil storten of openemen.Basekid schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:08:
[...]
Kraken is best wel goed. En daar moet je inderdaad wat bewijs opsturen.
Onder deze grens hoef je enkel je naam en adres op te geven, maar is het niet nodig om identificatie op te sturen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Meer details: https://www.bridgewalkera...itcoin-nfc-point-of-sale/
Steeds meer hardware en fysiek locaties waar je bitcoins kunt kopen en ermee kunt betalen

Onder andere Bitcoin ATM: https://bitcoinatm.com/
De Lamassu bitcoin-vending machine: https://lamassu.is/ ($4000~$5000)
En natuurlijk Robocoin: https://robocoinkiosk.com/ ($20.000)
Lamassu heeft inmiddels 100 stuks verkocht over de hele wereld:
http://cryptocy.com/lamassu-sells-100th-bitcoin-atm/
http://thecointalk.com/la...ale-of-100th-bitcoin-atm/
Zie ook: https://lamassu.is/maps/
[ Voor 203% gewijzigd door rickiii op 02-01-2014 10:29 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Jij kan dat ook.Hatsieflatsie schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:11:
Het hoofd van de development team achter Bitcoin, Gavin Andresen kan veranderingen in Bitcoin-protocol doorvoeren die direct door miners overgenomen wordt.
Nee, een kopie wordt gehost op Github. Ze gebruiken ook sourceforge en gitorious. Developpers hebben een eigen kopie.De source van Bitcoin is gehost op Github.
neeNu woont Gavin Andresen als Amerikaan
neein de Verenigde Staten.
neeAangezien de instanties als NSA alle informatie, encrypted wachtwoorden, etc. tussen servers onderling (bijv. tussen Gavin en Github) kunnen onderscheppen, dan kunnen ze in een later stadium ook veranderingen doorvoeren mocht Bitcoin een dreiging vormen en door die veranderingen Bitcoin waardeloos maken.
Zo werkt het rechtssysteem niet en je schrijft Gavin echt te veel macht toe.Of Gavin Andresen krijgt daarvoor een rechterlijk bevel ertoe.
Dat heet nou valsmunterij: Wikipedia: ValsmunterijZo heeft CIA een aantal niet te traceren virussen in de besturingssoftware voor de Iraanse kerncentrales gebouwd, dat ontwikkeld werd in Duitsland door Siemens en ook geleverd werd door Siemens. Dit ter voorbeeld.
Waarom zou dat niet kunnen bij Bitcoin?
Wat mij betreft, zijn bitcoins daarmee minder betrouwbaar dan contant geld, aangezien je contant geld niet kunt 'hacken' en Bitcoin wel waardeloos gemaakt kan worden door het aantal bitcoin bijv. door derde partijen op oneindig in te stellen.
6Hoeverre is dit scenario uitvoerbaar, dat de VS door ingrijpen in de development Bitcoin kan wijzigen?
Gavin heeft zijn reputatie, maar dat is ook alles. Het zou me echter niet verbazen als de FBI hem heeft opgedragen om bepaalde dingen wel en andere dingen niet te implementeren en dat hij er niet over mag praten. (Zie Lavabit)komkommer schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:25:
Zo werkt het rechtssysteem niet en je schrijft Gavin echt te veel macht toe.
Volgens mij heeft dat alleen betrekking op geld.Dat heet nou valsmunterij: Wikipedia: Valsmunterij
En dat is Bitcoin niet volgens minister Dijsselbloem van Financiën
Wel een interessant stuk over de legaliteit van Bitcoin in de V.S.
The Present Case podcast ep. 1, "Is Bitcoin Legal?" (31 Dec 2013)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mindtomatter/pilot-6-the-present-case]
[ Voor 9% gewijzigd door rickiii op 02-01-2014 10:38 ]
Ik weet het niet, al denk ik van niet. Maar wat ik probeer te zeggen is dat Gavin echt maar 1 man is. De persoon die de meeste code commit en er ook full time aan werkt is een Nederlander.rickiii schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:37:
Gavin heeft zijn reputatie, maar dat is ook alles. Het zou me echter niet verbazen als de FBI hem heeft opgedragen om bepaalde dingen wel en andere dingen niet te implementeren en dat hij er niet over mag praten. (Zie Lavabit)
Ik reageerde dan ook op het stuk waar de gebruiker zegt dat "normaal" geld niet gehackt kan worden.Volgens mij heeft dat alleen betrekking op geld.
Zelfs als Gavin Andresen als fulltime NSA spion aan de slag gaat, het is aan miners en gebruikers nog steeds vrij om zelf te kiezen of ze een update installeren of niet. De source kan en wordt door allerlei mensen bekeken. Bijvoorbeeld door de grote mining pools, die vaak een gewijzigde versie van bitcoind draaien die meer geschikt is voor hun doeleinden. Of door paranoide anarchisten (waar de Bitcoin gemeenschap er ook genoeg van heeft) die niets vertrouwen.
Significante wijzigingen in het protocol zullen direct opvallen en zullen met heel veel skepsis worden ontvangen, gezien de Bitcoin-community erg huiverig is als het gaat om protocol-wijzigingen (vooral vanwege het hellend vlak argument). Het zou me niet verbazen als de Bitcoin source een van de open source projecten is die het meest geaudit wordt.
Significante wijzigingen in het protocol zullen direct opvallen en zullen met heel veel skepsis worden ontvangen, gezien de Bitcoin-community erg huiverig is als het gaat om protocol-wijzigingen (vooral vanwege het hellend vlak argument). Het zou me niet verbazen als de Bitcoin source een van de open source projecten is die het meest geaudit wordt.
Ik heb een crowdfunding aangemaakt voor mijn Kraken WP8 app. Misschien wel interessant voor sommigen hier: https://bitcoinstarter.com/projects/439
Bitcoin Poised To Make SIM Cards Obsolete
Een video die duidelijk uitlegt hoe SIM kaarten kunnen vervangen worden door Bitcoin Public/Private keys.
Een video die duidelijk uitlegt hoe SIM kaarten kunnen vervangen worden door Bitcoin Public/Private keys.
http://www.deredactie.be/...ie/131219_AG_bitcoin_geld
De schrijver van dit stukje maakt zich onsterfelijk belachelijk, met name in de laatste alinea. Niemand weet wie bitcoins gemaakt heeft en wie ze beheert. Wat wordt ik moe van dit soort domheid en onwetendheid.
