Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.065 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:45
is het nou voor alle coins gunstiger om via pools te minen of kan je de makkelijk te minen coins (zoals megacoin) beter nog solo minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Pusherman_ schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:48:
is het nou voor alle coins gunstiger om via pools te minen of kan je de makkelijk te minen coins (zoals megacoin) beter nog solo minen?
Dat hangt van een heleboel zaken af. Het handigst lijkt me om voor een bepaalde coin de overal hashrate op te zoeken en uit te vogelen hoeveel procent jouw hardware daarvan is. En hou goed in de gaten wat de trend is qua difficulty om te voorspellen waar je het meeste aan hebt. In de opening post staan een aantal vergelijkingssites die je kunt gebruiken, zoals bijvoorbeeld: http://www.coinwarz.com

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireSonus schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:54:
Gebruiken jullie een offline wallet voor namecoins of...?
Heb hier inderdaad ook een offline wallet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
rickiii schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:53:
[...]

Dat hangt van een heleboel zaken af. Het handigst lijkt me om voor een bepaalde coin de overal hashrate op te zoeken en uit te vogelen hoeveel procent jouw hardware daarvan is. En hou goed in de gaten wat de trend is qua difficulty om te voorspellen waar je het meeste aan hebt. In de opening post staan een aantal vergelijkingssites die je kunt gebruiken, zoals bijvoorbeeld: http://www.coinwarz.com
bedankt voor je snelle reply. Hoe zou ik dat dan moeten berekenen?

Laten we Megacoin als voorbeeld houden.
Ik heb een Radeon R9 280x die zo'n 700 Kh/s haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Pusherman_ schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:57:
[...]

bedankt voor je snelle reply. Hoe zou ik dat dan moeten berekenen?

Laten we Megacoin als voorbeeld houden.
Ik heb een Radeon R9 280x die zo'n 700 Kh/s haalt...
Kijk maar even op die website waar ik je een linkje van gaf:
http://www.coinwarz.com/c...egacoin-mining-calculator
Al is dit een gelimiteerde berekening... je zult met ervaring en studie zelf moeten uitzoeken welke parameters je nog meer rekening mee moet houden.

[ Voor 15% gewijzigd door rickiii op 29-11-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Zou het nieuws rondom Bitpay en LiteCoin iets met de koersdaling te maken hebben? Gek genoeg was dat mijn eerste reactie toen ik de grafieken bekeek na het nieuwsbericht. Hoe dan ook, ik heb gelukkig net op tijd mijn LTC getrade voor XBT. Tot nu toe heb ik mazzel.

Ik heb nog een vraag voor de kenners: ik probeer (ben tenslotte tweaker ;)) de laatste tijd het bitcoin protocol te begrijpen. Heb al meerdere bronnen geraadpleegd en gezocht naar het antwoord maar blijkbaar zoek ik verkeerd. Wat ik weet: alle "open" transacties, die nog niet in de blockchain zitten worden - door alle peers in het netwerk - aan een block toegevoegd. Van dit block moet een hash "gekraakt" (brute force) worden om hem toe te kunnen voegen aan de blockchain (peers controleren deze hash). Toch? Of zit ik hier al verkeerd? Hoe dan ook snap ik niet wáár die hash dan van berekend moet worden? Hoe garandeerd dit dan de validiteit van ALLE transacties in dat block?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
rickiii schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:01:
[...]

Kijk maar even op die website waar ik je een linkje van gaf:
http://www.coinwarz.com/c...egacoin-mining-calculator
Al is dit een gelimiteerde berekening... je zult met ervaring en studie zelf moeten uitzoeken welke parameters je nog meer rekening mee moet houden.
ik snap het nu denk ik...
Als ik solo mine, kan het best zijn dat ik een halve dag niets vind. Maar als ik wat vind dan is het meteen een hoop.. en met pool minen krijg ik steeds kleine stukjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nee de miners stoppen de transacties in een nieuw block.
Het netwerk verspreidt ze alleen maar zodat ze bij de miners komen en anderen kunnen zien dat er een transactie openstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

BezurK schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:03:
Zou het nieuws rondom Bitpay en LiteCoin iets met de koersdaling te maken hebben? Gek genoeg was dat mijn eerste reactie toen ik de grafieken bekeek na het nieuwsbericht. Hoe dan ook, ik heb gelukkig net op tijd mijn LTC getrade voor XBT. Tot nu toe heb ik mazzel.

Ik heb nog een vraag voor de kenners: ik probeer (ben tenslotte tweaker ;)) de laatste tijd het bitcoin protocol te begrijpen. Heb al meerdere bronnen geraadpleegd en gezocht naar het antwoord maar blijkbaar zoek ik verkeerd. Wat ik weet: alle "open" transacties, die nog niet in de blockchain zitten worden - door alle peers in het netwerk - aan een block toegevoegd. Van dit block moet een hash "gekraakt" (brute force) worden om hem toe te kunnen voegen aan de blockchain (peers controleren deze hash). Toch? Of zit ik hier al verkeerd? Hoe dan ook snap ik niet wáár die hash dan van berekend moet worden? Hoe garandeerd dit dan de validiteit van ALLE transacties in dat block?
Deze al bekeken?

Volgens mij komt jouw vraag daar wel aan bod.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Caballeros schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:07:
Nee de miners stoppen de transacties in een nieuw block.
Het netwerk verspreidt ze alleen maar zodat ze bij de miners komen en anderen kunnen zien dat er een transactie openstaat
Ja dat snap ik. Maar HOE snap ik niet. Ik probeer net een stapje verder te kijken ;)
Tourniquet schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:08:
[...]

Deze al bekeken?

