Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Op 24 en 25 maart verwelkomt Nederland 58 wereldleiders, 5000 delegatieleden en 3000 journalisten tijdens de Nuclear Security Summit. Het is de grootste top die ooit in Nederland is georganiseerd. https://www.nss2014.com/

Hiervoor wordt een veiligheidszone in den Haag gecreeerd, gaan een aantal snelwegen deels of helemaal dicht en wordt elke agent die mogelijkerwijs gemist kan worden naar het veiligheidsgebied gestuurd. Een landingsbaan op Schiphol wordt afgesloten en vliegverkeer wordt beperkt.

Nou woon ik zelf in de gemeente Haarlemmermeer die ook flink geraakt wordt door dit circus en dus voor de rekening mag opdraaien voor extra politie inzet en afsluitingen.

Persoonlijk vind ik dit echt van de zotte om een dergelijk evenement hier in de randstad te houden. Biedt dit ons nou voordelen behalve dat de regio den Haag een horeca boost krijgt?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Het levert ons niks op, behalve meer kosten en hogere belasting voor de inwoners. Ik vind het ook bizar en erg sneu dat zoiets in dit land gehouden wordt, gewoon jammer :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bizar is het niet, natuurlijk, Den Haag/Nederland profileert zich al heel lang als neutrale hoofstad van internationaal recht van de wereld. Conferenties zijn er wel vaker. Al sinds de vredesconferenties van 1899 en 1907.
Het is ook niet voor niets dat het internationaal gerechtshof en diverse tribunalen in Nederland plaatsvinden.

Het is in ieder geval een stuk minder erg dan een voetbalcup of een olympische spelen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 31-01-2014 19:55 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat het ons oplevert? Een hele stad die een aantal weken lang onder de loep word genomen door de NSA, de GCHQ en nog wat andere geheime diensten kan ik me zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nog zoiets ja. Heb Bits of Freedom al geport daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Het is in elk geval niet rationeel. Dit soort events kun je op twee manieren rationeel insteken:
• regeringsleiders zijn vervangbaar -> beperkte veiligheidsmaatregelen tegen regelmatig voorkomende risico's
• regeringsleiders zijn niet vervangbaar -> organiseer zoiets in een loods op een afgelegen vliegbasis (bv Groenland, area51, Siberie, Guam)

Praktisch en economisch is dit van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dus we beginnen met een hoop NIMBY geklaag. En dan stel je voor dat Rukapul bedreigingen ontvangt dan moet de politie hem vertellen dat tweakers admins vervangbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

anandus schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:53:
Bizar is het niet, natuurlijk, Den Haag/Nederland profileert zich al heel lang als neutrale hoofstad van internationaal recht van de wereld. Conferenties zijn er wel vaker. Al sinds de vredesconferenties van 1899 en 1907.
Het is ook niet voor niets dat het internationaal gerechtshof en diverse tribunalen in Nederland plaatsvinden.

Het is in ieder geval een stuk minder erg dan een voetbalcup of een olympische spelen ;)
Ik sluit mij hier eigenlijk bij aan. Het is een weekje ofzo? Nog niet eens.

Het is vooral uit tactisch oogpunt handig om het op zo'n plek te doen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Uit tactisch oogpunt is het juist helemaal niet handig. Ondanks de idiote hoeveelheid politie zitten er straks enkele 10tallen beveiligingsexperts uit even zoveel landen 3 dagen met samengeknepen billen... Als je handig wilt had je Ramstein vliegbasis moeten boeken.

Het is maar 2 dagen maar het kost mijn gemeente veel geld. Dat moet ergens vandaan komen. Nu al staan er tekstkarren bij de ingang van mijn die mij manen om vooral het licht aan te laten als ik weg ga omdat ze de woninginbraken niet onder controle krijgen. Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat ze niet bepaald veel politie beschikbaar hebben.

Files kosten ons land 800 miljoen schijnt. Da's 3.3 miljoen per werkdag normaal al. Zal voor deze dagen zeker het dubbele worden lijkt me. Politieagent kost, uitgaande van de oude vuistregel dat een werknemer het dubbele van zijn bruto loon kost, al snel 250 euro per dag. Da's nog 's ruim 3 miljoen euro per dag.

Voelt gewoon oneerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het argument dat het veel geld kost snap ik niet: het geld wordt rondgepompt, dus het komt weer in de economie terug.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik woon in Scheveningen en wat ik begrijp zit ik straks 2 dagen in een soort niemandsland, die rode zone ligt mooi tussen huis en werk, ben benieuwd wat er geregeld word om nog wel in het centrum te kunnen komen.

Buiten het ongemak vind ik het goede exposure, waar je het ook houd het zal altijd overlast geven. Helemaal in de middle of nowhere kan ook niet. Hotels moeten er wel in de buurt zijn.

Ik hoop dat het allemaal een succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sowieso vind ik persoonlijk zoiets nuttigers dan 22 idioten die achter een bel aan rennen, en dat doen we elk weekend over heel het land. Tuurlijk per stuk minder ingrijpend, maar totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Dit evenement an sich kost misschien geld, maar het zet Den Haag wel nog beter op de kaart als stad van vrede en recht. Mede dankzij dat label mogen een paar Nederlandse aannemers nu in Den Haag het International Criminal Court bouwen voor 147 miljoen euro , hetzelfde instituut als dat voor velen werk oplevert. En zo zijn er nog diverse instanties. Wat mij betreft dus een goede zaak deze top, ook al ga ik er zelf als Hagenaar flink wat hinder van ondervinden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik werk zelf bij een grote multinational in de buurt van het circus, en voor mij en veel van mijn collegae zal het vrijwel onmogelijk worden om op het werk te verschijnen... Ten eerste omrijden omdat de A5 afgesloten is, vervolgens over 2 ipv 5 banen op de A4 proppen, om er daarna achter te komen dat de A44 dicht is. Top!

Hoezo kost het geld? Die vrije dagen die ik en mijn collegae moeten opnemen zijn toch ook niet gratis... Zo'n lab prop je ook niet even in je rugzak, dus thuiswerken is ook niet voor iedereen weggelegd

Geef mij dan maar een WK of een OS; kost ook wat centen, maar dan heb je tenminste nog iets leuks ervoor terug ;)

Edit: Als het zo'n enorme logistieke operatie is, waarom kunnen ze dan niet gewoon een paar tenten opzetten op de polderbaan; die is toch al dicht om als parkeerplaats te dienen, kunnen ze direct vanuit (of met) hun vliegtuig langs het lopend buffet :+

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 31-01-2014 21:47 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:47:
• regeringsleiders zijn niet vervangbaar -> organiseer zoiets in een loods op een afgelegen vliegbasis (bv Groenland, area51, Siberie, Guam)
Uiteraard, maar je hebt ook de 'infrastructuur' ervoor nodig.
Lees: De secundaire punten. Opvang voor de top van de wereld. Goede hotels voor de wereldleiders, hotels voor journalisten en staf, barakken voor de werknemers, etc.
Tenzij ze Sotji-style een berg hotels uit de grond stampen (en personeel importeren die ook ergens moeten verblijven), en dat kost tijd, kom het altijd neer op grote steden.
argro schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:43:
Dit evenement an sich kost misschien geld, maar het zet Den Haag wel nog beter op de kaart als stad van vrede en recht. Mede dankzij dat label mogen een paar Nederlandse aannemers nu in Den Haag het International Criminal Court bouwen voor 147 miljoen euro , hetzelfde instituut als dat voor velen werk oplevert. En zo zijn er nog diverse instanties. Wat mij betreft dus een goede zaak deze top, ook al ga ik er zelf als Hagenaar flink wat hinder van ondervinden.
Plus dat het Nederland op de kaart houdt.
Al die extra buitenlandse mensen die een internationaal gerechtshof vraagt brengt aardig wat qua btw, knowhow en shizzle binnen. In the long run.
Het valt me nog mee dat de optie ".. En een mooie internationale baan voor een VVD'er/PVDA'er" nog niet langsgekomen is :P

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 31-01-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Ik vind het wel leuk, het zet Den Haag op de kaart.

Ik gebruik sowieso de fiets en het OV om naar school te komen (woon in Scheveningen) dus ik zal allicht wat om moeten fietsen, big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
argro schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:43:
Uiteraard zijn er voordelen, maar dat kan veel efficienter. Natuurlijk is het voor veel ego's fantastisch om de wereldleiders op bezoek te hebben. Maar voor het op de kaart zetten van Nederland / Den Haag is het bijna net zo handig om een ander groot evenement rond vrede en veiligheid te organiseren waar het lagere echelon onder regeringsleiders langskomt. De kosten behorend bij dat kleine beetje meer zijn extreem veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Grannd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:56:
Ik vind het wel leuk, het zet Den Haag op de kaart.

Ik gebruik sowieso de fiets en het OV om naar school te komen (woon in Scheveningen) dus ik zal allicht wat om moeten fietsen, big deal.
http://www.denhaag.nl/web...9f-400d-9d20-7f5eabb7b350

Ik hoop dat tram 1 blijft rijden, anders moet ik inderdaad een eind om fietsen, tenzij het regent niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Misschien hadden we het in Groningen moeten houden.
Weinig verkeer, afgelegen, en ze kunnen het extra werk gebruiken :P
Om te compenseren voor de aardbevingen :P

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 31-01-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Rukapul schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:00:
[...]

Uiteraard zijn er voordelen, maar dat kan veel efficienter. Natuurlijk is het voor veel ego's fantastisch om de wereldleiders op bezoek te hebben. Maar voor het op de kaart zetten van Nederland / Den Haag is het bijna net zo handig om een ander groot evenement rond vrede en veiligheid te organiseren waar het lagere echelon onder regeringsleiders langskomt. De kosten behorend bij dat kleine beetje meer zijn extreem veel hoger.
Daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Als er een belangrijk besluit genomen moet worden, bijvoorbeeld over waar het ICC te vestigen, dan helpt het enorm wanneer de mensen die het uiteindelijk voor het zeggen hebben een goed gevoel bij Den Haag hebben. Dat een derderangs hulpje van Obama ooit op bezoek is geweest gaat je als land / stad niet veel opleveren ben ik bang.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

anandus schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:01:
Ja maar die aardbevingen zijn juist weer een veiligheidsrisico :P

Ach ja dan doen wij het in Assen :+ Ze hebben daar nu toch een Kazerne die met enkele jaren helemaal niets meer gaat doen

Of in Lauwersoog en iedereen mag verblijven in het oefendorp van de landmacht :D
Wikipedia: Marnehuizen

[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 31-01-2014 22:13 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zie het vanaf de positieve zijde: Als je wat misdaden wil plegen, dan dat mooi doen wanneer er weinig mankracht beschikbaar is bij de politie. Een ramkraak is zo gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sefyu schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:18:
Zie het vanaf de positieve zijde: Als je wat misdaden wil plegen, dan dat mooi doen wanneer er weinig mankracht beschikbaar is bij de politie. Een ramkraak is zo gepleegd.
Dat is sowieso al goed te doen in kleine dorpjes ;) Waar überhaupt al weinig politie is. Mooie Land Rover 90 jatten bij een boer en de pui inrijden van de lokale *vul hier in waar je veel geld kan halen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zal nog 'leuk' worden :/.

Laat de begraafplaats waar mijn opa (recent) en oma liggen nou op 60 meter vanaf een taxi-baan van de Polderbaan liggen. Ja, de begraafplaats aan de Vijfhuizerweg is afgelopen decennia behoorlijk door Schiphol omringd, en rustig is het daar zeker niet, met elke 4 minuten een vliegtuig wat voorbij komt taxien.

Ik vrees dat dit ook een no-go zal worden, of zouden ze wat respectvollers voor ogen hebben? Het zou toch sneu zijn als iemand even een bezoek wil brengen op het kerkhof op de dag dat iemand jarig zou zijn, dat diegene de toegang geweigerd wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 31-01-2014 22:25 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

anandus schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:01:
Of op bv Terschelling of Texel. Goed af te sluiten en een tentenkamp kan je zo opzetten daar. Alleen wel een noodhotel bouwen voor alle regeringleiders. Die kan je moeilijk in een B&B gooien :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

AW_Bos schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:23:
Zal nog 'leuk' worden :/.

Laat de begraafplaats waar mijn opa (recent) en oma liggen nou op 60 meter vanaf een taxi-baan van de Polderbaan liggen. Ja, de begraafplaats aan de Vijfhuizerweg is afgelopen decennia behoorlijk door Schiphol omringd, en rustig is het daar zeker niet, met elke 4 minuten een vliegtuig wat voorbij komt taxien.

Ik vrees dat dit ook een no-go zal worden, of zouden ze wat respectvollers voor ogen hebben? Het zou toch sneu zijn als iemand even een bezoek wil brengen op het kerkhof op de dag dat iemand jarig zou zijn, dat diegene de toegang geweigerd wordt.
Hopelijk stort er geen vliegtuig neer daar....

"Vanochtend is een Fokker 100 neergestort, er zijn al 734 lichamen geborgen" :+

Enfin, tja, het is een gigantisch circus daar in Den Haag straks, maar, dat krijg je er van als je zo graag Geneve-aan-zee wilt spelen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:31
Lol....volgens de site vananaarbeter vind de terugrit al spookrijdend plaats. Dit om efficient gebruik te maken van de voor de heenweg al afgesloten wegen.

Zou Obama dan ook een bekeuring krijgen voor spookrijden?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Panzer_V schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:43:
Lol....volgens de site vananaarbeter vind de terugrit al spookrijdend plaats. Dit om efficient gebruik te maken van de voor de heenweg al afgesloten wegen.

Zou Obama dan ook een bekeuring krijgen voor spookrijden?
Lijkt me sterk dat hijzelf zal rijden, dat zal dan zijn chauffeur worden :P

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 31-01-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik denk dat obama helemaal niet rijdt maar met de helikopter naar Valkenburg gaat en alleen het laatste stukje rijdt.

Het zet Nederland op de kaart. En dan? Zijn er echt nog belangrijke instellingen te vergeven dan? Ik vind dat een heel ongrijpbaar argument. Haarlemmermeer gebruikt diezelfde reden om mysteryland hier te houden. Dit soort evenementen kosten flink geld en wat het oplevert is maar zeer de vraag.

Zat me later te bedenken, dit is het zoveelste ding van een PvdA minister waar ik me groen aan erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

58 wereldleiders die aan het diner zitten met topmensen van shell, philips, asml... *katsjing* :) (ah meneer de sjeik neemt u plaats naast meneer shell; mevrouw korea, wat zegt u, investeringen in nieuwe high tech industrie? Heeft u meneer asml wel eens gesproken?)

[ Voor 46% gewijzigd door Zoijar op 01-02-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Zoijar schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:00:
58 wereldleiders die aan het diner zitten met topmensen van shell, philips, asml... *katsjing* :) (ah meneer de sjeik neemt u plaats naast meneer shell; mevrouw korea, wat zegt u, investeringen in nieuwe high tech industrie? Heeft u meneer asml wel eens gesproken?)
En dat soort gesprekken gebeurt dus niet. Het kost alleen maar geld en als er iets misgaat heeft dit een negatieve uitwerking voor Nederland. Had deze rommel maar mooi in de UK, Duitsland of VS gedaan :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wijnands schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 06:40:
Dit soort evenementen kosten flink geld en wat het oplevert is maar zeer de vraag.
De kans is dat het tenminste iets oplevert.

We betalen ook bakken met belastinggeld aan dingen zoals politieinzet voor sportevenementen, zoals voetbalwedstrijden, en dat levert niets op behalve reclame voor de sponsors (die geen cent betalen aan de politieinzet). Imho mogen de kosten daarvan verhaald worden bij de clubs/sponsors

Bij internationale evenementen zoals deze heb je tenminste kans dat Nederland er nog wat aan heeft, zoals behoud/krijgen van internationale instanties, een voorzitterschap van het een of ander, extra gewicht tijdens onderhandelingen, etc.
Daarnaast is het ook gewoon goed gedrag, elk land komt aan de beurt voor iets.
Zat me later te bedenken, dit is het zoveelste ding van een PvdA minister waar ik me groen aan erger.
Ja, het is allemaal de schuld van Timmermans 8)7
Cubic X schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:31:
[...]
Had deze rommel maar mooi in de UK, Duitsland of VS gedaan :r .
Ook de UK, Duitsland of de VS komen aan de beurt. Sterker nog, de eerste Summit was in Washington ;)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 01-02-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Cubic X schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:31:
En dat soort gesprekken gebeurt dus niet.
Nee, ze zitten daar allemaal stommertje te spelen. Denk je nou echt als er 58 wereldleiders bij elkaar komen dat er niks bresproken wordt? Dat er voor dit soort internationale contracten in de gouden gids wordt gezocht; hmm nederland, ach ik kan ze eens bellen, nul, nul, drie, een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
anandus schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:54:
Ja, het is allemaal de schuld van Timmermans 8)7
En dan ook meteen met die 8)7 erbij he............. :F

De logistieke voorbereiding van de NSS is ondergebracht bij de projectgroep NSS2014 van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Denk dat de verkeerschaos en de staat van beleg wel degelijk Timmermans aan te rekenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Staat van beleg. Dramaqueen much? Misschien *iets* minder overdrijven en niet direct vol in de panische stress schieten?

En nee, dat is Timmermans niet geheel aan te rekenen nee. Dacht je niet dat bepaalde buitenlandse leiders (Obama, Putin, de leider van China, als belangrijksten) niet de nodige "wensen" naar voren zouden brengen? En die "wensen" kan je best met "bevelen" vertalen. Anders komen ze simpelweg niet.

Sowieso is Rutte eindverantwoordelijk, als premier, niet Timmermans (daar is het alleen gedelegeerd, en dat is een hele commissie, doet Timmermans echt niet persoonlijk ofzo). Dus als je gaat klagen, doe het dan bij Rutte.

Je zult nu eenmaal beveiligingsmaatregelen moeten nemen, want áls er iets gebeurt en je hebt geen/nauwelijks beveiligingsmaatregelen genomen, staan degenen die nu lopen te schreeuwen natuurlijk ook weer vooraan om hysterisch met boter op het hoofd te schreeuwen "hoe dit nu kon gebeuren"... dit is natuurlijk de natte droom van Al Qaida, met al die wereldleiders op een kluitje bij elkaar..

Volgens mij moet iedereen zich gewoon voor de verandering eens niet zo druk maken, en een kalmeringspilletje nemen. Als je denkt het niet te overleven plan je lekker een vakantie rond die tijd, of voor mijn part wat vrije dagen. We hebben het over een paar daagjes, niet over een hele maand... (en ja, ik ga er ook last van hebben, mijn dagelijkse verkeersroute wordt ook getroffen. Big deal, die paar dagen overleef ik ook wel weer).

Chill enzo.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 01-02-2014 15:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Zoijar schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:58:
[...]

Nee, ze zitten daar allemaal stommertje te spelen. Denk je nou echt als er 58 wereldleiders bij elkaar komen dat er niks bresproken wordt? Dat er voor dit soort internationale contracten in de gouden gids wordt gezocht; hmm nederland, ach ik kan ze eens bellen, nul, nul, drie, een...
Er worden wel zaken besproken, maar niet met het Nederlandse bedrijfsleven zoals werd gesuggereerd. De hoge heren praten alleen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cubic X schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:17:
[...]

Er worden wel zaken besproken, maar niet met het Nederlandse bedrijfsleven zoals werd gesuggereerd. De hoge heren praten alleen met elkaar.
De hoge heren zelf wel, maar vergeet je niet dat er ook 5000 leden in de diverse delegaties meekomen? Laten we het erop houden dat dat niet alle 5000 secretaressen zullen zijn. Daar zullen best ook wel andere dealtjes en gesprekken plaatsvinden. Mogelijk dus ook waar ons bedrijfsleven van kan profiteren ja.

Is vergelijkbaar met een bezoek van de koning aan het buitenland, daar gaat ook (bijna) altijd een handelsdelegatie mee. Hoor je op het nieuws niet veel van (if any), maar die halen soms ook allerlei deals voor het bedrijfsleven binnen enzo :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:33:
[...]

En dan ook meteen met die 8)7 erbij he............. :F

De logistieke voorbereiding van de NSS is ondergebracht bij de projectgroep NSS2014 van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Denk dat de verkeerschaos en de staat van beleg wel degelijk Timmermans aan te rekenen zijn.
Het zal in goed overleg gaan met Schultz ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ah, dramaqueen. Sure.. uiteraard. Even vergeten dat dit Nederland is en dat het dus allemaal moet kunnen. Heel normaal dit allemaal.

[ Voor 85% gewijzigd door Wijnands op 01-02-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wijnands schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:47:
Ah, dramaqueen. Sure.. uiteraard. Even vergeten dat dit Nederland is en dat het dus allemaal moet kunnen. Heel normaal dit allemaal.
Ja want enkel en alleen in Nederland moet zoiets kunnen, internationaal top overleg over nogal belangrijke onderwerpen.

Als dat alleen in Nederland zou kunnen zou dat iets zijn om heel trots op te zijn! Jammer genoeg blijken sommige mensen liever te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Kunnen ze die onzin niet in de nacht doen? Dan heeft het dagelijke leven geen last van die opstoppingen in de Randstad? Klinkt verdomd gek, maar er zijn wel meer mensen die wel eens nachtdienst moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Wat zijn we toch een bekrompen landje vol boeren soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Eefje Rammeloo is in elk geval van mening dat het hele circus voor de gemiddelde Hagenees niets oplevert.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wijnands schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 06:40:
Je beseft dat het positioneren van Den Haag als internationale stad van vrede en recht al decennia staand beleid is, gesteund door praktisch elke politieke partij? Maar, zoals wel vaker is de partij die de afgelopen dertig jaar veel minder regeert dan de VVD en het CDA altijd de oorzaak van alle ellende. En ik ben absoluut geen PvdA'er, laat dat duidelijk zijn.
anandus schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:54:
Daarnaast is het ook gewoon goed gedrag, elk land komt aan de beurt voor iets.
JA!

De kritiek is tenenkrommend. "Ja maar, wat levert het ons op!?" Soms doe je dingen niet omdat ze je direct iets opleveren maar omdat ze gewoon moeten gebeuren. We willen een veiligere wereld maar twee dagen ongemak is al onverdraagbaar. Kom nou!

Wat levert het op als je je troep netjes in de prullenbak gooit ipv op straat? Op korte termijn niets (het kost zelfs moeite, te veel moeite blijkbaar als je al die peuken op straat ziet liggen), op lange termijn krijg je er een prettigere leefomgeving voor terug.

ATS schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:50:
Eefje Rammeloo is in elk geval van mening dat het hele circus voor de gemiddelde Hagenees niets oplevert.
Oh bah, wat een bitter stuk ressentiment. Er gaan bakken met geld en subsidies richting de oostkant van Den Haag (zolang de subsidies helpen geen enkel probleem wmb), maar wee je gebeente als een paar wijken het goed doen! De gemiddelde Hagenees loopt te janken als het riante geldinfuus richting ADO niet ver genoeg open staat, maar complete woonwijken ervaren om de week overlast omdat hersenloos geteisem, waar Den Haag ruim mee bedeeld is, zich niet kan gedragen rondom voetbalwedstrijden.

Middelmaat moet de norm zijn! Hoger opgeleid en succesvol zijn zijn misdrijven die zo snel mogelijk uitgeband moeten worden, te beginnen met het ondragelijk ongemak van twee dagen omleidingen! Weg met mensen die het goed hebben! Het volk aan de macht!

God allemachtig :F

[ Voor 30% gewijzigd door kenneth op 03-02-2014 10:13 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Wat mij een beetje opvalt aan dit topic is dat niemand het over het doel van deze bijeenkomst heeft, namelijk het veiliger maken van de wereld door streng toezicht te hebben (en te houden) op nucleaire techniek.
Wat mij betreft is 2+ dagen overlast voor de burger een redelijke prijs voor internationaal overleg met betrekking tot dit onderwerp. Bedenk wel dat hier partijen praten welke eerst miljarden in enorme voorraden kernwapens hebben gestoken en decennia lang de kans op een kernoorlog hoog hebben gehouden.

Ik ga trouwens niet dit initiatief de hemel in prijzen want ik heb ook zo mijn bedenkingen. De VS en Rusland hebben nog steeds een arsenaal aan kernkoppen liggen, voldoende om alle beschaving in de wereld in de as te leggen.
En wij, Nederland, ontkennen gewoon loeihard dat we kernkoppen van de VS hebben liggen. Hypocrisie ten top van de deelnemers dus. Maar ik vind het een goede zaak dat men er in ieder geval over praat. Een wereld zonder kernwapens is waarschijnlijk een utopie, maar een stukje diplomatie maakt het een stuk veiliger.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

TNW schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:19:
Wat mij een beetje opvalt aan dit topic is dat niemand het over het doel van deze bijeenkomst heeft, namelijk het veiliger maken van de wereld door streng toezicht te hebben (en te houden) op nucleaire techniek.
Nouja, ik heb het net al terloops gemeld maar jij gaat er iets verder op in, toegegeven ;)
En wij, Nederland, ontkennen gewoon loeihard dat we kernkoppen van de VS hebben liggen.
Er wordt helemaal niets ontkend.
Maar ik vind het een goede zaak dat men er in ieder geval over praat. Een wereld zonder kernwapens is waarschijnlijk een utopie, maar een stukje diplomatie maakt het een stuk veiliger.
Eens :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
TNW schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:19:
Wat mij betreft is 2+ dagen overlast voor de burger een redelijke prijs voor internationaal overleg met betrekking tot dit onderwerp. Bedenk wel dat hier partijen praten welke eerst miljarden in enorme voorraden kernwapens hebben gestoken en decennia lang de kans op een kernoorlog hoog hebben gehouden.
Wat mij betreft ook maar de gemiddelde Nederlander heeft helaas niet de empathie of het intellect om dit te snappen.
Ik ga trouwens niet dit initiatief de hemel in prijzen want ik heb ook zo mijn bedenkingen. De VS en Rusland hebben nog steeds een arsenaal aan kernkoppen liggen, voldoende om alle beschaving in de wereld in de as te leggen.
En wij, Nederland, ontkennen gewoon loeihard dat we kernkoppen van de VS hebben liggen. Hypocrisie ten top van de deelnemers dus. Maar ik vind het een goede zaak dat men er in ieder geval over praat. Een wereld zonder kernwapens is waarschijnlijk een utopie, maar een stukje diplomatie maakt het een stuk veiliger.
Ik ben niet zo zeer bang voor kernkoppen. Als er eentje af gaat is het een felle flits en het is klaar. Biologische en virale wapens zijn in mijn ogen veel gevaarlijker maar beter beveiligd en moeilijker te maken door terroristen. Daarnaast hebben de landen met kernwapens over het algemeen goed toezicht en controle op hun arsenaal en de mensen die hier aan werken.

Probleem wat besproken wordt is dat er strenger toezicht op het materiaal ( en de kennis ) moet worden gehouden. Een goed idee wat mij betreft want voor/tijdens/na de van de Soviet Unie is er nogal wat materiaal en kennis op de zwarte markt terecht gekomen.
Uitbannen doe je het nooit, maar het moet zo moeilijk mogelijk gemaakt worden met deze rommel ( want dat is ) anderen mensen pijn te doen.

Naast het feit dat we het dus kunnen hebben over "Nuclear Security" zouden we ook weer eens een summit moeten organiseren over het ontmantelen van die meuk. Dan verdwijnt het probleem van beveiliging niet helemaal maar je hebt wel een stuk minder objecten/personen om te beveiligen.
Uiteindelijk is beveiliging een middel tegen een symptoom en geen oplossing van de kwaal. Namelijk de destructieve aard van de mens.

Terug naar of Den Haag 2 dagen plat moet liggen voor deze top: In mijn ogen: Als het niet hier gebeurd, gebeurd het ergens anders en zeiken mensen er ook over. Waarom dan niet hier? Ik ben geen NIMBY. Niet omdat ik mezelf te goed vind. Ik weiger te reageren op onderbuikgevoelens en mensen die zeiken om het zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

kenneth schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:35:
[...]
Er wordt helemaal niets ontkend.
Exact bekeken niet nee. Net zoals Israël doet NL aan nuclear ambiguity. Maar het is een beetje kansloos om vaag te gaan doen als het bewijs gewoon op tafel ligt. We willen weer het braafste jongetje van de klas zijn, ons zelf op de kaart zetten als land welke de NSS host, maar verdragen met de VS en opslag van kernwapens is ook geen probleem. Ja ik weet het, zo werkt politiek...

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
TNW schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Exact bekeken niet nee. Net zoals Israël doet NL aan nuclear ambiguity. Maar het is een beetje kansloos om vaag te gaan doen als het bewijs gewoon op tafel ligt.

We willen weer het braafste jongetje van de klas zijn, ons zelf op de kaart zetten als land welke de NSS host, maar verdragen met de VS en opslag van kernwapens is ook geen probleem. Ja ik weet het, zo werkt politiek...
Deze summit gaat over het voorkomen van nucleair terrorisme, niet over vraagstukken omtrent het bezitten van kernwapens door een soevereine staat.

Ik denk dat Nederland en vooral Den Haag zich nog beter op de kaart zet mocht dit evenement zonder grote incidenten verlopen. Waarschijnlijk zullen er (met name) extreem linkse en rechtse demonstranten massaal(?) naar Den Haag afreizen om daar al dan niet vredig te demonstreren, maar ik denk niet dat dat het grootste probleem zal zijn. Waar ik veel banger voor ben is dat een extremistische groepering een aanslag zal proberen te plegen. Zoveel wereldleiders op één plek is natuurlijk een buitenkansje.

Maar goed, eerst maar eens afwachten hoe vredig Sotsji verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Awsom schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:46:
Zoveel wereldleiders op één plek is natuurlijk een buitenkansje.
De vorige twee keer is er niets noemenswaardig gebeurd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
laat maar vallen .. want het komt er toch wel van .. het geeft niet of je rent ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Awsom schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:46:
[...]

Deze summit gaat over het voorkomen van nucleair terrorisme, niet over vraagstukken omtrent het bezitten van kernwapens door een soevereine staat.

Ik denk dat Nederland en vooral Den Haag zich nog beter op de kaart zet mocht dit evenement zonder grote incidenten verlopen. Waarschijnlijk zullen er (met name) extreem linkse en rechtse demonstranten massaal(?) naar Den Haag afreizen om daar al dan niet vredig te demonstreren, maar ik denk niet dat dat het grootste probleem zal zijn. Waar ik veel banger voor ben is dat een extremistische groepering een aanslag zal proberen te plegen. Zoveel wereldleiders op één plek is natuurlijk een buitenkansje.

Maar goed, eerst maar eens afwachten hoe vredig Sotsji verloopt.
Aan de ene kant klinkt het heel erg positief, voor je veiligheid bekend staan als land. Maar neem er eens bij hoe het gebeurt, is het het dan waard? Is dat waar wij bekend om willen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Streskip schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 00:54:
[...]

Aan de ene kant klinkt het heel erg positief, voor je veiligheid bekend staan als land. Maar neem er eens bij hoe het gebeurt, is het het dan waard? Is dat waar wij bekend om willen staan?
Wat? Dat wat we er bekend om zouden staan dat mensen in/rond Den Haag een aantal dagen verkeersoverlast hebben gehad? Daar gaat onze reputatie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En het worden toestanden hier in de Haarlemmermeer. Noodverordening geld van zaterdag avond tot woensdag avond. Je mag dus nergens in de gemeente op straat zijn met een camera.

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f81/wijnands/spergebied_zpsbc1c6d21.png

Je kunt dus aangehouden en meegenomen worden als je een telefoon op zak hebt.
Maar ja, het is maar voor een paar dagen, toch? En dit is goed voor Nederland, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 08:16:
En het worden fascistische toestanden hier in de Haarlemmermeer. Noodverordening geld van zaterdag avond tot woensdag avond. Je mag dus nergens in de gemeente op straat zijn met een camera.

[afbeelding]

Maar ja, het is maar voor een paar dagen, toch? En dit is goed voor Nederland, nietwaar?
Het is een erg klein gebied. Het doel is belangrijk. Dus ja het is goed voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En het worden fascistische toestanden hier in de Haarlemmermeer.
Weet je wel wat fascisme is?

Je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort hyperbolen. Als je serieus wil discussieren doe je dat niet op zo'n manier iig ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wildhagen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 10:00:

Je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort hyperbolen. Als je serieus wil discussieren doe je dat niet op zo'n manier iig ;)
LAat ik het anders stellen dan. Dit soort inperkingen van mijn vrijheid zijn volgens mij sinds de bezetting door Duitsland hier niet meer voorgekomen.
Touchdomex schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 09:58:
[...]

Het is een erg klein gebied. Het doel is belangrijk. Dus ja het is goed voor Nederland.
Ehh... het is de hele gemeente. 144000 inwoners, 180km2.

[ Voor 42% gewijzigd door Wijnands op 08-03-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

So? Dan nog heeft het niks met fascisme te maken...

Daarnaast kan je ook een beetje overdrijven (en dat doe je nogal).... alsof half Nederland dagelijks met camera's rondsjouwt.

En als je er echt niet mee kan leven en er grote problemen mee hebt, kan je altijd nog een hotelletje of hutje op de hei gebruiken voor die paar dagen.

Tikje dramaqueen-achtig imho ;)

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 08-03-2014 11:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wildhagen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:47:

Daarnaast kan je ook een beetje overdrijven (en dat doe je nogal).... alsof half Nederland dagelijks met camera's rondsjouwt.
Meer dan de helft loopt dagelijks met een telefoon. Kijk maar 's goed naar je mobiel. En die van je vrienden.
En als je er echt niet mee kan leven en er grote problemen mee hebt, kan je altijd nog een hotelletje of hutje op de hei gebruiken voor die paar dagen.

Tikje dramaqueen-achtig imho ;)
En die reactie is een tikje onverschillig imho.

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 08-03-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wijnands schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Meer dan de helft loopt dagelijks met een telefoon. Kijk maar 's goed naar je mobiel. En die van je vrienden.
Als je je verstand gebruikt snap je ook wel dat het hier om echte camera zal gaan, niet om phonecamera's. Net zoals dat je gewoon met je helm op je brommer mag rijden (punt 1c), maar alleen niet met je helm 'zomaar' mag rondlopen (zonder brommer dus).

Dat noemen we 'common sense'.

Je bent volgens mij gewoon een beetje aan het zoeken?
[...]

En die reactie is een tikje onverschillig imho.
Eerder realistisch. Je moet geen problemen zoeken die er niet of nauwelijks zijn. Als je je jouw reacties moet geloven is je leven zowat voorbij. Terwijl het maar een paar daagjes is.

Gewoon niet zo overdrijven. Je leven eindigt écht niet ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:09:
[...]
Eerder realistisch. Je moet geen problemen zoeken die er niet of nauwelijks zijn. Als je je jouw reacties moet geloven is je leven zowat voorbij. Terwijl het maar een paar daagjes is.
Toch is het tekenend dat je compleet schijt kunt hebben aan ca. 150k mensen voor die paar daagjes zodat er een paar nutteloze pluche-zitters over koetjes en kalfjes kunnen ouwehoeren. Dit geeft een duidelijk signaal naar de burger: belasting betalen zodat wij, het kabinet, dit kunnen organiseren en verder mag je je smoel houden want je bent niet belangrijk. Oh, tot de verkiezingen, dan ben je heel even (schijn)belangrijk, want we doen lekker toch niks van wat we beloven.

*knip* Een mening geven kan ook zonder onbeschoft te worden.

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 10-03-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan het ook wat volwassener? Wat je nu doet is niet meer dan trollen vanuit de onderbuik, gezien de enigzins kinderlijk aandoende termen als 'de tyfus', 'tuig', 'nutteloze pluche-zitters' etc.

Het geeft al met al wel aan dat je iig helemaal niet serieus wil discussieren, maar alleen niet-onderbouwd ranten. Persoonlijk lijkt GoT me daar niet de aangewezen plek voor, dat lijkt me meer thuishoren op GeenStijl, FOK etc etc.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 08-03-2014 13:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wildhagen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:09:
[...]

Als je je verstand gebruikt snap je ook wel dat het hier om echte camera zal gaan, niet om phonecamera's. Net zoals dat je gewoon met je helm op je brommer mag rijden (punt 1c), maar alleen niet met je helm 'zomaar' mag rondlopen (zonder brommer dus).

Dat noemen we 'common sense'.

Je bent volgens mij gewoon een beetje aan het zoeken?
Common sense mag het zijn maar het staat er allemaal niet. Jij noemt het zoeken. Ik word nerveus als er opeens dingen voor de hele gemeente gelden waar de beoordeling van common sense of handhaving opeens in handen ligt van een of ander ventje van de marechaussee.
[...]

Waarom zou je je dan over iets druk maken? Alles is maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Wijnands schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:40:
[...]

Common sense mag het zijn maar het staat er allemaal niet. Jij noemt het zoeken. Ik word nerveus als er opeens dingen voor de hele gemeente gelden waar de beoordeling van common sense of handhaving opeens in handen ligt van een of ander ventje van de marechaussee.

[...]

Het is voor jou zeker een ver-van-je-bedshow maar voor mij is dat het absoluut niet als hoofddorper.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wijnands schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:40:
[...]

Er staat ook niet dat je niet op je hoofd mag gaan staan daar. Ook het feit dat je er geen rituele offers mag brengen staat er niet..

Als je in regels tot op de letter moet gaan openene wat er allemaal wel en niet mag bestaat iedere wet of regel uit 10.000 pagina's, als het niet nog meer is...

Dat soort dingen vallen gewoon onder 'common sense' dus. Logisch nadenken en niet zoeken naar problemen die er niet zijn.
[...]

Precies, dus waar maak je je druk over dan? Volg je eigen advies op.

God, wat een drama maken allemaal zeg voor een paar dagen. Lijkt me dat er wel belangrijker zaken zijn om je over op te winden dan over dit non-issue ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Frozen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:42:
[...]

Het is voor jou zeker een ver-van-je-bedshow maar voor mij is dat het absoluut niet als hoofddorper.
Nope. Ik woon op een paar 100 meter van de eerste politiepost aan de rand van het het meer beveiligde sperrgebiet. Dus ook in Hoofddorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wildhagen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:44:
[...]
God, wat een drama maken allemaal zeg voor een paar dagen. Lijkt me dat er wel belangrijker zaken zijn om je over op te winden dan over dit non-issue ;)
Zo kun je alles tot een non-issue bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wijnands schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:56:
[...]

Zo kun je alles tot een non-issue bestempelen.
En zo kun je van alles een (niet bestaand) probleem maken, zoals jij doet.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 08-03-2014 13:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Als ze allemaal ophielden met elkaar afluisteren konden ze dit gewoon met Skype doen, dat is het probleem ;)

Hopelijk komt er iets uit deze gesprekken en is het niet allemaal voor jan met de korte achternaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wildhagen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:57:
[...]

En zo kun je van alles een (niet bestaand) probleem maken, zoals jij doet.
Tja... Ach... het zijn maar mijn rechten als burger. Je hebt gelijk, ik kan beter gokken op een gebrek aan handhaving of sowiso het sperrgebiet verlaten.
mercapto schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:07:

Hopelijk komt er iets uit deze gesprekken en is het niet allemaal voor jan met de korte achternaam.
Komt er niet. Poetin komt niet. Niemand spreekt de israeli's aan of de chinezen en over Iran wordt alleen maar gekibbeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 08-03-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Met zo ontzettend veel 'belangrijke poppetjes' op een plek snap ik de maatregelen wel ook al vind ik het raar dat je geen fotos mag maken.

Anyway ik neem aan dat de bewoners in het gebied ook wel uitleg hebben gekregen naar de do's en dont's en dat als je een telefoon op zak hebt deze niet ingenomen zal worden door oom agent ook al mag je als je de regels strikt neemt geen telefoon met camera bij je hebben.

Ik vermoed dat als je met je telefoon overduidelijk fotos gaat zitten maken in het gebied dat het verhaaltje dan wel heel anders zal worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Teckna schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:13:
Met zo ontzettend veel 'belangrijke poppetjes' op een plek snap ik de maatregelen wel ook al vind ik het raar dat je geen fotos mag maken.
Eerder was aangekondigd dat het allemaal mee zou vallen en dat alleen een zone rond de polderbaan en de A4 beveiligd zou worden. Dat was irritant maar te begrijpen.
De draconische maatregelen zijn nieuw.
Anyway ik neem aan dat de bewoners in het gebied ook wel uitleg hebben gekregen naar de do's en dont's
Nee. Alleen voor de mensen die echt vlakbij wonen is een informatie avond geweest. De overige 140000 mensen moeten het hier mee doen: http://www.haarlemmermeer...objectid=hmmprodred:85007
en dat als je een telefoon op zak hebt deze niet ingenomen zal worden door oom agent ook al mag je als je de regels strikt neemt geen telefoon met camera bij je hebben.

Ik vermoed dat als je met je telefoon overduidelijk fotos gaat zitten maken in het gebied dat het verhaaltje dan wel heel anders zal worden ja.
Zoals het er nu staat kan elke agent je arresteren voor het overtreden van de noodverordening. Omdat je kop 'm niet aan staat. Omdat je een brutaal antwoord geeft. Omdat... vul maar in eigenlijk. We nemen aan dat dat niet gaat gebeuren.

Ik denk dat het allemaal grotendeels genegeerd was als men het bij het oude plan had gehouden en alleen de doorgangen/afritten dicht had gegooid als er een VIP langs kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:47:
Zoek jij dan nog maar eens op wat facisme betekend in het woordenboek.

Dat de verordenering camera's, spandoeken en telelenzen in het rijtje zet met wapens is op zich al een teken aan de wand. Combineer dat met het feit dat politie je in een cel mag smijten totdat die top weer voorbij is als je ze scheef aankijkt maak het verhaal compleet.

Fotojournalisten die dit willen vastleggen kunnen dan hun werk niet doen terwijl er niets onveiligs aan is om een paar fotos te maken van vips in autos. Journalisten hebben in de publieke ruimte recht op nieuwsgaring en dat wordt ze hier afgenomen.

Idem dito als je langs de kant van de weg gaat staan met een 'ban de bom' spandoekje.
In Nederland mag je met een of een paar personen overal in de publieke ruimte staan met een spandoekje zonder een vergunning omdat je recht hebt op protest. Dat wordt hier effectief ook verboden.

Oftewel worden hier grondrechten tijdelijk verboden die niets met veiligheid en handhaving te maken hebben. Het is ervoor om te zorgen dat de vips niet 'onnodig' worden lastig gevallen en dat ze controle houden over de beeldvorming van de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:17:
[...]

Done, en het heeft idd dus niets met dit te maken, zoals ik al dacht.

Ik zie bijvoorbeeld niemand worden opgesloten in kampen oid omdat ze een andere mening hebben, en ik zie ook geen schendingen van fundamentele mensenrechten oid, of vervolging van andersdenkenden. Iets waar (o.a.) fascistische regimes wel om bekend staan.

Ook zie ik geen poging tot het afschaffen van de democratie en het instellen van een totalitaire staat, en het verbieden/aanpakken van traditionele politieke stromingen (links/rechts), wat altijd één van de speerpunten van een fascistisch regime is.

Een ander speerpunt van het fascitische gedachtengoed, extreem nationalisme, zie ik in dit kader al evenmin terug

Met fascisme heeft dit hele gebeuren dus zo goed als niks tot geheel niets van doen.

Voor alle duidelijkheid: het tijdelijk inperken van wat zaken is géén fascisme, want ook dat is in een democratie prima mogelijk. En terecht lijkt me, die vrijheden zijn sowieso niet absoluut, er zitten grenzen aan, en dat is prima mogelijk volgens elke wet (inclusief de Nederlandse Grondwet, die hier voorzieningen voor heeft).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
[...]

Zoek jij het nog maar eens op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]
Fotojournalisten die dit willen vastleggen kunnen dan hun werk niet doen terwijl er niets onveiligs aan is om een paar fotos te maken van vips in autos. Journalisten hebben in de publieke ruimte recht op nieuwsgaring en dat wordt ze hier afgenomen.

[...]

