Ik hoop dat hij kaagbaan land vanaf zuid route.. dan kan ik ze mooi zien, maar aan de info te zien gaat hij noord pakken
Jemig, tot in de Flevopolder (mijn oude club) aan toen mogen de modelvliegers maandag en dinsdag niet vliegen. Dat is toch absurd?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Ze zouden toch allemaal op de Polderbaan landen en daar parkeren? Ik vroeg mij trouwens af waar ze dan gaan parkeren, doen ze dat dan op de taxibaan of echt op de runway? Er is een gedeelte waar ze kunnen de icen, zetten ze hun toestellen daar neer?bartkoper schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:37:
Ik hoop dat hij kaagbaan land vanaf zuid route.. dan kan ik ze mooi zien, maar aan de info te zien gaat hij noord pakken
ik denk dat ze de polderbaan alleen als parking gebruiken en gewoon op reguliere banen landen.. wordt anders een bende denk
Had je wat besteld?Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:08:
Hoe laat land die Chinees ongeveer??
Binnen 10 minuten, waarschijnlijk Buitenveldertbaan.
Hij vloog langs over de bijlmer, even snel een foto kunnen schieten 

Het orgineel:
http://www.flickr.com/photos/renzedevries/13326811684/

Het orgineel:
[ Voor 21% gewijzigd door vriesren op 22-03-2014 12:23 ]
Stay hungry, Stay foolish
Niet gearresteerd? Da's dan weer mazzel. Ik heb echt het gevoel dat we alvast voorbereid worden op hoe het is om in een politiestaat te wonen.vriesren schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:20:
[afbeelding]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Zoek eens op wat een echte politiestaat is, en je ziet dat je eigen opmerking werkelijk waar nergens op slaat.JeroenH schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:22:
[...]
Niet gearresteerd? Da's dan weer mazzel. Ik heb echt het gevoel dat we alvast voorbereid worden op hoe het is om in een politiestaat te wonen.
Virussen? Scan ze hier!
Knap als ze me vanaf me balkon komen arresterenJeroenH schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:22:
[...]
Niet gearresteerd? Da's dan weer mazzel. Ik heb echt het gevoel dat we alvast voorbereid worden op hoe het is om in een politiestaat te wonen.
Stay hungry, Stay foolish
Ondertussen krijg je via de Facebook-pagina van Frans Timmermans wel een leuk kijkje achter de schermen. 

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Wat een ongelofelijke onzin. Gaan ze dit nu bij elk vliegtuig dat binnenkomt doen?
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Uh, nee dit is een officieel staatsbezoek. Staat op zich los van de NSS.Devil schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:41:
Wat een ongelofelijke onzin. Gaan ze dit nu bij elk vliegtuig dat binnenkomt doen?
[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 22-03-2014 12:44 ]
Volgens mij zag ik 'm ook vliegen, maar zonder straaljagers? (Muiden)vriesren schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:20:
[afbeelding]
Het orgineel:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Opletten of we een keer op Airliners.net een leuke beschrijving bij een A330-200 foto vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 02:31:
Tjonge, het kan verkeren...
Dat is net of het stuur in de auto in het stuurslot springt, per ongeluk.
Goed geformuleerd!wildhagen schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 09:14:
Vandaag in de geschiedenis van de luchtvaart...
Damn, 2 crashes op 1 dag...deze datum is een inktzwarte in de geschiedenis van de KLM.
Dacht even toen je tekst begon aan Tenerife; maar dat is over 5 dagen...
Nog steeds overigens.oohh schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:35:
Volgens mij staan alle karretjes van Schiphol nu op de Polderbaan om te checken of de runway wel clear is. Ambulances, Brandweer, ATC, zo ongeveer alles staat er of rijdt zenuwachtig heen en weer
Valt me trouwens wel op dat ik de laatste tijd steeds meer groundtraffic op Schiphol kan volgen op Flightradar...
