Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.067 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 18:53
mat.hi.as schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:41:
[...]

Staat het niet al op blockchain?
Stomme vraag, maar hoe kan ik dat zien? Ik had van de wallet een deel naar btc-e verstuurd, als ik deze transactie opende en ik " kijk in blockchain.info" klikte stond deze daar niet tussen. Maar zowel het resterende als verstuurde is weg.

In mijn wallet staat ontvangen 0.3 verstuurd 0.1 saldo 0 terwijl dit dan 0.2 zou moeten zijn (getallen even ter indicatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:46
Je kan dat bijvoorbeeld doen door je walletadres in blockchain.info in te vullen. Al je transacties kan je dan zien.
Helpt "Reset Blockchain and Transactions" ook niet? Anders weet ik het helaas ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 18:53
mat.hi.as schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:56:
Je kan dat bijvoorbeeld doen door je walletadres in blockchain.info in te vullen. Al je transacties kan je dan zien.
Helpt "Reset Blockchain and Transactions" ook niet? Anders weet ik het helaas ook niet :(
Nu na 5 keer reset blockchain is het saldo weer terug (en de verstuurde transactie dus niet uitgevoerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
jantje112 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:59:
[...]

Nu na 5 keer reset blockchain is het saldo weer terug (en de verstuurde transactie dus niet uitgevoerd)
Mooizo. Another mystery solved :P. Ik heb het zelf ook gehad, maar dan met een transactie die maar niet wilde binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
nvm

[ Voor 88% gewijzigd door Aapie op 04-12-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jantje112 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:59:
[...]

Of de transactie zwerft nog ergens rond maar is nog niet geaccepteerd in de block chain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:21:
[...]

Of de transactie zwerft nog ergens rond maar is nog niet geaccepteerd in de block chain.
Volgens mij is het dan wel weg in Multibit, anders kan je meerdere betalingen doen met dezelfde bitcoin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Vanmorgen weer een stukje in de krant (Dagblad van het Noorden) over Bitcoin. Met als kop: "Bitcoin doet denken aan nieuwe tulpenmanie".

Hoe zouden jullie dit weerleggen? Ik ben het hier persoonlijk niet mee eens maar heb wel de moeite om het te verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 21:12
Ik weet dat de meeste van jullie geld proberen te verdienen met minen. Ik zelf ben niet zo van de hardware aanschaffen en uren aan laten staan. Het zou mijn ouders ook een hoge stroom rekening opleveren.. Vandaar dat ik het over een andere boeg heen gooi, namelijk speculeren op de grote bitcoin beurzen.

Een overview van afgelopen week: 27-11-2013 heb ik een 0.5 BTC gekocht voor destijds 388EUR. Ik zag een daling in de koers en het leek me een verstandig moment om in te kopen. Nu heb ik heb dezelfde bitcoin vandaag weer verkocht voor 430EUR op mtgox.com. Op deze manier heb ik deze week 42EUR verdiend. Misschien is dit in jullie ogen peanuts maar ik vind het wel lekker gaan zo.

Zijn er meer mensen die op deze manier handelen in bitcoins? Zo ja wat zijn jullie ervaringen?

Engage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Nimrodx schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:08:
Ik weet dat de meeste van jullie geld proberen te verdienen met minen. Ik zelf ben niet zo van de hardware aanschaffen en uren aan laten staan. Het zou mijn ouders ook een hoge stroom rekening opleveren.. Vandaar dat ik het over een andere boeg heen gooi, namelijk speculeren op de grote bitcoin beurzen.

Een overview van afgelopen week: 27-11-2013 heb ik een 0.5 BTC gekocht voor destijds 388EUR. Ik zag een daling in de koers en het leek me een verstandig moment om in te kopen. Nu heb ik heb dezelfde bitcoin vandaag weer verkocht voor 430EUR op mtgox.com. Op deze manier heb ik deze week 42EUR verdiend. Misschien is dit in jullie ogen peanuts maar ik vind het wel lekker gaan zo.

Zijn er meer mensen die op deze manier handelen in bitcoins? Zo ja wat zijn jullie ervaringen?
Die mensen (waaronder ik), zitten voornamelijk in het handel en koers topic te discussiëren.

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, storten op MtGox was niet de verstandigste zet, het uitbetalen van euro's duurt naar mijn weten 8 weken minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
m19 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:10:
[...]

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, storten op MtGox was niet de verstandigste zet, het uitbetalen van euro's duurt naar mijn weten 8 weken minimaal.
Gelukkig gaat bitcoin uitbetalen wel relatief snel, dus mocht je snel geld nodig hebben, of willen hebben, kan je ook via bitonic of iets soortgelijks doen. Wel kwam er laatst een link langs dat MtGox iets had verbeterd, waardoor er nu in maar liefst 4 weken (!) uitbetaald kon worden. Nog steeds te lang natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een kleine maand begonnen met minen. Louter recreatief. Ik heb een HD7950 in mijn gaming desktop steken, en heb dan 2 scripts voor cgminer, eentje om te draaien tijdens gewoon gebruik en een andere als ik de PC niet gebruik.

high-intensity:
  • Intensity: 20
  • Worksize: 256
  • GPU threads: 1
  • Thread-concurrency: 21712
low-intensity:
  • Intensity: 13
  • Worksize: 256
  • GPU threads: 2
  • Thread-concurrency: 8192
GPU core staat geclocked op 1000MHz en memory clock op 1250MHz.

Nu is het echter wel zo dat als ik mijn miner afsluit en wil gamen, dat mijn driver steeds crasht bij het opstarten van het spel. Dit gebeurt ook als ik wacht tot mijn kaart weer volledig gekoeld is tot op 30°. Ik gebruik AMD CCC 13.9 (voordien 13.1). In beide gevallen, had ik hetzelfde voor. Als ik echter reboot, dan is het probleem volledig van de hand.
Het is geen last om te rebooten, maar als iemand anders dit ook aan de hand heeft of weet waar dit aan kan liggen en een oplossing heeft, is het natuurlijk wel handiger :)

Ik heb daarnaast ook nog een vraag ivm Scrypt minen. Ik lees overal dat het gaat om een memory intensief algoritme, maar toch wordt maar 40% van de VRAM van mijn GPU gebruikt (1200MB). Is er een setting die ervoor kan zorgen dat meer VRAM gebruikt wordt en misschien hierdoor een hogere hashrate bereikt kan worden? Of is er gewoon niet meer geheugen nodig dan hetgeen momenteel in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15
Je thead-concurrency is helemaal nergens op gebaseerd... In de handleiding staat gewoon dat die een meervoud van je aantal shaders moet zijn, en bij voorkeur een 4-voud. Dat is bij jou op geen enkele manier het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
deCube schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:23:
Zijn er mensen die cgminer werkend hebben gekregen onder Xubuntu met R9 290's? Ik ben al het hele weekend bezig geweest met verschillende setups maar kom niet echt verder.... :O
Ik ga hier vanavond mee aan de slag, zojuist 2 R290's opgepikt.

Een goede guide is hier te vinden. Ik heb ook gelezen dat het lonend kan zijn om cgminer zelf te compileren. Daar heb ik deze guide voor gevonden.

Voor voorbeelden van settings kan je hier kijken.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:45:
Je thead-concurrency is helemaal nergens op gebaseerd... In de handleiding staat gewoon dat die een meervoud van je aantal shaders moet zijn, en bij voorkeur een 4-voud. Dat is bij jou op geen enkele manier het geval.
Klopt. Dit had ik er beter bij moeten vermelden. Als ik cgminer draai onder de default thread-concurrency dan krijg ik hetzelfde fenomeen te zien (crash bij het opstarten van een game).

Voor mijn low intensity had ik eerst 7168 ingesteld (1792 * 4), maar hier krijg ik aanzienlijk veel hardware errors van, door er 1024 bij op te tellen, heb ik dezelfde hashrate en geen hardware errors.

Voor mijn high intensity heb ik veel met thread concurrencies zitten testen om uiteindelijk bij 21712 uit te komen, wat me de hoogste hashrate gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe het kan dat de BC een betaalmiddel kan zijn als de koers zo volatiel is!
Ik kan me niet voorstellen dat er grote aankopen betaald gaan worden met BC als de waarde van BC in een paar uur met 30% is afgenomen (zoals afgelopen zondag).
Ik zou als winkeleigenaar niet blij zijn als ik iets heb verkocht voor 10k er een uur later achterkom dat dit ineens voor 8k waard is en zo het risico loop dat ik dezelfde dag nog verlies maak op mijn verkoop.

De $ en de Euro verliezen in een gekke dag een paar procent, maar de BC kan een dag later echt veel minder (of meer) waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:02:
Ik vraag me af hoe het kan dat de BC een betaalmiddel kan zijn als de koers zo volatiel is!
Ik kan me niet voorstellen dat er grote aankopen betaald gaan worden met BC als de waarde van BC in een paar uur met 30% is afgenomen (zoals afgelopen zondag).
Ik zou als winkeleigenaar niet blij zijn als ik iets heb verkocht voor 10k er een uur later achterkom dat dit ineens voor 8k waard is en zo het risico loop dat ik dezelfde dag nog verlies maak op mijn verkoop.

De $ en de Euro verliezen in een gekke dag een paar procent, maar de BC kan een dag later echt veel minder (of meer) waard zijn.
Er zijn payment providers zoals BitPay, die een in BTC gedane betaling direct omzetten naar USD/EUR/whatever en dat op de rekening van de winkel storten. Op die manier kan een shop wel BTC accepteren, maar loopt hij geen valuta-risico.

Zolang er nog geen branches zijn waar de hele supply-chain in Bitcoins rekent, zullen dergelijke oplossingen noodzakelijk blijven.

Overigens verwacht ik dat de BTC-koers in de komende jaren langzamerhand steeds stabieler zal worden. Bitcoin maakt momenteel een nogal explosieve groei in naamsbekendheid door en een dergelijke groei gaat nou eenmaal gepaard met hoge volatiliteit..

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wellink: 'Bitcoin is erger dan Tulpenmanie' http://www.trouw.nl/tr/nl...ger-dan-Tulpenmanie.dhtml

"wij van WC-eend..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik wist niet dat je direct je BTC's als webwinekl aan de markt kwijt kon. je blijft dan natuurlijk wel met wisselkoersen zitten wat negatief is voor je marge.
Overigens verwacht ik dat de BTC-koers in de komende jaren langzamerhand steeds stabieler zal worden. Bitcoin maakt momenteel een nogal explosieve groei in naamsbekendheid door en een dergelijke groei gaat nou eenmaal gepaard met hoge volatiliteit..
Je merkt al dat de koers wat stabieler wordt de laatste week (op zondag na, ben overigens benieuwd waar die 'crash' vandaan kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Avalaxy schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:05:
Wellink: 'Bitcoin is erger dan Tulpenmanie' http://www.trouw.nl/tr/nl...ger-dan-Tulpenmanie.dhtml --- "wij van WC-eend..."
Ja mensen kunnen (willen) blijkbaar een betaalnetwerk niet onderscheiden van speculatie in de eenheden.
De waarde per bitcoin is welliswaar nu 100x overgewaardeerd, maar de bruikbaarheid van de technologie niet.
Waarom vragen mensen nooit een oordeel over het transactie-netwerk en kijken alleen maar naar de eenheden op zichzelf? Iedereen denkt dat bitcoins gewoon onafhankelijke nummertjes zijn op je computer, maar ze moeten leren dat het een gedecentraliseerd grootboek en transactie-systeem is met eigen eenheden. Stop met praten over de waarde per Bitcoin in de media, maar praat over de technologie.

[ Voor 4% gewijzigd door rickiii op 04-12-2013 16:28 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

rickiii schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:26:
[...]

Ja mensen kunnen (willen) blijkbaar een betaalnetwerk niet onderscheiden van speculatie in de eenheden.
De waarde per bitcoin is welliswaar nu 100x overgewaardeerd, maar de bruikbaarheid van de technologie niet.
Waarom vragen mensen nooit een oordeel over het transactie-netwerk en kijken alleen maar naar de eenheden op zichzelf? Iedereen denkt dat bitcoins gewoon onafhankelijke nummertjes zijn op je computer, maar ze moeten leren dat het een gedecentraliseerd grootboek en transactie-systeem is met eigen eenheden. Stop met praten over de waarde per Bitcoin in de media, maar praat over de technologie.
sowieso, dat ze zeggen dat er pieken en dalen plaatsvinden zonder ook maar enige oorzaak is natuurlijk onzin. Populariteit heeft tot nu toe altijd pieken veroorzaakt. Bij exchanges schein je (ik heb het niet opgezocht) te kunnen zien wat de aanbiedingen zijn en wanneer mensen willen gaan sellen of buyen (kraken.com). Daar kun je op anticiperen. Tuurlijk blijft het speculeren, maar wat is er dan anders bij aandelenbeurzen?

Aandelen koop je ook op resultaat van een bedrijf. Over het algemeen heeft een goed resultaat een positief effect op de aandelenkoers. Maar als er een schandaal ineens plaatsvindt in die organisatie crasht je aandeel ook. En wie weet er nu wanneer zoiets plaatsvindt? Of wil meneer Wellink ook de AEX af gaan schaffen? :F
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:19:

Je merkt al dat de koers wat stabieler wordt de laatste week (op zondag na, ben overigens benieuwd waar die 'crash' vandaan kwam).
Iemand had op directory.io informatie geplaatst over private keys van wallets. Oftewel, hij zei dat bitcoin gekraakt was. Iedereen over de zeik en verkopen. Na een uur werd duidelijk dat het een scam was. Inmiddels is het al redelijk gecorrigeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door w4rguy op 04-12-2013 16:50 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

toch wel apart

deze site:
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Verteld dus als ik een apparaat koop van 5800 dollar
Xtreme Miners The "Leopard"

Dat deze 2.500.000 MH/s doet

Wat volgens deze berekening:
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator

betekend:
per Month 54.02947091 BTC $59,415.13

Wat kost 750watt a 24uur
via berekening:
http://stroomkosten.michaelplaza.nl/
is € 1425 per jaar

Ongeveer dus 53,500 per maand winst :9
Klinkt iedereen dit te goed in de oren of sla ik compleet de plank mis? :+

[ Voor 5% gewijzigd door ApC_IcE op 04-12-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:51
Hebben jullie het volgende verhaal al meegekregen over 96.000!! gestolen bitcoins. Dat is echt een gigantische diefstal

http://www.newstatesman.c...d-you-can-watch-real-time

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
ApC_IcE schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:05:
toch wel apart

deze site:
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Verteld dus als ik een apparaat koop van 5800 dollar
Xtreme Miners The "Leopard"

Dat deze 2.500.000 MH/s doet

Wat volgens deze berekening:
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator

betekend:
per Month 54.02947091 BTC $59,415.13

Wat kost 750watt a 24uur
via berekening:
http://stroomkosten.michaelplaza.nl/
is € 1425 per jaar

Maar je vergeet dat de difficulty omhoog gaat, dus dan gaat je winst ook naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
TimDJ schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:17:
Hebben jullie het volgende verhaal al meegekregen over 96.000!! gestolen bitcoins. Dat is echt een gigantische diefstal

http://www.newstatesman.c...d-you-can-watch-real-time
Ja... ik postte hier maandag geloof ik al over, maar mijn post is zomaar 'verdwenen'. :S
Dit zorgde waarschijnlijk voor de flinke dip zondag.

Leest als een filmscript dat... moet je de reddit posts hierover maar eens op nalezen.

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:19:
Ah, ik wist niet dat je direct je BTC's als webwinekl aan de markt kwijt kon. je blijft dan natuurlijk wel met wisselkoersen zitten wat negatief is voor je marge.

[...]

Drugsmarket SheepMarket bleek een grote scam, andere dopemarkt had aangekondigd er mee te stoppen ivm overflow en netwerkproblemen.
Dat veroorzaakte hoogstwaarschijnlijk de dip.

Leuk leesvoer

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ApC_IcE schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:05:
Behalve dan dat de eerste 100 2,5 THash al uitverkocht is en ze ook 100 5 THash apparaten in januari uitleveren. Er is dus minstens 750 TH bijgekomen voordat jij kan gaan mijnen, das alweer meer dan 10% en dan tel je alle andere nieuwe miners niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Weer in de media

Japanse TV - op N.H.K. de grootste zender van het land
http://cgi2.nhk.or.jp/nw9/pickup/?date=131204_2

De start-up Bitcoin-bank NEO & Bee in Cyprus op voorpagina van IN Business magazine
https://twitter.com/BtcDa...29208940544/photo/1/large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

BAVAROIS schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:26:
[...]

Drugsmarket SheepMarket bleek een grote scam, andere dopemarkt had aangekondigd er mee te stoppen ivm overflow en netwerkproblemen.
Dat veroorzaakte hoogstwaarschijnlijk de dip.

Leuk leesvoer
Uiteindelijk zeer goed nieuws omdat:
- Er een criminele site verdwenen is
- Criminelen hun criminele coins gedumpt hebben
- De koers zonder veel problemen zich alweer heeft hersteld

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Leuk interview met Jitse Groen van thuisbezorgd.nl over Bitcoin:

http://www.mt.nl/1/83000/...aat-harder-dan-ideal.html

Beetje jammer van de laatste alinea, maarja. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

EJPostema schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:23:
[...]

Maar je vergeet dat de difficulty omhoog gaat, dus dan gaat je winst ook naar beneden.
is dat alles?
dus dan blijft het winstgevend.
Caballeros schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:31:
[...]

Behalve dan dat de eerste 100 2,5 THash al uitverkocht is en ze ook 100 5 THash apparaten in januari uitleveren. Er is dus minstens 750 TH bijgekomen voordat jij kan gaan mijnen, das alweer meer dan 10% en dan tel je alle andere nieuwe miners niet mee
stel dat je 50% minder hebt. zit je evengoed op de helft dus 25k. >:)
of reken ik te positief?

[ Voor 47% gewijzigd door ApC_IcE op 04-12-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

ApC_IcE schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:19:
[...]

is dat alles?
dus dan blijft het winstgevend.

[...]

of reken ik te positief?
Dat ding is nog niet leverbaar he, je moet dus maar afwachten wanneer je 'm krijgt en het zou best kunnen dat de difficulty dan inmiddels zo groot is geworden dat je de aanschafkosten geeneens meer eruit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
ApC_IcE schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:19:

of reken ik te positief?
Je rekent hoogstwaarschijnlijk te positief. De laatste tijd is de difficulty iedere maand verdubbeld ongeveer (en de inkomsten gehalveerd). Dat betekent dat bij een levering in januari, je nog maar 25% tot 50% binnenhaalt. En dat is als ze daadwerkelijk in januari leveren. Over het algemeen is de track record van veel ASIC producenten niet geweldig. Een maandje vertraging betekent opeens de helft minder opbrengst en een maandje vertraging is nog niets. Een bedrijf als Butterfly Labs heeft op sommige momenten een achterstand van een jaar gehad met z'n leveringen (dat lopen ze nu in, vooral omdat vrijwel niemand er meer besteld).

In het voorjaar van 2014 staan er veel grote leveringen van next-gen ASIC hardware op het programma en de verwachting is dat de difficulty gigantisch omhoog gaat.

Om een voorbeeld te geven: In de laatste 6 maanden, een periode waarin veel eerste-generatie ASIC miners zijn geproduceerd, is de difficulty met een factor van bijna 50 omhoog geschoten. Dat betekent dat een setup nu nog maar iets meer dan 2% van de opbrengst heeft die het 6 maand geleden had.

Dus: Hoe zeker ben je dat het door jouw gekozen apparaat daadwerkelijk bestaat (er zijn ook genoeg scams geweest) en dat het geleverd wordt wanneer de producent zegt dat het geleverd wordt (reken altijd minstens 1 maand vertraging). Met een difficulty-verdubbeling iedere maand, wat blijft er dan nog over van de winst?

[ Voor 18% gewijzigd door Rannasha op 04-12-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Ik heb net een account op Kraken gemaakt en 0,00087184BTC (1$) daar heen gestort.
Heb gister voor 15€ bitcoins gekocht op bitonic.nl.
Deze stonden ook netjes in mn wallet in Multibit.
Maar nadat ik naar Kraken heb overgemaakt staat er niks meer in m'n Multibit wallet.
Ik heb al enkele keren opnieuw gesynced, maar dat helpt niet.

Waar zijn m'n overige bitcoins?

Edit: Het is al opgelost, ik heb op een andere datum de Blockchain reset uitgevoerd.

[ Voor 10% gewijzigd door OneTimer op 04-12-2013 23:45 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Rannasha schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:26:
[...]

Je rekent hoogstwaarschijnlijk te positief. De laatste tijd is de difficulty iedere maand verdubbeld ongeveer (en de inkomsten gehalveerd). Dat betekent dat bij een levering in januari, je nog maar 25% tot 50% binnenhaalt. En dat is als ze daadwerkelijk in januari leveren. Over het algemeen is de track record van veel ASIC producenten niet geweldig. Een maandje vertraging betekent opeens de helft minder opbrengst en een maandje vertraging is nog niets. Een bedrijf als Butterfly Labs heeft op sommige momenten een achterstand van een jaar gehad met z'n leveringen (dat lopen ze nu in, vooral omdat vrijwel niemand er meer besteld).

In het voorjaar van 2014 staan er veel grote leveringen van next-gen ASIC hardware op het programma en de verwachting is dat de difficulty gigantisch omhoog gaat.

Om een voorbeeld te geven: In de laatste 6 maanden, een periode waarin veel eerste-generatie ASIC miners zijn geproduceerd, is de difficulty met een factor van bijna 50 omhoog geschoten. Dat betekent dat een setup nu nog maar iets meer dan 2% van de opbrengst heeft die het 6 maand geleden had.

Dus: Hoe zeker ben je dat het door jouw gekozen apparaat daadwerkelijk bestaat (er zijn ook genoeg scams geweest) en dat het geleverd wordt wanneer de producent zegt dat het geleverd wordt (reken altijd minstens 1 maand vertraging). Met een difficulty-verdubbeling iedere maand, wat blijft er dan nog over van de winst?
helder.
Ik zocht dus naar een 'adder' en dit is em.
Als die difficulty in die factor omhoog schiet is het niet meer rendabel.
Als die apparaten niet worden uitgeleverd in een maand. heeft het geen zin.
Nu komt het risico van de bubble weer om de hoek kijken.
(had ik maar eerder ingestapt toen ik twijfelde een paar jaar terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:30
Voordat het geld in je Kraken account staat moet je minmaal 6 of 8 (weet ik uit m'n hoofd even niet) confirms hebben. Denk dat het daar "fout" gaat, kan ongeveer een uurtje tot soms 2 duren voor je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
ApC_IcE schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:43:
[...]

helder.
Ik zocht dus naar een 'adder' en dit is em.
Als die difficulty in die factor omhoog schiet is het niet meer rendabel.
Als die apparaten niet worden uitgeleverd in een maand. heeft het geen zin.
Nu komt het risico van de bubble weer om de hoek kijken.
(had ik maar eerder ingestapt toen ik twijfelde een paar jaar terug)
Probeer de mining calculator op http://www.coinish.com/calc/# eens (De expert version)
Volgens de huidige difficulty ga je 5 ton verdienen in een jaar, als je 2 maanden levertijd meerekent blijft daar 6000 van over. Als de levertijd een maandje langer is, kost een jaar mijnen je bijna 500 euro.
Beter koop je voor 3000 euro aan bitcoin, het blijft gokken, dan kan je niet meer dan dat kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb eerder vandaag 453 XRP naar kraken overgemaakt. Er kwam echter maar 403 XRP aan. Weet iemand of ik iets over het hoofd zie? Waar is die 50 XRP heen? Het was iig niet de fee, want de fee is lager dan 0.000001 XRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

Wel erg toevallig dat het om precies 50 gaat. Volgens mij is dat namelijk exact het aantal dat je nodig hebt om een wallet aan te maken. Misschien gelinked?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Lijkt er idd wel op. Ik heb nog een transactie gedaan en daar ging niks vanaf.

Bitonic.nl: 'Reactie op Bitcoin-bangmakerij' https://bitonic.nl/news/20/reactie-op-bitcoin-bangmakerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07 12:38
Koers krijgt denk ik een flinke deuk:

http://www.reuters.com/ar...oin-idUSB9N0IQ02220131205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
Update, koers is aan 't crashen. De crash begint bij BTC China:

bron: http://bitcoinity.org/markets/btcchina/CNY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:18
En volgens mij gaat de litecoin mee naar beneden....

Pffffff, vast houden of verkopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Mantus schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:53:
En volgens mij gaat de litecoin mee naar beneden....

Pffffff, vast houden of verkopen :?
Niet normaal zeg, ik heb net verkocht. Geen idee of hij nog verder zakt, dat is het risico wat je neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:05
Damn, had ik toch net bij 1100 moeten verkopen. (1/3e verkocht). Net de rest verkocht, en als die verder is ingezakt dan ga ik straks weer flink inkopen.

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanCM op 05-12-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:02
Gisteravond vlak voor het slapen mn LTC op 33.5 kunnen verkopen precies vanaf dat punt zijn ze weer gedaald. Mooi :D Nu wachten tot ze weer gezakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
UPDATE:

Bij BTC China is er nu 16% van de koers af. MT-GOX € staat op "slechts" -10%.

Gaat MT.Gox BTC China volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mensen, voor koers en handelen is een apart topic! Zie ook de waarschuwing.
Bitcoins (en andere cryptocurrencies) handel en koers

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bitcoinverbod voor Chinese banken

De Chinese centrale bank verbiedt financiële instellingen, zoals banken, de bitcoin als betaalmiddel te accepteren. Volgens de Volksbank is het geen echt geld en kleven er risico's aan het gebruik ervan.

De bitcoin heeft volgens de Volksbank "geen echte betekenis" en heeft ook niet dezelfde juridische status als reguliere valuta. De virtuele munt kan voor criminele activiteiten worden gebruikt, zoals witwassen, handel in wapens of corruptie, zo is de waarschuwing.

Gewoon gebruiken
Particulieren kunnen de bitcoin gewoon blijven gebruiken om bijvoorbeeld producten via internet te kopen. Wel dragen zij zelf alle risico's, benadrukt de Chinese centrale bank.
Edit:
Ah, ik zie dat het al eerder met Reuters-linkje genoemd is.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 05-12-2013 11:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12
anandus schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:35:
[...]

Edit:
Ah, ik zie dat het al eerder met Reuters-linkje genoemd is.
ik snap niet helemaal dat de koers een duik maakt na dit soort nieuws.. Is dit niet een beetje het hele idee achter bitcoin?? Dat je geen banken meer nodig hebt?? :)

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Roxsman schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:39:
[...]

ik snap niet helemaal dat de koers een duik maakt na dit soort nieuws.. Is dit niet een beetje het hele idee achter bitcoin?? Dat je geen banken meer nodig hebt?? :)
Dat is het theoretische idee, maar zonder banken kan je op dit moment natuurlijk niets met bitcoins.
Niemand wil bitcoins hebben als je ze niet om kan ruilen naar echt geld.
Pas als bitcoins op zichzelf kunnen staan en als ruilmiddel in plaats van speculatiemiddel worden gebruikt zou het zonder banken kunnen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12
Ok, maar dit nieuws heeft daar niet echt mee te maken. Op een exchange zet je BTC om naar een currency. Het enige wat er dan moet gebeuren is dat die exchange deze currency moet kunnen wiren naar je bank. Ik kan uit dit artikel niet opmaken dat dit nu verboden zou zijn. Het lijkt er mij meer op dat er een verbod is voor banken in China om te speculeren met bitcoin.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
De Chinese centrale bank heeft gezegd dat bitcoins volgens hen een virtueel goed is en dus niet als geld moet worden behandeld door banken. Iedereen is verder vrij om te handelen in dit virtuele goed en er is verder niks verboden. Lijkt me een logische reactie.

Dat het niet gezien moet worden als geld kun je over discussieren. Dat is wel de achterliggende gedachte van het systeem, maar hoeft uiteindelijk niet zo uit te pakken.

[ Voor 27% gewijzigd door rickiii op 05-12-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

http://www.businessinside...verage-on-bitcoin-2013-12
The game just changed.

Bitcoin, the bizarre electronic currency that seemingly came out of nowhere and has been taking over financial market headlines, is now being covered by one of the biggest firms on Wall Street.

"We believe Bitcoin can become a major means of payment for e-commerce and may emerge as a serious competitor to traditional money transfer providers," wrote Bank of America currency strategist David Woo in a 14-page note to clients this morning. "As a medium of exchange, Bitcoin has clear potential for growth, in our view."

This extremely volatile "cryptocurrency" crashed from $1,240 to a low of $870 this morning after the People's Bank of China announced Bitcoin coin handling restriction for its countries banks.

Wall Street's coverage of Bitcoin seemed inevitable considering the amount of money moving in and out of it.

Here's more from Woo:

Store of wealth for the underground economy?
It has been reported that Bitcoin may help users avoid high taxes, capital controls, and confiscation. The correlation between CNY's share of volume of all Bitcoin exchanges and price of Bitcoin is high and rising (Chart 1). That said, the fact that all Bitcoin transactions are publically available and that every Bitcoin has a unique transaction history that cannot be altered may ultimately limit its use in the black market/underworld.

"Is Bitcoin a bubble?" asked Woo. "Assuming Bitcoin becomes (1) a major player in both e- commerce and money transfer and (2) a significant store of value with a reputation close to silver, our fair value analysis implies a maximum market capitalization of Bitcoin of $15bn (1BTC = 1300 USD). This suggests that the 100 fold increase in Bitcoin prices this year is at risk of running ahead of its fundamentals."

We expect other Wall Street analysts to follow suit.
En nog wat achtergrond: http://www.businessinsider.com/david-woo-on-bitcoin-2013-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Is er echt geen manier om de fee van multibit aan te passen?

Ik kan het nergens vinden, maar iedere transactie kost me met de huidige koers dus zo'n 10 cent. Beetje zonde. Dit was redelijk toen de koers nog op 100 dollar stond..

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 05-12-2013 19:28 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
Vrijdag RTL7 13:20 De kijker aan zet over Bitcoin.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetruvian83
  • Laatst online: 21:49
W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:28:

Ik kan het nergens vinden, maar iedere transactie kost me met de huidige koers dus zo'n 10 cent. Beetje zonde. Dit was redelijk toen de koers nog op 100 dollar stond..
De minimale fee is (meestal) 0.0001 BTC. MultiBit bepaald zelf de fee. De hoogte van de fee hangt af van een aantal factoren (grootte in bytes van de transactie, aantal inputs en outputs, hoe lang zitten de coins al op dezelfde plek).

Met de Bitcoin-QT client kan je zelf de fee instellen. Maar geen of een te lage fee instellen kan leiden tot het zeer traag of nooit confirmen van je transactie.

Voor een gedetailleerde uitleg over de fee: https://en.bitcoin.it/wiki/Transaction_fees

Meta device referral: https://www.meta.com/referrals/link/Vetruvian23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Vetruvian83 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:12:
[...]

De minimale fee is (meestal) 0.0001 BTC. MultiBit bepaald zelf de fee. De hoogte van de fee hangt af van een aantal factoren (grootte in bytes van de transactie, aantal inputs en outputs, hoe lang zitten de coins al op dezelfde plek).

Met de Bitcoin-QT client kan je zelf de fee instellen. Maar geen of een te lage fee instellen kan leiden tot het zeer traag of nooit confirmen van je transactie.

Voor een gedetailleerde uitleg over de fee: https://en.bitcoin.it/wiki/Transaction_fees
Ik weet dat een te lage fee slecht is, maar met deze koers zal een transactie met 0.00005 toch ook wel verwerkt worden? Ik dacht dat een aantal websites dit al deden.

Als we stug vast blijven houden aan die 0.0001 is het straks niet meer te betalen. Als je nu een krantje wil verkopen voor 50 cent ben je gewoon lekker 20% kwijt aan de transaction fee, dat gaat nergens meer over.. Of koop een humble bundle voor 1 dollar, pats boem 10% kwijt in een netwerk waarvan iedereen roept dat de fees bijna niets zijn..

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 05-12-2013 20:27 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetruvian83
  • Laatst online: 21:49
W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:26:
[...]

