Ze noemden dat vanochtend ook op radio-1, dat van die F16s. Als ik het goed heb onthouden is de kostprijs voor een F16 vlieguur zo'n 20.000 euro. Stel dat er twee stuks permanent rondvliegen, twee dagen lang - dan is dat alleen al twee miljoen euro. Mja, vind het moeilijk in te schatten, maar ook ik vraag mij af of dat niet wat overdreven is.
Verwijderd
Als het 2 JSF's waren geweest waren de kosten dubbel zo hoog geweest zo niet meer. 
Het is een prestige dingetje en die kosten nou eenmaal geld.
Het is een prestige dingetje en die kosten nou eenmaal geld.
En zie het ook als een stuk oefening. Bij voorbeeld het in de lucht bijtanken van die dingen gebeurt niet zo heel vaak, maar wordt ook wel regelmatig getrained. Dit is zo'n zelfde training maar dan in een soort-van-productie-situatie
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Als je moet kiezen tussen een crash in hartje Den Haag of een crash op de Noordzee (of het platteland van midden-Nederland) is het een goede keuze denk ik om dat vliegtuig voor Den Haag neer te halen. Liever 200 doden dan 2000.Streskip schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:38:
[...]
Vraag me af, hoe zien jullie dat voor je? Zo'n gekaapt passagiersvliegtuig, schiet je zoiets uit de lucht?
Vraag me af of deze keuze al vantevoren is vastgelegd.Awsom schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:25:
[...]
Als je moet kiezen tussen een crash in hartje Den Haag of een crash op de Noordzee (of het platteland van midden-Nederland) is het een goede keuze denk ik om dat vliegtuig voor Den Haag neer te halen. Liever 200 doden dan 2000.
Wat ze ook kiezen, mensen zullen sterven en families zullen boos worden op degene die de beslissing heeft genomen. In dit soort situaties kan je alleen kiezen voor de minst slechtste optie.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Die F16's kunnen natuurlijk ook erg goed kijken wat er aan de hand is als bijvoorbeeld een vliegtuig radiocontact verliest, een schip of afweergeschut op de grond kan dan niet veel doen behalve schieten, maar een F16 zou er vlak naast kunnen gaan vliegen en polshoogte nemen. Die F16's hebben dus echt wel een prima doel.
[ Voor 28% gewijzigd door RaCio op 10-03-2014 10:38 ]
Brommer en motorrijders zijn dubbel de sjaak. Volgens de verordening mogen ze niet met helm op, volgens de verkeerswet moet het.Frozen schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:06:
[...]
Dus alle moslims met hoofddoek gaan opgepakt worden?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Hoe houden ze 2 F16's eigenlijk twee dagen permanent in de lucht, ik neem aan dat die piloten niet 48 uur achter elkaar gaan vliegen? Kunnen ze ook van piloot wisselen terwijl zo'n ding in de lucht is
Zie dat opeens voor me. Duik vanuit de KC-10, kap open, moeilijk doen en dan kan piloot 1 zich met parachute in veiligheid brengen voor een broodje en een kop koffie!Krukar schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:08:
Hoe houden ze 2 F16's eigenlijk twee dagen permanent in de lucht, ik neem aan dat die piloten niet 48 uur achter elkaar gaan vliegen? Kunnen ze ook van piloot wisselen terwijl zo'n ding in de lucht is
Waarom gaan ze dan in de lucht bijtanken, dan kun je als die 2 F16's een lege tank hebben toch ook gewoon 2 anderen laten opstijgenstok schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:12:
Serieus? Je laat er twee opstijgen die de twee vliegende aflossen.
[ Voor 32% gewijzigd door Krukar op 10-03-2014 11:17 ]
Dat was een voorbeeld. Ik denk niet dat dat echt gaat gebeuren (het in de lucht bijtanken).Krukar schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:16:
[...]
Waarom gaan ze dan in de lucht bijtanken, dan kun je als die 2 F16's een lege tank hebben toch ook gewoon 2 anderen laten opstijgen
Vind het wel creapy dat die 2 gasten van dat gecrashte vliegtuig van plan waren door te vliegen naar Nederland, waarschijnlijk voor de NSS ...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Volgens verschillende nieuwssites gaat dat dus wel gebeuren, zie bijvoorbeeld Parool:Awsom schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:33:
[...]
Dat was een voorbeeld. Ik denk niet dat dat echt gaat gebeuren (het in de lucht bijtanken).
http://www.parool.nl/paro...ijdens-top-Den-Haag.dhtml
Vandaar ook mijn vraag in eerste instantie, in de lucht bijtanken wekt bij mij het vermoeden op dat die F16's dan permanent in de lucht zijn en ik vraag mij nog steeds af hoe dat werkt met de piloten.
Uiteraard nog steeds hetzelfde, alleen ze lossen elkaar minder vaak af. Je gaat X-uur rondjes vliegen, daarbij wat bijtanken, en daarna gaat andere de lucht in en jij landen.
Wat is dan het voordeel t.o.v. gewoon steeds 2 F16's die elkaar afwisselen (4 in totaal dus).Sissors schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:40:
Uiteraard nog steeds hetzelfde, alleen ze lossen elkaar minder vaak af. Je gaat X-uur rondjes vliegen, daarbij wat bijtanken, en daarna gaat andere de lucht in en jij landen.
Dat in de lucht bijtanken lijkt mij dan vrij nutteloos, is dat goedkoper dan vaker opstijgen o.i.d.?
Het wordt pas creapy als dat vliegtuig over 2 weken boven de Noordzee verschijnt ..DennusB schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:34:
Vind het wel creapy dat die 2 gasten van dat gecrashte vliegtuig van plan waren door te vliegen naar Nederland, waarschijnlijk voor de NSS ...
Misschien minder geluidsoverlast rond de vliegbasis? Al kan ik me voorstellen dat ze daar lak aan hebben in dit soort gevallen.Krukar schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:42:
[...]
Wat is dan het voordeel t.o.v. gewoon steeds 2 F16's die elkaar afwisselen (4 in totaal dus).
Dat in de lucht bijtanken lijkt mij dan vrij nutteloos, is dat goedkoper dan vaker opstijgen o.i.d.?
Verbruikt dat opstijgen niet gewoon meer? Daarnaast natuurlijk mooie oefening voor het personeel van die tankvliegtuigen
Zo bedoel je:Wijnands schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:13:
[...]
Zie dat opeens voor me. Duik vanuit de KC-10, kap open, moeilijk doen en dan kan piloot 1 zich met parachute in veiligheid brengen voor een broodje en een kop koffie!
Lijkt mij ook hoor. Zo'n tankvliegtuig in de lucht houden is ook niet goedkoop, maar als ze het wel doen is het wel gelijk lekker oefenen, dus niet echt voor niets.. En als ze niet al te hoog gaan vliegen hebben we nog mooi uitzicht ook;Krukar schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:42:
[...]
Wat is dan het voordeel t.o.v. gewoon steeds 2 F16's die elkaar afwisselen (4 in totaal dus).