De schrijver van dit stukje maakt zich onsterfelijk belachelijk, met name in de laatste alinea. Niemand weet wie bitcoins gemaakt heeft en wie ze beheert. Wat wordt ik moe van dit soort domheid en onwetendheid.
Groetjes, FaceDown.
Zijn hier nog meer mensen die naar Let's Talk Bitcoin podcasts luisteren?
Hebben jullie al geluisterd naar de inzendingen van de contest en gestemd?
Er zitten redelijk goede kandidaten tussen met verstand van zaken.
LTB Contest: http://letstalkbitcoin.com/contest/
Hebben jullie al geluisterd naar de inzendingen van de contest en gestemd?
Er zitten redelijk goede kandidaten tussen met verstand van zaken.
LTB Contest: http://letstalkbitcoin.com/contest/
[ Voor 6% gewijzigd door rickiii op 03-01-2014 15:47 ]
Woei, etoro.com biedt nu ook bitcoin aan! Best relevant, want het is een aardig groot forex trading platform.
@onder: nu.nl schrijft er ook over
http://www.nu.nl/tech/366...rt-vijfde-verjaardag.html
@onder: nu.nl schrijft er ook over
[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 03-01-2014 16:35 ]
Vandaag is het precies 5 jaar geleden dat het "Genesis Block" gemined werd en de huidige blockchain is begonnen. Dit komt tevens overeen met de eerste publieke release van de Bitcoin software en dus de geboorte van Bitcoin in z'n huidige incarnatie.
Wie kan mij uitleggen waarom de wisselkoersen op verschillende site zoveel verschillen ?
Zo zag ik vandaag :
MtGox 639 euro/bitcoin
BTC-E 595 euro/bitcoin
dit op hetzelfde moment
Kan je kopen aan 595 bij BTC-E en 1 sec later verkopen op MtGox aan 639 ?
of overzie ik iets ?
Zo zag ik vandaag :
MtGox 639 euro/bitcoin
BTC-E 595 euro/bitcoin
dit op hetzelfde moment
Kan je kopen aan 595 bij BTC-E en 1 sec later verkopen op MtGox aan 639 ?
of overzie ik iets ?
Ja, kan. Tenminste, niet 1 seconde later want zo snel gaat het allemaal niet. Maar een uurtje later moet wel lukken.
Nadeel van Mt Gox is dat het wéken duurt voor je je geld hebt (3~6 weken). Daarom gebeurt het weinig.
Nadeel van Mt Gox is dat het wéken duurt voor je je geld hebt (3~6 weken). Daarom gebeurt het weinig.
Zynga accepteert nu bitcoins via BitPay (met een mega-disclaimer)

Bron: http://techcrunch.com/201...ille-and-other-web-games/
Ook een goed moment om KryptoKit (Chrome Plugin) nog even in de schijnwerpers te plaatsen.

Bron: http://techcrunch.com/201...ille-and-other-web-games/
Ook een goed moment om KryptoKit (Chrome Plugin) nog even in de schijnwerpers te plaatsen.
Ik draai bgfminer om litecoins te minen. Nu wil ik alleen overdag mijn pc nog kunnen gebruiken om op te werken terwijl de miner blijft draaien. Nu kan dat niet omdat de gpu volledig belast wordt. Met welke instelling kan ik ervoor zorgend at bgfminer niet op 100% draait ?
Alpha Technology Viper (Scrypt) Asic Miner (5Mh/s)
Edit: ze hebben ook een 25Mh/s modelletje zie ik
[ Voor 19% gewijzigd door gise op 04-01-2014 15:05 ]
Power consumption: <= 100wgise schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:04:
Alpha Technology Viper (Scrypt) Asic Miner (5Mh/s)
Wederom pre-order zonder prototype of product.
Ik wil niet gelijk dingen afkraken, maar ik ben wel bezorgd voor een nieuwe BFL soap....
[ Voor 7% gewijzigd door rickiii op 04-01-2014 15:16 ]
Ze hebben een prototype/proof of concept video op YouTube gezet:
ik zit er aan te denken om binnenkort over te stappen naar Middlecoin voor scrypt mining, zitten daar meer mensen van hier? LTC difficulty blijft maar stijgen
ik zit er aan te denken om binnenkort over te stappen naar Middlecoin voor scrypt mining, zitten daar meer mensen van hier? LTC difficulty blijft maar stijgen
Intensity lager zetten. Verder kun je terecht in het Scrypt-mining topic voor meer vragen: Scrypt minen op AMD gpu'sclonedonkey schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:42:
Ik draai bgfminer om litecoins te minen. Nu wil ik alleen overdag mijn pc nog kunnen gebruiken om op te werken terwijl de miner blijft draaien. Nu kan dat niet omdat de gpu volledig belast wordt. Met welke instelling kan ik ervoor zorgend at bgfminer niet op 100% draait ?
Stel je voor, dat je een WebOS-achtige OS op je telefoon draait over 10 jaar, om Javascript, CSS en HTML in je telefoon te gebruiken, niet alleen in je browser.
Stel, Whatsapp wordt uitgebreid met een functie die een Bitcoin adres koppelt aan ieder whatsapp user. Okay? Je zit dus in een chat met een vriend. En dan ontstaat er een situatie waarin het blijkt dat je hem nog 7 euro verschuldigd bent.
Oké, dan boek je wat satoshi's over naar hem, gelijk aar 7 euro, van je Bitcoin adres naar zijn adres dat Whatsapp weet. Je hebt hem dus midden in het gesprek betaald. Whatsapp zal niet in staat zijn om je private key te kunnen weten. Dit is namelijk afgehandeld door Javascript, dat bovenop de WebOS achtige systeem draait. Net als blockchain.info wallet ook doet in je browser.
Is dit mogelijk, of zie ik iets over het hoofd?
Stel, Whatsapp wordt uitgebreid met een functie die een Bitcoin adres koppelt aan ieder whatsapp user. Okay? Je zit dus in een chat met een vriend. En dan ontstaat er een situatie waarin het blijkt dat je hem nog 7 euro verschuldigd bent.
Oké, dan boek je wat satoshi's over naar hem, gelijk aar 7 euro, van je Bitcoin adres naar zijn adres dat Whatsapp weet. Je hebt hem dus midden in het gesprek betaald. Whatsapp zal niet in staat zijn om je private key te kunnen weten. Dit is namelijk afgehandeld door Javascript, dat bovenop de WebOS achtige systeem draait. Net als blockchain.info wallet ook doet in je browser.
