Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-07 19:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Ghostrider schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:59:
Remove Network Smoothing Factor heb ik inmiddels uit, maar alsnog wordt je vaak gekilled als je al om een hoekje bent of net de vijand ziet ;(

http://battlelog.battlefi...view/2832654490308136513/

[...]

[...]

Gewoon uit dus.
Ow, dat is wel handig om te weten. Nu al een paar keer gehad dat ik dacht net veilig achter het muurtje te zitten en dan nog even te worden neergeknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Het is voor mij onmogelijk om Siege of Shanghai te spelen. Bekend probleem? Ik crash altijd. Soms na een half uur en soms al na 30 seconden.

Dit kan ook wel wat netter

[ Voor 79% gewijzigd door Gropah op 11-11-2013 15:38 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 14:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ik heb BF4 en Premium gescoord voor maar 30 euro, en na het downloaden van het gigantische bestand meteen gaan spelen, eerste paar joins crashten, maar ik heb wel ondervonden dat als je gewoon ingame gaat als ie aan het laden is, dat de crashes niet meer zijn, of minimaal.

Na 5 potjes de 2de crash, dus dat valt nog mee!
Verder vind ik het toch wel wat amusanter dan BF3, de levolution en maps in het algemeen vind ik goed.
Ik moet alleen nog heftig wennen aan dat spawn menu, in de Béta kwam ik er al niet uit, nu wel wat beter.

Wat wel irritant is, is dat als ik een level heb, dit continue opnieuw blijft verschijnen, maar ja, daar zijn patches voor.

Snipen is een stukje moeilijker maar ook uitgebreider, ik vind C4 bij de Recon wel wat raar, maar dat zal wel aan mij liggen!

Voor de prijs die ik ervoor heb betaald is het zeker geen miskoop. O-)

[ Voor 2% gewijzigd door Gropah op 11-11-2013 15:38 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:43

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 17:58

InFamous

excommunicado

AdmiralSnipe schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:45:
[...]

J3t n00p! ;)

Hoe vliegen jets in vergelijking met BF3?
Zover ik nu heb gevlogen, ze zijn veel stabieler als de jets in bf3, vooral draaien gaat een stuk vloeiender. Het locken is even wennen maar een stuk sneller. Gelocked worden is daarnaast goed opletten, waar je in bf3 nog ruim de tijd had gaat het ik bf4 een stuk sneller.
Ze hebben de ruimte om de te vliegen een stuk kleiner gemaakt waardoor je van die dive runs niet meer kan uitvoeren.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408317

AdmiralSnipe schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:45:
[...]

J3t n00p! ;)

Hoe vliegen jets in vergelijking met BF3?
De attack jet voelt überkrachtig aan tegenover andere jets en heli's (ook ground targets zijn makkelijk neer te halen met wat skill), de stealth jets zijn dan weer erg zwak tegenover alles (zeker de default gun, die is enkel capabel om de verf van andere jets te beschadingen). Maar eens je alles unlocked hebt voor de stealth jet is het een uitdaging, maar doenbaar om andere air vehicles uit te schakelen.

Wel vind ik dat de jets nog wat getweaked mogen worden. De draaisnelheid zou bijvoorbeeld gelijk mogen zijn per soort jet, en dat het verschil tussen draaien met "speed control" en normaal wat groter mag zijn. Ook zouden de stealth jets meer moeten kunnen domineren over de lucht (dus sneller draaien dan de attack jets en gun moet sterk gebuffed worden tegen andere jets en heli's).

Maar eigenlijk is het terug grote liefde tussen ik en m'n jets :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 20:02

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Practics schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:04:
[...]

Totdat je een slimme speler in een squad team tegen komt. Die gekke mortieren zie je al van ver afkomen, je hebt tijd zat om weg te lopen, inpact gebied is zo klein. Alleen onoplettende spelers zul je daar mee neer maaien. Vaak zat gehad dat ik lekker op het dak bleef kogels aan leveren en zorgen dat mijn squat members op mijn plek konden spawen. >:)

Gevolg K/D ratio van 2.0 met shit load aan ammo ribons en bonussen van het spawen. :D
dat klopt maar gelukig zijn niet veel slim squad teams :)

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ben er net ook achter gekomen dat de attack jets een stuk sterker zijn, met de stealth jets kreeg ik echt niets kapot, met de attack jet is het vehicle destroyed na vehicle destroyed. In 1 potje bijna de hele basic aircraft assignment gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Preau op 10-11-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Vraag me af waarom ze het max level ongelooflijk veel naar benede gehaald hebben eigenlijk..
in bf3 moest je 24,6 miljoen Exp halen en nu slechts 8~ miljoen + bonussen van 200/100/50/25%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
SmokingCrop schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:38:
Vraag me af waarom ze het max level ongelooflijk veel naar benede gehaald hebben eigenlijk..
in bf3 moest je 24,6 miljoen Exp halen en nu slechts 8~ miljoen + bonussen van 200/100/50/25%..
Mja, ik was in BF3 pas na 485 uur LVL100, en dat was met aardig hoge SPM.
Momenteel ben ik al bijna lvl 60 na 58 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-07 19:39
Vind ook wel jammer dat ze de levels zo omlaag hebben getrokken, en dan ook nog eens met al die boosts is het allemaal wel snel vind ik..
Van mij hadden ze best toch 999 mogen gaan dan had je tenminste iets te doen :+

Verder heb ik net op het juiste potje m'n 100% xp boost ingezet :)
En met vertrouwde ACW-R gespeelt <3

http://battlelog.battlefi...48322983125440/363204797/

[ Voor 5% gewijzigd door bal130 op 10-11-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:20
SmokingCrop schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:11:
[...]

Dat is het net ;)
Ze wisten ervan, maar EA moest en zou het eerder uitbrengen dan CoD..
Dice heeft ook schuld, ze hebben die job aangenomen en de release date was al een paar jaar bekend, dice neemt gewoon veel te veel hooi op zijn vork, ze werken ook aan starwars, mirror's edge en helpen mee aan andere frostbite games.
Ze zijn ook alweer bezig aan bf5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 13:21
unfor schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:52:
[...]

Mja, ik was in BF3 pas na 485 uur LVL100, en dat was met aardig hoge SPM.
Momenteel ben ik al bijna lvl 60 na 58 uur.
Is dat geen kromme vergelijking? LVL100 in BF3 was niet het max level, dat was 145 of iets dergelijks toch? Als dat in BF4 ook is heb je nog wel een eindje te gaan.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raad eens we zojuist bedenkt dat er een filteroptie is om gamemode rotation uit te zetten. 8)7
Ik haat het om Rush te spelen en dan ik een keer conquest en weer terug. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
wesleytjuh schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:24:
[...]

Is dat geen kromme vergelijking? LVL100 in BF3 was niet het max level, dat was 145 of iets dergelijks toch? Als dat in BF4 ook is heb je nog wel een eindje te gaan.
Colonel lvl 100 was het meeste.. ?
(bv. http://battlelog.battlefi...al130/stats/363204797/pc/)

ah ik zie het al, je bedoeld "rank 145"?

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 11-11-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 21:30
Wat een heerlijke scope is die Kobra (de 'T' vorm) toch _/-\o_ Sinds ik die heb uit een battlepack gisteren voor m'n MG4 heeft het de hele feel van m'n spel veranderd. En dat alles door een andere crosshair die precies hetzelfde doet als alle ander RDS scopes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:58

Phydomir

Dennis

Na een behoorlijk steile learning curve begin ik er een beetje in te komen. Lekker als Engineer tanks en heli's neer halen. Speel vooral hardcore nu en dat gaat me ook al iets beter af dan normal. Als heb ik wel het idee dat snipers iets te sterk zijn van dichtbij, maar dat kan ook liggen aan de enorme hoeveelheid snipers.
Obliteration vind ik denk ik de leukste modus op dit moment. Eigenlijk is het gewoon een Capture The Flag modus maar dan net even wat anders.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op maandag 11 november 2013 @ 07:50:
Na een behoorlijk steile learning curve begin ik er een beetje in te komen. Lekker als Engineer tanks en heli's neer halen. Speel vooral hardcore nu en dat gaat me ook al iets beter af dan normal. Als heb ik wel het idee dat snipers iets te sterk zijn van dichtbij, maar dat kan ook liggen aan de enorme hoeveelheid snipers.
Obliteration vind ik denk ik de leukste modus op dit moment. Eigenlijk is het gewoon een Capture The Flag modus maar dan net even wat anders.
Zelfs op normal zijn de snipers al zwaar OP. Op afstand is het vaak een one shot kill maar ook dichtbij kan een lucky shot al een instand kill zijn. Het is toch niet normaal dat een sniper op 10 meter afstand van een assault speler kan winnen door een lucky shot?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 14:37
Gisteren BF4 aangeschaft en nadat het spel gedownload en geinstalleerd was direct er mee aan de slag gegaan. In de eerste instantie begonnen met de single player. Hier heb ik me een tijdje in vermaakt maar de multiplayer begon toch wel te kriebelen :P Toen ik eenmaal een crash had ben ik afgehaakt en heb ik de multiplayer opgestart.

Eenmaal ingame kreeg ik wel het gevoel alsof ik een uitbreiding van battlefield 3 aan het spelen was. Ik heb pas een paar potjes gedaan dus het is veels te vroeg om daar eigenlijk iets over te kunnnen zeggen. Tot nu toe heb ik me prima vermaakt :) Het is even doorbijten volgens mij om de eerste unlocks vrij te spelen maar ik heb geduld. En zo blijf je wel lekker bezig. Iets waar ik totaal niet mee overweg kan zijn toch wel helikopters... Dit was in battlefield 3 zo, en nu nogsteeds. Toch maar eens wat mee gaan oefenen.
Vanavond weer flink knallen O-)

P.s. zijn er meer mensen die last hebben gehad van browser/driver crashes bij het editen van je emblem in firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Anoniem: 408317 schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:54:
[...]

Wel vind ik dat de jets nog wat getweaked mogen worden. De draaisnelheid zou bijvoorbeeld gelijk mogen zijn per soort jet, en dat het verschil tussen draaien met "speed control" en normaal wat groter mag zijn. Ook zouden de stealth jets meer moeten kunnen domineren over de lucht (dus sneller draaien dan de attack jets en gun moet sterk gebuffed worden tegen andere jets en heli's).
Ben ik de enige die vind dat het een enorm gapend gat in de implementatie van stealth jets is dat die dingen gewoon op de radar te zien zijn? Als ze onzichtbaar waren op radar waren ze een stuk nuttiger tegen andere air; vooral die attack jets kunnen als ze je op de radar niet zien mákkelijk losgeschud worden door een slimme draai en de afterburner. De extra seconden die ze nodig hebben om je te zoeken als ze je niet op de radar kunnen zien is alles wat je nodig hebt om afstand te nemen en er een bosje kogels in te knallen.
Dán zou die stealthjet zin hebben. Nu is het ding echt volkomen nutteloos zonder unlocks, en de beste manier om unlocks te scoren ermee is vooralsnog heat seekers locken op een heli, en ze op 5 meter afstand erin boren zodat hij geen tijd heeft om te flaren. Die gun is compleet frustel, zelf op HC heb je een twee seconde durende full-on burst nodig om infantry te doden. Op die map met die enorme schotelantenne dacht ik even wat snipers van die columns af te gaan nakken met dat ding, uiteindelijk was het makkelijk om ze te roadkilled |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 30-04 16:48

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Ik moet zeggen dat ik helemaal verliefd ben geworden op die Little Birds :D
Vooral op Flood Zone is het heerlijk om met dat ding infantry neer te halen en op z'n tijd een voer- of vaartuig d.m.v. de Laser Guided Missle.

Squadmate naast je die af en toe repared is ook wel handig, maar zonder is het ook nog prima te doen. Wel paar keer een awesome moment gehad, dat die squadmate een RPG schiet en die andere helicopter, waar ik mee in battle was, te raken.

http://battlelog.battlefi...18727203440768/246911542/

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Ik heb eigenlijk pas weer plezier gekregen nadat ik de 3.4 scope op de carbines heb vrijgespeeld.
Man man man wat een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Weekendje gespeeld, na veel rage in het begin door crashes kwam ik erachter dat het gewoon door Siege of Shanghai komt, alle andere maps lopen vlekkeloos.

Attack chopper; Geen rape meer als in bf3 omdat je munitie sneller op is, niettemin zeer vermakelijk als pilot. Chopper is wat langzamer en accelereert wat langzamer lijkt het wel. Realistisch is die gewoon flink generfed, maar eindelijk kan je die heatseekers eraf halen (heb echt een hekel aan alle guided wapens) en kan je TOWs opschroeven! Kon het bijna niet geloven maar dit als een soort wens die uitkomt!

Die TOWs reggen geloof ik als een rpg, ze doen denk ik meer schade dan een rpg maar zijn ook afhankelijk van waar je een tank ermee raakt. Een lading Zuni raketten doet meer schade dan de 2 TOWs maar die TOWs zijn erg leuk om te schieten en gewoon extra munitie voor als de zuni’s op zijn. Ze volgen de xhair van de pilot, denk dat iedereen ze wel eens vanuit de LAV geschoten heeft, gewoon dezelfde TOWs maar nu dan vanuit de lucht, heerlijk om een transport chopper ermee te raken. De pro’s zullen het waarschijnlijk bij heatseekers houden, een TOW raken op een attack chopper is zeer moeilijk. De TOW heeft geen rechte baan, ook op lange afstand is de TOW slecht. Hijs erg langzaam en je moet dus stilhangen om hem te guiden = meestal dood in dit spel.

Al met al doet de choppper nu heel veel burst damage, tanks zijn over het algemeen in een Zuni salvo, tow salvo en tv guided van gunner erop gewoon in een run dood, zoals het hoort. (chopper is nu ook in 1 run door attack jet dood)

Sommige dingen wat je tegen hebt kan ik nog niet helemaal verklaren of is gewoon rond uit overpowerd:
Atack jets - gewoon dik OP
AA met active missile - echt dice? Zon ultra simpel en effectief wapen tegen air erin stoppen? Denk dat de Fiesta Solera’s al een tijde met een harde bf4 zitten te spelen, dik OP.
Disables / flip overs –Logica ontgaat me waarom een chopper elke keer weer zonder duidelijk aanleiding op ze kop moet liggen, ook als je een boom schaaft kan je al (tijdelijk) disabled zijn. Dit is het meest irritante punt van chopper vliegen atm.
MBT LAW – die auto locked op chopper en je onderste boven gooit, great

Scout chopper: Die 25 MM guns zullen snel generfed worden, waar ik met de mini guns vaak zat mis en zit te piele zijn de 25 MM guns gewoon een gegarandeerde kill als je wat ziet. Jammer dat de guns tegen andere scout choppers nutteloos zijn, soort een rock, paper, sisser concept. Want de miniguns zijn wel zeer effectief tegen chopper, ik ben totaal geen fan van rock, paper, sisser concepten, maar vliegen op Flood zone met de scout chopper is echt amazing, de scout chopper is hier echt heel OP. Dice moet wel wat doen aan scout chopper + repair crew want dat slaat echt nergens op (misschien zou ik dat niet denken als ik zelf altijd 2 full time repair bitches had)

Maps: Hier zitten echt de slechte ooit tussen helaas, Zovad en Flood zone zijn duidelijke de favoriet. Shanghai en Dawnbreaker zijn goede chopper maps, de rest vind ik allemaal matig tot slecht.

Gunplay: Lekker man, COD style, en dat bedoel ik serieus positief. Vond COD altijd lekker schieten.

Mijn conclusie: dumb down versie van bf3, maar goed te pruimen. Nodigt wel uit voor regelmatige rage momentjes als je weer dood gaat door bugs enzo.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 11:04

Pykow

Angelo OTR

SmokingCrop schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:38:
Volgens Dice doet een goede speler er ongeveer 400 uur over om de hoogste rank te halen in BF3.
als je goed kijkt, zijn er veel gamers die pas bij de 600 uur de hoogste rank hebben gehaald.
Dice heeft dus besloten om het naar beneden te halen, zodat mensen met weinig tijd, ook snel kunnen ranken.

ik heb maar 3x een boost van 25% gebruikt (terwijl de game veel crashde, dus totaal geen profijt van gehad)
Gaat nog wel heel langduren voordat ik de hoogste rank ga halen, veelste weinig tijd om te kunnen gamen.
pas 14 uur in de game gestopt in 2 weken tijd en deze week heb ik alleen vrijdag de tijd waarschijnlijk om te kunnen gamen. Ik zie gasten nu al op 70 uur zitten :S, die gasten hebben of vakantie of student of werkloos of geen leven.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik heb 2x een golden battlepack ontvangen waarvan ik er maar 1 kan gebruiken.
Misschien dat ik iemand blij kan maken met de 2e

Golden Battlepack code:
CGVK-U5DB-DHFG-VZ74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Waar kun je battlepack keys activeren?

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-07 13:05

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:43:
[...]

Zelfs op normal zijn de snipers al zwaar OP. Op afstand is het vaak een one shot kill maar ook dichtbij kan een lucky shot al een instand kill zijn. Het is toch niet normaal dat een sniper op 10 meter afstand van een assault speler kan winnen door een lucky shot?
Heb je er bij stilgestaan dat het geen lucky shot hoeft te zijn. Snel reageren en kill is normaal, immers voor een kill in normaal heb je met een assault meerde bullets nodig of een headshot voor een snelle kill. Een sniper doorboord op zo'n korte afstand alles met als gevolg dat je tegen de grond gaat. Lees het vershil in damage tussen een sniper riffle en een assault. Of wil je dat het wapen van de sniper dezelfde damage doet _/-\o_

Dat een sniper zwaar OP is lijkt me sterk overdreven want op normaal is op afstand alleen een headshot one shot one kil. Wat meespeelt is dat de meeste snipers geleerd hebben om wat zuiverde te richten en niet zoals een support, engineer of assault maar lopen te spraien met hun wapen.

Wel leuk om te lezen dat nu veel huppelaars en springers klagen over de sniper, die altijd al een veel besproken iets is. Als een sniper vanuit een hide situatie een kill maakt is het een camper en nu de sniper actief mee kan doen aan spel met C1 enz.. zijn ze weer OP.

Vraag me dan ook af wat spelers willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Lasteraar schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:49:
Ik heb 2x een golden battlepack ontvangen waarvan ik er maar 1 kan gebruiken.
Misschien dat ik iemand blij kan maken met de 2e

Golden Battlepack code:
CGVK-U5DB-DHFG-VZ74
Al gebruikt volgens de redeem site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09-2017
wesleytjuh schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:24:
[...]

in bf4 ga je in 1x richting level100 > in bf3 ging je eerst tot rank 45 en toen van 1 tot level 100.

in bf3 had ik een score van 1130 per minuut dus daar was ik volgens mij met zo'n 350 uur rank 100.
volgens mij gaat het ranke in bf4 wel sneller aangezien mensen met 70 uur spelen al op rank 60+ zie zitten. zelf zit ik ook al op rank 37 na 30 uurtjes spelen.
dan nog in gedachte dat je de eerste uren alles aan het ontdekken bent en je wapens moet unlocken.
ik verwacht je dat binnen de 150 uur rank100 kunt zijn.

http://battlelog.battlefi...ankes/stats/245668840/pc/
road to rank 100 > http://www.twitch.tv/hankesnl

[ Voor 41% gewijzigd door hankes op 11-11-2013 10:06 ]

http://www.twitch.tv/hankesnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

TecTo schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:55:
[...]

Wel leuk om te lezen dat nu veel huppelaars en springers klagen over de sniper, die altijd al een veel besproken iets is. Als een sniper vanuit een hide situatie een kill maakt is het een camper en nu de sniper actief mee kan doen aan spel met C1 enz.. zijn ze weer OP.

Ik snap het hele punt niet van mensen die vinden dat Snipers "campers" zijn. Gister kreeg ik ook weer regelmatig te horen dat ik een roofcamper was, maar ik stond daar gewoon te snipen. Het is geen CoD waar je voor 360 no-scopes gaat, maar dat schijnen mensen niet te begrijpen.

Agh, als ze mij een roofcamper vinden als ik gewoon sta te snipen en een kogel door het hoofd van iemand knal, is dat hun probleem. Ik leef dan nog en zij niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Pykow schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:47:
[...]
Ik zie gasten nu al op 70 uur zitten :S, die gasten hebben of vakantie of student of werkloos of geen leven.
Zit nu al op 168h en ben geen student, niet werkeloos en heb een prima leven. Wellicht heb je met je generaliseerde opmerking de gepensioneerde, invalide en gehandicapte er niet bij betrokken. Mag ik jou in de categorie flapdrol plaatsen met je stompzinnige inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
nibortreab schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:00:
[...]

Ik snap het hele punt niet van mensen die vinden dat Snipers "campers" zijn. Gister kreeg ik ook weer regelmatig te horen dat ik een roofcamper was, maar ik stond daar gewoon te snipen. Het is geen CoD waar je voor 360 no-scopes gaat, maar dat schijnen mensen niet te begrijpen.

Agh, als ze mij een roofcamper vinden als ik gewoon sta te snipen en een kogel door het hoofd van iemand knal, is dat hun probleem. Ik leef dan nog en zij niet >:)
Leuk in TDM, maar 9 van de 10 recon spelers heeft schijt aan hun squad, laat staan objectives. Zie vaak genoeg recon spelers op offense bij Rush veilig in de basis blijven staan... leuk dat die dan 1 kill per minuut maakt, maar hij had ook z'n maten kunnen voorzien van ammo of health/defib op de frontline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

yinx84 schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:07:
Leuk in TDM, maar 9 van de 10 recon spelers heeft schijt aan hun squad, laat staan objectives. Zie vaak genoeg recon spelers op offense bij Rush veilig in de basis blijven staan... leuk dat die dan 1 kill per minuut maakt, maar hij had ook z'n maten kunnen voorzien van ammo of health/defib.
Eens.
Als ik er een in me team heb baal ik ook bijzonder, het is nu al zo erg dat ik een paar keer een tegenstander via de flank de sniper heb laten kniven. Voorheen knalde ik ze neer of spotten ze, nu laat ik het op z'n beloop.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

[...]

Leuk in TDM, maar 9 van de 10 recon spelers heeft schijt aan hun squad, laat staan objectives. Zie vaak genoeg recon spelers op offense bij Rush veilig in de basis blijven staan... leuk dat die dan 1 kill per minuut maakt, maar hij had ook z'n maten kunnen voorzien van ammo of health/defib.
Met Rush zijn snipers inderdaad van weinig waarde. Ik speel echter vrijwel alleen conquest (liefst Large) en dan krijgt snipen een hele andere invulling. Ik houd mijn squad members in de gaten en geef alle spots door en hoe ze bewegen. Probeer natuurlijk ook tegenstanders voor ze uit te schakelen, zodat ze niet zelf hoeven te schieten en onzichtbaar op de radar blijven.

Het hele punt dat snipers campers zijn kan je op twee manieren bekijken:
1. Snipers die alleen schieten en verder niets doen, heb je niets aan. Het snipen wordt dan in mijn ogen wel een soort campen, want ze blijven op dezelfde plek zonder iets nuttigs te doen.
2. Snipers die spotten, communiceren, mensen neerschieten en gadgets gebruiken om infantry en vehicles te spotten/taggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:53
Ik zit nog steeds met die slechte accuracy, snap er niks van.. Bij al mijn wapens is mijn accuracy in ieder geval meer dan 10% maar bij mijn stats is het 7 of zo.. hoe kan dat?

Ik speel het nog niet super veel, behalve op zondag verder weinig tijd door werk en andere zaken.. Toch een aantal leuke potjes al gehad!

:*) http://battlelog.battlefi...62182145028352/178697208/

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 08:18

ye-roon

knaak

Zo van het weekend (zaterdag ochtend), had paypal eindelijk de betaling vrijgegeven en had ik mijn key binnen. Dus voor zover ik kon wat gespeeld. In eerste instantie wat TDM/Domination gezien ik eerst wat wapen feel en muscle memory wil kweken alvorens ik me ga begeven in Conquest.

Zo heb ik nu elke map wel minstens 1 keer gespeeld, muv Dawnbreaker. Die ik om een onverklaarbare rede nog niet zien voorbij komen. Na veel frustraties met "LAG", "NETCODE" en "F-ing CHEATER", kwam ik er achter dan het voor ikzelf was die het probleem vormde. Ik zat niet relaxed te spelen, mede doordat ik nog niet door had wat de sweet spot was voor wapen feel en map kennis.

Na wat relaxen met een filmpje ging het al een stuk beter. En werd de map waar ik het meest aan het gruwelen was(floodzone) ineens een hele toffe map. Zolang je de map bespeeld op een manier die werkt. Ja jou halve team en het enemy team staat met een sniper rifle op het dak. Maar ik heb een UMP45 met een silencer, laser sight en grip. En back rage iedereen. Ik heb zo een paar mooie kills streaks gehaald :) Over de UMP45 gesproken: Heerlijk wapen, zolang je de sterke punten benut. Staat een enemy ver weg? Schiet niet. Je damage is peanuts en je verraad je positie. Met een silencer er op kan je meer liberaal spelen en dat wel doen, zolang je maar kan weg duiken.

Door een complete lack of support players was ik daarna Out of Ammo. En gelukkig dropte er iemand een silenced AK5C. Ook wel lekker wapen en meer voor de medium tot long range geschikt.

Ik heb ook nog wat met de recon gespeeld en wat een klote wapen is de eerste, Laag damage model, en lange tijd voordat je weer kan vuren. Over snipen gesproken: ik vind het stom van DICE dat ze niet meer een icoontje hebben dat aangeeft dat je met een headshot om het leven bent gekomen. Ik val soms echt dood neer in 1 schot point blank en dat moet dan een headshot geweest zijn, maar zonder echte conformatie is dat natuurlijk niet te ontdekken. Ik baal er ook van dat mensen mij wel van afstanden kunnen one shotten waar je u tegen zegt, maar dat mijn kogels nog steeds vaak een onzichtbare muur raken terwijl de kogel toch echt door het hoofd van de tegenstander gaat.

Ook is de zoom mechanic nog niet helemaal gefixed. Ik heb nu vaak dat als ik aan het rennen ben, inzoom (met 8x scope). Dat ik dan auto uitzoom en weer inzoom, maar dan is me volledige scherm ingezoomed, en niet alleen de scope. Ik heb ook geen targeting croshair meer dan. Best vervelend, maar er zal vast aan gewerkt worden.

Ook met de nieuwe AMD drivers en de rptr tool de instellingen op "performance" gezet en de game draait als een zonnetje op me bak. 90FPS gemiddeld. De kwaliteit doet bijna niets af van de standaard "high" setting en het loopt allemaal een stuk vlotter. De game laad bij mij ook sneller dan BF3.

Ook die nieuwe "counterstrike" mode geprobeerd, maar die was veel te buggy, met een spectator in het spel zie je gewoon ineens de viewpoints van andere ipv die van jezelf, erg raar.

TLDR: Awesome game, het verbeterd bijna alle punten van BF3. Ik kan mezelf dan ook niet bedenken dat ik ook daarna terug ga. Het heeft echt een BadCompany2 vibe, vooral in Gormund Railway, waar al die gebouwen gewoon stuk kunnen :D

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Pelox schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:12:
Ik zit nog steeds met die slechte accuracy, snap er niks van.. Bij al mijn wapens is mijn accuracy in ieder geval meer dan 10% maar bij mijn stats is het 7 of zo.. hoe kan dat?

Ik speel het nog niet super veel, behalve op zondag verder weinig tijd door werk en andere zaken.. Toch een aantal leuke potjes al gehad!

Hij pakt het van alle wapens en voertuigen. Dat wil zeggen, als jij een paar seconden alles mist met een minigun, dan dropt je accuracy als een baksteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
[...]

Kijk jij begrijpt het, als ervaren dakduif krijg ik ook met regelmaat te horen "!STOP CAMPING YOU ****ING NOOB!", laat de cod-kindjes alsjeblieft niet uitvinden dat sommige servers een vote kick hebben.... dan hebben snipers een groot probleem.
Ook leuk als de server dan ineens hardcore is, zijn de zelfde mensen ineens heel blij dat een sniper hun dekking geeft.... altijd wel erg opvallend. zal trouwens niet de eerste keer zijn dat iemand mij verrot scheld en ik hem later in mijn team heb met hardcore, willen mijn kogels nog wel eens een afwijking krijgen.... gebeurt zeker vaak als bepaalden woorden met k gaan vallen...
[...]

Wanneer gaan mensen het verschil leren tussen een camper en een sniper? een sniper support, covered, suppresed, cordineert en communiceert een camper schiet en doet niks anders, in een hoekje gaan zitte bij een objective met een assault rifle is ook campen maar dat wordt geen campen genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
nibortreab schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:14:
[...]

Hij pakt het van alle wapens en voertuigen. Dat wil zeggen, als jij een paar seconden alles mist met een minigun, dan dropt je accuracy als een baksteen
Dan meen je niet... omg... tja dan snap ik het wel..

Skill is trouwens ook echt een lachertje, verliest je team dan is het vaak al -3 ongeacht je score

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05 09:58

iLikeNoobies

With Big Boobies

[...]

Leuk in TDM, maar 9 van de 10 recon spelers heeft schijt aan hun squad, laat staan objectives. Zie vaak genoeg recon spelers op offense bij Rush veilig in de basis blijven staan... leuk dat die dan 1 kill per minuut maakt, maar hij had ook z'n maten kunnen voorzien van ammo of health/defib op de frontline.
Imo is er wel een groot verschil tussen recon en snipers. Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan snipen in BF4 maar sinds de recon class C4 heeft zie je mij daar toch wel vaak mee spelen. Ik ben voornamelijk met mijn silenced ak5c, motion balls en C4 achter de enemy lines aan het killen en vlaggen aan het cappen. Zeker op maps als flood zone en locker zijn die motion balls ontzettend handig.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Dracyn schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:14:
[...]

Kijk jij begrijpt het, als ervaren dakduif krijg ik ook met regelmaat te horen "!STOP CAMPING YOU ****ING NOOB!", laat de cod-kindjes alsjeblieft niet uitvinden dat sommige servers een vote kick hebben.... dan hebben snipers een groot probleem.
Ook leuk als de server dan ineens hardcore is, zijn de zelfde mensen ineens heel blij dat een sniper hun dekking geeft.... altijd wel erg opvallend. zal trouwens niet de eerste keer zijn dat iemand mij verrot scheld en ik hem later in mijn team heb met hardcore, willen mijn kogels nog wel eens een afwijking krijgen.... gebeurt zeker vaak als bepaalden woorden met k gaan vallen...

[...]

Wanneer gaan mensen het verschil leren tussen een camper en een sniper? een sniper support, covered, suppresed, cordineert en communiceert een camper schiet en doet niks anders, in een hoekje gaan zitte bij een objective met een assault rifle is ook campen maar dat wordt geen campen genoemd.
gisteren maakte iemand mij ook uit voor camper terwijl ik een vlag aan het cappen was.. hahaha |:(

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Pelox schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:16:
[...]

Dan meen je niet... omg... tja dan snap ik het wel..

Skill is trouwens ook echt een lachertje, verliest je team dan is het vaak al -3 ongeacht je score
Mijn accuracy is net boven de 5 :+ terwijl mijn K/D redelijk is, 2.43 meen ik, en over mijn algemene speelstijl heb ik ook niets te klagen. Ik keek inderdaad toen ook verbaasd op, dat mijn accuracy zo laag was. Die was namelijk na een paar potjes ineens gedropt. Ik had even met de jet gespeeld en moest wennen aan het aimen, dus dan mis je nogal wat kogels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 21:08
Jezus, net gekicked met volgende melding:
Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Phacoid' (for 0 minutes) ... Your average ping is to high: (87)" [Admin Decision]
Naast alle client crashes wordt het zo wel bijna onmogelijk om te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07 12:10

TheNephilim

Wtfuzzle

nibortreab schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:39:
Ik moet zeggen dat ik helemaal verliefd ben geworden op die Little Birds :D
Vooral op Flood Zone is het heerlijk om met dat ding infantry neer te halen en op z'n tijd een voer- of vaartuig d.m.v. de Laser Guided Missle.

Squadmate naast je die af en toe repared is ook wel handig, maar zonder is het ook nog prima te doen. Wel paar keer een awesome moment gehad, dat die squadmate een RPG schiet en die andere helicopter, waar ik mee in battle was, te raken.

http://battlelog.battlefi...18727203440768/246911542/
Nou gisteren nog even geprobeerd, maar één keer raak van de AA gun en je dwarrelt zo naar beneden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Als Support speler boeit accuracy totaal niet :P Het is de bedoeling dat ik juist zoveel mogelijk kogels er uit pomp om te suppressen. Daar zijn de LMG's voor gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Pelox schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:17:
[...]

gisteren maakte iemand mij ook uit voor camper terwijl ik een vlag aan het cappen was.. hahaha |:(
Ooh dat... Maar je bent toch automatisch een camper als je een sniper rifle vast houd? kan dat echt niet uitstaan.... Laatst ook een mooie, ik was aan het rushe met mijn team maat, wordt ik uitgemaakt voor camper omdat ik die sniper rifle had opgeraapt, ik was support maar er was veel long range fire van enemy SNIPERS dus ik pak dat ding en schiet er een aantal mee neer, dus wordt uitgescholden door een team maat voor camper... hij was alleen vergeten dat het hardcore is en ik nog een kogeltje over had... heeft ie gevoeld, dat gaat namelijk heel makkelijk bij mij... (ja het k woord werd geroepen, zit je bij mij heel erg fout. ga ik van 0 tot 100 in 0.1 seconden, kan ik niet uitstaan)
k woord is niet k*t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

TheNephilim schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:21:
[...]

Nou gisteren nog even geprobeerd, maar één keer raak van de AA gun en je dwarrelt zo naar beneden :X
Mwah, dat valt mee. 2 (standaard) AA Missles en je daalt inderdaad neer. Even een kwestie van cover zoeken en repareren. Waar ik echter een godsgruwelijke hekel aan heb zijn die achterlijke active radar rockets. Zonder melding krijg je er ineens een paar op je dak. Heb ze zelf nog niet maar volgens mij kan je 4 van die krengen per reload schieten. In mijn ogen mogen ze die toch even flink wat nerfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
TheNephilim schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:21:
[...]

Klopt, het was voor mij ook even wennen maar nu is het weer net zoals bij bf3 mijn favoriete air vehicle. Infanterie kills maken lijkt wel wat lastiger dan bij bf3 trouwens, air-to-air gaat dan weet wat beter.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

yinx84 schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:21:
Als Support speler boeit accuracy totaal niet :P Het is de bedoeling dat ik juist zoveel mogelijk kogels er uit pomp om te suppressen. Daar zijn de LMG's voor gemaakt!
Vertel mij wat: Bipodje uit, 200 kogels in je magazijn en volgas alles eruit blaffen om zo een complete squad te suppresen/uit te schakelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TecTo schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:55:
Heb je er bij stilgestaan dat het geen lucky shot hoeft te zijn. Snel reageren en kill is normaal, immers voor een kill in normaal heb je met een assault meerde bullets nodig of een headshot voor een snelle kill. Een sniper doorboord op zo'n korte afstand alles met als gevolg dat je tegen de grond gaat. Lees het vershil in damage tussen een sniper riffle en een assault. Of wil je dat het wapen van de sniper dezelfde damage doet _/-\o_
Ik wil dat het geen one shot kill is van een dergelijke afstand. Een sniper hoort het altijd te verliezen als hij tegenover een speler komt die uitgerust is op close combat. Nu kan hij het vaak nog winnen ook en heeft daarbij een stuk minder skill nodig. Ik ken het verschil in damage maar ik vind de boost op korte afstand gewoon ridicuul. Waarom moet een sniper op 20 meter afstand nog een kans hebben? Hij heeft dan vreselijk gefaald in zijn taak en moet gewoon dood zijn. Enkel buitengewone skill, een snelle headshot, zou hem moeten kunnen redden.
Nu is de sniper een long range precisie wapen en een shotgun tegelijk, dat is echt idioot.
Dat een sniper zwaar OP is lijkt me sterk overdreven want op normaal is op afstand alleen een headshot one shot one kil. Wat meespeelt is dat de meeste snipers geleerd hebben om wat zuiverde te richten en niet zoals een support, engineer of assault maar lopen te spraien met hun wapen.
Nou dan vraag ik me af waarom ik zo vaak van 100% naar 0% ga, dat kunnen nooit allemaal headshots zijn. Vergeleken met BF3 wordt ik nu veel vaker door snipers gekilled en het gaat er bij mij niet in dat ze nu opeens wel allemaal headshots kunnen maken.

Ze willen niet dat snipers actief mee kunnen doen, ze willen dat recons actief mee kunnen doen. Dus C4 gebruiken en in close combat dan ook een carbine of DMR pakken. Niet die one hit kills maken door hun sniper als OP shotgun te gebruiken.

Dat is omdat je nutteloos bent in een team. Iemand die enkel aan zichzelf denkt, vrijwel niks toevoegt en dan nog van zichzelf vind dat hij nuttig bezig is.
Typische zelfoverschatting van een sniper. Denken dat je wat toe voegt daar boven op het dak terwijl je enkel van afstand wat schoten lost terwijl de rest van het team wel hard aan het werk is om punten te pakken. Valt het nooit op dat de meeste snipers een veel te lage score hebben, amper teampunten binnen krijgen en het team met de meeste daksnipers vaak flink aan het verliezen is?
Als je alle snipers kan inruilen voor assault spelers heb je een veel sterker team.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:26:

[...]

Ze willen niet dat snipers actief mee kunnen doen, ze willen dat recons actief mee kunnen doen. Dus C4 gebruiken en in close combat dan ook een carbine of DMR pakken. Niet die one hit kills maken door hun sniper als OP shotgun te gebruiken.

[...]

Dat is omdat je nutteloos bent in een team. Iemand die enkel aan zichzelf denkt, vrijwel niks toevoegt en dan nog van zichzelf vind dat hij nuttig bezig is.

[...]

Typische zelfoverschatting van een sniper. Denken dat je wat toe voegt daar boven op het dak terwijl je enkel van afstand wat schoten lost terwijl de rest van het team wel hard aan het werk is om punten te pakken. Valt het nooit op dat de meeste snipers een veel te lage score hebben, amper teampunten binnen krijgen en het team met de meeste daksnipers vaak flink aan het verliezen is?
Als je alle snipers kan inruilen voor assault spelers heb je een veel sterker team.
Mooie punten, maar dat kom waarschijnlijk door frustratie? Je zegt dat je als sniper nutteloos bezig bent? Dan kan jij dus blijkbaar niet snipen en communiceer jij nooit. Zoals ik zei, ik communiceer waar enemies zitten en waarvandaan de vehicles komen. Ik let op vlaggen, vijandelijke snipers haal ik neer, tag vehicles en infantry en dan wil jij zeggen dat dat nutteloos is?

Heb al vaak genoeg door middel van een spot, of eigen schot, squad- en teammates kunnen redden en dergelijke dingen.

En hoezo lage score? Als ik normaal aan het snipen ben, kan ik gewoon in de top5 staan. Een team waarvan de helft staat te snipen op een dak heb je inderdaad niets aan, echter een paar die goed snipen heb je zeker wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Het damage model van snipers is aangepast. Zo heeft de M40A5 een max damage van 100. Wat inhoud dat een point blank schot wat niet in een ledemaat land automatisch een kill is. Zo zijn er nog een paar snipers met dat model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

ye-roon schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:34:
Het damage model van snipers is aangepast. Zo heeft de M40A5 een max damage van 100. Wat inhoud dat een point blank schot wat niet in een ledemaat land automatisch een kill is. Zo zijn er nog een paar snipers met dat model.
Vaak genoeg hitmarkers gehad toen ik iemand in z'n chest schoot, ongeacht de afstand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 21:02

superwashandje

grofheid alom

inderdaad, ik heb nog geen instant kill gehad met de m40 in softcore en als dat niet lukt ben je inderdaad de sjaak tegenover iemand die sneller kan schieten :P
die dingen zijn ook gewoon niets voor mij, ik kan er niet mee overweg maar vind het wel leuk om er af en toe mee te spelen. daarvoor ga ik dan ook gewoon naar een hardcore server :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nibortreab schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:34:
Mooie punten, maar dat kom waarschijnlijk door frustratie? Je zegt dat je als sniper nutteloos bezig bent? Dan kan jij dus blijkbaar niet snipen en communiceer jij nooit. Zoals ik zei, ik communiceer waar enemies zitten en waarvandaan de vehicles komen. Ik let op vlaggen, vijandelijke snipers haal ik neer, tag vehicles en infantry en dan wil jij zeggen dat dat nutteloos is?
Nope komt niet door frustratie maar door praktijkervaring. Een overload aan snipers die denken dat ze echt wat toevoegen terwijl het team ondertussen keihard aan het verliezen is.
De taken die jij nu op noemt zijn taken die iedere speler op zich kan nemen. Communiceren waar vijanden vandaan komen kan iedere speler, daar heeft een sniper geen voordeel bij. Op vlaggen letten idem dito, daar heb je ten slotte een minimap voor met keurige symbolen bovenaan. Vehicles en infantry taggen kan iedereen en sterker nog, dat zou vooral het doel van de commander moeten zijn. Dankzij de commander heb je geen sniper meer nodig.
Bovendien, liever iemand die daadwerkelijk de vehicles of infantry neer haalt dan ze enkel tagt, daar heb je een stuk meer aan.

Voor een goede speler zijn snipers ook geen bedreiging. Snel bewegen en de juiste dekking gebruiken en een roof camper maakt geen schijn van kans. Enemy snipers zijn dan in mijn ogen niks anders dan mensen die liever hoog vak een dakje wat schoten lossen dan zich echt in het spel te mengen. Het zijn vooral de snipers in mijn eigen team die irritant zijn en de plek innemen van iemand die zich actief met de winst bezig wilt houden.
Heb al vaak genoeg door middel van een spot, of eigen schot, squad- en teammates kunnen redden en dergelijke dingen.
Dat is niet bijzonder, dat is inherent aan een teamspel en zal iedereen overkomen. Hoe vaak heb je daadwerkelijk zij aan zij een punt ingenomen of verdedigt? Hoe vaak heb me een MCOM gearmed en verdedigt? Hoe vaak heb je een voertuig uitgeschakeld die een teammate bedreigde? Hoe vaak heb je die drie teammates gerevived waardoor je als volledig squad de vlag kon cappen en houden? Enige wat snipers doen zijn de simpele kills maken en wat spotwerk, meer niet.
Winnen doe je door vijanden uit te schakelen en punten in te nemen. Enkel op TDM kan een sniper daadwerkelijk actief bijdragen aan de winst.
En hoezo lage score? Als ik normaal aan het snipen ben, kan ik gewoon in de top5 staan. Een team waarvan de helft staat te snipen op een dak heb je inderdaad niets aan, echter een paar die goed snipen heb je zeker wat aan.
In de top 5 staan is niet moeilijk op de gemiddelde server. Echter betekent dat niet dat je een hoge score neer zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
ik heb persoonlijk niks tegen snipers. Zelf vind ik het vaak te saai maar dat is het mooie van battlefield ieder kan doen wat hij wilt of waar hij goed in is.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:45:
[...]

Nope komt niet door frustratie maar door praktijkervaring. Een overload aan snipers die denken dat ze echt wat toevoegen terwijl het team ondertussen keihard aan het verliezen is.
De taken die jij nu op noemt zijn taken die iedere speler op zich kan nemen. Communiceren waar vijanden vandaan komen kan iedere speler, daar heeft een sniper geen voordeel bij. Op vlaggen letten idem dito, daar heb je ten slotte een minimap voor met keurige symbolen bovenaan. Vehicles en infantry taggen kan iedereen en sterker nog, dat zou vooral het doel van de commander moeten zijn. Dankzij de commander heb je geen sniper meer nodig.
Bovendien, liever iemand die daadwerkelijk de vehicles of infantry neer haalt dan ze enkel tagt, daar heb je een stuk meer aan.

Voor een goede speler zijn snipers ook geen bedreiging. Snel bewegen en de juiste dekking gebruiken en een roof camper maakt geen schijn van kans. Enemy snipers zijn dan in mijn ogen niks anders dan mensen die liever hoog vak een dakje wat schoten lossen dan zich echt in het spel te mengen. Het zijn vooral de snipers in mijn eigen team die irritant zijn en de plek innemen van iemand die zich actief met de winst bezig wilt houden.

[...]

Dat is niet bijzonder, dat is inherent aan een teamspel en zal iedereen overkomen. Hoe vaak heb je daadwerkelijk zij aan zij een punt ingenomen of verdedigt? Hoe vaak heb me een MCOM gearmed en verdedigt? Hoe vaak heb je een voertuig uitgeschakeld die een teammate bedreigde? Hoe vaak heb je die drie teammates gerevived waardoor je als volledig squad de vlag kon cappen en houden? Enige wat snipers doen zijn de simpele kills maken en wat spotwerk, meer niet.
Winnen doe je door vijanden uit te schakelen en punten in te nemen. Enkel op TDM kan een sniper daadwerkelijk actief bijdragen aan de winst.

[...]

In de top 5 staan is niet moeilijk op de gemiddelde server. Echter betekent dat niet dat je een hoge score neer zet.
Top 5 in een gemiddelde server is een score die hoog genoeg is. In de server is het dus in vergelijking met anderen een goede score, niets mis mee dus.

Een dak vol snipers heeft, zoals ik eerder zei, geen zin. Echter, een paar die daadwerkelijk hun rol vervullen en dat effectief doen zijn net zoveel waard als een assault gast die van objective naar objective rent en alleen zoveel mogelijk kills maakt.

80-90% van de mensen die assault spelen zijn net zo nutteloos als de roofcampers. Het draait alleen maar om k/d en SPM en reviven is er niet bij. Ik heb in geen enkele Battlefield nog zo weinig revive's gezien.

Je kan niet sneller bewegen dan de game je toelaat, dus goede spelers hebben niet zo bizar groot voordeel als het gaat om het ontwijken van snipers. Als ik je zie rennen dan knal ik net zo makkelijk een kogel in je chest of hoofd, dan bij iemand die in een rechte lijn rent.

Als er überhaupt een commander is, dan heb je inderdaad minder snipers nodig. Commanders kloten meestal maar wat aan en ik heb niet eens in de helft van mijn gespeelde potjes een commander gehad.

Je kan je blind staren op de snipers die alleen schieten en voor de rest geen ruk doen, maar bestempel ze niet allemaal als nutteloze roofcampers, want goede snipers zijn dat verre van.
Je hebt er een negatief beeld van en dat is prima, dat is ook jouw mening. Het maakt voor mij echter niets uit, want ik sta vanavond weer op dat dak.

PLUS: en dat hieronder dus _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door MisterChaoSs op 11-11-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik hou me over het algemeen op de achtergrond maar ga nu toch ff reageren hoor, wat een dom gezeur over snippers zeg.
Alle classes hebben hun meerwaarde alleen moet je ze wel kunnen benutten door skill en inzicht in je gadgets en wat belangrijk is voor je team.
Headshots zijn ultiem ongeacht welk wapen en class en als dat over een afstand van meer dan 200 mtr is dan ben je gewoon lekker bezig!!
Die opmerking over als een shotgun is duidelijk onzin, maar dat weet je zelf ook wel toch Tsurany?!
Ik zie campers in alle classes terug komen op dit moment, ik denk dat het gewoon een soort hype is die te gemakkelijk wordt overgenomen door blijkbaar zelfs de slimmere mensen onder ons, jammer hoor want zo krijgen de goede spelers binnenkort geen ruimte meer om lekker mee te doen met hun favo class.
Ik denk dat er op dit moment nog maar weinig spelers zijn die hun classes goed kunnen benutten, dat is in ieder geval wat ik terug zie in het spel, zelfs als je aangeeft health of ammo nodig te hebben of een repear, dan komt het maar zeer zelden voor dat je deze ook krijgt, valt dus nog veel meer te winnen in teamverband dan het verbannen van de snippers doordat je niet kan omgaan met je emoties na een headshot haha.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Iemand die zich even verveeld, al mijn clan maten zijn offline maar heb net een ranked plugin geinstalleerd en moet even kijken of hij werkt.

http://battlelog.battlefi...1C3-HC-ONLY-SQDM-i3D-net/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 11:20

Cinerama

There are my lovely boys!!!

ik ben het helemaal eens met Tsurany, persoonlijk vind ik 1 of 2 snipers per 32 spelers nog wel ok en kan het helpen, maar meer is alleen maar nadelig voor het team. Wat ik alleen niet snap is: DICE geeft recon/sniper spelers extra tools om nuttig te zijn: PLD, T-UGS bijvoorbeeld en dan worden deze bijna nooit gebruikt. Ik zag bijvoorbeeld met BF3 al bijna geen laser locks meer, maar met BF4 is het helemaal droevig.

Ik vind het alleen jammer dat ik niet in 1 oogopslag kan zien of iemand recon of sniper speelt (iets andere icoontje in de squad zou handig zijn), Een recon speler met DMR of carbine (PLD en Radio Beacon erbij, *droom verder*) kan ik zeer goed waarderen. Maar een sniper merkt niet eens dat hij in een squad zit, dus die heeft ook geen groene naampjes nodig (lees: kick from squad) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cinerama op 11-11-2013 11:12 ]

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

TecTo schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:05:
[...]

Zit nu al op 168h en ben geen student, niet werkeloos en heb een prima leven. Wellicht heb je met je generaliseerde opmerking de gepensioneerde, invalide en gehandicapte er niet bij betrokken. Mag ik jou in de categorie flapdrol plaatsen met je stompzinnige inbreng.
Het gaat erom, dat ik Dice begrijp met de score per rank te verlagen en dat niet iedereen alle tijd heeft om te kunnen gamen, inderdaad de kleine groep gepensioneerde en invalide beschouw ik hierbuiten. die hebben gewild of ongewild alle tijd.
je hoeft je niet aangevallen te voelen en mij voor flapdrol uit te maken, ik geef alleen aan dat er ook een grote groep aanwezig is, die niet alle tijd hebben.ik geef gewoon een voorbeeld van mensen die wel veel tijden hebben.
zo ben ik ook de part-timers vergeten :O "include dramaqueen"
Pelox schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:53:
ik heb persoonlijk niks tegen snipers. Zelf vind ik het vaak te saai maar dat is het mooie van battlefield ieder kan doen wat hij wilt of waar hij goed in is.
Snipers zijn irritant en het zijn best wel makkelijke kills maken, maar het kan ook erg vermakelijk zijn.
De sniper spelers zelf, gaan schreeuwen dat je er de skill niet voor hebt en dat je daarom een hekel aan hebt en de haters vinden de snipers zielig of zwak.

of je nu BF, CoD of andere games speel, overal hebben ze wel een hekel aan snipers.
oorzaak: als je druk 1vs1 bezig bent en er komt opeens een sniper van 100 meter jou neerknallen, voelt dat wel heel erg zielig aan, want hij heeft niet eens de moeite gedaan.

kijk zolang ze gewoon objective blijven spelen en niet gaan campen op een gebouw of achter in een map, vindt ik de class echt tof. Maar doe je dit niet, dan vindt ik het echt zwak.
in BF3 spande mensen de kroon, daar had je gasten die blij zijn met hele hoge scores op een Tanksuperiority map !! LOL Are u kidding me !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nibortreab schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:59:
Top 5 in een gemiddelde server is een score die hoog genoeg is. In de server is het dus in vergelijking met anderen een goede score, niets mis mee dus.
Als je ambitie daar op houd...
Een dak vol snipers heeft, zoals ik eerder zei, geen zin. Echter, een paar die daadwerkelijk hun rol vervullen en dat effectief doen zijn net zoveel waard als een assault gast die van objective naar objective rent en alleen zoveel mogelijk kills maakt.
Als het kon zou ik ze allemaal inruilen voor assault en engineer spelers. En dan zou ik waarschijnlijk een veel sterker team over houden en elke ronde winnen. Het is typisch dat een sniper zichzelf als nuttig ziet en niet doorheeft hoe weinig hij daadwerkelijk toevoegt aan het winnen van een ronde.
80-90% van de mensen die assault spelen zijn net zo nutteloos als de roofcampers. Het draait alleen maar om k/d en SPM en reviven is er niet bij. Ik heb in geen enkele Battlefield nog zo weinig revive's gezien.
Dan vraag ik me af waarom er altijd zo'n gigantische sprint is naar de objectives toe vanuit de assault spelers? Het gros gaat daadwerkelijk op de objectives af en probeert deze te cappen. Dat dit vaak mislukt komt door een gebrek aan skill.
Als er überhaupt een commander is, dan heb je inderdaad minder snipers nodig. Commanders kloten meestal maar wat aan en ik heb niet eens in de helft van mijn gespeelde potjes een commander gehad.
Dan ga je zelf commander spelen? De taken vervullen die jij als sniper probeert te vervullen. Je zal het een stuk effectiever kunnen doen en je team heeft een plek vrij voor een speler die wel z'n handen vuil maakt ;)
Je kan je blind staren op de snipers die alleen schieten en voor de rest geen ruk doen, maar bestempel ze niet allemaal als nutteloze roofcampers, want goede snipers zijn dat verre van.
Je hebt er een negatief beeld van en dat is prima, dat is ook jouw mening. Het maakt voor mij echter niets uit, want ik sta vanavond weer op dat dak.
Ik heb nog geen goede sniper gezien, enkel nutteloze roofcampers. Ze zijn goed voor hun eigen scores, niet voor het team.
Nightcrowy schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:01:
Headshots zijn ultiem ongeacht welk wapen en class en als dat over een afstand van meer dan 200 mtr is dan ben je gewoon lekker bezig!!
Hoezo ben je dan "lekker bezig!!"? Voegt die kill daadwerkelijk wat toe? Heeft het meer resultaat dan enkel een ticket minder aan de andere kant?
Die opmerking over als een shotgun is duidelijk onzin, maar dat weet je zelf ook wel toch Tsurany?!
Leg eens uit. Een sniper doet namelijk 100 damage op een afstand tot een meter of 20 en dropt daarna vrij langzaam. Dan heb je een wapen dat op een korte afstand met een enkel schot een speler kan doden. Het mikken en draaien gaat met een sniper net zo snel als met andere wapens. Dat lijkt mij toch zeer sterk op een shotgun.
Ik zie campers in alle classes terug komen op dit moment, ik denk dat het gewoon een soort hype is die te gemakkelijk wordt overgenomen door blijkbaar zelfs de slimmere mensen onder ons, jammer hoor want zo krijgen de goede spelers binnenkort geen ruimte meer om lekker mee te doen met hun favo class.
Campers heb je inderdaad in alle classes, maar het zijn vooral de snipers die hoog op hun daken zitten en daar de hele ronde niet meer af komen.
Ik denk dat er op dit moment nog maar weinig spelers zijn die hun classes goed kunnen benutten, dat is in ieder geval wat ik terug zie in het spel, zelfs als je aangeeft health of ammo nodig te hebben of een repear, dan komt het maar zeer zelden voor dat je deze ook krijgt, valt dus nog veel meer te winnen in teamverband dan het verbannen van de snippers doordat je niet kan omgaan met je emoties na een headshot haha.... ;)
En daar sla je de plank volledig mis. Het heeft niks te maken met emoties na een headshot. Dat is nu net het hele punt, een goede speler wordt amper neergeschoten door snipers, op de lucky shots na. Een goede speler heeft er amper last van, wat de hele sniper direct vrij nutteloos maakt.
Waar ik last van heb zijn de assault spelers die mij neerhalen als ik een punt ga cappen of de engineers die mijn voertuig bombarderen met RPG's. En daar zou ik er dolgraag meer van zien.

Bij deze distantieer ik mij trouwens volledig van Pykow z'n post. Dat is absoluut niet mijn punt en ik vind zijn rant dan ook volstrekt onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 14:15
Dat vind ik ook irritant. Geen tot weinig mensen gebruiken de SOFLAM om enemy vehicles te spotten. Daar zit je dan als engineer toe te kijken hoe alle heli's van de enemies iedereen aan gort schieten.
Het contrast is dan groot als iemand wel goed als Recon speelt. Een vriend van mij doet wel aan spotten en staat makkelijk 5:1 kill/death ratio en dan heb je echt een voordeel.
Ik denk overigens dat de verdedigende partij in Rush wel baat heeft bij 5/6 snipers (op een team van 16).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Laatst online: 13-01-2023

Radio Beacon in Rush bijv. eigenlijk overal, zown Spawner neerzetten is UITERST belangrijk!.

Sniper zijn is best moeilijk, je weet soms niet of je een headshot moet geven, die tank locken, of die verdomde chopper locken of ontwijken. ahhahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Het hele punt "snipers zijn campers" is gewoon zwaar kansloos. Je zegt dat een sniper een camper is, maar waarom in godsnaam, dat is toch een sniper?

"Een sluipschutter is een soldaat die uitgebreid getraind is voor specifieke eliminatie, observatie en verkenningstaken tijdens oorlogstijd."

Het is een GAME en die speel je voor je plezier. Dát is mijn ambitie en daarnaast, ik haal redelijke scores, dus maak je daar maar geen zorgen over. Recon is de class waar ik het minst mee speel, dus maak je geen zorgen mijn handen vuil maken doe ik regelmatig. Ik ben een van de ergere rushers en ben niet bang om in een vlaggetje in te nemen.

Het is jouw pech dat je geen nuttige snipers ziet, daar kan ik helaas niets voor je aan doen. Ik zie mijzelf inderdaad nuttig als sniper zijnde, want ik communiceer met minstens 5 andere mensen van mijn team, continu.

In jouw ogen is een sniper natuurlijk volledig nutteloos en dat zal niet veranderen, immers een snipers die een engineer neerschiet die een vehicle repareert terwijl die tank in battle is, is volledig nutteloos nietwaar 8)7

Ik speel voor mijn plezier en als ik zin heb om te snipen en wat afstandsschoten te lossen en beetje rustig te spotten en vijandelijke snipers neer te halen, dan ga ik rustig ergens staan/lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Pykow schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:10:

Het gaat erom, dat ik Dice begrijp met de score per rank te verlagen en dat niet iedereen alle tijd heeft om te kunnen gamen, inderdaad de kleine groep gepensioneerde en invalide beschouw ik hierbuiten. die hebben gewild of ongewild alle tijd.
je hoeft je niet aangevallen te voelen en mij voor flapdrol uit te maken, ik geef alleen aan dat er ook een grote groep aanwezig is, die niet alle tijd hebben.ik geef gewoon een voorbeeld van mensen die wel veel tijden hebben.
zo ben ik ook de part-timers vergeten :O "include dramaqueen"
Voel me niet aangevallen en maak je niet uit voor flapdrol maar stelde de vraag of ik je deze categorie mocht plaatsen, iets wat jij kennelijk bij voorbaat al doet om mensen in een hokje te plaatsen als ze... Wel vind ik je inbreng stompzinnig en kortzichtig en druipt van vooroordeel. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 18:29

Stronkie

Where wind is Trouble

PPfft wat een gezanik over snipers.

Het is de meest nutteloze klasse in BF series.. Sommige gadgets zijn idd wel handig.
Zoals hierboven al aangegeven was.. De dingen die snipers kunnen doen om nuttig te zijn , kan een commander ook doen.

Ik ben het er ook mee eens dat er max 1 snipers per team mag zijn.

max 1 recon klasse per team is gewoon ideaal , als er geen commander is.

Maar nee , de meeste snipers 98 procent , zijn gewoon niet goed bezig.

Ik ben niet iemand die door snipers steeds gekilled word , nee , daarvoor kan ik niet eens spelen.

Als ik op een server kom en in mijn team zitten 2 snipers.. ben ik weg uit het team. Ik was soms bijna zo weer om gewoon es een granaar naar zo hoopje niets nutten op het dak te gooien..

Nee . Ik kan met liefde zeggen . Snipers zijn COD wannabees die denken dat ze wat toevoegen aan het spel.. Het zelfde geld dat als ze boos worden als er gezegt worden dat ze campen.. Dan lach ik alleen maar en plog nog een granaat er achter aan..

Bij wijze van dan he..

En of de klasse overpowerd is.. in close combat moeten die dingen gewoon niet werken.. dan moeten ze maar hun pistool trekken.. IMO heeft tsu . gelijk dat hij zegt dat een sniper gefaalt heeft als een vijand in close combat zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Cinerama schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:07:
ik ben het helemaal eens met Tsurany, 1 of 2 snipers per 32 spelers is nog wel ok en kan helpen, maar meer is alleen maar nadelig voor het team, want ik alleen niet snap is: DICE geeft recon/sniper spelers extra tools om nuttig te zijn: PLD, T-UGS bijvoorbeeld en dan worden deze bijna nooit gebruikt. Ik zag met BF3 al bijna geen laser locks meer, maar met BF4 is het helemaal droevig.

Ik vind het alleen jammer dat ik niet in 1 oogopslag kan zien of iemand recon of sniper speelt (iets andere icoontje in de squad zou handig zijn), Een recon speler met DMR of carbine (PLD en Radio Beacon erbij, *droom verder*) kan ik zeer goed waarderen. Maar een sniper merkt niet eens dat hij in een squad zit, dus die heeft ook geen groene naampjes nodig (kick from squad) ;)
Ja met de aantallen kom je aardig in de buurt denk ik, maar geef je ook direct aan dat ze dus wel meerwaarde kunnen hebben, zoals iedere class zijn meerwaarde kan hebben.
Maar op dit moment ben ik nog maar een paar spelers tegen gekomen die ook echt die meerwaarde benutten, de rest loopt als een dooie zijn kogels eruit te knallen en te hopen op de volgende unlock en killcount en dit gebeurt in iedere spelmodes door alle classes....
Zelf leer ik alle classes te spelen met alle wapens zodat ik gewoon voor elke situatie een build heb klaarstaan, daar hoort de snipper zekers ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pelox schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:12:

miniguns, miniguns miniguns. Die tellen helaas ook mee en daar mis je nog wel eens een kogeltje mee met 3000 rpm ofzo :P

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fleximex schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:15:
Dat vind ik ook irritant. Geen tot weinig mensen gebruiken de SOFLAM om enemy vehicles te spotten. Daar zit je dan als engineer toe te kijken hoe alle heli's van de enemies iedereen aan gort schieten.
Het contrast is dan groot als iemand wel goed als Recon speelt. Een vriend van mij doet wel aan spotten en staat makkelijk 5:1 kill/death ratio en dan heb je echt een voordeel.
Ik denk overigens dat de verdedigende partij in Rush wel baat heeft bij 5/6 snipers (op een team van 16).
Alsjeblieft niet. De verdedigende partij moet echt geen snipers in z'n team hebben. Snipers zijn leuk om de vijand op afstand af te knallen maar een vijand op afstand is juist geen probleem. Zodra de vijand naast de MCOM staat heb je helemaal niks meer aan een sniper, dan heb je juist een speler nodig die de vijand van dichtbij af gaat maken met een wapen die daar wel voor geschikt is.
DragonChaser schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:16:
Radio Beacon in Rush bijv. eigenlijk overal, zown Spawner neerzetten is UITERST belangrijk!.

Sniper zijn is best moeilijk, je weet soms niet of je een headshot moet geven, die tank locken, of die verdomde chopper locken of ontwijken. ahhahaha
Een Recon met zo'n ding is zeer nuttig. Maar dan hoeft hij juist geen sniper te gebruiken. Dan is een carbine met silencer en motion balls toch een stuk nuttiger.
Zo heb ik ook heerlijke backrapes gehad met behulp van een spawn beacon met een recon die gewoon een carbine pakt zodat we na het spawnen ook daadwerkelijk wat nuttigs kunnen doen.
nibortreab schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:20:
Het hele punt "snipers zijn campers" is gewoon zwaar kansloos. Je zegt dat een sniper een camper is, maar waarom in godsnaam, dat is toch een sniper?

"Een sluipschutter is een soldaat die uitgebreid getraind is voor specifieke eliminatie, observatie en verkenningstaken tijdens oorlogstijd."
En dat is nou net wat niet goed in een spel past waarbij de maps klein zijn, observatie op een dergelijke wijze niet relevant is en specifieke eliminatie eigenlijk niet aan bod komt.
Het is jouw pech dat je geen nuttige snipers ziet, daar kan ik helaas niets voor je aan doen. Ik zie mijzelf inderdaad nuttig als sniper zijnde, want ik communiceer met minstens 5 andere mensen van mijn team, continu.
Dat doe je toch ook als elke andere class? Waarom moet je daar perse sniper voor zijn?
In jouw ogen is een sniper natuurlijk volledig nutteloos en dat zal niet veranderen, immers een snipers die een engineer neerschiet die een vehicles repareert terwijl die tank in battle is, is volledig nutteloos nietwaar 8)7
En hoe vaak komt zo'n kill nu voor? Het zijn van die kleine specifieke voorbeelden en dat is nu net het probleem. Snipers zijn handig voor een handjevol aan taken die in de praktijk amper voorkomen terwijl een Recon met een andere loadout en een andere speelstijl voor veel vaker voorkomende taken nuttig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

nibortreab schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:20:

Het is een GAME en die speel je voor je plezier. Dát is mijn ambitie en daarnaast, ik haal redelijke scores, dus maak je daar maar geen zorgen over. Recon is de class waar ik het minst mee speel, dus maak je geen zorgen mijn handen vuil maken doe ik regelmatig. Ik ben een van de ergere rushers en ben niet bang om in een vlaggetje in te nemen.

In jouw ogen is een sniper natuurlijk volledig nutteloos en dat zal niet veranderen, immers een snipers die een engineer neerschiet die een vehicles repareert terwijl die tank in battle is, is volledig nutteloos nietwaar 8)7

Ik speel voor mijn plezier en als ik zin heb om te snipen en wat afstandsschoten te lossen en beetje rustig te spotten en vijandelijke snipers neer te halen, dan ga ik rustig ergens staan/lopen.
Dit.

Ik speel graag sniper en zou graag lange headshots kunnen maken, maar hellaas, dat lukt niet. ^^. Daarom maar een bolt action, met een red dot sight. En dan lekker aggressive recon spelen in TDM :p Voor alle andere game modes: Carbine aan en gaan. Al zag ik een challenge waar je marksman ribbons voor moest halen.... Dus dat word me headshots oefenen :)

En @Tsurany: bijna alle maps in dit spel zijn super groot. Zelfs de TDM maps hebben echt een hoop ruimte. Ik mis zelfs een map als Nosehair Canals waar alles lekker klein en compact is, zo'n lekker snel een frantic potje op ze tijd is lachen.

In ander nieuws: het ultieme anti sniper wapen: alle automatische wapens met een silencer. Ik zat gister in een potje TDM op Floodzone (wat ik een gruwel map vond, totdat ik de silencer op mijn UMP zette ^^) en half van beide teams had een bolt action. En ze vonden mijn silencer niet lief :D Gewoon backragen, enige nadeel: recons krijgen ook claymores en als ze die goed neer zetten boven aan een trapje = niet lief.

En kan iemand bij de logica dat ik "Devision 1 in the world" ben met mijn PDW? ik speel sinds zaterdag en heb 250ish PDW kills, en dat is Devision 1? de nummer 1 heeft 13k P90 kills, is rank 97 en heeft inmiddels 5 volle shitbuckets, maar toch :p

[ Voor 4% gewijzigd door ye-roon op 11-11-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mensen die vinden dat snipers campers zijn moeten niet zeuren. In de oorlog hoor ik hun slachtoffers ook niet daarover klagen (ok, meestal is dat omdat de slachtoffers al dood zijn, maar het gaat om het principe), en Battlefield probeert wel wat realistischer te zijn dan sommige andere games.

Er zijn genoeg manieren om een vervelende sniper uit te schakelen. Het campen kan je juist tegen hen gebruiken. Wat is nu een makkelijker doelwit dan een die continu op dezelfde plek zit?

[ Voor 14% gewijzigd door Amanoo op 11-11-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 14:15
ye-roon schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:26:
Ik speel graag sniper en zou graag lange headshots kunnen maken, maar hellaas, dat lukt niet. ^^. Daarom maar een bolt action, met een red dot sight. En dan lekker aggressive recon spelen in TDM :p Voor alle andere game modes: Carbine aan en gaan. Al zag ik een challenge waar je marksman ribbons voor moest halen.... Dus dat word me headshots oefenen :)
Dat heb ik in Bad Company 2 regelmatig gedaan. Een Sniper Rifle met red dot sight. Dat werkt verrassend goed op midden afstand. Hoewel niet beter dan een assault wapen. Als dat goed kan, kan je ook assault goed. Dus waarom zou je dan assault niet spelen?

Ik vind het overigens wel echt leuk gedaan dat er zoveel verschillende categorieën wapens zijn in BF4. Van personal defense tot sniper rifles. Veel overzichtelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 11-11-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik begrijp zeker het punt met snipers, speelde laatst in een team Rush op de map dat je begint op het eiland... halve team sniper... nee dat schiet op, uiteraard verlies je dat dik. Dat is voor de rest frustrerend.

Neemt niet weg dat ik wel begrijp dat sniper spelen leuk kan zijn door in een bosje te liggen en proberen mensen af te knallen. Maar wees wel een man en als je team een assault nodig heeft switch dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 12:28
Amanoo schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:29:
Mensen die vinden dat snipers campers zijn moeten niet zeuren. In de oorlog hoor ik hun slachtoffers ook niet daarover klagen (ok, meestal is dat omdat de slachtoffers al dood zijn, maar het gaat om het principe), en Battlefield probeert wel wat realistischer te zijn dan sommige andere games.

Er zijn genoeg manieren om een vervelende sniper uit te schakelen. Het campen kan je juist tegen hen gebruiken. Wat is nu een makkelijker doelwit dan een die continu op dezelfde plek zit?
Dat is het punt niet; het hele punt gaat erop dat de Sniper in BF meer gebruikt wordt voor eigen succes, ipv het behalen van teamsuccessen. Dit kan moeilijk gezegd worden voor andere classes, aangezien die elkaar rondom de bases tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
SouLLeSSportal schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:26:
[...]

miniguns, miniguns miniguns. Die tellen helaas ook mee en daar mis je nog wel eens een kogeltje mee met 3000 rpm ofzo :P
Maar dit was in bf2 toch niet het geval of wel?
Redje schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:33:
Ik begrijp zeker het punt met snipers, speelde laatst in een team Rush op de map dat je begint op het eiland... halve team sniper... nee dat schiet op, uiteraard verlies je dat dik. Dat is voor de rest frustrerend.

Neemt niet weg dat ik wel begrijp dat sniper spelen leuk kan zijn door in een bosje te liggen en proberen mensen af te knallen. Maar wees wel een man en als je team een assault nodig heeft switch dan.
Hier ben ik het dan weer wel helemaal mee eens! In rush is het zwaar irritant..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Vaak genoeg zo'n engineer neergehaald, als ik sniper speel, dan komt dat vrijwel elk potje wel een paar keer voor. Recon kan inderdaad handig zijn voor een team, geen probleem mee. Ga mensen die de game voor de lol spelen en niet zo serieus zijn wel lekker sniper spelen. Snipers die alleen schieten zijn inderdaad nutteloos, zoals ik al meerdere malen heb aangegeven.

En waarom dat niet met een andere class kan, kan uiteraard wel, maar misschien dat de scope op een sniper je ooit is opgevallen? Gaat namelijk net even wat makkelijker met zo'n ding.

De maps zijn inderdaad klein, dat is wel een nadeel (helemala voor jets).

Komt er op neer, mensen die zeggen dat snipers roofcampers zijn generaliseren, aangezien er nuttig tussen kunnen zitten. Meer dan 4 snipers in een < 32 man server heeft inderdaad geen nut, dan komt het meer op de andere classes aan.

Bij elke game is het gezeik er weer dat snipers nutteloos zijn en campen. Als ze "campen" dan weet je waar ze zitten en zijn ze lekker makkelijk neer te halen. Free kill dus waar gaat al het gezeur over. Als ze bij jou in je team zitten, dan heb je er inderdaad wat minder aan.

Zoals net werd gezegd, de invulling van classes wordt door vrijwel niemand goed gedaan op het moment:
- Assualt, vrijwel geen revives en zelfs med kits zijn soms schaars
- Engineers, repareren weinig en mijnen liggen op de meest idiote plekken
- Support, geven geen ammo en suppressen voor geen meter
- Sniper, téveel snipers op een dak die niet nuttig bezig zijn en geen gebruik maken van gadgets.
- Recon (als aparte class), kan niet omgaan met C4 of gaat puur voor K/D in plaats van objectives.

Ik zie dit in elke server en elke ronde voorbijkomen en ik laat het lekker voorbij me gaan. Lekker knallen, kills maken, dood gaan, dingen opblazen en weet ik allemaal wel niet, gewoon genieten en niet zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

Stronkie schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:21:

Als ik op een server kom en in mijn team zitten 2 snipers.. ben ik weg uit het team. Ik was soms bijna zo weer om gewoon es een granaar naar zo hoopje niets nutten op het dak te gooien..
Zo erg ben ik nog niet, maar ik tel in het team wel het totale aantal snipers en probeer dan het team met de minste snipers te joinen, ik ga voor teamplay in deze game (en bijkomend voordeel: een grotere kans op winnen is ook niet verkeerd) ;)
[...]

En @Tsurany: bijna alle maps in dit spel zijn super groot. Zelfs de TDM maps hebben echt een hoop ruimte. Ik mis zelfs een map als Nosehair Canals waar alles lekker klein en compact is, zo'n lekker snel een frantic potje op ze tijd is lachen.
Maps in BF4 super groot?????? Zijn hartstikke kleine maps voor Battlefield, als je COD bent gewend kunnen ze groot aanvoelen, maar in vergelijking met BF1942, BF2 en BF2142 zijn het kleine maps (in de games had de vehicle drop van de commander ook echt nut :D )
De enige map van battlefield grote in BF4 is Golmud Railway, in BF3 kwamen de redelijke grote maps pas met Armored Kill

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 20:09

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Stronkie schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:21:

Nee . Ik kan met liefde zeggen . Snipers zijn COD wannabees die denken dat ze wat toevoegen aan het spel.. Het zelfde geld dat als ze boos worden als er gezegt worden dat ze campen.. Dan lach ik alleen maar en plog nog een granaat er achter aan..
HUH snipers zijn campers ja , wat verwacht je dan dat ze als een wilde gaan rond rennen :D , dat ligt niet aan de mensen maar aan de class . snipers kunnen echt wel nut hebben.

als ik sniper ben ben ik altijd op pad , maar langzamer en meer op me hoede. prox dingetje neer gooien als je vlaggetje overneemt enzo .

[ Voor 11% gewijzigd door Freakiebeakie op 11-11-2013 11:47 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik weet niet of er meer mensen zij die geen ping bij de servers in Battlelog zien.

Als dat het geval is, moet je even een ping test doen op http://www.pingtest.net/ dan word het zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij snap je niet helemaal waarom ik ze klein noem. Ik noem ze klein omdat je geen mappen hebt van vele kilometers groot, zoals in Arma, waarbij verkennen echt noodzakelijk is. Je hebt geen enorme afstanden, wegen waar je overzicht op moet houden of vijanden die sneaky een stad in kunnen sluipen die onbewaakt is.
Voor een shooter een grote map, voor een traditionele sniper een veel te kleine map.
nibortreab schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:39:
En waarom dat niet met een andere class kan, kan uiteraard wel, maar misschien dat de scope op een sniper je ooit is opgevallen? Gaat namelijk net even wat makkelijker met zo'n ding.
Op de mappen van BF4 heb je die niet nodig.
Komt er op neer, mensen die zeggen dat snipers roofcampers zijn generaliseren, aangezien er nuttig tussen kunnen zitten. Meer dan 4 snipers in een < 32 man server heeft inderdaad geen nut, dan komt het meer op de andere classes aan.
Daar komt het niet op neer. Ik vind ze allemaal nutteloos en ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ze nut kunnen hebben. De argumenten tot nu toe bestaan uit kunnen spotten (wat elke class kan) en het snipen van engineers. Als dat het nut is van een daksniper hoef ik ze niet te hebben. Extra RPG op die tank levert dan meer op.
Bij elke game is het gezeik er weer dat snipers nutteloos zijn en campen. Als ze "campen" dan weet je waar ze zitten en zijn ze lekker makkelijk neer te halen. Free kill dus waar gaat al het gezeur over. Als ze bij jou in je team zitten, dan heb je er inderdaad wat minder aan.
En als het bij elke game weer komt, denk je niet dat er dan daadwerkelijk een kern van waarheid in zit? Grappig dat het geklaag over snipers blijvend is en over de rest niet.
Ik zie dit in elke server en elke ronde voorbijkomen en ik laat het lekker voorbij me gaan. Lekker knallen, kills maken, dood gaan, dingen opblazen en weet ik allemaal wel niet, gewoon genieten en niet zeiken
Ik wil graag winnen, dat is voor mij deel van de uitdaging. Kennelijk deelt bijna niemand die ambitie en willen ze enkel plezier hebben zonder dat ze daadwerkelijk proberen te winnen. Als je een partijtje voetbal gaat spelen met wat vrienden ga je toch ook voor de winst en niet aan het doel hangen om te kijken of je met enkel je voeten ook een goede keeper kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 18:29

Stronkie

Where wind is Trouble

Freakiebeakie schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:44:
[...]

HUH snipers zijn campers ja , wat verwacht je dan dat ze als een wilde gaan rond rennen :D , dat ligt niet aan de mensen maar aan de class . snipers kunnen echt wel nut hebben.

als ik sniper ben ben ik altijd op pad , maar langzamer en meer op me hoede. prox dingetje neer gooien als je vlaggetje overneemt enzo .
Snipers hebben ook zeker nut voor mij.. Ik vervloek ze en reageer op hun af als wij verliezen , JUIST , omdat zij dan niets toe voegen tot het verhaal..

Voordeel

Zij verliezen ook de ronde
Ik ben een granaat kwijt
Zij leven niet meer
Ik ben mijn frustratie kwijt

Nadeel

TK geeft me een automatische kick van de server. Niet dat het veel uitmaakt , daar ik toch geen potje af kan maken door mijn chrases...

PS PS jammer da je je eigen niets nutters kunt kniven :) :+

Note BOVENSTAAND verhaal berust niet of enigzins op waarheid gebasseerd

LOL

[ Voor 4% gewijzigd door Stronkie op 11-11-2013 12:05 . Reden: Note toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 23:02

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Inmiddels heb ik aardig wat uurtjes in Battlefield 4 multiplayer gestoken, zodat ik nu ook even mijn mening over de game kan geven. Singleplayer heb ik nog niet aangeraakt. Was ik eigenlijk ook niet van plan, aangezien SP games me nauwelijks nog kunnen boeien, maar het schijnt dat je er bepaalde interessante unlocks mee kunt vrijspelen, dus who knows...

Anyway, de Multiplayer:

Afgezien van de glitches en de vele crashes die ik inmiddels heb ondervonden, is het toch goed speelbaar. Die crashes neem ik wel even voor lief, hoewel het soms voorkomt dat ik bijna iedere ronde er uit lig. Vreemd is dat het vaak ook vele ronden achter elkaar goed gaat zonder crashes. Geen peil op te trekken. Maar goed, voor mij is het nog even geen game breaker.

De gameplay voelt echt goed aan, vind ik. Na een tijdje niet gegamed te hebben en als laatste BF3 te hebben gespeeld, moet ik wel zeggen dat ik echt niet het gevoel heb een nieuwe game te spelen. Ook ik vind dit zoals velen toch echt eerder een BF3.5 en geen BF4. Daarvoor vind ik de (grafische) verschillen te klein. Het oogt allemaal niet iets gedetailleerder en het lijkt allemaal net iets meer opgepoetst dan zijn voorganger. Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er allemaal prachtig uit. De gfx blijven me verbazen op sommige momenten. En dat geluid! :9~

Ik draai alles op LOW, om het maximale uit mijn alweer wat verouderde systeempje (zie sig) te kunnen persen. En ook op LOW ziet alles er gewoon goed genoeg uit.

Destruction vind ik over het algemeen goed uitgewerkt. In geen enkele map heb ik de indruk dat destruction negatieve zin bijdraagt aan de balans van de maps. Wat ik wel storend vind is dat als je in de buurt staat van een instortend gebouw, de grond overdreven gaat schudden, waardoor je je aim compleet kwijt bent, maar het blijft vet om de muren uit een huisje te kunnen knallen en een snipertje daarin mee te nemen. Ook de details zijn in mijn ogen subliem. Hoe bijvoorbeeld betonnen muurtjes langzaam afbrokkelen vind ik erg gaaf gedaan.

Levolution is wel aardig, maar niet meer dan dat. :)

Game modes die ik tot nu toe het meeste speel zijn Rush en Obliteration. Conquest heb ik nog niet veel gedaan. Ben een beetje klaar met die game mode, denk ik. Met Rush en Obliteration vermaak ik me vooralsnog prima. Actie gegarandeerd in deze game modes. Paar potjes Domination en TDM gespeeld, maar dat is niet echt mijn ding.

Ik ben sinds een aantal dagen overgestapt op Hardcore servers aangezien ik er achter ben gekomen dat ik daar veel beter presteer. In de normale mode heb ik het gevoel niets te raken en het continu te verliezen in 1 op 1 close combat situaties. Heel erg frustrerend om een magazijn in iemand leeg te pompen en diegene jou vervolgens doodleuk afmaakt met een enkel schot en vrolijk doorloopt met +30% health. In Hardcore heb ik daar veel minder last van en haal veel vaker een positieve KD sinds ik ben overgestapt. Het speelt ook rustiger. Het is minder chaotisch zonder al die rode en blauwe icons in je scherm.

Qua class kom ik toch het meeste uit bij Assault en Support. Recon heeft me nooit gelegen, aangezien ik gewoon echt niet met die sniper rifles overweg kan.Jammer wel, want het lijkt me ook wel eens leuk om op afstand te ownen :P Maar goed, snipers zat.... denk niet dat men op nog een sniper zit te wachten. Engineer is ook een leuke class, maar ik heb daar nog niet heel veel mee gespeeld.

Mijn favoriete wapen is op dit moment de M416 met HOLO scope + Magnifier + R2 Suppressor + Stubby grip. Heerlijk wapen. Heb al wat meer wapens voor Assault unlocked, maar het voelt als een achteruitgang om ineens weer met ironsights te moeten spelen. Blijf daarom nog maar even hangen bij de M416.

Airburst is ook erg vet, hoewel alleen nuttig in bepaalde situaties waarbij je vijand achter cover zit. _/-\o_
Schijnt ook leuk te zijn om hem in te zetten om een transport heli leeg te krijgen... Is mij nog niet gelukt.

Voertuigen zijn over het algemeen wel goed gebalanceerd, vind ik. Wel is het jammer dat je in de normale (dus niet HC) servers tegen infanterie eigenlijk totaal niets hebt aan de guns op de scoutheli's en de transportheli's. Op Hardcore is dit al beter. Attack heli lijkt me wat te zwak en ook te weinig damage doen, maar kan ik nog niet goed beoordelen aangezien je hem in Rush eigenlijk amper tegenkomt.

Ik heb in BF4 in ieder geval nog geen game gespeeld waarbij we als team volledig werden gedomineerd vanuit de lucht door heli's en dat is in ieder geval een goede zaak.

Jets vallen me eigenlijk niet echt op. Ze zijn er wel, maar ik heb er vrijwel geen last van. Ik vind wel dat die attack boten een beetje generfd mogen worden. Krengen zijn echt OP.

De mounted machineguns, de gun op de MRAP (transport vehicle) en die onder de F2 knop in de tanks en APC's... Wat een beesten zijn dat. Positioneer bijvoorbeeld je MRAP op een strategisch plekje en het is kills binnen harken. Onvoorstelbaar ook hoe men je maar je gang laat gaan soms. :D

En dan als laatste nog even iets over de maps. Over het algemeen vind ik ze goed. Prima balans. Er zitten een paar mindere tussen, maar dat hou je toch wel. Niet alles kan naar je zin zijn.

Beste Rush maps vind ik:

1. Zavod 311
2. Golmud Railway
3. Operation Dawnbreaker

Rest is wel aardig. Hoewel ik me echt kapot erger aan Paracel Storm (het begin stuk). Geen hol aan.

Oh.. en teamplay... ook niet geheel onbelangrijk. Soms is het er en soms ook niet. Kom helaas maar al te vaak in games terecht waarbij de helft loopt te snipen en niet voor de objectives gaat. Jammer, maar dat hou je toch. Zat gisteren op een server met een sniper limiter.... wat een verademing! _/-\o_

Nou, dat was even mijn mening. Kan er waarschijnlijk nog veel meer over lullen, maar hou het hier maar even bij. :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:53:

Volgens mij snap je niet helemaal waarom ik ze klein noem. Ik noem ze klein omdat je geen mappen hebt van vele kilometers groot, zoals in Arma, waarbij verkennen echt noodzakelijk is. Je hebt geen enorme afstanden, wegen waar je overzicht op moet houden of vijanden die sneaky een stad in kunnen sluipen die onbewaakt is.
Voor een shooter een grote map, voor een traditionele sniper een veel te kleine map.
Dan wil ik jou wel met je assault rifletje op een afstand van 300-400 regelmatig een kill zien maken. In Battlefield zijn de maps echter wel ruim genoeg om te flanken, dus wat oplettendheid is geen overbodige luxe
Op de mappen van BF4 heb je die niet nodig.
Een 14X scope heb je zeker nodig als je op wat langere afstand wat wilt raken. Zo klein zijn de maps in BF ook weer niet...
Daar komt het niet op neer. Ik vind ze allemaal nutteloos en ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ze nut kunnen hebben. De argumenten tot nu toe bestaan uit kunnen spotten (wat elke class kan) en het snipen van engineers. Als dat het nut is van een daksniper hoef ik ze niet te hebben. Extra RPG op die tank levert dan meer op.
Dat zei ik, dat beeld verandert bij je. Ik zeg ook helemaal niet dat ik heel de tijd op dat dak sta, maar mensen zoals jij beginnen al over nutteloos campen te zeiken als je daar langer dan 10 seconden staat na een kill. Ik ren, als ik recon ben, heus wel naar een vlag, dan weer de zijkant, dan weer even op het dak, vervolgens weer wat overnemen enz. Niets mis mee als ik af en toe wat langer op dezelfde positie sta.

Laser locken heeft natuurlijk geen nut, stel je voor dat je mensen het makkelijker maakt om een vehicle neer te halen, net zo nuttig.
En als het bij elke game weer komt, denk je niet dat er dan daadwerkelijk een kern van waarheid in zit? Grappig dat het geklaag over snipers blijvend is en over de rest niet.
Kern van waarheid? Dat mensen zich irriteren is geen kern van waarheid. Het betreft niet zo'n grote groep dat ze het eruit gaan halen, want waarom denk je dat het bij elke game er toch weer inzit? Misschien dat mensen plezier beleven aan het lopen en snipen met een bolt action rifle. Een mooie headshot op afstand terwijl iemand rent vind ik altijd tof om te doen. Als ik daar plezier in heb en daar voldoening uit haal, wat maakt het dan uit.
Ik wil graag winnen, dat is voor mij deel van de uitdaging. Kennelijk deelt bijna niemand die ambitie en willen ze enkel plezier hebben zonder dat ze daadwerkelijk proberen te winnen. Als je een partijtje voetbal gaat spelen met wat vrienden ga je toch ook voor de winst en niet aan het doel hangen om te kijken of je met enkel je voeten ook een goede keeper kan zijn?
Uiteraard ga je voor het winnen, maar waarom ga je in eerste instantie naar buiten? Om plezier te hebben met voetbal. Ik wil ook wel winnen, maar fun staat bij mij voorop en de PTFO mannetjes kunnen daar niet zo goed tegen, maar dat interesseert mij vrij weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-07 19:00
kom voor de eerste keer dit topic,

denk je leuk ervaringen te lezen van mensen die het spel hebben.

helaas is dat niet het geval. het enige dat ik hier lees is snipers zijn op, campers, nutteloos, QQ QQ

beetje jammer ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Hajame op 11-11-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Snipers OP? Gewoon een squad member nemen met een smoke tube :+
Verder het topic niet gelezen, ook de smoke tube nog niet gebruikt, maar verder geen last gehad van snipers.
Zelf als sniper nu met de m40a5 bezig, maar op lange afstand valt dat niet mee met die drop :P
Snipers horen ook gewoon bij BF en zijn ook echt niet zalig makend, want je bent gewoon een sitting duck als je eenmaal goed gespot bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 23:02

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Vandread schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:19:
Snipers OP? Gewoon een squad member nemen met een smoke tube :+
Verder het topic niet gelezen, ook de smoke tube nog niet gebruikt, maar verder geen last gehad van snipers.
Zelf als sniper nu met de m40a5 bezig, maar op lange afstand valt dat niet mee met die drop :P
Snipers horen ook gewoon bij BF en zijn ook echt niet zalig makend, want je bent gewoon een sitting duck als je eenmaal goed gespot bent.
Het zijn er vaak gewoon teveel. Denk dat dit het meer is. Servers moeten gewoon een limiter inschakelen. :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

fenylalaline schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:07:
kom voor de eerste keer dit topic,

denk je leuk ervaringen te lezen van mensen die het spel hebben.

helaas is dat niet het enige geval. het enige dat ik hier lees is snipers zijn op, campers, nutteloos, QQ QQ

beetje jammer ;w
Dat zijn toch ervaringen van mensen? Of wil je alleen maar lezen "Jeej wat een leuk spel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-07 09:16
Ik heb net een pre-order battlepack code geactiveerd gekregen van een vriend maar nu vraag ik me af wanneer ik de battlepack krijg. Want hij staat niet tussen me battlepacks op battlelog.

Duurt dit even of moet ik eerst het spel opstarten via origin, Heb de code geactiveerd via een link die eerder in dit topic neer gezet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Haha ja dat is een mooie binnenkomer zo fenylalaline, excuses daarvoor hoor!!
Ik vind het een topgame, ben mmo's gewend dus was een aardige overstap maar begin het alleen maar leuker te vinden, zeker nu ik de verschillende classes een beetje door krijg.
Alleen de assaultclass kan me niet boeien eerlijk gezegd maar dat komt omdat ik de guns niet zo tof vind denk ik. Mijn favo nu is de engineer in conquest large en dat is ook gelijk mijn favo spelmode voor nu.

Moet ook wel toegeven dat ik sinds ik geen tdm meer speel maar conquest large ik meestal engineer speel omdat ik me daarmee het nuttigste maak voor het team voor mijn gevoel dan en met de dmr's op mijn engineer kan ik de snippers nog steeds te pakken nemen en op de korte en middenafstand kom ik dan ook nog aardig mee, alleen jammer dat daar dan weer geen 6x tot 8x scope op kan haha....
En ben het wel met Tsurany eens, ik speel om te winnen met het hele team en niet om een beetje te hangen in mappen ofzo.... ben ook constant bezig om me te verbeteren op alle vlakken en constant te kijken wat handig is op het moment voor het team en daar zit de reconclass dan eigenlijk niet meer tussen voor mij persoonlijk blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
jagermeister schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:20:
[...]
Het zijn er vaak gewoon teveel. Denk dat dit het meer is. Servers moeten gewoon een limiter inschakelen. :)
Dat kan idd! Probleem van de limiter is dat er wel gekeken moet worden naar het wapen:
- ik speel vaak recon met een carbine
- iedere klasse kan ook nog eens een DMR pakken, daarbij is het weer afhankelijk hoe de speler speelt, want ook hiermee kan je roofwookie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:58

Mavamaarten

Omdat het kan!

Haha veel gezeik over snipers hier. Vind je ze niet leuk, neem dan zelf even de recon class en schakel ze uit ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwar Sniper niet met recon.

Een Recon heeft nu c4,pld, Motion balls, mav en kan zelfs met carbine spelen.
een sniper is een gastje die of in TDM met een sniperrifle rondloopt en zich stoer voelt of een sniper die alleen maar op langeafstanden ligt te campen en te schieten.

Laatst was ik toch erg nuttig als recon, samen met Martin (bij BuG) als engineer. genoeg choppers neergehaald in combinatie met mijn PLD en zijn RPG

[ Voor 21% gewijzigd door Pykow op 11-11-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

Vandread schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:25:
[...]

Dat kan idd! Probleem van de limiter is dat er wel gekeken moet worden naar het wapen:
- ik speel vaak recon met een carbine
- iedere klasse kan ook nog eens een DMR pakken, daarbij is het weer afhankelijk hoe de speler speelt, want ook hiermee kan je roofwookie spelen.
Zeer goed idee, de limiter zou kunnen kijken naar alleen sniper rifles, zodra je die hebt uitgerust wordt je ge-autokilled, zo werkte het ook met Battlefield: Bad Company 2 als je de M320 gebruikte.

DMR zo ik daar niet op zetten, zoals je zegt die worden ook door andere classes gebruikt en een recon met DMR kan ook erg nuttig zijn voor het team, als mensen hem perse willen gebruiken als sniper rifle, hij doet een stuk minder damage dus de lol is daar snel vanaf.

Ik zou zo een server zeker favorite maken en met mij vele anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:26:
[...]

Ik wil dat het geen one shot kill is van een dergelijke afstand. Een sniper hoort het altijd te verliezen als hij tegenover een speler komt die uitgerust is op close combat. Nu kan hij het vaak nog winnen ook en heeft daarbij een stuk minder skill nodig. Ik ken het verschil in damage maar ik vind de boost op korte afstand gewoon ridicuul. Waarom moet een sniper op 20 meter afstand nog een kans hebben? Hij heeft dan vreselijk gefaald in zijn taak en moet gewoon dood zijn. Enkel buitengewone skill, een snelle headshot, zou hem moeten kunnen redden.
Nu is de sniper een long range precisie wapen en een shotgun tegelijk, dat is echt idioot.

[...]

Nou dan vraag ik me af waarom ik zo vaak van 100% naar 0% ga, dat kunnen nooit allemaal headshots zijn. Vergeleken met BF3 wordt ik nu veel vaker door snipers gekilled en het gaat er bij mij niet in dat ze nu opeens wel allemaal headshots kunnen maken.

[...]

[...]

[...]

Dat jij dat zo vind is niet zo dat de game het dan maar onmogelijk moet maken dat anderen dit wel doen. Dat vind ik persoonlijk wat onzinnig. Een sniper is gewoon een heel sterk wapen ongeacht wat de afstand is. Dat je soms een one shot kill/death krijgt, tja live with it. Een 7,62, .338 lapua of .50 bmg door je middenrif in het echt en zeg maar dag naar je hart, longen, maag, etc etc. Daar sta je echt niet meer van op.
Dus gewoon realistisch alhoewel het in de game soms wat irritant kan zijn maarja, dat heb ik ook met andere wapens. Ik sta regelmatig bovenin als sniper, is gewoon skilllevel van spelers, ben je niet goed in de aim als sniper dan zal je ongetwijfeld ook met een AR niet zo geweldig zijn of gewoonweg niet zo goed zijn de game. Een goede sniper kan essentieel zijn voor spawnen, spotten en uitschakelen van enemy snipers, wat ik voornamelijk doe en vanaf de frontlinie. Dat anderen niet zo spelen houd je toch altijd, net zo goed als lmg corner campers, de silenced AR users die niet flags cappen maar een beetje als een kip zonder kop rondrennen kills te pakken. ;)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama

Cinerama

Pykow schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:27:
Verwar Sniper niet met recon.

Een Recon heeft nu c4,pld, Motion balls, mav en kan zelfs met carbine spelen.
een sniper is een gastje die of in TDM met een sniperrifle rondloopt en zich stoer voelt of een sniper die alleen maar op langeafstanden ligt te campen en te schieten.

Laatst was ik toch erg nuttig als recon, samen met Martin (bij BuG) als engineer. genoeg choppers neergehaald in combinatie met mijn PLD en zijn RPG
Kijk, en zulke recon spelers willen wij nu vaker zien, ondersteun je team op middellange afstand met een DMR in combinatie met een PLD en radio beacon, op de korte afstand met T-UGS, motion balls en (silenced) carbine. Genoeg keuze. Zulke recon spelers zullen met open armen ontvangen worden en dragen bij aan het speelplezier van je teamgenoten (en indirect meer kans op een overwinning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Niet de class bepaald de speelstijl maar de speler zelf.

Genoeg ervaring met assault, support of engineer -die onder het mom van flag verdedigen- alleen bezig zijn met hun K/D en aantal kills en liggen te campen. Verder dragen ze geen hol bij aan teamplay en vooral deze spelers die obsessief bezig zijn hun skills, medals enz., pik je er zo tussen uit.

Spelers die zich opofferen en gaan voor het winnen van de game maken zich daar niet druk om en hebben lak aan hun status.

Tools als de PLD, MAV, SOFLAM en radio beacon maken de sniper zinvol. De map Lancang Dam biedt zoveel mogelijkheden voor een sniper. Gebruik makend van deze tools en je teammates zijn dankbaar en ondertussen kill je alle tegenstanders vanaf 300 tot 400m. Wil je actief meespelen dan C4m, Claymore en een carbine op je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-07 18:11
Los gezien van het feit dat de meeste mensen de recon class niet gebruiken zoals het 'hoort'. Is het toch, mits goed gespeeld, een aanwinst voor een team. En niet alleen een class waarbij je kills moet maken.

Ik vind het zelf weer geweldig dat recon nu C4 heeft gekregen, net zoals in battlefield 2 (toen heette de class nog Spec Ops). Ik was toen fervent recon speler, en je zag mij erg vaak rondlopen met mijn g36 (volgens mij) en c4, en actief op tanks en vehicles aan het jagen.

De sterke punten van een recon in bf4 is in mijn ogen dat je andere classes kan helpen om:

voertuigen sneller neer te krijgen (PLC, C4 en dat stationaire laser ding waarvan ik de naam even kwijt ben)
Een mobiel spawnpunt neer te kunnen zetten zonder dat je er zelf aanwezig hoeft te zijn (na het punt neergezet te hebben)
En om op een wat langere afstand kills te kunnen krijgen (bijvoorbeeld reparende engineers of de enige assault in een groepje).

Op een wat langere afstand heb je al vaker meer overzicht dan iemand midden in de actie, en zoals nibortreab al heeft gezegd iemand die op zo'n afstand toekijkt en zijn teamgenoten daar bewust van maakt (VoIP, niet zozeer spotten) kan een goede aanwinst zijn.

Als ik nibortreab zijn beschrijving van zijn speelstijl lees, komt mijn eigen stijl erg overeen. Ik loop in principe altijd mee met mijn squad (speel altijd met 4 vrienden) en ik stop af en toe op een vantage point om hun dekking te geven, waarna zij bijvoorbeeld een punt kunnen bezetten, waarna ik hun weer bij kan voegen (gebruikmakend van mijn pistool in cqc).

Ik probeer altijd binnen 100 tot 200 meter van mijn squad te blijven, en je zal me ook niet vaak zien schieten op een target van 800m ver. Dat vind ik zelf ook onzin, maar veel mensen vinden dit juist leuk. En niemand hier kan iemand anders vertellen hoe ze moeten spelen, ookal vind jij of zelfs ik het onzin dat sommige mensen op een berg of dak blijven zitten om targets aan de andere kant van de map te mollen.

Wat ik graag zou willen is dat iedereen stopt met roepen dat de recon class overbodig is, en dat er een limiet op moet komen per server, want wat je eigenlijk wilt is dat de campers stoppen met spelen (en die heb je met alle classes).

roofcampers =/= recon class... negatieve dingen vallen altijd meer op dan positieve dingen, vandaar waarschijnlijk ook dat de slechte recon spelers meer opvallen.
Pagina: 1 ... 33 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.