[ Voor 7% gewijzigd door Streskip op 10-03-2014 11:59 ]
Opstijgen verbruikt een hoop. Voor landen die tankers hebben is het normaal dat een jachtvliegtuig de tanks aftopt op het moment dat het op de patrouille bestemming is. Dan kunnen ze vervolgens langer rondhangen en ook met vol gas op eventuele verdachte vliegtuigen af.Caelorum schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:58:
Verbruikt dat opstijgen niet gewoon meer? Daarnaast natuurlijk mooie oefening voor het personeel van die tankvliegtuigen
Nederland heeft een paar oude Martinair DC10's om laten bouwen tot tanker. Die maken lang niet zoveel herrie als bijv. de KC-135 die de Amerikanen nog steeds gebruiken. Vermoed dat ze dat allemaal netjes boven zee voor de Haagse kust regelen.
Elke paar uur zullen de F16's afgelost worden. Beetje rondjes draaien is dodelijk saai en vermoeiend, zeker in het donker.
Dan zijn ze wel twee weken te vroeg... Of ze waren van plan om heel langzaam te vliegen.DennusB schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:34:
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Punt is dat je gewoon hele lading interessante doelwitten voor terroristen bij elkaar hebt. Russen, Amerikanen, Engelsen, Duitsers en weet ik wie nog meer.vanaalten schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:12:
Ze noemden dat vanochtend ook op radio-1, dat van die F16s. Als ik het goed heb onthouden is de kostprijs voor een F16 vlieguur zo'n 20.000 euro. Stel dat er twee stuks permanent rondvliegen, twee dagen lang - dan is dat alleen al twee miljoen euro. Mja, vind het moeilijk in te schatten, maar ook ik vraag mij af of dat niet wat overdreven is.
Doe je dit niet en het gaat mis valt iedereen er weer over dat ze niet 24/7 erboven hebben gevlogen. Dit zijn van die dingen waar je het nooit goed doet. Of overdreven of onderschat.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Geloof je het zelf?DennusB schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:34:
Er zijn zoveel locaties te bedenken die a) makkelijker zijn wat beveiliging betreft en b) minder overlast veroorzaken. Het is zo typisch Nederlands om dan gewoon stug zoiets midden in een druk bevolkt gebied te organiseren

De aankomsthal die ze nu gaan gebruiken is een van de Floriade gebouwen. Waarom niet daar de top houden?
Ik heb echt een enorme hekel aan dit soort machtsvertoon
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Het maakt niet zoveel uit waar die meeting exact is, het risicogebied is gewoon een inmens gebied. Als je de meeting bijvoorbeeld in het bilderberg hotel had gehouden, (gewoon om alle conspiracy theory mensjes blij te maken
) Had je alsnog 4 dorpen (Oosterbeek, Wolfheze, Renkum, Hoogkamp en waarschijnlijk Arnhem) ontregeld en alle toegangswegen van/naar het dichtstbijzijnde vliegveld. Nederland is nu eenmaal dichtbevolkt.
Ach machtsvertoon? Ik snap wel wat ze doen. Ieder land heeft een line of succession in het geval van het wegvallen van leiders maar voor alles goed en wel gerealiseerd is heb je een chaos die ongeëvenaard is met wat we tot nu toe hebben gehad. Een goede bom en het gebied lijkt ongeveer hetzelfde als Enschede deed na de vuurwerkramp.
Werken al deze beveiligingsmaatregelen? Ach het zal wel ongeveer in dezelfde scope liggen als airport security. Je vangt er echt niet alles mee af en als het misgaat roepen we allemaal hoe had dit toch kunnen gebeuren maar we mogen wel ons best doen om het te voorkomen en in dit geval betekent dat, helaas trouwens, dat een aantal maatregelingen genomen zijn die -zeker de mensen in dit gebied- inperkend voor je rechten.
Ik gun iedere vliegtuigspotter of journalist de fotos die hij wilt maken en wat mij betreft was het probleem hiermee heel anders opgelost. Ik denk wel dat dit de makkelijkste, snelste en best controleerbare manier is en dat daarom hiervoor is gekozen.
Ach machtsvertoon? Ik snap wel wat ze doen. Ieder land heeft een line of succession in het geval van het wegvallen van leiders maar voor alles goed en wel gerealiseerd is heb je een chaos die ongeëvenaard is met wat we tot nu toe hebben gehad. Een goede bom en het gebied lijkt ongeveer hetzelfde als Enschede deed na de vuurwerkramp.
Werken al deze beveiligingsmaatregelen? Ach het zal wel ongeveer in dezelfde scope liggen als airport security. Je vangt er echt niet alles mee af en als het misgaat roepen we allemaal hoe had dit toch kunnen gebeuren maar we mogen wel ons best doen om het te voorkomen en in dit geval betekent dat, helaas trouwens, dat een aantal maatregelingen genomen zijn die -zeker de mensen in dit gebied- inperkend voor je rechten.
Ik gun iedere vliegtuigspotter of journalist de fotos die hij wilt maken en wat mij betreft was het probleem hiermee heel anders opgelost. Ik denk wel dat dit de makkelijkste, snelste en best controleerbare manier is en dat daarom hiervoor is gekozen.
Volgens mij is het meer zo typisch Nederlands om te suggereren dat het ergens in de middle of nowhere georganiseerd zou moeten worden (zelfs de woestijn is hier al langs gekomen). Wil je echt beweren dat alle andere landen topconferenties ergens afgelegen houden?Glashelder schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:01:
[...]
Geloof je het zelf?
Er zijn zoveel locaties te bedenken die a) makkelijker zijn wat beveiliging betreft en b) minder overlast veroorzaken. Het is zo typisch Nederlands om dan gewoon stug zoiets midden in een druk bevolkt gebied te organiseren
En laat ze dan iig vooral voetbalstadia ergens op het platteland maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 10-03-2014 13:31 ]
Kan het wel typisch Nederlands zijn, maar het is van de gekke dat alles en iedereen moet wijken voor een zooitje 'wereld leiders'.Sissors schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:30:
[...]
Volgens mij is het meer zo typisch Nederlands om te suggereren dat het ergens in de middle of nowhere georganiseerd zou moeten worden (zelfs de woestijn is hier al langs gekomen). Wil je echt beweren dat alle andere landen topconferenties ergens afgelegen houden?
En laat ze dan iig vooral voetbalstadia ergens op het platteland maken.
Jullie zijn gewoon jaloers en hebben er de pest in dat jullie zelf geen 'wereldleider' zijn...
Ik zou zeggen, ga gewoon een weekje op vakantie rond die tijd en je merkt er helemaal niets van...
Ik zou zeggen, ga gewoon een weekje op vakantie rond die tijd en je merkt er helemaal niets van...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Niet echtFiber schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:35:
Jullie zijn gewoon jaloers en hebben er de pest in dat jullie zelf geen 'wereldleider' zijn...
Prima. Waar declareer ik dat?Ik zou zeggen, ga gewoon een weekje op vakantie rond die tijd en je merkt er helemaal niets van...
Fiber schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:35:
Ik woon in Haarlem en werkt in Aalsmeer. Dus ik heb recht van spreken vind ik
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
* Fiber woont in Amersfoort en komt wel een dagje aapjes kijken. En vliegtuigjes...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hoe ga jij dat doen? Fiets? Thuis werken?Glashelder schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:57:
Ik woon in Haarlem en werkt in Aalsmeer. Dus ik heb recht van spreken vind ik
Ik woon naast Den Haag en werk naast Schiphol. Dus als het goed is, heb ik er niet zoveel last van ;-)
Ik ben van plan om rond 6:00 's ochtends te vertrekken (normaal 6:45) en dan maar te hopen dat niet nog veel meer mensen dat doen

Maar als de voorspellingen goed zijn zal het ook wel eens de fiets kunnen worden
Ik vind sowieso het zoeken naar 'gekaapte vliegtuigen' overtrokken, alsof dat de enige mogelijke attack vector kan zijn voor zo'n top.
Als je echt schade wil doen dan kun je domweg een container vol hoogexplosief (of zelfs een afgedankte kernkop) zo uit China naar de haven van Amsterdam verschepen. Zetten ze het zelfs nog braaf op de vrachtbrief, ik gok dat geen haan er naar kraait als je het in een privé-schip doet.
Vliegtuigen ergens in parkeren is leuk als je in Hollywood zit, maar erg effectief is het niet.
Als je echt schade wil doen dan kun je domweg een container vol hoogexplosief (of zelfs een afgedankte kernkop) zo uit China naar de haven van Amsterdam verschepen. Zetten ze het zelfs nog braaf op de vrachtbrief, ik gok dat geen haan er naar kraait als je het in een privé-schip doet.
Vliegtuigen ergens in parkeren is leuk als je in Hollywood zit, maar erg effectief is het niet.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Wat denk je dat een container met explosieven doet in de haven? Ja geeft een grote knal, maar geen knal dat je een regeringsleider dood krijgt. Dan kan je beter een vliegtuig erin parkeren.
En laatste keer dat ik checkte waren afgedankte kernkoppen niet op ebay te krijgen. En dat is nu net het hele doel van de summit: Zorgen dat dat zo blijft.
En laatste keer dat ik checkte waren afgedankte kernkoppen niet op ebay te krijgen. En dat is nu net het hele doel van de summit: Zorgen dat dat zo blijft.
Ik vind het vooral maf dat de marine 4 schepen inzit voor "dreiging vanuit de zee". Ik kan me niet echt voorstellen dat een terrorist met een bootje veel schade kan aanrichten.
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Dat schiet dus lekker op als Poetin en de Chinezen thuis blijven, terwijl die juist het makkelijkste te koop lopen met afgedankte warheads op de zwarte markt.Sissors schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:50:
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ja maar het zal nog wel wat geld kosten om die kernkoppen over te nemen, slechts enkel grote organisaties zouden zo iets kunnen betalen.Stoney3K schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:54:
[...]Dat schiet dus lekker op als Poetin en de Chinezen thuis blijven, terwijl die juist het makkelijkste te koop lopen met afgedankte warheads op de zwarte markt.
Maar wat dan? Dreigen dat je ze ergens hebt liggen kan ook zonder dat je ze dat werkelijk hebt. En ze inzetten zorgt voor een serieus probleem met de rest van de mensheid, incl. de gematigde onder de eigen organisatie en de concurrende terror organisaties.
Ik snap uberhaupt niet hoe de VS ooit met zo iets is weg gekomen, ik denk dat dat heel typerend was voor hun macht in de toenmalige wereld. Ik denk dan ook serieus dat de VS zelf de grootste dreiging vormt. Maar ja Rusland en China hebben hun eigen wapens om de VS af te schrikken en Europa is nou eenmaal een bondgenoot van de Vs. Geen van allen heeft nu echt de intentie om de VS te ontwapenen
Ik denk dat de top hooguit wat stoffige diplomatieke akkoorden brengt.
De acties van Rusland hebben wel het nut van atoomwapens laten zien en de nutteloosheid van een stukje papier dat zegt dat je niet binnengevallen mag worden.Sissors schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:50:
Wat denk je dat een container met explosieven doet in de haven? Ja geeft een grote knal, maar geen knal dat je een regeringsleider dood krijgt. Dan kan je beter een vliegtuig erin parkeren.
http://www.usatoday.com/s.../ukraine-nuclear/6250815/
And to think they once said that computers would take away jobs.
Waarom zou NL, of welk organiserend land, alles moeten betalen? Als alle overheden even 2 ton betalen, ben je er ook.
Omdat je dan ook weer een summit nodig hebt om vast te stellen wie wat moet betalen: gelijke monnikken, naar inwoner-tal, naar terreurdreiging, naar BNP? En je krijgt geruzie over welke maatregelen wel nodig zijn en voor wie.
Of wil je soms een vaste toegangsprijs gaan heffen? Ik denk dat er dan nogal wat landen af gaan zeggen.
Maar goed, als je dit afwentelt op de deelnemers, dan moet je ook de deelnemers aan andere evenementen de nota presenteren voor security etc. Bijv. Koninginedag, bevrijdingsfestvals, voetbalwedstrijden, strandbezoek (hoeveel extra politie denk je dat daar rondloopt op een mooie dag?) etc. etc.
Of wil je soms een vaste toegangsprijs gaan heffen? Ik denk dat er dan nogal wat landen af gaan zeggen.
Maar goed, als je dit afwentelt op de deelnemers, dan moet je ook de deelnemers aan andere evenementen de nota presenteren voor security etc. Bijv. Koninginedag, bevrijdingsfestvals, voetbalwedstrijden, strandbezoek (hoeveel extra politie denk je dat daar rondloopt op een mooie dag?) etc. etc.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Waarmee ooit is weggekomen? Het gebruik van atoomwapens? Waarom zouden ze daar niet mee wegkomen? In die tijd bombardeerde iedereen elkaars steden zonder zich druk te maken over burgerdoden, dan wel met als doel die te veroorzaken. Dus dat was al niet anders. Dan hebben we dat Japan de oorlog was begonnen, nog niet de echt de neiging had om op te geven, er wel gigantische hoeveelheden doden vielen aan beide kanten, en extreem weinig vrienden over had.Achilles schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:09:
[...]
Ik snap uberhaupt niet hoe de VS ooit met zo iets is weg gekomen, ik denk dat dat heel typerend was voor hun macht in de toenmalige wereld. Ik denk dan ook serieus dat de VS zelf de grootste dreiging vormt. Maar ja Rusland en China hebben hun eigen wapens om de VS af te schrikken en Europa is nou eenmaal een bondgenoot van de Vs. Geen van allen heeft nu echt de intentie om de VS te ontwapenen
Waarom ook in hemelsnaam de VS ontwapenen? Die dingen hebben de relatieve vrede tussen de grootmachten de laatste 70 jaar veroorzaakt. Tuurlijk er zijn wat proxy oorlogen geweest, maar geen grootmachten die rechtstreeks in een hete oorlog kwamen, dankzij kernwapens.
Dus ik zie niet in wat Amerika daar specifiek nou verkeerd zou hebben gedaan (met de tijdsgeest erbij). Daarnaast is het ook zo dat nucleaire afschrikking alleen werkt als mensen er bang voor zijn. Twee redelijk vernietigde steden is dan een stuk effectiever dan een grote knal op de oceaan ergens. En als de eerste keer dat ze gebruikt werden tussen twee kernmachten was, dan was het resultaat een behoorlijk stukje vervelender.
Verwijderd
Het zou al schelen als ze minder atoomproeven gingen doen want er zijn al ruim 1000 atoom/waterstof bommen al dan niet ondergrond ontploft en er zijn zelfs schatting in de buurt van de 2000. Waarbij ruim 90% door de VS en Rusland zijn gedaan en daar de verdeling 60% tegen 40%. Ook nog na de koude oorlog btw.
Beide landen hebben nog honderden intercontinentale raketten met meerder koppen aan boord genoeg om de meeste grote steden op aarde aan gort te blazen.
Beide landen hebben nog honderden intercontinentale raketten met meerder koppen aan boord genoeg om de meeste grote steden op aarde aan gort te blazen.
Dat is een heel goed puntSissors schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:50:
[...]
Waarom ook in hemelsnaam de VS ontwapenen? Die dingen hebben de relatieve vrede tussen de grootmachten de laatste 70 jaar veroorzaakt. Tuurlijk er zijn wat proxy oorlogen geweest, maar geen grootmachten die rechtstreeks in een hete oorlog kwamen, dankzij kernwapens.
[ Voor 3% gewijzigd door Achilles op 11-03-2014 01:08 ]
Ik val even in dit topic met de deur in huis, ik was in het luchtvaarttopic al los gegaan toen ik gewezen werd op dit topic 
Ik heb mij voorgenomen gewoon naar mijn broertje te gaan dat weekend vooraf de NSS die vlakbij Schiphol woont, inclusief mijn camera-apparatuur.
Je kan wel zeggen dat het een lokale verordening betreft, echter als een agent je vordert en je daar niet aan houdt kan het je alsnog op een strafrechtelijke sanctie komen te staan.
Hiep hoi de wet Mulder *kuch*
Ik heb mij voorgenomen gewoon naar mijn broertje te gaan dat weekend vooraf de NSS die vlakbij Schiphol woont, inclusief mijn camera-apparatuur.
Je kan wel zeggen dat het een lokale verordening betreft, echter als een agent je vordert en je daar niet aan houdt kan het je alsnog op een strafrechtelijke sanctie komen te staan.
Als je puur terreur wilt zaaien dan kan dat inderdaad met een conventioneel explosief. Er zijn echter wel controletechnieken zoals het scannen van containers met röntgenstraling om te kijken of de inhoud wel overeenkomt met de vrachtbrief.Stoney3K schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:30:
Kernkoppen en splijtstoffen detecteer je zo met speciaal daarvoor ontworpen sensoren. Die dingen gaan zelfs af bij een lading bananen dus een bom of los U/Pu ongezien vervoeren gaat moeilijk worden.
Het atmosferisch testen van atoombommen is al jaren verboden, de laatste testen op die manier vonden in de jaren 70 plaats. Atoomtesten zijn tegenwoordig steeds zeldzamer aan het worden, dus jouw stelling klopt simpelweg niet.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:14:
Het zou al schelen als ze minder atoomproeven gingen doen want er zijn al ruim 1000 atoom/waterstof bommen al dan niet ondergrond ontploft en er zijn zelfs schatting in de buurt van de 2000.
Hier is trouwens nog een mooie infographic.
Gewoon vanaf een flatgebouw die vliegtuigen spotten. Knappe agent die je daar wil bekeuren. En je staat nogal lekker hoog.. Hoewel.... rond Schiphol zijn er niet echt veel hoge gebouwen, maar er zou vast wel wat zijn.SniperEye schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:43:
Ik val even in dit topic met de deur in huis, ik was in het luchtvaarttopic al los gegaan toen ik gewezen werd op dit topic
[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 12-03-2014 01:16 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Die voor publiek toegankelijk is? Dat verwacht ik niet, die zullen allemaal op last van de politie gesloten zijn.
Ach, ik heb 24 en 25 maart maar als thuiswerkdag in de agenda gezet en mijn kantoor is die dagen gesloten. Ik werk namelijk in Scheveningen (je moet langs het Kurhaus of World Forum om er te komen) en woon in Leiden. Die twee dagen is het dus gewoon onmogelijk om vanaf mijn huis het kantoor te bereiken.Pierre Sec schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:19:
Ik woon naast Den Haag en werk naast Schiphol. Dus als het goed is, heb ik er niet zoveel last van ;-)
Wat eigenlijk nog erger is, m'n baas woont in Den Haag zelf en kan waarschijnlijk zelfs z'n huis amper uit, omdat deze vrij dicht bij de N14 ligt.
Maar, om positief te blijven, de N14 en andere toegangswegen tot het World Forum zijn nog nooit zo netjes geweest als nu
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Wat me stoort aan de mensen die mopperen over bijv. de helmen: die hebben de verordening niet gelezen.
Helmen en gezichtsbedekking is verboden als dat met als kennelijk doel onherkenbaar te blijven gedragen wordt. Nu is dat natuurlijk enigszins aan interpretatie onderhevig, maar ik verwacht dat er geen agent zal zijn die een rijdende motorrijder zal bekeuren omdat hij z'n helm op heeft.
Dat je niet met je helm op door Schiphol mag wandelen lijkt me logischj - zo vanzelfsprekend dat ik het haast raar vind dat daarvoor kennelijk een verordening gemaakt moet worden.
Helmen en gezichtsbedekking is verboden als dat met als kennelijk doel onherkenbaar te blijven gedragen wordt. Nu is dat natuurlijk enigszins aan interpretatie onderhevig, maar ik verwacht dat er geen agent zal zijn die een rijdende motorrijder zal bekeuren omdat hij z'n helm op heeft.
Dat je niet met je helm op door Schiphol mag wandelen lijkt me logischj - zo vanzelfsprekend dat ik het haast raar vind dat daarvoor kennelijk een verordening gemaakt moet worden.
Merken de Tweakers die in Den Haag en omgeving wonen nu al wat van deze top eigenlijk?
Dat is zonder de vordering ook al verboden, waarom dan óók nog eens in zo'n vordering zetten?Ardana schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:46:
Wat me stoort aan de mensen die mopperen over bijv. de helmen: die hebben de verordening niet gelezen.
http://www.eerstekamer.nl..._verbod_op_het_dragen_van
Al kan je twijfels erbij zetten of een helm onder kleding valt Maar ik verwacht eigenlijk dat als je een helm draagt zonder direct doel (motor of brommer rijden dus) dat dit wel zo is.
[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 13-03-2014 11:51 ]
Yep. Ik woon niet in Den Haag, maar rij er dus wel elke dag langs. Op dit moment zijn het vooral veel wegwerkzaamheden (schoonmaken, repareren, extra camera's plaatsen, etc) en de hoge hekken rond het World Forum.Awsom schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:41:
Merken de Tweakers die in Den Haag en omgeving wonen nu al wat van deze top eigenlijk?
Maar ik denk dat als je niet regelmatig in deze hoek komt, je op het moment nog weinig ervan zal merken.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Dit is niet zo heel ver van mijn huis. Sommige bussen rijden nu al een andere route. Maarre... nee
Ik merk (nog) niet heel veel van de voorbereidingen.
De top is uiteindelijk hemelsbreed minder dan een kilometer van mijn huis. Jester-JR gaat er iets van merken met school die iets later begint. * Jester-NL woont net buiten de veiligheidszones.
Het is op dit moment zo dat sommige stukjes Den Haag een beetje klein-Berlijn lijken. Ik neem wel aan dat dat op termijn wat erger/merkbaarder zal gaan worden.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Tss... wil je niet zo genuanceerd doen? Dan is er niet zo makkelijk meer te bashenArdana schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:46:
Maar het klopt uiteraard wel wat je zegt, dat is de 'common sense' die ik hierboven al eens aanhaalde. Maar veel tweakers zijn kennelijk niet in het bezit van 'common sense' of kiezen ervoor het even uit te schakelen
Wetsvoorstel ja, is dat al aangenomen dan door de EK? Want anders is het nog niet geldig, en dat zal dus wel de gedachtw achter de vordering zijnGlashelder schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:50:
[...]
Dat is zonder de vordering ook al verboden, waarom dan óók nog eens in zo'n vordering zetten?
http://www.eerstekamer.nl..._verbod_op_het_dragen_van
Virussen? Scan ze hier!
Rules of engagement, ik kan mij niet voorstellen dat een (zelfs bevestigd) gekaapt vliegtuig zonder visuele identificatie mag worden neergeschoten. Zelf tijdens de laatste oorlog in Irak (2003) mochten vliegtuigen niet BVR worden neergeschoten.Goron schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:17:
[...]
Ja maar zeker op dat moment zullen ze zoiets toch ver van tevoren op de radar kunnen zien? Al dat luchtafweergeschut wat ze gaan plaatsen en onze aegis cruisers zouden een gekaapt vliegtuig toch makkelijk moeten kunnen afhandelen.
Maar ja het zal wel een better-safe-then-sorry maatregel zijn. Vind het alleen behoorlijk overdreven.
Zoek de verschillen:Jester-NL schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:12:
[afbeelding]
Dit is niet zo heel ver van mijn huis. Sommige bussen rijden nu al een andere route. Maarre... nee
Ik merk (nog) niet heel veel van de voorbereidingen.
De top is uiteindelijk hemelsbreed minder dan een kilometer van mijn huis. Jester-JR gaat er iets van merken met school die iets later begint. * Jester-NL woont net buiten de veiligheidszones.
Het is op dit moment zo dat sommige stukjes Den Haag een beetje klein-Berlijn lijken. Ik neem wel aan dat dat op termijn wat erger/merkbaarder zal gaan worden.

Verwacht je dat iemand hier serieus op in gaat?
In Den Haag wordt het forum gebied idd vergeleken met 'Klein Berlijn'. De hekwerken en co doen behoorlijk intimiderend aan. Dus, hoewel de situatie anders is, verschilt het qua entourage niet eens zoveel.altaria1993 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:14:
[...]
Verwacht je dat iemand hier serieus op in gaat?
Je krijgt als bewoner behoorlijk het gevoel dat er wat gaat gebeuren. (En dat is soms best een raar gevoel met je kinderen op de creche binnen de veiligheidszone). Het stikt echt van de camera's in de directe omgeving.
Qua overlast valt het wel mee, meestal jog ik voor het gebied langs. Ik neem nu extra mijn ID mee, want politie is meer aanwezig. Alleen twee dagen veel afgesloten voor werkzaamheden (zonder enige vorm van omleiding oid.), maar als het daarbij blijft vind ik het allang prima... Voor mij wordt het iig twee dagen thuiswerken tijdens de top (op 500M van het hele gebeuren)
Si vis pacem, para bellum
Het is imho inderdaad nogal unheimisch. Als je ziet dat er in een paar weken een "muur" die niet zomaar even weg te halen is of door/overheen te komen is door de burger, kan neergezet worden. Tja, dat doet je realiseren hoe makkelijk en snel in potentie je leven drastisch veranderd kan worden....Mohy schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:07:
[...]
In Den Haag wordt het forum gebied idd vergeleken met 'Klein Berlijn'. De hekwerken en co doen behoorlijk intimiderend aan. Dus, hoewel de situatie anders is, verschilt het qua entourage niet eens zoveel.
Je krijgt als bewoner behoorlijk het gevoel dat er wat gaat gebeuren. (En dat is soms best een raar gevoel met je kinderen op de creche binnen de veiligheidszone). Het stikt echt van de camera's in de directe omgeving.
Qua overlast valt het wel mee, meestal jog ik voor het gebied langs. Ik neem nu extra mijn ID mee, want politie is meer aanwezig. Alleen twee dagen veel afgesloten voor werkzaamheden (zonder enige vorm van omleiding oid.), maar als het daarbij blijft vind ik het allang prima... Voor mij wordt het iig twee dagen thuiswerken tijdens de top (op 500M van het hele gebeuren)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Mwah, staan er ook checkpoints met militairen, machinegeweerposten, liggen er mijnenvelden en wordt iedereen die zich er begeeft direct neergeschoten?Mohy schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:07:
[...]
In Den Haag wordt het forum gebied idd vergeleken met 'Klein Berlijn'. De hekwerken en co doen behoorlijk intimiderend aan. Dus, hoewel de situatie anders is, verschilt het qua entourage niet eens zoveel.
Ik zie namelijk nog wel wat verschillen tussen die twee entourages....
Virussen? Scan ze hier!
Ik neem aan dat je zelf ook wel door hebt dat dit niet de context is van het vergelijk?wildhagen schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:07:
[...]
Mwah, staan er ook checkpoints met militairen, machinegeweerposten, liggen er mijnenvelden en wordt iedereen die zich er begeeft direct neergeschoten?
Jij vergelijkt twee totaal niet te vergelijken entourages, die er ook nog eens met een compleet ander doel zijn neergezet, en qua tijdsduur ook een iets andere insteek hebben (tientallen jaren versus enkele dagen).Mohy schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:19:
[...]
Ik neem aan dat je zelf ook wel door hebt dat dit niet de context is van het vergelijk?
Ik neem aan dat je zelf ook wel door hebt dat je Appels met Peren aan het vergelijken bent, en dat je vergelijking zo krom is als een hoepel?
Daarnaast vind ik van weinig respect en historisch besef getuigen richting de slachtoffers van de Muur om een paar daagjes ongemak met hun behandeling te vergelijken.
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 13-03-2014 16:25 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ten tijde de kroning van Bea had men de orders om direct te schieten als mensen binnen een bepaald gebied kwamen. Gezien de verhalen dat dit een grotere operatie is dan de kroning van Wimlex én er "zoveel belangen op het spel staan" verwacht ik dat er dit soort orders ook weer zijn. En als men met wapens rondloopt straks lijkt me niet dat men die voor de lol bij zich heeft.wildhagen schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:07:
[...]
Mwah, staan er ook checkpoints met militairen, machinegeweerposten, liggen er mijnenvelden en wordt iedereen die zich er begeeft direct neergeschoten?
Ik vind de vergelijking idd mank, maar de achterliggende gedachte is wel goed: hoe snel kan de uitstraling van een gebied omslaan? De wetenschap dat dat kennelijk heel snel kan en enkel een kwestie van besluitvorming is, maakt dat ik idd een unheimisch gevoel krijg bij het zien van die foto's.
Overigens waren we vorige week dinsdag nog bij het centrum en hebben we geparkeerd in de straat erachter. Ook toen was er al een omleiding, en de hek-voeten stonden er al, evenals de camera's om de 10-20 meter. Dus de overlast voor direct omwonenden is wel even langer dan 3-4 dagen.
Overigens waren we vorige week dinsdag nog bij het centrum en hebben we geparkeerd in de straat erachter. Ook toen was er al een omleiding, en de hek-voeten stonden er al, evenals de camera's om de 10-20 meter. Dus de overlast voor direct omwonenden is wel even langer dan 3-4 dagen.
De context van het vergelijk is een grote muur die door dicht bevolkt gebied loopt. Niet mijnenvelden, geen militairen geen van dat soort dingen.wildhagen schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:24:
[...]
Jij vergelijkt twee totaal niet te vergelijken entourages, die er ook nog eens met een compleet ander doel zijn neergezet, en qua tijdsduur ook een iets andere insteek hebben (tientallen jaren versus enkele dagen).
Ik neem aan dat je zelf ook wel door hebt dat je Appels met Peren aan het vergelijken bent, en dat je vergelijking zo krom is als een hoepel?
Dit slaat in mijn optiek nergens op. Het vergelijk heeft niks te maken met respect of gebrek aan historisch besef.Daarnaast vind ik van weinig respect en historisch besef getuigen richting de slachtoffers van de Muur om een paar daagjes ongemak met hun behandeling te vergelijken.
Met alle respect, en dat zowel richting wat er in Berlijn is gebeurd, als naar jou toe...wildhagen schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:24:
[...]
Jij vergelijkt twee totaal niet te vergelijken entourages, die er ook nog eens met een compleet ander doel zijn neergezet, en qua tijdsduur ook een iets andere insteek hebben (tientallen jaren versus enkele dagen).
Daarnaast vind ik van weinig respect en historisch besef getuigen richting de slachtoffers van de Muur om een paar daagjes ongemak met hun behandeling te vergelijken.
Linksom of rechtsom staat er redelijk plotseling een nogal intimiderend stuk hekwerk in de stad. Tijdspanne, doel en beveiliging mogen verschillen, maar het blijft een apart gezicht.
Overigens zei ik "klein Berlijn"... en is de Berlijnse Muur natuurlijk ook maar een jonkie en kleintje als je hem gaat vergelijken met de variant in China...
Uiteindelijk bedoelen ik, en allerlei andere mensen die in die buurt wonen of werken, dat er een stuk van de stad redelijk aggresief wordt afgeschermd van de rest van de wereld.
We kunnen natuurlijk behoorlijk gaan discusseren over semantiek en (gebrek aan) historisch besef, maar ik denk dat er in zo'n vergelijking juist wel historisch besef zit. Juist omdat dit soort hekwerken midden in een straat (die daarmee plotseling niet meer vanuit twee richtingen te benaderen is) of tussen tramlijn en musea JUIST onmiddelijk aan Berlijn doen denken. Overigens is het helemaal niet zo heel vreemd dat dit soort vergelijkingen er wat minder aandacht aan passende context wordt gegeven... althans, in mijn optiek.
Maar goed... ik wordt dagelijks met dit stukje stadsingreep geconfronteerd... ik heb daarom waarschijnlijk iets minder ruimte voor nuance dan iemand die er zo'n 60 kilometer vanaf zit
me @ last.fm
Even een kleine sfeerimpressie:
Hekwerk en camera's

Controlepunten in aanbouw:

Beetje tegenlicht, idee is helder:

Dagje museon ziet er ook heel anders uit(ligt er tegenover) :

En het gaat om beste afstanden:

En we zijn nog lang niet klaar:
Hekwerk en camera's

Controlepunten in aanbouw:

Beetje tegenlicht, idee is helder:

Dagje museon ziet er ook heel anders uit(ligt er tegenover) :

En het gaat om beste afstanden:

En we zijn nog lang niet klaar:

Je vraagt je bijna af hoe snel/makkelijk ze daar een paar mitrailleurtjes bijzetten en of je dan wel een vergelijking met klein Berlijn mag maken....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Klik
Ergo... die controleposten, daar hoeven we alleen nog even op te wachten

De afstand hek - koffietent is best klein... en dit hek til je - in tegenstelling tot de meeste hekken rond bouwplaatsen - niet zo maar uit de betonblokken. Dit staat (voor zover ik heb kunnen zien) vastgebout...
Overigens neem ik aan dat dit stukje op korte termijn wordt verbonden met het stuk op de vorige foto die ik postte.
enU kunt als bewoners gewoon bezoek ontvangen. Deze personen moet u wel van tevoren
aanmelden via een speciaal e-mailadres.
(beide uit de sheet voor zone 2)Binnen uw zone mag niet worden gefietst. U kunt de fiets wel aan de hand meenemen.
Motor-, brom- en snorfietsen zijn niet toegestaan.
Ergo... die controleposten, daar hoeven we alleen nog even op te wachten
Ja, ik ook. Maar die hekken zijn over het algemeen minder massief. En staan niet tussen de rijbanen de ene en de andere kant op.Sissors schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:24:
Ik heb bouwplaatsen gezien met meer hek eromheen...

De afstand hek - koffietent is best klein... en dit hek til je - in tegenstelling tot de meeste hekken rond bouwplaatsen - niet zo maar uit de betonblokken. Dit staat (voor zover ik heb kunnen zien) vastgebout...
Overigens neem ik aan dat dit stukje op korte termijn wordt verbonden met het stuk op de vorige foto die ik postte.
[ Voor 40% gewijzigd door Jester-NL op 13-03-2014 21:44 ]
me @ last.fm
Klopt, maar vast niet zulk veilig hekwerkSissors schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:24:
Mocht het interessant zijn, de foto's zijn genomen op dit stukje: https://goo.gl/maps/pzWxk
[ Voor 14% gewijzigd door Mohy op 13-03-2014 21:51 ]
Sissors schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:24:

Net als die van mij.Mohy schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:50:
[...]
(...)
Mocht het interessant zijn, de foto's zijn genomen op dit stukje: https://goo.gl/maps/pzWxk
Ik heb daar eerder vanavond al wat over uitgelegd. Ik neem voor het gemak maar aan dat jij niet in de (directe) omgeving van Den Haag woontSissors schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:00:
[...]
Dat was als reactie op de Berlijn vergelijkingen
Nogmaals, ik ben me terdege bewust dat het geen een-op-een vergelijking is. Maar het blijft een heel raar en licht unheimisch gevoel als je de straten zo ziet.
Ik stel voor dat je (bij voorbeeld op de 24e) even komt kijken
me @ last.fm
Interessant, heb ook heel wat bouwplaatsen gezien en die hekken komen nowhere near in de buurt van wat hier is neergezet.Sissors schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:24:
Ze blijven op hun plek met grote massieve betonblokken en twisted metalen kabels arm dik.
PC Specs
Ik woon in Hoofddorp. Het enige wat ik tot nog toe heb gezien zijn een aantal waarschuwingsborden langs de A4 bij afrit 3/3a dat die tijdens/rondom de NSS afgesloten zijn. Verder in het stuk rondom (onder) de snelweg zijn borden geplaatst die een stopverbod voor die periode aanduiden.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Je zult maar een lekker band krijgen...spone schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:21:
Ik woon in Hoofddorp. Het enige wat ik tot nog toe heb gezien zijn een aantal waarschuwingsborden langs de A4 bij afrit 3/3a dat die tijdens/rondom de NSS afgesloten zijn. Verder in het stuk rondom (onder) de snelweg zijn borden geplaatst die een stopverbod voor die periode aanduiden.

Meteen standaard een boete?
Zeer vreemd verhaal eigenlijk. In je eigen land mag je ineens op bepaalde plaatsen niet meer stoppen/komen/kijken/lopen/rijden/whatever.
Doe je het erom? Er is op bepaalde delen van de A4 sowieso al een stopverbod: als je daar panne krijgt, moet je 112 bellen... Boete zul je enkel krijgen bij opzettelijk overtreden, niet bij overmacht. En het lijkt me dat je dat best weet - of in ieder geval hoort te weten als je je rijbewijs hebt.
Ik sta nergens meer van te kijken in NL tegenwoordig.Ardana schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:02:
Doe je het erom? Er is op bepaalde delen van de A4 sowieso al een stopverbod: als je daar panne krijgt, moet je 112 bellen... Boete zul je enkel krijgen bij opzettelijk overtreden, niet bij overmacht. En het lijkt me dat je dat best weet - of in ieder geval hoort te weten als je je rijbewijs hebt.
Die hekken schijnen uit Engeland te komen. Zijn blijkbaar ook gebruikt bij de Olympische Spelen in Londen.
http://denhaagfm.nl/2014/...-world-forum-tijdens-nss/
Mensen die die hekken bagatelliseren, zouden eens naar Den Haag moeten komen. Pas als je er naast staat merk je pas hoeveel impact hekken van 3 meter hoog hebben.
Op dit moment zie ik vooral veranderingen in de zin van waarschuwingsborden e.d., ik kom nauwelijks tot niet in het gebied van het World Forum. Maar ik denk dat ik vanmiddag eens een kleine omrit maak en via het Museon ga rijden. Ik kom dan namelijk ook voor langs het World Forum.
Op dit moment zie ik vooral veranderingen in de zin van waarschuwingsborden e.d., ik kom nauwelijks tot niet in het gebied van het World Forum. Maar ik denk dat ik vanmiddag eens een kleine omrit maak en via het Museon ga rijden. Ik kom dan namelijk ook voor langs het World Forum.
Ik weet dat destijds (2011) met Koninginnedag (in Limburg/Thorn) ook zo'n heel gedoe was met de veiligheid.spone schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:21:
De inwoners, waar de Koningin etc voorbij liepen hadden ook bepaalde regels gekregen omtrent hun woning en bezoek (flink van tevoren aan kondigen, zelfs als het op dagen vóór Koninginnedag was!) etc etc.
Maar om even terug te komen op dat snelweg gebeuren:
Daar reden de wegsleepdiensten rondjes over de snelweg tussen de op- en afritten.
Kwamen ze een stilstaande auto tegen, werd die meteen weggesleept.
Denk dat dat nu ook wel het geval zal zijn.
Uiteraard met Politie (of wie dan ook) toezicht.
http://nos.nl/video/61922...hekken-naar-den-haag.htmlFiber schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:13:
Die hekken schijnen uit Engeland te komen. Zijn blijkbaar ook gebruikt bij de Olympische Spelen in Londen.
Verwijderd
Ik niet, maar ik woon in Den Haag Zuid net voorbij het Zuiderpark niet echt het centrum dan wel regeringsgedeelte.Awsom schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:41:
Ik ben dit ding liever kwijt dan rijk want het word natuurlijk wel gewoon FUBAR, ondanks dat ik geen auto heb. De maatregelen die genomen worden gaan buiten alle proporties. Als ik me niet vergis worden er gewoon N wegen gedeeltelijk of zelfs geheel afgesloten tot aan Noordwijk aan toe omdat ze hun gedelegeerde derrière aan zee willen parkeren.
Ook zie ik niet wat ons land hier aan heeft.
Ik fiets elke dag langs het weggetje (Ver-Huellweg) waar ze (een deel van) de hekken hebben geparkeerd http://goo.gl/maps/P3bUp, ik zag vandaag dat ze ook allemaal flinke dozen van lichtmasten.nl (oid) langs het stuk wat ze gaan afzetten hebben geplaatst. Elke meter of 10-15 staat zo'n doos. Vraag me af of er 's avonds/'s nachts langs het hele hekwerk lichtmasten constant aan zullen staan.
Ben benieuwd! Sinds gisteren zijn we met m'n werk bezig met leveringen en dat gaat t/m woensdag door. Ik ga zelf morgen en zondag mee.
Zal proberen wat foto's te maken, maar denk dat dit ten strengste verboden zal zijn
.
Zal proberen wat foto's te maken, maar denk dat dit ten strengste verboden zal zijn
Verwijderd
Ik snap niet waarom ze niet gewoon skype aanslingeren o.i.d.Ardana schreef op zondag 09 maart 2014 @ 01:14:
Nou moet ik zeggen dat het langzaam ook draconisch begin te vinden:
2/3e van Nederland wordt een no-fly zone
2-4 dagen is er effectief geen autoverkeer mogelijk van Amsterdam naar Den Haag
4 dagen worden er een aantal bedrijven langs de A4 verplicht gesloten, zonder vergoeding
4 dagen mag je geen foto's nemen als je vrienden of familie uitzwaait of na een half jaar weer ziet
4 dagen lang worden bedrijven die door bovengenoemde afsluitingen gehinderd worden geadviseerd mensen thuis te laten werken
Veel burgers worden gehinderd in hun dagelijkse bezigheden
Vrije nieuwsgaring wordt gehinderd
Ik vind het nogal wat.
Ik maak het dan wel direct heel klein en natuurlijk geen skype, maar het punt blijft hetzelfde.
Wat kunnen ze in dit samenkomen wel, wat niet gewoon tele kan.
Bedrijven moeten hun medewerkers laten thuiswerken.
Verwijderd
Nog een reden om dat niet in Den Haag te doen. Volgens mij mist men nog ergens een vliegtuig.wildhagen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:45:
Je zult nu eenmaal beveiligingsmaatregelen moeten nemen, want áls er iets gebeurt en je hebt geen/nauwelijks beveiligingsmaatregelen genomen, staan degenen die nu lopen te schreeuwen natuurlijk ook weer vooraan om hysterisch met boter op het hoofd te schreeuwen "hoe dit nu kon gebeuren"... dit is natuurlijk de natte droom van Al Qaida, met al die wereldleiders op een kluitje bij elkaar..
Het punt is dat we die redelijkheid en common sense in handen geven van een flink aantal mensen van de politie en Marechaussee. Beide groepen zijn al flink opgejut en zeker de laatste groep blinkt meestal niet uit in communicatie en zelf nadenken.wildhagen schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:15:
[...]
Tss... wil je niet zo genuanceerd doen? Dan is er niet zo makkelijk meer te bashen
Maar het klopt uiteraard wel wat je zegt, dat is de 'common sense' die ik hierboven al eens aanhaalde. Maar veel tweakers zijn kennelijk niet in het bezit van 'common sense' of kiezen ervoor het even uit te schakelen
Ja... we hebben het over dat het vrijheidsbeperkend aanvoelt. Dat je eigen stad opeens in tweeen wordt gedeeld. Daar heb je geen mijnen en wachttorens voor nodig. Reken er maar op dat het heel goed mogelijk is dat als je na het ingaan van de staat van beleg over zo'n hek klimt en de waarschuwing negeert de kans heel reeel is dat er op je geschoten wordt.wildhagen schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:07:
[...]
Checkpoints met militairen hebben we straks ook, de Marechaussee is immers onderdeel van de krijgsmacht net zoals de Grenztruppen onderdeel waren van de NVA.
offtopic:
Heb jij banden met de NSS organisatie dat je het allemaal zo'n prima idee vind?
Zou ik toch even hier kijken: http://www.haarlemmermeer...objectid=hmmprodred:85007 weet je wat je te wachten staat. en kijk dan vooral even naar http://www.haarlemmermeer...e?objectid=50313&type=org waar onze burgemeester zo trots z'n krabbel onder heeft gezet en wat de plaatselijke VVD een prima idee vindt.spone schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:21:
Zag trouwens langs de A4 vlak na de splitsing met de A44 een hele hoop stalen balken klaar liggen om die corridor te maken.
Ben benieuwd of de mobiele telefoonfrequenties ook gestoord gaan worden door de Amerikanen, daar hebben ze nogal 's een handje van.
[ Voor 66% gewijzigd door Wijnands op 15-03-2014 09:36 ]
Of een ander voorstel; pak gewoon zo'n verlaten vliegveld in Spanje. Niemand in de buurt, mooi weer, veel makkelijker in het dagelijks leven van de locals te passen en makkelijker te beveiligen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:47:
[...]
Ik snap niet waarom ze niet gewoon skype aanslingeren o.i.d.
Ik maak het dan wel direct heel klein en natuurlijk geen skype, maar het punt blijft hetzelfde.
Wat kunnen ze in dit samenkomen wel, wat niet gewoon tele kan.
Bedrijven moeten hun medewerkers laten thuiswerken.Waarom gaan ze zelf niet thuiswerken.
Dan is dat subsidiegeld nog ergens goed voor geweest. Maar dat zal wel niet genoeg aanzien hebben....

Verwijderd
In en in triest. Het is gewoon eng om dat document te lezen.Wijnands schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 08:22:
[...]
Het punt is dat we die redelijkheid en common sense in handen geven van een flink aantal mensen van de politie en Marechaussee. Beide groepen zijn al flink opgejut en zeker de laatste groep blinkt meestal niet uit in communicatie en zelf nadenken.
[...]
Ja... we hebben het over dat het vrijheidsbeperkend aanvoelt. Dat je eigen stad opeens in tweeen wordt gedeeld. Daar heb je geen mijnen en wachttorens voor nodig. Reken er maar op dat het heel goed mogelijk is dat als je na het ingaan van de staat van beleg over zo'n hek klimt en de waarschuwing negeert de kans heel reeel is dat er op je geschoten wordt.
Checkpoints met militairen hebben we straks ook, de Marechaussee is immers onderdeel van de krijgsmacht net zoals de Grenztruppen onderdeel waren van de NVA.
offtopic:
[...]
Zou ik toch even hier kijken: http://www.haarlemmermeer...objectid=hmmprodred:85007 weet je wat je te wachten staat. en kijk dan vooral even naar http://www.haarlemmermeer...e?objectid=50313&type=org waar onze burgemeester zo trots z'n krabbel onder heeft gezet en wat de plaatselijke VVD een prima idee vindt.
Zag trouwens langs de A4 vlak na de splitsing met de A44 een hele hoop stalen balken klaar liggen om die corridor te maken.
Ben benieuwd of de mobiele telefoonfrequenties ook gestoord gaan worden door de Amerikanen, daar hebben ze nogal 's een handje van.
Zag dat er op Den Haag CS ook genoeg cameras zijn neergezet om iedereen die met zijn vingers in de neus zitten individueel vast te leggen.
Er stonden donderdag ook allemaal agenten op Den Haag CS, toen ik vroeg of ze er stonden vanwege de NSS zei die agent eerst 'waarom wil je dat weten?', toen ik zei dat ik ze nog niet eerder had gezien zei die agent dat ze dat wel vaker deden. Nou er stonden bij elke ingang iets van 3 agenten verspreid opgesteld, dat is echt niet elke dag zo.
Dan kan ik mij daarop voorbereiden en een andere route kiezen.Grannd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 14:59:
Er stonden donderdag ook allemaal agenten op Den Haag CS, toen ik vroeg of ze er stonden vanwege de NSS zei die agent eerst 'waarom wil je dat weten?'
Belachelijk antwoord gerechtmatigd belachelijke reactie.
Alsof ze allemaal op een geheime missie en undercover zijn

Verwijderd
Waarom wil je dat weten?
Omdat we niet allemaal goedgelovige schapen zijn die ja en amen roepen als ze een keertje welbekende sleutelwoorden als veiligheid en terrorisme roepen.
Wat een vraag. Als ze daar staan voor de NSS kunnen ze dat toch wel gewoon bevestigen danwel ontkennen?
Ze gaan mij niet vertellen dat al die camera's daar staan voor de routine. Zelfs in London clusteren ze die dingen niet zo dicht op elkaar.
Omdat we niet allemaal goedgelovige schapen zijn die ja en amen roepen als ze een keertje welbekende sleutelwoorden als veiligheid en terrorisme roepen.
Wat een vraag. Als ze daar staan voor de NSS kunnen ze dat toch wel gewoon bevestigen danwel ontkennen?
Ze gaan mij niet vertellen dat al die camera's daar staan voor de routine. Zelfs in London clusteren ze die dingen niet zo dicht op elkaar.
Komen er eigenlijk demonstraties? Niet ongebruikelijk bij dit soort bijeenkomsten
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Juist! En dat is dus mijn punt. Misschien dat het allemaal niet gebruikt wordt maar het staat er wel!!Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 14:48:
[...]
In en in triest. Het is gewoon eng om dat document te lezen.
Dat verhaal dat Wijnands plaatste, schandalig. Alsof er iemand in Maart met een zeilplank gaat varen 
Serieuser, het is wel schokkend dat onze overheid (lokaal en landelijk) hun mandaat zo breed denkt uit te leggen dat alle Nederlanders sowieso verdacht zijn en dat we daarmee akkoord zijn ..., maar ja we hebben ook al enige tijd een identificatieplicht op straat waartegen niemand echt beroep aantekende, die her en der gebruikt wordt om mensen even van straat te halen als het zo uitkomt.
Mijn advies, laten gebeuren en je lokale bestuur erop aanspreken en dan wegstemmen, dus volgende week STEMMEN!
Serieuser, het is wel schokkend dat onze overheid (lokaal en landelijk) hun mandaat zo breed denkt uit te leggen dat alle Nederlanders sowieso verdacht zijn en dat we daarmee akkoord zijn ..., maar ja we hebben ook al enige tijd een identificatieplicht op straat waartegen niemand echt beroep aantekende, die her en der gebruikt wordt om mensen even van straat te halen als het zo uitkomt.
Mijn advies, laten gebeuren en je lokale bestuur erop aanspreken en dan wegstemmen, dus volgende week STEMMEN!
[ Voor 9% gewijzigd door argro op 17-03-2014 09:11 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bij welke verkiezing kan ik de burgermeester wegstemmen?franssie schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:53: