De Duurzame Kroeg deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste
Acties:
  • 405.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:19

Snow_King

Konijn is stoer!

Proton_ schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:16:
[...]

Kan iemand uitleggen waarom off-grid zo nastrevenswaardig is? Wil je ook niet op het wegennet aangesloten worden?

Ik begrijp een angst voor de overheid (al deel ik die niet), maar samen zijn 'we' sterker.
Ik wil zelf niet direct off-grid,maar wil wel onafhankelijk zijn. Het grid is een fragiel iets (zie Diemen laatst) en de moderne wereld valt zonder electriciteit heel snel uit elkaar.

Door onze energievoorziening decentraler te maken kunnen we hem ook betrouwbaarder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:43
Kan iemand uitleggen waarom off-grid zo nastrevenswaardig is?
Ik snap niet ook niet. Na die aankondiging van Musk over die accu's ontplofte mijn twitter-tijdlijn met posts in deze trant OHYEAHOFFGRINDONAFHANKELIJKOMGWTFBBQ!!1!!!!!

Ik begrijp niet goed wat er tegen netkoppeling is. Natuurlijk, de netbeheerders en leveranciers moeten een schop voor hun hol krijgen zodat ze in het belang van de (duurzame) consument gaan werken, en dat kan. Maar als we het laten zitten en lekker allemaal eigen voorraadjes aan gaan leggen dan zijn we IMO niet duurzaam bezig.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:09
AUijtdehaag schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:21:
Het kost inderdaad 340 euro bij enexis om de gas te verwijderen.
Raar dat het dan gratis is bij Liander.
Die mensen (Joulz) moeten ook betaald worden, er kwam zelfs een minikraantje aan te pas bij mij.
Ik heb ze op zonnestroom gebrouwen koffie gegeven ook nog ;)
Heb je om verwijdering gevraagd of alleen je aansluiting opgezegd?

Het punt was dat je niet altijd mag vanuit gaan dat gebruiker volledig geïnformeerd is of kans daar toe krijgt als reactie op "essent bestaat bij de gratie van de domheid van haar klantenbestand"

Voor een overbodige geworden aansluiting dient ook een kosteloze optie aangeboden te worden
voor opzegging hoe ze die noemen en op welke wijze en handelingen daarvoor doen is aan de netwerkbeheerder. geschillen commissie

Bij Liander en Stedin is dit terug te vinden op welke wijze zij voldoen aan BW art 7:408, maar ik heb geen idee hoe ze het bij Enexis noemen en waar ik het kan vinden

Als je om verwijderen vraagt dan krijg je dat ook, ook al je eigenlijk bedoelde aansluiting opzeggen
Net als in de winkel om augurken vraagt die ook krijgt en niet het gratis potje zoetzuur

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

[...]

Kan iemand uitleggen waarom off-grid zo nastrevenswaardig is? Wil je ook niet op het wegennet aangesloten worden?

Ik begrijp een angst voor de overheid (al deel ik die niet), maar samen zijn 'we' sterker.
Ik hoor de volgende argumenten:
- Geen afhankelijkheid van monopolistische multinationals
- Pure groene stroom in plaats van de grid-mix
- Besparing op vaste lasten
- Betrouwbaarheid van stroomvoorziening (hoewel ik dat in Europa ten zeerste betwijfel)
- Preppy

Bovenstaande zijn niet mijn punten maar als PV+batterijopslag goedkoper is dan een gridaansluiting wil ik dat zeker wel overwegen.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
JeroenH schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Ik snap niet ook niet. Na die aankondiging van Musk over die accu's ontplofte mijn twitter-tijdlijn met posts in deze trant OHYEAHOFFGRINDONAFHANKELIJKOMGWTFBBQ!!1!!!!!

Ik begrijp niet goed wat er tegen netkoppeling is. Natuurlijk, de netbeheerders en leveranciers moeten een schop voor hun hol krijgen zodat ze in het belang van de (duurzame) consument gaan werken, en dat kan. Maar als we het laten zitten en lekker allemaal eigen voorraadjes aan gaan leggen dan zijn we IMO niet duurzaam bezig.
Het lijkt me toch vrij simpel waarom het idee van netonafhankelijkheid zo aantrekkelijk is voor particulieren. Dat heeft alles met empowerment te maken (sorry voor de bobotaal). Op dit moment draai je als kleinverbruiker op voor een onevenredig aandeel van de kosten van de infrastructuur, SDE etc. Deze ontwikkeling helpt op zijn minst om daar een rem op te zetten. Ben het met je eens dat het in het grotere geheel helemaal niet zo handig is om offgrid te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
[...]

Werken in de richting van off-grid of wel minder eenheden over de meter geeft ook rust
Het is een slangenkuil aan het worden voor de meter, groeiend aantal energieleveranciers bij krimpend afzetvolume.

Afgelopen maand pleitte een NOM-aanjager (huursector) nog in tweede kamer bijzonder procedures voor geheel afschaffing van salderen in 2020 (motivatie bij navraag innovaties aanjagen met deadline)
Let wel met energieprestatievergoeding (huursector) worden deze woningen onttrokken aan de pool die energiebelasting en de SDE+kosten die nu toegezegd worden zodadelijk moeten gaan dragen net als bij warmtenet verwarming

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Snow_King schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Ik wil zelf niet direct off-grid,maar wil wel onafhankelijk zijn. Het grid is een fragiel iets (zie Diemen laatst) en de moderne wereld valt zonder electriciteit heel snel uit elkaar.

Door onze energievoorziening decentraler te maken kunnen we hem ook betrouwbaarder maken.
Op globale schaal heb je wellicht gelijk, maar op microschaal (huishouden) zeer waarschijnlijk niet. Beschikbaarheid van het net is enorm hoog. Bij zelfvoorzienende oplossingen kom je wellicht een eind als je technisch onderlegd bent, maar ook dan zal het falen en vervangen van een component relatief de beschikbaarheid significant beinvloeden. Als je niet technisch bent dan is dit nog veel beroerder. (Op termijn zullen er storingsdiensten hiervoor ontstaan.)

Het betrouwbaarst ben je door (grotendeels) zelfvoorzienend te zijn met een netkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:13
Ik denk niet dat (hier in nederland) het verlangen om echt off-grid te gaan heel hoog is.
Wat je hier wel ziet is dat mensen het toejuichen dat de mogelijkheid om het te doen steeds betaalbaarder etcetera wordt.

Vooralsnog kost een aansluiting op het elektriciteitsnet praktisch helemaal niets door de teruggavepost energiebelasting.
Men vindt het denk ik gewoon erg fijn om te weten dat wanneer die voordelen wegvallen er ook andere mogelijkheden zijn en die steeds bereikbaarder worden voor de 'gewone' consument.
Dat zorgt er ook weer voor dat de energiebedrijven op moeten passen dat ze het niet te bont maken zodat (veel) mensen dit ook echt gaan doen.
(het gaat dan natuurlijk vooral over geld, niet over duurzaamheid)

Afsluiten van gas is weer een heel ander verhaal... ik had dat ding het liefst ook z.s.m. weggehaald, helaas heb ik niet de praktische mogelijkheden (ruimte) om dat te realiseren.

Bij een eventuele zelfbouwwoning (droom... :9 ) gaat een gasaansluiting er sowieso niet komen. In het gunstigste geval kost gasaansluiting €1200,- en een gasketel (€1000) dan nog het periodieke vastrecht en verbruik (€160,- per jaar plus nog eens €150 gasverbruik ofzo) en je bent qua kosten al aardig op weg naar een all-electric oplossing voor je warmtevraag.

[ Voor 16% gewijzigd door NovapaX op 04-05-2015 14:57 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een CV vraagje,
ben nu wat actiever aan het bijhouden wat me gasvebruik doet en hierdoor slaat de twijfel toe of mijn vebruik normaal is.

ben t nu oo scherper in de gaten aan het houden maar zag net bij emmer warm water pakken 60 liter gas verstookt 2min tijd
is dit normaal en schrik ik omdat ik dit nooit geweten heb of is me ketel gewoon niet zuinig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Niek_ schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:58:
[...]

Joh, ik dacht dat ze alleen de gasmeter weghaalden en de aansluiting verzegelden? Wat moeten ze allemaal doen dan om de boel af te sluiten?
Ze graven de hoofdleiding op en doppen de aftakking af.
Heb het zelf niet gezien wat ze precies doen, ze moesten 1,5 mtr diep graven.
In de meterkast "knippen" ze de inkomende gasleiding door en halen de meter weg.
De monteur stelt daarvoor dan nog even de vraag, weet je het zeker? :P

Ik zou ook niet "off-grid" willen, de gas aansluiting weg is voldoende.
Bij niet "off-grid" is het goedkoper ivm heffingskorting (alweer subsidie ;) ) en krijg ik 10,5 cent per kWh aan teveel geproduceerde kilowattuurtjes op jaarbasis.

@domba: Ik heb via aansluitingen.nl om verwijdering gevraagd.
Je kiest gas en dan aansluitiing verwijderen. Daarna krijg je netjes een telefoontje (weet u het zeker? :P )en offerte van Enexis.
Ik was niet op de hoogte dat het bij Liander gratis was. Maakt me verder ook niets meer uit. Ben er vanaf.
Gebruikte al iets meer als een jaar geen gas meer.

[ Voor 22% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-05-2015 15:42 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:05:
Even een CV vraagje,
ben nu wat actiever aan het bijhouden wat me gasvebruik doet en hierdoor slaat de twijfel toe of mijn vebruik normaal is.

ben t nu oo scherper in de gaten aan het houden maar zag net bij emmer warm water pakken 60 liter gas verstookt 2min tijd
is dit normaal en schrik ik omdat ik dit nooit geweten heb of is me ketel gewoon niet zuinig ?
Dit is normaal. Een goed condenserende HR ketel haalt 9 kWh warmte uit 1 m3 gas.

Om 1 liter water 1 graad op te warmen, ben je 4186 J nodig (soortelijke warmte). Als je 10 liter 50°C opwarmt (van 15 naar 65°C), dan ben je dus (4186 x 10 x 50=) 2093 kJ nodig = 0,581 kWh.

0,581/9 = 0,0646 m3 aardgas is dus ongeveer 65 liter.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
http://www.rtlnieuws.nl/e...ns-moeten-verboden-worden

...gaan we dan ook fossiele (kern/kolen/gas) centrales van de grenzen weren?
;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

:F wat. een. ongelofelijke. hoeveelheid. bullshit.
Vanaf de eerste trein (de koeien zouden geen melk meer geven) is de mens geen sikkepit opgeschoten.

Dit soort politici (Jeroen Lenaers) neem ik dus ook niet meer serieus.
En dat plaatje, alsof windmolens ronddraaien alsof het een ventilator is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 17:20
NielsTn schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:26:
http://www.rtlnieuws.nl/e...ns-moeten-verboden-worden

...gaan we dan ook fossiele (kern/kolen/gas) centrales van de grenzen weren?
;)
Typisch hè... precies wat ik dacht toen ik het hoorde. Alles wat heel direct in onze nabijheid 'storend' zichtbaar is, moet maar weg. NIMBY. Verdere grensoverschrijdende vervuiling en risico's? Mwah, laat maar zitten, toch?

Vergelijkbaar trouwens: liever hebben we groenten met (onzichtbare) gifresten dan met een vliegje of slakje. Als we het zien, wordt het pas menens,... grrr!

Mijn buurman wil ook niet echt aan de zonnepanelen om dezelfde reden. Morgen spreek ik hem weer, zal eens vragen wat de terugverdientijd van z'n dakpannen is (mooie vondst, geleend van eric-pvt) en direct een paar mooie egaal zwarte panelen laten zien. >:)

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

,,Die molens in Aken zijn op 10 kilometer afstand zichtbaar. Ik vind het nogal kinderachtig dat je je buren zo opzadelt met de lasten van je energiebehoefte. In een verenigd Europa zou dat niet moeten kunnen."
En zo sluiten we onze eigen gas- en kolencentrales in de Rotterdamse en Delfzijlse havengebieden want die produceren tot ver in Duitsland toe vervuiling. En de kolencentrales in het Ruhrgebied en Polen ook want daar hebben wij dan weer last van. Oh, en niet te vergeten al die kerncentrales die langs de grens van Frankrijk en Belgie staan, want als daar wat mee gebeurt laat de fall-out zich niet tegenhouden door een lullig papieren grensje natuurlijk. De opwerkingsfabrieken van Le Havre en Sellafield sluiten per direct vanwege de lozing van radioactief afval in o.a. het kanaal waar wij last van hebben. Enz. Enz.

Het is gewoon een lekker klinkend gelegenheidsargument tegen windturbines.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het is ook geen toeval dat de kerncentrales van Doel en Borssele staan waar ze staan. Laat anderen de zooi maar opruimen als het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04

databeestje

Von PrutsHausen

Dan lopen ze zich druk te maken over windmolens op 10 kilometer afstand, maar gaan ze wel toestemming geven voor Villa's op het strand in mijn geboorte dorp.

http://www.noordhollandsd...las-Groote-Keeten?lref=L9

Beetje belachelijk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Nieuw in Tennet Market Review 2014

Zon en wind per maandAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CEKsfSKVAAA411t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 11:15
Maasluip schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:33:
:F wat. een. ongelofelijke. hoeveelheid. bullshit.
Vanaf de eerste trein (de koeien zouden geen melk meer geven) is de mens geen sikkepit opgeschoten.

Dit soort politici (Jeroen Lenaers) neem ik dus ook niet meer serieus.
En dat plaatje, alsof windmolens ronddraaien alsof het een ventilator is.
Dat deden ze vroeger ook :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/25oug6w.jpg

Hoeveel zou zo'n oude windmolenn opbrengen qua kWh. Hier staat 19 van die dingen een beetje nutteloos te draaien. Voor het verpompen van het overtollige water uit de polder hebben we een mooi gemaal staan.

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Hey... een kinderdijker/lekkerlander/alblasserdammer... wat leuk :D

Je moet ze niet te hard laten draaien want dat gaat ie in de hens... heeft m'n vader nog een mooie foto van (dat was de tweede van de overwaard, jaren geleden)

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:37

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

[...]
Je wil keus hebben, een 'plan B' zo je wil.
Het is dus niet je doel om off-grid te gaan :)
Diemen laatst liet weer zien dat het grid goed tegen een stootje kan: binnen 12h van deze enorme storing was het alsof er niets gebeurd was; Schiphol en de NS hadden hun eigen zaken niet goed op orde.
Ik zie dit met accu's in plaats van het grid niet beter gaan. Als aanvulling op het grid zie ik wel meerwaarde.
styno schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:43:
Ik hoor de volgende argumenten:
- Geen afhankelijkheid van monopolistische multinationals
- Pure groene stroom in plaats van de grid-mix
- Besparing op vaste lasten
- Betrouwbaarheid van stroomvoorziening (hoewel ik dat in Europa ten zeerste betwijfel)
- Preppy
Ik snap dat het niet jouw argumenten zijn, want stuk voor stuk nogal zwak ;)
-Hoeveel Li-accu fabrikanten zijn er?
-Egoïstisch; je kunt een overschot immers niet kwijt en netto is er dus minder groene stroom
-Je mist de heffingskorting dus je gaat er op achteruit (afgezien van het afschrijven van €3k aan accu)
-Ik ben (net als jij) niet overtuigd dat het introduceren van 3 nieuwe SPOFs en het elimineren van een redundant systeem de betrouwbaarheid ten goede komt
-Bouw dan een stuwmeer; dat is met een vuurstenen bijl misschien nog te repareren en moeilijker te jatten. Serieus; als prepper is stap 0: zorgen dat je uit Nederland en liefst uit West-Europa bent.
Bovenstaande zijn niet mijn punten maar als PV+batterijopslag goedkoper is dan een gridaansluiting wil ik dat zeker wel overwegen.
In het geval dat die 'als' in Nederland werkelijkheid wordt zal ik dat ook overwegen; op dat moment heeft de markt én de overheid namelijk enorm gefaald (en is de kans groot dat ik me lopend uit West-Europa begeef).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
haha... als ik jouw laatste zin lees zie ik spontaan beelden voor ogen van een massale exodus uit Europa.
Afbeeldingslocatie: http://www.itsartmag.com/features/itsart/wp-content/uploads/2014/10/EXODUS-GODS-AND-KINGS-Trailer-1.jpg

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
Stroomprijs met 20% gedaald:

http://www.nu.nl/geldzake...t-20-procent-gedaald.html

Minder geld terug voor je zonnestroom? Maar ook goedkoper afnemen bij bijv vervanging van aardgas? Etc.

[ Voor 8% gewijzigd door zeegerd op 04-05-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Volgens TenneT zijn er verschillende redenen voor de prijsdaling. Onder meer lag de prijs voor gas lager en zijn er drie nieuwe kolencentrales operationeel geworden.
Nu maar hopen dat de "schokkende" gas prijs niet opgedreven wordt en dat de kolencentrales blijven bestaan. 8)7

Dit bericht komt toch ieder jaar weer . Binnenkort komt het bericht dat de belasting weer omhoog gaat.
Wel weer grappig die kommentaren op nujij. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-05-2015 18:13 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Tjonge,.....al die domme mensen met panelen toch _O-

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist yeti 400 gekocht iemand nog een paneel tussen de 19 en 30v met max 10a http://postimg.org/image/e2igqfsj3/full/

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ja mensen anno 2015 worden er nog massaal kolencentrales geopend. Wat een visionairs.... het is toch om te janken.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
AUijtdehaag schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:02:
Wel weer grappig die kommentaren op nujij. ;)
Ik kan bij mezelf geen groter gevoel van verdriet over de maatschappij om me heen opwekken dan door comments te lezen op nujij, telegraaf, etc.

Daarom ben ik eigenlijk maar helemaal gestopt met nieuws. Nieuws voegt helemaal niets toe aan mijn leven. http://www.dobelli.com/no-news-2

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:30:
[...]

Ik kan bij mezelf geen groter gevoel van verdriet over de maatschappij om me heen opwekken dan door comments te lezen op nujij, telegraaf, etc.

Daarom ben ik eigenlijk maar helemaal gestopt met nieuws. Nieuws voegt helemaal niets toe aan mijn leven. http://www.dobelli.com/no-news-2
om even een zijweg in te slaan Moammar al-Qadhafi werd als bruut en dictator omschreven. dit heeft de Media(90% owned by rothschild) zo afgeschilderd YouTube: Libya Truth (DnB Soundtrack). maar anyways media doet er alles aan om het vermogen van de rothschild's niet te laten instorten. en dat zal lang duren voordat dat zal veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
Het nieuws van tegenwoordig is eigenlijk maar vermaak; brood en spelen, houdt het volk 'zoet' - indolent op wat gezeik na, maar een beetje zeiken is mooi tijdverdrijf zodat je niet zelf meer hoeft na te denken en steeds probleemoorzaken bij anderen kunt leggen.

Intussen kan het grootkapitaal doorgaan met 'hun ding', ons aan de massaconsumptie verslaafd houden en zelf er stinkend rijk van worden.

In dit verband ook: http://www.trueactivist.c...-the-forty-hour-workweek/

Zie tevens de reden waarom er zo weinig geprotesteerd wordt tegenwoordig: we zijn te druk met werken en consumeren. Een voetbalwedstrijd (als dat niet 'brood en spelen' is...) brengt ongeveer 1000 keer meer Groningers naar het westen dan de aardbevingsproblematiek.

Tijd voor een korte stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
[...]

Ik wil zelf niet direct off-grid,maar wil wel onafhankelijk zijn.
Hoe noem je de relatie met de leveranciers van alle benodigde apparatuur/batterijen etc dan? Is dat geen afhankelijkheid?

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:36:
om even een zijweg in te slaan Moammar al-Qadhafi werd als bruut en dictator omschreven. dit heeft de Media(90% owned by rothschild) zo afgeschilderd YouTube: Libya Truth (DnB Soundtrack). maar anyways media doet er alles aan om het vermogen van de rothschild's niet te laten instorten. en dat zal lang duren voordat dat zal veranderen.
Even om je post in context te plaatsen (voor mezelf):

9/11: aanslag of inside job?
chemtrails of contrails?
maanlanding echt of nep?
GMO oplossing voor wereld honger of grootste evil ooit?
FEMA: redder of orgnisator van de Obama death camps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antonboonstra schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:17:
[...]

Dit is normaal. Een goed condenserende HR ketel haalt 9 kWh warmte uit 1 m3 gas.
zelfs de atag sc109 "best getest bla bla" haalt dat echt helemaal niet.
het is een illusie anton, maak er maar 62@warmwater van dan kom je in de buurt.
ga maar meten, dan zie je het ook.
pas met dwtw word het warme water ongeveer hr100, en dat is net aan gelijk aan een domme e-boiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9/11 is een oorzaak gevolg wat meer weg heeft van een aanslag dan een inside job. wel waren er toevallig flink wat aantal aandelen geshort voor de aanslag dus het kan zeker een inside job geweest zijn .
chemtrails zijn er absoluut maar merendeel(99,9%) zal toch echt contrails zijn.
GMO oplossing geef de afrikanen genoeg geld voor de grondstoffen(afrika is het rijkst van de hele wereld qua grondstoffen) en sluit de corrupte gasten op.
de rest doet er niet zo toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
OK thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antonboonstra
Dankjewel voor de heldere uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het hebt over zijn gasketel verhaal lees dan de test nog eens van de a203c of de a244c
http://centrale-verwarmin...censie-cv-ketel.php?id=24
Het "jaartaprendement" van deze ketel ligt op 75%.
Warmwaterproductie is gemeten bij 37 graden
dat is slecht elke 4e m3 groningen gas ging zo de schoorsteen uit voor de vogeltjes
en we mogen het steeds maar weer hr107/109 noemen
|:(
en wel best getest dat dan weer wel....zo kan ik het ook,
kwestie van de hele tijd maar het verkeerde verhaal herhalen, word vanzelf #viral #geloofwaardig #staatindefolder.nl

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

JeroenH schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:57:
[...]

Even om je post in context te plaatsen (voor mezelf):

9/11: aanslag of inside job?
chemtrails of contrails?
maanlanding echt of nep?
GMO oplossing voor wereld honger of grootste evil ooit?
FEMA: redder of orgnisator van de Obama death camps?
_O-
Nog een paar uit die reeks:
UFO landingen bij Rosswell: cover up of nep?
Klimaatverandering: echt of hoax?
Vaccinaties: goed voor collectieve gezondheid of verkooptruuk van big pharma?

Uit psychologisch onderzoek blijkt dat mensen die in 1 van bovenstaande samenzweringtheorie geloven vaak ook in meer van bovenstaande theorien geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

styno schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:42:
[...]

_O-
Nog een paar uit die reeks:
UFO landingen bij Rosswell: cover up of nep?
Klimaatverandering: echt of hoax?
Vaccinaties: goed voor collectieve gezondheid of verkooptruuk van big pharma?

Uit psychologisch onderzoek blijkt dat mensen die in 1 van bovenstaande samenzweringtheorie geloven vaak ook in meer van bovenstaande theorien geloven.
ufo fairytales zijn leuk ook als het echt waar is ;)
mensen die in ijmuiden leven/wonen sterven 10 jaar eerder dan mensen die 10km zuidelijker wonen in aerdenhout/haarlem etc. dus ja echt waar.
het laatste ja ja lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
styno schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:42:
Dat was precies wat ik aan het peilen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

JeroenH schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:02:
[...]

Nou had ik al zo'n vermoeden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Ik denk dat we hier onze handen wel vol hebben aan duurzaamheid. Als we alle andere complottheorieën ook nog eens moeten gaan bespreken dan wordt het wel heel divers hier.
Want laten we eerlijk zijn, de milieuproblematiek is ook maar iets wat de natuur verzonnen heeft om aandacht te trekken, en alle groene lobby's en zonnepanelen-fabrikanten die zitten in het climate-complot met Gaia.
Oja, en duurzaamheid is vooral duur.

lange duur.
;-)

[ Voor 13% gewijzigd door NovapaX op 04-05-2015 23:30 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:02:
[...]

YouTube: vervuiling hoogovens, corus, tata steel
good game well played
http://www.ggdkennemerlan...agen-fijn-stof-IJmond.pdf oh en dit zijn meetgegevens van jaren geleden de uitstoot is alleen maar meer geworden.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
NovapaX schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:29:
Als we alle andere complottheorieën ook nog eens moeten gaan bespreken dan wordt het wel heel divers hier.
Het is de kroeg B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Dat is waar... maar het moet wel op de achterkant van een bierviltje passen... :P

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:05:
[...]
zelfs de atag sc109 "best getest bla bla" haalt dat echt helemaal niet.
het is een illusie anton, maak er maar 62@warmwater van dan kom je in de buurt.
ga maar meten, dan zie je het ook.
pas met dwtw word het warme water ongeveer hr100, en dat is net aan gelijk aan een domme e-boiler.
Ik zal je sterker vertellen, ik héb het al gemeten. Hoe het met tapwater zit, durf ik niet precies te zeggen. Maar hier op de zaak hebben we een Remeha Quinta 45 staan in een laag temperatuur verwarmingsinstallatie (50/35). Deze wordt bemeterd met een Ista Ultego III warmtemeter. In een periode van 1468 dagen hebben wij met 10.477,86 m3 gas 343,84 GJ aan warmte opgewekt. Dan kom ik op 9,12 kWh per m3 gas.

Desondanks, het kan wel 'zuinig' zijn, maar het blijft fossiel gas wat je aan het verbranden bent. Daarom:
Twitter warmtepomp

[ Voor 10% gewijzigd door antonboonstra op 05-05-2015 09:27 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vanwege mijn activiteiten omtrent de Warmtewet heb ik de beschikking over een mooi document hieromtrent: https://dl.dropboxusercon...en%20voor%20warmtewet.pdf

Conclusie: een typische cv-ketel behaalt bij ruimteverwarming gemiddeld zo 93-94% rendement op bovenwaarde en bij tapverwarming 65% rendement op bovenwaarde. Een typische cv-ketel moet begrepen worden als een gemiddelde cv-ketel van ongeveer 7,5 jaar oud in een standaard situatie zonder optimalisaties zoals cv-tuning etc.

[ Voor 42% gewijzigd door Fest op 05-05-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
Fest schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:39:
Vanwege mijn activiteiten omtrent de Warmtewet heb ik de beschikking over een mooi document hieromtrent: https://dl.dropboxusercon...en%20voor%20warmtewet.pdf

Conclusie: een typische cv-ketel behaalt bij ruimteverwarming gemiddeld zo 93-94% rendement op bovenwaarde en bij tapverwarming 65% rendement op bovenwaarde. Een typische cv-ketel moet begrepen worden als een gemiddelde cv-ketel van ongeveer 7,5 jaar oud in een standaard situatie zonder optimalisaties zoals cv-tuning etc.
Inderdaad interessant. Het document bevestigd wat hier al vaker geroepen wordt, dat ketels gemiddeld maar 93% t.o.v. de bovenwaaarde halen. Heel wat minder dan 107% van de onderwaardering dus. Belangrijk daarbij is dat het rapport vermeld dat er geen significante correlatie is met de leeftijd van de ketel! (Dat wil zeggen: nieuwe ketels zijn niets beter dan oude HR-ketels.)

Volgens het rapport is tevens het tapwaterrendement erbarmelijk. Het hoogst gehaalde rendement is amper 70% en een significant deel zit onder de 30% met zelfs een uitschieter naar 15%!!! Stel je eens voor: voor iedere euro WW die je gebruikt gaat er €6,- door de schoorsteen!

Maar dan is er nog iets belangrijks: de metingen zijn van het ketelrendement en niet van het systeemrendement. (Althans, dat staat niet specifiek omschreven, maar is impliciet.) De significante systeemvereisten in een gemiddeld huishoudelijk distributiesysteem gaan nog eens van de gemeten rendementen af.

Wellicht is dit correct voor de discussie over het vergelijk van warmtelevering VS zelf opwekken, maar voor de discussie over duurzaamheid en energiebesparing is het systeemrendement wel van groot belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antonboonstra schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:21:
[...]

Ik zal je sterker vertellen, ik héb het al gemeten. Hoe het met tapwater zit, durf ik niet precies te zeggen. Maar hier op de zaak hebben we een Remeha Quinta 45 staan in een laag temperatuur verwarmingsinstallatie (50/35). Deze wordt bemeterd met een Ista Ultego III warmtemeter. In een periode van 1468 dagen hebben wij met 10.477,86 m3 gas 343,84 GJ aan warmte opgewekt. Dan kom ik op 9,12 kWh per m3 gas.

Desondanks, het kan wel 'zuinig' zijn, maar het blijft fossiel gas wat je aan het verbranden bent. Daarom:
[afbeelding]
anton erg goed hoor en geen lullige bedoelingen maar op het moment dat de zon niet schijnt gebruikt je airco verwarming whateva wat elektra verbruikt geen zonnestroom. maar trek je er gewoon kolenstroom uit. dat er in theorie saldering is is prima maar het net is geen batterij. mensen schijnen dit totaal niet te snappen. meestal heb je verwarming nodig als de zon niet of nauwelijks schijnt. dus ja ''zuinig'' ik zeg koop een houtkachel met boiler en/of zonneboiler en hou (water)verwarming gescheiden van elektra.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Laat het vandaag nou lekker gaan waaien :+

De consument (in dit geval anton) doet zijn best, men mag verwachten dat de netbeheerders, leveranciers en overheid ook hun best doen.
Als we het allemaal individueel gaan oplossen komen we er ook niet.

Het net is geen batterij, maar wel een prima uitwisselingsmiddel (goh!) om groene stroom van verschillende bronnen die op verschillende momenten op kunnen wekken op de juiste plaats te krijgen.
Het bovengemiddeld goede elektriciteitsnet in NL is, mijns inziens, juist bij uitstek geschikt als dragende grond en facilitator van de Nederlanse energietransitie naar duurzamere vormen van opwek.

In mijn beleving passen loodaccus van 0,3 kWh die na 200 cycles op 50% DoD kapot zijn daar dan weer helemaal niet in. Maar ik neem aan dat je daar een andere goede bestemming voor hebt. (kamperen ofzo)
Heel NL aan de houtkachel is ook niet zo'n goed plan lijkt me, we hebben al fijnstof en dergelijke genoeg.
Iedereen aan de zonneboiler is dan weer wel een goed idee!

[ Voor 39% gewijzigd door NovapaX op 05-05-2015 11:07 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:52:
[...]

anton erg goed hoor en geen lullige bedoelingen maar op het moment dat de zon niet schijnt gebruikt je airco verwarming whateva wat elektra verbruikt geen zonnestroom. maar trek je er gewoon kolenstroom uit. dat er in theorie saldering is is prima maar het net is geen batterij. mensen schijnen dit totaal niet te snappen. meestal heb je verwarming nodig als de zon niet of nauwelijks schijnt. dus ja ''zuinig'' ik zeg koop een houtkachel met boiler en/of zonneboiler en hou (water)verwarming gescheiden van elektra.
Wat een onzin. De CV ketel, houtkachel werken per definitie fossiel de boiler kan duurzaam verwarmd worden maar allen komen ze niet verder dan een COP van 1.

Niet meer van deze tijd dus! Je wordt er ook echt niet vrolijk van als een hele wijk met een houtkachel aan het verwarmen is :r

Dat is natuurlijk volkomen anders met een warmtepomp waar je warmte van buiten naar binnen "comprimeert" en dat mogelijk zelfs op duurzame energie zonder lokale uitstoot!

Goed bezig Anton. Goed voorbeeld doet goed volgen!

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 05-05-2015 11:08 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de houtkachel kan prima duurzaam kijk naar scandinavie waar ze 2 bomen terug planten als ze er 1 kappen. en er staat ook en/of

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NovapaX schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:00:
Laat het vandaag nou lekker gaan waaien :+

De consument (in dit geval anton) doet zijn best, men mag verwachten dat de netbeheerders, leveranciers en overheid ook hun best doen.
Als we het allemaal individueel gaan oplossen komen we er ook niet.

Het net is geen batterij, maar wel een prima uitwisselingsmiddel (goh!) om groene stroom van verschillende bronnen die op verschillende momenten op kunnen wekken op de juiste plaats te krijgen.
Het bovengemiddeld goede elektriciteitsnet in NL is, mijns inziens, juist bij uitstek geschikt als dragende grond en facilitator van de Nederlanse energietransitie naar duurzamere vormen van opwek.

In mijn beleving passen loodaccus van 0,3 kWh die na 200 cycles op 50% DoD kapot zijn daar dan weer helemaal niet in. Maar ik neem aan dat je daar een andere goede bestemming voor hebt. (kamperen ofzo)
Heel NL aan de houtkachel is ook niet zo'n goed plan lijkt me, we hebben al fijnstof en dergelijke genoeg.
Iedereen aan de zonneboiler is dan weer wel een goed idee!
de loodaccus die in de goal zero zitten zijn niet de average loodaccus die je voorin je auto plaatst tevens zal ik mijn batterij netjes recyclen als hij end of life is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Wel vervelend dat een paar decennia duurt voordat zo'n boom weer groot genoeg is om mooi brandhout van te maken.
Op kleine(re) schaal werkt dat prima natuurlijk, maar als je een miljoen huishoudens van een paar kuub hout per jaar moet voorzien heb je wel een erg groot bos nodig om voldoende doorloopsnelheid te hebben.

Houtkachel of pelletkachel is prima hoor, maar echt geen oplossing voor miljoenen huishoudens.

Hoe denk je trouwens dat het gaat ruiken als de halve woonwijk de kachel aansteekt... met aanmaakblokjes vol parafine/benzine...
Oh en dat oude hout van de schutting (vol met beits) kan natuurlijk ook wel in de kachel....

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NovapaX schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:13:
Wel vervelend dat een paar decennia duurt voordat zo'n boom weer groot genoeg is om mooi brandhout van te maken.
Op kleine(re) schaal werkt dat prima natuurlijk, maar als je een miljoen huishoudens van een paar kuub hout per jaar moet voorzien heb je wel een erg groot bos nodig om voldoende doorloopsnelheid te hebben.

Houtkachel of pelletkachel is prima hoor, maar echt geen oplossing voor miljoenen huishoudens.

Hoe denk je trouwens dat het gaat ruiken als de halve woonwijk de kachel aansteekt... met aanmaakblokjes vol parafine/benzine...
Oh en dat oude hout van de schutting (vol met beits) kan natuurlijk ook wel in de kachel....
tegenwoordig kan je resthout/afvalhout klein maken tot briketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Zeker, moet je wel een paar miljoen kuub resthout hebben.

Je reageert altijd lekker makkelijk op een puntje met een oneliner, en gaat dan voorbij aan de rest van de argumenten.
Ben er een beetje klaar mee eigenlijk.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:08:
de houtkachel kan prima duurzaam kijk naar scandinavie waar ze 2 bomen terug planten als ze er 1 kappen. en er staat ook en/of
Een houtkachel stoot nogal wat schadelijke stoffen uit. Daarnaast is een houtkachel leuk op zaterdagavond met een glas wijn erbij, maar voor 24/7 verwarming van tapwater lijkt mij dit niet wenselijk. In de binnenstad zakken hout naar je appartement slepen, ik zie het niet gebeuren.

Waar wil je die bomen overigens planten? Je hebt er echt gigantisch veel van nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb je altijd nog zonneboilers FicoF zoals in mijn oneliner staat. je hoeft echt geen aanmaakblokjes benzine of iets dergelijks te gebruiken om vuur aan te steken hoor. http://www.hout-briket.nl...mowood-75-packs-bezorgen/ deze stukjes branden.goede aansteker en ze gaan al.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:25:
dan heb je altijd nog zonneboilers FicoF zoals in mijn oneliner staat. je hoeft echt geen aanmaakblokjes benzine of iets dergelijks te gebruiken om vuur aan te steken hoor.
Die heeft toch dezelfde eigenschappen als een warmtepomp + PV. Zon schijnt niet altijd dus je hebt een buffer / accu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jou warmtepomp+pv is natuurlijk wat anders dan een airco of elektrische boiler die trekt zo een paar kwh uit het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:29:
jou warmtepomp+pv is natuurlijk wat anders dan een airco of elektrische boiler die trekt zo een paar kwh uit het net.
8)7 :'(

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:29:
Op basis van deze uitspraak is deze discussie met jouw over dit onderwerp eigenlijk al zinloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Of, je legt even uit wat de overeenkomsten zijn :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
revolution-nl schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:07:
Niet meer van deze tijd dus! Je wordt er ook echt niet vrolijk van als een hele wijk met een houtkachel aan het verwarmen is :r
Ik heb het genoegen van 1 buurman een paar deuren verder die hout stookt met een lage schoorsteen. Zoals vele rokers (locatie herkenbaar aan de peuken op straat), heeft deze roker geen behoefte aan sociaal acceptabel gedrag.

Al met 1 zo'n buurtgenoot ben je de klos. Het is overigens niet alleen stankoverlast, het zorgt ook voor aantasting van de gezondheid en vroegtijdige dood. Het is middeleeuws. Mensen in die tijd werden niet voor niets niet zo oud. Feitelijk achterlijk dat we dat nu nog accepteren.

Houtstoken zonder schadelijke stoffenfilter moet worden verboden. Gezondheid en leefbaarheid moet prevaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
teacher schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:50:
Of, je legt even uit wat de overeenkomsten zijn :Y
Ok.

Alles.

(een airco is een warmtepomp O-) )

[ Voor 3% gewijzigd door NovapaX op 05-05-2015 11:57 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
mrmrmr schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:52:
Houtstoken zonder schadelijke stoffenfilter moet worden verboden. Gezondheid en leefbaarheid moet prevaleren.
Komkom, zo erg is het allemaal niet:

Geintje, houtrook is een probleem. Heb er zelf geen last van, maar ik ken een paar mensen die echt uitgerookt worden door hun buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JeroenH schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:02:
[...]

Komkom, zo erg is het allemaal niet:

[video]

Geintje, houtrook is een probleem. Heb er zelf geen last van, maar ik ken een paar mensen die echt uitgerookt worden door hun buren.
Mijn ouders wonen in woonwijk met jaren 70 bungalows die energie technisch niet heel efficiënt inelkaar steken. Bijna de hele wijk stookt op hout. Als ik uit mijn auto stap in die wijk dan slaat de lucht serieus direct op je longen en dan laat ik de stank nog buiten beschouwing :r

Mijn ouders stoken met een pelletkachel de woonkamer :). Voor de overige vertrekken zitten ze al na te denken over een warmtepomp O-)

Ik ben overigens wel van het principe leven en laten leven.

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 05-05-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

[...]

Ik heb het genoegen van 1 buurman een paar deuren verder die hout stookt met een lage schoorsteen. Zoals vele rokers (locatie herkenbaar aan de peuken op straat), heeft deze roker geen behoefte aan sociaal acceptabel gedrag.

Al met 1 zo'n buurtgenoot ben je de klos. Het is overigens niet alleen stankoverlast, het zorgt ook voor aantasting van de gezondheid en vroegtijdige dood. Het is middeleeuws. Mensen in die tijd werden niet voor niets niet zo oud. Feitelijk achterlijk dat we dat nu nog accepteren.

En hij stapte in zijn auto met kanker verwekkende katalysator :) je klinkt ietwat paranoia imho.
Er zijn zoveel dingen niet goed voor jou of wat je doet voor anderen, of je hoort over 15 jaar ineens dat het niet goed voor je was.

1 buurman een paar huizen verderop, jij ruikt wat, maar is het schadelijk? Met je meet rapport kan je dan toch bevelen hem te stoppen? Ow wacht, geen meet rapport zeker? Dus eigenlijk weet je het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Rol-Co schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:07:
[...]

En hij stapte in zijn auto met kanker verwekkende katalysator :)
Plofmotoren ook zoiets :r

:+

[ Voor 45% gewijzigd door revolution-nl op 05-05-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja, trap voor open doel he, the easy way. Maar voorlopig heeft die plofmotor in de laatste 50 jaar meer en op grotere schaal wat aan het milieu gedaan dan welke andere bedrijvigheid dan ook. :)

Vervuiling van de lucht is zichtbaar en een makkelijk doelwit, maar er zijn grotere problemen dan dat waar iedereen aan mee helpt, plastic soep en grond (water) vervuiling bijv, daar hebben we allemaal boter op ons hoofd, ook jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Rol-Co schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:07:
[...]

En hij stapte in zijn auto met kanker verwekkende katalysator :) je klinkt ietwat paranoia imho.
Er zijn zoveel dingen niet goed voor jou of wat je doet voor anderen, of je hoort over 15 jaar ineens dat het niet goed voor je was.

1 buurman een paar huizen verderop, jij ruikt wat, maar is het schadelijk? Met je meet rapport kan je dan toch bevelen hem te stoppen? Ow wacht, geen meet rapport zeker? Dus eigenlijk weet je het niet?
De term is "Paranoide". Dat is iemand die zonder reden zich achtervolgd voelt. Daar is hier geen sprake van.

Er is meer dan voldoende wetenschappelijk bewijs dat de uitstoot van fijnstof schadelijk is. Dat is ook algemeen bekend. Daar ga ik geen discussie over voeren.
Daarnaast is er ook de uitstoot van stoffen in het hout zoals impregneermiddelen, verf en dergelijke. Nu ga je me zeker vertellen dat die buurman alleen schoon hout stookt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Houtrook is een groter probleem dan menigeen denkt. Mensen voeren zelf metingen uit rondom en zelfs in hun huis, en die komen soms op fijnstofwaarden die in landen om ons heen officieel als smog worden aangemerkt, inclusief maatregelen om dat terug te dringen (beperken autoverkeer).

Het RIVM lijkt hier doof voor, evenals veel van de mensen die hout stoken..

En fijnstof is maar één van de zaken die de lucht in worden geblazen, door de veelal slechte verbranding komt er allerhande narigheid mee. En dan hebben we het nog niet eens over mensen die geverfd en geïmpregneerd hout in hun allesbrander flikkeren. Leven en laten leven?

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenH op 05-05-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

mrmrmr schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:16:
[...]

De term is "Paranoide". Dat is iemand die zonder reden zich achtervolgd voelt. Daar is hier geen sprake van.

Er is meer dan voldoende wetenschappelijk bewijs dat de uitstoot van fijnstof schadelijk is. Dat is ook algemeen bekend. Daar ga ik geen discussie over voeren.
Daarnaast is er ook de uitstoot van stoffen in het hout zoals impregneermiddelen, verf en dergelijke. Nu ga je me zeker vertellen dat die buurman alleen schoon hout stookt. :-)
Ja bekend, en dat fijnstof komt alleen uit kachels? Kijk groter.
Of jouw buurman schoon hout of aardappel schillen stookt weet ik niet maar jij ook niet denk ik dus ga je er maar van uit van niet omdat je je er aan ergert, meten is weten, dan kan je ook wat aantonen. Op een forum klagen helpt zeker niet.
Als ik op een avond hier door de wijk loop ruikt het ook als een grote houtverbrander, het staat ook vol met dikke schoorstenen op de daken voor een openhaard, alle huizen hebben cv hier af bouw dus het zal voor de gezelligheid zijn, ik stoor me er niet aan eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Ik geloof ook niet dat men er hier een groot probleem van wil maken.
De enkeling die de kachel stookt zal inderdaad voor wat fijnstof kunnen zorgen, maar ik geloof niet dat het heel rechtvaardig is om basis van de koers die nederland op dit moment vaart daar een groot probleem van moeten gaan maken, en niet van alle andere soorten van veel extremere vervuiling uit de industrie/grootverbruikers.

Maar het lijkt me niet wenselijk dat het aantal houtkachels en mensen die daar dus troep ingooien drastisch toe gaat nemen.

Ouders hebben thuis ook een houtkachel, daar gaat (gelukkig) alleen goed en droog hout op. De overlast bij buren is er niet, en stank ook nooit wat van gemerkt. (uitmonding is dan ook wel 11 meter hoog)
Belangrijk met een kachel is gewoon dat je hem goed moet stoken, en goed hout moet hebben. Dan blijft de vervuiling en eventuele overlast zeer beperkt.
Kun je dat niet, dan mag je die kachel wat mij betreft het raam uit kegelen.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Hout is toch biomassa", en met het SDE+ biomassa-jaar worden de eisen wat verruimd 8)

Zuiver technische gezien zijn er wel wat oplossingen om "kolenstroom" voor de warmtepomp te vermijden , maar in samenhang met beleid en belangen van alle partijen in de keten en als consument onder aan keten bungelend, kom je niet voorbij of verder dan "salderen en "net als accu" gebruiken die vol zit met GvO's dikker dan de kabels, als er al kabels zijn naar de bron etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover had ik niet teruggekeken
was net te donker hier met die onweersbui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Fijnstof van houtstook in Westerse steden is inderdaad een gezondheidsprobleem, net als dat de uitstoot van Tata, kolencentrales of niet-ontzwavelde bunker brandstof stokende vrachtschepen in de Rotterdamse haven een probleem is. Vooral wanneer het niet waait of tijdens een situatie met atmosferische inversie blijft de rook dicht bij de grond hangen.

Kijk ik hier naar de daken van deze jaren 80 wijk met niet al te best geisoleerde woningen dan zie ik dat 25-50% van de daken naast een cv-pijp ook een schoorsteen op het dak heeft. 's Winters kun je de rook goed ruiken. Jammer dat fijnstof zo slecht zichtbaar is.

Uit een onderzoek van het ECN:
De berekening van de luchtverontreiniging van huishoudelijke houtgestookte-installaties kent door diverse factoren een onzekerheid in de orde van ± 25%. Toch kan geconcludeerd worden dat deze, gezien hun bijdrage aan de Nederlandse energievoorziening van circa 0,2%, onevenredig groot is. Het aandeel in de emissies ligt namelijk op het 5 tot 20 voudige. Houtstook is in Nederland verantwoordelijk voor ruim 5% van de totale fijn stof-emissie. Bij PM2.5 is de bijdrage zelfs 8%. Wordt rekening gehouden met het condenseren van koolwaterstoffen op de roetdeeltjes dan is het aandeel in de totale Nederlandse fijn stof emissie nog hoger.
Ook bij NMVOS (niet-methaan vluchtige organische stoffen) is er met 4% een substantiële bijdrage. Bij Polycyclische Aromatische Koolwaterstoffen (PAK‘s) en dioxinen kan de bijdrage in de orde van 20% liggen. Alleen bij de emissie van NOx en SO2 ligt het beeld minder extreem met bijdrage aan de nationale emissies van 0,7% respectievelijk 0,3%.
De emissies van fijn stof, NMVOS en stoffen als dioxinen lopen aanzienlijk op als er onjuist gestookt wordt. Over het aandeel onjuist stoken is echter nauwelijks wat bekend. De huidige Europese EN-normstelling voor nieuwe kachels en inzethaarden heeft een positief effect op de emissies van kachels en inzethaarden. Tot een substantiële emissiedaling in de toekomst leidt dit echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revolution-nl schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:37:
[...]

Op basis van deze uitspraak is deze discussie met jouw over dit onderwerp eigenlijk al zinloos
een warmtepomp is een stuk zuiniger dan een domme airco of elektrische boiler die een zeer slecht rendement heeft. Warmtepomp gaat in de grond kost zo tussen de15k en 30. Airco heb je al vanaf een paar tientjes bij de action (zit op het dak of staandmodel)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

een beetje dure houtkachel heeft al een filter _/-\o_

Jammer dat fijnstof zo slecht zichtbaar is.
[...]
[/quote]

fijnstof is wel te zien als je maar lang genoeg wacht zie je vanzelf zwarte voegen. rij maar eens naar ijmuiden en bekijk daar maar eens de voegen en de bewoners zijn ook nog trots op tata en de woonomgeving :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:37

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:18:
[...]
Warmtepomp gaat in de grond
Ah, een definitiemisverstand.
De "airco" valt ook onder de warmtepompen en een moderne haalt een jaarrond rendement dat vergelijkbaar of hoger is dan die van een open grondsysteem. Voor het vermogen dat anders alleen voor de bronpomp nodig is zit je dan al warm in je hele huis :)
De 'twee tientjes bij de action' airco kan nog steeds een redelijk goede investering zijn als die ook kan verwarmen, door die alleen in het tussenseizoen in te zetten (luchttemperatuur >10 graden).
Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kweenie hoor jullie slaan onbewezen onzin uit.
de pv doet het echt heel goed 5kWp op de WP 5,6kW
waar halen jullie de kennis vandaan om te verklaren dat je tekort komt ?
hou eens op en leer, voordat je roeptoetert.
ik heb 70 euro stroom bijgekocht tussen 1 november en 1 april, kijk dat zijn de feiten op dagbasis.
roep niet zomaar iets want het word herhaald en is zomaar onware waarheid.
en dat is typisch voor NEEderland, en zo doe je eerst jezelf erg veel pijn, want straks geloof je het ook nog.
verder is zeezout ook fijnstof in nederland, dus die duscussie is ook alweer kansloos door rare standaarden die alleen in nederland gelden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NovapaX schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:57:
Ik geloof ook niet dat men er hier een groot probleem van wil maken.
De enkeling die de kachel stookt zal inderdaad voor wat fijnstof kunnen zorgen, maar ik geloof niet dat het heel rechtvaardig is om basis van de koers die nederland op dit moment vaart daar een groot probleem van moeten gaan maken, en niet van alle andere soorten van veel extremere vervuiling uit de industrie/grootverbruikers.

Maar het lijkt me niet wenselijk dat het aantal houtkachels en mensen die daar dus troep ingooien drastisch toe gaat nemen.

Ouders hebben thuis ook een houtkachel, daar gaat (gelukkig) alleen goed en droog hout op. De overlast bij buren is er niet, en stank ook nooit wat van gemerkt. (uitmonding is dan ook wel 11 meter hoog)
Belangrijk met een kachel is gewoon dat je hem goed moet stoken, en goed hout moet hebben. Dan blijft de vervuiling en eventuele overlast zeer beperkt.
wat dacht je van vliegtuigen , alleen starten kan je al 1000km met je auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:33

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:18:
[...]

een warmtepomp is een stuk zuiniger dan een domme airco of elektrische boiler die een zeer slecht rendement heeft. Warmtepomp gaat in de grond kost zo tussen de15k en 30. Airco heb je al vanaf een paar tientjes bij de action (zit op het dak of staandmodel)
Btcaelum, kap es ff met die onzin,
Een domme airco heeft nog altijd een COP, ook al is ie niet zo goed, 1 kWh er in is nog altijd 3,5 kWh thermisch.

Mijn boiler wordt geladen met pure zonnestroom, en daar douche ik de volgende dag prima op.
Mijn gasverbruik is nul, mijn E verbruik is nihil, allemaal met die domme PV.

Wanneer gaat bij jouw het licht branden??

Ja natuurlijk is er nu een mix van fossiel en renewebles, als iedereen naar de renewebles gaat is dat probleem gouw opgelost, dan rest hooguit een transport probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Gasschuif op 05-05-2015 21:31 ]

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, 20% komt wel uit je pv, bij 5kWp is dat dus 1000Wac in de winter bij wolkjes.
en dat gebruikt de warmtepomp of minder, zo simpel en toch te moeilijk voor gasheads.
klappen voor het verkeerde verhaal, en jezelf pijn doen, holland anno 2015.
de haarfohn van de vrouw gebruikt ook zomaar 700Watt maar daar verwarm je het huis niet mee.

@btcaelum
woont aan de kust (hoge cop l/w)
woont aan de kust 1200kWh/kWp is te doen
gas en winddelen ?
/niet mijn ding

tijd voor een monstercourse, bier pv en wp, kom maar btcaelum, ik zit in alkmaar
dronken en als wijs man naar huis, pas op dat je niet tegen het gazprom hek aanfietst, daar houden ze niet van daarzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 21:22 . Reden: ik zeg win win ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:20:
tsja, 20% komt wel uit je pv, bij 5kWp is dat dus 1000Wac in de winter bij wolkjes.
en dat gebruikt de warmtepomp of minder, zo simpel en toch te moeilijk voor gasheads.
klappen voor het verkeerde verhaal, en jezelf pijn doen, holland anno 2015.
de haarfohn van de vrouw gebruikt ook zomaar 700Watt maar daar verwarm je het huis niet mee.

@btcaelum
woont aan de kust (hoge cop l/w)
woont aan de kust 1200kWh/kWp is te doen
gas en winddelen ?
/niet mijn ding

tijd voor een monstercourse, bier pv en wp, kom maar btcaelum, ik zit in alkmaar
dronken en als wijs man naar huis, pas op dat je niet tegen het gazprom hek aanfietst, daar houden ze niet van daarzo.
ahh dan moet bij jou ook 1100kwh/kwp te halen zijn? gazprom(bergen) toevallig ken ik de omgeving:D moet je s'ochtends eens kijken rijden ze met 80 90km/h op de weg(bergerweg) met een plug-in volvo 8)7 . ik ben absoluut geen gashead heb mijn 300d weggedaan en een smart ebike gekocht. mag ik even weten welke persoon hier een fiets heeft als hoofdvervoer? :F if not wees dan stil over duurzaamheid. 90% rijd met 1000kg+ auto als het tegenzit ;w mensen willen maar graag duurzaamheid zolang het maar geld maakt |:( holland anno alle tijden anyways Good Game

@eric-pvt
oh die komen er wel hoor eerst even kijken hoe en wat met aanbouw schuur etc. deel van de onderdelen liggen al klaar hier.
NovapaX schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:57:

Dit is ook zo.
Zolang je maar goed droog hout hebt desnoods geperst tot briket dan heb je er vrijwel geen overlast van.
Gasschuif schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:09:
[...]

Mijn boiler wordt geladen met pure zonnestroom, en daar douche ik de volgende dag prima op.
Mijn gasverbruik is nul, mijn E verbruik is nihil, allemaal met die domme PV.
Niet iedere burger is een electrohead(Elektrotechniek (HTS)) gasschuif, dat jij waarschijnlijk je boiler laad tijdens piekvermogen(opwek) doet vrijwel niemand. het feit dat je alle gewone mensen hoort zeggen van overdag stop ik het erin en s'avonds haal ik het eruit 8)7 zegt al genoeg van de (basis)kennis van tegenwoordig. echt erover nadenken of research(wat tegenwoordig zo simpel-tijdrovend- is met google) doen mensen niet.
[...]

bij mij branden philips hue lampjes is het erg?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Zaterdag nog met twee kids in de bakfiets 22 kilometer gefietst... Op enkel spierkracht.
De ouderwetse niet-elektrische fiets is hier het vervoersmiddel ja.
(Moest ik meer dan 20 kilometer moeten fietsen per dag had ik ook een e-bike overwogen)

Het salderen is gewoon hoe het nu voor de consument werkt, je stopt het erin en haalt het er later weer uit. Je hoeft niet van iedereen te verwachten dat hij/zij dat gaat onderzoeken. Ik ben blij met iedereen die überhaupt de moeite en investering doet om duurzaam bezig te zijn.

Je mag als burger/consument mijns inziens wel verwachten dat er competente mensen op diverse posten zitten die wel nadenken over het grotere plaatje. Dat dat niet het geval is weten we ondertussen ook wel, maar dan moet dát veranderen. Dat is onder andere weer aanleiding voor de #klimaatzaak

[ Voor 6% gewijzigd door NovapaX op 05-05-2015 22:47 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NovapaX schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:44:
Zaterdag nog met twee kids in de bakfiets 22 kilometer gefietst... Op enkel spierkracht.
De ouderwetse niet-elektrische fiets is hier het vervoersmiddel ja.
(Moest ik meer dan 20 kilometer moeten fietsen per dag had ik ook een e-bike overwogen)

Het salderen is gewoon hoe het nu voor de consument werkt, je stopt het erin en haalt het er later weer uit. Je hoeft niet van iedereen te verwachten dat hij/zij dat gaat onderzoeken.
Je mag als burger/consument mijns inziens wel verwachten dat er competente mensen op diverse posten zitten die wel nadenken over het grotere plaatje. Dat dat niet het geval is weten we ondertussen ook wel, maar dan moet dát veranderen. Dat is onder andere weer aanleiding voor de #klimaatzaak
even simpel 2 uur lezen en je hebt genoeg basiskennis om te snappen dat het net geen batterij is. de consument is verpest.Energiebedrijven moeten hierin een rol spelen en betere voorlichting geven.
1400km in alleen de 3 zomermaanden gefietst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Nee, de overheid moet hun verantwoordelijkheid nemen.
De consument die al de moeite neemt om überhaupt bij te dragen aan een groenere energiemix heeft mijns inziens (in de huidige situatie) al voldoende verantwoordelijkheid genomen.

Wat wil je dan dat ik doe met mijn geproduceerde zonne-energie als ik het niet direct zelf verbruik?

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NovapaX schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:51:
Nee, de overheid moet hun verantwoordelijkheid nemen.
De consument die al de moeite neemt om überhaupt bij te dragen aan een groenere energiemix heeft mijns inziens (in de huidige situatie) al voldoende verantwoordelijkheid genomen.

Wat wil je dan dat ik doe met mijn geproduceerde zonne-energie als ik het niet direct zelf verbruik?
zorgen dat je wasmachine aangaat tijdens piekopwek maar met zonnepanelen zelf is het al weer een stuk groener dan eerst. :9 dus doe je al meer dan genoeg

even om alles in perspectief te zetten

Greenchoice Stroometiket 2014 de opwek van greenchoice. had iemand nog wat over winddelen te zeggen?
NL Zon 0,8%
EU Zon 0,3%
NL Wind 32,4%
EU Wind 10,6%
NL Biomassa 36,2%
EU Biomassa 4,7%
EU Water 15,0%

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
[...]

Btcaelum, kap es ff met die onzin
[...]
He kom op.... Sinds wanneer zitten we op een forum om iemand met een informatie achterstand af te kammen?

Ik was afgelopen week aan het bomen met mijn installateur en die vertelde mij precies hetzelfde: "warmtepompen gaan de grond in." Hij wist niet beter; zo wijdverbreid zijn ze immers nog niet.

Gewoon rustig uitleggen, dat is de goede manier.

Anyways: over kachels en fijnstof:
http://www.mejudice.nl/ar...oeten-maken-over-fijnstof

Even een schaamteloze zelfquote:
:P
teacher schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:59:
Even kijken of ik het goed lees:
Van alle fijnstof in nederland wordt 15% (slechts?) veroorzaakt door de mens.
4% door "woningen", met daarin kachels,allesbranders, barbecue, maar ook sigarettenrook.
Laten we ruim stellen dat 3% door houtkachels ontstaat. (Dit is een aanname, het kan net zo goed minder zijn).

Dan ageren er dus mensen tegen houtkachels (3%), maar niet tegen boerderijen (landbouw: 20%!!) en gaan daarna een strandwandeling maken voor de "frisse lucht" (zeezout: 12% pm10, 5%pm5) .

Ik snap dat houtkachels een makkelijk doel zijn, maar om schuimbekkend je buren van moord te beschuldigen is misschien een beetje buiten proportie.

Overigens, nu ik mij een beetje aan het inlezen ben kom ik tegen dat de uitstoot van fijnstof door kachels de afgelopen jaren met 25-30% gedaald is. Mag ook wel eens gezegd worden toch?

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 05-05-2015 22:56 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif

Gasschuif

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:59:
[...]

Niet iedere burger is een electrohead(Elektrotechniek (HTS)) gasschuif, dat jij waarschijnlijk je boiler laad tijdens piekvermogen(opwek) doet vrijwel niemand. het feit dat je alle gewone mensen hoort zeggen van overdag stop ik het erin en s'avonds haal ik het eruit 8)7 zegt al genoeg van de (basis)kennis van tegenwoordig. echt erover nadenken of research(wat tegenwoordig zo simpel-tijdrovend- is met google) doen mensen niet.

[...]

bij mij branden philips hue lampjes is het erg?
Dat er bij jouw hue lampen branden is prima.

Een post voor mij meldt eric-pvt al dat de PV met 5 kWp altijd wel een 10 a 20 % pruttelt,
Laat mijn boiler nou net 600 W zijn, daar hoef je geen "electrohead" voor te zijn om daar een laad schema voor te verzinnen.

Rest mij te melden dat je reacties niet de lading dekken, en dan druk ik mij voorzichtig uit

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op dit moment in Nederland is het gebruikelijk om een warmtepomp die in de grond gaat een warmtepomp te noemen een luchwarmtepomp daarentegen een airco simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:57:
op dit moment in Nederland is het gebruikelijk om een warmtepomp die in de grond gaat een warmtepomp te noemen een luchwarmtepomp daarentegen een airco simple as that.
En de lucht/water (elga bijv) is dan een.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:00:
[...]

En de lucht/water (elga bijv) is dan een.......?
zoals de website zegt
De Elga (ELektrische warmtepomp voor de GAsketel) is een lucht-waterwarmtepomp met een binnen- en buitenunit.
ELektrische warmtepomp voor de GAsketel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif

Gasschuif

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:57:
op dit moment in nederland is het gebruikelijk om een warmtepomp die in de grond gaat een warmtepomp te noemen een luchwarmtepomp daarentegen een airco simple as that.
Dan heb ik er een aantal in huis, mijn koelkast, mijn WP droger, mijn 3 L/L WP's
Wat bedoel je nou precies?

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.