[video]

Volgens mij komt jouw vraag daar wel aan bod.
Ja, heb ik gezien maar ik begreep het nog niet 8)7 Misschien op m'n gemak nog maar eens 5 keer kijken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

Op de site van Ripple staat een filmpje die het concept van transacties goed uitlegt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
BezurK schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:09:
[...]

Ja dat snap ik. Maar HOE snap ik niet. Ik probeer net een stapje verder te kijken ;)
[...]

Ja, heb ik gezien maar ik begreep het nog niet 8)7 Misschien op m'n gemak nog maar eens 5 keer kijken :z
Ik kan me wel voorstellen dat het zonder enige voorkennis van cryptografie lastig te begrijpen is. Het is ook niet van belang voor het gebruik ervan.
De wiskunde erachter is door genoeg mensen solide verklaard en als je meer wil weten zal je er tijd in moeten steken.
Je zou eens naar wikipedia: Proof of work kunnen kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Caballeros op 29-11-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Toch? Of zit ik hier al verkeerd? Hoe dan ook snap ik niet wáár die hash dan van berekend moet worden? Hoe garandeerd dit dan de validiteit van ALLE transacties in dat block?
Bijna. Elke miner verzamelt geldige transacties, stopt ze in een block en moet een getal (nonce) vinden, dat ze toevoegen aan het block, waardoor de hash van het complete block een X aantal voorloop nullen heeft. Hoe meer voorloop nullen het netwerk vereist, hoe moeilijker het is om die nonce te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik ben aan het overwegen om litecoins te gaan minen, maar waarom lees ik hier zo weinig over in dit topic? Lijkt me dat iedereen het wel wil doen als het zoveel oplevert?

Alleen een gpu kopen en zuinige processor en linux bak bouwen en gaan (en 200 e p maand cashen)? Of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:23

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:49
Tennisbal schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:34:
Ik ben aan het overwegen om litecoins te gaan minen, maar waarom lees ik hier zo weinig over in dit topic? Lijkt me dat iedereen het wel wil doen als het zoveel oplevert?

Alleen een gpu kopen en zuinige processor en linux bak bouwen en gaan (en 200 e p maand cashen)? Of denk ik nu te simpel?
Omdat het nu opeens weer even rendabel is met deze koers en DIFFICULTY. Tijdje geleden maakte mijn mining rig nog flink "verlies" en had hem al gedemonteerd. Difficulty gaat vanzelf omhoog als meer mensen gaan minen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
zo'n vermoeden had ik al maar vraag me af wat de risico's zijn? Dat je litecoins straks instort en je niks meer krijgt met je litecoins oid? andere risico's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:40:
litecoins gaan echt wel stijgen.. ook dit is maar het begin denk ik nog.
het is gewoon de nummer 2
Je zin in het verkeerde topic: Bitcoins - handel en koers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Was denk meer antwoord op een van mijn vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Kunnen we hier niet gewoon stoppen met
hij gaat wel weer omhoog
Is het niet waard, veel te overpriced
eens, oneens etc
Echt zwaar nutteloze opmerkingen waar niemand wat aan heeft. Kom dan op zijn minst met argumentatie en een leuk betoog. Al is het dan nog steeds praktisch nutteloos tenzij je opeens marktinvloed hebt...

In elk geval zijn dat soort reacties de rede dat er veel fluctuatie is in de prijzen; Zie hier mijn mening over LTC van vandaag;
Mensen dumpte en zaaide paniek. De rede is juist omdat er in verhouding best wel positief nieuws naar buitenkwam en LTC zelfs op 50$ werd geschat in de toekomst. Rede genoeg dus om LTC naar beneden te gooien om massive in te kopen op de 30$. Dit lukte ook nog eens redelijk om dat het stikt van de mensen die LTC vroeg hadden ingekocht en per definitie al winst hadden als LTC boven de 2-10$ stond. Bij de drop van ~48 naar beneden gingen veel mensen overstag om hun dikke winst eruit te halen. Nu zijn er gewoon 2 fronten met 2 meningen;
-1; LTC hoort op de ~25$ mark
-2; LTC gaat richting de 50$

In elk geval heeft zo'n discussie vrij weinig nut. De grote jongens weten het en slaan hun slag. Het enige wat je haast kan doen is een gokje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ethirty schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:11:
[...]

Op de site van Ripple staat een filmpje die het concept van transacties goed uitlegt.
Omdat ik het filmpje op de site zelf al niet meer terug kon vinden heb ik het maar even opgezocht.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pj1QVb1vlC0]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:53
Ongeacht het feit hoe nuttig/beter altcoins zijn ten opzichte van bitcoins, maken een boel altcoins momenteel een nog grotere prijsstijging door dan bitcoin, wat me gebasseerd lijkt op 'pump and dump' of andere marktmanipulaties.

Ik vond deze post op reddit van een paar uur geleden:
http://www.reddit.com/r/B...e_buying_altcoins_market/

TL;DR : volgens de poster is de marktmanipulatie zo duidelijk, dat er bijvoorbeeld twitter accounts zijn waarvandaan gecoordineerd een 'pump and dump' wordt aangekondigd per coin. Als voorbeeld wordt genoemd: https://twitter.com/xiangbtc en https://twitter.com/fontase . En als je dan die accounts bekijkt zou dit best wel eens kunnen kloppen 8)7

Altcoins aanschaffen puur om te handelen is dus mijn inziens ook ZEER speculatief, beter is imho de functionaliteit beoordelen ten opzichte van bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Weet iemand wat het betekend als je deposit (LTC in mijn geval) bij kraken op "on hold" staat?
Ik heb de deposit vanochtend om iets over 8 gedaan vanaf btce en op blockexplorer kan ik zien dat er al meer dan genoeg confirmations zijn.

Ik ben net van tier 1 naar tier 2 gegaan dus het is niet meer de deposit limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
pposthoorn schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:01:
Weet iemand wat het betekend als je deposit (LTC in mijn geval) bij kraken op "on hold" staat?
Ik heb de deposit vanochtend om iets over 8 gedaan vanaf btce en op blockexplorer kan ik zien dat er al meer dan genoeg confirmations zijn. Ik ben net van tier 1 naar tier 2 gegaan dus het is niet meer de deposit limiet.
Voor vragen en opmerkingen over de koers en handelen kun je hier terecht: Bitcoins - handel en koers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

rickiii schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:02:
[...]

Voor vragen en opmerkingen over de koers en handelen kun je hier terecht: Bitcoins - handel en koers
Dat had ik gezien, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er nu in dit topic past en wat in het andere. Vragen over exchanges dus bij handel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Trading is afgesplitst ;)
Bitcoins - handel en koers

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tharoy schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:32:
LTC onderging volgens mij vooral de enorme daling vandaag ook oa door Black Friday, en omdat het in het korte termijn dikke winst opleverde een reden voor veel Amerikanen snel te cashen vandaag. Marktmanipulatie en de gewoonlijke correctie/dip na de stijging onderging het ook, maar dat zou zonder Black Friday niet zo heftig zijn geweest denk ik. De market capitalization is al ongeveer 1/13e van bitcoin, het is veruit de grootste altcoin. Ik houd mijn LTC'tjes in ieder geval voorlopig.
rickiii schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Ben al een tijdje het Bitcoin gebeuren aan het volgen. Heb zelf ook wat mBTC :-)
Ik vond dit artikel, vond de laatste regel eentje van de categorie spijker op zijn kop:
http://on.rt.com/s92vvq

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Sheep Marketplace... een van de alternatieven voor Silk Road is er met de bitcoins van hun gebruikers vandoor gegaan. Er wordt geroepen dat ze er met meer dan $42 miljoen aan bitcoins vandoor zijn gegaan.

Bron: http://www.reddit.com/r/S...t_is_a_scam_proof_inside/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Accesteam schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:14:
Iemand ervaring met https://cex.io/ ? Lijkt me een redelijk stabiel platform om je Bitcoins in te investeren en tegelijkertijd te genieten van de positieve koersverwachtingen de komende tijd.
Ik ben nu op cex.io aan het minen (heb 0.2 BTC geinvesteerd en mine nu @ 2.3 GHs) weet nog niet of het echt gaat werken maar voorlopig ziet het er goed uit...

Mochten mensen geinteresseerd zijn, gebruik dan aub deze link bij het insignen (krijg ik referral punten) pm me dan (zag net dat je hier geen links dient te plaatsen :) )

het fijne is dat er geen tot weinig hw investeringen nodig zijn en dat je volledig in BTC kan betalen. je kan ze er ook op elk moment weer uithalen..

[ Voor 6% gewijzigd door Kortfragje op 30-11-2013 11:35 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoelang duurt het ongeveer voor dat je een coin hebt gemined?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Bij 0.7 GHs (vanacht) in 8 uur 0,00019261 BTC gemined

Dus bij 2.3 is dat per 24 uur : 0,001898584 BTC
Per maand (bij gelijke difficulty) : 0,056957529

Let wel dit is netto (dus na aftrek van de fee voor stroom ed).

Als je meer GHs koopt gaat het wel ook sneller uiteraard..

[ Voor 13% gewijzigd door Kortfragje op 30-11-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Kortfragje schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:28:

Hmm oké, duurt dus wel even voordat je de 0.2 BTC eruit hebt... Maar misschien wel iets om over te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:46
Kortfragje schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:28:

Maar je hebt dus 0.2 geïnvesteerd? Dus pas bij 4 maanden, en gelijke difficulty heb je het eruit? Ik heb me nooit verdiept in die moeilijkheid, omdat ik toch geen goede computer heb, maar dat lijkt me niet een al te beste investering. Eerst maar hopen dat je de BTC eruit haalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Nah dit is wel de reden dat ik slechts 0.2 heb geinvesteerd ;) Dit soort spelletjes speel ik met wat ik kan missen. Als het bevalt zet ik morgen extra fondsen op de account om het op te krikken...

Iig heb je niet het risico van het kopen van hardware (haal ik de erwachte hashrate) stroom kosten en hardware die stuk gaat... (sowieso kost iets van 2.3 GHs je al +/- 130 $ , > $200 als je het meteen wil hebben)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

W3ird_N3rd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:29:
[...]

Tja, dat weet je nooit..

Maar ik denk dat het dom is geweest van je. Ik heb namelijk net weer iets gekocht met bitcoin. En het universum kennende gaat de koers de komende dagen dus weer verdubbelen, puur zodat ik me weer dom kan voelen. :+ 7(8)7
In 9 dagen van 600 naar 1150, hoe doet het universum dat? :?

[edit]Ohja dat mag niet meer in dit topic. Woeps. :S

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 30-11-2013 10:56 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24
Ik heb nog een oude P3 staan, zou het lonen om hier een paar fatsoenlijke videokaarten in te zetten en deze als mine pc te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Leondendungen schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:56:
Ik heb nog een oude P3 staan, zou het lonen om hier een paar fatsoenlijke videokaarten in te zetten en deze als mine pc te gebruiken?
Misschien bedoel je iets anders, maar hoe ga je fatsoenlijke (PCI-express) videokaarten in een Pentium 3 steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35

Mavamaarten

Omdat het kan!

