Proton_ schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:25:
[...]
Precies mijn gedachte.
Bij een publieke paal betaal je vaak iets van €0,35 per kWh (kan je ook alleen opzoeken via een app, op de paal is het niet te zien. Dat is een ander verbeterpunt...)
De netbeheerders vinden dat twee palen een 3x40A aansluiting moeten hebben, en zonder heffingskorting en met een dik capaciteitstarief is dat een duur geintje.
hier in de straat staan een paar van die palen. (50-100m verderop)
kosten om op te laden, geen idee????
in de kroeg/restaurant moet je perse een prijs lijst hebben, is verplicht.
maar een laadpaal??????
(ik vind die dingen op een domme plaats staan, zo in de wijk.
eigenlijk moeten die dingen bij het winkel centrum staan, boodschappen doen en "tanken" kan dan tegelijk)
3x40A???? kan ik niet schatten.
maar als ik naar een duolader van tesla kijk van 22kW, dat is wel een heftige en dan ga je toch heel rap naar de 3x40A. maar ook met de 11kW lader gaat het rap.
dus de capaciteitstarief hoort er gewoon bij. (die kabels moeten ook betaald worden, helaas.)
de heffingskorting die doet eigenlijk niks op de hoeveelheden stroom die je al snel in een auto "tankt".
dus die hebben we ook niet nodig.
maar goed ik weet niet wat een tankbeurtje aan kWh kost, maar het lijkt mij dat een beetje regelmatig gebruikte laadpaal wel erg snel boven de 10.000kWh komt of zelfs boven de 100.000 kWh per jaar.
en dan spreken we toch over heel andere belasting prijzen per kWh.
edit:
klopt mijn grove gok eigenlijk dat het "ongeveer" met "flinke marge" 1km per kWh is?
of zit ik er dan heel erg ver naast, lol
[
Voor 4% gewijzigd door
migjes op 08-09-2015 12:51
]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)