Gaat je vraag over Bitcoin of over WebOS?Hatsieflatsie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:31:
[ Voor 32% gewijzigd door rickiii op 04-01-2014 19:45 ]
Vervang BTC eens door paypal of door ideal of door credit card tussenpersoon (of gewoon simpelweg een algemene moneybroker die alles accepteert).Hatsieflatsie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:31:
Stel je voor, dat je een WebOS-achtige OS op je telefoon draait over 10 jaar, om Javascript, CSS en HTML in je telefoon te gebruiken, niet alleen in je browser.
Het kan allemaal technisch, het is alleen de vraag wat er aan gaat slaan (wie durf jij te koppelen aan je whatsapp account op zo'n manier dat het makkelijk werkt).
Dit zijn geen vraagstukken waar BTC iets aan toevoegt, dit zijn enkel vertrouwensvraagstukken (wie vertrouw jij)
Ik ben zelf niet zo bekend met de Blockchain enzo, maar zie:
https://blockchain.info/a...kfPUoo8WVFnyai3e1Hcov9y8T
Verwijderd
BitPay @bitpay 3sgise schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:56:
Ik ben zelf niet zo bekend met de Blockchain enzo, maar zie:
FAKE Report - BitPay has not been hacked.
EDIT:
http://uptweet.com/viewStory?id=1755
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 22:59 ]
Zoals bekend heeft iemand begin November een paper geschreven over Selfish Mining (PDF).
(Lees ook dit artikel van op Bitcoin Magazine)

Ethan Heilman van Boston University heeft een paper uitgebracht waarin hij een nieuwe strategie voorstelt om de minimum hashrate dat een selfish miner nodig heeft van 25% naar 33% te kunnen brengen. Dit zou kunnen door honest miners via een zogenaamde "Freshness Preferred Defense" gebruik te laten maken van 'timestamping' via random beacons en eventuele compromise van zo'n beacon melden op een "trusted public forum"
De nieuwe paper heet
One Weird Trick to Stop Selfish Miners: Fresh Bitcoins, A Solution for the Honest Miner. (PDF)
Hij heeft ook een blogpost geschreven.
(Lees ook dit artikel van op Bitcoin Magazine)

Ethan Heilman van Boston University heeft een paper uitgebracht waarin hij een nieuwe strategie voorstelt om de minimum hashrate dat een selfish miner nodig heeft van 25% naar 33% te kunnen brengen. Dit zou kunnen door honest miners via een zogenaamde "Freshness Preferred Defense" gebruik te laten maken van 'timestamping' via random beacons en eventuele compromise van zo'n beacon melden op een "trusted public forum"
De nieuwe paper heet
One Weird Trick to Stop Selfish Miners: Fresh Bitcoins, A Solution for the Honest Miner. (PDF)
Hij heeft ook een blogpost geschreven.
Kan je Bitcoin van Cryptsy naar Kraken sturen zonder enig probleem??
Dus Cryptsy > kraken in plaats van Cryptsy> eigen wallet > kraken
Ja, dat kan.masterrobo schreef op maandag 06 januari 2014 @ 00:27:
Kan je Bitcoin van Cryptsy naar Kraken sturen zonder enig probleem??
Met de implementatie bij Zynga en de geruchten over Facebook en Netflix zat ik even te denken aan bedrijven/diensten die Bitcoins zouden kunnen integreren en die dit hopelijk ooit zullen doen. Mijn wishlist:
- iTunes store / Appstore
- Steam
- Netflix (zoals de huidige geruchten)
- Google Ads (net zoals Facebook ads geruchten)
- Xbox Live / PS Network
- Vliegmaatschappijen, misschien als eerste Virgin?
- Steam
- Xbox Live / PS Network
iTunes kan je vergeten. Apple is totaal NIET dol op Bitcoingise schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:19:
Met de implementatie bij Zynga en de geruchten over Facebook en Netflix zat ik even te denken aan bedrijven/diensten die Bitcoins zouden kunnen integreren en die dit hopelijk ooit zullen doen. Mijn wishlist:
- Steam
- Xbox Live / PS Network
Steam zie ik het nog wel invoeren
Netflix is er dus mee bezig
Google betwijfel ik ook of die er ooit zich mee bezig gaan houden
XBOX weet ik ook nog niet
Virgin accepteert al Bitcoin voor zijn vluchten
Taobao.com (de Chinese eBay) heeft een nieuwe regel die ingaat op 14 januari 2014
Rule vertaling via Google Translate
Rule vertaling via Google Translate
Bron: http://rule.taobao.com/detail-1358.htmRules background
Please comply with "the People's Bank of China Ministry of Information Industry and the China Banking Regulatory Commission, China Securities Regulatory Commission and China Insurance Regulatory Commission on the Prevention of Bitcoin risk" and other relevant laws and regulations.
The central bank explicitly require third-party payment agencies closed bitcoins, Wright currency transactions channel.
Specific circumstances
Including but not limited to:
- Bitcoin, Wright coins, coins Biot, Quark coins, unlimited coins, cocoa coins, pennies coins, PPCoin , NameCoin such as virtual currency ;
- Bitcoin mining tutorial tutorials virtual currency, Raiders;
- Bitcoin mining machine used to obtain virtual currency-related hardware, software .
Een collega van mij heeft een Bitcoin address shortener, shortcoin.io online gezet. Eindelijk een Bitcoin address shortener die er goed uit ziet en mobiel vriendelijk is!
De bedoeling ervan is het nog verder uit te bouwe, hebben jullie suggesties?
De bedoeling ervan is het nog verder uit te bouwe, hebben jullie suggesties?
Verwijderd
Wat rekent Kraken voor een EU transactie? Bij BTC-E rekenen ze minimaal 100 EUR voor een SEPA transactie.
Kan elke Nederlandse bank, bijvoorbeeld SNS, SEPA transacties ontvangen?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 17:33 ]
Verwijderd
Storten is gratis en uitbetalen iets van 9 eurocent.Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:22:
Wat rekent Kraken voor een EU transactie? Bij BTC-E rekenen ze minimaal 100 EUR voor een SEPA transactie.
Verwijderd
Bedankt, nu maar lang wachten tot mijn account verified is op MtGox zodat ik het eraf kan halen. Trage bende daarVerwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:40:
[...]
Storten is gratis en uitbetalen iets van 9 eurocent.
Verwijderd
Ik heb een vraag:
Tijd geleden een litecoinwallet geïnstalleerd en beveiligd met een wachtwoord.