Leondendungen schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:56:
Sowieso niet.
1. Een P3-moederbord heeft meer dan waarschijnlijk alleen een IGP-slot voor één GPU.
2. Tenzij je minet met een ASIC array ofzo is minen echt niet lonend meer.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:57:
[...]

Misschien bedoel je iets anders, maar hoe ga je fatsoenlijke (PCI-express) videokaarten in een Pentium 3 steken?
Bedoel P4-3ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Beetje duur in stroomverbruik, zelfs als ie idle is. Maar elektriciteit is sowieso duur in NL.

Als je altcoins gaat minen en gratis stroom hebt, ja. Geen gratis stroom, dan is het moeilijker te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:07:
[...]

Beetje duur in stroomverbruik, zelfs als ie idle is. Maar elektriciteit is sowieso duur in NL.

Als je altcoins gaat minen en gratis stroom hebt, ja. Geen gratis stroom, dan is het moeilijker te zeggen.
Wilde er zo ie zo litecoins of zo iets mee gaan minen. geen BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:55:
[...]

In 9 dagen van 600 naar 1150, hoe doet het universum dat? :?

[edit]Ohja dat mag niet meer in dit topic. Woeps. :S
Och, ik verwijs in dit soort situaties naar Charles Mackay's Extraordinary Popular Delusions and the Madness of Crowds uit 1841. Enige verschil is dat de crowds nu wat groter zijn (wereldwijd). Dit is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste zijn.

Overigens is het systeem achter cryptocurrencies niet slecht. Het kan zeker een rol spelen als er een toekomstig systeem is waarin een zekerheid bestaat dat je daadwerkelijk de andere partij kan vertrouwen. Een systeem waar alles en iedereen voor elke betaling een ander nummer kan gebruiken en dat kan doorsluizen/husselen via micro transacties (op satoshi niveau, het laagste in bitcoin)naar een miljoen andere rekeningen is leuk als je er minder legale praktijken er op na houdt maar voor de slachtoffers niet zo.

Ik zie zeker een toekomst in private cryptocurrencies voor bedrijven. Die kunnen zelf hun cryptomunten gaan draaien voor klanten. Het voordeel is dat er aan zo'n private company coin ook daadwerkelijk een intrinsieke waarde is verbonden (tegoed, extra korting etc..). Plus je kan ze gemakkelijker online verhandelen op een exchange.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Overigens daalt de prijs van 1 GHs in BTC in lijn met de stijging van BTC (0.2425 BTC begin okt, 0.0655 BTC nu).. Je krijgt dus meer GHs voor je BTC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Ethirty schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:13:
[...]

Omdat ik het filmpje op de site zelf al niet meer terug kon vinden heb ik het maar even opgezocht.

[video]
Dankjewel. Heel interessant! Maar volgens mij werkt bitcoin en consorten wel wezenlijk anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
CapTVK schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:40:
[...]
Ik zie zeker een toekomst in private cryptocurrencies voor bedrijven. Die kunnen zelf hun cryptomunten gaan draaien voor klanten. Het voordeel is dat er aan zo'n private company coin ook daadwerkelijk een intrinsieke waarde is verbonden (tegoed, extra korting etc..). Plus je kan ze gemakkelijker online verhandelen op een exchange.
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Cryptocurrencies leunen op wiskunde en de consensus van een netwerk om zich daar aan te houden. Zodra een bedrijf een cryptocurrency opricht, dan zijn ze de controle kwijt over de geld productie en over de regels hoe het moet werken. Als je ergens geen controle over hebt, dan wil je er ook geen intrinsieke waarde aan verbinden.

Bij centrale digitale valuta zoals de euro, dollar of E-gold (waarvan de eigenaar nu weer een doorstart wil maken) en Liberty Reserve kan dat wel, maar is niet veel nieuws.

Ik verwacht dat bedrijven zich meer gaan richten op Ripple, want daar kunnen ze concurrentie aangaan op basis van crediet verstrekking, iets dat ze tot nu toe veel gedaan hebben. Ik vraag me alleen af hoe dat zal lopen met die 80 miljard XRP die nog uitgedeeld moet worden. Wie gaat dat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

BezurK schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:36:
[...]

Dankjewel. Heel interessant! Maar volgens mij werkt bitcoin en consorten wel wezenlijk anders?
Volgens mij is het concept achter crypto currencies grotendeels gelijk. De gebruikte technieken zullen verschillen, maar de controle van transacties door nodes in het netwerk mbv wiskunde is in de basis gelijk.

Als ik het verkeerd interpreteer en iemand weet een betere uitleg, dan hoor ik (en anderen) dat graag.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wederom een interessante podcast van deBitcoin:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

CapTVK schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:40:
Dan zijn ze toch veel beter af met het gewoon rechtstreeks in hun eigen gecantraliseerde database op te slaan? Waarom zou je een private currency in een gedistribueerde database opslaan? Dat maakt het alleen maar onveiliger. bitcoin = gedistribueerde database met getalletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
39917 bitcoins gestolen van een Silk Road kloon. Dat zijn er een heleboel, omgerekend naar dollars op tijd van de diefstal de grootste ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
rickiii schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:52:
[...]

Ik denk dat je het verkeerd ziet. Cryptocurrencies leunen op wiskunde en de consensus van een netwerk om zich daar aan te houden. Zodra een bedrijf een cryptocurrency opricht, dan zijn ze de controle kwijt over de geld productie en over de regels hoe het moet werken. Als je ergens geen controle over hebt, dan wil je er ook geen intrinsieke waarde aan verbinden.

Bij centrale digitale valuta zoals de euro, dollar of E-gold (waarvan de eigenaar nu weer een doorstart wil maken) en Liberty Reserve kan dat wel, maar is niet veel nieuws.

Ik verwacht dat bedrijven zich meer gaan richten op Ripple, want daar kunnen ze concurrentie aangaan op basis van crediet verstrekking, iets dat ze tot nu toe veel gedaan hebben. Ik vraag me alleen af hoe dat zal lopen met die 80 miljard XRP die nog uitgedeeld moet worden. Wie gaat dat krijgen?
Nu ga ik wel uit van de veronderstelling dat een cryptocurrency van een bedrijf ook onder de controle zal staan van dat bedrijf zelf. Of zo opgezet dat er er bepaalde restricties zijn. Als iedereen zelf onbeperkt digitaal zou kunnen "aanmunten" is het nut beperkt. Mij gaat het meer om dat je ze digitaal verhandelbaar kan maken. Zie het als het digitale crypto equivalent van spaarpunten.

Een voorbeeld:
Laten we zeggen dat we een appelboomgaard hebben ergens in de buurt van een klein dorpje in de betuwe. De eigenaar wil een actie houden maar heeft geen zin om een gecentraliseerde database bij te houden en besluit zijn eigen crypto munteenheid te maken genaamd "Appiecoins". Iedereen kan meedoen. Deze appiecoins hebben een intrinsieke waarde want iedereen kan voor een digitale appiecoin een gratis appel krijgen. De boomgaard heeft namelijk als een van de eersten een appiecoin account aangemaakt. Het staat keurig vermeld op zijn website en ook in zijn winkel "een appiecoin=een echte appel".

Maar er zitten een paar voorwaarden aan onze appiecoins. Het maximale aantal appiecoins dat in omloop is maximaal 1000 in een jaar tijd. Na dat jaar komen er geen appiecoins meer bij. En daarnaast is het onderliggende algoritme zo opgezet dan afhankelijk van het seizoen meer of minder appiecoins kunnen worden gemined. Of moeten we zeggen: geoogst?

Niet iedereen houdt van appels maar mensen vinden het wel leuk om te minen voor appiecoins. In de tussentijd komen de appiecoins in hun wallet terecht. Nu is niet iedereen een fan van appels zoals meneer zuurpruim. Dus hij biedt ze te koop/ te ruil aan voor wat kersen of, omdat ze digitaal zijn aan op een exchange voor wat anders zoals een paar eurocent, bitcoin, litecoins, ripples,...?

In het echt had onze boomgaard eigenaar het ook met 1000 appel bonnetjes kunnen doen. Voordeel ten opzichte van bonnetjes is echter dat je deze onderling digitaal kan verhandelen. Dit is slechts bedoeld als een simpel voorbeeld.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Kan iemand tips/tricks geven over hoe je je verschillende accounts het beste beveiligd. Ik heb nu 4 accounts op 4 verschillende exchanges. Gebruik je verschillende mailadressen, gegeneerde wachtwoorden? Two-factor? Niet dat ik overal hetzelfde wachtwoord en accountnaam gebruik, maar ik hoor graag van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Cabo schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:05:
Kan iemand tips/tricks geven over hoe je je verschillende accounts het beste beveiligd. Ik heb nu 4 accounts op 4 verschillende exchanges. Gebruik je verschillende mailadressen, gegeneerde wachtwoorden? Two-factor? Niet dat ik overal hetzelfde wachtwoord en accountnaam gebruik, maar ik hoor graag van anderen.
Ik gebruik voor iedere site een ander wachtwoord. Dit hou ik bij via KeePass omdat 60 verschillende wachtwoorden niet te onthouden zijn. Nu hoef ik er maar 1 te onthouden en kan ik ook gelijk erg zware wachtwoorden gebruiken om het toch altijd knippen en plakken is. Met het kraken van een wachtwoord als: V5ETQr9Xm8yl3p6bS4bBofdg4jb3, wens ik ze veel succes.

Het kan natuurlijk altijd beter als dit maar ik denk dat je hiermee een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:26:
[...]

Ik gebruik voor iedere site een ander wachtwoord. Dit hou ik bij via KeePass omdat 60 verschillende wachtwoorden niet te onthouden zijn. Nu hoef ik er maar 1 te onthouden en kan ik ook gelijk erg zware wachtwoorden gebruiken om het toch altijd knippen en plakken is. Met het kraken van een wachtwoord als: V5ETQr9Xm8yl3p6bS4bBofdg4jb3, wens ik ze veel succes.

Het kan natuurlijk altijd beter als dit maar ik denk dat je hiermee een heel eind komt.
Je kunt er ook voor kiezen om lastpass als password manager te gebruiken. Dat in combinatie met een yubikey (20 euro) is enorm veilig. Je kunt ook de yubikey met keepass gebruiken maar daar is geen Yubico OTP-ondersteuning voor. Je mist dan de online authentication met de yubico-servers (ontwikkelaars van de yubikey)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Cabo schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:05:
Het belangrijkste is het gebruik van 2-factor-authentication. Je kunt nog wel zo'n geweldig wachtwoord hebben, maar als je malware op je pc hebt, dan maakt het niet uit of je wachtwoord "password" is of "jdnD!49@md*4MSl&&n,mE32sC!lwM093".

De Google Authenticator is een vorm van 2FA die bij alle grote exchanges te gebruiken is. Het is een app voor je smartphone waarmee codes worden gegenereerd die je moet invoeren bij het inloggen. Het idee is dat je 2 losstaande apparaten hebt die beiden nodig zijn om in te loggen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
edit: verkeerde topic en verkeerde knop 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door Rupie op 30-11-2013 20:56 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb een vraag. Ik heb een PC met een R9 290 kaart. Deze haalde gisteren 800K / 800Kh/s.

