Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWM schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:04:
[...]
Bij welke verkiezing kan ik de burgermeester wegstemmen?
Nu nog niet, maar er zijn partijen die dat mogelijk willen maken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:53:
Dat verhaal dat Wijnands plaatste, schandalig. Alsof er iemand in Maart met een zeilplank gaat varen ;)
Serieuser, het is wel schokkend dat onze overheid (lokaal en landelijk) hun mandaat zo breed denkt uit te leggen dat alle Nederlanders sowieso verdacht zijn en dat we daarmee akkoord zijn ..., maar ja we hebben ook al enige tijd een identificatieplicht op straat waartegen niemand echt beroep aantekende, die her en der gebruikt wordt om mensen even van straat te halen als het zo uitkomt.
Mijn advies, laten gebeuren en je lokale bestuur erop aanspreken en dan wegstemmen, dus volgende week STEMMEN!
Volgens mij is dit het gevolg van landelijke politiek en niet lokale, hetgeen we volgende week voor stemmen.
Bovendien is het ook niet zo simpel want politieke agenda's worden ook te pas en te onpas overboord gegooid ter behoeve van regeringsperiodes en samenwerkingen met partijen van een heel ander ideologische grond.
Je ziet het landelijk ook, iedereen heeft zogenaamd problemen met Wilders maar de enige partijen die echt niets met hem willen zijn de partijen die ook op geen enkel vlak compatibel zijn. Dat gedooggedrocht van een paar jaar geleden is gewoon het bewijs dat het hele systeem rot is en er wel wat meer nodig is dan enkel een stem. (en op wie)

[ Voor 0% gewijzigd door argro op 17-03-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Het systeem in niet noodzakelijk rot, maar landelijk en lokaal gaat zowel top-down als butt-up ;) Als alle gemeenten en burgermeesters hadden gezgegd dat ze deze meeting ergens anders moesten houden, hadden we er nu niet de last van. Maar jah, de baan machine van de onrendabelen moet in stand blijven, of niet?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:15
franssie schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:53:
..., maar ja we hebben ook al enige tijd een identificatieplicht op straat ...
Die heb ik denk ik dan even gemist. Volgens mij hebben we in Nederland een identificatieplicht. Voor zover ik weet kan dat gewoon met mijn Nederlandse ID-kaart of paspoort; ik ben me er niet van bewust dat ik daar Duitse papieren voor nodig heb.

Is het nu echt zo moeilijk om je een paar dagen aan te passen zonder te pas en te onpas 40-45 verwijzingen te maken. Ik vind het bovendien ook een beetje getuigen van chronische zelfoverschatting als je serieus denkt dat de politie zich nou echt druk maakt over die smartphone met camera die je bij je draagt; volgens mij hebben ze komende de tijd echt wel wat anders aan hun hoofd.

[ Voor 1% gewijzigd door argro op 17-03-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

pruiter schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:30:
[...]

Die heb ik denk ik dan even gemist. Volgens mij hebben we in Nederland een identificatieplicht. Voor zover ik weet kan dat gewoon met mijn Nederlandse ID-kaart of paspoort; ik ben me er niet van bewust dat ik daar Duitse papieren voor nodig heb.

Is het nu echt zo moeilijk om je een paar dagen aan te passen zonder te pas en te onpas 40-45 verwijzingen te maken. Ik vind het bovendien ook een beetje getuigen van chronische zelfoverschatting als je serieus denkt dat de politie zich nou echt druk maakt over die smartphone met camera die je bij je draagt; volgens mij hebben ze komende de tijd echt wel wat anders aan hun hoofd.
Als de gemiddelde diender op straat enige opleiding had op het gebied van, laten we zeggen risicomanagement en wetgeving... Ja dan was het anders.
NUANE EDIT:// en dan maak ik een grote uitzondering voor de wijkangenten, daar zouden we er meer van moeten hebben! Hulde.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 15-03-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pruiter schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:30:
[...]

Het lijkt me ook niet zo moeilijk dat politieke feestje ergens anders te houden. De godwins zijn heel erg makkelijk maar die noodverordening rondom hoofddorp vind ikzelf toch tamelijk eng om te lezen en kan reacties begrijpen.
Niemand heeft om dat feestje gevraagd, en er zijn er nog meer die uberhaupt het nut betwisten. Ik snap niet waarom dat midden in een van de meest dichtbevolkte gebieden van ons land moet plaatsvinden. De mensen die gewoon moeten werken (en dat zijn er niet 2 of 3) hebben er last van terwijl het voor al die afgevaardigen amper moeite te noemen is hun megalomane rij/vliegtuigen ergens anders naartoe te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Wijnands schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 08:22:
[...]

Zou ik toch even hier kijken: http://www.haarlemmermeer...objectid=hmmprodred:85007 weet je wat je te wachten staat. en kijk dan vooral even naar http://www.haarlemmermeer...e?objectid=50313&type=org waar onze burgemeester zo trots z'n krabbel onder heeft gezet en wat de plaatselijke VVD een prima idee vindt.

Zag trouwens langs de A4 vlak na de splitsing met de A44 een hele hoop stalen balken klaar liggen om die corridor te maken.

Ben benieuwd of de mobiele telefoonfrequenties ook gestoord gaan worden door de Amerikanen, daar hebben ze nogal 's een handje van.
Echt....
Burgemeester Weterings benadrukt voor de nucleaire top op 24 en 25 maart: "Als het niet nodig is, ga dan de weg niet op."
De boodschap die burgemeester Theo Weterings afgeeft voor 24 en 25 maart aanstaande is nog het beste te vergelijken met de code rood van het KNMI: als het niet nodig is, ga dan de weg niet op. Tijdens de persconferentie op 27 januari zegt hij: “Het verschil is dat het KNMI zo’n waarschuwing één dag van tevoren geeft en ik twee maanden. Verder geldt code rood van het KNMI voor één dag en geldt mijn boodschap voor twee dagen.’’
Dit is ook zo lekker
Tips van de politie

Hieronder nog wat tips van de politie:

Doe de boodschappen voor zondag 23 maart en niet tijdens de NSS.
Bestel niets wat afgeleverd moet worden gedurende de NSS.
Probeer zo veel mogelijk om afspraken niet te plannen tijdens de NSS.
Probeer leveranties voor 23 maart of na 25 maart plaats te laten vinden.
Zorg voor een geldige legitimatie voor personen vanaf 14 jaar.
Ga niet onnodig door het gebied lopen en/of fotograferen.
Bij verdere vragen gemeentenummer bellen 0900-1852.
Bel de politie bij verdachte omstandigheden 0900-8844.
Bij spoedzaken belt u met de politie op 112.
Bel de politie als u onbevoegde personen ziet in de afgesloten gebieden.
Afval wordt niet opgehaald door de gemeente, dus geen kliko’s aan de weg!
Als u kunt thuiswerken voorkomt u een hoop wachten.

Kijk met de politie mee naar verdachte situaties en/of personen, meld dit direct via 0900-8844 en bij spoed via 112.
Vraag me af of dit tips zijn of eigenlijk toch vriendelijk edoch dringende verzoeken... De mensen die daar wonen hebben niet een beetje overlast, ze worden volledig van de buitenwereld afgesloten. En vadertje overheid zal wel even bepalen wat je wel of niet doet. Dit is nog erger dan 40/45. Dan kon je uiteindelijk nog gewoon over straat als brave Nederlander zijnde toen de Duitsers hier eenmaal rondliepen.

En de overlast betreft niet alleen dat gebied. Er is al gewaarschuwd dat men zelf via Arnhem (!) moet omrijden mocht dit nodig zijn en het bij Utrecht kwa verkeer een zooitje zijn.

Vraag me af of alle internet en telefoonverbindingen is het sperrgebiet worden getapt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je dan met je dikke vette hypotheek en bijkomende woonlasten een beetje instructies op te volgen alsof je een TBSer bent die onder bepaalde voorwaarden naar buiten mag, dingetjes mag kopen, en bezoekjes mag krijgen.
Die vergelijking met het KNMI is helemaal een giller. Alsof dit absoluut niet ergens anders gehouden kon worden.

Of internet getapt word kan je wel testen. Gewoon wat mails naar elkaar sturen binnen den haag met wat sleutel woorden als aanslag er in. Kijken of je bezoek krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Goh... er komen een keer wat hoge piefjes langs in Nederland.. Even 2 dagen ongemak... Nou en..

We zijn wel 2 dagen internationaal in beeld... Net zoals Sochi een tijdje in beeld was voor de spelen, die men overigens ook hier wil gaan houden..

Nee, laten we ons internationaal maar lekker overal mee buitensluiten.. Natuurlijk doen we dat niet..

Ik vind zoiets toch wel wat hebben voor een klein landje als dat wij zijn... Staan we ook eens niet bekend als het land van legale drugs en prostitutie :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, naast het land van de hoeren en de wiet zijn we ook die triangeljosti's die de economie lamleggen voor een debatje van twee dagen. (bovendien ben ik best trots dat ons liberale beleid zo bekend is, dat niveau van vrijheid kunnen veel landen, *kuch* amerika *kuch* nog wat van leren)

Echt. Wat gaat dit ons opleveren? In concrete zin?
Waarom is deze exposure goed?

Misschien zijn de bezwaren minder als de winst niet zo'n diffuus gedrocht was.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Ons mooie land komt wereldwijd in beeld op alle journaals en zo en dat is goed voor het toerisme. Als Obama straks in de pauze even naar het Rijksmuseum gaat is dat gelijk voor jaren uitverkocht en als de bollenvelden een paar keer in beeld zijn dan komen alle Chinezen daar de komende jaren naar kijken. En als de Engelsen en Amerikanen onze dijken zien bestellen ze er gelijk een paar. Dat nucleaire gedoe is maar bijzaak, het gaat gewoon om de handel. :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:49:
Ja inderdaad, naast het land van de hoeren en de wiet zijn we ook die triangeljosti's die de economie lamleggen voor een debatje van twee dagen. (bovendien ben ik best trots dat ons liberale beleid zo bekend is, dat niveau van vrijheid kunnen veel landen, *kuch* amerika *kuch* nog wat van leren)

Echt. Wat gaat dit ons opleveren? In concrete zin?
Waarom is deze exposure goed?

Misschien zijn de bezwaren minder als de winst niet zo'n diffuus gedrocht was.
Ben je nou echt zo kortzichtig? De economie is niet alleen in dat kleine stukje den haag, en een jaar duurt 365 dagen.. Die 2 dagen staat de economie niet stil.. De aanloop er naartoe levert ook al geld op en werkgelegenheid..

Je komt nu over als al het geld in 1 jaar door 2 dagen wat ongemak direct een hogere staatschuld ofzo opleverd?

Het gaat niet alleen om geld.. Het gaat er ook om als land dat we nu gaan laten zien dat wij ook belangrijke evenementen kunnen houden en dat biedt ook weer vertrouwen..

Geef je oogkleppen eens terug aan een paard, wellicht zie je het dan wat ruimer ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel erg makkelijk om jezelf uit de wind te houden met zo'n oogkleppen verwijt aan mijn adres. Ik kan het ook omdraaien en jou gewoon naïef noemen natuurlijk. Er is namelijk helemaal niets objectief of tastbaar goed aan dat evenement. Je genoemde voordelen zijn heel erg theoretisch.
En dan heb je daar ook nogsteeds die locatiediscussie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een paar voorbeelden genoemd ja.. Ik heb weinig zin om daar 2 volle posts aan characters aan te spenderen namelijk..

Het tastbare goed is dat al die mensen die van buiten komen een paar dagen hier met hun geld uitgaan geven.. Het levert direct geld op voor in de schatkist.. Aan de andere kant zijn er ook bedrijven die er last van hebben... Natuurlijk is dat het geval..

Als je alles maar niet meer moet doen omdat er ook maar 1 persoon last van kan hebben, staat onze economie per direct stil.. Er is namelijk altijd wel iemand die ergens wat over te klagen heeft.. En daar staat wij Nederlanders ook wel om bekend..

Ik zie dit evenement dan ook als een investering, net zoals mensen een nieuwe keuken plaatsen, terwijl de oude nog werkt, het een meerwaarde kan zijn tegenover een keuken uit de jaren 50.. Het levert je na het plaatsen niet direct geld op, maar de prijs die je er voor vangt over 2 jaar is dan wel hoger met een keuken anno nu, dan er 1 met oranje en bruin uit de jaren 70..

Vandaar namelijk die oogkleppen opmerking... Want oogkleppen zorgt er voor dat je zichtveld kleiner wordt, en dus niet "big picture" kan zien..

Kijk eens naar bijvoorbeeld de VN als deze in New York bij een komt.. Daar is de boel ook hermetisch afgesloten, terwijl in Texas ruimte genoeg is... Keuzes... Die mensen zorgen voor wat overlast, maar geven ook geld uit... Nu besparen wij weer op een reisje maken met een handje vol extra personeel wat mee gaat..

Alles kost geld, en niet alles levert direct iets tastbaars op of is constructiefs...

Een timmerman kan prima z'n werk doen als het hogere personeel een dagje er niet is.. Maar die timmerman haalt zelf geen opdrachten binnen.. Hoe je het went of keert... De manager is nergens zonder uitvoerend personeel, en dat is andersom exact het zelfde... Zonder opdrachten timmert de timmreman ook niet ;)

De balans kan je dan natuurlijk ook pas achteraf opmaken.. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dan ook kunnen zeggen dat het een succes was... We spreken namelijk wel over het grootste internationale evenment in de geschiedenis van Nederland...

No pain, no gain...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SniperEye schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:12:
Die voor publiek toegankelijk is? Dat verwacht ik niet, die zullen allemaal op last van de politie gesloten zijn.
Aanvliegroutes zullen snel genoeg opgemerkt worden. Ze kunnen moeilijk de gehele route vanaf het gereedmaken van de touchdown in de gaten houden. Dus met wat moeite kan je echt wel een foto scoren. ;)

Trouwens.... wat zou er gebeuren als het draaiboek/programma net voor tijd uitlekt op internet :X?

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 16-03-2014 01:19 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 18:25
nog geen post gezien over de knsa hier is die dan
http://www.knsa.nl/actueel_detail.asp?NieuwsID=431

Verbod vervoer wapens tijdens NSS Top

14 maart 2014

In verband met de Internationale Conferentie (Nuclear Security Summit; hierna NSS) in Den Haag heeft de Burgemeester van de Gemeente Haarlemmermeer een noodverordening uitgevaardigd. In verband daarmee wordt een groot aantal maatregelen getroffen ter voorkoming van verstoring van de openbare orde en in verband met de veiligheid.

Een onderdeel van die noodverordening is een verbod op het vervoer van wapens in de periode van zaterdag 22 maart 2014 vanaf 7.00 uur tot 26 maart 2014 tot 18.00 uur. Dat geldt dus ook voor sportschutters die beschikken over een verlof tot het voorhanden hebben van een vuurwapen en in de genoemde periode hun vereniging of een wedstrijd willen bezoeken.

Het KNSA bestuur is van mening dat deze maatregel disproportioneel en criminaliserend is. Immers deze maatregel suggereert dat sportschutters een verhoogd risico zouden vormen tijdens de Nucleaire Top voor de openbare orde en veiligheid. Daarvan is geen enkele denkbare aanleiding, aldus het KNSA bestuur.

De KNSA heeft inmiddels juridische bijstand ingeschakeld teneinde te pogen deze maatregel, zo nodig bij kort geding, te vernietigen. De kans van slagen daarop is onzeker en daarom adviseert de KNSA sportschutters goed kennis te nemen van de noodverordening < klik hier > en vooralsnog in de genoemde periode en in het in de verordening genoemde gebied geen wapen te vervoeren. Niet-naleving van de voorschriften uit de noodverordening is strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
:) KNSA had vroeger een aantal zeer handige juristen heel dicht bij het bestuur

Nederland is al internationaal in het nieuws, de media waren er als de kippen bij toen bekend werd gemaakt dat we als gast land ons al niet eens aan de afspraken van de vorige top hielden.

Qua kosten...

Ja, wat buitenlands geven hier geld uit. Hotel overnachtingen en wat restaurants. Daar tegenover staat nogal wat geld van onze staat voor beveiliging en het optutten van het world forum. Verder schijnt een uur file per persoon 26,25 te kosten..
Ik vermoed dat we hier geen winst op maken.

[ Voor 78% gewijzigd door Wijnands op 16-03-2014 08:10 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik reis vaak met de trein in het weekend, en ben bovendien ook vaak 'bewapend' met mijn camera en fototoestel om treinen te fotograferen, maar om dit in de Randstad te doen, daar waag ik me niet echt aan, want ik heb geen zin in een confrontatie met een BOA of een agent. Ik weet niet hoe de regels in Amsterdam zullen zijn, maar ik zoek het niet op.

Ik ga wel richting Drenthe toe om de 'gekkenhuis' te ontwijken. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lijkt me verstandig. Potentiële terroristen zoals jij zijn hier niet welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik heb gewoon geen zin in de stampvolle treinen en agenten op elke hoek van het station die de hele tijd op je vingers staan te letten. Misschien ga ik ook wel, maar ik zie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01
Die noodverordening omtrent gebruik van camera's etc, is dat niet enkel voor Haarlemmermeer eo?
Of heb ik het stukje gemist dat je hier in Den Haag ook totaal niet met een camera mag rondlopen?

If so, dan is dat toch ook wel zéér extreem en te gek voor woorden.
Wellicht dat ik het dan voor die reden toch wel zelf ga opzoeken.

Duizenden journalisten die mogen het wel, prostituees mogen zelfs bij de elite op de kamer komen... maar de burger mag niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
NeutraleTeun schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:07:
Die noodverordening omtrent gebruik van camera's etc, is dat niet enkel voor Haarlemmermeer eo?
Het geld in ieder geval voor de Haarlemmermeer. Da's ruim 140000 inwoners trouwens.
Of heb ik het stukje gemist dat je hier in Den Haag ook totaal niet met een camera mag rondlopen?
Ik vermoed dat den haag ook een verordening heeft, kan 'm alleen 123 niet vinden.

Grappig: https://stopdenss.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

200 miljoen :o

Vraag me af waar ze dat bedrag vandaan hebben en of dat inclusief eventuele economische schade is (dus files, gesloten bedrijven etc..).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik denk dat het alleen primaire kosten is. Huur van van alles, catering, decoratie en lonen. Maar, wie weet is het wel all-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:45
Glashelder schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:37:
200 miljoen :o

Vraag me af waar ze dat bedrag vandaan hebben en of dat inclusief eventuele economische schade is (dus files, gesloten bedrijven etc..).
Dat is waarschijnlijk gewoon een gok 'omdat het wel mooi klinkt'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Daar ben ik ook bang voor.. :)

Dat je agenten aan je deur krijgt als je demonstratieplannen hebt is ook wel :/ btw..
Daar krijg ik natuurlijk weer reacties op 'ja maar de politie moet het toch weten? :') '. Alsof de echte kwaadwillenden zichzelf aanmelden voor een demonstratie, laat staan toegeven dat ze iets terroristisch van plan zijn :o Intimidatie van de politie dus als je het mij vraagt..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Heerlijk thuiswerken in het noorden des lands i.p.v. op kantoor in Den Haag. Wie dut mij wat!

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Glashelder schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:20:
Daar ben ik ook bang voor.. :)

Dat je agenten aan je deur krijgt als je demonstratieplannen hebt is ook wel :/ btw..
Daar krijg ik natuurlijk weer reacties op 'ja maar de politie moet het toch weten? :') '. Alsof de echte kwaadwillenden zichzelf aanmelden voor een demonstratie, laat staan toegeven dat ze iets terroristisch van plan zijn :o Intimidatie van de politie dus als je het mij vraagt..
Politie voert ook alleen maar orders/opdrachten uit. Drie keer raden van wie ze die krijgt. Dus indirect intimidatie van ons fijne kabinetje.

[ Voor 22% gewijzigd door ManiacsHouse op 16-03-2014 22:08 . Reden: geen zin in gedoe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En aangezien de gemiddelde Nederlandse kiezer een geheugen van 2 weken heeft blijft dat zo.

Dit land kan eigenlijk wel een ACLU gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat niemand zich blijkbaar afvraag hoe de politie aan die informatie komt dat ze aan de deur bij de mensen thuis komen om ze eventjes te helpen herinneren dat ze in de gaten worden gehouden. Want het neigt richting 'thought crime'.
Wat dat betreft is het dan een kwestie van het dienstnummer op te vragen en een klacht in te dienen dat je onjuist verdacht wordt. Alsof het lid zijn van een pacifistische organisatie aanleiding is om te denken dat mensen gekken dingen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:03:
Dat niemand zich blijkbaar afvraag hoe de politie aan die informatie komt dat ze aan de deur bij de mensen thuis komen om ze eventjes te helpen herinneren dat ze in de gaten worden gehouden. Want het neigt richting 'thought crime'.
Nee hoor. Vaak wordt die informatie juist door de organisator van de demonstratie verstrekt aan de politie.
Het is namelijk redelijk normaal om van te voren toestemming te vragen. Dat voorkomt dat er van beide zijden onverwachte ontmoetingen ontstaan.
En het is natuurlijk niet heel moeilijk om een en een op te tellen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Jester-NL schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:22:
[...]

Nee hoor. Vaak wordt die informatie juist door de organisator van de demonstratie verstrekt aan de politie.
Het is namelijk redelijk normaal om van te voren toestemming te vragen. Dat voorkomt dat er van beide zijden onverwachte ontmoetingen ontstaan.
Maar het is niet redelijk normaal dat mensen waarvan niet eens vaststaat dat ze richting Den Haag gaan even op een bezoekje worden getrakteerd. Dit lijkt toch wel heel er veel op in de gaten houden en onder druk zetten. Waarachtig heb ik ze hier nog niet gezien. Dus blijkbaar heeft men niet alles in de peiling. Of we zijn niet 'interessant' genoeg. Komt ook bij dat we mogelijk interessante dingen niet meer via mail/twitter/whatever doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat weet ik niet. Persoonlijk had ik al niet de neiging om ook maar een vinger op te heffen tegen de NSS. Wel had ik het mooi gevonden om met een paar honderd mensen in de hal van het gemeentehuis te gaan staan. Zonder spandoeken ofzo maar allemaal met een symbolisch stuk tape over de mond geplakt.
Ben alleen niet zo'n organisator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 16 maart 2014 @ 00:59:
Ik heb een paar voorbeelden genoemd ja.. Ik heb weinig zin om daar 2 volle posts aan characters aan te spenderen namelijk..

Het tastbare goed is dat al die mensen die van buiten komen een paar dagen hier met hun geld uitgaan geven.. Het levert direct geld op voor in de schatkist.. Aan de andere kant zijn er ook bedrijven die er last van hebben... Natuurlijk is dat het geval..
Dat hele feestje kost 24 miljoen op basis van een schatting en daar is beveiliging uitgehouden, alsmede ook de de minder tastbare schade zoals mensen die niet kunnen werken, langer in de file staan, en bedrijven die niet open kunnen.
Dat zijn flink wat uitgaven die ze dan zouden moeten gaan doen.
Als je alles maar niet meer moet doen omdat er ook maar 1 persoon last van kan hebben, staat onze economie per direct stil.. Er is namelijk altijd wel iemand die ergens wat over te klagen heeft.. En daar staat wij Nederlanders ook wel om bekend..
Zoals het er nu bij ligt heeft er wel "iets" meer dan 1 persoon last van...
Ik zie dit evenement dan ook als een investering, net zoals mensen een nieuwe keuken plaatsen, terwijl de oude nog werkt, het een meerwaarde kan zijn tegenover een keuken uit de jaren 50.. Het levert je na het plaatsen niet direct geld op, maar de prijs die je er voor vangt over 2 jaar is dan wel hoger met een keuken anno nu, dan er 1 met oranje en bruin uit de jaren 70..
De waarde van woningverbetering is in de zin van investeringen een relatief betrouwbare factor.
Tevens is een keuken een persoonlijke uitgave en als jij vind dat je een nieuwe keuken nodig hebt heb je die gewoon nodig.
De meeste keukens worden tevens niet geplaatst van staatsgeld waar mensen zwaar belasting voor af zitten te dragen.
Vandaar namelijk die oogkleppen opmerking... Want oogkleppen zorgt er voor dat je zichtveld kleiner wordt, en dus niet "big picture" kan zien..

Kijk eens naar bijvoorbeeld de VN als deze in New York bij een komt.. Daar is de boel ook hermetisch afgesloten, terwijl in Texas ruimte genoeg is... Keuzes... Die mensen zorgen voor wat overlast, maar geven ook geld uit... Nu besparen wij weer op een reisje maken met een handje vol extra personeel wat mee gaat..
Ik zou Amerika niet echt als rolvoorbeeld willen nemen persoonlijk...
Dus ze organiseren ook iets in de vele grote steden die ze hebben.
Ze gaan ook met behoolijk twijvelachtige motiven naar Irak en consorten om daar even lekker de boel op stelten te zetten.
Alles kost geld, en niet alles levert direct iets tastbaars op of is constructiefs...

Een timmerman kan prima z'n werk doen als het hogere personeel een dagje er niet is.. Maar die timmerman haalt zelf geen opdrachten binnen.. Hoe je het went of keert... De manager is nergens zonder uitvoerend personeel, en dat is andersom exact het zelfde... Zonder opdrachten timmert de timmreman ook niet ;)

De balans kan je dan natuurlijk ook pas achteraf opmaken.. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dan ook kunnen zeggen dat het een succes was... We spreken namelijk wel over het grootste internationale evenment in de geschiedenis van Nederland...

No pain, no gain...
En ik heb er dus geen enkel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:52:
(...) De meeste keukens worden tevens niet geplaatst van staatsgeld waar mensen zwaar belasting voor af zitten te dragen. (...)
Anders dan belastingen heeft onze regering niet echt inkomsten. 'Zwaar belasting voor afdragen' is dan ook een beetje chargerend. Volgens mij is er geen sprake van een belastingverhoging specifiek voor dit evenement. Het komt dus grotendeels uit bestaande potjes...

Linksom of rechtsom is een feestje als dit natuurlijk internationale exposure, en met allerlei andere Internationale instituten die al in Den Haag gevestigd zijn, is de keus voor Den Haag redelijk voor de hand liggend... en waarschijnlijk praktischer dan -noem eens een dwarsstraat- Almere of Nijmegen.

Voor mij persoonlijk hoeft het allemaal niet. Ik woon weliswaar (net) buiten alle veiligheidszones, maar merk wel dat die tussen mij en de rest van Nederland inliggen, wat reizen niet ten goede komt. Gelukkig werk ik gewoon thuis, maar voor mijn vrouw (die moet pendelen tussen Den Haag en Hoofddorp) is het niet prettig. Anderzijds... ik denk dat er best nog wel wat positieve zaken aan dit hele gebeuren zouden kunnen zitten. Zaken die ik, met mijn internationaal politieke leken-brein, waarschijnlijk volledig over het hoofd zie.

Hoe dan ook... ik verwonder me de komende dagen nog wel wat over de beveiliging hier, en zie verder wel wat er uit komt.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vluchtinformatie op zwart

SCHIPHOL -
De vluchtinformatie van Schiphol gaat tijdens de Atoomtop (NSS) - volgende week in Den Haag - op zwart. Dit heeft de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) besloten.

Foto: ANP
Om die reden is de website Vliegverkeer InZicht niet beschikbaar van zaterdag 22 maart 2014 vanaf 06.00 uur tot en met woensdag 26 maart 2014 tot 12.00 uur. Ook achteraf zal het vliegverkeer in deze periode niet bekeken kunnen worden, meldt RTV Noord-Holland.
Vliegverkeer InZicht toont al het vliegverkeer van en naar Schiphol in een straal van circa 150 kilometer rond de luchthaven.
De eerste toestellen met regeringsleiders worden zaterdag verwacht. De Chinese president legt eerst een staatsbezoek aan Nederland af en neemt daarna deel aan de top. Zondag worden nog meer regeringsleiders verwacht.
Van de 40 tot 50 toestellen die op de Polderbaan worden geparkeerd, zullen er twintig in het weekend komen.
De veiligheidsoperatie tijdens de atoomtop in Den Haag is enorm. Niet alleen zijn er zo'n 13.000 agenten op de been, ook in de lucht is de beveiliging aangescherpt. Luchtdoelraketten worden opgesteld in Noordwijk en Wassenaar. Het is de 'last line of defense', mocht het afgesloten luchtruim boven Den Haag worden geschonden. Gevechtsvliegtuigen en -helikopters moeten dreigingen tegengaan, maar als dat niet lukt, staan 24 raketten paraat op de grond.
In Den Haag nog nooit gehoord van FlightRadar 24 zeker. Nederland :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
http://www.wassenaarders....-in-wassenaar-tijdens-nss
Rond deze plekken zullen borden geplaatst worden dat deze objecten zo nodig met dodelijk geweld worden verdedigd.
Vraag me af of je van die dingen wel gewoon foto's mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

De plaatsen waar deze inrichtingen komen te staan zijn door de minister van Defensie, Jeanine Hennis-Plasschaert aangewezen als speciale militaire objecten. Rond deze plekken zullen borden geplaatst worden dat deze objecten zo nodig met dodelijk geweld worden verdedigd.
Zullen ze hier nou machtsgeil van worden dit soort opdrachten? Spannend hoor je handtekening zetten onder dit soort dingen als "pas op dodelijk geweld wordt gebruikt" of als burgemeester onder een plaatselijke verordening waarbij je je burgers allerlei restricties oplegt met dreiging van straf. Oh wacht effe burgers... Dat 3de-rangs gepeupel waar wij officieel er eigenlijk voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Zal je net zien dat ik de 25e moet vliegen, zal wel chaos worden op en naar schiphol. :(

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:27:
Waarom wil je dat weten?

Omdat we niet allemaal goedgelovige schapen zijn die ja en amen roepen als ze een keertje welbekende sleutelwoorden als veiligheid en terrorisme roepen.
Wat een vraag. Als ze daar staan voor de NSS kunnen ze dat toch wel gewoon bevestigen danwel ontkennen?
Ze gaan mij niet vertellen dat al die camera's daar staan voor de routine. Zelfs in London clusteren ze die dingen niet zo dicht op elkaar.
Moet je 's vanaf Madurodam door de Scehveningse Bosjes naar het World Forum fietsen. Staat daar zelfs op het fietspad om de 20 meter een paal met 2 camera's. Ook in de wijk direct aangrenzend aan het World Forum stikt het inmiddels van de camera's. Echt honderden. Hoevel man heb je wel niet nodig om dat allemaal in de gaten te houden? 8)7

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Euphanasia schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:17:
Zal je net zien dat ik de 25e moet vliegen, zal wel chaos worden op en naar schiphol. :(
Mja. 'Moeten' is meestal een rekbaar begrip.
Als je baas graag zou willen dat je dan de lucht in gaat, zou ik vragen om een paar dagen eerder of later..

Ik verwacht dat de chaos daar niet te overzien is. Kan ook zijn dat ze je vlucht gewoon aan de grond houden..

[ Voor 27% gewijzigd door PromWarMachine op 17-03-2014 15:34 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
PromWarMachine schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:34:
[...]

Mja. 'Moeten' is meestal een rekbaar begrip.
Als je baas graag zou willen dat je dan de lucht in gaat, zou ik vragen om een paar dagen eerder of later..

Ik verwacht dat de chaos daar niet te overzien is. Kan ook zijn dat ze je vlucht gewoon aan de grond houden..
Een geplande vakantie, kwam er vanmiddag eigenlijk pas achter dat dit samen viel.
Ik neem aan dat een land als Nederland dit wel redelijk soepel kan laten verlopen en een vlucht niet aan de grond gehouden wordt, hooguit vertraging.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jester-NL schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:22:
Dat je even wilt weten wie de boel organiseren is logisch maar het lijkt mij nogal onzinnig om bij elke demonstratie van iedere deelnemer de NAW naar politie op te sturen.

Wie zegt dat deze personen hun informatie aan de politie gegeven zou hebben? Zo toch ja dan maakt het ook nog uit op welke datum. Want als je een jaar geleden tegen bijv. tegen oorlogsvoering met Syrië geprotesteerd hebt en dat hebt overlegd met politie dan horen die naderhand die informatie te verwijderen omdat het niet meer relevant is. (Aldus de richtlijnen van CBP)

Kortom of politie heeft het google'en ook ontdekt of ze houden veel meer informatie bij dan wij denken waarbij je af kan vragen in hoeverre dat strookt met de bestaande wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
NeutraleTeun schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:07:

If so, dan is dat toch ook wel zéér extreem en te gek voor woorden.
Wellicht dat ik het dan voor die reden toch wel zelf ga opzoeken.

Duizenden journalisten die mogen het wel, prostituees mogen zelfs bij de elite op de kamer komen... maar de burger mag niets?
Nu rijd ik toevallig A4, A5, A9 en heb ik een dashcam...
Hoe gaat men dit controleren!?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik denk niet dat jij op dezelfde weg komt op het moment dat hun daar rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
ManiacsHouse schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:02:
[...]

[...]

Zullen ze hier nou machtsgeil van worden dit soort opdrachten? Spannend hoor je handtekening zetten onder dit soort dingen als "pas op dodelijk geweld wordt gebruikt" of als burgemeester onder een plaatselijke verordening waarbij je je burgers allerlei restricties oplegt met dreiging van straf. Oh wacht effe burgers... Dat 3de-rangs gepeupel waar wij officieel er eigenlijk voor zitten.
Nee, men wil denk ik gewoon geen onbevoegden die mogelijk schade kunnen aanrichten bij die apparaten in de buurt hebben. Daarnaast wil je zulke raketten niet in de verkeerde handen hebben. Door het als tijdelijk militair object aan te wijzen kan dat beter worden voorkomen (desnoods met geweld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik denk dat er wel enige militairen nerveus zijn geworden van scenario's waarin ze de controle over hun Patriot batterij in Wassenaar verliezen terwijl Air Force One vanuit zuidelijke richting naar Schiphol vliegt. Dat soort scenario's rechtvaardigt dodelijk geweld, ja.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het is ook toch ook te triest voor woorden. De gemeenteraad Haarlemmermeer heeft die draak van een verordening unaniem aangenomen. http://gemeenteraad.haarl...tselijke-Verordening-2014 en dan op 88:10

[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 17-03-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tourniquet schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:33:
[...]

Moet je 's vanaf Madurodam door de Scehveningse Bosjes naar het World Forum fietsen. Staat daar zelfs op het fietspad om de 20 meter een paal met 2 camera's. Ook in de wijk direct aangrenzend aan het World Forum stikt het inmiddels van de camera's. Echt honderden. Hoevel man heb je wel niet nodig om dat allemaal in de gaten te houden? 8)7
Niet zo veel hoor... :)

Daar hebben we tegenwoordig computers voor met gezichtsherkenning, spraakherkenning en software die 'verdacht' gedrag herkent... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Euphanasia schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:17:
Kan je niet vliegen vanaf een ander vliegveld?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het begint voor mij te voelen als de salami-worst-tactiek. Iedere keer de maatregelen een stukje verscherpen... Als je dit er in een keer doordouwt, lukt het niet (hoop ik tenminste), dan maar in stukjes.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ardana schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 01:31:
Het begint voor mij te voelen als de salami-worst-tactiek. Iedere keer de maatregelen een stukje verscherpen... Als je dit er in een keer doordouwt, lukt het niet (hoop ik tenminste), dan maar in stukjes.
Grappig... dat gevoel heb ik al sinds de jaren '80

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geheime kentekens voor nucleaire top

RIJSWIJK -
Regeringsleiders en buitenlandse delegaties worden tijdens de nucleaire top in Den Haag vervoerd in dienstauto's met speciale en vooralsnog geheime kentekenplaten.

Over de circa tweehonderd speciale kentekens worden uit veiligheidsoverwegingen voorlopig geen mededelingen gedaan of foto's verspreid. De organisatie van de top wil voorkomen dat de kentekens worden nagemaakt en voor verwarring kunnen zorgen.
De organisatie wil slechts kwijt dat de kentekens van de auto's het land zullen weergeven waarin regeringsleiders of delegatieleden worden vervoerd.
Reden voor de speciale kentekens is dat de hoogwaardigheidsbekleders zich tijdens de top met hoge snelheid over het Nederlandse wegennet zullen verplaatsen. De traditionele vlaggetjes op de auto zouden niet bestand zijn tegen die snelheden.
Ik denk dat ManiacsHouse gelijk heeft en dat er een paar mensen verschrikkelijk opgewonden worden van de term geheim en het feit dat ze even een paar daagjes boven het klootjesvolk staan :)

Hopelijk krijgt er niet een een klapband, want dat betekent dat ze de volgende keer niet meer met hoge snelheid vervoerd mogen worden en dan kunnen we beter de benodigde snelwegen maar in het geheel afsluiten voor het klootjesvolk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Goh, krijgen de VS dan ATOM-1 en de Russen ATOM-2 ? Of is dat teveel humor voor de ambtenaren?

Lijkt me overigens meer een geval van internationale regels - dat auto's die buiten de normale verkeersregels opereren, onder diplomatieke status, als zodanig herkenbaar moeten zijn. Tenslotte hebben we nu al de CD-platen voor het Corps Diplomatique. Dit lijkt me simpelweg meer van hetzelfde.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Glashelder schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:37:
[...]

Ik denk dat ManiacsHouse gelijk heeft en dat er een paar mensen verschrikkelijk opgewonden worden van de term geheim en het feit dat ze even een paar daagjes boven het klootjesvolk staan :)

Hopelijk krijgt er niet een een klapband, want dat betekent dat ze de volgende keer niet meer met hoge snelheid vervoerd mogen worden en dan kunnen we beter de benodigde snelwegen maar in het geheel afsluiten voor het klootjesvolk :)
Er is al 1 kant van de snelweg afgesloten voor het klootjesvolk. Dus waarom met hoge snelheid rijden? Maar ja onze fijne overheid mag blijkbaar alles boven de doen als het hen uitkomt. Plus ook nog even het klootjesvolk extra inperken in hun bewegingsvrijheid. Opmerkingen als 'dodelijk geweld' zijn eigenlijk ook puur een repressief iets. Waag het niet om iets te doen wat wij niet willen of ongewenst vinden en het kan je dood betekenen. Nu ook weer de 'geheimzinnigheid' over deze nummerborden. Hou het volk lekker dom dan kunnen ze ook niks doen.
Laten we wel wezen we weten ook helemaal niet welke scenarios er liggen bij demonstraties. Die zullen ook wel een tikje erger zijn dan alleen wart ME er op af als men van de route afwijkt. Lekker bezig naar mannetje Rutte.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 18-03-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MSalters schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:02:
Goh, krijgen de VS dan ATOM-1 en de Russen ATOM-2 ? Of is dat teveel humor voor de ambtenaren?

Lijkt me overigens meer een geval van internationale regels - dat auto's die buiten de normale verkeersregels opereren, onder diplomatieke status, als zodanig herkenbaar moeten zijn. Tenslotte hebben we nu al de CD-platen voor het Corps Diplomatique. Dit lijkt me simpelweg meer van hetzelfde.
Lijkt mij ook.

Ik begrijp alleen niet waarom zoiets weer apart vermeld moet worden. Dat lijkt erop te wijzen dat de personen die dit regelen dit allemaal wel prachtig vinden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
Reden voor de speciale kentekens is dat de hoogwaardigheidsbekleders zich tijdens de top met hoge snelheid over het Nederlandse wegennet zullen verplaatsen.

Als ze gewoon op tijd weggaan, hoeven ze ook niet hard te rijden.... De weg is toch al dicht en ze hoeven echt geen uren in de auto te zitten. Den Haag - Hilversum doe je al in 1 uur en 15 minuten, als je normaal rijdt met opstoppingen en al. Wat een onzin.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Politie intimideert activisten rond NSS top

De politie is de afgelopen dagen bij ‘potentiële’ actievoerders langs de deuren gegaan om allerlei vragen te stellen over de acties rond de Nuclear Security Summit.

Zo kregen de ouders van Freya bezoek in haar woonplaats ver buiten Den Haag bezoek van twee agenten die naar haar opzoek waren en allerlei vragen hadden over de acties rond de NSS.

Ook Peter, die ver van Den Haag woont, schrok op door een zaklamp die ‘s avonds door zijn raam scheen. Of hij van plan was naar Den Haag te gaan om aan acties deel te nemen.

Ook in Den Haag werden er allerlei mensen geconfronteerd met een bezoek van de politie met vragen met de zelfde strekking. Zo kregen alle huidige bestuursleden van het Haags Vredes Platform een bezoek en alle oud bestuursleden werden telefonisch benaderd.

Zo ver wij weten heeft de politie contact met de organisatoren van alle acties die aangekondigd zijn rond de top. En wij zien deze pogingen tot het vergaren van informatie van de politie dan ook als een manier van intimideren. Wij vinden deze methodes belachelijk en wij eisen dan ook dat de politie mensen gewoon met rust laat.

Het is belangrijk als meer mensen benaderd worden door de politie om te weten dat je ze niet binnen hoeft te laten en je niet verplicht bent met hun te praten. Het is ook verstandig om dit niet te doen. Mocht de politie bij jouw op de stoep staan laat het ons dan weten en stuur een e-mail naar info (at) stopdenss.nl

https://stopdenss.nl/

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik snap dat de gemiddelde burger niet zoveel snapt van dit soort zaken, maar ik ben eigenlijk teleurgesteld in de simpele mindset van sommige tweakers hier.

Dit soort zaken zijn enorme politieke spellen, Den Haag wordt neergezet als de grote neutrale internationale speler in dit soort zaken. Daarom is het symbolisch extreem belangrijk een locatie zoals deze te kiezen. Je laat zien aan alle participerende maar ook niet participerende landen zien hoe belangrijk het probleem is.

Verder, zoals sommige mensen hier al terecht aanhalen, zoveel mensen stellen dat de wereld niet veilig genoeg is etc en dat er niks aan wordt gedaan, maar als er dan vervolgens 2 dagen iets wordt gevraagd aan Nederland om daar aan te kunnen helpen springt iedereen hoog en laag.

Ja het had op een verlaten toendra in Groenland gehouden kunnen worden, maar dan gaat het hele publieke effect verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
This sums it up.

Afbeeldingslocatie: https://stopdenss.nl/wp-content/uploads/2014/03/welcome2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Livecrew011 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:47:
Politie intimideert activisten rond NSS top

De politie is de afgelopen dagen bij ‘potentiële’ actievoerders langs de deuren gegaan om allerlei vragen te stellen over de acties rond de Nuclear Security Summit.

Zo kregen de ouders van Freya bezoek in haar woonplaats ver buiten Den Haag bezoek van twee agenten die naar haar opzoek waren en allerlei vragen hadden over de acties rond de NSS.

Ook Peter, die ver van Den Haag woont, schrok op door een zaklamp die ‘s avonds door zijn raam scheen. Of hij van plan was naar Den Haag te gaan om aan acties deel te nemen.

Ook in Den Haag werden er allerlei mensen geconfronteerd met een bezoek van de politie met vragen met de zelfde strekking. Zo kregen alle huidige bestuursleden van het Haags Vredes Platform een bezoek en alle oud bestuursleden werden telefonisch benaderd.

Zo ver wij weten heeft de politie contact met de organisatoren van alle acties die aangekondigd zijn rond de top. En wij zien deze pogingen tot het vergaren van informatie van de politie dan ook als een manier van intimideren. Wij vinden deze methodes belachelijk en wij eisen dan ook dat de politie mensen gewoon met rust laat.

Het is belangrijk als meer mensen benaderd worden door de politie om te weten dat je ze niet binnen hoeft te laten en je niet verplicht bent met hun te praten. Het is ook verstandig om dit niet te doen. Mocht de politie bij jouw op de stoep staan laat het ons dan weten en stuur een e-mail naar info (at) stopdenss.nl

https://stopdenss.nl/
En als ze dit topic lezen staan ze morgen ook bij jou op de stoep :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
RocketKoen schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:52:
[...]

En als ze dit topic lezen staan ze morgen ook bij jou op de stoep :P
Ze doen hun best maar :+
Ik zwijg niet.

Ik vind het bijzonder treurig om te zien dat het Nederlandse volk ook dit spektakel maar gewoon slikt. Iedereen die hieraan meewerkt is in mij ogen een crimineel.

Slaap lekker nederland :z

[ Voor 29% gewijzigd door Livecrew011 op 18-03-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Livecrew011 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:54:
[...]

Ze doen hun best maar :+
Ik zwijg niet.

Ik vind het bijzonder treurig om te zien dat het Nederlandse volk ook dit spektakel maar gewoon slikt. Iedereen die hieraan meewerkt is in mij ogen een crimineel.

Slaap lekker nederland :z
Nee met jouw instelling kom je ver... natuurlijk zijn dit soort situaties niet ideaal en ja het kost veel geld. Maar dit soort extreem gevoelige situaties veranderen niet zomaar, daar gaat veel geld, tijd en moeite in zitten.

Wat wil jij dan dat we dit soort moeilijke onderwerp links laten liggen en met oogkleppen op doorlopen?

Overigens, dat bericht op die website heeft van die lekkere populistische opmerkingen in de strekkingen van: er moeten dingen dicht in Den Haag, en dit evenement kost 200mil, de oveheid heeft geen moment gedacht aan de gebouwen die sluiten door een begrotingstekort.

Nee natuurlijk heeft de overheid daar niet aangedacht, geloof je dat nou echt zelf. Wordt eens wakker, er spelen meer zaken in de wereld. Ik ga niet zeggen dat alles perfect is aan deze top, maar door dit soort irritante populistisch geschreven websites benader je alleen maar onderbuik gevoelens van minder intellectuele personen die daar dan weer in meegaan. Het is veel verstandiger om constructieve gesprekken aan te gaan op de beschikbare media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 15:34

Player1S

Probably out in the dark

Ircghost schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:47:

Verder, zoals sommige mensen hier al terecht aanhalen, zoveel mensen stellen dat de wereld niet veilig genoeg is etc en dat er niks aan wordt gedaan, maar als er dan vervolgens 2 dagen iets wordt gevraagd aan Nederland om daar aan te kunnen helpen springt iedereen hoog en laag.
"Het klopt niet en het deugt niet" meets NIMBY :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
"Volgens Rutte en Timmermans is het doel van de top om uiteindelijke te voorkomen dat er vuile bommen worden gemaakt door terroristen wereldwijd."

Die bommen zijn er al, en in handen van onze bondgenoten.
Door terroristen voor terroristen.

Het gaat simpelweg om het veilig stellen van onze eigen machtspositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
De kortzichtigheid van enkele Tweakers vind ik wel bewonderenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Awsom schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:28:
De kortzichtigheid van enkele Tweakers vind ik wel bewonderenswaardig.
Hoezo kortzichtigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
"Alles kost teveel en de beveiliging is veel te streng." Het doel van deze top wordt nauwelijks gezien.

Zoiets als dit kost nou eenmaal veel geld en met de huidige terroristische dreiging moet de beveiliging nou eenmaal streng zijn. Je wil als land niet dat dit fout gaat. Men ziet dat echter niet en klaagt alleen maar over de kosten en de extra beveiligingsmaatregelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bobmeister op 18-03-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Awsom schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:34:
[...]

"Alles kost teveel en de beveiliging is veel te streng." Het doel van deze top wordt nauwelijks gezien.

Zoiets als dit kost nou eenmaal veel geld en met de huidige terroristische dreiging moet de beveiliging nou eenmaal streng zijn. Je wil als land niet dat dit fout gaat. Men ziet dat echter niet en klaagt alleen maar over de kosten en de extra beveiligingsmaatregelen.
De huidige terroristische dreiging 8)7
Beetje teveel CNN gekeken? En mocht er een wezenlijke dreiging zijn dat iemand Obama wil omleggen tijdens de NSS dan kan ik alleen maar denken ''u get what u give''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n tegenstrijdig bericht gelezen. :/

In tijden van werkeloosheid en honger wordt er 200 miljoen gepompt in een conferentie. Ra ra waar dat geld blijft, slimmerik.

Er worden hier honderden, misschien wel duizenden extra banen mogelijk gemaakt omdat het in Nederland plaats vind. Denk je dat al die extra beveiligers er gratis staan ofzo? Juist om het hier te organiseren levert het juist extra banen, en dus minder honger op. Hier profiteren juist heel veel mensen van. Die 200 miljoen verdwijnt toch niet opeens in de zak van Rutte, Obama en Merkel. Die komen indirect terug in de samenleving. De mensen die helpen dit mogelijk te maken. Die 200 miljoen op de bank laten staan en niks er mee doen levert juist niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Keep dreaming!
Dat geld vloeit echt niet terug in de Nederlandse samenleving. Ja er zullen bedrijven (tijdelijk) wat meer omzet draaien, maar er zijn ook genoeg bedrijven die geen omzet zullen draaien. Lijkt me niet zo simpel als dat jij het brengt.

En wat betreft al die extra banen, in tijden van werkeloosheid en honger..... Honger??!? Wat een onzin zeg

Je snapt wel dat de top er maar 2 dagen is? Of komen er opeens permanente functies beschikbaar na aanleiding van deze top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Livecrew011 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:38:
[...]

De huidige terroristische dreiging 8)7
Beetje teveel CNN gekeken? En mocht er een wezenlijke dreiging zijn dat iemand Obama wil omleggen tijdens de NSS dan kan ik alleen maar denken ''u get what u give''.
Met de huidige terroristische dreiging bedoel ik de dreiging dat terroristen sinds 11 september 2001 veelvuldig dreigen met aanslagen op het westen (en er ook enkele uitgevoerd hebben). Daarnaast is het dreigingsniveau in Nederland is op dit moment bijvoorbeeld 'substantieel':
Het dreigingsniveau in Nederland op een aanslag blijft 'substantieel', wat betekent dat de kans op een aanslag tegen Nederland reëel is. In maart van dit jaar werd het dreigingsniveau verhoogd van beperkt naar substantieel, het een-na-hoogste niveau.
https://www.security.nl/p...handhaafd+op+substantieel

50 Wereldleiders bij elkaar op een klein stukje aarde is natuurlijk een perfecte locatie om een aanslag te plegen.
Livecrew011 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:51:
Keep dreaming!
En wat betreft al die extra banen, in tijden van werkeloosheid en honger..... Honger??!? Wat een onzin zeg
Je weet dat dat "honger" in de poster staat die jij gepost hebt hé.
Je snapt wel dat de top er maar 2 dagen is? Of komen er opeens permanente functies beschikbaar na aanleiding van deze top?
Een top als deze organiseer je niet in twee dagen. Daar is men toch zeker al langer dan een jaar mee bezig.

[ Voor 20% gewijzigd door Bobmeister op 18-03-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:52:
50 Wereldleiders bij elkaar op een klein stukje aarde is natuurlijk een perfecte locatie om een aanslag te plegen.
Laat dr. Evil het maar niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Als er dan toch een aanslag plaatsvind laat het dan wel een atoombom(metje) zijn. :+
[...]

Je weet dat dat "honger" in de poster staat die jij gepost hebt hé.
[...]

Een top als deze organiseer je niet in twee dagen. Daar is men toch zeker al langer dan een jaar mee bezig.
En die poster refereert niet naar honger in Nederland. De wereld is groter.
Dan zijn ze er een jaar mee bezig en dan...??

Het enigste wat uit zo'n top zou mogen komen is een datum wanneer iedereen zijn kernwapens inlevert.

[ Voor 92% gewijzigd door Livecrew011 op 18-03-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Livecrew011 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:51:
Keep dreaming!
Dat geld vloeit echt niet terug in de Nederlandse samenleving. Ja er zullen bedrijven (tijdelijk) wat meer omzet draaien, maar er zijn ook genoeg bedrijven die geen omzet zullen draaien. Lijkt me niet zo simpel als dat jij het brengt.
Dat geld verdwijnt wou je zeggen?
Dat van die honger staat op die pamflet van jou.
Kijk je echt niet verder dan je neus lang is? Er zijn planbureaus al maanden, misschien wel jaren aan het voorbereiden. Er zijn mensen al dagen lang bezig om hekken neer te zetten, die ook weer opgeruimd moeten worden. Dat het hele circus maar 2 dagen duurt wil niet zeggen dat die 2 dagen 100 miljoen per dag kosten.

Hotels, cateringbedrijven, politie, beveiligers, bouwbedrijven (voor de wegafsluitingen etc), zo kun je nog eeuwig doorgaan van mensen en bedrijven die hier profijt bij hebben. Al dat geld, die 200 miljoen blijft vrijwel allemaal in Nederland en gaat dus niet verloren. Je moet je niet zo blind staren op die cijfertjes. Je moet eens wat verder kijken wat er allemaal mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Livecrew011 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:57:
Als er dan toch een aanslag plaatsvind laat het dan wel een atoombom(metje) zijn. :+
Liever niet.. ik woon in het blast radius....

Wat de ongemakken betreft. Een paar dagen is niet erg. Ik heb toch liever dat de wereldleiders hun problemen oplossen met praten dan dat ze straks weer een "pre-emptieve" oorlog beginnen om massa-vernietigingswapens die niet bestaan of een terrorist die de hele tijd bij hun bondgenoot bleek te zitten...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
FiXeR.nl schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:01:
[...]
Dat geld verdwijnt wou je zeggen?

[...]
Dat van die honger staat op die pamflet van jou.

[...]

Kijk je echt niet verder dan je neus lang is? Er zijn planbureaus al maanden, misschien wel jaren aan het voorbereiden. Er zijn mensen al dagen lang bezig om hekken neer te zetten, die ook weer opgeruimd moeten worden. Dat het hele circus maar 2 dagen duurt wil niet zeggen dat die 2 dagen 100 miljoen per dag kosten.

Hotels, cateringbedrijven, politie, beveiligers, bouwbedrijven (voor de wegafsluitingen etc), zo kun je nog eeuwig doorgaan van mensen en bedrijven die hier profijt bij hebben. Al dat geld, die 200 miljoen blijft vrijwel allemaal in Nederland en gaat dus niet verloren. Je moet je niet zo blind staren op die cijfertjes. Je moet eens wat verder kijken wat er allemaal mee gedaan wordt.
En die worden betaald uit de rijksbegroting. Wat wij dus allemaal spekken. Vervolgens komt het weer (deels) terug bij de ondernemer.

En waar staat er dat de beveiligingsbedrijven van Nederlandse origine zijn??

Alleen het opknappen van het failliete World forum kost al 28 miljoen Euro, en om het taartje af te maken smijten ze er nog een miljoentje extra tegenaan om een decadent borrel platform te bouwen. Prioriteiten stellen noemen we dat...

Ik zie niet hoe we hier beter van worden (financieel)
En al waren we er wel financieel beter van geworden dan zie ik nog steeds niet de noodzaak om zo'n (criminele) top te houden in Nederland.

Wij het westen mogen duizenden kernwapens bezitten maar owee als een niet bondgenoot er eentje bezit. Nee dan zijn de rapen gaar 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Livecrew011 op 18-03-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Livecrew011 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:09:
[...]

En die worden betaald uit de rijksbegroting. Wat wij dus allemaal spekken. Vervolgens komt het weer (deels) terug bij de ondernemer.

En waar staat er dat de beveiligingsbedrijven van Nederlandse origine zijn??

Alleen het opknappen van het failliete World forum kost al 28 miljoen Euro, en om het taartje af te maken smijten ze er nog een miljoentje extra tegenaan om een decadent borrel platform te bouwen. Prioriteiten stellen noemen we dat...

Ik zie niet hoe we hier beter van worden (financieel)
En al waren we er wel financieel beter van geworden dan zie ik nog steeds niet de noodzaak om zo'n (criminele) top te houden in Nederland.

Wij het westen mogen duizenden kernwapens bezitten maar owee als een niet bondgenoot er eentje bezit. Nee dan zijn de rapen gaar 8)7
Terroristen zijn geen bondgenoten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Is het nou echt zo moeilijk om beide kanten te begrijpen?

Aan de ene kant hebben we een 2-daagse top die (alles bij elkaar) € 2 miljard veel geld kost. Daarvoor worden allerlei veiligheidsmaatregelen ingevoerd die - nodig of niet - mensen overlast bezorgen en een unheimisch gevoel geven.

Aan de andere kant moet die top van alles opleveren: investeringen, banen, veiligheid en wie weet wat nog meer.

Helaas gaat ook hier de kost voor de baat uit en is het nauwelijks concreet te maken of te voorspellen wát die top op gaat leveren.

We hebben dus:
Aan de ene kant concreet merkbare overlast en kosten, en,
Aan de andere kant een onbekende en onzekere opbrengst.

Het is dus niet gek dat mensen op hun achterste poten gaan staan: voor veel mensen is het als gokken in het casino: dat moet je alleen doen met geld dat je "over" hebt. Nu hebben we in Nederland geen geld over, dus komen er veel protesten.

Je kan dat kortzichtig noemen, je kan ook begrip proberen te hebben voor de onzekerheid en het unheimische gevoel dat het mensen geeft. Dat er geen concrete antwoorden zijn, betekent dat je simpelweg moet toegeven dat het een gok is. Doe dat en onderbouw waarom je vind dat dit een gok is die genomen moet worden, daarmee overtuig je veel meer dan met de ander afdoen als dom en kortzichtig.

Persoonlijk geloof ik wel dat een topoverleg goed is, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat het op deze manier moet.

edit:
@hieronder, goed punt, geen idee hoeveel exact, maar dat is mijn punt ook niet, graag dus ingaan op mijn strekking, aanvallen op details is niet zo zinnig.

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 18-03-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
€2 miljard? Het wordt steeds gekker :+

Hoe die website stopdenss.nl bij 200 miljoen komt vraag ik mij ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
In the last 50 years, the United States has promoted, financed and participated in over 200 incursions and 20 separate wars, killing over 8,000,000 people.

Die terrorist is wel degelijk een bondgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Livecrew011 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:23:
In the last 50 years, the United States has promoted, financed and participated in over 200 incursions and 20 separate wars, killing over 8,000,000 people.

Zucht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Waarom kunnen ze dit niet via een of een andere online communicatie kanaal doen?
Kunnen ze vast wel beveiligen, want andere geheime informatie delen ze ook online (want je kan me niet wijsmaken, dat ze tegenwoordig geheime informatie mondeling of schriftelijk in persoon uitwisselen).
En ik denk ook niet dat ze in Den Haag geheime informatie gaan uitwisselen. Daarvoor zijn er teveel mensen aanwezig die kunnen lekken.

Misschien beantwoord ik mijn eigen vraag, als is de volgende vraag stel:
Wie gaat het dan beveiligen?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Xyphoid schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:33:
Waarom kunnen ze dit niet via een of een andere online communicatie kanaal doen?
Sterker nog; de hele top is al afgerond voor hij begint:
Het is gebruikelijk dat bij grote internationale toppen al vóór het houden van de daadwerkelijke top onderhandeld is over de tekst van de eindconclusie.
Maar nog niet alle deelnemende 53 landen aan de Nuclear Security Summit (NSS) zijn al akkoord met de slotverklaring.
"Het kan zijn dat we de dagen voor de top klaar zijn, maar het kan ook dat op het laatste moment toch nog weer een spaak in het wiel wordt gestoken", aldus De Klerk.
bron

Dus "Den Haag" is er alleen maar nog voor het gezellig samenzijn en wat ceremoniële foto's en handtekeningen, het "zware" werk is dan al gedaan. Ik blijf het raar vinden dat daarvoor zoveel afgezet moet worden; doe dat lekker in een makkelijk af te grendelen gebied, zoals het eerder genoemde vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Livecrew011 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:23:

Je zult mij geen seconde horen zeggen dat de US een lieverdje is in de internationale politiek, maar kom op zeg. Dit soort simpele one-liners kunnen zo uit de propaganda machine komen van een of andere Iraans bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik heb het geluk dat ik volgende week thuis mag werken, maar vrees dat er heel veel mensen in de regio Den Haag tot aan Schiphol een probleem hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

Met de huidige terroristische dreiging bedoel ik de dreiging dat terroristen sinds 11 september 2001 veelvuldig dreigen met aanslagen op het westen (en er ook enkele uitgevoerd hebben). Daarnaast is het dreigingsniveau in Nederland is op dit moment bijvoorbeeld 'substantieel':

[...]

https://www.security.nl/p...handhaafd+op+substantieel

Uit jouw link
De redenen voor deze verhoging blijven ook in de afgelopen analyseperiode van kracht, zo meldt de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). Het dreigingsbeeld wordt nog steeds voor het belangrijkste deel bepaald door de ontwikkelingen rond de Syriëgangers.
Ik zie nou niet direct een dreiging richting dat clubje wat op bezoek komt en waar het land voor op slot moet. Daarbij is "Terreurdreiging" gewoon een hetze-woord. Dreiging is puur als er ook daadwerkelijk iets staat te gebeuren.
drei·gen (dreigde, heeft gedreigd)
1 iets onaangenaams in het vooruitzicht stellen: met iets dreigen
2 te wachten staan
3 gevaar lopen
Maar onder het mom van terreurdreiging én kinderporno flikt men tegenwoordig alles in dit land.
Roamor schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:24:
[...]

[...]

bron

Dus "Den Haag" is er alleen maar nog voor het gezellig samenzijn en wat ceremoniële foto's en handtekeningen, het "zware" werk is dan al gedaan. Ik blijf het raar vinden dat daarvoor zoveel afgezet moet worden; doe dat lekker in een makkelijk af te grendelen gebied, zoals het eerder genoemde vliegveld.
Puur voor de bühne dus en dan kan NL (tenminste de zittende 'bestuurders') zichzelf op de borst kloppen.

[ Voor 19% gewijzigd door ManiacsHouse op 18-03-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Roamor schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:24:
[...]

[...]

bron

Dat wist ik niet, maar als je er over nadenkt, dan is het wel logisch.
In twee dagen kan je natuurlijk niet veel onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Stoer, ze maken er ook gelijk maar even een G7 top van om de toestand op de Krim ( Oekraïne, Rusland) te bespreken... :) :)F

http://nos.nl/artikel/624...arge-nsstop-den-haag.html

[ Voor 36% gewijzigd door Fiber op 18-03-2014 20:19 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:25:
[...]

Je zult mij geen seconde horen zeggen dat de US een lieverdje is in de internationale politiek, maar kom op zeg. Dit soort simpele one-liners kunnen zo uit de propaganda machine komen van een of andere Iraans bureau.
Tja. Ik ken weinig landen die mensen zonder proces in gevangenissen gooien en martelen die niet te boek staan als terroristische regimes. De VS is inderdaad geen lieverdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:31:
[...]

Tja. Ik ken weinig landen die mensen zonder proces in gevangenissen gooien en martelen die niet te boek staan als terroristische regimes. De VS is inderdaad geen lieverdje.
Ik ken er heel erg veel jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

FiXeR.nl schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:42:
[...]

Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n tegenstrijdig bericht gelezen. :/

In tijden van werkeloosheid en honger wordt er 200 miljoen gepompt in een conferentie. Ra ra waar dat geld blijft, slimmerik.

Er worden hier honderden, misschien wel duizenden extra banen mogelijk gemaakt omdat het in Nederland plaats vind. Denk je dat al die extra beveiligers er gratis staan ofzo? Juist om het hier te organiseren levert het juist extra banen, en dus minder honger op. Hier profiteren juist heel veel mensen van. Die 200 miljoen verdwijnt toch niet opeens in de zak van Rutte, Obama en Merkel. Die komen indirect terug in de samenleving. De mensen die helpen dit mogelijk te maken. Die 200 miljoen op de bank laten staan en niks er mee doen levert juist niks op.
Als het zo simpel zou zijn zou iedereen een van z'n grootste steden 2 dagen extreem hard beveiligen. Huppetee, in 1 klap alle financiele problemen opgelost!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:28:
ik heb het geluk dat ik volgende week thuis mag werken, maar vrees dat er heel veel mensen in de regio Den Haag tot aan Schiphol een probleem hebben..
Heb jij even geluk ;) mijn vrouw en schoonzus mogen van hun werkgever (Rijksoverheid) niet thuiswerken, omdat hun vestiging goed bereikbaar is, dat je je huis amper uitkomt doet niet ter zake. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zet aluhoedje op.

Wie voorziet een terrorisme aanslag tijdens de NSS?

Zal wel weer heel toevallig zijn, net zoals het heel toevallig was dat Al Quaida tijdens een oefening v/d Amerikaanse luchtmacht een vliegtuig in het WTC boorde.

/me zet aluhoedje af.

Vind het wel van de gekke hoeveel geld er aan die NSS wordt besteed en hoe het land krom ligt onder de noemer beveiliging. Hadden ze het dan niet beter kunnen organiseren op een onbewoond eiland?

Extra banen die hiermee gecreëerd worden... Dat zijn allemaal uitzendkrachten met een tijdelijk contract, dus na de NSS mogen ze weer bij de sociale dienst aankloppen.

Vast en zeker vindt Minister President Rutte de NSS prachtig en dat Nederland hiermee internationaal op de kaart wordt gezet. Dat slappe gelul heeft ie tijdens zijn opleiding meegekregen.

Wat voor impact heeft die NSS eigenlijk op onze staatsschuld?

/me heeft er geen goed woord voor over.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap die beveiliging eigenlijk niet en de afsluiting van wegen in de bollenstreek evenmin. Zoals ik het zie kan je vanaf diverse plaatsen langs de A/N44 prima aanslagen plegen. O-) Het wordt netjes bijtijds aangekondigd door de beveiliging dat er weer een colonne aankomt. Vervolgens kan je vanuit je slaapkamerraam de 44 goed bekijken en met je wapen prima beschieten. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:50:
Snap die beveiliging eigenlijk niet en de afsluiting van wegen in de bollenstreek evenmin. Zoals ik het zie kan je vanaf diverse plaatsen langs de A/N44 prima aanslagen plegen. O-) Het wordt netjes bijtijds aangekondigd door de beveiliging dat er weer een colonne aankomt. Vervolgens kan je vanuit je slaapkamerraam de 44 goed bekijken en met je wapen prima beschieten. }:O
Aha, daarom moeten ze zo hard rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hard rijden is om achtervolgers makkelijker te kunnen detecteren en minder makkelijk een doelwit zijn voor aanvallen.

En dat betekent niet 200km/h+, maar met een hogere snelheid dan de rest wat er rijdt.
Kijk maar eens naar die burgerauto's met blauwe zwaailichten op de snelweg.
AT en DKDB.

[ Voor 44% gewijzigd door NeutraleTeun op 18-03-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Xyphoid schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:52:
[...]

Aha, daarom moeten ze zo hard rijden :P
Kijk jij snapt em. :9

Dit is ook zo lekker duidelijk.
Kan ik als bewoner thuis bezoek ontvangen?

Wij verzoeken u als bewoners om niet noodzakelijke afspraken om de NSS heen te plannen. U kunt in beperkte mate thuis bezoek ontvangen. U moet er bovendien rekening mee houden dat door verkeersmaatregelen Haarlemmermeer slecht bereikbaar zal zijn. De schoonmaakster, tuinman, kapster, pedicure, glazenwasser, de aannemer voor uw verbouwing, pizzabezorger, etc. kunnen deze dagen niet komen. Alleen voor beperkt bezoek en bij calamiteiten of storingen kunt u dit bij de politie aanmelden via nh-nss-infobewoners@noord-holland.politie.nl of via 023 5129193. Zie ook: Hoe moet ik bezoekers voor mij (als bewoner) aanmelden?
Kapper okay. Glazenwasser, dan maar een paar dagen vuile ramen. Echter wat is in beperkte mate bezoek ontvangen? Zit er per huis een quotum op? Ik zou het wel weten als ik daar woonde en jarig zou zijn. Dikke vette party!!!!! Niemand op straat dus ook geen gezeik over herrie :P
Hoe moet ik bezoekers voor mij (als bewoner) aanmelden bij de politie?

Alle bewoners, die in het afgesloten gebied staan ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie (GBA), krijgen toegang tot het afgesloten gebied. Deze namen zijn bekend bij de diverse doorlaatposten. U wordt bij de doorlaatposten gecontroleerd en gevraagd om uw geldig legitimatiebewijs te tonen. Kinderen tot en met 13 jaar hoeven geen legitimatie bij zich te hebben.
Kinder tot en met 13 kunnen als ze goed gebrainwashed zijn aardig goed "Allahoe akbar" roepen en aan een touwtje trekken om de Rollytoys traptractor volgestopt met Semtex op te blazen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

WTF, dat je bezoek vooraf moet aankondigen kan ik nog begrijpen, maar dat zij kennelijk gaan bepalen welk bezoek je wel en niet mag ontvangen... Ik heb het echt niet op consperacy-theorietjes etc, maar ben ik nu echt de enige die dit werkelijk tever vind gaan?

Zij mogen voor je bepalen wie er wel en niet mag komen? Een objectief nummer per huishouden lijkt me rechtvaardig, maar om zomaar te stellen dat je je verbouwing (die je maanden tevoren hebt gepland) maar even stil moet leggen...

Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorlaatposten, controles, de staat bepaalt wie je wel en niet mag ontvangen... Lijkt wel alsof we een paar dagen gewoon een politiestaat krijgen ofzo.

Dan maar geen nucleaire top hoor. Hier gaat de overheid veel te vaak over de grens mijns inziens. Is dat het nou allemaal waard? Had deze bijeenkomst niet ergens anders kunnen plaatsvinden zodat er geen repressie op burgers plaats hoeft te vinden?
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste