Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 112 Laatste
Acties:
  • 660.287 views

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

downtime schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:21:
Is me ook niet duidelijk wat premium economy extra biedt t.o.v. economy. En voor ik € 600 extra voor een ticket betaal wil ik wel weten wat er tegenover staat.
Meer ruimte, beter voedsel, extra bagage. Voor transatlantisch heb ik het er wel voor over, hoor :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Is me ook niet duidelijk wat premium economy extra biedt t.o.v. economy. En voor ik € 600 extra voor een ticket betaal wil ik wel weten wat er tegenover staat.
Staat nota bene in zijn post:
that offers much greater comfort and up to 50 per cent more room in this class. The quality of food on offer will also be higher than in Economy Class. The use of porcelain tableware in particular will make a noticeable difference. Passengers in Premium Economy will also be able to take a second item of luggage with them at no extra charge.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:35:
[...]
Mijn vader heeft die in het echt gezien. Ze waren o.a. gestationeerd op Fliegerhorst Venlo.
Ik heb hem ook in het echt gezien, in het oorlogsmuseum in Praag (wel 10 jaar geleden ofzo inmiddels). Ok, strikt genomen was het geen Me-262, maar een Avia S-92, dat is een in Tsjechoslowakije na de oorlog gebouwde kopie van de Me-262 (in Tsjechoslowakije hebben ze nog tot 1951 dienst gedaan), maar toch. Close enough to the 'real deal' ;)

Er is ook een club, Me-262 Project die nieuwe Me-262's bouwt, zoveel mogelijk volgens het oorspronkelijke bouwplan. Alleen is de motor anders, de relatief storingsgevoelige Junkers Jumo 004 is vervangen door een betrouwbaardere en krachtigere General Electic J85 uit de jaren 50.

En uiteraard hanteren ze een kleurenschema zonder nazisymbolen.

O.a. de D-IMTT (de 2e nieuwbouw-262, bouwjaar 2005) is zo'n "new" Me-262:

Afbeeldingslocatie: http://www.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2011-7/3/144446.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/Me262ila2006.JPG/1024px-Me262ila2006.JPG

Mooi filmpje:

Virussen? Scan ze hier!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-12 12:55
Piet91 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:59:
Lufthansa heeft de nieuwe Premium Economy bekend gemaakt:

http://www.ausbt.com.au/l...-new-premium-economy-seat
http://www.lufthansagroup...arch/05/article/2830.html
http://www.businesstravel...eils-premium-economy-seat
http://www.lufthansagroup.com/en/themen/premium-economy.html

[...]

In een A340 (bij een 747 komt er in het midden nog een stoel bij)
[afbeelding]

Maareh:

[...]

F*ck hé; €600 bovenop een economy-ticket voor premium economy. :X
Ik vraag me af of er voordelen/kortingen in zitten voor Miles & More members (Senator of HON Circle). Premium is bij KLM gratis voor Platinum en met fikse korting voor Gold.

[ Voor 3% gewijzigd door BeefHazard op 05-03-2014 17:55 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik zo die Premium Economy zie, dan lijkt het wel echt een klasse tussen economy en business in. Bij de meeste maatschappijen staan de stoelen wat verder uit elkaar. Hier krijg je echt flink meer ruimte en betere stoelen. Dat is echt wel wat waard imho. Betere service maakt mij niet zoveel uit (ook business niet). Ik boek echter business om vooral terug goed te kunnen zitten. Als dat nu ook kan met een klasse ertussen, prima :)

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12 16:49
Wat ziet die cabine van de Lufthansa er toch sfeerloos uit

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:23:
Meer ruimte, beter voedsel, extra bagage. Voor transatlantisch heb ik het er wel voor over, hoor :)
Punt is; voor minder dan €600 kun je vaak al naar Noord-Amerika en Azië. (hoogseizoen uitgezonderd).
Om dan (minstens) het dubbele te gaan betalen...
Piet91 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:58:
En zo ziet de livery van Qatar eruit op een A380 (wordt A7-APA). Foto gisteren (zaterdag) gemaakt in Hamburg.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/0/2/4/2402420.jpg
En zo ziet de binnenkant eruit:

First Class:
Afbeeldingslocatie: http://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=54610
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3766/12949365454_935af2f942_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7416/12949065763_d2b038142c_z.jpg

Business Class:
Afbeeldingslocatie: http://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=54611

Economy Class:
Afbeeldingslocatie: http://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=54612

Je kunt wel merken dat Qatar eigenlijk die First Class 'moet' hebben omdat andere ME maatschappijen (Emirates, Etihad) dat ook hebben. Want Qatar heeft qua First Class niet heel veel te bieden voor pax dat doorreist. Wel is het véél smaakvoller dan wat Emirates aanbiedt.

Oh, en heeft iemand nog interesse in een Tupolev Tu-95 nuclear bomber?
Starting bid op Ebay (!) is slechts $3.000.000. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTE2NlgxNTU0/z/B5QAAMXQVT9TFxqZ/$_3.JPG

Oh, en Jeremy heeft gewonnen met zo'n 3.5 uur voorsprong. :P
Ze zijn daar overigens voor het Top Gear Festival op 8 en 9 maart.
Dan weet je ook hoe lang een reis naar Australië duurt; m'n post dat ze gingen beginnen is 22 uur geleden :X

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 05-03-2014 22:31 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 21:57

MBV

Zo te zien alleen voor Navo-landen :) Return policy: unspecified :D

De verkoper heeft ook nog nooit iets verkocht voor meer dan 1000 euro, er staat niks over de luchtwaardigheid, en last but not least: wat moet je met zo'n ding? Met een Dakota kan je nog rondjes vliegen of vracht vervoeren...

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-12 11:50
Ah, een Bear. Al is het ding luchtwaardig, ik denk niet dat er veel vliegvelden zijn waar je welkom bent met die herriebak. Als ik me niet vergis het meest luidruchtige vliegtuig ooit gebouwd.

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Piet91 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:15:
Dan weet je ook hoe lang een reis naar Australië duurt; m'n post dat ze gingen beginnen is 22 uur geleden :X
22 uur met redelijk snelle overstap, dan weet ik wat me te wachten staat over een jaar of zo, maar dan met wat meer tijd.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FouT schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:45:
Ah, een Bear. Al is het ding luchtwaardig, ik denk niet dat er veel vliegvelden zijn waar je welkom bent met die herriebak. Als ik me niet vergis het meest luidruchtige vliegtuig ooit gebouwd.
Dat zit er wel in met vier contrarotating turboprops. Hoewel deze er een mist zo te zien.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat had ik natuurlijk wel gezien. Wat ik bedoelde is dat meer maatschappijen premium economy aanbieden en dat het vaak nogal onduidelijk is wat je nu precies extra krijgt voor dat geld. En de meerprijs is vaak fors.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

downtime schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 01:51:
Dat had ik natuurlijk wel gezien. Wat ik bedoelde is dat meer maatschappijen premium economy aanbieden en dat het vaak nogal onduidelijk is wat je nu precies extra krijgt voor dat geld. En de meerprijs is vaak fors.
Het is maar wat je er voor over hebt. Voor langere vluchten kijk ik er serieus naar, dat beetje extra benenruimte kan voor zo'n lange reis een behoorlijk verschil maken. De Premium Economy van BA was erg prettig toen ik Heathrow > Denver deed, ik kon zelfs een beetje slapen op de terugreis. Ik zou het zo weer boeken voor die meerprijs.

Vlieg je zelf transatlantisch/transcontinentaal? :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 06-03-2014 02:12 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gambieter schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 02:11:
Vlieg je zelf transatlantisch/transcontinentaal? :)
Niet regelmatig. Maar ben drie keer naar de Amerikaanse westkust gevlogen en een keertje naar Australie.

• Piet91
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 01:51:
Zoiets is natuurlijk ook wel heel makkelijk te vinden op internet. ;)

Ik zie dat KLM's economy plus €10-160 bovenop de economy ticket kost. (enkele reis)
Je zult maar tijdens het online inchecken een €160 optie zien staan voor economy plus of €200-350 voor een upgrade naar Business. :P
Enig nadeel van die laatste is natuurlijk dat het pas zeker is dat je die stoel krijgt als je er feitelijk in zit...

En ik heb ergens gelezen dat deze 'goedkope' upgrade naar Business niet mogelijk is bij de allergoedkoopste economy boekingsklasse, of is dat alleen van toepassing als je deze upgrade met Miles wil betalen?

