Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.069 views

Onderwerpen

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Avalaxy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 03:02:
Nog een leuk luchtig artikel: Child Labor in Bitcoin Mines Exposed - http://www.coinion.com/20...or-bitcoin-mines-exposed/. Van dezelfde site als dit artikel: http://www.coinion.com/20...in-value-in-a-single-day/

En dit is voor mij wel leuk, WPCentral heeft over m'n Kraken app geschreven: http://www.wpcentral.com/kraken-windows-phone-8. Dáár kwam die grote spike in m'n traffic dus vandaan :+
Je moet de tile eens wat vaker updaten. Hij staat bij mij naast BitcoinTicker, en waar die vrijwel altijd up to date is loopt de tile van jouw app altijd hopeloos achter. Moet dus alsnog de app openen voor de huidige koers. :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
.oisyn schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:08:
[...]

Je moet de tile eens wat vaker updaten. Hij staat bij mij naast BitcoinTicker, en waar die vrijwel altijd up to date is loopt de tile van jouw app altijd hopeloos achter. Moet dus alsnog de app openen voor de huidige koers. :)
Hmm, daar kan ik zover ik weet niks aan doen. De tile zou gewoon zo vaak mogelijk moeten updaten. Als hij dat niet doet is het meer een windows issue. Het is gewoon een background task die door windows geregeld wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 12-12-2013 17:05 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

DeMoN schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:50:
[...]

Dit is ook leuk om gelezen te hebben, dan snap je goed waarom het geen piramide of ponzi is :)

http://www.piratenpartij....piramide-ponzi-prima-orde
Dit is wel een "mooi" stukje:
Hoewel de digitale valuta inderdaad enige tijd vrij eenvoudig gemined kon worden, was er op dat moment – zoals gezegd – nog niets mee te kopen. Het heeft na de “lancering” zelfs ruim tien maanden geduurd voordat er voor het eerst een (bescheiden) prijskaartje aan de bitcoin werd gehangen, en nog langer voordat iemand er de eerste echte aankoop mee deed.

Getuige de verklaringen van veel early adopters blijkt dan ook dat velen het vooral beschouwden als een experiment, een technisch hoogstandje met internetpunten. De ontvanger van de allereerste bitcoin-transactie ooit, Hal Finney, liet het programma bijvoorbeeld slechts mondjesmaat draaien omdat hij de “lawaai” van zijn computer-ventilator maar vervelend vond. Amir Taaki, een programmeur die al snel bij het project betrokken raakte, was in zijn nopjes toen hij honderd dollar ontving voor enkele duizenden bitcoins. De allereerste echte aankoop met bitcoin betrof een tweetal pizza’s ter waarde van 10.000 units, en veel andere early adopters hadden het programma na een beetje experimenteren naar eigen zeggen zelfs helemaal van hun computer gewist. Achteraf zonde, maar best begrijpelijk: de bitcoins waren vaak minder waard dan de stroom die het kostte om ze te minen.

Nog veelzeggender is wellicht dat het vocabulaire van veel bitcoiners in geen enkel opzicht lijkt op dat van een pump-and-dumper. Wanneer geïnteresseerde nieuwkomers zich op bitcoin-fora melden worden ze vrijwel zonder uitzondering gewaarschuwd dat bitcoin nog in bèta is, en dat het verre van zeker is dat de waarde nog verder zal stijgen of zelfs stand zal houden. Wie geïnteresseerd is in bitcoin zou dat eigenlijk moeten zijn vanwege de potentie die de techniek biedt; niet vanwege de eventuele marktwaarde. Het algemene credo is tot de dag van vandaag dat niemand meer zou moeten investeren dan dat hij of zij bereid is te verliezen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Avalaxy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:05:
[...]

Hmm, daar kan ik zover ik weet niks aan doen. De tile zou gewoon zo vaak mogelijk moeten updaten. Als hij dat niet doet is het meer een windows issue. Het is gewoon een background task die door windows geregeld wordt.
Hoe komt het dan dat de andere app wel altijd actueel is maar die van jou niet?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Escrow Arbitrage (conflict resolutie) voor iedereen!

Afbeeldingslocatie: http://bitcoinmagazine.com/wp-content/uploads/2013/12/bitrated.png

Website: https://www.bitrated.com/
Lees ook: http://bitcoinmagazine.co...s-no-consumer-protection/

[ Voor 6% gewijzigd door rickiii op 12-12-2013 23:58 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Avalaxy
.oisyn schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:01:
[...]

Hoe komt het dan dat de andere app wel altijd actueel is maar die van jou niet?
Weet ik niet :/ Bij mij doet ie het wel goed? Heb je niet heel veel live tiles aan staan? Des te meer je er hebt, des te groter de kans is dat sommigen niet/weinig geupdate worden (las ik een keer).

Ik kan de code wel posten/publiceren als je wilt hoor :) Is gewoon van MSDN overgenomen.

Edit: zie je DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
FaceDown schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:31:
Hoe denken jullie over de veiligheid van het hebben van Bitcoins? Eigenlijk verschilt het niet veel van het hebben van (grote) hoeveelheden cash in huis. Je hoeft maar een keer door de BTC topics te scrollen en je komt er zo achter wie veel BTC heeft.
Stel iemand breekt bij je in; en eist dat je je BTC overmaakt, met een pistool op je hoofd? Niet alleen ben je je geld kwijt, het is ook niet traceerbaar. Dus IMO niet vergelijkbaar met een 'normale' overval waarbij men je dwingt geld over te maken.
Is dit niet een groot risico van de BTC in de toekomst?
In een bitcoinsysteem zullen er bedrijven gaan komen waar je je bitcoins gegarandeerd veilig kunt stallen, en waar je bijv. ook een hypotheek of een lening af kunt sluiten.
Verrek, klinkt als de huidige bank waar de idealistische bitcoiner nou net zo'n hekel aan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hadespuiter schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 03:02:
Verrek, klinkt als de huidige bank waar de idealistische bitcoiner nou net zo'n hekel aan heeft...
Precies, en daar gaan we toch naar toe hoe hard de hardcore BTC gebruiker ook roept dat we geen banken nodig hebben. Linksom of rechtsom zal er toezicht zijn. Kijk maar naar de shutdown van degene die fysieke bitcoin munten maakte.

