En vandaag weer teruggekomen uit omgekeerde richting. TK1943, A319, TC-JLT. Helaas een toestel zonder IFE (de A321 op de heenvlucht had die wel), maar alleen van die ouderwetse overhead-screens.
Stoelen waren trouwens wel heerlijk in deze kist, behoren imho toch wel tot de fijnere stoelen in Economy qua comfort.
Lekker chatty piloot op deze vlucht, regelmatig omroepen als "nu vliegen we boven Servië/Bulgarije/Oostenrijk/etc". Prima, maak je ook niet zoveel mee, is ook wel eens leuk.
Ik moet zeggen dat ik niet zo snel bang ben met vliegen, ik vlieg ook vrij regelmatig. Maar na deze vlucht zat er toch wel een beetje een bruine substantie in mijn onderbroek zeg maar (bij wijze van spreken dan)
Keyword is hier 'turbulentie'. Nu ben ik wel wat turbulentie gewend hoor, en onderweg was er ook wel wat turbulentie, maar niet meer dan licht of op zijn hoogst matig.
Maar bij de landing... man o man o man o man...
Echt.. het begon al een minuut of 15 voor de final approach, flink heen en weer schudden in alle richtingen (op, neer, links en rechts), maar exact op het moment dat de flaps naar beneden gingen (ik zat op rij 21, de één na laatste, dus had goed zicht op de vleugels) vielen we echt een heel stuk naar beneden. Voor mijn gevoel echt duizenden meters, maar dat zal wel minder gewest zijn, het voelde iig alsof je in de Efteling in de Python naar beneden dook...
Dat is géém fijn gevoel kan ik je bij deze verklappen.
Meteen een paar vrouwen flink gillen natuurlijk (zal vast veel helpen

)...
Kort daarna een nogal gejakkerd bericht van de piloot: "Due to weather conditions we had to abort our landing approach. We are going around for a new apprroach". Vergezeld door een soort waarschuwing vanuit de cockpit (soort trillend geluid? geen idee wat het was), maar hij was toch ook niet zo kalm meer als bij eerdere berichten...
Op Flight Aware is dat ook mooi te zien:
Na de go-around was er ook bij de 2e approach weer enorm veel turbulentie, maar gelukkig niet zo extreem als de 1e poging). Met veel moeite (het was een zeer ruwe landing, we stuiterden ook een paar keer) wist de piloot hem deze keer wel goed aan de grond te krijgen.
Normaal heb ik altijd een bloedhekel aan geklap na een landing, maar in dit geval werd er behoorlijk geklapt, en imho ook wel verdiend in dit geval...
Dit hoop ik toch niet snel meer mee te maken....
Al met al een minuut of 20-25 later aangekomen (14:40) dan geplanned (14:15) hierdoor in BRU.
Paspoort controle ging in BRU echt snel, heb nog geen 2 minuten hoeven te wachten. En de bagage lag zelfs al op de band te draaien, dus ook daar geen klachten...