Zou ik mogen adviseren omdat nu te doen voor dat alle nieuwtjes van de Parijs Air Show naar buiten komen? Zo blijft alles nog bij elkaar staan er worden dubbelposts voorkomen.PWM schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:11:
[mobbreak]Dit topic is de 10.000 posts reeds gepasseerd. Als iemand zich geroepen voelt om een mooie nieuwe TS te maken, hoor ik het graag. Anders open ik van de week gewoon een nieuw deel[/]
Wat hier eigenlijk al wel eens genoemd is nu nogmaals hard in de Telegraaf. Echt heel jammer dit weer zo te lezen.Grote klanten van Martinair beklaagden zich eerder dit jaar over de sanering bij de top van KLM, dat ook al vervoer is kwijtgeraakt door de beslissing om de vrachtvloot te decimeren. Ook concurrenten van KLM, zoals Qatar Airways, vragen zich af openlijk af waarom de Nederlandse luchtvaartmaatschappij zo makkelijk afstand doet van marktaandeel. De vrachtoverslag op Schiphol zit in de lift.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De eerste berichten van de Parijs Air Show:
Garuda houdt van het getal 30 gok ik, ze hebben namelijk die intentie om:De widebodies zijn bedoelt om nieuwe routes te open naar Europa en Amerika.
Saudi Arabian Airlines is de launch customer van de A330 Regional.
Ze hebben 20 A333R besteld bedoelt voor regionale en binnenlandse vluchten en 20 A320 ceo toestellen.
Verder heeft Swiss 10 van hun CS100 bestellingen omgezet naar CS300 toestellen.
En Airbus blijft geloven in de VLA markt, dat is natuurlijk logisch van hun kant, maar 1550 toestellen is wel heel erg optimistisch.

Nieuw:
EVA Air Cargo heeft de intentie 5 777F's te kopen.
Garuda houdt van het getal 30 gok ik, ze hebben namelijk die intentie om:De widebodies zijn bedoelt om nieuwe routes te open naar Europa en Amerika.
Saudi Arabian Airlines is de launch customer van de A330 Regional.
Ze hebben 20 A333R besteld bedoelt voor regionale en binnenlandse vluchten en 20 A320 ceo toestellen.
Verder heeft Swiss 10 van hun CS100 bestellingen omgezet naar CS300 toestellen.
En Airbus blijft geloven in de VLA markt, dat is natuurlijk logisch van hun kant, maar 1550 toestellen is wel heel erg optimistisch.

Nieuw:
EVA Air Cargo heeft de intentie 5 777F's te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Die Bolle14 op 15-06-2015 11:31 ]
Kan toch prima met huidige TS?PWM schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:11:
[mobbreak]Dit topic is de 10.000 posts reeds gepasseerd. Als iemand zich geroepen voelt om een mooie nieuwe TS te maken, hoor ik het graag. Anders open ik van de week gewoon een nieuw deel[/]
En inderdaad, beter nu zodat het PAS nieuws bij elkaar komt te staan.
Het is vooral een manier om competitief te kunnen blijven op het kleinere vliegtuig-segment, ze voelen de druk van de kleinere varianten van de 737 en de A320NEO die flexibeler en efficienter zijn, en daardoor afnemende orders voor andere Bombardier-machines (CRJ-700 Series). Je weet wel, die platte lange spitse vliegtuigen waarmee bijvoorbeeld Lufthansa veel regionaal vliegt.gop1 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:24:
Ik vind die Bombardier C-series wel interessant. Iemand hier die er meer over weet? Ik heb wikipedia even gecheckt en wat me als eerste opvalt is de relatief lage kruissnelheid, waar is de innovatie?
De C-Series is daarvan praktisch de opvolger met een stuk hogere efficiëntie. En ook directere concurrentie voor de alternatieven van Boeing en Airbus.
Nieuwe features zijn bijvoorbeeld:
Volgens Bombardier:
- More fuel-efficient engines
- Higher percentage of composite materials (46%) in its fuselage
- Highest overhead bin volume per passenger
- Wider aisle for faster boarding and disembarkation
En vergeet niet dat de nieuwe C-Series voor het eerst volledig naar fly-by-wire gaan, voor Bombardier een flinke stap voorwaarts!
Qua prijzen: Een A320NEO kost een slappe 100M€ (list price, dus nog redelijk wat korting te regelen als je er een flink aantal van wil krijgen), een C-300 kost ongeveer 60M€. Toch de moeite waard zeg maar.
[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 15-06-2015 11:41 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Niemand betaald listprijs en de aankoopprijs van de een vliegtuig is denk ik een van de minst belangrijke factoren bij de aanschaf. Terugverdien mogelijkheden, onderhoudskosten, opleidingskosten (van technici, piloten etc), flexibiliteit (tussen verschillende vliegtuigen van dezelfde fabrikant kan je makkelijker piloten schuiven/heropleiden).Garyu schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:38:
Qua prijzen: Een A320NEO kost een slappe 100M€ (list price, dus nog redelijk wat korting te regelen als je er een flink aantal van wil krijgen), een C-300 kost ongeveer 60M€. Toch de moeite waard zeg maar.
Zeg ik dat ergens dan? Ik wijs er notabene op dat het list price is en dat daar nog flink op te onderhandelen valtPolarBear schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:51:
[...]
Niemand betaald listprijs en de aankoopprijs van de een vliegtuig is denk ik een van de minst belangrijke factoren bij de aanschaf. Terugverdien mogelijkheden, onderhoudskosten, opleidingskosten (van technici, piloten etc), flexibiliteit (tussen verschillende vliegtuigen van dezelfde fabrikant kan je makkelijker piloten schuiven/heropleiden).

Natuurlijk heb je een zwik kosten, maar de prijs van het vliegtuig is natuurlijk wel degelijk een factor, zeker bij nieuwe vliegtuigen die pas net op de markt komen, daar heb je nog geen tweedehands-markt.
Dat Swiss/Lufthansa als eerste klant bekend wordt gemaakt is natuurlijk ook niet heel gek, want daar vliegen al een flinke stapel oudere Bombardiers rond.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Garyu, bedankt.
Ik denk dat de lage kruissnelheid een trucje is om een lager verbruik op te kunnen geven.Overigens zijn 'nieuwe, zuinigere motoren' niet de verdienste van de vliegtuigbouwer lijkt me.
Ik denk dat de lage kruissnelheid een trucje is om een lager verbruik op te kunnen geven.Overigens zijn 'nieuwe, zuinigere motoren' niet de verdienste van de vliegtuigbouwer lijkt me.
Niet alleen, de vliegtuigbouwer geeft wel specs op waaraan de motoren (minimaal) moeten voldoen. Het is aan de motorenbouwers om daar wat mee te doen. En niet alle motorenbouwers bouwen motoren voor alle types. Overigens is dat denk ik ook wel een eigen topic waard.gop1 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:07:
[...]
Overigens zijn 'nieuwe, zuinigere motoren' niet de verdienste van de vliegtuigbouwer lijkt me.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Het lijkt me best een goed idee om specifiekere topics te hebben, aangezien luchtvaart een vrij groot onderwerp is. Nu gaat het afwisselend over vliegtuigen, financiën van maatschappijen, tickets, luchthavens, airshows, geschiedenis.Freee!! schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:22:
[...]
Niet alleen, de vliegtuigbouwer geeft wel specs op waaraan de motoren (minimaal) moeten voldoen. Het is aan de motorenbouwers om daar wat mee te doen. En niet alle motorenbouwers bouwen motoren voor alle types. Overigens is dat denk ik ook wel een eigen topic waard.
Ga nog even zo door en we hebben een compleet subforum luchtvaartgop1 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:38:
[...]
Het lijkt me best een goed idee om specifiekere topics te hebben, aangezien luchtvaart een vrij groot onderwerp is. Nu gaat het afwisselend over vliegtuigen, financiën van maatschappijen, tickets, luchthavens, airshows, geschiedenis.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dit topic is gesloten.