Die hearing was goed voor de koers, maar eigenlijk wilde ze zeggen:

Prima die Bitcoin, maar wij gaan er toezicht op houden. Of je het nu wilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
FaceDown schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:31:
Hoe denken jullie over de veiligheid van het hebben van Bitcoins? Eigenlijk verschilt het niet veel van het hebben van (grote) hoeveelheden cash in huis. Je hoeft maar een keer door de BTC topics te scrollen en je komt er zo achter wie veel BTC heeft.
Je moet wel gek zijn om grote hoeveelheden bitcoins makkelijk bereikbaar in thuis op te slaan.
Daarnaast is het sowieso heel riskant om ze niet in te wisselen, omdat de waarde snel kan inzakken.
Maar je heb zeker een goed punt. Ik hoop ook dat mensen op dit forum ook wel zo slim zijn.
Hadespuiter schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 03:02:
[...]
Yzord schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:52:
[...]
Precies, en daar gaan we toch naar toe hoe hard de hardcore BTC gebruiker ook roept dat we geen banken nodig hebben.
Ik denk dat die afkeer meer te maken heeft met centrale banken die geld kunnen drukken en onderling verdelen voordat het in de economie terecht komt (alhoewel sommige grote Bitcoin miners op dit moment ook flinke macht hebben over de distributie van het geld)

De vrijheid om te kunnen doen met je geld wat je wil (zonder derde partij) is ook flink waard voor sommigen, maar daarbij komt wel veel risico en verantwoordelijkheid. Banken kunnen nog altijd dienen als grote beveiligde kluizen, waarbij je een wallet bij twee banken kunt opslaan. Als je er bij de ene bank niet bij kan, dan ga je naar de andere.

[ Voor 44% gewijzigd door rickiii op 13-12-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Voor mensen die net als ik Litecoin minen, de difficulty is afgelopen twee weken verdubbeld :(

Afbeeldingslocatie: http://bitcoinwisdom.com/assets/difficulty/litecoin-hash_rate.png?1386954352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja, flink irritant. Zodra hij over de 3000 gaat zet ik m'n mining software uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel Asic erupters heb ik nodig zoadat het minen iets oplevert? zat te denken om samen met een raspbary pi te gaan minen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:39:
Hoeveel Asic erupters heb ik nodig zoadat het minen iets oplevert? zat te denken om samen met een raspbary pi te gaan minen. :?
Tenzij je ze (bijna) gratis krijgt, zul je er sowieso geld mee verliezen. De USB Block Erupters zijn erg traag in de huidige markt. Of je er 1 hebt of 100 maakt wat dat betreft niet uit, alleen de hoeveelheid verlies die je oploopt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is duidelijk bedankt ik ga maar altcoins minen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
gise schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 18:13:
Voor mensen die net als ik Litecoin minen, de difficulty is afgelopen twee weken verdubbeld :(

[afbeelding]
altcoins is the way to go

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Artikel in MoneyWeek. Maakt duidelijk dat bitcoins als valuta slechts de eerste stap is.

Voorpagina: http://i.imgur.com/Gq4q3iH.jpg

Artikel
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z7WIbku.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Voor de programmeerders onder ons: Bitcoin hackathon.

[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 14-12-2013 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancipital
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 11:37
Blaater schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:41:
[...]

Je kan je niet voorstellen hoe gigantisch klein die kans is, die kans is zo verwaarloosbaar dat het eigenlijk nihil is.

Je hebt het over een string van 34, deze 34 kunnen bestaan uit letters of cijfers, in kleine of grote letters.
Cijfer 1: 26 (kleine letters)+26(grote letters)+10(cijfers) = 62 mogelijkheden
Cijfer 2: 26 (kleine letters)+26(grote letters)+10(cijfers) = 62 x 62 mogelijkheden
Cijfer 3: 62 x 62 x 62 mogelijkheden.
Na 6 cijfers heb je al 56,8 miljard mogelijkheden, na 7 cijfers 3,63 biljoen, tegen de tijd dat je op 34 zit, zitten we bij een getal wat ik niet meer kan uitspreken, maar zou je het uitschrijven gok ik dat je een afstand van hier tot aan de zon nodig hebt.
Het is al door iemand in kaart gebracht: http://directory.io/

Best eng, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
Maar als je de private key en het adres hebt dan kan je je bitcoins toch terug krijgen? Of heb ik dat mis?

De eerste adressen zijn gebruikt namelijk...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ancipital schreef op zondag 15 december 2013 @ 02:12:
[...]

Het is al door iemand in kaart gebracht: http://directory.io/

Best eng, niet?
Dat is fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Nee hoor, die website is 100% correct. Pak maar een van de private keys en copy/paste deze in de Wallet Details tab van Bitaddress.org en je zult zien dat het bijbehorende public address overeenkomt.

Wat directory.io doet is een klein aantal key-pairs genereren en die weergeven. Als je naar de volgende pagina scrollt, wordt de volgende set gegenereerd, enz... Een midrange videokaart genereert meer dan 10 miljoen key-pairs per seconde, een CPU doet er minder, maar dat zit nog steeds boven de miljoen per seconde. Dat is ruim genoeg om zo'n pagina dynamisch aan te maken.

Waarom dacht je dat directory.io geen zoekfunctie heeft waar je een public address in kan voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:49:
[...]

Nee hoor, die website is 100% correct. Pak maar een van de private keys en copy/paste deze in de Wallet Details tab van Bitaddress.org en je zult zien dat het bijbehorende public address overeenkomt.

Wat directory.io doet is een klein aantal key-pairs genereren en die weergeven. Als je naar de volgende pagina scrollt, wordt de volgende set gegenereerd, enz... Een midrange videokaart genereert meer dan 10 miljoen key-pairs per seconde, een CPU doet er minder, maar dat zit nog steeds boven de miljoen per seconde. Dat is ruim genoeg om zo'n pagina dynamisch aan te maken.

Waarom dacht je dat directory.io geen zoekfunctie heeft waar je een public address in kan voeren?
Dat snap ik, maar ze brengen het alsof "ze" een database hebben met alle Bitcoin private keys terwijl dat dus niet zo is, het is een lijst met oplopende hex-waardes van private keys. De eerste heeft overigens waarde 0 en die heeft geen geldige public key.

Het was trouwens als grap bedoeld.
All of these keys (apart from 0) are valid. It is simply a joke. Remember when you've been told that it is almost impossible to generate a key-pair identical to somebody elses? This is a visual representation of that improbability. Look how many pages there are!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Arbitration met een anoniem systeem? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat ik als bitcoin noob niet zo goed snap is; waarom zijn er zoveel verschillende soorten altcoins ontstaan? En: zijn die coins niet altijd inferieur aan bitcoins? Zo lang de betrouwbaarheid van BTC acceptabel blijft en de munt steeds bekender wordt, zullen de altcoins toch een langzame dood gaan sterven? Zeker omdat er al zoveel alternatieven zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het formaat van de blockchain een blok aan het been begint te worden. Blocks + chainstate directories voor Litecoin en Bitcoin zijn bij elkaar 18GB. Heb ze zojuist van de interne SSD van mijn laptop naar een externe USB HDD verplaatst omdat de SSD vol begon te raken. Probleem is dat als Bitcoin-QT een dag achterloopt het een half uur duurt voordat alles gesynct is. Niet handig als je even snel wat uit wilt geven.