Als ik het goed begrepen heb landen ze min of meer met ander verkeer mee.oohh schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:42:
Ze zouden toch allemaal op de Polderbaan landen en daar parkeren? Ik vroeg mij trouwens af waar ze dan gaan parkeren, doen ze dat dan op de taxibaan of echt op de runway? Er is een gedeelte waar ze kunnen de icen, zetten ze hun toestellen daar neer?
Misschien moet ander verkeer soms even 'wachten', maar dat weet ik niet zeker.
Ze parkeren geloof ik allemaal op de Polderbaan; maar AF1 gaat geloof ik op het Romeo-platform geparkeerd worden (Cargo platform aan de terminal-kant van de Kaagbaan).
Ik zou even de fora op Scramble in de gaten houden.MBV schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:58:
Is er op Rotterdam nog wat te zien vandaag en morgen, of is die pret alweer afgelopen?
Nou ja; ik lees net in de krant dat omwonenden van het Museumplein tijdens het bezoek van Obama niet op hun eigen (!) balkon of dakterras mogen komen en dat ze ramen en terras- en balkondeuren gesloten moeten houden.
Vind het allemaal wel héél erg ver gaan hoor...
Cool.Tourniquet schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:37:
Ondertussen krijg je via de Facebook-pagina van Frans Timmermans wel een leuk kijkje achter de schermen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
EDIT: Chinese president Xi geland op Schiphol.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 22-03-2014 15:16 ]
Beetje jammer:
https://twitter.com/searc...epakt&src=typd&f=realtimeDrie spotters opgepakt op Schiphol. Camera's in beslag plus 360 euro boete. #NSS2014 Belachelijk!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik kom net terug en heb voor goede foto's kunnen maken vanuit de gemeente Amsterdam, dus ik snap niet waarom je het risico wil nemen.
Die Bolle14 in "[Verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3"
Die Bolle14 in "[Verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3"
Ik heb de posts over de NSS en al dan niet arresteren/apparatuur in beslag nemen van vliegtuigspotters verplaatst naar het daarvoor bestemde topic in ASP: Nuclear Security Summit 2014 den Haag. Gaarne daar verder gaan over dat specifieke onderwerp
[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 22-03-2014 15:29 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hebben mensen hier GTA: San Andreas gespeeld?
Onderstaande foto lijkt haast een screenshot van de game te zijn!
Onderstaande foto lijkt haast een screenshot van de game te zijn!
Ik en ben het wel met je eens, nog steeds de beste GTA wat mij betreft en helemaal met die grote hangaar waar die jumbo uit komt. Harrier en Apache cheats ook leuk.Piet91 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:36:
Hebben mensen hier GTA: San Andreas gespeeld?
Onderstaande foto lijkt haast een screenshot van de game te zijn!![]()
[afbeelding]
Verwijderd
PAK2 van Pakistan Air Force is nu net geland op Schiphol vast van wegen de NSS http://fr24.com/PAK2
Soms een live-stream hier.Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:02:
PAK2 van Pakistan Air Force is nu net geland op Schiphol vast van wegen de NSS http://fr24.com/PAK2
Hopelijk komen er toch nog foto's van langs. Zal wel apart gezicht zijn; zo'n polderbaan in gebruik als parkeerplaats voor regeringsvliegtuigen.
Overigens vandaag in de geschiedenis: Aeroflot 593, een aflevering van Air Crash Investigation die mij nog steeds bekend is; de piloot had zijn zoon in de stoel gezet...
[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 23-03-2014 17:21 ]
Hey nice, valt er tenminste nog iets te zien.Piet91 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:11:
[...]
Soms een live-stream hier.
Hopelijk komen er toch nog foto's van langs. Zal wel apart gezicht zijn; zo'n polderbaan in gebruik als parkeerplaats voor regeringsvliegtuigen.![]()
Overigens vandaag in de geschiedenis: Aeroflot 593, een aflevering van Air Crash Investigation die mij nog steeds bekend is; de piloot had zijn zoon in de stoel gezet...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
w.t.fPiet91 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:11:
[...]
Geen lelijke livery, trouwens, dat Azerbijaanse vliegtuig op de livestream.