Nooit iets mee gedaan, en ook weer verwijderd.
Nu dacht ik gewoon opnieuw te installeren maar nu zit daar ook een wachtwoord op, terwijl ik dat nog niet had ingesteld.
Hoe los ik dit op?
Tijd geleden een litecoinwallet geïnstalleerd en beveiligd met een wachtwoord.
Nooit iets mee gedaan, en ook weer verwijderd.
Nu dacht ik gewoon opnieuw te installeren maar nu zit daar ook een wachtwoord op, terwijl ik dat nog niet had ingesteld.
Hoe los ik dit op?
De encryptie zit op je wallet-file.Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:16:
Ik heb een vraag: Tijd geleden een litecoinwallet geïnstalleerd en beveiligd met een wachtwoord.
Nooit iets mee gedaan, en ook weer verwijderd. Nu dacht ik gewoon opnieuw te installeren maar nu zit daar ook een wachtwoord op, terwijl ik dat nog niet had ingesteld. Hoe los ik dit op?
Misschien heb je tijdens de verwijdering van de applicatie destijds niet de blockchain & wallet directory weggehaald. Je kunt dit handmatig doen door de wallet.dat in C:\Users\Klaassen\AppData\Roaming\Litecoin te verwijderen. Als je dan opnieuw opstart zou er volgens mij een nieuwe wallet aangemaakt moeten worden.
Verwijderd
Ik geloof dat ik daar niet bij kanrickiii schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:56:
De encryptie zit op je wallet-file.
Misschien heb je tijdens de verwijdering van de applicatie destijds niet de blockchain & wallet directory weggehaald. Je kunt dit handmatig doen door de wallet.dat in C:\Users\Klaassen\AppData\Roaming\Litecoin te verwijderen. Als je dan opnieuw opstart zou er volgens mij een nieuwe wallet aangemaakt moeten worden.

ooit eens in windows ook een wachtwoord aangemaakt, die map kom ik niet in.

Gelukt, dankjewel!
Verwijderd
Ik heb de Coinye-West Wallet geinstalleerd, maar hij is out of sync. Is dat omdat de coin nog niet gelaunched is?
En nog een enorme beginnersvraag:
Ik wil wat gaan minen en die CoinyeCoin wallet staat op "solo mine" en als ik 'm start lijkt 'ie helemaal niks te doen. Mis ik wat? Moet ik een Pool mine doen?
Ik wil wat gaan minen en die CoinyeCoin wallet staat op "solo mine" en als ik 'm start lijkt 'ie helemaal niks te doen. Mis ik wat? Moet ik een Pool mine doen?
http://www.cheapair.com/ accepteert ook Bitcoin, geen idee of wij als Nederlanders daar wat aan hebben.gise schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:19:
CoinyeCoin is een scrypt-coin en daarvoor hebben we Scrypt minen op AMD gpu'sVerwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:08:
Ik heb de Coinye-West Wallet geinstalleerd, maar hij is out of sync. Is dat omdat de coin nog niet gelaunched is?
Ik heb vandaag even een Woocommerce plugin voor de Bitonic merchants gemaakt.
Deze is te vinden op github https://github.com/m19/bitonic-woocommerce of rechtstreeks te downloaden via deze link.
In je Woocommerce dashboard kan je je Bitonic merchant key invoeren.
Mensen die de plugin willen testen zijn meer dan welkom, ik durf nog niet te garanderen dat alles goed gaat in een live omgeving.
Deze is te vinden op github https://github.com/m19/bitonic-woocommerce of rechtstreeks te downloaden via deze link.
In je Woocommerce dashboard kan je je Bitonic merchant key invoeren.
Mensen die de plugin willen testen zijn meer dan welkom, ik durf nog niet te garanderen dat alles goed gaat in een live omgeving.
Ik ben in de war met MultiBit. Is een "password-protected" wallet hetzelfde als een "encrypted" wallet?
En Multibit zegt het volgende:
Mijn password-protected wallet is opgeslagen op Dropbox, gesyncd over 3 machines, en één offline locatie. Dat ga ik nooit kwijtraken en mijn passphrase ga ik nooit vergeten. Is dit dan noodzakelijk?
En Multibit zegt het volgende:
Dit is een maatregel om je wallet te kunnen restoren als je de bestanden bent kwijtgeraakt?A USB stick with additional copies of the private keys in case your machine is stolen and you forget your backup account password. Each time a new receiving address is generated a new private key is made which must be backed up.
Mijn password-protected wallet is opgeslagen op Dropbox, gesyncd over 3 machines, en één offline locatie. Dat ga ik nooit kwijtraken en mijn passphrase ga ik nooit vergeten. Is dit dan noodzakelijk?
Let's Talk Bitcoin - E73 – Reset Your Expectations (7 Jan 2014)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mindtomatter/e73-round-pegs-and-square]
Voor mensen die skeptisch zijn over Bitcoin -> Luister het eerste interview met Andreas M. Antonopoulos
Mensen die optimistisch zijn over Bitcoin -> Luister naar het tweede interview met Peter Todd
Hoe dan ook een aflevering die je niet wil missen.
Verplicht luistermateriaal voor iedereen
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mindtomatter/e73-round-pegs-and-square]
Voor mensen die skeptisch zijn over Bitcoin -> Luister het eerste interview met Andreas M. Antonopoulos
Mensen die optimistisch zijn over Bitcoin -> Luister naar het tweede interview met Peter Todd
Hoe dan ook een aflevering die je niet wil missen.
Verplicht luistermateriaal voor iedereen
Ja. Het wallet-bestand (of preciezer: de private keys in je wallet) wordt versleuteld met je password. Het programma kan je saldo en transactie-geschiedenis wel laten zien, maar zodra je coins wil spenderen, moet je je wachtwoord invullen om de private keys te ontsleutelen.Blaise schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:23:
Ik ben in de war met MultiBit. Is een "password-protected" wallet hetzelfde als een "encrypted" wallet?
Iedere keer dat je een nieuw ontvang-adres aanmaakt, wordt er een nieuwe private key aangemaakt die niet in je backup zit. Je backup moet je dus enigszins up-to-date houden.Dit is een maatregel om je wallet te kunnen restoren als je de bestanden bent kwijtgeraakt?
Overigens zijn er clients, bijvoorbeeld Electrum, maar binnenkort ook een nieuwe versie van Multibit, waar de private keys zijn af te leiden van een deterministische seed, dus zodra je een backup hebt met die seed kun je al je keys herstellen. Dus dan is 1 backup genoeg.
