De Duurzame Kroeg deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:
  • 404.129 views

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-04 22:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De accu's liggen achter de achterbank in de bagageruimte. Die staat in open verbinding met de rest van de wagen (er is alleen een zeil als afdekscherm) en zal dus de temperatuur aannemen van de cabine. Maar als je stil staat wordt er natuurlijk niet verwarmd. En juist als je begint met rijden dan rijdt een Prius vooral op de accu. Bij koud weer nog langer dan bij warm weer.
Ik denk dat daar ook geen isoleren tegen helpt.

Signatures zijn voor boomers.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:37
hmm oké...
ollie1965 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:02:
[...]

Omdat ze in de zomer gekoeld moeten worden..... meer gewicht..... meer techniek om te koelen......
Ik gok zo maar even
Ja misschien, wellicht is het ook een afweging hoeveel procent je ermee wint. Kan me zo voorstellen dat als de accu altijd op een optimale temperatuur is, dit de daadwerkelijke range vergroot t.o.v. perioden met enorm warme of koude temperaturen. Maar goed, zogezegd moet dit natuurlijk niet enorm de wrijvingsweerstand en verbruik vergroten door een hoger gewicht.

Men zal er vast eens over nagedacht hebben. Mijn reactie was half sarcastisch ingestoken, maar was tegelijkertijd ook wel nieuwsgierig naar over waarom hoe wat.

Anoniem: 238103

ik kreeg vandaag een onaardige brief uit het verleden, de anwb wegenwacht.
waarom ik niet betaal voor de auto die ik niet meer heb.
ter compensatie kreeg ik een aanbod voor 1 jaar woonplaats service voor de auto die ik niet heb.
een brief uit het verleden, net een typemachine, stoomboot.... /etc
dat ik geen auto meer heb word niet begrepen. opmerkelijk is het.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:50

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De wegenwacht is persoonsgebonden, niet autoafhankelijk.
Ze komen dus ook als je elektrische scooter een lekke band heeft.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja, als je stopt met betalen zonder iets op te zeggen ... :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
marcel87 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:30:
[...]

isoleren, isoleren, isoleren
had ik al isoleren gezegd? :+

Nee grapje, maar zijn accu's überhaupt wel geïsoleerd? Zo nee, waarom niet of waarom slechts beperkt als dit een bekend probleem is m.b.t. kou? Neem aan dat isolatie van het blok toch tot zekere hoogte de celprestatie moet verbeteren. Of zou het niet. :)
Mijn motor heeft iets :X wat de accu's opwarmt, kost 0,3 kw, zullen ze wel niet voor niets er op hebben gezet

Speedy-Andre schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:55:
Tja, als je stopt met betalen zonder iets op te zeggen ... :P
dat had ik dus wel gedaan en op old skool papier ook, de anwb lijkt dezelfde spagaat te maken als de kolenboer.
is best duur ook geworden, stel je voor dat ik de 5 autos die ik bezat nu had gehad zeg, slechte 8)7 tvt ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 10-09-2015 20:11 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 00:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Maasluip schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:07:
De accu's liggen achter de achterbank in de bagageruimte. Die staat in open verbinding met de rest van de wagen (er is alleen een zeil als afdekscherm) en zal dus de temperatuur aannemen van de cabine. Maar als je stil staat wordt er natuurlijk niet verwarmd. En juist als je begint met rijden dan rijdt een Prius vooral op de accu. Bij koud weer nog langer dan bij warm weer.
Ik denk dat daar ook geen isoleren tegen helpt.
Het heeft waarschijnlijk met 2 dingen te maken, in de kou moet je accu's met een ander regime laden als in een warme omgeving, een goede lader staat daar ook op geprogrammeerd, waarschijnlijk staat de lader van de prius op the best of both wold stand.
Doordat ze voor de winter met een te klein vermogen geladen worden koelen ze meer af en begin je al met een 90-95% acculading en dus gaat hij minder lang mee.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Wij zijn van de week overgestapt van Eneco naar vanDeBron.nl en nu komt de gasaansluiting in huize Freemann ter discussie. Ik twijfel om hem eruit te gooien en vrouwlief wil hem graag houden; want je weet het met die WP maar nooit....

Nu zit ik naar een kookgas aansluiting te kijken en heb ik bij vanDeBron navraag gedaan of ik die kan krijgen. In eerste instantie melden zij dat het kon, maar even later werd gemeld dat kookgas aansluitingen alleen in stadsver(w)arming gebieden worden aangesloten.

Weet iemand hier of er uberhaupt eisen/restricties zijn of op gelegd mogen worden als het gaat om het wel of niet toestaan/aansluiten van een kookgas aansluiting? Volgens hun mag de kookgasaansluiting niet voor een gasketel...
Op de stedin site en in een PDF van hullie kan ik er in iedergeval niets over vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Freemann op 12-09-2015 14:08 . Reden: pdf linkje toegevoegd ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:07

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Zou je (als backup) niet over kunnen gaan op gasflessen? Mijn Remeha Avanta ketel kan bijvoorbeeld zonder ombouw worden ingesteld op propaangas.

In een relatief kleine gasfles past 10,5 kg / 21 liter propaan wat overeenkomt met ruim 15 m3 aardgas. Daar moet je wel 150 keer van kunnen koken. Als je ermee wilt verwarmen tijdens een erg koude winter, dan zou die in twee dagen al leeg kunnen zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.vakantiewereld.com/images/P/1-1315.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door antonboonstra op 12-09-2015 12:04 ]

Canon EOS 5D IV | DJI Mavic Pro | Zero SR | Tesla M3 LR | #vangaslos | PV output 7490Wp | PV output 1325Wp | Tweakers PVOutput lijst

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 20:44
Heeft in ieder geval een harnas aan. Vraag is nog als die goed vast zit wat ik niet zo snel kan zien.

Airco's zijn natuurlijk niet echt duurzaam hé ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FireWood op 12-09-2015 15:28 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

antonboonstra schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:44:
Zou je (als backup) niet over kunnen gaan op gasflessen? Mijn Remeha Avanta ketel kan bijvoorbeeld zonder ombouw worden ingesteld op propaangas.

In een relatief kleine gasfles past 10,5 kg / 21 liter propaan wat overeenkomt met ruim 15 m3 aardgas. Daar moet je wel 150 keer van kunnen koken. Als je ermee wilt verwarmen tijdens een erg koude winter, dan zou die in twee dagen al leeg kunnen zijn...

[afbeelding]
in liiander gebied werd mij dit meermalen verboden, mijn qsolar kan namelijk eenvoudig butaan en propaan stoken, en zit een leveracnier (hga) om de hoek.
leek me prima voor de echt koude winter.
beetje vreemd is het wel, omdat na het afsluiten liander daar niets over te zeggen heeft.
de verzekering snapte mijn vraag ook al niet.
beetje somatisch voor nederland
weet iemand waar ik dat verbod kan vinden, ik zoek al 2 jaar......

@freeman ik wacht al 1 jaar op antwoord na 39 keer vragen op liander over mijn kookgas aansluiting
dus ga vooral door.
ik heb 69m3 genomen in een jaar dus dat is ongeveer kookgas zoals de letter van hun wet.,

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 12-09-2015 21:03 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 13:04
Lijkt mij dat Liander met de feiten moet komen als ze zeggen dat het niet mag.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

dat doen ze dus niet op meerdere vlakken
ik zal eens voor de 40e keer mailen, maar wellicht sta ik op de blacklist... zoals in 2014,
toen moest alles via greenchoice. (en daarom zit ik daar)
zodra ze me zien (op ean nummer) is het einde gesprek.
en ik bel natuurlijk niet op een callcenter, ik heb direkt kontakt met personen.
beetje somatosch voor nederland en slecht voor de tvt. ...

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 12-09-2015 21:06 . Reden: power to the people ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 13:04
Dan moet je het dus schriftelijk doen.
Daar moeten ze wel op reageren lijkt me.
En anders is het misschien interessant om te informeren wat de gevolgen zijn als je toch doorzet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Anoniem: 238103 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:59:
[...]

in liiander gebied werd mij dit meermalen verboden, mijn qsolar kan namelijk eenvoudig butaan en propaan stoken, en zit een leveracnier (hga) om de hoek.
leek me prima voor de echt koude winter.
beetje vreemd is het wel, omdat na het afsluiten liander daar niets over te zeggen heeft.
de verzekering snapte mijn vraag ook al niet.
beetje somatisch voor nederland
weet iemand waar ik dat verbod kan vinden, ik zoek al 2 jaar......
je schermt wel vaker met een verbod, waar je ze vandaan haalt is mij een vraag :?
liander heeft er niks over te vertellen, dus die kun je gewoon negeren.

wel heeft liander een punt om te zeggen dat dit niet mag, je wil echt geen 1000l lpg(of ander mengsel) op zolder hebben liggen. en waarschijnlijk heb je ook niet de tuin om dat te doen.
daar zijn echt regels voor, maar die regels gelden niet voor 20l tankjes ;) .
alleen de qsolar voeden met die 20l tankjes, oei dat word lastig, het is er niet de handigste cv ketel voor. :-(
maar iets anders is wel te doen.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je laatste zin klopt niet, want daar is hij juist voor gemaakt, zoals bijv in italie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Nu online
Anoniem: 238103 schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:27:
je laatste zin klopt niet, want daar is hij juist voor gemaakt, zoals bijv in italie.
italie maakt het verschil niet.
daar heb je al snel meer ruimte en minder regels.
en knal je er gewoon een 500-1000 liter tank aan en dan heb je de problemen niet zoals je met een 20l tankje hebt.
met de 20l tankjes heb je 2x een gasdruk regelaar nodig en zul je die ook nog voor moeten zorgen dat je die nog met een backup opvangt.
dus 4x een 20l tankje voor een handelbare setup, hellaas.
(en dan weet ik nog niet zeker of het al genoeg is voor een qsolar, maar een andere ketel kan het in ieder geval wel en zal snel goedkoper zijn als de qsolar om te bouwen. ;) .
zelf eens berekenen of het haalbaar is, maar zal krap worden zit een zware brander in. ;) )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
:)
migjes schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:04:
[...]

italie maakt het verschil niet.
daar heb je al snel meer ruimte en minder regels.
en knal je er gewoon een 500-1000 liter tank aan en dan heb je de problemen niet zoals je met een 20l tankje hebt.
met de 20l tankjes heb je 2x een gasdruk regelaar nodig en zul je die ook nog voor moeten zorgen dat je die nog met een backup opvangt.
dus 4x een 20l tankje voor een handelbare setup, hellaas.
(en dan weet ik nog niet zeker of het al genoeg is voor een qsolar, maar een andere ketel kan het in ieder geval wel en zal snel goedkoper zijn als de qsolar om te bouwen. ;) .
zelf eens berekenen of het haalbaar is, maar zal krap worden zit een zware brander in. ;) )
Een Atag Q-Solar werkt prima zonder gas hoor, heb je de brander ook niet nodig. :)

[ Voor 0% gewijzigd door BenEco op 13-09-2015 13:17 . Reden: Kosten ombouw, valt wel mee hoor. ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en de brander is ook al niet zwaar, en moduleert van 4 naar 25 of 38
maar in ieder geval is een tankje in de wijk hetzelfde idee als iemand na afsluiting die thuis `op zijn campings` gaat koken, en in een flat is dat gekkewerk, dus ik snap de argumenten wel.
eerst denken dan doen ? gastank valt af hier.
2e gedachte is de oude geiser in de bijlmerflat, net zo eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Als je wat meters rondom vrij hebt, mag jij een dikke gastank plaatsen:
http://www.infomil.nl/ond...gassen/kopie-opslagtanks/

http://www.benegas.nl/ass...standen-propaanopslag.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door teacher op 13-09-2015 13:58 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Nu online
Anoniem: 238103 schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:21:
en de brander is ook al niet zwaar, en moduleert van 4 naar 25 of 38
maar in ieder geval is een tankje in de wijk hetzelfde idee als iemand na afsluiting die thuis `op zijn campings` gaat koken, en in een flat is dat gekkewerk, dus ik snap de argumenten wel.
eerst denken dan doen ? gastank valt af hier.
2e gedachte is de oude geiser in de bijlmerflat, net zo eng.
dat bedoel ik, de brander is 38kW dat hij moduleert doet er niet aan toe ;) .
en daar op moet je de gas toevoer op afstellen.
knijp je de ketel naar iets van +/-14kW max dan zou je af kunnen met misschien maar 1 tankje + backup.
(zelf berekenen of je het dan nog wel red, lastig schatten.)
maar een simpel vr keteltje, kan het zelfs zonder backup. (die hebben geen/tot weinig problemen met een langzaam verlagende gas druk van uit de tank ;) )
ik zou de gastank niet zomaar laten afvallen, het kan best, maar weet wel de nadelen of zaken waar je rekening mee moet houden.
(ik zie het best wel voor jouw situatie.)

het is voor mij totaal geen oplossing, ik moet dan de tankjes steeds naar zolder tillen.
en met 4 tankjes is dat een zware klus.
dan wil ik echt wel licht gewicht tankjes en dan gaat het mij alleen al in tankjes al snel een 1200€ kosten. :-(
maar heb je een beetje fatsoenlijke garage, word het wel iets anders.
(ik zou dan trouwens ook lpg gebruiken in plaats van butaan of propaan, maar goed dat is iets anders.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.