Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:19:
[...]

Is het nog gelukt om deze door Evides te laten vervangen?

Ik heb namelijk deze: :)
[afbeelding]
Ik heb een tijd geleden contact gezocht met evides, zowel telefonisch en per email en kan niet anders zeggen dat ik rond uit slecht en zelfs arrogant geholpen ben. 'Hang er maar een webcam boven als je zo graag wilt uitlezen' maar vervangen voor een nieuwere doen we niet. Gelukkig bleek een half jaartje geleden ik aan de beurt voor vervanging en kreeg ik opeens een nieuwe Aquarius meter welke prima uitgelezen wordt naar de Homewizard :)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:46:
Slimme meter gewoon doen. Ik had voorheen een draaischijfmeter met een YouLess (+- 75 euro) er op om m'n verbruik bij te houden (in Domoticz overigens). Gas had ik daarmee echter nog niet inzichtelijk.
Dan zou er nog een tweede YouLess bij moeten komen. In totaal zou ik dan duurder uit zijn dan wanneer ik een slimme meter zou laten plaatsen. En mijn elektra- en gasmeter kwamen uit 1985 dus het was ook maar de vraag hoe nauwkeurig ze nog waren na al die jaren.

Verder heb je met de slimme meter natuurlijk perfect inzicht in je verbruik, samen met
Serieus elektriciteit besparen en Gas besparen door middel van CV tuning deel II kun je de aanschafprijs van de meter dan vast wel terugverdienen.

Let wel: ik heb geen zonnepanelen en ga die ook niet nemen in de toekomst (huurappartementje). Mocht dat wel zo zijn, dan had ik de draaischijfmeter zo lang mogelijk laten hangen natuurlijk (i.v.m. gunstiger salderen).
Volgens mij zit er op dit moment weinig verschil tussen de slimme meter en de ferraris meter behalve het feit dat de slimme meter aparte telramen heeft en de draaischijfmeter niet. Nu is dit niet echt het juiste topic hiervoor maar totdat minister kamp de regels aanpast lijkt mij niet veel verschil.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:59:
[...]

Volgens mij zit er op dit moment weinig verschil tussen de slimme meter en de ferraris meter behalve het feit dat de slimme meter aparte telramen heeft en de draaischijfmeter niet. Nu is dit niet echt het juiste topic hiervoor maar totdat minister kamp de regels aanpast lijkt mij niet veel verschil.
Het vervelende is alleen dat er geen weg terug is naar een draaischijfmeter.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:03

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

oertje schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:49:
Ik heb de PWS720 van de kijkshop besteld, en doet het goed, alleen een vraagje voor diegene die het ook hebben: het display valt niet te koppelen aan HW toch? alleen de losse windmeter, regenmeter en thermometer toch? Dat lukte dat laatste alleen het display......??? Of moet ik wat anders doen?

Jammer dat je de thermo/hygro niet op het apparaat zelf kunt aflezen.

En hoe koppel ik mijn HW thermometer 868Mhz aan het display van Piet paulusma? die die 436 Mhz is? Er zit geen link knop op zoals op de HW weerstation.
Het display ontvangt alleen signalen van de losse sensors en de thermo/hygro (alles op 433MHz).
Er zit een handleiding bij die laat zien hoe je hem kan laten zoeken naar sensors.
Ook kan je het display met usb aan een pc koppelen en dan alles uitlezen met de geleverde software.
868MHz ondersteunt hij niet, zie ook weer de handleiding :O

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
martinvdm schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:54:
[...]

Ik heb een tijd geleden contact gezocht met evides, zowel telefonisch en per email en kan niet anders zeggen dat ik rond uit slecht en zelfs arrogant geholpen ben. 'Hang er maar een webcam boven als je zo graag wilt uitlezen' maar vervangen voor een nieuwere doen we niet. Gelukkig bleek een half jaartje geleden ik aan de beurt voor vervanging en kreeg ik opeens een nieuwe Aquarius meter welke prima uitgelezen wordt naar de Homewizard :)
Nou, ik ben benieuwd dan...
Die hieronder heb je nu en heb je een pulse meter op aangesloten?
http://www.diehl.com/en/d...0339dd0e4d2790d660456a099

Edit:
Of is het een Aquadis?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Speedy-Andre schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:38:
[...]

Het display ontvangt alleen signalen van de losse sensors en de thermo/hygro (alles op 433MHz).
Er zit een handleiding bij die laat zien hoe je hem kan laten zoeken naar sensors.
Ook kan je het display met usb aan een pc koppelen en dan alles uitlezen met de geleverde software.
868MHz ondersteunt hij niet, zie ook weer de handleiding :O
Klopt hoor, alles goed geïnstalleerd, alleen vroeg me af of ik display aan HW kon koppelen, maar nee dus. en ook niet de losse HW thermo. snap het nu de beperking.
Heb alles in de app afleesbaar en ook op display, leuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:38:
[...]

Nou, ik ben benieuwd dan...
Die hieronder heb je nu en heb je een pulse meter op aangesloten?
http://www.diehl.com/en/d...0339dd0e4d2790d660456a099

Edit:
Of is het een Aquadis?
Ja Aquadis idd, supported door Homewizard pulse meter Itron Cyble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Dazzie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:43:
[...]

Ik heb gemaild en een firmware update gekregen en sinds dien doet die het weer...

Reactie van hw

Bedankt voor uw bericht. Vermoedelijk is het een probleem met de communicatie van de HomeWizard naar onze server toe. We hebben een update voor de HomeWizard gemaakt die deze problemen mogelijk oplost. Je krijgt deze update binnen een paar uur automatisch aangeboden. Zou je deze update willen installeren en kijken of je nog problemen ondervind?

Ik hoor graag uw bevindingen.
Heb nu het ip adres in de hw op static gezet. Had eerst de router een vast ip aan het mac adres van de hw laten koppelen via static lease. Hij is nu weer even in de lucht...zal even kijken hoe het komende etmaal gaat, anders ga ik ook even een mail sturen.

Overigens goede ervaring met de klantenservice van HW. Ik kreeg op 19 mei mijn homewizard met de post...en net op deze dag begon de gratis camera actie op de website:-S. Na een belletje waarin ik aangaf graag ook in aanmerking te komen voor deze actie kreeg ik deze gratis nagezonden! Top service zonder moeilijk doen!

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:22
Dazzie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:43:
[...]

Je krijgt deze update binnen een paar uur automatisch aangeboden.
Waarom wordt de update niet gewoon groot uitgerold?
Heb nog altijd niets binnen, en vrienden ook niet
Ik zelf heb geen problemen, maar me ouders wel.
Moet iedereen apart vragen om een update of is het alleen als je problemen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 11:34
Henkhuppelschot schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 07:04:
[...]

Waarom wordt de update niet gewoon groot uitgerold?
Heb nog altijd niets binnen, en vrienden ook niet
Ik zelf heb geen problemen, maar me ouders wel.
Moet iedereen apart vragen om een update of is het alleen als je problemen hebt?
Ik zit ook nog op de vorige versie. Heb contact met ze gehad het is nog beta. Nog niet groot uitgerold dus. Kwestie van geduld hebben. Veruit de meeste gebruikers hebben het nog niet en dat klopt ook en is ook de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 10-06-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Ik heb sinds gisteren mijn HW ook op zijn eigen WiFi netwerk/AP gezet en nu werkt de app weer super. Binnen een seconde is de app nu te gebruiken. Ik snap nog steeds niet hoe dit nu precies kan, maar ik ben blij dat het werkt :D

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:22
Yamahaa schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:57:
[...]

Ik zit ook nog op de vorige versie. Heb contact met ze gehad het is nog beta. Nog niet groot uitgerold dus. Kwestie van geduld hebben. Veruit de meeste gebruikers hebben het nog niet en dat klopt ook en is ook de bedoeling.
Oke helder :)

Bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Vraag over update gestuurd naar HW en hieronder hun reactie.

Deze versie is momenteel in bèta en wordt selectief getest, maar nog niet publiek gereleased, graag nog even geduld.

Met vriendelijke groet,

HomeWizard Support & Sales

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
miel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:57:
Heeft iemand een goede outdoor camera die nog betaalbaar is?

Ik zie die Foscam FI8919W Outdoor Dome Camera staan, maar 140 euro om te controleren of mijn sproeipomp aan gaat en de plantjes niet uitdrogen is een beetje "te" als je het mij vraagt........

Ik wil er een die je wel kunt draaien..... Is dit dan de enige optie? Of iemand een "kloon" aan de praat?
Kijk eens naar de Wanscam JW0011.
Ik heb twee van deze jongens aangeschaft, Weliswaar cloontjes en natuurlijk geen HD beeld, maar werken prima op HW; ook in de stromende regen ;)
En dat voor 45 eurootjes...

BTW: Dit zijn overigens gewone outdoor IPcamera's (wifi)...geen 'dome'
Peter

[ Voor 4% gewijzigd door pvkan op 10-06-2015 13:58 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
ik heb een 2 kanaals UDP controlled relais besteld bij kmtronic
http://www.kmtronic.com/km-udp-two-relay-pcb.html
middels een HW ipswitch zou je een ascii encoded commande via UDP naar dit board kunnen sturen.
Het liefst had ik TCP ipv UDP, maar voor dit bedragje kan ik het eens uittesten.
Doel is dat de HW dit board op een andere locatie aanstuurt. daartoe gaan de UDP packets via een VPN tunnel naar de andere locatie. Ik laat wel weten of het lukt.

[ Voor 70% gewijzigd door bhoek op 17-06-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:05
pvkan schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:57:
[...]

Ik heb twee van deze jongens aangeschaft, Weliswaar cloontjes en natuurlijk geen HD beeld, maar werken prima op HW; ook in de stromende regen ;)

Peter
Ik zou er graag een willen die ik kan besturen... Dus pan/tilt.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
ik had de Tenvis Mini 319w besteld voor de gein/testen en vandaag binnen gekregen.

a: Werkt dus niet met HW
b: Is niet echt mini.

verder wel een leuk cammetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Peter
Hoe goed werkt het IR-licht?
Op welke afstand en is het net zo breed als je kunt zien met de camera zelf?

En wat een ongelukkige URL van die webshop ;) "Wan scam shop"

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Ik weet niet wat voor eisen de HomeWizard stelt aan een IP-camera, maar ik heb onlangs de ESCAM QD500 gekocht en die werkt met de 'Surveillance Station' package op m'n Synology NAS prima.

De camera werkt via het ONVIF-protocol en spuugt een RTSP-stream uit. Is helaas geen 'snapshot.jpg' URL aanwezig, maar daar heb ik zelf wat voor geklust. Daarmee heb ik hem in Domoticz (heb geen HomeWizard, lees hier alleen mee :9 ).

Voor 3 tientjes geeft het ding prima beeld (1280x720), heeft IR-leds en schakelt 's avonds over naar zwart/wit voor beter beeld. Nadeel is dat hij niet op afstand te draaien is, en de crappy webinterface verschrikkelijk is :+

Voor testbeelden zie hier: DJSmiley in "[Ervaringen] Online shoppen in China" (is van de QD520, maar die is volgens mij identiek aan de QD500) en op YouTube: YouTube: escam qd500

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 10-06-2015 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:24:
Ik weet niet wat voor eisen de HomeWizard stelt aan een IP-camera, maar ik heb onlangs de ESCAM QD500 gekocht en die werkt met de 'Surveillance Station' package op m'n Synology NAS prima.

De camera werkt via het ONVIF-protocol en spuugt een RTSP-stream uit. Is helaas geen 'snapshot.jpg' URL aanwezig, maar daar heb ik zelf wat voor geklust. Daarmee heb ik hem in Domoticz (heb geen HomeWizard, lees hier alleen mee :9 ).

Voor 3 tientjes geeft het ding prima beeld (1280x720), heeft IR-leds en schakelt 's avonds over naar zwart/wit voor beter beeld. Nadeel is dat hij niet op afstand te draaien is, en de crappy webinterface verschrikkelijk is :+

Voor testbeelden zie hier: DJSmiley in "[Ervaringen] Online shoppen in China" (is van de QD520, maar die is volgens mij identiek aan de QD500) en op YouTube: YouTube: escam qd500
Homewizard vereist een CGI SnapPicture API voor de Snapshots en een MJPEG/HD (RTSP) stream gebaseerd op CGI. Allen gebaseerd op 'het foscam principe'. Dus een Axis en vivotek gaan niet werken maar foscam en wanscam wel omdat deze de goede CGI api hebben. Jou camera gaat denk ik ook niet werken. Wel een leuk ding voor weinig.
Je zou eens kunnen testen door deze url aan te roepen: HTTP://cameraip/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2

Heb zelf de Foscam fi9851p, kost ruim het dubbele maar werkt ook prima met Homewizard en Synology.

[ Voor 5% gewijzigd door martinvdm op 10-06-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
martinvdm schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:40:
[...]

Homewizard vereist een CGI SnapPicture API voor de Snapshots en een MJPEG/HD (RTSP) stream gebaseerd op CGI. Allen gebaseerd op 'het foscam principe'. Dus een Axis en vivotek gaan niet werken maar foscam en wanscam wel omdat deze de goede CGI api hebben. Jou camera gaat denk ik ook niet werken. Wel een leuk ding voor weinig.
Je zou eens kunnen testen door deze url aan te roepen: HTTP://cameraip/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2

[...]
Werkt niet.

Als je de URL's niet kunt aanpassen in de HomeWizard dan houdt het op, en zul je met deze cam weinig geluk hebben i.c.m HomeWizard.
Met Domoticz en Synology werkt de cam bij mij echter perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:02:
[...]

Werkt niet.

Als je de URL's niet kunt aanpassen in de HomeWizard dan houdt het op, en zul je met deze cam weinig geluk hebben i.c.m HomeWizard.
Met Domoticz en Synology werkt de cam bij mij echter perfect.
Nee dat nu je idd niet. Ik snap ook nog steeds niet waarom ze dit niet mogelijk maken desnoods beide opties. Ik gebruik ook Synology en dat werkt idd perfect. Homewizard gebruik ik uitsluitend voor even snelle weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aanrader is de Dericam H503W of H502W (heb beide). Geven beide een HD-stream maar de H503W is nieuwer en heeft ook presets.
Beide geven beeld in de Homewizard maar is niet te draaien via HW.
Dit kan wel via een goede webinterface of via verschillende apps. De firmware wordt regelmatig vernieuwd!
Beide werken ook op een Synology NAS prima (ONVIF-protocol).

[ Voor 9% gewijzigd door visie op 10-06-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:18

Reley

Zoom Zoom

zojuist toch maar de antenne mod uitgevoerd.
Ik was iedere keer mijn regenmeter kwijt. Tenzij ik de HW 5cm verplaatste. Maar dan werkte een schakelaar aan de andere kant van het huis niet meer...
Wat een verbetering!
de HW ligt nu ergens waar je hem niet ziet en alles werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
gerjan01 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:58:
Zijn er ook al mogelijkheden om een e-mail te versturen als notificatie ipv een sms?
Kijk een naar de HPM (emailschakelaar) op http://hpm.homewizard.net tabje FAQ. De HPM kan ism je Homewizard conditioneel een mail uitsturen. En nog veel meer..

Ook kan je evt via if.com (voorheen IFTTT.com email gebruiken om van alles aan te sturen wat standaard niet gekoppeld kan worden aan de homewizard. Of een gratis sms sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:24:

Ik heb zelf ook een camera uit dezelfde familie. De fabrikant is een chinese fabriek die voor heel veel verschillende camera leveranciers de hardware maakt.
Normaal gesproken kun je deze camera alleen vie IE benaderen, er zijn dan alleen een aantal bugs in de webUI. Dit valt te verhelpen door het programma CMS. Via CMS kun je bijvoorbeeld ook het detectie gebied instellen. Vanuit IE10 lukt dat al niet meer.

Via onderstaande link kun je lezen wat je écht allemaal kunt doen met deze camera. Er wordt onder andere ook bij gehouden voor de meest actuele Firmware etc

http://www.ipcamtalk.com/...t-IP-Cam-So-Far-!!)/page5. Met name de posts van TheUberOverLord zijn erg interessant.

Voor op de telefoon is er ook een handige app die heet XMeye. Als je Local login doet hoef je geen account aan te maken en kun je ook via de 3G zowel de SD als HD stream bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:23:
[...]

Ik heb zelf ook een camera uit dezelfde familie. De fabrikant is een chinese fabriek die voor heel veel verschillende camera leveranciers de hardware maakt.
Normaal gesproken kun je deze camera alleen vie IE benaderen, er zijn dan alleen een aantal bugs in de webUI. Dit valt te verhelpen door het programma CMS. Via CMS kun je bijvoorbeeld ook het detectie gebied instellen. Vanuit IE10 lukt dat al niet meer.

Via onderstaande link kun je lezen wat je écht allemaal kunt doen met deze camera. Er wordt onder andere ook bij gehouden voor de meest actuele Firmware etc

http://www.ipcamtalk.com/...t-IP-Cam-So-Far-!!)/page5. Met name de posts van TheUberOverLord zijn erg interessant.

Voor op de telefoon is er ook een handige app die heet XMeye. Als je Local login doet hoef je geen account aan te maken en kun je ook via de 3G zowel de SD als HD stream bekijken
Bedankt! In principe is het 1x instellen via IE en dan regelt m'n NAS de rest. Maar wel goed om te weten.
Zal er binnenkort eens naar kijken (ga morgen op vakantie) :)

Edit: Die thread is over de 'TOP-201' camera, een mini dingetje. Dat is anders dan mijn cam. Maar de interface lijkt er wel erg op.

Die 'mini 720p' heb ik overigens ook besteld op Banggood recentelijk. Die is hopelijk wat beter weg te werken in mijn situatie. Ik heb overigens in m'n router (OpenWRT) ingesteld dat al het verkeer van de cam richting internet gedropt wordt. Vertrouw die Chinese meuk niet zo, misschien zit er wel een backdoor in.

Maar genoeg hierover, volgens mij werkt deze cam ook niet met HomeWizard, dus nogal offtopic hier. Kunnen we beter via DM voortzetten evt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 12-06-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:28

BPi

Heeft iemand zich al op deze nieuwkomer georiënteerd?
prijzig maar lijkt wel super intuïtief: Oomi

https://www.indiegogo.com...me-simplified-redefined#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:26:
[...]

Bedankt! In principe is het 1x instellen via IE en dan regelt m'n NAS de rest. Maar wel goed om te weten.
Zal er binnenkort eens naar kijken (ga morgen op vakantie) :)

Edit: Die thread is over de 'TOP-201' camera, een mini dingetje. Dat is anders dan mijn cam. Maar de interface lijkt er wel erg op.

Die 'mini 720p' heb ik overigens ook besteld op Banggood recentelijk. Die is hopelijk wat beter weg te werken in mijn situatie.
Dat klopt die van mij is ook weer wat anders. De elektronica is echter allemaal het zelfde. Iedere fabrikant zet zijn eigen behuizing eromheen en plakt zijn eigen logo erop. De mijne heb ik geflashed met de firmware van het forum en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Mijn Foscam (9853EP) cam heeft dual stream.
Ik ga er dus van uit dat ik de ene stream in HD kan opnemen (dit werkt al op mijn Synoligy NAS) en de andere stream aanbieden aan HomeWizard voor een deurbel snapshot.

Hoe stel ik dat nou in ?
Op dit moment ziet de HW de HD stream en dat is te zwaar voor hem.

EDIT
opgelost door mjpeg stream te activeren.

[ Voor 7% gewijzigd door ruudvee op 12-06-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 22:30
Het zal vast wel eens eerder gevraagd zijn, maar heeft iemand goede ervaring met een elektrisch gordijn wat met homewizard werkt? Hoe zijn de gordijnen van homewizard zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
AJediIAm schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:40:
Het zal vast wel eens eerder gevraagd zijn, maar heeft iemand goede ervaring met een elektrisch gordijn wat met homewizard werkt? Hoe zijn de gordijnen van homewizard zelf?
Die zijn van Brel en zijn prima, heb ze zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
Wat ik al voorspelde HomeWizard gaat het zwaar krijgen Homey gaat echt lekker

http://www.nu.nl/gadgets/...ing-van-miljoen-euro.html

Open platform – klaar voor de toekomst

DoordatDevelopment Kit transparant Homey een open platform is, vergelijkbaar met moderne smartphones, kan nieuwe functionaliteit gemakkelijk worden toegevoegd in de vorm van Homey apps. “Op die manier kunnen wij, maar ook hobbyisten en fabrikanten, Homey steeds slimmer maken voor iedereen”, legt Nijssen uit. “Niche-producten, de laatste gadgets of interessante diensten kunnen zo altijd worden toegevoegd.” Gebruiksgemak blijft bovenaan staan – “net als bij een iPhone hoef je echt niet goed met technologie te zijn om van deze apps gebruik te maken”, geeft Witkamp aan.

https://www.athom.com/pers/?lang=nl

Sterk punt dat het open is, als dat als een soort App Store gaat functioneren is het wel heel gaaf.

Hopelijk gaan ze bij HW nu inzien dat software ontwikkeling de komende jaren hun aandacht beter kan gebruiken dan allerhande hardware componenten toevoegen...(my2cents 8) )

Ben benieuwd wanneer HW met een nieuwe hardware platform komt en wat daar dan allemaal op zou zitten.

[ Voor 88% gewijzigd door stormfly op 12-06-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 22:30
stormfly schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:28:

...

Sterk punt dat het open is, als dat als een soort App Store gaat functioneren is het wel heel gaaf.

Hopelijk gaan ze bij HW nu inzien dat software ontwikkeling de komende jaren hun aandacht beter kan gebruiken dan allerhande hardware componenten toevoegen...(my2cents 8) )

Ben benieuwd wanneer HW met een nieuwe hardware platform komt en wat daar dan allemaal op zou zitten.
Ik heb de mijne al besteld oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
Ja ik ben altijd wat huiverig voor "printplaat versie 1" modellen maar zodra hij wat langer op de markt is komt hij in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
AJediIAm schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:40:
Ik heb de mijne bij http://www.rolluik-motor.nl/elektrische-gordijnrail gekocht en werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:58:
Ja ik ben altijd wat huiverig voor "printplaat versie 1" modellen maar zodra hij wat langer op de markt is komt hij in huis :)
Ach een collega van mij vertelde laatst vol trots dat hij printje 2500 van revisie "proto-2" gebouwd heeft voor onze meetmachines.
Dus zo erg hoeft dat niet te zijn ;) (al snap ik prima wat je bedoelt te zeggen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
[...]

Peter
Zijn inderdaad hele mooie ipcammetjes!

2 van besteld en vrij vlot binnen!
Aangesloten en werken prima met HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:01
Ik heb zo'n weerstation set in huis gehaald omdat ik met de losse windmeter, regenmeter etc. gewoon onvoldoende bereik heb. Nu wil ik alleen de regenmeter koppelen aan de display, maar zelfs als ik er water water doorheen laat lopen zie ik dat niet op het scherm. Iemand nog tips?
De rode LED waarover in de handleiding wordt gesproken kan ik overigens ook niet vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door moppentappers op 13-06-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 08:28
Ik zou contact opnemen met HomeWizard, ik had ook een nieuwe set 868mhz gekocht, en bij mij hebben ze eerst de firmware gecontroleerd, maar het bleek uiteindelijk een defecte regenmeter te zijn. Hij is nu bij HomeWizard voor controle, ben overigens niet gewend dat de RMA procedure normaal zolang duurt. Afgelopen donderdag er nog over gebeld en er werd mij beloofd dat deze vandaag (zaterdag) weer binnen zou komen. Mijn bestelde energylink van gister is wel vandaag binnen gekomen, zie dit maar uit een economisch belang, als ze maar verkocht hebben..
moppentappers schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:57:
Ik heb zo'n weerstation set in huis gehaald omdat ik met de losse windmeter, regenmeter etc. gewoon onvoldoende bereik heb. Nu wil ik alleen de regenmeter koppelen aan de display, maar zelfs als ik er water water doorheen laat lopen zie ik dat niet op het scherm. Iemand nog tips?
De rode LED waarover in de handleiding wordt gesproken kan ik overigens ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:01
Inmiddels doet alles het wel, alleen lukt het niet om behalve de windmeter de andere sensoren geïmporteerd te krijgen. Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
moppentappers schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 22:27:
Inmiddels doet alles het wel, alleen lukt het niet om behalve de windmeter de andere sensoren geïmporteerd te krijgen. Snap er niks van.
Ik had ook die vaan HW en lukte ook niet om te koppelen aan de HW, dus heb teruggestuurd en nu die van 45 euro, kun je wel niet het display koppelen maar werkt wel alle sensoren op 434 Mhz.

[ Voor 18% gewijzigd door oertje op 15-06-2015 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROVAOL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-08 09:58
De laatste dagen is het weer een zooitje thuis. Lampen schakelen niet of deels aan. Gaan vervolgens niet meer uit. De app en mobiele website geven vaker dan normaal de 'geen verbinding' foutmelding.

Voor diegene die nu een beta versie draaien van de HW: Wat zijn tot nog toe de bevindingen? En iemand enig idee, wanneer HW een update zal vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik begrepen heb, heeft een aantal gebruikers de bèta-versie gekregen na contact met HomeWizard, dus misschien is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:54
Ik had “Vroeger” nauwelijks problemen met het schakelen van verlichting, ik heb echter sinds enige tijd een scene gemaakt waarin al mijn lampen zitten. Op die manier hoef ik maar een timer te maken die alle lampen in een keer aan of uit zet. Vroeger deed ik dit per lamp en had eigenlijk nooit problemen met lampen die niet aan of uitgingen. Sinds ik dus een scene heb gemaakt heb ik af en toe lampen die niet aan of uit gaan. Het komt niet vaak voor maar het valt wel op. Zou dit nu komen door die scene of door de nieuwe s/w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rode led zie je alleen in het donker heel vaag.
moppentappers schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:57:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:31:
Ik had “Vroeger” nauwelijks problemen met het schakelen van verlichting, ik heb echter sinds enige tijd een scene gemaakt waarin al mijn lampen zitten. Op die manier hoef ik maar een timer te maken die alle lampen in een keer aan of uit zet. Vroeger deed ik dit per lamp en had eigenlijk nooit problemen met lampen die niet aan of uitgingen. Sinds ik dus een scene heb gemaakt heb ik af en toe lampen die niet aan of uit gaan. Het komt niet vaak voor maar het valt wel op. Zou dit nu komen door die scene of door de nieuwe s/w?
Het zou goed kunnen komen door een scène, immers kan het voorkomen dat opdrachten te snel achter elkaar gegeven worden. Dit probleem heb je niet als je ze los aan uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik je ook een repeater (KAKU AEX-701) ?
Indien ja, dan kan dat ook een goede verklaring zijn waarom dingen in een reeks niet goed gaan.

En inderdaad, wat Martin zegt, in een scene is het veel sneller achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton1969
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-10 21:00
Hallo,
Aangezien ik echt veel last had van homewizards die offline stonden heb ik 2 weken geleden een update van homewizard gekregen.
Ik moet zeggen dat het heeft geholpen, voor de update stonden er regelmatig meerdere homewizards meerdere keren per dag offline.
Na de update, een dag later nog 1 keer gezien dat er een homewizard offline stond.
Dus het heeft zeker geholpen.
Aangezien ze hadden gevraagd of ik wilde laten weten of er een verbetering te merken was heb ik ze een aantal dagen later even gebeld dat ik voorzichtig positief was.
Morgen zal ik ze even mailen dat ik er zeker van ben dat deze update heeft geholpen.
Gelukkig maar, de vakantie komt eraan en dan wil ik op de homewizard kunnen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ik was van de week paar dagen weg, en ik heb 2 lampen op timers aan zonondergang uit 23.10 en 23.18 uur,
Nu keek ik toevallig, zie ik opeens een lamp aan een heel andere, en tot grote ramp kreeg ik die ene lamp niet meer uit op afstand, wat ik ook deed, scene of los schakelen.Zelfs timers op afstand aangemaakt in de hoop van uit gaan, hele nacht lamp gebrand.
Alle andere lampen deden het wel aan/uit zag ik op camera, die niet dus. Moest beneden buren vragen om de volgende dag de draadschakelaartje maar uit te zetten.
Bij thuiskomst werkte de KAKU echter prima want dacht echt die is stuk kan niet anders als rest wel schakelt.
Ik vermoed dat er iets mis gaat als je de combinatie HUIS SLAAP AFWEZIG VAKANTIE schakelaar thuis gebruikt of een andere KAKU wip (ik gebruik dan de ene dan de andere schakelaar)en de andere keer één van die schakelaars in de App op mobiel, dus aan schakelen thuis en afwezig bv op mobiel, dan gaat er wat mis ook met de somfy of andere schakelaars gebeuren dan onverklaarbare dingen.......

[ Voor 3% gewijzigd door oertje op 15-06-2015 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien interessant om te kijken of het een bepaald item in de reeks is.
Helaas kun je niet makkelijk achterhalen welk element het is in de lijst (eigenlijk alleen via URL-commando's), maar je zou kunnen kijken of het de laatste is in de lijst of misschien de eerste.

Je zou ook een dummy-schakelaar kunnen toevoegen aan de lijst en kijken of het dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 15:20
stormfly schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:28:

Open platform – klaar voor de toekomst

DoordatDevelopment Kit transparant Homey een open platform is, vergelijkbaar met moderne smartphones, kan nieuwe functionaliteit gemakkelijk worden toegevoegd in de vorm van Homey apps. “Op die manier kunnen wij, maar ook hobbyisten en fabrikanten, Homey steeds slimmer maken voor iedereen”, legt Nijssen uit. “Niche-producten, de laatste gadgets of interessante diensten kunnen zo altijd worden toegevoegd.” Gebruiksgemak blijft bovenaan staan – “net als bij een iPhone hoef je echt niet goed met technologie te zijn om van deze apps gebruik te maken”, geeft Witkamp aan.

https://www.athom.com/pers/?lang=nl

Ik ben ook ontzettend benieuwd! Ik heb zelf de HomeWizard al jaren en gelukkig werkt die van mij prima na de antenne upgrade maar als ik alle slechte verhalen hier lees en mijn HW begeeft het toch een keer wil ik een beter alternatief. Ik vind de producten van KAKU prima en lekker goedkoop maar de aansturing met HW is toch niet optimaal.. als Homey aanslaat dan ga ik ook over!

Ik ben benieuwd of er meer HW eigenaren zijn die er zo over denken. Als veel mensen er zo over denken, zal HW een flinke klap krijgen qua omzet.. maar goed, zoals Wopper ook al aangeeft hadden ze zich veel beter kunnen richten op het perfectioneren van de software dan al die leuke extra gadgets.. 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door JohanWP op 15-06-2015 09:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter4209
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 13:51
Ik draai nu een paar weken op de tijdelijke firmware. De HW werkt veel beter, maar nog niet perfect. De verbindingsproblemen zijn voor een groot deel opgelost, maar niet helemaal. Het komt toch nog iets te vaak voor dat je niet kan inloggen op de HW (1 of 2 keer per dag, maar het komt altijd ongelegen). Ik heb dit ook al gemeld bij de HW-support. Hopelijk kunnen ze een en ander nog verder verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 07:10
kan je jou settings delen? ik krijg het niet werkend.
Crapshoot schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:56:
[...]

[...]

Ik heb hem als Foscam FI9851P toegevoegd in Homewizard en ben toen met de kwaliteit van de streams gaan spelen tot het werkte. De stream is HD en de snapshots zijn van lagere kwaliteit (Medium?) maar het werkt prima op deze manier.

De FI9853EP stond niet in de lijst maar de FI9851P zat qua typenummer het dichtst in de buurt.

Voor de stream in de app moet je trouwens de liveview van je foscam aanpassen, en niet onder settings.

Op die manier heb ik het werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TWFpa2Vs schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:35:
kan je jou settings delen? ik krijg het niet werkend.

[...]
Homewizard zet de stream standaard op 'lage kwaliteit' en dat voor een HD camera 8)7 . Zet de stream eens op 'hoge kwaliteit' en dan even paar sec geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai nu ook een tijdje de nieuwe firmware en dit gaat idd stukken beter maar heb ook een nieuwe Homewizard ontvangen dus ik kan moeilijk bepalen waar de verbetering zit. Nu hopen dat ze ook de bugs verminderen en de 433 kant verbeteren. Wat betreft Homey ben ik ook zeer enthousiast echter zie ik nog niet het All-in product met Energieverbruik, Opwekking, gas en waterverbruik en cv aansturing zoals Homewizard dit sterk binnen 1 app heeft. Ik hoop het echter wel, want potentie zie ik zeer zeker wel.

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 15-06-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 07:10
martinvdm schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:12:
[...]

Homewizard zet de stream standaard op 'lage kwaliteit' en dat voor een HD camera 8)7 . Zet de stream eens op 'hoge kwaliteit' en dan even paar sec geduld.
ik krijg helemaal geen beeld, heb jij de standaard poort aangepast? geeft aan connected maar geen feed.

[ Voor 4% gewijzigd door TWFpa2Vs op 15-06-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
peter4209 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:49:
Ik draai nu een paar weken op de tijdelijke firmware. De HW werkt veel beter, maar nog niet perfect. De verbindingsproblemen zijn voor een groot deel opgelost, maar niet helemaal. Het komt toch nog iets te vaak voor dat je niet kan inloggen op de HW (1 of 2 keer per dag, maar het komt altijd ongelegen). Ik heb dit ook al gemeld bij de HW-support. Hopelijk kunnen ze een en ander nog verder verbeteren.
Er zitten nog wel meer "vreemde" fouten in momenteel heb ik op alle 7 thermometers een minimale luchtvochtigheid van 0 (nul). En lekker koud vannacht!

En zo zijn er meer van die gekke dingen, zal een paar screenshots van de thermometers toevoegen, alle 7 heeft geen zin.
Wie weet komt het ooit wel eens goed _/-\o_ .

Afbeeldingslocatie: http://i1234.photobucket.com/albums/ff416/catw2/weer3_zpsrgmvpvlo.png
Afbeeldingslocatie: http://i1234.photobucket.com/albums/ff416/catw2/weer1_zpsnzecywdr.png

[ Voor 10% gewijzigd door wbkk op 15-06-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Super update de 3.22 om de WiFi te verbeteren, het probleem is echter dat het niet zo best meer werkt.
De WiFi led van HW is nu aan het knipperen welke tot vanmiddag constant heeft gebrand en de verbinding met de iPhon, iPad of de computer nooit haperde. Lekker zo een verbetering.

Afbeeldingslocatie: http://i1234.photobucket.com/albums/ff416/catw2/HWonline2_zpssqoqhv86.png

[ Voor 15% gewijzigd door wbkk op 15-06-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:08
wbkk schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:44:
Super update de 3.22 om de WiFi te verbeteren, het probleem is echter dat het niet zo best meer werkt.
De WiFi led van HW is nu aan het knipperen welke tot vanmiddag constant heeft gebrand en de verbinding met de iPhon, iPad of de computer nooit haperde. Lekker zo een verbetering.
Ik denk dat ze een tijdelijke storing hebben. mijn homewizard heeft de update nog niet gehad (draait nog 3.1-3) en is lokaal nog benaderbaar maar niet meer via online:
Overzicht
Er is geen HomeWizard gekoppeld aan dit account.
komt hopelijk snel weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
TD-er schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:11:
Gebruik je ook een repeater (KAKU AEX-701) ?
Indien ja, dan kan dat ook een goede verklaring zijn waarom dingen in een reeks niet goed gaan.

En inderdaad, wat Martin zegt, in een scene is het veel sneller achter elkaar.
Daarom vraag ik al iedere keer bij HW voor wachtlussen die je tussen schakelingen kan maken, iets wat ik een jaar geleden al kon op mijn KAKU ICS-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ruudvee schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:26:
[...]

Daarom vraag ik al iedere keer bij HW voor wachtlussen die je tussen schakelingen kan maken, iets wat ik een jaar geleden al kon op mijn KAKU ICS-1000.
Je zou dit (edit: Homewizard) in de schema's al makkelijk moeten kunnen programmeren door een virtuele switch te maken die een x sec pauze doet. Dan zou je in de DAN actie waar je nu meerdere schakelaars als actie kunt toevoegen ook een pauze opdracht mee kunnen geven. Goed idee denk ik, nu nog programmeren door de heren van Homewizard :)

[ Voor 6% gewijzigd door martinvdm op 15-06-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Hoe maak ik zo'n switch van b.v. 5 sec. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ruudvee schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:40:
Hoe maak ik zo'n switch van b.v. 5 sec. ?
Het zit er nu niet in, zoals ik schrijf lijkt het me gemakkelijk te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:04:
[...]

Het zit er nu niet in, zoals ik schrijf lijkt het me gemakkelijk te programmeren.
Hoe gegarandeerd is de volgorde van schakelen?

Het beste lijkt mij dat je per switch in kunt stellen of de switch ver weg staat of dichtbij en/of 'ie langs een repeater gaat.
Zodoende kan de homewizard proberen de tijd tussen schakelen te vergroten, danwel te kijken of 'ie een "echo" hoort van het commando en dan daarna pas het volgende commando sturen.
En met "verder weg" kun je ervoor kiezen het commando een paar keer te herhalen.
martinvdm schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:17:
Ik draai nu ook een tijdje de nieuwe firmware en dit gaat idd stukken beter maar heb ook een nieuwe Homewizard ontvangen dus ik kan moeilijk bepalen waar de verbetering zit. Nu hopen dat ze ook de bugs verminderen en de 433 kant verbeteren. Wat betreft Homey ben ik ook zeer enthousiast echter zie ik nog niet het All-in product met Energieverbruik, Opwekking, gas en waterverbruik en cv aansturing zoals Homewizard dit sterk binnen 1 app heeft. Ik hoop het echter wel, want potentie zie ik zeer zeker wel.
Ja, Homewizard ondersteunt energie loggen, maar niet bijvoorbeeld de Youless.
Volgens mij kun je pas echt veel ondersteunen als je ofwel de boel open gooit, danwel dat je een community kweekt waarbij er open feedback is tussen actieve gebruikers en HomeWizard.
Beide is er vrijwel niet heb ik het idee.

[ Voor 41% gewijzigd door TD-er op 15-06-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:12:
[...]
Ja, Homewizard ondersteunt energie loggen, maar niet bijvoorbeeld de Youless.
Volgens mij kun je pas echt veel ondersteunen als je ofwel de boel open gooit, danwel dat je een community kweekt waarbij er open feedback is tussen actieve gebruikers en HomeWizard.
Beide is er vrijwel niet heb ik het idee.
Ik ben een groot voorstander van een open product en ook van feedback maar het hoeft op zich niet als je maar een goed werkend product lever en goed luister naar je gebruikers.

[ Voor 27% gewijzigd door martinvdm op 15-06-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Heb zelf na contact met support ook versie 3.22 gekregen. Dit na een aantal keer connection loss met 3.11 en 3.2 firmware. Nu maar eens kijken of deze wel een aantal dagen in de lucht blijft.
In de android app zit nog een bug met betrekking tot het weergeven van de luchtvochtigheid. De ingestelde hoeveelheid in % wordt weergegeven als C.
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/khtr7cn1t/15_jun_2015.png
Via de online app in een webbrowser staat het wel correct.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:29:
[...]

Ik ben een groot voorstander van een open product en ook van feedback maar het hoeft op zich niet als je maar een goed werkend product lever en goed luister naar je gebruikers.
Dat laatste doelde ik ook op, met open feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Weet iemand of deze camera van Xiaomi ook werkt met de HW?
http://www.banggood.com/X...iOS-Android-p-962456.html

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Vandaag een update gehad ivm "verdwijnende camera's". Probleem lijkt te zijn opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miel schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:48:
Vandaag een update gehad ivm "verdwijnende camera's". Probleem lijkt te zijn opgelost!
Hier ook vernomen, zou liggen aan geheugen corruptie. Als dat idd en probleem was dan kan je de gekste dingen krijgen. Waarschijnlijk idd opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
martinvdm schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:42:
[...]

Hier ook vernomen, zou liggen aan geheugen corruptie. Als dat idd en probleem was dan kan je de gekste dingen krijgen. Waarschijnlijk idd opgelost.
Ja als je temperatuur, regen of andere weersensoren in een taak gebruikt (bijv: bij regen alle zonneschermen op) dan overschrijft die bepaalde geheugenfuncties...

en dat is nu blijkbaar opgelost..

(ze hebben mijn unit die ik terug gestuurd heb gebruikt om te debuggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miel schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:19:
[...]

Ja als je temperatuur, regen of andere weersensoren in een taak gebruikt (bijv: bij regen alle zonneschermen op) dan overschrijft die bepaalde geheugenfuncties...

en dat is nu blijkbaar opgelost..

(ze hebben mijn unit die ik terug gestuurd heb gebruikt om te debuggen)
De mijne hoop ik ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:42:
[...]

Ik neem aan dat dit een software-oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:37:
[...]

Ik neem aan dat dit een software-oplossing is?
Wat ik vernomen heb komt de fix in de nieuwe firmware v3.22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:42:
[...]

Wat ik vernomen heb komt de fix in de nieuwe firmware v3.22.
Het had ook een hardware-probleem kunnen zijn.

Maar goed, dit soort problemen is altijd lastig te vinden, zeker als het een hele reeks van veroorzakers heeft, maar het zijn dan wel de bugs die de meeste voldoening geven wanneer je ze uiteindelijk kunt fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Ze zijn begonnen met de officiële uitrol van de nieuwe firmware:

HomeWizard firmware v3.22

+ Verschillende draadloze netwerk (WiFi) stabiliteitsverbeteringen
+ Verbeterde min/max waarde voor weersensoren wanneer de HomeWizard opstart
+ Fix voor issue waarbij notificaties van sensoren onderling verward werden
+ Fix voor issue waarbij camera's konden verdwijnen uit de app
+ Fix voor issue waarbij HomeWizard config blijft hangen op 'HomeWizard gevonden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
bhoek schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:33:
ik heb een 2 kanaals UDP controlled relais besteld bij kmtronic
http://www.kmtronic.com/km-udp-two-relay-pcb.html
middels een HW ipswitch zou je een ascii encoded commande via UDP naar dit board kunnen sturen.
Het liefst had ik TCP ipv UDP, maar voor dit bedragje kan ik het eens uittesten.
Doel is dat de HW dit board op een andere locatie aanstuurt. daartoe gaan de UDP packets via een VPN tunnel naar de andere locatie. Ik laat wel weten of het lukt.
Inmiddels binnen en werkt perfect op de HW. Middels een ip-switch type UDP stuur ik nu aan/uit commando's over de LAN naar dit printje welke dan schakelt. Ik ga er meer van bestellen, en deze eerste zal alleen maar aangeven middels led's welk HW profiel actief is. Naast de 4 voudige schakelaar in de gang met daarop de stickertjes (schakelaar welke profielen in schakeld), komen dan ledjes, dus als ik op 'home' druk , zal de HW ook een UDP commando naar het bijbehorende ledje sturen als feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
bhoek schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:01:
[...]

Middels een ip-switch type UDP stuur ik nu aan/uit commando's over de LAN naar dit printje welke dan schakelt.
Ik snap hier niks van, dit doet toch elke kaku ontvanger al ?
Waaom dat printje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Led zullen geen 220 zijn en relais board zal een lagere spanning geven. Daarnaast is de kaku geen IP switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
de hw kan op 3 manieren een sensor of relais aansturen:
868mhz tbv weerstations
433mhz tbv kaku,somfy etc
4.2ghz oftewel het ethernet netwerk, niet alleen voor de app of hw online, maar ook middels een ipswitch. naast de al werkende toepassingen hiervan zoals het bedienen van je sonos, of andere audio installatie vanuit hw, kan je dus nu ook een relais over ethernet aansturen.
waarom ik dit zou willen?
idd, het zijn potentiaal vrije contacten, anders dan bij een kaku. maar het belangrijkste voor mij is om een relais te bedienen waar de 868 en 433 mhz geen bereik heeft.
ik kan nu mijn hw via internet een relais laten bedienen welke zich bevind op een totaal andere locatie,zonder dat ik op die lokatie ook een hw nodig heb. mijn huisje in frankrijk heeft een 64k internet verbinding, dus nu kan ik de tuin bewatering aldaar met mijn hw in nl bedienen. een al bestaande webcam geeft de visuele terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bhoek schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:34:
de hw kan op 3 manieren een sensor of relais aansturen:
868mhz tbv weerstations
433mhz tbv kaku,somfy etc
4.2ghz oftewel het ethernet netwerk, niet alleen voor de app of hw online, maar ook middels een ipswitch. naast de al werkende toepassingen hiervan zoals het bedienen van je sonos, of andere audio installatie vanuit hw, kan je dus nu ook een relais over ethernet aansturen.
waarom ik dit zou willen?
idd, het zijn potentiaal vrije contacten, anders dan bij een kaku. maar het belangrijkste voor mij is om een relais te bedienen waar de 868 en 433 mhz geen bereik heeft.
ik kan nu mijn hw via internet een relais laten bedienen welke zich bevind op een totaal andere locatie,zonder dat ik op die lokatie ook een hw nodig heb. mijn huisje in frankrijk heeft een 64k internet verbinding, dus nu kan ik de tuin bewatering aldaar met mijn hw in nl bedienen. een al bestaande webcam geeft de visuele terugkoppeling.
Netjes! Hoe doe je dit dan met portforwarding naar de relais toe en veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
martinvdm schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:37:
[...]

Netjes! Hoe doe je dit dan met portforwarding naar de relais toe en veiligheid?
site-site vpn tunnel (ipsec), dus geen port forwarding nodig.

ik gebruik trouwens ook client-vpn om mijn iphone via 4g te koppelen aan mijn huisnetwerk, dus dan gebruik ik gewoon de hw app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bhoek schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:12:
[...]

site-site vpn tunnel (ipsec), dus geen port forwarding nodig.

ik gebruik trouwens ook client-vpn om mijn iphone via 4g te koppelen aan mijn huisnetwerk, dus dan gebruik ik gewoon de hw app.
Ja snap ik. Ik gebruik zelf ook een IPSec vpn op mijn iPhone. Vroeg me alleen af hoe je het met de relais geregeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:11
Zijn er camera's waarbij de twee-weg audio (mcrofoon+luidspreker) het ook doen via de homewizard app?
Zie dat de Elro C704IP.2 het wel via de Elro app kan doen. De Foscam FI9821W is alleen via de PC?
Ben op zoek naar een beweegbare camera voor tegen het plafond om de hond in de gaten te houden.
Wat is een beetje goeie?

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 18-06-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30
Zou de nieuwe Nest camera ook werken in de HW?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
baronruud schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:56:
Zijn er camera's waarbij de twee-weg audio (mcrofoon+luidspreker) het ook doen via de homewizard app?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
baronruud schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:56:
Zie dat de Elro C704IP.2 het wel via de Elro app kan doen. De Foscam FI9821W is alleen via de PC?
Ben op zoek naar een beweegbare camera voor tegen het plafond om de hond in de gaten te houden.
Wat is een beetje goeie?
Via de HW app niet, ik heb 2 HD Foscam 19831P versie 2, en die werken moeizaam via de foscam app het geluid dan rest prima maar heb een andere app voor geluid en dat is IPcam remote gratis en daar werkt geluid wel goed. bij Foscam app zoveel galm als je de microfoon aanzet en krijg dit niet opgelost, vreselijke galm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:05
Wie heeft het bedienen van een Onkyo receiver via ip switches in de HW werkend en kan enkele comando's posten?

Ik heb dit bestand gevonden maar dit geeft geen complete comando's die in de HW gebruikt kunnen worden.
ISCP AV Receiver v124-1

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff off-topic op dit moment.. maar wilde het toch even delen :-)

Officieel zit er maar 1 schakelaar in de muur verwerkt (keuken- & woonkamer lamp), nu 3 smile-emoticon. Met de "opstaan-slapen" knop wordt de scene geactiveerd die of alleen de spanning op de laptops op de leestafel aangezet (opstaan), of alle verlichting incl. alle spanningen worden uitgezet in de woonkamer (slapen). Daarnaast nog een extra kaku schakelaar voor alleen de eettafel-lamp.
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/910/Xdaspy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:19:
ff off-topic op dit moment.. maar wilde het toch even delen :-)

Officieel zit er maar 1 schakelaar in de muur verwerkt (keuken- & woonkamer lamp), nu 3 smile-emoticon. Met de "opstaan-slapen" knop wordt de scene geactiveerd die of alleen de spanning op de laptops op de leestafel aangezet (opstaan), of alle verlichting incl. alle spanningen worden uitgezet in de woonkamer (slapen). Daarnaast nog een extra kaku schakelaar voor alleen de eettafel-lamp.
[afbeelding]
Mooi dat je gedeeld hebt is idd praktische oplossing een extra groot afdekraam om de bestaande schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Wat is het toch stil op dit forum. Al 24 uur geen reactie's. Doen alle Homewizards datgene wat ze moeten doen?

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
kok36935 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:33:
Wat is het toch stil op dit forum. Al 24 uur geen reactie's. Doen alle Homewizards datgene wat ze moeten doen?
Ik ben aan het wachten op de langverwachte update.......
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik vond het hier ook al stil.

Nou dan begin ik weer mijn loxx slot is kapot hij doet niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:38
Sinds de update kan ik geen kaku schakelaars meer toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Klik schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:33:
Sinds de update kan ik geen kaku schakelaars meer toevoegen
Is de update soms alleen voor apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
Hier nog geen update..zit ook met smacht te wachten. Hoop dat de verbinding wat stabieler wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een AWS-3500 (Mini inbouwschakelaar stopcontact) in gebruik. Deze is er opeens mee gestopt terwijl deze een pomp bediende (1200 watt). De pomp ging uit en ik kon de AWS-3500 niet meer bedienen met de HW of hand-zender. Nadat ik de stroom er afgehaald en er weer op gezet had (in de meterkast) ging de pomp weer aan. Maar sindsdien reageert de AWS-3500 nergens meer op.
Inmiddels heb ik de schakelaar uitgebouwd en zie ik dat de controle LED nog wel werkt. Als ik probeer een nieuwe hand-zender in te leren gebeurd er alleen niks. De LED knippert netjes zoals het moet... Ook het resetten/leeg maken van ingeleerde zenders lost niks op.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:34:
Ik heb een AWS-3500 (Mini inbouwschakelaar stopcontact) in gebruik. Deze is er opeens mee gestopt terwijl deze een pomp bediende (1200 watt). De pomp ging uit en ik kon de AWS-3500 niet meer bedienen met de HW of hand-zender. Nadat ik de stroom er afgehaald en er weer op gezet had (in de meterkast) ging de pomp weer aan. Maar sindsdien reageert de AWS-3500 nergens meer op.
Inmiddels heb ik de schakelaar uitgebouwd en zie ik dat de controle LED nog wel werkt. Als ik probeer een nieuwe hand-zender in te leren gebeurd er alleen niks. De LED knippert netjes zoals het moet... Ook het resetten/leeg maken van ingeleerde zenders lost niks op.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik denk dat het vermogens circuit defect is. 3500 W zal waarschijnlijk ohmse belasting zijn en dat is een pomp niet. Van een 230V motor is een aanloop stroom van 3x nominaal stroom vrij normaal. En dat zal waarschijnlijk meer zijn als de maximaal stroom van de Aws3500
Pagina: 1 ... 76 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!