Klinkt goed. Zou je misschien een kleine handleiding kunnen samenstellen (met screenshots) hoe het voor een gebruiker eruit gaat zien?m19 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:04:
In ander nieuws:
https://bitonic.nl/merchantrickiii schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:12:
[...]
Klinkt goed. Zou je misschien een kleine handleiding kunnen samenstellen (met screenshots) hoe het voor een gebruiker eruit gaat zien?
Alleen dan werkt het in een Woocommerce store.
Het is eigenlijk een concurrent voor Bitpay, groot voordeel van Bitonic vind ik dat zij de mogelijkheid bieden om een deel in bitcoin en een deel in euro's te laten uit te betalen.
Momenteel in mijn situatie ontvang ik alle betalingen op mijn webshop puur in bitcoins, ik verkoop zelf een deel op exchanges om de inkoop van de producten te kunnen bekostigen.
Als ik straks KoopMetBitcoin.nl opnieuw gelanceerd heb zet Bitonic.nl xx% bitcoins om in euro's en stort dat gelijk naar mijn bankrekening en krijg ik de rest van mijn bitcoins in mijn eigen wallet, zo kan ik dus langzaam mijn voorraad bitcoins uitbreiden
Deze plugin heb ik gemaakt om de bovenstaande situatie te realiseren, omdat mijn webshop op Woocommerce draait.
Ik zal in dit topic niet ingaan op het minen van Coinye, maar je vraag over het out of sync zijn van je wallet mag hier vast wel even. Bij de wallet zit ook een bestandje 'coinyecoin.config', dit bestand moet je kopiëren naar C:\Users\(jouw gebruikersaccount)\AppData\Roaming\CoinyeCoin. Als je vervolgens de wallet opnieuw start zou de verbinding tot stand moeten komen. Succes.Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:08:
Weer een krachtig appél tegen bitcoin in de NYtimes:
[url]http://dealbook.nytimes.c(...)s-from-bitcoin/?_r=0[/url]
Wie kan dit weerleggen...
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Na meer dan een jaar hebben lopen te klooien met GPU mining, nu toch maar m'n eerste ASIC (200 GH/s) aangeschaft.
Correcte link: http://dealbook.nytimes.c...ive-lessons-from-bitcoin/Cliffie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:26:
Krachtig appél? Ik heb veel sterkere stukken gezien die zich negatief over Bitcoin uitlieten. Dit is een verzameling aan non-argumenten.Cliffie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:26:
Het artikel bestaat uit 5 "lessen" over Bitcoin. Ik behandel ze 1 voor 1.
Money Without Government Appeals to People Without Law
Het standaard argument: Omdat grote broer de overheid er niet achter staat, is Bitcoin vooral geschikt voor criminelen. Min of meer hetzelfde werd gezegd over het internet in de begin-dagen. Het zou een anarchistische verzamelplaats worden voor mensen met duistere bedoelingen. En hoewel het internet zeker sommige misdaad faciliteert, wordt het vooral voor goede dingen gebruikt. Overigens heeft een vertegenwoordiger van het Amerikaanse financial-crimes-bureau (FinCEN) in de senaat-meeting over Bitcoin afgelopen jaar aangegeven dat cash nog steeds velen malen bruikbaarder is voor criminelen dan Bitcoins.
Speculative Fever Can Alight on Almost Anything
Ook dit argument hoor je vaak: De volatiliteit van de koers maakt Bitcoin ongeschikt als valuta. En dit is tot zekere hoogte waar. Maar die volatiliteit komt voor een groot deel door de explosieve groei in populariteit en acceptatie die Bitcoin doormaakt. Iets wat zo sterk groeit kan dat haast niet op een niet-volatiele manier doen. De volatiliteit van Bitcoin is echter langzaam aan het dalen (http://www.coinometrics.com/bitcoin/bvix) en de verwachting is dat als het aantal participanten toeneemt, de volatiliteit nog verder gaat dalen.
The Current Monetary System Is Worth Complaining About
Dit punt komt neer op "Het huidige geld-systeem dat door overheden en centrale banken wordt gecontroleerd werkt niet goed. Bitcoin is echter geen oplossing, we moeten dezelfde overheden en centrale banken laten uitzoeken wat er gedaan moet worden." Facepalm-argument.
Money Is Misunderstood
Fiat-geld is ingewikkeld, blijkbaar. En daar hebben mensen last van. En daarom is Bitcoin een slechte investering. Really?
Too Much Entrepreneurial Energy Is Wasted
In dit deel wordt aangegeven hoeveel intelligente en ambiteuze mensen er aan Bitcoin en gerelateerde projecten werken. En de auteur vindt dat stom, want hij vindt Bitcoin stom.
Het artikel begint met de zinnen "Bitcoin is not over yet. But the pseudo-currency is close enough to collapse to merit an early retrospective." die net als de rest van het artikel eigenlijk nergens op slaan. Er zijn geen enkele tekenen dat Bitcoin en andere crypto-currencies aan het einde van hun groei zijn. China heeft wat blokkades opgeworpen, maar daar blijft het eigenlijk bij. In de meeste westerse landen groeit de acceptatie en geven overheden vaak groen licht voor Bitcoin, al dan niet samen met een boel waarschuwingen.
Dank je, de link werkte idd niet
Toch blijft het nog wel een kwestie van de tijd zal het leren. We zijn er nog lang niet, en wat er in China gebeurd heeft toch wel duidelijk invloed.Rannasha schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:32:
[...]
Krachtig appél? Ik heb veel sterkere stukken gezien die zich negatief over Bitcoin uitlieten. Dit is een verzameling aan non-argumenten.
Het artikel bestaat uit 5 "lessen" over Bitcoin. Ik behandel ze 1 voor 1.
Money Without Government Appeals to People Without Law
Het standaard argument: Omdat grote broer de overheid er niet achter staat, is Bitcoin vooral geschikt voor criminelen. Min of meer hetzelfde werd gezegd over het internet in de begin-dagen. Het zou een anarchistische verzamelplaats worden voor mensen met duistere bedoelingen. En hoewel het internet zeker sommige misdaad faciliteert, wordt het vooral voor goede dingen gebruikt. Overigens heeft een vertegenwoordiger van het Amerikaanse financial-crimes-bureau (FinCEN) in de senaat-meeting over Bitcoin afgelopen jaar aangegeven dat cash nog steeds velen malen bruikbaarder is voor criminelen dan Bitcoins.
