"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zijn op internet genoeg calculatorsanandus schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:14:
Hoe bereken je eigenlijk of het de moeite waard is om te minen?
Een Excel-sheetje met de electriciteitsprijzen en koers als input ofzo?
En (hoe) neem je de hardwarekosten mee in de berekening?
Men plukt een miner van internet, kijkt hoeveel zijn kaart produceert op 24 uur, of men kijkt gewoon op sites zoals deze: http://dustcoin.com/anandus schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:14:
Hoe bereken je eigenlijk of het de moeite waard is om te minen?
Een Excel-sheetje met de electriciteitsprijzen en koers als input ofzo?
En (hoe) neem je de hardwarekosten mee in de berekening?
HAHA, ik denk weer terug aan 2010, toen ik iets over Bitcoin gezien had, maar dat mijn 8600GT van toen waarschijnlijk niet meer dan 1! bitcoin per dag kon produceren, toen had ik het maar gelaten, om er na 2 jaar achter te komen dat ik stinkend rijk had kunnen worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Kuusj op 01-12-2013 12:18 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
2. Beoordeel hoeveel stroom je per uur verbruikt en hoeveel dit kost.
Op basis van de bovenstaande data krijg je een + of een -.
Neem vervolgens je aankoop in overweging. Dus stel je koopt een pc speciaal voor het minen dan kost dit misschien 1200 euro en dan duurt het x aantal weken voordat je het terug hebt verdiend.
De diff is dus vandaag omhoog gegaan, en niet zo'n beetje ook..
Bitcoin koersen beginnen af te nemen, en niet zo zuinig...
Zal de bubbel knappen of is dit gewoon weer zo'n stand waar we een half jaar op zitten? (1000 USD)
[ Voor 40% gewijzigd door Kuusj op 01-12-2013 12:23 ]
Als je dan de calculator gebruikt doe dan ook een berekening met een hogere difficulty, kom je niet voor verrassingen te staanTeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:18:
1. Beoordeel hoeveel je per uur mined met je computer/rig.
2. Beoordeel hoeveel stroom je per uur verbruikt en hoeveel dit kost.
Op basis van de bovenstaande data krijg je een + of een -.
Neem vervolgens je aankoop in overweging. Dus stel je koopt een pc speciaal voor het minen dan kost dit misschien 1200 euro en dan duurt het x aantal weken voordat je het terug hebt verdiend.
Die diff xal wel komen omdat het nu weer een hype is. Vraag me af hoelang mensen denken nog scrypt te minen. Volgens mij beginnen de meeste eraan maar vinden ze het toch niet profitable genoeg. Of is dat nou wishfull thinking?kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:19:
Oh k-u-t: http://bitcoinwisdom.com/litecoin/difficulty
De diff is dus vandaag omhoog gegaan, en niet zo'n beetje ook..
Bitcoin koersen beginnen af te nemen, en niet zo zuinig...
Zal de bubbel knappen of is dit gewoon weer zo'n stand waar we een half jaar op zitten? (1000 USD)
Toch maar een weblog?
Of het een bubbel is weet niemand. Dat is afhankelijk of de valuta zal worden geaccepteerd door bedrijven als betaling. Wanneer crypto valuta lagere transactiekosten en veiliger zijn dan banken dan zie ik geen reden waarom bedrijven gebruik willen maken van banken. Er kan dan een economisch voordeel worden behaald door gebruik te maken van crypto valuta. En zoveel mensen zitten er niet in bitcoin. Ik ken er maar een paar, en dat op een ict opleiding.tomic schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:34:
[...]
Die diff xal wel komen omdat het nu weer een hype is. Vraag me af hoelang mensen denken nog scrypt te minen. Volgens mij beginnen de meeste eraan maar vinden ze het toch niet profitable genoeg. Of is dat nou wishfull thinking?
En mocht het een bubbel zijn, dan heb je altijd nog 1000 euro aan mooie hardware
De waarde van de coins is nu gebaseerd op de perceptie dat we over een paar jaar hier mee kunnen betalen in vrijwel elke winkel (online) en dat je niet langer een bank nodig hebt om dit te doen.
[ Voor 14% gewijzigd door TeunisDokter op 01-12-2013 12:51 ]
Verwijderd
Je gaat nog steeds voorbij aan het concept van concensus - de meerderheid van het netwerk kan de spelregels veranderen. Als iedereen samenzweert om de broncode aan te passen en mining-software en nodes te draaien die dit goedkeuren, dan kunnen ze meer applecoins maken en kan de appelboer niet meer aan zijn belofte voldoen.CapTVK schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:47:
[...]
Nu ga ik wel uit van de veronderstelling dat een cryptocurrency van een bedrijf ook onder de controle zal staan van dat bedrijf zelf. Of zo opgezet dat er er bepaalde restricties zijn.
[...]
Maar er zitten een paar voorwaarden aan onze appiecoins. Het maximale aantal appiecoins dat in omloop is maximaal 1000 in een jaar tijd. Na dat jaar komen er geen appiecoins meer bij. En daarnaast is het onderliggende algoritme zo opgezet dan afhankelijk van het seizoen meer of minder appiecoins kunnen worden gemined. Of moeten we zeggen: geoogst?
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:58:
[...]
Klinkt goed. Ik heb mijn MSI 7950 ook zwaar undervolted en overclocked. Haal op low usage nu 420 khash. Voltage is 1.030v @ 1125mhz. Alles onder 70C
Hoe doen jullie dat undervolten? Op het moment dat ik (mijn Gigibyte HD 7970) probeer te undervolten in cgminer, krijg ik het bericht 'Driver reports succes but check values below'. Daar staat echter weer het ongewijzigde voltage (v 1.170)kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:01:
[...]
