Het Luchtvaart Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 112 Laatste
Acties:
  • 658.689 views

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nou, ik heb vorig jaar Premium Economy bij BA gedaan (LHR>Denver) en dat was een erg prettige ervaring, in een 777. Veel beter dan KLM, ik heb zelfs een uurtje geslapen op de terugvlucht en dat gebeurt me niet vaak ;)
Dat KLM hun product Premium Economy durft noemen :') Andere maatschappijen lopen mijlenver voorop wat dat betreft.

March of the Eagles

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

XWB schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:00:
Dat KLM hun product Premium Economy durft noemen :') Andere maatschappijen lopen mijlenver voorop wat dat betreft.
Ze noemen het geen Premium Economy, maar Economy Comfort :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gambieter schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:16:
[...]

Ze noemen het geen Premium Economy, maar Economy Comfort :p
Precies en Hollanders zijn gewoon wat nuchterder dus die hebben al voldoende aan iets meer beenruimte :+

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:59
@gambieter ik zeg LHR. Je kan beter lekker een paar uur in de trein wakker worden dan vroeg je nest uit en dan lopen kloten op 't vliegveld - inchecken met vermoeid hoofd kan vervelend zijn. Persoonlijk vind ik eco+ van KLM niet erg maar ik heb dat dan nooit bij BA of VA gehad.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:51:
Ik ben wel benieuwd of er een mogelijkheid bestaat om te spotten.
Hele tijd terug had ik nog iets gelezen dat ze een bus zouden regelen voor een 'paar geselecteerden' voor een rondje om de baan.
Nu vind ik daar niks meer over terug.

Hoop wel dat er iets mogelijk is.

Ook ben ik wel benieuwd naar de locaties van die luchtafweerinstallaties langs de kust.
Ten tijde van gisteren hebben zo'n 450 spotters aangegeven dat ze wel willen kijken. Dus als ze een bus zouden moeten rondrijden mogen ze dat geloof ik in een loop doen. Verwacht ik niet veel van eigenlijk...
mcDavid schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:01:
Wat ik me vooral afvraag: Stel je bent een terrorist en je wilt een feestje verzieken. Kies je dan een ultralight als wapen, of toch liever een flinke Boeing die daar een lijndienst vliegt?
Nou ja; tyf zo'n ultralight voor het World Forum en je boodschap komt wel aan hoor.
gambieter schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:32:
Keuzes keuzes. Ga naar SFO in April,
Veel plezier. Lijkt me erg mooi stad om te bezoeken. En dat je niet economy vliegt is ook wel beter. :9
Brilsmurfffje schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:18:
check wel even of de SFO vlucht door KLM wordt uitgevoerd en niet door Delta want dat is echt een waardeloze airline. Vind zelf KLM altijd wel relaxte, aardige stewardessen en vooral de 777 piloten weten wat kissing the groud inhoudt :9
En hoe doen ze dat op de MD11 en A330 die op SFO vliegen. ;)

Oh, dus nog een idee voor gambieter: als je met KLM gaat kun je nog net even een vlucht met KLM's MD11 meepakken ;)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Piet91 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:17:
En hoe doen ze dat op de MD11 en A330 die op SFO vliegen. ;)

Oh, dus nog een idee voor gambieter: als je met KLM gaat kun je nog net even een vlucht met KLM's MD11 meepakken ;)
Ik heb recentelijk alleen maar met de 777 gevlogen en die landing waren zo ontzettend zacht.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Piet91 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:17:
Ik heb de MD-11 al uitgebreid gebruikt, in 2012 en 2013 naar Montreal geweest via A'dam ;) . Zelfs een keer business class :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Piet91
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:24:
Ik heb de MD-11 al uitgebreid gebruikt, in 2012 en 2013 naar Montreal geweest via A'dam ;) . Zelfs een keer business class :p
Pff. Ik mis echt iets geloof ik. Ik mis sowieso een MD11 ervaring maar een 747 ervaring kan ook wel eens iets worden wat ik niet ga hebben. :(
Bij de MD11 schijn je motor #2 ook wel te voelen achterin? Of is dat maar internetpraat?

Business Class van de MD11 is geloof ik wel populair of niet? Schijnt een stuk(kie) ruimer te zijn dan andere kisten. (Al zie ik daar op internet qua seat pitch/width niets van terug).

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

In mijn ervaring (gevoel?) was de md11 sowieso net iets ruimer,zowel in business danwel in eco

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mrsar schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:17:
In mijn ervaring (gevoel?) was de md11 sowieso net iets ruimer,zowel in business danwel in eco
zowel de MD11 als de 747 stammen uit de tijd dat de kisten nog met het oog op de passagier ontwikkeld werden. De 777 is zo gemaakt dat er zoveel mogelijk passagiers in kunnen

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Freak187

geen

Brilsmurfffje schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:19:
[...]

zowel de MD11 als de 747 stammen uit de tijd dat de kisten nog met het oog op de passagier ontwikkeld werden. De 777 is zo gemaakt dat er zoveel mogelijk passagiers in kunnen
MD-11 is een fokking ruime kist, flightdeck is ook zo enorm. De 747 is daarentegen wel groot, maar niet ruimtelijk (misschien alleen het upperdeck).

Kia Niro-EV 2024

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Freak187 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:36:
[...]
MD-11 is een fokking ruime kist, flightdeck is ook zo enorm.
Geen ervaring mee.
De 747 is daarentegen wel groot, maar niet ruimtelijk (misschien alleen het upperdeck).
Verschilt heel erg per maatschappij.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Piet91
  • Niet online
Foto die ik hier pas postte:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4043/4248358775_835bc24d2f_z.jpg

Gróte ramen! :o :9
En van binnen lijkt die cockpit ook aardig ruim inderdaad. Voor een cockpit dan...

Oh, en pas postte ik hier ook een video:
Hier nog een :9

EDIT: en leuk voor Boeingfanaat; het schijnt dat KLM een 11e 777-300ER heeft besteld; MSN 44555 wordt PH-BVP. :9 (Naast de 2 -300ER's die in 2015 nog moeten komen) Staat gepland voor januari 2016.
Komt van een poster die ook steeds de verbouwing van de 747 bijhoudt en lijkt me dus best betrouwbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 28-01-2014 00:22 ]

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:13
Wel jammer dat veel van die clips van het opstijgen nét stoppen voodat de deksels op het landingsgestel dicht gaan. Noem me raar, maar ik vind dat altijd een cool gezicht. Een beetje zo van "we zijn in de lucht, alles is binnenboord - nu zijn we écht onderweg"....

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• BeefHazard
Piet91 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:59:
Bij de MD11 schijn je motor #2 ook wel te voelen achterin? Of is dat maar internetpraat?
Lijkt me sterk. Ik heb geen MD-11 gevlogen dus kan dit niet persoonlijk bevestigen of ontkrachten maar ik kan wel natuurkundig ernaar kijken. De motoren leveren samen een nettokracht naar voren die het vliegtuig doen bewegen. Uiteindelijk is het dus zo dat het vliegtuig zich vooruit gaat bewegen. De krachten worden dan zo verdeeld dat die over het hele vliegtuig gelijk is. Ik denk dus dat dat internetpraat is, het hele vliegtuig versnelt even snel. Je zou die tweede motor pas echt voelen als het staartdeel sneller zou bewegen dan de rest van het vliegtuig. Dan wordt vliegen alleen weer een lastig verhaal gezien de staart dan los zou zitten van de rest van de kist.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:13
Misschien meer dat die motor boven het zwaartepunt zit, en dus een stampmoment voorover veroorzaakt bij meer stuwkracht, ipv een stampmoment achterover bij motoren onder de vleugels?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

BeefHazard schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:50:
@gambieter ik zeg LHR. Je kan beter lekker een paar uur in de trein wakker worden dan vroeg je nest uit en dan lopen kloten op 't vliegveld - inchecken met vermoeid hoofd kan vervelend zijn. Persoonlijk vind ik eco+ van KLM niet erg maar ik heb dat dan nooit bij BA of VA gehad.
Ik zeg 1000x liever NWI op welk tijdstip dan ook dan de hell van LHR. NWI is echt geweldig, drie kwartier voor vertrek is er geen rij meer bij de incheck balies en heb je nog mooi een half uurtje speling voor boarding. Na inchecken even 20 meter lopen naar de muppetshow bij security, waar je zo door bent. De procedures zijn kansloos (tot voor kort knipte er iemand een gaatje in een qr code, zodat je je kaartje niet stiekem nog een keer kon gebruiken ;( ) maar het personeel is wel heel aardig. Vervolgens nog hooguit 20 meter lopen naar het vliegtuig.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Piet91
  • Niet online
BeefHazard schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:57:
[...]

Lijkt me sterk. Ik heb geen MD-11 gevlogen dus kan dit niet persoonlijk bevestigen of ontkrachten maar ik kan wel natuurkundig ernaar kijken. De motoren leveren samen een nettokracht naar voren die het vliegtuig doen bewegen. Uiteindelijk is het dus zo dat het vliegtuig zich vooruit gaat bewegen. De krachten worden dan zo verdeeld dat die over het hele vliegtuig gelijk is. Ik denk dus dat dat internetpraat is, het hele vliegtuig versnelt even snel. Je zou die tweede motor pas echt voelen als het staartdeel sneller zou bewegen dan de rest van het vliegtuig. Dan wordt vliegen alleen weer een lastig verhaal gezien de staart dan los zou zitten van de rest van de kist.
Ik had het anders moeten formuleren; dat je die motor voelt bij takeoff als je achterin zit. En met wat creatief denken kan ik me dat wel voorstellen.
Stel je voor; de kist staat schuin met de nose gear al van de grond. De achterkant zakt wat naar beneden.
Daarboven drukt nou die motor in een hoek de achterkant eigenlijk ook naar de grond.

Vaag verhaal, maar kan het niet beter uitleggen. Maar klinkt wel plausibel. Mensen met MD11 ervaringen hier? O-)

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Devil schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:17:
[...]

Ik zeg 1000x liever NWI op welk tijdstip dan ook dan de hell van LHR. NWI is echt geweldig, drie kwartier voor vertrek is er geen rij meer bij de incheck balies en heb je nog mooi een half uurtje speling voor boarding. Na inchecken even 20 meter lopen naar de muppetshow bij security, waar je zo door bent. De procedures zijn kansloos (tot voor kort knipte er iemand een gaatje in een qr code, zodat je je kaartje niet stiekem nog een keer kon gebruiken ;( ) maar het personeel is wel heel aardig. Vervolgens nog hooguit 20 meter lopen naar het vliegtuig.
Gaat volgens mij geen vlucht van NWI naar Dublin, maar wellicht wel van een ander UK airport dichtbij. Aer Lingus vliegt vanaf April rechtstreeks naar SFO, kan je eventueel ook al meteen de US customs clearing in Dublin meepakken, wat weer wachttijd scheelt. Volgens mij is dit nog wel een optie mits je twee verschillende tickets kan/wil boeken.

http://airlineroute.net/2013/07/02/ei-sfo-s14/

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dublin vereist een treinreis naar London Stansted voor een Ryanair vlucht ;)

Ga ik naar kijken :)

Is alleen directe verbinding op de terugreis, heen via O'Hare en dan United. No thanks ;)

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 28-01-2014 00:09 ]

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Als je aan de Televaag van vandaag kan komen moet je de pagina van de NSS (met kleurenfoto's) even opzoeken.

Klopt een aantal dingen niet, Obama slaapt niet op een schip, dat was oud nieuws en het plaatje van Air Force One is eigenlijk een Boeing E-4 Advanced Airborne Command Post "Nightwatch", maar ook wel Doomsday Plane genoemd.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07

MBV

Piet91 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:28:
[...]

Ik had het anders moeten formuleren; dat je die motor voelt bij takeoff als je achterin zit. En met wat creatief denken kan ik me dat wel voorstellen.
Stel je voor; de kist staat schuin met de nose gear al van de grond. De achterkant zakt wat naar beneden.
Daarboven drukt nou die motor in een hoek de achterkant eigenlijk ook naar de grond.

Vaag verhaal, maar kan het niet beter uitleggen. Maar klinkt wel plausibel. Mensen met MD11 ervaringen hier? O-)
Ik denk dat het veel simpeler is: je voelt een motor vooral dankzij trillingen en dat veroorzaakt ook de herrie. De 3e motor van een MD11/DC10/717 zit veel dichter bij de mensen achterin de cabine dan de 2 andere motoren die aan de vleugels hangen, en daarnaast zullen de vleugels ook veel trillingen dempen waar de staart natuurlijk geen centimeter meegeeft.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:18
Ik zit te kijken naar vluchten voor NYC van de zomer. Ik zag dat aan het einde van de vakantie (vanaf 24 augustus) de prijzen van de tickets alweer omlaag gaan. Alleen niet bij KL en DL, daar blijft het gewoon lekker 1000+ euro, in tegenstelling tot 600 euro bij andere maatschappijen.

Nu was ik even aan het kijken naar vluchten met BA via LHR of met LH via FRA. Natuurlijk wel voor een lage prijs, want: student. Hebben jullie nog aanbevelingen, wat wel of niet te doen? LHR is niet zo lekker om op over te stappen toch? Of valt dat mee als je alleen maar met BA vliegt.

Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar LH, dan kan ik wellicht nog de A380 meepakken. Of zo'n A340-600 met cargotoilet. Of 747-8 :D Maar ik hoor graag of jullie wat aanbevelingen hebben!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-10 00:16
Kijk eventjes op Ticketspy en New York:

http://ticketspy.nl/tag/new-york/

Vaak zijn prijzen ver onder de €400 wel te vinden.

http://www.weflycheap.nl/ is ook een optie om rond te kijken....

[ Voor 20% gewijzigd door DJustin op 28-01-2014 13:09 ]

• Piet91
  • Niet online
DJustin schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:09:
Kijk eventjes op Ticketspy en New York:

http://ticketspy.nl/tag/new-york/

Vaak zijn prijzen ver onder de €400 wel te vinden.

http://www.weflycheap.nl/ is ook een optie om rond te kijken....
Maar die zijn 9 v.d. 10 keer buiten het hoogseizoen, o.i.g. niet in augustus/september.

Als je rond die tijd een retour vindt voor zo'n €400-500 dan heb je een mooie prijs te pakken geloof ik.
Ik zou kijken naar alles vanaf AMS, Antwerpen en Dusseldorf.
Als Antwerpen ook een mogelijkheid is kun je ook vanaf daar vertrekken met KLM. (Dan pak je de trein of bus vanaf Antwerpen naar AMS). Heel vaak goedkoper dan direct vanaf AMS; enig nadeel is dat je die trein/bus naar AMS MOET nemen anders wordt je ticket vernietigd of je moet flink bijbetalen op AMS.

Wat weer voordelig was voor ons t.o.v. BA. Gisteren was de laatste dag van KLM's werelddeal weken en t/m vandaag heeft BA 'the world on sale'. En op New York waren ze vaak nog een stuk goedkoper dan KLM. Heb je natuurlijk wel LHR waar je langsmoet, en dat lijkt hier een 'niet zo populair' vliegveld te zijn. :+
Alleen waren die deals ook niet meer geldig voor augustus/september.

EDIT: bovendien zet Lufthansa de 747-8 niet in op New York.
Een A340 (-300 / -600) of A380 is nog wel te doen. Ook een 787 (met BA) kun je nemen.

[ Voor 48% gewijzigd door Piet91 op 28-01-2014 13:34 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:18
Piet91 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:10:
[...]
Als je rond die tijd een retour vindt voor zo'n €400-500 dan heb je een mooie prijs te pakken geloof ik.
Ik zou kijken naar alles vanaf AMS, Antwerpen en Dusseldorf.
Als Antwerpen ook een mogelijkheid is kun je ook vanaf daar vertrekken met KLM. (Dan pak je de trein of bus vanaf Antwerpen naar AMS). Heel vaak goedkoper dan direct vanaf AMS; enig nadeel is dat je die trein/bus naar AMS MOET nemen anders wordt je ticket vernietigd of je moet flink bijbetalen op AMS.
Vanaf Antwerpen had ik al eens naar gekeken. Dat scheelt inderdaad wel veel t.o.v vanaf AMS vertrekken, alleen moet je dan wel eerst naar Antwerpen. Eigenlijk hetzelfde met DUS. Ik woon redelijk dicht bij Schiphol, dus heeft voor mij weinig zin. Misschien is het handiger als je wat verder weg woont.
Piet91 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:10:
EDIT: bovendien zet Lufthansa de 747-8 niet in op New York.
Een A340 (-300 / -600) of A380 is nog wel te doen. Ook een 787 (met BA) kun je nemen.
Ik dacht dat ik laatst een 747-8 zag, maar wellicht niet goed gekeken. :(

Overigens heb ik nu wat gevonden via Skyscanner (keek eerst alleen via Google Flights). Via Zurich heen (met Swiss) en terug via FRA met Lufthansa voor 520 euro. Lijkt mij prima en zeer goedkoop. Alleen wat zijn jullie ervaringen met Swiss? :P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Swiss is OK, niks mis mee, prima maatschappij. Zürich is ook goed te doen, niet al te groot vliegveld met goede layout en aanwijzingen.

FRA is iets chaotischer (met name de bewegwijzering en soms wat onlogische indeling), hoewel het al veel beter is geworden geloof ik tov vroeger. Is iig wel te doen, mits je voldoende overstaptijd hebt. Maargoed, nog altijd stukken beter dan LHR en (vooral) CDG, maar dat is volgens mij zo moeilijk niet, álles is beter dan die 2 imho ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:59:
Swiss is OK, niks mis mee, prima maatschappij. Zürich is ook goed te doen, niet al te groot vliegveld met goede layout en aanwijzingen.

FRA is iets chaotischer (met name de bewegwijzering en soms wat onlogische indeling), hoewel het al veel beter is geworden geloof ik tov vroeger. Is iig wel te doen, mits je voldoende overstaptijd hebt. Maargoed, nog altijd stukken beter dan LHR en (vooral) CDG, maar dat is volgens mij zo moeilijk niet, álles is beter dan die 2 imho ;)
Als noob; wat is er nou precies zo erg aan LHR en CDG? Lees het heel vaak maar omdat ik er zelf nooit ben geweest ben ik wel benieuwd.
Druk? Onoverzichtelijk? Oud? Of? Of?...

• MBV

MBV

Hebben jullie nog tips voor een paar dagen weg naar de zon? Ik zit nu tussen 2 projecten in, maar voor even een paar dagen weg vind ik weinig leuks. Eigenlijk maakt het me weinig uit waarheen, als het maar in zo'n beetje dezelfde tijdzone is en veilig genoeg om er alleen op uit te gaan. 4 dagen op een resort zitten zie ik niet zitten.
Helaas moet ik (90% zeker) maandag weer terug zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 28-01-2014 16:04 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Spanje: Valencia, Malaga, Barca enz.

www.casarodriguillo.com

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:00:
[...]

Als noob; wat is er nou precies zo erg aan LHR en CDG? Lees het heel vaak maar omdat ik er zelf nooit ben geweest ben ik wel benieuwd.
Druk? Onoverzichtelijk? Oud? Of? Of?...
Voor CDG: Verschrikkelijke bewegwijzering, compleet onlogische en onpraktische indeling, vaak lange afstanden tussen gates (hoewel AMS dat ook wel heeft). Lange, zéér lange, wachtrijen voor security vaak, met op zijn zachtst gezegd permanent ongesteld of anderszins chagrijning personeel, en een vaak compleet onverstaanbare omroepinstallatie.

Voor LHR geld in mijn ervaring hetzelfde (minus de omroepinstallatie), hoewel die nieuwe Terminal 5 beter schijnt te zijn, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Heb zelf vooral ervaring met T1 en T4 van LHR, en beiden mogen ze wat mij betreft hernoemen naar 'Terminal to Hell and back" oid. Rampzalig lange wachtrijen. Met name T4, chaos overal de keren dat ik er was. En het gedoe met je baggage, damn, wie dát ooit verzonnen heeft daar....

En met name T1 van LHR oogt erg oud, echt zo'n jaren 50/60-uiterlijk op sommige plekken. Ook CDG kan wel een verfbeurtje/redesign gebruiken op sommige plekken idd. Daarnaast vind ik CDG vaak erg vies van binnen, alsof er nauwelijks schoongemaakt wordt, wekt gewoon een wat smoezelige indruk.

Ik probeer LHR en zeker CDG echt consequent te vermijden, en altijd (indien geen non-stop vlucht) via AMS, MAD, FRA, ZUR of IST te vliegen, naar gelang hoe het uitkomt, dat vind ik toch wel de betere vliegvelden. Over Wenen, Copenhagen en Helsinki hoor ik ook goede verhalen, maar heb ik nog te weinig ervaring mee om een goed oordeel over te kunnen vellen.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 28-01-2014 16:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terminal 5 van LHR is inderdaad OK, geen probleem mee gehad afgelopen mei :)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

wildhagen schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:09:
[...]

Voor CDG: met op zijn zachtst gezegd permanent ongesteld of anderszins chagrijning personeel, en een vaak compleet onverstaanbare omroepinstallatie.
dat dus, getver

www.casarodriguillo.com

• mrsar

mrsar

gambieter schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:13:
Terminal 5 van LHR is inderdaad OK, geen probleem mee gehad afgelopen mei :)
agreed , ging in november ook goed.security check ging ook best snel :)

cdg haat ik ook,ik probeer sowieso alles wat frans praat te ontwijken :P

[ Voor 12% gewijzigd door mrsar op 28-01-2014 17:06 ]

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

MBV schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:02:
Hebben jullie nog tips voor een paar dagen weg naar de zon? Ik zit nu tussen 2 projecten in, maar voor even een paar dagen weg vind ik weinig leuks. Eigenlijk maakt het me weinig uit waarheen, als het maar in zo'n beetje dezelfde tijdzone is en veilig genoeg om er alleen op uit te gaan. 4 dagen op een resort zitten zie ik niet zitten.
Helaas moet ik (90% zeker) maandag weer terug zijn.
Zoals Pinin zegt: Spanje, Malaga, Valencia. Stedentrip Madrid of Lissabon ook aan te raden :)

R.D50

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:12

Garyu

WW

rodian50 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:33:
[...]

Zoals Pinin zegt: Spanje, Malaga, Valencia. Stedentrip Madrid of Lissabon ook aan te raden :)
I second that ^^. Nooit in Malaga en Valencia geweest, maar Spanje is altijd aan te raden, Madrid, Barcelona, of ook iets van Noord-Spanje, zoals Bilbao, San Sebastian.... Lissabon ook prima :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:09:
[...]
Voor CDG: een vaak compleet onverstaanbare omroepinstallatie.
Zelfs als je beheersing van de Franse taal perfect is.

Ik betaal met genoegen wat extra om CDG te vermijden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ga morgen een dagje heen en weer naar Parijs ^O^ (vliegen op CDG, taxi naar ORY, en vv. :') )

In other news; startup Rafey International Airlines, een Pakistaanse startup, wil van Amsterdam naar Pakistan, Thailand en Singapore gaan vliegen. Ik geloof het pas als ik de eerste vlucht van AMS zie vertrekken (of landen) maar toch, een startup die met A340-600s wil gaan vliegen ^O^ (volgens hun FB page dan).

https://www.facebook.com/...Airlines/1438117129739933
http://rafeyintairlines.c...nal-airlines-welcome.html

• Piet91
  • Niet online
Thetallguy schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:40:
Ik ga morgen een dagje heen en weer naar Parijs ^O^ (vliegen op CDG, taxi naar ORY, en vv. :') )

In other news; startup Rafey International Airlines, een Pakistaanse startup, wil van Amsterdam naar Pakistan, Thailand en Singapore gaan vliegen. Ik geloof het pas als ik de eerste vlucht van AMS zie vertrekken (of landen) maar toch, een startup die met A340-600s wil gaan vliegen ^O^ (volgens hun FB page dan).

Een startup misschien wel raar, maar de keuze voor een A340-600 niet. Ding is op vele vlakken efficiënter dan de 747-400. En misschien goedkoper (in aanschaf/lease) dan een A330/777?

De A340-500 is een ander verhaal :X ...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 28-01-2014 18:43 ]

• Freee!!

Freee!!

Piet91 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:41:
[...]

Een startup misschien wel raar, maar de keuze voor een A340-600 niet. Ding is op vele vlakken efficiënter dan de 747-400.
En fijner voor de passagiers.

• Thetallguy
  • Niet online
Ik juich het als A340 fan ook alleen maar toe :) Het is alleen nooit gebleken dat een dergelijk plannetje ook daadwerkelijk tot uitvoering gebracht wordt. Een Virgin kist overpainten (Photoshoppen is teveel eer) met jouw kleurenschema getuigt nou ook weer niet van professionaliteit, om over de website zelf nog nieteens te spreken.

• Piet91
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:43:
[...]
En fijner voor de passagiers.
Omdat die langzamer de lucht in gaat (lees: langer naar buiten loeren) en/of ruimer?

F*cking hell, ik moet geloof ik maar gewoon een (letterlijke) werelreis maken en dan alle grote airports en types vliegtuigen langs gaan. Ben ik ook niet meer zo'n zeurende noob. :/ :+
Thetallguy schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:48:
Ik juich het als A340 fan ook alleen maar toe :) Het is alleen nooit gebleken dat een dergelijk plannetje ook daadwerkelijk tot uitvoering gebracht wordt. Een Virgin kist overpainten (Photoshoppen is teveel eer) met jouw kleurenschema getuigt nou ook weer niet van professionaliteit, om over de website zelf nog nieteens te spreken.
Ik had die links maar heel snel bekeken net (beetje druk met andere dingen) maar inderdaad. Da's gewoon paint! Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/schater.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 28-01-2014 19:24 ]

• BeefHazard
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t31/1491494_1438118456406467_1999903034_o.jpg
:') :') :')

• Freee!!

Freee!!

Piet91 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:07:
[...]
Omdat die langzamer de lucht in gaat en/of ruimer?
Sneller of langzamer de lucht in boeit me niet zo (veilig wel ;) ), ruimer is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Maar de A340 is een stuk stiller en heeft een fijnere luchtvoorziening (iets hogere cabinedruk, schonere lucht).

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Thetallguy schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:40:

Als je wil lachen moet je even alle reacties op http://stewardess.startpa...onal-airlines-op-schiphol lezen :)

March of the Eagles

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:07:
[...]

Omdat die langzamer de lucht in gaat (lees: langer naar buiten loeren) en/of ruimer?
Beide. 2-4-2 seating.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:36
Die website is ook gewoon nog maar half gevuld, adressen enzo die gewoon compleet missen, dat soort dingen.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
Amsterdam - Singapore? Graag! Goedkoper dan 500 euro? Graag!

Lekker!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zou me verbazen als ze echt met een A340 willen vliegen. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een random FSX-screenshot van het internet geplukt en daar hun kleuren overheen gekliederd.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Carpento schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:55:
Die website is ook gewoon nog maar half gevuld, adressen enzo die gewoon compleet missen, dat soort dingen.
Daarbij zouden ze met 747s en 777s vliegen maar hun advertentie toont een A340. Ik bedoel :')

March of the Eagles

Verwijderd

rodian50 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:33:
[...]
Zoals Pinin zegt: Spanje, Malaga, Valencia.
Valencia is een erg mooie stad, maar nu toch wel wat kouder dan hier, Malaga.
Overdag is het momenteel een graad of 20-22 in de zon. `s avonds een stuk kouder, een graad of 10.
Madrid wil je nu echt niet zijn, overdag gemiddeld rond 7 graden.

BTW, CDG vind ik inmiddels niet meer zo erg. Ik kom er gemiddeld 6x per jaar, en ben er dus misschien aan gewend. Het enige mega irritante is het personeel, en soms erg trage security.

• MBV

MBV

Gezien de prijzen die ik tegenkom ga ik lekker in februari een hele week weg voor maximaal hetzelfde geld :)

• Napsju
Singapore? Ja, ik bedoel natuurlijk onder de 500 euro die de concurrentie vraagt. En dan heb ik het niet over de KLM, want die kan je met hun belachelijke 900 euro geen concurrent meer noemen.

Lekker!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Napsju schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:13:
Singapore? Ja, ik bedoel natuurlijk onder de 500 euro die de concurrentie vraagt. En dan heb ik het niet over de KLM, want die kan je met hun belachelijke 900 euro geen concurrent meer noemen.
Jij noemt het belachelijk, de bezettingsgraad noemt het redelijk. De gemiddelde klm vlucht is voor rond de 85% gevuld, wat geldt als een goede bezetting.

• BeefHazard
Daarbij zijn er maar weinig mensen die hun KLM ticket voor de volle prijs boeken. Vaak zijn dit zakelijke klanten die dit via een reisbureau doen en daar stevige korting krijgen. Of KLM gooit zelf in het rond met acties zoals de werelddealweken.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10 21:54

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Nice nice nice, vandaag na veel vertragingen dan eindelijk linechecked voor offshore vliegen dus eindelijk niet meer afhankelijk van trainers en leren leren leren, nu gewoon vliegen vliegen vliegen :D.

Dat houd voor mij ook in dat ik eindelijk regelmatig naar NL kan vliegen, ipv dat ik nu alleen in de weekenden vrij was en dus niet naar NL kan, dus ben zo enorm opgelucht!

T60P Widescreen

Verwijderd

Wat is een line check?

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

komt erop neer dat je, zodra je bent aangenomen bij een (offshore) operator, je het reilen en zeilen leert om offshore te vleigen; je leert de procedures en je leert hoe jowu operator specifiek werkt en haar ops-manual leert te hanteren.

M.a.w. je wordt gewoon klaargestoomd om daadwerkelijk naar oilrigs te vliegen; denk aan radio-verkeer, helideck landingen, procedures etc etc..........

T60P Widescreen

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:51
In principe gewoon het vooraf testen?

Zoals een line-check bij artiesten/concerten.
Voordat het optreden begint eerst een line-check om het geluid te testen.
Toch?

• BeefHazard
Nah, meer inwerken. Bij KLM moet je eerst coco zijn, dan pas mag je co zijn - het echte vliegen.

• Floppie
  • Laatst online: 03-11 19:21
BeefHazard schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:20:
Nah, meer inwerken. Bij KLM moet je eerst coco zijn, dan pas mag je co zijn - het echte vliegen.
Bij KLM wordt je over het algemeen eerst coco en het is geen voorwaarde om co te mogen zijn. In goede tijden kan je ook direct worden aangenomen als F/O bij KLC.

Bij een linecheck wordt jaarlijks door een inspecteur bekeken of je netjes opereert tijdens de normale dagelijkse operatie. Dit geldt voor coco's, co's en captains ;)

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

T is ook niet vooraf testen, want vanaf dag 1 vlieg je als f/o met een line train captain en volle bak passagiers naar de rig.
Maar bijv op dag een ben je bijv allleeen maar pilot flying en hoef je nergen anders op te focussen, en doet hij alle radios, checks, planning etc.
Op zich kun je dit alllemaal wel maar in t tempo waarmee dit commercieel gebeurt krijg je maar de helft mee. Dan geleidelijk gedurende de training krijg je steeds meer taken om na ongeveer 50-100uur op t nivo te zijn die ze commercieel van je verlangen. Dus je rol als pf of juist als pm ongesupport door een linetraining captain te vervullen.

T60P Widescreen

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42

aerofreak

Steve Jobs

Een beer valt je vliegtuig aan en jij repareert het met duct tape. Brrrrrr..

Before:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.viralnova.com/wp-content/uploads/2014/01/duct_tape_plane_03.jpg

After:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.viralnova.com/wp-content/uploads/2014/01/duct_tape_plane_06.jpg

Hier het hele verhaal :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Devil schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:17:
Het gaat toch NWI > AMS > SFO worden, het niet hoeven te treinen geeft toch de doorslag ;)

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:51
aerofreak schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:35:
Een beer valt je vliegtuig aan en jij repareert het met duct tape. Brrrrrr..

Before:
[afbeelding]

After:
[afbeelding]

Hier het hele verhaal :)
Was ook bij Mythbusters!
Heb het alleen niet afgekeken, dus weet niet of het plausibel was of niet :+

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:54
NeutraleTeun schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:21:
[...]

Was ook bij Mythbusters!
Gezien de "before" foto durf ik toch te stellen dat het nu een sterker/steviger geheel is :+

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NeutraleTeun schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:21:
Was ook bij Mythbusters!
Ja, het was plausibel, en aangezien het oorspronkelijke materiaal ook maar textiel was zie ik het probleem ook niet zolang het verschil in gewicht niet te groot is. Het wordt wat anders als het frame ook met tape gerepareerd zou worden.

• Piet91
  • Niet online
Boeing heeft een 747-8 testvliegtuig een speciale livery gegeven vanwege de Superbowl om hun Seattle's team te steunen.

Afbeeldingslocatie: http://airchive.com/blog/wp-content/gallery/sea-747/seahawks-747-8-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://airchive.com/blog/wp-content/gallery/sea-747/seahawks-747-7.jpg

En Boeing heeft wat feiten bij gegeven:
Meanwhile, just for fun, Boeing released a number of fun facts about the Seahawks and the 747-8:
•Russell Wilson threw for 3,357 yards (10,071 ft.) this season, similar to the runway takeoff distance for a 747-8 (10,650 ft.)
•Seattle Seahawks wide receiver Percy Harvin can dash the full length of the 747-8 main deck, 180 ft., in less than seven seconds
•Seattle Seahawks running back Marshawn Lynch can squat with 16 economy seats (30 lbs. per seat)
•A 747-8 Freighter can carry 121 million Skittles candies, or 302,400 one lb. bags (in case you didn’t know, Marshawn Lynch has a thing with Skittles…)
•It would take 144 747-8 passenger airplanes (Intercontinentals) to carry all the Seahawks fans in CenturyLink Field (67,000 seats)
•The 747-8 can cover the length of a football field in one second at takeoff
•Seahawks fans’ Guinness World Record for crowd noise is approximately 38 times louder than the 747-8 at departure
En de 777-200 van KLM gaat wat populairder worden dan hij al is, zeker t.o.v. van de -300*. Tenzij daar ook de WBC op dezelfde manier aangepast wordt.
Business Class gaat namelijk op de -200 van 2-3-2 naar 2-2-2 wanneer straks - in navolging van de 747's, waarvan de ombouw even opgeschort is vanwege tekort aan WBC stoelen - ook in de 777 toestellen WBC wordt omgebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/0/1/9/1911910.jpg

* Vanwege 3-3-3 opstelling in Economy i.p.v. de 3-4-3 in de -300. Tenzij ze dat natuurlijk ook naar 3-4-3 gaan doen; wat plausibel is.

En eerder genoemde D-ALCO MD11F van Lufthansa op Tulsa:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2w6ynly.jpg

En vanaf dezelfde plek is ook D-ABVE (Potsdam) te zien; oud 747-400 van LH die in oktober 2013 uit service ging en daar gestript wordt:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/25hg9dj.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 30-01-2014 20:38 ]

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:19:

* Vanwege 3-3-3 opstelling in Economy i.p.v. de 3-4-3 in de -300. Tenzij ze dat natuurlijk ook naar 3-4-3 gaan doen; wat plausibel is.
Het probleem met 3-3-3 en 3-4-3 is niet het middelste getal imo. 3 of 4 in het midden maakt niet echt uit, maar 3 aan de zijkant is kut.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:43

Fiber

Beaches are for storming.

CyBeR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:53:
[...]

Het probleem met 3-3-3 en 3-4-3 is niet het middelste getal imo. 3 of 4 in het midden maakt niet echt uit, maar 3 aan de zijkant is kut.
Waarom? Wat moet het dan zijn volgens jou? 2-5-2 en 2-6-2...? Waarom is dat beter?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MBV

MBV

Waarschijnlijk 2-4-2 of iets met 3 gangpaden, want hij wil maar over 1 buurman hoeven klauteren om naar de wc te gaan. In dat opzicht is 2-5-2 marginaal beter: maar 1 op de 9 stoelen heeft 2 buren om overheen te klimmen, en die kunnen dan weer kiezen uit 2 kanten.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:43

Fiber

Beaches are for storming.

Ik houd ook niet van klauteren of erger nog, slapende mensen wakker maken. Daarom kies ik ook altijd voor een stoel langs het pad of op een voorste rij of zo waar je er makkelijk uit kunt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CyBeR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:53:
[...]

De stoelen zijn ook minder breed. In een 777 met 9-abreast Y heb je ongeveer 19" brede stoelen, terwijl dat in 10-abreast maar 17" is.
Business Class gaat namelijk op de -200 van 2-3-2 naar 2-2-2 wanneer straks - in navolging van de 747's, waarvan de ombouw even opgeschort is vanwege tekort aan WBC stoelen - ook in de 777 toestellen WBC wordt omgebouwd.
En belangrijker, dit zijn full flat stoelen.

Veel airlines maken momenteel de overstap naar full flat business class stoelen (ten nadele van first class).
Boeing heeft een 747-8 testvliegtuig een speciale livery gegeven vanwege de Superbowl om hun Seattle's team te steunen.
http://nl.flightaware.com/live/flight/BOE12

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2a4nzx5.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door XWB op 30-01-2014 22:52 ]

March of the Eagles

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:34:
En belangrijker, dit zijn full flat stoelen.

Veel airlines maken momenteel de overstap naar full flat business class stoelen (ten nadele van first class).
Opzich ook wel logisch toch? Zeker bij een maatschappij als KLM die zelf al aangeeft dat klanten van KLM vaak wat meer 'nuchter' zijn. Las het vandaag nog ergens. Tuurlijk, grootste deel van hun klanten zijn geen Nederlanders maar toch...
:D

En herinneren we ons nog Rafey International Airlines? Waren mensen gaan solliciteren vandaag voor cabin crew; hier:
@S ja klopt!

Ons werd verteld dat wij geselecteerd zijn voor de A380.. Heb jij vliegervaring Davy?
@lindsayD,, had je om half 4 een afspraak en zaten we met z'n 3-en?

Haha er wordt je niks gevraagd,, er worden alleen maar dingen verteld.... Dat ze met de a380 gaan vliegen naar Australië... En wat de plannen zijn,, ini begint op 5 maart, eerste vlucht zal op 26 april zijn, je krijgt meteen te horen dat je aangenomen bent. Ik ben aangenomen voor de A380 haha tongue sticking out smiley Vindt het wel erg grappig allemaal, als het allemaal waar is heb ik nog nooit zo'n makkelijke sollicitatie gehad... Ik zou zeggen solliciteer, je hebt niks te verliezen,, ik geef mijn baan sowieso niet op voordat ik begonnen ben bij Rafey.... Ik ben er eerlijk gezegd erg sceptisch over maarja wat heb je nou te verliezen als het niet zo is?
Wat ik begrepen heb is dat je of de A380 krijgt, of een wat uitgebreider pakket maar je word niet voor alle types opgeleid. Is er bij jullie geen indruk gewekt dat op de A380 alleen ervaren cabine personeel komt?
Er worden geen vaste contracten uitgedeeld, alles zal per 6 maanden gaan. Tijdens het gesprek werd vooral gepraat en je CV werd besproken.

Ik vind het allemaal erg mooi klinken, eerst zien dan geloven. Ik was opzoek naar de verborgen camera, maar waarom al deze moeite voor iets fake.. We'll see!
Potver Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/schater.gif

• wildhagen
  • Niet online
Wel lekker ambitieus, meteen met 2 A380's beginnen ipv misschien eerst eens wat kleiner spul.... vraag me of die hele airline niet één grote practical joke is oid...

Hier is er ook nog een klein artikeltje over: http://ikvliegveel.nl/bre...k-singapore-and-thailand/

Virussen? Scan ze hier!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

En waar zouden die A380's op zo'n korte termijn vandaan moeten komen? Is er een gebruiker die ervan af wil?

• mrsar

mrsar

gambieter schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Het gaat toch NWI > AMS > SFO worden, het niet hoeven te treinen geeft toch de doorslag ;)
:Y) zou mijn keuze dus ook geweest zijn :P

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geboekt: 06.15>08.10 NWI>AMS, en dan AMS>SFO 09.50>11.45. Hebben mijn collega en ik wel nog wat tijd om in Berkeley te relaxen. Economy Comfort stoelen 12D en 12E voor de AMS>SFO en SFO>AMS trips.

Wel jammer dat mijn Zilver verloopt 1 april (te weinig gevlogen afgelopen jaar met huis kopen en bezoekjes bij mij ipv andersom), daarmee was Economy Comfort wat duurder :(

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:59
In September heb ik een tripje gepland staan (AMS>DTW>MCO) v.v uitgevoerd door Delta. Hoe is Delta tegenwoordig aangeschreven? De RyanAir onder de Trans-Atlantische vluchten? Of toch ietsjes beter?

• Garyu

Garyu

WW

Ook weer een leuke Europa-rondreis gepland voor volgende week...
VIE->MUC->BCN->BIO->MUC->VIE
Voor een groot deel korte stukjes, maar zal wel een vermoeiend weekje worden :(. Vliegtuigtechnisch 'the usual', hoewel ik al lang niet meer in een Fokker gezeten heb :). Fokker 70, A321-100, A320-200, Embraer 195, A320-100/200.

• wildhagen
  • Niet online
Je vliegt o.a. in een A320-100? Wel uniek, zijn er maar 21 van gebouwd. Wie vliegt daar nog mee dan tegenwoordig? Zijn die nu nog steeds in gebruik bij Air France na hun overname van Air Inter (die bijna alle -100's hadden) of British Airways? :)

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 31-01-2014 16:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Garyu

Garyu

WW

Urgh, -200 dus neem ik aan, Vueling it is en die hebben inderdaad geen -100, alleen -200 :).

[ Voor 68% gewijzigd door Garyu op 31-01-2014 17:13 ]

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:52:
Je vliegt o.a. in een A320-100? Wel uniek, zijn er maar 21 van gebouwd. Wie vliegt daar nog mee dan tegenwoordig? Zijn die nu nog steeds in gebruik bij Air France na hun overname van Air Inter (die bijna alle -100's hadden) of British Airways? :)
Air France heeft A321's ja. Wel 's in gevlogen. Was kut omdat de nooduitgang boven de vleugel alleen zo'n klein rond raampje van 5cm doorsnee heeft :P

Oh wacht, 320-100 en 321 is niet hetzelfde. Never mind.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 31-01-2014 17:33 ]

• Thetallguy
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:52:
Vliegen in een A320-100 wordt lastig, of je moet bij Airbus in het A320 prototype meemogen. De rest is uit dienst/gesloopt.

• Floppie
Tha_T schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:36:
In September heb ik een tripje gepland staan (AMS>DTW>MCO) v.v uitgevoerd door Delta. Hoe is Delta tegenwoordig aangeschreven? De RyanAir onder de Trans-Atlantische vluchten? Of toch ietsjes beter?
Laatst met A330 van Delta gevlogen naar Atlanta. Niks bijzonders. Vrij onpersoonlijke service, maar degelijk. Niks negatiefs, niks positiefs verder. Je krijgt eten en alcoholische versnaperingen

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tha_T schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:36:
Ik vlieg liever geen Delta, maar er is echt wel erger, hoor. Bijvoorbeeld Air Transat, alhoewel ik er een goede vlucht mee had, maar ja, ik had de upgrade naar hun "club class" gekocht ;)

• Napsju
Laatst Delta AMS-EWR gevlogen in een B763. Wat een herrie!! Maar uitstekend eten, bier en dienstverlening. Terug met een Delta A332 was aanzienlijk minder. Wel minder herrie, maar het eten was ronduit slecht en ook de dienstverlening was 'rommelig'.

Lekker!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik heb met 6 verschillende maatschappijen naar de V.S. gevlogen en ik vond Delta echt beroerd. Slecht eten, van die CRT scherm films in het gangpad. Enige wat wel gaaf was is gratis alcohol voor transatlantic, (dat was Delta toch?)........bij AA, Arke en KLM moest ik betalen voor mijn pils en zonder pils geen goeie vlucht (ergo, mooi slaap mutsje).

Echter voor de V.S. met AA moet je via Heathrow, en dat nooit meer. Ik vond Arkefly wel fijn eigenlijk. Beetje aan de budget kant, maar toch niet irritant goedkoop. En tickets lagen vele malen lager dan KLM, AA, Delta, Air Canada etc.

Ik snap ook echt niet dat KLM en AF dezelfde alliantie zijn als Delta (bijv je verwacht KLM service/kwaliteit, krijg je Delta), maar goed.

Ik geloof dat ze ook met 757's naar de VS vliegen, wat ik persoonlijk een te kleine kist (en ditto faciliteiten) vind voor zo'n afstand; das gewoon een verlengde 737 naar mijn mening.

T60P Widescreen

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:59
Hmm, als ik in de vluchtinformatie kijk zou hij toch gevlogen moeten worden met een 777 en dat vind ik persoonlijk wel meevallen.
Dank iedereen voor de info. Dan weet ik wat ik mag verwachten :)

• CyBeR
  • Niet online
Seesar schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 18:33:
Ik heb met 6 verschillende maatschappijen naar de V.S. gevlogen en ik vond Delta echt beroerd. Slecht eten, van die CRT scherm films in het gangpad. Enige wat wel gaaf was is gratis alcohol voor transatlantic, (dat was Delta toch?)........bij AA, Arke en KLM moest ik betalen voor mijn pils en zonder pils geen goeie vlucht (ergo, mooi slaap mutsje).
Euh, andersom?
Ik snap ook echt niet dat KLM en AF dezelfde alliantie zijn als Delta (bijv je verwacht KLM service/kwaliteit, krijg je Delta), maar goed.
In mijn ervaring zitten ze ook wel ongeveer op hetzelfde niveau.
Ik geloof dat ze ook met 757's naar de VS vliegen, wat ik persoonlijk een te kleine kist (en ditto faciliteiten) vind voor zo'n afstand; das gewoon een verlengde 737 naar mijn mening.
Voornamelijk 767 en A330 afhankelijk van bestemming.

• Floppie
Bij KLM is bier, wijn en sterk gewoon 'gratis' ;)

• mrsar

mrsar

je moet inderdaad bij delta juist betalen :P

• Napsju
Op AMS-EWR-AMS met DL was bier inclusief, en we hebben toch heel wat Corona's genuttigd. Sterk weet ik niet.

Lekker!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op de codesharing vluchten met KLM heeft Delta gratis drank, omdat ze anders niet aan het KLM service niveau voldoen. KLM heeft op alle vluchten altijd gratis bier en wijn (behalve op vluchten korter dan 30 minuten) en op intercontinentale vluchten ook altijd gratis sterke drank (in beperkte mate).

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

hmmm............ik denk dat ik e.e.a. door elkaar begin te halen :p..............maar ik merk het al, ik ben niet de enige die zich bewust is van of je wel of niet moet betalen voor pils :D

T60P Widescreen

• Piet91
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:03:
Geboekt: 06.15>08.10 NWI>AMS, en dan AMS>SFO 09.50>11.45. Hebben mijn collega en ik wel nog wat tijd om in Berkeley te relaxen. Economy Comfort stoelen 12D en 12E voor de AMS>SFO en SFO>AMS trips.
Geen MD11 dus (aan de stoelen te zien). :P
Seesar schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 18:33:
De nieuwere versies van de 737 worden toch ook min of meer de vervangers van de 757?
De 737-900ER wordt min of meer de opvolger/vervanger voor de 757. Bijna net zoveel pax als de 757 en ook aardige range. Plus cabin width is gelijk.
De 757 wint dus nog wel zowel op range als aantal pax, maar de markt neigt meer naar de kleinere 737 of juist de grotere modellen bóven de 757.

Lijkt me trouwens vreselijk om in een single aisle (zoals de 757) de Oceaan over te moeten. Even rondlopen lijkt me een drama dan...

En wat betref de discussie over service. Het is toch over het algemeen Aziatische/Midden-Oosten carriers -> Europese carriers -> Amerikaanse carriers?

Ook leuk; een Captain die even langzamer gaat taxiën zodat de jongen mee kan rennen (aldus commentaar bij de foto) :D

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/2/3/9/2382932.jpg

En kwam deze ook tegen vandaag; CX A343 op AMS.
Mooi sfeertje; vindt sowieso op een luchthaven een interessante sfeer hangen. Mensen van over de hele wereld, bedrijvigheid rond de kisten. O+

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/6/7/7/1386776.jpg

Ik wil ook een keer vliegen :( Komt er alleen nooit van. Kom net een deal tegen van Stockholm - Taiwan - Shanghai - Paris met Air China voor €442. Met een paar dagen op elke stop. Aantrekkelijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 01-02-2014 00:20 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Piet91 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:18:
Geen MD11 dus (aan de stoelen te zien). :P
747-400 ;)

Ik heb niets speciaals met vliegtuigen. Ik heb de laatste 20 jaar gereisd in eh... Boeing 737-747-757-767-777, MD-11, een DC-10, Fokker 50-70-90100, Airbus A319, A320, A330, de toestellen waar FlyBe mee vliegt, en nog een stapeltje extra die ik me niet eens meer kan herinneren. En dat voor iemand met vliegangst...

Verwijderd

Ik heb een keer zelf mogen vliegen in de D-MVCD. Een tweezits ultralight.
Dat was een proefles op Schwarze Heide in Duitsland. Het taxiën alleen al, met de viercilinder boxermotor voorin, wat een power zeg! :) Zo'n vliegtuig doet eigenlijk precies wat jij wil, net als bij een auto. Maar dan anders :)
Ja dat was kicken.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2jvp3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/538efm.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 01:09 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Lijkt me trouwens vreselijk om in een single aisle (zoals de 757) de Oceaan over te moeten. Even rondlopen lijkt me een drama dan...
Zal wel meevallen. Zelfs tijdens Londen-Sydney waren m'n enige wandelingen van zitplaats naar het toilet en vice versa. Ik heb geen behoefte aan lange wandelingen tijdens de vlucht.

• CyBeR
  • Niet online
[...]
Alleen terwijl er een cart in het pad staat, maar dat is niet het grootste deel van de vlucht.

* CyBeR heeft wel 's AMS-JFK vv. gedaan in een 757 van OpenSkies.

Pagina: 1 ... 17 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.