Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 112 Laatste
Acties:
  • 660.293 views

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:50
http://imgur.com/a/5VUW1 Pas op voor de parachutist! :o

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:02:
[...]

Je kan kijken in het Aviodrome, toen dat nog op Schiphol zat hadden ze daar ook een stuk historie over Schiphol.
Ook in het stadsarchief van Amsterdam is veel te vinden:
http://beeldbank.amsterda...id?q_searchfield=schiphol
Jammer dat veel foto's niet zichtbaar zijn, maar ik ga even kijken :)

Had wel mazzel vandaag bij het spotten. Kregen achter elkaar 2* een MD-11, 2* een 777 en daarna meteen een 744F over ons heen. Meteen klaar ;)

Stond illegaal op een prachtplek, en werd daarna weggestuurd (zeer vriendelijk overigens). Vond het leuk om te doen, maar zal niet snel een hobby worden van me denk ik :p

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op Reddit heeft iemand hier een mooie gif van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CQQPwRr.gif

Als je het zo bekijkt kan 't lichaam best wel wat hebben, want hij maakt een beste slinger. De 87 jarige piloot is met lichte verwondingen naar 't ziekenhuis gebracht. De parachutist is gewoon naar huis gegaan.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:01

MBV

Geen grote G-krachten, de kabels van zijn parachute hebben de klap waarschijnlijk gedempt. Hij is 'gewoon' van 3 meter naar beneden gevallen, en komt goed terecht dankzij z'n parachute :)

Maar wel ongelofelijk lomp natuurlijk, als piloot zie je zo'n parachute toch?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-12 12:55
:N
Dat vind ik op de weg al gevaarlijk, laat staan in de lucht :X

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Op deze manier heeft zo'n Cessna wel een gruwelijk korte remweg.
Ongelooflijk dat dit is vastgelegd.

Verwijderd

BeefHazard schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:15:
[...]

:N
Dat vind ik op de weg al gevaarlijk, laat staan in de lucht :X
jochies van 18-25 vind ik ook ontzettend gevaarlijk op de weg.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

MBV schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:07:
Geen grote G-krachten, de kabels van zijn parachute hebben de klap waarschijnlijk gedempt. Hij is 'gewoon' van 3 meter naar beneden gevallen, en komt goed terecht dankzij z'n parachute :)

Maar wel ongelofelijk lomp natuurlijk, als piloot zie je zo'n parachute toch?
Die 'kabels' zijn zijn niet zo elastisch als je zou denken, dus hij zal toch best een opdonder hebben gekregen. Ik denk dat hij vooral geluk had los van het toestel neer te komen en niet door de propeller geraakt te worden.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-12 01:09
Tjaps schreef op maandag 10 maart 2014 @ 00:40:
[...]

Die 'kabels' zijn zijn niet zo elastisch als je zou denken, dus hij zal toch best een opdonder hebben gekregen. Ik denk dat hij vooral geluk had los van het toestel neer te komen en niet door de propeller en geraakt te worden.
Volgens mij kan hij in zijn handjes klappen dat hij door geen enkel onderdeel van het toestel geraakt is geweest.

Van een vleugel wil je ook geen tik krijgen.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49
Fiber schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:15:
Worden (opgegeven als) gestolen paspoorten dan niet internationaal geblokkeerd...?
Dat verbaast me ook wel enigsinds. Je zou toch verwachten dat wanneer je aangifte doet van diefstal, ze erg snel kunnen acteren als er ook maar iemand iets doet met een paspoort met dat betreffende paspoort nummer :?

• MBV

MBV

Tjaps schreef op maandag 10 maart 2014 @ 00:40:
[...]

Die 'kabels' zijn zijn niet zo elastisch als je zou denken, dus hij zal toch best een opdonder hebben gekregen. Ik denk dat hij vooral geluk had los van het toestel neer te komen en niet door de propeller geraakt te worden.
De kabels zijn misschien niet elastisch, maar de vleugel glijdt wel het eerste stuk langs de kabel 'op weg' naar de parachute zelf. Vervolgens krijgt de parachutist een slinger via een touw van twee meter, in plaats van rechtstreeks een vleugel raken met 80km/u, waardoor hij relatief langzaam omhoog en naar voren versnelt in plaats van 70km/u snelheidsverschil in 0.1 seconde.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ricochet schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:29:
[...]

Japanese Airlines en China Airlines 61 zijn beide identiek qua crash. Maar dit betreft een reparatie aan de romp. De romp staat onder druk, waarbij de huis op rek komt te staan.

De tip die afgebroken was is geen dragende constructie (zoals de romp dat wel is) en ook niet onder druk. Mocht dit soort schade aan de tip al gebeuren gedurende de vlucht, dan nog is dat te overzien. Het verlies in lift kracht t.o.v. de andere vleugel is te compenseren d.m.v. de ailerons. Er wordt dan wel altijd per direct een voorzorgs landing gemaakt.

Wat veel interessanter is in dit verhaal is dit: FAA AD 2015-05-03
Mocht dit daadwerkelijk de oorzaak zijn van dit ongeluk, dan is de B777 zijn smetteloze reputatie kwijt. Jammer. Overigens, wat wel heel vreemd is, is dat de kist van Malaysia Airlines een 777-200ER is en dat is de enige die niet genoemd wordt in het AD. (De 200 / 200LR / 300 / 300ER / 777F wel.) De vraag is, is de 200ER zo anders qua bouw dat het niet nodig is? Of zijn ze hem vergeten toe te voegen?
Volgens mij heeft de betreffende kist van MH geen Satcom

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De Air Force One van president Obama en de toestellen van de overige wereldleiders komen vanaf 24 maart op de Polderbaan te staan. Maar eerst moet de Polderbaan worden ingericht als parkeerplaats.

De werkzaamheden daarvoor zijn vandaag begonnen.

Schiphol moet de lampen uit het wegdek halen en speciale platen neerleggen waarop de vliegtuigen kunnen staan. Ook komen er faciliteiten voor medewerkers van Schiphol. Over twee weken begint de nucleaire top (Nuclear Security Summit, NSS) in Den Haag.

Omdat de Polderbaan uit de roulatie is, krijgen de andere landingsbanen meer vluchten te verwerken. Daardoor kunnen omwonenden in bijvoorbeeld Aalsmeer meer geluidshinder ondervinden.

De Polderbaan is de meest gebruikte landingsbaan van Schiphol. Er landen en vertrekken dagelijks gemiddeld 300 vliegtuigen, eenderde van alle vluchten op Schiphol.

Na de Nuclear Security Summit is het nog niet afgelopen met de extra overlast. De Polderbaan krijgt tot eind april een onderhoudsbeurt. Dat gebeurt een keer in de zeven jaar.

Naar de NSS komen 58 wereldleiders, onder wie president Obama, bondskanselier Merkel en de Chinese president Xi Jinping. Ze willen afspraken maken over het beter beveiligen van nucleair materiaal. Dit moet nucleair terrorisme voorkomen. De Russische president Poetin gaat niet naar Den Haag.

De NSS is de grootste top ooit in Nederland gehouden.
Bron: http://nos.nl/artikel/621...dicht-voor-wereldtop.html

Virussen? Scan ze hier!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Is er een website met overzichten van de verschillende vliegroutes wereldwijd? Ik vlieg morgen
Amsterdam - Hong Kong - Sydney. Ben benieuwd welke route we ongeveer gaan vliegen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:43
Toet3r schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:08:
Is er een website met overzichten van de verschillende vliegroutes wereldwijd? Ik vlieg morgen
Amsterdam - Hong Kong - Sydney. Ben benieuwd welke route we ongeveer gaan vliegen.
Als je de vluchtnummers opzoekt op FlightAware.com dan kun je ongeveer zien welke route ze nemen ;)

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toet3r schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:08:
Met Flightaware en Flightradar24 moet je heel ver komen.

Veel plezier overigens. (En sterkte; Sydney is nou niet echt 'kort' }:O )

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

oohh schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:22:
[...]

Als je de vluchtnummers opzoekt op FlightAware.com dan kun je ongeveer zien welke route ze nemen ;)
Piet91 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:23:
[...]

Thx :)

Nee 22:25 uur is inderdaad niet echt echt kort.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-12 13:52

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Piet91 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:23:
[...]

Hey vloog ik gister nou met jou in GTA? In de C-130 dacht ik. :9 Met een andere GoTter.

Gulfstream G650

• Piet91
  • Niet online
SalimRMAF schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:47:
Hey vloog ik gister nou met jou in GTA? In de C-130 dacht ik. :9 Met een andere GoTter.
Nee, ik speel geen GTA meer. En heb dat nooit in multiplayer gedaan.

Iemand heeft m'n nick gestolen? :(

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-12 07:26
Inderdaad heel opmerkelijk dat het toetstel tot moment van schrijven nog niet is gevonden. Het kan blijkbaar. Ik ben geen techneut die hier op basis van studie een zinnige uitspraak over durft te doen.

Wel ben ik teleurgesteld in de wijze waarop een hobby door de gemeente Haarlemmermeer naar de haaien wordt geholpen. Mijn broertje woont redelijk dichtbij Schiphol en dacht die dagen mijn jaarlijkse dagje spotten te houden om zo de AF1 op de foto te krijgen. Ik vraag mij af of de verordening niet in strijd is met het EVRM namelijk vrijheid van nieuwsgaring en hele batterij andere burgervrijheden. Helaas ben ik geen jurist die hier direct een goed betoog over kan houden.

Ik overweeg die dagen maar mijn burgerlijke ongehoorzaamheid te gebruiken en hopen dat ik niet 3 dagen verdwijn in de cel in de kelder van een of ander politiebureau.

• wildhagen
  • Niet online
LOL, omdat er een paar daagjes iets niet mag wordt je 'hele hobby naar de haaien geholpen'. No offence, maar iets minder overdrijven mag ook wel weer ;)

En als je het zeker wil weten huur je toch gewoon een jurist in die dat voor je uit gaat zoeken? Als je dat te duur vind zal het met die hobby ook wel weer meevallen lijkt me ;)

Virussen? Scan ze hier!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:59
Ja, bel je rechtsbijstand en vraag er eens naar. Wie weet wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. En natuurlijk houd je het niet bij passief-aggressief typen op een forum, je gaat burgerrechtenorgansiaties aanschrijven, politici benaderen, mensen verzamelen, demonstreren, etc. - kortom actie voeren.

Toch? ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

SniperEye schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:12:

Wel ben ik teleurgesteld in de wijze waarop een hobby door de gemeente Haarlemmermeer naar de haaien wordt geholpen.
Zelf vind ik ook de hele gang van zaken bedroevend, en ik weet niet of de regeringsleiders het eisen, of de nl-staat zich verplicht voelt of zich overal voor wil indekken.

Maar dat je schrijft dat de Haarlemmermeer een hobby naar de haaien helpt en dat slaat natuurlijk nergens op. En als je in de gevangenis komt kan je altijd nog een beroep doen op Mat Herben. Kijk het is een hobby maar belangrijker m.i. is dat het hele bedrijfsleven miljoenen misloopt en enorme kosten oploopt.
Haarlemmermeer en Den Haag zijn niet bepaald rustig met mensen die naar hun werk moeten.

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 11-03-2014 11:06 . Reden: iets genuanceerd ]

www.casarodriguillo.com

• SniperEye
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:18:
LOL, omdat er een paar daagjes iets niet mag wordt je 'hele hobby naar de haaien geholpen'. No offence, maar iets minder overdrijven mag ook wel weer ;)

En als je het zeker wil weten huur je toch gewoon een jurist in die dat voor je uit gaat zoeken? Als je dat te duur vind zal het met die hobby ook wel weer meevallen lijkt me ;)
Dat is wellicht minder overdreven dan je denkt. Heb je de toeloop gezien toen de eerste A380 landde op Schiphol? Nu komt AF1 en nog een hele riedel regeringstoestellen die zelden tot nooit Nederland aan doen. En juist daar draait voor velen de hobby om, dat ene unieke toestel fotograferen.

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022

Ik overweeg die dagen maar mijn burgerlijke ongehoorzaamheid te gebruiken en hopen dat ik niet 3 dagen verdwijn in de cel in de kelder van een of ander politiebureau.
Hoewel ik de maatregelen ook rigoreus vind......maar sjonge sjonge, wel weer die typische spotters mentaliteit hoor, schijt aan alles en alles voor die ene plaat.

Heb een hoop mongolen (doel niet op jou) gezien, die de domste/stomste capriolen uithalen voor een plaat.

Get a life.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-12 15:33
SniperEye schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:50:
[...]

Dat is wellicht minder overdreven dan je denkt. Heb je de toeloop gezien toen de eerste A380 landde op Schiphol? Nu komt AF1 en nog een hele riedel regeringstoestellen die zelden tot nooit Nederland aan doen. En juist daar draait voor velen de hobby om, dat ene unieke toestel fotograferen.
Dan had je naar Beek moeten komen een paar jaar terug. Prima gelegenheid voor spotters toen

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12 15:42
Ik had een paar jaar terug geen auto vriend.

• JeroenH
Ook modelvliegen wordt getroffen, 50NM rondom Den Haag mag er geen modelvliegtuig de lucht in op 24 en 25 maart: http://www.modelvliegenalmere.nl/?author=1

Da's toch wel een beetje absurd, vind ik. Nu zijn het een maandag en een dinsdag, dus het aantal mensen wat zich getroffen zal voelen zal wel meevallen, maar toch... Ik kan me geen conferentie van bv. windenergie-terrorisme herinneren waarvoor dergelijke vrijheids-inperkende maatregelen nodig waren.

Afbeeldingslocatie: http://www.modelvliegenalmere.nl/wp-content/uploads/2014/02/Kaart-NSS-veiligheidmaatregelen-2014-915x1024.jpg

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Ik sprak zondag tijdens het spotten een agent en hij wist nog net er nou gedaan moet worden tegen spotters, een boete, in beslag name en hoe zit het daarna met teruggave. Zelf was hij ook niet blij met de grote onduidelijkheid die door de noodverordenig door de burgemeester veroorzaakt is.

Die noodverordening was toch al weer wat genuanceerd dat het als afschrikmiddel dient en dat er alleen opgetreden wordt als de veiligheid in gevaar komt?

Afhankelijk van de wind hoef je niet eens persé in de gemeente Haarlemmermeer zijn. Spotters die aardig wat mm's hebben kunnen makkelijk een plek vinden, waar je kan staan zonder weggestuurd te worden.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JeroenH schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:21:
Ik kan me geen conferentie van bv. windenergie-terrorisme herinneren waarvoor dergelijke vrijheids-inperkende maatregelen nodig waren.
Ik kan me ook geen conferentie over windenergie-terrorisme herinneren waarvoor de Amerikaanse president kwam opdagen.

• JeroenH
Precies. Misschien ook om dat soort redenen eens kritisch kijken naar onze energievoorziening. Maar da's verder niet iets voor dit forum ;)

• SniperEye
Trent900 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:04:
[...]

Hoewel ik de maatregelen ook rigoreus vind......maar sjonge sjonge, wel weer die typische spotters mentaliteit hoor, schijt aan alles en alles voor die ene plaat.

Heb een hoop mongolen (doel niet op jou) gezien, die de domste/stomste capriolen uithalen voor een plaat.

Get a life.
Alles binnen proporties uiteraard. Ik ga echt niet inbreken, op daken van bedrijven klimmen of weet wat nog meer. Die ene plaat, tja, wat moet ik daar van zeggen. Volgens mij is het net als sport. Wie rent zich nou 45 minuten suf achter een bal aan op een zondagochtend (voetbal). Ieder zijn hobby.
Tha_T schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:19:
[...]
Dan had je naar Beek moeten komen een paar jaar terug. Prima gelegenheid voor spotters toen
Had mijn tante (...) dan was ze nou mijn oom geweest 8)7
DennisM6 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:21:
Ik had een paar jaar terug geen auto vriend.
Precies, andere tijden, andere omstandigheden...
Die Bolle14 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:22:
Ik sprak zondag tijdens het spotten een agent en hij wist nog net er nou gedaan moet worden tegen spotters, een boete, in beslag name en hoe zit het daarna met teruggave. Zelf was hij ook niet blij met de grote onduidelijkheid die door de noodverordenig door de burgemeester veroorzaakt is.

Die noodverordening was toch al weer wat genuanceerd dat het als afschrikmiddel dient en dat er alleen opgetreden wordt als de veiligheid in gevaar komt?

Afhankelijk van de wind hoef je niet eens persé in de gemeente Haarlemmermeer zijn. Spotters die aardig wat mm's hebben kunnen makkelijk een plek vinden, waar je kan staan zonder weggestuurd te worden.
Dat boeit een rechter toch niet? Die kijkt naar wat er als regel geschreven staat.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wel ben ik teleurgesteld in de wijze waarop een hobby door de gemeente Haarlemmermeer naar de haaien wordt geholpen.
Het ranten en boos worden daarop gebeurt al in Nuclear Security Summit 2014 den Haag, dus voeg je daar toe :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MBV

MBV

Dat is niet waar: juist rechters kijken naar redelijkheid en billijkheid van regels, zie ook het (terechte) gedoe rondom alcoholsloten. Als de gemeente in de pers zegt dat het alleen wordt gehandhaafd wanneer de veiligheid in het geding is, en ze nemen alle toestellen in beslag die ze zien, dan kunnen ze dat bij een rechtzaak vergeten.

Vandaar dat de politiek er alles aan doet om de rechter buiten spel te zetten met de wet Mulder etc :')

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
SniperEye schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:09:

Dat boeit een rechter toch niet? Die kijkt naar wat er als regel geschreven staat.
Als je voor de rechter komt tenminste, want er is nog geen sanctie bekent en dat vind ik wel heel ver gaan.

Plus hoe kan een rechter weten wie of wat hij moet doen als de politie/marechaussee je niet oppakt of geen proces verbaal opstelt.

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:33:
Is het misschien een idee om het MH370 verhaal in een apart topic te doen?
Anders krijgen we nog maanden berichten en dat komt duidelijkheid/overzichtelijkheid van dit topic niet echt ten goede...
Mhoah, Luchtvaart is luchtvaart. En ik denk eigenlijk dat het aantal berichten afneemt met de tijd. En als er iets te melden is krijg je weer even een influx in het aantal berichten, waarna het ook weer afneemt. Ik denk eigenlijk dat het meegolft met de interesse waarmee het zijn presence hier ook verdient van tijd tot tijd.

Daarnaast lopen er altijd wel een aantal dingen door elkaar, wat me wel aanspreekt persoonlijk.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Pinin schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:00:
[...]
maar belangrijker m.i. is dat het hele bedrijfsleven miljoenen misloopt en enorme kosten oploopt.
Haarlemmermeer en Den Haag zijn niet bepaald rustig met mensen die naar hun werk moeten.
Ik heb die dagen lekker vrij genomen. Ik woon in Rotterdam en werk in Amsterdam Zuid (WTC) dus bereikbaarheid is minimaal (A2 zit ook helemaal potdicht).
* Freee!! heeft lekker een trip naar Berlijn gepland.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:47

Bestla

Kvinne

Spannend , want op de 25e komen wij terug uit IJsland. De taxi is geboekt en betaald, en al moet hij over de afsluitdijk. Ik ben benieuwd.

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
-nvm-

[ Voor 174% gewijzigd door Trent900 op 11-03-2014 23:23 ]

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:17:
Autsh...............

Zullen ze die oude 747 nog gaan fixen?

of zijn we weer een classic armer? ;w
The 26-year-old General Electric CF6-50E2-powered aircraft is being dismantled on site.
Flightglobal.

(rest van artikel is ook wel opmerkelijk)

• PWM
  • Niet online
Mogen er nog 742's op Schiphol landen? Ik had van de week een 747 in het vizier, waarvan ik durfde te wedden dat die een erg kort bovendek had.
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:51:
[...]

Ze hebben de foto's van die dame al. Dus het lijkt me wel enigszins op waarheid berust.
De foto's zijn van buiten het toestel (ze zitten een gehele vlucht in de cockpit, en er worden foto's van erbuiten gemaakt?).

Zal je maar overkomen. Paar van die leuke meisjes willen een foto met de piloot voor of na de vlucht, en dan kom je zo in de krant. Nouja, hij zal het wss niet meer weten.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 11-03-2014 22:16 ]

• Flex
  • Laatst online: 22-12 09:38
PWM schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:13:
Mogen er nog 742's op Schiphol landen? Ik had van de week een 747 in het vizier, waarvan ik durfde te wedden dat die een erg kort bovendek had.
Er komen nog genoeg 742's op AMS, Kalitta Air, Veteran Avia, Air Bridge Cargo en Saudi Arabian Airlines Cargo.

• PWM
  • Niet online
Ok, leek inderdaad cargo. Ik zie dat bijvoorbeeld Kalitta ook nog 747-100 heeft, komen die ook nog op AMS? Ik neem aan dat die een bak herrie maken.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PWM schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:13:
Niet een 747-8F freighter? Die heeft ook een kort bovendek.

• Piet91
  • Niet online
Vandaag in 2010 crashte ook Afriqiyah Airways Flight 771 in Tripoli. Tijd gaat snel...

Wikipedia is niet correct; gehaald van deze pagina.
En op de pagina van Flight 771 zélf te snel over mEI heengekeken en dacht dat het mAART was...

[ Voor 43% gewijzigd door Piet91 op 12-03-2014 12:12 ]

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:46:
Vandaag in 2010 crashte ook Afriqiyah Airways Flight 771 in Tripoli. Tijd gaat snel...
Euh, dat was 12 mei, het is nu maart? ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
  • Niet online
Weliswaar verdwijnen er kisten; er komen ook kisten bij.
Zondag zullen PH-EXB en PH-EXC de KLM Cityhopper vloot versterken.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/8/4/5/1750548.jpg

PH-KCC staat nu gepland om te vertrekken op 7 april (vertraagd; zou deze maand gaan).
Deze gaat echter niet naar Victorville maar naar San Bernardino International Airport, Californië?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2809/12801579355_6a304a3c5d_c.jpg

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:30:
Deze gaat echter niet naar Victorville maar naar San Bernardino International Airport, Californië?
Als ik me niet vergis is er ook een knacker's yard in San Bernardino.

March of the Eagles

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-12 16:28
Zodra ze in 'nieuwsberichten' nog steeds schrijven met 'misschien' of 'mogelijk' neem ik nog steeds een zak zout mee.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 07:24:
[...]

Bron: http://www.nu.nl/buitenla...rder-laatste-contact.html

Call me a nitwit, maar hoe kan een vliegtuig van de radar verdwijnen maar nog wel doorvliegen? Ook al heb je geen transponder moet je toch nog wel zichtbaar zijn, al dan niet gemarkeerd als UFO?
Even los van dit specifieke geval, je hebt niet overal radar "coverage". Als het systeem aan boord, om wat voor reden dan ook, stopt met het vertellen van "hier ben ik, op deze hoogte", dan moet je terug naar de zogenaamde primaire radar, het systeem dat op reflecties werkt.
Grote kans dat op de plek waar het signaal stopte, er geen civiele radar was om hun te volgen.
Militaire radars waarschijnlijk wel, maar ik heb het idee dat je daar weinig van hoeft te verwachten, zij het vanwege incompetentie dan wel geheimhouding (vanwege de militaire aard). Het feit dat men zei dat het vliegtuig een bocht maakte, wat pas achteraf bij het nog eens bekijken van de radar beelden duidelijk werd, zegt me dat ze niet echt real time meekeken. (Daarnaast is die primaire radar vaak zeer onduidelijk, met heel veel "targets").

• wildhagen
  • Niet online
Ah helder. Dacht dat alle gangbare vlieggebieden permanent onder radardekking vielen, zeker zo'n druk gebied als waar (vermoedelijk) MH370 is verdwenen.

Virussen? Scan ze hier!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:42:
Ah helder. Dacht dat alle gangbare vlieggebieden permanent onder radardekking vielen, zeker zo'n druk gebied als waar (vermoedelijk) MH370 is verdwenen.
Nee hoor, praktisch alle vliegtuigen van en naar de VS bijvoorbeeld zijn, zodra ze boven de oceaan vliegen, niet meer in radar contact (wanneer buiten X mijl van de kust af). Groot delen van Afrika hebben ook geen radar, evenals Siberië.
Boven de rest van de oceanen wordt het ook moeilijk natuurlijk.
Militair hebben ze wat meer bereik, maar die gegevens worden lang niet altijd gebruikt, vanwege meerdere redenen.

• Silent Thunder
Voor mn beeldvorming: satelliet contact zou er in theorie toch altijd moeten zijn?
Ik hoor wel es vaker dat je met een satelliettelefoon bijna overal op de aarde 'contact' hebt (behalve de noord/zuidpool).

Dus das het enige waar ik mij over blijf verbazen, anno 2014 met al die satellite coverage raak je dus ff een miljoenenkist met honderden mensen kwijt... best knap.

ja is best kort door de bocht gesteld, maar daar komt het wel op neer

[ Voor 80% gewijzigd door Silent Thunder op 13-03-2014 09:46 ]

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:08
Het scenario dat het vliegtuig van de radar verdween om het later te gebruiken ,,voor andere doeleinden", zoals een aanslag, is ook door de onderzoekers besproken, vertelt een betrokkene aan The Wall Street Journal.
http://www.telegraaf.nl/b...og_nog_4_uur_door___.html
8)7

• Fly-guy
  • Niet online
Silent Thunder schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:25:
Voor mn beeldvorming: satelliet contact zou er in theorie toch altijd moeten zijn?
Ik hoor wel es vaker dat je met een satelliettelefoon bijna overal op de aarde 'contact' hebt (behalve de noord/zuidpool).

Dus das het enige waar ik mij over blijf verbazen, anno 2014 met al die satellite coverage raak je dus ff een miljoenenkist met honderden mensen kwijt... best knap.

ja is best kort door de bocht gesteld, maar daar komt het wel op neer
Vroeger, voor het huidige gebruik van satellieten, had je, als de normale radio (vhf) geen bereik met had, (vrijwel) overal contract door middel van High Frequency radio. Dus boven de oceaan moest je regelmatig je positie, hoogte en dergelijke via de radio doorgeven. HF radio heeft een gigantisch bereik, maar is gevoelig voor storingen en in de praktijk is het soms lastig om goed en duidelijk contact te krijgen.
Tegenwoordig is er middels een satelliet beter contact te krijgen. ADS-a/b/c en CPDLC zijn relatief nieuwe technieken waarbij de eerste een systeem is waarbij het vliegtuig automatisch regelmatig zijn positie, hoogte, snelheid, volgende punt etc doorgeeft en het tweede systeem is een soort van SMS systeem waarbij je communiceert met de luchtverkeersleiding mocht je iets willen (afwijken van je route, hoogte etc).
Vooral op de routes van en naar de VS, Canada en Zuid-Amerika wordt dit veel gebruikt. Echter nog niet alle vliegtuigen (zeker de oudere) hebben dit systeem. Die zijn dus nog steeds toegewezen op het HF radio contact.
Ook niet alle landen (luchtverkeersleidingscentra) zijn aangesloten op dit systeem. Boven Afrika bijvoorbeeld heeft Algerije het wel, maar Libië weer niet. Loopt de route door het laatste land, dan is het (bij de kust) contact via de VHF radio en verder boven de woestijn via de HF. In de praktijk heb je momenten dat je niemand kan bereiken en ze ook geen radar hebben. Eigenlijk weet dan niemand waar je bent.

Daarnaast heb je nog systemen aan boord waarmee je communiceert met je luchtvaartmaatschappij en met de (motor)fabrikant. Dit gaat ook (vaak) via de satelliet en wordt gebruikt, al dan niet automatisch, om technische klachten door te geven alsmede te overleggen over een betere route, weer, etc. Echter wederom het niet elk vliegtuig dit systeem. Bijv de fokker70/100 bij KLM het dit niet, terwijl de embraer het wel weer heeft.
Daarnaast werken deze systemen soms niet, wat op zich geen reden is om niet te vliegen, er vliegen talloze (oudere) vliegtuigen rond die die systemen niet eens hebben.

Bij een groot elektrisch probleem kan het best zo zijn dat deze systemen allemaal uitvallen om zo stroom te besparen voor de besturing van het vliegtuig (weet even niet welke systemen precies wel of geen stroom met krijgen in dat geval) en zonder stroom kan geen satelliet je meer vinden natuurlijk.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:50

FreakNL

Well do ya punk?

Als je dit plaatje bekijkt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BimAFx8CAAAoTml.jpg

Is dat toch een aardig zoekgebied. En er zullen zich ook tig kleine eilandjes bevinden in dat gebied. Zelfs het noordwesten van Australie is bereikbaar, alhoewel daar toch wel weer radar coverage aanwezig zal zijn?

Ergens blijf ik hopen op een Lost scenario...Als het overigens een hijack is (ook vergezocht) met als doel het vliegtuig later te gebruiken zie ik het somber in voor de passagiers. Zou wel een stunt van jewelste zijn. Kan er geen begrip voor opbrengen maar als het daadwerkelijk zo is dat ze ergens in een afgelegen gebied "gewoon" geland zijn is dat wel een operatie waar je an sich bewondering voor kan hebben.. Niet voor het doel natuurlijk. Lijkt me overigens wel erg ingewikkeld om het zo te doen, makkelijker is dan toch de 9/11 manier, meteen in een flatgebouw boren....

Maar realistisch gezien zal het toch wel een crash geweest zijn, lijkt me....

• SniperEye
Het Lost scenario is echt veel te ver gezocht en verre van realistisch. Die map laat ook een verschrikkelijk groot deel van de oceaan zien. Als die daar gecrashed is dan is het de vraag of die ooit nog wordt teruggevonden. Geen idee of daar nog druk bevaren routes liggen?

• Silent Thunder
Dus als ik het goed begrijp kun je tegenwoordig al heel veel; en veel airlines/landen zijn ook al zo goed mogelijk uitgerust. Echter sommige airlines/landen lopen gewoon nog flink achter op de techniek waardoor dit dus eigenlijk kan gebeuren. Met dit refereer ik dan naar de grote spelt in de hooiberg.

Ik vind dan wel als je je in deze business bezig houd; dan moet men ook up to date zijn met de nieuwste technieken.

Maar uiteraard heeft alles een keerzijde; het zal natuurlijk ook geld kosten.
Ik vermoed dan ook dat 't niet met opzet; maar meer met 'amateurisme' te maken heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 13-03-2014 10:19 ]

• JeroenH
Zo mogelijk nog onwaarschijnlijker dan het "Lost-scenario":
Entertaining conspiracy theory #1 is that the pilots were getting paid millions to steal the plane so that it can be Kim Jong Un's air force one. Not sure who else could use the plane and get away with it after the theft.
:P

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Om je een idee te geven: onderstaand kaartje toont de grootte van het zoekgebied van AF447 (geel) en MH370 (rood).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BiX9SW3CcAAM9wU.jpg
Is dat toch een aardig zoekgebied.
Het begint inmiddels wel duidelijk te worden dat het toestel (flink) van zijn flight path is afgeweken, alsof je loopt te zoeken naar een naald in een hooiberg, maar je weet niet met welke hooiberg je moet beginnen.

March of the Eagles

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JeroenH schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:19:
Zo mogelijk nog onwaarschijnlijker dan het "Lost-scenario":
Misschien niet zo onwaarschijnlijk als je denkt. Noord Korea heeft in het verleden wel vaker vliegtuigen gekaapt en naar NK gevlogen.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:19
downtime schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:27:
[...]

Misschien niet zo onwaarschijnlijk als je denkt. Noord Korea heeft in het verleden wel vaker vliegtuigen gekaapt en naar NK gevlogen.
Het lijkt me in deze echter verdomd onwaarschijnlijk dat hij het tot NK heeft weten te schoppen zonder gezien te worden door primaire radar in oa China en/of Zuid-Korea. (Met de hoeveelheid brandstof aan boord was ver om vliegen namelijk niet echt mogelijk.)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hogader schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:34:
Het lijkt me in deze echter verdomd onwaarschijnlijk dat hij het tot NK heeft weten te schoppen zonder gezien te worden door primaire radar in oa China en/of Zuid-Korea. (Met de hoeveelheid brandstof aan boord was ver om vliegen namelijk niet echt mogelijk.)
True. Nog los ervan dat er waarschijnlijk permanent Amerikaanse spionagesatellieten boven dat land hangen, alle radiocommunicatie in NK wordt afgeluisterd, en een 777 moeilijk te verstoppen is. De Amerikanen zouden het weten als dat ding in NK stond.

• Fly-guy
  • Niet online
Silent Thunder schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:16:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kun je tegenwoordig al heel veel; en veel airlines/landen zijn ook al zo goed mogelijk uitgerust. Echter sommige airlines/landen lopen gewoon nog flink achter op de techniek waardoor dit dus eigenlijk kan gebeuren. Met dit refereer ik dan naar de grote spelt in de hooiberg.

Ik vind dan wel als je je in deze business bezig houd; dan moet men ook up to date zijn met de nieuwste technieken.

Maar uiteraard heeft alles een keerzijde; het zal natuurlijk ook geld kosten.
Ik vermoed dan ook dat 't niet met opzet; maar meer met 'amateurisme' te maken heeft.
Geld is een zeer grote factor, de marges in de luchtvaart zijn klein. Om in oudste vliegtuigen het alsnog in te bouwen kost geld en we willen toch allemaal voor 300 euro naar de VS?
Naast geld is logistiek ook een issue, landen zoals Libië hebben vaak wat anders aan het hoofd dan het aanleggen en onderhouden van dit soort systemen.

Je moet niet vergeten dat de omstandigheden op de meeste plekken op aarde hetzelfde zijn als wat wij in het westen nog niet heel lang geleden nog hadden en dat je niet kan verwachten dat de progressie in ons stabiele, rijke deel van de wereld gevolgd kan worden.

• JeroenH
Ja, plus dat ik me voorstel dat je een complex apparaat als een 777 niet heel lang in de lucht houdt zonder de gebruikelijke support/onderhoud. Het zal lastig zijn een gestolen 777 te laten onderhouden :P

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

franssie

Save the albatross

downtime schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:37:
[...]

<>. De Amerikanen zouden het weten als dat ding in NK stond.
Klopt, zou het zo zijn dan help je de passagiers niet met het groot in de krant zetten daarvan - stille diplomatie werkt nog altijd het best.
Niet dat ik dit een erg kansrijk scenario vind, maar met de huidige informatie valt er gewoon nog niets uit te sluiten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:41
In het kader van goedkope en simpele oplossingen, zou een geavanceerde gps tracker uitkomst (als fallback) kunnen bieden voor de toekomst, kost weinig, relatief simpel en waarschijnlijk kan je zo heel makkelijk de plaats bepalen van het ongeluk. Dan stel ik meteen het plaatsen van een gopro camera in de staart met een microsd (die gaan zelden kapot mits geen brand) om zo meer informatie te krijgen over wat er gebeurt kan zijn.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Silent Thunder
Fly-guy schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:38:
[...]

Geld is een zeer grote factor, de marges in de luchtvaart zijn klein. Om in oudste vliegtuigen het alsnog in te bouwen kost geld en we willen toch allemaal voor 300 euro naar de VS?
Naast geld is logistiek ook een issue, landen zoals Libië hebben vaak wat anders aan het hoofd dan het aanleggen en onderhouden van dit soort systemen.

Je moet niet vergeten dat de omstandigheden op de meeste plekken op aarde hetzelfde zijn als wat wij in het westen nog niet heel lang geleden nog hadden en dat je niet kan verwachten dat de progressie in ons stabiele, rijke deel van de wereld gevolgd kan worden.
Heb je ook gelijk in.

Maar ik denk dat het niet duur hoeft te zijn; enkel innovatief..

• Silent Thunder
vliegtuig vloog niet langer door
Het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines heeft niet langer doorgevlogen dan aanvankelijk gedacht werd. De eerder genoemde data, waaruit zou blijken dat het het vliegtuig nog vier uur door zou hebben gevlogen na het laatste contact blijken niet te kloppen. Het toestel met vluchtnummer MH 370 is zaterdag voor het laatst gesignal

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 13-03-2014 10:56 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Eerst alle postings doorlezen

[ Voor 83% gewijzigd door Pierre op 13-03-2014 11:17 . Reden: Goed bezig ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Fly-guy
  • Niet online
cbr600f4i schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:39:
In het kader van goedkope en simpele oplossingen, zou een geavanceerde gps tracker uitkomst (als fallback) kunnen bieden voor de toekomst, kost weinig, relatief simpel en waarschijnlijk kan je zo heel makkelijk de plaats bepalen van het ongeluk. Dan stel ik meteen het plaatsen van een gopro camera in de staart met een microsd (die gaan zelden kapot mits geen brand) om zo meer informatie te krijgen over wat er gebeurt kan zijn.
Is dat gps systeem/camera in het geval van kortsluiting veilig? Beïnvloed het in alle gevallen nooit de systemen aan boord? Beïnvloedt de inbouw en werking ervan niet de structurele strekte van het vliegtuig?
Alle systemen aan boord zijn onderhevig aan certificering, onderzoek en controle, wat zomaar toevoegen van zoiets niet zonder mogelijk maakt.
Daarnaast, waarom zouden we dat doen? Omdat er nu een vliegtuig vermist wordt? De toepassing ervan is vrijwel nooit nuttig, behalve in die ene keer per tig jaar, terwijl het de kosten verhoogt en onderhoud vereist.

• JeroenH
Pierre61 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:08:
In mijn Twitter timeline stond trouwens deze email [afbeelding]
zag ik net heel bizar
Niet heel ver omhooggebladerd voordat je dit postte zeker? ;)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

JeroenH schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:15:
[...]

fock nee inderdaad

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

XWB schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:33:
Een satelliet heeft een "groot object" waargenomen, men gaat nu onderzoeken of dit het wrak van MH370 is.

[afbeelding]

https://twitter.com/guildupont/status/443838218111164416
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2w67wj4.jpg

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JeroenH schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:15:
[...]

Mah, interessante extra informatie in dit plaatje. De e-mailadressen zijn namelijk niet gecensureerd.

Van hotmail naar gmail? Ik ben skeptisch.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 13-03-2014 11:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Lijkt mij fake. Hoe dicht onder het oppervlak moet een toestel wel niet liggen om zo duidelijk zichtbaar te zijn?

• JeroenH
Niet dieper dan een meter of 20, 30 schat ik zo?

-edit-

Dit is een interessante foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.afcea.org/signal/articles/articlefiles/1054-Pic1-RRsilent.jpg

Deze vaart heel dicht aan de oppervlakte (bovenkant romp <10m onder het wateroppervlak) in zo te zien kraakhelder water. Ik denk dat het met een vliegtuig op minder dan 50m diepte wel ophoudt, tenzij de omstandigheden heel gunstig zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door JeroenH op 13-03-2014 11:53 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JeroenH schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:49:
Niet dieper dan een meter of 20, 30 schat ik zo?

-edit-

Dit is een interessante foto:

[afbeelding]

Deze vaart heel dicht aan de oppervlakte (bovenkant romp <10m onder het wateroppervlak) in zo te zien kraakhelder water. Ik denk dat het met een vliegtuig op minder dan 50m diepte wel ophoudt, tenzij de omstandigheden heel gunstig zijn.
Wat een bizarre foto. Zou dat hem zijn joh :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• JeroenH
DennusB schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:56:
Wat een bizarre foto. Zou dat hem zijn joh :X
Ja, dat is 'm. Het vliegtuig is op zee geland, waar een team van Noord-Koreaanse ninja-technici het opwachtten om hem in een paar uur tijd om te bouwen naar een onderzeeër. De passagiers zijn ingezet als galeislaven, en het ding is nu onderweg naar de VS om een grote stad aan de westkust te bombarderen. Wat een verhaal!

Foto is bedoeld als voorbeeld voor zichtbaarheid van grote voorwerpen onder water natuurlijk ;)

• DennusB
  • Niet online
JeroenH schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:00:
[...]

Ja, dat is 'm. Het vliegtuig is op zee geland, waar een team van Noord-Koreaanse ninja-technici het opwachtten om hem in een paar uur tijd om te bouwen naar een onderzeeër. De passagiers zijn ingezet als galeislaven, en het ding is nu onderweg naar de VS om een grote stad aan de westkust te bombarderen. Wat een verhaal!

Foto is bedoeld als voorbeeld voor zichtbaarheid van grote voorwerpen onder water natuurlijk ;)
Lol. Nee, kan toch een foto zijn die gemaakt is van bovenaf XD

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JeroenH schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:31:
Precies. Misschien ook om dat soort redenen eens kritisch kijken naar onze energievoorziening. Maar da's verder niet iets voor dit forum ;)
Wat een onzin redenatie, als er een G8 top is zijn er ook van dit soort maatregelen, als de hele VN veiligheidsraad naar Den Haag zou komen hetzelfde. De beveiliging heeft niets te maken met nucleair maar met het grote aantal hoge ambtenaren en regeringsleiders wat langskomt.

• JeroenH
Wow: Helikopter neergestort bij Hilversum
Drie mensen zijn donderdagmiddag zwaargewond geraakt door een helikoptercrash bij Vliegveld Hilversum. Dat melden de hulpdiensten.

Het toestel met drie inzittenden stortte rond 13.20 uur neer op het terrein van het vliegveld. Over de oorzaak is nog niets bekend. Verdere details ontbreken.
Da's niet ver bij waar ik woon vandaan. Zou het de PH-OKE zijn, die op Hilversum gestationeerd is?

-edit-

Wow 2, daar lijkt niet veel meer van over: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1151625

Afbeeldingslocatie: http://media.rtvutrecht.nl/media/photo_new/f/c/fc82f83009/fc82f83009_480.jpg

En volgens mij zie ik wat roods - de PH-OKE is/was rood.

Foto's druppelen binnen via Twiter: https://twitter.com/searc...pter%20hilversum&src=typd

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenH op 13-03-2014 14:07 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Schijnt te gaan om een Hughes 269C, zal dus de OKE zijn gok ik.

• JeroenH
Daar lijkt het wel op, al is er niet veel van over:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BinAxTPCQAAF46H.jpg

• DennusB
  • Niet online
JeroenH schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:16:

[afbeelding]
Wow hoe krijgen ze dat voor elkaar

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

franssie

Save the albatross

Op twitter las ik kantelen tijdens het opstijgen (@rtvnh en @gooinieuws)

@rtvnh noemt nu ook PH-OKE

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 13-03-2014 14:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• JeroenH
Volgens mij zijn dit soort lichte helikopters niet heel stevig gebouwd - natuurlijk stevig genoeg om de aerodynamische krachten tijdens het vliegen te kunnen weerstaan, maar een aanraking met de grond frommelt hem al gauw helemaal op, helemaal als de energie in de rotor disk gedissipeerd moet worden...

-edit-

Dit lijkt me duidelijk, het is de PH-OKE:

Afbeeldingslocatie: http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape/public/content/images/2014/03/13/heli%20foto%20hans%20schutte2_0.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door JeroenH op 13-03-2014 14:30 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JeroenH schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:20:
Dit lijkt me duidelijk, het is de PH-OKE:
Over die naam zullen nog wel wat grappen gemaakt worden.

• Fly-guy
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:39:
[...]

Over die naam zullen nog wel wat grappen gemaakt worden.
Ja, heel oke is het niet nee :>

• JeroenH
Het ding vliegt al boven Hilversum rond sinds ik kind was, ik ging 's zomer 's avonds vaak bij het vliegveld kijken met mijn vader, en toen al vloog het ding af en aan.

-edit-

Inderdaad, sinds 1981, toen was ik 6 ;)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 11:31

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Bjna alle helis, groot en klein zullen er zo uitzien als de rotor de grond raakt. Dat geldt eigenlijk ook voor fixed wings nietwaar, tis allemaal heel dun plaat materiaal en buizen constructies die maar op enkele richtingen de krachten kunnen opvangen. T verfomfaaid al snel als t in een crash cq abnormale sitatie terecht komt.

Ben benieuwd wat er is gebeur, maar speculeren heeft geen zin.

T60P Widescreen

• JeroenH
Livebeelden van de crashplek: http://www.rtvnh.nl/nieuw...bij+crash+met+helikopter+

Niet spannend, paar mensen (RLD? luchtvaartpolitie?) die foto's maken van het wrak.

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenH op 13-03-2014 15:02 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Sometimes you need to plan for coincidence

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:23
Welk nummer? Welk blok? Wat is rechtsonder?
Ik krijg pas een foto/beeld te zien als ik elk blokje aanklik :?

• Silent Thunder
Die hele tomnod is elke keer overbelast als ik erop klik

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 13-03-2014 16:07 ]

Verwijderd

Piet91 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:30:
Weliswaar verdwijnen er kisten; er komen ook kisten bij.
Zondag zullen PH-EXB en PH-EXC de KLM Cityhopper vloot versterken.

[afbeelding]

PH-KCC staat nu gepland om te vertrekken op 7 april (vertraagd; zou deze maand gaan).

[afbeelding]
;w
FreakNL schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:12:
Als je dit plaatje bekijkt:

[afbeelding]

Is dat toch een aardig zoekgebied. En er zullen zich ook tig kleine eilandjes bevinden in dat gebied. Zelfs het noordwesten van Australie is bereikbaar, alhoewel daar toch wel weer radar coverage aanwezig zal zijn?

Ergens blijf ik hopen op een Lost scenario...Als het overigens een hijack is (ook vergezocht) met als doel het vliegtuig later te gebruiken zie ik het somber in voor de passagiers. Zou wel een stunt van jewelste zijn. Kan er geen begrip voor opbrengen maar als het daadwerkelijk zo is dat ze ergens in een afgelegen gebied "gewoon" geland zijn is dat wel een operatie waar je an sich bewondering voor kan hebben.. Niet voor het doel natuurlijk. Lijkt me overigens wel erg ingewikkeld om het zo te doen, makkelijker is dan toch de 9/11 manier, meteen in een flatgebouw boren....

Maar realistisch gezien zal het toch wel een crash geweest zijn, lijkt me....
Dag 1 of 2 zou ik er nog hoop in zien. Maar 6 dagen later vrees ik dat het een crash zal zijn geweest.

Maar hopen dat de fout niet aan het ontwerp van de Triple licht want we hebben hier al kunnen lezen van de gevolgen van een fout in het ontwerp kunnen zijn :X
JeroenH schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:16:

[afbeelding]
Autsh!
Die site mag mij niet :+

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
De kaartjes laden zo traag als stront door een trechter. Maak even een screenshot ;)

• wildhagen
  • Niet online
Daar drijft een "Internal Server Error" vrees ik, site doet het niet.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 24 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.