Mijn kaart haalt 1300 core, 1850 mem met een overvolt, maar dan moet de fan op 60% om hem onder de 70 te houden.
Gisteren had iemand me een gouden tip gegeven: 1080 core, 1500 mem, 256 Worksize, 13 Intensity.
Je kunt lekker undervolten en haalt 700 Kh/s, in krap 4 uurtjes had ik 2300 Shares, ofwel 0.10 LTC, dat doet men keer 6 (24 uur) en je hebt 20 euro per dag...

Doe ik iets verkeerd?
Ik heb trouwens bij 2 minepools geregistreerd, 1 voor backup, maar merkte wel dat ik bij de ene meer gemined had in 6 uurtjes dan bij de andere. Bij de 1e moet je wel zoveel% don.fee betalen.
Is er veel verschil tussen de minepoolers? Ben pas een beginneling.
7950@1150/1750 1.090V ~675kH/s. 44º max (wc)
[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 01-12-2013 14:04 ]
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Lol iets met een steen...Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:16:
Toen ik daarnet wat eten wou bestellen op thuisbezorgd. Was er ook een optie om met bitcoins te betalen best wel grappig.
https://www.google.com/search?q=bitcoin+thuisbezorgd
Sorry kon het niet laten
[ Voor 5% gewijzigd door pposthoorn op 01-12-2013 15:27 ]
Met het minen haal ik erg slechte scores, CGMiner geeft een GPU failure, Reaper geeft veel GPU foutmeldingen en werkt pas als ik op 80 a 90khash ga draaien.
Heeft iemand nog een goede tip hoe dit snel op te lossen?
Verder paar kleine vragen.
Ik wil wat coins kopen, is het makkelijkste om nu een bitcoin te kopen, deze op BTC-E te verhandelen voor anderen?
Welke coin is het verstandigst om nu te minen en is er nog een coin welke ik eventueel naast de litecoin zou kunnen minen door de CPU?
En de vraag die ik niet beantwoord zie, maar is het nu nog de moeite om te minen? Ik ga ervan uit dat ik straks rond de 550 k/s kan hashen.
Om maar eens hiermee te beginnen; Ja. En dat had je ook 3 á 5 posts hierboven kunnen lezen. Met je 7950 is 550kh's goed te doen. Ik heb nl. dezelfde kaart een mine momenteel LTC op 570kh's.jantje112 schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:32:
En de vraag die ik niet beantwoord zie, maar is het nu nog de moeite om te minen? Ik ga ervan uit dat ik straks rond de 550 k/s kan hashen.
Je zou overigens eens goede drivers kunnen installeren om meer kh's te halen. Catalyst 13.1 ipv. 13.4 en uiteraard de AMD-APP-SDK-v2.6. Heb je verder CGminer getweaked? En je kaart overgeclocked en evt. undervolted (zoals ik net geleerd heb

[ Voor 21% gewijzigd door tomic op 01-12-2013 16:57 ]
Toch maar een weblog?
The True Value of Bitcoin: What You Really Need To Know
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Cs6F91dFYCs]
"it wil relieve accountants and bankers to get a real job". Wheherickiii schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:01:
Wat een heerlijke presenatie van Stefan Molyneux:
[video]
Hij legt het wel mooi uit
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
De 7950 (MSI here) haalt bij mij 635 Hash. Ik gebruik hiervoor de volgende instellingen:tomic schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:51:
[...]
Om maar eens hiermee te beginnen; Ja. En dat had je ook 3 á 5 posts hierboven kunnen lezen. Met je 7950 is 550kh's goed te doen. Ik heb nl. dezelfde kaart een mine momenteel LTC op 570kh's.
Je zou overigens eens goede drivers kunnen installeren om meer kh's te halen. Catalyst 13.1 ipv. 13.4 en uiteraard de AMD-APP-SDK-v2.6. Heb je verder CGminer getweaked? En je kaart overgeclocked en evt. undervolted (zoals ik net geleerd heb)
635 Khash, High Intensity.
- Thread concurrency: 21712
- Vectors: 1
- GPU Threads: 1
- Worksize: 256
- Intensity: 19 (Kan niet 20, dan gaan de temperaturen boven de 80c)
- Stratum: Yes
- Temperatuur GPU/VRM: 73c/77c
501 Khash, low intensity (zodat je kantoor werk kunt doen).
- Thread concurrency: 8192
- GPU Threads: 2
- Intensity: 13
- Temperatuur GPU/VRM: 64c/71c
MSI Afterburner settings
Vcore: 1087 mV (standaard 1188 mV)
Power limit: +20%
Core clock: 1050mhz
Mem clock: 1250mhz
Stefan Molyneux vertelt niet alleen leuk over Bitcoin, zijn politieke standpunt van non-agressie is ook nog eens geweldig
[ Voor 5% gewijzigd door TeunisDokter op 01-12-2013 17:36 ]
Waar is dat op gebaseerd? Ik las namelijk dat je thread concurrency het best een veelvoud van het aantal shaders/stream processors kan zijn, en in het geval van een HD7xxx kaart een 4-voud. Voor een HD7950 dus 7168.TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:33:
[...]
De 7950 (MSI here) haalt bij mij 635 Hash. Ik gebruik hiervoor de volgende instellingen:
635 Khash, High Intensity.
- Thread concurrency: 21712
- GPU Threads: 1
- Intensity: 19 (Kan niet 20, dan gaan de temperaturen boven de 80c)
- Temperatuur GPU/VRM: 73c/77c
501 Khash, low intensity (zodat je kantoor werk kunt doen).
- Thread concurrency: 8192
- GPU Threads: 2
- Intensity: 13
- Temperatuur GPU/VRM: 64c/71c
MSI Afterburner settings
Vcore: 1087 mV (standaard 1188 mV)
Power limit: +20%
Core clock: 1050mhz
Mem clock: 1250mhz
Bedankt v oor de tip, ik haal nu 9 Khash meer! ThanksAvalaxy schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:37:
[...]
Waar is dat op gebaseerd? Ik las namelijk dat je thread concurrency het best een veelvoud van het aantal shaders/stream processors kan zijn, en in het geval van een HD7xxx kaart een 4-voud. Voor een HD7950 dus 7168.
Zoals hij het brengt gaan de rijken arm worden en de armen rijkerLED-Maniak schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:18:
[...]
"it wil relieve accountants and bankers to get a real job". Whehe![]()
Hij legt het wel mooi uit
Het is wel zielig dat ze niet meer in hun Bentley kunnen blijven rijden waar ze zo aan gewend zijn
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb er als het goed is 300 gehad.
Leuk filmpje, ik wist nog niet dat je de blockchain voor veel meer dan alleen bitcoins kan gebruiken. Thanks!rickiii schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:01:
Wat een heerlijke presentatie van Stefan Molyneux:
[video]
Ik worstel nog wel een beetje met het concept Ripple. Heb er een paar gehad, maar heb ze toch ingeruild voor Bitcoins. Als Bitcoin alles al kan, wat is dan het nut van Ripples die allemaal al pre-mined zijn en waarvan 20% bij de uitvinders blijft. Wat is überhaupt nog het nut van altcoins in het algemeen? En wat als iedereen op het verkeerde paard gokt en uiteindelijk de GoT-coin (fictief) dominant wordt.Avalaxy schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:54:
Hier een interessant linkje voor mensen die gratis Ripple willen: https://ripple.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=4512
Ik heb er als het goed is 300 gehad.
Ik vind het concept van crypto currencies fantastisch, maar het is voor de gewone mens al niet te begrijpen wat voor revolutie dit is, laat staan dat ze hun aandacht over verschillende mechanismen (aanbieders?) moeten spreiden.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Zie het eventueel als een spreiding van kansen... Centralized vs decentralized.
Leuk, koffiedik kijken.
https://ripple.com/ripple_primer.pdf
https://ripple.com/ripple-gateways.pdf
En ik moet zeggen, dat ik erg onder de indruk ben van hun presentatie. Ik denk dat veel meer mensen en grote bedrijven hier wat voor zullen voelen dan voor Bitcoin. Het lijkt meer op wat ze al kennen. En het nut van Bitcoin als goedkopere vorm van transcaties zal misschien een beetje afnemen.
Ik blijf me echter ongemakkelijk voelen dat 1 partij vrijwel alle XRP in handen heeft om transacties te kunnen maken. Ze kunnen daarmee enorm veel macht krijgen als het aanslaat. Aan de andere kant, overheden vetrouwen nou eenmaal liever een bedrijf dat ze denken te kunnen controleren, dan een groep miners waar ze geen controle over hebben.
Maar met coloured coins kan ik ook zeggen dat 1 Bitcoin gelijk staat aan 1mln GoT-coins. Waarom zou ik dan de moeite nemen om een hele eigen coin op te zetten met software, een blockchain, miners en alles wat er verder bij komt kijken?chaoscontrol schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:34:
Ik denk dat meerdere altcoins op termijn helemaal geen gek idee is. Of dat nou de Bitcoin of de Litecoin is weet natuurlijk niemand. Maar het zou best kunnen dat je per "branche" een cryptocurrency krijgt. De ITcoin, de Bouwvakcoin o.i.d. Die dan stijgen of dalen aan de hand van hoe het met zo'n markt gaat.
Leuk, koffiedik kijken.
#team_UTC+1
Als ik m'n Prive Sleutels exporteer krijg ik een .key bestand. Deze heb ik nu op een USB stick gezet.
Is dit het bestand wat ik nodig heb als ik bijvoorbeeld op een andere computer inlog via Multibit?
Ik heb ook al geprobeerd om de Prive Sleutel weer te importeren vanaf de USB stick. Dat ging goed, heb het alleen op dezelfde PC gedaan.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Bitcointalk offline?
Ik wil graag een dedicated Mining machine aanschaffen om in te springen op nieuwe coins en trends.
Er is al enige kennis aanwezig; ik heb vroeger ook BTC mining machines aangeschaft, helaas vééls te vroeg mee gestopt.
Iemand opmerkingen over onderstaand? Uiteraard worden er risers gebruikt en een custom kast.
(Ik heb ook al een ruim bedrag geïnvesteerd in BTC en LTC, voor de mensen die zeggen dat investeren direct in coins verstandiger is)
Hartelijk dank!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Sempron 145 Boxed | € 28,90 | € 28,90 |
1 | ASRock 970 Extreme4 | € 76,- | € 76,- |
3 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 | € 345,- | € 1.035,- |
1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,50 | € 29,50 |
1 | Seasonic X-1250 80+ Gold | € 237,- | € 237,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.406,40 |
http://blog.coinsetter.co...itcoin-versus-ripple-xrp/
Weet nog steeds niet wat ik ervan vind
#team_UTC+1
Hmh, ik had toch geïnvesteerd in aftermarket koelers.ThinClientQ schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:47:
Heren,
Bitcointalk offline?
Ik wil graag een dedicated Mining machine aanschaffen om in te springen op nieuwe coins en trends.
Er is al enige kennis aanwezig; ik heb vroeger ook BTC mining machines aangeschaft, helaas vééls te vroeg mee gestopt.
Iemand opmerkingen over onderstaand? Uiteraard worden er risers gebruikt en een custom kast.
(Ik heb ook al een ruim bedrag geïnvesteerd in BTC en LTC, voor de mensen die zeggen dat investeren direct in coins verstandiger is)
Hartelijk dank!![]()
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Sempron 145 Boxed € 28,90 € 28,90 1 ASRock 970 Extreme4 € 76,- € 76,- 3 Sapphire R9 290 4GB GDDR5 € 345,- € 1.035,- 1 Crucial CT51264BA160BJ € 29,50 € 29,50 1 Seasonic X-1250 80+ Gold € 237,- € 237,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.406,40
Die 290 kaarten draaien maar 60 graden op 100%.. (@ stock, want dat doen ze bij mij)kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:41:
[...]
Hmh, ik had toch geïnvesteerd in aftermarket koelers.
[ Voor 5% gewijzigd door BLACKfm op 01-12-2013 19:51 ]
Ziggo gebeld en zag al dat de modem niets meer deed, ze sturen daarom een nieuwe adapter en komt pas di. aan.
Ff rondgezocht in huis voor een ander adapter en gelukkig 1 gevonden en internet werkt weer
Meteen de thread concurrency aangepast zoals boven aangegeven, snelheid is wel hoger alleen HW: is niet op 0, maar 5880. Dit betekent dat dat niet goed is ? Hij moet nl op 0 blijven of niet?
|2600k|Asus 290|
Zie mijn link iets hierboven. Je kunt ze gratis krijgen, er zijn vaak giveaways.Basekid schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:38:
Hm dat ripple is wel iets interessants, eens kijken of ik er daar een paar van kan sparen.
0 is wel wenselijk. hoe minder hoe beter.Bullus schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:53:
Meteen de thread concurrency aangepast zoals boven aangegeven, snelheid is wel hoger alleen HW: is niet op 0, maar 5880. Dit betekent dat dat niet goed is ? Hij moet nl op 0 blijven of niet?
Gebruik je wel de;
1
2
| setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100 setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1 |
Die laatste weet ik niet of dat zinvol is, maar die eerste regel lees ik vaker
Dat ziet er goed uit. Is ook wat ik zelf zou aanschaffen. Hou je er wel rekening mee dat kaart 2 en 3 dichter op elkaar zitten dan 1 en 2? Of ga je met risers werken? En stop je het ding in een case?ThinClientQ schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:47:
Heren,
Bitcointalk offline?
Hartelijk dank!![]()
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Sempron 145 Boxed € 28,90 € 28,90 1 ASRock 970 Extreme4 € 76,- € 76,- 3 Sapphire R9 290 4GB GDDR5 € 345,- € 1.035,- 1 Crucial CT51264BA160BJ € 29,50 € 29,50 1 Seasonic X-1250 80+ Gold € 237,- € 237,- Bekijk collectie

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Uiteraard worden er risers gebruikt en een custom kast.Aike schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:19:
[...]
Dat ziet er goed uit. Is ook wat ik zelf zou aanschaffen. Hou je er wel rekening mee dat kaart 2 en 3 dichter op elkaar zitten dan 1 en 2? Of ga je met risers werken? En stop je het ding in een case?
[afbeelding]
Volgens mij worden je vragen beantwoord?
Yep die staan erin, heb het maar weer teruggezet naar 21712 en HW is 0 weer.BLACKfm schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:15:
[...]
0 is wel wenselijk. hoe minder hoe beter.
Gebruik je wel de;
code:
1 2 setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100 setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
Die laatste weet ik niet of dat zinvol is, maar die eerste regel lees ik vaker
|2600k|Asus 290|
Je hoeft alleen maar info in te vullen. Dan duurt het ergens tussen de 5 seconden en 5 werkdagen tot je daadwerkelijk tier 2 bentZagre schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:04:
[...]
allemaal bedankt voor de reacties!
maar op bij kraken tier 2 te worden hoef ik dan allen maar mijn geboortedatum en woonplaats in te vullen? of moet ik eerst daar met 2000 usd gehandelt hebben?
en kan ik dan met kraken mijn verdiende geld naar een paypal of Rabobank rekening sturen?

bedankt!TheZeroorez schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:07:
[...]
Je hoeft alleen maar info in te vullen. Dan duurt het ergens tussen de 5 seconden en 5 werkdagen tot je daadwerkelijk tier 2 bent
Leuke site. Ik mis alleen de feature: Zoek op adresDJSnels schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:19:
Mooie daling nadat http://directory.io online is gekomen, gelukkig was ik er snel bij en staat alles in Dollars
Een privatekeydump van een willkeurig adres van mij, begint hier in ieder geval niet mee.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Het is dan ook een grapKeiichi schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:04:
alle willekeurige pagina's die ik bekijken op die site, beginnen alle private keys met '5HpHag' en nog een hoop.
Een privatekeydump van een willkeurig adres van mij, begint hier in ieder geval niet mee.
Het zou enger worden als de private keys ook maar enigszins gaan lijken op wat ik heb
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
[ Voor 7% gewijzigd door rickiii op 01-12-2013 22:38 ]
Satoshi Nakamoto is (probably) Nick Szabo
En zo zijn er velen die je direct zou verdenken als je hun c.v. zou zien.anandus schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:04:
Interessant artikel:
Hij was er vroeg zoals de meeste verdachten. Lees hier zijn kritiek op Bitcoin (uit 2011) - zie ook de comments
http://unenumerated.blogs...what-took-ye-so-long.html
Jawel, het duurt alleen maanden tot je het weer terug krijgt.Contagion schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:46:
Maar naar MtGox kan ik geen geld overschrijven of wel?
Dus MtGox is alleen handig om BTC te kopen, maar ja, de prijs ligt er juist hoger dan elders.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Er is geen 'voortgang' bij het minen. Je genereert continu willekeurige getallen in de hoop er een te vinden die aan de eisen voldoet.speedyjules07 schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:54:
Wanneer je een bepaalde coin via een pool (of solo) aan het minen bent en je zet je miner uit en op een later tijdstip weer aan, blijft je voortgang dan onthouden? Kun je beter wachten tot de detectie van een nieuw blok, totdat je de miner uit zet?
Het is wel noodzakelijk dat je het juiste block mined. Pools geven dit automatisch door aan je mining software, als je solo-mined dan heb je waarschijnlijk Bitcoin-qt of bitcoind draaien (of de equivalent in een andere currency, ze werken allemaal hetzelfde) en zolang die de blockchain up to date heeft kun je minen. Als je lang offline bent geweest als solo-miner, kan het dus even duren voordat je weer kunt beginnen.
Kort antwoord: ja, je voortgang blijft onthoudenspeedyjules07 schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:54:
Wanneer je een bepaalde coin via een pool (of solo) aan het minen bent en je zet je miner uit en op een later tijdstip weer aan, blijft je voortgang dan onthouden? Kun je beter wachten tot de detectie van een nieuw blok, totdat je de miner uit zet?
Lang Antwoord: Eigenlijk maak je bij het minen miljoenen potentiële 'bitcoins" per seconde, en dus zul je hooguit een blokje minder berekenen.
[ Voor 13% gewijzigd door Achilles op 02-12-2013 00:01 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Rannasha schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:58:
[...]
Er is geen 'voortgang' bij het minen. Je genereert continu willekeurige getallen in de hoop er een te vinden die aan de eisen voldoet.
Het is wel noodzakelijk dat je het juiste block mined. Pools geven dit automatisch door aan je mining software, als je solo-mined dan heb je waarschijnlijk Bitcoin-qt of bitcoind draaien (of de equivalent in een andere currency, ze werken allemaal hetzelfde) en zolang die de blockchain up to date heeft kun je minen. Als je lang offline bent geweest als solo-miner, kan het dus even duren voordat je weer kunt beginnen.
Ofcourse, is eigenlijk best logisch. Ik zie nu ook dat mijn bijdrage aan de mining pool ook op de site continu wordt bijgewerkt.Achilles schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:58:
[...]
Kort antwoord: ja, je voortgang blijft onthouden
Lang Antwoord: Eigenlijk maak je bij het minen miljoenen potentiële 'bitcoins" per seconde, en dus zul je hooguit een blokje minder berekenen.Vergelijk t met dobbelen tot je 6 gooit. Als je geluk hebt kun je met solo minen per ongeluk een juist getal vinden, die kans is zeker bij bitcoins op dit moment heel klein
Thanks!
Ja.jostefa schreef op maandag 02 december 2013 @ 00:14:
Klein vraagje. Ik heb een bitcoin en een aantal litecoins op kraken staan. Nu lees ik dat mensen ook offline wallets hebben. Kopen jullie dan alles wat je wilt hebben en sturen die dan door naar een offline wallet voor het geval een website gehacked wordt oid? Beveiligen jullie dan je offline wallet met truecrypt?
Ja.
[ Voor 102% gewijzigd door Unomomentodado op 02-12-2013 01:06 ]
Het is dan ook niet gebaseerd op zijn CV, maar hij is boven komen drijven door taalanalyse los te laten op de Bitcoin-Whitepaper. De kans dat hij de Bitcoin-Whitepaper heeft (mede-)geschreven is dan ook zeer groot.rickiii schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:21:
[...]
En zo zijn er velen die je direct zou verdenken als je hun c.v. zou zien.
Hij was er vroeg zoals de meeste verdachten. Lees hier zijn kritiek op Bitcoin (uit 2011) - zie ook de comments
http://unenumerated.blogs...what-took-ye-so-long.html
Maar zal even de link doorlezen die je geeft
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 02-12-2013 07:53 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
De aanvaller heeft de DNS records van Bitcointalk weten aan te passen om bezoekers zo om te leiden naar een phishing site.Tourniquet schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:39:
http://www.reddit.com/r/B...the_middle_attack_change/
MitM-attack op bitcointalk.org geweest.
En tegelijkertijd een DDoS.
Site is inmiddels weer online, maar de DNS records zijn wellicht niet overal up-to-date. Voordat je je password invult op Bitcointalk, moet je eerst even een
1
| nslookup bitcointalk.org |
doen en kijken of je 109.201.133.195 als antwoord krijgt.
Ik krijg 108.162.196.161 terugRannasha schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:58:
[...]
De aanvaller heeft de DNS records van Bitcointalk weten aan te passen om bezoekers zo om te leiden naar een phishing site.
En tegelijkertijd een DDoS.
