Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 112 Laatste
Acties:
  • 658.696 views

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyBeR schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:40:
Alleen terwijl er een cart in het pad staat, maar dat is niet het grootste deel van de vlucht.
En dat is bij een twin aisle ook niet veel anders. Meestal zijn beide aisles gelijktijdig door carts geblokkeerd.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:48:
[...]

En dat is bij een twin aisle ook niet veel anders. Meestal zijn beide aisles gelijktijdig door carts geblokkeerd.
Inderdaad. Soms valt er nog wel wat te fixen met de galleys maar meestal staan ze ook op ongeveer dezelfde plek.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:55
Piet91 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:18:
Ik wil ook een keer vliegen :( Komt er alleen nooit van. Kom net een deal tegen van Stockholm - Taiwan - Shanghai - Paris met Air China voor €442. Met een paar dagen op elke stop. Aantrekkelijk :P
Vergeet je visum voor China niet. Dat is prijzig en vergt veel tijd.

Lekker!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-11 19:58

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:56:
Ik heb een keer zelf mogen vliegen in de D-MVCD. Een tweezits ultralight.
Dat was een proefles op Schwarze Heide in Duitsland. Het taxiën alleen al, met de viercilinder boxermotor voorin, wat een power zeg! :) Zo'n vliegtuig doet eigenlijk precies wat jij wil, net als bij een auto. Maar dan anders :)
Ja dat was kicken.
[afbeelding]
[afbeelding]
2 x een proefles gedaan in een Cessna en 1 les in een stuntaerobaticsvliegtuig, een Fuji 200-180, en dat laatste is echt kicken. _/-\o_ Ik doe dat bij Wings over Holland op Lelystad Airport.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/944838_503156863135480_1391676164_n.jpg
Het vliegtuig waarmee de eerste stuntaerobaticsles werd gegeven. De PH-GIN :P

Ik mocht meteen taxien en opstijgen, en de instructeur laat even later een corkscew zien. En vroeg of ik dat ook durfde. Wat denk je? YES baby! Linksom of rechtsom, alles is even gaaf. Om voor het eerst zoiets zelf te doen is wel erg leuk. :9~

[ Voor 28% gewijzigd door Bestla op 02-02-2014 01:28 ]

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:08
:N

Nooit "stunt" zeggen waar een aerobatic-vlieger bij is, anders kon hij wel eens een "stunt" met je gezicht uithalen.

Wikipedia: Aerobatics

Vroeger eens paar keer contact gehad met Franks Versteegh. Hele rustige kerel, maar ik kan me nog herinneren hoe zijn manier van doen alleen en ineens veranderde toen het verschil tussen "stuntvliegen" en "aerobatics" voorbijkwam.

[ Voor 31% gewijzigd door JeroenH op 01-02-2014 11:44 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Bestla

Bestla

Kvinne

Fixed :+

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 16:07

MBV

Het heeft iets te maken met de marketing, denk ik: http://www.koopon.nl/deal/69069/actievandedag

:P

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

gambieter schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:33:
[...]

747-400 ;)

Ik heb niets speciaals met vliegtuigen. Ik heb de laatste 20 jaar gereisd in eh... Boeing 737-747-757-767-777, MD-11, een DC-10, Fokker 50-70-90, Airbus A319, A320, A330, de toestellen waar FlyBe mee vliegt, en nog een stapeltje extra die ik me niet eens meer kan herinneren. En dat voor iemand met vliegangst...
Ik zou denk ik ook doodsangsten uitstaan in een Fokker 90? Wat was dat voor kist, een Fokker 100 waar een handige Harry een stuk tussenuit gezaagd had :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De F-90(NG) is nog in ontwikkeling, als onderdeel van het F-120NG-project ;)

Zou vanaf 2016 op de markt moeten komen :)

Virussen? Scan ze hier!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

wildhagen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:58:
De F-90(NG) is nog in ontwikkeling, als onderdeel van het F-120NG-project ;)

Zou vanaf 2016 op de markt moeten komen :)
Ja echt ongelofelijk vet als dit ooit op de markt komt. Maar meer dan een gestripte F100 met andere stubwings heb ik nog niet gezien. Maargoed dat was ook al weer vier jaar geleden (het jaar dat het eerste prototype zou vliegen) dus wellicht dat ze nu een heel stuk verder zijn. Ik hoop dat het ze lukt, maar ik heb er een hard hoofd in.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Devil schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:56:
Ik zou denk ik ook doodsangsten uitstaan in een Fokker 90? Wat was dat voor kist, een Fokker 100 waar een handige Harry een stuk tussenuit gezaagd had :+
Oeps :D . Nu weet ik in ieder geval dat de bijdragen gelezen worden :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
JeroenH schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:40:
[...]

:N

Nooit "stunt" zeggen waar een aerobatic-vlieger bij is, anders kon hij wel eens een "stunt" met je gezicht uithalen.

Wikipedia: Aerobatics

Vroeger eens paar keer contact gehad met Frank Versteegh. Hele rustige kerel, maar ik kan me nog herinneren hoe zijn manier van doen alleen en ineens veranderde toen het verschil tussen "stuntvliegen" en "aerobatics" voorbijkwam.
Juist een reden om het nogmaals te zeggen... Als je er zo fel op reageert, is er iets mis tussen je oren.
Misschien moet hij zich eens druk maken over een kans maken om te winnen. 8)

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Napsju schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 04:31:
[...]

Vergeet je visum voor China niet. Dat is prijzig en vergt veel tijd.
Handig.
Die deal van €442 voor Stockholm - Beijing - Taiwan - Shanghai - Parijs (of dergelijke andere deals) is dan dus soms ook niet te doen. Want die zullen snel uitverkocht zijn en soms is de reisdatum ook vrij snel.
Deze is bijvoorbeeld begin maart. Om visum aan te vragen moet je ook je hotelovernachtingen aangeven (maar die kun je blijkbaar wel annuleren maar dat is ook niet handig) en reisschema waar je elke dag bent. En het aanvragen van Visum per post duurt zo'n 10 dagen.

Mocht je dus zo'n deal nemen mag je flink opschieten met alles. Dan ben je daarna ook wel toe aan die reis :/

Doet toch wel een beetje af van het spontane idee van nu een leuke deal tegenkomen/boeken en over een paar dagen in het vliegtuig zitten. ;( ...

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 01-02-2014 15:40 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Devil schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:10:
Ja echt ongelofelijk vet als dit ooit op de markt komt. Maar meer dan een gestripte F100 met andere stubwings heb ik nog niet gezien. Maargoed dat was ook al weer vier jaar geleden (het jaar dat het eerste prototype zou vliegen) dus wellicht dat ze nu een heel stuk verder zijn. Ik hoop dat het ze lukt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Het plan was toch om oude F-70's en F-100's te upgraden naar F-90 resp F-120 standaard? En dan op den duur, bij gebleken succes, heel misschien weer een productielijn voor nieuwe toestellen starten?
Dan moeten ze opschieten. Fokker is al zo lang ter ziele dat de meeste F-70 en F-100 toestellen straks al gesloopt zijn voordat Rekkof met z'n upgrades op de markt komt.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:08
Fly-guy schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:23:
[...]

Juist een reden om het nogmaals te zeggen... Als je er zo fel op reageert, is er iets mis tussen je oren.
Misschien moet hij zich eens druk maken over een kans maken om te winnen. 8)
Haha, zou goed kunnen. Ik heb 'm al zeker 15 jaar niet meer gesproken, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat/hoe hij nu doet.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Piet91
  • Niet online
Ik denk dat jullie deze allemaal wel kennen en ondertussen ook wel z'n lot weten (omdat jullie in JFK zijn geweest). 's Werelds beroemdste terminal is niet meer.

Terminal 3, beter bekend als Worldport of de Flying Saucer, is/wordt gesloopt. Is geopend op 24 mei 1960 en sloot exact 53 jaar later op 24 mei 2013. Was jarenlang de grootste terminal ter wereld. Is t/m 1991 door Pan Am gebruikt, daarna door Delta.
Hier begon de Boeing 707 z'n carrière en kwamen de Beatles aan in New York in 1964.

Wordt een parkeerplaats...voor vliegtuigen that is...

(Let op de eerste foto ook op het open hek)
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/0/0/3/0202300.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Pan_Am_Boeing_707-100_at_JFK_1961_Proctor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa193/MISTERLINSKY/Eastern_Greyhound_Lines_4265_PD4-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/8/4/2042483.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7309/10581309465_1a98699890_c.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Piet91 op 01-02-2014 22:22 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10 21:54

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

zonde, was mooie glorie moet ik zeggen

T60P Widescreen

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

downtime schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:43:
[...]

Het plan was toch om oude F-70's en F-100's te upgraden naar F-90 resp F-120 standaard? En dan op den duur, bij gebleken succes, heel misschien weer een productielijn voor nieuwe toestellen starten?
Dan moeten ze opschieten. Fokker is al zo lang ter ziele dat de meeste F-70 en F-100 toestellen straks al gesloopt zijn voordat Rekkof met z'n upgrades op de markt komt.
Volgens mij is het de bedoeling om gewoon gloednieuwe airframes te produceren. Maar initieel bouwen ze een F100 om naar een F120 voor demonstraties en de certificering. Zal dan wel een F28-M120 worden, zodat er geen volledig certificeringsprocess doorlopen hoeft te worden.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Seesar schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:17:
Alle terminals behalve de Jetblue terminal (5 volgens mij) is een grote ellende op JFK.

Hoop dat ze naast de vliegtuig parkeerplaatsen ook de service voor passagiers gaan verbeteren.

Wel jammer van de historie idd, maar buiten het uitzicht van het bezoeken van de meest geweldige stad ter wereld is er geen reden om via JFK te vliegen :)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:32
Is Newark beter dan? Of La Guardia? :P

• CyBeR
  • Niet online
Seesar schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:17:
Ik vind 't tegelijkertijd jammer want 't was best een mooi gebouw en prima want wat een kutterminal was dat van binnen zeg.
oohh schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:36:
Newark is ook kut. La Guardia is ok omdat 't wat kleiner is (hoewel ik alleen de Marine Terminal gebruikt heb daar dus over de rest weet ik niks).

Eigenlijk zijn álle terminals in de VS kut. Het enige wat te doen is, is JFK Terminal 7. En die wordt gemanaged door British Airways, dus lijkt wat meer op een Europese luchthaven.

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 01-02-2014 23:39 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10 21:54

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik kan me niet herinneren in welke terminals ik ben geweest op JFK, maar het is inderdaad een k*t vlieghaven......rijtje Parijs en Heathrow als je mij vraagt.

Ooit een layover gehad naar Toronto via JFK en we hadden 3 uur vertraging omdat ze geen 'peoplemovers'; beschikbaar hadden, althans dat werd telkens omgeroepen; van die mobiele bussen die passagiers cabine op deurhoogte van een kist kunnen scharnieren zodat je geen trapje af hoeft of een slurf in hoeft (zoiets als bevoorraddings vrachtwagens voor vliegtuigen..........jezus wat een systeem.

zo'n gedrocht dus:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.sfgate.com/blogs/images/sfgate/cmcginnis/2010/03/04/mobileloungekumokasumi.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Seesar op 01-02-2014 23:45 ]

T60P Widescreen

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:36:
Een keer op Newark gevlogen, was wel goed te doen maar net als veel aankomst airports in de VS heb je pech als je op een ongelukkig tijdstip aankomt en kan aansluiten bij rijen Indiers en Chinezen (met alle respect) en dan duurt het na landing ongeveer anderhalf uur om de douane te passeren en je koffer op te halen.

Ben een keer naar NY gevlogen met een tussenstop in Detroit, dan heb je eigenlijk de douane ellende al op hetzelfde vliegveld waar je ook de overstap hebt, dus dat vult de tijd lekker. Daarna van Detroit naar La Guardia gevlogen en dat is wel het beste en makkelijkste vliegveld van NY, hele snelle exit zonder enige controle - drie kwartier na landing al bij het hotel in New York.

Ik woon echter op het moment in Dublin, Ierland, en als je vanaf hier naar de VS vliegt heb je de Amerikaanse douane al voor vertrek in Ierland. Daarna kom je aan bij de binnenlandse gates in de VS, dus sta je zo buiten. Wel relaxed. Ik snap niet dat Aer Lingus (of andere Amerikaanse maatschappijen die vanaf Dublin vliegen) dit niet verder promoten voor Nederlandse/West Europese reizigers om via een 2 uur durende tussenstop in Dublin te vliegen en daar al een Amerikaanse stempel te halen :)

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:36

mambo No5

Bad Apple?

Idee voor Schiphol wellicht? :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• wildhagen
  • Niet online
Dat is preclearance, en Dublin is op dit moment de enige Europese luchthaven waar dat mogelijk is. Maar dan moet je vlucht wel vóór 16:00 vertrekken, want anders moet je in de VS nog steeds door immigratie heen.
Note: In Dublin, the preclearance immigration facility is only available for U.S.-bound flights departing before 16:00. Passengers on later flights undergo U.S. immigration and customs checks upon arrival in the U.S.
Vanaf Aruba is het bijvoorbeeld ook mogelijk (wel 24/7).

Weet niet of er ook plannen zijn om preclearance ook vanaf Schiphol mogelijk te maken...

Virussen? Scan ze hier!

• CyBeR
  • Niet online
Wat, omdat de VS hun immigration niet zelf fatsoenlijk kan doen moeten wij het maar voor ze doen? Dacht 't niet.

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 02 februari 2014 @ 07:26:
[...]

Wat, omdat de VS hun immigration niet zelf fatsoenlijk kan doen moeten wij het maar voor ze doen? Dacht 't niet.
De crew die je daar controleert is van de VS zelf, dus "wij" doen het niet, maar de VS doet het zelf. Alleen op terrein van een luchthaven in een ander land, thats all :)
The United States operates border preclearance facilities at a number of ports and airports in foreign countries. They are staffed and operated by U.S. Customs and Border Protection officers

Virussen? Scan ze hier!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 02 februari 2014 @ 07:28:
[...]

De crew die je daar controleert is van de VS zelf, dus "wij" doen het niet, maar de VS doet het zelf. Alleen op terrein van een luchthaven in een ander land, thats all :)

[...]
Dat weet ik, maar dat is niet het punt. Het vereist ruimte en infrastructuur (met bijbehorende kosten) op onze luchthavens, alleen omdat zij het zelf niet aankunnen op hun eigen terrein. Hoeveel andere landen zijn er precies waar dat voor nodig is?

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 02 februari 2014 @ 07:40:
[...]

Hoeveel andere landen zijn er precies waar dat voor nodig is?
Nog enkele anderen, o.a. Frankrijk, België en de UK hebben ook zo'n verdrag bijvoorbeeld (zei het dan niet in de luchtvaart, maar trein- en scheepvaartverkeer)

Op luchtvaartgebied is ook Nederland met zo'n preclearance bezig, maar dan met Aruba, zie bijvoorbeeld http://www.rijksoverheid....-vliegreizigersgemak.html

Zullen er neem ik aan nog wel enkelen zijn.

Op vrachtgebied komt het volgens mij wel vaker voor.

Virussen? Scan ze hier!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45
wildhagen schreef op zondag 02 februari 2014 @ 07:28:
[...]

[...]
En aangezien het vaak een puinhoop is op de Amerikaanse luchthavens kan je met zo’n verdrag best een goed „selling point” hebben als luchthaven. Ik kan mij zo voorstellen dat het voor Schiphol niet verkeerd is om zo’n verdrag te hebben. Voor KLM en Delta is het dan een extra verkoop argument om via Schiphol te vliegen.

• CyBeR
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:32:
[...]

Air France heeft A321's ja. Wel 's in gevlogen. Was kut omdat de nooduitgang boven de vleugel alleen zo'n klein rond raampje van 5cm doorsnee heeft :P

Oh wacht, 320-100 en 321 is niet hetzelfde. Never mind.
Dat gezegd hebbende, volgens KLM heb ik zojuist in een A320-100 gezeten en krijg ik er zometeen weer een voor m'n kiezen. Blijkbaar weten ze daar ook het verschil niet wat in werkelijkheid was 't een A321 :P

• Bestla

Bestla

Kvinne

chippie777 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:47:
[...]

En aangezien het vaak een puinhoop is op de Amerikaanse luchthavens kan je met zo’n verdrag best een goed „selling point” hebben als luchthaven. Ik kan mij zo voorstellen dat het voor Schiphol niet verkeerd is om zo’n verdrag te hebben. Voor KLM en Delta is het dan een extra verkoop argument om via Schiphol te vliegen.
Goed punt. Want die janboel ( passagiertje pesten ) op US luchthavens hangt me allang de keel uit.

• Tom Paris
  • Laatst online: 03:12
wildhagen schreef op zondag 02 februari 2014 @ 04:07:
Dat is preclearance, en Dublin is op dit moment de enige Europese luchthaven waar dat mogelijk is. Maar dan moet je vlucht wel vóór 16:00 vertrekken, want anders moet je in de VS nog steeds door immigratie heen.
Dublin is niet de enige in Europa, in Shannon kan het ook (BA's LCY naar JFK maakt er een tussenstop voor brandstof en preclearance).

Voor Nederlanders is er overigens ook Global Entry.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• CyBeR
  • Niet online
DUB en SNN zijn de enige.

• Piet91
  • Niet online
Balen dat ik niet in de buurt van Schiphol woon. Wou morgen wel weer eens kijken maar ik zit eigenlijk vast aan het 11:00 - 16:00 tijdframe (ruwweg). En laat nou juist dan weinig grote kisten komen/vertrekken.

Ik tel wel een twintigtal grotere kisten (als in: 747, 777, A330, A340, A380) die rond die tijd aankomen of vertrekken maar verspreid over 5 uur is dat nog heel weinig. ;(

Ik moet maar verhuizen naar London ofzo....

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 03-02-2014 22:58 ]

• MBV

MBV

Hou de vakantie veilingen eens in de gaten, volgens mij kost een weekend Londen dan bijna niks.

Verwijderd

Kent iemand het spel Sky Madness van luchtverkeersleider.nl ?
Ik kom tot een dikke 7000 punten, daarna loopt het spel vast. Ik kan in ieder geval niet verder gaan dan level 6.

• Piet91
  • Niet online
MBV schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:04:
Hou de vakantie veilingen eens in de gaten, volgens mij kost een weekend Londen dan bijna niks.
Ben al 2x in Londen geweest, eerst wel weer genoeg geweest. :P
En puur voor 'spotten' ga ik dat echt niet doen; zo gek ben ik nou ook weer niet op dat doen.

Al zou het wel goed doen voor m'n fotoskills; ben niet tevreden wat daar op spotgebied nu uit komt rollen.
Maximaal 210mm op de DSLR vind ik ook vaak tekort schieten; die 100-400mm is erg :9 maar ook erg duur...

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:12:
Kent iemand het spel Sky Madness van luchtverkeersleider.nl ?
Ik kom tot een dikke 7000 punten, daarna loopt het spel vast. Ik kan in ieder geval niet verder gaan dan level 6.
Leuk spel. Pas als ik zwermen vogels en luchtballon uit de lucht neergeshoten heb, dan gaat het wel redelijk :)F

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Doet 'ie het of doet 'ie het niet?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SVqQKF7xgTQ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-11 22:25
BamSlam_ schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:21:
Doet 'ie het of doet 'ie het niet?

[video]
Op 0:32 zie je al dat'ie het niet gaat doen. Als ze zoveel mensen nodig hebben om alleen maar de romp op te tillen... pffft.

Verwijderd

Just when it seemed ready to take the leap (met 1km/h) it diverted from the runway...
Hahaha wat een lachfilm ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

franssie

Save the albatross

Ja komisch-tragisch. Bewonderenswaardige poging, het kleine jongetje in mij vindt het toch wel stoer. (droomt van oude ford-Ka motor en een hoop polyester ipv plaatstaal)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Ik ga morgen naar schiphol om te spotten. Kan ik nog wat speciaals verwachten? Bijv. Een 747-8? Of is er een site waar ik kan zien wat er morgen aankomt?

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Zoo hier heb ik wat aan! Dankjewel!

• Piet91
  • Niet online
En de andere kant van de medaille. Van hier.
Emirates en Etihad schijnen dus wel iets beter te zijn dan Qatar, maar nog niet veel.

En iemand vandaag nog in de buurt van de Polderbaan geweest? Was van 10:00 - 18:00 uur gesloten en onderstaande kist staat op Schiphol oost. Vertrekt morgenvroeg weer. Vast de baan bekijken/bestuderen voor maart? :P

Afbeeldingslocatie: http://i760.photobucket.com/albums/xx242/juanhes/Schiphol/DSC_3423_zpsbd5b3b8a.jpg
bull93 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:56:
Ik ga morgen naar schiphol om te spotten. Kan ik nog wat speciaals verwachten? Bijv. Een 747-8? Of is er een site waar ik kan zien wat er morgen aankomt?
Tip, kom 's morgens vroeg; dan is het veruit het mooist om te spotten geloof ik. Komen de grote kisten aan en heb je mooi licht. Helaas is dat vanwege de afstand voor mij niet mogelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Piet91 op 05-02-2014 00:07 ]

• MBV

MBV

mcDavid schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:54:
[...]

Op 0:32 zie je al dat'ie het niet gaat doen. Als ze zoveel mensen nodig hebben om alleen maar de romp op te tillen... pffft.
800kg, geen wonder dat die wielen het niet meer zagen zitten en de ventilator alleen de helpers koel hield ;) Normaal is dat alleen voor de piloot...

Speciaal voor jou: zweefvliegpiloten zijn een bijzonder ras, hebben geen ventilator nodig om het hoofd koel te houden :p

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 04-02-2014 23:25 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:53:
Vast de baan bekijken/bestuderen voor maart?
Lijkt me onwaarschijnlijk. Er zal wel een VIP aan boord zijn. Minister van buitenlandse zaken ofzo?

Als ze de baan willen bestuderen dan zullen ze eerder een discrete inspectie doen. Dan vlieg je niet zo'n opzichtige kist in.

• franssie

franssie

Save the albatross

Het zijn wel Amerikanen dus lijkt mij niet onmogelijk dat ze toch even wilden komen kijken. Dat er per dag 100+ van dat soort kisten op Schiphol land betekent natuurlijk niet dat die van hun het ook doet ;) Ze hebben een aparte smaak vwb risicomanagement in dat land.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

franssie schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:23:
Het zijn wel Amerikanen dus lijkt mij niet onmogelijk dat ze toch even wilden komen kijken. Dat er per dag 100+ van dat soort kisten op Schiphol land betekent natuurlijk niet dat die van hun het ook doet ;) Ze hebben een aparte smaak vwb risicomanagement in dat land.
Het is een 737. Ik neem aan dat Obama met Air Force One, een 747, zal vliegen. En zijn limousine wordt met een C-17 ingevlogen.

• wildhagen
  • Niet online
zo, dat ging lekker. vloog maandag met Malaysia airlines van Ams naar HKT via KLIA, vlucht (met 9M-MRJ, 777-200er) ging prima, Maar Ze warenn wel mijn Bagage kwijt. nou ja, van 120 van De 150 man an boord Danm, de eerste keer dat me dit overkomt...

netjes een PIR ingevuld, als Ze hem zouden vinden zou hij naar het hotel gebracht Worden.

kreeg Ik vanochtend (is hier nu 08;00) een telefoontje dat mijn Bagage vannacht gekomen was. Bleek niet naar HKT Maar naar Bkk gestuurd Te zijn.... vannacht met Thai Airways Per priority Express nagestuurd, metvduizendmaal excuus van Malaysaa Airlinies :-)

Overigens vond Ik KLIA een puinzooi. Ongeorganiseerd, belachelijk druk, onduidelijke bewegwijzering, en mijn gate veranderde Maar liefst 3 keer..

Virussen? Scan ze hier!

• Napsju
Een jaar of drie geleden vond MH het ook leuk om mijn baggage niet door te sturen naar Singapore. Mijn bagage werd dus een paar uur later op het door mij opgegeven adres in Singapore bezorgd. Wel op mijn verzoek bijna 50 euro compensatie gekregen van MH. Dit is een standaard bedrag bij MH. Vergeet dus niet even contact op te nemen met MH.

Er was trouwens ook iets niet helemaal lekker met de B734 waarmee ik toen van KUL-SIN vloog. Na een afgebroken start nogal heftig tot stilstand gekomen aan het einde van de runway. Zeer beangstigend, zo bevestigde ook de blikken in de ogen van de passagiers om mij heen. Even later volgde de zware stem van de captain: " Ehhh ladies and gentlemen: We've experienced some technical problems and we're going to try it again." :X :/ Via de taxiway een rondje KLIA en bij poging twee gingen we wel de lucht in. Na een korte vlucht met zeer veel turbulentie aangekomen in SIN was mijn baggage er niet. Ik had 'm goed zitten die dag.

Lekker!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Was ook niet perse om de baan te inspecteren, maar meer een algehele inspectie. Aankomst, vervoer, faciliteiten, eten van Jonnie Boer, enz moet allemaal ok zijn vaan de POTUS.

Als je die kist nig wilt zien, hij staat nog tot vanmiddag op Oost geloof ik :)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

wildhagen schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 02:00:

Overigens vond Ik KLIA een puinzooi. Ongeorganiseerd, belachelijk druk, onduidelijke bewegwijzering, en mijn gate veranderde Maar liefst 3 keer..
Hmmm, dan is er heel wat veranderd in de jaren, 2x geweest, ik vond het een erg mooi en rustig/overzichtelijk vliegveld. Bewegwijzering weet ik niet meer, maar ik kan mij niet herinneren dat ik ergens naar moest zoeken.

Ik denk dat het al 10 jaar geleden was

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 05-02-2014 08:47 ]

www.casarodriguillo.com

• wildhagen
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:47:
[...]

Hmmm, dan is er heel wat veranderd in de jaren, 2x geweest, ik vond het een erg mooi en rustig/overzichtelijk vliegveld. Bewegwijzering weet ik niet meer, maar ik kan mij niet herinneren dat ik ergens naar moest zoeken.

Ik denk dat het al 10 jaar geleden was
weet niet of het incidenteel was, maar er waren alijd enorm veel mensen om je heen. Ik moest oorspronkelijk naar een C-gate, Maardat werd aangepast naar iets wat Ze "lcc" noemden, en dat stond nergens aangegeven. Bleek een of andere vage en ouderwets aandoende hal Te zijn die je alleen met een bus kon bereiken. Daarna werd het Weer Gate H6, dus werr terug naar de main hal en Dan met een trein een stuk naar de H-hal....

Dat bijna alles alleen in het Maleisich werd omgeroepen, en zeer weinig in het engels (zeker in die LCC-hal) helpt Dan niet mee, net als dat er niemand van Mh. Te vinden was (beide vluchten waren met Mh op 1 ticket)

Maargoed, Ik Ben aangekomen uiteindelijk...

Virussen? Scan ze hier!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met KLIA/Malaysia of Changi/Singapore, dan met name overstap daar en de luchthaven zelf?

Heb volgend jaar waarschijnlijk een van de twee nodig, qua prijs scheelt het niet veel, maar ik heb geen zin in veel gedoe na zo'n lange vlucht.

• Napsju
Vlieg je AirAsia, Cebu of Tiger, dan weet je zeker dat je naar LCCT moet. Die terminal is dan wel erg 'Maleisisch' te noemen. Een omgebouwde hangar die dienstdoet als luchthaven terminal. Toch heb ik de 10 keer dat ik in die LCCT geweest ben niet veel chaos gezien. Alles redelijk efficient en betaalbaar. Een flesje water kost bijvoorbeeld RM1,50, of 34 eurocent.

/Edit:
Die Bolle14 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:32:
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met KLIA/Malaysia of Changi/Singapore, dan met name overstap daar en de luchthaven zelf?

Heb volgend jaar waarschijnlijk een van de twee nodig, qua prijs scheelt het niet veel, maar ik heb geen zin in veel gedoe na zo'n lange vlucht.
De ervaring van wildhagen in KUL lijkt mij iets incidenteels. Ik heb beide luchthavens vaak bezocht als eindbestemming maar ook als transfer. Zeer positieve ervaringen met een lichte voorkeur voor SIN. Daar is net iets meer te doen. Je hebt er in ieder geval veel minder transfer tijd nodig dan in bijvoorbeeld CDG (de ergste), LHR of FRA, al is die laatste wel beter geworden sinds de nieuwe Z terminal er is.

[ Voor 53% gewijzigd door Napsju op 05-02-2014 09:44 ]

Lekker!

Verwijderd

Ik ga binnenkort op pad en moet erg vroeg op Schiphol zijn (lees: ik moet om 5 uur inchecken). Nu wil ik per trein gaan omdat de auto geen optie is. Nu vroeg ik mij af op er op Schiphol een goedkope slaapplaats is voor 1 nacht, en dan bedoel ik uiteraard niet de stoelen in de vertrekhallen op Schiphol zelf ;)

• wildhagen
  • Niet online
@napsju: ik hoop dat het idd een slechte dag was op KLIA, luchthaven zelf zag er Los van dat lcc-gedoe) best goed uit, Vel winkels Enzo en idd relatief goedkoop. maar Heb weinig tijd gehad om rond Te lijken met al dat gedoe, en had sowieso maar twee uur transfertijd.

@thatsme: Ams is goed Te doen, geloof ook dat er een airporthotel is, hoewel ik die noit gebruikt Heb.

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:57:
Ik ga binnenkort op pad en moet erg vroeg op Schiphol zijn (lees: ik moet om 5 uur inchecken). Nu wil ik per trein gaan omdat de auto geen optie is. Nu vroeg ik mij af op er op Schiphol een goedkope slaapplaats is voor 1 nacht, en dan bedoel ik uiteraard niet de stoelen in de vertrekhallen op Schiphol zelf ;)
Ik weet niet waar je woont, maar er rijden ook 's nachts treinen naar Schiphol.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Freee!! schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:13:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar er rijden ook 's nachts treinen naar Schiphol.
Niet vanuit regio Zwolle ;)
wildhagen schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:05:
@thatsme: Ams is goed Te doen, geloof ook dat er een airporthotel is, hoewel ik die noit gebruikt Heb.
Het nadeel van in Amsterdam overnachten is dat je alsnog redelijk op tijd weer op pad moet. Dan lig je bij wijze van spreken net in bed. Als je naast het station slaapt ben je toch al snel een half uurtje bezig (en maar 1x per uur) om op Schiphol te komen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 10:23 ]

• Die Bolle14
@Napsju de transfertijd is geen probleem, ik heb voor beide minstens 7 uur te doden dus het is meer wat ik daar in die tijd kan gaan doen. Het doel is business te vliegen dus ik hoop dat ik daar in de lounge of zo kan relaxen voordat ik door moet. Als laatste zou Emriates nog via DXB kunnen, maar ik wil eigenlijk met KLM vliegen, wegens in het verleden behaalde resultaten :P .

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:57:
Je kan ook iets van 3 uur rondhangen. want de laatste trein komt zo rond 02:00 aan.
Filmpje kijken en je bent al 2 uur verder, en de stoelen bij achter bij KLM-transfer balie zijn relaxed hoor, gratis wifi en is niet voor KLM, maar algemeen.
en dit is denk de goedkoopste http://www.ibis.com/nl/ho...erdam-airport/index.shtml

www.casarodriguillo.com

• oohh
Pinin schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:37:
[...]

Je kan ook iets van 3 uur rondhangen. want de laatste trein komt zo rond 02:00 aan.
Filmpje kijken en je bent al 2 uur verder, en de stoelen bij achter bij KLM-transfer balie zijn relaxed hoor, gratis wifi en is niet voor KLM, maar algemeen.
en dit is denk de goedkoopste http://www.ibis.com/nl/ho...erdam-airport/index.shtml
Maar hij moet om vijf uur inchecken, anders kan hij toch nooit achter de douane komen? Tussen 02.00 en 05.00 moet hij dan dus wachten op de vertrekhal of beneden bij de aankomsthallen. Of kun je met vooraf inchecken en bagage droppen gewoon al veel eerder achter de douane komen? :9

Verwijderd

Napsju schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 05:38:
Na een afgebroken start nogal heftig tot stilstand gekomen aan het einde van de runway. Zeer beangstigend...
Heb je nagevraagd wat er aan de hand was? Als tweaker moet je dat altijd doen natuurlijk zodat je het hier kunt vermelden 8)

• Napsju
Geen idee aan wie ik dat zou kunnen vragen. Kan me ook goed voorstellen dat ze deze informatie liever niet iedereen prijs geven.

Lekker!

• Pinin

Pinin

oohh schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:58:
[...]

Maar hij moet om vijf uur inchecken, anders kan hij toch nooit achter de douane komen? Tussen 02.00 en 05.00 moet hij dan dus wachten op de vertrekhal of beneden bij de aankomsthallen. Of kun je met vooraf inchecken en bagage droppen gewoon al veel eerder achter de douane komen? :9
Oh ja, zit wat in, je kan niet achter de douane komen.... |:(

www.casarodriguillo.com

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:35

Garyu

WW

Online inchecken en dan gewoon de douane doorlopen? Of gaat de douane dicht 's nachts?

Andere opties < 80€, ligt een beetje aan de datum waarop je gaat reizen natuurlijk:
- Van der Valk Hotel Schiphol 4*
- Ibis Amsterdam Schiphol 3*
- Best Western Hotel Amsterdam Airport Schiphol 3*
zie bijvoorbeeld http://www.hotels.nl/schiphol/

[ Voor 59% gewijzigd door Garyu op 05-02-2014 15:57 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• CyBeR
  • Niet online
[...]

De trein naar Schiphol rijdt de hele nacht.

• Pinin

Pinin

CyBeR schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:54:
[...]

lookie lookie

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Piet91 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:43:

EDIT: en leuk voor Boeingfanaat; het schijnt dat KLM een 11e 777-300ER heeft besteld; MSN 44555 wordt PH-BVP. :9 (Naast de 2 -300ER's die in 2015 nog moeten komen) Staat gepland voor januari 2016.
Komt van een poster die ook steeds de verbouwing van de 747 bijhoudt en lijkt me dus best betrouwbaar.
:P

Airbus heeft op een A350 een soort van Qatar livery gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/15121_808663725816580_643532041_n.jpg

En voor zaterdag en zondag heb ik 3 vliegtuigen in de agenda staan die de eerste vlucht maakten een paar jaar terug aantal jaren geleden (en bij één wat minder lang geleden) , de 747-8F, de B727 en de B747-100. Moet voor de zekerheid alle data nog even nachecken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 16:49 ]

• Piet91
  • Niet online
Dat dacht ik al. Toch leuk dat KLM nog een 77w erbij neemt.
En voor zaterdag en zondag heb ik 3 vliegtuigen in de agenda staan die de eerste vlucht maakten een paar jaar terug, de 747-8F, de B727 en de B747-100. Moet voor de zekerheid alle data nog even nachecken. :)
727:
The first 727-00 flew on February 9, 1963
De eerste vlucht:

Afbeeldingslocatie: http://www.museumofflight.org/files/imagecache/lightbox/Boeing-727-022_P2C.jpg

747(-100):
(...) preparations were made for the first flight, which took place on February 9, 1969, with test pilots Jack Waddell and Brien Wygle at the controls[44][45] and Jess Wallick at the flight engineer's station. Despite a minor problem with one of the flaps, the flight confirmed that the 747 handled extremely well. The 747 was found to be largely immune to "Dutch roll", a phenomenon that had been a major hazard to the early swept-wing jets
Hier vertrekt de bekende N7470 City of Everett op haar eerste vlucht.

Afbeeldingslocatie: http://www.boeing.com/companyoffices/gallery/images/commercial/747-06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://airpigz.com/storage/2011-february/Boeing_747_February-9-1969.jpg

747-8(F):
On February 8, 2010, after a 2.5-hour weather delay, the 747-8 Freighter made its maiden flight, taking off from Paine Field, Washington at 12:39 PST,[35] and landed at 4:18 pm PST.
Hier de landing na de eerste vlucht. Vliegt overigens nu voor Cargolux onder LX-VCA.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/9/4/0/1650049.jpg

Dus die 'paar jaar' mag je wel anders formuleren hoor. 1963 en 1969 vind ik met 51 en 45 jaar toch wel wat meer dan een 'paar jaar'. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Piet91 op 05-02-2014 19:04 ]

Verwijderd

Piet91 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:43:
[...]

Dat dacht ik al. Toch leuk dat KLM nog een 77w erbij neemt.
Wat betekent die "w" nu eigenlijk?
[...]

727:

[...]

747(-100):

[...]

747-8(F):

[...]

Dus die 'paar jaar' mag je wel anders formuleren hoor. 1963 en 1969 vind ik met 51 en 45 jaar toch wel wat meer dan een 'paar jaar'. ;)
Verbeterd :P

• Die Bolle14
Dat zijn de ICAO codes zie: http://en.wikipedia.org/wiki/777-300#Orders_and_deliveries iets naar beneden scrollen.

• Piet91
  • Niet online
Overigens vloog de laatste 747-100 onlangs voor het laatst; niet geheel verrassend in Iran.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/1/5/2377513.jpg

Ging na net geen 35 jaar dienst bij Iran Air met pensioen. Vloog uiteindelijk z'n laatste vluchtje van zo'n 10 minuten op 3 motoren. Dateerde van 20 juni 1979 en heeft altijd voor Iran Air gevlogen.

De 727 vliegt nog steeds (voornamelijk Cargo) en de 747-8 wil nog steeds maar niet lukken.
(En zal ook wel niet meer gaan lukken ;( )

EDIT: en ik kwam net een foto tegen van een 747SR van Japan Airlines.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/9/9/6/2138699.jpg

Ik dacht; 'hé, die ken ik ergens van'. Daar staat bij dat Boeing deze kist van JAL heeft teruggekocht en voor structural fatigue tests heeft gebruikt in 1988. Dus ik dacht; óf deze is gesloopt, óf deze staat ergens in de woestijn maar ik dacht dat ik 'm eerder in dit topic had gezien op Boeing Field. En ja hoor; in deze post van XWB staat hij daar op de achtergrond. Kist is ondertussen al ruim 40 jaar oud en zal dus nog wel door Boeing gebruikt worden; anders gaan zij die kist niet zo'n 25 jaar opslaan.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8481/8197482665_8ce1e4ae7e_z.jpg

Ze hebben overigens een cross-section eruit gesneden en in het London Science Museum gezet:
Afbeeldingslocatie: http://mach.air-nifty.com/photos/uncategorized/2011/10/09/ja8118_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4102/5430932753_94cf3a3466.jpg

In dat museum ben ik een paar jaar geleden nog geweest. Eens kijken of ik hier ook een foto van gemaakt heb.
EDIT: nee. Je ziet daar rechts op de foto nog nét de T-tail van een De Havilland DH-125-1 (G-ASSM) op de foto staan. Ik heb deze wél op de foto gezet toen; de cross-section staat er (op de linkerkant van mijn foto) nét niet op. :D

[ Voor 67% gewijzigd door Piet91 op 05-02-2014 18:29 ]

• oohh
[...]

Wellicht wat voor 007 (en anderen): voor 29,50 een overnachting op Schiphol + 9 dagen je auto parkeren.
http://www.actievandedag....msterdam-airport-schiphol

Toevallig kwam ik dit net tegen. Kun je gewoon met de auto naar Schiphol :*)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21

Fiber

Beaches are for storming.

oohh schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Wellicht wat voor 007 (en anderen): voor 29,50 een overnachting op Schiphol + 9 dagen je auto parkeren.

Koopje!

Komt nog wel twintig Euro boekingskosten bij maar dan nog is het een mooie deal.

Ontbijt en zo is wel weer prijzig, maar dat is optioneel. Parkeertijd verlengen voor vijf Euro per dag is wel weer goedkoop.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:54:
[...]
Niet vanuit omgeving Zwolle.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

oohh schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor de aanbieding, maar dan moet je wel met een auto naar Schiphol gaan, ik wil juist met de trein. Met de auto kan je ook gewoon op tijd richting Schiphol rijden namelijk, dan heb je geen overnachting nodig.

Verwijderd

Piet91 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:04:
Overigens vloog de laatste 747-100 onlangs voor het laatst; niet geheel verrassend in Iran.

[afbeelding]

Ging na net geen 35 jaar dienst bij Iran Air met pensioen. Vloog uiteindelijk z'n laatste vluchtje van zo'n 10 minuten op 3 motoren. Dateerde van 20 juni 1979 en heeft altijd voor Iran Air gevlogen.

De 727 vliegt nog steeds (voornamelijk Cargo) en de 747-8 wil nog steeds maar niet lukken.
(En zal ook wel niet meer gaan lukken ;( )
Ik ga er van uit dat er meer -8's dan -300's verkocht worden ( 81 stuks gebouwd van de 747-300 :F )
Dus hij gaat die geschiedenis weer niet in als de slechts verkochte 747 variant. ;)
EDIT: en ik kwam net een foto tegen van een 747SR van Japan Airlines.

[afbeelding]

Ik dacht; 'hé, die ken ik ergens van'. Daar staat bij dat Boeing deze kist van JAL heeft teruggekocht en voor structural fatigue tests heeft gebruikt in 1988. Dus ik dacht; óf deze is gesloopt, óf deze staat ergens in de woestijn maar ik dacht dat ik 'm eerder in dit topic had gezien op Boeing Field. En ja hoor; in deze post van XWB staat hij daar op de achtergrond. Kist is ondertussen al ruim 40 jaar oud en zal dus nog wel door Boeing gebruikt worden; anders gaan zij die kist niet zo'n 25 jaar opslaan.
Ben benieuwd wat ze er (eventueel) mee zouden willen gaan doen.

Ligt een hoop oud spul daar achter verstopt

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1/1897700_10151898007830773_1198846362_n.jpg

Nieuwe Shuttle Carrier :+

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FYI
Eerder geld na vertraagde vlucht

Europese vliegtuigpassagiers kunnen in de toekomst makkelijker compensatie krijgen als hun vlucht is vertraagd of uitvalt. Het Europees Parlement is akkoord gegaan met een aanpassing van de regels.

Op vluchten van maximaal 2500 kilometer die drie uur te laat aankomen, krijgen passagiers 300 euro compensatie. Bij langere vertragingen en langere vluchten wordt de compensatie trapsgewijs hoger.

No-show
Ook mag er geen onduidelijkheid meer zijn over de prijzen van vliegtickets en moet de dienstverlening bij verloren bagage worden verbeterd. De nieuwe regels omschrijven duidelijk welke rechten passagiers hebben en wat de luchtvaartmaatschappijen moeten doen.

Ook een verbetering voor passagiers is het verbod op zogenoemde "no-show-clausules" op tickets. Maatschappijen mogen niet meer de terugvlucht schrappen van passagiers die hun vertrekkende vlucht hebben gemist of niet zijn komen opdagen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:24:
Ik ga er van uit dat er meer -8's dan -300's verkocht worden ( 81 stuks gebouwd van de 747-300 :F )
Dus hij gaat die geschiedenis weer niet in als de slechts verkochte 747 variant. ;)
Van de -300 zijn er inderdaad 81 besteld/geleverd, van de 8 tot nu toe 119 (68 cargo, 51 pax).
Maar succesvol kun je de 8 eigenlijk niet noemen.
Ben benieuwd wat ze er (eventueel) mee zouden willen gaan doen.

Ligt een hoop oud spul daar achter verstopt
Geen idee, maar ze gebruiken het vast nog wel; anders lag het daar geen 25 jaar.
anandus schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:34:
Ook een verbetering voor passagiers is het verbod op zogenoemde "no-show-clausules" op tickets. Maatschappijen mogen niet meer de terugvlucht schrappen van passagiers die hun vertrekkende vlucht hebben gemist of niet zijn komen opdagen.
Als dit er door gaat, gaat dit serieus consequenties hebben. Duurdere ticketprijzen op de eerste plaats.

Ligt er ook aan hoe ze dat moeten gaan implementeren. Zou dit bijvoorbeeld ook moeten gelden voor vluchten die uit meerdere trips bestaan. Bijvoorbeeld AMS - Atlanta - Miami (om maar wat te noemen)?
Zo ja; dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld als Nederlander een trip met KLM besteld met als vertrekpunt het buitenland maar gewoon naar AMS gaat en daar vertrekt.

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 05-02-2014 20:35 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:35

Garyu

WW

Dat no-show beleid was inderdaad gruwelijk vervelend en zorgde bij mij regelmatig voor het omboeken van vluchten omdat het eerste deel van een reis veranderd was of zo, wat natuurlijk ook weer kosten met zich meebrengt.

Maar goed, de pricing policy van de airliners ga ik vast nooit begrijpen zolang ze dit soort dingen kunnen aanbieden:

- enkeltje VIE->AMS (650€) kost méér dan een retourtje VIE->AMS->VIE (400€), beide economy class

Dat zorgt gewoon voor onzekerheden in hun eigen boekingssysteem, omdat je dus retourtjes gaat boeken om enkele reizen te vliegen, en vervolgens met no-shows moet rekenen voor de retourvlucht of dus in het toekomstige geval ook no-shows bij de heenvlucht....

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Ik heb een keer gehad AMS-HEL voor €230. BUD-AMS-HEL waarbij dus een overstap op AMS op dezelfde vlucht naar HEL voor €180. Je vliegt 2x zo ver en een stuk goedkoper. Beide was het een retour vlucht.

De prijzen is geen touw aan vast te knopen.

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.airliners.net/uf/105343/phpmD7Hmb.jpeg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=M1LTXcKxpgE]

G-MKCA (747-200 freighter) van MK Airlines die al sinds 2009 in Kemble staat.

In navolging van een Zuid-Afrika met een DC10 (vermoedelijk 3D-MRR van Executive Aero Space)

Afbeeldingslocatie: http://www.promotor.co.za/wp-content/uploads/2013/11/rr1-790x527.jpg

En SXM blijft mooi :9

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/0/1/2389106.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 06-02-2014 13:41 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:31
@hierboven de vraag over de 'W' in 77W

Het betekent uiteraard 777-300ER (imo de mooiste 777 van allemaal, vliegende hotdog *O*) maar vaak wordt gezegd dat de W voor Worldliner staat. Dat is niet het geval. De Worldliner is de 777-200LR (77L), omdat hij bijna alle 2 vliegvelden in de wereld kan verbinden mits ETOPS dat toestaat. Waar de W in 77W vandaan komt? 77E was al bezet voor de 777-200ER dus ze moesten wat anders. Marketing van Boeing vond de W een mooie letter - of de verantwoordelijke heette Will oid - dus kozen ze voor de W. Echte logica zit er niet achter. Wat je nog zou kunnen zeggen is dat de W staat voor extended Wings, maar dat is zowel vergezocht als nooit door Boeing bevestigd.

[ Voor 4% gewijzigd door BeefHazard op 05-02-2014 23:33 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Mooi!
Aan het rubber op de startbaan te zien staat er altijd oostenwind.

• franssie

franssie

Save the albatross

yep, en altijd 26 graden. eigenlijk zijn er drie windrichtingen, Oost, Noord-Oost en Zuid-oost ;)
Wikipedia: Passaat

• Die Bolle14
Dat rubber alleen aan die ene kant van de baan bij SXM heeft ook te maken met het feit dat aan de andere kant een berg zit, die met starten nog wel te ontwijken is maar met landen niet?

• Fly-guy
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:38:
Dat rubber alleen aan die ene kant van de baan bij SXM heeft ook te maken met het feit dat aan de andere kant een berg zit, die met starten nog wel te ontwijken is maar met landen niet?
Correct. KLM landt (en start) altijd maar 1 kant op en ik gok dat dat voor elke maatschappij geldt met grote vliegtuigen.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:46

Chrisjuh_15

Facta non verba

Volgende week ga ik voor 12 dagen lekker genieten op Curacao! Ik vlieg met Arke (een Boeing 767-300 ER). Kan iemand mij vertellen hoe de comfort economy is bij Arke? :-)

• Die Bolle14
De middenrij heeft net iets meer beenruimte dan de raamrijen ik heb daar heen en terug gezeten en zat met me 1,87 en overgewicht wel goed. Verder blijft het raar dat je voor cola moet betalen bij je eten. Ik had 2 plezierige met ze, allebei de keren wel vertraging. 1 uur heen door een klep die open bleef staan en terug was de vertraging 2 uur en die vertraging kwam al vanuit NL. Veel plezier op Curaçao!

• Napsju
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:58:
Volgende week ga ik voor 12 dagen lekker genieten op Curacao! Ik vlieg met Arke (een Boeing 767-300 ER). Kan iemand mij vertellen hoe de comfort economy is bij Arke? :-)
Ik ben onlangs in een B763 van Delta naar Newark gevlogen en vond het ding nogal veel herrie maken, in vergelijking met andere toestellen van de zelfde leeftijd (gemiddeld 18 jaar oud bij Arke).

Lekker!

• Die Bolle14
Napsju schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:24:
[...]
het ding nogal veel herrie maken
Maar dat is Boeing eigen, Airbus is veel stiller van binnen. Van buiten maken die A330 een herrie met name die van Delta. Als ik thuis of op me werk ben met ramen dicht hoef ik niet vaak te gokken als er een overkomt.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
Fly-guy schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:03:
[...]

Correct. KLM landt (en start) altijd maar 1 kant op en ik gok dat dat voor elke maatschappij geldt met grote vliegtuigen.
Altijd? Ben 4 jaar terug met een MD11 naar AUA gevlogen via SXM. Landen ging -zoals gebruikelijk- via het strand richting de berg, maar starten ging een uur later via de berg naar het strand toe.

• Fly-guy
  • Niet online
BounceCloud schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:56:
[...]

Altijd? Ben 4 jaar terug met een MD11 naar AUA gevlogen via SXM. Landen ging -zoals gebruikelijk- via het strand richting de berg, maar starten ging een uur later via de berg naar het strand toe.
Ze landen altijd dezelfde richting op en starten dezelfde richting op, maar die twee zijn nooit gelijk ;)

M.a.w. landen richting de berg, starten richting het strand.

• Piet91
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:00:
Ze landen altijd dezelfde richting op en starten dezelfde richting op, maar die twee zijn nooit gelijk ;)

M.a.w. landen richting de berg, starten richting het strand.
Is dat wel zo?

Deze stijgt vanaf Maho beach. (te herkennen aan dat gele Sonesta Hotel op de achtergrond.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:46

Chrisjuh_15

Facta non verba

Die Bolle14 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:17:
De middenrij heeft net iets meer beenruimte dan de raamrijen ik heb daar heen en terug gezeten en zat met me 1,87 en overgewicht wel goed. Verder blijft het raar dat je voor cola moet betalen bij je eten. Ik had 2 plezierige met ze, allebei de keren wel vertraging. 1 uur heen door een klep die open bleef staan en terug was de vertraging 2 uur en die vertraging kwam al vanuit NL. Veel plezier op Curaçao!
Thanks, gaat wel lukken met de wetenschap dat het hier herfst blijft ;-) We zitten aan de raamkant, maar heel erg wereldschokkend kleiner zal dat wel niet zijn. En ach, ik ben gewend om te betalen voor drinken aan boord. Ik vlieg eigenlijk altijd binnen Europa en daar is het niet anders.
Napsju schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:24:
[...]

Ik ben onlangs in een B763 van Delta naar Newark gevlogen en vond het ding nogal veel herrie maken, in vergelijking met andere toestellen van de zelfde leeftijd (gemiddeld 18 jaar oud bij Arke).
Gelukkig heb ik een goede koptelefoon, haha! ;-)

• Fly-guy
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:21:
[...]

Is dat wel zo?

[video]

Deze stijgt vanaf Maho beach. (te herkennen aan dat gele Sonesta Hotel op de achtergrond.
Je hebt helemaal gelijk, starten mag beide kanten op.. Landen alleen niet.
Pagina: 1 ... 18 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.