Zit er aan te denken een class 10 SD kaart te halen aangezien dat wat makkelijker is dan een externe HDD meeslepen, maar ik ben bang dat zelfs een class 10 kaartje niet snel genoeg is om te syncen.

Wat verwachten jullie dat er in de toekomst gaat gebeuren? Ik heb er geen zin in om vele euro's aan opslag uit te moeten geven om de blockchain maar bij te blijven houden. Dan zijn de jaarlijkse kosten voor Bitcoin hoger dan die van mijn bank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:24:
Ik moet zeggen dat het formaat van de blockchain een blok aan het been begint te worden. Blocks + chainstate directories voor Litecoin en Bitcoin zijn bij elkaar 18GB. Heb ze zojuist van de interne SSD van mijn laptop naar een externe USB HDD verplaatst omdat de SSD vol begon te raken. Probleem is dat als Bitcoin-QT een dag achterloopt het een half uur duurt voordat alles gesynct is. Niet handig als je even snel wat uit wilt geven.

Zit er aan te denken een class 10 SD kaart te halen aangezien dat wat makkelijker is dan een externe HDD meeslepen, maar ik ben bang dat zelfs een class 10 kaartje niet snel genoeg is om te syncen.

Wat verwachten jullie dat er in de toekomst gaat gebeuren? Ik heb er geen zin in om vele euro's aan opslag uit te moeten geven om de blockchain maar bij te blijven houden. Dan zijn de jaarlijkse kosten voor Bitcoin hoger dan die van mijn bank...
Daarom ben ik al lang afgestapt van Bitcoin-QT en gebruik nu Multibit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:55
Heren,

Ik wil graag mijn Litecoins offline opslaan.
Alles zit nu veilig in mijn Litecoin Portemonnee.

Nu heb ik mijn wallet.dat 'versleuteld' en opgeslagen op 2 USB sticks op verschillende locaties.
Is het zo makkelijk? Kan ik mijn wallet.dat op mijn computer nu verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
ThinClientQ schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:52:
Nu heb ik mijn wallet.dat 'versleuteld' en opgeslagen op 2 USB sticks op verschillende locaties.
Is het zo makkelijk? Kan ik mijn wallet.dat op mijn computer nu verwijderen?
Als het goed is wel. Maar ik zou even een test doen door de wallet van je USB stick in een "schone" installatie van Litecoin in te laden om te controleren dat de backup van de wallet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
DeNachtwacht schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:14:
Wat ik als bitcoin noob niet zo goed snap is; waarom zijn er zoveel verschillende soorten altcoins ontstaan?
Bitcoin is open-source, dus iedereen kan de source forken en een eigen variant compileren. Wat de motivatie is van de mensen die een altcoin maken varieert. Sommigen proberen een nieuwe functie toe te voegen, anderen proberen de coins die ze zelf minen snel te cashen.
En: zijn die coins niet altijd inferieur aan bitcoins? Zo lang de betrouwbaarheid van BTC acceptabel blijft en de munt steeds bekender wordt, zullen de altcoins toch een langzame dood gaan sterven? Zeker omdat er al zoveel alternatieven zijn.
Daarover verschillende meningen sterk.

Persoonlijk denk ik dat er best ruimte is voor een concurrerende crypto-currency. Maar de huidige altcoins bieden vrijwel niets dat wezenlijk nieuw is en concurreren daarom niet echt met BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zo, ik heb m'n workers maar even omgebouwd tot Doge aangezien die ten opzichte van LTC nog groeien, dan kan ik ze over een tijdje alsnog omzetten naar LTC aangezien de difficulty daarvan in twee weken is verdubbeld

much profit
so wow

Edit: zie m'n balance maar niet oplopen, heb nu bijna 100 shares al gemined maar balance staat nog steeds op 0 op CoinedUp, iemand al ervaring met deze site en het minen?

Edit2: Gevonden, als je een account aanmaakt dan staat het standaard ingesteld op auto payout, en aangezien ik nog geen payment address had ingevuld zijn ze verzonden, naar een leeg address 8)7
M'n 99 DGC's zijn dus ergens in limbo, ben benieuwd of ze nog terugkomen.

[ Voor 51% gewijzigd door gise op 16-12-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 11:17
Ik heb mij gister en vanochtend eens verdiept in bitcoins en heb bekeken of hier nog geld gemaakt kan worden. Na wat zoeken kwam ik uit bij Black arrow cloud mining uit.

Zij bieden 1000 Ghash/s aan voor 4 maanden voor 1840,- euro, helaas begint dit pas in maart en gaat door tot het einde van juni. Ik heb berekend wat dit kan opleveren:

6,21 bitcoins na 4 maanden minen, met de huidige waarde (650 euro) kom je dan uit rond de 3900 euro.

Ik hou er dan rekening mee dat de moeilijkheidsgraad dan rond de 5700 miljoen is, en vervolgens iedere maand stijgt met 50%.

Wat vinden jullie hier van? te mooi om waar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
gise schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:36:
Zo, ik heb m'n workers maar even omgebouwd tot Doge aangezien die ten opzichte van LTC nog groeien, dan kan ik ze over een tijdje alsnog omzetten naar LTC aangezien de difficulty daarvan in twee weken is verdubbeld

much profit
so wow

Edit: zie m'n balance maar niet oplopen, heb nu bijna 100 shares al gemined maar balance staat nog steeds op 0 op CoinedUp, iemand al ervaring met deze site en het minen?

Edit2: Gevonden, als je een account aanmaakt dan staat het standaard ingesteld op auto payout, en aangezien ik nog geen payment address had ingevuld zijn ze verzonden, naar een leeg address 8)7
Coinedup is geen beste plek om te minen. Veel negatieve verhalen.

Gewoon een p2pool zoeken, da's t makkelijkste en betrouwbaarste (google : p2pool doge).
De reguliere pools zijn allemaal extreem onstabiel gebleken gisteren...dus daar zie je mij voorlopig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 11:17
majic schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:47:
[...]

Coinedup is geen beste plek om te minen. Veel negatieve verhalen.

Gewoon een p2pool zoeken, da's t makkelijkste en betrouwbaarste (google : p2pool doge).
De reguliere pools zijn allemaal extreem onstabiel gebleken gisteren...dus daar zie je mij voorlopig niet meer.
je kan voor elke pool minen die je wilt.
http://www.blackarrowsoft...ome-minions-4-months.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gise schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:36:
Gevonden, als je een account aanmaakt dan staat het standaard ingesteld op auto payout, en aangezien ik nog geen payment address had ingevuld zijn ze verzonden, naar een leeg address 8)7
Heb ik ook gehad, gewoon een valid address invullen en dan komen ze er alsnog op (dat was bij mij in ieder geval de oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Afgelopen weekend heb ik WDC goed in de gaten gehouden en ik hoopte dat deze vandaag weer zou stijgen. Helaas het tegendeel. Nieuw diepte punt in de koers. Ik heb er nog ongeveer 300 van liggen.

Maar ik denk toch dat ik maar ga vol houden in de hoop dat hij weer omhoog gaat.

Wat denken jullie er van?

Edit zie net dat ik in het verkeerde topic zit. Ik zal mijn vraag in het goede topic posten.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 16-12-2013 11:55 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39
Toch wel een beetje gek he dat die QRK's opeens weg zijn op Cryptsy. Heeft iemand het al gereport (vast wel)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:36:
Toch wel een beetje gek he dat die QRK's opeens weg zijn op Cryptsy. Heeft iemand het al gereport (vast wel)?
Op de forums word er al veel over gepost en heb er zelf al een ticket lopen. Moet wel zeggen dat ik een beetje klaar ben met Cryptsy, veel problemen de laatste tijd en 't was al niet zo snel, ik hoop voor velen dat 't opgelost wordt allemaal, maar ik haal m'n coins daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb zojuist al mijn coins er maar weggehaald. Ik ga het risico niet lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Terug ontopic - over Bitcoin

[YouTube: http://youtu.be/HlgP1C6Tet4]
Hoe denken jullie over investeringen van tijd en geld in de Bitcoin infrastructuur?

Moet er aandacht worden besteed om Bitcoin binnen het raamwerk van bepaalde wetten te laten passen? Of moet er méér aandacht uitgaan naar manieren om het ideaal van Bitcoin te beschermen als decentrale, wrijvingloze (privé) manier om wereldwijde transacties uit te voeren?

Hoe wordt het Bitcoin netwerk meer waard voor de samenleving en het individu op zich? Denken jullie dat bitcoins nog iets waard zullen zijn wanneer Bitcoin-adressen verplicht gekoppeld moeten worden aan identiteiten om te mogen gebruiken? Welke derde partij gaat die koppeling verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Erik Voorhees over Bitcoin en deflatie:
My grandparents emailed me an article in The Atlantic this morning: http://www.theatlantic.co...rency-in-2-charts/282364/
It's another attempt to demonstrate that bitcoin = deflation = fail.
Here's my response to them...
-------------------------------------
Hey Grandparents,
This is what's known as the "deflationary spiral" argument, and has been hurled at Bitcoin advocates since Bitcoin's inception. The argument is that when people expect their money to be worth more tomorrow, they won't spend it today. On the surface, it makes sense. In reality, it's at best entirely exaggerated, and at worst a complete fallacy.
The deflationary spiral argument has been used by inflationistas (people who believe in endless money printing to achieve prosperity) to justify their horrible central planning and monetary debasement. It is the main argument economists use to denounce gold as money (because gold isn't produced at the same rate as economic growth, thus meaning the value of gold may appreciate relative to goods - similar to Bitcoin). Of course, the fact that 19th century America was on a gold standard and saw its strongest period of wealth creation and economic growth ever hasn't seemed to bother gold's detractors.
Fortunately, now that Bitcoin exists, and exhibits not just deflationary tendencies but MASSIVE deflationary tendencies (it's up 10,000% this year, etc), we have an amazing real world laboratory to see if the deflationary spiral truly is as terrible as alleged.
From what I've seen in Bitcoinland, we can debunk it as a myth. People absolutely spend, even when they think the money will be worth more tomorrow. They may spend less... but that is not a bad thing. It means they spend only on the things they really want, instead of rampant consumption. It makes buyers think twice before buying. This is wise and prudent. It encourages saving, and discourages consumption. Indeed in my own experience, I buy things with Bitcoin all the time... and I KNOW it will be worth more in the future. Am I a fool? Or do I merely realize that money is not wealth - that its only value is in exchanging for real wealth. I need to eat. I need a home. I need a car and clothes and some entertainment. These things are wealth, and so I trade bitcoins for them. I'm just more prudent in how I do it.
Detractors would claim that when people are prudent with their own finances, that this is bad for the economy. I believe the opposite - when people are imprudent with finances, that is when the economy suffers. Of course, imprudence means exaggerated spending today, which boosts GDP figures (because GDP is just a measure of spending). This seems to have tricked most modern economists into thinking that consumption is the cause of economic growth. I disagree. Consumption doesn't drive an economy - it is the result of the economy. Consumption is the reward for production and savings.
Besides... if the deflationary spiral was actually a dire runaway phenomenon, then are the detractors saying that Bitcoin will rise in price forever? If so, why aren't they buying some? And if they aren't sure that it will rise forever, then this defeats their argument, because once it is no longer rising, people would be happy to spend it, thus correcting the deflation problem. Examined carefully, one should realize that to the extent the deflationary spiral exists, it is a self-correcting phenomenon (as are most pricing issues in an open market).
And for a final anecdotal nail in the coffin... last year on Bitcoin Black Friday, BitPay (the largest merchant processor for Bitcoin payments) processed 99 orders globally. This year on Bitcoin Black Friday, despite the fact that Bitcoin rose from $13 to $1000, BitPay processed 6,296 orders globally. I have not seen evidence that "deflation" is hampering growth... in fact, quite the opposite.
-Erik

BitPay article: http://www.washingtonpost...oin-commerce-bitpay-says/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Yzord schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:57:
Heb zojuist al mijn coins er maar weggehaald. Ik ga het risico niet lopen
Wat gebruik je als alternatief? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bloemstukje schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:05:
[...]

Wat gebruik je als alternatief? :)
Coins-e.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
quote: Heineken ‏@Heineken 5h
Our vision of the future? Drink real beer, pay with virtual money. http://bitcoin.org/en/ #Bitcoin #OpenYourWorld pic.twitter.com/SOXL9IShdN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 15:01
Goed, ik download daarnet de bitcoin qt wallet en maak een nieuw adres aan. Niks speciaal aan de hand tot ik dat adres google en zie dat er al transacties uitgevoerd zijn met dat adres enkele weken geleden? Is het eigenlijk wel mogelijk dat een bitcoin adres dubbel gebruikt wordt en toch uniek is?

PSN: joeri213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

jjoeridc schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:37:
Goed, ik download daarnet de bitcoin qt wallet en maak een nieuw adres aan. Niks speciaal aan de hand tot ik dat adres google en zie dat er al transacties uitgevoerd zijn met dat adres enkele weken geleden? Is het eigenlijk wel mogelijk dat een bitcoin adres dubbel gebruikt wordt en toch uniek is?
Nee, iemand anders heeft dan ook de key voor dat adres. Niet gebruiken, of eigenlijk als er toch nog niets in je wallet staat lekker verwijderen en opnieuw starten. Je kan natuurlijk wel een backup bewaren, wie weet staat er ooit een leuk bedrag op dat adres... (welk adres trouwens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
PowerSp00n schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:40:
[...]

Nee, iemand anders heeft dan ook de key voor dat adres. Niet gebruiken, of eigenlijk als er toch nog niets in je wallet staat lekker verwijderen en opnieuw starten. Je kan natuurlijk wel een backup bewaren, wie weet staat er ooit een leuk bedrag op dat adres... (welk adres trouwens?)
edit: adres even terug verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door jjoeridc op 16-12-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat is eigenlijk vrijwel onmogelijk, een dubbel adres. Er zijn al heel wat discussie's over geweest.
Weet je zeker dat google je zoekterm niet heeft aangepast naar iets wat er op lijkt?
En waar heb je de client gedownload, wel een officiële bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:16
Mr. Jinx schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:25:
[...]

Dat is eigenlijk vrijwel onmogelijk, een dubbel adres. Er zijn al heel wat discussie's over geweest.
Weet je zeker dat google je zoekterm niet heeft aangepast naar iets wat er op lijkt?
En waar heb je de client gedownload, wel een officiële bron?
Inderdaad, ik zou er toch wat meer tijd aan besteden eerlijk gezegd.. *Ben zelf ook benieuwd :+ 8)
Voor hetzelfde geld is je pc compromised en gebeurd het straks opnieuw (en dan ben je dus WEL je geld kwijt..)

Check nogmaals het adres, doe een letterlijke copy-paste in:
https://blockchain.info/nl/address/*ditvervangendoorjeadres*
Ga na hoe je aan die wallet komt.
Ga na of het nieuw gegenereerde adres ook al bestaat.

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 16-12-2013 23:37 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
SmiGueL schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:31:
[...]

Inderdaad, ik zou er toch wat meer tijd aan besteden eerlijk gezegd.. *Ben zelf ook benieuwd :+ 8)
Voor hetzelfde geld is je pc compromised en gebeurd het straks opnieuw (en dan ben je dus WEL je geld kwijt..)

Check nogmaals het adres, doe een letterlijke copy-paste in:
https://blockchain.info/nl/address/*ditvervangendoorjeadres*
Ga na hoe je aan die wallet komt.
Ga na of het nieuw gegenereerde adres ook al bestaat.
Ik heb mijn andere wallets (ltc,wdc) op een andere pc staan dus dat is het probleem nu niet direct.

Ja heb het verschillende keren gecontroleerd en was een gewone copy/paste. Heb daarna ook nog een 10-tal andere adressen aangemaakt, maar geen enkel daarvan leverde een resultaat op in google. Programma komt van de de officiële website. Maar blijkbaar bestaat er een (extreem kleine) kans dat dit gebeurt?

Heb de transactie ook even verder gevolgd, blijkbaar wordt een bepaald bedrag gewoon telkens doorgestuurd naar een volgend adres waarbij telkens een klein gedeelte (0.0003) naar nog een ander adres gaat. Heb die transactie 20 stappen terug gevolgd en dan maar gestopt, was telkens hetzelfde. Enkel op dat adres dat ik nu ook bezit, was er meer dan 1 transactie.

[ Voor 16% gewijzigd door jjoeridc op 16-12-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08 11:15

Infant

It's a floating Dino!

Volgens mij is er niks wat jouw ervan weerhoud om een identiek adres te genereren als... zeg, die van mij.

De kans is alleen erg klein, maar groter dan bijvoorbeeld de kans dat dit kopje thee in een goudvis veranderd.

Maar hij bestaat dus wel, het zou dus kunnen dat je een wallet maakt... waar al bitcoins op staan. En die kun je dan ook uitgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Maar dat adres wordt toch zogenaamd random gegenereerd door een programma? Dan moet het toch mogelijk zijn om dat programma zodanig te manipuleren dat er meer bestaande adressen gegenereerd worden?

Als het mogelijk was, had iemand het al gedaan, maar ik zie niet zo 1-2-3 waarom precies het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:40
Sefyu schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 01:44:
Maar dat adres wordt toch zogenaamd random gegenereerd door een programma? Dan moet het toch mogelijk zijn om dat programma zodanig te manipuleren dat er meer bestaande adressen gegenereerd worden?

Als het mogelijk was, had iemand het al gedaan, maar ik zie niet zo 1-2-3 waarom precies het niet mogelijk is.
Het zal ook wel gedaan zijn, daarom wordt ook gevraagd of jewel vanaf de officiële bron hebt gedownload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Maar dat adres wordt toch zogenaamd random gegenereerd door een programma? Dan moet het toch mogelijk zijn om dat programma zodanig te manipuleren dat er meer bestaande adressen gegenereerd worden? Als het mogelijk was, had iemand het al gedaan, maar ik zie niet zo 1-2-3 waarom precies het niet mogelijk is.
Het heeft te maken met kansberekening. Al zou iedere supercomputer de hele dag addressen genereren, de kans dat er in de wereld een dubbel adres gegenereerd wordt is zo astronomisch klein, dat het niet logisch is om je daar druk over te maken. Er is een grotere kans dat er morgen een vliegtuig op je hoofd valt en dan is het volgens mij verstandiger om je daar zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
rickiii schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 07:51:
[...]

Het heeft te maken met kansberekening. Al zou iedere supercomputer de hele dag addressen genereren, de kans dat er in de wereld een dubbel adres gegenereerd wordt is zo astronomisch klein, dat het niet logisch is om je daar druk over te maken. Er is een grotere kans dat er morgen een vliegtuig op je hoofd valt en dan is het volgens mij verstandiger om je daar zorgen over te maken.
Je negeert het stuk
Dan moet het toch mogelijk zijn om dat programma zodanig te manipuleren dat er meer bestaande adressen gegenereerd worden
Manipuleer het zo dat het programma altijd 4 genereert en de kansen liggen ietwat anders dan in jouw theoretische geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
Even een kleine update, ik zie nu ook in mijn wallet de transacties staan (moest gisteren nog 40 weken synchroniseren). Ik heb dus wel degelijk een dubbel adres. _/-\o_

edit: Alleen jammer dat het niet eentje is met 1000 BTC op.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/a263vq.jpg
mat.hi.as schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 05:23:
[...]

Het zal ook wel gedaan zijn, daarom wordt ook gevraagd of jewel vanaf de officiële bron hebt gedownload ;)
Ik heb vanaf http://bitcoin.org/nl/ gedownload ja.

[ Voor 58% gewijzigd door jjoeridc op 17-12-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Dat interpreteerde ik als 'aanpassen om zoveel mogelijk adressen te genereren met kans op collision.'
jjoeridc schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:45:
Even een kleine update, ik zie nu ook in mijn wallet de transacties staan (moest gisteren nog 40 weken synchroniseren). Ik heb dus wel degelijk een dubbel adres. _/-\o_
[...]
Hoe kan het dat een van die adressen een label 'test' heeft?
Het lijkt mij dat er op die laptop al eerder de Bitcoin client heeft gestaan.

[ Voor 47% gewijzigd door rickiii op 17-12-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
rickiii schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:23:
[...]

Dat interpreteerde ik als 'aanpassen om zoveel mogelijk adressen te genereren met kans op collision.'

[...]

Jups dat lijkt me inderdaad gewoon een oude wallet die er al/nog op stond..
Ook al is Bitcoin-Qt in de tussentijd verwijderd, als je de nieuwe versie na een jaar of wat opstart, dan zie je uiteraard de oude coins weer terug ;)

Dit lijkt me toch gewoon na te gaan door te kijken wanneer deze transacties zijn uitgevoerd?
Als dit onlangs nog was dan kan het maar zo zijn dat die oude wallet in de jaren eens gelekt is..
Een wachtwoord stond er namelijk niet op..

Ik snap best dat je een collision adres KAN hebben, maar die kans is zó ontiegelijk klein dat de kans dat het niet zo is gewoon extreeeem groot is. :+ 8)

[ Voor 24% gewijzigd door SmiGueL op 17-12-2013 10:12 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
[b][message=41432368,noline]

SmiGueL schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:57:
[...]

Jups dat lijkt me inderdaad gewoon een oude wallet die er al/nog op stond..
Ook al is Bitcoin-Qt in de tussentijd verwijderd, als je de nieuwe versie na een jaar of wat opstart, dan zie je uiteraard de oude coins weer terug ;)

Dit is toch gewoon na te gaan door te kijken wanneer deze transacties zijn uitgevoerd?
*Als dit onlangs nog was dan kan het maar zo zijn dat die oude wallet in de jaren eens gelekt is..
Een wachtwoord stond er namelijk niet op..

Ik snap best dat je een collision adres KAN hebben, maar die kans is zó ontiegelijk klein dat de kans dat het niet zo is extreeeem groot is. :+ 8)
Ik maakte gewoon een adres aan en heb bij label 'test' ingevuld? Waarom die naam, omdat ik wou testen of ik een nieuw adres kon aanmaken zeker. Ik heb hiervoor enkel een online wallet gehad en in deze laptop zit een NIEUWE SSD van een maand oud.

Voor de duidelijkheid:
1) Ik ga naar de officiële website en download de bitcoin qt.
2) Het programma is geïnstalleerd op een zo goed als nieuwe SSD waarop nooit eerder een wallet gestaan heeft.
3) Ik genereer een nieuw adres en geef dit het label 'test', kon evengoed 'geentest' gekozen hebben.
4) De debug log toont dat dit adres aangemaakt is op 2013-12-16 16:05:25 NotifyAddressBookChanged
5) Na synchronisatie toont de wallet oude transacties.

Aangezien de kans zo extreem klein is en sommige het ook niet geloven, moet dit adres wel enige 'waarde' hebben. Misschien moet ik wel gewoon een website oprichten en op zoek gaan naar de persoon die dit adres ook bezit. Dan kunnen we beide dit adres vernietigen en is elk bitcoin adres weer uniek (in de veronderstelling dat er niet nog meer dubbele adressen zijn, maar die kans is zo extreem klein :+ ).

Is het mogelijk om bij een transfer van bitcoins een boodschap te plaatsen?

[ Voor 47% gewijzigd door jjoeridc op 17-12-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
jjoeridc schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:11:
[...]
Voor de duidelijkheid:
2) Het programma is geïnstalleerd op een zo goed als nieuwe SSD waarop nooit eerder een wallet gestaan heeft.
3) Ik genereer een nieuw adres en geef dit het label 'test', kon evengoed 'geentest' gekozen hebben.
4) De debug log toont dat dit adres aangemaakt is op 2013-12-16 16:05:25 NotifyAddressBookChanged
Als je zeker bent van al deze voorwaarden, dan is volgens mij de enige andere waarschijnlijke conclusie dat er een fout zit in de implementatie van de bitcoin-qt RNG en zou ik je willen doorverwijzen naar BitcoinTalk om dit aan te geven. Ik ben bang dat ze je niet zullen geloven met slechts één voorbeeld en een screenshot, maar het is belangrijk om te melden voor het geval er meer meldingen komen.
Ja dat is mogeljik en lijkt me ook een goed idee. Als er twee mensen dit onafhankelijk verfiëren heeft het meer geloofwaardigheid.

[ Voor 9% gewijzigd door rickiii op 17-12-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

In die laptop zit geen andere harde schijf?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
komkommer schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:43:
[...]

In die laptop zit geen andere harde schijf?
Nee er zat een ongelooflijk trage 5400rpm in, die er nu dus uit is.
Bewijs ervan heb ik trouwens hier: jjoeridc in "Windows 8 installatie na plaatsen SSD ? (dell laptop)" :+

[ Voor 22% gewijzigd door jjoeridc op 17-12-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

[...]

Ik maakte gewoon een adres aan en heb bij label 'test' ingevuld? Waarom die naam, omdat ik wou testen of ik een nieuw adres kon aanmaken zeker. Ik heb hiervoor enkel een online wallet gehad en in deze laptop zit een NIEUWE SSD van een maand oud.

Voor de duidelijkheid:

Aangezien de kans zo extreem klein is en sommige het ook niet geloven, moet dit adres wel enige 'waarde' hebben. Misschien moet ik wel gewoon een website oprichten en op zoek gaan naar de persoon die dit adres ook bezit. Dan kunnen we beide dit adres vernietigen en is elk bitcoin adres weer uniek (in de veronderstelling dat er niet nog meer dubbele adressen zijn, maar die kans is zo extreem klein :+ ).

Als dit allemaal klopt is het zo verschrikkelijk uniek dat het normaalgesproken (als het niet zo nerdy was :P ) de krant zou halen. Beetje hetzelfde nieuws als dat iemand 10 keer achterelkaar de hoofdprijs zou winnen in de Staatsloterij. ;)

Ik zou het inderdaad sowieso wel aankaarten bij de devs van Bitcoin-QT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
Tourniquet schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:06:
[...]

Als dit allemaal klopt is het zo verschrikkelijk uniek dat het normaalgesproken (als het niet zo nerdy was :P ) de krant zou halen. Beetje hetzelfde nieuws als dat iemand 10 keer achterelkaar de hoofdprijs zou winnen in de Staatsloterij. ;)

Ik zou het inderdaad sowieso wel aankaarten bij de devs van Bitcoin-QT.
Heb een account aangemaakt op het bitcointalk forum maar kan nog niet posten blijkbaar. Ik overweeg ook om een website aan te maken en misschien nog een leuk aantal donaties te ontvangen om die andere persoon te vinden en het niet-uniek adres te vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
jjoeridc schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:11:
[...]

Heb een account aangemaakt op het bitcointalk forum maar kan nog niet posten blijkbaar. Ik overweeg ook om een website aan te maken en misschien nog een leuk aantal donaties te ontvangen om die andere persoon te vinden en het niet-uniek adres te vernietigen.
Kun je het adres posten of sturen?
Misschien kunnen wij helpen zoeken en/of verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
Als je de transactie van die 5.5 BTC volgt dan kom je uiteindelijk op een vrij actief account terecht https://blockchain.info/nl/address/ . Hetzelfde als je de 5.04 verder volgt.

[ Voor 96% gewijzigd door jjoeridc op 22-12-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

In de screenshot staat deze: 195niXEC591y9zREPutNjSQxPH5TBE35CB

Zou je een message kunnen signen met die privkey?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
komkommer schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:29:

Heb een message gesigned met dat adres. Kan ik die handtekening zomaar delen?

Bericht (alles vanaf "In" tot en met het vraagteken):

handtekening: H69GJd5XnMWSKRYwi54WuIkqVkENCpM4ADD2Bipv8qdukR93iBrBoUPOXqO/AP/9N7fN1Ejeh1mPNnG8o2JXR/M=

[ Voor 47% gewijzigd door jjoeridc op 17-12-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

jjoeridc schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:36:
[...]

Heb een message gesigned met dat adres. Kan ik die handtekening zomaar delen?

Bericht (alles vanaf "In" tot en met het vraagteken):

handtekening: H69GJd5XnMWSKRYwi54WuIkqVkENCpM4ADD2Bipv8qdukR93iBrBoUPOXqO/AP/9N7fN1Ejeh1mPNnG8o2JXR/M=
Apart, je hebt echt de private key.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 11:06
Geverifieerd via http://brainwallet.org/#verify

Met de volgende message:

-----BEGIN BITCOIN SIGNED MESSAGE-----

-----BEGIN SIGNATURE-----
195niXEC591y9zREPutNjSQxPH5TBE35CB
H69GJd5XnMWSKRYwi54WuIkqVkENCpM4ADD2Bipv8qdukR93iBrBoUPOXqO/AP/9N7fN1Ejeh1mPNnG8o2JXR/M=
-----END BITCOIN SIGNED MESSAGE-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

jjoeridc schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:46:
[...]

Nee er zat een ongelooflijk trage 5400rpm in, die er nu dus uit is.
Bewijs ervan heb ik trouwens hier: jjoeridc in "Windows 8 installatie na plaatsen SSD ? (dell laptop)" :+
En je hebt echt geen backups overgezet van die oude harde schijf?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
https://bitcoin-24.com/news

Volgens de laatste statement kunnen vanaf nu withdrawals aangevraagd worden, maar bij die optie zie ik enkel Bitcoin staan als methode. Lukt het bij iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
komkommer schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:06:
[...]

En je hebt echt geen backups overgezet van die oude harde schijf?
Nee, ik had ook enkel een bitcoin account op blockchain en een litecoin wallet op een andere computer. Dus het is onmogelijk dat er nog een oude wallet.dat ergens op deze laptop rondslingerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

jjoeridc schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:08:
[...]

Nee, ik had ook enkel een bitcoin account op blockchain en een litecoin wallet op een andere computer. Dus het is onmogelijk dat er nog een oude wallet.dat ergens op deze laptop rondslingerde.
Wat is de sha256sum van de file die je hebt gedownload?

http://docs.fedoraproject...ndows_Command_Prompt.html

[ Voor 19% gewijzigd door komkommer op 17-12-2013 13:15 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:59

Bob

Hipska schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:08:
https://bitcoin-24.com/news

Volgens de laatste statement kunnen vanaf nu withdrawals aangevraagd worden, maar bij die optie zie ik enkel Bitcoin staan als methode. Lukt het bij iemand anders wel?
Je moet jezelf eerst verifieren. Bestaat een sectie voor op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Interessant.

Wiskundig is de kans dat dit gebeurd zeer klein. De security van Bitcoins steunt deels op die kleine kans.
Maar de kans is wel degelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Bob schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:26:
[...]

Je moet jezelf eerst verifieren. Bestaat een sectie voor op de site.
Hmm, dat lijkt me wel het probleem, ik had in de statement de volgorde omgekeerd gelezen, namelijk dat je moet withdrawal starten en dan verifiëren ofzo.

Whatever, verificatie procedure in gang gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05
frickY schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:31:
[...]

Interessant.

Wiskundig is de kans dat dit gebeurd zeer klein. De security van Bitcoins steunt deels op die kleine kans.
Maar de kans is wel degelijk aanwezig.
Die kans hangt wel af van of je random number generator random genoeg is. Blijkbaar niet dus.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Het meest logische blijft imo nog steeds dat er toch op een-of-andere manier een andere wallet is ingeladen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Als je in de eigenschappen van de wallet.dat kijkt (rmb --> properties)
wanneer is hij dan aangemaakt?

*Smi wil hoe dan ook uitzoeken hoe het zit. :P

[ Voor 25% gewijzigd door SmiGueL op 17-12-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
komkommer schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:02:
Het meest logische blijft imo nog steeds dat er toch op een-of-andere manier een andere wallet is ingeladen.
Tja... ik kan er ook niet meer van maken. Het is toch echt de versie van Sourceforge (tenzij die ook compromised is, maar de signature is toch echt met de nieuwe PGP key van Gavin gedaan) of Joeri is toch ergens vergeten dat hij eerder iets met Bitcoin op die computer heeft gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door rickiii op 17-12-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
Nee ik ben 100% zeker dat er nooit eerder een wallet op die laptop gestaan heeft. En anders zou ik mij een transactie vorige maand van bijna een halve bitcoin zeker wel herinneren. De kans dat dit door een oude wallet/infected programma komt lijkt mij nog kleiner dan de kans dat ik een dubbel adres heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Coinkite: Waar oude en nieuwe technologie elkaar raken

Bron: http://blog.coinkite.com/...nt-terminal-quick-preview

Hiermee lijkt de consumentenmarkt binnen handbereik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
De waarde van een bitcoin is woensdag scherp gedaald nadat de grootste Chinese wisseldienst stopte met het accepteren van de Chinese yuan om bitcoins te kopen
http://www.nu.nl/tech/365...e-duik-ingreep-china.html

Hm dit is wel slecht nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:04

Auredium

Informaticus Chaoticus

Je kunt er vanuit gaan dat deze maatregel gaat worden gehandhaaft in andere landen die nu al vergelijkbare uitspraken hebben gedaan. Denk bijvoorbeeld aan Zuid-Korea.

'Hier' kijken ze het nog even aan. Banken en overheden zijn zich nog er over aan het buigen of ze het moeten verbieden met als noemer witwassen en zwart geld of dat ze het systeem kunnen (mis)bruiken voor hun eigen voordeel. Maar de zet van China kan uiteindelijk leiden tot het einde van de munt.

Het was wel te verwachten, ze staan de munt toe maar niet het omwisselen naar echte valuta dus je kunt alleen nog maar goederen ervoor krijgen maar als de verkoper van die goederen die niet in echte valuta kan omzetten dan ben je eigenlijk bezig met monopoliegeld, iig zolang het aanbod van goederen zeer klein is. Deze maatregels zullen echter het aanbod in goederen neit ten goede komen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-08 16:25
bitcoinwisdom.com/bitcoin/calculator

zie ik zo'n mining apparaat voor 6000 dollar staan met 2000 GH/s en staat erbij dat je het in 26 dagen terug hebt verdiend.

Mijn vraag is.

Waar is de valkuil.

want anders zou iedereen dit toch doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
meller14 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:17:
bitcoinwisdom.com/bitcoin/calculator

zie ik zo'n mining apparaat voor 6000 dollar staan met 2000 GH/s en staat erbij dat je het in 26 dagen terug hebt verdiend.

Mijn vraag is.

Waar is de valkuil.

want anders zou iedereen dit toch doen?
valkuil = levertijd.
vandaag levert hij wat op, over 2 weken 20 procent minder, 2 weken daarna weer 20 procent eraf.
vul bij die bitcoin calculator maar eens een maandje later in en de echte prijs die je voor stroom betaalt.
Edit: Beter nog: vul 1 april in want de maart batch is ook al uitverkocht

[ Voor 5% gewijzigd door Caballeros op 18-12-2013 21:56 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ja dat kan, maar je moet je dus voorstellen dat ieder walletadres een zandkorrel op aarde representeert. Dus wat is de kans dat je dezelfde zandkorrel pakt als iemand anders?

Aangezien die kans aanwezig is heeft Satoshi ervoor gekozen om in iedere zandkorrel weer een complete aarde te maken vol zandkorrels. Dus in een wereld waarin iedere zandkorrel een wereld representeert, wat is de kans dat je dezelfde zandkorrel op een wereld in een zandkorrel zou pakken? Klein.

Maar het kan wel, als je een schijterige (voorspelbare) random number generator hebt, zoals op Android. Daardoor waren recent dus ook heel veel wallets gekraakt die op Android waren gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Bonez0r schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:49:
Net een virus scan gedaan en Avast zag een trojan in de Armory appdata folder. Kan iemand anders dit reproduceren? False positive hoop ik? En ja ik heb Armory van de officiële site.

C:\Users\usernaam\Appdata\Roaming\Armory\databases\leveldb_blkdata\035966.sst
Threat: VBS:Bicololo-IU [Trj]
Windows 7 pro.
Avast geeft mij ook dezelfde virusmelding, maar dan op een ander blok... :-(

Ik heb Armory ook van de officiële site gedownload en net voor het eerst een gokje gewaagd en coins gekocht. :|

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

• Nikvdw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04 07:59

• SmiGueL
Als je doelt op de extreem lage prijs:
Rechtsboven bij preferences zet je hem van mBTC naar BTC. ;)

De coins lijken wel lekker cheap zo. :) Alleen sinds hij weer onder de 1000$ zit is het er niet overzichtelijker op geworden..

[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 19-12-2013 11:42 ]

• Nikvdw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04 07:59
SmiGueL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:35:
[...]

Als je doelt op de extreem lage prijs:
Rechtsboven bij preferences zet je hem van mBTC naar BTC ;)

De coins lijken wel lekker cheap zo. :) Alleen sinds hij weer onder de 1000$ zit is het er niet overzichtelijker op geworden..
lol nee,

deze morgen om 6:30 refreshte hij niet, bleef op 447€ staan, tijd lang..

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Goed artikel over de verdeling van de bitcoin

http://www.businessinside...f-of-the-bitcoins-2013-12

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Armory staat er om bekend om je resources weg te slurpen na verloop van tijd. Electrum zou ik nemen.

• rickiii
Kijk, nu komen we ergens

Norway: “Bitcoin loss is Tax deductible”
http://www.cryptocoinsnew...coin-loss-tax-deductible/
(orginele Bron: http://www.hegnar.no/okonomi/article751517.ece)

Hiermee is het opgeven als eigendom ook een stuk eerlijker. Het zou wat zijn als je iets moet opgeven bij box 3, maar je mag het niet aftrekken van de belasting bij verlies. Als ze nu nog tegen diefstal optreden dan is het plaatje rond.

Ik denk trouwens wel dat deze wetgeving op de lange termijn (10 - 20 jaar) onhoudbaar zal blijken net als filesharing, omdat het bijna niet te controleren valt en meer gaat kosten dan ze denken dat het gaat opleveren. Helemaal als straks Zerocoin het verwijderen van de transactie-geschiedenis mogelijk maakt.

[ Voor 31% gewijzigd door rickiii op 19-12-2013 19:14 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
rickiii schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:44:
Kijk, nu komen we ergens
...
Hiermee is het opgeven als eigendom ook een stuk eerlijker. Het zou wat zijn als je iets moet opgeven bij box 3, maar je mag het niet aftrekken van de belasting bij verlies. Als ze nu nog tegen diefstal optreden dan is het plaatje rond.
Voor een aantal mensen hoop ik dat dit in NL niet binnen 5 jaar ingevoerd gaat worden, de belastingdienst mag namelijk (mits het niet speciaal genoemd is in de wet) zo ongeveer tot in de eeuwigheid geld terug claimen dus als jij 4 jaar geleden BTC's hebt gekocht voor 1 euro het stuk dan kan je nog een aanslag verwachtten over de afgelopen 4 jaar.

Maar toch wel grappig om te zien dat je bij belasting betalen allerlei technische redenaties kon verzinnen (oa dat het van niemand zou zijn etc) terwijl als het om teruggeven gaat dan wil je opeens ook beveiliging tegen diefstal er gelijk bijhebben.

• rickiii
Gomez12 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:11:
[...]
Maar toch wel grappig om te zien dat je bij belasting betalen allerlei technische redenaties kon verzinnen (oa dat het van niemand zou zijn etc) terwijl als het om teruggeven gaat dan wil je opeens ook beveiliging tegen diefstal er gelijk bijhebben.
Ik blijf erbij dat als je bitcoins gaat behandelen als vermogen, dat je dan een onhoudbare situatie hebt (zoals copyright en filesharing) vanwege de manier waarop het technisch werkt. Maar als je het zo behandeld, wees dan op z'n minst consistent dat men niet alleen de lasten, maar ook de bescherming krijgt.... ik denk alleen dat een overheid zich meer problemen op de hals haalt dan dat het ze opleverd als ze dat doen.

[ Voor 9% gewijzigd door rickiii op 19-12-2013 20:18 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.