Vraagje aan de rest van de Bitcoiners, ik moet (beter gezegd; ik mag) voor school een kleine presentatie geven over Bitcoin. Aan voornamelijk studenten Informatica, het hoeft dus geen Jip en Janneke taal te zijn.
De presentatie moet kort en krachtig zijn, want ik krijg er maar 5-10 minuten de tijd voor (dit omdat het ter afsluiting van een vak is). Misschien dat ik later in het jaar een langere algemene presentatie kan gaan houden.
Wat denken jullie dat interessant is om te vertellen? Ik zat zelf aan de volgende punten te denken.
- Stukje geschiedenis. Over Satoshi Nakamoto en het idee/de gedachte van Bitcoin.
- Korte uitleg over het minen van Bitcoins. Het netwerk geeft x aantal bitcoin per dag vrij, de miners strijden erom wie het meeste krijgt, hoe meer mining power = hoe meer bitcoins je krijgt.
- Hoe werkt het versturen van Bitcoins? Misschien een paar screenshots laten zien van het versturen van bitcoin vanuit een wallet?
- En als laatste zou ik waarschijnlijk nog kort in willen gaan op de woorden "Bubble" en "Pyramid Scheme". Dit zijn toch twee punten die gelijk naar voor komen.
- En zouden jullie nog ergens het verschil tussen het Bitcoin netwerk en Bitcoin als currency uitleggen?
Alhoewel ik er erg veel zin heb om over Bitcoin te vertellen ben ik bang dat ik op bepaalde zaken vooruit loop. Omdat je er elke dag mee bezig bent zegt natuurlijk niet dat anderen ook de dingen snappen die voor ons heel logisch klinken.
edit:
En het belangrijkste is misschien nog wel het feit dat Bitcoin meer is als investering. Jammer genoeg zijn de meeste mensen alleen geïnteresseerd in de prijs van Bitcoin en niet de rest. Ik zou denk ik juist niet op de prijs willen focussen.
Beetje net zoals als
deze persoon.
[
Voor 11% gewijzigd door
Martijn19 op 12-12-2013 12:56
]