Site is inmiddels weer online, maar de DNS records zijn wellicht niet overal up-to-date. Voordat je je password invult op Bitcointalk, moet je eerst even een
code:
1 nslookup bitcointalk.org
doen en kijken of je 109.201.133.195 als antwoord krijgt.

Probeer even
1
| ipconfig /flushdns |
om je DNS cache leeg te gooien. Daarna opnieuw checken.
Ik gebruik overigens de Google DNS servers en die lijken dus up-to-date te zijn.
Dan zeg je, dat is goed. Minimaal 100 netwerk verificaties, en een koers veel lager dan waarvoor je ze nu verkoopt. Dan krabbelt ie snel terug.TFDev schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:10:
Bij ons bedrijf (autobedrijf) zijn we gebeld door iemand die interesse had in een auto (met een 2e hands waarde van ong 100000). Of hij kon betalen met bitcoins.... Ja dahaag
inderdaad..Keiichi schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:20:
[...]
Dan zeg je, dat is goed. Minimaal 100 netwerk verificaties, en een koers veel lager dan waarvoor je ze nu verkoopt. Dan krabbelt ie snel terug.
een koers van €500 per Bitcoin bieden... dikke winst pakken!
Wat? Waarom niet?TFDev schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:10:
Bij ons bedrijf (autobedrijf) zijn we gebeld door iemand die interesse had in een auto (met een 2e hands waarde van ong 100000). Of hij kon betalen met bitcoins.... Ja dahaag
Inderdaad, waarom niet? Een dump van ~150 bitcoins word de markt nou niet echt bang van. En volgens mij maken jullie (Bitonic) of Bitpay er ook geen probleem van om zo'n transactie te verwerken?
Het is net alsof hij hier meelas. We kregen net een mail dat ze in waarde gezakt zijn en hij de auto er niet van kan betalen.Keiichi schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:20:
[...]
Dan zeg je, dat is goed. Minimaal 100 netwerk verificaties, en een koers veel lager dan waarvoor je ze nu verkoopt. Dan krabbelt ie snel terug.
ik ook, sind donderdag 16:00 aan het wachten. ze zullen het wel druk hebben door de toenemende animo voor bitcoinsNikvdw schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:08:
Ben al sinds donderdag aan het wachten eer mijn TIER1-2 verificatie aanvaard wordt bij Kraken
Stel 'm maar voor dat hij zelf z'n bitcoins in euro's omzet en gewoon die auto van klinkende euro's betaald. Als de koers weer hoger is, heeft hij gewoon z'n auto en met geluk wat extra als de koers weer aangesterkt is.TFDev schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:09:
[...]
Het is net alsof hij hier meelas. We kregen net een mail dat ze in waarde gezakt zijn en hij de auto er niet van kan betalen.
Verwijderd
Als ik deze met mijn wallet ergens naartoe wil verzenden krijg ik een melding dat mijn balans wordt overschreden met de transaction fee erbij (0.1), terwijl ik in de opties een transaction fee van 0 heb ingesteld.
Als ik de transactie bekijk waarmee die coins bij mijn wallet zijn gekomen, zie ik een fee van nul. Het is dus duidelijk mogelijk om transacties te processen die geen fees hebben, maar waarom kan dat niet vanuit mijn wallet?

[ Voor 92% gewijzigd door gise op 02-12-2013 12:15 ]
Als je na een koersdaling ineens de auto niet meer kan betalen dan vraag ik mij af of je uberhaupt wel het geld hebt om zo'n auto draaiend te houden.TFDev schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:09:
[...]
Het is net alsof hij hier meelas. We kregen net een mail dat ze in waarde gezakt zijn en hij de auto er niet van kan betalen.

[ Voor 100% gewijzigd door Blaater op 02-12-2013 14:57 ]

Work hard & be brave.
Bitcoin Black Friday was een groot succes voor BitPay
.
Bron: http://www.businesswire.c...e-Growth-Bitcoin-CommerceDecember 02, 2013 09:30 AM Eastern Standard Time
ATLANTA--(BUSINESS WIRE)--BitPay, the world’s leading merchant processor for virtual currencies, announces that in November it processed a record 55,288 bitcoin merchant transactions, representing a 165% increase from October. Strong activity from KNC Miner, Gyft, and Amagi Metals led the increase.
During the Bitcoin Black Friday event on November 29, BitPay processed 6,296 bitcoin transactions in a single day, making it the most popular day in the history of bitcoin commerce. On November 29, more than 6% of all transactions on the bitcoin network were spent on goods and services through BitPay’s platform.
“BitPay’s order volume is the most accurate indicator of the real bitcoin economy, and today that economy is soaring higher as merchants are seeing tremendous value in accepting bitcoin payments,” states Tony Gallippi, BitPay Co-founder and CEO. “We are building the most powerful, reliable, and scalable tools for businesses to accept bitcoin.”
Last year, the Bitcoin Friday event was BitPay’s largest volume day in 2012 and the company processed 99 transactions. The year-over-year growth of BitPay on Black Friday is 6,260%.
BitPay continues to enroll new merchants at a rapid pace, onboarding over 3,000 merchants in November to exceed a total of 14,000 bitcoin-accepting merchants. Shopify’s integration of BitPay into its checkout process now makes BitPay available to 75,000 merchants using the Shopify ecommerce platform.
Enrollment in BitPay’s all-inclusive processing plans is also accelerating. By selecting one of the all-inclusive plans, BitPay merchants can choose the software features they need, and process an unlimited number of transactions with zero transaction fees.
“No merchant service provider riding on the traditional interchange rails can offer all-inclusive pricing because there are three or four middlemen who take a cut of every transaction,” says Gallippi. “Some processors tease merchants with flat-rate pricing, but there are many hidden fees and limitations that make flat-rate offers an illusion.”
Square, which offers a flat-rate credit card processing plan for $275/month, recently announced they would be discontinuing this plan on February 1, 2014, and would charge merchants a 2.75% or 3.5% processing fee on every transaction.
Ik had dat zaterdag gedaan.mrmo schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:14:
[...]
ik ook, sind donderdag 16:00 aan het wachten. ze zullen het wel druk hebben door de toenemende animo voor bitcoins
Na 5 min had ik beide binnen.
Nu is het wel dat ik sinds zaterdag avond ook wat LTC's naar kraken hebt gestuurd, maar staan nog niet op m'n account met 100+ confirmations.
Wat ik nog raarder vind is dat Kraken aangeeft dat het adres waarnaar ik hebt gestuurd gebruikt is, oftewel ze hebben het wel ontvangen.
edit: BTC-e down?
edit2: Ook Kraken down

edit3: Kraken weer online en mn LTC is toegevoegd. Lezen ze hier mee?
[ Voor 8% gewijzigd door looc op 02-12-2013 17:03 ]
Als mensen het aandurven om mee te testen, graag ! http://mining.oizopower.nl/
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Ik zou voor 280x gaan, stuk goedkoper en haalt zelfde snelheid als een 290. en voor 3 stuks 290 kopen koop je bijna 4 280'sThinClientQ schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:47:
Heren,
Bitcointalk offline?
Hartelijk dank!![]()
Verwijderd
Ik heb me door die hele media aandacht voor het doorbreken van de 1.000$ barrière van de bitcoin toch wat laten verleiden vorig weekend en tal van artikels en guides zitten lezen in verband met cryptocurrency.
Met wat 'zakgeld' dat ik wel kan missen, heb ik uiteindelijk besloten om een tiental peercoins te kopen. Ze zijn vrij goedkoop en verschillen alweer van de btc en ltc qua opzet. Geen limiet op het aantal coins, een mechanisme van inflatie, een soort interest op onaangeroerde coins enzo, terwijl btc eerder op goud of zilver lijkt met een vooraf bekende limiet. Peercoin lijkt dan weer een beetje op dollars of euro's. De toekomst zal wel uitwijzen wat het gaat worden. Ik denk persoonlijk dat de peercoin niet zo'n hoge vaart gaan lopen als de bitcoin, maar dat geeft niet: ik wil er eigenlijk gewoon eens mee spelen.
Wat me vooral interesseert die mining hardware en ben eigenlijk al gefascineerd door het zelf in mekaar kunnen steken van zo'n mining rig. In zulke mate zelfs dat ik mijn reis eind deze maand best wil annuleren om met dat geld dan hardware kopen.
Is het volgens jullie interessant om een Raspberri Pi bordje te kopen icm met enkele ASICMiner USB Block Eruptors en daarmee ppc te minen? Ergens is het ook een goede gelegenheid om eens met iets anders dan klassieke PC hardware bezig te zijn

Welkom
Succes daarmee.Met wat 'zakgeld' dat ik wel kan missen, heb ik uiteindelijk besloten om een tiental peercoins te kopen.
Die kosten per eenheid in vergelijking met de eenheden van Bitcoin zeggen eigenlijk helemaal niks.Ze zijn vrij goedkoop en verschillen alweer van de btc en ltc qua opzet.
Millibitcoins (0.001 BTC) zijn net zo bruikbaar als hele bitcoins, en kosten 1000 keer zo weinig. Ook is het aantal Peercoins nu al twee keer zo hoog en is het netwerk veel minder bruikbaar afgezien van speculatie.
Je kan gelijk hebben dat proof of stake een beter model is om de 51% attack te voorkomen en zou op den duur meer energie efficient kunnen zijn. Maar hou er rekening mee dat ontwikkelaars dit ook in Bitcoin software kunnen inbouwen als het nodig blijkt te zijn en dan heeft Peercoin geen meerwaarde meer. Als ik jou was zou ik er alleen mee spelen als je het proof of stake concept beter wil leren kennen. Anders kun je misschien beter beginnen met Bitcoin omdat er veel meer software en diensten voor beschikbaar zijn.Geen limiet op het aantal coins, een mechanisme van inflatie, een soort interest op onaangeroerde coins enzo, terwijl btc eerder op goud of zilver lijkt met een vooraf bekende limiet. Peercoin lijkt dan weer een beetje op dollars of euro's. De toekomst zal wel uitwijzen wat het gaat worden. Ik denk persoonlijk dat de peercoin niet zo'n hoge vaart gaan lopen als de bitcoin, maar dat geeft niet: ik wil er eigenlijk gewoon eens mee spelen.
Leuk als je die passie hebt, maar doe het asjeblieft niet omdat je er veel aan denkt te kunnen verdienen. Het is zeker mogelijk met de manie die er de afgelopen weken heerst, maar er is absoluut geen garantie dat je de kosten ooit terug verdient.Wat me vooral interesseert die mining hardware en ben eigenlijk al gefascineerd door het zelf in mekaar kunnen steken van zo'n mining rig. In zulke mate zelfs dat ik mijn reis eind deze maand best wil annuleren om met dat geld dan hardware kopen.