Oftewel worden hier grondrechten tijdelijk verboden die niets met veiligheid en handhaving te maken hebben. Het is ervoor om te zorgen dat de vips niet 'onnodig' worden lastig gevallen en dat ze controle houden over de beeldvorming van de top.
En voor de beeldvorming is een paar extra foto's van VIPs in een auto echt zo belangrijk? Ook betwijfel ik of die foto's maken echt niks onveiligs aan is. Uiteraard een foto maken is niet een gevaar. En sowieso niet met een mobieltje. Maar volgens mij kan je prima een vuurwapen verwerken in een fototoestel met flinke lens.

Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat telelenzen niet zijn toegestaan. Overigens staat er niks over dat een telefoon niet zou zijn toegestaan. Een camera is niet toegestaan. Maar een telefoon is geen camera. Dat hij foto's kan maken verandert er niks aan, ik kan er ook TV op kijken, dat maakt het nog geen TV.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 08-03-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

Nee, ze willen vliegtuigspotters met hun lange telelenzen om de een of andere reden kunnen tegenhouden of oppakken... 8)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:36:En voor de beeldvorming is een paar extra foto's van VIPs in een auto echt zo belangrijk?
Het gaat erom of journalisten aan vrije nieuwsgaring MOGEN doen. Het belemmeren daarvan is een kenmerk van een fascistische staat.

En het verbieden van protesten is ook een kenmerk van een fascistische staat.
Maar volgens mij kan je prima een vuurwapen verwerken in een fototoestel met flinke lens.
Alsof iedere journalist een mogelijke hitman zou zijn. Is dit nou een goed argument?

Niet dat hier beweerd wordt dat ons land ineens zich weer 70 jaar terug in de tijd bevind. Maar dat er sprake is van een 'sperrgebied' met over de top draconische maatregelen die niets met veiligheid te maken hebben en alles met bepalen van beeldvorming (oftewel propaganda).

Want als dit geval een uitzondering is neemt nog niet weg dat er een precedent is dat het ook in andere hoedanigheden gebruikt kan worden net zoals met het doorzoekingsbeleid van mensen op straat zonder aanleiding in bepaalde gebieden van steden.

Het erodeert de grondrechten van de mensen en verzwakt het verzet hiertegen. Want uiteindelijk zal een overheid net zo ver gaan als het volk toelaat. En voor degenen die denken dat ik overdrijf wil ik nog meegeven dat er legio voorbeelden zijn waarbij men verder is gegaan dan men vooraf heeft aangegeven dus in die zin is de kans dat ik niet overdrijf groter dan je zou wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:17:
[...]

Het gaat erom of journalisten aan vrije nieuwsgaring MOGEN doen. Het belemmeren daarvan is een kenmerk van een fascistische staat.

Nee hoor, want ook in een democratie kan beiden ook gewoon, omdat vrijheden beperkt zijn en niet absoluut, en onderhevig aan bijvoorbeeld uitzonderingen.

Heeft wederom met fascisme echt helemaal niets te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:17:
[...]

Twee kenmerken. Ik mis nog een paar andere voordat ik meega in je punt. Denk aan een leidersbeginsel, de cooptatie van kerk en bedrijfsleven in een corporatistisch systeem, het specifiek buitensluiten van bepaalde groepen (Joden, Zigeuners, Homo's enzo), de verheerlijking van het militarisme, het toewijzen van de schuld aan iedereen behalve zichzelf (liefst aan voorgenoemde groepen) etc. etc. etc.

Het woord wat jij waarschijnlijk zoekt is 'repressie'. Er is sprake van - voor NL begrippen - buitengewone repressie hier. Ik vind dat ook iets kwalijks - maar dat maakt het nog niet fascistisch. Zelfs het onder valse voorwendselen binnenvallen van een buurland en dan ook nog alles doen wat hier genoemd is is nog niet eens fascistisch. Beweren van wel doet af aan de miljoenen doden en decennia durende trauma die het echte fascisme achtergelaten heeft. Doe eens effe normaal dus, en pak een woordenboek erbij als je geen beter woord kunt verzinnen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Lijkt me vrij simpel: gezien de kleine hoeveelheid agenten die we in Nederland beschikbaar hebben (we zijn namelijk niet fascistisch) is het niet mogelijk om protesten te dicht bij Schiphol te hebben. Maar het is duidelijk dat protesten elders en op andere tijdstippen gewoon zijn toegestaan.

Het probleem met camera's is overigens dat ze gebruikt zouden kunnen worden bij de voorbereiding van terroristische aanslagen, zeker in combinatie met tele-lenzen. Nu denk ik dat het risico op aanslagen vaak wordt overdreven, maar dit is duidelijk een ander geval.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nou moet ik zeggen dat het langzaam ook draconisch begin te vinden:
2/3e van Nederland wordt een no-fly zone
2-4 dagen is er effectief geen autoverkeer mogelijk van Amsterdam naar Den Haag
4 dagen worden er een aantal bedrijven langs de A4 verplicht gesloten, zonder vergoeding
4 dagen mag je geen foto's nemen als je vrienden of familie uitzwaait of na een half jaar weer ziet
4 dagen lang worden bedrijven die door bovengenoemde afsluitingen gehinderd worden geadviseerd mensen thuis te laten werken
Veel burgers worden gehinderd in hun dagelijkse bezigheden
Vrije nieuwsgaring wordt gehinderd

Ik vind het nogal wat.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 15:45
Tja, daarom moet je dit soort dingen ook ergens in een woestijn doen en niet in een dichtbevolkt gebied. Wellicht dat ze het in de toekomst op de Noordpool kunnen laten plaatsvinden. Lekker in zo'n ijshotel ofzo...

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 09-03-2014 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ook maar om wildhagen te citeren. Het is maar 4 dagen. En anders ga je toch in een hutje op de hei zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Precies. Je leven eindigt niet met 4 daagjes iets meer overlast.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Wijnands schreef op zondag 09 maart 2014 @ 07:52:
[...]

Ik ook maar om wildhagen te citeren. Het is maar 4 dagen. En anders ga je toch in een hutje op de hei zitten.
Goh ja. Het is maar 4 dagen. Volgende keer 5 dagen? Of een week? Geen probleem toch?
Voor bedrijven ook niet. Ze krijgen immers de schade vergoed. Oh nee wacht... pas als ze 15% van de jaaromzet mislopen. Dan moet je toch wat langer dicht dan 4-5 dagen. Vadertje overheid vindt dus simpelweg dat men niet moet zeiken en de schade maar zelf moet dragen.
Als je dit soort grapjes er door drukt vergoed dan op zijn minst de schades die mensen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

ManiacsHouse schreef op zondag 09 maart 2014 @ 08:35:
[...]

Als je dit soort grapjes er door drukt vergoed dan op zijn minst de schades die mensen lopen.
Doen ze dat in steden als New York, Washington, Genève, Brussel, etc. waar veel vaker van dit soort vergaderingen gehouden worden wel dan...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Fiber schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:08:
[...]

Doen ze dat in steden als New York, Washington, Genève, Brussel, etc. waar veel vaker van dit soort vergaderingen gehouden worden wel dan...? O-)
Is niet echt te vergelijken. Als het vaker zou gebeuren zou je er ook rekening mee houden als bedrijf. Dit komt een beetje uit de lucht vallen allemaal hier in Nederland natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet helemaal mee eens, in Nederland hebben we de laatste 20 jaar wel vaker grote top-bijeenkomsten gehad: Amsterdam, Den Haag (2x), Maastricht hebben grote toppen gehad met veel aanwezige leiders.

Sterker nog, we hebben méér grote toppen gehad dan Brussel en New York bijvoorbeeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Maar ook allemaal met dit soort maatregelen?
Het is natuurlijk allemaal geen probleem als de schade minimaal is of je de schade had kunnen zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:33:
Kan het ook wat volwassener? Wat je nu doet is niet meer dan trollen vanuit de onderbuik, gezien de enigzins kinderlijk aandoende termen als 'de tyfus', 'tuig', 'nutteloze pluche-zitters' etc.

Het geeft al met al wel aan dat je iig helemaal niet serieus wil discussieren, maar alleen niet-onderbouwd ranten. Persoonlijk lijkt GoT me daar niet de aangewezen plek voor, dat lijkt me meer thuishoren op GeenStijl, FOK etc etc.
Er valt ook niet echt over te discussiëren. Ik vind het onbegrijpelijk en onvergeeflijk dat men voor zoiets kleins zoveel mensen bewust tot last is. En met kleins bedoel ik niet de eventuele impact van de uitkomst van de summit, maar de omvang ervan.

Ik begrijp dat men over een dergelijk onderwerp wil praten. Ik begrijp ook dat men dat liever op één fysieke locatie doet, ook al zouden ze natuurlijk een schitterend co2-statement kunnen maken door het via skype te doen. Ik begrijp niet dat het gastland vervolgens totaal voorbij gaat aan de belangen van minimaal 150k van hun burgers. Of het in het belang is van Nederland twijfel ik ook aan. Ik denk dat het vooral de huidige hoge politici zijn die hiermee in de toekomst een ander baantje kunnen scoren. En is het nu echt zo goed voor Nederland als bijvoorbeeld de NAVO een Nederlandse secretaris-generaal heeft?

Voor mij is 'vrijheid' namelijk niet alleen kunnen zeggen wat je denkt, maar ook dat de machthebbers rekening houden met de burgers. En dat gevoel wordt zeer sterk aangevallen door het op deze manier organiseren van de summit.

En iemand die bewust geen rekening houdt met anderen, terwijl er meer dan genoeg prima alternatieven zijn, is voor mij 'tuig'. Ongeacht hun maatschappelijke positie en/of functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Caelorum schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:16:
Maar ook allemaal met dit soort maatregelen?
Het is natuurlijk allemaal geen probleem als de schade minimaal is of je de schade had kunnen zien aankomen.
Rondom (delen van) Den Haag waren rond de top van 2009 idd ook vrij extreme maatregelen genomen ja.

Ook rondom Maastricht en Amsterdam waren behoorlijk zware maatregelen van kracht (voor die tijd dan, was immers pre-9/11).

Dus uniek is dit allemaal zeker niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gaius schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:22:
[...]

Er valt ook niet echt over te discussiëren. Ik vind het onbegrijpelijk en onvergeeflijk dat men voor zoiets kleins zoveel mensen bewust tot last is. En met kleins bedoel ik niet de eventuele impact van de uitkomst van de summit, maar de omvang ervan.
Ik durf te stellen dat de impact velen malen kleiner is dan die van 22 idioten die achter een bal aan rennen aan overlast geeft in Nederland, en dan vind ik geheel persoonlijk de veiligheid van nucleaire wapens toch een tikkeltje belangrijker.

[ Voor 45% gewijzigd door Sissors op 09-03-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Sissors schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:11:
[...]

Ik durf te stellen dat de impact velen malen kleiner is dan die van 22 idioten die achter een bal aan rennen aan overlast geeft in Nederland,
Want? Ik ben niet zo thuis in voetbal maar volgens mij worden daar geen hele snelwegen voor afgesloten, toch? En daar mag je meestal best gewoon foto's van maken, of niet?
en dan vind ik geheel persoonlijk de veiligheid van nucleaire wapens toch een tikkeltje belangrijker.
Ik ook maar daar gaat deze top echt helemaal niets aan bij dragen. Poetin komt niet, de chinezen hebben net 't volkscongres gehad dus die hebben de handen vol aan economie. Voor Obama valt er dan ook weinig te halen of te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 11:45
Waarom moeten er in hemelsnaam continu F-16's in de lucht gehouden worden? Wat verwachten ze dat er opaf kan komen? Een squadron noord-koreaanse straaljagers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

En het worden toestanden hier in de Haarlemmermeer. Noodverordening geld van zaterdag avond tot woensdag avond. Je mag dus nergens in de gemeente op straat zijn met een camera.

[afbeelding]

Dus alle moslims met hoofddoek gaan opgepakt worden? >:)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Goron schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:02:
Waarom moeten er in hemelsnaam continu F-16's in de lucht gehouden worden? Wat verwachten ze dat er opaf kan komen? Een squadron noord-koreaanse straaljagers?
Ik denk dat dat puur voor de reactietijd is. Mocht er een gekaapt vliegtuig op Den Haag afkomen dan kunnen ze die ruim op tijd neerhalen boven de Noordzee of een onbewoond gebied. Als die F16's dan nog aan de grond staan ben je zo weer 10 cruciale minuten verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 11:45
Awsom schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:09:
[...]

Ik denk dat dat puur voor de reactietijd is. Mocht er een gekaapt vliegtuig op Den Haag afkomen dan kunnen ze die ruim op tijd neerhalen boven de Noordzee of een onbewoond gebied. Als die F16's dan nog aan de grond staan ben je zo weer 10 cruciale minuten verder..
Ja maar zeker op dat moment zullen ze zoiets toch ver van tevoren op de radar kunnen zien? Al dat luchtafweergeschut wat ze gaan plaatsen en onze aegis cruisers zouden een gekaapt vliegtuig toch makkelijk moeten kunnen afhandelen.

Maar ja het zal wel een better-safe-then-sorry maatregel zijn. Vind het alleen behoorlijk overdreven.

[ Voor 7% gewijzigd door Goron op 10-03-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wijnands schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:29:
[...]

Want? Ik ben niet zo thuis in voetbal maar volgens mij worden daar geen hele snelwegen voor afgesloten, toch? En daar mag je meestal best gewoon foto's van maken, of niet?
Per wedstrijd is het niet zo erg (al hoeven ze hier geen snelwegen af te sluiten, de verkeersopstopping doet dat zelf wel), maar er zijn honderden van die wedstrijden per jaar. En dan kom je totaal wel aan een hoop meer overlast.
Goron schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:17:
[...]

Ja maar zeker op dat moment zullen ze zoiets toch ver van tevoren op de radar kunnen zien? Al dat luchtafweergeschut wat ze gaan plaatsen en onze aegis cruisers zouden een gekaapt vliegtuig toch makkelijk moeten kunnen afhandelen.

Maar ja het zal wel een better-safe-then-sorry maatregel zijn. Vind het alleen behoorlijk overdreven.
Gedeeltelijk zal het denk ik gewoon symboolpolitiek zijn. Maar als jouw F16s 10 minuten eerder kunnen onderscheppen, dan heb je 10 minuten meer tijd om dat vliegtuig tot landen te proberen te dwingen voordat je een passagiersvliegtuig moet neerhalen.

Sowieso wil je daarvoor F16s hebben en geen luchtverdedigingsfregatten, twee F16s die vlak naast je gaan vliegen maken nou eenmaal iets meer indruk dan iemand op een radio die claimt dat hij je echt neer gaat schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Goron schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:17:
[...]

Ik vind zwaar overdreven. Hypocriet gedoe allemaal, als ze echt veilig wilden hebben, hadden ze het ergens anders gedaan. Dit is gewoon even laten zien dat je er nog bij hoort.

Vraag me af, hoe zien jullie dat voor je? Zo'n gekaapt passagiersvliegtuig, schiet je zoiets uit de lucht?
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste