Bitcoin hackathon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Ik kreeg net een idee: het lijkt mij gaaf als we in Nederland een landelijke bitcoin hackathon kunnen organiseren, waarin bijvoorbeeld in een heel weekend (alleen of in teamverband) iets rondom bitcoin bij elkaar gehackt kan worden. Denk aan één van de volgende dingen:

- Trading bots
- Bitcoin apps
- Walletdiensten
- Diensten die het betaalgemak bevorderen
- ... Een van de andere talloze mogelijkheden rondom bitcoin.

Het potentieel van Bitcoin (zeker vanuit het oogpunt van een developer/tweaker) is gigantisch. Er zijn nog heel veel diensten rondom bitcoin te bedenken die nog niet bestaan.

Mijn idee is dus om alle bitcoinliefhebbende nerds (niet zozeer Tweakers, dit is meer het beginpunt, iedereen die mee wilt doen is welkom) bij elkaar te brengen en Nederland op de kaart te zetten als land waar men innovatieve nieuwe bitcointoepassingen ontwikkelt.

Dit topic kun je dus zien als een interessetest. Als er mensen zijn die ervaring hebben met het organiseren van iets dergelijks of graag iets toe willen voegen is dat erg welkom. Als we de deadline ruim nemen en er zijn genoeg mensen die mee willen doen kunnen we:

- Sponsors zoeken (bedrijven, universiteiten, sites als bitonic, etc.) die een ruimte willen sponsoren met stroom, en evt. catering.
- Het event gaan promoten (website maken, contacten leggen met bitcoincommunities, universiteiten en hogescholen, grote techbedrijven, startups).
- Het organiseren van het event zelf.
- Kijken of we een leuk prijsje kunnen regelen voor de winnaars.
- Misschien zijn er belangrijke personen uit de bitcoincommunity die als spreker zouden willen komen en tijdens het event een interessant verhaal over bitcoin kunnen vertellen (hun toekomstvisie bv.).

Wie weet is er in Delft wel iets te regelen bij bijvoorbeeld een YesDelft. Ik heb zelf connecties bij een aantal grote bedrijven en hogescholen en ben actief in de startupscene, als er meer mensen zijn die iets toe kunnen voegen kunnen we hier gewoon iets groots en tofs van maken waarmee we in het nieuws kunnen komen.

Waarom wil ik dit doen? Vooral omdat ik er heel veel potentie in zie, het me leuk lijkt om in Nederland een beetje een community rondom bitcoin te creëren en om bitcoin zelf beter te maken natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 14-12-2013 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik zelf niet geweldig ben in programmeren, ben ik dat wel in bijvoorbeeld concepting en het opzetten van organisaties e.d.

Die kant wil ik dus wel in (mee)helpen. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Leuk initiatief :)

Lijkt me sowieso tof om met mensen te spreken die net zo enthousiast over Bitcoin zijn als mij. In mijn vrije tijd programmeer ik momenteel al een cryptocurrency gerelateerde dienst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oke ik denk dat we om dit van de grond te krijgen en meer steun te verwerven maar gewoon een datum + tijdsduur moeten prikken en daar omheen werken.

Wat is een redelijke termijn om alles voor elkaar te kunnen krijgen? April?

Hoe lang? Vrijdagavond tot zondagavond (en dan afgelopen rond 6 uur ofzo zodat de mensen die 's maandags moeten werken nog even goed bij kunnen slapen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Een ander idee (sorry voor de aparte post, zijn 2 verschillende onderwerpen):

Is het niet handig hiervoor gelijk een achterliggende community op te richten, zodat het niet alleen een eenmalig event is, maar mensen met elkaar in contact kunnen blijven en er in de toekomst uit naam van deze community andere events (bv. een maandelijkse meeting) georganiseerd kunnen worden?

Veel meer dan een website, emailadres, social media accounts en een facebook/linkedingroep hebben we niet nodig volgens mij.

Wat zou een leuke naam zijn? Dutch Bitcoin Community? Een snelle google levert geen resultaten op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 11:22
Waarom niet ABC
A Bitcoin Community? :D

Verder heb ik geen interesse in mee doen maar zal het topic wel volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik denk dat het gewoon Dutch Bitcoin Community wordt. Ik ben nu bezig aan een website voor het initiatief. Voor nu zetten we even de datum op 9 en 10 Mei (zaterdagochtend tot zondagavond).

Mogelijk heb ik al een sponsor gevonden voor een locatie + catering.

Zijn er mensen die mooi kunnen designen? Een mooi logo of een strak websitedesign zou zeer welkom zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 16-12-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Als het echt bedoeld is als hackathon, dan kun je dat misschien duidelijker maken in de naam.
Er zijn ook al erg veel namen met 'Bit' of 'Coin' en misschien dat mensen ook willen ontwikkelen voor altcoins.
Ik vind het ook een leuk idee en het is uniek. Het verzamelen van programmeer talent om iets op te leveren ipv er alleen over praten wat op de meeste conferenties gebeurt.

[ Voor 255% gewijzigd door rickiii op 20-12-2013 23:07 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat bedoel je met je eerste zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig een update die de moeite waard is om te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nee, ik moet nog steeds even die website af maken maar ik kom er niet zo aan toe. De hoeveelheid animo om mee te helpen valt me eigenlijk redelijk tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:15

KoudeAardbei

Moderator

Ik doe mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 01:26
En ook ik ben bereid mee te helpen, ben geen geweldige programmeur maar wel altcoinminer van het eerste uur.
Pagina: 1