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 23-03-2014 17:31 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Stream is weer afgelopen. Machtig mooi shot net met die mensen naast de GE90's van die Vietnam 777. Die motoren zijn zo massive.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
De echte WTF wat mij betreft was het ontwerp van de autopilot: als je iets teveel kracht zette in 1 richting (ailerons) bleef de autopilot ingeschakeld voor het hoogte- en staartroer, waardoor de andere piloot de fout te laat doorhad om te corrigeren. Ook WTF: dat je op 10km hoogte een zodanige fuckup kan maken (in dit geval een te grote bank angle) dat je het niet kan corrigeren voor je de grond raakt is slecht voor te stellen. Hoe lang vielen ze richting de grond? iets van 2 minuten?
Ze zijn niet continue richting de grond gevallen, ze hebben geprobeerd te corrigeren, maar schoten daarin weer te ver door.
De Engelse wiki heeft ook de transcript van de CVR, vetgedrukte stuk is van dat overcorrigeren:
De Engelse wiki heeft ook de transcript van de CVR, vetgedrukte stuk is van dat overcorrigeren:
(Kudrinsky is de gezagvoerder, Piskarev de copiloot, Makaorv de 2e co-piloot en Eldar is de knul die de problemen begonnen is)2258 Eldar: Why's it turning?
2259 Kudrinsky: It's turning by itself?
2260 Eldar: Yes ...
2261 Kudrinsky: I don't know why it's turning.
2266 Eldar: Is it going off-course?
2267 Piskarev: We're entering a holding pattern.
2268 Kudrinsky: Really?
2269 Piskarev: Of course.
2270 Makarov: Guys ...
The plane exceeds a 45-degree bank angle. The g-forces increase, making it difficult for Kudrinsky to return to his seat.
2272 Kudrinsky: Hold it, hold the stick, hold it.
2275 Makarov: The speed ...
2276 Piskarev: The other way!
2277 Kudrinsky:The other way, turn it left
2281 Piskarev: Left!
2281 Kudrinsky: Left... The other way!
2282 Piskarev: Left!
2284 Eldar: I am turning it left ...
2284 Piskarev: To the right!
2285 Kudrinsky:To the right
2288 Piskarev: Can't you see, or what?
Altitude warning and autopilot disengage warnings sound in quick succession. The plane begins to descend at speeds of up to 1000 feet per second.
2291 Piskarev: Turn right. Turn right! Turn right!
2297 Kudrinsky: RIGHT!
2298 Piskarev: Left! There's the ground!
2303 Kudrinsky: Eldar, get out ... Climb back out ... Climb back out, Eldar. You see the danger, no?
2314 Piskarev: Throttles to idle!
The first officer pulls out of the dive, but overcorrects. The aircraft now starts climbing almost vertically.
2319 Kudrinsky: Eldar, get out! Get out, Eldar, get out ... Get out, Eldar, get out, get out ... get out ... [gasping] get out ... Get out, I say!
2334 Piskarev: Full power! Full power! ... Full power!
2336 Kudrinsky: Got full power, got it.
2337 Piskarev: Full power!
2338 Kudrinsky: Got it ...
2340 Piskarev: Full power!
2346 Kudrinsky: I gave it full power, I gave it
2348 Piskarev: What's the speed?
2350 Makarov (?): Look on the left, it's three-forty
2354 Kudrinsky: ... Okay ... [sobbing] Full power!
2365 Piskarev: Speed is very high
2367 Kudrinsky: High, is it?
2368 Piskarev: Yes, isn't it?
2369 Kudrinsky: I switched it off
2371 Piskarev: We're coming out, coming out, coming out! Right! Foot to the right! Speed is high, reduce power!
2377 Kudrinsky: Done
2382 Piskarev: Gently! ... Shit, not again
2388 Kudrinsky: Don't turn it right! The speed [unintelligible]
2392 Piskarev: There!
2393 Kudrinsky: We'll come out in a sec. Everything's all right ... Gently [unintelligible], gently ... Pull up gently!
2400 [Sound of impact, end of recording.]
Virussen? Scan ze hier!
Weet iemand wat die timestamps betekenen? Het is iets van de CVR, dus ik gok seconden, alhoewel hier wordt gesproken over 2 minuten (waarschijnlijk vanaf 2288 gerekend). Ik kan het flight level niet vinden, maar neem eens 11.5km hoogte voor het incident, en ik meen me te herinneren dat de berg 1500m hoog was. Dat betekent dat het toestel met gemiddeld meer dan 80m/s omlaag is gegaan. Volgens wikipedia met pieken van 1000ft/sec = 305m/s, ongeveer mach 1...
Maar goed, een kind in de cockpit laten vind ik behoorlijk onverantwoordelijk met zoveel passagiers. Het ontwerp van de autopilot, de lakse houding van de piloten (niet zien dat de horizon 45 graden uit het lood is, en de co-piloot had zijn stoel zelfs op de achterste stand staan waardoor hij niet direct kon ingrijpen
) en de moeite die het kennelijk kost om een toestel in 2 minuten uit de problemen te halen waren voor mij de echte WTF's van die aflevering. Ik kan me niet herinneren of ze dat hebben aangepast in de A310, de onderzoeker was in Air Crash Investigation nogal verbaasd dat er zo weinig waarschuwing van kwam, alleen een ledje wat uit ging
.
Maar goed, een kind in de cockpit laten vind ik behoorlijk onverantwoordelijk met zoveel passagiers. Het ontwerp van de autopilot, de lakse houding van de piloten (niet zien dat de horizon 45 graden uit het lood is, en de co-piloot had zijn stoel zelfs op de achterste stand staan waardoor hij niet direct kon ingrijpen
[ Voor 39% gewijzigd door MBV op 23-03-2014 18:49 ]
Voor 9/11 was het heel normaal als er kinderen kwamen kijken. Is op zich ook niets mis mee. Op je stoel/schoot laten zitten is heel iets anders..MBV schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:42:
Maar goed, een kind in de cockpit laten vind ik behoorlijk onverantwoordelijk met zoveel passagiers.
Vroeger heb ik als kind ook wel eens in de cockpit gekeken. Ik herinner me nog dat ik bang was om ook maar iets aan te raken omdat het toestel anders zou crashen (Bij Flight simulator spelletjes kon ik ook niets anders dan crashenFly-guy schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:10:
[...]
Voor 9/11 was het heel normaal als er kinderen kwamen kijken. Is op zich ook niets mis mee. Op je stoel/schoot laten zitten is heel iets anders..
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Inderdaad, ook wel 's gedaan. Toen vroeg ik, 'wat doet die knop?' en toen zei de piloot, 'dat is voor de autopiloot', waarna 'ie er aan draaide en we pardoes een andere richting op gingen
(En 'ie 'm meteen weer terugdraaide natuurlijk.)
Ja, ik heb ook als kind in de cockpit mogen kijken, supergaaf en héél indrukwekkend.
Daar heb je minister Lavrov uit Rusland en de 737 BBJ van de Maleisische overheid:
http://www.flightradar24.com/RSD8/2f4a355
http://www.flightradar24.com/RMF416/2f3aff1
Filmpje van Schiphol:
http://www.flightradar24.com/RSD8/2f4a355
http://www.flightradar24.com/RMF416/2f3aff1
Filmpje van Schiphol:
[ Voor 19% gewijzigd door Tourniquet op 23-03-2014 19:58 ]
Aankomst van die rus is zo live op de stream. Aan de afstand te zien duurt dat geen 10 minuten meer.
Sorry, dat was inderdaad wat ik bedoelde.Fly-guy schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:10:
[...]
Voor 9/11 was het heel normaal als er kinderen kwamen kijken. Is op zich ook niets mis mee. Op je stoel/schoot laten zitten is heel iets anders..
Over 8 dagen heeft ANA (All Nippon Airways) haar allerlaatste 747-400D (Domestic; high density seating) vlucht. Van Tokyo Haneda naar Okinawa op 31 maart. Een vlucht van zo'n 1560 km. en zo'n 2.5 uur.
Laatste 747 vlucht voor ANA die de 747 35 jaar in dienst heeft gehad
...
Hier een lijst met alle routes die de 747 voor ANA heeft gemaakt in al die jaren.
Hier in Osaka, net als met de Biman DC10 een scenic flight.
Laatste 747 vlucht voor ANA die de 747 35 jaar in dienst heeft gehad
Hier een lijst met alle routes die de 747 voor ANA heeft gemaakt in al die jaren.
Hier in Osaka, net als met de Biman DC10 een scenic flight.
[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 23-03-2014 20:35 ]
Maar nu eerst de maleisische. Gek genoeg in een BBJ.CyBeR schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:05:
Aankomst van die rus is zo live op de stream. Aan de afstand te zien duurt dat geen 10 minuten meer.
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 23-03-2014 20:34 ]
Al die zwarte doeken hebben ook lekker veel zin zo, dit gaat wel mooie plaatjes opleveren.
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
En nu de russen.
nou, wens mij maar succes morgen. Mijn god. morgen kom ik op Schiphol aan, zo rond 13.00 en moet ik naar Roosendaal met het OV. M.a.w. door Den Haag en Rotterdam met de trein.
KLM kwam al met "gratis" omboek mogelijkheden om komende 3 dagen te ontwijken, maar ik ga natuurlijk geen week NL korter maken door 3 dagen later te komen en vandaag was 'volgeboekt', maar als je dan online een ticket wilde boeken zijn er nog 3 plaatsen vrij...heeeeeeeeeeeeeel raar. En "gratis" want uit nieuwsgierigheid ff door de opties gekeken ,maar nog steeds een whopping 100 euro minimaal.
Ik denk dat ik maar eens via Utrecht ga, hoewel via afsluitdijk, Leeuwarden, Sittard ook geen gek idee is
.
Maar goed, morgen wordt dus gewoon een dag van mijn leven opofferen die ik nooit meer terug ga krijgen. Overtrokken gebeuren.
KLM kwam al met "gratis" omboek mogelijkheden om komende 3 dagen te ontwijken, maar ik ga natuurlijk geen week NL korter maken door 3 dagen later te komen en vandaag was 'volgeboekt', maar als je dan online een ticket wilde boeken zijn er nog 3 plaatsen vrij...heeeeeeeeeeeeeel raar. En "gratis" want uit nieuwsgierigheid ff door de opties gekeken ,maar nog steeds een whopping 100 euro minimaal.
Ik denk dat ik maar eens via Utrecht ga, hoewel via afsluitdijk, Leeuwarden, Sittard ook geen gek idee is
Maar goed, morgen wordt dus gewoon een dag van mijn leven opofferen die ik nooit meer terug ga krijgen. Overtrokken gebeuren.
[ Voor 36% gewijzigd door Seesar op 23-03-2014 21:24 ]
T60P Widescreen
Gave foto's heeft die kerel
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Hebben ze het treinverkeer dan ook stilgelegd voor de NSS top...?Seesar schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:18:
nou, wens mij maar succes morgen. Mijn god. morgen kom ik op Schiphol aan, zo rond 13.00 en moet ik naar Roosendaal met het OV. M.a.w. door Den Haag en Rotterdam met de trein...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee, NS zet zelfs extra treinen in. Dat en omdat de halve randstad morgen thuis werkt of een vrije dag genomen heeft maakt dat je morgen waarschijnlijk super relaxed vanaf schiphol kunt reizen.Fiber schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:28:
[...]
Hebben ze het treinverkeer dan ook stilgelegd voor de NSS top...?
ik mag het hopen, maar ik heb er een heel hard hoofd in, en over die extra treinen; dat zou de standaard bezetting moeten zijn om iedereen comfortabel te vervoeren naar mijn mening.Altijd_Lastig schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:31:
[...]
Nee, NS zet zelfs extra treinen in. Dat en omdat de halve randstad morgen thuis werkt of een vrije dag genomen heeft maakt dat je morgen waarschijnlijk super relaxed vanaf schiphol kunt reizen.
maar goed, misschien zal de soep niet zo heet gegeten worden als hij lijkt te worden gediend, maar ik denk dat het chaos wordt op de stations; ik laat het je wel weten als ik vaststa op Utrecht Centraal omdat half NL met het OV besluit te gaan en R'dam/DH proberen te ontwijken.
T60P Widescreen
Bron: Twitter (klopt het dat je op Tweakers geen tweets kunt posten?)Air Force One departure Andrews Air Force Base ETD 22:55 GMT #AF1 #POTUS #NSS2014
Met een gem. vliegduur van zo'n 7 uur vanaf Washington zal hij dus rond 10 uur morgenochtend aankomen.
Dat klopt niet helemaal; hij zou om 9:40 uur al op Museumplein moeten zijn...
EDIT: was er met m'n hoofd niet bij (film kijken). Dan klopt de eerder genoemde tijd van zo'n 8 uur (ongeveer) dus.
[ Voor 51% gewijzigd door Piet91 op 23-03-2014 22:02 ]
22:55GMT is 23:55 CET, dus dan zou ie er om 7u CET morgenochtend zijn....
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ik ben het met je eens, maar niet iedereen ziet het zo... Ik ga morgen ook met de trein naar mijn werk, we zien het wel.Seesar schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:18:
Overtrokken gebeuren.
Ik ben bang dat beiden nogal zullen tegenvallen. We zullen zien, ik ga iig gewoon proberen morngenochtend op schiphol te komen ipv thuis te werken.Altijd_Lastig schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:31:
[...]
Nee, NS zet zelfs extra treinen in. Dat en omdat de halve randstad morgen thuis werkt of een vrije dag genomen heeft maakt dat je morgen waarschijnlijk super relaxed vanaf schiphol kunt reizen.
Air force one komt morgen tussen 8:25 en 8:35(geplanned)
Bron/gerucht: http://wheretospotatairpo...ear-security-summit-2014/
Er staat nu:hipy schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:58:
Air force one komt morgen tussen 8:25 en 8:35(geplanned)
AF1 92-9000 B747-200 Obama will arrive March 24 around 08:00 in the morning at Schiphol. Immediately after arrival he will board his VH60 Whitehawk helicopter. This will land at the Museumplein at Amsterdam. Likely the heli is guarded by the 6 Blackhawk helicopters.
Ik vraag me af of de vliegtuigen daadwerkelijk (aan het einde) van de Polderbaan worden geparkeerd. Dit kan toch helemaal niet? (afgebroken start-mogelijkheid)?
Heeft er iemand een overzicht?
Heeft er iemand een overzicht?
Gulfstream G650
Euh, ze staan er al?SalimRMAF schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:48:
Ik vraag me af of de vliegtuigen daadwerkelijk (aan het einde) van de Polderbaan worden geparkeerd. Dit kan toch helemaal niet? (afgebroken start-mogelijkheid)?
Er wordt al een tijdje niet meer gestart van of geland op de polderbaan.
en nu in beeldanandus schreef op maandag 24 maart 2014 @ 07:58:
Nog geen airforce 1 op de stream (die zou rond nu toch aankomen dacht ik?)
Het is herhaling van gisteren nu
Ja, dat werd net verteld op de radio, dat VIPs altijd voorrang krijgenZody schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:46:
Al het aankomende verkeer in holding, had ik niet verwacht, is dat altijd als AF1 landt?
Ook op Nederland 1.
Van de stream, Airforce 1 taxiet naar Marine 1 (en 2. Ofzo)

edit:
Ik heb net geleerd dat het pas de AF1 en M1 heet als de president daadwerkelijk aan boord is, dus technisch gesproken is het op de foto nog niet de Marine 1
Ik heb net geleerd dat het pas de AF1 en M1 heet als de president daadwerkelijk aan boord is, dus technisch gesproken is het op de foto nog niet de Marine 1
[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 24-03-2014 09:13 ]
Grappig, hoor, al die SS-ventjes. Trap wordt uitgebreid gecheckt door de mannetjes met oortjes
OK, da's interessant... Weet iemand wat er ingeregeld als één van de wachtende vliegtuigen ineens een noodgeval meldt? Ik kan me voorstellen dat kleinere vliegtuigen dat doorgestuurd worden naar Rotterdam of Lelystad, maar wat als bv. een 747 of A380 iets ernstigs hebben?Zody schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:46:
Al het aankomende verkeer in holding, had ik niet verwacht, is dat altijd als AF1 landt?
Dan landt die op een andere baan, en als AF1 dat te eng vind doen die zelf maar een extra rondje lijkt me.JeroenH schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:12:
[...]
OK, da's interessant... Weet iemand wat er ingeregeld als één van de wachtende vliegtuigen ineens een noodgeval meldt? Ik kan me voorstellen dat kleinere vliegtuigen dat doorgestuurd worden naar Rotterdam of Lelystad, maar wat als bv. een 747 of A380 iets ernstigs hebben?
-edit-
Valt me zojuist op op die livestream: Bij al die vliegtuigen staan 2 van die pipo's in klassiek ornaat met een zwaard omhoog onderaan het vliegtuigtrappetje. Behalve bij Obama, daar stonden ze te salueren zonder zwaard.
[ Voor 18% gewijzigd door mcDavid op 24-03-2014 11:17 ]
Hier net 8 (!) heli's, op weg naar Schiphol (vanuit Amsterdam).
Niet richting Den Haag? Of is dat dezelfde richting? Obma met zijn gevolg is nu per helikopter onderweg vanuit Amsterdam (Museumplein) naar de NSS top in Den Haag.
Op Facebook bij Het Concertgebouw wat foto's:

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Zonder zwaard is op verzoek van de SS. Die werden toch een beetje zenuwachtig van zo'n bot mes naast de president...mcDavid schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:35:
[...]
Dan landt die op een andere baan, en als AF1 dat te eng vind doen die zelf maar een extra rondje lijkt me.
-edit-
Valt me zojuist op op die livestream: Bij al die vliegtuigen staan 2 van die pipo's in klassiek ornaat met een zwaard omhoog onderaan het vliegtuigtrappetje. Behalve bij Obama, daar stonden ze te salueren zonder zwaard.
Gaaf zeg, om dat zo dichtbij over te zien komenTom Paris schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:33:
Op Facebook bij Het Concertgebouw wat foto's:
Ook eea op Twitter:

En de Polderbaan:

En de Polderbaan:
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Interesse in een fly over van die 4 heli's? Ze kwamen namelijk over het gebouw waar ik werk.
Voor deze dus: http://www.flightradar24.com/LCO1503/2f5888bVerwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:54:
QRA is actief!
Toch wel logische boog om Nederland als hij nu uiteindelijk naar Frankfurt gaat. Hoewel F24 aangeeft dat AMS de oorspronkelijke bestemming was.
[ Voor 18% gewijzigd door El Jefe op 24-03-2014 13:10 ]
LAN Cargo Boeing 777F. Het schijnt dat je i.v.m. de NSS al toestemming moet hebben om het Nederlandse luchtruim in te komen voor dat je vertrekt, dat had deze niet, dus is onder begeleiding richting Frankfurt gestuurd
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 24-03-2014 14:09 ]
Gaaf hoor die foto's hierboven.
Zal wel lekker geluid hebben gemaakt zo'n hele stoet
Nog een foto van de Polderbaan; van de Flickr pagina van Rutte.
Wat een gezicht

AF1 staat toch op Romeo platform? Net via ATC ook een piloot die nieuwsgierig was waar dat ding staat:
Zal wel lekker geluid hebben gemaakt zo'n hele stoet
Wat een gezicht

AF1 staat toch op Romeo platform? Net via ATC ook een piloot die nieuwsgierig was waar dat ding staat:
Probeer Air Force One ook te spotten op de Polderbaan, maar daar staat hij zeker niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 24-03-2014 16:28 ]
Ik ben net terug van IJsland en de landing vond plaats op de Kaagbaan en zo zag ik 2 toestellen staan in USA Airforce 1 kleuren. De 757 en de 747.

Je hebt gelijk, inderdaad een 757
Valt me nog mee hoe de foto's gelukt zo tijdens het afremmen. ( Icelandair 757-200 name: Eyjafjallajökull ) Does this name ring a bell?

Je hebt gelijk, inderdaad een 757
Valt me nog mee hoe de foto's gelukt zo tijdens het afremmen. ( Icelandair 757-200 name: Eyjafjallajökull ) Does this name ring a bell?
[ Voor 56% gewijzigd door Bestla op 24-03-2014 16:43 ]
Verwijderd
Hoe zijn die blackhawks eigenlijk hierheen gekomen? Gewoon in een vrachtruim van een groot vliegtuig o.i.d?
Met 2 grote C-17's, zie http://www.nrc.nl/nieuws/...n-obama-zijn-gearriveerd/Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:33:
Hoe zijn die blackhawks eigenlijk hierheen gekomen? Gewoon in een vrachtruim van een groot vliegtuig o.i.d?
Virussen? Scan ze hier!
Alleen de 2x VH60 zijn met de C-17 ingevlogen. De Black Hawks komen van Wiesbaden.wildhagen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:35:
[...]
Met 2 grote C-17's, zie http://www.nrc.nl/nieuws/...n-obama-zijn-gearriveerd/
[ Voor 0% gewijzigd door Flex op 24-03-2014 16:51 . Reden: typo ]
Niet de VH's?Flex schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:41:
[...]
Alleen de 2x NH60 zijn met de C-17 ingevlogen. De Black Hawks komen van Wiesbaden.
zou me ook niet verbazen dat er ook nog iets vanuit nurnberg/bamberg kant iets heen en weer gevlogen is,zag daar voor het eerst ook een C-17 staan afgelopen vrijdag op vliegveld Nurnberg.En ik ben daar 1x per maand / 2 maanden ongeveer.
En er zitten daar in de buurt ook een aantal amerikaanse legereenheden (zit regelmatig met ze in de vlucht ams-nue / nue-ams,ze vallen op zeg maar
)
En er zitten daar in de buurt ook een aantal amerikaanse legereenheden (zit regelmatig met ze in de vlucht ams-nue / nue-ams,ze vallen op zeg maar
[ Voor 24% gewijzigd door mrsar op 24-03-2014 16:47 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Van wie zou dat kleine witte vliegtuigje zijn, tussen al die reuzen...?Piet91 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:27:
Gaaf hoor die foto's hierboven.
[...]
Wat een gezicht![]()
[afbeelding]
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 24-03-2014 16:46 ]
Die kerel met dat gele hesje, is die van Parkeerbeheer Polderbaan?
't is wel leuk om te zien wat een mierenhoop van verschillende auto'tjes het daar is op flightradar24Bestla schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:52:
Die kerel met dat gele hesje, is die van Parkeerbeheer Polderbaan?
Georgië:Fiber schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:45:
Van wie zou dat kleine witte vliegtuigje zijn, tussen al die reuzen...?

EDIT: foto verbeterd; handig van diezelfde registraties
(ligt het aan mij of doet de site airliners.net raar; kan veel pagina's niet bereiken

Hoop echt dat er wat 'overzichtsfoto's' komen, of i.i.g. foto's die het eens wat duidelijk hebben vastgelegd; zoals die bovenstaande foto van de Polderbaan.
En wat betreft MH370; net een persconferentie geweest waarin ze hebben aangegeven dat het in de Indische Oceaan is gecrashed...
[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 24-03-2014 18:26 ]
zo dat viel allemaal reuze mee, geen chaos op Schiphol en gewoon met de IC via Rotterdam en DH, het was juist behoorlijk rustig. Dus was allemaal goed.
en het mooie was dat tijdens landing op de Kaagbaan (geloof ik), ik aan de linkerzijde zat en dus net naast AF1 landde:
en het mooie was dat tijdens landing op de Kaagbaan (geloof ik), ik aan de linkerzijde zat en dus net naast AF1 landde:
T60P Widescreen
Zag hem ook (paar posts boven je), ik landde daar om 11.51 geloof ik, en toen zag ik hem/hun 757 en 747.Seesar schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:01:
zo dat viel allemaal reuze mee, geen chaos op Schiphol en gewoon met de IC via Rotterdam en DH, het was juist behoorlijk rustig. Dus was allemaal goed.
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()