Speculative Fever Can Alight on Almost Anything
Ook dit argument hoor je vaak: De volatiliteit van de koers maakt Bitcoin ongeschikt als valuta. En dit is tot zekere hoogte waar. Maar die volatiliteit komt voor een groot deel door de explosieve groei in populariteit en acceptatie die Bitcoin doormaakt. Iets wat zo sterk groeit kan dat haast niet op een niet-volatiele manier doen. De volatiliteit van Bitcoin is echter langzaam aan het dalen (http://www.coinometrics.com/bitcoin/bvix) en de verwachting is dat als het aantal participanten toeneemt, de volatiliteit nog verder gaat dalen.
The Current Monetary System Is Worth Complaining About
Dit punt komt neer op "Het huidige geld-systeem dat door overheden en centrale banken wordt gecontroleerd werkt niet goed. Bitcoin is echter geen oplossing, we moeten dezelfde overheden en centrale banken laten uitzoeken wat er gedaan moet worden." Facepalm-argument.
Money Is Misunderstood
Fiat-geld is ingewikkeld, blijkbaar. En daar hebben mensen last van. En daarom is Bitcoin een slechte investering. Really?
Too Much Entrepreneurial Energy Is Wasted
In dit deel wordt aangegeven hoeveel intelligente en ambiteuze mensen er aan Bitcoin en gerelateerde projecten werken. En de auteur vindt dat stom, want hij vindt Bitcoin stom.
Het artikel begint met de zinnen "Bitcoin is not over yet. But the pseudo-currency is close enough to collapse to merit an early retrospective." die net als de rest van het artikel eigenlijk nergens op slaan. Er zijn geen enkele tekenen dat Bitcoin en andere crypto-currencies aan het einde van hun groei zijn. China heeft wat blokkades opgeworpen, maar daar blijft het eigenlijk bij. In de meeste westerse landen groeit de acceptatie en geven overheden vaak groen licht voor Bitcoin, al dan niet samen met een boel waarschuwingen.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=327767.0
http://www.reddit.com/r/B...hashio_if_you_mine_there/
Hebben mensen hier al naar gekeken het klinkt allemaal best wel serieus??
JaStenii schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:01:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=327767.0
Let op: Mining bij GHash.io en CEX.io zit op >42%
\o/ Heb je een donatie-adres?m19 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:04:
Vind je het goed als we de module opnemen in in ons overzicht?
komkommer! Het is hier een beetje offtopic maar je hebt geen andere contactmogelijkheden opgegeven in je profiel (als mod kan ik je emailadres wel zien maar die wil ik niet zomaar misbruiken voor ongerelateerde zaken
)
Ik heb een belastingtechnische vraag over iets dat vergelijkbaar is met bitcoin en ik vroeg me af hoe ze dat bij Bitonic hebben opgelost. Zou ik jou daarover mogen mailen, of kun je me in contact brengen met iemand die daarover gaat? Uit mijn gesprekken met een fiscalist blijkt namelijk dat voor dingen die geen wettige betaalmiddelen zijn (bitcoins vallen daar dus in feite ook onder) je BTW moet afdragen. Als dat zo is dan zou een wisselkantoor die in bitcoins handelt natuurlijk nooit rendabel kunnen draaien.
Ik heb een belastingtechnische vraag over iets dat vergelijkbaar is met bitcoin en ik vroeg me af hoe ze dat bij Bitonic hebben opgelost. Zou ik jou daarover mogen mailen, of kun je me in contact brengen met iemand die daarover gaat? Uit mijn gesprekken met een fiscalist blijkt namelijk dat voor dingen die geen wettige betaalmiddelen zijn (bitcoins vallen daar dus in feite ook onder) je BTW moet afdragen. Als dat zo is dan zou een wisselkantoor die in bitcoins handelt natuurlijk nooit rendabel kunnen draaien.
[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 09-01-2014 12:13 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Natuurlijk mag dat (license: http://www.wtfpl.net/).komkommer schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:16:
[...]
\o/ Heb je een donatie-adres?
Vind je het goed als we de module opnemen in in ons overzicht?
Ik wou eigenlijk vandaag nog alles even driedubbel testen, wil natuurlijk geen boze mensen op mijn dak dat iets niet werkt
Ik zal proberen alles nog even een beetje op te schonen zodat de code beter leesbaar is.
Donaties mag, hoeft natuurlijk niet, mijn adres is 1MsW7eMJCw7HxGzrUzak5dUGjdNR1KBNPK
Ja, je mag me altijd mailen..oisyn schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:10:
komkommer! Het is hier een beetje offtopic maar je hebt geen andere contactmogelijkheden opgegeven in je profiel (als mod kan ik je emailadres wel zien maar die wil ik niet zomaar misbruiken voor ongerelateerde zaken)
Maar om er maar direct op in te gaan: ook voor de belastingdienst is dit iets nieuws. Wij hebben al verschillende adviezen gekregen, maar nog steeds geen bindende. Bitcoin heeft heel veel weg van Goud/waardepapieren/geld en het zou daarom ook het meest logisch zijn dat het wordt vrijgesteld van omzetbelasting. Het zou ook gek zijn dat je BTW betaalt over een product waar je later weer een pizza met BTW mee gaat betalen.
Maar, dit gezegd hebbende, er is nog geen bindende uitspraak en ook voor ons blijft dat nog steeds een risico.
Inderdaad.komkommer schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:44:
[...] Het zou ook gek zijn dat je BTW betaalt over een product waar je later weer een pizza met BTW mee gaat betalen.
Eigenlijk is Bitcoin de bank van een virtuele staat met eigen valuta en eigen regels m.b.t. eigendomsrechten (op basis van private key) - Het voorstel van Zwitserland om het te classificeren als buitenlandse valuta is daarom volgens mij terecht.
The Rise of the Virtual State (1999)
http://www.nytimes.com/books/first/r/rosecrance-virtual.html
Virtual states in cyberspace increase in size and numbers (15 Nov 2012)
http://defensesystems.com...flict-virtual-states.aspx
Swiss Lawmakers Propose Treating Bitcoin as Foreign Currency (9 Dec 2013)
http://www.coindesk.com/s...bitcoin-foreign-currency/
[ Voor 25% gewijzigd door rickiii op 09-01-2014 13:22 ]
Wat er in China gebeurd moet je ook wel in de juiste context zien.Cliffie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:58:
[...]
Toch blijft het nog wel een kwestie van de tijd zal het leren. We zijn er nog lang niet, en wat er in China gebeurd heeft toch wel duidelijk invloed.
Het is niet noodzakelijk zo dat China specifiek tegen Bitcoin is namelijk, Chinezen zijn net zo goed niet vrij om US$ te kopen bijvoorbeeld (momenteel een limiet van $50000 per jaar waarna je goedkeuring nodig hebt van de overheid)
Zo zijn er nog wel meer landen die hun munt beschermen en waar ook geld niet vrij verhandelbaar is.
In die gevallen is het logisch dat er gelijkaardig word opgetreden tegen Bitcoins als tegen andere munten.
Ja dat vind ik ook hoor, maar het gaat er natuurlijk om wat de BD vindtkomkommer schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:44:
Maar om er maar direct op in te gaan: ook voor de belastingdienst is dit iets nieuws. Wij hebben al verschillende adviezen gekregen, maar nog steeds geen bindende. Bitcoin heeft heel veel weg van Goud/waardepapieren/geld en het zou daarom ook het meest logisch zijn dat het wordt vrijgesteld van omzetbelasting. Het zou ook gek zijn dat je BTW betaalt over een product waar je later weer een pizza met BTW mee gaat betalen.
Mochten jullie die uitspraak wel krijgen (en in jullie voordeel) dan zou ik daar graag naar willen verwijzen in onze eigen zaak, voor zover dat relevant is. Ik hoop het voor jullie (en natuurlijk voor bitcoin in het algemeen). Ik gok dat jullie marges niet hoog genoeg zijn om ook nog eens BTW af te moeten dragen, dus dat zou een behoorlijk verliesgevende operatie zijn geweest dan.Maar, dit gezegd hebbende, er is nog geen bindende uitspraak en ook voor ons blijft dat nog steeds een risico.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Goed geschreven artikel!! alleen heeft ie het over 2040 dat de laatste bitcoin wordt gemined, ik dacht dat dat 2140 was?Tourniquet schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:06:
Lezenswaardig artikel op FMT:
Het grote bitcoin misverstand
Een pessimist is een realistische optimist
Goed artikel, al zitten er wat foute definities in. De bitcoins zijn afgeleiden uit transacties, maar geen unieke getallen. Dat zijn de private keys. Private keys kun je wel naar iemand toe sturen, maar daarmee geef je ze niet uit in het grootboek - bitcoins geef je uit door met een private key een transactie te maken. Private keys en bitcoins zijn dus wezelijk verschillend van elkaar. Private keys zijn de unieke getallen en kunnen gekopieerd worden, bitcoins niet...Tourniquet schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:06:Lezenswaardig artikel op FMT:
Het grote bitcoin misverstand
Wallets en addressen zijn ook niet hetzelfde.
- Een wallet is een verzameling van een of meerdere private keys
- Een adres de hash van een public key
[ Voor 37% gewijzigd door rickiii op 09-01-2014 21:54 ]
Kun je hier meer over lezen: Let op: Mining bij GHash.io en CEX.io zit op >42%gise schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:58:
Met al dat nieuws over Ghash.io. Wat is het en wat kan je ermee?
Klopt.BAVAROIS schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:36:
[...]
Goed geschreven artikel!! alleen heeft ie het over 2040 dat de laatste bitcoin wordt gemined, ik dacht dat dat 2140 was?
rickiii schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:45:
[...]
Goed artikel, al zitten er wat foute definities in. De bitcoins zijn afgeleiden uit transacties, maar geen unieke getallen. Dat zijn de private keys. Private keys kun je wel naar iemand toe sturen, maar daarmee geef je ze niet uit in het grootboek - bitcoins geef je uit door met een private key een transactie te maken. Private keys en bitcoins zijn dus wezelijk verschillend van elkaar. Private keys zijn de unieke getallen en kunnen gekopieerd worden, bitcoins niet...
Wallets en addressen zijn ook niet hetzelfde.Transacties lopen niet van wallet naar wallet en ook niet peer (verzender) to peer (ontvanger), maar van adres naar adres in de blockchain.... de transactie wordt welliswaar peer to peer rondgestuurd, maar er gaat niet iets unieks van 1 persoon naar de andere. Alleen wordt de controle over de bitcoin overgedragen naar een ander adres.
- Een wallet is een verzameling van een of meerdere private keys
- Een adres de hash van een public key
(moet het niet zijn "Een adres de hash van een private key"?)
Hieraan zie je ook weer dat zelfs iemand die blijkbaar al goed op de hoogte is het toch nog niet tot in de finesse doorheeft hoe het werkt.
Merkte ik ook al bij de recente video's van James D'Angelo waarbij hij als het echt diep de techniek ingaat toch ook wat steekjes laat vallen.
In deze video verwart hij op een gegeven moment nodes en miners:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-CI7XXzJDqo]
[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 09-01-2014 22:45 ]
Weet niet of deze al eens voorbij is gekomen maar mooi verhaaltje:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=155054.0
https://bitcointalk.org/index.php?topic=155054.0
Hoe bevalt de Antminer, althans ik ga ervan uit dat dit de antminer is. Hoeveel fractie van coins haalt hij op deze diff nog binnen?MaZo schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:50:
Na meer dan een jaar hebben lopen te klooien met GPU mining, nu toch maar m'n eerste ASIC (200 GH/s) aangeschaft.
http://www.westerwoldeact...-munt-bitcoin-accepteert/
Dit is 10 minuten vanaf mijn huis, wie weet komt de nieuwe auto hier wel vandaan
Dit is 10 minuten vanaf mijn huis, wie weet komt de nieuwe auto hier wel vandaan
[ Voor 3% gewijzigd door Martijn19 op 10-01-2014 16:15 ]
Staat nog niet op http://coinmap.org/m19 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:02:
http://www.westerwoldeact...-munt-bitcoin-accepteert/
Heeft iemand tijd om deze zaak toe te voegen?
Als komkommer meeleest -> Je zou dit advies kunnen geven aan alle nieuwe klanten van jullie merchant-dienst
Heb ik als goed is nu gedaan, coinmap update elk uur staat er, dus binnen een uurtje moet het erop staan.rickiii schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:53:
[...]
Staat nog niet op http://coinmap.org/
Als komkommer meeleest -> Je zou dit advies kunnen geven aan alle nieuwe klanten van jullie merchant-dienst
Nee.Tourniquet schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:39:
(moet het niet zijn "Een adres de hash van een private key"?)
Oeps sorry, ik heb inmiddels door wat er bedoeld wordt. Leer ook steeds weer bij.
Nieuw hier en net ook maar eens 0,007 bitcoin aangeschaft.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Als Moszkowicz nog advocaat was dan had hij beter zijn smeergeld in bitcoins kunnen ontvangen
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Dit stuk al voorbijgekomen? Iedereen die wil weten wat de bitcoin nu precies is, of iedereen die rept over pyramides, tulpen of zeepbellen, moet dit lezen!
http://www.marketingfacts...grote-bitcoin-misverstand
Groetjes, FaceDown.
Ja, hetzelfde stuk stond donderdag ook op Fast Moving Targets:FaceDown schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:08:
Dit stuk al voorbijgekomen? Iedereen die wil weten wat de bitcoin nu precies is, of iedereen die rept over pyramides, tulpen of zeepbellen, moet dit lezen!
Tourniquet in "Bitcoin topic - deel 2"
Ik loop al een tijdje met het idee om "dé site" te maken waar je mensen heen stuurt om ze aan Bitcoins te introduceren.
Een aantal features dat ik zou willen hebben is
1. Open Source, of in elk geval, iedereen moet de content aan kunnen passen / verbeteren. Beetje Wiki-achtig idee.
2. Multilanguage, spreekt voor zich.
3. Makkelijk te begrijpen
En vooral dat laatste punt is belangrijk. Over het algemeen is Bitcoin voor het grote publiek nog veel te moeilijk, dit zou ik graag makkelijker zien.
Dit is trouwens ook een interessant artikel.
Een aantal features dat ik zou willen hebben is
1. Open Source, of in elk geval, iedereen moet de content aan kunnen passen / verbeteren. Beetje Wiki-achtig idee.
2. Multilanguage, spreekt voor zich.
3. Makkelijk te begrijpen
En vooral dat laatste punt is belangrijk. Over het algemeen is Bitcoin voor het grote publiek nog veel te moeilijk, dit zou ik graag makkelijker zien.
Dit is trouwens ook een interessant artikel.
Ik zou het liefst een beetje willen sparen met bitcoins. Laten we zeggen 75euro per maand. Hoe kun je dat nu het beste aanpakken?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Het makkelijkst is elke maand voor 75 euro bij Bitonic.nl te kopen.
Iets goedkoper is het om je te laten verifiëren bij Kraken.com (scan van je ID en bewijs van adres opsturen) en daar dan elke maand gratis via je bank 75 euro over te maken naar hun bankrekening.
Optie 1. makkelijk
Optie 2. iets meer moeite voor iets meer bitocin.
Iets goedkoper is het om je te laten verifiëren bij Kraken.com (scan van je ID en bewijs van adres opsturen) en daar dan elke maand gratis via je bank 75 euro over te maken naar hun bankrekening.
Optie 1. makkelijk
Verwijderd
Is voor Tier 2 niet nodig.m19 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:29:
Het makkelijkst is elke maand voor 75 euro bij Bitonic.nl te kopen.
Optie 1. makkelijk
Bedankt! Denk dat ik Kraken maar eens probeer. Uiteindelijk misschien toch leuk om eens te handelen.
Als het echt om te sparen is zou ik wel regelmatig m'n coins naar je wallet sturen. Mocht Kraken ooit 'verdwijnen' of gehackt worden dan zou je al je gespaarde coins kwijt zullen zijn.Cobb schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:32:
Bedankt! Denk dat ik Kraken maar eens probeer. Uiteindelijk misschien toch leuk om eens te handelen.
Groetjes, FaceDown.
Andreas M. Antonopoulos - L.A. Bitcoin Meetup - January 9, 2014
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bTPQKyAq-DM]
Een brede visie voor applicaties op het Bitcoin netwerk en onderliggende blockchain technologie.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bTPQKyAq-DM]
Een brede visie voor applicaties op het Bitcoin netwerk en onderliggende blockchain technologie.
Ja, daar zouden we eigenlijk wat mee moeten gaan doen standaard. Ik gooi het bij ons in de groep.rickiii schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:53:
[...]
Staat nog niet op http://coinmap.org/
@M19, voor de donatie wachten we nog even op een antwoord van de BD hoe we dat soort bitcoin-donaties als B.V. in moeten boeken. Zouden eigenlijk vrijdag al iets gehoord moeten hebben.
Geen probleemkomkommer schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:55:
@M19, voor de donatie wachten we nog even op een antwoord van de BD hoe we dat soort bitcoin-donaties als B.V. in moeten boeken. Zouden eigenlijk vrijdag al iets gehoord moeten hebben.
Ik heb de plugin versienummer 1.0 gegeven, alles zou moeten werken in een live omgeving.
Inderdaad. Als de bedoeling is om voor langere tijd te gaan sparen, dan kun je een paper wallet maken (en eventueel een backup kopie) en die in een kluis gooien en telkens de nieuw gekochte coins hier naar toe sturen.FaceDown schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:54:
[...]
Als het echt om te sparen is zou ik wel regelmatig m'n coins naar je wallet sturen. Mocht Kraken ooit 'verdwijnen' of gehackt worden dan zou je al je gespaarde coins kwijt zullen zijn.
Ik kom er net past achter dat er een eerste versie van de Colored Coins wallet uit is.

De naam is Chroma Wallet
Website: http://chromawallet.com/

Deze schijnt nog erg traag te zijn, dus voorlopig alleen goed om te testen.

De naam is Chroma Wallet
Website: http://chromawallet.com/

Deze schijnt nog erg traag te zijn, dus voorlopig alleen goed om te testen.
Wat ik niet helemaal snap is hoe het handelen op bitcoin exchanges instant gaat. Dus ik verkoop iets en het staat direct op de wallet van de ander. Normaal als ik bitcoin overmaakt duurt het alleen al een kwartier ofzo om de eerste confirmation te krijgen, 3 confirmations duurt nog een stuk langer. Hoe doen exchanges dat?
Als ze het goed doen, dan zijn alle trades op een bitcoin-exchange off-chain. Oftewel, zodra je euros, dollars of bitcoin overmaakt, dan komt het op hun eigen rekening/wallet en geven ze jou gebruikers-account wat getalletjes waarmee je kunt handelen met getalletjes van andere gebruikers. Zodra iemand dan BTC naar zijn eigen wallet wil, dan pas komt er een transactie op de blockchain.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.