Ik vond toevallig een topic over exact deze setup: http://www.peercointalk.org/index.php?topic=499.0Is het volgens jullie interessant om een Raspberri Pi bordje te kopen icm met enkele ASICMiner USB Block Eruptors en daarmee ppc te minen? Ergens is het ook een goede gelegenheid om eens met iets anders dan klassieke PC hardware bezig te zijn
Daar kun je waarschijnlijk ook meer leren over Peercoin dan hier, aangezien dit een Bitcoin topic is
Vandaag zal dit zijnStenii schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:56:
Ik heb vorige week vrijdag via bitonic een bitcoin laten uit betalen, op het transactieoverzicht staat dat alles goed is gegaan. Maar wat is ongeveer de tijd tot het geld op je rekening staat? Weten jullie dit?
Oke Dankjewetsteyn schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:57:
[...]
Vandaag zal dit zijn, vorige keer gedaan op dinsdag, donderdag's had ik mijn geld
Met een beetje tunen kan 2800 Khash ook nog wel zie ik.
[ Voor 14% gewijzigd door __fred__ op 03-12-2013 14:44 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Als je skeincoin toevoegt, mine ik wel.(Doe op het moment 5% van coinmine) (Skeincoin: Skein-SHA256 algo; 17m coincap; 32 blockreward; 2minute blocktarget.)MrOizo2005 schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:08:
Ik heb voor de fun een eigen pool opgezet met 0% fee (P2Pool), nu moet deze nog even getest worden.
Als mensen het aandurven om mee te testen, graag ! http://mining.oizopower.nl/
http://www.skeincoin.org/
De enige pool is nu http://skc.coinmine.pl/.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Verwijderd
Ik moet toegeven dat ik best wel nieuwsgierig ben naar dat speculatief karakter van de die coins. Het feit dat er in de media ook over ppc gesproken wordt, namelijk in Business Insiders en de Wallstreet Journal en het nogal wat ophemelen samen met de Bitcoin en Litecoin geeft me zo'n idee dat de koers wel wat gaat stijgen. Daalt het, dan is het niet erg, want ik had m'n zakgeld evengoed kunnen opdrinken op café met een paar maten en dan is het ook weg ^^rickiii schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:36:
Die kosten per eenheid in vergelijking met de eenheden van Bitcoin zeggen eigenlijk helemaal niks.
Millibitcoins (0.001 BTC) zijn net zo bruikbaar als hele bitcoins, en kosten 1000 keer zo weinig. Ook is het aantal Peercoins nu al twee keer zo hoog en is het netwerk veel minder bruikbaar afgezien van speculatie.
Van wat ik zo heb gemerkt tot nu valt het wel mee qua diensten voor PPC. Er zijn een aantal exchanges die nu actief handel toelaten in PPC en hier en daar zijn nu ook online wallets die het ondersteunen. Cgminer kan er perfect mee overweg lees ik, dus dat zit goed. Enkel bij Linux moet je wat prullen met USB drivers indien je dat soort hardware gebruikt, maar niets waar een tweaker geen raad mee zou weten.Je kan gelijk hebben dat proof of stake een beter model is om de 51% attack te voorkomen en zou op den duur meer energie efficient kunnen zijn. Maar hou er rekening mee dat ontwikkelaars dit ook in Bitcoin software kunnen inbouwen als het nodig blijkt te zijn en dan heeft Peercoin geen meerwaarde meer. Als ik jou was zou ik er alleen mee spelen als je het proof of stake concept beter wil leren kennen. Anders kun je misschien beter beginnen met Bitcoin omdat er veel meer software en diensten voor beschikbaar zijn.
Nou, ik denk niet dat ik er fortuinen mee zal verdienen. Met wat geluk zal het hooguit 20,- EUR zijn via minting, en 2 à 3 EUR per maand met minen indien ik 1332 MH/s zou inzetten. De zou me dan tussen de 500 à 700 EUR kosten (de Raspberri Pi optie). Van die gespecialiseerde GH/s hardware ga ik zeker niet kopen, en nog minder zo van die kant-en-klare miner cubesLeuk als je die passie hebt, maar doe het asjeblieft niet omdat je er veel aan denkt te kunnen verdienen. Het is zeker mogelijk met de manie die er de afgelopen weken heerst, maar er is absoluut geen garantie dat je de kosten ooit terug verdient.
En GPU mining lijk me ook niet interessant. Dat kosten zouden nog hoger uitvallen dan zo'n Pi. En als je stopt met minen, kun je toch niet gaan gamen met 4 videokaarten tegelijk. En als het niet boeit kan het nog altijd doorverkocht worden aan een adept.
Dat ga ik nu eens aandachtig lezen. Het lijkt me echt geniaal om eens te proberen.Ik vond toevallig een topic over exact deze setup: http://www.peercointalk.org/index.php?topic=499.0
Daar kun je waarschijnlijk ook meer leren over Peercoin dan hier, aangezien dit een Bitcoin topic is
Anyway. Alvast bedankt voor jou reply rickiii en zal nog zeker nadenken over die hardware... Vakantie of speelgoed... Tough choice
Nu heb ik de laatste transactie niet meer staan in mijn wallet en is mijn saldo 0.0. Gaat dit zichzelf corrigeren als straks de transacties doorrekenen?
Staat het niet al op blockchain?jantje112 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:40:
Volgens mij heb ik mijn wallet (multibit) over de z*ik gekregen. Ik had een verzending staan welke maar " wacht op peer" bleef staan. Ik dacht dat de optie " herstart" transacties daar wel een geschikte keus voor zou zijn..
Nu heb ik de laatste transactie niet meer staan in mijn wallet en is mijn saldo 0.0. Gaat dit zichzelf corrigeren als straks de transacties doorrekenen?
Dit topic is gesloten.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.