[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 06-03-2014 12:48 ]

• Die Bolle14
Piet91 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Zoiets is natuurlijk ook wel heel makkelijk te vinden op internet. ;)

Ik zie dat KLM's economy plus €10-160 bovenop de economy ticket kost. (enkele reis)
Je zult maar tijdens het online inchecken een €160 optie zien staan voor economy plus of €200-350 voor een upgrade naar Business. :P
Enig nadeel van die laatste is natuurlijk dat het pas zeker is dat je die stoel krijgt als je er feitelijk in zit...

En ik heb ergens gelezen dat deze 'goedkope' upgrade naar Business niet mogelijk is bij de allergoedkoopste economy boekingsklasse, of is dat alleen van toepassing als je deze upgrade met Miles wil betalen?
Of voor een exit row gaan is € 50 per vlucht en je hebt helemaal niemand voor je, het nadeel is wel dat je dan wel achter de motor zit en die hoort. Plus je zit dan ook later in de volgorde met het eten uitdelen dus je eerste keuze is dan misschien al weg.

Ik vind het wel een interessante ontwikkeling dat nu de meeste maatschappijen aparte stoelen voor premium economy gebruiken/gaan gebruiken in plaats van economy stoelen met iets meer ruimte. De meeste premiun economy stoelen lijken, wat mij betreft dan, een beetje op de "oude" business class waar KLM nu nog mee vliegt, alleen gaan die stoelen iets minder plat dan die van KLM.

Ik vraag me af of KLM het voorbeeld zal volgen wanneer alle toestellen de nieuwe business class hebben.
Iemand een idee/mening/verwachting hierover?

Een heel andere vraag, weet iemand of er meer maatschappijen zijn die extra eetopties aanbieden in premiun eco, zoals Lufthansa dat doen?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die Bolle14 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:45:
[...]

Of voor een exit row gaan is € 50 per vlucht en je hebt helemaal niemand voor je, het nadeel is wel dat je dan wel achter de motor zit en die hoort. Plus je zit dan ook later in de volgorde met het eten uitdelen dus je eerste keuze is dan misschien al weg.
Plus dat het bij de exit row vaak kouder is doordat er geen beschutting is voor de airco
Ik vraag me af of KLM het voorbeeld zal volgen wanneer alle toestellen de nieuwe business class hebben.
KLM heeft net een nieuwe Businessclass gelanceerd, ze gaan hem als eerste in de 747 inbouwen, daarmee krijgt KLM ook full lay flat stoelen.
Een heel andere vraag, weet iemand of er meer maatschappijen zijn die extra eetopties aanbieden in premiun eco, zoals Lufthansa dat doen?
KLM biedt bijvoorbeeld ook maaltijdvoorkeur voor economy en ik weet dat Emirates dit ook heeft

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:53
Ik heb al een paar keer bij KLM in de 737's gewoon een stoel op rij 5 geboekt. Dan zit je op een stoel met extra beenruimte, alleen betaalde ik er niet voor. De Economy Comfort stoelen worden namelijk niet altijd gebruikt voor Economy Comfort. Dan zit het gordijntje op de rij voor je. Buiten dat is het ook lekker om voorin te zitten om snel in en uit het vliegtuig te zijn. En je hoort de motoren minder :)

• Piet91
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:45:
Brilsmurfffje schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:08:
KLM heeft net een nieuwe Businessclass gelanceerd, ze gaan hem als eerste in de 747 inbouwen, daarmee krijgt KLM ook full lay flat stoelen.
Hij bedoelt geloof ik of KLM hun premium economy ook gaat aanpassen (lees: 'luxer' maken) dan wat ze nu doen.
Ik zeg van niet; aangezien de 747's die nu omgebouwd worden (met de nieuwe WBC) hun premium economy ongewijzigd blijft. KLM is altijd wat behoudender/nuchter geweest op dit vlak.

EDIT: Gloedjenieuwe KLM 747 (D-check) doet een rejected take-off test in Kuala Lumpur na D-check gisteren.

Moet je die acceleratie zien zonder brandstof, vracht en passagiers! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 06-03-2014 14:50 ]

• MBV

MBV

Handig, moeten ze na de D-check direct de remmen vervangen :P

• Piet91
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:39:
Handig, moeten ze na de D-check direct de remmen vervangen :P
Dan doen ze dat snel ( :P ) want hij vliegt momenteel boven Oekraïne terug naar Schiphol.

EDIT: je kunt zien dat de kist leeg is; hij vliegt momenteel op ruim 13KM hoogte. :o

Zo schoon ziet de KLM livery er dus echt prachtig uit IMHO.

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 06-03-2014 14:59 ]

• Die Bolle14
Piet91 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:14:
[...]

[...]

Hij bedoelt geloof ik of KLM hun premium economy ook gaat aanpassen (lees: 'luxer' maken) dan wat ze nu doen.
Ik zeg van niet; aangezien de 747's die nu omgebouwd worden (met de nieuwe WBC) hun premium economy ongewijzigd blijft. KLM is altijd wat behoudender/nuchter geweest op dit vlak.

EDIT: Gloedjenieuwe KLM 747 (D-check) doet een rejected take-off test in Kuala Lumpur na D-check:
[video]

Moet je die acceleratie zien zonder brandstof, vracht en passagiers! _/-\o_
Ik bedoelde inderdaad luxer maken, alleen is er bij de 747 nog het verhaal dat ze voor 2020 er allemaal uit zijn. Dus het ontwikkelen van een nieuwe premium economy voor die toestellen zou wel te veel van het goede zijn. Echter voor de A330 en 777 zou het eventueel wel nog kunnen, aangezien nog langer doorvliegen en de ombouw daarvan nog moet beginnen.

Doet me denken aan die vrachtkisten van Cargolux, Emirates en Korean. Die zijn ook zo verschrikkelijk snel de lucht in.

Ik snap nu wat je bedoelt met lange posts en mensen die er nog wat posten of editten. Was ik eindelijk klaar kwam dat filmpje van je ertussen :P .
Piet91 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:41:
[...]

Dan doen ze dat snel ( :P ) want hij vliegt momenteel boven Oekraïne terug naar Schiphol.

Zo schoon ziet de KLM livery er dus echt prachtig uit IMHO.
En zoals op scramble gemeld, hij is ze Asia titels kwijt, dus weer een kroontje erbij.

Ik geloof dat @Brilsmurfffje mij niet helemaal begrepen heb dus ik zal het nog even toelichten:
Brilsmurfffje schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:08:
[...]

Plus dat het bij de exit row vaak kouder is doordat er geen beschutting is voor de airco
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik van kou niets gemerkt heb, zal ook wel met eigen isolatie te maken hebben :P . De kou zou volgens mij ook niet bij de airco vandaan moeten komen, maar zou komen door het feit dat je bij de deur zit.
[...]

De reden dat ik vraag stel is juist omdat ze die nieuwe full flat stoelen krijgen, dat opent in principe de ruimte om een soort tussen class stoel te introduceren, zoals Lufthansa nu gedaan heeft.
[...]

KLM biedt bijvoorbeeld ook maaltijdvoorkeur voor economy en ik weet dat Emirates dit ook heeft
Dat klopt ook, maar je zou het prijsverschil tussen standaard en premium iets kunnen verhogen en dan die maaltijdvoorkeur in de prijs betrekken, daardoor zou, mocht zoiets ooit gebeuren, het heel interessant zijn en heb je weer een echt 3 klassen toestel, alleen heet het duurste dan niet First, maar Business.

Lufthansa creëert op deze manier echt, voor elk wat wils toestellen.

• wildhagen
  • Niet online
Zit je ff te kijken wat er vandaag in het verleden van de luchtvaart is geweest (niet veel bijzonders btw), zie je opeens dit:
Japan Air Lines embarks the world’s heaviest man, an 880-lb Austrian flying from Frankfurt, Germany, as a passenger; 16 seats are removed from the cabin to make room for him.
Dat was dus op 6 maart 1986. En 880 lb is dik 399 kg.

Ik hoorde laatst dat ze zwaardere passagiers willen laten betalen voor een tweede stoel. Heeft deze man dan voor 16 stoelen betaald? ;) :X

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:06:
Zit je ff te kijken wat er vandaag in het verleden van de luchtvaart is geweest (niet veel bijzonders btw), zie je opeens dit:

[...]

Dat was dus op 6 maart 1986. En 880 lb is dik 399 kg.

Ik hoorde laatst dat ze zwaardere passagiers willen laten betalen voor een tweede stoel. Heeft deze man dan voor 16 stoelen betaald? ;) :X
Ik vraag me af hoe hij überhaupt de deur van het vliegtuig is doorgekomen. 399 kg. :X

En dit is nou ook geen mooi nieuws :/ : nieuws: Lufthansa laat passagiers films streamen naar tablets en laptops

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

www.casarodriguillo.com

• PWM
  • Niet online
Wilde het net posten. Norwegian doet dit al zeer lange tijd. Vreemd dat het nu opeens nieuw is.

Dit had ik op iPad en laptop in de kist:

Afbeeldingslocatie: http://i2.cdn.turner.com/cnn/dam/assets/130402170522-business-traveller-ife-norwegian-horizontal-gallery.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 06-03-2014 19:50 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Batterijduur en de mensen die geen laptop/tablet/smartphone etc hebben?

• PWM
  • Niet online
Een maatschappij om te vermijden: Jet2

Van de week meee gevlogen, en het was redelijk. Een beetje tussen Ryanair en Easyjet in, maar factor 3 goedkoper dan KLM op dezelfde route.

Heb bij het boeken zeer goed opgelet om me niet in te schrijven voor nieuwsbrieven. Direct na de vlucht echter toch 2 gekregen. Vervelend, dus hup: Opt-Out. Daarna toch weer een aanbieding, en nu gloeiende weer mail "Welcome home!", met nieuwe aanbiedingen.

Weer opt-out gedaan, maar bij deze de garantie dat ik nooit meer boek bij die maatschappij.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat zou ik dan in mijn actieve spamfilter gooien, ,minder moeite dan een tweede opt-out. en als het nodig is gewoon weer vliegen met die mij ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Pinin

Pinin

gambieter schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:38:
[...]

Ja o.k. maar op heel wat vluchten zijn helemaal geen schermen en is dit extra. De schermen die ik tot nu toe gezien heb zijn klein en de bediening erg matig maar bovenal die kwaliteit :'(
Batterijduur is idd een ding, maar mogelijk krijg je gewoon een usb socket

www.casarodriguillo.com

• Piet91
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:38:
Pinin schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:08:
Ja o.k. maar op heel wat vluchten zijn helemaal geen schermen en is dit extra. De schermen die ik tot nu toe gezien heb zijn klein en de bediening erg matig maar bovenal die kwaliteit :'(
Batterijduur is idd een ding, maar mogelijk krijg je gewoon een usb socket
(Ik ga even uitsluitend uit van het Tweakers artikel, meer weet ik er dus ook niet van)

Maar ze willen dit eerst inzetten op hun A321 kisten. Die zetten zij in op Europese vluchten en die hebben nu geen schermpjes nee. Dus in dat opzicht; prima dat ze die mogelijkheid gaat bieden.

Maar er is de kans dat ze dit ook op longhaul kisten kunnen gaan installeren i.p.v. schermpjes in de stoelen. Opzich heel logisch natuurlijk; dat spul is schrijnend duur en zwaar.
Maar wat als je dus inderdaad geen laptop/tablet bij je hebt (je gaat geen 1.5-2 uur film kijken op je telefoon die je met je handen moet vasthouden). Of wat als je even een filmpje/serie wil kijken tijdens het eten? (lees: plaats voor zowel je eten als apparatuur). Plus je hebt dan natuurlijk ook stroom nodig en dat heb je vaak in economy niet (correct me if I'm wrong). Tenzij ze dat nu gaan toevoegen.

Overigens mogen ze er een vrij heftig systeem in stoppen willen ze (de theoretische max van) 200 passagiers van video streaming voorzien. Dat redt je niet met een paar simpele routers. (Jaja, ik weet dat apparatuur in vliegtuigen niet uit de mediamarkt getrokken wordt, maar toch).

Oh, en als ik weet dat ik toch al een tablet/laptop mee zou moeten nemen voor de films/series dan ging ik geen €7 betalen (Norwegian) maar pleur ik 'm zelf wel vol met films/series die ik zou willen kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 06-03-2014 20:37 ]

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:33:
Maar wat als je dus inderdaad geen laptop/tablet bij je hebt (je gaat geen 1.5-2 uur film kijken op je telefoon die je met je handen moet vasthouden).
Misschien dat je tijdens 't boeken kunt aangeven of je een leen-unit nodig hebt ofniet? Zo kunnen ze er X meenemen, en alles wat ze niet meesjouwen is bespaard. Op lange vluchten zie ik nu al zat mensen op hun eigen ipad kijken omdat die iets obscuurs willen zien wat niet op 't media systeem staat (ook tijdens 't eten).
Plus je hebt dan natuurlijk ook stroom nodig en dat heb je vaak in economy niet (correct me if I'm wrong). Tenzij ze dat nu gaan toevoegen.
M'n laatste lange vluchten met Aeroflot hadden voor iedere economy stoel een USB charger poort beschikbaar naast het scherm. Daarmee is 't stroom probleem vrij vlot op te lossen, plus dat je hiermee een universele charger hebt. Anders heb je straks nog internationale passagiers die met een ander type stekker zitten te kijken (voor notebooks is het dan even anders weer).

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Dat verschilt per maatschappij, maar in geval van Lufthansa:

> Bredere stoelen, meer beenruimte en beensteun
> Groter LCD scherm in je stoel
> Business class maaltijden en service
> Niet bijbetalen voor een tweede koffer
> AC power voor je laptop/tablet
Considering the 600EUR being charged on a return rate this will bring it down to 300EUR only for oneway. If let's say you travelling with two bags and have to pay anyway the 150EUR for the 2nd bag this would make it much more attractive not only to business, but also leisure travellers.

March of the Eagles

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 11:31

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

maar vziw weet kan een iPad niet laden op een anders dan de orginele ipad lader. Althans, ik heb geprobeerd mijn iPad te laden in de auto zowel via een standaard verloopje van de aansteker als zelf ingebouwde 5V usb poort die rechtstreeks van de 12v op de accu komt, gerate op 5A.

Ook laden via de laptop werkt niet, dus mij lijkt dat die adapters iets 'speciaals' in zich hebben waardoor de iPad niet wil pairen met een normale usb poort om te laden. Nog afgezien natuurlijk dat deze geloof ik 2A nodig heeft.

Of vergis ik me? Wellicht dat dit wel met de android en windows tablets kan, dat weet ik niet.

T60P Widescreen

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PWM schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:48:
Als ik zo die Premium Economy zie, dan lijkt het wel echt een klasse tussen economy en business in. Bij de meeste maatschappijen staan de stoelen wat verder uit elkaar. Hier krijg je echt flink meer ruimte en betere stoelen. Dat is echt wel wat waard imho. Betere service maakt mij niet zoveel uit (ook business niet). Ik boek echter business om vooral terug goed te kunnen zitten. Als dat nu ook kan met een klasse ertussen, prima :)
Het is inderdaad een extra klasse.

F = first class
J = business class
Y = economy class
Y+ = economy plus class

Economy Plus kan flink verschillen per maatschappij.

We zien momenteel een shift in drie-class vliegtuig-cabins: in plaats van F, J en Y maken veel maatschappijen de overstap naar J, Y en Y+. De reden hiervoor is dat business class stoelen de afgelopen jaren veel verbeterd zijn - bijvoorbeeld full flat - waardoor first class maar weinig meerwaarde te bieden heeft.

We zien daarnaast ook meer twee-class cabins opduiken, Qatar Airways bijvoorbeeld heeft alleen nog maar J en Y in de 787, A350 en 777. First class blijft exclusief voor de A380.

In de grotere toestellen zoals A380 en 748 zal je binnenkort alle vier de klasses terugvinden. BA vliegt al met vier-class A380s, Lufthansa en Air France gaan binnenkort volgen.
Piet91 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:33:
Plus je hebt dan natuurlijk ook stroom nodig en dat heb je vaak in economy niet (correct me if I'm wrong). Tenzij ze dat nu gaan toevoegen.
Dat is correct, maar nieuwe toestellen als de 787 en A350 bieden AC power in economy. Deze feature zal uiteindelijk ook in oudere toestellen geïnstalleerd worden, wanneer de airline bv. een cabin upgrade doorvoert.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 06-03-2014 22:15 ]

March of the Eagles

• Fly-guy
  • Niet online
Seesar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:01:
Of vergis ik me? Wellicht dat dit wel met de android en windows tablets kan, dat weet ik niet.
Met een Android telefoon/tablet gaat het prima, alleen de laadtijd hangt af van het voltage van het "gat" waar je 'm instopt.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:22
Fly-guy schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:24:
Met een Android telefoon/tablet gaat het prima, alleen de laadtijd hangt af van het voltage van het "gat" waar je 'm instopt.
We zijn hier wel op Tweakers he, kom op ;) Het "voltage" (spanning, om volledig te zijn) van een USB-poort is altijd 5V. Hoe snel je device geladen wordt hangt af van de stroom die aansluiting kan leveren.

Just sayin'

Ik heb nog nooit langer dan een uur of vier gevlogen, maar een USB-poort bij elke stoel lijkt me briljant handig.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Piet91
  • Niet online
Seesar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:01:
maar vziw weet kan een iPad niet laden op een anders dan de orginele ipad lader. Althans, ik heb geprobeerd mijn iPad te laden in de auto zowel via een standaard verloopje van de aansteker als zelf ingebouwde 5V usb poort die rechtstreeks van de 12v op de accu komt, gerate op 5A.

Ook laden via de laptop werkt niet, dus mij lijkt dat die adapters iets 'speciaals' in zich hebben waardoor de iPad niet wil pairen met een normale usb poort om te laden. Nog afgezien natuurlijk dat deze geloof ik 2A nodig heeft.
De nieuwere Apple apparaten hebben geloof ik inderdaad een controle hierop.
Android i.i.g. geen probleem. Stop er een USB-kabel met stroom in en het werkt. Enige waar je dan nog op moet letten is hoeveel Ampère de lader levert; want een tablet laden met minder dan 1.5-2A (of meer) hoef je niet aan te beginnen. (Veelal zijn USB-poorten op PC's/laptops gelimiteerd op 0.5A; dus daar je telefoon/tablet opladen heeft ook geen zin)
XWB schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:10:

F = first class
J = business class
Y = economy class
Y+ = economy plus class

Economy Plus kan flink verschillen per maatschappij.

We zien momenteel een shift in drie-class vliegtuig-cabins: in plaats van F, J en Y maken veel maatschappijen de overstap naar J, Y en Y+. De reden hiervoor is dat business class stoelen de afgelopen jaren veel verbeterd zijn - bijvoorbeeld full flat - waardoor first class maar weinig meerwaarde te bieden heeft.

We zien daarnaast ook meer twee-class cabins opduiken, Qatar Airways bijvoorbeeld heeft alleen nog maar J en Y in de 787, A350 en 777. First class blijft exclusief voor de A380.

In de grotere toestellen zoals A380 en 748 zal je binnenkort alle vier de klasses terugvinden. BA vliegt al met vier-class A380s, Lufthansa en Air France gaan binnenkort volgen.
Wauw, zijn jij en ik dezelfde persoon ofzo? Zelfde verhaal heb ik elders - in eigen woorden - vandaag gepost! :P
Dat is correct, maar nieuwe toestellen als de 787 en A350 bieden AC power in economy. Deze feature zal uiteindelijk ook in oudere toestellen geïnstalleerd worden, wanneer de airline bv. een cabin upgrade doorvoert.
Maar dan ligt het natuurlijk wel aan de airline of ze dat willen inbouwen. Dat het kan betekend nog niet dat het ook gebeurd. ;)
JeroenH schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:35:
Ik heb nog nooit langer dan een uur of vier gevlogen, maar een USB-poort bij elke stoel lijkt me briljant handig.
Behalve voor laptops dan. Of de nieuwe convertibles zoals de Windows Surface Pro e.d. (apparaat dat ik waarschijnlijk nog wel een keer ga kopen als vervanging voor m'n laptop).

En ook geinig; zag net N855GT (747-8F) van Etihad van Schiphol vertrekken op Flightradar; klik ik de foto aan; zie ik de bekende MD10 van Biman op de achtergrond staan. :P
(Foto gemaakt in Dhaka op 15 december)

Afbeeldingslocatie: http://img.planespotters.net/photo/431000/640/N855GT-Etihad-Airways-Boeing-747-8_PlanespottersNet_431992.jpg

• oohh
Piet91 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:55:
[...]

De nieuwere Apple apparaten hebben geloof ik inderdaad een controle hierop.
Nee, het gaat om het kabeltje waarmee geladen wordt. De iDevices met Lightning aansluiting willen alleen stroom van officiële kabeltjes. Hoe het USB poortje er uit ziet zou niks uit moeten maken, al leveren sommige aansluitingen wellicht niet genoeg prik en gaat het lang duren voordat hij opgeladen is. Ga van de zomer wellicht met een A321 van LH vliegen, dus hoop dat ze dit systeem hebben geïnstalleerd. ;)

• Die Bolle14
[...]

En ook geinig; zag net N855GT (747-8F) van Etihad van Schiphol vertrekken op Flightradar; klik ik de foto aan; zie ik de bekende MD10 van Biman op de achtergrond staan. :P
Hehe, ik zat toen ook te kijken :) . Toen ik beweging zag even het rolgordijn naar boven om te kijken, wat mij opviel is dat het witte knipperlicht aan de rechterkant (de enige kant die ik kon zien door de bocht naar links) wat langer aanstaat in vergelijking met de andere lichten op het toestel zelf en alle andere lichten van verschillende types die ik gezien heb.

Komt dat doordat het LEDjes zijn of is het een bewuste instelling geweest ?

Oude meuk op de achtergrond van die foto trouwens, zonde dat doet toch wel een beetje pijn om dat te zien en wat een contrast daardoor met die 748 en glimmende Etihad livery.

[ Voor 10% gewijzigd door Die Bolle14 op 07-03-2014 00:44 ]

• CyBeR
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:10:
[...]

F = first class
J = business class
Y = economy class
Y+W = economy plus class

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12 21:02

Freak187

geen

[...]

[afbeelding]
Staat een nog zeldzamere L1011 naast volgens mij.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Vliegtuig breekt start af na botsing met vis:
http://www.demorgen.be/dm...-na-botsing-met-vis.dhtml

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12 12:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Piet91
  • Niet online
oohh schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:19:
Nee, het gaat om het kabeltje waarmee geladen wordt. De iDevices met Lightning aansluiting willen alleen stroom van officiële kabeltjes. Hoe het USB poortje er uit ziet zou niks uit moeten maken, al leveren sommige aansluitingen wellicht niet genoeg prik en gaat het lang duren voordat hij opgeladen is. Ga van de zomer wellicht met een A321 van LH vliegen, dus hoop dat ze dit systeem hebben geïnstalleerd. ;)
Is dat ook niet min of meer wat ik ook bedoelde? ;) Anyway; met iDevices moet je dus even opletten in ieder geval. :P
Freak187 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:44:
Staat een nog zeldzamere L1011 naast volgens mij.
Hier de link naar de grotere foto.
En hier en hier een Google Maps locatie. (Wat ze overigens hier aan het doen zijn :? )

En dat is inderdaad een L1011 Tristar; het is S2-AET in Sky Capital Airlines livery. Weinig in gebruik in haar laatste jaren; er is i.i.g. 1 maatschappij waar deze voor vloog failliet gegaan met als gevolgd dat deze elders ook nog een lange tijd heeft stilgestaan en staat nu al een paar jaar daar op Dhaka.
En ik zei wel dat die DC10 op de achtergrond de bekende Biman DC10 was; maar daar heb ik maar deels gelijk in. Het is inderdaad een Biman DC10 maar de kans dat het S2-ACR was die onlangs de laatste pax-DC10 vloog is klein. Daar staan een kleine vloot Biman DC10's, MD82 en meer.
En allemaal in niet-zo-bijzonder-goede-staat...

Moet je namelijk maar kijken:

12 maart 2011:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/1/1/7/1974711.jpg

1 oktober 2012:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/4/3/2217343.jpg

Oktober 2012:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/7/7/4/2172477.jpg

24 december 2013:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/5/9/5/2382595.jpg

30 december 2013:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/4/8/2/2388284.jpg

Azië staat vol met oude, wegrottende kisten. Deze Tri-stars, vrachten 747's (waaronder een aantal KLM 747 Classics) en nog veel meer. Lijkt me best gaaf om in het echt te zien.
Kun je zien wat een andere klimaat doet met vliegtuigen in vergelijking met de woestijn in de VS.
Een reactie mogelijk: Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/schater.gif

Vandaag een vis geraakt met m'n vliegtuig!. :o
- "OK, volg die meneer met die witte jas maar even, meneer."

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 07-03-2014 14:06 ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-12 20:21
Hier staat nog een L1011 te koop (of voor lease)
http://www.avbuyer.com/ai...ts/Lockheed/L-1011-33626/

PDF'je met meer info: http://www.thejetcollecti...aded/1982%20L1011-500.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door LongBowNL op 07-03-2014 14:06 ]

• Piet91
  • Niet online
Trouwens, ik was net even bezig met die vlucht van PH-BFH (van o.a. dat filmpje van de rejected takeoff test in Kuala Lumpur na de D-check daar). Deze vloog gisteren op de vlucht terug naar Schiphol en het viel mij toen op dat deze bijzonder hoog vloog (op zo'n 13.100 meter hoogte).
Ik las vervolgens dat max. altitude voor de 747-400 op 45.000 feet ligt; ofwel 13.700 meter. Daar vlogen ze dus net onder.

Maar ik las ook dat in sommige gevallen ten minste 1 piloot een oxygen mask op moet hebben wanneer ze boven de 41.000 feet / 13.000 meter vliegen. Zij zaten daar dus boven. Hoe steekt deze regel in elkaar?
Ik lees namelijk ook dat dat alleen onder US FAA zo is geregeld. Iemand?

• Freee!!

Freee!!

Piet91 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:24:
Trouwens, ik was net even bezig met die vlucht van PH-BFH (van o.a. dat filmpje van de rejected takeoff test in Kuala Lumpur na de D-check daar). Deze vloog gisteren op de vlucht terug naar Schiphol en het viel mij toen op dat deze bijzonder hoog vloog (op zo'n 13.100 meter hoogte).
Ik las vervolgens dat max. altitude voor de 747-400 op 45.000 feet ligt; ofwel 13.700 meter. Daar vlogen ze dus net onder.

Maar ik las ook dat in sommige gevallen ten minste 1 piloot een oxygen mask op moet hebben wanneer ze boven de 41.000 feet / 13.000 meter vliegen. Zij zaten daar dus boven. Hoe steekt deze regel in elkaar.
Ik lees namelijk ook dat dat alleen onder US FAA zo is geregeld. Iemand?
Waarschijnlijk een stukje (extra) veiligheid. Als de druk plotseling wegvalt, moet je zo snel mogelijk naar beneden tot een hoogte waar een normaal mens normaal kan ademen. Boven een bepaalde hoogte duurt het te lang om dat nog te doen voordat je buiten kennis raakt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• wildhagen
  • Niet online
Mooi jubileum voor Airbus, gisteren is het 6000e exemplaar uit de A320-familie afgeleverd :)
De Europese vliegtuigbouwer Airbus heeft donderdag zijn 6.000ste toestel uit de A320-familie geleverd. Het vliegtuig werd tijdens een ceremonie in Hamburg overgedragen aan prijsvechter Air Arabia uit Sharjah, Verenigde Arabische Emiraten. Het nieuwe toestel is uitgerust met brandstofbesparende sharklets aan de vleugeltips. Air Arabia heeft nu 37 A320's ontvangen en nog 21 in bestelling bij Airbus.

Met Airbus A320 wordt 'de familie' van de A320 bedoeld, bestaande uit de A318, de A319, de A320 en de A321. Van de eigenlijke A320 zijn het meeste afgeleverd, ruim 3.600, gevolgd door de A319 (1.400 stuks) en de A321 (bijna 900).

De kleinste - en jongste - telg, de A318 verkoopt het minst. Airbus verkocht sinds het begin van de productie van de A318 in 2003 slechts 79 exemplaren en heeft momenteel geen enkele order in de boeken staan. Het is de vraag hoe lang Airbus de productielijn van de A318 nog intact laat, als er geen bestellingen binnenkomen.

Intussen werkt de Europese fabrikant al hard aan de jongste 'kinderen' van de A320 familie: de A319neo, de A320neo en de A321neo. Van de A318 is geen neo-variant ontworpen. Voor de drie neo's heeft Airbus intussen ruim 2.500 orders kunnen opschrijven, het grootste deel (1.930) A320neo's.

De Airbus A320 is na de Boeing 737 het meest gebouwde passagiersvliegtuig ooit. Airbus produceert elke maand 42 A320’s en wil dit aantal opvoeren naar 46 in 2016.

Boeing heeft met de B737 een vergelijkbaar productietempo en gaat dit jaar door de grens heen van 8.000 afgeleverde 737's. En ook de Amerikaaanse fabrikant is nog niet klaar met de 737-familie, waarvan de eerste vlucht, van een 737-100, in 1967 was. Het nieuwste lid van de familie, de Boeing 737 MAX, de tegenhanger van de Airbus A320neo, komt in 2017 op de markt.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...s_levert_6_000ste_A320_af

Alleen:
De Airbus A320 is na de Boeing 737 het meest gebouwde passagiersvliegtuig ooit.
Volgens mij klopt dat niet helemaal, Van de Cessna 210 zijn er meer dan 9200 geproduceerd en die kan ook passagiers vervoeren (ook commercieel, zoals airtaxis en charter), en van de Antonov An-2 zijn er (alle varianten bij elkaar) ruim 18.000 geproduceerd. Waren niet allemaal civiele varianten, maar toch, voor passagiersvervoer is die ook volop gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 07-03-2014 16:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

• MBV

MBV

Tja, niet veel mensen denken aan een AN2 bij passagiersvliegtuig, al geef ik je daarbij 100% gelijk (Cessna 2010 een passagiersvliegtuig noemen is IMHO net zoiets als een Renault Espace een bus noemen).

2e passagiersstraalvliegtuig na de 737 dan?

• wildhagen
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:29:
Het is echt te hopen dat er iets voor spotters mogelijk is rond die summit.
Nope, cameras rondom Schiphol zijn streng verboden.
Tijdens de nucleaire top eind deze maand mag niemand rond Schiphol camera's, telelenzen en spandoeken bij zich dragen. Dat blijkt uit een noodverordening die burgemeester Theo Weterings van de gemeente Haarlemmermeer vrijdag heeft uitgevaardigd. De verordening betekent onder meer dat vliegtuigspotters een paar dagen hun hobby niet kunnen uitoefenen. Veel spotters hadden zich er juist op verheugd tijdens de top foto's te kunnen maken van vliegtuigen die niet zo vaak te zien zijn.

De noodmaatregel geldt voor de hele gemeente Haarlemmermeer en geldt van zaterdagochtend 22 maart tot woensdagavond 26 maart. De Nuclear Security Summit (NSS) wordt gehouden op 24 en 25 maart in Den Haag. Een groot aantal regeringsleiders zal met hun eigen vliegtuig landen op Schiphol.

De vliegtuigen worden geparkeerd op de Polderbaan, die niet zal worden gebruikt als start- en landingsbaan. Op zondag 23 maart zullen al meer dan twintig regeringsvliegtuigen aankomen voor de top.

Het is nog onduidelijk of niemand mag fotograferen in het gebied, waar naast de luchthaven ook de plaatsen Hoofddorp en Nieuw-Vennep in liggen. "De politie en de marechaussee zullen handelen naar bevind van zaken", zei een woordvoerder van de gemeente vrijdag. Naar wordt aangenomen mag de pers wel foto's maken, met vergunning.

In de hele gemeente Haarlemmermeer geldt ook een verbod om het gezicht te bedekken met bivakmutsen, helmen, maskers of shawls. Eerder werd al bekend dat het verkeer rekening moet houden met afsluitingen en omleidingen.
Zie http://www.luchtvaartnieu...den_tijdens_nucleaire_top

Virussen? Scan ze hier!

• Die Bolle14
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen en anders dan gewoon maar werken.

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In het afgesloten gebied rondom de Polderbaan geldt een samenscholingsverbod. Dit betekent dat het niet toegestaan is om met meer dan vier personen bij elkaar te staan. Het is in dit gebied ook verboden voor bestuurders van voertuigen, fietsers en voetgangers om zonder geldige reden te stoppen. Kortom, in het afgesloten gebied moet iedereen zich blijven voortbewegen.
Ze beginnen een beetje door te slaan, dit gaat waarschijnlijk toch niet lukken om te handhaven..

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Achja men heeft de ambitie dat er -2 doden vallen en -300 gewonden, om dat te bereiken zul je inderdaad een politiestaat moeten oprichten.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Piet91
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:38:
Waarschijnlijk een stukje (extra) veiligheid. Als de druk plotseling wegvalt, moet je zo snel mogelijk naar beneden tot een hoogte waar een normaal mens normaal kan ademen. Boven een bepaalde hoogte duurt het te lang om dat nog te doen voordat je buiten kennis raakt.
Klopt, dat is ook een van de voorwaarden voor de max. altitude voor een vliegtuig.
Maar ik bedoelde meer hoe vaak/hoe streng die regel van oxygen mask gehanteerd wordt.
wildhagen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:16:
Mooi jubileum voor Airbus, gisteren is het 6000e exemplaar uit de A320-familie afgeleverd :)
Enige nuance; het is MSN6000 maar niet de het 6000e afgeleverde exemplaar. MSN1 is in gebruik bij Airbus, 9 zijn er niet gebouwd en 25 kisten onder MSN1000 zijn nog niet geleverd.
Dus de feitelijk 6000e geleverde A32* zal eind deze maand of begin april geleverd worden.

Maar de kist in kwestie:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7390/12769907933_ec9d1683c6_c.jpg

Deze kist had overigens ook een bekende - doch opvallende - delivery flight; over de UK vanwege license/lease contract:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BiDq0-4CMAAB2-i.png:large

En over produceren/leveren gesproken; Boeing 747 #1500 is in final production; MSN1500 zal D-ABYP voor Lufthansa worden. MSN1499 is voor Air China; hun eerste 747-8:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bh7i2UNCUAEtPv9.jpg:large

Over Lufthansa gesproken: Nog een grote kist van Lufthansa is weg voor scrap; D-AIGF een A340-300 is gisteren vertrokken naar Tupelo, Mississippi.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/1/0/1091013.jpg
(oude foto)

En over die Tri-star gesproken:
Nevadan start-up American West Jets eyes 747s, L1011s, MD83s
(...)

Outlining its plans, the airline says it will commence domestic operations in May 2014 using an MD-83. It also plans to serve the south-western US to Central America market out of its Las Vegas McCarran hub before launching flights to West and Central Africa from Orlando Sanford.

American West Jets will add four L-1011-500s to its fleet for use on routes to Central America. In June, it will claims to be taking delivery of its first high-density B747-400 to operate flights to Pago Pago, American Samoa and Brisbane Int'l, Australia. Among the interesting choice of routes listed thus far include: from Las Vegas to Sanford, San Juan Luis Muñoz Marin, San José Cabo, Pago Pago and Brisbane. From San Bernardino to Las Vegas, Sanford, Belize City Int'l, San José Cabo, Christchurch, Kingston Norman Manley, and Aruba. From Sanford to: Conakry, Accra, Lagos and Kinshasa N'Djili.

• Pinin

Pinin

Ik woon en werk in dit gebied en vanaf het dak van ons werk kan ik naar de polderbaan kijken, maar er zijn tientallen andere gebouwen die nog hoger en/of dichterbij staan, hoe gaan ze die controleren?

en mijn god wat zal het een chaos worden, of niet want vele mensen zullen vanuit huis proberen te werken.

www.casarodriguillo.com

• Freee!!

Freee!!

Pinin schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:35:
[...]
en mijn god wat zal het een chaos worden, of niet want vele mensen zullen vanuit huis proberen te werken.
Ik heb die dagen vrij genomen en ga lekker even weg.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

wildhagen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:38:
[...]

Nope, cameras rondom Schiphol zijn streng verboden.

[...]

Zie http://www.luchtvaartnieu...den_tijdens_nucleaire_top
En vliegtuigspotters gaan zich laten tegenhouden...? Lijkt mij niet. Er zijn zelfs busreisjes voor buitenlandse spotters georganiseerd... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:57:
[...]

Deze kist had overigens ook een bekende - doch opvallende - delivery flight; over de UK vanwege license/lease contract:
[afbeelding]
Ik kan zo snel niets vinden hierover. Wat is hier de gedachte achter?

• oohh
Saus schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 00:02:
[...]

Ik kan zo snel niets vinden hierover. Wat is hier de gedachte achter?
De leasemaatschappij is gevestigd in Groot-Brittannië. Volgens de wet daar moet het vliegtuig dan een keer in het luchtruim van Groot-Brittanië zijn geweest. Ik begrijp er ook niet al te veel van, maar het is dus wel verplicht. :P

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:42

Garyu

WW

De naam van die Oostenrijker is ook bekend, Kloser. Die zit gewoon in Oostenrijk.

Ik vraag me vooral af hoeveel toeval erbij komt kijken dat er twéé mensen met een gestolen pas aan boord blijken te zitten en dat er verder niet over terrorisme wordt nagedacht. Of is het normaal in die contreien om op andermans identiteit te reizen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Natuurlijk wordt er wel over terrorisme nagedacht, je moet immers niets uitsluiten.
Maar ik denk dat het meer dan eens voorkomt dat iemand op iemands anders paspoort reist.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:56
Het viel mij ook op dat er geen enkele link wordt gelegd tussen het vermiste vliegtuig en 2 mensen met andersman paspoort. Maar misschien gebeurt het zo regelmatig dat het niet verdacht is?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Paspoorten worden vaak gestolen. De twee personen zullen ongetwijfeld onderzocht worden, maar ik zou niet direct van terrorisme uitgaan.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 08-03-2014 20:53 ]

March of the Eagles

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb het wel eens eerder hier geschreven dat ik in een vlucht zat met twee mensen, zelfde naam en dezelfde geboortedatum die dus ipv twee als één waren in gechecked (want dat kan het systeem niet aan). Het is eerder een zwakte in de registratie van personen dan een smoking gun ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• cbr600f4i
  • Laatst online: 08:41
Dit heeft wel wat raakpunten met de Air France A330 en volgens mij was de definitieve uitkomst daarvan dat het uiteindelijk de fout van 1 van de piloten was (Stall). Ja, ik speculeer hiermee maar het lijkt mij de meest logische speculatie gezien de meest wilde speculaties die ik vandaag heb voorbij zien komen op het www.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• PWM
  • Niet online
Ik heb nog vorig jaar (net voor ik Privium nam) op het paspoort van mijn broer gereisd. Hij is 3 jaar ouder, andere kleur ogen, andere lengte, andere kleur haar. Maar verdomd, op Schiphol kwam ik erachter dat wij paspoorten hadden verwisseld (toen we ergens onze kopieën moesten achterlaten). Zowel op Schiphol als op Leeds, geen enkel probleem.

Geen idee wat hier aan de hand is natuurlijk, maar dat men paspoorten niet geheel nauwkeurig bekijkt op het einde van de dag na 5387 foto's te hebben bekeken, tsja.

Verwijderd

Het waren er zelfs 5389, maar dat terzijde.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

PWM schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:14:
Ik heb nog vorig jaar (net voor ik Privium nam) op het paspoort van mijn broer gereisd. Hij is 3 jaar ouder, andere kleur ogen, andere lengte, andere kleur haar. Maar verdomd, op Schiphol kwam ik erachter dat wij paspoorten hadden verwisseld (toen we ergens onze kopieën moesten achterlaten). Zowel op Schiphol als op Leeds, geen enkel probleem.

Geen idee wat hier aan de hand is natuurlijk, maar dat men paspoorten niet geheel nauwkeurig bekijkt op het einde van de dag na 5387 foto's te hebben bekeken, tsja.
Dat snap ik. Maar wat ik niet snap is dat een paspoort dat als gestolen geregistreerd staat er niet uitgepikt wordt. Een gestolen bankpas of creditcard is toch ook onbruikbaar na melding van diefstal...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Freee!!

Freee!!

Fiber schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:36:
[...]
Dat snap ik. Maar wat ik niet snap is dat een paspoort dat als gestolen geregistreerd staat er niet uitgepikt wordt. Een gestolen bankpas of creditcard is toch ook onbruikbaar na melding van diefstal...?
Daar is geld mee gemoeid en dat is veel beter geautomatiseerd. Paspoorten zijn een taak van de overheid.

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Dat gebeurt ook wel, maar alleen bij de balies van de verschillende overheidsinstanties zoals immigratie. De airlines kunnen die check niet doen. Dus als zoiemand incheckt met het gestolen paspoort van iemand die op 'm lijkt en dan vervolgens bij immigratie z'n echte paspoort geeft (met een eigen ticket voor een andere vlucht op eigen naam, ook ingecheckt) is er niemand die merkt dat zo'n paspoort als gestolen is opgegeven.

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 23:29:
[...]
Dat gebeurt ook wel, maar alleen bij de balies van de verschillende overheidsinstanties zoals immigratie. De airlines kunnen die check niet doen. Dus als zoiemand incheckt met het gestolen paspoort van iemand die op 'm lijkt en dan vervolgens bij immigratie z'n echte paspoort geeft (met een eigen ticket voor een andere vlucht op eigen naam, ook ingecheckt) is er niemand die merkt dat zo'n paspoort als gestolen is opgegeven.
Klinkt logisch, aan dat lek had ik nog niet eens gedacht.

• wildhagen
  • Niet online
Men heeft mogelijk debris gevonden van MH370:

Afbeeldingslocatie: http://ww1.sinaimg.cn/large/6aca1bebjw1ee97m0dug6j20xc18g447.jpg

Zie http://www.scmp.com/news/...ships-join-search-missing

Edit: ok blijkt dus geen debris te zijn, zijn lampen van bloemen-plantages in Vietnam.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2014 07:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

• FreeShooter
Wat een bizar verhaal. Inmiddels zijn er nog 2 andere passagiers verdacht, onduidelijkheid nog om welke reden.

Dit zet de enorme grootte van de oceaan wel in perspectief. Een compleet vliegtuig en honderden mensen onvindbaar... Ik vraag me af in hoeverre ze inmiddels kunnen uitsluiten dat ze het vliegtuig of delen ervan aan de oppervlakte kunnen vinden?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Maar hebben vliegtuigen geen EPIRB aanboord die automatisch naar de oppervlakte drijft?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Eens, bij elke boeking moet en incheck moet je je paspoortnummer invullen. Dat een ambtenaar je er niet uitpikt bij een controle snap ik maar een paspoort blokkeren moet kinderspel zijn. Een paar databases aan elkaar linken is voldoende.

Sinds 11 september is de beveiliging zo uitgebreidt enn wordt alles gechecked maar zou je zo simpel met een gestolen paspoort kunnen vliegen. Ik vind het dat heel raar.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Er wordt nu ook gezegd dat het vliegtuig mogelijk gekeerd zal zijn: http://nos.nl/artikel/620...ing-mogelijk-gekeerd.html

• FreeShooter
Altijd_Lastig schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:11:
[...]

Eens, bij elke boeking moet en incheck moet je je paspoortnummer invullen. Dat een ambtenaar je er niet uitpikt bij een controle snap ik maar een paspoort blokkeren moet kinderspel zijn. Een paar databases aan elkaar linken is voldoende.

Sinds 11 september is de beveiliging zo uitgebreidt enn wordt alles gechecked maar zou je zo simpel met een gestolen paspoort kunnen vliegen. Ik vind het dat heel raar.
Dat 'kinderspel' gaat dus om het linken van alle databases met alle paspoortnummers van alle personen van alle landen over de hele wereld om die vervolgens voor elk internationaal vliegveld beschikbaar te stellen. Als je daar ook nog is alle verschillende regelgevingen omtrent bescherming van persoonsgevens bij optelt, kun je wel stellen dat geen kinderspel is.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12
ik vind het wel opvallend dat zelfs in 2014 een vliegtuig compleet kan verdwijnen.

• wildhagen
  • Niet online
Hoezo? Heb je enig idee hoe groot een oceaan is qua oppervlakte en hoe klein een vliegtuig? Zeker als er van de geplande koers is afgeweken (waar het al steeds meer op begint te lijken, zie discussie op o.a. airliners.net) is dat vaak zoeken naar een speld in hooiberg, als het noodsignaal van de zwarte dozen niet opgepikt wordt (om welke reden dan ook).

Overigens zouden de Vietnamezen inmiddels een 'suspect floating object' gevonden hebben, iets geels. Wordt verder onderzocht.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2014 10:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:40:
[...]
Overigens zouden de Vietnamezen inmiddels een 'suspect floating object' gevonden hebben, iets geels. Wordt verder onderzocht.
Dat is wel heel erg uit de richting.

• wildhagen
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:03:
[...]

Dat is wel heel erg uit de richting.
Ja, foutje, had ff te snel gelezen, bedoelde Vietnam ipv Singapore. Vietnam ligt wel in de goede richting iig ;)

Er is overigens ook een potentieel Nederlandse link (naast die ene Nederlandse passagier), de twee passagiers die mogelijk met de valse paspoorten reizen hadden een ticket naar AMS en vandaar uit eventueel verder.
Twee passagiers van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines die vermoedelijk met een gestolen paspoort aan boord waren gekomen, hadden tickets om na aankomst in Peking verder te vliegen naar Amsterdam.

Dat melden althans verscheidene buitenlandse media, waaronder The Guardian. De twee, van wie de echte identiteit niet bekend is, zouden daarna hun weg vervolgen naar andere Europese bestemmingen.

De twee gebruikten mogelijk de identiteit van een Italiaan en een Oostenrijker.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...ers-wilden-amsterdam.html

De Maleisische minister van Binnenlandse Zaken heeft al aangekondigd dat er stevige actie ondernomen zal worden richting de mensen die die twee valse paspoorten niet opgemerkt hebben bij het inchecken/boarden.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2014 11:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:07:
[...]
Ja, foutje, had ff te snel gelezen, bedoelde Vietnam ipv Singapore. Vietnam ligt wel in de goede richting iig ;)
Ik zie dat het zelfs in de quote is aangepast bij mij, knap werk.
Er is overigens ook een potentieel Nederlandse link (naast die ene Nederlandse passagier), de twee passagiers die mogelijk met de valse paspoorten reizen hadden een ticket naar AMS en vandaar uit eventueel verder.
[...]
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...ers-wilden-amsterdam.html
Als dat alles is, Amsterdam is een niet geheel en al onbelangrijk knooppunt in de luchtvaart, mogelijk hadden ze daarvandaan weer een ander ticket.
De Maleisische minister van Binnenlandse Zaken heeft al aangekondigd dat er stevige actie ondernomen zal worden richting de mensen die die twee valse paspoorten niet opgemerkt hebben bij het inchecken/boarden.
En hoe denken ze die te vinden :? Paspoortcontrole is geen taak van de incheckbalies of boarding-check maar van de grenscontrole. Ik weet niet hoe dat in Maleisië geregeld is, maar op genoeg plaatsen worden uitgaande passagiers niet goed gecontroleerd.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Carfanatic schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:37:
ik vind het wel opvallend dat zelfs in 2014 een vliegtuig compleet kan verdwijnen.
Het duurde in 2009 twee tot drie dagen alvorens het eerste deel van AF447 gevonden werd, de vertical stabilizer. En dat was een groot onderdeel van het vliegtuig, semi makkelijk te vinden zeg maar.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3476/3720271126_51d80f639c.jpg
af447-pasdexplosion by shirish2003, on Flickr

March of the Eagles

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

XWB schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:43:
[...]

Het duurde in 2009 twee tot drie dagen alvorens het eerste deel van AF447 gevonden werd, de vertical stabilizer. En dat was een groot onderdeel van het vliegtuig, semi makkelijk te vinden zeg maar.

[afbeelding]
af447-pasdexplosion by shirish2003, on Flickr
Het voordeel van de A330 vertical stabilizer is, is dat-ie van composieten gemaakt is. Daardoor blijft het ding drijven. Of dat bij de T7 ook zo is?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• wildhagen
  • Niet online
Volgens mij bij de 777 ook, als ik dit lees:
Despite the predominance of aluminum, the 777 does contain significantly more composite materials by weight than earlier Boeing aircraft. The vertical fin, horizontal stabilizers, and passenger-floor beams utilize a Boeing/supplier developed toughened, damage-resistant carbon fiber epoxy resin system.
Zie http://www.southampton.ac...ing%20777%20materials.pdf

Virussen? Scan ze hier!

• Fly-guy
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:35:
[...]

En hoe denken ze die te vinden :? Paspoortcontrole is geen taak van de incheckbalies of boarding-check maar van de grenscontrole. Ik weet niet hoe dat in Maleisië geregeld is, maar op genoeg plaatsen worden uitgaande passagiers niet goed gecontroleerd.
Paspoorten worden ook bij het inchecken (summier) nagekeken. Echter de dames en heren aldaar hebben slechts een fractie van de kennis die echt nodig is om goede vervalsingen te ontdekken.
Zo nu en dan echter krijgen bedrijven die dat soort werk doen informatie dat er een groep X verwacht wordt met valse paspoorten (vaak uit Azië) en worden specifieke punten genoemd waarnaar uitgekeken moet worden bij de check-in.
Dus in de praktijk (op Schiphol) val je alleen bij de check-in door de mand als je een heel slechte vervalsing hebt, je toevallig iemand treft die er veel verstand van heeft (ik ken er een die valse paspoorten redelijk goed eruit vist) of je (als groep) al bekend bent en men naar je uitkijkt.

• wildhagen
  • Niet online
De NRO heeft geen explosies gezien (daar monitoren ze kennelijk wereldwijd op) in het gebied waar het vliegtuig (vermoedelijk) is verdwenen, wat een (grote) ontploffing dus waarschijnlijk uitsluit. Zie http://www.nbcnews.com/st...ode-new-york-times-n48186

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2014 12:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Fly-guy schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:53:
[...]
Paspoorten worden ook bij het inchecken (summier) nagekeken. Echter de dames en heren aldaar hebben slechts een fractie van de kennis die echt nodig is om goede vervalsingen te ontdekken.
Zo nu en dan echter krijgen bedrijven die dat soort werk doen informatie dat er een groep X verwacht wordt met valse paspoorten (vaak uit Azië) en worden specifieke punten genoemd waarnaar uitgekeken moet worden bij de check-in.
Dus in de praktijk (op Schiphol) val je alleen bij de check-in door de mand als je een heel slechte vervalsing hebt, je toevallig iemand treft die er veel verstand van heeft (ik ken er een die valse paspoorten redelijk goed eruit vist) of je (als groep) al bekend bent en men naar je uitkijkt.
Moderne pasporten hebben ook een Chip en toen ik 3 weken geleden in Maleisië was werd ook deze chip uitgelezen, zowel op luchthaven van Kuala Lumpur als de luchthaven van Langkawi. Aangezien ik een paspoort had met een chip werden ook mijn vingerafdrukken genomen. Dus de security daar ligt wel in lijn met de security van Schiphol.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-12 12:55
Brilsmurfffje schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:29:
[...]

Moderne pasporten hebben ook een Chip en toen ik 3 weken geleden in Maleisië was werd ook deze chip uitgelezen, zowel op luchthaven van Kuala Lumpur als de luchthaven van Langkawi. Aangezien ik een paspoort had met een chip werden ook mijn vingerafdrukken genomen. Dus de security daar ligt wel in lijn met de security van Schiphol.
Ik hoorde dat dat vooral checks zijn als je het land in komt en dat het minder streng is als je eruit gaat. Wat als de gestolen paspoorten geen digitale versies waren en niet tegen de database zijn gehouden? Sommige check-in agents zijn liever lui dan moe. Eenmaal ingecheckt is het natuurlijk prima mogelijk voor een persoon met een vals paspoort om met een legitiem paspoort en boarding pass van een andere vlucht langs de douane te komen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• wildhagen
  • Niet online
Eenmaal ingecheckt is het natuurlijk prima mogelijk voor een persoon met een vals paspoort om met een legitiem paspoort en boarding pass van een andere vlucht langs de douane te komen.
Paspoortcontrole bij douane/boarding stelt idd weinig tot niets voor in Kuala Lumpur. Ben er recent (4 en 19 februari) geweest. De eerste keer werd er bij boarden niet eens om mijn paspoort gevraagd (alleen boarding pass was voldoende), bij de tweede keer wel, maar toen gaf hij het paspoort zonder openen meteen weer terug :P

Hoe de controle bij inchecken in Kuala Lumpur is weet ik niet, was in transfer, dus ben daar nooit in/uitgechecked.

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Niet online
Even iets anders dan deze ellende: Ik ben vandaag met zijn zoon van 2 naar Schiphol gegaan, net zoals ik vroeger met mijn pa deed. Even vliegtuig spotten bij het landen, Schiphol op, beetje rondlopen, panorame terras, en weer naar huis. Hij vond het fantastisch.

Uit nostalgische gevoelens ben ik nu op zoek naar foto's van "mijn" Schiphol. Jaren '80, begin '90. Veel kleiner, stationsgebouw buiten de terminal, dat werk. Ik vind wel foto's her en der, maar geen lekker overzicht. Iemand een idee waar te vinden? Ik boekvorm mag ook ;)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:55:
Even iets anders dan deze ellende: Ik ben vandaag met zijn zoon van 2 naar Schiphol gegaan, net zoals ik vroeger met mijn pa deed. Even vliegtuig spotten bij het landen, Schiphol op, beetje rondlopen, panorame terras, en weer naar huis. Hij vond het fantastisch.

Uit nostalgische gevoelens ben ik nu op zoek naar foto's van "mijn" Schiphol. Jaren '80, begin '90. Veel kleiner, stationsgebouw buiten de terminal, dat werk. Ik vind wel foto's her en der, maar geen lekker overzicht. Iemand een idee waar te vinden? Ik boekvorm mag ook ;)
Schiphol is inderdaad geweldig, maakte op mij vroeger als klein mannetje ook een enorme indruk en was ook altijd een feest om daar naar toe te gaan.

Je kan kijken in het Aviodrome, toen dat nog op Schiphol zat hadden ze daar ook een stuk historie over Schiphol.
Ook in het stadsarchief van Amsterdam is veel te vinden:
http://beeldbank.amsterda...id?q_searchfield=schiphol

Ik weet dat ook de KLM een archief met foto's heeft, maar volgensmij is die niet openbaar beschikbaar.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12
Japan Airlines flight makes emergency landing in Hawaii

Dreamliner flight JL002 from Tokyo to San Francisco diverts after reported problem with hydraulic system

A Japan Airlines Boeing 787 Dreamliner. Photograph: Yoshikazu Tsuno/AFP/Getty Images
A Japan Airlines flight from Tokyo to San Francisco has made an emergency landing in Honolulu, reportedly because of a possible problem with its hydraulic system.

The pilot of the Dreamliner flight JL002, carrying 171 passengers and crew, decided to divert to Hawaii after a warning message about falling pressure of lubricant oil in its right engine, according to Japanese national broadcaster NHK.

NHK said there was no fire and no injuries.

In a short statement on its website, JAL said the jet had landed in Honolulu because of "maintenance issues".
http://www.theguardian.co...ency-landing-hawaii-jl002
en:
Boeing: 43 Dreamliners need inspection for wing cracks
The discovery of a 787 Dreamliner manufacturing defect by wing-maker Mitsubishi Heavy Industries in Japan means 43 of the jets have to be inspected for small hairline cracks inside the wings. None of the 787s involved has been delivered to airlines.
http://seattletimes.com/h...6224_787wingcrackxml.html
:P

• weststar
  • Laatst online: 26-12 19:51
Gaat weer lekker met de Dreamliner. Is er ooit in de geschiedenis van de luchtvaart een vliegtuig geweest dat al zoveel problemen heeft ondervonden?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• Freee!!

Freee!!

weststar schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:31:
[...]
Gaat weer lekker met de Dreamliner. Is er ooit in de geschiedenis van de luchtvaart een vliegtuig geweest dat al zoveel problemen heeft ondervonden?
Vast wel, maar tegenwoordig is het veel sneller en veel groter nieuws.

Verwijderd

De dc 10 had toch ook allerlei problemen de eerste jaren?

• wildhagen
  • Niet online
Ja, met vrachtdeuren omdat die naar buiten openende ipv naar binnen. En met (vooral) de staartmotor, hoewel dat niet echt een structureel probleem was, maar meer kwam omdat vliegmaatschappijen niet de juiste werkwijze hanteerden bij onderhoud/vervangen van die (maar ook de andere) motor(en).

En als je niet goed onderhoud pleegt, krijg je zoiets als American Airlines Flight 191...

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/53/Aa191_ohare.jpg

Ander bekend voorbeeld van een probleemkist is natuurlijk de de Havilland Comet, door zijn vierkante raampjes en als gevolg daarvan metaalmoeheid en explosieve decompressie.

Virussen? Scan ze hier!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
wildhagen schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:35:
[...]

Paspoortcontrole bij douane/boarding stelt idd weinig tot niets voor in Kuala Lumpur. Ben er recent (4 en 19 februari) geweest. De eerste keer werd er bij boarden niet eens om mijn paspoort gevraagd (alleen boarding pass was voldoende), bij de tweede keer wel, maar toen gaf hij het paspoort zonder openen meteen weer terug :P

Hoe de controle bij inchecken in Kuala Lumpur is weet ik niet, was in transfer, dus ben daar nooit in/uitgechecked.
Ook ik ben recentelijk in KL geweest, vanuit Melbourne naartoe gevlogen, half januari maar geen vingerafdruk gevraagd. Paspoort is redelijk recent, eind 2012 geloof ik. Tweede keer kwam ik via trein uit Singapore Maleisie binnen, weet even niet trein station, JB geloof ik, maar ook geen probleem. Binnekort vlieg ik vanuit KL weer naar Amsterdam..
Pagina: 1 ... 23 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.