Ik weet dat een te lage fee slecht is, maar met deze koers zal een transactie met 0.00005 toch ook wel verwerkt worden? Ik dacht dat een aantal websites dit al deden.

Als we stug vast blijven houden aan die 0.0001 is het straks niet meer te betalen. Als je nu een krantje wil verkopen voor 50 cent ben je gewoon lekker 20% kwijt aan de transaction fee, dat gaat nergens meer over.. Of koop een humble bundle voor 1 dollar, pats boem 10% kwijt in een netwerk waarvan iedereen roept dat de fees bijna niets zijn..
Er wordt volgens mij hard gewerkt aan een aanpassing waardoor transactions fees door de miners zelf bepaald kunnen worden. Nu moet een minder dat zelf nog met de hand aan passen in de code (er is volgens mij een fork van de Bitcoin-QT client die lagere of zelfs 0 BTC als fee accepteert). Het idee is dat met de aanpassing de markt straks zelfs een eerlijke transaction fee bepaalt.

In dit artikel wordt richting het einde nog iets vertelt over de voorgenomen wijziging: http://www.coindesk.com/bitcoin-core-dev-update-5-transaction-fees-embedded-data/

Meta device referral: https://www.meta.com/referrals/link/Vetruvian23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Misschien hier al genoemd, maar als je zoekt op bitcoin 101 blackboard krijg je interessante filmpjes die uitleggen hoe Bitcoin in elkaar zit.

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Een mooie opsteker voor Bitcoin van Banc of America en Merril Lynch
We believe Bitcoin can become a major means of payment for e-commerce and
may emerge as a serious competitor to traditional money transfer providers. As a
medium of exchange, Bitcoin has clear potential for growth, in our view.
https://www.documentcloud...ch-report-on-bitcoin.html

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Ethirty schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:59:
Een mooie opsteker voor Bitcoin van Banc of America en Merril Lynch

[...]

https://www.documentcloud...ch-report-on-bitcoin.html
Goed dat ze aanhaalt dat Bitcoin
can become a major means of payment for e-commerce ... as a medium of exchange.
en niet een speculatief middel. Ik denk dat het eerst de tand des tijds moet doorstaan, dus de tijd waarin we nu zitten waar jan en alleman Bitcoin puur gebruiken voor speculatie op exchanges en dergelijke, voordat het goed ingezet kan worden als betaalmiddel. Pas dan is het naar mijn mening een goed alternatief voor de huidige euro's en dollars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:28

Kek

3flix

Tweakers, ik heb een vraagje over bitcoin mining, kort gezegt is het nuttig om bitcoins/litecoins te minen in een guest os onder esxi.

dmv vt-d stuur ik dan 2 gfx kaarten naar het OS. Ik heb hierover nog niets gevonden, maar vroeg mij af in hoevere dit mogelijk is en of er iets is dat dit tegen zal werken. alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Goed nieuws, mijn Windows Phone 8 app voor Kraken staat nu in de store :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NUeGB8l.gif

http://www.windowsphone.c...9a-434f-8293-398745723de6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Super! ziet er heel goed uit, ik ga 'm zo downloaden op m'n HTC 8X :)

Werkt top! ik zou alleen nog even bij vermelden welke valuta je wallet address is (XBT / LTC / iets anders?)

[ Voor 44% gewijzigd door gise op 06-12-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
gise schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:16:
Werkt top! ik zou alleen nog even bij vermelden welke valuta je wallet address is (XBT / LTC / iets anders?)
Dat kun je zien aan het eerste cijfer/letter. Een 1 staat voor Bitcoin (een 3 ook, maar dat zijn multisig adressen die nog niet gebruikt worden in de praktijk). Litecoin-adressen beginnen met een L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi Avalaxy! Fijn dat er zulke handige tweakers zijn. Nu nog een android port jongens! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:28:

Je kunt de waarde aanpassen ergens in een config file, maar die optie werkte bij mij niet, ik denk dat hij hem opnieuw overschreef, of ik deed iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Een interessant nieuw voorstel.
We suggest a protocol modification to the block chain that securely allows blocks to be generated around once per second, can handle over 200 transactions per second at these rates, and consumes under 0.5 MBps in terms of bandwidth (less at lower rates than 200 TPS). All of this with no increased susceptability to 50% attacks. This essentially solves the problem that caused Satoshi to set the 10 minute target for the block creation rate. We also analyze the number of transactions per second Bitcoin can handle with and without our modification. We note that block propagation times are the primary obstacle for scalability.
Bron: https://bitcointalk.org/index.php?topic=359582

Hier is de paper als PDF: http://www.cs.huji.ac.il/.../btc_scalability_full.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwachten jullie ook dat de weekend crash eerder gaat komen omdat mensen nu eerder gaan verkopen n.a.v afgelopen zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Voor de mensen die Bitcoin-Qt draaien
Bitcoin-Qt version 0.8.6 release candidate 1 is now available from:
http://sourceforge.net/pr...itcoin/bitcoin-0.8.6/test

This is a maintenance release to fix a critical bug;
we urge all users to upgrade.

Please report bugs using the issue tracker at github:
https://github.com/bitcoin/bitcoin/issues

How to Upgrade

If you are running an older version, shut it down. Wait
until it has completely shut down (which might take a few minutes for older
versions), then run the installer (on Windows) or just copy over
/Applications/Bitcoin-Qt (on Mac) or bitcoind/bitcoin-qt (on Linux).

If you are upgrading from version 0.7.2 or earlier, the first time you
run 0.8.6 your blockchain files will be re-indexed, which will take
anywhere from 30 minutes to several hours, depending on the speed of
your machine.

0.8.6 Release notes
===================
  • Default block size increase for miners.
    (see https://gist.github.com/g...433#086-accept-into-block)
  • Remove the all-outputs-must-be-greater-than-CENT-to-qualify-as-free rule for relaying
    (see https://gist.github.com/gavinandresen/7670433#086-relaying)
  • Lower maximum size for free transaction creation
    (see https://gist.github.com/gavinandresen/7670433#086-wallet)
  • OSX block chain database corruption fixes
    • Update leveldb to 1.13
    • Use fcntl with `F_FULLSYNC` instead of fsync on OSX
    • Use native Darwin memory barriers
    • Replace use of mmap in leveldb for improved reliability (only on OSX)
  • Fix nodes forwarding transactions with empty vins and getting banned
  • Network code performance and robustness improvements
  • Additional debug.log logging for diagnosis of network problems, log timestamps by default
  • Fix Bitcoin-Qt startup crash when clicking dock icon on OSX
  • Fix memory leaks in CKey::SetCompactSignature() and Key::SignCompact()
  • Fix rare GUI crash on send
  • Various small GUI, documentation and build fixes
Warning
  • There have been frequent reports of users running out of virtual memory on 32-bit systems
    during the initial sync.
    Hence it is recommended to use a 64-bit executable if possible.
    A 64-bit executable for Windows is planned for 0.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Fijn, eindelijk een fix voor die corrupte database voor de mac....werd er knetter van. Duurde dagen voor de blockchain rond was en dag erna was ie weer corrupt...

[ Voor 31% gewijzigd door Yzord op 06-12-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Yzord schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:12:
Fijn, eindelijk een fix voor die corrupte database voor de mac....werd er knetter van. Duurde dagen voor de blockchain rond was en dag erna was ie weer corrupt...
Dat is toch een probleem van Multibit, of speelde dat ook bij Bitcoin-Qt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tof om te zien dat men op academisch niveau bezig is met verbetervoorstellen. Al gaat dat paper me al snel boven de pet. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Tourniquet schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:47:
[...]

Dat is toch een probleem van Multibit, of speelde dat ook bij Bitcoin-Qt?
Nope, Bitcoin-Qt heeft er sinds een aantal weken ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:25

Oxigeon

En zo is dat!

Bitcoins, wat zijn het? Hoe kom je eraan? Ik hoor ze op het nieuws... Tot ik dit topic tegen kwam en de openingspost eens ff heb gelezen. Leuk. Ik zal me ook eens een "account" aanmaken en kijken hoe ik aan die dingen kan komen. Kan een leuk betaalmiddel worden. Zeker als je er goedkoop een paar op de kop kunt tikken en ze dan weer meer waard worden. Al had je daar eigenlijk een x aantal jaren geleden direct mee moeten beginnen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
http://www.businessinside...ased-with-bitcoin-2013-12

Weer een mooie, haha:
http://www.telegraaf.nl/t...r_weg_van_Bitcoin___.html

[ Voor 45% gewijzigd door gise op 06-12-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24
Zijn er hier mensen die CGminer gebruiken en mij kunnen vertellen hoe ik hem aan de praat krijg? ik heb een Batch bestandje aangemaakt en hij lijkt te draaien en shares te pakken maar in mijn pool zie ik geen uitkomsten. Heeft iemand een duidelijke handleiding hoe cgminer te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Leondendungen schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:46:
Heeft iemand een duidelijke handleiding hoe cgminer te configureren?
Dat hangt heel erg af van de hardware, pool en crypto-currency die je wil minen.
Dit is de main support topic: https://bitcointalk.org/index.php?topic=28402.0
En als je wat meer details geeft, kunnen mensen hier je misschien helpen.
Succes!
Oxigeon schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:51:
Bitcoins, wat zijn het? Hoe kom je eraan?
Aan bitcoins komen is niet zo moeilijk meer in Nederland (zie topicstart) De uitdaging is nu vooral het uitbouwen van het netwerk door ze te gebruiken, uit te geven en diensten ervoor te ontwikkelen. Je kunt het zien als een betaalnetwerk met eigen munteenheid, maar je kun het ook zien als zeer veilig decentraal grootboek systeem, waar je interessante dingen mee kunt doen, zoals het koppelen van smart property aan de blockchain.

[ Voor 40% gewijzigd door rickiii op 06-12-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
Ik praat de Telegraaf niet goed maar dit gaat natuurlijk of het een goed idee is om erin te investeren, en dan snap ik zijn opmerking wel. Behalve als je een liefhebber van risico bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Is de website 'freebitco.in' echt? heb nu al paar keer gedaan, je kan elk uur een draw doen ala fruitmachine, je krijgt dan een klein stukje bitcoin en kan laten uitbetalen vanaf 0.0000546 XBT.

Link (ja, dit is een refer link, voel je vrij om zelf naar de website te browsen ;) )

ik zit momenteel na 3 draws op: 0.00000936 XBT

[ Voor 7% gewijzigd door gise op 06-12-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Is er al iemand bekend met de 3GH/S USB ASIC miners?
Ik heb er namelijk gisteren avond een besteld voor 125 euro op marktplaats maar nergens op internet kom ik zo iets tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

gise schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:33:
Is de website 'freebitco.in' echt? heb nu al paar keer gedaan, je kan elk uur een draw doen ala fruitmachine, je krijgt dan een klein stukje bitcoin en kan laten uitbetalen vanaf 0.0000546 XBT.

Link (ja, dit is een refer link, voel je vrij om zelf naar de website te browsen ;) )

ik zit momenteel na 3 draws op: 0.00000936 XBT
Ja. Eerst 'grote' bedragen en dan steeds kleiner... zit zeker ook een ton aan reclame omheen.. en we praten niet eens over centen werk... niet de moeite.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:52
Vanavond btc's gekocht bij btcdirect.nl en dat ging niet echt goed.

Hieronder mijn mail richting btcdirect

Dag,

Ik heb vanavond 0,5 btc besteld voor een bedrag van 305.76 euro. Na de betaling duurde het echter nog 7 minuten voordat ik een bevestigingsmail van u kreeg waarin ik tot mijn grote verbazing ontdekte dat ik voor dat bedrag maar 0,47 btc gekocht heb.

Als er in de tussentijd een koersfluctuatie heeft plaatsgevonden vind ik niet dat ik daar de dupe van moet worden als btcdirect 7 minuten wacht met het bevestigen van de order terwijl deze allang betaald is. Er is echter nog iets, er is mij na de betaling gemeld dat de btc's zijn verzonden en dat ik dat kan controleren op blockchain.info. Op het moment van schrijven (een half uur na de koop), is op blockchain.info nog steeds niets te bemerken van een betaling naar mijn adres en heb ik de btc's dus ook nog niet in mijn multibit wallet ontvangen. Ook niet na het resetten van de blockchains.

Ik hoop dat btcdirect ervoor zorgt dat ik mijn correcte aantal btcs (0,5) ontvang ipv 0,47 btc.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
assassin85 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:35:

Hieronder mijn mail richting btcdirect

[...]
In de FAQ van BTCDirect staat dat de aangegeven prijs slechts een indicatie is en dat na ontvangst van de betaling de order wordt uitgevoerd. Ik weet niet hoe snel een iDeal betaling verwerkt wordt in het systeem van BTCDirect, maar hier kan dus een beetje tijd tussen zitten. In tegenstelling tot andere handelaren, verkoopt BTCDirect niet uit eigen voorraad, maar kopen ze de coins voor een bestelling op een exchange.

Dit kan nadelig uitpakken als de koers de verkeerde kant op beweegt, maar het wordt wel aangegeven op de website.

Caveat emptor, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
assassin85 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:35:
Ik lees in hun voorwaarden
Risico's (Art. 6)
  1. De bitcoin (ver)koper is zich bewust van het feit dat de waarde van de digitale goederen fluctueert. De koers van de waarde van de digitale goederen is variabel en kan per moment verschillen.
  2. De bitcoin (ver)koper erkent dat er grote verschillen kunnen zitten tussen de waarde van de digitale goederen ten tijde van het plaatsen van de order en het accepteren van de order door BTCDirect. BTCDirect kan geen garantie afgeven terzake de verkoopprijs en/of aankoopprijs van de digitale goederen.
  3. De bitcoin (ver)koper erkent en komt overeen dat de betaling met betrekking tot de transactie kan worden uitgesteld vanwege de beschikbaarheid van bancaire systemen.
Ik geef toe, het is niet echt een klantvriendelijk model om zaken te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
BTCDirect zijn wel een beetje naaiers hoor... Het staat misschien wel in de voorwaarden, maar zover ik weet gebeurt dit bij iedereen die daar koopt. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat iemand z'n aangekochte hoeveelheid daadwerkelijk krijgt. Beetje een smerige manier om geld te verdienen imho... Dingen goedkoper laten lijken dan het is (of zelf al die restjes bitcoin in je zak steken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Stom van me om de voorwaarden van ze niet te lezen eerst. Voorheen altijd zaken met bitonic gedaan die wel uit eigen voorraad verkoopt en nooit problemen gehad. Omdat zij uitverkocht waren kocht ik vandaag bij btcdirect, ging ervan uit dat ze onder ongeveer dezelfde voorwaarden opereerden, niet dus.

Nooit meer zaken doen met ze, want op het moment van schrijven is het alweer bijna een uur geleden en heb noch btc's noch een mail van ze ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Maar dan nog valt het niet goed te praten dat ik na de betaling een melding krijg dat de btc's zijn verzonden en dat ik dat op blockchain.info kan controleren. Als ik dan 50 minuten later nog steeds geen btc's heb lijkt mij dat niet echt integer. Op deze wijze kunnen zij in de tussentijd lekker profiteren van ontvangen geld waar nog geen btc's voor uitbetaald zijn en andere factoren als koersfluctuatie's e.d.

Bitonic is echt veel transparanter en eerlijker op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Iemand Captain Tier 3 op Kraken die het gelukt is met een NL rijbewijs?
Of iemand die überhaupt Captain Tier 3 op Kraken is, hoe lang heeft de verificatie geduurd?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
assassin85 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:57:
Maar dan nog valt het niet goed te praten dat ik na de betaling een melding krijg dat de btc's zijn verzonden en dat ik dat op blockchain.info kan controleren. Als ik dan 50 minuten later nog steeds geen btc's heb lijkt mij dat niet echt integer. Op deze wijze kunnen zij in de tussentijd lekker profiteren van ontvangen geld waar nog geen btc's voor uitbetaald zijn en andere factoren als koersfluctuatie's e.d.
BTCDirect laat de coins direct door Bitstamp (een exchange) versturen. Bitstamp groepeert withdrawals om zo transactie-kosten te besparen, waardoor het even kan duren voordat een aangevraagde withdrawal verzonden wordt.

Sowieso heeft Bitonic meestal betere prijzen en zij versturen de coins direct uit eigen voorraad.
True schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:02:
Of iemand die überhaupt Captain Tier 3 op Kraken is, hoe lang heeft de verificatie geduurd?
Ik ben Tier 3 op Kraken, met een NL rijbewijs gedaan. Het duurde een aantal dagen, maar dat was voor de huidige stormloop van nieuwe aanmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Hier ook. Duurde ook een paar dagen, maar dat hoort. Tier 3 en 4 zijn namelijk sowieso handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
ik lees in dit topic het één en ander over Skeincoin zit daar nog enige potentie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
dificulty voor LTC is weer omhoog gegaan vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Een Plug and Play Bitcoin & Cryptocurrency Panel op de WInter EXPO 2013

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WdHIyAq.png

Featuring
  • David Chen (Lightspeed Ventures)
  • Chris Larsen (Ripple.com)
  • Vinny Lingham (Gyft.com)
  • David Johnston (BitAngels.co)
  • J Cabou (Perkins Coie)
  • & Adam B. Levine (Let's Talk Bitcoin!)
Kijk hier: http://www.justin.tv/plugandplaytechcenter/c/3352351 (45min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
rickiii schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:09:
[...]

Dat hangt heel erg af van de hardware, pool en crypto-currency die je wil minen.
Dit is de main support topic: https://bitcointalk.org/index.php?topic=28402.0
En als je wat meer details geeft, kunnen mensen hier je misschien helpen.
Succes!

[...]
Ik wil er of LTC of FTC mee mijnen, aangezien de dificulty van de LTC behoorlijk omhoog gaat zal het toch FTC minen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Leondendungen schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:02:
[...]

Ik wil er of LTC of FTC mee mijnen, aangezien de dificulty van de LTC behoorlijk omhoog gaat zal het toch FTC minen worden.
Misschien kende je hem al, maar op deze site kun je de winstmarges vergelijken voor het minen van verschillende coins. Je vult de hashrate van je hardware, het aantal Watt dat je gebruikt en de prijs van elektriciteit in en de site berekent voor een heel rijtje coins wat je winst per dag/week/maand is. Volgens de site is feathercoin op dit moment inderdaad iets winstgevender dan litecoin. Het meest winstgevend is digitalcoin (kan natuurlijk elk moment veranderen).

[ Voor 12% gewijzigd door Bonez0r op 07-12-2013 12:24 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Die site kende ik al, was begonnen met LTC. maar na aantal dagen op die site te kijken leek me FTC toch overal wat winstgevender te zijn. Ik mine nu met GUIminer, maar lees overal dat CGminer stabieler werkt en hogere hashrate haalt. vandaar dat ik wil overstappen naar deze miner ik krijg hem alleen nog niet werkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leondendungen schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:38:
Ik mine nu met GUIminer, maar lees overal dat CGminer stabieler werkt en hogere hashrate haalt. vandaar dat ik wil overstappen naar deze miner ik krijg hem alleen nog niet werkende.
Dat zou knap zijn. Want GUIminer is niets meer dan een GUI (Graphics user interface) dan cgminer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta nu in de 'wacht' voor Tier 3. Duurt nu 7 werkdagen vanwege de drukte. :(
Pagina: 1 ... 55 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.