Nu staat hij beneden ZONDER monitor aangekoppeld, en zie ik via teamviewer ineens waarden van 400K/ 700kh/s.

Er is letterlijk NIETS veranderd aan de instellingen of hardware. Temperaturen zijn een prachtige 60 graden. Zou dit kunnen komen doordat er geen monitor aangesloten is / de kaart een video-output doet van 640x480 pixels op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja sommige videokaarten werken niet goed zonder monitor. Er zijn al speciale vga en dvi pluggen in omloop speciaal voor mining zodat je ook de capaciteit voor een 2e monitor goed kan inzetten. Details heb ik zo even niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Rannasha schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:51:
[...]

Het belangrijkste is het gebruik van 2-factor-authentication. Je kunt nog wel zo'n geweldig wachtwoord hebben, maar als je malware op je pc hebt, dan maakt het niet uit of je wachtwoord "password" is of "jdnD!49@md*4MSl&&n,mE32sC!lwM093".

De Google Authenticator is een vorm van 2FA die bij alle grote exchanges te gebruiken is. Het is een app voor je smartphone waarmee codes worden gegenereerd die je moet invoeren bij het inloggen. Het idee is dat je 2 losstaande apparaten hebt die beiden nodig zijn om in te loggen.
Thanks voor de tip, alleen wordt de 2FA niet gevraagd als je gaat inloggen op de minepool site, wel kun je de 2FA instellen op je payadres. Inloggen op je gmail doet ie nu ook met 2FA.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 22:50:
Mensen ik heb een vraag. Ik heb een PC met een R9 290 kaart. Deze haalde gisteren 800K / 800Kh/s.

Nu staat hij beneden ZONDER monitor aangekoppeld, en zie ik via teamviewer ineens waarden van 400K/ 700kh/s.

Er is letterlijk NIETS veranderd aan de instellingen of hardware. Temperaturen zijn een prachtige 60 graden. Zou dit kunnen komen doordat er geen monitor aangesloten is / de kaart een video-output doet van 640x480 pixels op het moment?
Important: you may also need to create dummy plugs for each of your GPUs. Some operating systems will idle video cards that do not have an active monitor connection, which will obviously kill your mining performance. Dummy plugs “trick” your OS into thinking a monitor is connected, thus preventing attached GPUs from being idled. You just need a few resistors ($1-2 at Radio Shack if they’re not available at Amazon) and these instructions to create your own plugs.

http://www.cryptobadger.c...coin-mining-rig-hardware/

[ Voor 40% gewijzigd door Bullus op 01-12-2013 00:54 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:27
Meer mensen het probleem dat ze niet kunnen inloggen op kraken.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

NeonovA schreef op zondag 01 december 2013 @ 01:24:
Nee werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Laatst online: 17-09 21:55
Heb het zelf ook. Druk op log-in en volgens mij wordt de pagina gewoon opnieuw geladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Erg vreemd, kan mijn gegevens invullen maar kom daarna weer gewoon bij het inlogscherm. Ook na mijn wachtwoord te hebben gewijzigd dit probleem. Ook op mijn telefoon kan ik niet inloggen. :X

Edit:
O gelukkig, ben ik toch niet de enige met het probleem. Ik schrok al.

[ Voor 17% gewijzigd door NeonovA op 01-12-2013 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had zelf ook het probleem met Kraken.com. Aanhouder wint. Na clearen cache logt ie gewoon in weer (bij mij in ieder geval). Schrok ook al even ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Ook even geprobeerd maar dat bood hier geen oplossing. Ga het maar even afwachten en kijk morgen wel weer. Wellicht toch een soort van storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Laatst online: 09-09 19:44
Ik heb er ook last van... :|

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:26:
[...]

Dit dus. Zodra het om dit soort accounts gaat, waar geld achter zit, wordt het onmogelijk om normale wachtwoorden te gebruiken. Probleem is, complexe zijn niet te onthouden, en dat is ook weer gevaarlijk bij accounts waar geld achter zit :P
Enter password managers. LastPass, Keepass, 1Password, enz.
Ik gebruik zelf LastPass. Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik heb net in Multibit een nieuwe wallet aangemaakt, nog zonder BTC. Ging naar hulpprogramma's, exporteer, en heb mijn privesleutel geëxporteerd naar mijn eigen cloud. Begrijp ik goed dat;
1. Als mn pc crasht, mijn nog te verkrijgenen BTC veilig zijn, en
2. Ik niet elke keer dat ik er een wijziging in BTC saldo is opnieuw hoef te exporteren?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01-2022
Zijn er ook mensen die weten of er al een goede LTC wallet is? Voor Bitcoins zie ik behoorlijk wat voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:36:
Zijn er ook mensen die weten of er al een goede LTC wallet is? Voor Bitcoins zie ik behoorlijk wat voorbij komen.
De QT natuurlijk!
Duurt wel even, maar wel superveilig!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 20:53
Donderdag een storting gemaakt naar Kraken.com, nog steeds niet binnen....
Maximum bedrag i.c.m. Tier 2, verzonden via de Rabobank....

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:45:
[...]

De QT natuurlijk!
Duurt wel even, maar wel superveilig!
Linkje? :) Dankjewel :)
ThinClientQ schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:55:

Ik heb vrijdag avond een storting gedaan naar Kraken, ook vanaf Rabobank. Nog steeds niets binnen. Ik denk dat het sowieso 48 uur duurt vanwege buitenlandse overschrijving + het weekend. Dus maandag zouden wij ons geld moeten ontvangen.

Weet iemand toevallig hoeveel khash (LTC mining) deze kan geven? http://www.club-3d.com/in...n-r9-280x-royalqueen.html

Heeft deze kaart ook voltage control? Ik kan er bar weinig over vinden...

[ Voor 68% gewijzigd door TeunisDokter op 01-12-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:56:
[...]

Linkje? :) Dankjewel :)

[...]

Ik heb vrijdag avond een storting gedaan naar Kraken, ook vanaf Rabobank. Nog steeds niets binnen. Ik denk dat het sowieso 48 uur duurt vanwege buitenlandse overschrijving + het weekend. Dus maandag zouden wij ons geld moeten ontvangen.

Weet iemand toevallig hoeveel khash (LTC mining) deze kan geven? http://www.club-3d.com/in...n-r9-280x-royalqueen.html

Heeft deze kaart ook voltage control? Ik kan er bar weinig over vinden...
Je bent al te laat om in te stappen met mining eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:07:
[...]

Want? Dat is geheel afhankelijk van de prijs per LTC of ik te laat ben. Bij de huidige prijs per LTC en de prijs voor het stroomgebruik en de hardware heb ik na 30 dagen ROI.

[ Voor 16% gewijzigd door TeunisDokter op 01-12-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:07:
[...]

Hoezo, LTC mines met zo'n kaart gaat echt prima. Heb je de kaart er zo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
EJPostema schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:17:
[...]

Hoezo, LTC mines met zo'n kaart gaat echt prima. Heb je de kaart er zo uit
Ik denk dat hij BTC mining bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:18:
[...]

Maar zoek even op hardware comparison LTC mining. Daar kan je een schatting vinden voor je kh/s. Voltage Control hebben tegenwoordig alle kaarten wel toch? zeker high end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:18:
[...]

Nee hoor, ik bedoel LTC.

Jij gaat er vanuit dat je ROI binnen een maand terug is. Correct, bij gelijkblijvende difficulty. Helaas explodeert deze de laatste dagen: om de 3,5 a 3 dagen increased hij met 10%.

Dit maakt dat je ROI op de kaart alleen al al snel loopt naar de 2,5 maanden. NIet de moeite waard. Ik zou beginnen met FTC minen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:22:
[...]

Nee hoor, ik bedoel LTC.

Jij gaat er vanuit dat je ROI binnen een maand terug is. Correct, bij gelijkblijvende difficulty. Helaas explodeert deze de laatste dagen: om de 3,5 a 3 dagen increased hij met 10%.

Dit maakt dat je ROI op de kaart alleen al al snel loopt naar de 2,5 maanden. NIet de moeite waard. Ik zou beginnen met FTC minen dan.
Bedankt voor je tip, ik kan het ook spreiden uiteraard. En of de difficulty explodeert, misschien, de prijzen stijgen dan waarschijnlijk ook. Het is uiteindelijk allemaal koffiedik kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:25:
[...]

Bedankt voor je tip, ik kan het ook spreiden uiteraard. En of de difficulty explodeert, misschien, de prijzen stijgen dan waarschijnlijk ook. Het is uiteindelijk allemaal koffiedik kijken. ;)
Met Multiminer kan je inzetten op meerdere coins en dan pakt hij automatisch de meest winstgevende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:25:
[...]

Prijzenverhaal is speculatie.

Geloof me, ik heb een week terug 2 R9 290's gekocht en ben geschrokken van de enorme toename in difficulty. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:27:
[...]

Prijzenverhaal is speculatie.

Geloof me, ik heb een week terug 2 R9 290's gekocht en ben geschrokken van de enorme toename in difficulty. ;).
Ja, zoals ik al zeg, koffiedik kijken. Maar wanneer de difficulty zich verhoudt tot de prijzen dan zou het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Je hebt wel in de gaten dat het maximum $2000 en niet €2000 is?

Daarnaast kunnen SEPA betalingen 2 werkdagen duren. Dus maandag nog even checken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12-2024

Daarnaast is het hopen dat het voor de Rabobank nog 'ethisch verantwoord' is om jou te laten beslissen waar je je geld heen stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
BDmartijn schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:41:
[...]

Daarnaast is het hopen dat het voor de Rabobank nog 'ethisch verantwoord' is om jou te laten beslissen waar je je geld heen stuurt.
De Rabobank had al meerdere betalingen willen blokkeren. Ik moet weg van die bank. In mijn ogen kunnen cryptische valuta hetzelfde effect hebben op banken zoals de e-mail dat had op postbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:29:
[...]

Ja, zoals ik al zeg, koffiedik kijken. Maar wanneer de difficulty zich verhoudt tot de prijzen dan zou het kunnen.
Dat is het punt net, ik had begin dit jaar met al mijn BTC (0.89) een Block erupter gekocht, wat toen dus nog echt profitable was, maar ben toen met 50 andere mensen opgelicht.

Had ik die tot nu laten minen dan had ik denk ik een factor 30-40 winst gehad.
Nu toch maar weer even minen met mijn Asus R9 280X DCII, stock speeds en een undervolt van 0.1 haal ik 700 Kh/s.

Fan op 35%, dus die hoor je niet, en temperaturen komen niet boven de 58, dat noem ik nog eens een kwaliteit koeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:56:
[...]

Dat is het punt net, ik had begin dit jaar met al mijn BTC (0.89) een Block erupter gekocht, wat toen dus nog echt profitable was, maar ben toen met 50 andere mensen opgelicht.

Had ik die tot nu laten minen dan had ik denk ik een factor 30-40 winst gehad.
Nu toch maar weer even minen met mijn Asus R9 280X DCII, stock speeds en een undervolt van 0.1 haal ik 700 Kh/s.

Fan op 35%, dus die hoor je niet, en temperaturen komen niet boven de 58, dat noem ik nog eens een kwaliteit koeler!
Klinkt goed. Ik heb mijn MSI 7950 ook zwaar undervolted en overclocked. Haal op low usage nu 420 khash. Voltage is 1.030v @ 1125mhz. Alles onder 70C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:58:
[...]

Klinkt goed. Ik heb mijn MSI 7950 ook zwaar undervolted en overclocked. Haal op low usage nu 420 khash. Voltage is 1.030v @ 1125mhz. Alles onder 70C :)
Mijn kaart haalt 1300 core, 1850 mem met een overvolt, maar dan moet de fan op 60% om hem onder de 70 te houden.
Gisteren had iemand me een gouden tip gegeven: 1080 core, 1500 mem, 256 Worksize, 13 Intensity.
Je kunt lekker undervolten en haalt 700 Kh/s, in krap 4 uurtjes had ik 2300 Shares, ofwel 0.10 LTC, dat doet men keer 6 (24 uur) en je hebt 20 euro per dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:58:
[...]
Jullie underclocken je GPU? Dan levert hij toch ook mindere prestaties?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

tomic schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:02:
[...]

Undervolten! 0.1 Volt scheelt 50W en 7 graden core bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
tomic schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:02:
[...]

Voor het minen van bitcoin is het juist ideaal om te underclocken. Gek genoeg blijft hij stabiel. Ik gok dat dit komt omdat hij wel zijn rekenkracht gebruikt maar misschien niet alle steam processors (?) Scheelt in ieder geval ruim 15 graden bij mij en qua snelheid en stabiliteit maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:03:
[...]

Voor het minen van bitcoin is het juist ideaal om te underclocken. Gek genoeg blijft hij stabiel. Ik gok dat dit komt omdat hij wel zijn rekenkracht gebruikt maar misschien niet alle steam processors (?) Scheelt in ieder geval ruim 15 graden bij mij en qua snelheid en stabiliteit maakt het niets uit.
Wat haal jij voor shares/uur?
het ding kan wel 700 Kh/s draaien, maar als de shares bagger zijn dan heb ik pech :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:03:
[...]

Undervolten! 0.1 Volt scheelt 50W en 7 graden core bij mij..
Lol. Ben net wakker. Undervolten dus. Ik ga er eens induiken. 50watt is namelijk best veel. 8)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

45 miljoen is er gestolen aan bitcoins bij een silkroad kloon, zorgt voor heel wat drama. Check bijvoorbeeld deze post:
http://www.reddit.com/r/S...p_turns_out_to_be_a_scam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:04:
[...]

Wat haal jij voor shares/uur?
het ding kan wel 700 Kh/s draaien, maar als de shares bagger zijn dan heb ik pech :F
Ik heb daar nu nog niet naar gekeken maar heb tot nu toe geen enkele invalid share :)

Ik kan overigens alleen low usage minen omdat ik mijn pc ook gebruik voor mijn huiswerk, en mijn studie kost ook een paar uur per dag :P 'S nachts loop ik op 680 khash met mijn 7950. Het is echt een beest :)

[ Voor 24% gewijzigd door TeunisDokter op 01-12-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

tomic schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:05:
[...]

Lol. Ben net wakker. Undervolten dus. Ik ga er eens induiken. 50watt is namelijk best veel. 8)
Is het ook, en ik was lekker vroeg uit bed gestapt (9 uur is voor mij vroeg) om de PC aan te zetten, wordt je om 11 uur weer wakker, en we hebben weer slapend geld verdient! Heerlijk gevoel.
Heb alleen het vertrouwen niet in mijn PC om het s'nachts aan te laten staan ivm brandgevaar, dan zou ik heb ding zo ongeveer in de kelder moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:06:
[...]

Is het ook, en ik was lekker vroeg uit bed gestapt (9 uur is voor mij vroeg) om de PC aan te zetten, wordt je om 11 uur weer wakker, en we hebben weer slapend geld verdient! Heerlijk gevoel.
Heb alleen het vertrouwen niet in mijn PC om het s'nachts aan te laten staan ivm brandgevaar, dan zou ik heb ding zo ongeveer in de kelder moeten zetten.
Een pc dat in de brand vliegt terwijl hij simpelweg 70c wordt? Kom op zeg... Gewoon aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:07:
[...]

Een pc dat in de brand vliegt terwijl hij simpelweg 70c wordt? Kom op zeg... Gewoon aan laten staan.
Ik snap je wel, maar mijn voeding heeft een jaar lang geen lucht gekregen omdat de simpele die toen een gedeelte van mijn PC had gebouwd niet had gezien dan er geen ventilatie voor de voeding zit aan de onderkant van mij Antec 900...
Toen wist ik ook waar die brandgeur altijd vandaan kwam, echt veilig is dat ding niet meer, maar hij doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:09:
[...]

Ik snap je wel, maar mijn voeding heeft een jaar lang geen lucht gekregen omdat de simpele die toen een gedeelte van mijn PC had gebouwd niet had gezien dan er geen ventilatie voor de voeding zit aan de onderkant van mij Antec 900...
Toen wist ik ook waar die brandgeur altijd vandaan kwam, echt veilig is dat ding niet meer, maar hij doet het.
Ok, goed, ik begrijp je zorgen volledig. Legitiem. Wel erg dom hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

TeunisDokter schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:12:
[...]

Ok, goed, ik begrijp je zorgen volledig. Legitiem. Wel erg dom hoor 8)7
Tja, en om nu een nieuwe 6xx Watt te kopen die modulair is? 100 euro die ik wel heb maar niet wil uitgeven omdat het gewoon niet hoeft. (al was het wel slim)

Misschien op marktplaats verkopen voor 5 tientjes, weten die mensen veel O-)

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.