Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:33:
Dat hebben (overheids)persoonsbeveiligers sowieso.
Eerst schieten dan pas vragen.
Uiteraard kleine nuance, maar als het leven van hun VIP in gevaar komt dan zullen ze daar naar handelen.

Vooral bij Obama USA President.
Wat denk je waar dit wapen voor is:
YouTube: Presidential Limo- Presidential Gatling Gun Suburban
Niet om gericht 1 kogel per keer te schieten. Bij serieus gevaar wordt er gewoon 'gemaaid'.
Krijg er een zeer sterk A-Team gevoel van :P
Wel slecht voor je lak al die kogels...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:25:
[...]

Zijn ze gefouilleerd geworden op wapens?
Wat denk je zelf? Alle mensen in de zaal zijn gefouilleerd en door detector poortjes gegaan. Het is niet zo dat je geaccrediteerd zijn niet door veiligheidschecks hoeven.
Denk je dat iemand die een echte aanslag wilt plegen zijn meest gezochte mensen met enorm strafblad zal sturen?
Nee, maar ik kan mij zo voorstellen dat er niet echt een reden was waarom ze opvallend waren. Ik bedoel een pers accreditatie zegt voor de rest ook niets, een journalist kan ook een kut vraag stellen of met schoenen gooien. Met andere woorden dat ze binnen zijn gekomen zegt niets over de background check, wellicht wisten ze het zelfs dat het studenten waren maar hadden ze zoiets van who cares.
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:33:
Dat hebben (overheids)persoonsbeveiligers sowieso.
Eerst schieten dan pas vragen.
Uiteraard kleine nuance, maar als het leven van hun VIP in gevaar komt dan zullen ze daar naar handelen.

Vooral bij Obama USA President.
Wat denk je waar dit wapen voor is:
YouTube: Presidential Limo- Presidential Gatling Gun Suburban
Niet om gericht 1 kogel per keer te schieten. Bij serieus gevaar wordt er gewoon 'gemaaid'.
Op basis waarvan? Voor zover ik weet is het in Nederland, zelfs voor de politie, niet toegestaan om mensen te doden, en zeker niet naar eigen inzicht. Het kan niet strafbaar zijn in het kader van noodweer (Artikel 41 Sr), maar dat is ter beoordeling van de rechter (uiteraard in de context van uitvoering van zijn beroep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
PolarBear schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:58:
[...]

Op basis waarvan? Voor zover ik weet is het in Nederland, zelfs voor de politie, niet toegestaan om mensen te doden, en zeker niet naar eigen inzicht. Het kan niet strafbaar zijn in het kader van noodweer (Artikel 41 Sr), maar dat is ter beoordeling van de rechter (uiteraard in de context van uitvoering van zijn beroep).
Iemand met een diplomatiek paspoort mag dat gewoon. Daar komt geen rechter aan te pas. In ieder geval geen Nederlandse rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
PolarBear schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:58:
[...]
Een gedeelte van Den Haag was tijdelijk internationaal grondgebied tijdens de NSS dus dat probleem speelde niet zo erg. Vandaar ook dat zo een politiechef heel makkelijk kon zeggen dat we 'baas in eigen land' waren.

[ Voor 39% gewijzigd door Teckna op 27-03-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Teckna schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:05:
[...]
Een gedeelte van Den Haag was tijdelijk internationaal grondgebied tijdens de NSS dus dat probleem speelde niet zo erg. Vandaar ook dat zo een politiechef heel makkelijk kon zeggen dat we 'baas in eigen land' waren.
Een ambassade is toch altijd al internationaal grondgebied? En ik kan me nog herinneren dat Volkel ook een stukje Amerikaans grondgebied is, dus zo vreemd is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tweaker2010 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:27:
[...]

Een ambassade is toch altijd al internationaal grondgebied?
Nee, dat is een urban myth. De grond van een ambassade is en blijft eigendom van de gaststaat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:15
En wat is de gaststaat?
De staat van de gast ambassadeur of de staat waar je als ambassadeur te gast bent?

Uit welk oogpunt wordt dat bekeken?

[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-03-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:31

Fiber

Beaches are for storming.

StealthyPeanut schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:32:
Gisteren rond 21:00 uur m'n nestje op gezocht! Na een dag van 36 uur. Ons meubilair in het World Forum en de perstenten moest binnen 12 uur weg....niet echt gelukt, maar na 19 uur en 24 volle vrachtwagens waren we eindelijk klaar. Betekent wel dat we een nachtje hebben door moeten halen . Maar goed....alles voor Obama he...!
Alles voor de poen bedoel je toch zeker...? O-)

Maar zonder gekheid, zeer cool inderdaad. En het zag er prachtig uit, op tv althans. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:54:
En wat is de gaststaat?
De staat van de gast ambassadeur of de staat waar je als ambassadeur te gast bent?

Uit welk oogpunt wordt dat bekeken?
Verdrag van Wenen. Gast staat is in dit voorbeeld Nederland.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste